De slechtste man van Ajax krijgt een 3 na desastreuze avond
Donderdag, 9 mei 2019 om 06:40

Ajax is de finale van de Champions League op een haar na misgelopen. Tegen Tottenham Hotspur gaf de ploeg van Erik ten Hag een 2-0 voorsprong uit handen: 2-3. Voetbalzone beoordeelt de spelers van beide ploegen die minstens een helft meededen met een rapportcijfer.


Cijfers Ajax

André Onana: 6,5
Wat de keeper moest doen, deed hij goed: schoten van spelers als Son, Lucas en Alli waren een prooi voor Onana en zijn redding van dichtbij op Llorente, vlak voor de 2-2 viel, was weergaloos. Anderzijds was hij meermaals te betrappen op slechte uittrappen die balverlies van Ajax inleidden.

Noussair Mazraoui: 7,5
De rechtsback kreeg de voorkeur boven Joël Veltman, omdat trainer Erik ten Hag rekende op zijn inbreng in voetballend opzicht. Aan de bal was Mazraoui ook daadwerkelijk rustig en defensief liet hij weinig steken vallen. Maar zijn grootste bijdrage leverde hij na rust: Mazraoui ging op het middenveld spelen en was overal te vinden.

Matthijs de Ligt: 6,5
Eerlijk is eerlijk: het was onbegrijpelijk dat De Ligt, samen met Blind, meeging bij een corner bij een 2-0 voorsprong. Bij het zestienmetergebied van Tottenham werd de aanvoerder daarna al uitgespeeld en de 2-1 was het gevolg. Bij de 2-2 liet De Ligt zich tevens door de benen spelen. In de eerste helft was hij nog heer en meester in de achterhoede en kopte De Ligt zijn ploeg op voorsprong.

Daley Blind: 7
In de bloedstollende slotfase was Blind op meerdere momenten héél, héél belangrijk, voordat de 2-3 viel. Hij begon wat laconiek aan de wedstrijd, met fouten in de passing, maar was niet op veel defensieve fouten te betrappen en was met zijn coaching van achteruit belangrijk bij het uitzetten van de lijnen.

Nicolás Tagliafico: 5,5
Tagliafico behoorde vanavond niet tot de uitblinkers bij Ajax. Er ging bij Tottenham te veel gevaar uit van de rechterflank. Tagliafico had het lastig in de duels en was bovendien niet altijd even zuiver in de passing.

Donny van de Beek: 7
Van de Beek staat niet zozeer bekend om zijn technische kwaliteiten, maar blonk voor rust meermaals uit in de kleine ruimte. Met zijn loopvermogen en doortastendheid inspireerde hij zijn ploeggenoten bovendien om zich onder de druk van de bezoekers uit te voetballen. Van de Beek had een doorslaggevende rol bij de 2-0, door Tadic te bedienen met een strakke pass op maat. Na de rust was hij echter onzichtbaar.

Lasse Schöne: 5,5
Helaas, we hadden graag gewild dat de rol van Schöne bij het openingsdoelpunt zijn meest in het oog springende moment van de wedstrijd was geworden. Met een uitstekende corner stelde hij De Ligt in staat om er 1-0 van te maken. Maar gepruts van Schöne leidde ontegenzeggelijk tot de gelijkmaker van the Spurs. Een wedstrijd van uitersten voor de Deen.

Frenkie de Jong: 6
Niet de meest opvallende, maar wel een van de belangrijkste redenen achter het succes van Ajax in de eerste helft: De Jong was uiterst scherp en anticipeerde goed op dreigende momenten van Tottenham, bijvoorbeeld met een slimme loopactie na balverlies van Blind in de eerste helft. Wel liet De Jong zich na rust in zijn hemd zetten bij de 2-1 en was zijn inbreng na rust sowieso beperkt.

Hakim Ziyech: 8,5
'Hier wil ik 'm hebben', gaf Ziyech al wijzend te kennen aan Tadic, en zo geschiedde. Met een fenomenaal schot maakte de creatieveling er vervolgens 2-0 van. Het was zeker niet zijn enige bijdrage op de avond. Net als in Londen verzette Ziyech bergen werk: vanaf het begin jaagde hij Tottenham fel op, vond hij zijn teamgenoten makkelijk en voerde hij zijn defensieve taken naar behoren uit.

Kasper Dolberg: 3
Het was even schrikken voor de supporters van Ajax: David Neres viel uit en Dolberg werd kort voor de aftrap opgetrommeld. De spits komt weinig meer aan spelen toe en leek misschien daarom ook geen klik te hebben met zijn ploeggenoten. Dolberg maakte bovendien weinig aanstalten om bij het spel betrokken te raken. 'Onzichtbaar' of 'lusteloos' zijn woorden die opkomen om zijn optreden te beschrijven.

Dusan Tadic: 6,5
De knop moest even om bij Tadic: hij zou niet centraal, maar aan de linkerflank opereren. Dat vulde de aanvaller uitstekend in: hij maakte Trippier het leven zuur en bereidde de 2-0 van Ziyech voor met een messcherpe pass. In de tweede helft kwam Tadic een stuk minder in het stuk voor.

Cijfers Tottenham Hotspur

Hugo Lloris: 6,5
Al vroeg leverde de keeper een heerlijke redding op een inzet van Tadic. In de tweede helft waren er wat onzekere momenten van de Fransman, die niet werden afgestraft door Ajax.

Kieran Trippier: 5
Op het laatste moment kreeg Trippier te horen dat hij niet tegenover David Neres, maar tegenover Tadic kwam te staan. Hij leek daar niet op voorbereid, want in de openingsfase draaide de Serviër de rechtsback dol. Maar Trippier was ook De Ligt volledig kwijt voorafgaand aan de 1-0.

Toby Alderweireld: 6
Qua passzuiverheid de beste speler aan de zijde van Tottenham. Maar de Belg verloor meer duels dan hij er won en had het voor rust moeilijk met Tadic. .

Jan Vertonghen: 6,5
De gemaskerde man van Tottenham, die een week na zijn hersenschudding toch nog kon meespelen, speelde een degelijke wedstrijd in de achterhoede. Een kopbal in de slotfase had er eigenlijk in moeten gaan, maar dankzij Moura kwam het Tottenham niet duur te staan.

Danny Rose: 6,5
Je mag je best afvragen waarom Rose de bal wegwerkte en daarmee de corner inleidde waaruit het eerste doelpunt viel - er was geen Ajacied in de buurt. In de tweede helft herpakte Rose zich: hij leverde wezenlijke bijdrages aan het aanvalsspel van de gasten, waaronder in de voorbereiding op de 2-1.

Victor Wanyama: 3
De toegevoegde waarde van Wanyama was ver te zoeken. Hij oogde wat verloren op het middenveld en maakte in balbezit niet de juiste keuzes. Mede doordat Wanyama het tempo niet aankon, had Tottenham het in fases lastig op het middenveld. Dat hij in de rust naar de kant werd gehaald, was dan ook geen verrassing.

Moussa Sissoko: 7,5
De invalbeurt van Sissoko kantelde de wedstrijd vorige week en ditmaal kreeg hij een basisplek. Hij toonde aan die te verdienen: zijn inzet was misschien wel ongeëvenaard bij Tottenham en Sissoko werkte zich met zijn lichaam als een bulldozer langs de middenvelders van Ajax, zowel voor als na rust.

Christian Eriksen: 6,5
De Deen was terug op bekend terrein en leek zich op sommige momenten wel thuis te voelen in Amsterdam. Er ging dreiging van Eriksen uit, met als voornaamste moment een heerlijke steekbal op Alli voorafgaand aan diens schot in minuut 53, maar over het geheel wist hij zijn stempel niet te drukken op de wedstrijd.

Dele Alli: 7
Met zijn uitstekende voorbereidende werk had Alli een levensgroot aandeel in de aansluitingstreffer en in het winnende doelpunt van Tottenham. Hij was in het restant van de wedstrijd niet veel te zien, maar o zo belangrijk op de beslissende momenten.

Lucas Moura: 9
Met een zuivere hattrick de architect van de wederopstanding van Tottenham na rust. Drie keer rondde hij feilloos af, waarmee een 2-0 achterstand razendsnel wegpoetste. Voor rust was hij nog in geen velden of wegen te bekennen, maar hij piekte op de juiste momenten in Amsterdam.

Heung-Min Son: 6
De terugkeer van Son werd gevreesd door analisten en supporters van Ajax. Af en toe liet hij blijken waarom, met zijn vlugge acties, schijnbewegingen aan de flank en zijn vroege schot op de paal. Son was echter zeker niet in al zijn acties gelukkig,

Fernando Llorente: 6,5
De Spanjaard, vorige week een van de betere spelers aan de zijde van Tottenham, kwam in de tweede helft binnen de lijnen als vervanger van Wanyama. Hij bleek in de lucht opnieuw een geduchte tegenstander voor De Ligt en was een belangrijk aanspeelpunt, maar eiste geen hoofdrol op.

Meer nieuws
   
16:34
16:34
Salah weigert interviews na ruzie met Klopp: 'Als ik vandaag spreek...'
3
   
15:55
15:55
'Mark van Bommel en Marc Overmars gaan vertrekken bij Royal Antwerp'
15
   
15:24
15:24
Salah en Klopp krijgen het aan de stok op frustrerende middag voor Liverpool
53
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
3
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (108)

 
PietFriet01
 
49
8 mei 2019 om 23:10
Mazraoui kan je een 7,5 geven op basis van de eerste helft, maar na een uur spelen veranderde hij echt in een krant. Daarnaast doet men Tagliafico tekort die constant tegen twee man stond.
 
azchelsea
 
205
8 mei 2019 om 23:26
Ik vond Mazraoui eigenlijk juist de 2e helft onwijs sterk. Hij zat overal tussen en speelde prima mee. Alleen wel dood-dood-doodzonde van de uitslag. Sterkte voor de Ajacieden, zuurder ga je het niet krijgen.
 
arepa
 
27
9 mei 2019 om 00:05
Mazraoui en Hakim zaten er in de 2e helft helemaal doorheen. Misschien toch het ramadan effect. De Ligt was ook bar slecht de 2e helft. Medeverantwoordelijk voor 2 doelpunten.
 
Sharafdin
 
132
9 mei 2019 om 00:18
wat loop je nou te lullen man, je noemt de 3 beste spelers op van vandaag.... Ziyech mazraoui waren aan ajax zijde de beste mannen en voeg daar De Ligt ook maar aan toe.
 
arepa
 
7
9 mei 2019 om 01:03
Ik heb het over de 2e helft.
 
AmrAitgoeya
 
74
9 mei 2019 om 02:04
je schrijft het ''slecht'' spelen van mazroui en hakim toe aan ramadan. dat terwijl zij beter speelden dan de rest. hoe verklaar je het slecht spelen van de rest? ook ramadan?
 
Xemu
 
34
9 mei 2019 om 02:50
Als je niet wist dat de Ramadan was had je nooit gezegd dat er iets veranderde bij ben
 
AjaxCunian
 
23
9 mei 2019 om 07:43
Ik merk dat mensen gewoon de pest hebben aan Nous, zette geen voet verkeerd op het middenveld en droeg aanvallend ook z'n steentje bij.
 
Roytje78
 
7
9 mei 2019 om 10:51
Ik vond hem ook erg sterk spelen. Zowel als back, maar ook als middenvelder. Donny en Frenkie speelden de 2e helft een stuk minder en kwamen echt niet in het stuk voor. Ik begrijp echt niet wat er met Dolberg aan de hand is. Ik heb hem welgeteld 1 sprint zien maken. Halve finale CL en dan alleen maar aan het sjokken. Niet te doen.
 
DeMessias
 
2
9 mei 2019 om 13:34
Persoonlijk vind ik het een aardig beperkte speler. Weinig inzicht. Hij rendeert gewoon goed in combinatie met Ziyech. Vooral in balbezit heb je wat aan hem maar als hij staat te verdedigen houd ik mijn hart vast voor een domme overtreding of totale misstap.
 
PietFriet01
 
0
9 mei 2019 om 18:36
@ajaxcunian Ik heb aan geen enkele Ajacied de pest (afgezien van Veltman soms wanneer hij zo'n dag heeft dat die mensen kaarten aannaait en ellebogen geeft). Maar dat Mazraoui geen voet verkeerd zette is onzin. Hij viel in de tweede helft vooral op door wat hij niet deed. Bij de eerste twee doelpunten van Tottenham stopt hij met lopen zodra hij ziet dat hij te laat is. Hoewel de ballen er direct ingingen, had hij niet meer kunnen reageren op een rebound in het geval dat Onana de inzet had gestopt. Daarnaast kon hij eerst Son er niet van beletten om hem voorbij te spelen en/of voorzetten te geven. Later toen Son van positie wisselde met Alli wist hij niet goed meer waar hij zich moest opstellen. Na de tweede goal was de wissel van Veltman voor Schöne een logische. Schöne speelde niet sterk en was leeg, daarnaast kon Veltman de rechter kant dicht zetten. Op het middenveld leek Mazraoui in verdedigend opzicht een beetje verloren. Hij dekte geen man, passlijn of looplijn af, maar stond gewoon rechts van De Jong en Van de Beek/sinkgraven alsof "daar rechts van staan" zijn enige taak was. Aanvallend was het redelijk maar naarmate de wedstrijd vorderde werd de passing steeds slordiger. Ik denk overigens dat de invloed van de Ramadan, zoals sommigen benoemen, te verwaarlozen was. Zowel Ziyech als Mazraoui hebben hard gewerkt en raakten niet veel sneller leeg dan de rest van het team. Verder was op iedereen wel iets aan te merken. Zeker in de tweede helft. Ik vind dan ook niet dat alleen Mazraoui schuldig is aan het verlies, aangezien het collectief niet goed genoeg was. Daarnaast is het ook wel de halve finale van de Champions League. De tegenstander maakt het je ook niet makkelijk om uit te blinken. De 7,5 vind ik alleen veel te hoog. Ik zou zelf een 6 geven.
 
Onlogisch
 
45
8 mei 2019 om 23:11
Hahaha emotie zit hoog maar Dolberg kan hier totaal niks aan doen
 
Gerard13
 
108
8 mei 2019 om 23:13
Dolberg is helaas het hele seizoen al Ajax onwaardig. Zonde dat er nog steeds mensen vertrouwen in hem hebben maar die moet je gewoon weg doen.
 
panfIuitspeler
 
32
8 mei 2019 om 23:34
Wat zeuren we nou over Dolberg ? Ajax won de beker,een prijs die veel belangrijker was dan die finale CL veilig stellen. anders had TH wel zn aanvallers gespaard,en was Neres erbji geweest. Dolberg moet nu opeens fungeren als kop van jut ? slaat nergens op,
 
Gerard13
 
27
8 mei 2019 om 23:37
Nee Dolberg kan hier weinig aan doen maar is gewoon niet Ajax waardig helaas. Het is een fout van Ten Hag geweest dat Dolberg bij de selectie zat laat staan in de basis begon.
 
ElPhenomeno
 
34
8 mei 2019 om 23:40
Kom op zeg. Spurs speelt elke week met dezelfde ploeg op een veel hoger niveau. Als je bij Ajax speelt moet je gewoon 3 x in de week kunnen spelen. Volgens mij zat Neres nagenoeg de gehele wedstrijd tegen Willem II op de bank, dus die speelde niet eens. Dolberg als vervanger is gewoon een ramp. Net zoals ook Schone dit niveau niet aankan. Ook over Tadic heb ik me twijfels, die vertraagt continue het spel. Je had met Veltman en Huntelaar kunnen beginnen. Maar dan had men weer geroepen dat Mazraoui niet op het middenveld kan spelen ec etc. Hij kan het toch nooit goed doen.
 
Xemu
 
18
9 mei 2019 om 02:51
Panfluiter kan je aub ergens anders heengaan met je complete onzin verhalen. De beker boven finale CL...
 
ninjakai
 
6
9 mei 2019 om 10:33
Ten Hag heeft geroeid met de riemen die hij had. Het enige wat hij fout heeft gedaan is Dolberg te lang laten staan. Die bracht niets en mocht na een helftje wel wisselen. Sinkgraven viel vrij behoorlijk in voor een jongen die constant geblesseerd en nauwelijks gespeeld heeft. Die had 45 minuten mogen meedoen, want Dolberg deed echt niets meer in de 2e helft. Niet mee terug verdedigen, geen slimme overtreding maken, helemaal niets. De eerste helft was zwaar onder niveau, zijn 10 minuten in de 2e helft waren misschien nog wel dramatischer. Verder valt Ten Hag echt heel weinig te verwijten, misschien iets eerder schone eraf want die verdedigde de eerste helft al niet al te best en dat was wel echt nodig. Maar dat Ajax ten onder gaat aan domme beslissingen van de Ligt, kan ten Hag echt niets aan doen. Snapte al niet wat de Ligt ging doen bij die vrije trap en dat bleek ook nog terecht ook. Werd hard gemist achterin bij de counter (als je dan ook weer ziet hoe slap Schone komt inglijden en de Jong gewoon weigert om de overtreding te maken, daar moet gewoon een knal uitgedeeld worden). Bij de 2-2 loopt schone ook te klootviolen en hinderd hij Onana en bij de 2-3 glijdt Magallan uit. Nou dit kunnen we dus never nooit ten Hag verwijten. Man heeft gedaan wat hij kon. Na de 2-2 waren er over en weer grote kansen, Ajax maakt het niet af, Spurs wel. De tactische aanpassing van Ten Hag was dus gewoon goed. Laat hem de puntjes op de i zetten voor de laatste 2 wedstrijden en het kampioenschap binnen halen en hij is letterlijk de beste coach van Ajax van de afgelopen 10 jaar, als het niet langer is. Dan heeft hij ons echt alles gebracht wat er maximaal van een coach verwacht mag worden. Goed voetbal, lang meedoen in Europa, talentonwikkeling en prijzen.
 
Rockett
 
18
8 mei 2019 om 23:14
Tja zit het mee, ben je een held (kijkt ff 2 jaar terug). Wanneer het ff tegenzit ben je gewoon de schlemiel en heftig uitgekotst, zo gaat dat bij Ajax.
 
AcKaka
 
31
8 mei 2019 om 23:24
Dolberg heeft genoeg vertrouwen gekregen bij ajax na zijn blessure. Speelt dit seizoen matig, maar toont altijd inzet. Vandaag vond ik hem er voor het eerst maar laks bij lopen.
 
metaalverf
 
12
9 mei 2019 om 00:03
Ik denk dat hij ook wel moedeloos van zichzelf werd. Werd een aantal keer lastig aangespeeld, neemt de bal in die lastige situatie perfect aan en tikt de bal daarna vervolgens met zijn 2de of 3de contact te ver van de voet. Dan raak je denk ik snel gefrustreerd.
 
memphisdepay
 
10
9 mei 2019 om 00:31
Ik vind juist dat hij meer inzet kan tonen. Hij krijgt weinig ballen dat zie ik ook wel maar hoe kan het dat de 35 jarige Klaas Jan Huntelaar veel meer bij het spel betrokken is. Deze jongen kan wel wat meer doen buiten de training want in duels vind ik het 3x niks. Dat je niet in vorm bent is jammer en daar kan je misschien weinig aan doen, maar ik ben ervan overtuigd dat het fysiek stukken beter bij hem zou kunnen.
 
tazmanic2
 
6
9 mei 2019 om 07:08
Nee nee! Die andere Deen, die al jaren de boel verkloot, kijk de halve- en finale europa league er maar op na, is opnieuw de oorzaak. Bij de eerste tegengoal is hij weer veel te laat en bij de tweede doet hij uitsluitend foute dingen. Hoe is het mogelijk dat deze man bij ajax balt? Hij kan bij geen enkele eredivisie club mee! Heeft je al 3 kampioenschappen gekost en als je hem nog een keer opstelt, gaat het dit jaar ook nog mis, al kan het nu al te laat zijn, met zo'n mokerslag. Als je iemand uitsluitend voor de spelhervattingen opstelt, wat bij Schöne het geval is, ben je niet goed ..... Ach laat maar
 
ApyroG
 
32
8 mei 2019 om 23:36
Nee, Dolberg kan niks doen aan deze uitslag, maar hij speelde echt zonder enige energie. Passieloos en jogde maar wat over het veld heen. Het was echt ongelofelijk zwak.
 
Tornado72
 
2
9 mei 2019 om 05:52
@Onlogisch, Dolberg is zeker niet alleen verantwoordelijk voor de nederlaag. Dolberg heeft verder helmaal niets goed gedaan, geen bal vastgehouden ballen ingeleverd verloor bijna al z'n duels. Dolberg was echt heel erg zwak dus die 3 komt niet zomaar uit de lucht vallen en is wel degelijk ergens op gebaseerd.
 
AFCA Boer
 
9
9 mei 2019 om 07:57
Heb je de wedstrijd wel gezien? Dolberg was de enige die niet meedeed met het aanjagen. Een paar keer sjokte hij over het veld. Eén speler die niet meedoet met het afjagen, en dan werkt dat truukje niet. Wat een drama die gast. Niet alleen Dolberg z'n schuld, want Ten Hag had het ook moeten zien.
 
sander1410
 
96
8 mei 2019 om 23:13
Een 3? Hij heeft niet eens cijfer verdient wat slecht. Schone ook dramatisch.
 
Selassi 020
 
35
8 mei 2019 om 23:27
Dat Schone een 5.5 heeft is ook ongelofelijk, ondanks dat het ongelukkig was, hij liet ze team echt in de steek met die actie. Hoort daar nooit te staan op dat moment, onana roept zelfs nog naar hem maar het is te laat, hij duikt voor hem en de bal en tikt hem ook nog een stukkie weg waardoor onana er niet nog een keer op kan duiken. Meest ongelukkige moment in mijn carriere als ajacied.
 
KeyboardHeld
 
31
9 mei 2019 om 00:11
Was de schuld van Onana juist. Schone staat daar gewoon te verdedigen maar hoort los. Je ziet het op de beelden. Hij wilt al trappen maar verstijft ineens. Dan gaat brabbelaar Onana erg raar er naar duiken in pure paniek. Die vent had echt zijn dag niet. Geen enkele bal dat hij weg trapte kwam aan bij een mede speler. Niet eens een van 20 meter verder. Ik weet dat schone vooral het pispaaltje is bij veel ajacieden maar hier kon hij niks aan doen... behalve niet luisteren naar zijn keeper, wat hij had moeten doen
 
Selassi 020
 
9
9 mei 2019 om 00:28
Is mijn pispaaltje niet hoor. Schone is een held, heb zelfs een shirt van hem. Maar vanavond was hij mijn held zeker niet. Ben het met je eens dat onana een zaad pot speelde, maar schone hoort niet zo dicht op onana te verdedigen. Als hij dan van plan was om de bal te schieten moet hij er voor gaan, niet verstijven want onana`s reactie is heel normaal, de bal is op vijf meter van het doel en hij kan de bal houden, in plaats van de bal via schone uit de zestien uit proberen te krijgen in een draai
 
Raubaht
 
57
8 mei 2019 om 23:13
Dolberg een 3 is nog hoog... Wat was die weer slecht. Die moet je van de zomer lekker weg doen, pak je verlies en ontbind zijn contract. Dat wordt niets met hem.
 
doejezo
 
1
9 mei 2019 om 09:13
Het is gewoon een fout van Ten Hag geweest om Dolberg op te stellen. Hij laat al 2 jaar zien dat hij niet van het Ajax niveau is en nu zou hij in de belangrijkste wedstrijd voor Ajax in de afgelopen 20 jaar opeens wel moeten uitblinken. Vervolgens gaat hij ook extreem verdedigend spelen, wat totaal niet bij Ajax past. Ziyech had er wel eentje meer mogen maken, maar goed, tweede helft was waardeloos. Hopelijk gaat Ajax nu achter een verdediger aan die wel lang en sterk genoeg is om een speler als Lorente af te stoppen.
 
Realee
 
9
8 mei 2019 om 23:14
Ik ben er echt ziek van voor de manier waarop ajax hier eruit gaat. Echt ongelofelijk. In de tweede helft zat het ook echt tegen met al die kansen waar ajax het had kunnen beslissen. Echt niet normaal.
 
Arsenallz
 
45
8 mei 2019 om 23:14
Ik vind een 3 nog te hoog voor Dolberg. Schandalige wedstrijd gespeeld.
 
ferrybroh
 
6
9 mei 2019 om 07:35
Hij zou al een 1 moeten krijgen voor zijn inzet. Echt wat heb ik zitten schelden op hem. Het boeit hem gewoon niet, zelfs niet in de halve finale van de cl
 
droppie
 
12
8 mei 2019 om 23:15
Ik neem aan dat hij een 3 gekregen heeft uit medelijden, want heel eerlijk had hij nog minder verdiend.
 
justmark
 
32
8 mei 2019 om 23:16
Dolber moest je wisselen na de 2-0 zodat je met Huntelaar een aanspeelpunt creerde.. maar nee hoor. Ten Hag zag dat niet en daar moet hij nu de prijs voor betalen.
 
Schalkezwolle
 
12
9 mei 2019 om 00:13
Ik zei het al bij de 2-0 dat Ten Hag in de rust moet wisselen. Masraoui die tijdens de wedstrijd moet bijeten, Leuk joh ramadan, maar dit is topvoetbal, dus Veldman. Dollberg die voorin ging knikker raakt en geen bal kan vasthouden voor Huntelaar en Schone ook wisselen. Man kan het gewoon niet bijbenen. Zieje tijdens de 2-1 en 2-2. Dit gezegd hebbende bij de 2-0 al. Zoals ik het zie is Ten Hag niet de grote trainer! Je moet gewoon die eerste twintig minuten van de 2e helft gewoon doorkomen. Niet meer en minder. En ga je ook nog in de laatste minuten Magellan erin zetten. Nog meer met de kont in het doel voetballen. Lekker gedaan!
 
wimpiewaanders
 
33
8 mei 2019 om 23:16
Llorente verdiend naar mijn mening wel een 7.5 en sissoko verdiend ook nog wel hoger
 
Selassi 020
 
13
8 mei 2019 om 23:31
eens, deze cijfers zijn echt om te huilen. Ik weet niet wat die llorente opeens aan ballerina of karate oefeningen heeft lopen doen, maar iemand die ik altijd heb beordeeld om een draaicirkel van een buffel te hebben, loopt opeens te tollen op z'n as alsof ie op 't zwanenmeer stond te dansen. Vorige match ook al, was al heel blij om te zien dat lucas en niet hij in de spits stond (hoewel dat ook niet goed heeft uitgepakt uiteindelijk)
 
TheBigShow
 
8
8 mei 2019 om 23:40
Llorente heeft altijd al aardig kunnen ballen
 
MarkBakel
 
2
9 mei 2019 om 08:53
Misschien nog wel hoger, zoals ze in de nabeschouwing het ook lieten zien, tottenham ging de ballen naar voren pompen de tweede helft en Llorente was altijd aanspeelbaar. en won ieder duel van Blind
 
Davilla7
 
37
8 mei 2019 om 23:20
Ik heb mij vandaag weer gigantisch lopen ergeren aan Onana. In potentie is dit een geweldige keeper, maar hij heeft van die fratsen die ik gewoon nooit zal begrijpen en zijn uittrappen zijn natuurlijk totaal lachwekkend. Het tijdrekken heeft hij ook tot kunst verheven, absurd gewoon voor wat een verspilling deze man verantwoordelijk is. Vrij ironisch dat hij in de laatste seconde de deksel op zijn neus krijgt.
 
guni_gugu
 
10
9 mei 2019 om 00:15
Hij doet dat tijdrekken ook nog erg slecht, het ziet er pijnlijk nep uit. Het lijkt alsof hij gewoon aandachtsgeil is. Op een gegeven gaat het dan ook tegen je werken als het publiek en de scheids zo opzichtig irriteert. Ianders is er niet te verklaren waarvoor er eigenlijk die 5 min extra waren.
 
Japie_Krekel
 
17
8 mei 2019 om 23:22
Onana was ook erg slecht
 
memphisdepay
 
10
9 mei 2019 om 00:00
Sterker nog Dolberg had niet eens aan de aftrap moeten staan. Ik vind Huntelaar dit seizoen beter maar dat is nog niet eens de belangrijkste reden waarom ik hem op gesteld had. Hij heeft de ervaring om zo op zo'n laatste moment in te vallen en hij levert veel meer strijd en wil geen duel verliezen.
 
Khal Drogo
 
68
8 mei 2019 om 23:23
Nou onana mag ook wel een lager cijfer hebben wat een clown was die weer vanavond
 
FcGrun050
 
14
9 mei 2019 om 00:24
Ah kom op, hij keepte sterk. Dat hij slecht uittrapte kan hij ook weinig aan doen, want het is blijkbaar de bedoeling om Tadic de hele tijd aan te spelen met hoge ballen, in White Hart Lane ook al, terwijl die tegen beren moest dualleren. Ik had Dolberg echt allang eruitgehaald voor Huntelaar, want jeetje, Tadic raakte geen pepernoot in de tweede helft toen Dolberg eruit moest, maar vorige wedstrijd als centrale spits kwam hij ook niet aan de bak. Tegen minder fysieke verdedigers is hij nog wel handig, maar tegen beren heeft hij het echt lastig. Overigens had ik Magallan ook niet ingebracht, want zoals Dick ook al aangaf en wat ik vaak ook zie gebeuren wanneer een derde centrale verdediger wordt toegevoegd, het hele balans is weg wie "wie" gedekt moet worden. En tegen Lucas, Son en ook de flair Llorente kan je dat gewoon niet permiteren.Jammer allemaal, maar ik ben echt trots op deze jongens, terwijl ze bijna net zo oud zijn als ik.
 
AVDS_85
 
1
9 mei 2019 om 06:31
Dat hij slecht uittrapt kan hij weinig aan doen? Kom op man, je kan na de training toch iedere dag even op uittrappen oefenen. Dat vind ik echt geen excuus.
 
FcGrun050
 
1
9 mei 2019 om 06:46
Hoezo? Alle ballen kwamen semi aan op Tadic? Dat hij een taak had om op Tadic te mikken van Ten Hag kan hij toch vrij weinig aan doen. Je hebt maar een paar keepers die een perfect delivery hebben: Ederson en Alisson, de rest zitten wel op hetzelfde niveau.
 
 
1
9 mei 2019 om 11:40
Wie zegt dat hij de taak had om lange ballen op Tadic te geven? Alsof Ten Hag speelt om het balverlies..
 
FcGrun050
 
0
9 mei 2019 om 14:24
Naja zo leek het wel. Alle uittrappen waren allemaal richting Tadic gericht leek het. Maar deed die in London ook, en Tadic verloor bijna alle (kop)duels. Niet mijn idee hoor, maar ik denk dat Ten Hag zeker daar wel debit aan had. Werd amper uitgegooid naar de wingbacks.
 
PorQue
 
62
8 mei 2019 om 23:24
Ziyech stak er echt met kop en schouders bovenuit bij Ajax. Kwam zoveel dreiging uit en maakte zoveel goede keuzes. Daarentegen zag Tadic er vrij uitgeblust uit, maakte juist veel rare keuzes en leek het niet meer bij te benen. Hopelijk komt er een goede club voor Ziyech in de zomer, dat verdient hij wel.
 
993410
 
14
8 mei 2019 om 23:26
Hopelijk blijft Hakim nog even, of er moet een geweldige club zijn..
 
PorQue
 
28
8 mei 2019 om 23:34
Hij is geweldig voor Ajax natuurlijk, maar als de juiste club komt moet hij gewoon gaan. Hij is nu op een leeftijd waarbij hij een volgende stap kan maken. Het is ook vrij onrealistisch om te denken dat Ajax dit kan herhalen in het volgende seizoen.
 
993410
 
28
8 mei 2019 om 23:24
Ik vind een 6.5 voor Tadic ook veel..
 
redbull4000
 
26
8 mei 2019 om 23:25
Moura hoort toch gewoon een 10 te krijgen, zuivere hattrick in 1 helft. Dolberg hoort op de jeugdvelden. Hij pakt in de 2e helft geel puur omdat het dan lijkt alsof hij ook vecht, echt vechten kan ook zonder kaarten te pakken hoor dolberg,
 
droppie
 
5
8 mei 2019 om 23:34
Ik heb begrepen, dat Dolberg vanwege zijn leeftijd niet meer bij de F-jes mag meespelen, best jammer want hij heeft vanavond wel bewezen dat dat toch echt zijn niveau is.
 
ElPhenomeno
 
29
8 mei 2019 om 23:26
Tadic speelt al weken zwak. Krijgt totaal geen kritiek, maar is van die drie voorin gewoon de minste. Dolberg had niet moeten beginnen vandaag. Ik had Hunter en Veltman vanaf het begin laten spelen. Schone was ook verschrikkelijk.
 
fcoldambt
 
25
8 mei 2019 om 23:42
Mee eens Tadic speelt voor zichzelf. Lukt het niet gaat hij weer liggen. En Dolberg is al een hele tijd niks. Hij maakt in de minuten in de eredivisie wel een goal maar in de cl 0,0.
 
arepa
 
14
9 mei 2019 om 00:05
Tadic was ook erg zwak vandaag.
 
Ampie
 
6
8 mei 2019 om 23:27
Schone en nico gewoon matig vandaag. Die 2-1 was gewoon ziyech zn fout, waarom die idiote bal terwijl niemand nog klaar staat? Wat dolberg vandaag heeft gepresteerd mag echt geen woorden hebben. Zo belangrijk is neres dus. Denk dat traore gewoon meer had gebracht dan dolberg vandaag. Wat een deceptie dit, en tegelijk voorspelbaar. Uitslag uiteindelijk niet eens onverdiend. Jezelf opbeuren om iig de dubbel binnen te halen
 
Piranha
 
19
9 mei 2019 om 00:06
Volgens mij was juist de Light naïef teveel naar voren aan het drukken waardoor de organisatie weg was achterin. Ik snap die druk wel maar juist met 2-0 voor moet je volwassen kunnen blijven en achterin goed blijven staan. Ze hadden veel eerder voor een extra middenvelder moeten kiezen en voorin een mannetje eraf halen om de controle weer terug te krijgen maar dat is achterf gepraat. Blind die uitglijdt, de Ligt die niet helemaal voor de bal gaat, bang om een strafschop te veroorzaken en Tagliafico die zijn voet er niet voor durft te zetten om geen eigen goal te maken waarbij Onana kansloos is. Het was geen lucky last minute goal maar met echte wil, was de laatste minuut goal voorkomen.
 
Ampie
 
0
10 mei 2019 om 08:32
Die organisatie was niet weg doordat de ligt naar voren ging. Hij gaat namelijk standaard naar voren bij vrije ballen en corners, net als blind. Die vrije bal wordt genomen op het moment dat de rest nog onderweg was om in de organisatie te gaan staan. Daar lag het probleem. Anders zouden er wel meer goals uit zulke situaties tegen zijn gevallen. Ik denk dat een extra middenvelder niet veel had uitgemaakt omdat die lange ballen met name t probleem waren aan beide kanten. Aan onze kant konden we de tweede bal niet krijgen, aanvallend kon de spits (zowel dolberg als tadic) nooit een bal vasthouden. Overigens opvallend dat nauwelijks mensen tadic verwijten dat hij in de blessuretijd zo makkelijk de bal weggaf in de hoek.
 
RasSar
 
1
10 mei 2019 om 04:35
Wil jij nou serieus Ziyech de schuld geven? Wat doen de 2 centrale verdedigers voorin als je 2-0 voorstaaat? Nergens voor nodig om met z'n 2en te gaan ik vindt dit iets meer blind zijn fout dan de ligt, blind is zogenaamd de ervaren speler.
 
Ampie
 
0
10 mei 2019 om 08:28
Kijk een naar het moment dat hij die vrije bal geeft, kijk maar terug. Hij geeft een bal terwijl spurs gereed staat maar ajacieden nog onderweg zijn naar voren waaronder De Ligt en achterin de restverdediging nog niet staat. Waarom op dat moment zo een bal geven? Die twee voorin is het probleem niet,want die gingen vaker naar voren. Probleem was de organisatie op dat moment. Ziyech heeft voor de rest overigens fantastisch gespeeld in mijn ogen, maar echt niet elke bal was goed. Zou ook wel raar zijn.
 
RasSar
 
0
10 mei 2019 om 19:36
Ik heb het gezien en nogmaals waarom gaan beide cv's naar voren bij een 2-0 voorsprong? Een vrije trap moet soms snel genomen worden om er extra voordeel uit te halen. De restverdediging is een taak voor de verdedigers en met name de aanvoerder.
 
Yoda
 
25
8 mei 2019 om 23:33
Blind krijgt een hoger cijfer dan Llorente. In de 1;1 duels tussen die twee won laatstgenoemde er veel meer, op cruciale plekken. Ik vond blind daar zeker niet sterk.
 
Sirius
 
11
8 mei 2019 om 23:36
Ik vind een 6,5 voor Onana anders ook wel gul. Hij had een aantal goede reddingen in de eerste helft, maar hij heeft nauwelijks een goede bal uitgetrapt, ging flink de fout in bij de 2-2 en schijnbaar weet hij nog steeds niet hoe je het tijdrekken niet verknalt. Bovendien was hij een enorm onzekere factor bij het uitkomen, al is hij dat altijd wel.
 
memphisdepay
 
12
9 mei 2019 om 00:03
De fout in bij de 2-2? Mag ik jou er even op wijzen dat hij die bal er werkelijk fantastisch uit houdt in eerste instantie. Dat bewees voor mij weer dat deze jongen een grote keeper gaat worden! Daarnaast is het Schone die ervoor zorgt dat Onana die bal niet kan klemmen. Onana heeft ooit een dom moment of een dag dat zijn trappen niet echt lopen maar vandaag kon hij weinig aan dit verlies doen.
 
Piranha
 
7
9 mei 2019 om 00:13
Mee eens. Vond met name de Ligt schuldig aan twee tegendoelpunten, hij was te veel op zoek naar voren en te weinig daar waar hij moest zijn. Dat is de jeugdigheid maar vanavond helaas funest. Dat midverstand tussen Schone en Onana kan gebeuren, zag er klungelig uit maar je weet niet wie wat schreeuwde en wie wat hoorde. Die twee zijn niet snel zenuwachtig en onder druk ging er wat mis. Spurs zat er goed op in de tweede helft en Ajax was onzeker en nam weinig initiatief. Het team inclusief ten Hag heeft gefaald om het tactisch overeind te houden. Dikke vette pech maar toch ook eigen schuld
 
Kaka8Xavi6
 
1
9 mei 2019 om 07:42
Ga je hem nou serieus afrekenen op uittrappen? Die reddingen op de lijn zouden dat dik en dwars moeten compenseren. Zonder hem stond het 2-5
 
Sirius
 
0
10 mei 2019 om 01:32
Waarom zou je de fouten van spelers niet onder de loep nemen? Ze staan er om bepaalde zaken goed te doen en de fouten die ze maken horen aangekaart te worden en zeker op het hoogste niveau. Ik ben spreekwoordelijk de eerste die Ajax de complimenten geeft, maar je kunt toch niet bepaald stellen dat ze goed hebben gespeeld in het tweeluik tegen Tottenham. Daarin gaat ook Onana niet vrijuit.
 
DominicVedder
 
4
8 mei 2019 om 23:39
Ten Hag 5, door verdedigend (7 verdedigers) wisselen het verlies in gelijft. Goed seizoen gehad, maar dit mag jij zich aanrekenen.
 
nicesky
 
16
8 mei 2019 om 23:40
Ten Hag wisselde zo negatief, dan roep je het misschien wel over je af.
 
Jappano
 
8
9 mei 2019 om 01:09
@nicesky: Kom op zeg! Ja we kunnen lang en breed praten of de wissel van Mallagan verstandig was. Maar dankzij de wissels van Sinkgraven en Veltman kreeg Ajax weer veel meer lucht. Tadic was helaas niet in staat om ballen nog vast te houden, waar Zyich nog wel vaak onder de druk weg wist te voetballen. Hoeveel meesterplannen en zetten verwacht je van een coach? Ook superopportunistisch dat nu die laatste bal er net aan wel invliegt dit de coach wordt aangerekend. Deze ploeg heeft lef getoond en gevochten boven zijn niveau met slim tactisch spel van Ten Hag en een gedurfd spel. Waarom reageren mensen hier zo zuur? Wees eens realistisch!
 
linksbuiteadem
 
14
8 mei 2019 om 23:48
Zelfs een halve finale Champion's League kan Dolberg niet prikkelen. Die jongen heeft allang besloten geen millimeter te veel meer te lopen omdat hij weet dat het niks meer wordt. Dumpen die handel en Traoré de kans geven.
 
mbeyer
 
21
8 mei 2019 om 23:50
Blind wordt gezien als een slimme speler! Ajax staat 3-0 voor , deze slimmerik bevond zich in het strafschopgebied van de tegenpartij waarna uit de counter van Tottenham de 3-1 kwam, verder heeft hij geen enkel duel met Llorente gewonnen, heel slim allemaal. Zwaar overgewardeerde voetballer.
 
Piranha
 
8
9 mei 2019 om 00:16
Ja maar Blind is de man voor de opbouw, niet voor het verdedigen van de spits, das de Ligt. Die had Llorente in zijn zak moeten hebben. Als je Mandukic en Benzema kan hebben moet je Llorente helemaal kunnen hebben. Makkelijk wijzen naar Blind omdat de Ligt scoort maar juist hij maakte cruciale fouten.
 
Kaka8Xavi6
 
1
9 mei 2019 om 07:40
Ik vond hem dramatisch gister
 
DeSteek77
 
1
9 mei 2019 om 09:26
Kijk, en daar heb je nou een coach voor om aan te geven dat ze niet mee naar voren moeten. Je kunt redenen zoeken wat je wil, maar dit is gewoon ontzettend veel pech. Je krijgt zelf grote kansen om de 3-2 te maken, maar die gaat er telkens op een centimeter niet in. Schöne is gewoon de schlemiel. Bij de 2-1 liet hij zich eruit lopen; slimme spelers maken een overtreding en niet proberen als het te laat is. Ekkelenkamp deed voor hoe dat moet. En bij de 2-2 heeft hij niets bij de bal te zoeken. Al met al mogen we ontzettend trots zijn op Ajax, al koop je daar niets voor en is het moment van de 2-3 extreem dramatisch. Ik heb er slecht van geslapen.
 
Heavens
 
12
9 mei 2019 om 00:00
Goed, dit is het artikel waardoor ik de voetbalzone app maar van mijn telefoon heb afgegooid. Jullie tonen aan echt 0,0 verstand van voetbal te hebben maar vooral aan scorebord journalistiek te doen. De jongens van Ajax hebben weer hele goede dingen laten zien vanavond, dat deze wedstrijd wordt verloren is toch echt een verdienste van de Spurs en het toont aan dat op dit niveau de kleinste misstap al fataal kan zijn. Verder was het in mijn ogen eerder een fout van Onana bij de gelijkmaker omdat Schöne die bal gewoon weg had kunnen rammen als Onana er niet op duikt. Neemt niet weg dat hij ook een paar geweldige reddingen in huis had. Al met al hebben zowel Spurs als Ajax geweldige kansen gehad om te scoren, dat het in de allerlaatste seconde fout gaat (hoe zuur ook) zou geen invloed moeten hebben op de rapportcijfers. Om dan nog wat meer te zeuren, rapportcijfers voor individuele spelers slaan sowieso nergens op in een tijd waar juist het collectief zo belangrijk is.
 
gasselich
 
1
9 mei 2019 om 02:18
ik vond het onbegrijpelijk dat Ten Hag Malagan bracht terwijl hij er al zoveel voetballend vermogen uitgewisseld had... Waarom geen Huntelaar!
 
Cyberize7x
 
3
9 mei 2019 om 06:39
Ik vind dit verlies van Ajax eerder te wijten aan het tactisch falen van Ten Hag dan dat er individuele spelers uitgehaald moeten worden. Te beginnen met het opstellen van Dolberg. Deze jongen heeft het hele seizoen al laten zien niet in vorm te kunnen komen en maar weinig bij te dragen aan het spel. Ja, zijn verhouding doelpunten tov aantal minuten ligt hoog, maar speltechnisch is het onvoldoende voor de basis. Waar Huntelaar als echte spits juist bewijst, zeker de laatste 2 maanden, koelbloedig te zijn en als aanvalsleider te fungeren. Dolberg zijn aannames waren dramatisch, en als hij zijn 1e aanname wel in orde had was vaak het vervolg helaas ondermaats. De fut en drive om te strijden was niet aanwezig en dat is vrij pijnlijk als je notabene de kans krijgt in de halve finale om je klasse te etaleren. Verder Tadic. Als bepalende speler mag je verwachten dat hij juist diegene is die het elftal leidt en motiveert. Juist hij grossierde in enorme egoïstische beslissingen waardoor de kans om de wedstrijd in het slot te gooien mislukte. Ja Ziyech had ook pech in de afronding, maar dat waren kansen die voor hem waren. Tadic koos meerdere keren voor zichzelf in moeilijke positie waar anderen beduidend betere kans hadden gehad indien ze de bal hadden gehad. Dat kan een x gebeuren (zoals vd Beek in de heenwedstrijd), maar dit deed hij de hele wedstrijd door. Ook het wisselbeleid vond ik niet sterk. De wissel van Sinkgraven was enigszins te lijmen omdat Dolberg zoals ik al zei niet in de wedstrijd zat en de slag op het middenveld verloren werd. Maar waarom vervolgens nog een x een verdedigende wissel waardoor je alleen maar achteruit gaat lopen. Vervolgens kiezen de centrale verdedigers wel om nog continue mee naar voren te gaan waardoor er nog meer ruimte ontstaat. Waarom breng je dan geen Huntelaar in en geef je instructies dat Ziyech en Tadic zich iets meer laten zaken en dan kun je ook in geval van nood de bal lang spelen en ervoor zorgen dat Hunterlaar die bal vasthoudt en de rest kan aansluiten. Erg zonde want dit was echt de kans. Helaas blijkt toch, achteraf, dat die heenwedstrijd echt beslist had moeten worden. Daar heb je het uiteindelijk laten liggen. Want gestreden hebben ze wel. Ik ben een trotse Utrechter!
 
Siemjo
 
1
9 mei 2019 om 06:49
Kasper Dolberg heeft totaal niets gedaan. Iedere bal die hij kreeg werd niet goed aangenomen en heeft niet 1 keer op doel geschoten. Verdedigend ook weinig gebracht. Had in de eerste helf al vervangen moet worden.
 
birotor
 
2
9 mei 2019 om 07:38
Dat geneuzel over individuele foutjes en wie er een 5 of een 6 verdiende: Tottenham was als ploeg gewoon beter, omdat het de juiste wedstrijdinstelling had: Ze geloofden er tot de 97ste minuut in en Ajax dacht bij rust de buit al binnen te hebben.
 
Kaka8Xavi6
 
3
9 mei 2019 om 07:39
Valt mij wel heel erg op dat de Nederlandse boys allemaal een dikke voldoende krijgen en juist de buitenlanders, Onana, Schöne, Dolberg, Tagliafico allemaal eronderuit worden gehaald. Voor mij mochten de Ligt en de Jong allebei ook een dikke onvoldoende krijgen. Waardeloos.
 
Mening68
 
2
9 mei 2019 om 07:54
Zie niet dat Zyech zo'n hoog cijfer krijgt. Schoot de goal keurig binnen, maar leed wederom ontzettend veel balverlies én heeft drie 100% kansen gemist in de tweede helft. Maar ik mis cijfer voor de TD. Net als in de heenwedstrijd áls de finale twee jaar geleden tegen Man United blijkt dat Ajax geen speler heeft als tegenstander de lange bal speelt op een grote kopsterke speler. Ook dat was, wederom, oorzaak dat Ajax greep op de wedstrijd verloor!
 
RasSar
 
0
10 mei 2019 om 04:28
Oke, en vond jij het wel terecht dat donny in de uitwedstrijd een 9 kreeg? miste ook dotten van kansen als hij ze toen had gemaakt was Ziyech nu mischien matchwinner.
 
Tovenaer
 
0
9 mei 2019 om 09:00
Vraag me ook af hoe het kan dat Wanyama gewoon twee wedstrijden op rij keihard faalt. Staat toch in de basis bij Spurs.
 
phoenix
 
1
9 mei 2019 om 09:07
Die Valentijn kan beter zijn mondje dicht doen over ten hag en nu dolberg,het is toch echt sterspeler tadic die bij een corner de bal even denkt hoog te kunnen houden en een keeper die juist op het verkeerde moment tijd probeert te rekken.
 
viltpetje
 
2
9 mei 2019 om 09:39
Ik weet niet of dit al gezegd is want ik wil al die afzeikreacties niet lezen. Even dit: Het is onzinnig en schandalig om dit verlies aan individuele spelers op te hangen. Je wint met z`n allen en verliest met z`n allen. Om nu Dolberg met de grond gelijk te maken.... Deze jongen wordt het hele jaar door de trainer niet goed genoeg gevonden voor een basisplaats. En dan moet hij nu, zonder een heel seizoen ingespeeld te zijn, in zo`n cruciale wedstrijd Ajax redden? Hij werkt hard maar krijgt geen bespeelbare bal voor zijn type spits. Hij is net 20.... Wat een respectloos wereldje van opportunisten, dat waarschijnlijk bestaat uit mensen die nog geen skippybal kunnen raken. Voor mij zijn alle ajacieden dit seizoen helden en ik dank ze voor een geweldig seizoen.
 
@gruppo
 
1
9 mei 2019 om 09:56
Ben van mening dat Ajax zeer naïef heeft gespeeld met een 2-0 voorsprong. Juist dan zijn alle verdedigende middelen geheiligd, gewoon lekker laf counteren en met 9 man achter de bal in plaats van 9 man voor de bal. Hier zat toch een bepaalde arrogantie in vond ik, en dan ook al die verdedigende wissels ik had Huntelaar gebracht voor Dolberg, deze kan een bal vasthouden nu kwamen alle ballen de 2e helft gelijk retour.
 
Japser
 
0
9 mei 2019 om 11:25
Denk dat Ten Hag Huntelaar pas wilde gaan inbrengen als breekijzer. Aangezien Ajax eerst 2-0 voorkwam, was er geen aanleiding om een aanvaller te wisselen voor een aanvaller... je staat er al goed voor. Bij 2-2 koos Ten Hag om vooral verdedigend te wisselen om zo het gelijkspel af te dwingen, maar dat pakte in letterlijk de allerlaatste seconde verkeerd uit. Achteraf gezien had hij misschien het anders kunnen doen. Ik was sowieso met Huntelaar gestart, maar mis je wel iemand op de bank om (als het slecht gaat) te gaan forceren. Dolberg heeft de vormdip van zijn leven; dat gebeurt vaak op deze leeftijd... Maarja hij loopt ook nog eens emotieloos over het veld te sjokken en daarmee gaat hij het hoogste podium Nooit halen.
 
lausho
 
0
9 mei 2019 om 13:04
Dat was dus te laat, bij 2-0 en de inbreng van Llorente had je Veltman al voor Schone moeten brengen, Blind een linie naar voren en naar achteren indien nodig.
 
lausho
 
1
9 mei 2019 om 13:03
Typisch, Ziyech een 8,5 terwijl hij er toch echt eentje bij moet maken. Toch weer een vlaag van rendementsgebrek, waar hij beter in leek te worden.
 
RasSar
 
1
10 mei 2019 om 04:26
lausho voor jou is het glas altijd half leeg he, als het op Ziyech aankomt?