'Dick Schreuder op poleposition voor nieuwe trainer van Feyenoord'
Maandag, 29 april 2024 om 16:26

Dick Schreuder is kandidaat nummer één voor de opvolging van Arne Slot bij Feyenoord. Althans, dat beweert de Spaanse sportkrant Marca maandagmiddag. Schreuders prestaties bij achtereenvolgens PEC Zwolle en CD Castellón zouden dermate veel indruk hebben gemaakt, dat de 52-jarige trainer bovenaan het Rotterdamse kandidatenlijstje prijkt. Schreuder heeft echter nog een driejarig contract aan de Spaanse oostkust.

Nadat Schreuder vorig seizoen met PEC naar de Eredivisie promoveerde, koos hij voor de verrassende stap naar Spaanse derdeklasser Castellón. Daar gaat de Barrnevelder momenteel aan kop van Groep 2 van de Primera Federacíon, goed voor promotie naar de Segunda División.

Castellón is het meest scorende team op het derde niveau (69 goals), en wordt geroemd om het offensieve en intelligente veldspel. Alles bij elkaar genomen zou Feyenoord het wel aandurven met Schreuder.

Kenneth Perez tipte Schreuder onlangs ook al aan Ajax, en daar kwam na het nieuws over Slot ook Feyenoord bij. "Zeker", reageerde de analist zondag op de vraag of de Castellón-trainer het aan zou kunnen in Rotterdam-Zuid.

Perez denkt dat Schreuder het in zich heeft om elke club van de Nederlandse top drie te leiden. Het is niet bekend of de broer van Alfred Schreuder een terugkeer naar de Eredivisie zelf al ziet zitten.

De info over wie de beste papieren heeft voor Slots erfenis wijst vooralsnog niet één onomstotelijke kant op. Volgens Johan Derksen zou Marino Pusic (Shakhtar Donetsk, ex-assistent Slot) topkandidaat zijn, al noemden De Telegraaf en het Algemeen Dagblad tot voor kort de namen van Joseph Oosting (FC Twente) en Rogier Meijer (NEC) als hoog staande op het lijstje.

Oosting gaf afgelopen week al aan bij Twente te zullen blijven. Het vertrek van Slot moet overigens nog wel definitief bevestigd worden.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Feyenoord-nieuws? Word nu lid van het Feyenoord Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
11:03
11:03
Atalanta-coach vreest voor einde seizoen van EK-kandidaat Marten de Roon
18
   
10:47
10:47
Go Ahead Eagles pikt absolute smaakmaker op in de Keuken Kampioen Divisie
3
   
10:38
10:38
Borussia Dortmund maakt van peperdure PSG-aanvaller prioriteit nummer één
3
   
10:14
10:14
Maddison geeft duidelijke boodschap af aan Koeman over EK-selectie Nederland
49
   
09:52
09:52
Rasmus Højlund rekent met cryptische Instagrampost af met opvallende kritiek
24
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (91)

 
Quillinho
 
18
29 april 2024 om 14:30
De vloek van de Schreuders kan dit gaan worden, aparte keuze vind ik wel.
 
Feye_88
 
16
29 april 2024 om 15:04
Want? Is een hele andere trainer dan zn broer. Maar een hele goede trainer vooral.
 
SS96
 
2
29 april 2024 om 16:39
Omdat hij niet te vergelijken is met Arne misschien? En dan bedoel ik in visie/ speelwijze.
 
nielsdeman
 
0
30 april 2024 om 19:16
De vloek van de assistent terughalen en hoofdtrainer maken!
 
FCTwenteRSD
 
17
29 april 2024 om 14:32
De ene Schreuder is de ander niet. Maar dick heeft ook weinig ervaring op het hoogste niveau.
 
rbn_
 
3
29 april 2024 om 14:50
Niet mega veel ervaring idd maar wel een bepaald filosofie wat overeenkomt met Feyenoord.
 
CROOSWYKER
 
3
29 april 2024 om 15:30
Slot had toch ook geen ervaring toen hij naar Feyenoord ging net zoveel als dick schreuder
 
FCTLeon
 
31
29 april 2024 om 16:33
Slot had het bij AZ prima voor elkaar. Dus hoezo geen ervaring?
 
FCTwenteRSD
 
13
29 april 2024 om 16:36
Slot had gewoon ervaring met az en speelde wedstrijden op Europees niveau. Dick heeft het alleen bij pec en op het 3e niveau in Spanje laten zien. Kan je niet echt vergelijken.
 
Brendanfct
 
1
29 april 2024 om 17:22
Inderdaad, ik las hier van velen al dat Oosting te weinig bagage had op het hoogste niveau en daarom niet goed genoeg zou zijn. Ik ben het daar mee eens, maar dan vind het echt heel apart dat Schreuder wel een serieuze kandidaat kan zijn. Hij heeft zowaar nog minder ervaring dan Oosting.
 
CROOSWYKER
 
1
29 april 2024 om 18:37
Niet bij een grote club . Dick heb het toch ook goed voor elkaar
 
CROOSWYKER
 
1
29 april 2024 om 18:42
Van mij hoeven ze allebei niet te komen . Ik zou toch voor Jansen gaan die het altijd bij az goed deed
 
La~Decima
 
0
30 april 2024 om 11:18
Jansen is pure middelmaat, heeft nooit een plan b en trapt altijd in dezelfde fouten. Schreuder heeft iets ontzettend moois opgezet bij PEC. Ja het is een gok maar het is zeker een trainer met potentie. Staat nu ook eerste in de derde spaanse divisie.
 
Cas1
 
8
29 april 2024 om 14:33
Ik geloof dit niet. Het is taktiek; schuif iemand naar voren, die wordt afgebrand en vervolgens kom je met een ander op de proppen. Voor Schreuder zijn er twee opties; Feyenoord EN CL, of nog een jaar Spanje en hopen op een grotere club (maar zal die zo groot zijn als Feyenoord) he zijn wel grote laarzen die je moet vullen na Slot
 
juweel
 
5
29 april 2024 om 14:34
je had toch wel een iets grotere naam verwacht, maar ze zullen er wel goed over nagedacht hebben
 
Tinus88
 
4
29 april 2024 om 14:53
Als je grotere naam zegt, aan welke trainer(s) denk je dan?
 
Gryudo
 
5
29 april 2024 om 16:45
Knutsen (Bodo Glimt), Neestrup (Kopenhagen) of Martin (Southampton). Op dit moment is de Nederlandse trainersgilde te dun bezaait met toppers die gegenpress hanteren. Ze missen ervaring, uitstraling of zijn meer people managers dan echte visionairen of tactici
 
Suc6Magnet
 
5
29 april 2024 om 16:52
Grote namen vroeg Tinus. Daar vallen deze 3 niet onder.
 
RvPstrikerNL
 
0
29 april 2024 om 16:57
De helft van de trainers in de Eredivisie is een grotere naam. Men is dan wel vooral positief over hem, maar zijn trainerscarriere stelt nog niet veel voor. Dit is zijn tweede klus als hoofdtrainer en opnieuw bij een kleine club. Ik hoop dat dit een grap is.
 
Ajaxfollower
 
0
29 april 2024 om 17:02
Knutsen was voor Ajax al onhaalbaar. Dan is het voor Feyenoord helemaal ondenkbaar om zo’n trainer aan te trekken.
 
m1ch43ll
 
6
29 april 2024 om 17:11
Als het enige obstakel de financien waren voor Knutsen en Ajax dan is die onhaalbaar ja. Maar wellicht spelen er nu andere facetten een rol zoals CL voetbal, andere omstandigheden bij Bodo, een stabiele organisatie etc en dan kan het zomaar wel lukken. Of de timing is simpelweg beter, who knows.
 
Tinus88
 
0
29 april 2024 om 17:27
@Gryudo, Ik ken alleen Knutsen, doordat ik mij in hem verdiepte toen hij richting Ajax werd gepraat, en dat lijkt mij zeker een goeie optie. De andere ken ik niet zo heel goed. Maar ik vind dit niet per se grotere namen van Schreuder. Ik vroeg het vooral doordat er niet heel snel grotere namen beschikbaar zullen komen. Die zijn veelal voor Nederlandse teams niet haalbaar. @Michael, Het verhaal van Knutsen bij Ajax was dat het 1. Financieel een lastig verhaal zou worden door aparte constructies en 2. Hij niet midden in het seizoen een team zou willen verlaten. Nadeel is dat het Noorse seizoen nu in volle gang is. Hij lijkt me niet haalbaar. Of hij moet van gedachte zijn veranderd, natuurlijk.
 
dvh5981
 
20
29 april 2024 om 14:39
Iets gladder scheren en het kan zo de tweeling van Arne Slot zijn. Wat is het tegenwoordig toch met al die kale trainerskoppen: Bosz, Slot, Keizer, Ten Hag, twee broertjes Schreuder, Oosting...
 
Cas1
 
26
29 april 2024 om 15:08
Zwaar beroep. Vroeger werd je daar grijs van nu kaal.
 
IronManUtd
 
4
29 april 2024 om 15:08
dvh5981 het verbaast me meer hoeveel mensen de moeite nemen om te praten over en zelfs conclusies te trekken uit kale koppen.
 
NJfromVOL
 
41
29 april 2024 om 15:12
Het verbaast mij dat mensen dat dan weer serieus nemen. Dat is toch duidelijk een posting met een knipoog.
 
IronManUtd
 
0
29 april 2024 om 18:54
NJfromVOL ja maar de grap is er na een miljoen keer wel af. Als die er al was.
 
S600
 
9
29 april 2024 om 15:16
Gen voor kaalheid is dominant, mannen worden met de generatie kaler op hun koppie. Overigens zie ik liever dat mannen het gewoon accepteren en dus afscheren ipv die dunne haartjes nog altijd lang laten. Zo’n genant gezicht vind ik, dan kan je beter hebben dat je hoofd beetje gekkig oogt kaal.
 
Nr.11
 
1
29 april 2024 om 18:15
Ik denk ook dat de afgelopen jaren steeds meer mensen goed voor hunzelf zorgen, goed eten en minder naar buiten gaan voor wat vitamine D
 
Herosennin44
 
4
29 april 2024 om 17:05
@dvh Gemiddeld gezien worden noordelijk Europese mannen wat sneller kaal en over het algemeen als mannen hun haar kwijtraken begint dit begin of midden 30 en vooral bovenop van voor of vanaf je kruin. De meesten van deze kale koppen zullen ook vast vooral bovenop kaal zijn, niet in zijn geheel, maar scheren het gewoon altijd.
 
jomar3
 
4
29 april 2024 om 18:56
Een bekende uitspraak is “waar haar zit, zit geen verstand”. Kale mannen zijn over het algemeen intelligenter. Het is tevens 1 van de 7 mannelijke schoonheden. Ik ben overigens totaal niet bevooroordeeld, aangezien ik zelf ook kaal ben.
 
savantazz
 
10
29 april 2024 om 14:43
Oh nee oh nee!!! Speelde bij PEC compleet kamikaze voetbal zonder enige vorm van visie of lijn in het spel! Zeer onaangename man op de werkvloer, och ik hoop echt dat dit onzin is
 
rbn_
 
13
29 april 2024 om 14:44
Ik had een supporter van Zwolle wat dankbaarder verwacht aangezien Schreuder ervoor heeft gezorgd dat Zwolle financieel er nu een stuk beter voor staat.
 
Oenieboy
 
10
29 april 2024 om 14:57
Klaarblijkelijk wogen de negatieve aspecten wat zwaarder, waarvan deze comment het resultaat is.
 
savantazz
 
6
29 april 2024 om 15:16
Dat is allerminst waar. Hij werkte met een veel te grote selectie incl. salaris. De resultaten verbloemden veel van de chaos die Zwolle was (en nog steeds is). Het is niet alleen maar droefenis uiteraard, maar hij speelde puur voor het resultaat op korte termijn en liet zich niet zien als 'people manager' zoals Slot doet. Hij is het tegenovergestelde type van Slot, dus of dit de persoon is om zijn werk te continueren
 
rbn_
 
4
29 april 2024 om 15:24
Schreuder was gefrustreerd en terecht. Er werd volgens hem tijdens de gesprekken niets gezegd over de financiele problemen. Daar kwam hij zelf achter. Stukjes wat in het AD stond is natuurlijk ook lachwekkend. Wilde Schreuder op 2 velden trainen, toen hij kwam aangelopen maakte een brugklas gebruik van 1 veld waardoor ie niet op 2 velden tegelijk kon trainen. Voor een groot deel is het aan Schreuder en aan de speler zelf natuurlijk te danken dat er zoveel geld is binnen gekomen. Had veel meer kunnen zijn als Zwolle niet zo dom was geweest om een bepaald bedrag in het contract van vd Belt te zetten.
 
Bossie
 
8
29 april 2024 om 14:47
Deed het goed bij vv Katwijk , dus waarom niet bij Feijenoord ?
 
Zanazanyan
 
29
29 april 2024 om 14:51
Speelt echt op een compleet andere wijze dan Feyenoord wil. We hebben dus drie jaar geleden een visie geïmplementeerd qua speelwijze en dan zouden we die nu alweer overboord gooien door Dick Schreuder aan te trekken? Geloof hier weinig van en als het wel waar is een hele aparte keuze.
 
rbn_
 
8
29 april 2024 om 14:55
Je bedoelt qua formatie? Hoog tempo, drukzetten en aanvallend voetbal komt namelijk wel Feyenoord en Schreuder overeen. Op basis daarvan zou ik het begrijpen en een logische aanstelling vinden.
 
Koriander
 
2
29 april 2024 om 14:56
Kun je het verschil in visie uitleggen?
 
Zanazanyan
 
26
29 april 2024 om 15:29
Feyenoord: 433, hoge druk, naar binnen trekkende wingers, inverted backs die als extra middenvelder fungeren om de 6 of centrale vrij te spelen in de eerste opbouwfase en een inzakkende spits. Schreuder: 532/343, geen pure wingers, overlappende backs en middenvelders die vol gas naar voren gaan, vrije man zoekende in de tweede opbouwfase door de voorste twee vrij spelen. Echt de enige overeenkomsten zijn dat ze beiden aanvallend ingestelde formaties zijn die beginnen met hoog druk zetten. Hoe ze vervolgens het voetbal verzorgen qua tactiek zijn echter twee compleet verschillende stijlen. Ik zeg trouwens niet dat ik het een slechte aanstelling zou vinden, maar Feyenoord had één groot probleem voor Arnesen en dat was een herkenbare stijl van de O12 tot Feyenoord 1. Die is nu drie jaar lang geïmplementeerd en succesvol en dan zou je het eerste ineens compleet anders laten spelen? Dat rijmt niet.
 
fiorenoord
 
3
29 april 2024 om 15:32
De visie lijkt wel op die van Slot; verzorgd, aanvallend voetbal met een focus op hoge druk. In de uitvoering is hij wel vele malen minder, zeker verdedigend. Het is nogal kamikaze allemaal, zijn teams scoren veel maar voor elke twee doelpunten gemaakt krijgen ze er eentje tegen. En dan hebben we het nog over het tweede niveau in Nederland of het derde niveau in Spanje. Ik krijg er enorme Jaap Stam gevoelens bij en heb niet het idee dat hij het goed gaat doen bij Feyenoord. Eerder zo'n trainer die naïef op de aanval gaat spelen in de CL en straks een doelsaldo heeft van -20.
 
Zanazanyan
 
9
29 april 2024 om 17:10
Visie is een eindproduct. Hoewel die overeenkomen tussen Slot en Schreuder is de uitvoering (lees: tactiek) om tot dat eindproduct te komen compleet anders. Als je dan je gehele opleiding zo hebt ingericht om te voetballen volgens een bepaalde filosofie zou het erg krom zijn om je eerste elftal ineens volledig anders te laten voetballen. Het belemmert de doorstroom vanuit de jeugd gigantisch wat toch één van de pilaren moet zijn voor Feyenoord. Ik zou het maar een rare move vinden.
 
mansje82
 
2
29 april 2024 om 17:13
Visie is juist helemaal geen eindproduct. Visie is juist een startpunt. Hoe je die visie wil uitvoeren heeft vele factoren.
 
Zanazanyan
 
8
29 april 2024 om 17:49
Het is beiden. Je begint met je einddoel.
 
Batouwe
 
1
29 april 2024 om 18:29
Visie is een zienswijze en in deze context triviaal
 
Real-fan
 
1
29 april 2024 om 18:32
Je kunt nooit een trainer halen met dezelfde visie of tactiek als de voorganger het gaat erom dat ze beidr aanvallend spelen en mooi voetbal spelen een echte vervanger halen die identiek als slot speelt bestaat niet is onmogelijk
 
Zanazanyan
 
4
29 april 2024 om 19:00
Dat hoeft ook niet, je kunt wel iemand halen die in grote lijnen (formatie, zijkanten) dezelfde principes hanteert. Slot en Bosz verschillen ook qua stijl maar hebben in grote lijnen dezelfde principes. Dat de accenten qua tactiek anders liggen maakt dan bar weinig uit. De huidige huisstijl van Feyenoord en Schreuder’s stijl zijn echter dag en nacht. Je zou om te beginnen al een compleet andere samenstelling qua selectie nodig hebben en jeugd inpassen gaat langer duren. Beelen zei het vorige maand nog, hoe erg beide stijlen verschillen. Waarom zou je dat doen terwijl er genoeg coaches zijn wiens visie aansluit op die van de club?
 
fiorenoord
 
0
29 april 2024 om 20:12
@zana Je zegt dat er voldoende coaches zijn met een visie die lijkt op die van Feyenoord, maar welke zijn er daadwerkelijk haalbaar? Ik denk zelf aan Knutsen of Tomasson, maar beide zijn op dit moment niet zomaar beschikbaar. Jesse Marsch misschien?
 
Zanazanyan
 
0
29 april 2024 om 21:34
Tomasson? Heeft die niet net bij Zweden getekend? Marsch, Neestrup en Martin zijn van alle genoemde namen de trainers die ik het meest interessant vind. Daarbij moet ik ook eerlijk toegeven dat er veel namen zijn gepasseerd die ikzelf nooit aan het werk heb gezien: Knutsen is er daar één van.
 
fiorenoord
 
0
29 april 2024 om 22:39
Klopt, vandaar niet zomaar beschikbaar. Wel een Feyenoord-hart en wellicht wil hij de uitdaging wel aangaan. Speelde periodes bij Blackburn echt goed voetbal met een beperkte selectie en leidde ze naar het beste resultaat in jaren. Die Neestrup lijkt me ook wel een goede, heeft het in de CL goed gedaan.
 
Batouwe
 
6
29 april 2024 om 16:41
Ik ben ook niet enthousiast van deze kandidaat. Er zijn betere opties lijkt mij. Hoop dat dit complete onzin is.
 
WesZol
 
5
29 april 2024 om 14:53
Toch snap ik deze hele hype rondon Dick Schreuder niet eerlijk gezegd. Heeft jarenlang bij de amateurs van VV Katwijk getraind (wel goed gedaan daar) en vervolgens alleen een 1.5 jaar PEc Zwolle onderzijn hoede wat volgens mij helemaal niet zo spectaculiar aanvallend voetbal speelde? Nee geef mij maar liever een buitelandse coach ala Neestrup, Farioli, Knutsen, Kompany of Hjulmand. Als het 1 van deze namen wordt zou ik zeer content ermee zijn. Het is dat Oliver Glasner van de winter bij Crystal Palace heeft getekend en het daar tot nu toe geweldig doet anders was dat ook zeker een optie.
 
Koriander
 
3
29 april 2024 om 14:58
"pec Zwolle onderzijn hoede wat volgens mij helemaal niet zo spectaculiar aanvallend voetbal speelde?" Toch best wel juist? Perez liep redelijk met hem weg in die tijd.
 
rbn_
 
7
29 april 2024 om 15:00
Klopt, Schreuder speelde aanvallend en attractief voetbal. Spelers werden daardoor meer waard en dat was cruciaal voor Zwolle want zij hadden geld problemen. Bij Castellon had ie in een zeer lastige start in de voorbereiding omdat de Spanjaarden niet waren gewend om zo aanvallend te spelen. Normaal gesproken tikken zij de bal achterin rond en lopen ze naar achteren zodra ze voorstaan maar dat wil Schreuder juist niet. In de voorbereiding werd er daardoor niet gewonnen maar daarna begrepen de Spanjaarden steeds meer de filosofie van Schreuder en daardoor staan ze nu overtuigend 1e.
 
OREELY
 
1
29 april 2024 om 16:36
die club waar hij zit heeft wel veel financiele middelen vergeleken met andere clubs. Maar dessalniettemin is het knap vind ik, dat hij in spanje alsnog de hele selectie heeft meegekregen in zijn taktiek en speelwijze.
 
rbn_
 
0
29 april 2024 om 16:47
Klopt maar Schreuder gaf in een interview aan dat de eigenaar niet zomaar even miljoenen in de club kan pompen. Als er voor 1 miljoen wordt verkocht dan kan er maar voor 1 miljoen aan spelers worden gehaald. Daardoor verwacht Schreuder volgend seizoen een tussenjaar omdat er weinig spelers verkocht zullen worden en er kan dus ook weinig worden geinvesteerd.
 
RyanGarcia
 
0
29 april 2024 om 15:16
Kan iemand mij vertellen wel stijl Dick Schreuder hanteert? Als ik de reacties lees is het voor de ene een Guardiola en de andere weer een Mourinho. Wie heeft nu gelijk?
 
fiorenoord
 
7
29 april 2024 om 15:41
Het is meer een Bielsa. Ziet er fantastisch uit als het aanvallend loopt, maar is verdedigend zo lek als een mandje.
 
GJ7300
 
0
29 april 2024 om 15:16
Ja, das logisch. Bii Ajax is t praktisch onmogelijk al moet ik zeggen dat niemand meer wat kan zeggen als je ook maar iets presteert volgend jaar.. onvoorstelbaar eigenlijk
 
rotterdamazd
 
0
29 april 2024 om 15:28
Laatst zag ik het bericht dat Mark van Bommel niet meer gelukkig is bij Royal Antwerp. Ik weet dat het geen populair standpunt is, maar Mark van Bommel en Marc Overmars (voorlopig nog geschorst) lijkt mij geen slecht duo.
 
fiorenoord
 
6
29 april 2024 om 15:38
Met die twee hoeven ze de Kuip in ieder geval niet meer af te breken voor de nieuwbouw, dat doet het Legioen dan nog wel voor ze tijdens de presentatie.
 
rotterdamazd
 
3
29 april 2024 om 15:54
hahah, fair point! dan hebben we in ieder geval wel een nieuw modern stadion dat voldoet aan de huidige moderne maatstaven.
 
AndreVlieland
 
0
29 april 2024 om 16:47
Dick is wel een trainer met dezelfde filosofie als Slot dus wat dat betreft een goede keuze zou dat zijn. Vergelijken met Alfred kan je alleen qua familie verder qua spel opvatting niet
 
MarekHamsik17
 
0
29 april 2024 om 16:48
Gelukkig lijkt die niet op zijn broer. Denk dat Alfred Schreuder in de top 3 meest verschrikkelijke trainers ooit van Ajax zit. En die lijst dan of aanvoert of als tweede staat. Gun het Feyenoord wel dat ze deze lijn door kunnen trekken, maar met Schreuder denk ik dat PSV gaat uitlopen op Feyenoord en Ajax weer kan aanhaken.
 
Ali Boembari
 
0
29 april 2024 om 16:54
Goede keuze lijkt mij dit. Vind wel dat Feyenoord hier dan ook een mooie transfersom voor mag neerleggen. Aangezien ze zelf ook 15m voor Slot boeren.
 
MT90
 
0
29 april 2024 om 16:55
Met alle respect voor Dick, maar in mijn ogen ontbreekt het Dick aan de nodige ervaring. Van PEC en 3e niveau in Spanje naar de klassieke top 3 en CL.Voor degene die aangeven dat Slot ook geen CL ervaring had, dat klopt helemaal. Echter speelde Slot met AZ Europees voetbal en daagde hij met AZ de klassieke top 3 uit. In het door Corona gestaakte seizoen stond hij met AZ gedeeld 1e uit mijn hoofd. Kortom, een CV met iets meer body en track record.Pusic lijkt mij een geschikte kandidaat ook al heeft ook hij niet heel veel ervaring als hoofdtrainer, maar ook Knutsen van Bodø Glimt lijkt mij een geschikte opvolger.
 
FairPlayprijs
 
0
29 april 2024 om 18:32
Nee, ik hoop toch Pascal Jansen, Pusic, die van Kopenhagen of Bodo glimmt.
 
ikkezwolle
 
0
29 april 2024 om 22:53
Goede keus