Eerste zege onder De Boer levert Oranje meevaller voor WK-kwalificatie op
Zondag, 15 november 2020 om 19:49

Oranje heeft zondagavond zijn eerste overwinning onder het bewind van Frank de Boer geboekt. Bosnië en Herzegovina werd in de Johan Cruijff ArenA met 3-1 opzij gezet, door doelpunten van Georginio Wijnaldum (tweemaal) en Memphis Depay. Het Nederlands elftal heeft zich niet alleen gehandhaafd in Divisie A van de Nations League, maar houdt ook zicht op deelname aan de zogenaamde final four. Bovendien heeft Oranje zich nu verzekerd van een plek in pot 1 voor de WK-kwalificatiecyclus, waardoor de negen sterkste Europese landen worden ontlopen tijdens de loting op 7 december.

Ten opzichte van de oefeninterland tegen Spanje (1-1) verloren Marco Bizot, Hans Hateboer, Joël Veltman, de geblesseerde Nathan Aké en Donny van de Beek hun basisplaats ten faveure van Tim Krul, Denzel Dumfries, Stefan de Vrij, Daley Blind en Davy Klaassen. Al na drie minuten was Oranje heel dicht bij de openingstreffer, toen een voorzet van AZ-verdediger Owen Wijndal op de tweede paal viel. Kort daarna was het wél raak voor het Nederlands elftal, nadat een schot van Miralem Pjanic maar net naast was gegaan. Na een vlotlopende aanval via Frenkie de Jong, Wijnaldum en Depay kwam Dumfries vrij aan de rechterkant van het strafschopgebied. De vleugelverdediger van PSV vond voor het doel de doorgelopen Wijnaldum, die voor een leeg doel geen fout maakte: 1-0.

Amper tien minuten later verdubbelde Oranje de marge. Een afgemeten voorzet van Depay bereikte bij de tweede paal Steven Berghuis. De aanvaller van Feyenoord behield het overzicht, waarna Wijnaldum in de doelmond andermaal op de juiste plek stond. Het betekende de twintigste treffer van Wijnaldum in Oranje, waarmee hij zich bij Rafael van der Vaart (25 doelpunten) en Wesley Sneijder (31 doelpunten) in de 'club van twintig' voor middenvelders voegt. Bosnië had kort daarna direct iets terug kunnen doen, toen Amer Gojak Pjanic in vrije positie op de rand van het strafschopgebied bracht. De middenvelder van Barcelona schoot echter hoog over.

Nog in de eerste helft leek Oranje de marge naar drie te tillen. Na een fraaie pass van Depay behield Berghuis andermaal het overzicht en tikte Luuk de Jong voor een leeg doel binnen. Door een onterecht vlagsignaal van de grensrechter zette scheidsrechter Francois Letexier een streep door het doelpunt. Het duurde uiteindelijk tot de 55e minuut voordat de 3-0 viel. Nadat een schot van Berghuis nog net naast was gegaan, pikte Depay zijn treffer mee. Dankzij goed doorgaan in de strafschopgebied leverde Dumfries zijn tweede assist van de avond af en die uitgelezen kant bleek wel aan Depay besteed te zijn.

De Boer voerde twee wijzigingen door en haalde Wijnaldum en Dumfries naar de kant om hen te vervangen door Van de Beek en Hateboer. Kort daarna, met 63 minuten op de klok, verkleinde Bosnië de achterstand. Edin Visca vond binnen het strafschopgebied invaller Smail Prevljak, die volledig vrij stond tussen De Vrij en Blind in. De aanvaller van het Belgische KAS Eupen liet Oranje-doelman Krul van dichtbij geen kans: 3-1. Bosnië kwam na de treffer beter in de wedstrijd en toonde zich een aantal keer dreigend, onder meer via een mogelijkheid voor doelpuntenmaker Prevljak.

Met nog tien minuten te gaan wisselde De Boer andermaal twee keer: Depay en Wijndal werden vervangen door Quincy Promes en Patrick van Aanholt. Doordat Depay en Wijnaldum in de slotfase niet meer op het veld stonden, droeg Blind de aanvoerdersband bij Oranje. Grote mogelijkheden bleven in de slotfase aan beide kanten uit, waardoor er in de 3-1 stand geen verandering meer kwam. Oranje sluit de groepsfase van de Nations League woensdagavond af met een uitwedstrijd tegen Polen. Om de final four te bereiken met dat duel in principe gewonnen worden, al hangt plaatsing voor het eindtoernooi ook af van de resultaten van Polen en Italië. De plaats in pot 1 voor de loting van de WK-kwalificatiecyclus is al wél binnen. Zwitserland kan Oranje niet meer achterhalen op de FIFA-ranking, waardoor Nederland voorlopig bij de beste tien landen van Europa blijft horen. Deze beste tien landen hebben een plaats in pot 1 voor de loting voor de WK-kwalificatiecyclus.

Meer nieuws
   
13:30
13:30
Live meepraten in de Eredivisie: Sparta Rotterdam - FC Volendam
0
   
13:30
13:30
Live meepraten in de Eredivisie: RKC Waalwijk - FC Utrecht
0
   
13:30
13:30
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
4
   
12:42
12:42
Kraay jr. las 'belachelijk bericht': 'Te Kloese moet telefoon niet eens opnemen'
4
   
12:40
12:40
Noa Lang belt Brands op met speciaal verzoek: 'Dat zegt veel over hem'
9
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (201)

 
SocioFan1
 
45
15 november 2020 om 19:51
Prima pot, einde zakte het wat in, wellicht vermoeidheid maar over het algemeen verrassend een goede wedstrijd met veel positieve punten. De sterkhouders waren aanwezig met Frenkie, Depay en doelpuntenmaker Wijnaldum. 2 andere spelers vielen ook positief op en solliciteren graag naar een basisplek, namelijk Klaassen en Wijndal. Prima aanwinsten voor dit Oranje. Wie ik minder vond was echt Luuk, zo beperkt. Wellicht houdt hij de defensie bezig zodat anderen kunnen opvallen en ruimte krijgen maar toch. Later gewoon Depay spits beter en dan Bergwijn links of Malen die in de gaten duikt wanneer Depay dan graag inzakt. En ook Berghuis heb ik nog me twijfels, ja hij was gretig en aanwezig maar oogt soms zwak en precies datgene wat hij ook bij Feyenoord laat zien als het even niet goed gaat voor hem maar hij was wel aanwezig dat wel. Al met al, prima pot en eindelijk de eerste overwinning voor Frank. Hopelijk zet hij deze lijn door want de twijfels waren daar en deze pot moest absoluut gewonnen worden. Ben benieuwd tegen Polen.
 
sacramento
 
44
15 november 2020 om 19:52
3 belangrijke punten binnen. Goed begonnen, tegen een uitermate zwak Bosnie. Wijndal en Klaassen zou ik voor nu nog lekker basis houden.
 
Stagiaire
 
101
15 november 2020 om 19:55
Dumfries ook. Hateboer kan wel ff een tijdje banken.
 
Straight to th
 
7
15 november 2020 om 21:38
Dumfries speelde idd goed. Wijnaldum speelde als een echte leider. 2 doelpunten in een wedstrijd die gewonnen moet worden. Grappig genoeg las ik dat iemand Wijnaldum op rechtsback wilde zetten. Memphis en Berghuis waren van meerwaarde qua creativiteit. Berghuis moest daarentegen wel de kansen afmaken.
 
Japie_Krekel
 
79
15 november 2020 om 19:52
mee eens maar Dumfries verdiend ook een basisplaats imo. hij heeft zijn mankementen maar is wel veruit onze beste rechtsback
 
SocioFan1
 
6
15 november 2020 om 20:02
Eens, soms was lomperig maar zeker de beste op dit moment. Vandaag toch belangrijk met assists.
 
JeroenF222
 
131
15 november 2020 om 19:53
Oogt soms zwak? In welk opzicht? Berghuis speelde prima en had met wat geluk 3 assists. Verder werd hij helaas regelmatig overgeslagen (vooral door Memphis) en had hij die twee kansjes mogen maken. Vind dat iedereen te streng voor hem is.
 
Thamike
 
6
15 november 2020 om 19:58
Zwak in bv de afronding en schoten. Acties lopen niet altijd goed. Daar zet hij een paar goede assists tegenover en is ie wel altijd dreigend maar vind hem nog niet top en doet ook nog niet altijd iets goeds met de bal. Depay was wel lekker aan de buitenkant en pakte waar kon gewoon zijn vrijheid. Over het algemeen waren we voorin best goed maar achterin hebben we vaak openhuis gehouden zeg. Het is dat we tegen een matig elftal stonden maar wat gaven we veel kansen weg. De vrij was niet best, Dumpfries liet veel ruimte leeg omdat hij te vaak te diep stond en zijn man kwijt was. Wijndal echt prima.
 
SocioFan1
 
5
15 november 2020 om 19:59
In zijn handelen en wanneer het even niet lukt, meteen kopje omlaag en dat heeft hij ook vaak bij Feyenoord. Maar begrijp me niet verkeerd, hij heeft het degelijk gedaan, was aanwezig alleen de laatste fase ontbrak vaak, als dat maar niet te vaak gebeurd.
 
feye88
 
50
15 november 2020 om 20:03
Kopje ging niet omlaag vandaag. Deed zn verdedigende werk. Hij deed juist heel veel goed. Volgens mij heeft Berghuis vandaag gewoon de meeste grote kansen gecreeerd. Gaat altijd dreiging vanuit.
 
Chefvoetbal
 
15
15 november 2020 om 20:05
Nee, Memphis heeft de meeste kansen gecreëerd.
 
JeroenF222
 
24
15 november 2020 om 20:06
Ja Thamike, maar bij welke voorhoede speler loopt iedere actie goed? Dat zou betekenen dat ze zonder risico spelen. Ook een Memphis doet niet altijd alles goed met de bal. Berghuis was wat ongelukkig in de afronding, maar als Memphis hem er vaker bij betrekt en Berghuis blijft dezelfde energie in de wedstrijden gooien zal hij echt zijn goaltje wel maken. Blijf er bij dat Berghuis harder wordt aangepakt omdat hij niet de gunfactor heeft.
 
Oenieboy
 
6
15 november 2020 om 20:10
Feye88, hij loopt niet altijd mee met de bal en het kwaliteitsverschil met de andere spelers vind ik wel zichtbaar. Is bij tekort aan beter een oranjespeler, want momenteel heb je daar niets meer.
 
JeroenF222
 
32
15 november 2020 om 20:14
Volgens mij is iedere speler bij te kort aan beter oranjespeler....
 
feye88
 
20
15 november 2020 om 20:16
Hoe bedoel je? Hij is de enige vleugelspeler van wie constant dreiging uitgaat. En Depay dan maar die moet eigenlijk in de spits. Hij heeft vanavond een assist, een onterecht afgekeurde assist en een voorassist. Is toch uitstekend rendement.
 
marton3103
 
2
15 november 2020 om 20:31
Ik zal niet tegenspreken dat hij het goed heeft gedaan vandaag, maar ook niet meer dan dat. Enkele afstandschoten (mislukt) en loopacties zorgden voor gevaar, maar dat is wel het minste wat je kan verwachten. Gelukkig voor hem nog een assist gegeven anders was het niet meer dan een 6. Van mij krijgt hij een 7, al denk ik dat een Stengs op deze manier precies hetzelfde had kunnen brengen.
 
feye88
 
24
15 november 2020 om 20:39
Misschien moet Stengs eerst in de competitie wat laten zien. Want hij komt niet eens in de buurt van wat Berghuis al seizoenenlang laat zien. Ik zie hem voorlopig nog niet betrokken zijn bij 25 a 30 goals per seizoen. Berghuis speelt een dikke 7,5 vandaag. Hij doet inderdaad wat je verwacht van een vleugelspeler. Echt gigantische onzin deze negatieve insteek. Heb je eindelijk een vleugelaanvaller die goed combineert, niet egoïstisch is en een lekkere pass/schot in de benen heeft, kom je met dit soort onzin verhaaltjes. Berghuis is een laatbloeier ja, maar hij past prima in dit team. Was vandaag gewoon een van de beteren. Net als in 3 van de afgelopen 4 potten waarin hij meedeed.
 
Perry19
 
46
15 november 2020 om 20:08
Berghuis was gewoon prima. Had in de eerste helft al 3 assists moeten hebben. Dat die grensrechter blind is en Luuk de Jong geen ballen kan aannemen kan hij ook weinig aan doen. Die eerste kans in de tweede helft had hij wel mogen maken ja, maar als je elke wedstrijd strooit met goede passes en regelmatig assists levert, mogen anderen ook gewoon de goals maken.
 
Dinho123
 
8
15 november 2020 om 20:24
Ik zeg al meer dan een paar maanden dat Klaassen beter is dan Donny. Ik werd erom uitgelachen, en belachelijk gemaakt. Ik denk dat het nu voor iedereen duidelijk is dat Klaassen gewoon een betere speler is en dat Donny overschat is. Owen Wijndal moet geen verassing zijn, het talent spat er namelijk vanaf. Ik zou graag zien dat Karsdorp een kans krijgt.
 
marton3103
 
18
15 november 2020 om 20:37
Ik snap niet zo goed waarom je Donny overschat noemt. Iedereen weet juist exact wat hij wel en niet kan brengen. En de vergelijking met Klaassen vind ik ook niet helamaal juist, aangezien Klaassen meer middenvelder is en af en toe in de 10-positie duikt terwijl vdBeek meer vanaf 10 de diepte zoekt. Wijnaldum heeft het goed gedaan en 2x gescoord maar we moeten niet vergeten dat vdBeek ook 2x voor een gelijkspel gezorgd heeft met 2 goals. Prima opstelling vandaag, hele goede wedstrijd, maar wat mij betreft is vdBeek een hele goede 3e achter Klaassen en Wijnaldum en kunnen die 3 elkaar prima afwisselen in bepaalde wedstrijden.
 
SocioFan1
 
2
15 november 2020 om 20:42
Nja zo zie ik het niet. Het is meer dat je meer aan Klaassen hebt in dit team. Naast Frenkie en Wijnaldum. Klaassen brengt vuur en strijdt maar kan ook prima meevoetballen. Bij Donny moet het compleetje plaats goed zijn en de speelstijl, anders heb je weinig aan hem, zoals met Luuk.
 
FR-RKC
 
9
15 november 2020 om 21:13
Ik vond depay echt verschrikkelijk. Kan zo vaak de bal simpel spelen en het spel versnellen, maar alles moet met hakjes, scharen, schijnschoten.
 
Sulejmanii
 
18
15 november 2020 om 21:28
En mede door diezelfde verguisde Depay, die een van de besten was op het veld! Pakken we de belangrijke 3 punten, en hebben we kans op een mooie loting voor het wk. ??
 
TikiTakaGoal
 
66
15 november 2020 om 19:51
Mooie overwinning en een tijd geleden dat Oranje zo netjes heeft gespeeld!! Veel kansen gecreëerd en gelukkig genoeg goals gemaakt. Maar zo zie je maar weet dat Vd Beek niet echt een toegevoegde waarde is. Het moment dat hij erin komt was hij eigenlijk nergens, vergeleken met Wijnaldum. Depay een mooie eerste helft met veel acties en dreiging. En niet te vergeten Wijndal en Dumfries, die waren lekker aan het ballen!!
 
FcGrun050
 
14
15 november 2020 om 19:55
Dumfries was aanvallend zeer sterk, wat resulteerde in de twee assists. Maar verdedigend had hij iets meer moeten terugzakken, want hij liet zich wel uitspelen/uitpassen. Als er aan de linkerkant ook een Visca was, dan had het wel slechter uit kunnen zien. Dus als die daarop kan verbeteren, dan zitten we op rechts gewoon helemaal goed.
 
azchelsea
 
13
15 november 2020 om 20:05
Die pass over de zijlijn was wel echt heel schrijnend en typerend voor van de Beek zijn spel. Ik zou woensdag gewoon weer Wijnaldum op 10 zetten.
 
Arsenallz
 
5
15 november 2020 om 20:13
Wijnaldum zal gewoon weer in de basis staan. Kreeg nu waarschijnlijk rust.
 
yajax
 
43
15 november 2020 om 19:51
Ja het is maar Bosnië en het klinkt misschien een beetje opportunistisch maar als je het zo ziet (m.n. eerste helft) zit er toch echt gewoon wel veel potentie in dit team hoor. Echt wel een mooi gebalanceerd en sterk team van te maken. Cillessen in de goal (gewoon degelijk), 2 machines op de flanken met Dumfries en Wijndal, de 2 beste cv's van de wereld zo ongeveer samen achterin (De Ligt en van Dijk). Middenveld met Frenkie, Wijnaldum en Klaassen heeft ook alles (dynamiek, scorend vermogen, balans,..) en vullen elkaar goed aan. Dan aanspeelpunt de Jong in de spits, Memphis in een vrije rol er omheen en Bergwijn voor de snelheid en diepgang. Dan heb je eigenlijk alle ingrediënten voor een succesvol team wel bij elkaar. Selectie volmaken met de volgende 12 en je hebt echt wel weer een prima lijstje namen voor een landje als NL: Krul, Bijlow, de Vrij, Ake, Hateboer, Blind, De Roon, vd Beek, Ihattaren, Malen, Berghuis, Promes/Stengs. En ook gewoon credits naar de Boer hoor, werd overal afgemaakt gewoon omdat hij het is maar voorlopig vind ik er weinig mis mee. Oke, resultaten waren slecht maar dan heb je t ook wel over Italie, Spanje en een oefenpotje tegen Mexico met een half B-team waar ie meteen al weer voor werd afgebrand. En ook in die wedstrijden, maar zeker vandaag, zag ik gewoon echt een gretig Oranje. Fel druk zetten, dynamisch in balbezit en hongerig om te scoren. En dan missen we ook nog een paar cruciale spelers. Iedereen is alweer vergeten dat we in het begin van Koemans periode ook echt niet zo vrolijk werden van het spel en dat we gewoon 9/10 keer binnen 10 minuten achter stonden. Voorlopig doet FDB het gewoon prima, die 5-3-2 tegen Italie die prima uitpakte en vandaag ook gewoon de goede 11 neergezet met prima spel. Dus geef m nou gewoon een kans, er is echt wel hoop voor een mooi EK komend jaar
 
RosselliniRa
 
35
15 november 2020 om 19:55
Prima stuk. Kleine aantekening. De Ligt staat niet eens in de top5 beste cv's van Italië. En is bij zijn eigen ploeg ook niet zeker van zijn plekkie geweest. Heel vreemd om hem dan te noemen bij de beste cv's van de wereld. Noem dan eerder de Vrij! Je krijgt van mij wel een pluim dat je vd Beek niet in de basis zet. Heel gedurfd van je
 
Sanderr
 
84
15 november 2020 om 20:00
De Vrij was vandaag gewoon een van de minsten hoor. Normaliter zijn hij en De Ligt aardig aan elkaar gewaagd maar ik vond het zeer matig vandaag. Maakte meer fouten dan Veltman afgelopen weekend en dat tegen een veel zwakkere tegenstander. Wat mij betreft echt zonder twijfel Van Dijk - De Ligt als iedereen fit is!
 
Feast
 
45
15 november 2020 om 20:03
Niet eens bij de beste 5 van Italie? Hahahah, leg is uit? Was in het begin van het seizoen ongelukkig maar was zeker de tweede seizoenshelft in minimaal 10 potten samen met Dybala de beste bij Juventus. Hoe zit je dan niet bij de beste 5 van italie?
 
Lunny
 
23
15 november 2020 om 20:04
Joh, de Ligt stapte op uitermate jonge leeftijd over naar een onbekend land, bij een topclub, waar hij moet 'concurreren' met de beste verdedigers, Italiaans en bakken met ervaren. Geen wonder dat hij dan ff plaats moet maken. Toch meestal basis. De Vrij was vandaag verdedigend erg zwak. Was zijn man compleet kwijt bij de 3-1, later nogmaals en liet zich kinderlijk eenvoudig uitspelen waarna Klaassen noodgedwongen een gele kaart moest pakken.
 
N_Tesla
 
22
15 november 2020 om 20:14
Goeie grap gast, de Ligt was in de Corona periode de beste verdediger in de Serie A, en sowieso 1 van de beste spelers van de competitie. Heeft zich inmiddels prima aangepast en zal bij Juve langzaam uitgroeien tot een leider, dat traject was namelijk al ingezet. Zodra hij 100 procent fit is haalt Pirlo hem niet meer uit de basis.
 
JeroenF222
 
10
15 november 2020 om 20:15
Maar De Ligt heeft enkel met Van Dijk gespeeld. De Vrij moest het doen met Blind.
 
Sulejmanii
 
23
15 november 2020 om 20:16
RossellliniRa je was ineens weer terug! En ik was er een weekje op aan het wachten, je gebruikelijke getroll over De Ligt. Ik weet dat je De Ligt haat, maar je moet geen leugens verkondigen. De Ligt niet eens bij de top 5 verdedigers van Italië? Wat een grap zeg, na een moeilijke start heeft hij zich goed herpakt. En straks als hij fit is zal hij weer gelijk in de basis staan.
 
Justinors
 
6
15 november 2020 om 20:17
De Ligt begon niet goed bij Juve maar heeft zich zeker ontwikkeld vorig jaar. Was aan het eind van het seizoen een van de beste spelers daar
 
Skeuomorf
 
6
15 november 2020 om 20:51
Blind heeft anders een prima pot gespeeld. Meeste balveroveringen en altijd goed in de opbouw
 
Fave
 
6
15 november 2020 om 22:08
Volgens mij heeft De Ligt bij Ajax wedstrijden genoeg naast Blind gespeeld. Ging ook niet echt onaardig...
 
puntnaarachter
 
6
15 november 2020 om 20:17
Hateboer en Promes überhaupt nog durven noemen. Hebben toch wel gezien dat die 2 lekker van hun vrije tijd moeten genieten tijdens de interlands?
 
Dinho123
 
6
15 november 2020 om 20:31
Dan kun je beter Karsdorp en Zeefuik een kans geven op de rb positie. Want Hateboer is echt niet van het gewenste niveau.
 
yajax
 
1
15 november 2020 om 20:33
Nou ja je hebt toch een vleugelspeler en een rb nodig, wie dan wel? Enige alternatieven zijn Stengs en Babel ( kan ook wel) en voor rb eigenlijk niemand (of je moet Veltman daar neer zetten). En als je nou weer eens een 5-3-2 systeem uit de kast wil halen tegen een sterkere tegenstander kan Hateboer nog wel een functie hebben hoor. Maar Dumfries gewoon 1e keus
 
puntnaarachter
 
1
15 november 2020 om 21:01
Enige alternatieven? Je hebt Gakpo nog en zeefuik voor op de back. Daarnaast heb je nog potentiële spelers als Dilsorun, Kluivert en ik mag hopen dat er om er in de jongere jeugd wel iets beters loopt dan Promes. Hij komt geen man voorbij, dat kan toch niet?
 
YB-army
 
5
15 november 2020 om 21:16
Ik ben het grotendeels met je eens. Maar ik zou Berghuis dan gewoon in de basis laten staan, zeker als je met L. de Jong speelt. Daarnaast is Ihatarran een groot talent maar verdient hij op dit moment niet zijn plek in een EK selectie, mits fit zou ik die gewoon aan Propper geven..
 
JWD81
 
0
15 november 2020 om 22:59
Denk dat Bergwijn zijn plekje kan afstaan aan Berghuis en Stengs. Die 2 spelen wekelijks en worden beter. Bergwijn dreigt weg te zakken bij Spurs en ik heb hem niet gemist deze 2 wedstrijden. Daarnaast moeten de Roon en Hateboer ook vrezen voor een basisplaats. Dumfries doet het uitstekend en Klaassen is de Roon nu al voorbij. Denk dat Botman een blijvertje word, ideale speler achter de Ligt en van Dijk. Al is het de vraag of van Dijk mee gaat naar het EK
 
MessiBazoer
 
31
15 november 2020 om 19:51
1e helft was echt dikke prima. Nadat de 3-0 (onterecht) afgekeurd werd zakten we een beetje terug. Iedereen speelde gewoon lekker, vond alleen Luuk de Jong matig. Wijndal lijkt me gewoon de nummer 1 linksback als hij dit door zet. Heeft nog een contract tot 2023, daar kan AZ wel een leuk bedrag voor cashen. De Vrij staat bij die tegengoal echt slecht, vind hem sowieso niet overtuigen in Oranje. 2e helft zaten we met het hoofd bij Polen..
 
BurdyM
 
23
15 november 2020 om 20:10
De Vrij staat inderdaad niet goed. Maar wat zou het fijn zijn als Blind eens fatsoenlijk rugdekking zou geven. Wijndal staat diep en komt terug en dekt 2x door op spelers terwijl Blind er bij staat te kijken en echt niets doet. Hierdoor kan die voorzet veel te gemakkelijk gegeven worden.
 
marton3103
 
10
15 november 2020 om 20:43
Datzelfde verhaal gold woensdag voor Veltman, toen Hateboer maar op een afstandje een drafje eruit gooide en toekeek. Toen ging ook de meeste kritiek naar hem. Vandaag mag ook de kritiek naar deVrij, gewoon een matige pot.
 
Ronna
 
7
15 november 2020 om 20:50
Blind is gewoon niet goed genoeg .. hij mag na zoveel jaar ook wel bedanken..het is mooi geweest .... zijn verdedigende kwaliteiten worden vaak verbloemd door ze passing .. maar zelfs zijn passing was vandaag slecht !
 
Sulejmanii
 
41
15 november 2020 om 19:51
Dit vond ik de leukste en beste wedstrijd onder Frank de Boer zover, zeker in de eerste helft leuke combinaties en in een verrassend hoog tempo. Jammer en misselijk het vele gezeik op Berghuis en Depay, want beide heren waren misschien wel het belangrijkste vandaag en bijna hoogst verantwoordelijk voor de winst. Het wil maar niet lukken met die eerste goal van Berghuis, erg jammer want iedereen gunt hem dat en er waren mogelijkheden. Het middenveld Klaassen (was wel 2x wat onwennig/ongelukkig, wat niet gek is na zolang), Wijnaldum op 10 en De Jong beviel mij heel goed wellicht wel onze beste optie voor het middenrif. Onze backs Wijndal en Dumfries vechten voor iedere bal en zijn aanvallend sterk, ons ervaren centrale duo De Vrij en Blind deden het ook prima. Krul had het niet al te druk, maar deed goed wat hij moest doen. Al met al ben ik tevreden over een ieder vandaag. Gefeliciteerd Nederlanders, maar in het bijzonder Frank de Boer na al die remises. ??
 
Supportert
 
32
15 november 2020 om 19:55
Zeker dat mensen veel zeuren op berghuis en depay. Alleen bij depay snap ik het soms wel, hij wil teveel mooi of alleen doen.. Berghuis werkt heel hard voor het team, en heeft in principe gewoon 2 assists.. Wat moet hij nog meer doen??
 
feye88
 
24
15 november 2020 om 20:05
Twee assists en een voorassist. Verder veel kansen gecreëerd en altijd aanspeelbaar. Als de rest voor de goal hangt, staat Berghuis in de tweede lijn voor de afvallende bal.
 
Sulejmanii
 
2
15 november 2020 om 20:18
Supportert ja, vorige week ergerde me ook wel aan hem. Soms is zijn egoïsme stuitend vandaag ook twee keer. Maar ik vind ook dat je wat milder mag zijn, voor spelers die beslissend zijn geweest.
 
feye88
 
2
15 november 2020 om 20:23
@sulejmanii Depay is een speler met uitersten inderdaad. Maar liever zo iemand dan iemand die nooit resultaat levert. Daar gaat het om. Als hij het op zn heupen heeft, is hij altijd beslissend. Heeft ons vaak genoeg gered en lever altijd dreiging.
 
Sulejmanii
 
3
15 november 2020 om 20:36
Juist Feye88, daarom heb ik ook echt een zwakke plek voor Depay. Je kan je soms vreselijk ergeren aan die man, maar hij is vaak oh zo belangrijk voor ons! En ook mijn punt is wat ik probeerde te maken, als spelers beslissend zijn voor ons waarom nog overdreven zeiken of overdreven kritisch zijn. We zijn niet het allerbeste land, dus er zullen foutjes blijven hopen dat ze niet cruciaal zijn!
 
Supportert
 
2
15 november 2020 om 19:56
Zeker dat mensen veel zeuren op berghuis en depay. Alleen bij depay snap ik het soms wel, hij wil teveel mooi of alleen doen.. Berghuis werkt heel hard voor het team, en heeft in principe gewoon 2 assists.. Wat moet hij nog meer doen??
 
ajaxwatcher11
 
14
15 november 2020 om 19:51
Nooit meer Luuk in Oranje basis, die was slecht. Ook Donny weer zo matig. Hateboer is het ook echt niet. Voorderest wel een prima wedstrijd.
 
92643
 
25
15 november 2020 om 20:04
Door al het gesleur van Luuk kunnen spelers als Memphis, Berghuis en Wijnaldum renderen. Plus hij maakt gewoon een van de twee grote kansen. Geen wonderspits, maar zeker nuttig.
 
feye88
 
4
15 november 2020 om 20:06
Nou ja. Iemand anders kan ook sleuren. Maar hoe hij die bal behandelde is echt belachelijk bij die andere grote kans. Ongelooflijk slecht. En dat twee wedstrijden op rij. Zolang je geen spelers hebt die de bal panklaar op zn hoofd leggen kun je beter met Depay in de spits spelen.
 
Sirius
 
5
15 november 2020 om 20:23
Maar goed, dat argument kun je altijd gebruiken hoe slecht hij ook speelt. Luuk de Jong is geen Huntelaar en technisch is het allemaal ook niet. Dat niveau is gewoon wat te hoog gegrepen voor Luuk de Jong als basisspeler. Ik geloof best dat hij kan renderen als de spelers om hem heen op hem afgesteld zijn, maar zijn niveau is niet hoog genoeg om zoiets te doen. Luuk de Jong is naar mijn mening gewoon een pinch-hitter voor Oranje, geen basisspeler.
 
Japie_Krekel
 
30
15 november 2020 om 19:51
Luuk De Jong, De Vrij en Blind vandaag niet best maar voor de rest speelde Oranje uitstekend. Memphis sowieso de beste man naar mijn mening. Luuk De Jong mag er wel uit zodat Depay weer in de spits kan en dan kan je op links een Malen, Stengs of Boadu zetten b.v. en Wijndal en Dumfries moeten gewoon onze vaste backs blijven. Die zijn echt een verbetering t.o.v. Blind en Hateboer. Klaassen mag van mij ook blijven staan want die voegt meer toe als De Roon. Ook de credits naar Frank de Boer die vandaag zijn eerste overwinning pakt maar wel een hele overtuigende, hoe slecht Bosnie ook was want de drie punten zijn binnen en dat is wat telt.
 
myvision
 
16
15 november 2020 om 19:53
Ik vond Wijndal motm. En Wijnaldum ook fantastisch. Wijndaldum!
 
Japie_Krekel
 
13
15 november 2020 om 19:59
@myvision Wijnaldum speelde idd ook een geweldige partij en Wijndal was ook indrukwekkend
 
Sulejmanii
 
31
15 november 2020 om 19:54
Japie Krekel met Luuk de Jong ben ik het wel eens, maar die man is zo afhankelijk van aanvoer dus dat begrijp ik nog wel. Maar wat hebben Blind en De Vrij verkeerd gedaan dan? Ik vond ze solide spelen hoor.
 
Japie_Krekel
 
13
15 november 2020 om 19:58
@sulejmanii ik vond De Vrij en Blind niet overtuigend. gelukkig werd niet alles afgestraft maar die liepen af en toe lucht te dekken en Blind speelt op het laatst ook nog even een bal naar de tegenstander wat gelukkig goed afliep maar tegen een topland worden de fouten van dit duo vandaag meteen afgestraft dus dat moet echt beter
 
siepie
 
33
15 november 2020 om 19:59
Veltman en Vd Beek speelden niet in de basis, dus moest hij blind maar aanpakken
 
Japie_Krekel
 
24
15 november 2020 om 20:02
@siepie kijk anders even de wedstrijd terug joh. wat is dat met de overgevoeligheid van een aantal Ajax supporters hier op het moment dat wat kritiek komt op een van hun spelers? ik durf hier gewoon te zeggen dat Berghuis een paar flinke kansen heeft verprutst en dat De Vrij slecht stond te verdedigen. hoezo kan iemand als jij dat dan nooit een keer toegeven over een Ajax speler? verder ben ik een van de mensen die zelden kritisch is op Vd Beek in Oranje dus hoe je daarbij komt snap ik al helemaal niet. ik zeg net ook nog dat Ajax speler Klaassen in de basis hoort ipv De Roon maar dat heb je zeker weer niet gelezen?
 
Feast
 
35
15 november 2020 om 20:07
@Japie Omdat het opvalt dat je vaak erg onredelijk bent als het op ajacieden aankomt. En als iemand jou daar op aanspreekt of een geintje erover maakt, kom je altijd met dezelfde onzin, dat Ajacieden overgevoelig zijn. Naar jezelf kijken is ook een kunst.
 
myvision
 
15
15 november 2020 om 20:08
Ik ben het zeker eens met Japie in deze ook hoor. Blind was overall erg matig, had wat goede passjes maar dit was niet zijn wedstrijd en De Vrij was gewoon ronduit slecht. Die goal was puur zijn fout en niet veel later staat hij weer 3meter van zn tegenstander waardoor ze op 3-2 hadden kunnen komen en dan wordt het weer billenknijpen.
 
Sanderr
 
9
15 november 2020 om 20:15
Blind vond ik nog wel okee'ish, maar De Vrij was echt dramatisch hoor Sulejmanii, die zat er tot 3 keer toe echt faliekant naast. Laat in Oranje nooit zijn vorm van de Serie A zien eerlijk gezegd vind ik.
 
Japie_Krekel
 
6
15 november 2020 om 20:15
@feast dat is grote onzin. ik klaag al weet ik veel hoe lang over het feit dat Ajax speler Ziyech nooit geselecteerd is voor Oranje, ik zeg dat Klaassen in de basis moet en ik heb gezegd dat ik snap dat Gravenberch nu al geselecteerd wordt met zijn talent. ik denk dus eerder dat er veel sprake is van overgevoeligheid bij sommige Ajax fans (niet allemaal)
 
Japie_Krekel
 
10
15 november 2020 om 20:17
@sanderk91 tegen Spanje en Italie vond ik De Vrij uitstekend spelen maar dat het vandaag slecht was ben ik helemaal met je eens. van zo een speler verwacht je dat hij een bron van rust is achterin, zeker tegen een land als Bosnie maar dat was hij duidelijk niet
 
Japie_Krekel
 
4
15 november 2020 om 20:17
@myvision mee eens! De Vrij speelde een dramatische partij vandaag
 
myvision
 
5
15 november 2020 om 20:19
Misschien had hij vandaag de focus niet op scherp ofzo. Het fijne is dat we wanneer iedereen fit is, toch wel erg veel keuze hebben op de CV. Ongekende luxe.
 
Sulejmanii
 
4
15 november 2020 om 20:23
Japie ja klopt, er waren enkele hachelijke momentjes. Maar vergeet ook niet dat we vandaag, in bijna een hele andere samenstelling speelde en de spelers moeten ook wennen elkaar. En daarnaast zolang het geen cruciale fouten zijn, dan vind ik het niet nodig om er te lang bij stil te blijven staan. Het gaat om de drie punten, en het liefst met goed voetbal zoals de eerste helft. De rest zal me een zorg zijn.
 
Japie_Krekel
 
0
15 november 2020 om 20:23
zeker. ik hoop nog steeds op een 5-3-2 met De Ligt, De Vrij en van Dijk achterin en Memphis in de spits met daarnaast misschien een Malen of Boadu bv. Luuk De Jong voegt imo te weinig toe als spits aan dit Oranje
 
Japie_Krekel
 
2
15 november 2020 om 20:24
@sulejmanii de fouten waren idd niet cruciaal want ze werden pas laks na de 3-0 voorsprong toen de wedstrijd eigenlijk al gespeeld was. ik kijk ook met een goed gevoel terug op deze wedstrijd en kan me prima vinden in de opstelling op Luuk De Jong na. ik zie toch liever Memphis in de spits
 
Sulejmanii
 
1
15 november 2020 om 20:25
Sander ik zei net tegen Japie, we speelden vandaag ook weer een andere samenstelling en de spelers moeten aan elkaar wennen. Zolang die hachelijke momenten niet cruciaal zijn, maak ik me er persoonlijk niet zo druk om. Goed voetbal zoals de eerste helft, en drie punten is het enige wat telt voor mij.
 
Sulejmanii
 
3
15 november 2020 om 20:29
Japie juist mee eens, opstelling vond ik ook prima. Maar Depay gaat toch zijn eigen weg, die stond voorin overal dus ik denk niet dat uitmaakt. Wat zeg je van Malen in de spits? Eigenlijk had ik nog steeds graag Weghorst, ook een sterke target man maar ander type dan De Jong. Het is natuurlijk ook wel een lekker in iemand voorin te hebben, die een bal kan vasthouden en kaatsen met Depay heb je dat niet echt.
 
Thamike
 
3
15 november 2020 om 20:32
Maar hoor je nergens over de kant van Dumpfries. Hij was aanvallend sterk maar om in jou woorden te spreken moet een verdediger vooral verdedigen en dat was toch echt niet zo goed of vond jij van wel? Was bij tijden openhuis. Doordekken over de middenlijn en daarna lag bv de hele flank open. Heb je gezien hoe vaak een matig Bosnie er doorheen is gekomen. Leek soms wel openhuis. Gelukkig hielden hun ook openhuis en scoorden we snel en goed. Depay prima aan de zijkant maar is het toevallig dat we je niet horen over de rechterkant?
 
Japie_Krekel
 
1
15 november 2020 om 20:33
van Weghorst ben ik ook geen fan, die vind ik ook erg beperkt. in Malen kan ik me wel prima vinden
 
Japie_Krekel
 
2
15 november 2020 om 20:40
@thamike Berghuis had met een assist gewoon een positieve invloed op de einduitslag dus waarom zou ik daar moeilijk over moeten doen? hij had er wel 1 in kunnen schieten maar voor de rest deed hij het gewoon prima imo en heeft hij een groot aandeel in de overwinning gehad. Dumfries had twee fouten maar het waren gelukkig geen cruciale fouten die van invloed waren op het scoreverloop maar voor de rest speelde hij een puike partij en was hij ook weer belangrijk met assists waar goals uit ontstonden
 
Thamike
 
4
15 november 2020 om 20:49
Dat het geen cruciale fouten zijn is onzin. Dat bepaald Dumfries helemaal niet. Jij geeft gewoon niet toe dat de ruimte die wij als Oranje weggeven teveel was.bijna schrijnend. Dat Bosnie er niets mee doet doet daar niets aan af. Tjee invloed op etc jij kijkt naar de uitslag ipv naar het spel, de fouten en de goede zaken. Heel bijzonder. Berghuis had een prima assist maar was verder niet erg goed. Balverlies, schiet paar keer behoorlijk naast. Zeg niet dat het een prutser is maar jij bent erg selectief in wat je zegt. Nu gaat het om de invloed? Weer mooi er omheen gelult. Een verdediger mag normaliter geen fouten maken en nu mag het wel als de tegenstander niet raakt schiet. Wat kunnen wij blij zijn dat jij geen trainer bent. Geeft niet jonge, je tegenstander schoot hem er toch niet in. Aanvallend prima verdedigend slecht en nogmaals jij zegt dat een verdediger er normaal in staat om te verdedigen. Dat zijn jou woorden alleen nu komt het je niet uit. Deze wedstrijd was matiger dan we doen voorkomen door een positieve uitslag en het snel scoren in de 1e helft.
 
marton3103
 
3
15 november 2020 om 20:55
Nee laten we aub nooit meer 532 spelen. Echt een verschrikkelijk saai systeem wat alleen gebruikt zou moeten worden in specifieke gevallen als bijv tegen Italië. Gewoon lekker 433 net als vandaag en het liefst wel een aanspeelpunt in de spits, maar dan een betere dan Luuk. Ik zie overigens liever niet Depay in de spits omdat je dan altijd een man tekort komt in de spits. Klinkt misschien gek, maar bij voorzetten of combinaties is hij altijd onderweg naar de spits, en niet al op die plek. Lekker vrije rol op links, heeft hij vandaag eindelijk weer eens prima ingevuld.
 
Japie_Krekel
 
1
15 november 2020 om 21:05
@thamike waar gaat het dan om in een wedstrijd? denk je dat ik moeilijk had gedaan over die fout van De Vrij als hij daarna nog 2 goals had gemaakt of 2 beslissende assists had gegeven? dat is dan niet meer nodig want hij heeft ons dan aan een overwinning geholpen maar dat heeft hij niet gedaan waardoor hij een negatief aandeel heeft in de einduitslag en dus slecht heeft gespeeld. hij heeft verdedigend gefaald en aanvallend verder niks toegevoegd om die fout recht te kunnen trekken
 
Zytto34
 
18
15 november 2020 om 19:56
Ja de vrij moet gaan oppassen. Die heeft echt weinig goed gedaan. Veltman maakte een betere indruk tegen Spanje buiten die tegengoal om, maar goed de vrij maakte ook een cruciale fout bij de goal van Bosnie.
 
sander1410
 
28
15 november 2020 om 19:58
Alleen de vrij maakt een fout? Volgens mij staan wijndal, blind en Frenkie ook niet echt goed bij die tegen goal. Die tegenstander staat zo ongelooflijk vrij dat ligt niet alleen aan de vrij.
 
100% Meijer
 
4
15 november 2020 om 19:59
Toch zul je daar veel minder mensen over horen en is men het woensdag al weer vergeten
 
Japie_Krekel
 
0
15 november 2020 om 20:00
klopt maar dat komt omdat we er geen punten door zijn verloren. toch zal het beter moeten want tegen een sterker land kan dat wel gebeuren als je zo laks staat te verdedigen
 
Skede
 
23
15 november 2020 om 20:07
Ik mag toch hopen dat we hier niet echt vinden dat de Vrij moet gaan oppassen omdat Veltman tegen Spanje een voldoende speelde? ???? De Vrij is gewoon een uitstekende verdediger en niet voor niets uitgeroepen tot beste CV in Italie. Die gaan we toch niet door zo'n wedstrijd vervangen voor nota bene Veltman?
 
myvision
 
8
15 november 2020 om 20:10
Maar De Vrij trapt tot twee keer toe kinderlijk in dezelfde truc. Hij kijkt totaal niet waar zijn tegenstander is en laat hem gewoon op 3 meter vrij. Puur op mandekken was het ontzettend slecht, en dat was niet 1x het geval. De Ligt wordt hier altijd gepakt op handsballetjes of andere 'fouten', maar De Vrij leek vandaag het pure verdedigen op de man te zijn verleerd zeg.
 
Japie_Krekel
 
3
15 november 2020 om 20:20
@skede Veltman moet je eigenlijk niet meer opstellen want bij hem gebeurd dit bijna elke wedstrijd maar De Vrij speelde wel dramatisch slecht vandaag en dat mag best benoemd worden
 
martijnr12
 
4
15 november 2020 om 20:23
@Skede natuurlijk eens, maar dat is ook een beetje het cynisme in deze opmerkingen. Veltman speelt fantastische potten maar maakt, zoals Veltman betaamt, fouten die je doelpunten kosten. En die kan er helemaal niets van. De Ligt speelt fenomenaal, maar krijgt een paar keer ongelukkig de bal op zn hand. De Ligt is toch niet het supertalent dat we denken. De Vrij maakt ondanks zijn geweldige spel ook geregeld fouten de laatste maanden. En nu toevallig weer. "Tja kan gebeuren, maar hij blijft de beste cv van Italie". Ik bedoel: ik vind De Vrij in vorm ook geweldig, maar wedstrijden als vandaag laten wel zien dat hij ook zeker niet onfeilbaar is.
 
Japie_Krekel
 
0
15 november 2020 om 20:30
ik heb nog nooit gezegd dat De Ligt geen supertalent is. ik heb alleen gezegd dat zijn debuutseizoen bij Juventus niet best was. het is een beetje ongeloofwaardig als ik wel te klagen zit over de fouten van een Maguire maar dat ik net doe of er niks is gebeurd als De Ligt een cruciale fout maakt. je moet wel objectief blijven. verder weet ik niet over wie jij het hebt maar ik heb ook nog nooit gezegd na een fout van De Vrij dat hij de beste speler van Italie blijft want dat zijn randzaken op zo een moment en dat is zoeken naar excuses. ik zie dat juist wel heel veel bij een aantal Ajax fans. dan maakt De Ligt een grove fout en dan krijg je te horen dat hij wel de Golden Boy Award heeft gewonnen. alsof het dan opeens geen cruciale fout meer is. ik ben gewoon kritisch op elke cruciale fout van welke verdediger dan ook, dus ook op een cruciale fout van De Vrij en dat staat dan helemaal los van of hij de beste verdediger van de Serie A is want op dat moment is dat totaal niet relevant. een fout is een fout
 
Thamike
 
9
15 november 2020 om 20:37
@japie, je probeert weer recht te lullen wat krom is. Als De Ligt een fout maakt zal iedereen dat zien en zeggen en ook Ajacieden om dan 1 iemand die goldenboy award als excuus gebruikt als argument te gebruiken is zwak. Daarnaast ben jij verre van objectief want een cruciale fout gebeurt erg vaak maar diezelfde fout kan ook geen goal opleveren, dat verschil is niet bij de verdediger neer te leggen maar bij de aanvaller die hem niet scoort. Dat aspect vergeet jij tevaak in jouw voordeel als het gaat om bepaalde spelers. Niets gehoord over Dumpfries die zelfde kant speelde met mega veel ruimte achter zich. Duels niet goed, doordekken over het middenveld en paar maal man laten lopen. De Vrij cruciaal in de fout maar niet afgestraft maar dat doet er dus niet toe. Mij zal het niet boeien wie de beste bla bla is dat is kinder praat, gaat mij om je objectiviteit die ver te zoeken is maar je andere daar van beschuldigd.
 
Japie_Krekel
 
1
15 november 2020 om 20:42
jij kijkt er anders naar dan ik denk ik. ik kijk op wat voor manier je invloed hebt op het eindresultaat, positief of negatief. is het dat eerste heb je het prima gedaan, is het dat laatste heb je het niet goed gedaan. veel ingewikkelder is het niet imo. vandaag veroorzaakt De Vrij een totaal onnodige tegengoal en ook al was die niet cruciaal vind ik dat hij gewoon slecht heeft gespeeld want je staat er als verdediger in om goals te voorkomen en niet om ze in te leiden. dan kan De Vrij verder 7 prima onderscheppingen hebben gehad maar dat zegt mij dan verder weinig, want je hebt de tegenstander gewoon een goal cadeau gedaan en dan heb je naar mijn mening nooit een goede wedstrijd gespeeld. Depay vond ik vorige wedstrijd ook slecht omdat hij een 100 procent kans miste en verder geen assists of goals maakte. dan faal je als spits in zo een wedstrijd want je hebt nul rendement en dan heb je imo nooit goed gespeeld
 
Thamike
 
5
15 november 2020 om 20:52
Ja precies. Zwart/wit zoals ik al vaker zeg en jij stellig ontken. Maar laten we het maar houden op andere manier van kijken. Als jij coach was zou ik als speler meteen gewisseld willen worden na een fout want alles wat ik daarna doe heeft geen zin. Wel gek dat je in je andere post juist wel noemt dat na 2 fouten Dumfries verder wel iets goeds deed aanvallend. niet echt consequent. Maar ik stop ermee, vandaag liet je in mijn ogen zien hoe jou objectiviteit te wensen overlaat maar zal je nu met rust laten . Geniet nog van je avond.
 
Japie_Krekel
 
1
15 november 2020 om 21:00
@thamike ik kijk naar de bijdrage in een wedstrijd. als De Vrij vandaag een goal weg geeft maar hij zorgt er met 2 assists voor dat Oranje twee keer kan scoren of hij kopt er 2 goals in uit corners had ik zijn wedstrijd anders beoordeeld maar dat heeft hij niet gedaan en uiteindelijk heeft hij dus een negatieve invloed gehad op de einduitslag en imo dus slecht gespeeld. maar goed, we denken daar dus beide anders over. Thanks, jij ook nog een fijne avond
 
marton3103
 
4
15 november 2020 om 21:05
Als je slecht speelt en fouten maakt, speel je gewoon slecht en doet het resultaat er niet toe. Als dat zo is, is Veltman eigenlijk door zijn eigen teamgenoten genaaid woensdag omdat Luuk en Depay 2 grote kansen missen. Nee, hij heeft een fout gemaakt en het hele team heeft 1-1 gespeeld. Vandaag heeft de Vrij een fout gemaakt en misschien zelfs een nog slechtere wedstrijd gespeeld, en NL heeft gewonnen.
 
Japie_Krekel
 
0
15 november 2020 om 21:29
@marton3103 maar ik zeg toch ook dat De Vrij slecht heeft gespeeld? daarover kan ik niet anders dan het met je eens zijn
 
martijnr12
 
1
15 november 2020 om 21:58
@Japie ik reageer duidelijk op @Skede, reageer precies tegelijk met jou en om de een of andere reden doe je alsof ik jou aanspreek haha. Ik reageerde gewoon in algemene zin. Over waarom mensen hier nu cynisch reageren op de prestatie van De Vrij. Als jij je aangesproken voelt door mijn reactie, be my guest, maar als dat inentioneel was geweest had ik wel @Japie erbij gezet lijkt me
 
MessiBazoer
 
11
15 november 2020 om 19:57
Benieuwd wat het centrum gaat worden als De Ligt straks fit is. Blind is niet beter dan De Vrij, maar De Vrij maakt ook weinig/geen indruk. Blind naast De Ligt is al redelijk succesvol geweest, lijkt me een vrij lastige keuze.
 
Japie_Krekel
 
0
15 november 2020 om 20:21
De Vrij was vandaag slecht maar was de laatste twee interlands daarvoor natuurlijk wel meer dan prima. Blind gaat het lastig krijgen denk ik. die komt straks waarschijnlijk alleen in aanmerking voor de linksback positie maar Wijndal kan je nu eigenlijk niet op de bank gaan zetten na zijn laatste twee interlands. of Blind gaat Klaassen vervangen misschien maar anders wordt het bankzitten waarschijnlijk
 
rubentje13
 
3
15 november 2020 om 20:34
Ja dat is natuurlijk de grote vraag, want De Ligt hoort er gewoon in te staan. Persoonlijk zou ik kiezen voor De Vrij, omdat op eindtoernooien er verdedigend toch wat meer gevraagd wordt en als je met Dumfries en Wijndal als backs speelt die veel opkomen moet je toch wel verdedigend stabiel staan, en De Vrij is verdedigend en op snelheid gewoon beter dan Blind. Daartegen spreekt dan weer dat De Ligt en Blind op elkaar ingespeeld zijn, je dan een linksbenige en een rechtsbenige cv hebt (al vind ik dat behoorlijk overschat, zie Van Dijk bij Liverpool en Ramos bij Real), en je voetballend wel een stuk meer inbreng hebt van achteruit. Lastige keuze, dus ik hoop gewoon dat Virgil weer fit is voor het EK.
 
pinko
 
2
15 november 2020 om 20:55
Ik denk niet dat Blnd Klaassen gaat vervangen. Klaassen is een ander soort speler die met zijn loopvermogen en veel betere voortzettingen dan b.v. De Roon, zijn plekje op het middenveld wel heeft afgedwongen. Blind staat er nog in bij gebrek aan beter. Maar dat geldt voor nog een paar, hoor...
 
NL_Modric
 
6
15 november 2020 om 20:00
Blind speelde gewoon prima. Luuk staat op de lastigste positie. Die Bosniers stonden met drie man centraal in de 16, dan wordt het voor iedere spits lastig.
 
Ronna
 
3
15 november 2020 om 20:56
Blind speelde prima ? .. volgens mij heb jij een andere wedstrijd gekeken .. zelfs ze passing waar hij normaal goed mee is was slecht
 
NL_Modric
 
2
15 november 2020 om 21:26
Nee hoor. Amper kansen weggegeven. We spelen nu met onze B keus centraal achterin en de vervangers (die 2/3 klasse minder zijn) hebben het prima gedaan. 3 punten in de pocket en voetballend zag het er fris uit. Ook doordat Blind en De Vrij de voetballende oplossing probeerden te zoeken.
 
Japie_Krekel
 
0
15 november 2020 om 21:30
De Vrij geeft een onnodige goal weg. dan heb je toch niet goed gespeeld?
 
NL_Modric
 
0
15 november 2020 om 23:25
Onnodige goal weggeven ? Blijft De Vrij staan en komen de bal en tegenstander bij de eerste paal om binnen te tikken zit ie ook verkeerd. Gewoon goed teruggelegd en goed gelopen van de spits. Daarbij wordt de man van de voorzet totaal niet aangepakt of verhinderd. Maargoed, jij wijst wel vaker fouten aan de verkeerde spelers toe.
 
kemper
 
14
15 november 2020 om 19:52
Prima wedstrijd Berghuis hoor, maar dit is toch niet het gewenste niveau voor oranje? De beste man is 28, is sinds 2015 regelmatig opgeroepen voor het Nederlands elftal en heeft nog nooit een doelpunt gemaakt. Tweede helft helpt hij ook weer een paar 100% kansen om zeep.
 
JeroenF222
 
42
15 november 2020 om 19:57
Die mag je uitleggen? Waarom is dat het niveau niet? Dan mag Donny ook naar huis en Promes heeft nog nooit toegevoegd wat Berghuis vandaag liet zien. Die ene was een 100% kans, de andere stond de verdediger er gewoon voor. Ook Memphis heeft dat soort kansen gemist.
 
kemper
 
12
15 november 2020 om 20:21
Je reactie is veelzeggend; alles proberen af te wentelen op andere spelers. Daarmee laat je trouwens ook kraakhelder jouw clubvoorkeur blijken. Waar het om gaat is dat het Nederlands elftal geen Feyenoord is. Het niveau ligt een stuk hoger en dat zie je ook terug aan de statistieken van Berghuis; 0 (!) goals in 5 jaar. Dat kan je toch moeilijk het gewenste niveau noemen?
 
Sirius
 
22
15 november 2020 om 20:28
Jouw reactie is veelzeggend. Je wijst met het vingertje, maar je komt absoluut niet met alternatieven. Het enigste wat je erbij haalt zijn z'n statistieken in Oranje, maar van de pakweg 20 interlands die hij achter z'n naam heeft, zijn het voor een overgroot deel invalbeurten van hooguit 10 minuten. Laten we de statistieken van Promes er eens bij gaan pakken. Jarenlang basisspeler en geen knikker raken. Nee, dat zijn de spelers die je op moet stellen...
 
feynec
 
10
15 november 2020 om 20:43
Assisten tel je voor de grap niet mee? Ook niet geheel onbelangrijk voor een buitenspeler lijkt me. Verder ben jij juist degene die zijn clubvoorkeur laat blijken want Berghuis is momenteel bij far onze beste optie op rechtsbuiten.
 
Japie_Krekel
 
4
15 november 2020 om 20:52
als we echt gaan kijken naar welke spelers goed genoeg zijn voor het niveau wat Oranje hoort na te streven dan kunnen we straks naar het EK afreizen met een selectie van 6 man. dat is een beetje het probleem van dit Oranje helaas
 
 
22
15 november 2020 om 20:02
Had 3 assists moeten hebben. Misten idd een grote kans maar ja, dat doet bv Luuk de Jong ook en die voegt daarnaast niets toe. Berghuis hoort wat mij betreft in de basis voorlopig.
 
Sirius
 
10
15 november 2020 om 20:25
Wie moet je er dan in zetten dan? Stengs, Boadu, Dilrosun, Danjuma, Kluivert en noem ze allemaal maar op zijn nog (beduidend) minder, terwijl ook spelers als Promes en Babel naar mijn mening slechter zijn. Ik had ook graag een nieuwe Arjen Robben gezien, maar momenteel is Berghuis misschien wel de beste buitenspeler die we hebben.
 
rubentje13
 
6
15 november 2020 om 20:36
Indien fit is Bergwijn denk ik de beste optie op rechtsbuiten, snel, goede dribbel, goede voorzet en sterk aan de bal.
 
Sirius
 
3
15 november 2020 om 20:41
Toch komt het er bij Bergwijn ook nog niet uit. Ik heb geen idee waar dat precies aan ligt, want de ingredienten zijn wel aanwezig. Toch heeft hij veel moeite met een dergelijk niveau. Dat zag je bij Tottenham (ondanks een paar goals en assist) en dat zie je ook in Oranje, eigenlijk al sinds z`n debuut. Daar zal hij wel stappen in moeten maken, want vooralsnog laat hij niet zien beter te presteren dan de alternatieven. Maar goed, hij is 23 jaar en heeft de tijd nog.
 
feye88
 
6
15 november 2020 om 20:28
Hij draagt bij aan twee goals vandaag kemper. Een voorassist en een assist. Daarnaast een afgekeurde assist en een voorzet op de Jong die erin moet. Hij is een vleugelspeler. Dat lijkt me toch meer dan uitstekend rendement. Verder duikt hij altijd op in de gaten die vallen en is altijd aanspeelbaar door of breed te staan of naar binnen te trekken. Veel beweging, veel combinaties. Je verhaal slaat nergens op met je scorebordjournalistiek/
 
repuiztav
 
14
15 november 2020 om 20:34
Volgens mij was dit pas zijn 3e basisplaats van zijn 20 interlands. Creëert enorm veel kansen, maar nog ongelukkig in de afronding. Maarja, gelukkig hoef je niet te scoren om goed te spelen. Dat was vandaag wederom het geval voor Berghuis. Hele goede wedstrijd weer!
 
masterapie
 
9
15 november 2020 om 19:52
Eindelijk spelplezier, enthousiasme, durf en de wil om te winnen gezien en meteen een zeer terechte overwinning. Positief opvallend: Wijndal, wat mij betreft voorlopig LB. Klaassen, gaat door waar hij bij Ajax mee bezig is, zeer zakelijk en volwassen spel. Wijnaldum, kwam mooi in z’n kracht met twee goals als resultaat. Negatief opvallend: Berghuis, al z’n pogingen erg matig en veel te veel op zoek naar z’n goal. De Vrij, totaal niet scherp leek het wel. I.c.m. Blind in de tweede helft, die ook liep te slapen. Luuk de Jong, alsof je met een man minder speelt. Promes en Hateboer, beetje kort gespeeld en weinig aandeel maar die mogen van mij allebei even lekker op de bank blijven. Dumfries duidelijk RB #1. Als ze met deze instelling tegen Polen spelen kan ik me niet voorstellen dat ze gaan winnen. Wat mij betreft een laatste compliment voor Frank de Boer, hij lijkt de juiste snaar geraakt te hebben.
 
Supportert
 
30
15 november 2020 om 19:56
Berghuis eigenlijk wel 2 assists.. Negatief hoor!
 
myvision
 
11
15 november 2020 om 19:52
Lekker voor De Boer! En Wijndal for president. Wat is die kerel fantastisch zeg. In de eerste helft ging vrijwel alles via hem. Denk dat zijn transfersom behoorlijk aan het oplopen is. En een heerlijke tandem zo met Wijnaldum die ook een stuk beter speelde dan de laatste tijd in Oranje: Wijndaldum. Depay heeft zich aardig gerevancheerd voor zijn slechte spel de laatste wedstrijd(en). De Vrij was heel matig. De goal tegen is volledig aan hem te wijten, laat zijn tegenstander volledig vrij. Dan denk je dat hij daar van leert, maar niet veel later maakt hij exact dezelfde fout waar zo nog een goal uit kan vallen en dan ben je verder van huis. Zonde dat Luuk zijn goal na een mooie aanval onterecht werd afgekeurd. Verder vond ik fijn dat we weer wat frivole acties zagen van onder meer Frenkie en dus Memphis, Klaassen was weer lekker solide. Blind was ook echt niet sterk. Had een paar fijne passjes naar voren maar verviel wel in zijn bekende probleem.
 
Lee112
 
9
15 november 2020 om 19:52
Groot verschil tussen oranje met en zonder Gini. Heerlijke backs, wijndal en dumfries en ook de vleugel aanvallers prima.
 
JeroenF222
 
6
15 november 2020 om 19:58
Precies, blind maar niet meer op back. Dit is een extra wapen
 
azchelsea
 
4
15 november 2020 om 20:13
Helemaal mee eens. Met de statische Blind (die niet over de middellijn komt) zal je sneller terugvallen in het tikkie breed, tikkie terug waar F de Boer ook bekend om staat. Nu is het een stuk dynamischer en komt vrijwel al het gevaar er ook vandaan. Het is wel belangrijk om dan een middenvelder te hebben die het overneemt en gaten dichtloopt, want nu had Bosnië soms op de counter toch nog teveel ruimte op de flanken.
 
Skeuomorf
 
5
15 november 2020 om 20:55
Diezelfde blind die tegen Italië de gehele flank bestreek, de meeste kansen creëerde en een assist leverde? Komt die Blind niet over de middellijn?
 
Lee112
 
1
15 november 2020 om 21:03
Klopt. Ikzelf ben ook gewoon meer fan van backs die snelle benen hebben. Wijndal en Dumfries dus
 
JeroenF222
 
3
15 november 2020 om 20:00
Precies, Blind nooit meer op back. Snelle opkomende backs zijn een extra wapen
 
Chefvoetbal
 
2
15 november 2020 om 20:08
Vooral een groot verschil tussen Oranje met Gini op 10 of als controleur. Als controleur weet hij zich vaak geen raad en is hij een grijze muis. Op 10 speelt hij een stuk beter, dat is zijn beste positie.
 
Lee112
 
1
15 november 2020 om 21:04
Klopt als 10 duikt hij goed de 16 in en is hij ontzettend belangrijk in de passing. Lekker houwe daar
 
Sirius
 
1
15 november 2020 om 20:31
De afgelopen maanden niet, maar Wijnaldum is natuurlijk wel belangrijk voor dit Oranje mits hij dit (zijn) niveau haalt. Toch maak ik me nog steeds zorgen over de balans in de ploeg. Het oogt nog steeds als een bij elkaar geraapt zooitje spelers die het maar met elkaar moeten doen. Daar kan niemand wat aan doen, maar er loopt nog steeds te weinig rond om het cirkeltje rond te maken. Vandaag gaat het dan leuk, maar er moet wel snel wat kwaliteit bij.
 
Thamike
 
1
15 november 2020 om 20:42
@sirius, ik heb hetzelfde gevoel. Er mist nog wat balans. Vandaag was 3-1 maar wat hebben we een ruimte weggegeven. Dumpries prima aanvallend maar verdedigend niet sterk. Dat kan liggen dat hij te vaak ging of er niet duidelijk is wie het overneemt. Net zoals Frenkie opdribbelt dat je als Klaassen moet blijven staan. In de omschakeling lopen we achteruit. Voorin is het nog vaak zoeken behalve tegen dit soort tegenstanders waarin iedereen opduikt in de 16 en je ook veel kansen krijgt. Loopt nog niet soepel maar denk dat het ligt aan zone inzicht. Wanneer doe je wat en waar. Dat moet er nog meer in mijn inziens.
 
Lee112
 
0
15 november 2020 om 21:07
Laten we hopen op een goed vervolg. Met een centrum van dijk de ligt of van dijk de vrij plus deze backs ziet het er al stukken stabieler uit. Middenvelder Gini en frenkie is zekerheid aangevuld met of een werker of een technicus. Dan de vleugels depay en Bergwijn of berghuis en hopelijk malen in de spits. Of depay in de spits en Bergwijn en berghuis op flank
 
Oelie Wapper
 
3
15 november 2020 om 19:52
Keurige overwinning, vooral in de eerste helft goed spel gezien. Paar spelers die hun plek wel zo'n beetje lijken te claimen. Vooral de flanken lopen goed, zoals het nu staat. Nu komende wedstrijd tegen Polen even laten zien dat het nog een keer kan.
 
masterapie
 
6
15 november 2020 om 19:58
Wijndal heeft me echt positief verrast. Lijkt zich goed aan te passen aan een hoger niveau met een beter team om zich heen. Benieuwd waar hij na dit seizoen heen gaat, voor Ajax niet meer haalbaar helaas.
 
Taxidriver213
 
1
15 november 2020 om 19:52
Gewoon prima wedstrijd. Lekker bouwen aan het elftal tot aan het ek. Men hoeft niet zeiken vind ik
 
Lierse1997
 
7
15 november 2020 om 19:53
Fijne wedstrijd en leuk voor de boer dat hij van de 0 af is. Het beste vond ik zelf nog wel het hoge druk zetten. Als ze dat kunnen perfectioneren dan kan je daar heel veel teams echt mee pijn doen. Ook een goede wedstrijd van de flankspelers, waar veel dreiging vanaf kwam. Al moet wel gezegd worden dat die Bosniërs op de flanken (zeker de flank van Dumfries) letterlijk geen duimbreedte in de weg legden. Ongezien hoe vaak er daar spelers gewoon moederziel alleen stonden. Ik zou de Bosniërs ook aanraden het gewoon bij de bus parkeren te houden want op deze manier gaan ze helemaal niks halen tegen sterkere teams.
 
Aguerooo
 
5
15 november 2020 om 19:53
3-1 is natuurlijk wel heel zuinig. Had zo 6-1 kunnen worden als we (en de grensrechter) wat scherper waren voor de goal. Is wel duidelijk dat Frenkie, Klaassen, Gini een lekker middenveld is. Niks meer aan doen, beide backs zijn we ook wel over uit alleen de spits blijft een vraagteken, Luuk was niet best, wie kan het wel daar? Weghorst? Vond de Vrij overigens ook opvallend ongelukkig, zat niet echt lekker in de wedstrijd leek het.
 
 
9
15 november 2020 om 19:54
Leuke wedstrijd, vooral tot aan Wijnaldum er uit ging en daarna Memphis. Hadden wel meer goals kunnen maken. Malen mag er wel een keer in ipv Luuk en de toevoeging van Vd Beek zie ik niet.
 
NL_Modric
 
1
15 november 2020 om 20:07
Ik zou gewoon vasthouden aan Luuk. Alleen je moet wel snelheid brengen de tweede helft. Alleen schijnt het voor alle trainers moeilijk te zijn om gewoon 3 man te wisselen met nog een half uur op de klok. Die wachten liever tot de 80 minuut...
 
 
3
15 november 2020 om 20:14
Ja dat snap ik ook niet. Dat wisselen 2 minuten voor tijd. Stengs kan echt wel wat brengen als je hem 20 minuten geeft en Berghuis was echt helemaal kapot in de 70e minuut.
 
Master D
 
3
15 november 2020 om 19:54
Terechte overwinning van Oranje, dat voor rust sterk speelde en na rust ook nog de betere was al viel je wel terug qua niveau. Je zou gezien de blinde frustratie van velen in het ‘live meepraten’ verwachten dat je net kansloos verloren hebt. Clubvoorkeur vierde weer hoogtij zullen we maar zeggen. Nederland behoud in elk geval een kansje op de eindzege. Hopen op een goed resultaat voor Polen vanavond, dan heb je het zelf in eigen hand komende woensdag.
 
007
 
1
15 november 2020 om 19:54
Prima overwinning. Aanvallend ging het vanavond goed. Verdedigend mwah. Ook de plek van niveau A van de volgende kwalificatiereeks is binnen. Dus hopelijk kunnen we nu ook even wat kredieten geven aan de bondscoach...
 
borrelhond
 
1
15 november 2020 om 19:54
Prima pot hoor vooral de eerste helft. Na de 3-0 zalte het wat in maar dat is ook wel begrijpelijk. Het schema is moordend voor veel spelers dus dat het tempo omlaag gaat bij 3-0 voor is prima. Vooral belangrijk dat je niet degradeerd uit die A divisie.
 
AsianExpert66
 
14
15 november 2020 om 19:55
Goede sterke pot van Nederland! Man of the match in volgorde: Klaassen, Wijnaldum, Depay, Frenkie, Dumfries Slechtse op het veld, de Vrij, Hateboer en van de Beek. Serie A is echt van een belachelijk slecht niveau als je kijkt naar de Vrij, Hateboer en de Roon. Klaassen echt een wereldpartij! Overal tussen en bijna altijd de juiste oplossing. Frenkie bij vlagen fenomenaal net als Depay en Wijnaldum. Dik tevreden en de hand van Frank is zichtbaar. Jammer voor Berghuis, maar 2x keer perfect het overzicht bewaard. Vaste rechtsbuiten voorlopig.
 
barcovnmasten
 
1
15 november 2020 om 19:55
Iedereen zegt dat Oranje goed was, ik vond het een lachertje. Ze hadden niet of nauwelijks een tegenstander vandaag, uitslag daar in tegen is wel een keertje leuk Nederland
 
AsianExpert66
 
1
15 november 2020 om 19:55
Goede sterke pot van Nederland! Man of the match in volgorde: Klaassen, Wijnaldum, Depay, Frenkie, Dumfries Slechtse op het veld, de Vrij, Hateboer en van de Beek. Serie A is echt van een belachelijk slecht niveau als je kijkt naar de Vrij, Hateboer en de Roon. Klaassen echt een wereldpartij! Overal tussen en bijna altijd de juiste oplossing. Frenkie bij vlagen fenomenaal net als Depay en Wijnaldum. Dik tevreden en de hand van Frank is zichtbaar. Jammer voor Berghuis, maar 2x keer perfect het overzicht bewaard. Vaste rechtsbuiten voorlopig.
 
barcovnmasten
 
1
15 november 2020 om 19:56
Iedereen zegt dat Oranje goed was, ik vond het een lachertje. Ze hadden niet of nauwelijks een tegenstander vandaag, uitslag daar in tegen is wel een keertje leuk Nederland
 
jolano
 
2
15 november 2020 om 19:57
Gefeliciteerd jongens
 
Buitenspelgoal
 
3
15 november 2020 om 19:57
Wijndal wat mij betreft eerste keus nu op linksback en Dumfries op rechtsback. Hateboer was wel meteen weer een flinke achteruitgang toen hij erin kwam. Zo slap in duels en waar Dumfries op kracht en doorzettingsvermogen nog een man kan passeren, loopt Hateboer door tot hij niet verder kan en levert dan maar een matige voorzet af.
 
Sulejmanii
 
0
15 november 2020 om 21:05
Buitenspelgoal haha eens, was stuitend om te zien. Het was echt zichtbaar dat harde voeten man eruit was. Alleen verdedigend moet hij zich iets meer terug laten zakken, en rugdekking geven. Maar echt uitstekend, vandaag vond ik hem ook weer super!
 
RADO55
 
1
15 november 2020 om 20:00
Lekker gespeeld en vertrouwen opgebouwd.. tegen een redelijke zwakke broeder.. hoe zit met kwa uitgangspunt om door te gaan?
 
Dirk_borst
 
5
15 november 2020 om 20:00
Prima wedstrijd vandaag van het Nederlands elftal, veel leuke dingen gezien en een aantal spelers die uitblonken. Waaronder Memphis, Wijnaldum, Berghuis en F. De Jong. Eerst frivolend na 2-0 voorspraak in de rust, wat toch absoluut 3-0 had moeten zijn. De tweede helft was een tandje minder. Maar ook begrijpelijk met al die wedstrijden in korte tijd.
 
Bereta
 
0
15 november 2020 om 20:02
Snap niet wat het nut is van Luuk in deze ploeg. Hij wisselt vaak van positie en hij krijgt de bal op posities also het Robin van Persie is. Luuk is helemaal geen voetballende spits. Die moet aan de bal komen, daar heeft hij helemaal niet de techniek voor. Luuk moet je gewoon in voor de keeper hebben en de bal er inpompen als de verdediging voetballend niet te slopen valt. Verder vond het tempo wel echt heel laag bij Oranje. Dat valt me heel erg bij sinds de komst van Frank. De bal gaat zo traag rond. En ook op het middenveld zijn we niet heel inventief. Er zijn toch een paar jongens nodig met een hogere handelingssnelheid, overzicht en techniek. Volgende keer hoop ik op Malen en vooral op Ihattaren.
 
Arnout108
 
0
15 november 2020 om 20:03
Prima eerste helft waarmee je verder kunt. De Boer doegt het helemaal niet slecht. Verdedigend missen we een hoop maar het stond toch redelijk en aanvallend hebben we genoeg kansen gehad. Het is wel jammer dat het de tweede helft war wegzakte maar dat is ook wel weer normaal in de overvolle coronatijd.
 
wk020
 
0
15 november 2020 om 20:04
Prima wedstrijd met een goede Memphis, Klaassen en Wijndal. Wijnaldum belangrijk met goals en Frenkie ook makkelijk spelend. Berghuis doet het ook redelijk maar ik zie daar liever Stengs. IMO een groter arsenaal aan kwaliteiten. Betere steekbal en dribbels. Toch merk je dat de controleurs van vandaag te ver uit elkaar spelen. Frenkie teveel naar links en Klaassen teveel naar rechts waardoor er een groot gat is in het midden. Wnnr de bal aan de linkerkant is moet Klaassen meer knijpen naar binnen als een soort 6 en visa versa. Tegen goede landen lopen ze er zo doorheen. Voor de rest vind ik het positiespel leuker om naar te kijken dan onder Koeman ook al heeft hij nog niet veel resultaat behaald.
 
herlev
 
4
15 november 2020 om 20:04
Frank heeft vandaag met een goede (en geen 5 verdedigers) opstelling een verdiende overwinning behaald. Ik ga niet de mindere spelers benoemen, totaal onnodig, ik richt me liever op de beste spelers: Wijnaldum, Wijndal, Fr de Jong, Klaassen, Dumfries en Blind vond ik vandaag goed tot zeer goed presteren.
 
gaeajax94
 
1
15 november 2020 om 20:05
Prima pot van Nederland. Aanvallrnd zag het er prima uit met snel direct spel wat resulteerde in veel kansen. Verdedigend zag het er toch wat broos uit. De Vrij ben ik beter van gewend, was zn man soms toch echt kwijt en Dumfries liet verdedigend zich vaak ook aftroeven door zn man te laten lopen, al was het aanvallend wel een erg sterke wedstrijd van Dumfries. Verder L. De Jong niet erg best en vd Beek viel niet gelukkig in. Verder iedereen prima gespeeld denk ik zo. Al met al prima pot. We blijven in de A groep, wat denk ik fijn is met leuke wedstrijden in het verschiet tegen sterke tegenstanders en kunnen nu nog hopen op een volgende ronde, maar dan moet alles meezitten. In ieder geval zelf winnen van Polen, de ruimtes van vandaag moeten we trouwens niet geven aan Lewa die daar wel gebruik van maakt. Al had ik dat ook wel verwacht van Pjanic, maar die schoot een vrije schiet kans hoog over en de vrije trap in de muur.
 
N_Tesla
 
2
15 november 2020 om 20:08
Fris gespeeld van Oranje, kan je lig op voort borduren. Verder leuk potje van Depay maar hij gaat het gewoon niet laten zien tegen topteams (want Bosnie gaf onwijs veel ruimte weg, zelfs Promes had een lekker balletje), echt jammer dat dat je aanvalsleider en zogenaamd meest creatieve man moet zijn. Maakt zoveel domme keuzes en zijn vaardigheden rechtvaardigen totaal niet dat hij zo'n dominante rol heeft. Hij zou bij Frankrijk of Portugal niet eens bij de eerste 6 aanvallers zitten. Dat hij onze beste aanvaller is geeft helaas aan hoe triest het gesteld is met onze voorhoede. De verdediging en middenveld zijn uitstekend, daarvoor is het maximaal ok. Hopelijk kunnen jongens als Boadu, Malen, Bergwijn etc. zich de komende maanden snel doorontwikkelen. Wijnaldum heerlijk gespeeld trouwens, en wat een mooie gast ook, wereld van verschil met onze Gucci gang rapper Memphis.
 
lord
 
2
15 november 2020 om 20:12
Misschien wel de grootste meevaller vandaag, is de indeling in pot 1 voor de wk kwalificatie
 
Louis Tinner
 
1
15 november 2020 om 20:18
Goeie pot! Eindelijk weer eens een Oranje met goed en aantrekkelijk aanvalsspel. Slechts twee kanttekeningen: (1) Bosnië bakte er niks van, ik ben benieuwd of ze dit ook tegen sterkere ploegen kunnen. (2) het zag er toch af en toe een beetje wankel uit achterin. Er werden onnodig toch wel wat kansen weggegeven. Zal hopelijk verbeteren als De Ligt en Van Dijk. In dat geval is Blind wel zijn plek kwijt want de basis waren top vandaag!
 
Batistuta2020
 
1
15 november 2020 om 20:35
Kunnen we nu gewoon vaststellen dat Luuk de Jong overbodig is? Een spits mag best oorlog maken voorin als je er toch staat en niet zo beweeglijk bent als de rest. Als F. De Boer blijft vasthouden aan dit systeem kan hij beter Weghorst daar neerzetten. Ik zie persoonlijk liever diepgaande, zwervende spelers voorin.
 
nmekenkamp
 
1
15 november 2020 om 20:49
Ik vond Klaassen goed spelen. Die controleerde het tempo en was echt dominant. Wijndal vond ik ook echt super spelen.
 
pinko
 
0
15 november 2020 om 21:05
Eigenlijk was vanavond onze voorhoede de mindere linie. Depay veel te veel op zoek naar eigen succes en ook veel te veel lopen met de bal; Luuk de Jong alleen gebruiken als pinchhitter, want die komt voetballend zoveel te kort en is zeker geen aanspeelpunt/kapstok, wat de Boer in hem ziet; Berghuis erg ongelukkig, wel een paar goede voorzetten, maar schiet veel te weinig met scherp. Wat ook voor meerdere spelers geldt: te veel lopen met de bal. Hou het simpel en direct, zag je ook bij de doelpunten. B en H was vanavond af en toe best gevaarlijk, want achterin was het verdedigend niet waterdicht. Positief (voor ons) probeerden de gasten veel meer mee te voetballen. Daarom wel een leuke en open wedstrijd om naar te kijken. Denk daarnaast dat F. de Jong en Klaassen met Wijnaldum onze middenlinie gaan vormen. Woensdag naar Polen. Voor de kat haar k., of gaat het dan nog ergens om? Gelukkig ook geplaatst voor pot 1 bij de loting van de voorronden WK. Laten we de avond maar een dikke voldoende geven;-))
 
jlp40
 
0
15 november 2020 om 21:17
Ik denk dat je tegen de grotere tegenstanders het erg lastig krijgt met 2 aanvallende backs. Ik zou om die reden toch een x De Vrij als rechtsback willen zien, afhankelijk van de tegenstander. Op het middenveld zijn De Jong en Wijnaldum voor mij zeker, de derde komt bij mij uit het rijtje De Ron, Propper, Klaassen. Voorin heb je Depay, maar andere aanvallers die een zekerheidje zijn weet ik niet.
 
SoufianeBenali
 
0
15 november 2020 om 21:34
Nederland was stabiel Lekker man Volgend potje strakker spelen man wat tactischer Die grote ploegen kunnen je zo over heen lopen Nederland nog laks mooi wilt spelen
 
 
2
15 november 2020 om 21:46
Klaassen heeft vandaag een masterclass simpel en efficiënt voetbal afgegeven. Maakt het middenveld met Frenkie en Gino compleet. Steeds 1/2 x raken echt zo simpel maar zo goed. Ik zou inderdaad Wout wel eens in de spits willen zien zonder Luuk af te breken, integendeel , maar dat zal wel een ilussie