Derksen en Van der Gijp gaan los na zege PSV: 'Lul-de-behanger, idioot'
Donderdag, 1 oktober 2020 om 21:31

De analisten van SBS6 hebben geen positieve woorden over voor het wisselbeleid van Roger Schmidt in de wedstrijd tussen Rosenborg BK en PSV (0-2) van donderdagavond. De oefenmeester koos ervoor om Mohamed Ihattaren negentig minuten op de bank te laten, terwijl Noni Madueke in de laatste minuut van de blessuretijd mocht invallen. Beide beslissingen kunnen op weinig begrip rekenen van Johan Derksen en René van der Gijp.

"Je bent als trainer natuurlijk wel een enorme lul-de-behanger als je iemand voor dertig seconden laat invallen", doelt Van der Gijp op de late entree van Noni Madueke, die Eran Zahavi verving na diens doelpunt en assist. Als Van der Gijp in de schoenen van Madueke had gestaan, zou hij de wissel hebben geweigerd. "Er blijkt ook uit dat die Schmidt waarschijnlijk niet heeft gevoetbald." Derksen sluit zich daarbij aan. "Die heeft zeker niet gevoetbald. Maar een publiekswissel terwijl er niemand op de tribune zit is ook wel een beetje gênant." Schmidt heeft overigens wel een profcarrière gekend als voetballer bij meerdere clubs in Duitsland, maar nooit op het hoogste niveau.

Van der Gijp vult aan dat de wissel niet bedoeld was om tijd te rekken, daar PSV met 0-2 leidde en de wedstrijd bijna afgelopen was. "Het is gewoon gênant. Ik zou zeggen: pleur lekker op, idioot. Dertig seconden spelen doe je een voetballer niet aan." Derksen zegt te wachten op een speler die tegen zijn trainer durft te zeggen: 'Flikker jij lekker op.' De analist baalt er bovendien van dat Ihattaren in Noorwegen niet de kans kreeg om zich te laten zien. "Als je ziet wie er in het elftal staan, blijf ik het betreuren dat Ihattaren, omdat hij twee pond te zwaar is en wat hard met zijn auto rijdt, op de bank zit."

"Je hebt zoveel mogelijkheden om die jongen weer in zijn ritme te laten komen. Hij moet weer even in vorm komen. Als je hem een vrije rol op rechts geeft, vult hij dat perfect in. En dan groeit hij wel weer naar zijn oude vorm. Maar nu heb je zo'n Duitser, zo'n gymnastiekleraar, en die zijn strikt. Iedereen wordt precies hetzelfde behandeld. Maar zo zit het niet in elkaar." Volgens Derksen zou een speler 'liever voor de tv zitten' dan negentig minuten op de bank te blijven in een Europese uitwedstrijd, en daar is Van der Gijp het mee eens. "Ik denk dat Ihattaren denkt dat hij heel goed kan voetballen. En voor iemand die dat denkt, is het vreselijk frustrerend om naar Noorwegen te gaan en geen minuut te spelen."

Meer nieuws
   
21:09
21:09
Perez loopt vooruit op PSV-transfer: '35 miljoen is toch wel heel veel geld?'
7
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
20:59
20:59
Paris Saint-Germain wederom kampioen van Frankrijk na nederlaag AS Monaco
5
   
20:31
20:31
Prolongatie titel definitief uitgesloten voor Royal Antwerp na nieuwe nederlaag
1
   
20:30
20:30
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (100)

 
est-1913
 
99
1 oktober 2020 om 21:34
Of dit gaat gewoon in overleg en Noni is blij dat hij de wedstrijdpremie ontvangt?
 
JK-Ajax
 
30
1 oktober 2020 om 21:39
Easy money als je hier zelfs al een premie voor krijgt. Maar blijft wel gek toch in de voetballerij dat spelers soms mogen invallen voor letterlijk een paar tellen?
 
tjoepita
 
12
1 oktober 2020 om 21:41
Iedereen in de wedstrijdselectie krijgt die ongeacht of die minuten maakt
 
est-1913
 
87
1 oktober 2020 om 21:46
Er zijn zeker wel bonussen die aan gespeelde wedstrijden gekoppeld zijn.
 
Feelingood
 
11
1 oktober 2020 om 22:08
Zeker.. veel jonge spelers krijgen zelfs een loonsverhoging na een bepaald aantal wedstrijden, pak je er toch 1 mee zo..
 
Constant kante
 
0
2 oktober 2020 om 14:23
Dat is niet waar Tjoepita. Alleen de basisspelers krijgen de premie en de invallers. Wie niet invalt, krijgt geen wedstrijdpremie.
 
maradungatje
 
45
1 oktober 2020 om 21:49
Huhh whutt? Dus iets in de zin van "jij gaat in de blessuretijd invallen, voor ongeveer 30sec? Wat vind je daarvan?" ja goed idee, dan krijg ik tenminste m'n wedstrijdpremie".
 
Sirius
 
22
1 oktober 2020 om 22:47
Dan nog. Schmidt maakt verre van indruk als coach. Hij forceert een speelstijl op een ploeg waar het spelersmateriaal niet echt aanwezig voor is en het spel houdt dan logischerwijs ook absoluut niet over.
 
 
0
2 oktober 2020 om 09:41
Lijkt me sterk, gezichtsverlies vinden die gasten veel erger dan die paar stuivers boven op hun al geweldige salarissen
 
PSV18
 
44
1 oktober 2020 om 21:37
Deze invalbeurt van 30 seconden sloeg ook echt nergens op, dus in die zin wel met Gijp eens. Gun die jongen nou eens wat meer minuten in zo'n wedstrijd als dit, Noni had de wedstrijd echt een positieve draai kunnen geven.
 
Zinedane
 
5
1 oktober 2020 om 22:48
Vraag me af of dit echt zo is. Als in. Zou die Madueke nou echt in zo'n koud Rosenborg willen spelen terwijl PSV op 40 procent speelde en Rosenborg met moeite de bal in de ploeg hield? Je riskeert alleen maar blessures als jongens dan koud het veld in gaan. Dus ik snap de rol van Schmidt heel goed
 
Davilla_7
 
149
1 oktober 2020 om 21:39
Pff ik word zo moe van Derksen. Er is maar een reden waarom Ihattaren niet speelt en dat is Ihattaren zelf. Kwam te dik terug van vakantie, speelde een kutvoorbereiding en heeft de afgelopen 11 officiele duels 0 goals en 0 assists achter zijn naam gezet. Volkomen logisch dat je er dan naast staat bij een topclub als Psv. Daarnaast lachwekkend hoe Derksen de hele avond heeft afgegeven op het niveau van Rosenborg, terwijl hij deze club maandag nog liet winnen in de toto omdat het `zo`n naar ploegje is om tegen te spelen`. Totaal niet serieus te nemen deze man, roept gewoon maar wat.
 
Japie_Krekel
 
113
1 oktober 2020 om 21:40
En dan stel je wel spelers op die de schoenveters van Ihattaren niet eens vast mogen maken
 
Davilla_7
 
42
1 oktober 2020 om 21:47
Op welke spelers doel je dan zoal? Ihattaren kun je niet neerzetten op de plek van Rosario of Thomas, omdat hij een broertje dood heeft aan verdedigen. En dat Mauro jr en Gakpo op basis van hun huidige vorm de voorkeur krijgen boven Ihattaren kan ik heel goed begrijpen. Bruma opstellen is idd lachwekkend, maar dat leek me meer een eenmalige actie om hem nog even in de etalage te zetten.
 
Japie_Krekel
 
51
1 oktober 2020 om 21:54
Ik vind Ihatteren beter als al die spelers die jij hier noemt. Dat is samen met Malen de beste speler van PSV imo
 
Davilla_7
 
36
1 oktober 2020 om 21:55
In potentie zeker, maar momenteel verkeren Mauro en met name Gakpo gewoon in betere vorm. En ik vind het vrij logisch dat Schmidt opstellingen maakt op basis van huidige vorm en niet op basis van potentie.
 
Japie_Krekel
 
22
1 oktober 2020 om 22:09
Hoe weet je dat ze in betere vorm zijn als Ihattaren maar een wedstrijdje heeft mogen spelen op een verkeerde positie?
 
Davilla_7
 
33
1 oktober 2020 om 22:17
Laatste 11 officiele wedstrijden 0 goals 0 assists spreekt voor zich lijkt me? Onder Schmidt heeft hij kansen gehad in de voorbereiding, 60 minuten gespeeld tegen Emmen, 45 minuten tegen Heracles, maar nooit zijn stempel kunnen drukken. Dusja we kunnen wel stellen dat hij niet in zijn beste vorm is.
 
Japie_Krekel
 
21
1 oktober 2020 om 22:43
Ok, en wat voor statistieken zet bv die Mauro daar tegenover?
 
thiesarend
 
15
1 oktober 2020 om 22:45
Idd pure kapitaal vernietiging, zo zonde voor zowel PSV als dit grote talent. Deze jonge gaat straks weg voor laag bedrag. Deze eigenwijze trainer is alleen bezig met resultaat boeken, maar wel alleen resultaat op de korte termijn. PSV en het Nederlands voetbal verder interesseert hem niet. Lekker straks rond de kerst, trainer eruit, niemand trekt zo’n type trainer en veel dure jongens vastliggen en veel geld uitgegeven. PSV glijd heel snel richting Feyenoord en AZ. En ze hebben met een Huub Stevens allang gezien dat dit in Nederland niet werkt. Zoek snel een mooie nieuwe club Ihataren, onder deze gymleraar wordt je niet beter.
 
Davilla_7
 
19
1 oktober 2020 om 22:56
Ja echt schandalig dat deze eigenwijze trainer alleen maar bezig is met resultaat boeken, hoe durft ie! @japie_krekel, Mauro overlegt ook geen hele bijzondere statistieken inderdaad, maar het verschil is wel dat je aan Mauro ook nog wat hebt als hij niet direct beslissend is, bijvoorbeeld omdat hij een karrevracht aan arbeid verricht. Als je dus moet kiezen tussen die twee, snap ik best dat de keuze momenteel naar Mauro gaat.
 
BVB058
 
5
1 oktober 2020 om 23:22
Je probeerde er nu wel makkelijk tussen uit te kruipen. Mauro heeft idd ook niet beste statistieken. Maar ihattaren is nog jong en voelt zich al een beetje het mannetje. Als dit lang blijft door gaan is hij volgende transferperiode weg 100%. Zou hem wel graag bij Ajax willen zien spelen op 10
 
Japie_Krekel
 
23
1 oktober 2020 om 23:25
Ik vind het vreemd. Onder de voorgaande coaches waren er 0 problemen met hem. Scmidt komt en opeens is het een vervelend mannetje
 
SneekPSV
 
10
1 oktober 2020 om 23:53
Niet helemaal waar Japie-Krekel. De laatste wedstrijden van het afgelopen seizoen waande hij zich al de vedette van de groep. Uit alle onmogelijke standen op doel willen schieten zonder ook maar oog te hebben voor zijn medespelers. Als je dan nog beslissend bent, hoor je daar niemand over, maar dat was allesbehalve het geval. Onder Faber kon ie dat maken, maar bij Schmidt niet. Die heeft maar 1 taak, en dat is winnen. Dan heb je niets aan het egoïstische spel wat Ihattaren momenteel speelt. Zonde, want Ihattaren kán heus wel beter. Het kwartje moet alleen wel bij hem vallen...
 
RichardtSandee
 
2
2 oktober 2020 om 00:17
Vorig jaar was Mauro jr uitgeleend, Pereiro mocht niet spelen van het bestuur en Malen was geblesseerd waardoor er een tekort aan aanvalskracht was ! Rosario is een verdedigende middenvelder, dus speelt niet op de positie van Mo!! Zijn positie is nmlk hangend op rechts of aanvallende middenvelder.. en als aanvallende middenvelder is Mauro jr balvaster, stabieler en verdedigt ook mee ! Ideaal zou zijn als ze met 2 spitsen zouden gaan spelen , zodat er een extra plek op het middenveld gecreëerd word !
 
Weef
 
1
2 oktober 2020 om 08:42
@Davilla_7: Zijn de resultaten onder Schmidt dan zo geweldig tot op heden? En dat hij Ihattaren niet opstelt is één ding, maar je moet hem toch minuten geven als je wilt dat hij weer op niveau komt? De harde aanpak die nu wordt gekozen werkt meestal averechts, zeker bij een creatieve speler.
 
RichardtSandee
 
2
2 oktober 2020 om 09:25
Uhm afgelopen weekend stond hij gewoon in de basis hoor!! En was hij 1 van de slechtste op het veld !! En aangezien gisteren onze nieuwe spits debuteerde, wil je daar toch een speler achter zetten die wel vertrouwen en vorm heeft lijkt mij? En we hebben het over een speler die 17 jaar is ...ik weet niet ...noem 1 club op die een een elftal omgooit of aanpast om een speler van 17 jaar, minuten te laten maken ..terwijl hij niet in vorm is ???? Messi was op die leeftijd ook gewoon wissel speler hoor! Rijkaard zette Ronaldinho en Deco ook niet op de bank...omdat Messi minuten moest maken!! Heel simpel ... het is niet dat hij geen minuten maakt... maar het afgelopen seizoen was voor zijn ontwikkeling natuurlijk dramatisch .. begon sterk..vader die overlijd .. kiezen voor Marokko of oranje.. terug komen met de halve voorhoede ineens geblesseerd en rode kaarten met schorsingen.. en word je ineens van groot talent naar een leidersrol gedwongen..terwijl je nog geen 2,5 mnd basisspeler bent !! Daarna Corona.. en nauwelijks voorbereiding !! Kan een speler van die leeftijd dan niet gewoon een mindere fase hebben misschien ??
 
Remmetje81
 
0
2 oktober 2020 om 11:10
Mauro voert zijn taken uit, dat is het verschil.
 
Japie_Krekel
 
0
2 oktober 2020 om 11:58
Baumgartl en Viergever voeren waarschijnlijk ook goed hun taken uit, maar ik zou zelf toch gewoon mijn beste spelers opstellen als coach. Ihattaren vertegenwoordigd met zijn potentie een enorm kapitaal voor PSV en is zelfs uit vorm nog beter als veel van de middelmatige meuk die nu in de basis staat. Schmidt schiet daarom imo zijn doel voorbij door hem op de bank te laten verpieteren
 
Constant kante
 
1
2 oktober 2020 om 14:32
Japie, Het is niet de taak van de trainer om de beste spelers op te stellen. Als een trainer dat gaat doen moet hij alle aanvallers opstellen en de aanvallende middenvelders en niet één verdediger. Want aanvallers zijn betere voetballers dan verdedigers. Anders stonden ze wel voorin. Of zoiets. Nee, het is de taak van een trainer om het beste team op te stellen. En ik snap dat het voor mensen zoals jij best lastig is om dat concept te doorgronden, maar het beste team is niet altijd het team met de beste spelers. En zeker al niet als je, in potentie, beste speler te dik is, niet fit is en zich daarnaast niet altijd als een prof gedraagt. En laten we even gewoon niet alleen naar potentie en kwaliteiten in teentjes bekijken maar ook naar hoe die speler er momenteel voor staat. Hij speelt heel erg matig. Traint matig. Heeft nog een grote mond ook. Leg mij eens even uit wat er dan mis mee is dat een trainer, die een elftal te runnen heeft en niet alleen maar één speler, even pas op de plaats maakt en een speler eventjes niet opstelt precies? Het was niet zo dat als Ihattaraen speelde het team opeens als een tierelier draaide of wel soms Japie? Heracles zondag zeker niet gezien? Waar was Ihattaren toen? Bezig om zelf zijn veters te strikken misschien omdat niemand dat bij hem mag doen?dus gewoon normaal, logisch én begrijpelijk dat dit nu plaatst vindt. Om dat dan eventjes weg te zetten met dat cliché over schoenveters strikken is echt demagogie van de hoogste orde. Laat deze 18-jarige gewoon even naar zichzelf kijken en bij zichzelf te rade gaan. En laten zien dat hij mentaal bestand is tegen topvoetbal. En dat is niet aan de trainer. Dat is aan de speler zelf.
 
Constant kante
 
0
2 oktober 2020 om 14:36
Ihattaren komt niet in aanmwerking voor de plekken van Viergever en Baumgartl. Dus hoezo noem je die namen? Slaat nergens op. Baumgartl, voor je informatie, heeft nog geen minuut gespeeld onder Schmidt in de competitie. En nogmaals, tegen Heracles was Ihattaren ongeveer de slechtste van het veld. Dus veel beter dan wie was hij volgens jou? En ja, hij vertegenwoordigt kapitaal. Dus? Dan ga je eerst hier betogen dat hij de beste is en uiteindelijk komt het erop neer dat hij moet spelen omdat hij geld waard is. Wã¡t is het nou Japie? En nogmaals: 'beste spelers'? Dan moet je dus aanvallers achterin zetten, en overal, dat zijn de besten. En dan, wie gaat dan verdedigen? Wie gaat er lopen? Nope, je moet het beste team opstellen. Dat is niet altijd 'de beste spelers', maar het collectie van elf dat samen het beste speelt. Daarom wordt ook niet standaard het team met de beste selectie kampioen. Omdat het gaat om welke resultaten er worden behaald. En het blijkt toch echt dat teams met soms mindere spelers erin betere resultaten halen dan teams die uit elf individueel sterke spelers bestaat.
 
Japie_Krekel
 
0
2 oktober 2020 om 16:44
@constant Kante ik bedoel de beste speler per positie. dus de beste rechtsback, de beste rechtsbuiten etc. ik geloof er verder niet zo in dat een middelmatige speler meer toevoegt als een veel betere speler op een bepaalde positie omdat kwaliteit imo altijd de doorslag geeft. als een Berghuis nu geen harde verdedigende arbeid verricht en Narsingh doet dat wel, dan zou ik als coach nog steeds ten alle tijde voor Berghuis kiezen. kwaliteit maakt je team beter, nuttigheid een heel stuk minder. Ihattaren speelt idd niet op de plek van een Viergever of Baumgartl maar wel op de plek van bv een Mauro en die komt qua talent imo niet in de buurt van een talent als Ihattaren wat er voor Eredivisiebegrippen een van de buitencategorie is
 
FCVoetbal23
 
10
1 oktober 2020 om 21:41
Net als Bruma bedoel je? Net als alle andere middenvelders die momenteel spelen?
 
Japie_Krekel
 
38
1 oktober 2020 om 21:45
Zo een Ihattaren is idd twee klassen beter als zo een Rosario en Bruma
 
Inti
 
16
1 oktober 2020 om 22:13
Japie, het gaat er niet om dat Ihattaren in potentie twee klassen beter is. Op dit moment is hij gewoon niet in vorm en heeft hij een terugslag. Dan sta je er gewoon naast. Heel logisch. Enhij zal hiervan leren en hard moeten werken. Dan staat hij er echt wel weer binnenkort.
 
FCVoetbal23
 
10
1 oktober 2020 om 22:33
Want een Bruma en Rosario zijn wel in vorm? Komop zeg.
 
BVB058
 
13
1 oktober 2020 om 23:23
Ihattaren is in potentie 6 klassen beter. Momenteel is hij al minimaal 2 beter dan die anderen
 
RichardtSandee
 
0
3 oktober 2020 om 03:09
@Japie_Krekel Rosario is een verdedigende middenvelder !!!!! En Bruma staat niet op zijn positie! Malen of Mauro jr staan momenteel op zijn positie !! En kapitaal ?? Hij is 17 !! Dus hij kan gewoon een terugval hebben! Daarbij komen Malen , Mauro jr en Gakpo ook gewoon uit de jeugd...en zijn gewoon beter in vorm momenteel... punt !!! Of zou jij 1 van die 3 eruit halen omdat een 17 jarige jeugdspeler minuten moet maken ?? Zoja dan ben je niet 1 van die 17 miljoen bondscoaches, maar eerder de verzorger !!
 
Bartvan der Veen
 
5
1 oktober 2020 om 23:12
Ja, ik word ook moe van Derksen. Hij en andere analisten vergeten een belangrijk punt: dat er bij een topsporter ook erbij hoort dat je extra goed op je voeding let. Dus ik vind de kritiek op Schmidt ook erg belachelijk. Het zou lachwekkend zijn als de Boer hem morgen selecteert. Hij kan wel een groot talent zijn maar er komt meer bij kijken
 
Japie_Krekel
 
32
1 oktober 2020 om 21:39
Ik kan hier ook geen begrip voor hebben. Je maakt je grootste talent kapot voor een of ander systeem wat je zelf heilig verklaard hebt en het spel is nog niet superindrukwekkend. Juist daar kunnen je beste voetballers zoals Ihattaren voor zorgen
 
steeck03
 
36
1 oktober 2020 om 21:47
Bij PSV maken ze hem de hele week mee. Misschien is er wel een goede reden
 
Japie_Krekel
 
19
1 oktober 2020 om 21:55
@steeck03 waarom hadden Van Bommel en Faber dan geen problemen met Ihattaren
 
Inti
 
16
1 oktober 2020 om 22:15
Omdat hij vorig jaar goed speelde en in vorm was. Nu is hij dat duidelijk niet. Komt wel weer
 
Zuenna1
 
14
1 oktober 2020 om 22:22
Toen had hij misschien nog geen rijbewijs?
 
Japie_Krekel
 
12
1 oktober 2020 om 22:36
En je gaat in betere vorm raken door op de bank te zitten zeker
 
sinnombre
 
13
1 oktober 2020 om 22:58
Toen fietste hij naar werk en dat scheelt in de kilo’s
 
steeck03
 
0
2 oktober 2020 om 12:50
Dus omdat iemand vorig jaar goed was is hij nu onbetwist? Klinkt apart. Dan had Zoet nog steeds in de basis gestaan etc
 
paneermeel
 
17
1 oktober 2020 om 21:47
Dat niet alleen, het kan kapitaalvernietiging zijn. PSV kan Ihattaren voor een hoog bedrag verkopen. Ik ben beniewd hoe dit afloopt
 
IKEA
 
1
2 oktober 2020 om 00:09
En daarom zou een Nederlandse coach Ihatarren opstellen waarbij het financieel succes, succes is en een Duitse coach, zoals Schmidt, gewoon de beste elf ongeacht privileges en 'suikersnoep' voortrek mechanismen die we hier zo veel lijken te hanteren. Ik denk zelfs dat Ihattaren het overtrokken vindt dat iedereen in de media om hem in de basis vraagt.
 
Japie_Krekel
 
0
2 oktober 2020 om 12:00
die Schmidt wordt wel erg gehypt al. zoveel beter als onder Van Bommel en Faber vind ik PSV nou nog niet spelen en dat ze een paar matige Eredivisie en EL tegenstanders verslaan zegt mij nog heel weinig. hij teert al jaren op die wedstrijd van Salzburg tegen Ajax maar hij is eigenlijk verder nergens echt succesvol geweest en als hij spelers als Ihattaren blijft passeren verwacht ik dat zijn verblijf bij PSV ook geen groot succes wordt. ik heb maar weinig talenten in de Eredivisie gezien die op hun 17e al zo goed speelde als dat ik Ihatteren bij PSV heb zien spelen op die leeftijd
 
Constant kante
 
0
2 oktober 2020 om 14:42
Je bent kennelijk vergeten dat het grote 17-jarige jeugdtalent Rafael van der Vaart bij Ajax ondr Koeman ook een tijdje op de bank heeft gezeten. Ondanks dat hij een betere speler was dan de meerderheid van de teonmalige selectie.
 
Japie_Krekel
 
0
2 oktober 2020 om 16:47
@constant kante ik zei ik heb er maar weinig gezien die op die leeftijd zo goed waren, niet dat ik er nog nooit 1 heb gezien. Vd Vaart was idd ook een geweldig talent destijds die zijn potentie heeft ingelost en een hele mooie carriere heeft gehad. de carriere van een 17 jarig talent als Robben werd zelfs nog indrukwekkender. van Ihattaren verwacht ik ook dat hij het heel ver kan schoppen maar niet als een of andere Duitse coach die geen imposante carriere heeft gehad hem nu gaat stagneren door hem op de bank te laten verpieteren
 
Superscoorder
 
13
1 oktober 2020 om 21:50
Tja. Aan de andere kant overleef je wel 2 voorrondes, win je 0-2 van een niet beroerde ploeg en heb je in de Eredivisie alleen punten verloren uit bij Heracles op dat nepgras. Ik vind het niet eens zo verkeerd gaan. Hij geeft de jeugd kansen, spelers die al afgeschreven waren (Boscagli, Thomas, Bruma) lijken weer beter in vorm te komen en komen weer aan de bak. Niet verkeerd
 
yamiown
 
47
1 oktober 2020 om 21:40
Zo blijkt maar weer dat de ego's van Derksen en Gijp een stuk groter zijn dan die van Madueke, gelukkig.
 
Sirius
 
7
1 oktober 2020 om 22:50
Dat doet toch niets af aan het punt dat ze maken? Dit PSV is toch ook gewoon heel erg matig in dit systeem? Schmidt forceert een speelstijl op een groep die daar helemaal niet voor gemaakt is. Op deze manier eindigt PSV eerder op plaats 4-5 dan op plaats 2-3. Dan is het nog een voordeel dat ze stootkracht hebben op de transfermarkt, want met dit beleid ga je geen hoge ogen gooien.
 
bvbrunschot
 
3
1 oktober 2020 om 23:39
Vind je erg negatief over Schmidt. We zijn net een paar wedstrijden onderweg, waarin er 1 punten zijn gemorst en de selectie nog niet compleet is. Ben ik het met alle keuzes eens, nee, maar geef die man ff wat meer tijd dan een paar weken. PSV haalt in ieder geval de resultaten al, op Heracles na dan, en dat is al een stuk meer dan vorig jaar. Het spel is ook al iets beter dan vorig seizoen. Ik ga er vanuit dat het meer ritme en gewenning het spel ook beter zal worden, maar dat kunnen we rond de winterstop wel eens beoordelen, vind dat nu veel te vroeg. Dus kijk lekker rond de kerst of er iets is verbeterd ten opzichte van nu, en kom dan nog eens terug. Hopelijk is je ernstige kritiek dan verstomt en doet PSV het gewoon goed, zowel in Europa als in de eredivisie.
 
Sirius
 
0
2 oktober 2020 om 12:40
Ik ben niet zozeer negatief over Schmidt, maar over het algehele beleid van Psv. Ze stellen een coach aan met een visie die niet strookt met de spelers die de coach ter beschikking heeft gekregen, op de transfermarkt vind ik PSV erg paniekerig overkomen en het spel houdt dan ook (totaal niet onverwachts) niet over. Verder zeggen de resultaten me vrij weinig. Ze hebben tegen Heracles, Emmen en Groningen gespeeld. Dat zijn nou niet bepaald hoogvliegers op dit moment. Als je daar dan 7 punten uithaalt, is dat niet eens zo goed. Ik geloof namelijk best dat Schmidt een goede coach is, maar ik betwijfel of hij een goede coach is voor dit Psv. Het is niet zozeer dat ik hem afschrijf, maar John de Jong schrijf ik wel af en ik heb geen enkele twijfel dat John de Jong incapabel is als technisch directeur voor Psv.
 
Yelle
 
0
2 oktober 2020 om 13:33
Met vlagen zie je toch dat het spel begint te lijken op het spel dat Schmidt wil gaan spelen? En hoezo paniekerig op de transfermarkt? Er was behoefte aan een linksback, die kwam eindelijk eens, Schmidt wilde een meevoetballende keeper die is gekomen, Lammers is vervangen met een dijk van een speler en zelfs de zo nodige middenvelder is weggekaapt voor de neus van Southampton. Dat zijn allemaal erg logische en goede investeringen die er direct staan. Daarnaast stel je volgens mij niet altijd een coach aan die bij je spelers past, maar kun je ook beslissen dat je die spelers op een bepaalde manier wil laten spelen en haal je daar een coach bij. Volgens mij zitten er bij legio topclubs coaches die juist een duidelijke speelstijl hebben die ze op hun team hebben overgebracht (klopp, guardiola).
 
Polleke54
 
18
1 oktober 2020 om 21:41
Ik vind het gevaarlijk om op de stoel van de trainer te gaan zitten, zij zijn maar analisten en houd je daarbij!!!zij kunnen niet weten wat er zich allemaal afspeelt tijdens trainingen en overleg. Die praatjes maken meer kapot dan goed is voor het voetbal. Ophouden met azijnpissen en muggenziften!!!!!!!!!!!!!!
 
FCB_Catalunya
 
31
1 oktober 2020 om 21:41
Heerlijk. Toch een sieraad voor de Nederlandse tv dat deze twee behouden zijn. Ze hebben mooi gelijk, ik had de groeten gezegd. Ihattaren mag van mij ook snel een kans krijgen.
 
Thamike
 
16
2 oktober 2020 om 01:16
Volgens mij weigerde Younes ooit in te vallen voor 30 seconden en was Derksen daar verbolgen over. Wie dacht die wel niet dat ie was. Als een trainer je erin wilt zetten dan heb je maar te luisteren waren de woorden van Derksen. Als Ziyech een paar mindere passes gaf of mindere wedstrijd liep ie te vletten dat Ziyech gewisseld moest worden. Iemand die slecht speelt moet je eruit halen waren zijn wijze woorden en nu moet zo n speler zelfs bij Oranje opgesteld worden? Derksen weet niet meer waar hij voor staat. Derksen kan beter weer naar de blues luisteren ipv voetbal kijken. Heb liever Derksen depri dan dat ik dat van hem word.
 
Savano
 
5
2 oktober 2020 om 01:49
@thamike klopt idd dat herinner ik me ook nog. Younes was toen waardeloos en moest 'gewoon' zijn werk doen want daar werd hij rijkelijk voor betaald en nu bij Mo geldt dát opeens niet meer.
 
FCB_Catalunya
 
1
2 oktober 2020 om 01:53
Om eerlijk te zijn, het kan mij helemaal geen fluit schelen wat hij in het verleden heeft gezegd en of het allemaal wel coherent is. Ik geniet ervan dat ze zo eerlijk zijn, durven een wedstrijd afgrijselijk te noemen en dat soort zaken. Was Younes toentertijd overigens geen transfer aan het proberen te veroorzaken?
 
Yelle
 
0
2 oktober 2020 om 13:25
Beetje sneu wel dat het schijnbaar allemaal geen fluit scheelt of hij een beetje consistent is in zijn uitspraken. Dat wekt een beetje de indruk dat het inhoudelijk allemaal niet zo veel uitmaakt of wat hij zegt klopt, zo lang hij maar datgene wat in hem opkomt zonder verdere onderbouwing de ruimte in slingert, liefst een beetje controversieel. Sneu dat een voetbal-praatprogramma tot dat verworden is...
 
Justinyo9
 
1
2 oktober 2020 om 14:16
@Thamike ik heb veel respect voor jou en je reacties, maar dit moet je niet doen. Volledig verkeerde feiten. Zoek op YouTube met de woorden “Derksen” en “Younes” en je ziet dat ze het daar ook al volledig eens zijn met de speler ipv de coach. Waarom je ook nog een meer dan voldoende duimpjes krijgt is mij dan ook een raadsel
 
EhvMrc
 
16
1 oktober 2020 om 21:46
Derksen moet nu wel ophouden met het steken van veren in mo’s reet. Elke keer als psv of oranje aan bod komt issie uiterst positief en moet mo “gewoon” erop moeten staan of invallen. Nou meneer derksen voetbal is een teamsport waarin je de 11 beste opstelt, helemaal in een wedstrijd als deze waar je over 1 uitduel moet winnen om europees te kwalificeren. Helemaal niet zo raar dat Schmidt deze wed niet aanrijkt om hem minuten te gunnen. Daarentegen was die wissel gewoon zin en respectloos.
 
IKEA
 
4
2 oktober 2020 om 00:06
Alsof hij na het Akwasi incident heeft besloten het hele nieuwe seizoen VI zich belachelijk positief te uiten over Marokkaans Nederlandse voetballers. Ik kijk nooit naar Derksen op de tv dus ik weet niet of voetbalzone precies die zinnen eruit vist, maar het viel mij ook onwijs op. Derksen heeft weer een nieuwe kruistocht.
 
falcao1984
 
16
1 oktober 2020 om 21:59
Derksen en Gijp denken de wijsheid in pacht te hebben. En als het om ‘die Duitser(s)’ gaat kunnen ze het helemaal niet laten smalend te doen. Erg kinderachtig en niveauloos in de huidige tijd. Ik vind dat Schmidt het gewoon prima doet. Hij is consequent en bewaakt het groepsproces, zoals het hoort.
 
cabinessence
 
18
1 oktober 2020 om 22:00
Gelul om niks. Een veteraan moet je inderdaad niet een halve minuut voor tijd in laten vallen, maar zo`n jochie van 18 is hier waarschijnlijk gewoon blij mee. Wedstrijdpremie in the pocket. Toch weer een Europese wedstrijd erbij voor je statistieken. En in je voetbaltenue van het veld lopen is altijd lekkerder dan met je jas aan rechtstreeks van de bank naar de kleedkamer gaan.
 
GfZola
 
8
1 oktober 2020 om 22:01
Een coach die wint heeft altijd gelijk dus je kan roepen wat je wilt maar hij heeft wel gewonnen.
 
Japie_Krekel
 
7
1 oktober 2020 om 22:12
Dus als Koeman nu zijn beste speler Messi bij Barca passeert en hij wint heeft hij gelijk?
 
GfZola
 
5
1 oktober 2020 om 22:23
Messi en Ihattaren, dat is toch wel een groot verschil he.
 
Hoed74
 
1
1 oktober 2020 om 22:35
Een cruciaal onderdeel van het maken van een vergelijking is dat het ergens op moet slaan. Zie voorts de uitspraak van GfZola.
 
Japie_Krekel
 
13
1 oktober 2020 om 22:37
Ihattaren is de beste speler van PSV dus het principe blijft hetzelfde
 
bvbrunschot
 
5
1 oktober 2020 om 23:43
Op basis waarvan is Ihattaren de beste speler? In dat seizoen dat hij nu in het eerste speelt, hoe vaak is hij nu beslissend geweest? Ja die jongen kan wel wat met een bal en zal zeker ver kunnen komen, maar hij is bij lange na nog niet de beste speler van PSV. Malen is een veel betere speler en ik vind Gakpo ook een stuk beter nu. Daarnaast is ook Dumfries beter. Dat je een goede speler bent en veel potentie hebt maakt je niet de beste speler in de selectie. Je bent de beste als je het beste speelt en het meest beslissend bent in het team, en dat is Ihattaren zeker niet. Hij kan het worden, maar is het zeker niet.
 
IKEA
 
0
1 oktober 2020 om 23:44
@japie Messi is niet Barcelona's beste speler en Ihataren is niet Psv's beste speler, beetje kul wat je weer hier verkoopt.
 
Japie_Krekel
 
0
1 oktober 2020 om 23:54
Wie is dan de beste speler van PSV?
 
IKEA
 
2
2 oktober 2020 om 00:04
Persoonlijk vind ik Ryan Thomas de beste speler van PSV maar te subjectief, te duidelijk dat ik het erom zou doen. Dumfries, Malen en Max zijn sowieso beter. De nieuwe jongens, Zahavi en Sangare, ken ik niet verder maar ik vermoed ook dat zij betere spelers zijn. En niet lang geleden nog Lammers natuurlijk. Ihatarren is het grootste talent, dat wel.
 
Japie_Krekel
 
0
2 oktober 2020 om 12:03
Hahaha een beperkte spits als Lammers beter als Ihatteren? dat gaat me echt te ver. die andere spelers zijn misschien beter in vorm maar waren op hun 18e nog lang niet zo goed als Ihattaren. dat die jongens die jij noemt spelen snap ik heel goed, maar dat Ihattaren gepasseerd wordt voor een Mauro en laatst voor een Bruma dat vind ik volstrekt belachelijk
 
Eigentor
 
11
1 oktober 2020 om 22:12
Die twee azijnzeikerds waren weer lekker bezig. Man, de puntjes binnen voor NL en door naar de groepsfase. Maar nee daar heeft psv niets te zoeken... Inderdaad, de wissel had uit kunnen blijven maar niemand die daarover maalt. En Ihattaren gaat ook echt wel z'n minuten maken dit seizoen. Hopelijk n mooi Europees seizoen voor alle clubs uit NL.
 
IKEA
 
9
1 oktober 2020 om 23:43
Heeft Johan Derksen nu iedere avond dat hij op tv is geweest zich in het harnas gestoken voor Ihataren? Ik vind het nogal een opvallende kruistocht van de beste man, maar als het zijn oprechte mening is moet hij daar maar voor uit komen. In Nederland zijn we echt geneigd om onze suikersnoep talenten in extremis te verwennen. Waarom verdient Mo het om te spelen met zijn zeer jonge leeftijd en zijn trieste vorm? Ik kan dit dan juist wel waarderen van een Duitse coach die daarin gewoon eerlijker is. Een Nederlandse coach had van de Water ook direct weer opgesteld bij Heracles.
 
falcao1984
 
11
1 oktober 2020 om 23:55
Inderdaad. Volkomen met je eens. Schmidt en Wormuth pakken dit in mijn optiek gewoon heel goed aan. Je moet je niet laten chanteren door die snotneuzen.
 
Yelle
 
0
2 oktober 2020 om 13:19
Nou de droeftoeters vinden er ook weer wat van. Zonde van de zendtijd dit. Gelukkig heeft Madueke wel gewoon respect en begrip voor zijn trainer.
 
Bloemo23
 
0
2 oktober 2020 om 14:26
Tja rare actie van zo'n trainer. Er zit nog weinig voetbal in de ploeg. Zou eens meer trainen op de combinatie dan op de pressing. Middenveld met Hendrix en Rosario heeft ook wel super weinig vernuft. Zou ook zorgen dat Ihatarren zich wel betokken blijft voelen.