Dortmund houdt PSG en Mbappé in toom en mag dromen van CL-finale
Woensdag, 1 mei 2024 om 22:55

Borussia Dortmund heeft zichzelf woensdagavond een goede dienst bewezen door in eigen huis met 1-0 te triomferen in de heenwedstrijd van de halve finale van de Champions League. Tegenstander Paris Saint-Germain kreeg in het Signal Iduna Park de nodige kansen, maar had het vizier op allesbehalve scherp. Niclas Füllkrug maakte namens Dortmund de enige treffer.

Aan de kant van de thuisploeg begon Ian Maatsen als enige Nederlander in de basis. Afgelopen Bundesliga-speelronde moest hij nog toekijken wegens een schorsing, maar tegen PSG verscheen de back aan de aftrap. Voor Donyell Malen was meedoen in het duel een race tegen de klok. De aanvaller bleek fit genoeg om tot de selectie te behoren, maar deed niet vanaf het begin mee.

Bij PSG was er een basisplek voor Kylian Mbappé. De steraanvaller moet het in de Ligue 1 met enige regelmaat doen met een reserverol, maar in de Champions League startte Mbappé woensdag als centrale spits. Hij werd geflankeerd door Bradley Barcola (links) en Ousmane Dembélé (rechts).

Het eerste gevaar van de wedstrijd kwam van de bezoekers. Dembélé, die een verleden heeft bij Dortmund, kapte zijn tegenstander uit en probeerde het maar eens vanaf net buiten het zestienmetergebied. Zijn poging met rechts ging een metertje naast de voor hem verkeerde kant van de paal.

Enkele minuten daarna volgde de eerste grote kans voor Dortmund. Marcel Sabitzer werd door Julian Brandt voor de keeper gezet, maar van dichtbij kon Gianluigi Donnarumma redding brengen. Niet veel later werd door scheidsrechter Anthony Taylor de eerste gele kaart van de wedstrijd uitgedeeld. Maatsen was zijn directe tegenstander even kwijt en moest een overtreding begaan om groter gevaar te voorkomen. Kort daarop dacht PSG even aan een strafschop. Lucas Hernández ging na een beuk van Sabitzer naar de grond, maar de arbiter van dienst beoordeelde het niet als een overtreding.

Zo'n tien minuten voor rust was het Dortmund dat de leiding nam. Füllkrug stond net geen buitenspel toen hij de diepte werd ingestuurd door Nico Schlotterbeck. De spits vocht Hernández van zich af en rondde vanaf net binnen de zestien af in de korte hoek: 1-0. De Franse centrumverdediger kon de wedstrijd na het onderonsje met Füllkrug niet vervolgen en werd vervangen door Lucas Beraldo.

Namens PSG haalden Barcola en Dembélé voor rust nog de achterlijn, maar hun voorzetten bereikten net geen ploeggenoot. Uit een ingestudeerde vrije trap kreeg Dortmund op slag van rust een goede kans via Sabitzer, maar hij raakte de bal verkeerd, waardoor Donnarumma makkelijk redding kon brengen. Aan de 1-0 tussenstand veranderde voor de theepauze niks meer.

Vroeg in de tweede helft voetbalde PSG in korte tijd twee goede mogelijkheden bij elkaar. Met een fraaie actie speelde Mbappé zichzelf vrij, waarna hij vanaf binnen de zestien de bal richting de verre hoek krulde. Zijn inzet belandde op de paal, waarna de aanvaller zelf het leer wederom voor de voeten kreeg. Zijn tweede poging strandde op een Duits been, waarna een schot van Vitinha de andere paal raakte. Een derde schietkans bleef uit na een mislukte voorzet van Nuno Mendes. Kort daarop volgde van dichtbij een goede kopkans voor Fabián Ruiz na een magistrale pass van Marquinhos, maar ook de Spaanse middenvelder wist geen doelpunt te maken.

Vlak voor het verstrijken van het uur werd Dortmund weer eens gevaarlijk. Eerst nam Brandt de bal op de pantoffel en schoot de middenvelder naast, alvorens Füllkrug zijn werkgever op 2-0 had moeten zetten. De spits had de bal voor een open doel voor het inschieten, maar de voorzet arriveerde op een lastige hoogte, waarna Füllkrug over schoot.

Even later meende de ontvangende ploeg recht te hebben op een strafschop na een duw in de rug bij Füllkrug. Taylor hield zijn fluit echter stil. Diezelfde centrumaanvaller kreeg even later een goede kans om alsnog een verdubbeling van de marge op het scorebord te zetten, maar hij had het vizier niet op scherp.

Het regende in de tweede helft lange tijd grote kansen. De volgende goede mogelijkheid was voor Dembélé, die van dichtbij op Gregor Kobel schoot na een heerlijk wippertje van Mbappé. Diezelfde Dembélé had tien minuten voor het einde van de reguliere speeltijd wederom de gelijkmaker op de schoen. Achraf Hakimi vocht zichzelf de vijandelijke zestien in, behield het overzicht en schonk de bal aan de tweebenige Fransman. Hij leunde echter te ver achterover, waardoor de poging over het doel van Kobel vloog. Voor het einde van het duel zouden Brandt en Ruiz nog goede mogelijkheden krijgen, maar het mocht niet baten.

Ondanks de stortvloed aan kansen die het duel kende, trilde het doelnet maar eenmaal. Dortmund neemt daardoor een 1-0 voorsprong mee naar Parijs, waar de return op dinsdag 7 mei gepland staat.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
22:09
22:09
Club die twee jaar geleden nog Oranje-international afleverde staat op omvallen
0
   
22:08
22:08
Boze Rashford zoekt confrontatie met schreeuwende fan: 'Laat hem met rust!'
0
   
21:57
21:57
Boy Waterman verraadt onbedoeld het schuilaccount van Noa Lang op Instagram
0
   
21:42
21:42
Droomoverstap voor Weghorst komt dichterbij: 'Wout kan voor afkoopsom weg'
3
   
20:11
20:11
Ajax hakt knoop door over toekomst van Damián van der Vaart
17
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (84)

 
MauroIcardi
 
56
1 mei 2024 om 22:59
Adeyemi voetbalde vandaag in een speeltuin tegen Hakimi pffff man wat werd hij op ze plek gezet vandaag.
 
Emilio Estevez
 
54
1 mei 2024 om 23:00
Verdedigen is dan ook nooit echt de sterkste eigenschap geweest van Hakimi.
 
_Bundesliga_
 
28
1 mei 2024 om 23:01
Hakimi vind ik ook echt wel meevallen hoor. Beetje overrated!
 
Aycette
 
43
1 mei 2024 om 23:03
Hakimi, Davies etc zijn allemaal overrated, hebben het in de covid periode goed gedaan zonder de druk van het publiek op de tribunes en sindsdien is iedereen gaan geloven dat het abolsute topspelers zijn.
 
messi_123
 
14
1 mei 2024 om 23:08
@Aycette Davies is sowieso zwaar overrated die heeft nooit het niveau meer aangetikt als wat ie in het Covid seizoen deed in 19-20.
 
Pedri16
 
15
1 mei 2024 om 23:11
Defensief vooral dan. Ik vind hem aanvallend echt heel gevaarlijk met zijn snelheid en rushes. Echter als je naar zijn cijfers kijkt geeft hij per seizoen ongeveer 3 assists.. dat is eigenlijk heel erg weinig.
 
En-Nesyri
 
21
2 mei 2024 om 00:50
Hij heeft letterlijk alleen vorig seizoen 3 assists aangetikt. Dit seizoen staat die op 4g/5a, 2023 5g/3a, 2022 4g/6a, 2021. Voor een back zijn dat gewoon uitstekende cijfers. Vooral als je je bedenkt dat in voorgaande seizoenen messi voor hem speelde. De man speelt 1 slechte wedstrijd en is opeens overated etc. Vandaar dat analisten en oud backs hem zien als 1 van de beste backs op dit moment
 
Pedri16
 
2
2 mei 2024 om 11:45
Ik had het over Davies hé. Ik vind Hakimi defensief beter dan Davies, dus in die zin meer allround. Ik reageerde op Messi die Davies overrated noemde. Hakimi is een van de beste backs ter wereld, Davies behoort hier ook toe. Die 3 assists opmerking maakte ik omdat ik Davies aanvallend heel goed noemde, en toen zag dat hij maar 3 assists leverde. Dus dat hij te weinig output haalt uit zijn aanvallende rushes. Hakimi heeft sowieso een betere traptechniek dan Davies, dus dat hij meer g/a haalt had ik wel verwacht.
 
En-Nesyri
 
0
2 mei 2024 om 15:58
@pedri Mea culpa. Omdat het in de basis over Hakimi ging dacht ik dat je het over hem had. Ben het met je eens dat Davies nog te weinig bijdraagt. Al helemaal wanneer Bayern juist een zeer aanvallende ploeg is. Ik zie echter nog wel veel rek in hem.
 
ohwohwohw
 
18
1 mei 2024 om 23:01
Ik vond Sancho 2e helft anders ook echt heel goed. 1e was niet zo overtuigend, maar na zijn geslaagde actie tegen Mendes, leek ie helemaal los te zijn
 
Oscar Crucke
 
53
1 mei 2024 om 23:05
Die Adeyemi vind ik anders ook meer thuishoren op een atletiekpiste. Pakte Hakimi wel steeds op snelheid maar verpeste het telkens erna.
 
Wetenschapper
 
28
1 mei 2024 om 23:16
Hakimi had inderdaad niet zijn beste wedstrijd vandaag maar had wel een goed schot en dicht bij de 1-1 met binnenkant paal. Had ook een goede assist op Dembele die vrij de 1-1 kon inschieten maar blind overschiet.
 
maurootje
 
14
1 mei 2024 om 23:32
Bij inter sterk. Sindsdien nooit meer het niveau aangetikt, maar wat wil je als je naar PSG gaat. Bijna elke speler op Mbappe en wat defensie spelers, stellen daar telleur. Dat snap ik nooit. Kies dan voor iets minder geld maar wel lekker in Engeland Spanje voetballen.
 
29er
 
3
2 mei 2024 om 08:27
haha Maurootje, alsof ze vooraf de keuze maken: veel geld verdienen en mijn niveau niet halen vs minder geld en wel mijn niveau halen
 
ml21
 
4
2 mei 2024 om 11:06
Dit vind ik heel overdreven. Het was aan de andere kant een speeltuin, bij Sancho en mendes. Achraf speelde niet ijzersterk, maar adeyemi is misschien 2x voorbij hakimi geweest .
 
XaviKoning
 
29
1 mei 2024 om 22:59
Jammer dat Dortmund er niet 3-0 overheen is gegaan, dat was zeker mogelijk. Ze missen net wat kwaliteit voorin, maar het veldspel is zeker goed te noemen. Twee leuke returns en ik hoop op een Duitse finale!
 
riomanchester
 
70
1 mei 2024 om 23:03
Het had ook 1-3 kunnen zijn. Deze wedstrijd kon alle kanten opgaan, dus dan moet je wel zo eerlijk zijn om dat te benoemen
 
XaviKoning
 
8
2 mei 2024 om 05:46
Oké… dat is waar. Ben niet echt objectief te noemen ??
 
RM1335
 
38
2 mei 2024 om 00:08
Met Fulkrug en Reus tegen Rudiger en Kroos komt je wens dan mooi uit.
 
XaviKoning
 
0
2 mei 2024 om 08:43
Ik begrijp niet wat je bedoeld?
 
QAZ343
 
5
2 mei 2024 om 10:19
Rm is natuurlijk real fan. Jij doelt op een Duitse finale waarop hij scherp reageert dat er ook 2 Duitsers in dienst zijn bij Real.
 
RM1335
 
0
2 mei 2024 om 18:03
Het is maar een grap hoor, ik zie Real Madrid echt niet zo eenvoudig de finale halen en hem dan ook winnen. Velen denken van wel, maar Bayern is toch ook wel heel goed en ze vechten voor een laatste mogelijke prijs dit seizoen. In de andere halve finale is Dortmund gewoon ook erg sterk, maar Parijs heeft Mbappe, die je een hele wedstrijd niet ziet en op het laatst scoort hij 1-0 en geeft een assist voor de 2-0. Zo is die ook weer, dus allemaal lastig te voorspellen.
 
FC-Legend
 
48
1 mei 2024 om 22:59
Sancho heerlijke voetballer blijkt maar weer
 
LetMeTalk!
 
6
1 mei 2024 om 23:02
Meer succesvolle dribbels individueel dan heel PSG bij elkaar
 
LeidseHood
 
57
1 mei 2024 om 23:05
Ja als hij goed in zijn vel zit en in een omgeving is waar zijn gebrek aan professionaliteit wordt geduld dan is hij enorm flitsend. Niet het karakter voor een echte topclub, wel de kwaliteiten om de subtop eronder te ontstijgen.
 
Rhino89
 
2
2 mei 2024 om 00:20
Klopt, was constant dreigend en goede actie in de benen. Echter leed hij ook veel balverlies en slordig in de passing
 
_Bundesliga_
 
11
1 mei 2024 om 22:59
Mooi om te zien hoe Dortmund toch heeft gestreden. Kwalitatief natuurlijk minder dan PSG, maar met vechtlust en mentaliteit kom je ook ver. Ik vond ze vandaag conditioneel ook erg sterk (waren minder moe vergeleken met de vorige wedstrijden). En dan hebben ze gewoon ook fors meer km's gemaakt!Met deze overwinning gaat volgend seizoen de nummer 5 van Duitsland ook naar de Champions League. Dus BVB is er weer bij.
 
caine
 
40
1 mei 2024 om 23:00
Mooi dat Sancho toch lijkt te kunnen voetballen. Dreiging en acties. Hoop van Bvb doorgaat
 
Arnhem2001
 
8
1 mei 2024 om 23:00
Dortmund was (veel) beter dan PSG, maar beide teams weten hun kansen gewoon niet af te maken. Taylor laat weer eens zien dat Engelse scheidsrechters wandelende rampen zijn. Dortmund zal waarschijnlijkj het wel halen, maar ze hadden zichzelf een veel betere uitgangspositie moeten verschaffen. En diegene op de tribune die zo vaak op een fluitje blies... Stadionverbod aub, dat is gewoon zeer onsportief.
 
Kwark
 
39
1 mei 2024 om 23:03
Dortmund was iets beter qua veldspel, maar hoeveel 100% kansen heeft PSG gemist? Hoe kun je dan op deze wedstrijd baseren dat ze het 'waarschijnlijk' wel halen?
 
Arnhem2001
 
7
1 mei 2024 om 23:07
De enige 100% kansen waren eigenlijk die van Ruiz. Die 2 ballen op de paal waren geen 100% kansen. En het is gewoon opmerkelijk dat Ruiz helemaal niet gewisseld is. Dortmund had ook een aardig aantal kansen gemist (en een paar die door overtredingen gestopt werden waar Taylor bij deed alsof zijn neus bloedde).
 
FCTLeon
 
29
1 mei 2024 om 23:12
Psg wint dit op basis van kwaliteit makkelijk in Parijs. Die komen wel anders voor de dag dan.
 
VoetbalLogicus
 
5
1 mei 2024 om 23:18
Wat zeg je allemaal gozer? Kansen van Dembele gemist? Vrij schietkans vanaf 11 meter. Psg had net zoveel kansen als Dortmund. Het had net zo goed 4-4 kunnen worden. Thuis is psg gewoon sterker dan Dortmund. Dit Dortmund verloor gewoon met 1-3 en 4-0 van Ajax. Is gewoon een matige ploeg die veel kan verbloemen door werklust.
 
_Bundesliga_
 
28
1 mei 2024 om 23:27
Ga je Ajax met Dortmund vergelijken? Hoelang geleden was dat? Grap van het jaar! Dortmund is misschien geen top van Europa, maar doet gewoon aardig goed mee!
 
Johan78
 
15
2 mei 2024 om 05:58
Ja, en deze club verloor in 1884 nog met 6-0 van FC Wuppertal. Een heel zwakke ploeg waar PSG thuis natuurlijk overheen walst.
 
Noameerdink
 
10
1 mei 2024 om 23:00
Pfff Sancho heerlijke voetballer man. Kan zo goed voetballen als die zich vertrouwen voelt
 
ohwohwohw
 
4
1 mei 2024 om 23:03
Je zag na zijn geslaagde actie rond de 55-60e minuut schat ik, dat ie het vertrouwen helemaal terug gevonden had.
 
HijNiet!
 
21
1 mei 2024 om 23:01
Ergens in Greater Manchester zal een hakkelende kale Tukker met klotsende oksels hebben gekeken naar de demonstratie van Jadon Sancho, wetende dat dit hem de komende dagen weer veel kritiek op zal leveren. Geweldig gestreden door Dortmund en uiteindelijk ook verdiend gewonnen. PSG heeft natuurlijk een surplus aan kwaliteit, maar het is ook echt afhankelijk van individuele bevliegingen.
 
Damsterdam
 
32
1 mei 2024 om 23:03
Tja die mensen zou je ook een wedstrijd van Sancho onder Solskjaer of Rangnick kunnen laten bekijken om te laten zien dat Ten Hag bij United niet het grootste probleem was. Ook al doet Ten Hag natuurlijk genoeg fout.
 
LeidseHood
 
19
1 mei 2024 om 23:07
Sancho heeft onder alle United coaches slecht gespeeld. Die is gewoon niet geschikt voor een club met hoge verwachtingen qua prestaties en professionaliteit. Niet optimaal gemanaged bij United, absoluut, maar ook vanuit Sancho een mismatch.
 
Achterman
 
2
2 mei 2024 om 08:22
Iets met een zwaluw en een zomer. En de eerste 50 minuten vond ik Sancho een van de zwakste. Pas daarna begonnen zijn acties te lukken.
 
Berbatov81
 
13
1 mei 2024 om 23:02
Mbappé is op links toch veel gevaarlijker? Als Luis Enrique zou ik altijd kiezen voor Mbappé - Ramos/Kolo Muani - Dembélé. Die laatste dan bij gebrek aan beter, wat een kansenmisser.
 
Joga_Bonito10
 
7
1 mei 2024 om 23:23
Behalve tegen uitgerekend Barca was het geen kansenmisser. Man Barca had echt uitgeschakeld door dit zooitje PSG. Totaal geen bijzondere ploeg imo.
 
real8madrid
 
8
2 mei 2024 om 00:35
Araujo man. Zonder die rode kaart gaat Barca makkelijk door volgens mij.
 
De_tank61
 
3
1 mei 2024 om 23:37
Kolo Muani heeft vandaag wel bewezen waarom hij er nooit in staat en over Ramos zijn ze nou ook niet echt enthousiast. Het komt wel eens voor dat Dembele/Asensio als valse spits spelen, dan lijkt Mbappe idd beter tot zijn recht te komen.
 
Oscar Crucke
 
22
1 mei 2024 om 23:02
Antony heeft serieuze concurrentie van Kolo Muani als het aankomt op meest belachelijke 100 miljoenen aankoop. Na deze pot gezien te hebben hoop ik nu stiekem dat Bayern de finale haalt, want deze beide ploegen maken geen enkele kans tegen Real. Veel te onvolwassen om Real pijn te doen.
 
Zeballos
 
46
1 mei 2024 om 23:06
Antony staat wat dat betreft gewoon met stipt op nummer 1 hoor.
 
De_tank61
 
2
1 mei 2024 om 23:34
Helemaal met je eens Kolo Muani was bijzonder matig, dacht echt dat hij wel wat kon.
 
RyanGarcia
 
2
2 mei 2024 om 06:52
In nog geen 1800 minuten in alle competities heeft die 9 goals en 6 assists. Uiteraard in een mindere competitie, maar dan nog.
 
Sari-Kirmizi
 
8
1 mei 2024 om 23:03
Wat.een.Wedstrijd!! Kansen na kansen, de afmaking vandaag was best wel slecht maar dat neemt niet weg dat het een geweldige wedstrijd was om te kijken voor een neutrale toeschouwer. Alhoewel als voetbal fan zie ik liever Dortmund in de CL finale. Als Galatasaray fan moet ik zeggen dat de fanbase van BvB 100% de beste is in Duitsland. Wat een passie zeg!
 
Pedri16
 
14
1 mei 2024 om 23:03
Wat viel Sancho me positief op zeg. Totaal andere speler dan hij bij United was . Geen idee hoe hij het in de competitie doet, maar hij oogt weer sneller en met meer zelfvertrouwen. Als je nagaat wat voor een cijfers hij op 18-jarige leeftijd haalde.. dat is echt bizar. 17G16A in 32 competitie wedstrijden als 18-jarige buitenspeler. Dat is echt bizar goed. Het lijkt een beetje alsof men (en dan heb ik het vooral over mezelf) vergeten is hoeveel potentie deze jongen wel niet had. Het bewijst des te meer dat jonge spelers niet altijd in een lineaire lijn doorgroeien. Sancho begon heel erg goed, en nu is het hopen dat hij ooit weer enigszins bij die cijfers in de buurt gaat komen.
 
Lierse1997
 
9
1 mei 2024 om 23:08
Die statistieken in de Bundesliga waren echt ronduit belachelijk goed en voor iemand van die leeftijd eigenlijk gewoon belachelijk. Wel een stevige downfall inderdaad.
 
Pedri16
 
5
1 mei 2024 om 23:19
Zijn er in de seizoenen erna nog spelers geweest met soortgelijke cijfers? En dan bedoel ik spelers onder de 20. Sancho haalde achtereenvolgens 26G/A in 34 wedstrijden, 33G/A in 32 wedstrijden en 19G/A in 26 wedstrijden. Tikt dus praktisch altijd dubbele cijfers aan in goals en assists voor zijn 20e. Ik kan alleen Mbappe bedenken. Jongens als Vinicius hadden langer nodig om soortgelijke cijfers te bewerkstelligen. Verschil is dat Vinicus wel is doorgegroeid naar de wereldtop en Sancho eigenlijk helemaal is weggezakt.
 
FCBarcalona
 
1
1 mei 2024 om 23:36
Ik zag zo uit naar zijn komst bij United, het zegt ook veel dat buiten de technische staf je als ', kleedkamer ' zo'n jongen niet aan het voetballen krijgt.
 
Pedri16
 
1
2 mei 2024 om 00:12
Ligt ook deels aan hemzelf natuurlijk. Ik geloof wel dat dit een jongen is die wel onder bepaalde omstandigheden top kan zijn, maar niet onder alle omstandigheden. Het lijkt ook niet bepaald een trainingsbeest te zijn, en dat moet je tegenwoordig toch wel echt zijn om aan de top te raken. Sancho is geen Mbappe die je in elk team kan zetten, en die een wedstrijd kan beslissen. Sancho moet vertrouwen voelen van een trainer, zijn teamgenoten en van zichzelf. Het is in die zin vrij typisch dat hij na die goeie actie rond minuut 50 helemaal los kwam. Hij heeft dat zelfvertrouwen nodig om echt vrij te kunnen spelen. Puur qua talent vind ik het een gokje waard als Barcelona zijnde bijvoorbeeld. (Ga er gemakshalve van uit dat United niet meer dan 40 miljoen vraagt) echter is hij zo wisselvallig en lijkt hij met een hoog verwachtingspatroon alleen maar minder te gaan presteren. Hoe je het wendt of keert: als hij bij een topclub komt te spelen wordt er wekelijks een prestatie verwacht. Ben er bang voor dat hij onder deze druk bezwijkt.
 
Real Madr!d
 
15
1 mei 2024 om 23:07
Wat was Jadon Sancho gruwelijk goed, zooooo zeg. Die is echt gestolen van minstens 2 assist's. En meneer kale in Manchester loopt iedere week maar te ploeteren met Antony. 1-0 voorsprong is denk ik helaas te weinig ook gezien het spelbeeld van vandaag.. Dortmund had hier echt makkelijk 3 goals kunnen maken. PSG was echt heel matig, al kregen ze ook grote kansen om te scoren. Trouwens, dat PSG heeft al in deze CL campagne 4 keer verloren. Mag best wel opmerkelijk te noemen.
 
John Terry
 
8
1 mei 2024 om 23:08
Ik hoop op een finale tussen Dortmund en Bayern. Dat betekent dan dat of Reus of Kane er met de beker vandoor gaat. Beide klasbakken die je zo’n bekroning wel gunt. Reus misschien net wat meet door zijn pech met blessures, vooral tijdens het wk 2014 dat ze hem wonnen zonder hem.
 
FCU98
 
2
1 mei 2024 om 23:16
Heeft Dortmund optie op Sancho?
 
BaronVonBorsig
 
2
1 mei 2024 om 23:31
Nee.
 
ModricMagic
 
6
1 mei 2024 om 23:19
Sterk Dortmund gezien vooral de eerste helft. PSG kwam er amper aan te pas ook. Vooral Sancho was subliem vandaag. Had zoveel succesvolle dribbels. Dat is de Sancho die we kennen in 2020. Heerlijke actie en constant gevaarlijk zijn. PSG kwam nog met een paar goeie kansen aan in de tweede helft maar waren erg teleurstellend. Vooral Mbappé niet gezien weer. Die was ook tegen Barcelona niet best. Verwacht wel wat meer van Mbappé in dit soort wedstrijden. Maar goed leuke uitgangspositie en volgende week dinsdag zien we wie de eerste finalist zal zijn.
 
Pedri16
 
5
1 mei 2024 om 23:21
Helaas schoot die gozer ze tegen Barcelona wel binnen daar waar hij vandaag weer de ouderwetse Dembele was die vrije schietkansen vanaf de stip over joeg. Ik ken weinig spelers die zo inconsistent zijn als hij. Al is het vrij opvallend dat hij 0x geblesseerd is geraakt bij PSG.. misschien groeit hij blessurevrij wel door naar een speler die iets van consistentie vertoont.
 
ModricMagic
 
3
1 mei 2024 om 23:36
Dembele kon het alleen tegen Barcelona blijkbaar haha. Had vandaag een grote kans maar schiet hem over. En tegen Barcelona scoorde die knap twee goals die niet eens makkelijk waren. Bizarre speler die kerel. Kan een fantastische wedstrijd spelen en daarna een heel slechte.
 
llevy
 
7
1 mei 2024 om 23:19
Luis Enrique zet zijn beste speler al maanden niet op zijn beste positie. Dat hij in de competitie een statement wil maken okay. Maar dit kan echt niet.
 
Chi7
 
7
1 mei 2024 om 23:20
Mbappe nu een paar keer in de spits gezien.. dat is echt niet wat je moet willen als Real zijnde. Ze hadden voor een echte spits moeten gaan, niet weer voor iemand die linksbuiten wil staan. Leuke pot verder, kon echt alle kanten op. Dembele is 1 van de vreemdste spelers op de Europese velden. Zijn niveau schommelt bizar veel tussen wedstrijden en zelfs in een wedstrijd, echt een rare vogel.
 
Joga_Bonito10
 
3
1 mei 2024 om 23:24
Beter 442 spelen met Mbappe en Vinicius in een vrije rol. Want Vinicius is de beste linksbuiten momenteel en Mbappe komt/speelt het best vanaf links.
 
Pedri16
 
6
1 mei 2024 om 23:26
Dembele doet volgens mij daadwerkelijk alles instinctief. Geen één actie gaat hij aan met een einddoel. Hij begint gewoon aan een dribbel en hij ziet wel. Als hij een schietkans heeft schiet hij voornamelijk keihard, maar hij mikt niet echt. Echt een bijzonder vreemde speler inderdaad, al weet je wel 100% zeker dat hij 1,2 misschien 3x een back uitspeelt omdat hij echt belachelijk onvoorspelbaar is om te verdedigen. Zijn korte kap is heel erg goed, en je weet nooit naar welk been hij gaat. Doorgaans vervolgt hij zijn dribbel niet bepaald met een fatsoenlijk eindproduct. Dus wat het uiteindelijk oplevert? Niet veel, maar voor een tv-kijker vind ik dat soort spelers best leuk om naar te kijken.
 
ModricMagic
 
3
1 mei 2024 om 23:34
Wil hem eigenlijk wel is zien bij Real eigenlijk. Enrique zijn speelstijl past sowieso niet bij Mbappé. Maar ben het wel mee eens dat het pover is bij hem in de wedstrijden met Barcelona en nu Dortmund.
 
Pedri16
 
8
1 mei 2024 om 23:43
Nu snap ik dat jullie Mbappe halen hoor, de beste speler ter wereld, en ook nog transfervrij. Maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat je als Real Madrid meer had aan een Kane oid. Een spits die A la Benzema ballen kan vasthouden en kan inzakken, dan kunnen Vinicius en Rodrygo in de ruimte in de rug van de spits lopen en zo benut je hen beiden optimaal. Een Mbappe is het best vanaf links, en Vinicius ook. Mbappe speelde in zijn jonge jaren wel op rechts. Maar of hij dat nu nog wilt? Die dubbele linksbuiten tactiek van Ancelotti werkte heel goed tegen City met Vini en Rodry, maar dat kan je niet een heel seizoen spelen met Mbappe en Vini. Ik vind Rodry ook sterker als hij in het centrum kan komen, en niet als hij het veld breed moet houden op rechts, maar als je Vini-Mbappe-Rodry als aanval hebt. Dan moet je Rodry wel breed laten staan.. best een lastige puzzel. Benieuwd wat Ancelotti gaat bedenken.
 
real8madrid
 
2
2 mei 2024 om 00:50
Precies. Met Een coach die het prima vindt om af en toe de lange bal te spelen en een boel spelers die hem ook kunnen geven heb je echt wel wat aan Vini en Mbappe samen in een 2-mans voorhoede.
 
ModricMagic
 
2
2 mei 2024 om 02:16
Kane was perfect geweest maar goed Perez wil geen 100 miljoen meer uitgeven aan iemand die al 30 jaar is. Dus dat ging helaas nooit gebeuren. Daarnaast was Mbappé altijd al het doel geweest. Ook al was die beslissing in 2022 wel hard.
 
De_tank61
 
0
1 mei 2024 om 23:40
Ze hebben 2 echte spitsen gehaald voor bij elkaar 140 miljoen. Ramos en Muani. Blijkbaar is het allebei niet goed genoeg.
 
Simba
 
2
2 mei 2024 om 00:31
Pfff Mbappe en Vini met Real counter play. Daar zou zelfs Inter 2010 jaloers op zijn. Die gaan verpulveren met zoveel ruimte.
 
Pothoven17
 
4
1 mei 2024 om 23:39
Bayern - Dortmund weer in finale en dan nu Dortmund winnen
 
RwF1
 
2
1 mei 2024 om 23:58
Ik vind die nr 19 van Dortmund een goede speler!
 
Joey91
 
2
2 mei 2024 om 02:45
Julian Brandt is inderdaad een heerlijke speler. Weet niet waarom maar vind hem echt een perfecte speler voor Liverpool
 
RwF1
 
1
2 mei 2024 om 04:00
Zou die goed passen inderdaad, wat een energie brengt ie!
 
Kaká
 
8
2 mei 2024 om 00:43
Leuke wedstrijd vandaag maar het is me wel duidelijk geworden dat de winnaar van Bayern - City ook de CL gaat winnen.
 
Kaka2007
 
12
2 mei 2024 om 08:49
Ik durf er geld op in te zetten dat City dit jaar niet de CL gaat pakken, gewoon een voorgevoel.
 
Achterman
 
0
2 mei 2024 om 08:18
Schitterend. Een echte club als winnaar die het verdient om in die finale te staan. Kom op Dortmund!!