De Vrij over juridische strijd met SEG: 'Het verhaal van Alex Kroes klopt niet'
Donderdag, 23 mei 2024 om 08:29

Stefan de Vrij heeft voor het eerst gereageerd op de juridische strijd die hij heeft uitgevochten met zijn voormalige zaakwaarnemerskantoor Sports Entertainment Group (SEG), dat volgens de 32-jarige verdediger in 2018 achter zijn rug om 9,5 miljoen euro verdiende aan zijn transfer naar Inter.

Het gerechtshof in Amsterdam besloot vorige maand in hoger beroep dat SEG De Vrij ruim 5,2 miljoen euro schadevergoeding moet betalen. Die schadevergoeding is hoger dan de rechtbank (4,75 miljoen euro) toekende aan de Oranje-international.

Het conflict tussen De Vrij en SEG gaat terug naar 2018, toen de verdediger van Lazio overstapte naar Inter. SEG bemiddelde bij de transfer. Volgens de verdediger gaf SEG hem geen opening van zaken over de provisie die het bureau daarvoor van Inter zou ontvangen, terwijl het zaakwaarnemersbureau daartoe wel verplicht was. SEG beweerde dat het bij de transfer niet De Vrij, maar Inter bijstond.

Het hof oordeelde dat tussen SEG en De Vrij wel degelijk een bemiddelingsovereenkomst 'als bedoeld in de wet is ontstaan'. Het makelaarsbureau was daarom verplicht om de 62-voudig international van het Nederlands elftal te informeren over 'het eigen financiële belang': een provisie van 9,5 miljoen euro. SEG heeft die mededelingsplicht geschonden, stelde het hof anderhalve maand geleden vast. Daarom acht het hof bewezen dat De Vrij een lager inkomen heeft genoten.

Het balletje kwam aan het rollen toen Romelu Lukaku De Vrij in 2019 vroeg of zijn Nederlandse ploeggenoot wel zeker wist dat zijn zaakwaarnemers hem ook echt hadden vertegenwoordigd bij zijn transfer van Lazio naar Internazionale. "Ik zei: 'Ja, natuurlijk''', zegt De Vrij in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ze zijn al mijn zaakwaarnemers sinds mijn zestiende. Lukaku haalde zijn schouders op en zei: 'Maar weet je zeker dat ze jóu hebben vertegenwoordigd? Je hebt geen schriftelijke overeenkomst met ze, of wel? Zoek dat eens uit.'''

De vermoedens van Lukaku bleken te kloppen. SEG had bij de overgang van De Vrij naar Internazionale niet namens de speler aan tafel gezeten, maar namens Inter. Na het eerste concept-contract wisselde SEG qua dienstverlenging van de speler naar de club. De Vrij reageerde geschokt. "Er was geen enkele transparantie geweest. Niet over het bedrag en ook niet dat SEG de club en niet mij bijstond bij de transfer. Ik werd uiteindelijk door niemand vertegenwoordigd."

Een juridische strijd volgde, waarna de rechtbank De Vrij in het gelijk stelde. Het gerechtshof in Amsterdam oordeelde vervolgens ook in hoger beroep dat er achter de rug om van de speler afspraken waren gemaakt door SEG met Inter, waardoor het makelaarskantoor bij de transfervrije overstap een provisie van 9,5 miljoen euro kon opstrijken.

Reden voor aanspannen rechtszaak


"Ik heb nooit gezegd dat SEG niet aan de deal mocht verdienen. Ik heb deze zaak aangespannen omdat een speler moet bepalen welk deel van de taart hij weggeeft. En niet de agenten", geeft De Vrij aan. "Er was geen transparantie, er is van alles achter mijn rug om gebeurd. Dat is de grondslag van mijn procedure geweest.'"

De Vrij bevestigt dat hij door de jaren heen vriendschappelijke relaties kreeg met werknemers van SEG, waaronder directeur Kees Vos. "Ik ben het zakelijke uit het oog verloren, ik stelde geen vragen om maar niet wantrouwend over te komen. Dat was naïef."

De Vrij laat weten dat hij achteraf al zijn bedenkingen had. Zo wilde de verdediger eigenlijk niet transfervrij vertrekken bij Lazio, maar middels een gelimiteerde transfersom. "Dat voorstel werd volgens SEG van tafel geveegd door Lazio. Ik heb toen de directeur van Lazio gebeld en die zei: 'SEG liegt tegen jou Stefan, ze willen helemaal niet dat je bijtekent.' Ik begon te twijfelen, stelde nog eens vragen bij SEG. 'Stefan, hoe lang kennen we jou nou al niet, we zouden nooit liegen', kreeg ik te horen."

Alex Kroes


De nieuwe Ajax-directeur Alex Kroes is mede-eigenaar van SEG, waar hij in 2018 nog werkte. Kroes deed zelf de eerste onderhandelingen met Inter. Hij ondertekende vorig jaar een schrijftelijke verklaring, toen hij al was gepresenteerd door Ajax, dat hij had vernomen dat De Vrij 'geen euro' meer had kunnen verdienen bij Inter.

"Kroes zijn verhaal klopt niet", zegt De Vrij. "Ik verlengde mijn contract bij Inter en ging er wel degelijk op vooruit. En toen was ik al vijf jaar ouder dan bij mijn eerste contract in Milaan en niet eens onbetwist basisspeler. In 2018 was mijn onderhandelingspositie gewoon veel beter dan afgelopen zomer."

Het volledige interview van De Vrij over de juridische strijd met SEG is te lezen op de site van het Algemeen Dagblad.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
09:30
09:30
'Ronald Koeman moet met Brian Brobbey in de spits gaan spelen bij Oranje!'
41
   
09:15
09:15
NOS-talkshow krijgt bakken met kritiek: 'Dit is echt tenenkrommend slecht'
43
   
09:00
09:00
Pak 4x je inzet als Uitblinker Memphis Depay met rechts scoort tegen Polen!
0
   
09:00
09:00
Vermoedelijke XI Nederland - Polen: Koeman kiest tussen Frimpong en Dumfries
63
   
08:30
08:30
De Engelse doelpuntenmachine die nooit uitkwam op een eindtoernooi
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (143)

 
Kieftenbeld
 
177
23 mei 2024 om 08:40
Kroes blijft een vies mannetje, die achter de rug om van mensen te werk gaat. Gaat ajax naar loop van tijd ook nog wel merken en zelf altijd maar onschuldig lopen doen. Overigens heeft de Vrij zich ook wel in de luren lopen leggen en had hij er zelf ook meer aan kunnen doen
 
Oenieboy
 
34
23 mei 2024 om 08:44
Dat vind ik wel ferme uitspraken. Het beeld is echter niet best. De beste man lijkt erg vol van zichzelf te zijn, laten we zeggen dat hij niet sympathiek lijkt.
 
Suc6Magnet
 
92
23 mei 2024 om 08:52
Heeft niet zoveel met sympathie te maken, eerder met moraliteit en ethiek. Kroes lijkt wel erg van de ‘oh sorry dat wist ik niet - en weer door’. Wat op zijn niveau natuurlijk totaal niet aan de orde is. Hij is slim genoeg om te weten wat wel en niet mag of heeft anders voldoende know how binnen zijn kring om dat uit te zoeken.
 
AadHandgranaat
 
83
23 mei 2024 om 08:53
Ajax heeft de kans gehad om snel van die Kroes af te komen, en heeft hem zich weer terug laten klauwen in de organisatie. Ongekend hoeveel onrust je kunt veroorzaken in een paar weken directeurschap. Dit gaat toch nooit jaren achtereen een stabiele bestuurder worden voor een topclub?
 
rubje
 
2
23 mei 2024 om 11:25
Het zou dan juist mooi zijn als de Vrij toch terug zou komen bij Feyenoord. Dan gaat het voor de onderlinge wedstrijd alleen maar over Kroes en de Vrij
 
Lierse1997
 
31
23 mei 2024 om 09:04
Hij was vooral heel naïef. Zoals in het stuk staat heeft SEG hem sinds zijn 16e vertegenwoordigd. Op het moment van de transfers was dat dus ongeveer 10 jaar. Als je dan ook een aantal persoonlijke vrienden hebt rondlopen dan verwacht je niet dat het bloedzuigers zijn die je keihard naaien. De advocaat van De Vrij zat trouwens bij midmid een aantal weken geleden. Zeer interessante podcast. Midmid met Sébastien Ledure.
 
Zeballos
 
3
23 mei 2024 om 10:18
Midmid is sowieso een aanrader!
 
FCRRR
 
4
23 mei 2024 om 09:21
Denk dat je als speler zelf altijd aanwezig moet zijn bij onderhandelingen. Dan hoor je wat er gezegd wordt en proef je de sfeer.
 
100% Meijer
 
7
23 mei 2024 om 09:36
Ik neem toch niet aan dat je deze mening nav dit artikel/ uitspraak van De Vrij hebt? De Vrij vindt dat Kroes liegt omdat hij vorig jaar een salarisverhoging kreeg tov het contract uit 2018. Dat zou een bewijs zijn dat hij in 2018 meer had kunnen vragen. Als dat je bewijslast is?!? Volgens mij liggen de bedragen nu uberhaupt veel hoger dan 5 a 6 jaar geleden.
 
Lierse1997
 
83
23 mei 2024 om 09:39
SEG heeft een betaling van bijna 10 miljoen achtergehouden voor de Vrij. Een feit dat door een rechter bewezen gevonden is. Dan is het natuurlijk onzin om te zeggen dat de Vrij er geen cent meer aan had kunnen verdienen.
 
100% Meijer
 
4
23 mei 2024 om 10:25
In dit stuk ging het over salaris. Daar heeft Kroes over geschreven en daarvan komt De Vrij met het bewijs dat zijn salaris in zijn nieuwe contract is gestegen. Dat andere is een bewezen feit, maar gaat het in dit specifieke stuk niet om.
 
Lierse1997
 
24
23 mei 2024 om 11:03
Er is achter zijn rug om bijna 10 miljoen naar SEG gestroomd. Hoe die onderhandelingen exact zijn gegaan kunnen we niet zeggen. Maar stellen dat het onmogelijk is dat zijn salaris hoger kon liggen is onzin. Sowieso wordt zo een tekenbonus met regelmaat verspreid over de contract jaren uitbetaald, dus zelfs dan had zijn salaris hoger kunnen liggen. Verder ga je volledig voorbij aan het stuk dat de Vrij terecht aangeeft toen een sterkere onderhandelingspositie te hebben. Transfervrije spelers verdienen vaak meer en daarnaast was hij nu een 31-jarige bankzitter bij Inter terwijl hij toen een 26-jarige topverdediger uit de Serie A was.
 
BurdyM
 
34
23 mei 2024 om 11:19
Hoe kun je nog voor Kroes opkomen terwijl de rechter bewezen acht dat De Vrij voor miljoenen is opgelicht. En dan val jij over een onbenulligheidje. Kroes heeft geen enkel moreel besef en gevoel voor ethiek. Dat bleek al bij zijn aanstelling bij Ajax en dat blijkt ook hier uit. De man is gewiekst en heeft vriendjes binnen Ajax op de juiste plek zitten. Ajax had hem beter links kunnen laten liggen. Misschien slaagt hij wel bij Ajax hoor, maar tegen welke prijs? Want vooralsnog heb ik nog helemaal niets goeds aan Kroes kunnen ontdekken.
 
ADRO
 
18
23 mei 2024 om 11:21
SEG heeft een andere club die de Vrij wilde hebben achtergehouden dat is één. Twee SEG heeft gezegd dat Lazio het contract met de Vrij niet wilde verlengen met een gelimiteerde transfersom, iets wat SEG nooit aan Lazio heeft voorgelegd. Al met al zijn er gewoon hele vieze spelletjes gespeeld door SEG - Vos - Kroes.
 
100% Meijer
 
1
23 mei 2024 om 12:23
Ik zeg niet dat hij toen meer salaris had kunnen krijgen. Ik stel alleen dat de bewijslast niet te maken is. Iig niet door te stellen dat je 5 jaar later een hoger salaris krijgt in je nieuwe contract. Het gaat mij niet om de zeer dubieuze rol van SEG of Kroes. Ik geef alleen aan dat dit geen bewijslast is en dat het een het ander niet per definitie uitsluit.
 
Lierse1997
 
10
23 mei 2024 om 13:18
En ik zeg dat het onmogelijk is te stellen dat het onmogelijk was dat hij meer kon verdienen als zijn zaakwaarnemers hem niet oplichten. Die uitspraak van Kroes is dus ook gewoon onzin. Wat me geen vreemde gedachtegang lijkt.
 
100% Meijer
 
0
23 mei 2024 om 13:36
Ik denk dat we het daar redelijk over eens zijn. Zoals ik stel; het een sluit het ander niet uit. Ik vind het alleen zonde dat in dit deel van het interview specifiek de rol van Kroes wordt benoemt waardoor de afkeer/ afkeur tussen bepaalde "kampen" alleen maar meer wordt. Ik word af en toe zo moe van de afzeik en naar andere wijs cultuur. Maar dat is een hele andere discussie
 
Critic0
 
16
23 mei 2024 om 09:41
Heb al van begin gezegd je hebt gewoon een f side gast binnen gehaald. Veel plezier ermee
 
afcad3nnis
 
8
23 mei 2024 om 09:55
Lees anders het volledige verhaal op Ad.nl Kroes heeft alleen een verklaring ondertekend waarin hij verklaart dat hij in zijn werkloze periode een gesprek heeft gehad met de eigenaar van Inter. In dat gesprek is de Vrij ter sprake gekomen, en heeft de eigenaar van Inter blijkbaar tegen Kroes gezegd dat de Vrij 'geen euro' meer kon verdienen bij Inter dan hij reeds deed. Niks meer, en niks minder. Voor de rest is het vooral een zaak van Kees Vos.
 
Lierse1997
 
30
23 mei 2024 om 09:59
Hij had wel een paar miljoen meer kunnen verdienen bij de transfer zelf.
 
ryan888
 
7
23 mei 2024 om 10:57
Hahaha geloof je het zelf. Lijkt me dat een directeur slim genoeg is om dit niet te delen met iemand die er niks mee te maken heeft, het gaat om vertrouwelijke informatie. Of die persoon had een afspraak namens SEG en was dus niet “werkloos”.
 
afcad3nnis
 
0
23 mei 2024 om 11:10
Kroes heeft in die periode zijn deelname in SEG verkocht en was wel degelijk werkloos toen de verlening werd afgerond... Wellicht heeft hij dit eerste gesprek gevoerd voor Kees omdat hij wel op de hoogte was van alles, als vriendendienst....
 
ADRO
 
24
23 mei 2024 om 11:23
Oei, dat je dit wil geloven is omdat hij in dienst is bij jullie... Dit ruikt aan alle kanten naar fraude en oplichting. Ik zou niet blij zijn met zo iemand binnen mijn organisatie, waar continu relletjes aan kleven.
 
BurdyM
 
25
23 mei 2024 om 11:23
Wees niet zo naief. Als dit de gang van zaken is rondom De Vrij, wie zegt dat dit niet vaker is gebeurd? Het is niet voor niets dat Lukaku hem tipt om dit te onderzoeken. Blijkbaar wist hij meer en heeft hij in een vergelijkbare situatie gezeten of dreigde te komen met SEG. Dat hele SEG is een boevenclub waar ook Kroes mede eigenaar van is geweest. Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er nog Ajax supporters zijn die hem schoon praten. Als Kroes directeur van Feijnoord was geweest hadden die zelde Ajax supporters hem ook gewoon waardeloos gevonden.
 
afcad3nnis
 
1
23 mei 2024 om 11:33
Net zoals iedereen nu op alles van Ajax waar ze kunnen bashen duikt als een stel hyena's? Maar goed, dat blijven jullie doen i.p.v. lekker met je eigen clubje bezig te zijn... Wel weer een mooie bevestiging van wat iedereen al weet... Fijne dag verder, geniet van de situatie en voor je het weet staan jullie weer onder ons
 
Azb100
 
16
23 mei 2024 om 12:00
volwassen, inhoudelijke reactie van de dennis! In alles is toch duidelijk dat Kroes en Vos namens SEG De Vrij een poot hebben uitgedraaid? Als er niks aan de hand was had SEG echt geen schadevergoeding hoeven te betalen. Het is natuurlijk grote onzin dat De Vrij geen cent meer had kunnen verdienen terwijl er 10(!) miljoen euro naar SEG is gegaan? Stop nou eens met straatje schoonvegen en geef gewoon eens toe dat dit en vies spelletje is geweest. Of dit iets zegt over Kroes en zijn functie bij Ajax is een 2e en daarbij zeg ik dat dat niet gerelateerd is maar goed.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:13
Ja tekengeld maar dat is eenmalig. Dat is geen vast salaris. Salaris zijn clubs huiverig mee want als andere spelers leren wat iemand anders verdiend, dan willen ze hetzelfde verdienen.
 
afcad3nnis
 
1
23 mei 2024 om 14:02
Lees eerst even welk klein deel van deze deal Kroes bij betrokken is geweest... Maar goed, het anti Ajax van niet Ajacieden is prima.. Irritant maar prima, hoort bij de grootste club zijn.. SEG kan in deze ook gewoon niet duidelijk hebben gecommuniceerd waardoor de Vrij in het gelijk is gesteld... De imagoschade hiervan is het SEG toch ook niet waard of wel?
 
Lierse1997
 
5
23 mei 2024 om 14:11
SEG heeft niet gecommuniceerd en dan achteraf in de rechtbank gelogen over het feit dat ze De Vrij niet vertegenwoordigden.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 14:56
Ze hebben niet gelogen dat ze de Vrij niet vertegenwoordigde. Ze waren van mening dat er geen overeenkomst was tussen de Vrij en SEG. En dat klopte ook, er was geen getekende overeenkomst. Dus je verzint het echt hier ter plekke. Zie de uitspraak van de rechter: Het hof oordeelt dat tussen SEG en De Vrij wel een bemiddelingsovereenkomst als bedoeld in de wet is ontstaan.
 
Lierse1997
 
3
23 mei 2024 om 15:02
Klopt. Ze vertegenwoordigen de Vrij wel gewoon tijdens die onderhandelingen en hielden die betaling achterwege. Later kwam de vrij daar achter en start hij een rechtszaak. SEG verzint het smoesje dat ze alleen voor Inter optraden en wijst naar de afwezigheid van een contract. De rechtbank doet een onderzoek en de advocaten van de Vrij leggen bewijzen voor dat SEG de Vrij wel gewoon vertegenwoordigde en de rechtbank ging daar in mee. Ik zou eens naar de podcast die ik hierboven noem met zijn advocaat luisteren.
 
Kaaiman
 
2
23 mei 2024 om 18:38
Als zij aan tafel zaten en niemand anders. Wie vertegenwoordigde hem dan wel?
 
Emilio Estevez
 
9
23 mei 2024 om 12:38
Gewoon ontiegelijk hard genaaid door SEG en consorten. Lekkere vent heeft Ajax binnengehaald zeg.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:16
Kom op, dit geld voor alle zaakwaarnemers kantoren. Moet je kijken hoe het altijd ging met Raiola bij Ajax. Hoe Raiola het afgehandeld heeft met Mohamed Ihattaren bij Psv. Vraag Wolverhampton eens naar de ervaring met Mendes? Hoe die de hele club in zijn greep hield.
 
Lierse1997
 
6
23 mei 2024 om 13:20
Je geeft een heel slecht voorbeeld. Raiola was heel open ten opzichte van zijn spelers over de enorme commissie die hij zelf opstreek. SEG loog hier over. Enorm verschil dus.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:26
SEG loog hier, dat klopt helemaal. Maar Raiola heeft ook vaak genoeg over de rug van spelers grote steken laten vallen. Net zoals er ook genoeg verhalen over Mendes in de rondte gaan. Alle zaakwaarnemers kantoren eten uit de ruif van de clubs. Wil je een speler, dan zal je geld moeten schuiven naar het zaakwaarnemers kantoor. Zo werkt het altijd al.
 
Lierse1997
 
5
23 mei 2024 om 13:34
Heb je een voorbeeld van een situatie waarin Raiola liegt over zijn commissie tegen een cliënt?
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 14:00
Nee zo'n voorbeeld heb ik niet. Wel een voorbeeld dat hij bij onderhandelingen meerdere petten op had. Ging zelfs zover dat hij de kopende, verkopende en de speler vertegenwoordigde. Quote van Voetbalprimeur: Pogba maakt voor een slordige 105 miljoen euro de overstap van Juventus naar Manchester United, waarbij Raiola de drie betrokken partijen allemaal vertegenwoordigde. De transfer werd in interne correspondentie tussen leden van de ethische commissie van de FIFA beschreven als 'verwijtbaar', meldt Der Spiegel. De wereldvoetbalbond stelde een onderzoek in, maar daaruit bleek dat er geen zaak van kan worden gemaakt. Raiola heeft binnen de huidige juridische kaders geen overtredingen begaan. De FIFA heeft vervolgens wel besloten de regels aan te passen, waardoor zaakwaarnemers als Raiola geen vrij spel meer hebben. Van de gecashte 41 miljoen betaalde Juventus 24 miljoen aan Raiola. United kwam met 16 miljoen over de brug. De megatransfer kwam in de zomer van 2016 rond.
 
Lierse1997
 
4
23 mei 2024 om 14:02
Het probleem hier zijn dan ook niet de meerdere petten. Dat hebben alle zaakwaarnemers. Maar bij de Pogba transfer wist Pogba dat Raiola zoveel kreeg. Dat is het grote verschil dat jij totaal over het hoofd ziet. Het gaat niet over de meerdere petten, het gaat over het staalhard oplichten van de eigen cliënt. Een juridisch bewezen feit trouwens.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 14:42
Wat SEG gedaan heeft verdedig ik dan ook niet. Alleen wijs ik erop dat er verder heel veel mis is in de zaakwaarnemers wereld, niet alleen bij Seg. Zaakwaarnemers eisen miljoenen van clubs om spelers aan te brengen, daar had ik het over.
 
Lierse1997
 
2
23 mei 2024 om 14:49
Nee maar je wuift het wel weg alsof het niet zo erg is. Je zegt zelfs letterlijk dat het voor alle zaakwaarnemerskantoren. Wat dus gewoon niet waar is want je kan geen voorbeeld van een gelijkaardige actie geven.
 
SpeedyAFC
 
2
23 mei 2024 om 14:59
Ik kan je genoeg voorbeelden geven van zaakwaarnemers vergelijkbare en hogere bedragen aan commissie ontvingen van clubs als dank voor hun bemiddeling. Ik kan geen voorbeelden geven van gelijkwaardige acties omdat dergelijke zaken zelden aan het licht komen. Zodra een zaakwaarnemer twee of drie petten op heeft, driegt belangenverstrengeling. In deze zaak kwam het aan het licht maar hoe vaak gebeurt hetzelfde zonder dat het publiek het weet?
 
BurdyM
 
3
23 mei 2024 om 15:50
Dus omdat alle zaakwaarnemers hun clienten naaien mag SEG en Kroes dat ook doen? Dat slaat toch nergens op. Er zijn ook meerdere mensen die drugs smokkelen, maar daarmee is het nog niet toegestaan. Daarom vraag Nederland om een uitlevering van Promes. Het is en blijft gewoon een enorm foute actie van de huidige technische directeur van Ajax. De man is gewoon fout en dat is hiermee nogmaals aangetoond.
 
Giannini
 
0
23 mei 2024 om 13:59
Ach laat je niet zo opnaaien. Oud nieuws, beetje sensatie zoeken van het AD om daar nu nog mee te komen.
 
ADRO
 
101
23 mei 2024 om 08:41
Klasse Stefan! Niet met je kloten laten spelen achteraf door SEG. Ben ook benieuwd hoe Lukaku blijkbaar meer wist dan Derest. Overigens weer een lekkere dubieuze rol van Alex Kroes, al deze stukken spreken niet in zijn voordeel. Kan follow the money niet heel onderzoek naar hem doen? Denk dat je schrikt
 
Suc6Magnet
 
49
23 mei 2024 om 08:58
Er gaan de komende periode onder Kroes genoeg transfers komen waar ‘toevallig’ SEG een hoop geld aan gaat verdienen. Of Kroes daar direct een leuke bonus aan over gaat houden of dat hij na zijn directeurschap bij Ajax terugkeert bij SEG en dan achterstallige bonussen krijgt uitgekeerd is inderdaad beste een interessante trail voor FtM om uit te zoeken.
 
ADRO
 
13
23 mei 2024 om 11:18
Zojuist het artikel gelezen en Alex Kroes is deze onderhandelingen met Inter gestart namens SEG Groep. Dus Alex Kroes heeft willens en wetens de Vrij om de tuin geleid. Daarnaast zegt Kroes dat ze ''toevallig'' de directeur van Inter tegenkwamen bij het WK en toevallig hij enkel over deze zaak begon. Ik zou bijna denken dat de heer Kroes niet vies is van een beetje meineed.
 
SpeedyAFC
 
1
23 mei 2024 om 13:21
Kroes was niet de begeleider van de Vrij, dat was Kees Vos, die ook de zaakwaarnemer was van van Persie. Die van Persie terug bracht naar Feyenoord. Hij bracht van Persie onlangs nog naar Heerenveen. Kees Vos is de eigenaar van SEG. Kocht Kroes uit in 2018 omdat die GAE ging kopen. Het gaat hier niet om meineed. Het gaat om begrijpend lezen. De Vrij is een hoop tekengeld misgelopen. Dat is iets anders dan vast salaris.
 
ADRO
 
5
23 mei 2024 om 14:17
In het artikel staat heel duidelijk dat Alex Kroes de onderhandelingen heeft gestart aldus Stefan de Vrij.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 14:43
In het artikel staat ook heel duidelijk dat 'na het eerste concept-contract wisselde SEG qua dienstverlenging van de speler naar de club.' Kortom, waar SEG eerst nog de Vrij vertegenwoordigen, veranderde dat pas na het eerste concept contract. Toen was kroes al weg. Verder staat er in het artikel ook dat Kroes mede eigenaar is van SEG. Dat klopt niet.
 
herlev
 
0
23 mei 2024 om 14:50
Speedy, het heeft weinig zin om jezelf druk te maken, de naam Kroes werkt nu eenmaal als een rode lap op een stier en trekt gewoon negatieve reacties aan bij iedereen wat niets met Ajax heeft. En VZ werkt hier aan mee door niet alle noodzakelijke informatie te verstrekken.
 
Lierse1997
 
4
23 mei 2024 om 14:50
SEG is nooit veranderd van partij. Dat was een smoesje in de rechtszaal om onder de schadeclaim uit te komen. En die acht het bewezen dat SEG wel degelijk heel de onderhandeling in naam van De Vrij voerde (en daarnaast ook voor Inter).
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 15:01
@lierse Boven in het artikel staat letterlijk: SEG had bij de overgang van De Vrij naar Internazionale niet namens de speler aan tafel gezeten, maar namens Inter. Na het eerste concept-contract wisselde SEG qua dienstverlenging van de speler naar de club. De Vrij reageerde geschokt. “Er was geen enkele transparantie geweest. Niet over het bedrag en ook niet dat SEG de club en niet mij bijstond bij de transfer. Ik werd uiteindelijk door niemand vertegenwoordigd.” Dus nu zeg je dus zelf dat het artikel over het interview met de Vrij niet klopt?
 
Lierse1997
 
8
23 mei 2024 om 15:04
Het verhaaltje van SEG klopte niet. Als dat wel zo was dan hadden ze die 5 miljoen niet moeten betalen.
 
khalid3073wx
 
14
23 mei 2024 om 09:04
Denk dat komt omdat Lukaku op dat gebied vaak let. Heeft hij in een intervieuw ooit eens gezegd. Lukaku is altijd nauw betrokken bij onderhandelingen zelf. En als je zelf zo nauw betrokken bent krijg je wel eens wat te horen.
 
lexus69
 
29
23 mei 2024 om 09:07
Lukaku is een killer ook buiten de lijnen. Hij is nr 1 in transfers maken en er zelf goed aan verdienen. Hij is ook "vrij" collegiaal en helpt anderen waar ie kan. Mag met Stefan mee naar de Kuip komen deze zomer ??
 
Bossie
 
10
23 mei 2024 om 08:46
Vreemd verhaal dat jouw zaakwaarnemers de belangen behartigen van de tegenpartij. De clubs zullen ook wel vreemd hebben gekeken dat de onderhandelingen zo smooth gingen en in hun voordeel?
 
Suc6Magnet
 
13
23 mei 2024 om 09:11
De clubs hebben daar nooit iets van gemerkt. Die moesten gewoon dik betalen, alleen dan aan de zaakwaarnemer ipv aan de speler. Als die zaakwaarnemer een verhaal ophangt dat hij het geld dat hij krijgt (deels) weer afstaat aan de speler, dan weet de club ook niet beter. Dit is gewoon een kwestie geweest van ‘niemand stelt vragen, dus het zal wel kloppen’ waar dankbaar misbruik van is gemaakt door SEG óf (en dat moeten we ook niet uitsluiten) Inter vond het ook allemaal wel prima zolang de speler maar naar Inter kwam. In dat geval is de rol van Inter ook dubieus.
 
4fRedondo
 
3
23 mei 2024 om 11:42
Inter heeft echt wel voordeel behaald. Stefan transfervrij, lage tekenbonus en minder salaris. Hoge bonus Seg. Inter en Seg maken afspraken, dat is echt wel win win voor beiden.
 
Lierse1997
 
2
23 mei 2024 om 11:48
Een lage tekenbonus kreeg de Vrij nu ook niet. En een laag salaris ook niet per se. Er is gewoon heel veel geld naar SEG gevloeid en daar moest Inter niet per se iets van af weten.
 
superfarmers
 
39
23 mei 2024 om 08:48
Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat Kroes weinig sentiment kent als het om geld verdienen gaat. Het is goed om te proberen zo veel mogelijk te verdienen, echter moet het wel eerlijk blijven. Je hoorde ook verhalen van Overmars dat hij wel hard was, maar dat hij wel reëel was en dat hij andere partijen ook wel iets gunde. Ik ben ervan overtuigd dat dit je uiteindelijk verder helpt dan overal het onderste uit de kan willen hebben. waarbij zelfs eerlijkheid in het gedrang komt (zoals bij de Vrij gebeurd is).
 
Gryudo
 
59
23 mei 2024 om 08:49
Ik vind dit grenzen aan crimineel gedrag. Als zaakwaarnemer heb je plichten. Het is niet chique om ineens aan de andere kant te staan in de onderhandeling, maar nalaten om dit te communiceren is onacceptabel. Hier mag SEG wel flink voor boeten.
 
Savano
 
38
23 mei 2024 om 08:49
Is het stuk van Valentijn? Oh nee ,`jammer` anders kon het meteen gediskwalificeerd worden. Kroes is tenslotte de nieuwe Messiah, niet waar? Zie hier ook weer het negeren van meldingsplichten *zucht* achja het moet blijkbaar weer eerst fout gaan. De Vrij heeft goed doorgezet om zijn recht te halen. Hij was destijds blijkbaar niet scherp en dan gaan dit soort haaien er genadeloos met je centen vandoor. `We vertegenwoordigde Inter in deze deal!` hahaha jaaaaajaaa ...
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:28
Kroes is geen messias alleen ging Kroes in 2018 weg bij SEG en verkocht hij zijn aandelen. De zaakwaarnemer van de Vrij was Kees Vos. De eigenaar van SEG. Die heeft de onderhandelingen met Inter gevoerd, die heeft de zaak daar afgerond.
 
Savano
 
1
23 mei 2024 om 23:34
Je bent er weer als de kippen bij om Ajax directieleden te verdedigen net zoals je bij Mislintat deed. Jij had me overigens toegezegd dat Ajax kampioen zou worden dit jaar. What happened?
 
SpeedyAFC
 
0
25 mei 2024 om 18:25
Ik heb je helemaal niet toegezegd dat Ajax kampioen zou worden. Rare verzinseltjes van jou. Was je niet al eerder geschorst omdat je dit soort rare dingen riep?
 
johannesbel
 
25
23 mei 2024 om 08:50
Gerechtigheid voor De vrij. Maakt maar weer eens duidelijk hoe schandalig dit soort zaakwaarnemers handelen.
 
Maximus2702
 
36
23 mei 2024 om 08:57
Het beeld van Kroes is inmiddels niet al te best. Meerdere dubieuze verhalen in de media verschenen van verschillende bronnen. Ik ben benieuwd of hij dan echt degene moet zijn die Ajax gaat redden.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:29
Alleen gaat dit niet over Kroes, dit gaat over Kees Vos, de zaakwaarnemer van de Vrij. Kroes verliet SEG in 20-18 toen hij GAE ging kopen.
 
Maximus2702
 
3
23 mei 2024 om 15:24
Niet helemaal waar. Kroes heeft toch echt een schriftelijke verklaring afgegeven waarbij valt te betwisten of dit waar is. Iemand in de rol van Kroes zou zelf ook wel moeten beseffen dat er toen meer te halen viel voor de speler. Als hij dat niet begrijpt ik me juist nog meer zorgen maken.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 15:35
Die verklaring ging over een gesprek van Vos met de directeur van Inter tijdens het WK in Qatar eind 2022. Of het waar was wat die directeur beweerde, doet er dan niet toe. Kroes bevestigde alleen dat die directeur het in zijn bijzijn vertelde tegen de Vos. Er valt niet te betwisten of dit waar is of niet. Het argument van de Vrij 'later kon ik meer verdienen dus was het niet waar, dus liegt Kroes' is niet correct.
 
NeeNeeSticker
 
15
23 mei 2024 om 09:03
Tja, en dat is dan de grote verlosser. De man moest en zou een zware functie bij Ajax krijgen. Dit moet je toch niet willen als club, dit wordt een garantie voor gedoe, zeker in de huidige positie zonder tekenbevoegdheid. Zou Beelen alles zomaar tekenen? Ik denk dat die vreselijk op moet passen en alles in twijfel moet trekken wat deze Kroes hem voorhoudt of wil laten tekenen....
 
Het_Orakel
 
34
23 mei 2024 om 09:05
Van de reactie van die stefan vos gaan echt je nekharen van overeind staan. De rechter nu al 2x de vrij in het gelijk gesteld, en nog zeggen dat het allemaal leugens zijn. Als ik voetballer was en bij SEG had ik het wel geweten nu. Hulde ook aan Lukaku dat die het balletje heeft laten rollen.
 
eazy-e
 
5
23 mei 2024 om 09:08
Bijzondere positie kom je dan in terecht, je weet niet meer wat je moet geloven en wie te vertrouwen. Je wordt genaaid en waarschijnlijk heb je een minder goed contract gekregen, je weet dat inmiddels maar het contract moet uitgediend worden.
 
JackSparrow
 
2
23 mei 2024 om 09:17
Wel fijn dat all niet Ajax fans hier weer met volle energie opduiken haha. ON: Klopt natuurlijk niks van dat je als partij begint aan een onderhandeling namens de speler en zonder dat de speler het weet, wisselt van partij. Ook de club, Inter speelt hier natuurlijk geen zuivere rol, die weten ook dat SEG eerst voor De Vrij er zit maar omdat zij er ws ook voordeel van hebben, wordt het spelletje anders gespeeld.
 
Lierse1997
 
4
23 mei 2024 om 09:21
Blijkbaar is het doodnormaal in het makelaarswereldje dat een zaakwaarnemer zowel optreedt voor de club als voor de speler.
 
JackSparrow
 
3
23 mei 2024 om 09:30
Dat kan, maar niet als je het niet meldt aan de speler toch? Dat stinkt. Er staat duidelijk hier dat ze gewisseld hebben en niet voor beide partijen optraden.
 
Lierse1997
 
2
23 mei 2024 om 09:35
Inter ging er van uit dat ze ook De Vrij vertegenwoordigden tijdens de onderhandelingen zoals gewoonlijk gebeurt. Wat SEG ook gewoon deed natuurlijk. Echter hebben ze bepaalde betalingen achter gehouden voor De Vrij. Die stapt jaren later naar de rechtbank. SEG zegt dan dat er geen contract was tussen de Vrij en SEG maar wel eentje tussen SEG en Inter. Op die manier probeerden ze die betalingen te rechtvaardigen. Nu is het zeker mogelijk dat Inter daarvan op de hoogte was, maar dat moet niet per se. Het lijkt me vooral duidelijk dat SEG een enorm vuil spelletje gespeeld heeft.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 14:51
Er is niets mis met de betalingen. Die hoefde dan ook helemaal niet gerechtvaardigd worden. Het probleem was dat SEG de Vrij niet ingelicht had. Daardoor ging de Vrij akkoord met een mindere deal.
 
Lierse1997
 
2
23 mei 2024 om 14:56
Die moesten wel gerechtvaardigd worden om onder de claim van De Vrij uit te komen. SEG wilde dat doen door te stellen dat ze alleen in naam van Inter onderhandelden en daarom de Vrij daar niet over moesten inlichten. Dat klopte echter niet volgens de rechter, die het bewezen acht dat SEG optrad als vertegenwoordig van Inter en van De vrij tijdens de onderhandelingen.
 
SpeedyAFC
 
1
23 mei 2024 om 16:42
Dat is niet wat de rechter oordeelde. De rechter oordeelde dat de Vrij ervan had moeten weten. De Vrij is informatie onthouden. Daardoor wist de Vrij niet dat SEG aan deze deal 9,5 miljoen euro zou gaan verdienden. Had de vrij dat wel geweten dat Inter wel 9,5 euro wilde betalen om hem binnen te hengelen, dan had de Vrij er een betere deal uit kunnen slepen (lees minder geld naar SEG, meer naar de Vrij). Dat is het oordeel van de rechter. De rechter stelt dat de Vrij aan mocht nemen dat SEG namens hem optrad ondanks dat er geen contract getekend was.
 
JoshuaK_
 
27
23 mei 2024 om 09:18
Het blijft ongekend dat Ajax deze louche vent ten koste van alles terug moest hebben, lang leve de vriendjespolitiek. Bij alle clubs waar hij gewerkt heeft regels aan zijn laars gelapt & zal als zaakwaarnemer nog wel meer van dit soort vuile streken hebben uitgehaald, indien je al bereid bent om zoiets te doen met iemand die jarenlang een cliënt is. Ajax zal er snel genoeg achter komen dat deze vent foute boel is, en alleen maar aan zijn eigen belang denkt wanneer de SEG vriendjes overal opduiken. Wat Mislintat heeft gedaan is nog niets in vergelijking met deze, in zijn eigen woorden, charlatan.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:30
Kroes heeft geen vuile streek als zaakwaarnemer uitgehaald, Kroes was niet de zaakwaarnemer van de Vrij. Kroes heeft ook sinds 2018 geen aandelen SEG meer.
 
Lierse1997
 
2
23 mei 2024 om 13:35
Kroes heeft wel de eerste onderhandelingen met inter gevoerd.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:39
Nee het eerste contact gelegd. Kees Vos heeft de onderhandelingen gedaan. Kroes vertrok al begin 2018 bij SEG. De transfer van de Vrij was pas in juli 2018. Pas vanaf 1 januari 2018 mocht de Vrij met andere clubs praten.
 
Lierse1997
 
3
23 mei 2024 om 13:45
Je weet het dus beter dan De Vrij beweer je? Want die zegt dat de eerste onderhandelingen door Kroes uitgevoerd werden.
 
SpeedyAFC
 
1
23 mei 2024 om 13:48
Het is maar de vraag of de Vrij het zo gezegd heeft. Er wordt maar van alles geroepen en geïnterpreteerd. "de nieuwe Ajax-directeur Alex Kroes is mede-eigenaar van SEG, waar hij in 2018 nog werkte. Kroes deed zelf de eerste onderhandelingen met Inter." Dit klopt gewoon niet, Kroes verkocht begin 2018 zijn aandelen in SEG. Hij is toen ook bij SEG gestopt. In juli 2018 vond de transfer van de Vrij pas plaats. Die vanaf 1 januari 2018 pas met club mocht praten over een eventuele transfervrije overstap. Reken het zelf maar uit, Kroes kan niet onderhandeld hebben.
 
Lierse1997
 
3
23 mei 2024 om 13:53
Natuurlijk wel. ‘Begin 2018’ wat houdt dat in? 1 januari 2018? Dan is het onmogelijk (op papier). 1 Februari 2018? Dan kan hij perfect die eerste onderhandelingen gevoerd hebben. Net zoals De Vrij zelf aangeeft in het interview bij AD.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 14:05
Natuurlijk niet, In het begin wordt er helemaal niet onderhandeld. Dat begint met elkaar aftasten. Informeren, kaders aangeven. Welke plannen heeft de club met de speler. De speler wil graag even bellen met de trainer om het zelf te horen. Dat soort processen duren vele maanden. Voordat er echt onderhandelingen opgestart worden, ben je dus zo vele maanden verder.
 
Lierse1997
 
3
23 mei 2024 om 14:13
En waarom zouden die kaders niet eerder besproken kunnen worden? Je hebt een nogal selectieve denkwijze. Feit blijft dat jij op basis van nogal subjectieve factoren (die allemaal Kroes vrijpleiten) nu de hoofdrolspeler van de hele transfer gaat tegenspreken.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 14:18
De hoofdrolspeler spreekt niet zelf, je leest de interpretatie van de interviewer. En daar in staan aanwijsbare fouten. "de nieuwe Ajax-directeur Alex Kroes is mede-eigenaar van Seg" Dit is niet waar maar staat wel in het stuk. Ook staat er: 'Na het eerste concept-contract wisselde SEG qua dienstverlenging van de speler naar de club.' Je kiest ervoor dat te negeren.
 
Lierse1997
 
0
23 mei 2024 om 14:52
Ik baseer me op het artikel in het AD. Dat een of andere redacteur dan een fout maakt in een VZ-artikel zegt me niet zoveel. Verder is het niet waar dat SEG veranderd is qua dienstverlening. Dat heb ik hierboven en hieronder uitgebreid uitgeklaard.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 15:16
Sowieso wijs ik je al op twee fouten in het artikel. We discussiëren hier over het artikel dat hierboven staat. Als jij dan komt met zaken uit een premium artikel uit het AD zonder dat je de quotes geeft, dan houdt het op. Ik heb geen abonnement op het AD en dus geen toegang tot hun premium artikelen.
 
WesZol
 
3
23 mei 2024 om 09:25
Natuurlijk is het naief van De Vrij om er automatisch vanuit te gaan dat SEG en in dit geval Kees Vos er volledig 100% voor jou zal zijn in zulke onderhandelingen. Je weet dat je als transfervrije speler recht hebt op tegengeld. Aan de andere kant geeft De Vrij aan dat er vanaf zijn 16e een dusdanige band is opgebouwd met hen dat er oprecht sprake is geweest van een vriendschap. Dit laat maar weer eens zien wat voor wereld het zaakwaarnemerschap is en hoe zo`n SEG te werk gaat. Hier komt ook Alex Kroes weer lekker ''positief'' mee in beeld zeg, maar niet heus.
 
IronManUtd
 
5
23 mei 2024 om 09:33
Is kroes echt nu nog steeds mede-eigenaar van dat kantoor? Lijkt me toch heel lastig werken als je td ook eigenaar is van seg. Als je dan iemand via seg koopt heb je de schijn gelijk zo tegen. Of gewoon geen enkele speler kopen die ook maar iets te maken heeft met seg. Maar dat is weer doodzonde als er zich een goede kans voordoet.
 
Baardgrasmus
 
8
23 mei 2024 om 09:39
Nee, sinds 2018 niet meer. Maar blijkbaar nog wel betrokken bij deze transfer
 
IronManUtd
 
3
23 mei 2024 om 10:01
Baardgrasmus ok dan staat het fout in het artikel. "de nieuwe Ajax-directeur Alex Kroes is mede-eigenaar van SEG, waar hij in 2018 nog werkte"
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:24
Staat fout in het artikel. In 2018 verkocht Kroes zijn aandelen, om in 2019 voetbalclub Go Ahead Eagles over te nemen.
 
Downwards
 
1
23 mei 2024 om 09:52
Even over nu. Kroes is niet betrokken bij onderhandelingen als de betrokkene met SEG werkt. Met Farioli zijn de onderhandelingen gevoerd door Beuker en Lenderink.
 
IronManUtd
 
3
23 mei 2024 om 10:03
Downwards zit farioli bij seg? En op zich is dat natuurlijk niet voldoende om de schijn niet tegen te hebben. Als td heb je natuurlijk een sterke stem in aankopen en verkopen, zelfs al zit je niet letterlijk aan tafel.
 
Downwards
 
0
23 mei 2024 om 10:07
Nee, maar er was iemand van SEG betrokken als bemiddelaar. Dat zijn dingen die wel vaker gebeuren. Maar er zijn hier met Kroes iig best strenge afspraken over.
 
Lierse1997
 
0
23 mei 2024 om 10:10
Volgens transfermarkt zit hij bij Sport Cover.
 
IronManUtd
 
6
23 mei 2024 om 10:11
Downwards onbegrijpelijk dat ze dat dan niet juist gewoon vermijden, tenzij absoluut onmogelijk. Die afspraken zeggen zo weinig. 1 collega bij beide firma's die wat willen bijverdienen en je bent in business.
 
Downwards
 
0
23 mei 2024 om 10:35
Ja, ik weet niet van de hoed en rand af en wat de rol van die persoon was hoor. SEG mannetje was iig niet vanuit Ajax betrokken. Maar het is ook een beetje het ziekelijke van de voetbalwereld. Overmars werkte vaak via Essel Sport die hij dan een mandaat gaf om een deal met de zuid-amerikanen af te ronden. Een reden dat die kosten aan zaakwaarnemers altijd zo absurd hoog was bij Ajax is letterlijk dat En zo zou Stewart ook zijn mensen hebben evenals Te Kloese of Bruggink.
 
TjeerdGilders
 
10
23 mei 2024 om 09:34
Dit is me wel een smerig verhaal. Sterk van Lukaku dat hij dit bij de Vrij heeft aangekaart. Ik zie graag dat voetballers meer actief betrokken zijn of interesse tonen in hun transfers. In plaats van dat zij dit blindelings overlaten aan derden. Z'n valkuil is overigens wel een begrijpelijke: Hij werkte al sinds z'n 16e met hen samen. Dan ben je minder op je hoede, en ga je van het goede uit. Een pijnlijke aanname, zo is gebleken.
 
The Wolf
 
1
23 mei 2024 om 09:39
Een speler met Feijenoord achtergrond die nu Kroes gaat bashen, wordt journalistiek gebruikt. Hij heeft allang zijn zaak gewonnen en moet tevreden zijn. Dit helpt niet
 
pinko
 
20
23 mei 2024 om 09:57
Dat is toch ook de teneur van het verhaal? De Vrij is gewoon door SEG besodemieterd. En Kroes was ook onderdeel van SEG. En zijn gedrag bij Ajax lijkt veel op het beeld dat De Vrij schetst: zeer onbetrouwbaar.
 
SpeedyAFC
 
1
23 mei 2024 om 13:31
@pinko Nee Kroes was geen onderdeel meer van SEG toen de deal met Inter beklonken werd. De discussie moet je wel zuiver houden. De deal is door Kees Vos beklonken.
 
eazy-e
 
12
23 mei 2024 om 10:04
Ongeacht zijn achtergrond volgens mij is de Vrij, vrij om zijn verhaal te doen na twee rechtszaken waarvan het hoger beroep onlangs pas tot een einde is gekomen. Ik denk juist dat het heel goed is om misstanden binnen de voetbalwereld aan te kaarten. Dat dit dan nu vervelend is voor Kroes, is vervelend voor hem maar gezien de uitkomst van de rechtszaken geheel eigen schuld. Verder loopt hij niet Kroes te bashen dat is grote onzin.
 
29er
 
9
23 mei 2024 om 10:10
Allang? het is maar wat je lang noemt, want uitspraak hoger beroep was 9 april 2024
 
TjeerdGilders
 
2
23 mei 2024 om 10:35
Wat je nu probeert is echt totaal onnodig...
 
RyanGarcia
 
10
23 mei 2024 om 09:41
Nou De Vrij gaat niet naar Ajax denk ik..
 
pinko
 
10
23 mei 2024 om 09:55
Zo langzamerhand begin ik steeds meer twijfels te krijgen bij de persoon Kroes. Al die beschuldigingen zijn richting worden afgedaan met twijfelachtige smoesjes, dus is er zeker ruimte voor wantrouwen. En dan zit je bij Ajax ook nog met twee enorme ego’s van Praag en van Wijk, die het wel even zullen laten zien - schouderklopjes voor de rest van de huidige RVC en Lenderink - dus ik zie het herstel van Ajax niet zo maar even 1,2,3 gebeuren. Te veel eigen Bv’tjes, te weinig teamwork. Maar, en zo reëel moet je ook zijn: ze willen niet anders. Dus laat het dan maar doorgaan….
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:32
Welke beschuldigingen zijn er dan bijgekomen? Kroes was niet de zaakwaarnemer van de Vrij.
 
pinko
 
5
23 mei 2024 om 14:06
Aan Kroes mankeert niets. Allemaal roddels. En deed hij iets verkeerd, dan wist hij dat niet. Dat heet de vermoorde onschuld;-))))
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 14:14
Kijk en dit is nou wat we een hetze noemen. Je onderbouwt je claims totaal niet en speelt alleen maar op de man. Kroes was de zaakwaarnemer niet van Stefan de Vrij en Kroes heeft begin 2018 SEG verlaten. Pas op 18 mei 2018 tekende de Vrij bij Inter. En nu, ga je je excuses hier nu aanbieden aan Kroes?
 
29er
 
16
23 mei 2024 om 10:08
De grote vraag is natuurlijk; bij welke spelers heeft SEG dit trucje nog meer uitgehaald?
 
ryan888
 
3
23 mei 2024 om 11:06
Tja de bijnaam van SEG is ook wel Stealing Entertainment Group
 
vtotheb
 
2
23 mei 2024 om 11:11
Dit vind ik als Ajacied veel erger dan die aandelen. Dat is gewoon het semi criminele van al die Zuidas Gladjakkers die Ajax als bijen op honing aantrekt- en naïef genoeg binnen laat. Dit tekent Kroes als persoon nog meer. Heel jammer dat ze niet een fatsoenlijke kerel als directeur hebben weten te strikken. Dit soort lui gun ik het licht in de ogen niet als het allemaal klopt. Zal tot ie weg is ooit jammer genoeg met een nare nasmaak naar de club kijken waar ik al decennia lang verliefd op ben
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:34
Totdat je je realiseert dat Kroes helemaal niet de zaakwaarnemer van de Vrij was. Dat Kroes in 2018 zijn aandelen SEG verkocht. Dat je met boter en suiker in de media hetze getrapt bent.
 
tottenham71
 
3
23 mei 2024 om 11:23
Scherp van lukaku. Lijkt wel een slimme gast te zijn.
 
ScummyMan
 
2
23 mei 2024 om 11:32
Gekke schriftelijke verklaring. “Ik heb vernomen dat De Veij niet meer had kunnen verdienen. Daarmee zeg je letterlijk niets. Maar volgens mij is dat een verklaring aan Ajax en niet voor de rechtbank. Waar ik benieuwd naar ben is wat zijn rol uiteindelijk is geweest in deze transfer.
 
Lierse1997
 
4
23 mei 2024 om 11:36
Volgens De Vrij zelf is Kroes met de onderhandelingen met Inter begonnen.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:37
Het initiële contact, daar was Kroes bij betrokken. De rest is door Kees Vos gedaan. Kroes vertrok namelijk bij SEG begin 2018. De overstap van de Vrij was in juli 2018, zes maanden na het vertrek van Kroes.
 
Lierse1997
 
1
23 mei 2024 om 13:49
En er was al voor die datum openlijk bekend dat De Vrij naar Inter zou gaan. Het was zelfs al in kannen en kruiken voor de laatste wedstrijd van het seizoen waarin hij nog bij Lazio speelde.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 14:46
Dat klopt, de datum was 18 mei 2018. Die datum werd bekend gemaakt dat het rond gekomen was. Verder negeer jij: 'na het eerste concept-contract wisselde SEG qua dienstverlenging van de speler naar de club.'
 
Robur
 
1
23 mei 2024 om 11:48
Lijkt me duidelijk dat de Vrij hier door SEG is genaaid, maar wat ik nergens lees is hoe hij over zijn werkgever Inter denkt hierin. SEG is tijdens de onderhandelingen overgestapt en is voor Inter gaan werken. Dan kun je Inter toch ook wel iets kwalijk nemen lijkt me. Die hadden blijkbaar 10 Mlj over om hem over te kunnen nemen en zijn daarom met zijn zaakwaarnemer in zee gegaan zonder dat hij dit wist of doorhad. Mag hopen dat hij ze dit onder de neus heeft gevreven tijdens de contract onderhandelingen en daarom die salarisverhoging heeft gekregen.
 
Lierse1997
 
1
23 mei 2024 om 12:19
Van wat ik er van begrepen heb is die ‘overstap’ zuiver om hun eigen straatje schoon te vegen door SEG voorgesteld. De facto treden makelaars tegenwoordig blijkbaar in het merendeel van de deals op als vertegenwoordiger van de speler en als vertegenwoordiger van de club. Met beiden sluiten ze dus contracten af. Echter was er geen contract tussen SEG en de Vrij aangezien er wederzijds vertrouwen was (onterecht blijkbaar). SEG heeft die hele deal dus gewoon de Vrij vertegenwoordigt maar heeft achter de rug van de Vrij om geld achtergehouden. Of dat Inter hier van op de hoogte was is niet echt duidelijk. Wat alleszins wel duidelijk is, is dat SEG dan voor de rechtbank het verhaaltje ophield dat ze geen contract hadden met de Vrij en wel met Inter en dus alleen inter vertegenwoordigden tijdens de deal. De advocaat van de Vrij heeft echter kunnen bewijzen dat er wel gewoon een vertrouwensrelatie was en dat SEG tijdens die onderhandelingen wel degelijk ook als vertegenwoordiger van de Vrij optrad. Maar die hele ‘switch’ heeft dus nooit echt plaatsgevonden.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 13:41
Dit is al decennia aan de gang. Zaakwaarnemers zoals Raiola destijds met Juve en Mendes destijds met Wolverhampton bepalen bijna het transferbeleid van heel veel clubs. Alle grote clubs betalen zaakwaarnemers om een speler van te leggen. Je wil niet weten wat Manchester City moest betalen om Haalland te mogen kopen.
 
Lierse1997
 
3
23 mei 2024 om 14:01
Dat is dus gewoon onzin. Zaakwaarnemers krijgen altijd geld ja. Dat is doodnormaal. Hun spelers staalhard beliegen om zo zelf meer te krijgen doen ze lang niet allemaal en zeker niet op deze schaal. Een vertrouweling en iets dat lijkt op een persoonlijke vriend oplichtten voor meer geld. En dan achteraf nog liegen in de rechtbank over het feit dat je hem niet vertegenwoordigde. Raiola en Mendes doen dat helemaal niet zo. Zeker Raiola niet. Als je zegt van wel dan moet je bij beide heren maar eens met een voorbeeld komen aanzetten.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 14:48
Het ging bij de rechtbank niet om liegen, dat verzin jij hier te plekke. Er is niet gelogen, er is informatie achter gehouden. SEG stelde dat er geen overeenkomst was met de Vrij. Dat is feitelijk juist, er lag geen schriftelijk contract. De vrij betwist dat ook niet maar ging ervanuit dat SEG hem wel vertegenwoordigde omdat ze dat altijd deden. De rechter ging daar in mee. Zie de uitspraak: Het hof oordeelt dat tussen SEG en De Vrij wel een bemiddelingsovereenkomst als bedoeld in de wet is ontstaan. Op SEG rustte daarom de verplichting om De Vrij te informeren over Seg’s eigen financiële belang (een provisie van € 9,5 miljoen) bij de totstandkoming van de arbeidsovereenkomst tussen De Vrij en Internazionale. Het hof stelt vast dat SEG deze mededelingsplicht heeft geschonden. Het hof acht bewezen dat De Vrij hierdoor een lager inkomen heeft genoten en begroot zijn schade op ruim € 5,2 miljoen. De rechtbank kende De Vrij eerder 4,75 miljoen euro toe.
 
Lierse1997
 
2
23 mei 2024 om 14:54
Klopt. De rechter acht het dus bewezen dat tijdens die onderhandelingen SEG wel degelijk optrad als vertegenwoordigen van de Vrij. Wat natuurlijk ook zo gewoon was. Ze wilden zich onder die claim uitwerken door te zeggen dat ze dat niet waren en probeerden dat te onderbouwen door te stellen dat er geen contract was. Maar die zogenaamde ‘wissel’ is dus onzin. Die heeft nooit plaatsgevonden.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 15:20
Dat stelt de rechter niet. De rechter stelt dat de Vrij aan mocht nemen dat SEG namens hem optrad ondanks dat er geen getekend contract was. Dat daarom de SEG de verplichting had om de Vrij te informeren over de financiële belangen van SEG in deze zaak. Wat SEG niet gedaan heeft en daarom aansprakelijk is voor de schade aan de kant van de Vrij. Die zogenaamde wissel staat boven in het artikel, net zoals er staat dat Kroes mede eigenaar van SEG is. Dat jij andere informatie uit een premium AD artikel heb dat je zonder abonnement niet kan lezen, tja het zal wel.
 
Homelander
 
1
23 mei 2024 om 12:23
Los van Kroes maar hoe kan SEG nog blijven voortbestaan na deze praktijken? Komt natuurlijk gewoon neer op geld verduisteren en een vertrouwensbreuk richting cliënten. Wie wil hier nou nog mee in zee?
 
zestien
 
0
23 mei 2024 om 12:52
Schandalig om zo van kant te wisselen en je client ineens in de kou te laten staan
 
herlev
 
0
23 mei 2024 om 14:46
Nu deze speler een negatieve ervaring met Kroes heeft, hoef ik als Ajacied niet bang te zijn dat hij naar Ajax komt. Is in mijn ogen al een tijdje over de top. Worden we niet beter van, kunnen we beter Sutalo behouden.
 
Lazio1900
 
1
23 mei 2024 om 16:12
Bedankt SEG en Inter. Grootste slachtoffer van dit hele process was Lazio.
 
SpeedyAFC
 
0
23 mei 2024 om 16:44
Want? Lazio wist toch allang dat het contract van de Vrij zou aflopen? Lazio is toch geen slachtoffer als een voetballer ervoor kiest zijn gehele contract netjes na te komen?
 
Lazio1900
 
1
23 mei 2024 om 19:51
Lazio was bezig met "fair negotiations" om hem een niwue contract aan te bieden/behouden. Lazio trok zich terug nadat ze merkte dat SEG alleenmaar aan het trollen was.
 
Lazio1900
 
2
23 mei 2024 om 19:59
Je wil ook elke "piazza" verlaten met een goed gevoel, goede herrinering en fans die van je houden. Deze hele gang van zaken was niet fraai.
 
Okki3
 
2
23 mei 2024 om 18:04
Klasse Lukaku!