'Diant Ramaj in beeld als reservedoelman bij Europese grootmacht'
Vrijdag, 10 mei 2024 om 13:52

Diant Ramaj is in beeld om tweede doelman te worden bij Paris Saint-Germain, zo meldt Luca Bendoni, die werkt voor het team van journalist Gianluca Di Marzio. Het nieuws werd even later bevestigd door Florian Plettenberg, journalist van het Duitse Sky Sport. De 22-jarige doelman van Ajax liet dit seizoen een sterke indruk achter en dat is niet onopgemerkt gebleven in de Europese top.

Bij PSG is Gianluigi Donnarumma de onbetwiste eerste doelman. Reservedoelmannen Keylor Navas en Sergio Rico lopen deze zomer uit hun contract in Parijs en dus is de Franse kampioen op zoek naar een nieuwe doelman achter Donnarumma.

PSG is nu op zoek naar een jonge, talentvolle doelman die achter Donnarumma moet gaan uitgroeien tot een hoger niveau. In die zoektocht is het uitgekomen bij Ajax.

Les Parisiens heeft bij een vertrek van Navas en Rico alleen nog de beschikking over één reservedoelman. De 22-jarige Arnau Tenas, die afgelopen zomer overkwam van FC Barcelona, kwam dit seizoen als stand-in van Donnarumma tot vier optredens voor PSG. Ramaj zou dus ook de concurrentiestrijd aan moeten gaan met Tenas.

Ramaj is niet de enige keeper die ze in Parijs op het oog hebben. Ook Noah Atubolu, doelman van SC Freiburg, wordt nauwlettend in de gaten gehouden en is naar verluidt al meermaals gescout door de Parijzenaren.

PSG is daarbij ook niet de enige club die interesse heeft in de Ajax-doelman. Ramaj zou namelijk ook in de belangstelling staan van Arsenal en diverse andere buitenlandse topclubs. In Londen zien ze Ramaj als een sterk meevoetballende keeper.

Ramaj kwam afgelopen zomer voor een bedrag van vijf miljoen euro, dat via bonussen nog verder op kan lopen, over van Eintracht Frankfurt en heeft zich onder trainer John van 't Schip ontwikkeld tot eerste doelman in Amsterdam. De in Stuttgart geboren doelman heeft bij Ajax een contract tot medio 2028. Volgens Transfermarkt vertegenwoordigt Ramaj een transferwaarde van vijf miljoen euro. Plettenberg schat echter dat de sluitpost momenteel 25 miljoen euro waard is.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
20:44
20:44
Ex-PSV'er en 46-voudig international van Oranje overweegt te stoppen
1
   
20:36
20:36
Jeremie Frimpong verrast teamgenoten Bayer Leverkusen met bijzonder cadeau
5
   
20:00
20:00
De EK-selectie van Portugal: dit zijn de spelers die dinsdag kans maken
10
   
19:51
19:51
Bayern München komt in zoektocht naar opvolger Tuchel uit in Premier League
23
   
19:45
19:45
Live meepraten in de Serie A: Bologna - Juventus
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (52)

 
Salerno1919
 
21
10 mei 2024 om 14:06
Psg is toch geen grootmacht joh ??
 
Feye_88
 
39
10 mei 2024 om 14:10
Hebben ze niet voor de zoveelste keer in een paar jaar de halve finale van de CL gespeeld?
 
Salerno1919
 
6
10 mei 2024 om 15:07
Real, Milan, united, inter, Bayern, Ajax, Barcelona, Benfica en Liverpool En dan vergeet ik er 2 ofzo Dat zijn grootmachten, niet van die nieuwe topclubs door veel geld. Over een jaar of 30 misschien wel imo.
 
thom_1996
 
12
10 mei 2024 om 15:16
Met jouw argumentatie dat PSG (nog) geen grootmacht is, is Ajax net zo sterk geen grootmacht (meer). PSG misschien over 30 jaar en Ajax is al 30 jaar geen grootmacht meer
 
JK-Ajax
 
5
10 mei 2024 om 15:20
Grootmacht wordt je volgens mij door prestaties en PSG komt toch al jaren heel ver in de CL. Waarom zij niet en een Benfica wel? PSG is een grootmacht met clubs als Bayern, Real en City
 
TILBURG013
 
4
10 mei 2024 om 16:32
Ach hou toch op met je Ajax en Benfica. Grote clubs qua historie maar PSG is gewoon een grootmacht in Europa op dit moment. Halen standaard de knock outs van de CL, hebben recent nog een finale gehaald en nu weer een halve finale. Worden elk jaar kampioen in een top 5 competitie van Europa en hebben wereldsterren als Mbappe, Di Maria, Neymar, Ramos en Messi etc gehad de aflopen jaren. Dat je het geen sympathieke club vind en dat de manier van groei, niet de schoonheidsprijs verdient, oké. Maar PSG hoort kwalitatief gezien gewoon bij de top 10 beste ploegen in Europa.. United is dan wel een grote naam maar spelen op een belabberd niveau.
 
elninoo
 
1
10 mei 2024 om 16:58
Ik vind dat als je een grootmacht wilt zijn je ook wel een keer iets gewonnen moet hebben. Dat heeft paris saint Germain (nog) niet. Overigens vind ik Ramaj maar een grabbelaar. Op de lijn een prima keeper maar hoge ballen zeer onzeker. Of wellicht te overmoedig. Maar geen materiaal voor de top.
 
Cocqie
 
1
10 mei 2024 om 17:04
Als je jarenlang meedraait met de beste van Europa, dan ben je gewoon een grootmacht
 
MrBoity
 
0
10 mei 2024 om 18:25
Als je jarenlang meedraait in europa zonder iets te winnen ben je gewoon een figurant. Ze mogen onze Ajax-veters niet eens strikken daar bij psg 4x CL 1x ec2 1x uefacup 2x wereldbeker. Kleine club vooralsnog dat psg
 
Zeballos
 
3
10 mei 2024 om 18:37
Tja, vijfde worden in de Eredivisie en uitgeschakeld worden door Hercules in de beker zou ik niet beschrijven als een prestatie van een grote club in Europa, als je PSG geen grootmacht vindt.
 
MrBoity
 
0
10 mei 2024 om 19:31
10x op rij kampioen worden in een competitie die verder niks voorsteld dat zegt dus niks he. Kijk ff de prestaties van Ajax, Psv en Feyenoord maar eens terug de afgelopen seizoenen (en eventueel historisch) tegen franse ploegen. Wie heeft er dan vaker gewonnen? Anyway, toen psg hun eerste europese cup won in 1995 won Ajax zijn 4e CL/EC1 en 6e europacup in totaal. In de tussentijd hebben beide clubs er evenveel gewonnen namelijk:0. Dus ja psg is Europees gezien écht een kleine hele kleine voetnoot in de voetbalgeschiedenis Ajax (en ook psv en Feyenoord) zijn gewoon veel groter. In alles (behalve geld dan)
 
Feye_88
 
0
11 mei 2024 om 09:41
@mrboity Alleen leven we nu niet meer 29 jaar geleden. We leven nu. Sinds 2012 in de CL 4 keer kwartfinale, 5 keer bij de laatste 16, 3 keer halve finale en 1 keer finale. De Nederlandse clubs hebben in die periode misschien 3 keer overwinterd en Ajax haalde 1 keer de halve finale. Je bent zo goed als je recente prestaties. En PSG overschaduwt de hele eredivisie qua prestaties.
 
TILBURG013
 
0
11 mei 2024 om 11:31
Het gaat toch om nu, niet om 50 jaar geleden. De eredivisie stelt nog minder voor dus kampioen worden in Nederland betekent volgens jouw logica dan ook niks. Nottingham Forest heeft ook de CL gewonnen in het verleden, is dat dan een grootmacht of op dit moment een grotere club dan PSG?
 
wiezie
 
0
11 mei 2024 om 00:15
Als jij dat vind, Geen grootmacht dan vind ik het geen probleem, strik eromheen, hoofdprijs verkopen en als Ajax zijnde gelijk sleutelen aan de verdediging, met het geld wat PSG kan geven is het een absolute grootmacht, waar je een beste verdediger kan halen.
 
PassieB
 
16
10 mei 2024 om 14:06
Nog een contract tot 2028 en dan een waarde van 5 miljoen? Lijkt me aan de erg lage kant en voor dat bedrag laat Ajax hem natuurlijk nooit vertrekken.
 
voetbaltjer
 
8
10 mei 2024 om 14:13
De tijden dat Ajax hoge bedragen voor spelers kan vragen zijn natuurlijk wel voorbij. Zou jij meer dan 5 miljoen neerleggen voor de doelman van Az of NEC? Precies..
 
Sulejmanii
 
70
10 mei 2024 om 14:20
Blijf jij dat maar denken, wij weten beter.
 
hansje1969
 
2
10 mei 2024 om 14:23
Cillessen is al op leeftijd en die keeper van AZ is niet geweldig. Ik zou het niet doen, maar dat bepaalt de markt
 
Mac3Park
 
4
10 mei 2024 om 14:34
Precies, laat Kroes maar schuiven. Zaakwaarnemertje hier, aandeeltje daar.
 
tinus45
 
1
10 mei 2024 om 14:44
Vaker de nul gehouden dan je denkt, en waarom in jou ogen niet geweldig....gewoon benieuwd naar. Ontopic, dit moet een Ramaj toch niet doen op zijn leeftijd.
 
myvision
 
3
10 mei 2024 om 14:53
Als Ajax niet een hoog bedrag kan ontvangen voor een speler van 22, die nog 4 jaar vastligt en een topclub hem wil, is het toch heel simpel? Dan verkoop je hem niet. Voor 5 miljoen kan Ajax zelf nooit aan zo'n keeper komen. Ik weet dat men graag zo praat alsof de huidige situatie blijvend is maar de jaren dat we zomer op zomer het beste boeren van heel Nederland zijn natuurlijk niet zomaar voorbij.
 
SpeedyAFC
 
0
10 mei 2024 om 15:27
Hahaha, Grap van de dag Wat denk je nou echt als clubs als Arsenal en PSG zich melden voor een 22 jarige keeper met een contract tot 2028? Dat het niet heel veel centjes gaat kosten? Enne wanneer klopte Arsenal of PSG aan bij AZ of NEC?
 
TILBURG013
 
0
10 mei 2024 om 16:35
Ligt er ook wel beetje aan wat je heel veel centjes vindt. Als Ajax hem liever wil houden en bedragen van 30m gaat vragen dan kijken die clubs heel snel verder hoor. En dat is ook prima. Denk niet dat een club meer dan 15m gaat neerleggen voor iemand die sowieso tweede keeper wordt.. Arsenal heeft 30m betaald voor hun 1ste keeper..
 
Suc6Magnet
 
0
10 mei 2024 om 20:09
Denk dat je harder kunt lachen dat deze clubs zich echt gemeld zouden hebben voor Ramaj. Want die heeft na de winterstop echt meermaals staan schutteren. Kun je het voor een deel wel gooien op de verdediging voor hem, maar heeft echt meerdere keren totaal mis gezeten bij spelhervattingen en schoof meermaals de bal zo in de voeten bij de spits van de tegenstander. Dus eerlijk gezegd geloof ik er niet zoveel van dat dit soort clubs geinteresseerd in hem zijn. Lijkt me eerder het creëeren van een ‘buzz’ in de hoop hem bij Ajax weg te krijgen.
 
WesZol
 
12
10 mei 2024 om 14:14
De enige aankoop die misschien ''stabiel'' speelt/keept maar ik zie het echt totaal niet in deze Ramaj eerlijk gezegd. Heeft een kleine leuke fase gehad. Maar is in mijn ogen verantwoordelijk voor de uitschakeling in de Europa League en in de Eredvisie ook meerdere flaters gemaakt die puntverlies hebben gekost. Probeert daarnaast ook heel erg de voetballende keeper uit te hangen terwijl zijn voetballende vermogen helemaal niet zo goed is als men doet voorkomen. Bij hoge ballen is het hele onzekere jongen. In de 1 op 1 vind ik hem redelijk sterk alleen blijft het daarbij zo ongeveer.
 
Armindo Bruma
 
27
10 mei 2024 om 14:32
Daarom ben jij dus geen scout
 
Ajax12321
 
2
10 mei 2024 om 15:14
Sterk inhoudelijk tegenargument..! Hij heeft gewoon gelijk.
 
martijn1984
 
3
10 mei 2024 om 14:32
Allemaal waar. Alleen is er geen (goedkoop) alternatief. En in een beter stabieler team zal hij minder te doen krijgen. De prio ligt de komende 2 transferperiodes niet bij doelman. ??
 
Robinho010
 
2
10 mei 2024 om 14:41
Ben het volledig met je eens. Showkeeper die goede elementen heeft zoals zijn 1 op 1 en trap (al komt het vaak niet aan doordat hij te graag beslissend wil zijn) maar zwaar te kort komt voor de top. Onana was veel beter in zijn periode bij Ajax. Fouten zoals tegen Marseille of Go Ahead kom je echt niet mee weg bij grote clubs.
 
London Calling
 
1
10 mei 2024 om 14:56
Ik ben ook nog geen grote fan van Ramaj, wisselt hele sterke momenten af met momenten waarop hij meer had kunnen doen, of beter/anders had moeten ingrijpen. Hij heeft een prima trap, alleen neemt hij wel vaak te veel risico door bijvoorbeeld de verkeerde speler aan te spelen en brengt daarmee het team in de problemenen. Ik zie alleen wel pontentie in Ramaj. Het was zeker niet allemaal goed, maar voor een eerste seizoen in de basis als keeper, en ook nog eens bij een top club waar het voor geen meter loopt was het best aardig. Die fouten die hij maakte zullen er wel uit moeten en gezien zijn leeftijd kan dat ook. Hij maakt denk ik minder fouten dan Onana toen die in Jong Ajax speelde (onana die Ajax, al zullen de meeste fans dat of zijn vergeten of hem hebben vergeven, met zijn geklungel ook een kampioenschap heeft gekost). Als Ramaj komend jaar dezelfde stap kan zetten die Onana zette toen hij in Ajax 1 kwam dan kan hij best een prima keeper zijn voor Ajax en daarna nog een stap maken. Overigens ben ik ook geen fan van Rulli, die ziet er zeker bij hoge ballen vaak niet sterk uit en in combinatie met een team dat traditioneel toch al niet kop sterk is voelt dat heel onzeker achterin
 
Patrickafcajax
 
0
10 mei 2024 om 15:04
@Robinho010, Onana was in het begin (vooral in jong) een grote kermis attractie waar van alles gebeurde. Heeft zich zeer zeker tot een topkeeper ontpopt. Maar in dat punt zie ik dus nog eenzelfde lijn als bij Ramaj: veel potentie maar nog wel foutjes, die er uiteraard uit kunnen gaan op termijn, net zoals bij Onana gebeurde.
 
BBL98
 
2
10 mei 2024 om 15:46
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, ik ben er wel fan van. Heeft inderdaad wat fouten gemaakt, maar dat heeft Rulli ook. En dat had Onana ook, en die was in zijn eerste profseizoen (in jong) eigenlijk nog veel erger. Vergeet niet dat dit pas Ramaj zijn eerste profseizoen als eerste keeper is. Buiten wat fouten is het een jongen die sterk is in de 1 tegen 1, vrij sterk is op de lijn en een goede voetballer. Durft vooral wel echt te voetballen, iets wat je bij Ajax graag wil zien. Ik vind hem ook een heel goede uitstraling hebben, hij straalt wel het nodige vertrouwen uit en is ook veel bezig met de verdediging heb ik het idee. We gaan het zien. Als ik hem was zou ik in ieder geval niet gaan voor een positie als tweede keeper ergens.
 
Ajax12321
 
0
10 mei 2024 om 16:04
Onana was niet erger. Op het begin 2 blunders, daarna ontzettend stabiel en vaak de uitblinker. Ramaj heeft wel een stuk meer fouten gemaakt dan Onana toen.
 
BBL98
 
0
10 mei 2024 om 17:18
Nou, Onana heeft echt wel genoeg blunders gemaakt hoor… Zowel bij jong als bij 1. Uiteraard was hij nog vaker de uitblinker, voornamelijk bij 1, maar daar ging het niet over.
 
Ajax12321
 
0
10 mei 2024 om 22:14
Vergeleken met Ramaj weinig vind ik.
 
SpeedyAFC
 
0
10 mei 2024 om 16:06
Enige? Mikautadze schiet momenteel de hele ligue 1 aan gort en staat inmiddels bij Atletico Madrid op de radar. Akpom doet het bij Ajax ook gewoon uitstekend.
 
jeroenimo8
 
3
10 mei 2024 om 14:32
Ja, het is een prima keeper en ja, we hebben geld nodig. 25 miljoen zegt Plettenberg, ik zou zeggen 30 miljoen omdat hij nog 4 jaar contract heeft en dan is hij ook gewoon weg.
 
Arsenal-Gunner
 
1
10 mei 2024 om 14:34
Kan iemand mij eigenlijk zeggen wat voor keeper dit is. Ik volg Ajax maar weinig maar Arsenal heeft volgens het artikel van gisteren ook interesse. Is het een voetballend sterke keeper die hoog speelt? Vergelijkbaar met Raya? Zou dan dus zijn backup moeten worden.
 
tinus45
 
3
10 mei 2024 om 14:52
Gewoon een doorsnee top 5 eredivisie keeper zonder uitzonderlijke kwaliteiten. Maar dat zeg ik, de niet Ajaxfan. Hieronder verschijnen ongetwijfeld veel berichten die ontkennen dat hij meer down's heeft dan up's. Bekijk anders even wat momenten van deze keeper voor een objectief beeld.
 
myvision
 
6
10 mei 2024 om 14:55
Je kan je afvragen of je een objectief beeld van een keeper krijgt als er een KKD niveau verdediging voor je staat het hele seizoen.
 
Ajax12321
 
0
10 mei 2024 om 15:12
Overdreven. Ramaj heeft zelf ook vaak genoeg geblunderd.
 
ScummyMan
 
0
10 mei 2024 om 16:40
Eigenlijk vind ik exact het tegenovergestelde van wat Tinus zegt. Het is een keeper met duidelijke sterke punten zoals de 1 tegen 1, goed met de voeten, redelijk tot goede reflexen en er lijkt een goede kop op te zitten. Met dat laatste bedoel ik dat hij altijd rust uitstraalt en niet in de war raakt van een fout.Dat laatste is ook een negatief punt. Hij heeft nu toch al heel vaak moeten laten zien dat hij niet in de war raakt van een fout. Het rustig uitvoetballen gaat regelmatig mis en ook bij hoge ballen lijkt hij vaak boter op zijn handschoenen te hebben. Ben ook bang dat zijn zelfvertrouwen/ego bij zijn zwakke punten in de weg zit. Ipv een bal weg te boksen of weg te schieten kiest hij vaak voor de moeilijke oplossing en dat zorgt voor fouten.In mijn ogen momenteel te wisselvallig voor een top 5 eredivisie maar wel met de potentie om zelfs boven dat niveau uit te komen.
 
Adzevedo
 
1
10 mei 2024 om 15:17
Normaal gesproken onbespreekbaar, alleen als PSG echt serieus gaat worden en die jongen wil gaan dan komt dat vertrek er gewoon. Als is het maar omdat je er dan een gigantische winst op gaat maken en je Rulli dan laat staan. Ik denk niet dat dit heel serieus gaat worden. Als dat wel zo is zullen we gaan zien hoe de clubs en speler zich opstellen.
 
Pet&Sjaal
 
1
10 mei 2024 om 15:29
Voor om en nabij het bedrag dat Mislintat heeft uitgegeven zou ik zeggen strik erom!
 
DeRooney
 
0
10 mei 2024 om 15:30
Leuk voor z'n ontwikkeling als ie op de bank gaat zitten...
 
der alte
 
1
10 mei 2024 om 15:48
waarom zou deze jongen met 22 jaar op de bank gaan zitten? Kan beter bij Ajax blijven (krijgt genoeg te doen tegenwoordig haha) ka zich hier tenminste ontwikkelen in wedstrijd ipv trainen met een arrogante 1e keeper
 
sebasjuh
 
0
10 mei 2024 om 15:53
Niet echt een fan van hem omdat hij veel te lang die bal bij hem houdt. Rulli vindt ik persoonlijk beter dus voor een mooi bedrag zoals het dubbele als wat hij gekost heeft mag hij best vertrekken. Misschien Navas dan eens polsen of hij terug wilt of Rulli gewoon aan boord houden en met hem verder gaan.
 
davidss
 
1
10 mei 2024 om 15:58
Mag toch hopen dat Ajax nu gaat bouwen op spelers als Ramaj etc. Spelers die in dit elftal hebben uitgeblonken moet je koesteren, vervang je deze voor nieuwe spelers, dan is het weer afwachten hoe zij het gaan doen. Naast dat de rest zich daar niet aan kan optrekken.
 
Homelander
 
0
10 mei 2024 om 16:09
Zou Ramaj gewoon houden, voor Ajax begrippen een voldoende maar wel met veel potentie. In ieder geval een niveau of 5 hoger dan Gorter en ook Rulli is hij wel voorbij als je die ziet de afgelopen weken. Bij Psg/arsenal zie ik hem niet slagen als 2e keeper, moet eerst flink wat ervaring op doen.