De Ligt: 'Grappig dat ik de grootste speler ooit uit de boeken heb geschoten'
Donderdag, 1 juni 2017 om 06:55

Matthijs de Ligt heeft met zijn rode kaart in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Marokko (1-2 winst) onbedoeld een plaats in de recordboeken gekregen. De piepjonge verdediger van Ajax is met zijn 17 jaar en 292 dagen de jongste speler ooit van Oranje die door een scheidsrechter van het veld werd gestuurd, na zijn duw aan het adres van Oualid Azarou.

De Ligt neemt het record over van niemand minder dan wijlen Johan Cruijff. "Natuurlijk pak je liever geen rode kaart, maar het is wel grappig dat ik meneer Cruijff, de grootste voetballer aller tijden, de boeken uit heb geschoten, of eigenlijk heb geduwd", zo vertelt de tiener donderdag in De Telegraaf.

Cruijff was 19 jaar en 195 dagen toen hij voortijdig mocht inrukken tegen het voormalige Tsjecho-Slowakije. Voor Cruijff was dat, net als voor De Ligt, in zijn tweede interland. "Ik gaf hem een duw. Het mag natuurlijk geen excuus zijn, maar als je zag welke overtredingen er wel werden toegelaten, durfde ik het risico wel te nemen. Natuurlijk was het een rode kaart. Maar in een vriendschappelijk duel had hij volgens mij ook zo maar geel kunnen geven. Laat ik hem gaan, dan zegt iedereen: wat doet hij nou?"

Meer nieuws
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
44
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
8
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
2
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Süper Lig: Fenerbahçe - Besiktas
4
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Serie A: Juventus - AC Milan
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (100)

 
Leopart
 
14
1 juni 2017 om 07:00
Twee interlands en toch negatief achtergelaten! Zonde want hij speelde gewoon sterk deze wedstrijd. Misschien ook maar goed om een reeks van fouten te maken met zijn leeftijd. 17 jaar nog maar dus hij gaat er veel van leren waardoor hij op zijn 20e al een topverdediger kan zijn. Op dit moment erg vaak negatief aanwezig, maar op je 17e is dat ook te verwachten
 
wve
 
55
1 juni 2017 om 07:04
Meer niet negatief dan negatief in nieuws. Bij ajax gewoon zeer sterk gespeeld inclusief finale el.
 
Intellectueel
 
30
1 juni 2017 om 08:29
Het gaat hier om Oranje. Conclusie: twee wedstrijden, twee keer onvoldoende. Zijn reactie: "wel grappig" ... Wat is dit voor een gozer joh?
 
metibo753
 
62
1 juni 2017 om 08:43
Intellectueel: de afgunst en triestheid druipt weer van je reactie af. Sta je altijd zo in het leven of is het gewoon omdat hij voor Ajax speelt? Van Leopart weten we dat alles wat Ajax is slecht is door blinde haat. Iedereen kan zien dat dw Ligt daar hoort te staan en weet niet of je gekeken hebt gister of dat je gewoon domweg maar wat roept. Maar speelde weer sterk die kaart was terecht maar weer gewoon ijzersterk voor een 17 jarige hij hoort gewoon te spelen ten opzichte van de andere verdedigers.
 
Kink1984
 
12
1 juni 2017 om 08:50
Ik zie een gelijkenis met Chivu. Die pakte op jonge leeftijd ook veel kaarten bij Ajax en maakte ook af en toe een fout. Wanneer De Ligt leert hiervan, dan wordt hij alleen maar beter.
 
Intellectueel
 
23
1 juni 2017 om 08:52
Wat heeft dit met Ajax te maken? Hij speelde voor Oranje he. Tegen Bulgarije speelde hij ook heel sterk, die twee tegengoals daargelaten! Ben een beetje klaar met het argument dat hij 17 is. Hoor hem zelf ook vaak na een blunder zeggen dat het een goed leermoment is. In Oranje moet je niet meer leren, dan moet je er staan en dat doet deze puber niet.
 
ajaxrkc33
 
10
1 juni 2017 om 09:44
De ligt speelden een goede pot. Niks op aan te merken.
 
corleonevito
 
11
1 juni 2017 om 09:55
Niks op aan te merken? Dus heeft geen rode kaart gehad?
 
Capis
 
21
1 juni 2017 om 09:57
@metibo: Wat is dit nu voor onzin omdat het een Ajacied is is kritiek weer afgunst? Hij maakt gewoon weer een domme fout in Oranje, daar is toch niks op aan te merken? Toen Indi die domme fout maakte met rood was de kritiek veel erger. Of Janmaat die er uit werd gelopen door die Bulgaar. Was dat dn ook afgunt? Kap toch eens met dat gejank dat het afgunst is omdat het een Ajacied is. Ook al speelde hij goed dit is gewoon heel dom en kan je een wedstrijd kosten. Dat mag toch gewoon gezegd worden? En dat hij dan pas 17 is doet daar niks vanaf.dan hoort hij daar niet te staan nog. Hij speelt ijzersterk voor een 17 jarige ja leuk... Maar niet voor Oranje zelf. we hebben gewoon op dit moment nog betere opties dan hem. Zijn tijd gaat er wel komen.
 
Teunlommers
 
7
1 juni 2017 om 09:58
Daar gelaten dat ie toen ook niet echt gesteund werd door bmi en de fouten van beide tegen goals begonnen bij een andere speler dus je kan ook zeggen de andere "ervaren" spelers hebben gefaald om em te steunen op zijn jonge leeftijd zie de ligt 10x liever dan een bmi achterin want dan ga je al huilen voordat de wedstrijd begint.
 
wve
 
0
1 juni 2017 om 10:18
Ja dat staat er ook echt in. ????
 
Capis
 
12
1 juni 2017 om 10:20
@teun: Het is het Nederlands elftal, dan moeten andere spelers hem gaan steunen???? Kom op hoor het is geen opleidings ploegje. Zou mooi zijn dat andere hem meer moeten steunen. En daarom dus eigenlijk hun fout is.....
 
Arnino
 
2
1 juni 2017 om 11:20
Hij kan wel elke keer sterk spelen, maar hij kan beter minder sterk spelen dan die domme fouten die hij elke keer maar weer blijft maken. Dan is die er gewoon nog niet klaar voor..
 
Bambino04
 
4
1 juni 2017 om 13:13
Mee eens. Wel makkelijke mentaliteit zo om het grappig te noemen. Zegt hij dat ook na de WK finale met rood op zak? Vriendschappelijk maakt niet uit zeker? Naar mijn mening de slechtste speler op het veld gister. Veel balverlies door onnodig de bal naar voren te rammen en te laat met duels. En weer een domme rode kaart gepakt door slecht te dekken. Kan ook niet begrijpen dat sommigen hem 1 van de beteren vonden gisteren. Deze jongen moet de komende tijd aan zijn zelfvertrouwen werken want man man man wat een nerveuze indruk heeft hij achtergelaten. Maar ieder zijn mening natuurlijk.
 
Bambino04
 
3
1 juni 2017 om 13:16
Wat heeft het ermee te maken dat hij voor Ajax speelt. Zet die Ajax bril af joh. Die gast was de slechtste op het veld en koste bijna weer de winst. Maar het is een Ajax speler en verdient nog steeds opgeroepen te worden na dramatische optredens? Wat een niveau joh.
 
wve
 
0
1 juni 2017 om 13:26
Nou je word geselecteerd op basis van je prestaties bij je club. Dus ajax heeft er alles mee te maken en daar speelde hij ijzersterk. Dus dat heeft ajax er mee te maken.Of dacht jij dat spelers worden geselecteerd omdat ze niet spelen?
 
Guikstra
 
21
1 juni 2017 om 07:09
Vond dit niet eens een echte fout. Goed, met paar jaar meer ervaring zou je minder opzichtig je arm gebruiken en meer drukken met.je lichaam maar dat is het. Voor de rest heeft hij gelijk, scheids had daarvoor veel door laten gaten.
 
Tornado72
 
37
1 juni 2017 om 07:25
Hij stond volledig verkeerd opgesteld. Dat is toch echt een grove fout op het niveau Nederlands 11-tal.
 
JdW17
 
18
1 juni 2017 om 07:28
Hoezo is het gen fout? Het is een overtreding op een doorgebroken man, je weet gewoon dat een scheide daar voor kan fluiten.
 
wolterx
 
23
1 juni 2017 om 07:40
Tornado72, het volledig verkeerd opgesteld staan kw voort uit Hoedt die niet meeliep maar hij appeleren voor buitenspel terwijl de man net bij hem wegliep, de bal werd perfect gegeven op het moment dat de speler bij Hoedt wegloopt richting De Ligt waardoor ze allebei niet goed meer opgesteld stond. Een op elkaar ingespeeld centraal duo zou dat minder snel gebeuren, zodoende zou ik het geen grote fout noemen, de manier hoe hij het duel aangaat is een grote fout maar het opgesteld staan is iets dat elke wedstrijd gebeurd als de spits overgegeven van de ene naar de andere CV gaat, dat is niet echt een fout vind ik.
 
Weef
 
23
1 juni 2017 om 08:07
Als iedere andere verdediger dan De Ligt deze fout maakt wordt die met de grond gelijk gemaakt. Iedereen ziet de potentie wel van die jongen, maar Oranje is geen opleidingsploeg. Ik blijf erbij dat ze die jongen niet nu al moeten opstellen in Oranje.
 
JdW17
 
26
1 juni 2017 om 07:31
Haha moeten we nu echt alles wat hij doet zeggen dan hij pas 17 is? ''Hij was zo goed en degelijk en is pas 17 he" "Foutje maar goed leermoment voor iemand van 17". Hij speelt bij Oranje dus ik vind dat je dan gewoon even kritisch op hem als op alle andere Oranje spelers kan zijn.
 
wolterx
 
28
1 juni 2017 om 07:44
Maar waarom krijgt hij dan alleen de kritiek en niet Hoedt, Veltman en Zoet de ook fouten maakte waar het team door in de problemen kwam? Ik vind het een beetje makkelijk een speler na 1 fout volledig af te maken terwijl er andere minstens zoveel fouten maken die misschien 1x genoemd worden. Dus als we even kritisch zijn op alle spelers moeten we Zoet, Veltman, Hoedt, Berghuis ook nietmeer oproepen, die hebben minstens zoveel fouten gemaakt als de Ligt. Daarnaast is het een oefenwedstrijd, hier kan je fouten maken, zeker als het uiteindelijk niets afdoet aan het resultaat (hiermee doel ik op Winst )
 
JdW17
 
7
1 juni 2017 om 07:58
Volgens mij krijgt Zoet ook zat kritiek hoor. En als je naar de laatste 2 interlands kijkt is het toch niet gek dat de aandacht naar de Ligt uitgaat? Er maken meer spelers een fout, maar de Ligt toch wel de grootste die tot doelpunt leiden. En hij krijgt helemaal niet zoveel kritiek er zijn juist heel veel mensen die zeggen dat hij er allemaal niet zoveel aan kan doen omdat hij pas 17 is, dat vind ik een beetje onzin
 
metibo753
 
7
1 juni 2017 om 08:45
Wolterx het heeft maar met 1 ding te maken blinde haat en jaloezie. Zoet blijft fout op fout stapelen maar volgens Jdw17 is die geweldig en kan die niets fout doen.
 
JdW17
 
0
1 juni 2017 om 11:10
Ik zeg toch nergens dat Zoet geweldig is? Zoet zag er ook zeker niet goed uit, op alle keepers en verdedigers van die laatste interlands in actie zijn geweest is wel iets aan te merken.
 
wve
 
14
1 juni 2017 om 07:03
Wat kan jou nou schelen wat iedereen denkt? Gewoon spelen zoals jij wil en kan. Voor de rest geweldige speler is het. Over een paar jaar vaste basisspeler oranje.
 
Juicher
 
13
1 juni 2017 om 08:02
Dat zeg je helemaal goed, over een paar jaar. Niet nu.
 
corleonevito
 
0
1 juni 2017 om 09:57
Ook niet over een paar jaar. Heeft de vrij, van dijk, hoedt en dan ook ake voor zich die dan over een paar jaar basis speelt bjj een topclub.
 
jlenders
 
4
1 juni 2017 om 10:55
ake en Hoedt voor zich? De Ligt is nu al in alles beter dan deze 2 jongens.
 
Sanderr
 
1
1 juni 2017 om 10:56
Aké is een back en ik denk dat over pak hem beet 4 jaar De Ligt gewoon met van Dijk het centrum vormt hoor. Kans is zéér aanzienlijk dat De Ligt dan ook bij een topclub speelt namelijk.
 
wve
 
0
1 juni 2017 om 11:03
Ook nu beter dan indi of viergever en de vrij kan ik niet plaatsen. Speelt al jaren niet in oranje.
 
ajaxf1
 
15
1 juni 2017 om 07:07
Tsja, ik ben van mening dat mensen lekker moeten stoppen met roepen dat hij er niet bij hoort. Het is niet zo dat hij zelf de opstelling maakt, dus wat moet hij doen? Hij was in de eerste helft gewoon uitstekend, en dat die dan rood pakt, tja. Hoe hij het motiveert snap ik ook wel, aangezien al die Marokkanen geen kaart kregen, dacht hij dat hij dit kon doen.
 
juvedeef
 
2
1 juni 2017 om 08:18
Vind dat hij er zeker bij hoort. Maar niet tijdens kwalificatie wedstrijden. Hij is jong dus zullen dit soort dingen blijven voorkomen. Dus liever een ervaren verdediger op zijn positie tijdens belangrijke wedstrijden. Oefen wedstrijden zijn perfect voor de Ligt.
 
Dejan
 
51
1 juni 2017 om 07:08
Ik vond hem ondanks dit voorval, waar je ook zeker je vraagtekens bij kunt hebben, gewoon ontzettend sterk spelen. Net zoals hij zich heeft herpakt bij Ajax na het gebeuren eerder dit jaar. Potentieel een absolute topverdediger en ook nu al behoort hij tot een van de betere verdedigers van Nederland. Ik vind het dan ook enorm vreemd om te zien dat zoveel mensen die jongen zo graag afkraken, maar als ik zo her en der wat rondkijk speelt clubvoorkeur (een afkeer jegens Ajax/ajacieden) hierin ook een enorme rol. Jammer. Ik heb zelf ook helemaal niets met Ajax moet ik bekennen, maar je kunt het grote talent en de kwaliteiten van deze jongen toch moeilijk negeren.. Gewoon zo doorgaan, lekker een paar jaar ontwikkelen bij Ajax nog en wie weet dan uiteindelijk Barcelona of Real Madrid. Al past hij denk ik ook wel goed in Engelse voetbal. Betreft Oranje zou het met Van Dijk, Hoedt en De Vrij momenteel nog geen basisklant moeten zijn, maar het is niet gek om hem gewoon bij de selectie te hebben.
 
sloep01
 
9
1 juni 2017 om 08:02
Ach al dat negatieve gelul over de Ligt 17 jaar en dan zo spelen ja het was een penalty zowat en hoezo dom wat moet hij dan doen de rode loper uitleggen ? hij krijgt rood had ook met geel gekund in mijn ogen maar dat bashen op die jongen is zo belachelijk hij weet dat zelf ook wel hoor , Ach volgen velen is Ramos de beste verdediger ter wereld (in mijn ogen de beste schopper maar goed) die is al over de 30 en kan in zijn huis alle kamer behangen met gele en rode kaarten en maakt nog steeds de meest gore overtredingen dan vind ik dit alleszins meevallen voor een jochie van 17 .
 
AsRoma8
 
7
1 juni 2017 om 08:24
Negatieve gelul? Ik zie vooral veel mensen zeggen dat hij zo'n fantastische wedstrijd speelde "voor een jongen van 17". We moeten niet vergeten dat het Nederlands elftal geen opleidingsteam is. We kunnen helaas nog niet op de Ligt bouwen op dit niveau.
 
Capis
 
7
1 juni 2017 om 10:16
@sloep: Ach dat positieve gelul over dat hij pas 17 is... Latenw e nou eens kappen met hij is pas 17 ja leuk als dat de reden ishoort hij er dus gewoon niet te staan! anders kennen we er een kleuter van 5 neerzetten en dan zeggen tja wat verwacht je van hem? hij is een speler van Oranje en maakt gewoon weer een fout. En kom op hoor je kon geel geven doe toch normaal. Geen verdediger er meer achter dus doorgebroken speler is rood klaar!
 
JdW17
 
1
1 juni 2017 om 11:13
Precies dit ja, alles wat hij goed doet wordt extra benadruk omdat hij pas 17 en alles van hij fout doet wordt gebagatelliseerd omdat hij pas 17 is. Hij staat in Oranje, dan mag je gewoon een bepaald niveau verwachten. Daar heeft leeftijd niks mee te maken.
 
Ijsmuts
 
5
1 juni 2017 om 08:03
De reden dat ik als feyenoorder hem afkraak/kritiek op hem heb staat (in mijn geval) los van clubvoorkeuren. Ik vind nog steeds dat kwaliteiten moeten worden geselecteerd en niet potentie.
 
ScummyMan
 
6
1 juni 2017 om 09:22
Ven ik deels met je eens. Als Van Dijk en De Vrij (de eerste keuzes) beschikbaar zijn horen die te spelen maar als zowel de a keuzes en b keuzes niet beschikbaar zijn en je toch iemand op moet stellen zou ik iemand met potentie opstellen ipv iemand die nooit een vaste waarde zal worden.
 
Ayrshire
 
6
1 juni 2017 om 09:47
Maar wie is er nou daadwerkelijk beter dan De Ligt na Van Dijk en De Vrij? Ik durf echt te stellen dat hij beter dat dan BMI, Jan-Arie en consorten. Hij hoort niet al basisspeler te zijn, maar door blessures schuif je dan wel door.
 
corleonevito
 
1
1 juni 2017 om 09:58
Basid speler stoke in de epl> basis speler eredivisie van ajax. Ook nathan ake is beter en hoedt
 
JdW17
 
0
1 juni 2017 om 12:16
Op basis waarvan is hij beter dan BMI echt? Die heeft gewoon een uitstekend seizoen in Engeland gehad. De Ligt heeft een handje vol EL wedstrijden en 10 eredivisiewedstrijden gespeeld.
 
Futures
 
23
1 juni 2017 om 07:12
Voor zo'n duw krijg je rood, maar voor rotschoppen blijkbaar niet...
 
Tornado72
 
8
1 juni 2017 om 07:26
Dat sloeg idd nergens op wat niet wegneemt dat de Ligt kinderlijk in de fout ging. Wat je hem op zijn leeftijd ook niet kwalijk kan nemen, het is immers nog een kind.
 
Troy010
 
0
1 juni 2017 om 08:52
Voor zo'n duw krijg je altijd rood gezien het feit dat het een doorgebroken speler was. En wat betreft die rotschoppen, het is een Afrikaanse scheidsrechter en in Afrika wordt er op deze manier gevoetbald. Veel lompe en harde schoppen. Dus wanneer er een Afrikaanse scheidsrechtrechter loopt kun je ervan op aangaan dat hij dit "toelaat".
 
MeMyselfAndI
 
22
1 juni 2017 om 07:20
Ik vind deze jongen momenteel gewoon nog echt zwaar tekort komen voor het niveau dat het Nederlands elftal momenteel moet nastreven. Hij maakt gewoon nog zo ontzettend veel beslissende fouten. Dit is natuurlijk inherent aan zijn leeftijd maar dit moet bij het Nederlands elftal niet relevant zijn. Hier moeten de 11 spelers spelen die op dit moment de beste Nederlands voetballers zijn. Deze jongen is een enorm talent maar absoluut nog niet toe aan dit niveau. Er zijn minimaal 15 centrale verdedigers in Nederland die op dit moment een hoger niveau halen dan hij.
 
Woezel
 
34
1 juni 2017 om 07:49
Haha, echt? Noem ze is dan? En de blessure gevallen mag je er niet bijrekenen... succes!!
 
JdW17
 
9
1 juni 2017 om 08:03
Volgens mij kan Nathan Rutjes prima als CV spelen, die kan kan alles.
 
Psv-er!
 
0
1 juni 2017 om 11:09
Ik ga het proberen. Van Dijk, Bruma, De Vrij, Hoedt, Bmi, Ake, Blind, Jan-arie, Fosu Mensah, Veltman, Rekik, Vlaar, Leeuwin, Riedewald, St Juste..
 
D-F-J
 
3
1 juni 2017 om 11:16
Ten eerste noem je de blessuregevallen er nu wel bij en ten tweede zijn jan arie, fosu mensah, veltman, rekik, vlaar, leeuwin, riedewald en St juste allemaal minder. Hou je 4 over waarvan ake en blind meer backs zijn. 2 dus waarbij ik nooit echt overtuigd ben van hoedt en bmi gewoon een hele domme voetballer vind.
 
AFCAmuc
 
4
1 juni 2017 om 12:45
De Vrij en van Dijk zijn inderdaad nog wat verder, maar al die andere verdedigers zijn toch echt minder
 
Rochus
 
16
1 juni 2017 om 07:50
Ik daag jouw uit. Noem er 15!
 
 
16
1 juni 2017 om 08:03
Kom maar op noem 15 andere
 
Sanderr
 
4
1 juni 2017 om 11:09
Je blijft verdacht stil MeMyselfAndI, toch tot de conclusie gekomen dat 15 zwaaaar overdreven is? Van Dijk en De Vrij zijn aanzienlijk beter en vormen normaal het centrum. Dan heb je Bruma (kut seizoen achter de rug), BMI (kan mij ook niet echt bekoren, denk dat het niet heel veel scheelt qua kwaliteit, wel meer ervaring uiteraard) en Hoedt (maakte in de vorige interland ook een goeie blunder, zou hem wel iets hoger dan De Ligt inschatten nog maar hij stond dat ook gewoon naast hem). Ik zit nu dus eigenlijk op 3 à 4 die beter zijn. Wie zou jij hier aan toevoegen (buiten Jan Scharie want die zul je ongetwijfeld noemen maar die vind ik elkaar ook weinig ontlopen en dan moet je altijd voor de jonge optie gaan, zelfde geldt voor Viergever eigenlijk vind ik).
 
Tornado72
 
6
1 juni 2017 om 07:24
Duidelijk te Jong. Twee interlands en niet bepaald goede wedstrijden. De Ligt heeft talent maar is er overduidelijk nog niet toe om met de grote mannen in Oranje mee te spelen. Leuk en aardig een " record" van Cruijff overnemen maar ik denk dat dit ook het enige record is wat de Ligt zal overnemen. De Ligt komt er wel alleen het gaat nu allemaal wat te snel lijkt het. Hij maakt beginners fouten die hij in het Nederlands 11-tal niet mag maken.
 
007
 
15
1 juni 2017 om 08:21
Onzin. Deze jongen was in de EL finale een van de beste. Misschien ligt het er vooral aan wie er naast hem speelt. Bij Ajax traint hij dagelijks met de verdediging. Misschien met een meer ervaren verdediger naast hem had er niks gebeurt. Hoedt is nou ook geen veteraan in Oranje...
 
Kramzovic
 
20
1 juni 2017 om 08:22
Duidelijk onzin. De Ligt heeft in de eindfase van de Europa League al lang en breed bewezen dat hij ook onder grote druk zijn mannetje gewoon staat. Was de beste man aan Ajax-zijde in de finale, en ook tegen OL was het een van de sterkhouders. Dan kan je een miezerig oefeninterlandje tegen Marokko gewoon spelen. Wie zijn dan die "grote mannen" in Oranje? Vincent Janssen? Wesley Hoedt? Steven Berghuis? Dat is gewoon lachwekkend.
 
Tornado72
 
4
1 juni 2017 om 08:37
Dat kan allemaal allemaal zo zijn. Uiteindelijk heeft de Ligt 2x aan de aftrap gestaan bij Oranje en twee keer het einde van de wedstrijd niet gehaald. De eerste keer stapelde hij in 1 helft fout op fout en de tweede interland pakt hij op kinderlijke wijze een rode kaart. Het is een overduidelijk bewijs dat de Ligt nog niet toe is aan het Nederlands 11-tal. De "grote mannen" zijn inderdaad niet de grote voetballer maar wel spelers met meer ervaring en niet zulke bunders maken in het Nederlands 11-tal.
 
corleonevito
 
0
1 juni 2017 om 10:00
Je kan geweldig spelen tegen barcalona maar al speel je slecht tegen de rest heb je er niks aan. Kalas is dan ook een top verdediger speelde geweldig 3 jaar geleden tegen liverpool
 
surreal
 
3
1 juni 2017 om 13:25
"de eerste keer stapelde hij in 1 helft fout op fout" Wat een onzin? Hij maakte twee grove fouten bij de goals en voor de rest geen fouten. Je moet niet zulke rare dingen verzinnen om je gelijk te proberen halen. Nergens voor nodig aangezien De Ligt in twee interlands 3 fouten heeft gemaakt die hij niet mag maken en je daar genoeg kritiek op kunt hebben.
 
LaaaBombaaa
 
9
1 juni 2017 om 07:28
Je kan hem niks verwijten, de scheids was al 200% voor Marroko. Marroko had met 9 man op het veld moeten staan, 8 zelfs maar dat zag hij niet. Afrikaanse scheids fluit voor een Afrikaans land.
 
JdW17
 
16
1 juni 2017 om 07:32
Je kan hem wel degelijk iets verwijten, zit was een terechte rode kaart. En ja Marokko had er ook een paar moeten hebben, maar dat doet toch niks af aan het feit dat dit gewoon heel dom is van de Ligt.
 
surreal
 
2
1 juni 2017 om 13:29
Nou ja, zoals hij zelf uitlegt hij had niet verwacht dat de scheidsrechter rood zou geven aangezien hij dat wel tig keer had kunnen doen aan Marokko. Hij maakte dus een bewuste en eigenlijk niet eens zo domme keuze. Wat fout gaat is zijn positie, die gast mag nooit die kans krijgen en dan heb je totaal geen probleem. Daar ligt zijn fout, niet bij de rode kaart. Met 2-0 voor kan je veel beter een rode kaart pakken en nog 20 minuutjes het uit voetballen dan een goal incasseren. Helaas staat er een keeper op doel die geen schot kan tegen houden dus valt gelijk de aansluitingstreffer. Dat is jammer en daar moet hij ook rekening mee houden. Hij heeft geen Sanchez naast zich staan die dit had kunnen oplossen of Onane die en bal tegen houdt. De kwaliteit van de defensie van het Nederlandse elftal is op dit moment minder dan bij Ajax en dan merk je dat een jongen van 17 niet goed genoeg is om alles te dragen. Hij heeft topspelers om zich heen nodig zodat hij zijn ding kan doen.
 
Diinn_7
 
0
1 juni 2017 om 07:34
Die laatste zin? Maakt toch niks uit?
 
007
 
7
1 juni 2017 om 08:17
Da hij nog überhaupt kon lopen na die aanslag van Belhanda was al een wonder. Dat de scheids die Marokkaanse slager niet eens geel gaf en voor deze proffesionele overtreding de jonge Ajacied er uit stuurde zegt genoeg over die clown uit Mali. De Ligt speelde goed. Na de rust was buiten het mooie doelpunt heel Oranje zwak. Komt wel goed met deze jongen.
 
AsRoma8
 
15
1 juni 2017 om 08:29
Als ik dit zo lees moet heel het elftal opgesteld staan om de Ligt te ondersteunen. Verdedigers moeten gewoon een man kunnen dekken zonder op allerlei manieren rugdekking te krijgen. Zeker centrale verdedigers hoeven helemaal niet als een kip zonder kop hun mannetje over het hele veld te dekken zoals Hoedt volgens jou zou moeten doen. Die nemen constant elkaars man over. Daarnaast was het gewoon een doorgebroken speler dus altijd rood.
 
Stefandefree
 
5
1 juni 2017 om 09:15
Inderdaad zeg. De Ligt maakt gewoon een fout. Dat is helemaal niet erg, want het hele elftal maakt continu fouten, maar om constant de fouten van De Ligt bij anders spelers neer te leggen begint een beetje irritant te worden. En dan heeft hij pas 2x mee gedaan...
 
 
7
1 juni 2017 om 09:09
Matthijs de Ligt is pas 17 en nu al een van de beste verdedigers van NL. Niet alleen de jongste tijdens de EL finale, maar aan Ajax kant de beste man op het veld. Wat goed is, komt snel maar De Ligt heeft zich met de snelheid van een komeet gepresenteerd. En waanzinnig goed! Hoewel het me al lang niet meer verbaast, vind ik het tekenend hoe "volwassen" mensen een tiener die uitstekend heeft gespeeld en door een verkeerde inschatting rood krijgt, de grond in proberen te boren, terwijl een blinde met zijn stok kan zien dat er geen talent rondloopt in Europa dat zulke snelle vorderingen maakt. Alsof een ervaren verdediger nooit een penalty veroorzaakt. Bij bovenstaande reacties zijn er die in omgekeerde vorm zo van Sjaak Swart af zouden kunnen komen. Objectiviteit komt duidelijk niet in ieders vocabulaire voor.
 
Stefandefree
 
7
1 juni 2017 om 09:18
Dat hij talent heeft en hele goede kan gaan worden ontkent toch ook niemand? Zeker in de Europese wedstrijden van Ajax vond ik hem geweldig. Ik vind het wel opvallend dat je van veel mensen hier niet eens mag zeggen dat hij gisteren, alweer, de fout in ging bij Oranje. Iedere speler in Oranje mag worden afgebrand na een fout, behalve De Ligt blijkbaar.
 
 
1
2 juni 2017 om 09:50
@stefandefree Je schrijft: "dat hij talent heeft en hele goede kan gaan worden ontkent toch ook niemand? Zeker in de Europese wedstrijden van Ajax vond ik hem geweldig. Ik vind het wel opvallend dat je van veel mensen hier niet eens mag zeggen dat hij gisteren, alweer, de fout in ging bij Oranje`. Waar schrijf ik dat dat wel zo zou zijn? De Ligt speelde tot aan zijn rode kaart een voortreffelijke wedstrijd en waar ligt de nadruk op in alle reacties? Inderdaad, bijna volledig op die rode kaart. Het was een uiterst ongelukkige overtreding, maar hij is natuurlijk niet de eerste speler van Oranje die een rode kaart krijgt. Ik zou de reacties nog maar eens nalezen. Daarin is geen enkele sprake van alleen maar zeggen dat hij in de fout ging, maar het gaat alleen maar daarover. Wesley Hoedt heeft net zoveel fouten gemaakt als de Ligt, misschien zelfs wel meer. Alleen zijn die niet hem niet fataal geworden. Kennelijk is dat het belangrijkste criterium. De Ligt is pas 17 en dan maak je meer foutjes dan een oudere speler. Dat is gewoon een gebrek aan ervaring. Voor een 17 jarige maakt hij zelfs opvallend weinig foutjes. Bij Christian Chivu ging het exact zo, in het begin liep hij een paar rode kaarten op, maar binnen de kortste keren ontpopte die zich tot een topverdediger. Overigens kan De Ligt geen goede worden, maar is hij dat al. Dat hij af en toe een foutje maakt, doet daar niets aan af. Hij speelt zoveel wedstrijden dat die er vanzelf uit gaan en mijn inschatting is dat dat niet zo heel lang zal duren. Dan heeft NL er weer een topverdediger bij, waarom er zo zuur wordt gedaan als het over De Ligt gaat, is mij dan ook een raadsel. Dat zal er wellicht mee te maken dat veel reacties clubgebonden zijn. Dat is jammer, maar ook heel triest. Ik hen niets met Psv, maar als liefhebber kon ik vroeger ontzettend van spelers als Nilis en Romario genieten. Ook al speelden die voor Psv.
 
Gaudi
 
1
3 juni 2017 om 16:08
@scepticus, Weet je waarom Hoedt niet zo onder een vergrootglas ligt? Omdat die A) niet van Ajax 1 afkomt en B) niet zo wordt gehypt als een Ajax-speler. Is Hoedt minder dan de Ligt? Nee zou ik zeggen van niet. Als de Ligt door alles en iedereen als een zelfde soort verdediger als Hoedt zou worden behandeld (wat ie ook is), dan zouden de reacties ook veel normaler zijn. Maar nee, "de Ligt is het supertalent en steekt ver boven alles en iedereen uit". Dat wordt vaak gezegd, vooral vanuit het Ajax-kamp, en ja dat steekt mensen tegen de borst. En daarom vind ik het ontzettend scheef dat vele mensen hem wel ophemelen en zien als het grote toptalent, maar vervolgens bij het minste of gerinste teken van kritiek, meteen fel willen ageren. Dat vind ik nu heel apart.
 
Stefandefree
 
0
4 juni 2017 om 12:57
@ scepticus Nu doe je het dus gewoon weer. Een enorm verhaal houden, waarin ik je grotendeels nog kan volgen ook, maar het komt weer precies op hetzelfde neer. Waarom mag ik, en anderen met mij, niet zeggen dat hij gewoon wederom cruciaal de fout in ging? Je hebt er steeds wel erg veel niet al te relatieve tekst voor nodig om hem weer op te hemelen. Dat hoeft niet, want iedereen kan zien dat hij een enorm talent is.
 
Gaudi
 
7
1 juni 2017 om 10:14
Nee goh, jouw reactie is een en al objectiviteit. Jij komt superlatieven tekort om hem te beschrijven, maar de feiten van Oranje liggen nu eenmaal anders. Hij komt twee keer niet geweldig in het nieuws. Want een rode kaart staat nou eenmaal niet sterk. Betekent niet dat het geen veelbelovende voetballer is, maar als je hem als toptalent wilt bestempelen, moet je hem ook als zodanig kunnen beoordelen. En die toptalenten in andere landen liggen net zo goed onder een vergrootglas. Als een potentiële topper in Duitsland zo'n fout maakt, is het voorpaginanieuws van de Bild. Hier is het, grotendeels omdat het een Ajacied betreft gok ik, een incidentje.
 
 
0
2 juni 2017 om 10:25
@gaudi Je schrijft: "betekent niet dat het geen veelbelovende voetballer is, maar als je hem als toptalent wilt bestempelen, moet je hem ook als zodanig kunnen beoordelen. En die toptalenten in andere landen liggen net zo goed onder een vergrootglas. Als een potentiële topper in Duitsland zo'n fout maakt, is het voorpaginanieuws van de Bild. Hier is het, grotendeels omdat het een Ajacied betreft gok ik, een incidentje". Complete onzin. In de landen waar jij het over hebt, wordt over het algemeen gespeeld met ervaren selecties. Als in NL een speler op zijn 20e nog niet in de basis staat, wordt hij al bijna afgeschreven, terwijl het in landen als Duitsland eerder regel dan uitzondering is dat dat niet het geval is. En als dat wel het geval is, wordt hij omringd door ervaren spelers waardoor een dergelijke fout minder snel fataal is. Geen enkele ervaren speler zal het een talent kwalijk nemen als hij een fout maakt omdat ze die op die leeftijd zelf ook hebben gemaakt. En nog maakt ondanks al zijn ervaring. Een super verdediger als Ramos kan zijn kamer behangen met de kaarten die hij in zijn loopbaan heeft gepakt en ondanks zijn enorme staat van dienst overkomt het hem nog steeds dat hij in een belangrijke wedstrijd op het middenveld een volstrekt overbodige overtreding maakt en uit het veld wordt gestuurd. Talent betekent niets anders aanleg en een toptalent is derhalve iemand met heel veel aanleg. Dat is iets anders dan een topspeler. Het is dan ook bespottelijk om van iemand van 17 te verwachten dat hij geen foutjes maakt omdat hij over een bovengemiddelde aanleg beschikt. Iedereen weet dat foutjes in de meeste gevallen voortkomen uit onachtzaamheid en een gebrek aan ervaring en het is ook een publiek geheim dat je op die leeftijd nog een beetje druistig bent en ook nog niet over veel ervaring beschikt. Ik vind het overigens heel opvallend dat je een sensatiekrant als Bild als referentiekader gebruikt, maar dat terzijde.
 
Gaudi
 
1
3 juni 2017 om 15:57
Ik begrijp niet goed waarom je mijn hele bericht quote, om vervolgens maar op delen in te gaan en verder compleet je eigen plan te trekken, maar dat terzijde. Ik zeg niet dat we van de Ligt geen foutjes mogen verwachten, ik zeg dat we een keer moeten stoppen met iedereen die het een half jaar leuk doet meteen tot een toptalent bestempelen. Maar vervolgens als je hem dan toch een toptalent wil noemen, moet je ook kunnen accepteren dat ie als een toptalent wordt behandeld. Je vergelijking tussen Ramos en een toptalent is dan ook compleet ridicuul, aangezien Ramos al jaren een gevestigde waarde is. Als een speler zoals Laporte of een Draxler in een Europese wedstrijd of in een internationale wedstrijd een rode prent pakt, wordt dat echt niet hem in dank afgenomen of wordt dat echt niet met de mantel der liefde bedekt, zoals velen willen wat met foutjes van de Ligt moet gebeuren. Ik zeg A) bestempel zo`n jongen niet direct tot een toptalent, want je ziet wat het met hem doet. En ik zeg B) als je hem dan toch zo wil bestempelen, moet je ook accepteren dat ie dan als zodanig wordt behandeld in de media. Het een is een logisch vervolg van de foute stap die bij A wordt gezet. Dus mensen die zeiken dat hij nu onder een vergrootglas ligt, zouden zich moeten realiseren dat zij hem zelf onder dat vergrootglas hebben gelegd. En om over Bild terug te komen. In NL hebben we ook sensatiekranten, maar die is dan toevallig in dit geval op de hand van Ajax. Een Telegraaf zal dat nooit zo belichten als een Bild idd, maar een Telegraaf zou dat wel doen bij een PSV of een Feyenoord-verdediger. En ja dat is misschien niet terecht, maar zoals ik hier nu voor de derde keer herhaal. Als je zelf zo ridicuul bent om zo`n jongen zo snel omhoog te schrijven, is het een logisch gevolg dat de media daarin meegaat en dat zo`n jongen dus onder een vergrootglas komt te liggen. Mijn mening is dus; stoppen met iemand zo snel mogelijk omhoog schrijven en b) als dat dan toch gebeurd stoppen met janken als zo`n persoon dan onder een vergrootglas komt te liggen. Daar ben je namelijk dan zelf mede schuldig aan. Je kunt het éã©n niet zonder het andere zien en je kunt niet aan de ene kant roepen `wow de Ligt is een megatalent` en vervolgens op iedereen afgeven die hem kritisch belicht.
 
Mexicanooo
 
3
1 juni 2017 om 09:10
Net als een paar anderen hier ben ik van mening dat De Ligt gisteren een prima pot speelde. Hij moest heel vaak het verkeerde spel van Hoedt oplossen. Zoiets kan je een onervaren speler (die juist Zelf coaching nodig heeft) niet laten doen. Om die reden had ik De Ligt niet opgesteld, maar dat is van een andere orde. Ja. Hij stond bij de actie waaruit de rode kaart volgde weer eens te slapen, helemaal nu hij blijkbaar als laatste man opgesteld stond. Alleen valt het hem niet helemaal te verwijten, want aan Hoedt kan je niet zien dat hij zich staande houdt in de Italiaanse competitie. De Ligt kreeg dan ook niet de mogelijkheid om zich te focussen op zijn eigen spel.
 
Mexicanooo
 
5
1 juni 2017 om 09:16
Laten we alsjeblieft ophouden door De Ligt een Toptalent te noemen. Hij maakt grote fouten en die worden hem zeer kwalijk genomen omdat hij gezien wordt als een 'toptalent'. Het klopt dat je in de verdediging eerder de schuld krijgt, maar die jongen kan vanwege zijn leeftijd en de positie waarop hij staat onmogelijk een geheel foutloze partij spelen. Leg dan ook niet zoveel druk op hem. Waarschijnlijk speelt hij dan een stuk beter. Hij laat immers wel degelijk goede dingen zien.
 
 
0
2 juni 2017 om 10:03
@mexicanooo Je schrijf": "laten we alsjeblieft ophouden door De Ligt een Toptalent te noemen". Talent is een ander woord voor aangeboren aanleg. Een toptalent is derhalve iemand met heel veel aanleg. En volgens jou zouden we niet mogen zeggen wat zelfs een blinde met zijn stok kan zien: Dat De Ligt een bovengemiddelde aanleg heeft. Daar begrijp ik dus helemaal niets van. Voetbal wordt gespeeld door mensen en geen enkel mens is onfeilbaar. Iedere speler maakt gedurende een wedstrijd fouten, als dat niet zou gebeuren eindigde iedere wedstrijd in 0 - 0. De overtreding die De Ligt maakte, zie je wekelijks op de velden. Soms wordt die bestraft, maar net zo vaak ook niet. Deze keer dus wel en dat kostte De Ligt de wedstrijd. En dat is jammer, maar meer ook niet omdat hij verder een prima wedstrijd speelde. Bovendien was het een oefenwedstrijd en die zijn zoals het woord al zegt om te oefenen en de uitslag is daarom van secundair belang.
 
Mexicanooo
 
1
2 juni 2017 om 10:38
@scepticus. Nee, uit de Van Dale valt te halen dat talent een `begaafd persoon` is. Een toptalent zou, in het verlengde daarvan, dus een buitengewoon begaafd persoon zijn. Volgens mij komt dat niet op hetzelfde neer als `aangeboren aanleg`. Daarnaast geef jij in je post - gekeken naar de bewoording `bovengemiddelde aanleg` - aan dat je hem talent kunt noemen. Ik bestrijd nergens in mijn post dat je hem niet als een talent kan zien. Het predikaat toptalent op De Ligt plakken vind ik echter uit den boze. Het schept torenhoge verwachtingen en daardoor worden zijn fouten onder een vergrootglas gelegd. Ja, ik zal toegeven dat ik hem niet het grootste defensieve talent van Nederland vind, maar dat hij talent heeft ziet iedereen. Dat het `maar` een oefenwedstrijd betreft is terdege ook onwaar. Het heeft invloed op de ranking van het Nederlands elftal op de wereldranglijst t.b.v. de play-offs wedstrijden. Met een hoge ranking ontlopen we grotere landen, mochten we tweede worden in deze poule. Daarom is het resultaat niet van secundair belang, zoals jij doet suggereren.
 
 
0
3 juni 2017 om 10:03
@mexicanooo Je schrijft: "nee, uit de Van Dale valt te halen dat talent een `begaafd persoon` is. Een toptalent zou, in het verlengde daarvan, dus een buitengewoon begaafd persoon zijn. Volgens mij komt dat niet op hetzelfde neer als `aangeboren aanleg"`. Dus volgens jou is het hebben van een bepaalde gave niet hetzelfde als aanleg? Dan adviseer ik je toch echt om een synoniemenboek te raadplegen. Je schrijft vervolgens: "dat het `maar` een oefenwedstrijd betreft is terdege ook onwaar. Het heeft invloed op de ranking van het Nederlands elftal op de wereldranglijst t.b.v. de play-offs wedstrijden. Met een hoge ranking ontlopen we grotere landen, mochten we tweede worden in deze poule. Daarom is het resultaat niet van secundair belang, zoals jij doet suggereren". De ranking is wel degelijk van secundair belang omdat het behalen van een hoge ranking geen doel op zich is. Je hebt alleen wat aan een hoge ranking aan als je je plaatst voor de play-offs en de play-offs zijn dan ook het doel en niet de ranking. In een oefenwedstrijd kan een speler ook een kaart pakken waardoor hij de wedstrijden waar het om gaat, mogelijk niet beschikbaar is. Ook dat kan derhalve van invloed zijn op het verloop van het verdere traject, maar net zo min als een ranking een doel op zich is, is het voorkomen van gele en rode kaarten dat ook niet en gaat een coach spelers die op scherp staan niet aan de kant houden in een oefenwedstrijd. Een oefenwedstrijd is bedoeld om te oefenen in aanloop naar de wedstrijden waar het om gaat. Dat is het enige doel en geen ander.
 
 
0
3 juni 2017 om 10:03
@mexicanooo Je schrijft: "nee, uit de Van Dale valt te halen dat talent een `begaafd persoon` is. Een toptalent zou, in het verlengde daarvan, dus een buitengewoon begaafd persoon zijn. Volgens mij komt dat niet op hetzelfde neer als `aangeboren aanleg"`. Dus volgens jou is het hebben van een bepaalde gave niet hetzelfde als aanleg? Dan adviseer ik je toch echt om een synoniemenboek te raadplegen. Je schrijft vervolgens: "dat het `maar` een oefenwedstrijd betreft is terdege ook onwaar. Het heeft invloed op de ranking van het Nederlands elftal op de wereldranglijst t.b.v. de play-offs wedstrijden. Met een hoge ranking ontlopen we grotere landen, mochten we tweede worden in deze poule. Daarom is het resultaat niet van secundair belang, zoals jij doet suggereren". De ranking is wel degelijk van secundair belang omdat het behalen van een hoge ranking geen doel op zich is. Je hebt alleen wat aan een hoge ranking aan als je je plaatst voor de play-offs en de play-offs zijn dan ook het doel en niet de ranking. In een oefenwedstrijd kan een speler ook een kaart pakken waardoor hij de wedstrijden waar het om gaat, mogelijk niet beschikbaar is. Ook dat kan derhalve van invloed zijn op het verloop van het verdere traject, maar net zo min als een ranking een doel op zich is, is het voorkomen van gele en rode kaarten dat ook niet en gaat een coach spelers die op scherp staan niet aan de kant houden in een oefenwedstrijd. Een oefenwedstrijd is bedoeld om te oefenen in aanloop naar de wedstrijden waar het om gaat. Dat is het enige doel en geen ander.
 
 
0
3 juni 2017 om 10:03
@mexicanooo Je schrijft: "nee, uit de Van Dale valt te halen dat talent een `begaafd persoon` is. Een toptalent zou, in het verlengde daarvan, dus een buitengewoon begaafd persoon zijn. Volgens mij komt dat niet op hetzelfde neer als `aangeboren aanleg"`. Dus volgens jou is het hebben van een bepaalde gave niet hetzelfde als aanleg? Dan adviseer ik je toch echt om eens een synoniemenboek te raadplegen Je schrijft vervolgens: "dat het `maar` een oefenwedstrijd betreft is terdege ook onwaar. Het heeft invloed op de ranking van het Nederlands elftal op de wereldranglijst t.b.v. de play-offs wedstrijden. Met een hoge ranking ontlopen we grotere landen, mochten we tweede worden in deze poule. Daarom is het resultaat niet van secundair belang, zoals jij doet suggereren". De ranking is wel degelijk van secundair belang omdat het behalen van een hoge ranking geen doel op zich is. Je hebt alleen wat aan een hoge ranking aan als je je plaatst voor de play-offs en de play-offs zijn dan ook het doel en niet de ranking. In een oefenwedstrijd kan een speler ook een kaart pakken waardoor hij de wedstrijden waar het om gaat, mogelijk niet beschikbaar is. Ook dat kan derhalve van invloed zijn op het verloop van het verdere traject, maar net zo min als een ranking een doel op zich is, is het voorkomen van gele en rode kaarten dat ook niet en gaat een coach spelers die op scherp staan om die reden niet aan de kant houden in een oefenwedstrijd. Een oefenwedstrijd is bedoeld om te oefenen in aanloop naar de wedstrijden waar het om gaat. Dat is het enige doel en geen ander.
 
Gaudi
 
1
3 juni 2017 om 16:03
@scepticus, waarom wil je een discussie voeren over de bewoordingen rondom 'talent/toptalent' en ga je volledig voorbij aan het punt wat Mexicanooo duidelijk naar voren laat komen. Het gaat er niet om of de Ligt een talent is ja/nee, het gaat erom dat als je iemand zo noemt, dat bepaalde verwachtingen schept en dat dat dus ook het beoordelingskader van de media naar zo'n jongen toe vergroot. Als we hier nu met zijn allen eens afspreken dat we zulke jongens niet meteen na een paar goede wedstrijden omhoog schrijven, kunnen ze zich in de luwte ontwikkelen. Volgens mij is dat precies het punt dat Mexicanoo wil maken en wat ik je ook eerder al heb proberen duidelijk te maken.
 
Yoda
 
1
1 juni 2017 om 09:35
Voor mij gaat t bij de Ligt niet alleen om de kaart of de prestatie daaraan voorafgaand. Gewoon groot talent maar ook nog slippertjes. Daar is alles mee gezegd. Waar ik meer van heb zitten balen is dat de Ligt en Hoedt wel heel vaak nog een "last minute" correctie moesten uitvoeren. Er piepte wel met regelmaat iemand door de mazen. Misschien niet de schuld van dat duo alleen, maar de organisatie staat gewoon vaak niet goed bij Oranje. Elke wedstrijd op nieuw valt het me op, ongeacht wie daar staan.
 
Yoda
 
0
1 juni 2017 om 11:34
klopt. maar ook in de voorgaande 10 duels (minimaal), waarin er ook andere spelers stonden, leek het voor tegenstanders in de 16 van oranje wel een speeltuin.
 
AFCAJAX135
 
0
1 juni 2017 om 09:41
De vrije trap die uit de rode kaart volgt had er nooit in mogen gaan grote fout van Jeroen Zoet in mijn ogen. Bal komt naar zijn gedeelte wat hij moet afschermen alleen zoet denkt dat de bal om de muur wordt gekruld en is daarom verrast
 
Gaudi
 
4
1 juni 2017 om 10:11
Vind sommige van de reacties op de rode prent wel heel merkwaardig. Als je een speler als toptalent wil bestempelen, moet je hem ook als toptalent beoordelen, en dan is een rode kaart in zo`n domme pot geen geweldig wapenfeit. Zijn reactie vind ik ook niet echt geweldig, maar goed dat kan de onervarenheid zijn. Vind het wel schrijnend hoeveel mensen hem koste wat het kost willen blijven verdedigen. Alsof het niet een toptalent is, nee alsof het er eentje moet zijn, om eindelijk maar weer eens echt een topper bij Barcelona of Real of Bayern af te leveren. Iets wat al ontzettend lang geleden is, en ene predikaat dat al op heel veel talenten is geplakt. Persoonlijk vind ik het absolute bullshit om hem nu als een toptalent te beschrijven, hij heeft in tegenstelling tot vele andere toptalenten zich nog niet op het allerhoogste niveua gedurende langere tijd kunnen laten zien. Dat hypen begint mij echt wel wat treurig te worden. Als ik menig fan zou moeten geloven zou Sergio Ramos ook allang vervangen moeten worden door Davinson Sanchez, terwijl die dus hetzelfde heeft als de Ligt. Heeft die al meerdere malen tegen aanvallers van absoluut topniveau opgetreden? Nee.
 
NECLent
 
2
1 juni 2017 om 17:35
Jij kijkt er naar met andere ogen dan ik, want hij mag dan wat foutjes maken maar deze jongen is zich geweldig aan het ontwikkelen en als hij dat doortrekt wordt het een absolute topverdediger. Wat mij betreft lekker laten staan want er is in mijn ogen geen verdediger net meer potentie in Nederland te vinden. Ik ben in ieder geval een groot fan
 
Gaudi
 
1
1 juni 2017 om 21:37
Hij is zeker geweldig aan het ontwikkelen, dat ontken ik ook niet. Ik vind juist dat je voorzichtig moet zijn om zo'n stempel op een persoon te plakken. Want, door zo'n stempel en door die mediagekte wordt hij tegen Bulgarije voor de leeuwen gegooid en afgebrand. Zo is Nederland dan namelijk ook weer, als je het niet brengt, is het ook meteen 3x ruk. Enige nuance is vaak zoek en daar roep ik dan ook om. Jij zegt het zelf ook al, als hij dit doortrekt, er is geen enkele reden om te denken dat hij dit doortrekt. Want, hoe vaak hebben we nu al toptalenten gehad in Nederland die het niet konden bolwerken? Hoe vaak is nu echt iemand doorgegroeid naar niveau Real Madrid, Barcelona, Bayern. Ik snap die gekte gewoon niet en heb meer het idee dat iedere speler die het een periode leuk doet, een toptalent moet zijn, dan dat die er daadwerkelijk een is.
 
NECLent
 
1
2 juni 2017 om 06:46
Ik snap je punt dat talenten vaak te snel als toptalent worden bestempeld, maar ik heb sterk het gevoel dat deze jongen mentaal zo sterk in zijn schoenen staat dat hij zich nergens door van de wijs laat brengen. Hij is heel talentvol en volgens mij mentaal ook ijzersterk en dat op zijn leeftijd. Het heeft wat foutjes gemaakt, maar wie doet dat niet en hij leert daar snel van en wordt steeds beter. Ik vind hem toch regelmatig een van de uitblinkers.
 
TheTwist
 
2
1 juni 2017 om 10:18
De Ligt mag van mij basis staan en het vertrouwen krijgen ondanks deze kaart en zijn eerdere fouten. Dit kan onze nieuwe Stam worden alleen dan met wat meer voetbal vernuft. Van Dijk ernaast. Als De Vrij fit is en blijft wordt dat wel een lastige keuze. Met Hoedt heb je een goeie back up. En kunnen deze jongens het met elkaar uitvechten. Achterin ziet het er goed uit. Karsdorp, Kongolo, Tete, Veltman, op de backs komt het ook wel goed. Wat ik positief vond aan gisteren is dat er geen vedetten in stonden. Gewoon jonge gasten die hard moeten werken om te presteren. De Roon, Vilhena, Toornstra. Geen wereldtop, maar toch jongens waarmee je een EK moet kunnen halen. Het WK wordt toch lastig. Sneijder z'n record gunnen en daarna af en toe als creatief breekijzer inbrengen. Geen oude meuk meer in het elftal. De jongens met potentie moeten nu ook al in Oranje staan.
 
Mbikkem
 
0
1 juni 2017 om 11:12
Hoe kun je zo'n verdediger nou afbranden als Nederlander zijnde, tuurlijk heeft hij rood gepakt , maar heb je naar de "gevestigde" namen op de cv positie gekeken in oranje de laatste jaren aan interland's, van dijk, blind etc noem maar op, stuk voor stuk blunderen en de fout in gaan , deze jongen speelt ijzer sterk , is onze toekomst , alleen maar trots
 
ValentinoRamos
 
1
1 juni 2017 om 11:40
Benatia en feddal van alaves ontbreekte echt achterin. Amrabat als rechtsbeck om te testen achja oefenduel