Derksen accepteert 'sorry' van Kraay voor vrouwonvriendelijke opmerking niet
Dinsdag, 13 april 2021 om 15:13

De zoektocht naar een nieuwe bondscoach voor het vrouwenelftal van Oranje leidde ook maandagavond bij Veronica Inside tot de nodige discussie. Johan Derksen vindt dat de KNVB bij voorkeur moet zoeken naar een vrouw als opvolger van Sarina Wiegman. Hans Kraay junior maakte in de discussie een grap over Cor Pot, die hij even later terugneemt. Dat accepteerde Derksen echter niet.

De discussie begon met de vraag of de KNVB een grote naam moet aantrekken. "We moeten niet vergeten dat voor Wiegman, die nu helemaal wordt opgehemeld, toen werd het vrouwenelftal ook geleid door B-artiesten, hoor", aldus Derksen. De voorgangers van Wiegman waren overigens Andries Jonker en Frans de Kat. "Dat stelt geen reet voor", vervolgde Derksen. "Die mannen zijn toch ook geen trainers die je graag bij je club ziet? Maar ik vind dat je een vrouw moet nemen, want een man bij een vrouwenteam, dat geeft hele vreemde situaties. Je moet altijd binnen kunnen lopen, en dan staan de dames in hun blootje of zo, dan kun je er weer niet in. Ik denk ook dat vrouwen andere problemen hebben dan mannen."

Derksen begreep wel dat er onder de mannelijke trainers weinig animo is om het vrouwenelftal te gaan leiden. "Het lijkt niet op voetbal. Dat is toch helemaal niet leuk? Die vrouwen moeten zoveel nog aan techniek en tactiek bijgebracht worden. Het is net alsof je een jeugdteam bij de amateurs aan het trainen bent. Laat die vrouwen lekker voetballen, daar heb ik niks op tegen. Maar als je ernaar zit te kijken, dan heeft het toch niks van een voetbalwedstrijd?"

Toens Wilfred Genee opperde om Dick Advocaat aan te stellen, grapte René van der Gijp. "Ik zou dat niet met Cor Pot doen. Dan wordt het heel druk op die gang." Kraay junior haakte daarop in door te zeggen: "Dat is wel een geweldige achternaam om de vrouwen te trainen hè, Pot." Toen het reclameblok voorbij was, kwam Kraay junior terug op zijn grap. "Ik moet wel even zeggen: ik maakte een verkeerde opmerking, door te zeggen dat Pot een goede achternaam ervoor is. Die moet ik even terugnemen. Vond ik een hele slechte opmerking. Ik zeg sorry."

Derksen vond dat onzin: "Maar er zitten toch negen potjes in dat team? Bij alles wat je zegt valt heel Nederland over je heen, maar dan kun je sorry blijven zeggen. Dan pas je ook niet meer in ons cultuurtje, als je je zo gaat opstellen." Van der Gijp was het daarmee eens: "We gaan geen sorry zeggen, Hans." Kraay junior hield echter voet bij stuk. "Dit is voor het eerst in veertien jaar dat ik sorry zeg. Ik zeg gewoon sorry." Derksen grapte tot slot van de discussie: "Dan wil ik even namens ons sorry zeggen, dat jij sorry zegt."

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
1
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
12
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
28
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (94)

 
Medellin
 
283
12 april 2021 om 22:46
Gaat weer wat worden dit. Morgen weer alles uit de context getrokken. Mensen moeten stoppen met over alles te vallen vandaag de dag.
 
Rabarber
 
74
12 april 2021 om 22:57
Iedereen heeft het recht om over dingen te vallen, niemand kan dat voor een ander bepalen.
 
IlMaestro21
 
359
12 april 2021 om 23:01
En iedereen heeft ook het recht om te veroordelen dat mensen tegenwoordig over alles vallen - alles, maar voornamelijk onbelangrijke randzaken. Echt een jankcultuurtje. Mensen moeten eens ophouden te zeggen dat ze overal over mogen vallen. Dat is niet waar. Soms mag je ook gewoon eens een keer je mond houden als je iets vervelend vindt en het gewoon negeren.
 
Rabarber
 
72
12 april 2021 om 23:06
Dus jij bepaalt hoe anderen moeten reageren op uitlatingen waar het disrespect vanaf spat? Dus jij beperkt andermans vrijheid en emoties zodat jij ongelimiteerd van je vrijheid kan genieten ten koste van anderen? Best hypocriet en egoïstisch. Als ik iets beledigends of respectloos vindt, krijg die persoon het te horen ook.
 
Japie_Krekel
 
23
12 april 2021 om 23:08
@rabarber tenzij je Driessen heet. dan valt iedereen weer over hetgeen waar hij over valt
 
ajaxf1
 
48
12 april 2021 om 23:13
Ja je mag zeggen wat je wilt hoor, ik trek me er alleen vrij weinig van aan. Leef en laat leven, op alle slakken zout leggen wordt ook niemand beter van. Vind het ook geen bijster rare opmerking, veel vrouwelijke voetbalsters die ik ken zijn lesbisch (en so what? als ze daar gelukkig van worden lekker boeien). Beetje incasseren soms.
 
KokkieAFCA0341
 
74
12 april 2021 om 23:15
@rabarber, is ook een generatie verschil denk ik, 10 jaar geleden was zo'n grap normaal, tegenwoordig is niks meer normaal en wordt alles als slecht gezien en als een aanval, ik heb ook helemaal niks met deze tijd, het is alleen maar huilen, zeuren, cancelen wat een mens niet bevalt.. Het mooiste voorbeeld is nog wel de Comedy Central Roast, lachen, gieren, brullen om de meeste groffe, racistische, vrouw onvriendelijke grappen omdat het cabaret is, dan mag je blijkbaar wel Sylvana Simons uitmaken voor aap en Gordon vergelijken met k..k.r, dan is het ineens allemaal geen probleem
 
oxxis
 
54
13 april 2021 om 00:09
Zit er een worteltje klem in je muts rabarbertje? Man je geeft voetbalzone wel weer precies waar ze op uit zijn met dit journalistieke vod zeg. Man man man het begint hier echt een troosteloze bedoeling te worden. Sensatie zoeken om geen ene moer. Echt schaamteloze journalistiek hier tegenwoordig
 
Kaal of kammen
 
20
13 april 2021 om 08:43
Maar je weet dat deze mannen altijd de grens op zoeken en dat het als grap is. Als je je daardoor beledigd voelt, is het een keuze. Er is daarnaast niets respectloos aan de grappen die ze maken, ze maken grappen over iedereen. Daar draait het programma toch om?
 
Apocalyps
 
5
13 april 2021 om 13:32
'als je je daardoor beledigd voelt, is het een keuze.' Net als beledigen (bewuste) een keuze is... 'er is daarnaast niets respectloos aan de grappen die ze maken, ze maken grappen over iedereen. ' Dat ligt er maar net aan tegen wie dit gezegd wordt...
 
Yoda
 
2
13 april 2021 om 18:20
Nou, rabarber, ik heb anders helemaal geen zin om over dingen te gaan vallen, alleen maar omdat jij dat okã© zou vinden! (ðÿ˜€, dat vind ik, als dat mag)
 
AfcaAjaxxx
 
14
13 april 2021 om 10:53
alleen is het ook aan iedereen om vervolgens te kijken of ze zichzelf er iets van aan moeten trekken.. word kotsmisselijk van al dat gejank de laatste jaren, mensen nemen zichzelf veelste serieus en mensen voelen zich om de havenklap ''aangevallen'' of slachtoffer.
 
Nijogeth
 
5
13 april 2021 om 11:33
Jezelf beledigd voelen is een vrijheid die heel belangrijk is en gaat hand in hand met de vrijheid om iemand te kunnen beledigen. Dit wordt bijvoorbeeld nooit gezegd met de bedoeling iemand te beledigen, want die gasten zelf zouden ook niet beledigd zijn door zoiets. De keus om beledigd te zijn is dus puur aan de andere kant. En voel je je beledigd, dan is dat jouw eigen probleem.
 
ZodzEh
 
51
12 april 2021 om 23:00
'mensen moeten stoppen met over alles te vallen vandaag de dag'. Ergens ben ik het met je eens. Ik denk dat vaak de slachtofferkaart snel gespeeld word. Ongeacht of het nu over feminisme gaat, racisme of iets in die richting. Maar laten we ook een beetje realistisch zijn. Vooral de laatste tijd begint het allemaal heel ongenuanceerd te worden bij VI. René zijn opmerkingen en aftrapjes kan ik nog wel om lachen, maar verder neemt de kracht van VI af. Om mij heen merk ik dat ook. Ik kan bijna op voorhand al voorspellen wat zij gaan zeggen. Er worden weer wat mensen belachelijk gemaakt (meestal dezelfde). Johan is weer een zuurpruim en zo kunnen we doorgaan. 'het is net alsof je een jeugdteam bij de amateurs aan het trainen bent.' - Ongeacht of dit waar is of niet, waarom moet je dat zo open en bloot zeggen op tv? Laat ik het zo formuleren. Ik vind het 0 toegevoegde waarde. Ik vind het wel sieren van Hans om zich meer humble op te stellen. Alleen aan het einde van de dag, wie ben ik. Mensen zullen het vast met me oneens zijn. Zoveel negativiteit deze dagen, steek je energie juist in het positief houden van alles in plaats van alles afzeiken. Fijne avond in ieder geval allen!
 
Psvlld
 
19
12 april 2021 om 23:03
Mooi gesproken, accuraat ook. Daarbij gaat het ook om de setting, bij een comedyshow ligt niemand wakker van dit soort opmerkingen/grappen. Vier mannen aan tafel die het randje opzoeken, moet je ook tegen kritiek kunnen zo nu en dan.
 
4Ever4Ajax
 
15
12 april 2021 om 23:45
@zodzeh: Tijd zal het leren. Als het geen kijkers meer trekt, is het format niet meer werkbaar. Voorlopig zijn de kijkcijfers alleen nog meer dan prima. Daarnaast is het wel goed om eerst iets te zien van deze aflevering, want zoals hier in het artikel sensatie wordt opgezocht, zo was het in de uitzending niet.
 
ZodzEh
 
5
13 april 2021 om 00:23
@4Ever4Ajax ik geef nergens aan dat de heren sensatie zoeken of iets in die richting. Ik geef alleen aan dat ze vrij ongenuanceerd zijn en het bijna elke aflevering erger lijkt te worden. In mijn ogen onnodig. Hoef ik deze aflevering niet eens voor terug te kijken. Bespaard me weer ruim 90 min.
 
KokkieAFCA0341
 
18
13 april 2021 om 05:58
Als dit al als erg wordt ervaren dan zijn de tenen wel heel erg lang, kan het nog.begrijpen dat dit je humor niet is, maar erg? Lijkt me niet, al weet je het anno 2021 toch nooit, er worden wel vaker olifanten van muggen gemaakt sinds een paar jaar
 
Nijogeth
 
4
13 april 2021 om 11:36
4Ever4Ajax. De reden dat ze nog steeds zoveel kijkcijfers trekken is simpel. Er is verder echt helemaal niets boeiends meer op tv. Als je dan toch aan het zappen bent, dan blijf je meestal wel hangen. Echt ervoor gaan zitten, dat doe ik niet.
 
bander
 
5
13 april 2021 om 09:45
Ben het wel eens met jou dat mensen niet over alles moeten vallen , maar aan de andere kant moeten we ook misschien stoppen met goedkope grapjes ten koste van anderen.
 
Liwadder
 
168
12 april 2021 om 22:48
Kantinepraat, ze ouwehoeren wat af, prima toch, niet serieus nemen, doen ze zelf ook niet, mooi laten gaan, ik vermaak mij er wel mee!
 
Craig Tucker
 
10
13 april 2021 om 09:09
Enerzijds helemaal met je eens. Het storende eraan is dat 'nieuwssites' zoals deze het wel gaan brengen alsof het nieuws is. Derksen wil daardoor vaak minimaal een keer per aflevering ff een ietwat overdreven reactie plaatsen, die elke site naar al te graag publiceerd. In de huidige lange tenen maatschappij zijn er dan altijd wel mensen die erover vallen, en het is mooi dat er nog mensen zijn zoals bij VI die daar maling aan hebben. Het stoort me alleen wel dat het door sommige gezien wordt als nieuws terwijl t niks meer is dan slap geouwehoer.
 
Nico50
 
3
13 april 2021 om 16:54
@Craig TuckerDus jij denkt dat Derksen dit soort opmerkingen maakt om bijvoorbeeld hier te worden aangehaald? Voor iemand die minimaal 3x per week een aantal uren op TV is en ook nog eens radio maakt lijkt me dat toch niet de eerste prioriteit nog afgezien van het feit dat hij, naar eigen zeggen, dit allemaal niet leest.
 
rinus1993
 
44
12 april 2021 om 22:49
Als Hansie sorry wilt zeggen dan mag ie dat zeggen toch? Derksen roept zelf ook van alles onder het mom van zijn mening en dit is dus blijkbaar Hans zijn mening, nou prima dan... Niet zeiken en door
 
marton3103
 
23
12 april 2021 om 22:55
Waarschijnlijk kreeg Hans tussendoor een appje of wellicht de angst dat wat hij gezegd had, door anderen veroordeeld zou worden waardoor hij zich genoodzaakt voelde om excuses aan te bieden voor zijn grapje. Zo kwam het over althans. Het was een grapje. Ik ben het eens met Derksen dat Hans geen excuses hoeft aan te bieden. Als hij zelf vol overtuiging die behoefte voelt en oprecht zelf vind dat hij een foute opmerking maakte, vind ik het prima. Maar als hij door wat voor soort druk van buitenaf dan ook, zich genoodzaakt voelt om zijn excuses aan te bieden, dat vind ik nergens op slaan.
 
falcao1984
 
37
12 april 2021 om 22:52
Kraay heeft misschien in zijn contract met Espn staan dat hij geen controversiële dingen zegt. Maar als dat zo is, zou het natuurlijk wel erg triest zijn. Zo wordt elke vorm van humor langzaam vermoord. Straks mag je alleen nog maar de “witte oude man” de maat nemen.
 
EdKonijn
 
10
12 april 2021 om 23:55
De ESPN link! Daar had ik niet aan gedacht. Of het letterlijk in zijn contract staat betwijfel ik maar Hansie had waarschijnlijk geen zin in een gesprekje met het nieuwe management en nam daar na het reclameblok maar vast even een voorschot op.
 
Rabarber
 
48
12 april 2021 om 22:52
Hans Kraay is de enige van de vier die zich de laatste jaren correct gedraagt. VI is niet meer wat het geweest was. Het is een kut programma geworden
 
marton3103
 
124
12 april 2021 om 23:00
Ik weet niet wat je precies onder een kutprogramma verstaat, je vergelijkt het programma nu overigens wel met het vrouwelijk geslachtsdeel, pas op wat je zegt! Maar jouw reactie is net zo slecht als die grap.
 
Rabarber
 
26
12 april 2021 om 23:03
Typfout, ik bedoelde een flutprogramma
 
KokkieAFCA0341
 
99
12 april 2021 om 23:26
Tuurlijk, na kritiek van een ander je mening bij stellen, je lijkt Hans Kraay wel
 
KokkieAFCA0341
 
39
13 april 2021 om 08:57
Er is maar 1 jochie en dat is degene die niet achter zijn 'kut' uitspraak blijft staan omdat iemand anders erop reageert, precies het probleem in deze maatschappij, aanpassen wat de menigte wil horen.. Waar is je ruggengraat?
 
Dominicsolanke
 
32
12 april 2021 om 22:55
Sorry hoor maar ik vind het gewoon netjes dat Kraay z’n excuses aanbiedt. Ik weet dat het tegenwoordig super populair is om anderen te beledigen en als iemand die gekwetst is daarop reageert dan zijn ze gelijk social Justice warriors, maar wat Kraay zei is gewoon beledigend. De term potjes is gewoon een beledigende term. Netjes dat hij z’n excuses aan heeft geboden en laat zien dat hij een grotere man is dan Derksen
 
marton3103
 
10
12 april 2021 om 23:03
Als het een oprechte excuses is, dan misschien wel. Of zou hij zich stiekem bedacht hebben dat er misschien mensen zijn die zijn grapje niet kunnen waarderen, waardoor hij zich genoodzaakt voelt om excuses aan te bieden.
 
Dominicsolanke
 
1
13 april 2021 om 09:17
Oprecht of niet als je iemand kwetst met je opmerking (waar iemand zich ook oprecht gekwetst over kan voelen) dan dien je je daarvoor ook te verontschuldigen.
 
marton3103
 
2
13 april 2021 om 16:18
Onzin. Als je niet achter je excuses staat of het niet meent zal zo'n excuses weinig waarde hebben voor de ontvanger. En hoezo "dien" je je te verontschuldigen? Als je het niet met elkaar eens bent kun je nog iemand kwetsen maar je gaat je toch niet verontschuldigen voor het feit dat je een andere mening hebt? En het "dient" al helemaal niet.
 
Rick1o1
 
25
12 april 2021 om 23:27
Ik vind dat een stom grapje gewoon moet kunnen. Ook als het over lesbiennes gaat en het woord pot gebruikt word. Ik vind het sowieso hypocriet van mensen tegenwoordig die zo snel beledigd zijn. Alsof jij nog nooit een grap over iets of iemand hebt gemaakt. Heb jij nooit iemand met een gek kapsel of een kledingstijl hebt gezien waar je om moest lachen? Denk je dat die mensen dat leuk zouden vinden? Alsof jij nog nooit gelachen hebt om een grap in comedyfilm. Of iets uit South Park over scientology of rednecks ofzo. Ieder mens heeft wel eens gelachen om een grap over een ander mens of groep. Maar als het dan over jouw groep gaat dan is het ineens beledigend. Dat laat toch wel zien wat de kleine mensen zijn.
 
Dominicsolanke
 
6
13 april 2021 om 09:20
Ik heb weleens een grap gemaakt over de tweede wereld oorlog en 9/11 en de wereld was toen te klein. Ik begrijp het achteraf ook omdat je mensen kunt kwetsen met sommige opmerkingen. Homoseksuelen hebben vaker te maken met hate speech (lees het boek van Waldron) en onrechtvaardige behandeling. Het op TV benoemen van lesbiennes als potten zal deze positie echt niet verbeteren en is een scheldwoord wat veel lesbiennes dagelijks te horen krijgen en dus vind ik het goed dat we dit soort woordgebruik niet normaliseren. Als je wilt weten wat de gevolgen van hate speech kan zijn en het normaliseren ervan kijk dan even naar de Christchurch aanslag of de tweede wereldoorlog.
 
AjaxWestham
 
0
13 april 2021 om 11:06
Dus onder druk van mogelijke terroristen zouden we onze grappen moeten aanpassen, dat is wat je zegt. Wat een lariekoek. Als je moet letten op wat je zegt op basis van mogelijk 2 mensen op de 100 die dat weer niet vinden moeten kunnen, kunnen we niks meer zeggen, begrijp dat dan. In een gesprek met meerdere mensen zal je het nooit goed kunnen doen omdat er altijd jankerds zullen zijn die beledigd zullen zijn over hetgeen je zegt... dat hou je altijd in het leven en vroeger gingen we daar mee om door te incasseren en hup, door met het leven. Neeeeeee, nu vandaag de dag worden die jankerds serieus genomen en moeten we met z'n allen elk woord op een social justice weegschaal leggen, want doe je dat niet word je gecanceled of door de woke clowns verbannen.... De wereld gaat zo naar de klote jongens.. oh én meisjes natuurlijk... ohja en transgenders en homo's en anderen die nog niet weten wat ze zijn.... zucht.
 
Nico50
 
2
13 april 2021 om 18:27
@DominicsolankeVan 9/11, de Wereldoorlog en de aanslag bij Christchurch naar iemand die in een nietszeggend tv programma een lesbienne "pot" noemt is voor jou een kleine stap hè? Man man, man.....
 
Kaaiman
 
9
13 april 2021 om 09:38
Het is nu niet super populair om anderen te beledigen. Kijk wat beelden uit de jaren 70 terug en wat er daar gezegd werd. Dat was veel erger.Maar toen werd er vanuit gegaan dat je je niet als een klein kind moet gaan gedragen als je iets hoort wat je niet bevalt. Maar je zelf met je eigen emoties dealt. In plaats van anderen te gaan vertellen wat ze wel en niet mogen.
 
Dominicsolanke
 
3
13 april 2021 om 10:51
Ja in de jaren 70 waren ook een hele boel andere dingen normaal. Mensen moeten vooruit gaan en niet steeds verder terug in de tijd
 
Kaaiman
 
2
13 april 2021 om 12:22
Goed lezen. Vergelijking jaren 70 slaat op de uitspraak dat het tegenwoordig erger is mbt beledigen.
 
ViscaCatalunya
 
15
12 april 2021 om 22:59
Als dit het hoogtepunt was van het programma dan wordt het tijd de stekker er uit te trekken.
 
Wcborstel
 
32
12 april 2021 om 23:04
Het stelde werkelijk helemaal niks voor. De opmerking was gewoon een flauwe grap die met gemak moet kunnen en de reactie van Derksen was ook niks mis mee. Lange tenen cultuur. Cor ‘pot’ die de vrouwen moet gaan trainen. Corona aan de kant, oorlogen tellen even niet meer mee, stop de persen... huisvrouwen en niet VI kijkers in opstand! Hans en Johan maken een flauwe grappen. Nog nooit zoiets verschrikkelijks gehoord! Zullen we ons weer eens minder druk gaan maken en gewoon genieten van voetbal en wie wil van VI.
 
JWD81
 
12
12 april 2021 om 23:15
Dacht dat VZ serieus voetbal gerelateerd nieuws, gebaseerd op feiten en geruchten uit de sport media brengt. Hou dan op met deze onzin. Het word op tv gebracht wat je in zijn geheel gezien moet hebben. Door dit soort stukjes gaan een eigen leven lijden. Hou het lekker bij je core business en laat dit lekker aan de privé over.
 
Hazardinho77
 
3
13 april 2021 om 10:10
Waarom dacht je dat? Vz post wat mensen willen lezen en laat dit soort artikelen nu keer op keer de meeste views en reacties krijgen. Kun je dat zelf niet bedenken?
 
Weef
 
2
12 april 2021 om 23:31
Ik zit hier een beetje dubbel in, aan de ene kant kan ik wel lachen om zo`n foute grap en zou ik hem misschien zelf kunnen maken. Maar ik de reactie van Derksen vind ik niet handig. Daarmee maakt hij het meer dan alleen een grap. En nee, dat borrelpraat argument gaat er bij mij nooit zo in. Het is geen borrel maar een van de best bekeken praatprogramma`s over voetbal en dus best wel relevant voor de opinie over vrouwenvoetbal. Kortom, ik ben van mening dat zo`n grap wel af en toe gemaakt moet kunnen worden, maar je moet er niet op door blijven gaan en het is zeker niet erg als er een beetje verontschuldigend over wordt gedaan. Maar dat zal wel weer een onpopulaire mening zijn
 
4Ever4Ajax
 
13
12 april 2021 om 23:35
Kijk het eerst maar eens terug. Als je dit artikel leest, lijkt het bittere ernst. Maar dat was het in het programma totaal niet. Dit is echt sensatie zoeken bij VZ met dit artikel.
 
Weef
 
3
13 april 2021 om 00:10
Uiteraard heb ik het gezien en tuurlijk is het geen bittere ernst, maar het is gewoon niet handig. Dat quasi lollige wij moeten alles kunnen zeggen en bieden geen excuses aan vind ik ook niet zo sterk. Tuurlijk zitten er wel grenzen aan wat je wel of niet kunt of zou moeten willen zeggen. En als je een keer (al dan niet onbedoeld of gemeend) een grens over gaat moet je ook wel in staat zijn om je excuses aan te bieden, maar Derksen heeft dat vermogen niet. Overigens doel ik daarmee niet zozeer op deze specifieke grap die ik wel vond meevallen.
 
Jacco89
 
39
12 april 2021 om 23:48
Het zijn toch ook 10 potten en een omgebouwde vent? Ik vond hier niets mis mee. We moeten niet te truttig worden met z’n allen
 
daveke
 
7
13 april 2021 om 00:34
Wat Johan zegt daar heeft hij wel gelijk in vind ik. Je moet als trainer natuurlijk elk moment de kleedkamer kunnen inlopen en dat gaat natuurlijk niet als je een man aanstelt als bondscoach van de oranje dames. Was de KNVB niet bezig met die oud bondscoach van amerika die op het laatste wk voor vrouwen wereldkampioen werd. Die is daarna vertrokken als bondscoach.
 
AuguustVolger
 
7
13 april 2021 om 02:38
Het was een onschuldige grappige opmerking van Kraay temeer omdat het overgrote deel van de oranje leeuwinnen uit potten bestaat. De waarheid mag bekend worden. Als hierover veel rurring ontstaat heeft VI weer bereikt wat ze willen namelijk dat er weer gesproken wordt over hen in de media.
 
roklo
 
4
13 april 2021 om 08:18
Hahaha... kraaij die denkt shit die vrouwen moet ik misschien nog eens interviewen. Maar even redden wat er nog te redden valt. Derksen en Gijp maakt dat niets uit, die hebben niets te maken met die dames..
 
vastreke
 
2
13 april 2021 om 08:53
Kraay heeft netjes zijn excuses aangeboden gisteren maar derksen moet niet alles eens zo serieus nemen is een man die denkt zelf alles te kunnen zeggen maar o o wat zielig als meneer het ergens niet mee eens is zijn de poppen aan het dansen
 
jeron
 
3
13 april 2021 om 09:09
Om inhoudelijk te blijven denk ik dat er best veel mannelijke trainers zijn die deze uitdaging zien zitten. 1. Het vrouwenvoetbal krijgt steeds meer aandacht, dat betekent dus ook aandacht voor jou als trainer. 2. vrouwenvoetbal begint steeds meer op echt voetbal te lijken 3. Nederlands vrouwenvoetbal beschikt over enorm veel talent 4. Steeds meer clubs beginnen met een professionele vrouwentak. 5. Als jij een trainer in wording bent, kun je wel prima hiermee aan de slag 6. Als jij als trainer als gedaan en behaald hebt, kan dit een prachtige uitdaging zijn (van Gaal, Hiddink, Advocaat)
 
El Barto
 
0
13 april 2021 om 11:12
Precies, allemaal goede punten. Het conservatisme van voornamelijk Derksen hierin vind ik wel vermakelijk. Maar is niet meer relevant. Ik snap ook niet zo goed waarom een man het vrouwenelftal niet zou kunnen leiden. In haast elke andere sport is dat geen enkel probleem
 
jeron
 
2
13 april 2021 om 16:39
Exact, alleen in de voetballerij zijn velen er nog met conservatistische gedachten... Je kunt het ook anders bekijken. Ik ben gek op FC Emmen, maar als ik echt prachtig voetbal wil zien, dan kijk je naar een Barcelona, Real Madrid, Bayern enz... Daar zie je ook overduidelijk verschil in. 4e zaterdag amateurs die strijden om het kampioenschap is ook super spannend... Maar niet te vergelijken met Fc Emmen... Waarom zou vrouwenvoetbal dan zo raar zijn? Zo'n van Veenendaal die alles eruit slaat of van de Donk die even een vies tikje uitdeelt. .. Ja... ik kan er wel naar kijken. Misschien zijn ze voetballend gezien nog niet zover als de mannenwereld. Maar menselijk gezien zijn ze al 100 stappen verder.
 
rinkhsv
 
0
13 april 2021 om 17:45
Ja je hebt wel een punt maar de wedstrijden in de 4de klasse amateurs worden ook niet uitgezonden op tv??. Maar ik snap het punt ook niet zo als je het niks vind dan kijk je niet. Ik kijk niet omdat ik er gewoon niet van kan genieten, maar als anderen dat wel doen wie ben ik dan om te zeggen dat het nergens op lijkt.
 
UltimateFreak83
 
3
13 april 2021 om 09:26
Als 15 jarige ook meisjes in het voetbalteam gehad in het dorp. Eentje kon wel voetballen en scoorde af en toe. De rest zat erbij omdat ze de jongens wel leuk vonden en wij hun leuk. Is altijd binnen het redelijke gebleken. Ben het meest verbaasd ooit geweest dat we gingen zaalvoetballen nadat handbalsters een wedstrijd hadden gespeeld. Die gingen douchen en lieten de deur open (tussen veld en kleedkamer. Geen schaamte. Niet dat je loopt te gluren. Je kijkt even en gaat gewoon verder met de warming up.
 
real8madrid
 
4
13 april 2021 om 10:48
Hahaha hou op hoor! Als 15-jarige niet even gluren als ze de deur open laten staan? Lijkt me sterk. 15-jarige ik had even gretig gebruik gemaakt van die kans. Kan me heel moeilijk voorstellen dat er veel 15-jarige jochies met razende hormonen anders zouden reageren
 
joventut
 
1
13 april 2021 om 09:46
Voetbalinhoudelijk gaat het nergens over in die uitzending. Weinig interessante dingen en vaak open deuren. Dus heb je af en toe een relletje nodig om weer eens publiciteit te pakken. VI wordt met de week slechter. Veel dezelfde flauwe grappen en anderen afkraken.
 
real8madrid
 
1
13 april 2021 om 10:45
Haha het is zo erg dat we niet eens meer weten wat voor discriminatie het te noemen dit is volgens mij helemaal niet vrouwonvriendelijk maar gewoon homofoob
 
Yelle
 
0
13 april 2021 om 10:50
Door een artikel als dit draag je weer bij aan een storm in een glas water (en aan lekker veel clicks), maar ik vind het ook een raar statement (want dat is het) van Derksen om Kraay zijn 'sorry' terug te draaien en het vrij stuitend dat hij er nog een denigrerend schepje bovenop doet. Enfin, wel weer (wéér) duidelijk dat Derksen doelbewust herrie schopt in zijn programma om in de picture te komen en dat het nog lukt ook. En dan wél weer zeiken als jonge voetballers op social media herrie schoppen voor aandacht .
 
AjaxWestham
 
0
13 april 2021 om 11:08
Wat een zielige vertoning weer dit allemaal...in een gesprek met meerdere mensen zal je het nooit goed kunnen doen omdat er altijd jankerds zullen zijn die beledigd zullen zijn over hetgeen je zegt... dat hou je altijd in het leven en vroeger gingen we daar mee om door te incasseren en hup, door met het leven. Neeeeeee, nu vandaag de dag worden die jankerds serieus genomen en moeten we met z'n allen elk woord op een social justice weegschaal leggen, want doe je dat niet word je gecanceled of door de woke clowns verbannen.... De wereld gaat zo naar de klote jongens.. oh én meisjes natuurlijk... ohja en transgenders en homo's en anderen die nog niet weten wat ze zijn.... zucht.
 
Dutchgio
 
0
13 april 2021 om 11:22
Kraay zal zich bedacht hebben dat zo'n opmerking niet zo handig is gezien hij niet zo onafhankelijk is als de andere heren, en een opmerking van Van Basten vorig jaar ook al een flinke rel werd. Daar zal Espn ook niet weer op zitten te wachten. Normaal lacht hij wel leuk mee maar is hij niet zelf de aanzet tot zo'n grap.
 
magnetics
 
4
13 april 2021 om 12:15
Het is toch wel erg ook he, dat je tegenwoordig geen slechte grap meer argeloos kunt maken. Het is op eieren lopen, zoals dit meteen alvast je excuses maken, of de hele goegemeente over je heen krijgen omdat ze de grap niet vinden kunnen. Een ontzettend trieste ontwikkeling, die teloorgang van de zelfspot.
 
theo uphus
 
3
13 april 2021 om 12:39
Ik kan mij goed voorstellen dat alle lesbische dames van het Nederlands Elftal juist wel hebben gelachen om die woordgrap van Kraay. Niet iedereen in dit land is nu ineens voor al die enge politieke correctheid. Kraay is zijn leven lang al iemand die dit soort grappen maakte. Ik mag hopen dat hij zichzelf mag blijven.
 
gomes1psv
 
1
13 april 2021 om 14:30
Het typische is dat juist de mensen die het betreft er vaak best om kunnen glimlachen. 'pot' en 'nicht' zijn in de homoscene volgens mij ook hele gangbare kwalificaties, en niet eens allemaal spottend. Het treurige is alleen dat de moraalridderende grachtengordel bij elke vorm van platte of grove humor het harnas aantrekt en namens elke minderheid in Nederland de strijd meent te moeten aangaan. Toen de NS eens onder de druk bezweek over het transgenderdebat en de aanroep 'dames en heren' verving voor 'beste reizigers' werd uit verschillende vraaggesprekjes met wachtende treinreizigers duidelijk namens elk geslacht voor- en tegenstanders van de wijziging waren ontstaan. Toen het medium van dienst eindelijk op een transgender zelf stuitte, was het hilarische antwoord van de persoon: 'het boeit me werkelijk niets!' Als je niet beter wist, zou je bijna een wereldoorlog wensen om even weer de prioriteiten te resetten. Dit land verveelt zich zo de pleuris dat het - ironisch genoeg - zijn best doet om zelfs de humor in een hoek te drijven...
 
rickv
 
0
13 april 2021 om 16:01
Dat van die NS was inderdaad interessant. Maar het probleem daar is eigenlijk al dat je het schrijft onder "bezwijken". Er was zeker druk op de NS en mij is die hele aanspraakvorm inderdaad om het even. Maar de hoeveelheid haat die de NS kreeg vanwege die wijziging is ook bizar. Je kan de vraag stellen, waarom wil je het wijzigen. Maar andersom net zo goed, waarom ben je tegen die wijziging? Aan de kant van de moraalridders, kan je in ieder geval nog een punt vinden. Of dat nou sterk is of niet. Maar van het "tegen" kamp hoor je eigenlijk altijd alleen maar zaken als : dom, traditie etc. Dat je de moraalridders zeikerds vind, oké prima. Maar dat is dan nog geen reden om tegen iets te zijn toch? Het is niet dat het hen raakt. Het is bijna als dat argument dat omdat er een homohuwelijk mag zijn er meer homos komen. Die tegenkampen slaat zovaak nergens op.
 
gomes1psv
 
0
13 april 2021 om 21:21
Klopt. Helemaal eens hoor. Zoals pro-zwarte piet-aanhangers de traditie met hand en tand verdedigen vind ik van een fanatisme getuigen dat het verstandelijk vermogen ook te buiten gaat. Maar bij de pleiters voor sommige veranderingen lijkt het willen veranderen zelf welhaast meer leidend dan de verandering die ze willen doorvoeren. Ik ben absoluut niet conservatief of fanatiek-traditioneel, maar hoe het bestaat dat destijds bijvoorbeeld een groepje fantasten erin slaagde een cowboy-/indianen-kinderfeestje in Tivoli met succes aan de kaak stelde omdat het refereerde naar genocide gaat mij werkelijk de pet te boven...
 
rickv
 
1
13 april 2021 om 15:54
Was het Derksen zelf niet een paar weken geleden die zijn excuses aanbood na het maken van een grap over een ziekte? Probleem bij hem blijft vooral dat als hij iets zegt het volgens hem geaccepteerd moet worden, maar als andere iets zeggen het zeikerds zijn. Wat hij maar niet lijkt te leren is dat de vrijheid hebben om iets te zeggen niet hetzelfde is als de vrijheid hebben van de consequenties daarvan.
 
droppie
 
0
13 april 2021 om 16:23
Stel Dicky en Cor zouden wel deze klus doen, zouden de dames zelf geen grap maken over Cor zijn achternaam? We zouden het niet zien op tv, maar in de kleedkamers?
 
cabinessence
 
2
13 april 2021 om 16:41
Ik vind Derksen's houding richting homoseksuelen echt stuitend. "daar moeten ze maar tegen kunnen", is dan steeds zijn verweer. Hij vergeet alleen dat niet elke homo een zelfverzekerde, flamboyante Gerard Joling is, maar dat er ook heel veel onzekere jongens en meisjes zijn die niet of nauwelijks uit de kast durven komen en die toch enigszins met knikkende knieen naar school gaan als Johan Derksen weer eens heeft geroepen dat je iemand best een pot of een flikker mag noemen, of dat je transgenders best heel hard uit mag lachen. En dan praten ze het ook steevast weer goed met "ach, het is maar kantinepraat". Alleen zitten ze niet in een kantine, maar in een goedbekeken TV-programma.