Engeland in de ban van 'shock deal': gemoederen op scherp in Manchester
Zaterdag, 7 mei 2022 om 11:39

Manchester City hoopt een verrassende wending te geven aan de transferperikelen rond Paul Pogba. De middenvelder van Manchester United is in de smaak gevallen bij Josep Guardiola en moet komende zomer de overstap maken naar de aartsrivaal, meldt the Times. Pogba zou daarmee de eerste speler in dertien jaar zijn die de gevoelige overstap maakt binnen de twee clubs uit Manchester. De laatste die dat deed was Carlos Tevez in 2009.

De geruchten rond een vertrek van Pogba zijn niet van vandaag of gisteren. Al lange tijd wordt gesproken over het feit dat de middenvelder United deze zomer gaat verlaten. De ontwikkelingen krijgen nu echter een verrassende wending met de interesse van City. Guardiola wil naar verluidt een veelzijdige centrale middenvelder toevoegen aan zijn selectie en heeft zijn oog laten vallen op Pogba. City heeft de financiële slagkracht om de Fransman een omvangrijk contract op tafel te leggen, klinkt het in de Engelse media.

Pogba loopt over enkele maanden uit zijn contract en lijkt de club daarmee voor de tweede keer te verlaten, nadat hij in 2016 voor een recordbedrag van 105 miljoen euro werd overgenomen van Juventus. Volgens the Times, dat spreekt van een 'shock deal', is Pogba een van de kandidaten om het middenveld van City te versterken. Ook Frenkie de Jong komt voorbij in het geruchtencircuit. Guardiola is op zoek naar een speler die de leegte kan opvullen die Fernandinho achterlaat. Laatstgenoemde maakte onlangs zijn vertrek bij the Citizens bekend tijdens een persconferentie. Ook hij vertrekt transfervrij.

De regelementen in Engeland schrijven echter voor dat City pas aan het einde van het seizoen een formeel voorstel kan doen aan Pogba. Dat zou een flink nadeel kunnen zijn voor de huidige koploper van de Premier League, daar buitenlandse clubs sinds de jaarwisseling al de mogelijkheid hebben om te onderhandelen met de middenvelder. Pogba strijkt bij United momenteel een weeksalaris op van 340.000 euro. Verwacht wordt dat dit geen probleem zal vormen voor City, daar de club over voldoende financiële daadkracht beschikt om minimaal hetzelfde op tafel te leggen.

De eerste indicaties zijn dat Pogba niet bij voorbaat 'nee' verkoopt aan City en alle opties in overweging neemt. Ook een transfer naar Paris Saint-Germain, dat al eerder belangstelling toonde in de Frans international, behoort nog altijd tot de mogelijkheden. Pogba zou de eerste United-speler kunnen zijn die overstapt naar de aartsrivaal sinds Tevez in 2009. Engelse media spreken van 'een van de meest schrikbarende binnenlandse transfers in de recente geschiedenis'. Ook de transfer van Sol Campbell van Tottenham Hotspur naar Arsenal kon in 2001 op veel controverse rekenen.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
0
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
7
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
27
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (90)

 
t0mt0m18
 
36
7 mei 2022 om 11:44
Dit lijkt me een vreemde deal, past totaal niet in het spelletje van City en zou wel een erg dure investering voor de breedte zijn, om nog maar te zwijgen over zijn prestaties die nou niet bepaald een dergelijke stap omhoog rechtvaardigen. Als ik City was zou ik vooral hard zoeken naar een spits en een paar verdedigers. Desalniettemin heb je straks met Gundogan, De Bruyne en Rodri maar drie spelers over voor het controlerende gedeelte van het middenveld, dus iets erbij zou wel kunnen. Overigens, hoe goed of juist niet, is die Rodri nou precies? Hij komt op mij nogal over als een logge speler die weinig risico in z`n spel legt, en ik heb nog nooit iemand horen zeggen: wat was Rodri geweldig vanavond of iets dergelijks. Een vervanger voor hem zou niet gek zijn, maar dat is Pogba niet.
 
RollerCoaster
 
63
7 mei 2022 om 11:54
Nog meer verdedigers? Hoeveel miljard wil je nog dat City daaraan uitgeeft, hhh!!
 
StadioSanPaolo
 
40
7 mei 2022 om 11:57
Over Rodri kan ik zeggen dat hij zeer gewaardeerd wordt bij City en dat hij een van de weinigen is die elke week verzekerd is van een basisplaats met deze brede selectie. Hij heeft ontzettend veel rust aan de bal, staat altijd goed gepositioneerd (in opbouw en verdedigend) en is niet vies van een sliding in tegenstelling tot andere city middenvelders. Tot slot heeft hij een bijzonder goed schot en het lijkt wel alsof hij alleen maar mooie goals kan maken. Ik zelf vind hem een vergelijkbare speelstijl hebben als Busquets, maar ik hoor ook vaak mensen zeggen dat hij erg lijkt op Pep Guardiola van back in the days. Dat kan ik niet bevestigen tho want toen keek ik geen voetbal.
 
real8madrid
 
38
7 mei 2022 om 12:04
Natuurlijk legt Rodri geen risico in zijn spel, hij is een defensieve middenvelder zie je Fernandinho, Casemiro, Busi etc toch ook niet doen? Geweldige speler. Had wat moeite met aanpassen in City na zijn transfer naar mijn gevoel maar dit seizoen voor zover ik heb gezien mee een sterkhouder.
 
TILBURG013
 
19
7 mei 2022 om 12:18
Nou Casemiro laatste tijd wel serieus. Zie hem af en toe acties maken dat ik denk zo hij kan toch wel geweldig voetballen!
 
Benzema.
 
8
7 mei 2022 om 12:52
Maar Rodri is niet zo goed als de namen die jij noemt de afgelopen jaren zijn geweest.
 
FCVoetbal23
 
7
7 mei 2022 om 15:27
@real8madrid grappig dat je dit zegt want de enige verdedigende middenvelder van wie we dit wel verwachten inclusief assists en goals is Frenkie.
 
real8madrid
 
4
7 mei 2022 om 15:36
Ik verwacht dat niet van hem en ik vind hem ook absoluuy geen defensieve middenvelder
 
FCVoetbal23
 
0
7 mei 2022 om 16:52
Nee, zeg ook niet dat jij het zegt. Alleen verwachten veel mensen het wel van hem terwijl dat van anderen niet verwacht wordt. Frenkie is gewoon een controleur in een 4-3-3 met de punt naar voren, zoals bij Ajax. Bij het Nederlands elftal veelal een zes. Dus puur positioneel gezien behoort hij daar wel toe. Hoe kan hij dan geen verdedigende middenvelder zijn?
 
ua-kral
 
1
7 mei 2022 om 17:03
Ja maar als je zoveel moet schuiven en meten om 1 speler in zijn spel te laten komen, zou ik zeggen dat die speler te beperkt is. Hoezo is het zo onmogelijk voor hem om als 8 te spelen? Want als 6 vind ik hem zeker niet goed genoeg. Het lijkt wel alsof frenkie alleen goed presteert als alles aan hem aangepast wordt. Dan kan ik ook prof worden.
 
FCVoetbal23
 
0
7 mei 2022 om 18:18
Ben het niet met je eens dat hij niet goed genoeg is voor op de zes positie. Ik vindt dat je daarover kan oordelen zodra hij zes/zeven wedstrijden achter elkaar op die positie speelt en niet eens in de zoveel weken. Je speelt altijd op een andere positie, vervolgens krijg je de kans op die positie, gaat minder en je wordt er gelijk op beoordeeld en zo is het een paar keer gegaan. Dat noem ik geen serieuze kans. Laat hem een aantal wedstrijden achter elkaar spelen of zelfs een heel seizoen en je gaat een heel andere spelers zien met Gavi/Nico en Pedri voor hem. Ik vindt Barca verdedigend heel kwetsbaar door Busquets, die heeft moeite om het te belopen zeker bij balverlies. Je zal vanavond zien dat zijn directe man weer betrokken zal zijn bij doelpunten.
 
Japie_Krekel
 
0
7 mei 2022 om 18:31
Zo gaat dat altijd in de top. Je zit niet meer in de Eredivisie waar je hele series mag maken. In de top moet je meteen presteren, daar ben je je opleidingsfase voorbij. Verder denk ik niet dat mensen goals en assists verwachten van Frenkie. Kamte wordt daar ook niet op afgerekend omdat hij excelleert in verdedigend opzicht. Het probleem met Frenkie is dat hij verdedigend niet excelleert en aanvallend ook niet, dus dan komt er kritiek. Al helemaal als je 86 miljoen gekost hebt. Maguire ligt ook onder een vergrootglas door zijn hoge transfersom. Zo werkt dat nu eenmaal
 
marra123
 
16
7 mei 2022 om 12:40
Dat is juist de kracht van Rodri. Zorgt in dit elftal voor balans in het super aanvallende spel.
 
Silvacity
 
2
7 mei 2022 om 13:19
City moet Aguero nog steeds vervangen. Een linksback zou kunnen omdat Mendy weg is en Fernandinho gaat weg. Dus een spits, een back-up LB en een back-up CDM zou kunnen
 
Christian_1979
 
5
7 mei 2022 om 13:59
Als je op elke positie 'maar' 3 volwaardige selectiespelers hebt dan hoef je niet te klagen lijkt mij
 
_Buffalo_
 
3
7 mei 2022 om 14:13
Voor een nr. 6 is Rodri voetballend juist heel erg goed en draagt hij met zijn rust veel bij tot het spel van City. Vorig seizoen kon hij nog wel is een mindere match spelen maar dit seizoen speelt hij constant op een heel hoog niveau. Hij is niet het niveau Busquets op zijn top, maar zeker wel 1 van de beste op zijn positie op dit moment. Die gaan ze niet snel vervangen denk ik en persoonlijk vind ik dat ook terecht. Zoals je zelf zegt, er zijn andere posities waar ze wel dringend versterking nodig hebben.
 
IkWeetAlles11
 
1
7 mei 2022 om 17:51
Je wordt toch gek van al die geruchten vsn transfervrije spelers of spelers met nog een jaarcontract. Wat moet City nou met Pogba, die zo wisselvallig speelt als wat.
 
sangoale
 
69
7 mei 2022 om 11:44
Ik weet zeker als pogba naar city gaat dat die weer de sterren van de hemel zou voetballen. Hoeft die ook niet zoveel te verdedigen en kan die zich meer op het aanvallen richten
 
Superman123
 
7
7 mei 2022 om 13:22
Neem het niet als het hoed-verhaal van Depay, maar Pogba moet zich meer richten op voetballen tijdens voetballen. Zitten echt wat zwakheden in zijn spel gebaseerd op gedrag: - Bal nakijken in plaats van je volgende zet maken. Leuk dat je een goede paas geeft, maar je moet alweer met de volgende stap bezig zijn. Dit is een slechte gewoonte dat hij heeft in zijn spel. - Bal in de voeten. Hij wilt altijd de bal in de voeten, maar moet ook af en toe meter maken voor teamgenoten. Dit zorgt ervoor dat andere beter gaan voetballen. - Nonchalant. Hij is nonchalant in zijn spel en aanname. Wat ook een kracht kan zijn, is in zijn geval af en toe ook een zwakte. Over zijn kwaliteiten is geen twijfel. Maar over zijn gedrag in het veld heb ik wel twijfel.
 
arepa
 
5
7 mei 2022 om 13:59
Pogba is een matige voetballer die af en toe wat leuks heeft laten zien. Wat wil die bij City gaan doen? Materiaalman?
 
JuventusPuglia
 
7
7 mei 2022 om 15:16
Dan heb je echt geen verstand van voetbal haha. Pogba is een fantastische speler man, Jaren bij Juventus gezien en hij is echt goed. Man Utd is al jaren een puinhoop, Bij Frankrijk is Pogba ook altijd heel goed
 
Vernon
 
1
7 mei 2022 om 21:41
Die jaren bij Juventus zijn al lang geleden. Bij United is het, enkele uitzonderingen daargelaten, gewoon prut. Een echte topper laat het ook zien in een slecht draaiend team.
 
Bongiorno
 
15
7 mei 2022 om 11:47
Flauwekul, zou totaal niet bij het beleid van City passen om een volgevreten vedette een contract van 700k per week voor te schuiven terwijl ze 100 opties op het middenveld hebben- en dan al helemaal geen Pogba van United, die ook nog eens drie keer zoveel lading meeneemt daardoor. Broodje aap verhaal.
 
Etihad
 
10
7 mei 2022 om 11:49
Pogba is niet de man die City nodig heeft na het vertrek van Fernandinho. Er moet een verdedigende middenvelder bij als Fernandinho vertrekt, maar daar is hij niet goed genoeg voor. Daarnaast hebben we nog een spits nodig en back, Pogba zou echt net zo logisch zijn als Grealish. Niet dus. Ik hoop op Haaland en Rice of die jongen van AS Monaco.
 
Sta plaats
 
9
7 mei 2022 om 11:54
Grealish speelt toch voor City, of heb ik liggen slapen?
 
Atleti-7
 
35
7 mei 2022 om 12:15
M.a.w. Graelish was totaal onnodig..
 
NielsFCB18
 
17
7 mei 2022 om 12:16
Hij bedoelt dat Grealish niet persee nodig was
 
arsenal890
 
5
7 mei 2022 om 12:42
Rice als back up zou toch echt belachelijk zijn? Dan betaal je dus weer 100 miljoen voor een bankzitter. Dan kun je beter een iets mindere speler nemen als back up en het geld gebruiken voor Haaland.
 
Etihad
 
1
7 mei 2022 om 16:33
Ik wist niet dat hij een prijskaartje van 100 miljoen heeft, dat moet City dan niet doen. Haaland heeft de prioriteit, misschien dat er ergens een oude rot op te halen is die de rol van Fernandinho kan overnemen. Ik zou alleen echt niet weten wie.
 
Zermatt_Person
 
0
8 mei 2022 om 01:00
Kelvin Phillips zou perfect passen als back-up/concurrent van Rodri. Veel beter dan Rice. Phillips kan zich defensief beter positioneren en perfect de bal in ploeg houden.
 
Silvacity
 
1
7 mei 2022 om 13:20
Grealish was een vreemde aankoop. Ik zou hem alleen begrijpen als Sterling was vertrokken
 
Pasevski
 
24
7 mei 2022 om 11:50
Pogba gaat gewoon lekker naar PSG. Opgroeiende kinderen, flinke zak geld en terug in zijn vaderland. Kan niet missen toch?
 
Weef
 
2
7 mei 2022 om 12:48
En scheelt een hóóp ellende, want zo'n gevoelige stap binnen dezelfde stad gaat hele heftige reacties uitlokken ben ik bang.
 
Pasevski
 
1
7 mei 2022 om 13:09
Haha en of Weef!
 
Vernon
 
0
7 mei 2022 om 21:42
Ik ben geen fan van United maar ik zou het toejuichen. Een megasalaris minder op je begroting, van een niet-presterende voetballer. Ga maar lekker naar City.
 
Weef
 
0
8 mei 2022 om 09:34
United probeert hem te behouden. Sowieso is het niet lekker als een speler waar je 100 mln voor hebt betaald gratis overstapt naar de grote rivaal. Overigens lijkt de kans heel klein dat hij blijft, maar een overstap naar City is wel iets gevoeliger.
 
MarcoVerratti
 
6
7 mei 2022 om 11:53
Wat zijn de opties voor Pogba nou precies? Real zie ik niet meer voor hem komen. Barcelona zit ook wel goed kwa middenvelders met de komst van Kessié. Juventus lijkt haar interesse te hebben verlegd naar Milinkovic-Savic. Dan blijft eigenlijk alleen PSG over die hem kan betalen. Of City inderdaad, maar dat zie ik niet echt gebeuren eerlijk gezegd. Zou ook voor Inter een uitstekende optie zijn, maar wij kunnen zijn salaris helaas niet ophoesten.
 
GoonerKid
 
1
7 mei 2022 om 14:29
Ondanks dat Allegri al jaren fan schijnt te zijn van Milinkovic-Savic, zie het niet gebeuren. Lotito en Agnelli hebben voor zover ik weet nog altijd mot, waardoor Juve meer zal moeten betalen dan buitenlandse clubs. Zo'n 70 miljoen, dat gaat Juve niet neerleggen voor hem. Dan eerder Pogba transfervrij.
 
 
14
7 mei 2022 om 12:05
Als United wil groeien, moeten ze hem verkopen. Er uit met al die middelmaat bij United
 
gomes1psv
 
0
7 mei 2022 om 12:58
Wordt interessant te zien of hij nu echt niet goed genoeg is voor het niveau van United of dat het gewoon een kwestie van selectieinrichting en teammangement is. Dat valt me bij Ajax namelijk op: Overmars zorgde steevast voor een goede mix. Spelers aantrekken die complementair zijn aan elkaar, waardoor een collectief ontstaat dat meer is dan een verzameling individuen. In hoeverre Ten Hag daar bij Ajax een hand in heeft gehad en ook gaat hebben bij United is natuurlijk de vraag, maar als de man een flinke stem krijgt om de selectie naar zijn strijdwijze en maatstaven mag inrichten zie ik Van de Beek nog wel een doorstart maken. Anderzijds moet Ten Hag er in mijn ogen wel voor waken geen kopie van Ajax te willen aanbrengen in Manchester en al helemaal niet door een half dozijn spelers uit de Eredivisie aan te trekken. Een of twee zou prima zijn, maar het liefst wil je voetballers die internationaal al wat gepokt en gemazelder zijn.
 
Timoooow
 
3
7 mei 2022 om 13:09
Dat was dan ook een ander niveau
 
Pasevski
 
1
7 mei 2022 om 13:10
Die nam Klaiber en Labyad ook mee vanuit zijn vorige werkgever, was ook een groot succes.
 
Japie_Krekel
 
8
7 mei 2022 om 13:15
Ten Hag heeft eerder ook succesvol samengewerkt met Schone en Neres, maar dat wil niet zeggen dat die goed genoeg zijn voor United en hetzelfde geldt voor Vd Beek
 
Japie_Krekel
 
0
7 mei 2022 om 17:41
Sancho en Rashford vind ik toch echt betere voetballers dan Neres en die hebben het al moeilijk daar
 
Vernon
 
0
7 mei 2022 om 21:45
En Pogba deed het goed bij Juventus en slecht bij United. Zelfs een Fernandes verbleekt daar, is die dan net zo slecht als Donny? Het gaat om de chemie in het team en met de trainer. En als die verandert, kunnen spelers opeens weer op hun plek vallen. United hoeft volgend jaar ook niet gelijk kampioen te worden. United moet eerst weer een functionerend team worden die netjes derde worden, en dan kan je over een jaar echte toppers gaan kopen.
 
erwinson
 
3
7 mei 2022 om 12:07
Tja.. hij is gratis. Zal wel behoorlijk wat tekengeld en salaris vragen. Maar ik vind het niet echt een geweldige speler. Daar kun je niet United de schuld van geven. Van hem zou je mogen verwachten dat ie het team op sleeptouw neemt. Of is het een simpele meevoetballer?
 
memphisdepay
 
3
7 mei 2022 om 12:19
Di Maria was eerder ook een simpele meevoetballer bij United en zo zijn er natuurlijk nog wel meer voorbeelden. In een team spelen dat niet echt lekker draait is natuurlijk wel een wereld van verschil. Of hij het nog op kan brengen bij een andere club is natuurlijk de vraag, maar hij kan wel echt fantastisch voetballen. Zijn weinig middenvelders met zo'n techniek en zo'n passing als hem, echt pure klasse.
 
Japie_Krekel
 
6
7 mei 2022 om 13:16
Iedereen praat Frenkie ook richting United en wanneer heeft die voor het laatst een team op sleeptouw genomen?
 
IKEA
 
5
7 mei 2022 om 17:28
Wanneer heeft Japie voor het laatst iets nieuws gereageerd op deze website? Net een vastlopende CD speler, jij. Richt je nou maar op het aanschaffen van wat goeie DVD's voor tijdens de kerstvakantie 2022/23 gezien je iets met je tijd moet als je het WK niet gaat kijken.
 
Japie_Krekel
 
0
7 mei 2022 om 17:42
Ik heb genoeg hobby`s buiten het voetbal, dus daar heb ik geen DVD`s voor nodig
 
wrsma
 
1
7 mei 2022 om 18:11
Wie weet kan Frenkie beter tot zijn recht komen onder ten Hag in een 4-2-3-1 formatie? Wie zal het zeggen. Pogba is een goeie speler maar hij moet wel oppassen. Is helaas vaak geblesseerd geweest en bij United heeft hij niet helemaal datgene kunnen laten zien wat hij bij Frankrijk en Juve wel heeft laten zien
 
Galapago
 
3
7 mei 2022 om 14:37
United kan je daar zeker wel de schuld van geven. Er is een patroon van top of goede spelers die bij United gewoon niet geweldig meer spelen. Het zou mij niet verbazen als Pogba bij City weer geweldig gaat spelen.
 
Jeliazkov2
 
2
7 mei 2022 om 12:17
Pogba......wat een overschatte voetballer is dat! Presteert al jaren niets meer. Als je dan zo verschrikkelijk goed bent, volgens sommigen, dan zou dat niet moeten kunnen. Wanneer dit bericht zou kloppen is dat precies de reden waarom ik helemaal niets heb met City. Koopclub die alleen voor namen gaat, bah.
 
Japie_Krekel
 
6
7 mei 2022 om 13:26
Gewoon het Frenkie excuus gebruiken. Pogba wordt misbruikt op een verkeerde positie
 
Silvacity
 
1
7 mei 2022 om 13:26
Hoeveel grote namen heeft City gehaald de afgelopen jaren? Het zijn vooral jonge spelers die we al potentie tonen, maar nog genoeg hebben om te bewijzen. Sane, Rodri, Bernardo Silva, Stones, Laporte, Ederson, Jesus, Zinchenko, Ruben Dias, Ake, Cancelo. Dat waren natuurlijk allemaal grote namen. De enige ehte grote namen die City over de hele geschiedenis heeft gehaald waren: Tevez, Yaya Toure, Maicon en Vieira waarvan de laatste 2 al versleten waren
 
Rochester
 
4
7 mei 2022 om 13:29
Aguero was toch ook gewoon een grote naam? Deed het bij Atletico al heel goed en is bij City daarna helemaal tot een legende voor City uitgegroeid. Overigens werd Tourã© pas echt een grote naam vanaf het moment dat hij naar Manchester City toeging, dus niet voordat hij naar City ging. Bij Barcelona altijd een zeer gewaardeerde en bekende naam geweest, maar pas echt groot geworden bij City en hetzelfde geldt dan voor pakweg Kompany. En Vieira en Maicon kan je eigenlijk niet echt meerekenen. Die zijn puur op basis van hun naam gehaald en de prestaties die ze in het verleden haalden als spelers en het waren natuurlijk fantastische spelers in hun prime maar Vieira was 34-jaar op het moment dat hij naar City ging en toch wel redelijk versleten en deed het in de seizoenen daarvoor met een bijrol bij Inter Milan (wat toen domineerde in Italiã« door van 2006 tot 2010 kampioen te worden) en Maicon was van 2008 tot 2010 echt waanzinnig goed, maar daarna begon hij eigenlijk steeds minder te worden en hij ging pas in 2012 naar City waar hij toen al veel minder was. Zijn gewoon puur op basis van hun naam gehaald, maar hebben sportief niet echt veel betekend voor City. Tevez was bij Manchester United al goed, maar vond hem eigenlijk ook pas echt goed worden bij Manchester City en daarna bij Juventus. Was zijn eerste 2 seizoenen bij City echt heel goed, maar kreeg daarna volgens mij problemen met Mancini. Presteerde nog wel, maar niet meer zo goed als in zijn eerste 2 seizoenen maar daarna was Tevez wel echt weer serieus goed bij Juventus. Dus eigenlijk de enigste speler die wel een relatief grote naam was voor zijn komst naar City en die ook echt daadwerkelijk goed presteerde voor zijn komst naar City, was Agã¼ero en dan had je met Vieira en Maicon eigenlijk 2 spelers die wel grote namen waren maar eigenlijk richting het einde van hun carriã¨re gingen en Tourã©, Kompany en Tevez die echt goed werden bij City in vergelijking met hun prestaties bij hun clubs waar ze voor City speelden.
 
Silvacity
 
2
7 mei 2022 om 13:35
@Rochester Aguero, David Silva en De Bruyne kan je over twijfelen. Die behoorden tot de grootste talenten op dat moment. Het waren echter nog geen wereldsterren die zich al lang en breed hadden bewezen
 
RM1335
 
0
7 mei 2022 om 13:46
Aguero had zich volgens mij meer dan voldoende bewezen bij Atletico. En David Silva was toen hij bij City kwam toch al een gevestigde naam? Die kreeg bij Valencia echt al een wereldtop-status.
 
Rochester
 
2
7 mei 2022 om 13:53
Die 3 inderdaad ook nog. En misschien Robinho dan ook nog. Was misschien geen absolute wereldster, maar had wel te maken met hoge verwachtingen en werd altijd toch wel als een soort talent en potentiële wereldtopper gezien. En idem dito geldt dan voor Balotelli, terwijl Adebayor en Nasri ook wel relatief grote namen waren met best wel wat potentie en hoge verwachtingen. Zit nu trouwens te kijken naar aankopen van City sinds de overname van de oliesjeik en eigenlijk hebben ze de eerste 7 à 8 jaar best wel veel in middelmaat geïnvesteerd. Natuurlijk makkelijk praten achteraf, maar namen als Jo, Bellamy, Wright Phillips, Bridge, Lescott, Santa Cruz, Javi Garcia, Nastasic, Sinclair, Rodwell, Negredo, Jesus Navas, Demichelis, Bony, Mangala, Fernando, Delph, etc. waren nou niet echt denderende namen in vergelijking met de spelers die de concurrentie destijds rond hadden lopen. Overigens was Lampard ook gewoon een grote naam. Zat tegen het einde van zijn carrière en werd toen via een constructie binnengehaald via New York City, de satellietclub van Manchester City, en speelde toen 1 seizoen op huurbasis voor City en in tegenstelling tot Maicon en Vieira had Lampard sportief gezien nog zijn waarde. Was niet meer zo goed als in zijn topjaren bij Chelsea. Maar wel belangrijk geweest met meerdere belangrijke goals, waaronder volgens mij een goal tegen Chelsea in de Premier League.
 
R.madridista
 
4
7 mei 2022 om 14:14
Bernardo Silva was toch gewoon een grote naam? Kampioen geworden in de Ligue 1. Sterspeler van Monaco samen met Mbappe. Het is geen hidden gem als Zinchenko.
 
ModricMagic
 
3
7 mei 2022 om 12:17
Hij is transfervrij en zijn salaris is voor City ook geen enkele probleem. Altijd wel handig om erbij te hebben als City zijnde. Zeker als Pogba misschien wel een hoog niveau kan halen onder Guardiola. Maar ja er is wel moordende concurrentie voor hem met De Bruyne, Bernardo Silva en Gündogan.
 
SocioFan1
 
9
7 mei 2022 om 12:36
Tsja Pogba erbij, Haaland kopen, misschien nog een dure verdediger voor de breedte. Grealish was al 115 mil. En wie weet nog een aanvaller erbij. Waarom niet he. Misschien lukt het Pep dan om de CL te winnen. 2 miljard aan uitgavens moet best wel te doen zijn dan. Ze hebben iig genoeg olie centen daar dus zal geen probleem zijn. Weer even een sponsorship uit de grond trappen en klaar.
 
Silvacity
 
3
7 mei 2022 om 13:32
City heeft geen nieuwe speler nodig om de CL te winnen. De selectie is al jaren goed genoeg. En City is voornamelijk bezig om vertrekkende spelers te vervangen: breedte aankopen. Mendy LB zal misschien vervangen moeten worden, Fernandinho en Aguero moet nog steeds vervangen worden. Een spits, een back-up LB en een back-up CDM en je bent weer good te go. Je ziet City ook geen Neymars of andere grotr namen halen omdat ze denken dat het dan wel zou moeten lukken. Aldus de narrative volgens de speculatie media en het publiek dat City niet echt volgt
 
Vernon
 
0
7 mei 2022 om 21:48
@silva En hoe past Grealish dan in dit verhaal? Ik heb niks tegen city hoor, er zijn ook veel meer clubs die met geld smijten en ik vind city veel meer een voetbalclub dan bijvoorbeeld PSG. Maar je kan toch moeilijk ontkennen dat er absurde bedragen in dat team gepompt zijn.
 
arsenal890
 
0
7 mei 2022 om 12:53
Pogba wil het hoogste salaris van iedereen van de PL. Dat is echt niet zomaar te doen natuurlijk. De hele salarishouding zal dan overhoop gehaald worden. Moet je niet willen natuurlijk. Kun je beter voor Haaland gaan die ook veel wil maar daar heb je toch meer aan.
 
ModricMagic
 
0
7 mei 2022 om 13:27
Denk zeker niet dat Pogba de hoogste salaris wil hebben van de PL. Anders gaat geen 1 topclub hem nemen. Hij weet echt wel waar zijn plaats zit als die naar City wil. Hij gaat natuurlijk gewoon veel verdienen maar meer dan de grootverdieners bij City echt niet.
 
arsenal890
 
0
7 mei 2022 om 13:51
Hij wou meer dan 4 ton dacht ik bij een contractverlenging. Bij City zou die dat misschien niet vragen. Maar hij zou toch absoluut meer dan 3 ton willen en dat is veel voor een speler die geen basis zal gaan staan. Bij Psg zou die wel basis kunnen staan met een hoger salaris.
 
Rochester
 
5
7 mei 2022 om 12:25
Denk dat ik een van de weinige ben die dit niet eens een hele gek stap zou vinden. Natuurlijk is dit vanuit het oogpunt van beide clubs een zeer beladen transfer door de ene club in Manchester te verruilen voor de andere club in Manchester en notabene de grote rivaal. Maar hij is transfervrij en ook al heeft Pogba het bij Manchester United niet vaak laten zien, iedereen weet wat hij kan, wat zijn kwaliteiten zijn en dat hij gewoon een goede speler is als je hem op zijn kwaliteiten benut. En vooral dat laatste is toch wel een punt wat ze bij United niet goed hebben gedaan met Pogba. Ligt natuurlijk ook aan hem zelf, maar Pogba is meer een nummer 8 een soort box to box speler en naar mijn mening werd Pogba bij United toch wel wat misbruikt doordat hij toch vaak als een soort nummer 6 of nummer 10 moest spelen en dat heeft hij beide gewoon niet. Bij Manchester City zal hij op het middenveld met o.a. de Bruyne en Bernardo spelen, die toch meer de dirigenten van het elftal zijn. Bij United werd er van Pogba verwacht dat hij de dirigent zou zijn. En bij City hoeft dat dus niet en denk dat dat goed voor zijn spel zal zijn, terwijl er met Rodri dan toch een soort stofzuiger naast Pogba zal staan en denk dat Pogba dan een soort type speler kan worden zoals Yaya Touré was bij City en ik schrijf niet dat Pogba zo goed is als dat Touré op zijn top was of dat Pogba dat niveau zal bereiken bij City, maar als hij pakweg 60 of 70 procent haalt van dat niveau dan heb je gewoon al een hele goede middenvelder erbij die, nogmaals, dan ook nog is transfervrij is. Zal waarschijnlijk wel een vermogen aan tekengeld vragen en waarschijnlijk ook een hoog jaar salaris, maar zou dit niet eens een hele gekke transfer vinden. En ik weet dat Touré vooral floreerde bij City onder Mancini en Pellegrini en onder Guardiola zijn plek kwijtraakte en daarna regelmatig weer aan spelen toekwam waarin hij het ook nog wel prima deed, maar Pogba is voetballend ook gewoon prima (net als Touré overigens). Zie opstelling: Guardiola zal dan vast wel rouleren en wat schuiven met Pogba, de Bruyne, Foden, Sterling, Gabriel Jesus, Haaland en Mahrez door bijvoorbeeld de Bruyne weleens wat meer naar achter te halen, Bernardo op 10, Jesus op de vleugels, Foden op het middenveld of op de vleugels en al die andere varianten.
 
Jeroentje22
 
4
7 mei 2022 om 13:09
Yaya Touré, wat een speler was dat zeg. Die wist zich uit iedere situatie te voetballen. 3, 4 man om heen, geen enkel probleem. Met z'n gedraai en andere technische praktijken
 
Vernon
 
0
7 mei 2022 om 21:50
"iedereen weet wat hij kan" Dat valt nog te bezien. We weten wat hij kon, jaren geleden bij Juventus. Maar of dat bij een nieuwe club er weer uit gaat komen, moeten we afwachten.
 
Foortje
 
6
7 mei 2022 om 12:34
Zelden een speler zolang overhyped zien worden als Pogba. Ik snap echt niet waarom deze speler zo hoog aangeschreven staat. Laat echt zelden iets bijzonders zien. United wordt er echt niet slechter van indien hij vertrekt
 
DieHalveMalle
 
2
7 mei 2022 om 12:43
Sol Campbell. Wat een transfer was dat! Wat een heisa onder de supporters ook. Pogba naar City? Als United fan zou ik er niet al te veel mee zitten. Goede speler maar al rijden geen wereldtop meer.
 
R.Vatros
 
1
7 mei 2022 om 12:53
Pogba is naar mijn gevoel een speler die deze stap zonder problemen zou maken, en ik denk eerlijk gezegd dat het voor hem ook een uitstekende stap zou zijn.
 
Busby
 
1
7 mei 2022 om 13:04
Dat zou kers op de taart zijn voor de mislukte periode bij United. Persoonlijk zou ik het niet eens erg vinden. Pogba speelt hoogstens 10 goede matchen op een seizoen. City zal er niet veel sterker op worden dan zij al zijn.
 
WalterJanssens
 
1
7 mei 2022 om 13:10
erg slechte teamvoetballer. zeer maar dan ook zeer overschat.
 
Ali Boembari
 
0
7 mei 2022 om 13:41
Inderdaad..zelden zo een overschatte voetballer meegemaakt. Die teert echt zn hele carriere op 2 goede seizoenen bij juventus
 
Vernon
 
0
7 mei 2022 om 21:54
Ik zeg Balotelli Die kreeg ook kans op kans, clubs weigerden te geloven dat hij gewoon niet zo goed was.
 
SCIREA1897
 
2
7 mei 2022 om 13:32
PSG ligt meer voor de hand, net als Messi en Ramos veel geld opstrijken en niks leveren. Pogba komt tekort voor City, was bij juve top maar sinds zn overstap naar United te snel tevreden met z'n eigen prestaties.
 
Ali Boembari
 
1
7 mei 2022 om 13:39
Zal me niks verbazen van deze karakterloze geldwolf. Weten ook meteen dat het echt om het geld gaat.
 
Christian_1979
 
0
7 mei 2022 om 13:44
Zullen we maar gewoon reglement schrijven
 
Bartvan der Veen
 
2
7 mei 2022 om 14:43
Ik vind het wel grappig dat City en PSG uit wanhoop elk seizoen veel geld uitgeven om de CL te winnen en dat het elk seizoen dan weer niet lukt. ?? Voor die sjeiks is het onderhand wel een erge obsessie geworden. Maar ik zie ze wel ooit de CL winnen. Abramovich is het met Chelsea uiteindelijk ook gelukt
 
Messi_PSG
 
2
7 mei 2022 om 15:28
Met het middenveld wat City heeft zie ik de noodzaak niet echt om Pogba te halen. Ik ben er zeker van dat hij het daar goed zou doen, maar kost alleen maar geld. Niet dat dat een probleem is bij City, maar het levert te weinig op voor dat geld. Laat City maar in een goede spits investeren, die missen ze toch echt daar. Gabriel is wel goed, maar alleen bij vlagen. Als Haaland komt zie ik ze de Champions League wel pakken.
 
 
0
7 mei 2022 om 16:50
Gerecyclede berichten elk jaar weer. Nergens anders dan op Voetbalzone is een Pogba gelinkt aan Manchester City, of bijvoorbeeld een Slot aan ajax.
 
Marc 433
 
1
7 mei 2022 om 16:58
Zou een vreemde transfer zijn. Ik vind hem totaal niet passen bij hoe Guardiola speelt met City. Pogba past met zijn spelstijl beter in de Serie-A.
 
DRL80
 
0
7 mei 2022 om 17:39
Deze graaier gaat 100% naar PSG of ManC, ligt aan wie er meer wil betalen. Pakt een boek geld maar levert daar geen arbeid voor, laat staan prestaties.
 
zonde
 
0
7 mei 2022 om 17:56
.. not a chance in hell… ik geloof best veel, maar van dit verhaal geloof ik echt geen snars.. wat moet een type pogba nou weer bij city? Past totaal niet