Dwight Lodeweges verwelkomt drie debutanten in Oranje-selectie
Vrijdag, 28 augustus 2020 om 15:13

Het Nederlands elftal speelt over een ruime week tegen Polen en Italië in de Nations League en drie spelers kunnen dan hun debuut gaan maken. De KNVB maakt vrijdagmiddag namelijk bekend dat Perr Schuurs, Owen Wijndal en Mohamed Ihattaren alle drie voor de eerste keer deel uitmaken van de selectie van interim-bondscoach Dwight Lodeweges.

De selectie van Schuurs geldt als de grootste verrassing, aangezien de jonge verdediger afgelopen seizoen bij Ajax niet verzekerd was van een basisplaats. De stopper heeft echter een sterke voorbereiding achter de rug en profiteert van de afwezigheid van Matthijs de Ligt, die door een schouderoperatie geruime tijd aan de kant staat.

Voor Ihattaren is het ook de eerste keer dat hij geselecteerd wordt. De spelmaker van PSV maakte vorig jaar al bekend een interlandloopbaan bij het Nederlands elftal te verkiezen boven Marokko, maar moest daarna nog lange tijd wachten op zijn eerste kans. Voor Wijndal vormt zijn eerste uitverkiezing een beloning voor het sterke seizoen dat de linksback achter de rug heeft bij AZ. Daley Blind, normaal gesproken de linkervleugelverdediger, ontbreekt bovendien nadat hij eerder deze week in de oefenwedstrijd tussen Ajax en Hertha BSC onderuitging nadat zijn interne defibrillator afging. Blind zal tot de uitslag van de verschillende onderzoeken waar hij aan wordt onderworpen binnen is niet voetballen.

Naast Blind zijn ook het AZ-trio Teun Koopmeiners, Myron Boadu en Calvin Stengs, Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Tonny Vilhena (FK Krasnodar), Kenny Tete (Olympique Lyon), Jeroen Zoet (PSV) en Wout Weghorst (VfL Wolfsburg) afgevallen ten opzichte van de eerder bekendgemaakte voorselectie. Lodeweges heeft wel plek ingeruimd voor spelers als Ryan Babel, Hans Hateboer, Kevin Strootman en Leroy Fer. Laatstgenoemde keert na zes jaar terug bij Oranje.

Het Nederlands elftal trapt de tweede editie van de Nations League op 4 september af tegen Polen. Drie dagen later, op 7 september, is Italië de tegenstander. Allebei de interlands worden zonder publiek afgewerkt in de Johan Cruijff ArenA.

De volledige selectie van het Nederlands elftal

Doel: Jasper Cillessen (Valencia), Marco Bizot (AZ), Tim Krul (Norwich City)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (PSV), Hans Hateboer (Atalanta), Perr Schuurs (Ajax), Joël Veltman (Brighton & Hove Albion), Stefan de Vrij (Internazionale), Owen Wijndal (AZ)

Middenveld: Donny van de Beek (Ajax), Leroy Fer (Feyenoord), Mohamed Ihattaren (PSV), Frenkie de Jong (Barcelona), Marten de Roon (Atalanta), Kevin Strootman (Olympique Marseille), Georginio Wijnaldum (Liverpool)

Aanval: Ryan Babel (Galatasaray), Steven Bergwijn (Tottenham Hotspur), Memphis Depay (Olympique Lyon), Luuk de Jong (Sevilla), Quincy Promes (Ajax).

Meer nieuws
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
42
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
6
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
2
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Süper Lig: Fenerbahçe - Besiktas
2
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Serie A: Juventus - AC Milan
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (256)

 
TILBURG013
 
125
28 augustus 2020 om 15:16
Wat een grap, hoe kan Schuurs nou weer geselecteerd worden??? Wijndal snap ik zeker ook met de blessure van Blind..
 
misseva88
 
65
28 augustus 2020 om 15:23
Wie had er dan als centrale verdediger opgeroepen moeten worden?
 
TILBURG013
 
88
28 augustus 2020 om 15:32
Wat heeft Schuurs nou laten zien? Dan kan je net zo goed Jeffrey Bruma oproepen.. Schuurs wordt tegen matige eredivisie ploegjes al weggespeeld.. dat hebben we vorig bij Ajax al kunnen zien..
 
misseva88
 
193
28 augustus 2020 om 15:36
Is Jeffrey Bruma je antwoord op mijn vraag? Echt ingewikkeld is mijn vraag niet geloof ik? Met Schuurs roep je een jongeling op die drie veel betere spelers voor zich heeft en daardoor waarschijnlijk niet gaat spelen. Hij doet ervaring op bij Oranje, waar je in de toekomst meer aan hebt dan aan Bruma die op zijn hoogtepunt al niet goed genoeg is voor Oranje.
 
nederland79
 
31
28 augustus 2020 om 15:38
@tilburg ik ben t met je eens dat ie nog niet thuis hoort in Oranje, maar Bruma zal nooit het gewenste niveau halen. Nu speel je een potje om de nations league, totaal onbelangrijk dus. De Ligt en Blind zijn er niet bij, De Vrij en V Dijk spelen gewoon, dus hij zit alleen maar op de bank.dan liever iemand op de bank die in de toekomst nog goed genoeg kan worden dan een Bruma
 
Lee112
 
76
28 augustus 2020 om 15:41
Sorry hoor maar schuurs is niet eens van het gewenste Ajax niveau. Hoort totaal niet in oranje.
 
Ingmar van der
 
44
28 augustus 2020 om 15:43
Koopmeiners? Ondanks dat het geen echte CV is lijkt me dat veruit de beste optie. Maar zie ook geen Boadu en Stengs dus heeft AZ gevraagd om hen niet te selecteren ?
 
JK-Ajax
 
38
28 augustus 2020 om 15:45
Koopmeijners die staat bij AZ toch links centraal? Waarom noem je die als het over schuurs gaat? En als je Bruma roept dan ben je meteen gediskwalificeerd, mijn hemel haha.
 
Ingmar van der
 
39
28 augustus 2020 om 15:47
Ik tel met de Vrij, van Dijk en Veltman 3 rechter centrale verdedigers . Schuurs is nummer 4. Dus zou dan toch logischer zijn aangezien je alleen Ake als linker centrale verdediger hebt? (en waarschijnlijk eerste of tweede linksback aangezien alleen wijndal daar kan spelen)
 
Dr. Phil
 
13
28 augustus 2020 om 15:50
Net als strootman en Babel. Had dat koopmeiners, stengs opgeroepen. Zonder stengs krijgt de jong ook geen ene goede bal. Dan had Boadu ook opgeroepen kunnen worden ipv de jong. Kortom. Rare selectie.
 
Roytje78
 
10
28 augustus 2020 om 15:55
Er had helemaal geen centrale verdediger opgeroepen hoeven worden.je hebt De Vrij, Van Dijk, Veltman en Akã© voor de posities achterin.alternatief zou zijn Denswil, die nog heeft door gevoetbald en dat goed heeft gedaan.klaassen, hoewel op een andere positie zou het m.i. meer verdienen dan Schuurs. Een ander alternatief is Koopmeiners, die het vorig seizoen stabiel was en een goed seizoen heeft gespeeld. Overigens speelde Schuurs wel echt ijzersterk afgelopen week!
 
Nijogeth
 
22
28 augustus 2020 om 15:57
Ingmar, even vergeten dat van Dijk altijd links staat?
 
El Fenomeno
 
47
28 augustus 2020 om 15:58
Denswil is basisspeler bij een middenmoter in de Serie A, Rekik was dat in de Bundesliga tot zijn blessure, Gouweleeuw en St Juste zijn dat bij een onderste ploeg in de Bundesliga, ook heb nog Bruma. Zelfs Kongolo, Hoedt of Martins Indi zou je nog beter op kunnen roepen dan de zesde verdediger van Ajax. Maar zoals altijd wordt de eredivisie op de een of andere manier overschat ten opzichte van buitenlandse competities. Let wel, ik zie de meeste namen hier boven liever ook niet in Oranje, maar die keuzes zijn beter te begrijpen dan Schuurs die matig is en ook niet potentie heeft om dat niveau ooit te halen.ook Koopmeiners is op die positie een veel betere optie. Al dat onzin over de ``toekomst`` is ook zo voorspelbaar. Deze wedstrijden moet je gewoon proberen te winnen en dat doe je met de beste opties voor in je verdediging. In oefenwedstrijden kun je eens iets anders uitproberen.
 
DNeres
 
20
28 augustus 2020 om 16:01
Maar als het zelfde argument voor Bijlow geldt dan is de wereld te klein voor de meeste supporters van een bepaalde club, maar als het om Schuurs gaat dan gaat het argument wel weer op. Vreemd....
 
PeterVermeuIen
 
4
28 augustus 2020 om 16:01
De zéér ervaren Jaap Stam had erg moeite bij Ajax, ook in de Eredivisie!!! Schiurs heeft in de oefenwedstrijd in ieder geval een goede indruk achtergelaten, veel beter dan Jaap Stam!
 
Ingmar van der
 
7
28 augustus 2020 om 16:02
@Nijogeth Dus functioneert een rechtsbenige verdediger niet aan de rechterkant? Daarnaast snap ik ook niet wat je met zoveel verdedigers moet. Koopmeiners kan ook op het middenveld en geeft dus meer opties. En deze man bewijst al enkele seizoenen sterkhouder te zijn in de (sub)top van Nederland.
 
daveke
 
7
28 augustus 2020 om 16:03
Niemand. Je hebt er met Veltman De Vrij van Dijk en Ake al 4. Wijndal is de enige linksback dus gosens ipv schuurs was beter geweest
 
Voetbalvolger9
 
7
28 augustus 2020 om 16:10
Graag niet onderbouwde kritieken voor je laten, heb je überhaupt de voorbereiding van Ajax gezien? Ik zou niet weten wie je anders moet selecteren, laat die jongen lekker trainen met die gasten, investering voor de toekomst.
 
Robur
 
4
28 augustus 2020 om 16:22
@tilburg013;schuurs wordt tegen matige eredivisie ploegjes weggespeeld? Dat was dan een paar maanden geleden neem ik aan? Hoe vindt jij dat hij het recent deed tegen ploegen als Red Bull Salzburg en Herta in de voorbereiding?ik zeg hiermee niet dat hij in Oranje thuishoort, maar om nu te zeggen dat hij niet eens stand kan houden tegen erdedivisie ploegjes is ook gewoon onzin natuurlijk.
 
Sybrands
 
4
28 augustus 2020 om 16:32
Mike te Wierik. Speelde goed seizoen vorig jaar.
 
El Fenomeno
 
2
28 augustus 2020 om 16:52
Ik vind Bijlow geen materiaal voor Oranje, dus dat argument kun je alweer verwijderen.
 
Sirius
 
51
28 augustus 2020 om 15:26
Wie moet je anders selecteren dan? Liever een jonge speler met (veel) potentie dan uitgerangeerde spelers als Rekik of Gouweleeuw.
 
Airbags
 
35
28 augustus 2020 om 15:44
Heb je Schuurs toevallig in de voorbereiding zien spelen? Ik weet niet wat hij in de coronacrisis allemaal heeft gegeten en gedaan, maar hij heeft echt een bizar grote stap in zijn ontwikkeling gezet.
 
JeroenF222
 
23
28 augustus 2020 om 17:39
Ja oefenwedstrijden gebruiken voor de selectie van oranje......ongefelijk wat mensen er bij halen om deze selectie goed te praten.
 
LeidseHood
 
0
29 augustus 2020 om 11:46
Ja maar welke andere wedstrijden zijn er recent gespeeld dan? Het is corona crisis he. Weinig keuze als je op huidige vorm wil selecteren. Staat los van de selectie van Schuurs.
 
Airbags
 
0
29 augustus 2020 om 11:49
Ja, maar wat wil je dan? Het voetbal heeft sinds maart grotendeels stilgelegen. Met de spelers die in Spanje, Engeland, Duitsland en Italië voetballen kom je niet tot een volwaardig elftal, zeker niet als je rekening houdt met bijvoorbeeld het ontbreken van De Ligt door zijn schouderblessure. Als je spelers uit Nederland enigszins op vorm wilt beoordelen, zul je toch ook die oefenwedstrijden moeten gebruiken om je selectie rond te krijgen.
 
SilverHaze
 
5
28 augustus 2020 om 15:44
Inderdaad, wat een grap. Ze moeten Van Beek oproepen, ondanks dat hij geblesseerd is want die is al wel doorgebroken. Ook andere opties Ron Vlaar, Leeuwin, Timo Letschert hadden boven Schuurs moeten staan in de pikorde, want deze gasten zijn allemaal al doorgebroken.
 
AirBorn
 
14
28 augustus 2020 om 15:56
Wel grappig om al deze reacties hier te lezen. De laatste wedstrijd bij Ajax was hij gewoon de beste van de wedstrijd. En ja, 1 wedstrijd mag je een speler niet op beoordelen maar hij heeft zeker potentie.
 
amar2021
 
4
28 augustus 2020 om 16:21
Blij dat ik niet de enige ben die de reacties grappig vind ??????
 
4Ever4Ajax
 
9
28 augustus 2020 om 16:31
@tilburg013: Kom op man, je weet toch hoe dat gaat? De Vrij gaat met Van Dijk centraal staan hoor. Schuurs is gewoon mee omdat ze met eigen ogen willen zien hoe ver Schuurs is. Is puur om dat plus wat ervaring mee te geven aan hem.
 
feye88
 
20
28 augustus 2020 om 16:39
Wel wat mis mee. Oranje is voor de beste spelers. Dat is schuurs niet. Komt niet eens in de buurt.
 
4Ever4Ajax
 
7
28 augustus 2020 om 17:01
@feye88: dat Schuurs geen basismateriaal is, ben ik het 100% mee eens. Ga er ook van uit dat hij niet speelt. Maar hoe denigrerend jij nu over hem doet, vind ik erg overdreven. Afgelopen seizoen heeft hij al mogen ruiken aan het 1e en al de nodige ervaring op gedaan (met hier en daar wel echte fouten) en is deze voorbereiding tegen prima tegenstanders (blijven wel oefenwedstrijden uiteraard) foutloos. Dat een bondscoach hem met eigen ogen wil meemaken is niet gek, dat is al met zoveel spelers gebeurd in het verleden.
 
feye88
 
3
28 augustus 2020 om 17:49
Denigrerend? Hoezo denigrerend? Hij is lang niet goed genoeg voor Oranje. Daar is niets denigrerends aan. Als hij lekker potjes gaat spelen in Ajax en goed presteert komt het vanzelf. Maar nu nog niet. Net zoals dat je Malacia ook nog niet moet opnemen voor de linksback positie. Oranje is de plek waar je komt omdat je een reeks goede wedstrijden hebt neergezet en bij de beste 2 a 3 spelers op jouw positie van het land hoort. Dat is Schuurs toch gewoon niet?
 
4Ever4Ajax
 
4
28 augustus 2020 om 18:39
Als de bondscoach denkt dat hij Malacia met eigen ogen wil zien omdat er veel potentie in zit, zou ik dat ook begrijpen. Niet om te gaan spelen (net zoals ik ook echt niet ervan uitga dat Schuurs minuten gaat maken), maar om zelf de analyse te doen tijdens trainingen en hoe een jongen in een groep manoeuvreert.
 
afca0cbs
 
7
28 augustus 2020 om 16:47
Heb je Wijndal van de week zien spelen? Schuurs speelt heel steady en volwassen deze voorbereiding.
 
feye88
 
18
28 augustus 2020 om 16:53
In de voorbereiding. Dat kan echt totaal geen graadmeter zijn. Spelen zonder druk. Spelen tegen halfbakken tegenstanders. Dat moet je toch wel zien??? Dan kunnen we net zo goed burger ook selecteren, want die heeft 2 wedstrijden geweldig verdedigd.
 
Devosendemos
 
2
28 augustus 2020 om 17:04
Jij vindt Schuurs een grotere grap dan Babel?
 
DeDonnie
 
0
28 augustus 2020 om 18:33
Zoekende naar een rcv, waarbij Veltman waarschijnlijk gezien wordt als rechtsback snap ik de keuze best. Het is dan kiezen tussen Bruma en Schuurs en dan snap ik wel dat je toekomst een kans geeft. Wat mij meer verbaast is dat Propper niet is opgeroepen en Strootman wel?? Is er iets aan de hand met propper?
 
adjx
 
5
28 augustus 2020 om 18:40
Verrassender, Babel, wat doet hij daar?
 
WimHorst
 
0
28 augustus 2020 om 19:33
wat een grap Mo in Oranje, die heeft echt nog niks laten zien, al zijn vrije trappen en hoekschoppen zijn waardeloos, en mee verdedigen doet hij ook niet.
 
BenjiAA
 
34
28 augustus 2020 om 15:16
Ongelofelijk dat we verdedigers als Van Dijk De Vrij en Ake hebben en dan Schuurs mee moeten nemen die nog geen goede belangrijke wedstrijd heeft gespeeld voor Ajax. Speelt nu een leuke voorbereiding maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niks.
 
McMulenga
 
96
28 augustus 2020 om 15:21
Van Dijk, De Vrij en Ake gaan toch ook gewoon mee? Achter die bazen zit helaas niet veel beters.
 
BenjiAA
 
0
28 augustus 2020 om 16:02
@McMulenga, Oké, dat is toch precies wat ik zeg?
 
LaPaloma
 
2
28 augustus 2020 om 16:08
Dus kan hij toch mooi wat ervaring op doen en wellicht bij ruime voorsprong wat minuten maken? Is alleen maar goed voor zijn ontwikkeling. Zodra de Ligt en Blind er weer bij zijn moet hij gewoon weer aansluiten bij Jong Oranje.
 
McMulenga
 
8
28 augustus 2020 om 16:18
Zo ongelofelijk is het dan toch niet dat we een toptalent meenemen? Het is geen De Ligt maar als je de reacties afleest doet iedereen net of het de grootste prutser van Nederland is.
 
Branquinho
 
1
28 augustus 2020 om 23:27
Ha! Toptalent? Wat een grap, gebaseerd op 2 wedstrijden zeker. Zelfs St Juste of Karim Rekik hadden meer recht om opgeroepen te worden. Dit maakt het Oranje meteen ongeloofwaardig. Die Lodeweges kan ik niet serieus nemen.
 
DaavY
 
21
28 augustus 2020 om 15:22
3 leuke wedstrijden in de voorbereiding en je wordt mee genomen bij Oranje, helaas is dat de visvijver van Nederland. Vorig jaar gewoon speler van de KKD
 
bruh
 
5
28 augustus 2020 om 15:43
Hij wordt opgeroepen omdat er twee spelers niet meegaan. Normaal hebben we de ligt de vrij van dijk en ake voor de cv positie. Vrij goede visvijver lijkt mij. We zijn geen frankrijk met 8 topspelers voor elke positie.
 
London Calling
 
1
28 augustus 2020 om 21:01
Ik vraag me bij sommige reacties af of mensen Schuurs ook hebben gezien.hij heeft namelijk bijna niet in de KKD gespeeld vorig jaar. 2 wedstrijden maar.wel een handvol Europese wedstrijden waarin hij het best aardig deed. O.a. Tegen Lille.en een stuk of 10 in de Eredivisie. Draait nu een goede voorbereiding. Zit alleen bij de selectie omdat de Ligt en Blind er niet zijn. En het zal ook mee spelen dat de Vrij eigenlijk nog op vakantie is. Bij Psv, Feyenoord en AZ lopen geen nederlandse rechter centrale verdedigers, dan is het ook niet heel raar dat je bij de rechter centrale verdediger van Ajax uit komt.
 
soccerskins
 
27
28 augustus 2020 om 15:17
Als je Schuurs tegen Hertha gezien hebt dan is dit wel te begrijpen. Hij moet dat niveau alleen weten vast te houden.
 
FR-RKC
 
123
28 augustus 2020 om 15:17
Schei uit man, het Nederlands elftal moet je verdienen. Vorig jaar niks laten zien.
 
Master D
 
34
28 augustus 2020 om 15:28
Wie heeft er vorig jaar wel wat laten zien als Rechter centrale verdediger die er nu niet bij zit? Ik vind het ook vroeg hoor, maar zie ook niet zo snel een alternatief.
 
soccerskins
 
14
28 augustus 2020 om 15:28
Nederlands elftal moet je verdienen dus. Leg me maar eens uit waarom Strootman, Babel en consorten dan nog bij de selectie zitten. Voor wat ze 5 tot 10 jaar geleden hebben laten zien??
 
SilverHaze
 
16
28 augustus 2020 om 15:41
@FR Rkc. Prachtig argument. Je zet mij echt aan het denken nu met die lijst van alternatieven. Ik ben er stil van...
 
Lee112
 
2
28 augustus 2020 om 15:42
Eens maar dat geldt voor meerdere spelers.
 
Airbags
 
6
28 augustus 2020 om 15:45
Nee joh. Als bondscoach moet je gewoon de beste spelers kiezen. Als dat nu Schuurs is, prima. Wat 'ie vorig jaar wel of niet heeft laten zien is compleet irrelevant.
 
consy
 
16
28 augustus 2020 om 15:47
Waarom noem je Babel dan niet? Echt ongekend dat iedereen hem als vanzelfsprekend ziet terwijl hij me toch een verschrikkelijk niveau laat zien.
 
MiltonKeynes
 
6
28 augustus 2020 om 15:49
Waar maak je je druk om? Het is een talent die meegenomen wordt voor Oranje. Naast dat je alleen maar kritiek levert over de selectie van Schuurs zie ik je ook geen speler noemen die het meer 'verdiend' dan Schuurs op dit moment. Prima dat dit soort jongens mee mogen draaien met het 'grote' Oranje.
 
PeterVermeuIen
 
0
28 augustus 2020 om 16:03
Dubbel post, kan verwijderen.
 
PeterVermeuIen
 
2
28 augustus 2020 om 16:03
Noem de naam Babel liever ipv Schuurs. Babel heeft qua voetbal niets te zoeken in het Nederlandse elftal.
 
FR-RKC
 
52
28 augustus 2020 om 15:17
Vorige jaar 6e keus achterin bij Ajax (Blind, Veltman, Martinez, Alvarez en Timber stonden hoger in de pikorde achterin). Dan verdien je het Nederlands elftal inderdaad wel.
 
ajax1812
 
62
28 augustus 2020 om 15:20
Alvarez stond zeker niet hoger in de pikorde. Timber ook niet.
 
No.2
 
35
28 augustus 2020 om 15:24
Martinez ook niet, Schuurs stond gewoon 2e achter Veltman, ook vaak genoeg gespeeld. Verder weet iedereen dat Schuurs er nog lang niet is, maar best logisch dat Dwight hem even wil laten ruiken aan het grote Oranje met haar spelers, helemaal niks mis mee. Verder spelen we veredelde oefenpotjes, dus dat maakt het des te logischer.
 
ajax1812
 
14
28 augustus 2020 om 15:29
Vind het ook helemaal niet raar, vooral nu De Ligt geblesseerd is. Wie moet je anders oproepen? Rekik? Bruma?
 
FR-RKC
 
2
28 augustus 2020 om 16:04
Timber stond in de basis tegen Heerenveen, een van de laatste potten van vorig seizoen. Schuurs niet. Wie staat er dan hoger in de pikkorde? Precies.
 
FR-RKC
 
3
28 augustus 2020 om 16:05
Ik zou nog eerder Geertruida oproepen. Ook jong en talentvol, maar liet het vorig seizoen wekelijks zien in de top van de Eredivisie.
 
ajax1812
 
17
28 augustus 2020 om 16:10
Timber heeft 1 pot gespeeld, Schuurs een heel stuk meer. Doe alsjeblieft even normaal. Daarnaast is Geertruida een rechtsback, of speelt hij daar het meest. Waarom zou je die dan oproepen ipv Schuurs?
 
JordyPA
 
4
28 augustus 2020 om 16:10
Dat was 1 wedstrijd, kom op zeg. Dat is lang niet altijd bepalend voor de pikorde. Eens dat Schuurs nog te weinig heeft laten zien, maar zoals gezegd zijn er amper alternatieven en is het een jongen met potentie. Dus in dat opzicht snap ik het wel.
 
soccerskins
 
4
28 augustus 2020 om 16:16
Door 1 basisplaats staat Timber hoger in de pikorde? Jij bent echt niet serieus te nemen. Geertruida liet ook niks bijzonders zien in de Eredivisie.
 
j3ro3ntj33__
 
10
28 augustus 2020 om 16:17
FR-RKC, Marin heeft ook een keer in de basis gestaan in plaats van van de Beek, wil dat betekenen dat hij hoger in de pikorde staat ?
 
Dirk_borst
 
14
28 augustus 2020 om 15:24
Dan heb je niet goed zitten opletten want alleen al Alvarez wordt nooit in het centrum van de verdediging gezet, Martinez evenmin. Als je dan kritiek wilt tonen doe het dan op zijn minst legitiem.
 
Primetime
 
3
28 augustus 2020 om 15:55
@dirk, Martinez heeft echt wel zo'n 15 wedstrijden in de verdediging gespeeld hoor. Toen Blind uitviel met zijn hartproblemen heeft hij voornamelijk op cv gestaan. Meestal samen met Veltman maar met Alvarez is ook weleens voorgekomen
 
lucas1234
 
41
28 augustus 2020 om 15:18
Hopelijk gaat Ihattaren minuten maken voor Oranje. In mijn ogen het grootste talent wat we momenteel hebben rondlopen. Schuurs is in mijn ogen wat vroeg, maargoed de Nations League zijn gewoon verkapte oefenpotjes en ik snap dat de coach met het oog op het EK wat spelers wilt uit proberen. Wijndal heeft het wel verdiend. Afgelopen seizoen samen met Tagliafico de beste links back van de Eredivisie, toekomstige basisspeler.
 
tyuin
 
2
28 augustus 2020 om 15:54
Ik zie niet in waarom wijndal niet nu al basis kan spelen. Ongeacht hoe het met Blind afloopt is dat gewoon geen back, Wijndal wel. 5-3-2 lijkt mij nog steeds het beste. Cillessen/Krul op goal met bizot als 3e. De vrij, van dijk en de ligt centraal met ake en blind als backup. Wijdal en dumfries op de flanken met op de bank van aanholt/willems en hateboer. Frenkie en wijnaldum centraal met vd Beek ervoor. Op de bank heb je dan nog Propper, de Roon en ihattaren. Depay voorin met naast zich Malen/De Jong/Weghorst/Bergwijn/Promes. Ihattaren en Weghorst zullen dan nog afvallen waarschijnlijk. We hebben er gewoon de selectie voor.
 
lucas1234
 
3
28 augustus 2020 om 16:04
Ik denk ook wel dat hij de aankomende wedstrijden als basisspeler mag spelen, zeker met de blessures van v. Aanholt en Blind. Is het gewoon de enige echte LB in de selectie (vind Ake een Cv). En dan hoop ik dat hij zich goed aanpast aan het niveau want ik denk echt dat dit de komende 10 jaar onze LB zal zijn. Verder zie ik ook het meeste in een 5-3-2 formatie, verdedigend zitten we goed en daar moeten we gewoon gebruik van maken.
 
McMulenga
 
26
28 augustus 2020 om 15:19
Ik vind Schuurs niet goed genoeg, maar ja wie anders? Welke CV wordt nu gepasseerd voor hem? Perr is (mogelijk) wel de toekomst, kan je beter hem meenemen dan iemand die sowieso niks meer dan opvulling blijft.
 
Tornado72
 
11
28 augustus 2020 om 15:28
Je zou bij wijze van spreken ook Vriends van Sparta kunnen selecteren die heeft meer ervaring en veel meer speelminuten in de eredivisie achter zijn naam. Desnoods Justin Hoogma maar hoe je in Godsnaam op Schuurs komt?
 
Primetime
 
10
28 augustus 2020 om 15:32
Nou gewoon geen CV erbij. Van Dijk, Ake, Veltman en de Vrij is wel voldoende. Een extra linksback daarentegen lijkt me een beter plan.
 
 
6
28 augustus 2020 om 15:32
Ik vind het wel dubbel. Hij komt uit jong oranje en dus hoor je door te schuiven. als je gaat vragen wie anders, dan kom ik bij o.a. Rekik (wat weer een linkspoot) of vooral Bruma uit. Deze hebben natuurlijk wel meer ervaring, maar wat mag je van hun verwachten ? Daarnaast is het voor Schuurs ook heel vervelend. Ben je talentvolle verdediger, en dan heb je de ligt, de vrij en van Dijk voor je. De kans dat je veel interlands gaat spelen is misschien niet zo heel groot. Zoals veel schaatsers altijd deden zou je bijna voor een ander land uit willen komen.
 
McMulenga
 
8
28 augustus 2020 om 16:21
Rekik en Bruma zijn momenteel wel beter ja. Als je de beste CV’s wil meenemen kom je eerder daar op uit. Maar aangezien het nu toch een spek & bonen plek is vind ik met het oog op de toekomst de selectie van Schuurs niet onlogisch. Slechter gaat ie er niet van worden.
 
Buitenspelgoal
 
1
28 augustus 2020 om 16:42
Het zijn ook maar twee wedstrijden. Alsof hij een basisplaats gaat krijgen. Hij kan best in de toekomst een vaste Oranje speler worden, zeker in het tijdperk na Van Dijk en De Vrij.
 
feye88
 
6
28 augustus 2020 om 16:44
Kongolo, van Aken, denswil, rekik, bruma, Bruno Martins indi, letschert, hoedt, bakker. Wie niet is de vraag.
 
DeDonnie
 
2
28 augustus 2020 om 18:30
Laten we even alle lcv wegstrepen aangezien de bondscoach opzoek is naar een rcv. Dan blijven Van Aken (wie??), Letschert (een transfervrije speler die in de belangstelling zou staan van Heerenveen) en Bruma over. Dan snap ik heel goed dat je kiest voor de toekomst (lees: Schuurs).
 
feye88
 
2
28 augustus 2020 om 18:42
Waarom zou hij een rcv zoeken? De Vrij, Veltman EN Van Dijk zijn allen rechtsbenig. Schuurs moet eerst nog maar eens bewijzen dat hij de toekomst is. Dan kun je net zo goed Zirkzee selecteren ipv Babel. Of Bijlow ipv Cillessen. Of Unuvar, want waarom niet? En ja, dan blijven Van Aken (wie??) en Letschert die in de belangstelling van Heerenveen staan over. Dat is precies mijn punt. Die spelers hebben al meer te zoeken bij Oranje dan Schuurs. Doe dan Botman... En waarom niet Bakker? Die speelt bij een veel grotere club en klopt daar aan de deur.
 
Hassiebassie
 
31
28 augustus 2020 om 15:19
Sowieso Ihattaren een paar minuten gunnen. Dan ligt hij vast voor Oranje jammer van Gosens, die is definitief opgenomen in de Duitse selectie. Had de linksback positie heel goed kunnen vervullen.
 
SocioFan1
 
8
28 augustus 2020 om 15:27
Ihattaren gaat het wel maken, is nog super jong. Wat betreft Gosens, vind je het ook prima wanneer jongens die in Nederland geboren en getogen zijn opeens voor een andere land kiezen in hun mogelijke keuzes...?
 
Primetime
 
1
28 augustus 2020 om 15:39
Sociofan, Gosens is al best oud. Ik denk niet dat het de meeste boeit als spelers al ouder dan 25 zijn
 
Hassiebassie
 
1
28 augustus 2020 om 21:02
Ik vind het prima als ze dat doen. Het is alleen dat Nederland nou niet echt een vijver heeft van internationaal topniveau aan linker vleugelverdedigers. Blind is ook alweer 30. En in mijn ogen was Gosens de ideale opvolger.
 
Miccoli
 
1
28 augustus 2020 om 15:35
Volgens mij zijn de komende paar wedstrijden vriendschappelijk (nations League is vriendschappelijk toch?). Dit betekend dat hij gerust wat minuten mag maken en daarna alsnog voor Marokko kan spelen mocht hij dat willen.
 
Boris19
 
5
28 augustus 2020 om 16:17
Denk dat dit wel officiele wedstrijden zijn.
 
London Calling
 
1
28 augustus 2020 om 20:50
Volgens mij tellen nations league wedstrijden als "echte" interlands en niet als oefen interlands dus dan zou zijn keuze daarna vast liggen.
 
TufanGundogdu
 
0
28 augustus 2020 om 21:22
Weetje waarom nations league wordt gespeeld voor wat? Hoop wel dat Nederland en Turkije wint.
 
RolandLentzen
 
16
28 augustus 2020 om 15:20
Wat gaaf voor Perr dat hij na een sterke voorbereiding word geselecteerd! Is hem gegund!
 
Tornado72
 
18
28 augustus 2020 om 15:33
Tja op basis van een paar nietszeggende wedstrijdjes geselecteerd worden voor het Nederlands team. Je blijft je verbazen. Flink wat jaren geleden werd John Veldman gelijk geselecteerd voor Oranje na een transfer naar Ajax daarvoor speelde hij al een aantal seizoenen prima bij Sparta maar kraaide er geen haan naar maar de inkt van zijn contract met Ajax was nog niet droog of hij werd geselecteerd. John Veldman heeft trouwens niet een echt daverende interland carriã¨re gehad.
 
fcu_030
 
8
28 augustus 2020 om 15:46
Jammer dat Labyad niet voor Nederland speelt. die had ik ook gelijk opgeroepen naar zijn geweldige voorbereiding.
 
feye88
 
9
28 augustus 2020 om 16:55
Wouter Burger in Oranje. Twee fantastische potten in de voorbereiding gespeeld!
 
PerEggens
 
34
28 augustus 2020 om 15:20
Een wisselspeler van Ajax bij de definitieve selectie van het Nederlands elftal? Dit gaat toch helemaal nergens meer over. Voor wijndal lijkt het me ook nog wat te vroeg
 
McMulenga
 
14
28 augustus 2020 om 15:22
Hij is gewoon basisspeler hoor, helemaal nu Blind ook weg valt.
 
Teesboer
 
13
28 augustus 2020 om 15:27
Dat is tot stand gekomen bij gebrek aan beter bij Ajax.het is natuurlijk een lachertje om hem nu al bij de selectie te halen.het is ook de vraag of zo'n speler niet naast z'n schoenen gaat lopen na zo'n onterecht uitverkiezing. Hij zal zelf waarschijnlijk denken dat het een topper is zo langzamerhand.
 
ajax1812
 
7
28 augustus 2020 om 15:40
Als er iemand nuchter is is het schuurs wel.
 
amar2021
 
0
28 augustus 2020 om 16:27
Ach als hij daardoor ook nog eens gaat spelen als een topper prima toch? ?? als je voor het eerst geselecteerd wordt dan geeft dat vertrouwen waardoor zo een speler als Schuurs wellicht beter gaat spelen en zo door kan groeien (normaal gesproken??)
 
DeVisser
 
7
28 augustus 2020 om 15:23
Schuurs terecht na deze voorbereiding, jongen speelt ijzersterk en was de beste man op het veld de laatste wedstrijd. Schuurs en Alvarez spelen beide echt heel sterk, ik weet wel bijna zeker dat deze allebei basisspeler zijn bij Ajax 1 dit seizoen, Schuurs cv Alvarez Cvm...
 
Jellybean
 
22
28 augustus 2020 om 15:33
Ik vind het persoonlijk behoorlijk triest dat je tegenwoordig blijkbaar enkel op basis van oefenwedstrijden geselecteerd kan worden voor het Nederlands Elftal.
 
RedBaron
 
8
28 augustus 2020 om 15:41
Wat moet je anders? Er waren toch geen officiële wedstrijden. Of denk je dat Per Schuurs het COVID 19 virus zelf heeft gemaakt in een laboratorium?Ongelooflijk wat een reacties. Ieder roept Schuurs hoe dan maar komen zelf niet met een fatsoenlijk alternatief. Het is hartstikke logisch dat de centrale verdediger van jong oranje een plekje opschuift als een basisspeler (de ligt) afwezig is. Hij gaat toch ook niet starten. Ze spelen in de sterkste opstelling heus wel met De Vrij, Ake of desnoods Veltman.
 
Robur
 
1
28 augustus 2020 om 15:49
Schuurs staat gewoon goed te spelen, moet je dan enkel spelers selecteren die maanden geleden een leuke pot speelden of jongens als Babel of Strootman die ooit iets hebben laten zien? Wees blij dat er voor nieuw bloed wordt gekozen in een oefen campagne.
 
Primetime
 
1
28 augustus 2020 om 15:51
@redbaron, nou een extra linksback nu Blind is uitgevallen leek mij persoonlijk een beter idee, aangezien de lb positie is normale tijden al problematisch genoeg is.
 
DeVisser
 
2
28 augustus 2020 om 16:01
Het gaat veel sneller dan jij denkt! Voordat je het weet worden Rensch en Taylor opgeroepen voor het Nederlands Elftal. Bij Ajax staan er dit seizoen echt een paar hele grote talenten op doorbreken: Schuurs, Rensch, Timber, Taylor, Scherpen deze jongens hebben zoveel potentie die kunnen binnen no time in het NL elftal spelen
 
Sirius
 
31
28 augustus 2020 om 15:25
Ik heb persoonlijk niet zoveel problemen met de selectie van Schuurs. Liever zo'n jonge getalenteerde verdediger dan uitgerangeerde verdedigers als Rekik of Gouweleeuw. De selectie van Wijndal en Ihattaren zijn naar mijn mening niet meer dan logisch. Wijndal is toch het grote talent voor de linksback-positie, terwijl Ihattaren een enorm talent is die op z'n 18de al belangrijk is voor Psv. Mooi trouwens dat Tim Krul er weer bij is. Die heeft zich toch weer knap teruggevochten naar mislukte avonturen bij Ajax en AZ. Voor de rest een redelijk logische selectie.
 
lucas1234
 
10
28 augustus 2020 om 15:30
Zo sta ik er ook in. Bij spelers als Rekik of Gouweleeuw weet je gewoon, die gaan nooit op het niveau komen dat ze echt wat toevoegen bij Oranje. Voor Schuurs is het wellicht wat vroeg maar die zie ik nog wel uitgroeien tot topverdediger, laat hem er maar vast aan ruiken dan.
 
Miccoli
 
4
28 augustus 2020 om 15:38
Ik denk precies hetzelfde. We kunnen wel tijdelijke oplossingen gaan oproepen zoals Rekik, Kongolo, Bruma of Gouweleeuw, maar die gaan niet meer groeien. Dan zie ik liever een groot talent die nog wat kan leren van deze ervaring. Even een weekje trainen met spelers zoals De Vrij, Aké en Van Dijk moet toch geweldig zijn voor Schuurs?
 
Ruiz_FCT
 
5
28 augustus 2020 om 17:17
Blijkbaar heb je op je 25e je beste tijd al gehad. Nu voel ik mij echt oud...
 
Dirk_borst
 
6
28 augustus 2020 om 15:28
Persoonlijk vind ik het altijd heerlijk als er nieuwe talenten zich melden bij het Nederlands elftal zeker als een aantal basiskrachten met blessures zijn afgehaakt. Perr Schuurs, Owen Wijndal en Mohamed Ihattaren welkom bij de selectie en zeer benieuwd wat jullie de komende week gaan brengen, alle 3 zeer verdiend bij Oranje. Natuurlijk vallen de 17 miljoen andere bondscoaches weer op de naam van Schuurs maar ach ik vind het heerlijk. Liever een Perr Schuurs dan misbaksels als Gouweleeuw en Rekik. Op naar de interlandweek. Na maanden zonder heb ik er in ieder geval weer zin in!
 
riqui8
 
8
28 augustus 2020 om 15:29
Wijndal en Ihattaren zijn terecht vind ik. Perr Schuurs niet. Maar ja, alsof hij gaat spelen met Van Dijk, De Ligt, De Vrij en Aké voor zich. Misschien steekt hij nog wat op als hij hen aan het werk ziet.
 
riqui8
 
5
28 augustus 2020 om 15:33
De Ligt is er natuurlijk niet bij! Stom van mij, volgende keer beter kijken voor ik comment. Dan vind ik de selectie van Schuurs nog prima te begrijpen. Het is een talentvolle jongen die best een beetje op De Ligt lijkt qua spel. Ik verwacht dat De Vrij zal spelen rechtscentraal maar prima om zo’n jongen te laten ruiken aan het grote werk. Beter dan iemand meenemen die ook in de toekomst nooit echt van waarde zal zijn.
 
utrecht19
 
15
28 augustus 2020 om 15:29
Maar hebben we dan echt niet betere spelers dan Babel. Kom op hoor. Vind ik echt helemaal nets meer toevoegen voor het Nederlands elftal. Van Schuurs kan je nog zeggen die heeft de toekomst maar ook dat heeft Babel niet.
 
Ruiz_FCT
 
2
28 augustus 2020 om 17:09
Wout Weghorst moet inmiddels ook gek worden, wat kan hij nog doen om in oranje boven spelers als Babel en De Jong in de pikorde te komen? Hij heeft afgelopen seizoen absoluut veel beter gepresteerd dan die twee. Vooral Babel is inderdaad een bizarre keuze.
 
rbn_
 
19
28 augustus 2020 om 15:32
Schuurs .. dat kan toch niet? Waarom geen Koopmeiners? Speelde tegen Plzen weer een goede wedstrijd en is op meerdere posities inzetbaar.
 
WilDe Raden
 
4
28 augustus 2020 om 15:32
Het wordt hoog tijd dat er doorgeselecteerd wordt. Er lopen teveel spelers van naam rond die niet meer presteren. Talent genoeg in Nederland...........
 
daveke
 
5
28 augustus 2020 om 15:36
Ik snap dit dus echt niet. Er zijn nu 5 centrale verdedigers opgeroepen en 1 linksback. Schuurs is wat mij betreft echt overbodig. In zijn plaats had Gosens opgeroepen moeten worden die de concurrentie kon aangaan met Wijndal. Maar Gosens mag zich gaan melden bij de Duitse ploeg en die zijn we dus kwijt terwijl. Schuurs als 5de centrale verdediger lekker op de bank mag zitten. Dat neem ik de technische staf wel kwalijk
 
wandering
 
7
28 augustus 2020 om 15:59
Je bent Duitser en je kunt kiezen tussen Nederland en Duitsland, dan lijkt mij de keuze niet heel moeilijk
 
Tornado72
 
1
28 augustus 2020 om 16:49
Omdat het Duitse elftal zo'n grandioos team is?? Een speler moet kiezen omdat het hem het beste gevoel geeft, net als Ziyech als Ziyech voor de mogelijke prestaties op eindtoernooien had gekozen had hij wel voor Oranje gekozen. ??
 
feye88
 
1
28 augustus 2020 om 17:54
Nou, uit dat interview met Ziyech destijds kwam wel naar voren dat hij niet zo goed begreep dat zijn keuze voor Marokko betekende dat hij nooit meer voor Oranje uit zou komen.
 
USofDude
 
5
28 augustus 2020 om 15:37
Wat een warme reacties hier zeg. Gezien de blessure van De Ligt en met het oog op de toekomst de enige goede keuze voor backup-RCV. Ik heb nog niemand met een goed alternatief zien komen.
 
daveke
 
3
28 augustus 2020 om 15:41
Hij heeft 5 CV's in de selectie zitten en 1 linksback. Perr Schuurs als 5de CV in plaats van Robin Gosens is gewoon een domme beslissing
 
 
24
28 augustus 2020 om 15:44
Maar zolang Babel opgeroepen blijft worden (na een dramatische periode bij Ajax) is alles geloofwaardig.
 
consy
 
29
28 augustus 2020 om 15:46
Babel selecteren is echt lachwekkend hoor, en dan loopt iedereen hier maar te hakken op Schuurs maar de aandacht zou daar naar uit moeten gaan. Schuurs speelt een prima voorbereiding, ja natuurlijk is het nog geen Oranje niveau maar aangezien de Ligt geblesseerd is kun je hem er best bijnemen. Het is niet alsof hij meteen in de basis start ofzo. Maar dan Babel, op basis waarvan wordt hij nog geselecteerd voor Oranje? Omdat hij goed is met zijn belastingaangifte? Die man heeft het afgelopen seizoen he-le-maal niets laten zien, echt niets. Zelden zo'n matige prestatie gezien van een buitenspeler voor Ajax en gedroeg zich lachwekkend op het veld (getafe) en daarbuiten en dat is dan Oranje materiaal? Waarom wordt Weghorst niet geselecteerd? Waarom neem je Koopmeiners niet mee als extra middenvelder? Je kan nog beter Boadu erbij nemen, #thenewwave toch? Als dit een voorbode is voor dit bondscoachschap maak ik me ernstige zorgen voor het EK volgend jaar. Je kan echt niet aankomen met Babel.
 
lwd12
 
2
28 augustus 2020 om 17:08
Ik volg je helemaal. Maar denk Dat AZ hier wel even blij mee is. Die zitten midden in de Kwalificaties voor de CL, dus prima om die jongens niet ook nog eens extra te belasten met potjes voor het NL elftal. Volgende ronde horen ze er wel weer bij te zijn.
 
Hernanes
 
1
28 augustus 2020 om 20:17
Ik vind je nog mild. Het was niet zo dat Babel niks liet zien, hij was zelf overduidelijk de zwakste schakel bij Ajax. Elke bal sprong van zijn voet, hij kan niet meer sprinten, hij komt geen man voorbij, het was echt verschrikkelijk slecht. Het valt gewoon niet goed te praten dat hij hier geselecteerd wordt. Kijkt heel de staf van Oranje er dan zo anders naar? Snap er echt niks van en ben hierin zwaar teleurgesteld.
 
Rukbunker
 
4
28 augustus 2020 om 15:47
Ik snap de ophef over Schuurs hier niet, heeft alles om een zeer complete verdediger te worden. Wie wil je anders oproepen, Vlaar? Gewoon een prima keuze, het is niet zo dat die veel gaat spelen, maar waarschijnlijk wel gaat leren.
 
Tornado72
 
3
28 augustus 2020 om 16:51
Rekik Bruma? Dat zijn ervaren verdedigers en momenteel zeker niet minder dan Schuurs die het alleen heeft laten zien in een paar onbeduidende oefenen wedstrijdjes.
 
Amount
 
4
28 augustus 2020 om 15:49
Gebruik vz al een tijdje zonder account maar toch ff geregistreerd. Ik verbaas me zwaar over de verbazing over de selectie van Schuurs. Met van Dijk, Stefan de Vrij & Aké zijn de plekken voor de cv al bezet. Dus een perfecte kans om een jonge centrale verdediger alvast een keer mee te laten kijken. Daarbij zijn de alternatieven Bruma, Gouweleeuw, Viergever, Hoedt, Denswil etc. Spelers zonder toekomst bij dit elftal, ik vraag me af velen van jullie zeuren om het zeuren, zie iig vrijwel nul alternatieven voorbij komen. Tuurlijk is Schuurs niet goed genoeg, maar het is veel aannemelijker dat hij op langer termijn wel iets kan betekenen voor Oranje, de spelers die ik net opnoemde gaan natuurlijk nooit meer een rol van betekenis spelen met de luxe die wij op de cv-positie hebben.
 
LAPB14
 
0
28 augustus 2020 om 15:53
Redelijk logische selectie. Wel een aantal geblesseerden (Malen, Berghuis, De Ligt, Blind, Van Aanholt). Ook de selectie van Schuurs vind ik itt veel mensen hier wel logisch. Die jongen heeft potentie om basisspeler te worden en De Ligt is dus geblesseerd. Enige wat ik niet begrijp is dat Fer de voorkeur krijgt boven Propper, of is Propper ook geblesseerd?
 
KAWS
 
14
28 augustus 2020 om 15:54
Schuurs?! wauw... Ik had liever Koopmeiners of Botman nog gehad dan Schuurs, wat een armoede dat zo’n ventje wordt opgeroepen. Dat mensen het nog verdedigen ook... Het is ook helemaal geen bijzondere speler, bij lange na nog geen Oranje materiaal... En Babel had ook wel achterwegen mogen blijven.
 
ajax1812
 
5
28 augustus 2020 om 16:00
Je bedoelt Botman die niet eens bij Jong Ajax uitblonk toch? En Koopmeiners die eigenlijk gewoon een middenvelder is en daarnaast linksbenig?
 
KAWS
 
9
28 augustus 2020 om 16:05
Ja Botman die met zijn spel bij Heerenveen een transfer heeft verdiend naar Lille. Dat is een hele andere Botman denk ik zo maar dan die jij bedoelt van een paar jaar geleden! Maar leuk geprobeerd! Ja klopt, Koopmeiners is multifunctioneel, daarom wordt Blind ook altijd geprezen! En klopt, hij is links. Maar sinds wanneer is dat een issue? Botman is ook links overigens. We hebben genoeg CV’s en Schuurs gaat mee om te ruiken zoals ik hierboven een beetje lees. Dan kan je in mijn ogen beter een van deze jongens meenemen dan Schuurs. Laat Schuurs eerst maar eens onbetwiste basisspeler worden bij Ajax en daar zijn minuten maken. Heeft nog veel te weinig laten zien om nu al opgeroepen te worden. Maar goed, dat is mijn mening. Daar hoeft niemand het mee eens te zijn hoor.
 
ajax1812
 
1
28 augustus 2020 om 16:12
Een paar jaar geleden zegt ie, dat was gewoon vorig jaar nog. Dat maakt uit omdat Schuurs rechts is, en dus een Rcv. Koopmeiners en Botman zijn beide Lcv's.
 
KAWS
 
5
28 augustus 2020 om 16:19
Bijzonder, dan moet Botman vast een tweelingbroer hebben want hij speelde vorig jaar toch echt voor SC Heerenveen. En zo zie je ook maar dat het niks wilt zeggen als je bij een bepaald team niet optimaal rendeert. Vervolgens speelt hij ergens anders en verdiend hij een mooie transfer naar een prima club! Dat argument kan je daarom ook maar beter achterwege laten. Schuurs is rechts, correct. Evenals De Vrij en Van Dijk. Wij spelen normaliter met twee rechtspoten in de defensie. Met andere woorden; we kunnen een hele discussie voeren over rechts of linksbenige spelers maar het maakt in principe geen zak uit. Ik vind die spelers verder in hun ontwikkeling, je kan prima in geval van nood met een LCV spelen en Van Dijk of De Vrij rechts zetten, zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Maar goed ik zal het nogmaals zeggen; ik vind zijn oproep onterecht en had liever iemand anders gezien!
 
ajax1812
 
1
28 augustus 2020 om 16:25
Ik bedoelde in 2019. Daar heeft hij toch echt een halfjaar in jong ajax gespeeld. Jaar daarvoor geloof ik ook al. Hij imponeert gewoon niet. Er is ook een reden dat Ajax hem verhuurd heeft, dat komt omdat hij gewoon niet goed genoeg is. Bij Heerenveen deed hij het degelijk. Ik vind het ook een onzin argument van dat Lille gebeuren. Hij heeft daar helemaal niks bewezen.
 
KAWS
 
2
28 augustus 2020 om 18:08
Dat zeg ik ook niet... Ik zeg alleen dat hij door zijn spel bij Heerenveen een transfer naar Lille heeft verdiend. Wat heeft Schuurs precies laten zien in een jaar tijd, dat zijn oproep terecht is? Precies niks. Heeft een handjevol minuten gemaakt bij Ajax terwijl een Botman een heel seizoen Eredivisie heeft gespeeld. Ik vind Schuurs een middelmatige verdediger. Het is niks bijzonders. Hij heeft nog geen vaste plek bij Ajax. Hij heeft daar ook nog geen indruk weten te maken. Er wordt hier gedaan alsof het in potentie een topper is maar ik zie het absoluut niet in hem...
 
London Calling
 
1
28 augustus 2020 om 20:42
@kaws Datzelfde Lille werd door Schuurs netjes het scoren belet in de Championsleague. En daarnaast is Schuurs een rechter verdediger en Botman links.hij zit er alleen maar bij omdat de Ligt er niet is en de Vrij agv de de Uefa league finale nog niet aan de voorbereiding is begonnen.als Botman bij Ajax was gebleven had hij ook geen vaste plek gehad, en hij moet zich nu ook eerst maar eens in de basis spelen bij Lille. Dan hecht ik toch meer waarde aan een jongen die een aantal aardige Europese wedstrijden heeft gespeeld dan aan iemand die het leuk deed bij een club uit het rechterrijtje en vervolgens in principe als backup terug naar ajax was gegaan.
 
NMR10
 
1
28 augustus 2020 om 15:57
Reken er maar op dat Mohamed Amine Ihattaren zijn debuut maakt in de eerste wedstrijd.
 
Japie_Krekel
 
4
28 augustus 2020 om 15:59
dat Babel en Veltman erbij zitten vind ik vreemder dan de selectie van Schuurs. Babel was vorig seizoen dramatisch slecht en Veltman ook met o.a. cruciale fouten tegen Chelsea, Valencia, Willem II, Telstar en FC Groningen. ik hoop iig op speeltijd van Ihatarran. dit Oranje kan wel wat creativiteit gebruiken. alleen hopen dat Depay weer in vorm is na zijn blessure want zonder hem wordt het niks voorin is al gebleken tijdens de keren dat hij niet mee deed.
 
Japie_Krekel
 
2
28 augustus 2020 om 17:06
@hangover96 nou, dan wil ik niet weten hoe slecht de rest dan wel was want ik vond Veltman een drama afgelopen seizoen. hij kost je gewoon 5 punten in de CL met uitschakeling als gevolg en in de competitie was hij ook niet best. als dat dan genoeg is om Oranje te halen vind ik dat toch wel vrij bizar. wat Strootman nog bij de selectie doet is me trouwens ook een raadsel
 
London Calling
 
1
28 augustus 2020 om 20:27
Ik begrijp Strootman op zich wel. Het is toch een spel verdelende 6. Als de Jong weg valt hebben we niet veel spelers die dat op kunnen vangen. Voorlopig speelt hij nog gewoon in de basis bij de nummer 2 van Frankrijk. Toch een niveau waar Propper en Fer nooit aan gaan komen en het is maar de vraag of het Koopmeiners wel lukt. En daanaast zijn Propper en Fer ook geen spelers die de pasing en de opbouw gaan verzorgen.
 
Fabregas.
 
1
28 augustus 2020 om 16:00
Is Donyell Malen nog niet fit genoeg? Of om andere redenen er buiten gelaten? Dacht dat ie laatst weer mee deed bij PSV.
 
Buitenspelgoal
 
2
28 augustus 2020 om 16:05
Lange blessure gehad en heeft pas recentelijk weer wat minuten gemaakt bij PSV in oefenwedstrijden, maar nog niet meer dan een helft per keer. Hij wordt langzaam weer wedstrijdfit gemaakt, maar Oranje komt nu even te vroeg. Volgende keer weer.
 
Buitenspelgoal
 
5
28 augustus 2020 om 16:04
Koopmeiners had van mij wel gemogen ipv Fer of Strootman. Die gaat Oranje toch wel onvermijdelijk halen en is daarnaast gewoon een goede speler. Verdedigend prima, goede traptechniek en multi-functioneel (CV en (verdedigend) midden). Babel is daarnaast echt armoede. Neem Stengs, Dilrosun of weet ik veel mee. Een speler voor de toekomst. Babel is matig en uitgerangeerd.
 
EA Guingamp
 
0
28 augustus 2020 om 16:07
Ik had gehoopt op Rick van Drongellen of Botman, Rick speelde toch altijd wel sterk voor HSV ondanks dat ze een k.. seizoen hadden. Heeft wel alles gespeeld. Voor de toekomst is Schuurs natuurlijk wel een speler met potentie.
 
Buitenspelgoal
 
0
28 augustus 2020 om 16:11
Van Drongelen is geblesseerd. Botman speelt nu net bij Lille en moet het daar eerst maar eens bewijzen, heeft daarvoor alleen bij Heerenveen gespeeld en dat is mij toch wat te mager voor Oranje. Kan er vast in de toekomst bij zitten.
 
EA Guingamp
 
3
28 augustus 2020 om 17:15
Dan verschillen we daarin van mening, ik vindt 2e viool bij Ajax ook te mager voor oranje
 
Buitenspelgoal
 
2
28 augustus 2020 om 17:20
Hoezo? Ik beargumenteer alleen maar waarom Van Drongelen en Botman er niet bij zitten. Ik vind het voor Schuurs ook te vroeg, maar zie wel potentie in hem. Zelfde als jij dus.
 
Wouterke
 
4
28 augustus 2020 om 16:11
Schuurs is lachwekkend. Danny Blind werd destijds met De Ligt ook belachelijk gemaakt, maar dat was eveneens terecht. Je moet geen spelers selecteren op potentie.
 
tinus45
 
5
28 augustus 2020 om 16:12
Even serieus....Perr Schuurs. Die mag nog niet eens snuffelen aan de snuffelstage. Heeft Lodeweges als opdracht gekregen dat hij het Nederlands weer het lachertje moet maken ofzo. Ik snap dat Perr weinig kans op speeltijd heeft maar toch...kom op man, hoe dan?
 
ajax1812
 
3
28 augustus 2020 om 16:19
Misschien omdat De Ligt geblesseerd is, Schuurs een goede indruk maakt, potentie heeft en er verder voor RCV heel weinig goede opties zijn nu?
 
tinus45
 
2
28 augustus 2020 om 16:38
Oké, goed indruk....volgens mij heeftcbij nog nooit een fatsoenlijke wedsrrijd gespeeld in Ajax1 en dan bedoel ik geen oefenwedstrijd of bekerwedstrijd tegen niveau -6.Een Oranje plek moet verdient worden, maar dit is weer een "krijgertje", edntje van hef niveau waar we op zaten toen Marco v Basten het nog voor het zeggen had.
 
ajax1812
 
3
28 augustus 2020 om 16:40
Ga je ook nog in op de andere punten die ik maak, of kun je daar niks op zeggen? Ik kan je wel een goede wedstrijd noemen die ook ergens om ging. CL tegen Lille was hij heel erg goed.
 
EDSZTAR
 
2
28 augustus 2020 om 16:15
Weet er iemand toevallig wat de reden is dat Pröpper niet bij de selectie zit?
 
binny
 
2
28 augustus 2020 om 16:23
Poeh wat een bombarie om niks, je zou maar een jonge getalenteerde speler mee nemen zodat hij kan ruiken en zich kan door groeien. Gelukkig zijn vele van jullie geen coaches zeg, waar maak je je druk om. En dan zeggen dat je andere spelers moet oproepen die geen verdedigers zijn zoals Koopmeiners. Ach ja, in een half jaar houdt iedereen z'n mond wel wanneer Schuurs wekelijks een baas is. Ben het mee eens dat het maar oefenpotjes zijn en dat hij nog veel moet groeien, maar hij kan best ballen. Juist dat gemene dat imposante en dat slimme zijn dingetjes die hij kan leren van Ake, van Dijk en De Vrij. Waar maken jullie je druk om op een vrijdag zeg.
 
ajax1812
 
1
28 augustus 2020 om 16:31
Vind het ook maar raar dat iedereen er zo over valt. Koopmeiners zou je best op kunnen roepen, maar dan wel als middenvelder. Schuurs is daarnaast gewoon een jonge, grote CV met veel potentie, laat een goede indruk achter en De Ligt is geblesseerd. Daarnaast zal hij toch niet heel veel gaan spelen aangezien De Vrij wel die RCV plek in zal gaan nemen. Dan hoor ik ook nog een Botman, maar die heeft alleen 1 seizoen bij Heerenveen degelijk gespeeld. Die kon bij jong ajax niet eens imponeren en is nooit als een heel groot talent gezien, vandaar ook dat Botman verhuurd is. Dan komen ze met het argument dat hij wel lekker een transfer naar Lille heeft verdient, notabene een club waar Schuurs een hele goede wedstrijd tegen speelde. Botman heeft daar nog helemaal niks bewezen.
 
KAWS
 
2
28 augustus 2020 om 18:46
Haha ja maar dan kom ik weer; Wat heeft Schuurs laten zien dan? En hoezo heeft hij veel potentie? Het is een simpele, kleurloze verdediger met weinig ervaring, geen vaste basisplaats en weinig wedstrijden voor Ajax 1.. Wie heeft er dan niks bewezen? En die argumenten van kon hij jong Ajax niet imponeren, zo zijn er nog wel meer spelers hoor? Van Dijk kon niet imponeren bij Jong Willem II. Je argument slaat werkelijk als een lul op een drumstel. Ik zou graag willen weten waarom de oproep van Schuurs wel terecht is. En dan niet de standaard dingen; hij is rechtsbenig en groot maar welke kwaliteiten bezit hij, dat hij op basis daar van thuis hoort bij Oranje? Want ik zie ze niet.
 
carbaat
 
2
28 augustus 2020 om 16:29
Iedereen valt over het feit dat Schuurs wordt geselecteerd. Hij zal echt geen basisplek krijgen. Er zit achter van Dijk, Ake, de Vrij en de Ligt gewoon niet zoveel. Als er dan een aantal wegvallen, kan je zo’n talent toch gewoon selecteren. Zeker in de nations league. Ik verbaas me meer over het feit dat Babel en Strootman nog steeds geselecteerd worden. Dat vind ik veel grotere armoede.
 
Buitenspelgoal
 
1
28 augustus 2020 om 16:45
Eens, had dan Dilrosun opegroepen voor Babel. Koopmeiners had ik ook liever gezien voor Strootman.
 
Orgullo
 
3
28 augustus 2020 om 16:42
Haha ik schrijf een post waarin ik onderbouw waarom ik keuze voor Schuurs onbegrijpelijk vind en hij wordt verwijderd vanwege gebrek aan onderbouwing. Moderators, jullie clubvoorkeuren schijnen door.
 
pinko
 
0
28 augustus 2020 om 17:22
Bij verwijdering heb ik al een paar keer om gefundeerd antwoord gevraagd. Geen gehoor. Een beetje communistisch regime. Keur en willekeur, want dan kan ik ook zo een -tig aantal verwijderen met commentaar: niets toevoegend of gebrek aan onderbouwing. We zijn toch allemaal een beetje opportunist;-))))
 
Only1Romario
 
2
28 augustus 2020 om 16:55
Het gaat hier allemaal over de selectie van Schuurs, een groot talent maar die is er enkel bij omdat de Ligt geblesseerd is en gaat normaal gesproken ook niet spelen. Dus ik snap de discussie niet zo, prima toch dat zo’n jonge gast eens mag komen kijken en trainen met het grote Oranje. Wat ik persoonlijk veel erger vind is de selectie van Babel, want die is op leeftijd en presteert al jaren niets meer. Had daar niet een jeugdig talent voor geselecteerd kunnen worden? De aanval is sowieso onze zwakste linie en dat is best bijzonder aangezien dat altijd ( iig vanaf de jaren 80) juist onze sterkste linie was. Hopelijk breekt ook hier weer snel iemand door, want als Depay zijn dag niet heeft , dan is het niet veel daar voorin.
 
Buitenspelgoal
 
0
28 augustus 2020 om 17:19
Dilrosun of zelfs Gakpo had in zijn plaats opgeroepen moeten worden. Dilrosun spreekt voor zich, talentvolle speler die vooral pech heeft gehad met blessures. Gakpo is een speler die zich vorig seizoen bij PSV echt heeft ontwikkeld. Opgestaan na het vertrek van Bergwijn, was na diens vertrek en tot de coronastop met Dumfries grotendeels verantwoordelijk voor de wederopstanding van PSV na die maanden van drama en draait nu ook een ijzersterke voorbereiding (in laatste drie oefenduels met Vitesse, Willem II en Eintracht Frankfurt respectievelijk gescoord, assist gegeven en gescoord, en het waren fraaie goals/assists). Als je dan toch op potentie selecteert (zie Schuurs), mag Gakpo er ook bij.
 
London Calling
 
0
28 augustus 2020 om 20:11
Het is natuurlijk best een vreemde selectie omdat de meeste spelers recent niet hebben gespeeld.babel zal het best lastig krijgen om mee te gaan. Maar voorlopig is het probleem dat de meeste jonge talenten ook niet veel laten zien.
 
Ruiz_FCT
 
1
28 augustus 2020 om 17:11
Bizar dat Weghorst er weer niet bij zit na een geweldig seizoen in een veel sterkere competitie dan bijvoorbeeld die van Babel.
 
feye88
 
0
28 augustus 2020 om 18:47
Tja, je selecteert 1 lange spits. Niet twee. En Luuk presteert in grote wedstrijden.
 
pinko
 
1
28 augustus 2020 om 17:18
Van Babel en Strootman komen we van je lang zal ze leven niet van af. Bizot er ook nog bij. Blijkbaar afgelopen woensdag zitten slapen. Veel middelmaat, we moeten maar wachten tot er een paar spelers de AOW leeftijd bereiken, zodat we de dan inmiddels oudere jongere kunnen inzetten;-))
 
Buitenspelgoal
 
1
28 augustus 2020 om 17:22
Veranderingen die ik zou maken aan deze selectie:weghorst voor Babel, Koopmeiners voor Fer of Strootman, Propper voor Fer of Strootman (als Propper niet geblesseerd is of iets), Bijlow voor Krul of Bizot. Het is toch ''thenewwave''? Neem dan wat meer sterk ontwikkelende spelers op in je team. Weghorst, Bijlow en Koopmeiners zijn stuk voor stuk goede spelers die of sterk gespresteerd hebben het afgelopen seizoen of zich sterk ontwikkeld hebben.
 
London Calling
 
0
28 augustus 2020 om 19:57
Het probleem met Babel en Weghorst is dat Babel als buitenspeler wordt gebruikt die als het moet in de spits kan spelen. Met Weghorts en de Jong heb je eigenlijk 2 pinchihitters in je team zitten zolang Depay eerste spits is.strootman speelt voorlopig nog gewoon in de basis bij de nummer 2 van Frankrijk, Koopmeiners en eigenlijk ook Propper of Fer, moeten eerst nog maar eens zien of ze ooit bij dat niveau in de buurt komen.
 
 
1
28 augustus 2020 om 17:31
Ik had Babel lekker thuis gelaten. Roeo toch gewoon een talent als Stengs op. Babel is al niet goed en wordt ook nog ouder. Oh, en tegenwoordig kan je ook weer Robben oproepen. Als je dan toch een ouwe knar wil, doe dan die maar.
 
London Calling
 
0
28 augustus 2020 om 19:49
Bij Stengs wordt het ook wel eens tijd dat het er echt uit gaat komen. Voorlopig heeft hij in de Eredivisie meer minuten per goal nodig dan Kluivert, die een half jaar jonger is, in de Serie A.ik denk eigenlijk dat Gakpo eerder mee gaat naar het EK dan Stengs.
 
MarioWally
 
1
28 augustus 2020 om 17:35
hopelijk kiezen de afvallers nu wel voor Suriname want ze komen bij oranje tog niet aan boord. Spelers als denswil,klaiber,haps misschien ook nunnely..
 
ajax1812
 
0
28 augustus 2020 om 17:42
Wat moeten Denswil, Klaiber en Nunnely ook in Oranje joh, die horen daar totaal niet thuis.
 
MarioWally
 
1
28 augustus 2020 om 18:11
Is schuurs beter dan denswil?
 
ajax1812
 
0
28 augustus 2020 om 18:13
Schuurs is 100% beter dan Denswil. Heeft ook veel meer potentie dan Denswil.
 
Solekid_manU
 
3
28 augustus 2020 om 18:45
The new wave dames en heren, met rijzende sterren als Babelinho en Strootmanovitch... het kan verkeren zeg
 
samuel b
 
0
28 augustus 2020 om 19:57
Goed dat Schuurs erbij is. De beste man tegen Hertha en Salzburg en toont veel potentie
 
nvn12
 
0
29 augustus 2020 om 10:55
Wat een lachertje