De Ligt voerde gesprek met Raiola: 'Ik heb de sleutel in handen'
Zaterdag, 10 maart 2018 om 07:00

Wanneer Ajax er opnieuw niet in slaagt om zich te plaatsen voor Europees voetbal, dan moet het rekening houden met een vertrek van Matthijs de Ligt. In gesprek met De Telegraaf laat de achttienjarige verdediger weten dat hij niet nog een seizoen kan zonder voetballen in de Champions League of Europa League. "Een jaar zoals dit kan nog voor een jonge speler, maar een tweede seizoen wordt problematisch", zegt het talent.

Ajax werd aan het begin van dit seizoen in de voorrondes van de Champions League uitgeschakeld door OGC Nice. Vervolgens slaagde de ploeg van toenmalig trainer Marcel Keizer er tegen Rosenborg BK niet in om kwalificatie voor de groepsfase van de Europa League af te dwingen. "Voor een jonge jongen is het belangrijk om Europees voetbal te spelen. Het liefst natuurlijk Champions League, maar anders moet het sowieso de groepsfase van de Europa League zijn."

Volgens het dagblad hebben De Ligt en zijn zaakwaarnemer Barry Hulshoff een oriënterend gesprek achter de rug met Mino Raiola, de belangenbehartiger van onder anderen Paul Pogba en Zlatan Ibrahimovic. "Ik ben erg gelukkig bij Ajax, speel hier alles en voel het vertrouwen van de club. En mijn intentie is gewoon om te blijven", aldus De Ligt, die door het gesprek met Raiola de geruchten over een eventueel vertrek voedt. "Maar volgend jaar hoop ik ook nog in het rood-wit te staan."

"Het is zo dat ik die sleutel in handen heb", vervolgt De Ligt. Wanneer Ajax volgend seizoen opnieuw niet in Europa uitkomt, dan is de kans aanzienlijk dat de gewilde Ajacied verder gaat kijken. "Ajax is mijn favoriete club, ook de club waar ik ben opgegroeid, maar ik moet ook aan mijn eigen carrière denken. Voorlopig is dit echter de beste optie. En het zou heel mooi zijn om met een schaal in mijn handen afscheid te nemen. Dat het nu ook weer niet lijkt te lukken om kampioen te worden, knaagt."

Meer nieuws
   
10:36
10:36
Gehele Italiaanse top staat in de rij voor Nederlander: 'Een groot kampioen'
2
   
10:17
10:17
Journalist doet opmerkelijke bewering: 'Marino Pusic kleineerde Mats Wieffer'
15
   
09:49
09:49
'Barcelona denkt aan Nederlander in zoektocht naar aanvallende middenvelder'
10
   
09:30
09:30
Kassa Feyenoord en PSV rinkelt: alles wat je moet weten van het nieuwe CL-format
15
   
09:27
09:27
'Ajax kijkt rond in LaLiga en hoopt op komst van Williot Swedberg'
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (107)

 
TheBrightOne
 
78
10 maart 2018 om 07:10
Tweede jaar in de selectie en dan al eisen stellen? Qua.ontwikkeling heeft hij wel degelijk een punt, hoe jammer dat ook is. Maar zou het ook heel vreemd vinden.als.de.nummer twee van de competitie geen Europees zou spelen.
 
Level100
 
42
10 maart 2018 om 07:57
Welke talenten van vergelijkbare grootte heb je de afgelopen 15 jaar voorbij zien komen als cv dan? Met de manier waarop de Ligt nu speelt, ga je er straks gewoon enorm op achteruit. Desalniettemin kan ik me niet voorstellen dat hij na dit seizoen vertrekt. Het is een slimme jongen die weet dat spelen op het moment gewoon het belangrijkste is. Denk dat dit gewoon een onderhandelingstactiek is voor een nieuw contract.
 
Sammerens
 
30
10 maart 2018 om 08:19
Hij weet dat spelen op niveau het belangrijkste is. Als Ajax hem dat niet kan bieden, dan is hij weg. Dat is in feite wat hij letterlijk zegt.
 
BvdP
 
25
10 maart 2018 om 09:19
Sanchez, Vertonghen en Alderweireld bijvoorbeeld. Chivu en Vermaelen zijn ook topspelers geworden.
 
pukkiedukkie
 
10
10 maart 2018 om 09:26
Over welke Sanchez heb jij het..... Die ene die 1 seizoen bij Ajax heeft gespeeld
 
JasperSJ
 
21
10 maart 2018 om 09:50
1 seizoen was genoeg voor een miljoenenverkoop aan de top van de PL. Wat is jouw punt? Denk overigens wel dat MdL de potentie heeft om wereldtop te worden.
 
Arnout108
 
3
10 maart 2018 om 11:23
Ik kan me in de eredivisie niet echt een groter verdedigend talent dan De Ligt herinneren hoor. Hij is wellicht goed te vervangen door een ervaren iemand maar in zijn leeftijdscategorie is hij uniek.
 
Prithender
 
79
10 maart 2018 om 07:54
Bizar ja, meneer kan net zelfs zijn eigen veters strikken en mag sinds kort een biertje drinken, en nu al roepen dat je niet nog een seizoen zonder Champions League kan? Hij speelde vorig seizoen nog in de jeugd/jl, waar hebben we het over?
 
Sammerens
 
25
10 maart 2018 om 08:13
We hebben het over een groot talent met een duidelijke visie over de benodigde elementen om zich zo goed mogelijk te ontwikkelen. Ik vind dit goed nieuws. De Ligt toont hier duidelijke ambities om het maximale uit zijn carrière te halen. De Eredivisie is een zwakke competitie met te weinig weerstand. Ik heb smadelijk moeten lachen om een citaat van van de Sar in een artikel over de financiële verschillen in Europa. Hij vertegenwoordigd Nederland bij de ECA en gaf aan daar te blijven waarschuwen voor de 'competative balance'. Ironisch, aangezien juist in de Eredivisie de balans compleet zoek is. Dit soort dingen is daar een direct en logisch gevolg van.
 
 
10
10 maart 2018 om 08:46
Op zich vind ik zijn opmerking niet verkeerd. Voor zijn ontwikkeling is het goed dat hij vaak getest wordt. Als je eerlijk bent moet je toegeven dat dit in de nederlandse competitie te weinig gebeurd, dus is europees voetbal belangrijk.
 
Boca2005
 
5
10 maart 2018 om 09:14
Als jonge speler kan hij ook nog heel veel leren in de eredivisie. Laat hem de leider worden bij Ajax, de rots in de branding die medespelers niet meer in de problemen brengt met een onnozel breedtepassje, zoals vorige week nog tegen Vitesse.
 
LeidseHood
 
12
10 maart 2018 om 09:15
In de Nederlandse competitie gebeurt genoeg. Zoals gelijkspelen tegen ado en verliezen van vitesse. Ik vind dat De Ligt hier schandalig omgaat met de huidige malaise bij Ajax. Dat hij dit zegt, zegt ook genoeg over Ten Hag die blijkbaar niet kan overtuigen.
 
Feelingood
 
5
10 maart 2018 om 09:38
Hij zegt Europees.. waarom maak je daar champions league van? Je veranderd hetgeen hij zegt en gaat t vervolgens afkraken.. vreemd vind ik dat
 
steeck03
 
2
10 maart 2018 om 10:49
Lezen is best moeilijk toch? Hij zegt dat hij niet zonder Europees voetbal wil/kan. Championsleague of Europa League. Ik denk dat dit geld voor heel Ajax. Zowel spelers als fans. Dus wat is het probleem?
 
Boca2005
 
2
10 maart 2018 om 11:06
De fans zeggen niet dat ze dan maar fan moeten worden van een andere club. Deze speler denkt duidelijk alleen aan zichzelf (zijn eigen ontwikkeling) zonder zich te bedenken dat hij veel aan Ajax heeft te danken en dat hij nu ook weer niet zo goed is dat hij zich bij Ajax niet meer verder kan ontwikkelen. Het salaris dat hij bij Ajax krijgt is ook heus niet slecht en hij zou de club ook iets terug kunnen geven.
 
Sulejmanii
 
0
13 maart 2018 om 21:31
Leidse hood, wat heeft, Ten Hag er mee te maken als de Ligt weg wilt?
 
RyanBabel8
 
7
10 maart 2018 om 09:20
Lijkt me een vrij gezonde reactie van De Ligt. Het zou wat mij betreft eerder raar zijn als hij zou zeggen: 'Dan spelen we toch nog een jaar zonder Europees voetbal, wat maakt het uit, als ik maar lekker bij Ajax voetbal en dat ik dan te weinig ritme opdoe dat maakt niet uit joh.' Zijn uitspraak getuigt van een topsport mentaliteit. Gewoon als team presteren en niets anders. De lat moet je bij Ajax gewoon zo hoog mogelijk leggen. Heel Ajax, inclusief De Ligt, moet zorgdragen voor het feit dat dit een eenmalig incident was. Zonder weerstand staat ons talent stil en we hebben er al niet heel veel. We kunnen toch ook lezen dat hij het liefst bij Ajax blijft? Daar ligt zijn hart. Maar nu moet hij meters maken, op deze leeftijd gaat dat gewoon het snelst.
 
MancunianB
 
2
10 maart 2018 om 10:50
Bah bah.. typisch voetbalwereld en raiola. Hij is zelf mede verantwoordelijk voor de uitschakeling. Kijk als hij nou ergens een aanbieding krijgt waar hij basis in de champL kan spelen snap ik dat hij zegt ik ga want wil dit graag en is beste voor mij. Maar om dit nu zo te stellen is echt weer typisch individualistisch. Voetbal is al lang geen teamsport meer, terwijl de clubs met een echt team toch vaak het meeste plezier hebben en het meest presteren. De Ligt is nu al een van de mietjes van het voetbal geworden. Moet je dit is in een NBA of NFL team zeggen. Wordt je afgemaakt.
 
tommie
 
27
10 maart 2018 om 07:12
Lekker dan. Dat krijg je nu van dit kutbeleid. Ajax zou moeten kunnen heersen als Bayern.
 
JasonRhijn
 
37
10 maart 2018 om 07:31
Want daar vertrekt iedereen ook na 2 jaar toch?
 
tommie
 
12
10 maart 2018 om 07:58
Met een goed beleid (lees: geld op het veld en naar spelerssalarissen), zorg je er juist voor dat spelers langer blijven. Je vijver wordt daarmee groter en je kunt hogere transfersommen vragen.
 
tubes
 
3
10 maart 2018 om 08:01
Je bedoeld er wordt met het succes nog sneller aan ze getrokken.
 
Rolo1984
 
3
10 maart 2018 om 09:21
@rommie zo naief om te denken dat iemand wel lamger blijft als je hem een zak geld geeft. Spelers komen niet vanwege de competitie
 
Zekerneutraal
 
2
10 maart 2018 om 09:53
@tommie, wat bedoel met "goed beleid"? Wat kan Ajax nou doen als grote Europese clubs aan je spelers trekken? Je bedoelt hopelijk toch niet dat Ajax 3 miljoen per jaar moet gaan betalen aan een De Ligt om hem toch hier te kunnen houden? Tegenwoordig mag je blij zijn als ze niet op hun 15e al kiezen voor Man United, City of Chelsea....
 
tommie
 
0
10 maart 2018 om 13:50
@Rolo: China??? Rusland??? Turkije???
 
tommie
 
0
10 maart 2018 om 13:53
@zeker: Ajax moet de Nederlandse competitie toch gewoon domineren. Veruit de meeste poen en meeste aantrekkingskracht. Beleid is drama.
 
hansje1969
 
5
10 maart 2018 om 09:37
Het gaat niet alleen om de salarissen. Maar ook elke visie ontbreekt. De selectie is al jaren niet compleet of te laat pas op orde. Je ziet bij Ajax ook nog steeds geen plan B. Alleen maar het zelfde voorspelbare concept. De creatieviteit op het middenveld is wel verbeterd. Maar daar houdt het dan ook mee op. Als het niet loopt, kan je wel younes voor Kluivert brengen, maar dan wissel je rendement 0 voor rendement 0. Het systeem van Ajax moet onder de loep. Je kan het nog tien jaar heilig verklaren, maar t brengt je niets. Zou Ajax weleens trainen op countert? Voor Ajax een counter heeft uitgevoerd is de tegenstander al lang weer georganiseerd. Op de 0 spelen kunnen we niet en alles of niets met ballen gewoon voor de pot slingeren kunnen we ook niet. Het beleid bij Ajax is er vooral op gericht om buitenspelertjes te kopen. Ik begrijp de ligt dus goed. Ajax zal nu eens met ambities en visie moeten komen. Of modderen we nog een jaar door met Overmars beleid?
 
ninjakai
 
2
10 maart 2018 om 11:16
Ajax oefent duidelijk wel op counteren. Heb al genoeg counter doelpunten gezien die perfect werden uitgevoerd. Enige wat Ajax nodig heeft is een elftal smeder. Een team neerzetten en maximaal daarmee presteren. Voor mijn gevoel hadden ze in Bosz de juiste man, duidelijke visie, duidelijk doel en erin slijpen maar. Met zijn vertrek begon het trainerskerkhof weer. Want zowel Bosz als de boer hadden een ding gemeen, het beste team neerzetten dat binnen hun visie paste.
 
hansje1969
 
0
10 maart 2018 om 11:55
Tuurlijk lukt het ook wel eens een keer, maar 90% van de omschakel momenten zijn gewoon veel te traag en te voorspelbaar. En dat is het hele Ajax systeem en voetbal. Te traag en te voorspelbaar. En dan zeggen zovelen dat Ajax mooi voetbal speelt en PSV niet, maar het voetbal van Ajax is dit jaar toch ook niet om aan te gluren? En we kunnen nu wel weer een trainer afserveren....het probleem zit veel dieper. Te weinig visie Bij de beleid makers
 
Dr. Duck
 
8
10 maart 2018 om 07:14
het is werkelijk prima om nog een jaar geen europees te spelen voor iemand van 18. de belasting van het lichaam kun je best nog even missen, voordat je als zovelen je hele carrière gevolgd wordt door blessures. een paar jaar bij ajax de tijd nemen om als leider te groeien, prijzen te winnen en als grote jongen naar een topclub te gaan ...want daar twijfel ik niet aan.
 
ninjakai
 
31
10 maart 2018 om 07:18
Gaat niet om belasting. Gaat om tegenstand. Hogere weerstand, hoger niveau verdere ontwikkeling.
 
barcamessie
 
7
10 maart 2018 om 07:54
je vergeet het belangrijkste : een lekker salaris.
 
Prithender
 
30
10 maart 2018 om 07:55
Het zou Matthijs de Ligt sieren te concluderen dat ze op dit moment niet eens genoeg zijn voor de tegenstand in eigen competitie, hoezo meer tegenstand willen in de Champions League?
 
tubes
 
9
10 maart 2018 om 08:15
Hij praat dan ook over zichzelf en ik kan hem geen ongelijk geven. De Ligt ontstijgt als enige namelijk al maanden aan de malaise en zijn directe tegenstanders zoeken al een tijdje anoniem de kleedkamer op na afloop. Uit zijn verhaal proef ik naast het verlangen naar die hogere weerstand ook een verlangen om dat liever met Ajax te doen dan zonder.
 
Willem410
 
3
10 maart 2018 om 07:57
Het ging hem volgens mij aardig af in de EL vorig jaar. Is natuurlijk een kul argument om dan maar te denken dat het beter is om vervolgens 2 jaar geen Europees te spelen.
 
Eyerule
 
87
10 maart 2018 om 07:20
Wat meneer even vergeet is dat het onder andere ZIJN schuld is dat hij niet Europees speelt. Dus ik wet niet wat hij denkt te zoeken in het buitenland als je niet eens van Rosenborg kan winnen.
 
grasveld7
 
15
10 maart 2018 om 07:30
De reden dat Ajax dit seizoen niet Europees speelt, is omdat het als team heeft gefaald, en niet door De Ligt. Hetzelfde kul argument als dat sommige hier verkondigen dat het de schuld is van deze jonge dat Oranje niet naar het WK gaat, complete onzin, voetbal is namelijk altijd nog een team sport. Dus omdat Ajax niet wint van Rosenborg heeft Matthijs niets in het buitenland te zoeken? Onderbouw het eens zou ik zeggen, want volgens mij won Sanchez vorig seizoen ook niets met Ajax maar stond hij afgelopen woensdag wel in de basis tegen Juventus in de CL..
 
Arnino
 
45
10 maart 2018 om 08:06
Nee dat kwam door Blind die stelde hem op tegen Bulgarije dat kun je hem niet kwalijk nemen nee. Het is helemaal geen kul argument hij maakte in beide wedstrijden gewoon hele domme fouten.. het is echt een super arrogante uitspraak van hem. Had hij nu 2 x de pannen van t dak gespeeld in de cl en el oké, maar daar valt niet echt van te spreken
 
mees46
 
2
10 maart 2018 om 09:24
Vorig seizoen ajax niet gevolgd in de EL dan? Speelde hij elke wedstrijd ijzersterk, maar Sanchez viel de mensen meer op
 
TheRoscoe
 
6
10 maart 2018 om 09:32
Haalt de finale van de EL op zijn 17e. Speelde Lacazette uit de wedstrijd. De Ligt heeft genoeg laten zien om een vroeg vertrek te verantwoorden.
 
vialuna
 
24
10 maart 2018 om 09:42
Ja hij speelde indd lacazette uit de wedstrijd. Net als Vertonghen dybala en higuain uit de wedstrijd speelde. Ze scoorde allebei maar twee keer. Maar los van dat kleine detail helemaal uit de. wedstrijd gespeeld
 
grasveld7
 
0
10 maart 2018 om 20:58
@arnino, het is wel degelijk een kul argument. Gelukkig maar dan dat de rest van de basisklanten in Oranje de pannen van het dak speelde en alleen Matthijs een fout maakte, hou toch op. Jij kan nooit, maar dan ook nooit objectief zijn als het over spelers van Ajax gaat, de afgunst zit je te diep. Als die jonge een PSV shirt had gedragen had je jou hier niet over gehoord. Heel oranje heeft gefaald, niet alleen Blind en of enkele fouten in een wedstrijd, daar zijn namelijk genoeg minuten en wedstrijden voor en na gegaan waarin ze het recht hadden kunnen zetten. Gooi het maar op een jonge van des tijds 17 jaar, maar de zogenaamde topspelers als Depay die als een natte krant speelt en te vaak voor eigen succes gaat en ging lieten het hele team in de steek. Het leukste aan je reactie is nog dat je op het einde de goede wedstrijden van hem af doet alsof het niets voorsteld, daarmee bevestig je alleen maar mijn bovengenoemde reactie dat je afgunst te diep zit.
 
RamonDore
 
3
10 maart 2018 om 10:31
Dat wilde ik ook zeggen! Dat geouwehoer over competities waarin Ajax actief moet zijn heeft hij zelf in handen hij was mede verantwoordelijk voor halen finale en hij was verantwoordelijk voor missen Europees voetbal! Ik schrik hier gewoon van geen enkele zelfreflectie blijkt hieruit! Net als dat zogenaamde uitgeleerd zijn in de eredivisie wat men van Klaassen zij .. nou we hebben het gezien dit jaar...
 
 
46
10 maart 2018 om 07:23
In Nederland heb je alleen ondankbare talenten. Spelen een seizorn of een paar wedstrijden leuk en praten over een grotere club. Wees dankbaar aan de club die je een kans heb gegeven. En vind het onrespecvol naar je werkgever dat je over andere clubs praat.
 
robert41
 
3
10 maart 2018 om 11:48
Klopt. Ik las toevallig gister dat boek van Zlatan. Daarin gaf ie aan dat ie zich zo ongelooflijk verbaasde toen ie bij Ajax kwam dat de Nederlandse jeugdspelers eigenlijk alleen maar bezig waren met een vertrek naar een grote club i.p.v. zich te concentreren op hun eigen prestaties. Aan dit verhaal te zien is er weinig verandert. De Ligt liet zich vorig jaar al op soortgelijke wijze uit. Toen zei ie als 17 jarige dat het zeker nodig was om nog minimaal 1 jaar bij Ajax te blijven...... pfffff.
 
AsRoma8
 
0
10 maart 2018 om 13:55
"toen zei ie als 17 jarige dat het zeker nodig was om nog minimaal 1 jaar bij Ajax te blijven". Dat klopt dan toch?
 
AsRoma8
 
0
10 maart 2018 om 13:55
"toen zei ie als 17 jarige dat het zeker nodig was om nog minimaal 1 jaar bij Ajax te blijven". Dat klopt dan toch?
 
007
 
34
10 maart 2018 om 07:35
Die toon vind ik niet echt prettig. Als of Ajax vaker in Augustus uit Europa vliegt? Kom op zeg, overdrijven is ook een vak. Aangezien ze geen kampioen gaan worden vind ik ook dat je niet zo hoog van de toren moet blazen. De Ligt heeft veel potentie maar met zo een houding snap ik waarom hij waarschijnlijk voor Raiola gaat uitkomen...Had iets meer bescheidenheid van deze jongen verwacht.
 
LeidseHood
 
17
10 maart 2018 om 09:18
De toon staat me ook totaal niet aan. Dit is een walgelijk seizoen voor Ajax supporters en dan komt de 18 jarige De Ligt even met dit verhaal aanzetten. Ga dan ook maar meteen weg. Kijk eens even waar Ajax in de competitie staat. Kansloos achter psv. Dan heb ik geen trek in dit soort verhalen.
 
robert41
 
1
10 maart 2018 om 11:53
De Ligt zei vorig jaar als 17 jarige al dat ie beslist nog 1 jaar bij Ajax moest blijven voor ie klaar was voor een vertrek. Denk dat zijn uitstraling zijn werkelijke manier van denken verbloemd. Die is volgens jaar weg. Ben al die baasjes meer als zat. Laat ze toch allemaal gaan en probeer op mentaliteit te selecteren. Opleiden voor het buitenland werkt niet. Denk dat we dat nu wel kunnen concluderen. Cruijff zijn ambitie was erg mooi maar werkt niet in een markt die enkel nog om geld draait.
 
JasonRhijn
 
8
10 maart 2018 om 09:57
De toon is als dreigen, wat als Ajax niet haalt dan maar de dikke middelvinger en rot maar op. Maar zo staat die De Ligt erin. Jaren lang heeft Ajax hem gemaakt hoe hij nu is en krijg je dit 2018?
 
robert41
 
5
10 maart 2018 om 11:57
Ja en hij vergeet dat ie zelf in het team staat wat ervoor verantwoordelijk is om zich te plaatsen. Hij praat hier alsof eventuele uitschakelijk toch echt van zijn lang zal ze leven niet aan hem kan liggen. Ik vind dit werkelijk walgelijk. Voetbal is een teamsport. Ik zou zeggen neem je team aan de hand en zorg dat je je plaatst i.p.v. bij voorbaat al te gaan janken.
 
Pantelic91
 
18
10 maart 2018 om 07:53
Tsjongejonge... Dan gaat toch lekker ergens anders banken net als die andere jongens die dachten er klaar voor te zijn..
 
robert41
 
2
10 maart 2018 om 11:58
Inderdaad... wegwezen. Ik vind dit werkelijk walgelijk gedrag. Hij zegt eigenlijk dat als ze zich niet plaatsen zijn teamgenoten dat dan toch mooi voor hem verknald hebben want aan meneer de Ligt zelf kan het toch nooit liggen.... bah!
 
Futures
 
22
10 maart 2018 om 08:11
Wat een kut mentaliteit zeg. De spelers lieten het zelf liggen tegen Nice en tegen Rosenborg voetbalde ze of het hen niks interesseerde. Nu gaan we op eens zeggen ik ga weg als we geen Europees voetbal spelen... Had dan beter je best gedaan in het begin van het seizoen
 
tubes
 
1
10 maart 2018 om 08:17
Ik kan niet zeggen dat De Ligt toen zijn best niet heeft gedaan. Misschien wel als een van de weinige.
 
LeidseHood
 
5
10 maart 2018 om 09:19
Wat maakt dat nou uit als je kansloos tweede staat. Dan moet je als speler gewoon je mond houden.
 
robert41
 
0
10 maart 2018 om 12:00
Helemaal mee eens. Eerst in de spiegel kijken voor te gaan lopen janken. Als hij zo fantastisch is als ie zichzelf vind, moet ie zijn team aan de hand nemen en zorgen dat ze zich kwalificeren. Wat een mentaliteit zeg
 
JasonRhijn
 
0
10 maart 2018 om 09:14
Het zal deels met Nouri te maken en who cares allemaal. Maar De Ligt moet niet zo stoer doen en als Ajax dit seizoen 50 miljoen ontvangt weg doen dat jongetje. Hij denkt zeker dat hij het in het buitenland wel allemaal kan presteren. Prima, rot dan maar op zo moet Ajax erin staan. Mensen die wel bij Ajax langer willen blijven zoals Donny die met respect praat die moet je belonen en zoals Frenkie die tekent om zich te ontwikkelen.
 
NJfromVOL
 
9
10 maart 2018 om 09:45
Totdat Frenkie ook weg wil (nu, morgen, volgend jaar). De ligt had toch tot op heden ook mooie, supporters paaiende teksten? Dat was toch ook die nuchtere jongen? Nou, je ziet het.
 
JasonRhijn
 
0
10 maart 2018 om 09:48
Daarom zijn spelers en trainers passanten en moet vooral het bestuur het langer termijn visie volhouden. Club gezond maken, zorgen dat we prijzen winnen met spelers. En dat figuren de club als springplank vinden weten ze ook. Maar dit is wel erg hoe De Ligt het nu aan geeft.
 
robert41
 
0
10 maart 2018 om 12:03
Helemaal mee eens kerel! Weet nog dat de Ligt vorig jaar zei dat ie toch nog zeker 1 jaar bij Ajax moest blijven voor ie er klaar voor was. Pffffff wens hem veel succes. Wegwezen die vent. Wat een mentaliteit zeg. Alsof uitschakeling toch nooit aan hem kan liggen. Bah
 
wolterx
 
0
10 maart 2018 om 15:31
Hij moet ook weg, heeft nu iets meer dan een jaar in eerste gespeeld, als je geen Europees haalt voor komend seizoen is hij weg. En gelijk heeft hij. Wat heeft hij hier nog te bereiken als speler? Hij moet wekelijks zich blijven ontwikkelen en dat gaat hem in Nederland gewoon niet meer lukken denk ik. Voor die 4-6 wedstrijden per jaar waar er druk op staat moet je niet 30 wedstrijden stil staan in je ontwikkeling. Is zeker geen gebrek aan mentaliteit van zijn kant, hij kijkt naar zijn eigen ontwikkeling en nergens anders heen. Als hij voor geld had willen vertrekken was hij met 16 al weg geweest. Maar was al heel vroeg duidelijk dat hij voor zijn 20ste in een topcompetitie zou spelen. Als er iemand klaar van dit Ajax kans heeft het over de landgrenzen (stap omhoog) te maken is het De Ligt wel. Heeft geen zin te kijken naar hoe lang hij in Ajax 1 speelt maar je moet kijken naar hem als speler. Is de meest constant goede speler aan Ajaxkant laatste half jaar ondanks dat hij nog A-junior qua leeftijd is. Maar betwijfel of er een jeugdspeler is momenteel die meer op zijn cv heeft als de Ligt. EL finale, meervoudige international van zijn land, 50+ profwedstrijden, aanvoerdersband gedragen in professionele voetbal, tweevoudig MotM in EL wedstrijd, Team van het Toernooi in Europees Bekertoernooi met 17 en heeft nu paar maanden centraal gespeeld met een middenvelder waar hij dus verantwoordelijkheid moest dragen en dat geweldig heeft gedaan. We hebben nieteens meer een B-competitie, we zijn een C-competitie en daar ben je als talent gewoon sneller uitgeleerd. Hij kan hoogstens kampioen worden met Ajax volgend seizoen, als hij dan vertrek is hij nogsteeds een tiener..
 
WalterHuijsmans
 
5
10 maart 2018 om 08:49
Ja misschien kan hij wel in de CL of EL maar dan als bankzitter want hij is helemaal nog niet goed genoeg voor het buitenland
 
Nymus
 
0
10 maart 2018 om 08:57
Wat heeft onze Italiaanse vriend Raiola met dit stuk te maken??
 
robert41
 
0
10 maart 2018 om 12:04
De Ligt vond het schijnbaar nodig met Raiola te praten over het verdere verloop van zijn carrière. Maw... die wil maar 1 ding. Zo snel mogelijk weg.
 
Apocalyps
 
6
10 maart 2018 om 09:18
Och och och, wat zijn we toch mild (lees: hypocriet) voor deze jongen. Als het Justin Kluivert was geweest, dan zou men direct zijn onderbuik leegspuiten op die jongen. Zijn dit niet de teksten van ‘een over het paard getild snotneus’? ‘Wanneer Ajax er opnieuw niet in slaagt om te plaatsen voor Europees voetbal, dan moet het rekening houden met een vertrek van Matthijs de Ligt.’ Dit zijn keiharde teksten, voor iemand die nog niets heeft gewonnen op het hoogste niveau. Mag hij zich dan al bezighouden met het stellen van dergelijke eisen, terwijl hij ook bijdraagt aan de huidige (toe)stand waarin Ajax zich bevindt?
 
LeidseHood
 
3
10 maart 2018 om 09:20
Waar heb je het over met je vergelijking met Kluivert. Wat voor een rare slachtoffer rol wil je hem aanpraten? Iedereen valt hier massaal over wat De Ligt zegt, dus niks selectieve verontwaardiging.
 
whytho
 
0
10 maart 2018 om 10:48
Hij heeft echt gewoon gelijk, als dit een andere speler was geweest van bijv een andere club of een kluivert dan was de wereld te klein
 
LeidseHood
 
0
10 maart 2018 om 11:08
Lees even hierboven wat er wordt gezegd anders. Iedereen is geïrriteerd.
 
AsRoma8
 
0
10 maart 2018 om 13:52
Het verschil is dat de Ligt al veel meer heeft bewezen dan Kluivert. Kluivert is gewoon een doorsnee Nederlands talentje zoals we er zoveel hebben gezien, de Ligt is op zijn leeftijd al een stabiele factor voor Ajax en heeft uitgeblonken op europees niveau.
 
wolterx
 
0
10 maart 2018 om 15:33
Kluivert is dan ook met afstand meest onderschatte speler die in jaren bij Ajax heeft gespeeld, die zou in buitenland nog gewoon in een o19 competitie spelen.
 
Ayrshire
 
7
10 maart 2018 om 09:19
Ik lees hier, zoals verwacht, weer een hoop nare reacties. De Ligt is letterlijk de enige die al maanden en maanden met kop en schouders boven alles en iedereen staat. Die jongen speelt zo ongelofelijk goed, hands down dat hij dit seizoen beter speelt dan Sanchez vorig seizoen. Yes, I said it. Dus ja, normaal vind ik dit soort uitspraken heel ongepast bij talenten, maar De Ligt is de beste centrale verdediger in de Eredivisie met een straatlengte voorsprong. Hij moet inderdaad meer weerstand krijgen tegen betere spelers om zich te blijven ontwikkelen.
 
LeidseHood
 
3
10 maart 2018 om 09:21
Het gaat niet om hoe goed hij is, dat ontken ik zeker niet, want hij speelt een mooi seizoen. Het gaat om de houding als het een seizoen wat minder is plus het feit dat Ajax kansloos is in de titelstrijd en dan moet je als speler gewoon even je mond houden.
 
Pimus
 
4
10 maart 2018 om 09:21
Ook weer zo`n overschat talend.ze denken dat ze al heel wat zijn. Probeer eerst maar eens kampioen te worden.en door zijn blunders speelt ajax niet Europees en het Nederlands elftal door foute van hem geen EK.en voorronde wk was ook niks.van deze speler hoor je straks niks meer.
 
Vijfje
 
1
10 maart 2018 om 09:43
Goede uitspraak. Zet iedereen, inclusief bestuur, op scherp. Spelers op scherp, goed bezette dubbele posities, goed aankoopbeleid, trainerschap, etc.
 
robert41
 
0
10 maart 2018 om 12:08
Klopt... ik denk ook dat ie voor Nederland gaat bedanken als ze zich niet voor het EK plaatsen. Hij laat zich naturaliseren tot Belg. Aan meneertje de Ligt kan het toch noooooit liggen
 
Prologic
 
2
10 maart 2018 om 09:46
Haha. Dit is toch volkomen logisch wat de Ligt hier zegt. Trainers worden zomaar vervangen. Elk jaar wordt er vanaf 0,niks weer een nieuw team opgebouwd en als er Europees niks meer in zit (wat voor een club als Ajax wel zou moeten) op zn minst overwinteren Europa League, dan kijk je verder bij een club waar je die ervaring en ontwikkeling wel kan krijgen. Zo simpel is het.
 
robert41
 
0
10 maart 2018 om 12:10
Natuurlijk.... want voetbal is helemaal geen teamsport waar je zelf ook je verantwoording draagt. Het ligt altijd aan de kneusjes om je heen nietwaar. Kan straks mooi banken bij Napoli en daarna flink uitgerust aan de slag bij Vitesse.
 
mestreech2
 
7
10 maart 2018 om 09:46
Tenzij zijn contract aan het einde van het seizoen afloopt heeft hij alleen een sleutel van zn eigen voordeur. Vermoeiend dit
 
Constant kante
 
1
10 maart 2018 om 10:47
Dat is simpelweg niet waar wat je hier stelt. Er zijn (ook) wel degelijk sleutels die hem, ondanks een doorlopend contract, ten dienste staan om aan het einde van het seizoen weg te kunnen bij Ajax.
 
robert41
 
0
10 maart 2018 om 12:12
Haha inderdaad van zijn eigen voordeur.... zijn contract loopt nog gewoon 2021 door volgens mij.
 
JasperSJ
 
3
10 maart 2018 om 09:48
Wauw .. wat een taal. Zijn slippertjes in 2017 hebben er toch wel flink aan bijgedragen dat Ajax geen Europees speelt. Ook in Oranje nog niet overtuigd. Ik kan me niet voorstellend at dit zijn woorden zijn.
 
robert41
 
0
10 maart 2018 om 12:14
Bij Oranje niet overtuigd???? Mede dankzij zijn blunder tegen de Bulgaren gaan we niet naar het Wk Maar aan hem kan het natuurlijk nooit liggen.
 
maurootje
 
5
10 maart 2018 om 09:55
Sorry ajaxfans, daarmee dreigt hij hii ook milan mee. " als geen EL Of CL gehaalt wordt breng ik donnarumma weg. Sorry dat jullie er ook mee opgezadelt zitten..?? een eng mannetje die spelers en clubs uit elkaar drijven voor geld....
 
maurootje
 
6
10 maart 2018 om 09:59
Ik heb verkeerd gelezen, de Ligt zelf zegt dit. Ook wel verkeerd, gezien ze magere staat van dienst,maar komt teminste vd speler zelf.al zie ik raiola het ook wel beetje op hebben gehamerd. Want de Ligt was normaal altijd zo', verstandige relaxe jongen
 
mayarood
 
0
10 maart 2018 om 10:06
Precies. Die Raiola brengt spelers volkomen het hoofd op hol. Hij is echt een geweldig talent, maar als hij Europees wil spelen, mocht Ajax het niet halen, dan komt hij bij de grotere clubs op de bank.
 
Sammerens
 
0
10 maart 2018 om 11:18
Hij hoeft toch ook niet direct na een absolute topclub? Kan prima naar een mooie middenmoter in een grote competitie, al dan niet op huurbasis vanaf een grote club.
 
Sammerens
 
0
10 maart 2018 om 11:18
Hij hoeft toch ook niet direct na een absolute topclub? Kan prima naar een mooie middenmoter in een grote competitie, al dan niet op huurbasis vanaf een grote club.
 
atleticofc
 
3
10 maart 2018 om 09:58
Hij heeft zelf bijgedragen aan die Europese wanprestatie. Misschien moet dit mannetje even voor de spiegel gaan staan. Zoveelste omhoog geschreven blaag dat nog helemaal niks heeft gepresteerd.
 
MatthijsHoogeboom
 
1
10 maart 2018 om 10:04
Ik vrees dat er niemand is bij ajax die de knapen met beide benen op de grond houden. Ze zullen het vast proberen maar ze slagen er in ieder geval niet in. Mannetjes denken daadwerkelijk dat ze over 2 jaar bij real in de basis staan. Jeugdige onbezonnenheid kan je het noemen maar meestal word het niks met dit soort mannetjesmet teveel bravoure, en dat vind ik ook prima hoor. Maar ik hoop toch ook nog wel dat het nl elftal ooit nog wat gaat worden. Met spelers die voor elkaar door het vuur gaan, trots zijn dat ze voor hun land voetballen en alles uit hun carriere halen door hun mentaliteit en inzet. Ik vrees dat het nog wel eens lang kan duren als dit soort knapen, met talent , niet harder aangepakt gaan worden op hun club.. ze lopen er op hun 16-17 e al bij alsof ze god zijn. Hun omgeving verteld ze dat ze god zijn.
 
RoyWilhelm
 
1
10 maart 2018 om 10:33
Goeie voetballer maar nu al die stappen maken? Maakt regelmatig "kleine" fouten die zelfs in de eredivisie worden afgestraft laat staan op hoger niveau
 
DRL80
 
0
10 maart 2018 om 10:40
En welke club die Europees speelt gaat hem redelijk verzekerd een basisplaats bieden in die CL / EUL wedstrijden bieden? Hij zal niet naar een club willen gaan die voor spel en bonen meedoen dus komt hij op de bank, tribune of wordt hij verhuurd aan een club die mogelijk geen Europees voetbal speelt. Hij is 18 en stelt al dit soort eisen, praten met Raiola betekent het einde van z’n tijd bij Ajax. Succes met je carriere verpesten.
 
NielsRademaker
 
1
10 maart 2018 om 10:42
Ik zou niet weten waar meneer de Ligt dan heen wilt. Hij doet al alsof ie een speler is van wereld klasse en dat ie denkt dat ie al in de positie is om zoiets te kunnen zeggen. Laat me is iets heel duidelijk maken. Dat meneer de Ligt toevallig goed verdedigt tegen clubs als : Willem II , Roda of VVV denkt ie dat ie al van wereld klasse is en dat ie zoiets kan zeggen? Heel simpel als ik Ajax was zou ik dit niet pikken en als ie weg wil dat gaat ie toch. Ben benieuwd hoe hij zich hand zou haven in de grote competities.
 
pinko
 
0
10 maart 2018 om 10:44
Als De Ligt het sportieve gedeelte laat prevaleren moet hij deze zomer vertrekken. Ajax, met steeds meer voorronden Cl/el, zal naast het amper halen van titels ook minder vaak aantreden in Europa. Een uitvloeisel van het feit dat men in Amsterdam heeft gekozen voor de NV en de resultaten van de AFC niet zo serieus meer neemt. En daarom zullen nu en in de toekomst de talentvolle spelers meer en meer op relatief jonge leeftijd vertrekken. Deze trend kan gedeeltelijk worden gekeerd door een abrupte koerswijziging - goede investeringen in de selectie; verhogen salarisplafond (niet voor de bestuurders) - maar ik vrees dat men, of daar niet voor kiest, of daar wel voor kiest, maar niet de juiste mensen voor heeft om dat laatste te realiseren. Af en toe een succesje, daar blijven spelers als De Ligt niet meer voor. En terecht....
 
Constant kante
 
0
10 maart 2018 om 10:50
Wat ik eigenlijk het allermeeste mis zijn die standaard reacties die hier meestal vallen zodra de naam Raiola valt. Van 'als De Ligt in zee gaat met Raiola, dan moet hij maar meteen oprotten'. 'ajax moet gewoon weigeren met Raiola te spreken en dan moet De Ligt maar gewoon weg', of 'als De Ligt zijn carriere zo graag kapot wil maken, ga dat dan maar ergens anders doen.'
 
RamonDiaz
 
4
10 maart 2018 om 11:15
Wat een arrogante uitspraak, meneer de Ligt verwacht zeker volgend seizoen bij Barca te spelen. Hij komt net kijken en maakt nog steeds genoeg fouten. Probeer eerst een jaar of drie van vaste waarde te zijn bij Ajax en dan verder praten of zou Raiola zijn kop nu al gek maken.
 
Williamvan Loon
 
3
10 maart 2018 om 11:40
Wat een arrogantie zeg van dit jongetje, nou dan gaat hij toch lekker weg voor hem 10 anderen..
 
boereke
 
0
10 maart 2018 om 12:46
Hij is een talent ja en er lopen er nog mee rond in nederland. maar wat denken die jonge talenten wat ze doen bij een grote club? 1 a 2 goede wedstrijd spelen en voor de rest mogen ze op de bank mee kijken hoe de oudere talenten het doen. Grof gezegd "ze rotten weg op de bank waar ze niet thuis horen" ....is dat hun droom? Hoeveel jonge talenten breken echt door in het buitenland jonger dan 22 jaar ? Zelfs oudere talenten hebben het heel zwaar ...