'Een aardbeving in de voetbalwereld; de fiscus jaagt op Mino Raiola'
Vrijdag, 16 maart 2018 om 08:12

Mino Raiola en zijn cliënten worden onderzocht wegens mogelijke belastingfraude, zo meldt het Italiaanse Il Fatto Quotidiano vrijdag. De krant claimt dat de Nederlands-Italiaanse zaakwaarnemer van onder meer Gianluigi Donnarumma, Mario Balotelli, Zlatan Ibrahimovic, Paul Pogba en Marco Verratti door de autoriteiten in Nederland onder de loep wordt genomen.

De vrijdageditie van Il Fatto Quotidiano pakt groots uit met de tekst: 'Weer een aardbeving in de voetbalwereld; de fiscus jaagt op Raiola.' Volgens het dagblad zouden onder meer de handelingen van Maguire Tax en Legal, gevestigd in Amsterdam, worden onderzocht. Raiola wordt door de krant echter geciteerd dat hij er niets mee te maken heeft.

"Het is niet mijn zaak. Als mijn spelers er gebruik van maken, ben ik het niet die ze daartoe dwingt", stelt de flamboyante belangenbehartiger. Raiola zou zeker niet de eerste grote naam in de voetbalwereld zijn die wordt gelinkt aan belastingfraude. Eerder zijn onder meer Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Luka Modric en Alexis Sánchez onderzocht. Donderdag werd bekend dat ook Xabi Alonso fraude zou hebben gepleegd.

Meer nieuws
   
11:44
11:44
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
0
   
11:09
11:09
Ajax zet streep door 2 potentiële trainers: 'Zij werden als 'te bleu' gezien'
17
   
10:20
10:20
Gewilde Wirtz is 'toptarget' en ziet specifieke transfer in 2025 zelf ook zitten
24
   
10:00
10:00
De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord
49
   
09:38
09:38
Footy Headlines lekt na thuistenue ook uitshirt Feyenoord voor komend seizoen
28
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (46)

 
ÖzilKast
 
22
16 maart 2018 om 08:24
Denk niet dat veel voetbalfans het erg vinden als deze man achter de tralies gaat. Voetbalclubs denk ik overigens ook niet. Ik snap niet waarom ze allemaal belastingontduiken in de voetbalwereld. Je verdient bakken met geld, maar dat is nogsteeds niet genoeg?
 
speelweb
 
19
16 maart 2018 om 08:43
Mensen die veel geld hebben, willen alleen maar meer geld
 
Naku
 
32
16 maart 2018 om 08:44
Ja, het is eigenlijk ook een spel tussen burger en de overheid he. Niemand snapt het 100% en iedereen probeert het maximale te halen uit zijn inkomsten. Als een adviseur zegt tegen jou, zeg als jij hier je geld neerzet in deze holding dan betaal je minder belasting. Of als je het als inkomsten opgeeft daar en daar etc. etc. Stel je kan 10 miljoen salaris verdienen na belasting aftrek. Vervolgens zegt jouw adviseur zeg, als je het zo en zo doet, houd je 12 miljoen per jaar over. Dan ga je wel nadenken over 2 miljoen extra hoor. Zij leven ook naar hun inkomen natuurlijk. Als wij 70.000 per jaar verdienen en jouw adviseur geeft je een aantal tips om 85.000 per jaar te verdienen, dan klinkt dat toch net zo interessant?
 
vitesse2004
 
17
16 maart 2018 om 08:47
Wat is dat nou weer voor onzin. Omdat die man zijn werk doet, spelers een godsvermogen bezorgd en de clubs geld bezorgd, mag die achter stralies? Er is nog niks bewezen. En als dat wel zo zou zijn, verdiend die dezelfde straf als de voetballers. Die hoeft helemaal niet de bak in joh, waarom hij wel? Omdat je hem niet mag?
 
DatisSjakie
 
5
16 maart 2018 om 09:29
Omdat het Nederlandse strafrecht anders in mekaar zit dan het Spaanse? Maar los daarvan gun je het eigenlijk niemand lijkt mij om de lik in te gaan.
 
DatisSjakie
 
5
16 maart 2018 om 09:25
Zeker weten, ben blij dat we hier niet die regeling hebben dat je onder de 2 jaar niet hoeft te zitten! Maar zonder gekheid, je gunt het natuurlijk niemand om een tijdje te brommen. Wat ik wel mooi zou vinden is als deze paljas uit zijn ambt gezet wordt en een dikke claim aan zijn broek krijgt. Mensen als hij verzieken het voetbal. Het Nederlandse voetbal voorop.
 
barcamessie
 
13
16 maart 2018 om 08:26
Raiola wordt door de krant echter geciteerd dat hij er niets mee te maken heeft. Tja,wat moeten we nou met dit artikel ? Aardbeving of storm in glas water ?
 
cliche
 
7
16 maart 2018 om 08:45
Ja want mensen die iets crimineels doen, geven dit altijd meteen toe als ze ermee worden geconfronteerd. Duh... O-T, ben benieuwd wat ervan gaat komen. Veel voetballers deze tijd, zou ik ook doen, gaan toch voor het grote geld en liefste iets erbij.
 
baradona
 
6
16 maart 2018 om 09:04
Natuurlijk roept hij dat hij er niets mee te maken heeft. Maar typerend en opmerkelijk dat hij zijn eigen straatje direct schoon veegt, maar die van zijn spelers niet.
 
Dante
 
1
16 maart 2018 om 10:39
Hoe zou hij hun straatje schoon kunnen vegen dan?
 
baradona
 
1
16 maart 2018 om 12:01
Hij regelt toch hun zaken ? Of denk je echt dat hij geen contact heeft met Maguire Tax en Legal en dat die jongens via hun ouders , vrienden en kennissen allemaal geheel toevallig daar zijn terecht gekomen ?
 
Dante
 
0
16 maart 2018 om 13:34
Ik heb werkelijk geen idee. En jij ook niet denk ik. Heeft ook niets met mn vraag te maken trouwens.
 
bpreal
 
20
16 maart 2018 om 08:42
Belasting, de grootste dieven in mijn ogen. Laatst droombaan begonnen, hogere salaris etc. Gaat er NOG meer geld vanaf..hoe kan je op deze manier mensen die hard werken en meer willen verdienen motiveren? Dus de Messi Ronaldo etc. Ik snap ze allemaal. Er moet serieus gekeken worden hoe wij dit systeem kunnen verbeteren. Ik was tegen belasting ontduikers, maar heb nu een heel andere point of view. Als ik al helemaal hoor hoeveel mensen vrijwillig lekker thuis willen blijven, dan kookt serieus mijn bloed.
 
Batigol1
 
19
16 maart 2018 om 08:46
Ik snap dit helemaal niet. Het is pure diefstal. Als jij of ik het doen zien we het daglicht nooit meer terug maar als je bekend voetballer bent krijg je een waarschuwing. Volgens mij verdienen die mannen genoeg, als je dan ook nog eens belasting gaat ontduiken omdat je nog meer wilt ben je wel heel triest bezig.
 
Dante
 
2
16 maart 2018 om 10:42
@Batigol1 Als jij of ik belasting ontduiken krijgen we doorgaans een naheffing + boete. Slaat echt helemaal nergens op wat je zegt "zien we het daglicht nooit meer terug". Heeft echt niets te maken met bekend of onbekend zijn.
 
VCF-LosChe-VCF
 
1
16 maart 2018 om 13:11
Mensen met geld waarvan bewezen is dat ze belasting ontduiken trekken de beurs voor meneer de rechter en je bent weer een vrij man. Mensen met normaal inkomen zitten dan hun hele leven in de schulden of ze gaan achter de tralies.
 
Dante
 
0
16 maart 2018 om 13:37
Tja als je belasting ontwijkt of ontduikt is het verstandig een deel apart te houden voor het geval het mis gaat. Als je al je geld al opgemaakt hebt, heb je een probleem. Lijkt me ook logisch. Maar in principe geldt hetzelfde principe, rijk/bekend of niet.
 
cliche
 
31
16 maart 2018 om 08:46
Ja want de belasting die je betad komt niet terug naar jou dmv goede wegen, gezondheidszorg, de hulpdiensten etc...
 
cliche
 
1
16 maart 2018 om 08:46
Betad of betaald. Excuus, kan niet veranderen op mobiel.
 
Steef71
 
8
16 maart 2018 om 09:18
Niet echt nee. De grootste hap gaat naar de graaiers van het EP. Dan gaat er een groot deel naar zgn goede doelen die allemaal in dienst staan van stichtingen als de Clinton foundation. Dan heb je nog een overheidsapparaat dat zich bezig houdt met belastinginning en verdeling( ook al snel een 100.000 man en een kapitaal aan onroerend goed) en wat er overblijft vloeit gedeeltelijk terug en wordt gebruikt om de staatsschuld die door deze overheid en het bankwezen gecreeerd is terug te betalen.
 
Mokum1957
 
3
16 maart 2018 om 09:34
Natuurlijk belasting is een neccecairy evil. Wordt veel goeds mee gedaan. Helaas zijn er ook vormen van belasting die nergens op slaan Zie honden en waterschaps valij belasting Zo zijn er nog diverse volks uitknijp vormen hiervan. Maar met die super lonen van o.a
 
Mokum1957
 
0
16 maart 2018 om 09:37
Sorry ging iets verkeerd Voetballers en artiesten vind ik het schandalig dat deze groep mensen het ontduiken. Alles uit de Kan, deksel op je neus.
 
surreal
 
8
16 maart 2018 om 09:58
Lol steef dat is pertinent niet waar. Ik weet niet wat voor propaganda jij allemaal leest maar het slaat echt echt nergens op.
 
Constant kante
 
2
16 maart 2018 om 12:13
Steef71 "de grootste hap gaat naar de graaiers van het Ep." Gelul! Allemaal onzin wat je hier stelt. Als je er zoveel vanaf weet, geef ons dan maar eens even per Euro belasting exact aan hoeveel cent naar Europa gaat, hoevel cent naar de Cliton Foundation, etc. etc. Ben benieuwd waar je mee komt. Vergeet dan niet te vermelden dat er jaarlijks alleen al zo'n 75-80 miljard gaat naar de Zorg en een vergelijkbaar bedrag naar Sociale Zaken (voor uitkeringen etc.), dus volgens jou zou er dus zo'n 800 miljard per jaar naar Europa gaan en naar Clinton. Leg het ons maar eens even netjes uit.
 
Dante
 
0
16 maart 2018 om 13:39
Mee eens dat het onzin. Dat er echter onwijs veel geld verspild wordt door gebrek aan efficiëntie lijkt me wel vrij feitelijk.
 
Naku
 
6
16 maart 2018 om 08:46
In nederland is arm worden moeilijk, maar rijk worden nog veel moeilijker. Daar tegenover staat een goed netwerk van sociale voorzieningen. Je kan het niet allemaal hebben.
 
Waagplein
 
31
16 maart 2018 om 08:48
Tja. Wil jij over een weg kunnen blijven rijden? Wil jij de zorg betaalbaar houden? Wil jij veilig worden gehouden? Wil jij dat jij en je kinderen goed opgeleid worden? Dat wordt allemaal mogelijk gemaakt met belastinggeld. En nee, het is bij lange na niet perfect, maar je hebt het hier altijd beter dan in vele andere landen. En daarom betaal ik graag mijn belasting, zodat we nooit worden als sommige andere landen waar mensen het veel slechter hebben dan hier.
 
tommie
 
6
16 maart 2018 om 10:38
Precies, ongefundeerde domme opmerking die je helaas veel te vaak hoort.
 
Janselluf
 
3
16 maart 2018 om 11:23
Dus nu jij meer moet betalen door een hoger salaris dan voorheen vindt je dat het belastingsysteem niet deugd Vreemd dat je het nu wel raar vindt. Dat als je meer geld bezit dan je buurman is het logisch dat je dan ook meer belasting betaald..... Het belastingklimaat in ons land is prima.... Betalen naar wat je verdiend..... PUNT
 
Dante
 
1
16 maart 2018 om 13:45
@Janselluf Betalen naar wat je verdiend zou een bepaald percentage zijn, ongeacht hoe hoog het inkomen. In Nederland en de meeste landen is het echter zo dat niet alleen het bedrag omhoog gaat naarmate je meer verdiend, maar ook het percentage. Dat is toch wel iets anders. Of het belastingklimaat in Nederland prima is valt ook wel te betwisten. Het is wereldwijd gezien erg hoog, en al een aantal jaren heerst de trend politiek gezien om verantwoording voor bepaalde zaken (deels) terug te leggen bij de bevolking. Ik keur niet het hele systeem af, maar het prima noemen gaat ook wat ver. En dan met je PUNT ook nog doen of het een feit is ..
 
Iseldiroed
 
3
16 maart 2018 om 11:42
Dus je hebt je droombaan, je verdiend meer, een deel van dat extra geld bij je dróombaan draag je af als belasting maar behoudt nog steeds minimaal de helft van wat je éxtra verdient. Wat is dan het probleem? En je weet toch dat als je in een hogere belastingschaal terecht komt, je alleen meer belasting betaalt over het deel dat in de hogere schaal zit? Dus als jij nu ipv netto 40.000 met je nieuwe droombaan 50.000 euro netto overhoudt, dan kan je opeens snappen dat de grote graaiers er alles aan doen om anderen de armoede in te werken of voorzieningen af te breken? Rare manier van denken. Als jij nu meer verdient met je baan, hou je dus ook na belastingen meer over qua bedrag dan bij je oude baan. Dus het loont voor jou om die baan te hebben (Los dat als het je droombaan is het loon minder extreem belangrijk zou zijn. Anders is het niet echt je droombaan) Dus nee. Je snapt belastingen niet. Er gaat niet 'nog meer geld vanaf' van hetgeen je extra krijgt draag je gewoon een deel af aan de belastingen. Je betaalt meer belastingen, maar je houdt netto meer over dan voorheen dus er gaat niet 'nog meer geld vanaf', maar er komt bij jou 'nog meer geld bij'
 
Shorty1991
 
0
16 maart 2018 om 14:58
Je legt een irrelevant verband tussen hard werken en veel verdienen. Er zijn genoeg mensen die hard werken en weinig verdienen (bouwvakkers, verpleegkundigen, basisschoolleraren etc.). Ik zou zeker niet durven zeggen dat de topman van de ING met z'n miljoenenbonus harder heeft gewerkt voor z'n centjes.. Hij had alleen het geluk dat ie het IQ vanaf de geboorte mee had en daarom de kansen kreeg zich naar een hooggeplaatste functie te werken. Is dat dan eerlijk, dat die mensen op basis van geluk wel de kans krijgen om miljoenen te verdienen, terwijl de laagopgeleide arbeider zich overwerkend in het zweet werkt en er dan amper genoeg geld van over houdt om een huurhuis in de schilderswijk te kunnen onderhouden?
 
LeidseHood
 
0
17 maart 2018 om 11:33
Hoeveel mensen vrijwillig thuis blijven? Eh, dat zijn er echt heel weinig. Natuurlijk wordt er misbruik gemaakt van uitkeringen. Maar je gaat ook niet de treinen afschaffen omdat er wel eens iemand zwart rijdt.
 
Spijkenisser
 
2
16 maart 2018 om 08:46
Nu zie je de aard van het beestje. Het wordt iets te heet onder de voeten en meneer laat gelijk zijn cliënten vallen. 'ik dwing ze er niet toe, maar uiteraard wel geadviseerd'. Als voetballer moet je nu wel eens wakker worden en gauw wegwezen bij zo vent.
 
kakka
 
4
16 maart 2018 om 08:52
Het zou een zege zijn als deze man permanent uit de voetbalwereld verdwijnt.
 
Lekiam
 
2
16 maart 2018 om 08:58
Laat dit AUB waar zijn en dat ze hem voor een x aantal jaren in de cel zetten. Dat zou echt geweldig zijn.
 
snapikhetnog
 
0
16 maart 2018 om 09:08
Totaal geen verrassend nieuws... wordt ook tijd! Deze man maakt met zijn fratsen (deels) het voetbal kapot... waar rook is, is .....
 
NvandeVen
 
0
16 maart 2018 om 09:22
Mensen zullen altijd proberen de mazen van de wet te vinden, dit is ook geen probleem zolang het legaal gebeurd. Belasting ontwijken mag ontduiken is een ander verhaal. Helaas zijn er zat kantoren die aan ontduiken doen en daar moet jij als leek dan maar proberen iets te van te begrijpen. We zullen wel zien hoe dit eindigt.
 
Stefandefree
 
9
16 maart 2018 om 09:26
Ik snap nooit zo goed waarom er zo fel op deze man gereageerd moet worden. Zijn baan is om er het maximale voor zijn spelers uit te halen en dat doet hij fantastisch. Het is logisch dat hij daar zelf ook van profiteert, maar dat doet elke zaakwaarnemer. Alleen zijn de bedragen bij zijn spelers hoger, maar ik zou wel eens een vergelijking willen zien. Relatief valt het misschien wel mee.
 
impulsief
 
2
16 maart 2018 om 10:08
Wat mij betreft, en ik denk dat ik voor velen hier spreek, is het probleem vooral dat hij de sportieve ontwikkeling van veel spelers belemmert dan wel kapot maakt. Vaak brengt hij zijn cliënten naar grote clubs tegen mooie transfersommen en hoge salarissen, waar het sportieve niveau vaak te hoog gegrepen is waardoor ze nauwelijks minuten maken en ze zich verder niet ontwikkelen. Mooi voorbeeld is Donyell Malen, financieel was het een mooie deal, toch komt hij met hangende pootjes weer terug naar Nederland omdat hij vooralsnog niet geslaagd is. Als hij bij Ajax was gebleven had hij veel meer gespeeld en was hij nu waarschijnlijk een betere voetballer geweest
 
Stefandefree
 
0
16 maart 2018 om 11:58
Tsja. Ik ben toch in de veronderstelling dat de spelers zelf ook wel wat te vertellen hebben. Als zij willen blijven dan kan Raiola hoog of laag springen, maar dan blijft de speler. Vilhena is om die reden ooit met hem gebroken als ik me niet vergis.
 
impulsief
 
1
16 maart 2018 om 15:07
Klopt, maar die jongens zijn vaak jong en naïef genoeg om hun eigen kwaliteiten tomeloos te overschatten. Raiola zet ze niet met beide benen op de grond maar voedt dit juist door ze wijs te maken dat ze écht een heel groot talent zijn en te weinig gewaardeerd worden. Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben maar ik vind Raiola een naar mannetje.
 
DRL80
 
0
16 maart 2018 om 09:46
Hij zal vast een boete moeten betalen als hij al een straf krijgt. Off: Uit betrouwbare bron vernomen dat Mount en Labayad komend seizoen naar Ajax gaan.
 
Batigol1
 
1
16 maart 2018 om 10:13
Erg off inderdaad...enne nog meer kopen?
 
cinema
 
0
16 maart 2018 om 10:22
Lol, wat een onzin bericht van Il fatto quotidiano. Raiola is geen belasting verschuldigd aan Nederland.
 
SergioRambo15
 
0
16 maart 2018 om 15:51
Belastingontduiking hoort nou eenmaal bij bedragen met veel nullen. Uiteindelijk zijn het de midden-inkomens die de samenleving dragen, een vicieuze cirkel die doorbroken moet worden maar hoe en wanneer?