Diego Biseswar: 'Normaal zou geen enkele scheids daarvoor fluiten'
Woensdag, 14 augustus 2019 om 00:29

Diego Biseswar ontpopte zich dinsdagavond bijna tot de grote plaaggeest van Ajax. Niet alleen opende de aanvaller van PAOK Saloniki de score in de Johan Cruijff ArenA, ook bracht hij zijn ploeg vlak voor tijd terug tot 3-2. Het was niet genoeg om door te stoten naar de laatste voorronde van de Champions League en dus kijkt Biseswar 'heel bedroefd' terug op de wedstrijd, zo vertelt hij aan Ziggo Sport.

De voormalig jeugdspeler van Ajax en profspeler van Feyenoord erkent wel dat het een 'leuke wedstrijd' was om naar te kijken. "Het ging heen en weer. We kunnen trots zijn, maar de beslissingen van de scheidsrechter met de strafschoppen waren cruciaal", stipt hij aan. Arbiter Craig Pawson kende liefst drie strafschoppen toe aan Ajax: eentje voor een duw van Dimitris Pelkas aan David Neres, eentje voor een handsbal van Biseswar zelf en eentje voor een duw van Léo Matos aan Nicolás Tagliafico.

Biseswar was het niet met alle beslissingen eens. "Normaal zou geen enkele scheids daarvoor fluiten", zegt hij over de laatste strafschop van Ajax. "Maar al met al was het een aardige wedstrijd." Biseswar had bovendien het gevoel dat Tagliafico zelf een overtreding beging op Matos, vlak voordat hij de 2-1 binnenkopte na een corner van Hakim Ziyech. Matos ging naar de grond, maar het doelpunt van Tagliafico telde. Tot slot merkte Biseswar vlak voor het laatste fluitsignaal, bij een 3-2 stand, een handsbal van Sergiño Dest op.

Buiten het strafschopgebied kreeg de rechtsback de bal tegen zijn arm. "Iedereen zag het. Het was niet helemaal dezelfde situatie als bij mij, maar hands is hands. Als we een vrije trap hadden gekregen, hadden we misschien kunnen scoren. Iedereen was een beetje pissed off", aldus Biseswar, die evenwel blij was met zijn twee doelpunten en de deur openhoudt voor een terugkeer in Nederland. "Als er een leuk project komt, waarbij ik jonge jongens kan helpen en zelf kan spelen, dan zou ik er zeker voor openstaan", reageert de 31-jarige buitenspeler desgevraagd.

Meer nieuws
   
21:09
21:09
Perez loopt vooruit op PSV-transfer: '35 miljoen is toch wel heel veel geld?'
10
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
20:59
20:59
Paris Saint-Germain wederom kampioen van Frankrijk na nederlaag AS Monaco
10
   
20:31
20:31
Prolongatie titel definitief uitgesloten voor Royal Antwerp na nieuwe nederlaag
1
   
20:30
20:30
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (133)

 
Corona
 
262
14 augustus 2019 om 00:33
Gewoom 3 zuivere penals. Niet zo zeuren Diego.
 
RUTGERRR
 
38
14 augustus 2019 om 01:07
Naar mijn mening was de 2e penalty veel te makkelijk gegeven, maar je kan hem geven. De eerste en laatste waren naar mijn mening terecht. Echter is het wel uniek dat er 3 penalties worden gegeven, dat zie je niet elke dag. Ook moet ik zeggen dat ik PAOK erg goed vond spelen, leuk om te zien. Oh Ja, Ziyech mag geen vrije trappen meer nemen.
 
Drex
 
55
14 augustus 2019 om 01:30
Tweede penal is volgens de aangescherpte regels correct gegeven. Hierdoor is “aangeschoten hands” gewoon hands.
 
Musi26
 
53
14 augustus 2019 om 01:41
Zo is de nieuwe regel niet. Aanvallend hands is vanaf heden altijd hands. En verdedigend dus nog gewooj de oude regel.
 
Dammie
 
4
14 augustus 2019 om 07:04
De nieuwe regel is dat in aanvallende zin een bal op de hand altijd hands zou moeten zijn; niet in verdedigende zin zoals deze
 
jaakke
 
21
14 augustus 2019 om 07:09
Alle drie de pingels volkomen terecht en logisch. Hoe zuiver wil je ze hebben.....? Dit waren drie schoolvoorbeelden. En btw Huntelaar had er nog een moeten krijgen.
 
fcu_030
 
4
14 augustus 2019 om 08:29
Je heb zeker nooit zelf gevoetbald ? Ik ben blij voor het nederlandse voetbal maar heb echt respect voor de ajacieden die wel eerlijk naar hun club kunnen kijken. Maar ze zijn door dat is het belangerijkste! Maar alle 3 terecht..... ajacieden gefeliciteerd en nog 1 ronde knalle!
 
4fRedondo
 
11
14 augustus 2019 om 08:29
Als jij zegt dat Huntelaar ook 1 had moeten krijgen ben je al niet meer geloofwaardig betreft je openingszin ??. Huntelaar klemt de arm van de Griekse speler en gaat vervolgens theatraal naar de grond. En vervolgens veel bombarie. Het is Huntelaar die de overtreding maakt en hoopt de scheidsrechter op het verkeerde been te zetten. Jammer dat je dat niet objectief kan beoordelen. Daarbij kwam de bal daar ook totaal niet in de buurt. Veldman is wel een groot risico bij corners tegen. Die omarmt met 2 armen zijn tegenstander. Dan mag je blij zijn dat de bal daar niet in de buurt komt anders is het een 100% penalty. Volgens de regels waarschijnlijk nu ook, maar als er geen bal in de buurt komt vind ik dat persoonlijk onzin. Er wordt dan geen scoringskans / doelpoging ontnomen.
 
tinus45
 
14
14 augustus 2019 om 08:30
Dus was de handsbal op het einde ook gewoon een vrije trap voor PAOK. Scheidsrechter floot gewoon 1 kant op....dat kon zelfs een blinde nog zien
 
Troy010
 
7
14 augustus 2019 om 08:32
Hoezo die 2e terecht? Normaal wordt er altijd gezegd: het is van heel dichtbij en hij kan ze arm er niet afhakken, toch? En nee, de nieuwe handsregel heeft alleen betrekking op de aanvallende ploeg, niet de verdedigende. Die 3e vond ik ook best discutabel, Huntelaar voelt iets op zijn schouder, gaat neer en in het neergaan raakt hij die PAOK speler die dus Nico duwt. Dit zeg ik puur ondat de scheids fluit voor de duw op Nico en die speler ook geel geeft. Maar buiten alles, Ajax is door en dat is goed voor het NL voetbal.
 
ninjakai
 
6
14 augustus 2019 om 09:14
Jep, zal het je nog erger vertellen. De eerste pingel had overgenomen moeten worden. Keeper stond totaal niet op zijn lijn en wordt hier zelfs door de scheids opgewezen bij de 2e pingel. Hoor je niemand over. De grootste plaaggeest van Ajax had niet meer op het veld gestaan. Kreeg geel voor babbelen en had geel moeten hebben voor onbesuisd inkomen, kreeg Martinez ook terecht geel voor. En ik heb nog wat Grieken met 2 benen zien inkomen. Nee vooral blijven hangen op die 2e penalty. Zogenaamd zwaar onterecht. Ik heb vorig seizoen echt meer onterechte pingel gegeven zien worden voor handen die dichter bij het lichaam zaten en waar het om totaal ongevaarlijke passes en afstandschoten ging. Blijkbaar is dat de norm in de CL.
 
Peter_Selie
 
0
14 augustus 2019 om 11:27
Dan zou de hands van Dest ook meegenomen moeten worden. Ik denk dat Biseswar daar op doelt.
 
London Calling
 
0
14 augustus 2019 om 13:08
Er zijn helemaal geen aangescherpte regels voor hands bij penalty situaties. Alleen bij aanvallend hands zijn de regels aangepast, daar moet nu altijd voor worden gefloten of het nou aangeschoten was of niet.
 
RinkSchippers
 
1
14 augustus 2019 om 16:39
Dat waren 3 zuivere penaltys en die 1e had opnieuw gemoeten.
 
El Fenomeno
 
81
14 augustus 2019 om 00:38
De eerste is twijfelachtig. Bal komt van een halve meter en ging niet richting de goal en is eerder aangeschoten en bij die derde kun je ook je vraagtekens zetten. Ik denk dat 9 van de 10 scheidsrechters geen drie penalties hadden toegekend.
 
De Toekomst
 
42
14 augustus 2019 om 00:55
Ik heb het net even teruggekeken en ben het met jou eens. We mogen niet klagen qua scheidsrechter.
 
 
23
14 augustus 2019 om 01:10
Ik heb het net ook even teruggekeken aangezien ik de wedstrijd niet kon zien en dus op de radio heb geluisterd. Daarnaast reacties gevolgd op VZ en daarmee kreeg ik het beeld dat we een aantal discutabele penalties hadden gekregen. Maar het nu gezien te hebben vind ik 2 van de 3 penalties gewoon overduidelijk. Dus de onzin dat ik hieronder lees over dat de scheids Ajax naar de volgende ronde heeft geloost echt overdreven. Paok dacht dat het american football was in plaats van voetbal dus in die zin hebben zij het ook aan henzelf te danken.
 
Musi26
 
32
14 augustus 2019 om 01:42
Scheids was was gewoon nutraal, want anders waren er een aantal van paok voor de 90ste minuut gaan douchen.
 
JDG84
 
6
14 augustus 2019 om 07:13
Ik vind het ook allemaal wel meevallen hoor. Eerste is simpel. Loopt blind in de rug bij neres. Had niets met schouder tegen schouder te maken. De tweede is een pass binnen de 16 die met een uitgestoken arm wordt tegen gehouden. Kan hij er iets aan doen, nee. Maar kan je er een pingel voor geven? Jazeker. De derde is in mijn optiek gewoon een penalty voor de eerste overtreding voor vasthouden van huntelaar. Wat daarna gebeurd is niet meer relevant. Scheids heeft ook paok een aantal makkelijke overtredingen gegeven, maar dat was nietbinnen de 16. Paok kan ook twee keer direct rood krijgen, waar ze niets voor krijgen. Met var loopt die pot misschien heel anders, maar ik vond de beste man prima fluiten en begrijp de kritiek op hem niet zo goed.
 
100% Meijer
 
3
14 augustus 2019 om 07:31
Ik vond 2 van de 3 penalties ook zeker terecht. Maar ik ben ook van mening dat de keeper er met rood af had gemoeten. Daar hoor je natuurlijk niemand over die wil doen voorkomen dat Ajax de scheids mee had?!
 
Troy010
 
3
14 augustus 2019 om 08:36
Nee, bij de derde ga je de mist in omdat hij niet fluit voor het aanraken van Huntelaar maar voor de daarop uitvloeiende duw op Nico. De scheids ziet dus geen overtreding op Huntelaar, maar door zijn val brengt hij de PAOK speler uit balans die dus ongelukkig Nico duwt. Het is dus wel relevant wat er daarna gebeurt.
 
El Fenomeno
 
3
14 augustus 2019 om 10:59
Keeper rood? Omdat die keurig de bal wegkopte ver voor zijn goal? Doe svp je Ajax bril af.
 
 
1
14 augustus 2019 om 11:21
Rood gaat een beetje ver. Maar keurig de bal wegkopt? Hij vloog aardig onbesuisd in waar die nog net de bal aantikt en daarna vol in een Ajax speler klapt.
 
El Fenomeno
 
1
14 augustus 2019 om 11:26
Het was ook geen gele kaart als je het mij vraagt, net als dat Martinez de bal speelde en ook geen geel verdiende.
 
repuiztav
 
26
14 augustus 2019 om 00:44
Nouja, niet allemaal zuiver. Maar je kon ze alle 3 geven, dus ik was het niet oneens met de beslissingen van de scheids.
 
RicardoCarlitos
 
25
14 augustus 2019 om 00:49
Grapjas, bij de 3e penalty word hij gewoon tegen een ajax speler aangeduwd, kon hij niet eens iets aan doen.. en derbij veltman duwt aan het begin van de wedstrijd ook iemand in de rug.. maar daar was je wss wel mee eens met de ref? Haha wat een klucht de mensen op deze site
 
Klene
 
9
14 augustus 2019 om 01:26
Is het je echt niet opgevallen dat die Crespo gewoon aan de schouder van Huntelaar trekt bij die 3e penalty. Ik vermoed dan ook dat er voor die overtreding gefloten wordt. Met Tagliafico viel het inderdaad wel mee. De eerste is gewoon oerdom als je zo’n licht mannetje als Neres zo’n duw geeft. De tweede is tegenwoordig gewoon hands, niet dat ik het ermee eens ben overigens. Dus je kan alle 3 geven in mijn ogen, alleen gebeurd dat zo goed als nooit, zeker niet zonder de VAR.
 
Musi26
 
19
14 augustus 2019 om 01:44
Ajax kreeg voor kleine duwtjes geel. Paok niet. Of te wel hij floot niet voor en ook niet tegen ajax. Discussiëren doe je trouwens zonder mensen te beledigen.
 
Lucagio
 
6
14 augustus 2019 om 03:49
Bij de derde penalty wordt Huntelaar naar beneden getrokken waardoor hij Sl niet meer richting de bal kon, dit heeft de scheids wellicht ook gezien. Daarnaast Paok niet klagen want hadden zeker 2 spelers met rood kunnen vertrekken
 
jaakke
 
1
14 augustus 2019 om 07:12
Precies, hij trekt Huntelaar bij de derde aan de schouder om. Helaas voor de haters, maar loepzuivere pingel.
 
Troy010
 
1
14 augustus 2019 om 08:38
Nee, want de spelere die Nico duwt krijgt geel. Dus er wordt niet gefloten voor de overtreding op Huntelaar. De eerste is niet "gewoon" hands want de nieuwe regel heeft alleen betrekking op aanvallende ploegen.
 
Klene
 
1
14 augustus 2019 om 11:34
Die tweede is tegenwoordig wel ‘gewoon’ hands, want zijn arm zit in een onnatuurlijke positie. Zoals gezegd, ik ben het er niet mee eens, maar tegenwoordig worden daar gewoon penalty’s voor gegeven. Ik zat in het stadion en wist niet wie er geel kreeg bij de derde en in samenvattingen kan ik ook niet terugzien wie er geel kreeg voor die overtreding. Bij Tagliafico gebeurde niet heel veel, maar op Huntelaar werd wel degelijk een overtreding gemaakt in de 16 door PAOK.
 
janter
 
15
14 augustus 2019 om 01:19
Ik zag ook 3 penalties. Zo gek vond ik die beslissingen nou echt niet. Wordt hier net gedaan alsof het 'bizarre' penalties waren...
 
Grunnhopper
 
1
14 augustus 2019 om 07:13
Die handsbal vond ik wel een dingetje, hij kan natuurlijk daar niks aan doen en dan vind ik het geen penal. Maar goed Ajax is door, enige wat telt
 
Sanogo
 
2
14 augustus 2019 om 10:16
Je zegt eerst dat het belachelijk is en vervolgens dat ze die regel aan moeten passen. Dus het was een terechte penalty maar je bent het niet eens met de regels? Net zoals die andere penalty's terecht waren misschien?
 
PMO17
 
0
14 augustus 2019 om 14:07
@sanogo Lezen wat er staat, voordat je begint te schreeuwen. Het is belachelijk dat die scheidsrechter de tweede penalty geeft. De regel dat ze daar een penalty voor geven moeten ze aanpassen.
 
misseva88
 
50
14 augustus 2019 om 00:37
Moet zeggen dat ik Biseswar in zijn tijd bij Feyenoord niet overtuigend vond, maar in de twee wedstrijden tegen Ajax heeft hij toch wel indruk gemaakt. Grappig om te zien dat een speler die op een dergelijke manier zijn eigen weg vindt zich gewoon goed blijft ontwikkelen. In die 180 minuten plus blessuretijd was hij een echte plaaggeest voor Ajax.
 
repuiztav
 
27
14 augustus 2019 om 00:42
Biseswar was inderdaad geen hoogvlieger, maar ik herinner me zijn prachtige doelpunten nog wel. Als hij een goal maakte, waren ze meestal schitterend. Prima carrière heeft die jongen uiteindelijk toch voor elkaar gekregen en het is hem van harte gegund.
 
Musi26
 
1
14 augustus 2019 om 01:46
Volgens mij speelde hij in zijn Feyenoord tijd altijd goed tegen ajax.
 
WouterSL
 
1
14 augustus 2019 om 04:07
Klopt vooral in de Kuip
 
Gerard13
 
8
14 augustus 2019 om 00:38
Volgens het boekje penalty's. Helaas floot deze scheids overal voor en had hij de 2e niet hoeven geven. Maar de arm is niet langs het lichaam dus als we mierenneukerig gaan doen kan je m geven.
 
Dr. Duck
 
28
14 augustus 2019 om 00:55
Diego was het met geen enkele beslissing van de scheidsrechter eens als die niet in het voordeel van paok was. Overal had hij commentaar op en het is een wonder dat hij de wedstrijd uit heeft mogen spelen. Dit telt ook voor meerdere paok spelers en begeleiding want er stonden constant 4 spelers bij de scheidsrechter en 3 man bij de grensrechter. Hier moeten scheidsrechter een veel duidelijkere en hardere lijn trekken. Alleen aanvoerder mag iets vragen of zeggen, de rest krijgt gewoon geel. Paok krijgt mijn respect voor het gedisciplineerde spel, maar het theater en het constante gemekker was verschrikkelijk om te zien. Diego had daar een grote rol in.
 
RUTGERRR
 
25
14 augustus 2019 om 01:10
Bij Ajax stonden Martinez en Tadic ook continu te kampen, iets waar ik niet blij mee ben. Tadic is daar een kei in, maar Martinez kan het blijkbaar ook. Wat dat betreft kunnen ze meteen naar Spanje toe.
 
alkatorian
 
8
14 augustus 2019 om 01:18
Zal in Argentinië wel de normaalste zaak van de wereld zijn. Hoop wel dat Martinez dat afleert. Tadic kan bloedirritant zijn. Een beetje onze Luuk de Jong.
 
nmekenkamp
 
4
14 augustus 2019 om 01:07
De pingels van Feyenoord en FCTwente waren ook aangeschoten hands. Dus dat zijn de richtlijnen. Makkelijk gegeven, maar volgens de instructies.
 
WouterSL
 
1
14 augustus 2019 om 04:08
Het was lullig maar duidelijker kon toch niet
 
Iseldiroed
 
1
14 augustus 2019 om 07:25
Al vloot hij niet voor de aanval vd keeper op Ziyech. Had donkerrood moeten zijn. Ook kreeg Ajax voor kleine dingen snel geel en Poak voor zwaardere overtredingen niets. Als laatste (al vergeet ik vast een heleboel) had huntelaar voor de derde penalty al een penalty moeten krijgen omdat hij werd neergetrokken in de 16. Ohja. De eerste penalty had overgemoeten omdat de keeper te vroeg van de lijn was.
 
Spijkenisser
 
1
14 augustus 2019 om 08:07
Derde vond ik twijfelachtig zeker gezien de rol van Huntelaar. In mijn ogen zorgt het onbalans van Huntelaar dat de verdediger ook uit balans raakt, en in die volgorde is het geen penalty maar een vrije trap. Cruciaal punt.
 
London Calling
 
0
14 augustus 2019 om 13:40
Je kan ze inderdaad alle 3 geven, maar overduidelijk vond ik ze niet, en kennelijk vinden meer mensen dat gezien de reacties hier, inclusief die van een groot aantal Ajax fans. Natuurlijk is de eerste een duw in de rug alleen zijn er genoeg scheidsrechters die het te licht zouden vinden. Bij de tweede kan de speler zijn arm er niet afhalen en werd hij van dichtbij aangeschoten, hij ging niet met zijn hand naar de bal en het was geen onnatuurlijke houding (hij zat in een beweging). En bij de derde werd er i.i.g tussen huntelaar en de verdediger heen en weer getrokken waarna zij in tagliafico met zijn verdediger vielen. Als je ze dan alle drie tegen krijgt terwijl ze overduideluik zijn begrijp ik best dat je niet blij bent met de scheidsrechter.
 
Beastman
 
9
14 augustus 2019 om 00:39
Tsja er zit geen limiet aan het aantal pingels als je maar blijft duwen en hands maken. De VAR heeft ook niet ingegrepen. Hij speelde wel een goeie pot, veruit de gevaarlijkste bij Paok. Ongelukkig met die handsbal.
 
misseva88
 
47
14 augustus 2019 om 00:41
Er was dan ook geen Var.
 
WouterSL
 
4
14 augustus 2019 om 03:16
Echt haha had ik niet door. Hij leek zo zeker van zijn zaak. Vond al raar dat het geval met Hakim en de keeper niet bekeken werd. Was wel heel onbesuisd inkomen. Maar of het een overtreding was weet ik niet
 
Ivoten Broek
 
7
14 augustus 2019 om 05:20
Donkerrood was dat.
 
Beastman
 
0
14 augustus 2019 om 09:23
Ja klopt mijn fout. Ik was ook al bang dat die van Tagliafico zou worden afgekeurd en er gebeurde niets. Met VAR was dit een hele andere wedstrijd geworden al denk ik niet dat de VAR een van die pingels had afgekeurd overigens aangezien geen enkele beslissing een duidelijke fout was. De VAR had wel de eerste pingel laten overnemen hoor. Hij was ver van zijn lijn.
 
JoeCartoon
 
4
14 augustus 2019 om 00:42
volgens mij is er geen var bij de voorrondes.
 
jaakke
 
0
14 augustus 2019 om 07:18
Wat natuurlijk belachelijk is! Want tevens zijn de extra arbiters op de achterlijn er dan ook niet meer.
 
RicardoCarlitos
 
28
14 augustus 2019 om 00:46
Ja want bij de duw van veltman was er blijkbaar ineens wel een 'limiet' op de pingels he? En de 3e penalty waar Matos geduwd word in de rug en zo de speler van ajax aanloopt. Oke je kan eens mazzel hebben met de scheids, maar dan nog de arrogantie hebben dat het correct was allemaal..
 
JoeCartoon
 
16
14 augustus 2019 om 00:50
Vind het een onnodig om zo opgefokt te doen over de beslissingen hoor. Alleen de 3e penalty was een beetje discutabel. maar als er geen var is, ligt het ook een beetje aan de hoek van de scheidsrechter en het moment zelf. Al met al vond ik deze scheids beter fluiten dan die van vorige week in Griekenland.
 
gaeajax94
 
10
14 augustus 2019 om 01:10
Zware avond voor je omdat Ajax door is. Misschien ietwat geluk, maar wel verdiend door over 2 wedstrijden. De eerste 2 penalties gewoon terecht. 2e is zwaar gestraft maar met de nieuwe regel is het gwn een penaltie. Duw van Veltman kan ik mij niet herinneren sorry, bij de goal van Tagliafico lieten ze geen goede beelden zien van het moment toen die verdediger neerging.
 
jaakke
 
1
14 augustus 2019 om 07:20
JoeCratoon, er was niets discutabel aan die derde. Kijk maar eens terug, dan zie je dat Huntelaar naar de grond wordt getrokken. Loepzuivere pingel.
 
Musi26
 
2
14 augustus 2019 om 01:48
Er was geen var. Was voor poak maar goed ook, want dan eindigden ze de wedstrijd met 8 man.
 
Ivoten Broek
 
2
14 augustus 2019 om 05:21
7 plus 3 trainers eraf
 
JoeCartoon
 
6
14 augustus 2019 om 00:40
Nou, hoop dat ie terugkomt in de eredivisie. Vond hem in beide wedstrijden tegen Ajax een van de gevaarlijkste spelers van Paok. Snel, sterk en een prima schot.
 
Noldries
 
19
14 augustus 2019 om 00:40
Leuk interview met hem. Erg bescheiden. Goede speler geworden. Veel dreiging. Is wel echt een mannetje in Griekenland
 
LilywhiteNL
 
0
14 augustus 2019 om 11:09
Inderdaad een hele leuke speler. Hij doet me een beetje denken aan Willian met z'n kapsel natuurlijk maar ook vooral z'n creativiteit en speelstijl. Erg sterk bovendien, snel, doelgericht... zou denk ik voor iedere ploeg in NL op Ajax na een toegevoegde waarde kunnen hebben.
 
Dylan16
 
18
14 augustus 2019 om 00:46
Alle 3 de penalty’s waren gewoon terecht. Ik vond de scheidsrechter voor de rest matig fluiten. Biseswar moet niet zeuren want bij de eerste penalty heeft hij Paok nog gematst want eigenlijk moest hij overgenomen worden omdat de keeper niet met 1 been op de lijn bleef staan... Paok maakte hun eigen kansen ook niet af anders had het een andere uitslag geworden!
 
RicardoCarlitos
 
7
14 augustus 2019 om 00:51
Heel terecht ja, net zoals de pingel van veltman op die speler van paok? En overgenomen worden omdat tadic hem mist? 9/10 keepers blijft niet staan. Puur neutraal gezien vind ik paok zwaar benadeeld en vind ik het knap dat ze zo rustig konden blijven.. maar goed voetbal is kansen afwerken en dat hebben ze nagelaten
 
JoeCartoon
 
31
14 augustus 2019 om 00:58
Rustig konden blijven? Paok was behoorlijk aan het schoppen en na de wedstrijd stormden er drie assistenten met het schuim op hun bek naar de scheidsrechter.
 
Dylan16
 
11
14 augustus 2019 om 01:07
Het gaat er niet om of Tadic hem mist... er is een nieuwe regel en dat is dat de keeper met 1 been op de lijn moet blijven staan. Als er een var was, had die overgenomen moet worden. Paok is totaal niet benadeeld want ik had juist soms het idee dat hij met Paok mee floot
 
Musi26
 
20
14 augustus 2019 om 01:50
Puur neutraal gezien? Uit jouw bewoordingen komt geen enkel neutraal woord.
 
Ivoten Broek
 
4
14 augustus 2019 om 05:22
Pingel had 100% overgenomen mogen worden. Keeper bewoog ruim voor fluitsignaal. Kijk maar even terug ??
 
Spijkenisser
 
0
14 augustus 2019 om 08:10
@ivoten, En dan? Dan kunnen we met zekerheid zeggen dat Ajax ook door was?
 
binny
 
10
14 augustus 2019 om 00:48
Volgens de regels een pingel. Biseswar was goed in dit tweeluik, zeker de beste, de enige herinnering die ik van hem heb was een alleraardigste knal tegen Roda of Willem II, misschien dat die tegen Roda van Cabral kwamen. Verder is dit waarom de VAR nodig is, want Neres werd ook afgefloten terwijl hij 1op1 ging.
 
JoeCartoon
 
8
14 augustus 2019 om 00:54
Precies, dat zou buitenspel geweest zijn maar geen herhaling van gezien. Ook de bodycheck van die Griekse keeper op Ziyech was prachtig om te zien, maar absoluut bewust en had minimaal een gele kaart moeten zijn. Snap ook niet zo goed waarom er geen VAR is, er staat zoveel geld op het spel.
 
binny
 
3
14 augustus 2019 om 01:27
Ben het met je eens, het is gewoon idioot, maar de VAR toepassen kost ook geld voor de Uefa, dat stoppen ze pas erin als de andere ploegen die zij belangrijk vinden er niet bij kunnen zijn.
 
007
 
3
14 augustus 2019 om 00:51
Alleen de tweede pingel is wat discutabel. Die discussie over wel of geen penalty bij hands zal altijd wel zo blijven. Bij de twee andere werd er duidelijk geduwd.
 
FCkorsou
 
5
14 augustus 2019 om 01:03
Maar veltman duwde ook?
 
Peperbus038
 
4
14 augustus 2019 om 01:27
Dus in de toekomst ...Als je in de 16 staat, gewoon de bal opwippen en je hebt een penalty. Effectiever dan schieten.De andere penalty's waren wel penalty's denk ik. Al kon je zien dat hunterlaar al driftig opzoek was naar een strafschop
 
Ivoten Broek
 
2
14 augustus 2019 om 05:25
Huntelaar maakte het verschil
 
sk-arsenal
 
2
14 augustus 2019 om 01:36
Vindt ze nog steeds zuivere penalty's, die van biseswar was overduidelijk want zijn onderarm stak uit en was niet tegen het lichaam aan. Het is vrij simpel, ze waren ook zelf beetje raar aan het ballen door bij 0-1 en 1-1 nog tijd te rekken. Keeper die onnodig dook, dat sloeg helemaal nergens op. Maar goed scheids was gewoon goed aan het fluiten.
 
Musi26
 
5
14 augustus 2019 om 01:55
Ik vond de scheids juist ontzettend slecht fluiten. Beide kanten op.
 
tubes
 
1
14 augustus 2019 om 05:00
1 van de PAOK spelers gaf Onana een schop toen hij de bal te lang vast hield onder het oog van de scheidsrechter maar die deed er niets tegen. Paok had veel meer kaarten moeten hebben en kwam geregeld goed weg.
 
Baardgrasmus
 
6
14 augustus 2019 om 06:46
Blij dat een Nederlands club door is, maar ik heb zelden een Europese avond gehad waar het zo ontzettend mee zat voor een Nederlands team zeg. Hier had Ajax gewoon uitgeschakeld kunnen worden, drie penalties waar je over minimaal één en wellicht twee toch heel erg kan discussiëren. En dan ook nog die goal van Tagliafico, nou ja, was het Ajax geweest in de positie van Paok, we hadden hier toch flink op de Uefa gezeken. Maar goed, voor Nederlandse voetbal goed zullen we maar zeggen.
 
jaakke
 
4
14 augustus 2019 om 07:27
Welnee, jij wil er over discussiëren. Dat mag, naar alle drie zuivere pingels. Als hij geen hands maakt staan er drie of vier spelers van Ajax op 11 meter zo’n beetje vrij voor de keeper met bal.
 
ajaxchamps
 
1
14 augustus 2019 om 09:52
Als het andersom was geweest hadden we hier de veroorzakers van de penaltys met de grond gelijk gemaakt. Dan waren dat domme en waardeloze spelers geweest of slechte aankopen. Als Blind zo'n penalty had veroorzaakt zoals Paok gisteren deed was de kritiek niet meer te overzien in Nederland.
 
FranckLe Noble
 
0
14 augustus 2019 om 08:39
Waar zijn de tijden heen dat we blij waren met Champions League kwalificatie? Ik hoop dat Ajax volgende wedstrijd ook weet te winnen, maar ik zou zeker niet gaan onderschatten. Ook gister speelde je natuurlijk wel gewoon tegen de ongeslagen kampioen uit Griekenland.... Een beetje nederigheid zou wel op z’n plaats zijn.
 
Rob_AFCA
 
0
14 augustus 2019 om 09:22
Biseswar is zeer positief opgevallen trouwens! Heeft zich in het buitenland stormachtig ontwikkeld. In zijn tijd bij Feyenoord was het meer een blind paard. Nu zit er in elke actie enorm veel dreiging en als o.a Pelkas had opgelet had hij Paok naar de volgende ronde geloodst.
 
curtazimo
 
0
14 augustus 2019 om 11:17
Zowel vorige week als gister beste man bij Paok. Heel vervelend om tegen te spelen; balvast, loopt overal, zoekt slim de ruimtes en heeft n goede trap in zn poot. Mooi dat ie niet 5 minuten eerder scoorde want ik vreesde een Tottenham-scenario...
 
 
0
14 augustus 2019 om 10:35
Zo'n handsbal is vanaf dit jaar toch altijd een pingel? Ik vind alleen die laatste penalty discutabel aangezien Huntelaar daar de eerste overtreding maakt. Of Tagliafico een overtreding maakte, geen idee, heeft iemand dat teruggekeken? En dan bij Voorkeur iemand zonder Ajax, Amsterdam of 020 in z'n naam? Oke voorruit, en ook niet iemand met Feyenoord, Rotterdam of 010 in z'n naam.
 
curtazimo
 
0
14 augustus 2019 om 11:15
Vanuit t stadion heb ik de overtreding op Huntelaar, of andersom, niet meegekregen. Dacht eerlijk gezegd gewoon aan n duel. Heb t nog niet teruggekeken, maar ik stond eigeniijk te wachten totdat de scheids zou fluiten voor een overtreding bij de goal van Nico. Niet minder blij om het resultaat hoor... :-D
 
Oelie Wapper
 
0
14 augustus 2019 om 11:33
Nee, zo'n handsbal is altijd een overtreding als gemaakt door de aanvallende partij. Voor de verdedigende partij gelden nog steeds dezelfde regels over opzet. Opzet betekent dat je bewust de bal raakt óf door de houding van je armen bewust het risico neemt dat je de bal raakt (bijvoorbeeld door ze hoog te houden, wanneer de bal naar je toe komt). En bij het bepalen van hands, is ook de afstand die de bal aflegt naar de hand een belangrijke factor.
 
Klene
 
0
14 augustus 2019 om 11:50
Bij de derde penalty wordt er als eerst een overtreding of Huntelaar gemaakt, dus gewoon een penalty. Scheids fluit alleen voor een overtreding op Nico heb ik gelezen en dan is ie discutabel. Tagliafico geeft, bij zijn goal, die jongen een duwtje in de rug en die gaat echt op een belachelijke manier naar de grond. Met de VAR was ie wel afgekeurd denk ik.
 
icemano84
 
0
14 augustus 2019 om 11:32
In eerste instantie zeg ik 3 terechte strafschoppen. Die handsbal is gewoon volgens de regels, dus die moeten 10 vd 10 scheidsrechters gewoon geven. De laatste is achteraf twijfelachtig, maar ik snap dat de scheids zonder VAR gewoon een pingel geeft. Die keeper had bij Ziyech gewoon geel moeten krijgen, volgens mij was het zeker gevaarlijk spel. Met een hoog been/karate trap waarbij je de bal speelt en de speler raakt is het normaal ook vrije trap en geel. Ajax had de scheids niet tegen, maar ik vond um ook niet partijdig.
 
Richardpraha
 
0
14 augustus 2019 om 11:36
"normaal zou geen enkele scheids daarvoor fluiten"....hoe kom je daar in Godsnaam bij beste Diego???? Gewoon zuivere penalty, geen discussie over mogelijk.