De Boer legt trots uit waarom Oranje onder hem geen 'tikkie breed' speelt
Woensdag, 18 november 2020 om 23:24

Frank de Boer verscheen na afloop van de overwinning van Oranje bij Polen (1-2) met een tevreden gevoel voor de camera's van de NOS. De bondscoach van het Nederlands elftal is afgezien van de openingsfase, waarin Polen het doelpunt maakte, erg tevreden over het vertoonde spel van zijn ploeg. "Behalve de eerste vijf minuten dan, dat leek er niet op", opent De Boer zijn interview.

De Boer heeft geen verklaring voor de zwakke start van Oranje, waarin Przemyslaw Placheta na een prachtige actie scoorde. "Ik heb ze van tevoren gewaarschuwd dat ze na dat gedoe met Robert Lewandowski wat wilden laten zien aan de fans en aan de trainer", doelt de keuzeheer op de kritiek die Lewandowski voorafgaand uitte op bondscoach Jerzy Brzeczek. Lang was het meespelen van de spits van Bayern München onzeker, maar hij stond toch aan de aftrap.

Na de tegentreffer ging het beter lopen bij Nederland, zag ook De Boer. "Daarna lieten we zien dat we het wel kunnen", vindt de coach. Oranje creëerde in de eerste helft een aantal hele grote kansen, maar wist niet te scoren. "Ik zei in de rust: als we zo doorgaan, gaan we honderd procent scoren. Gelukkig hebben we dat gedaan." Nederland voerde de druk in de tweede helft enorm op en dat resulteerde in een penalty voor Memphis Depay en een rake kopbal van Georginio Wijnaldum.

Zelf gaf Oranje ook de nodige kansen weg aan Polen. "Er waren een paar momenten dat we even niet goed stonden, vooral als we zelf de fout maakten, de bal zomaar in de voeten schoven van de tegenstander, dan komen ze er snel uit", zegt De Boer, die het weggeven van mogelijkheden dus vooral bij zijn eigen ploeg zoekt. "Soms lijdt je balverlies waar je geen balverlies moet lijden, daar kan je niet tegen voetballen. Maar het is sport, daar maken mensen fouten in, wij ook. Maar ik heb meer positieve dingen gezien dan negatieve."

De Boer kreeg in zijn periode als trainer van Ajax in de media het stempel 'tikkie breed': het spel van de ploegen van de oefenmeester zou weinig verrassing bieden. Bij het Nederlands elftal is dat compleet anders, constateert ook interviewer Jeroen Stekelenburg. De Boer zegt daarover: "Het hangt gewoon van de kwaliteit van de spelers af. Ik was een speler: ik speelde altijd naar voren. Mijn aanname was altijd naar voren. Daar gaat het om. Dat heeft vaak met de kwaliteit van de spelers te maken. Als je met Daley Blind en Stefan de Vrij achterin speelt, dan weet je: de bal gaat bijna altijd naar voren. En hetzelfde op het middenveld met Frenkie de Jong. Dan ga je geen 'tikkie breed' spelen."

Rafael van der Vaart laat in de studio merken te hebben genoten van het vraaggesprek met De Boer. "Ik vind het een mooi interview", aldus de oud-middenvelder. "Veel spelers speelden niet best, maar we hebben gek genoeg toch een aantal geweldige aanvallen gezien. Dat geeft natuurlijk ook een goed gevoel, dat zie je aan Frank. Als je de kansen creëert, en die gaan er niet in, heb je als trainer toch altijd een goed gevoel."

Meer nieuws
   
21:10
21:10
Ajax-huurling Mikautadze scoort, levert assist en pakt zeer dubieuze rode kaart
7
   
20:28
20:28
Real Madrid verovert 36ste landstitel na nederlaag van FC Barcelona bij Girona
41
   
20:25
20:25
Ontketende Haaland houdt Manchester City met vier goals op titelkoers
26
   
20:09
20:09
Lazio verder verwijderd van Champions League na hele late mokerslag
0
   
20:00
20:00
Live meepraten in LaLiga: Real Mallorca - Atlético Madrid
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (73)

 
DennisJWT
 
91
18 november 2020 om 23:32
Onder De Boer is het Nederlands elftal weer leuker om naar te kijken dan onder Koeman. Heeft ook wel het lef om Ipv met Babel of Promes met Stengs of Berghuis te spelen. Heeft het zichzelf moeilijk gemaakt door heel erg met de clubcoaches mee te denken en. Iet met zijn sterkste elftal te spelen. Verdedigend geef je nu te veel weg maar ik denk dat als iedereen fit is al deze 4 verdedigers Van vandaag op de bank zullen zitten. Aanvallend enorm leuk om naar te kijken en ook enorm veel kansen worden er gecreerd. Nu heel snel Met een goed alternatief voor de rechtsback komen ipv Hateboer om met Dumfries de concurrentie aan te gaan.
 
marinho
 
34
19 november 2020 om 00:21
Moet hier wel lachen zeg. 2 wedstrijden geleden was het niks. Koeman was de beste en nu 2 goede potjes en dan deze reactie. Onder Koeman was het prima en we wonnen. Frank is op weg.
 
Kyle66
 
17
19 november 2020 om 07:37
@marinho, Koeman beschikte nog over twee geweldige verdedigers. Ja, we wonnen, maar ik vond het voetbal niet vaak amusant om naar te kijken. Jij wel?
 
Varenak
 
3
19 november 2020 om 10:42
Het ligt niet aan de verdedigers, koeman speelde sowieso met de Roon. Dat is het enige verschil. Je ziet nu dat de Boer een andere keuze maakt met klaassen en zo zie je dat je verdedigend meteen kwetsbaar word. Dat heeft niks met de namen te maken al denk ik wel dat een verdediging dumfries-de vrij-v dijk en wijndal de beste verdediging is.
 
DylanVan Herpen
 
2
19 november 2020 om 12:23
Dat je verdedigend kwetsbaarder bent heeft niet zoveel te maken met klaassen of de roon. Je backs staan regelmatig te hoog en het centrum de vrij-blind is totaal niet complementair aan elkaar.
 
sranang
 
10
19 november 2020 om 00:23
Ik had ook mijn twijfels maar ik ben nu blij dat De Boer bondscoach is. Een mening kun je altijd bijstellen. Wanneer iets goed is, kan het altijd beter, dat wordt nu wel onderstreept. Vooral de goals tegen Bosnie waren mooi uitgespeeld. Er word veel gecreëerd ik geniet nu echt van de wedstrijden. Enkel moeten nog de geblesseerden terug komen, dan zal vastigheid komen en hebben we een stabiele defensie.Ik ben lichtelijk euforisch aan het worden. Gezien het spel verwacht ik een stijgende lijn met nog meer overwinningen.
 
Japie_Krekel
 
15
19 november 2020 om 01:06
ik ben ook enthousiast over hem omdat hij nieuwe spelers kansen geeft, maar hij mag nog wel op een paar plekken door selecteren imo. in spelers als Hateboer, Bizot, Babel, Promes, Veltman en eigenlijk ook Blind heb ik niet zoveel vertrouwen meer. verder vraag ik me ook af zo een Van Aanholt echt beter is als een Haps of Malacia. Gravenberch, Bijlow, Gakpo, Ihatteren, Teze en Botman b.v. mogen van mij ook minuten gaan maken. die jongens vind ik echt niet minder als sommige spelers die er nu bij zitten. Veerman zit er ook nog aan te komen, we hebben nog een Boadu achter de hand en Malen, Wijndal en Stengs kloppen steeds meer aan de deur. we gaan leuke tijden tegemoet met Oranje verwacht ik
 
Gooner4
 
1
19 november 2020 om 08:59
Ik ga er ook vanuit dat Wijndal en Haps mee zullen gaan komende zomer. Verder gaan Babel en Veltman normaal gesproken ook niet meer mee en is het hopen dat er ergens een rechtsback opstaat die Hateboer kan vervangen (of Veltman). Middenveld zullen Wijnaldum, Frenkie, Donny, Klaassen en de Roon wss wel zeker zijn van hun plek en voorin jongens als Depay, de Jong en Berghuis. De rest wordt strijden om hun plekkie met talenten als Stengs, Gakpo, Boadu en Malen en oud gedienden a la Promes. Eigenlijk hebben we best wel een goeie ploeg, alleen is het hopen dat er minimaal 2 jongens voorin zich goed gaan ontwikkelen.
 
Monahoedje
 
8
19 november 2020 om 09:35
Dat je niet zo veel vertrouwen in Veltman hebt, is wel duidelijk, maar als rechtsback moet ook jij toch toegeven dat hij stukken beter is dan Hateboer? En om eerlijk te zijn, zie ik verder weinig alternatieven. Van bijvoorbeeld Tete of Karsdorp wordt ook niemand blij. Blind zal geen basisspeler meer zijn wanneer iedereen fit is, lijkt me, maar is natuurlijk een ideale man om erbij te houden vanwege zijn multifunctionaliteit. Maakte gisteren een fout bij het doelpunt, maar maakte op mij eerlijk gezegd meer indruk dan De Vrij. Die stond op cruciale momenten niet waar hij moest staan en voegt aan de bal werkelijk niets toe. Zeker tegen ploegen als Polen of Bosnië kan dat eigenlijk niet in het hedendaagse voetbal. Vind het wel opvallend, daar ik hem bij Inter altijd sterk vind spelen Met Gravenberch, Ihattaren en Teze zou ik persoonlijk nog even wachten. Die spelers komen, maar we hebben eerder gezien dat te vroeg voor de leeuwen gooien een terugslag kan veroorzaken. Overigens alle drie interessante spelers voor de toekomst. Oh, en wat mij betreft Malen voortaan niet meer als buitenspeler. Ben echt fan van hem, maar hij moet in de spits staan, Depay dan evt. op de flank.
 
Japie_Krekel
 
1
19 november 2020 om 14:49
@monahoedje als rechtsback is Veltman 100 procent zeker beter als Hateboer mar hij wordt geselecteerd en opgesteld als centrum verdediger en voor die positie komt hij helaas gewoon zwaar tekort. als hij erbij had gezeten als stand in van Dumfries had ik het nog wel begrepen
 
Bergkampdinho
 
1
19 november 2020 om 22:22
Waarom haalt De Boer Babel er niet uit en zet El Ghazi erin? Ik vind dat hij wel een nieuwe kans verdiend in Oranje. Hij doet het goed daar in Engeland, en hem kun je beter gebruiken dan Ryan Babel.
 
Constant kante
 
0
20 november 2020 om 15:50
Waarom El Ghazi als die nog Malen, Berghuis, Bergwijn, Stengs en zelfs Promes nog voor zich heeft? Daarnaast, ook Gakpo komt eerder in aanmerking dan El Ghazi. Nee, zat opties.
 
ajaxmind
 
10
19 november 2020 om 02:57
Gewoon Veltman als rechtsback meenemen. Ben van mening dat hij daar meer tot zijn recht komt en dan hangt het eraan wat voor tegenstander je hebt of je met Dumfries of met Veltman moet beginnen, Verder Bazoer (kan op het middenveld en centraal achterin) en Botman (centraal achterin) meenemen. Promes vervangen met Boadu, dan heb je 3 soorten midvoors. Overigens waren de eerste 2 jaren Ajax onder FdB ook gewoon een genot om naar te kijken. Daarna was zijn elftal gewoon afgeroomd en begon het tikkie breed,. Dus klopt het wel wat hij zegt over dat het ook aan de kwaliteit van de spelers ligt. Je zou overigens Bazoer in de Anita-rol kunnen laten spelen als er met de punt naar achter wordt gespeeld.
 
Kyle66
 
9
19 november 2020 om 07:35
Dat zijn veel mensen vergeten: de eerste twee jaar onder De Boer was er leuk voetbal. Daarna had hij de spelers niet meer om dat te doen. Als trainer moet je roeien met de riemen die je krijgt. Vond het leuk dat hij alleen aanvallers inbracht op het eind. Niets verdedigend wisselen, maar gaan voor de winst.
 
Japie_Krekel
 
3
19 november 2020 om 08:51
@ajaxmind Veltman vind ik idd een betere back up voor Dumfries als Hateboer maar in het centrum zie ik hem liever niet meer
 
Musi26
 
2
19 november 2020 om 08:59
Maak van dat veel, maar bijna iedereen. De eerste 1,5 jaar was gewoon leuk voetbal. Garanderen kan ik niet, maar ik weet bijna zeker dat frank wel de finale van de CL had gehaald en misschien zelfs wel had gewonnen (zover ik mijnkan herinneren heeft frank nog nooit met ajax van een engels team verloren). Frank moest bij ajax natuurlijk veel voor jeugd kiezen, maar ook als het niet moest, dan koos hij er vaak voor. Voor Nederland dus de perfecte manager. Hij zal doorselecteren en kan goed omgaan met jeugdspelers.
 
ajaxmind
 
2
19 november 2020 om 10:03
@japie In het centrum hebben we andere opties, maar als de nood aan de man is dan heb ik geen probleem met Veltman. Als De vrij niet in vorm is, zoals nu schijnbaar het geval) is Veltman in basisvorm gewoon beter dan De Vrij (wiens basisvorm hoger ligt). Zet je MdL naast Veltman (dus in geval van nood) dan zou ik mij geen zorgen maken. Ik vind Veltman alleen betere rechtsback dan rcv.
 
Giesburts
 
51
18 november 2020 om 23:32
Je kan veel zeggen, zoals dat het verdedigend zonder Dumfries en Wijndal echt heel slecht stond, maar tikkie breed en tergend saai voetbal was het zeker niet. Als De Ligt en VVD terug zijn, en wellicht Cillissen of Bijlow op doel staan heb ik er echt wel vertrouwen in. We worden geen wereldkampioen maar het kan dan wel. beter en beter gaan.
 
MSN10
 
7
18 november 2020 om 23:44
Met de speler erbij die je opnoemt gaan we her ek winnen en daarop het WK. Ik geloof echt in dit oranje, zulke geweldige spelers. Als het geluk af en toe aan onze kant staat dan gaan we het echt wel kunnen flikken, duizend gewoon!
 
Japie_Krekel
 
5
19 november 2020 om 01:07
Krul vind ik ook niet slecht hoor
 
*Exclusive*
 
14
19 november 2020 om 02:03
Eens; ook ik vind Krul best te overwegen als 1e keeper! Zijn uitstraling vind ik beter dan Cilissen... ontloopt elkaar niet veel, dus vorm van de dag zal bepalend zijn... maar Krul mag wat mij betreft staat!
 
Musi26
 
1
19 november 2020 om 09:05
Probleem van krul is dat hij totaal maar ook totaal niet kan meevoetballen. Puur als keeper alleen is het niet slecht, maar onder druk is de kans aanwezig dat hij alleen maar lange ballen gaat geven. Iets wat weer balverlies gaat opleveren en je niet onder de druk vandaan komt. Dit zal krul zijn laatste toernooi worden. Ik hoop dat Bijlow zich verder gaat ontwikkelen, zodat we weer 2 goede keepers hebben. Met alleen jasper loop je gewoon een risico. Ja jasper is een goede keeper. Ik spreek niet over een topkeeper, want dat is hij natuurlijk niet.
 
AcKaka
 
22
18 november 2020 om 23:33
Prima verwoord. Het ajax materiaal was toen ook wel echt belabberd. Had zelf ook veel meer behoudend voetbal verwacht onder hem. Kan natuurlijk altijd beter maar gaat beter dan ik had verwacht
 
El Fenomeno
 
21
18 november 2020 om 23:34
Frank de Boer moet vanaf nu gewoon stoppen met zowel Veltman als Blind in de verdediging te zetten. Beiden kunnen echt niet meer.
 
AcKaka
 
62
18 november 2020 om 23:37
De ligt en van dijk zijn natuurlijk wel geblesseerd, al is de ligt bijna weer fit. Snap zn keuze nu best. De vrij valt ook flink tegen nu terwijl hij normaal veel beter is.
 
El Fenomeno
 
5
18 november 2020 om 23:43
De Vrij speelt bij zijn club ook met 5 verdedigers wat natuurlijk eenvoudiger is dan met vier verdedigers.
 
Joga_Bonito10
 
56
18 november 2020 om 23:46
De Vrij mag nooit meer vergeleken worden met de Ligt. Wat is die gozer slecht zeg. Verdediger van het jaar in Italie, ik zie het niet in ieder geval. Die discussie de Vrij of de Ligt kan in ieder geval de koelkast in. De Ligt en van Dijk wordt uiteraard het centrale duo.
 
AcKaka
 
16
18 november 2020 om 23:47
Dat sowieso, zie ook hateboer. Begreep wel dat de vrij sowieso minder goed speelt dit jaar bij inter.
 
AcKaka
 
12
18 november 2020 om 23:48
@garrincha Vorig jaar was de vrij wel echt goed bezig bij inter en ook bij lazio eerder. Dit jaar inderdaad heel matig helaas
 
D.costa9CFC
 
23
19 november 2020 om 00:17
De vrij zit gewoon in een dipje. Dat was de laatste wedstrijden bij inter ook. Daarnaast heeft de vrij bijv. Ook maar 4-5x met van dijk gespeeld. Altijd leuk om iemand af te rekenen op zijn laatste paar wedstrijden. In dat geval zou ook van dijk er niks van kunnen
 
Joga_Bonito10
 
11
19 november 2020 om 00:50
Laat ik het zo zeggen: als de Vrij en de Ligt beiden pieken dan haalt de Ligt een hoger niveau. Dus de Vrij 2014, goede tijd Lazio/Inter etc tipt alsnog niet aan de Ligt van Ajax 18/19. Gelukkig ben ik niet de enige die dat zo ziet en zag Koeman dat ook. En ik ga ervan uit dat de Boer dat ook wel zal zien. De Vrij en Botman prima back-ups van het vaste centrale duo. Botman sowieso boven Schuurs.
 
JeroenF222
 
13
19 november 2020 om 07:27
Nee Garrincha het niveau dat De Vrij vorig seizoen haalde heeft de Ligt nog nooit gehaald. Je wordt niet zomaar beste verdediger van de serie A, overigens dezelfde competitie als waar De Ligt zich met moeite staande kan houden . Reken jij de Vrij maar lekker af op deze twee wedstrijden met een nieuwe verdediging, een nieuwe keeper en een enorm slechte rb en Blind naast hem.
 
Kyle66
 
2
19 november 2020 om 07:40
De Ligt was ook uitstekend met Blind naast zich, dus dat zegt niets. Hij speelde ook met Veltman naast zich, die volgens Japie nog niet eens goed genoeg is voor de derde klasse. Het heeft jaren geduurd voordat De Vrij de beste verdediger werd genoemd. Je mag hem er best op afrekenen dat hij gewoon niet goed speelt in Oranje.
 
Joga_Bonito10
 
3
19 november 2020 om 08:49
JeroenF222, Mag jij vinden. Gelukkig zien de bondscoaches het precies op de manier hoe ik het zie. Dus hoe graag jij de Vrij in de basis wil praten het gaat terecht niet gebeuren. De Ligt is jonger, beter en zal de komende 10 jaar basisspeler in Oranje zijn. Je clubvoorkeur verraad Al genoeg. De Vrij is een goede voetballer, De Ligt is een exceptioneel talent. Accepteer het maar en anders lekker uithuilen achter je toetsenbord.
 
Musi26
 
0
19 november 2020 om 09:10
De ligt had moeite om zich staande te houden? Heeft een paar mindere wedstrijden gespeeld en had pech met handsballen. Verder gewoon een geweldig seizoen gespeeld. Had hij deze pech momenten niet gehad, dan had hij deze prijs zomaar kunnen ontvangen. De ligt is in alles verder dan de vrij. Dit maakt de vrij geen slechte verdediger. De ligt is gewoon beter.
 
Japie_Krekel
 
0
20 november 2020 om 17:08
5 handsballen is geen pech meer natuurlijk en dan had hij ook nog 5 cruciale dekkingsfouten zoals in de tweede seizoenshelft van het seizoen tegen o.a. Atalanta en Udinese. De Ligt heeft idd een grotere potentie als De Vrij maar als je nu met droge ogen gaat beweren dat hij een goed seizoen heeft gedraaid bij Juventus kan ik dat echt niet serieus nemen. Maguire bv die een koekenbakker wordt genoemd was afgelopen seizoen bij United in een moeilijkere competitie bij minder fouten betrokken als De Ligt. De Vrij heeft gewoon een veel sterker seizoen afgewerkt als De Ligt en werd daarom terecht uitverkozen tot beste verdediger van de Serie A
 
Oortap
 
37
18 november 2020 om 23:46
Veltman heeft een betere indruk achtergelaten dan De Vrij deze interlandperiode als ik eerlijk ben.
 
Kyle66
 
4
19 november 2020 om 07:42
Juist. Veltman was schuldig aan een tegendoelpunt maar verder voorkwam hij twee zekere doelpunten.
 
myvision
 
39
18 november 2020 om 23:49
Puur verdedigend stond Veltman minder te schutteren dan De Vrij de laatste wedstrijden. Snap je aversie tegen Ajacieden verder wel hoor.
 
HijNiet!
 
8
19 november 2020 om 07:14
Kom op, de keuze tussen Veltman en De Vrij is toch een hele simpele, ondanks dat De Vrij nu inderdaad 2 keer matig gespeeld heeft?
 
JeroenF222
 
10
19 november 2020 om 07:29
Mensen die Veltman op basis van deze wedstrijden boven De Vrij plaatsen zijn niet serieus te nemen.
 
Kink84
 
1
19 november 2020 om 07:36
Iedereen weet dat De Vreij beter is dan Veltman, maar de kritiek is wel terecht natuurlijk over deze 2 wedstrijden van De Vreij. Ik denk dat mensen vooral teleurgesteld zijn dat hij de kwaliteit en vorm van vorig jaar niet heeft laten zien.
 
Kyle66
 
4
19 november 2020 om 07:43
@Jeroen, dan kan ik zeggen dat mensen die hun ogen sluiten voor de slechte wedstrijden die De Vrij in Oranje speelt, zijn niet serieus te noemen. Het komt erop neer dat als je de laatste wedstrijden bekijkt, Veltman het beter (of minder slecht) deed dan De Vrij.
 
Constant kante
 
0
20 november 2020 om 15:54
Vandaar ook dat we niet alleen maar naar de laatste wedstrijd, of twee laatste wedstrijden kijken. Want anders krijg je dit soort bizarre opmerkingen. Ik bedoel, als we vlak na de verliespartij van Ajax tegen Groningen hadden gekeken, dan hadden we ook een heleboel vergaande conclusies kunnen trekken, snap je?
 
DennisXhofleer
 
17
18 november 2020 om 23:39
Ze moeten die hate boer nooit meer oproepen. Er moet toch nog wel betere back up zijn dan hem.
 
MSN10
 
6
18 november 2020 om 23:42
Zou eerder Geertruida oproepen dan hateboer, wat een waardeloos speler. Je zier de angst in z’n ogen gewoon wanneer hij aan de bal is zo onzeker
 
Oortap
 
12
18 november 2020 om 23:45
Ik zou nog eerder Veltman daar zetten als Dumfries afwezig is. Verder heb je geen alternatieven van niveau. Dan kom je uit op Karsdorp, Fosu Mensah, Tete, Zeefuik en ik weet niet of je daar nu vrolijk van gaat worden.
 
Joga_Bonito10
 
7
18 november 2020 om 23:49
Teze van PSV is van nature rechtsback toch? Daar zie ik wel potentie in. Heeft in ieder geval fysieke kracht en veel snelheid. Aan de bal ook wel comfortabel.
 
*Exclusive*
 
0
19 november 2020 om 02:05
Zeefuik ook... maar om in de pictured te komen moet hij gaan spelen in Duitsland en een stap maken.
 
Constant kante
 
0
20 november 2020 om 15:55
Teze is van nature een centrum verdediger, die onder Van Bommel zijn debuut maakte als back. Hij kan back spelen, maar is van nature echt een CV.
 
MSN10
 
28
18 november 2020 om 23:40
Tijdens de interview zei die journalist van ik zelf en de meeste mensen waren toch bang dat het Nederlandse elftal onder jou terug houdend zou spelen. Ben zo blij voor deze man en dat heb ik veel vaker aangegeven toen hij bij a.united inter crystal trainer was. Kreeg zoveel kritiek en vaak ook onnodige maar gelukkig speelt oranje onder hem echt heel goed. Ze creëren ook super veel kansen dat je denkt het kond makkelijk 5/6-1 staan en dat is een hele goede teken. Ik als Feyenoorder gun Frank het allerbeste.
 
AcKaka
 
6
18 november 2020 om 23:51
Vind het ook mooi dat die journalist dan benoemd dat hij het zelf ook dacht. Genoeg die dan gaan zeggen van "zie je wel". Bij inter en crystal palace ook veel terechte kritiek maar idd ook onnodige idd.
 
Sulejmanii
 
11
19 november 2020 om 00:04
Msn10 mooie woorden man, doet mij deugd! Soortgelijke reactie gaf ik ook, niemand moet meer zeggen dat Frank een laffe verdedigende coach is! Want hij heeft de afgelopen bewezen dat het onzin is! En ik zei ook al zovaak, die man heeft wonderen verricht bij Ajax. Het eerste seizoen was prima voetbal, vanaf de tweede minder maar toen begonnen we ook al onze beste spelers kwijt te raken. Mannen als Ebecilio, Slijngard, en Sana moesten de kar trekken, dat is dweilen met de kraan open of water naar zee brengen. ?? Dan moet je wel en heb je geen keus. Maar goed, ik wens Frank al het succes dat is duidelijk.
 
Voetbalexper
 
17
18 november 2020 om 23:41
Zo zie je maar dat de keuze van Frank de Boer als bondcoach goede keuze is. In tegenstelling dat vz gebruikers en heel Nederland had ik volste vertrouwen. Mensen praten elkaar na hij is ontslagen daar is ontslagen hier lekker makkelijk en meteen afkraken na zijn debuut van zie je nou wel man man geef iemand gewoon de tijd.gelijk tegen spanje en italie met goed spel en winsten tegen polen en bosnie is echt knap Je moet nooit snel afschrijven Dat is typisch nederlands en doet frank het goed hoor je niemand over. Nou van mij krijgt all the kredits. Well done Frankie het is je gegund.
 
92643
 
5
18 november 2020 om 23:58
Zorgelijk is wel dat de organisatie vaak niet klopte. Dat had Koeman wel degelijk voor elkaar. Of het aan de Boer ligt dat er veel gecreëerd wordt durf ik overigens ook in twijfel te trekken. Met deze spelers heb je nou eenmaal veel aanvallend in te brengen. Dat mag zelfs meer en vooral met meer tempo.
 
myvision
 
21
18 november 2020 om 23:57
We moeten eens stoppen met het continu die clubstempels te plakken op coaches en spelers. Hier op VZ werd Frank op voordat hij een wedstrijd gespeeld had met Oranje al doodsaai voetbal aangepraat, op basis van wellicht het laatste seizoen van Ajax. Maar zoals hij terecht net in het interview aangaf, de coach is ontzettend afhankelijk van de spelers. Bij Ajax, Crystal, Inter en Atlanta had hij geen spelers als Frenkie, Van Dijk, De Ligt, Memphis en Wijnaldum. De Boer wil eigenlijk juist aantrekkelijk, goed verzorgd, aanvallend kunnen spelen. Hollandse School, totaalvoetbal. En ook dat lukt nu natuurlijk nog niet altijd even goed, hij heeft nog niet alle poppetjes (beschikbaar) voor de juiste posities maar het begint er wel aan te komen. Koeman heeft een aardige basis gelegd natuurlijk, maar er werd hier vaak gedaan alsof hij een Wereldwonder had verricht en dat De Boer dat allemaal wel even zou laten instorten. Nou, ik moet zeggen dat ik dat minder behouden en aanvallende spel van De Boer fijner vind om naar te kijken vooralsnog. Ben benieuwd hoe dat zal gaan op volle oorlogssterkte tegen de grote landen.
 
El Barto
 
9
19 november 2020 om 00:04
Precies, en bij Ajax heeft die toch ook vrij leuke leuke wedstrijden laten zien. Bijv tegen Barcelona. En hij had niet de beschikking over dezelfde middelen om een Champions League waardige selectie bij Ajax op te zetten. Tot nu toe bevalt me de tactiek van De Boer prima. Hij speelt aanvallend waar het kan en past zich aan als het moet.
 
myvision
 
28
19 november 2020 om 00:09
Och man, ik was bij die wedstrijd op de Heineken VIP loungeding. Kreeg om 18u bericht dat ik daar mocht komen. Gratis bier, gratis eten, gratis wedstrijdje tegen Barcelona...ik accepteerde de verliespartij wel. Maar we wonnen waha! Serero en Hoesen, rood kaartje Veltman. Daarna met Louis van Gaal op de foto, zeiden we voor de lol dat we dan ook nog wel van Spanje konden winnen op het WK. Geen grap: Louis zei dat inderdaad ook prima kon. Half jaartje later: 5-1. Je wilt niet weten hoe speciaal deze wedstrijd tegen Barcelona voor me is haha.
 
binny
 
3
19 november 2020 om 03:16
@myvision, van mij mag je wewel wat vaker naar de arena dan, of naar die lounge, mooie avond was dat zeg. Wel nog heel erg dat die man in de gracht viel. De Boer heeft zat goede wedstrijden neer gelegd met Ajax met wat betere spelers.
 
Japie_Krekel
 
1
19 november 2020 om 01:10
op dat moment wel logisch natuurlijk @myvision. De Boer stond toen ook bekend om zijn saaie voetbal maar als bondscoach van Oranje laat hij nu wel aantrekkelijk voetbal zien dus hulde daarvoor. ik hoop alleen wel dat de jonge garde bepaalde ervaren spelers die niks toevoegen gaat vervangen maar ik ben zeker verrast door FdB als bondcoach. hij maak echt een goede indruk op mij
 
007
 
2
19 november 2020 om 02:07
De jonge garde zal zich de komende maanden verder moeten gaan bewijzen. De lijst is lang genoeg, maar ze zullen stappen moeten gaan maken. Zou me echt niet verbazen als in de zomer we een flink wat nieuwe namen gaan zien, maar alles is nog mogelijk.
 
007
 
2
19 november 2020 om 02:13
Doet me goed dat Frank de Boer langzaam de boel onder controle krijgt. Man, hij kon op een gegeven moment echt niks goed doen. En waarom? Tja, waarom? Omdat de KNVB er een potje van heeft gemaakt en te veel mensen dachten dat we het "saaie Ajax" van een aantal jaar geleden onder de Boer zouden zien. Gelukkig is het gelukt om deels deze kritiek te laten verdwijnen. We zijn er nog lang niet, we hebben pakweg 3-4 wereldtoppers, maar er is een lange lijst van jongens die echt de komende maanden aan de bak kunnen. Genoeg jongens van de top vier die wat te bewijzen hebben en de bondscoach moeten overtuigen dat ze beter zijn dan Hateboer, Veltman, van Aanholt, en zelf Daley Blind. Ik zou de laatste jongens niet zomaar afschrijven, maar het is aan de "jonge honden" om de "oudjes" echt op te gaan jagen. Wel zeg ik er bij, het kan snel gaan, maar voor nu zijn we absoluut geen titelkandidaat. Maar goed we leven pas in november...Oranje zal de volgende kwalificatiereeks behoren tot het hoogste niveau en daar ben ik blij mee. Voor de rest jammer dat Italië door is, maar dat is compleet verdient.
 
Japie_Krekel
 
0
19 november 2020 om 14:52
mensen kijken natuurlijk naar recente prestaties en als je dan 3 keer op rij bent geflopt bij je laatste clubs dan snappen mensen logischerwijs misschien zo een aanstelling als bondscoach niet zo goed want er is op dat moment nul vertrouwen in zo iemand zijn capaciteiten. dat hij nu het tegendeel bewijst is natuurlijk heel mooi voor hem en ik gun het hem ook wel maar de aanstelling was op voorhand wel een discutabele dus ik snapte de kritische reacties wel in het begin
 
007
 
1
19 november 2020 om 19:11
Ik ben het met je eens wat betreft de jaren na z`n werk bij Ajax. Alleen denk ik dat we geen andere kandidaat hadden die ook meer heeft bereikt en ook vrij was. Ja, van Gaal, maar ik schat dat de groep hem niet wilde hebben. Men was duidelijk, de spelers wilde een Koeman 2.0, dat is Louis natuurlijk niet. Bosz was geen optie. Ten Cate? Zijn beste jaren waren als assistent. Bij Ajax heeft hij ook geen prijzen gewonnen en de laatste jaren is hij vooral actief buiten Europa. Ik had best van Bronkhorst willen zien als hoofdcoach, maar ook hij is eigenlijk van de radar verdwenen. Cocu is nu ook ontslagen. Van Bommel? Een leuk half jaartje bij PSV, daarna bergafwaarts. Dan kom je tenslotte uit bij Frank de Boer. Gefaald in de jaren na Ajax, maar heeft in Amsterdam wel bewezen om met mindere selecties dan PSV kampioen te worden. Vergeet niet dat hij binnen kwam als trainer toen WWIII aanwezig was in de ArenA...In een "perfecte realiteit" had van Gaal of Bosz het moeten overnemen, maar het werd Frank de Boer. Gelukkig lijkt hij het langzaam op de rit te krijgen en bewijst hij nu ook dat hij spelers buiten Ajax een kans geeft. Kijk naar Berghuis, Wijndal, Stengs en Malen. Al met al snap ik de kritiek, maar hij was vaak overdreven.
 
Japie_Krekel
 
0
19 november 2020 om 19:14
er waren idd heel weinig opties maar hoe het er nu naar uitziet heeft de Knvb de juiste keuze gemaakt want hij doet het naar mijn mening prima als bondscoach en hij geeft ook iedereen een eerlijke kans
 
je weet het ni
 
2
19 november 2020 om 07:57
Wat een wartaal slaat iedereen uit, je wint van Polen en Bosnië geweldig dat zou zelfs gebeuren met Lodewijks voor de Ploeg. Je hebt mazzel met de loting van het EK daarna zal het rap over zijn. Ik hoor niemand over Klaasen wat een loop vermogen deze jongen die komt toch tekort voor het Nederlands Elftal .En leg mij eens uit waarom werd hij niet geselecteerd dat hij bij Bremen voetbalde ,als het een beetje tegen had gezeten had iedereen geroepen bye bye de Boer .nee hoor een kinderhand is weer gauw gevuld .tegen dit soort tegenstanders kan je aanvallend voetballen maar een stofzuiger als de Roon voor Klaasen lijkt me wel op zijn plaats Let maar op als er een oefenwedstrijd komt tegen een betere tegenstander dan komt de Boer met een heeeeel ander type voetbal inzakken en tikkie breed.
 
Kuipman
 
1
19 november 2020 om 09:07
Ik heb afgelopen wedstrijden toch echt vaak weggezapt. Et was meestal niet om aan te zien, en het was vaak zat tikkie breed en terug en tergend langzaam. De enige goede wedstrijd was tegen Bosnie...
 
Jows
 
0
19 november 2020 om 10:53
Ik heb Frank altijd verdedigd. Deze man begon in zijn eerste seizoen (met Suarez en Eriksen) gewoon heel erg goed en werd kampioen. De eerste wedstrijd tegen Milan in de CL was gewoon echt goed (0-2 winst). Hij verloor zelfs Suarez in de winterstop (werd toen verkocht aan Liverpool). De seizoenen daarop werd zijn materiaal minder en minder. Er werd door Ajax niet meer dan 4 miljoen voor een speler uitgetrokken. Hij moest veel meer eigen jeugd inpassen en dan ga je op den duur behoudender spelen. Dat hij in het buitenland misschien wat verkeerde (club)keuzes heeft gemaakt, maakt hem niet meteen een slechte trainer. Kijk naar Klaassen. Verpietert bij Everton, leeft op bij Wolfsburg en speelt nu weer prima en lijkt toch de nr 1 op de 6 positie voor het NL-elftal. Mensen schrijven vandaag de dag te snel af. Geef deze man gewoon een kans. Hij is een echte winnaar. Enorm fanatiek. Zijn enige gebrek is eigenlijk zijn communicatie en mist daardoor wat charme en charisma.
 
Daneman
 
0
19 november 2020 om 10:58
Dit is natuurlijk een excuus die hij aandraagt. Prima, mooi zelfs dat hij na de vele kritiek door de jaren heen mogelijk aanvallender wil spelen, wat nu ook maar deels gebeurt, maar bij Ajax lag het echt niet aan de kwaliteit van de spelers. Het tikkie breed en terug was daar te overdreven voor. Terug en breed was steeds de eerste optie voor een speler bij Ajax, en als iemand op het middenveld goed vrij stond, ging de bal er ook vaak niet heen, uit angst voor balverlies op het middenveld. Het middenveld werd vaak gemeden. Het liefst ging men 'veilig' langs de flank. De Boer liet ook de halven heel diep staan, om tegenstanders mee te trekken, waardoor je enorm veel ruimte op het lagere middenveld kreeg, maar daarin werd dan vaak niet eens gespeeld. En doordat ze zo diep stonden, waren ze slecht aanspeelbaar over de grond. En dus weer tikkie breed. Ook zijn spelerkeuzes zeiden genoeg. Spelers als Zimling of Poulsen op 6 zetten, Gudelj halen vanwege gif (en niet technische voetbalkwaliteiten) terwijl je op het middenveld juist techniek en creativiteit miste, ook om makkelijker naar voren te spelen. Of Schöne op rechtsbuiten, en dan Poulsen op 6. Bosz zette vrij snel al Schöne op 6, een goede voetballer op 6. Liet de halven minder diep staan waardoor beter aanspeelbaar van achteruit, etc.
 
Jows
 
1
19 november 2020 om 11:14
Onder Bosz liep het voor geen meter in het begin. Het begon pas te lopen toen Ziyech kwam en Dolberg in de spits ging spelen. Bovendien was Gudelj bij AZ een goede speler, creatief, goed schot en scorend vermogen. Kwam er bij Ajax niet uit. Net zoals Theo Janssen als 6 niet uit de verf kwam bij Ajax. Dat was toch ook een goede voetballer zou je zeggen? Ziyech is echt de belangrijkste reden dat Ajax de laatste paar jaar stappen heeft kunnen maken.