Enkele topaffiches in de achtste finales van de Champions League
Maandag, 16 december 2019 om 12:21

De loting voor de achtste finales van de Champions League heeft enkele topaffiches opgeleverd. In het Zwitserse Nyon werd Real Madrid door Kelly Smith en Hamit Altintop gekoppeld aan Manchester City, terwijl titelverdediger Liverpool het opneemt tegen Atlético Madrid. Chelsea stuit bij de laatste zestien op Bayern München.

Voor het Barcelona van Frenkie de Jong wacht een dubbele ontmoeting met Napoli, dat een groep met Liverpool, FC Salzburg en KRC Genk overleefde. Atalanta bereikte met Marten de Roon, Hans Hateboer en Robin Gosens zeer verrassend de achtste finales en mag het daarin opnemen tegen Valencia, waar Jasper Cillessen normaal gesproken onder de lat zal staan. Los Che elimineerden Ajax, door vorige week de laatste groepswedstrijd in Amsterdam met 0-1 te winnen.

Ajax moest het in de groepsfase tevens afleggen tegen Chelsea, dat bij de loting een uitermate zware tegenstander uit de koker zag komen. The Blues nemen het in de achtste finales op tegen Bayern München. Titelverdediger Liverpool, met Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum, moet zien af te rekenen met Atlético Madrid om de laatste acht te halen. Het Juventus van Matthijs de Ligt werd gekoppeld aan het Olympique Lyon van Memphis Depay, al zal hij niet van de partij zijn. De aanvaller liep zondag een zware knieblessure op en is maanden uit de roulatie.

De ontmoeting tussen Real Madrid en Manchester City springt wellicht het meest in het oog. Thomas Tuchel suit met Paris Saint-Germain op zijn oude club Borussia Dortmund, terwijl Tottenham Hotspur het bij de laatste zestien ten slotte opneemt tegen RB Leipzig. De heenwedstrijden worden afgewerkt op dinsdag 18, woensdag 19, dinsdag 25 en woensdag 26 februari. De returns wachten vervolgens op dinsdag 10, woensdag 11, dinsdag 17 en woensdag 18 maart.

Volledige loting:
Borussia Dortmund (Dui) - Paris Saint-Germain (Fra)
Real Madrid (Spa) - Manchester City (Eng)
Atalanta (Ita) - Valencia (Spa)
Atlético Madrid (Spa) - Liverpool (Eng)
Chelsea (Eng) - Bayern München (Dui)
Olympique Lyon (Fra) - Juventus (Ita)
Tottenham Hotspur (Eng) - RB Leipzig (Dui)
Napoli (Ita) - Barcelona (Spa)

Meer nieuws
   
16:41
16:41
Een buitenlandse wedstrijd bijwonen? Koop je officiële tickets in de ticketshop!
0
   
16:30
16:30
'Feyenoord grijpt mis: target één stap verwijderd van transfer naar Spanje'
1
   
16:10
16:10
Antony, Amrabat en nog acht spelers die moeten vrezen bij Manchester United
15
   
15:26
15:26
Van Nistelrooij heeft gesprekken gevoerd om weer aan de slag te gaan als trainer
7
   
14:45
14:45
'Europese grootmacht sprak intern over het aanstellen van Louis van Gaal'
10
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (238)

 
Zermatt_Person
 
28
16 december 2019 om 12:23
Wat een klote loting van City kant zeg... Al zo vroeg Real Madrid loten, terwijl Laporte en Sane nog niet 100 procent zijn. Dit is gewoon echt klote en zal dus weer een vroege uitschakeling worden. Hopen dat Laporte en Sane dan 100 procent fit zullen zijn, maar ik vrees het ergste.
 
J.Vertongen
 
106
16 december 2019 om 12:24
Kom op zeg, Real Madrid is niet opgewassen tegen dit Manchester City. Daar heb je Sane en faalhaas Laporte heus niet voor nodig..
 
JoshuaK_
 
153
16 december 2019 om 12:27
Niet opgewassen tegen dit Manchester City? Wanneer teams als Atalanta, Man United, Newcastle en Shakhtar in de laatste weken resultaten kunnen halen dan kan een Real Madrid in prima vorm dat zeker weten tegen schijnverdedigers als Otamendi, Stones, Walker en Fernandinho.
 
ElCapitan4
 
49
16 december 2019 om 12:44
Ah joh, wees blij. In 2018 werd Real ook keer op keer onderschat en wonnen toen de CL. Underdog positie is helemaal prima!
 
THenry_228
 
20
16 december 2019 om 13:05
Eens, Real schakelt dit City gewoon uit hoor.
 
-The Maestro-
 
36
16 december 2019 om 13:19
@ElCapitan4, Ja en hoe... Onterecht langs Juventus & onterecht langs Bayern Müchen. Vervolgens de finale waarin Ramos tot 2× maal toe een rode kaart had moeten krijgen (heupworp Salah & elleboog in gezicht Karius) waarvan de laaste overtreding ervoor zorgde dat de keeper 2 onvoorstelbare blunders maakte. Wees er trots op!
 
TILBURG013
 
35
16 december 2019 om 13:24
Heupworp Salah een rode kaart? Wat een onzin. Hoezo onterecht langs Juve? Tegen Bayern geef ik je gelijk. En J.Vertonghen. Hoe noem je Laporte een faalhaas? En dan heet je zelf Vertonghen wat een grap hahaha. Wat is Vertonghen dan wel niet? Real-City is gewoon een 50/50 wedstrijd..
 
J.Vertongen
 
3
16 december 2019 om 13:36
Ik noem Laporte een faalhaas omdat hij City de kop heeft gekost afgelopen seizoen in de CL. Al zijn fouten werden snoeihard afgestraft door Son. En inderdaad, Vertonghen heeft ons gister de 3 punten bezorgd in de extra tijd, wat een held
 
TILBURG013
 
10
16 december 2019 om 14:09
Laporte won vorig jaar 3 prijzen, Vertonghen heeft nog nooit een prijs gewonnen sinds hij in de PL speelt. Enough said..
 
J.Vertongen
 
6
16 december 2019 om 14:16
Daar komt dit seizoen verandering in met Mourinho.
 
THenry_228
 
16
16 december 2019 om 14:27
@Tilburg: Tottenham heeft toch de Audi Cup gewonnen deze zomer...
 
Etihad
 
5
16 december 2019 om 14:38
De Audi cup? Als je dat gaat meetellen zegt het genoeg.
 
TILBURG013
 
13
16 december 2019 om 14:51
Was ook meer cynisch bedoelt hahaah.
 
ElCapitan4
 
25
16 december 2019 om 14:57
@The Maestro Normaal negeer ik zulke posts, maar voor jou zal ik een uitzondering maken en me verlagen tot jouw niveau. Het zit vast nog diep die 2 verloren CL finales en verloren halve finale. Onterecht langs Juve? Real won gewoon met 0-3 bij Juve thuis. En Bayern was idd beter dat jaar, maar zoals Muller zelf zei, als je de de kansen niet afmaakt dan verdien je het niet om door te gaan. En lekker makkelijk om alles op fouten te gooien. Real was gewoon beter in de finale. En komisch dat je nog steeds niet over dat Salah moment heen bent. Salah greep Ramos zelf vast, dus dan kan zoiets gebeuren. En zelfs Virgil gaf na de wedstrijd toe dat hij Ramos duwde waardoor hij tegen botste tegen Karius. Maar blijf maar vooral geloven in die complottheorieën. Real zal daardoor geen CL kwijtraken en ik zal er niet minder om slapen. Jij blijkbaar wel, want die CL gaat je clubje nooit pakken. Veel succes dit jaar, wordt nog knap lastig als je clubje geen goals kan maken.
 
SamJuve
 
12
16 december 2019 om 15:09
Onterecht langs juve . Je vergeet blijkbaar dat juve in Bernabeu real weg speelde en ook met -0-3 voorkwam en onterecht in laatste 15 seconden een strafschop tegen kreeg.
 
ElCapitan4
 
15
16 december 2019 om 15:33
Schelden zal je argument zeker versterken. Wel leuk dat je het over de wedstrijd in Bernabeu hebt. Ben je even vergeten dat Isco de 1-1 maakte in de wedstrijd en die werd onterecht afgekeurd wegens buitenspel? Nee natuurlijk niet, want alles wat tegen Real is telt niet mee. En over 2 wedstrijden was het gewoon 50-50, waarom is Real dan onterecht door? Juve kon inderdaad net zo goed doorgaan, maar dat Real onterecht door was is gewoon onzin. En nog steeds aan het huilen over die penalty? Get over it, Juve gaat die CL niet meer winnen dus je kan stoppen met huilen.
 
wasbeertje
 
4
16 december 2019 om 12:25
Agja, We hebben de laatste 2 jaar relatief vaak "theoretische" makkelijke tegenstanders. Ik vind het een mooie loting !
 
Frankireal
 
42
16 december 2019 om 12:25
Welke spelers moeten ze kopen in januari dan zermatt hahaha kom maar met je lijstje. Misschien wint guardiola dan wel van real madrid.
 
El_Guaje7
 
8
16 december 2019 om 12:25
Vind over het algemeen City een beter elftal hebben kwalitatief gezien. Misschien begint Madrid te laatste weken beter te draaien maar het is nog steeds niet wat het is geweest.
 
jorritbenz
 
9
16 december 2019 om 12:26
Voor real is dit ook niet makkelijk hoor
 
THenry_228
 
17
16 december 2019 om 12:27
Jep dat zal weer een vroegtijdige exit worden voor City vrees ik, al hebben ze het voordeel dat ze eerst uit mogen spelen!
 
R.madrid/ajax
 
2
16 december 2019 om 12:27
Klote? City is juist 3 klasse beter dan real(helaas) city zou met het team wat ze hebben makkelijk door moeten komen.
 
The Future
 
19
16 december 2019 om 12:56
3 klasse beter lol jij hebt veel verstand van voetbal. Word een zeer interessante duel. Zie Madrid zeker niet de mindere zijn.
 
Sanderr
 
26
16 december 2019 om 12:28
Ik denk dat men in Madrid ook allerminst blij is met deze loting hoor. Ook voor Real kan het er zomaar op zitten in de 8e finales namelijk. Real is de CL ploeg bij uitstek natuurlijk maar ik schat City toch wel wat sterker in eerlijk gezegd.
 
FCG95
 
11
16 december 2019 om 12:32
Mooi op tijd beginnen met indekken dit jaar. City heeft al jaren een aantal van de beste spelers ter wereld op hun positie, maar het is in de CL altijd net niet.
 
R.madrid/ajax
 
3
16 december 2019 om 12:39
Indekken? Moet ik dan zeggen dat real een makkelijke loting heeft??? city is zowat het best voetballende team van europa en zijn gewoon 3 klasse beter dan real.
 
FCG95
 
8
16 december 2019 om 13:22
Ik had het over Zermatt, die zich aan het indekken is omdat ze twee basisspelers missen, maar jij kan er inderdaad ook wat van hoor.
 
Zermatt_Person
 
1
16 december 2019 om 13:58
Omdat City in februari nog Laporte en Sane mist. Deze zijn pas in april topfit. Je kunt een topclub als Real Madrid beter pas loten als iedereen van selectie topfit is.
 
Silvacity
 
5
16 december 2019 om 12:45
Dit is juist een mooie test en een mogelijkheid om te groeien in je zelfvertrouwen. Prachtig affiche! Laporte is tegen die tijd weer fit en Sane misschien nog niet helemaal in het ritme. Maar Real heeft ook zijn gebreken. Je bent gewoon bang Zermat.
 
Etihad
 
2
16 december 2019 om 12:48
Mooi juist deze loting! Wanneer heeft Manchester City het voor het laatst echt laten zien tegen een topper buiten haar eigen competitie. Als je de Champions League wilt winnen moet je beter zijn dan elk ander team. Ik heb er zin in.
 
marcelinho1980
 
2
16 december 2019 om 14:32
Dit kan zo maar het einde betekenen van Guardiola bij City!alleen maar presteren in Engeland is natuurlijk een eitje en schande met de duurste investeringen in 10 jaar tijd als club. Meer dan een miljard, dat zijn 9 nullen. City verkoopt namelijk ook nooit.
 
ModricMagic
 
65
16 december 2019 om 12:23
Holy shit wat een kraker zeg voor ons. Real-City kan niet wachten! Wordt een hele leuke wedstrijd. 8e finale potten zijn meestal een van de leukere potten. Heb er zin in zeg!
 
Silvacity
 
14
16 december 2019 om 12:46
Veel succes kerel! Moge de beste winnen.
 
ModricMagic
 
13
16 december 2019 om 13:01
Jij ook. Hopen op een leuke pot
 
utd22
 
2
16 december 2019 om 13:21
Ja, 8e finales zijn idd altijd leuk maar eigenlijk is dat een slechte zaak en komt dat doordat clubs uit hetzelfde land niet geloot kunnen worden. Met slechts 5 landen kun je er gif op innemen dat we straks weer 3 clubs uit hetzelfde land in de 1/2 finale hebben staan.
 
blink182
 
0
16 december 2019 om 21:09
Had liever een makkelijkere team geloot hoor, maar ja eigenschuld natuurlijk. We hadden eerste moeten worden. Ik vind City wel licht favoriet.
 
ElPhenomeno
 
23
16 december 2019 om 12:24
Heel erg zuur voor Ajax dit. Die hadden gewoon een goeie kans gemaakt. Verder denk ik dat Bvb kansloos is , voor Bayern en Red Bull liggen er goeie mogelijkheden.
 
Oelie Wapper
 
180
16 december 2019 om 12:25
Valencia kon Real, Atletico en Barcelona niet loten, dat was bij Ajax wel mogelijk geweest, dus niet zo dat Ajax automatisch Atalanta had geloot natuurlijk.
 
ElPhenomeno
 
11
16 december 2019 om 12:29
Snap ik ook wel gaat me meer om het principe.
 
Dirk_borst
 
30
16 december 2019 om 12:59
Welke principe? Omdat Valencia Atalanta loot, wil dat niet zeggen dat Ajax dat ook had gehad. Een loting blijft een loterij.
 
Etihad
 
49
16 december 2019 om 13:00
Maar er is geen principe want die vergelijking gaat niet op.
 
Zermatt_Person
 
25
16 december 2019 om 12:25
Als Ajax gelijk had speelt, hadden ze Atalanta niet geloot en waren ze 2e geworden. Dan hadden ze Bayern geloot.
 
consy
 
6
16 december 2019 om 12:26
Ook geen onmogelijke opgave met die trainer die daar nu rondloopt.
 
jorritbenz
 
122
16 december 2019 om 12:27
Maar Ajax zit er niet. Als je niet door kan gaan in een poule met Valencia en Chelsea -23 moet je je even gedeisd houden
 
arsenal890
 
10
16 december 2019 om 12:28
Dan zal je toch is Bayern moeten kijken. Spelen erg goed voetbal alleen missen veel kansen.
 
Sanderr
 
28
16 december 2019 om 12:29
Chelsea U23, waar heb jij het nou weer over? Verder is dit een nutteloze discussie want Ajax had, mits zij op Valencia's plek in de koker zaten, niet per definitie dezelfde tegenstander geloot ofzo. Gelul in de ruimte altijd. Valencia kon Barca, Real en Atleti al niet loten (landgenoten), dat zou bij Ajax niet het geval zijn.
 
Tagliafico3
 
17
16 december 2019 om 12:34
Met een paar andere scheidsrechters hadden ze gewoon de poule gewonnen. Dan hoef je je nergens voor te schamen.
 
MessiBazoer
 
7
16 december 2019 om 12:36
Hoezo even gedeisd houden? Hij bedoelt toch duidelijk als. Nou was het niet zeker dat Ajax Atalanta had geloot, maar mocht het wel zo zijn was Ajax gewoon favoriet.
 
maurootje
 
4
16 december 2019 om 12:40
@consy als Ajax niet kan bolwerken tegen een Valencia, kan net zo goed thuis blijven tegen invorm zijnde Lewa,Müller en Coutinho. Bekijk het zo; als Ajax door was gegaan, hadden straks er alsnog uitgeknikkerd door Bayern(mits de theorie klopt dat ze Bayern zouden hebben geloot)
 
JJvH91
 
5
16 december 2019 om 12:50
Alle experts weten weer dat Ajax geen kans zou hebben gemaakt hoor... Ik heb geen zin om in een wat-als discussie te verzanden, maar het lijkt me helder dat Ajax niet uitgeschakeld had hoeven worden. Met een fitte selectie hebben ze gewoon een aantal uitstekende partijen op de mat gelegd waarmee ze het iedere tegenstander lastig hadden kunnen maken. Bayern is op dit moment de nummer 5 van Duitsland en is echt geen onverslaanbaar elftal.
 
Oelie Wapper
 
1
16 december 2019 om 13:27
Je hebt gelijk, onderlinge resultaat was in het voordeel geweest van Chelsea.
 
Robinho71114
 
3
16 december 2019 om 15:52
Ajax kon het niet bolwerken tegen Valencia? Ajax won 0-3 uit en verloren thuis maar 1-0 ajax heeft het niet kunnen bolwerken tegen Chelsea of niet kunnen bolwerken in de groep maar wel tegen Valencia.
 
Oelie Wapper
 
33
16 december 2019 om 12:24
Zo, daar zitten een paar top-affiches tussen! Real-City en Atletico-Liverpool zijn halve finale-waardige wedstrijden.
 
BVRCV
 
12
16 december 2019 om 12:24
De enige waarvan zeker is dat ze door zijn, zijn PSG en Juve. Wat een zieke loting zeg...
 
LawPl
 
29
16 december 2019 om 12:25
Valencia en Barcelona ook wel redelijk zeker hoor.
 
035feyenoord
 
85
16 december 2019 om 12:26
Huh Valencia? Heb je Atalanta zien spelen? Die zijn gewoon favoriet tegen Valencia
 
HarisVuckic
 
25
16 december 2019 om 12:27
Valencia zeker? Ik zie Atalanta eerder doorgaan.
 
Silvacity
 
6
16 december 2019 om 12:48
Ik heb Atalanta 2x live tegen City gezien. Ik was totaal nirt onder de indruk van ze moet ik zeggen. Uiteraard is Gomez een toppertje. Het is een leuke aanvallende ploeg. Valencia maakt meer dan een goede kans.
 
Etihad
 
3
16 december 2019 om 12:54
Valencia maakt ook geen sterke indruk hoor, het team dat effectief omgaat met de kansen zal winnen.
 
Juveitalia
 
4
16 december 2019 om 13:11
Denk niet of ik dat met zekerheid kan zeggen. Atalanta is best sterk en kan zomaar in de kwarte finale staan. Napoli barca kan ook wel verrassen, niet vergeten dat napoli 2-0 en 0-0 met liver heeft gespeeld. Dus als messi niet zijn dag heeft, kan napoli zeker kans maken.
 
dentennisser
 
1
16 december 2019 om 16:59
De Italiaanse competitie staat een trapje of 5 lager dan de Spaanse dus Atalanta is zwaar underdog tegen Valencia ipv favoriet.
 
alexander234
 
10
16 december 2019 om 12:26
Barca ook
 
035feyenoord
 
17
16 december 2019 om 12:28
Barça zeker niet. Napoli speelt dramatisch in de competitie maar in de cl zijn ze van een ander niveau. Ze waren ook 2x minstens gelijk aan Liverpool
 
THenry_228
 
6
16 december 2019 om 13:07
En nu ze Gattuso hebben, kan het zeker niet meer misgaan voor Napoli??
 
Thanos
 
3
16 december 2019 om 12:37
Denk anders dat PSG het ook lastig ‘kan’ krijgen hoor. Je dacht waarschijnlijk dat die vorig jaar tegen United ook wel door zouden gaan. Toen hadden ze pech maar schat Dortmund wel wat hoger in dan dat United. PSG heeft toch die druk van hoge ogen gooien in de CL en laten het elke keer afweten dus ik zou er niet teveel geld op zetten.
 
consy
 
17
16 december 2019 om 12:24
City kan het wederom vergeten denk ik, Zidane en CL is vrij lastig te kloppen plus krijg het idee dat ze ook steeds beter in vorm komen. Net wat meer toernooi ervaring ook en achterin gewoon veel sterker dan City.
 
R.madrid/ajax
 
7
16 december 2019 om 12:32
Achterin veel sterker????? ik denk dat real achterin juist veel zwakker is als je ziet hoe gemakkelijk ze goals tegen krijgen.
 
Dr.Jero
 
19
16 december 2019 om 12:36
Juist.. jij kijkt ig te weinig real. Ze staan dit jaar minder te schutteren dan voorheen.
 
Frankireal
 
6
16 december 2019 om 14:06
Laatste 11 wedstrijden 6x de nul gehouden. Real madrid is gwn beter aan het worden. En ze zullen blijven groeien richting het einde.
 
Maas12
 
4
16 december 2019 om 12:25
Echt geweldige wedstrijden met als hoofdwedstrijd natuurlijk City-Real. En om ook nog is te bedenken dat Valencia Atalanta loot, maakt het nog extra zuur voor Ajax. Niet dat Atalanta er geen reet van kan, maar hier zouden ze toch wel de favoriet tegen zijn
 
LawPl
 
22
16 december 2019 om 12:27
De Uefa kennende had Ajax niet Atalanta geloot maar Real Madrid . Dus dat Valencia Atalanta heeft geloot wilt nog niet zeggen dat Ajax ook Atalanta had geloot als ze door waren gegaan.
 
HarisVuckic
 
14
16 december 2019 om 13:28
"de Uefa kennende". Ja, en Ajax kennende komen ze toch niet voorbij de groepsfase, dus waar maak je je druk om? Ga even zielig lopen doen alsof de Uefa altijd tegenwerkt terwijl je er vrijwel nooit te zoeken bent.
 
Aguerooo
 
6
16 december 2019 om 12:38
Nee. Valencia kon niet tegen Atletico, Barca of Real loten, dat had Ajax wel gekunt. Is niks zuurs aan want dan was de loting heel anders gegaan en had Ajax nu misschien tegenover Barca of Real gestaan, hadden ze niet veel kans tegen gehad. Denk dat het beter is voor Ajax dat ze nu in de EL zitten want de kans dat ze die winnen, is best groot. Zal fantastisch zijn als ze die weten te winnen.
 
LawPl
 
4
16 december 2019 om 12:51
Kijk dat bedoel ik. Had Ajax vast weer Real Madrid geloot.
 
R.madridista
 
0
16 december 2019 om 21:15
Nee kan niet, want Ajax was 2e geworden bij gelijkspel of winst tegen Valencia. Dan zouden ze Real niet kunnen loten.
 
LosBlancos1999
 
8
16 december 2019 om 12:25
Zware loting zeg maar de laatste tijd kijk ik toch echt wel weer met plezier naar Real Madrid. Dit is een wedstrijd om naar uit te kijken dus laat maar komen. Alle vertrouwen in een goede afloop. Hala Madrid!!!
 
Downwards
 
16
16 december 2019 om 12:25
Prachtige loting zegt. Real-City en Atletico-Liverpool als duidelijke toppers. Voor mij zijn dit de favorieten om door te gaan: Psg, city, atalanta, liverpool, bayern Mã¼nchen, juventus, rb Leipzig, barcelona
 
PoetryInMotion
 
6
16 december 2019 om 12:31
Leipzig Tottenham kan ook beide kanten op vallen, ik gok op Tottenham maar heel moeilijk te zeggen, zal spannend worden. Voor de rest ben ik het eens met al je voorspellingen.
 
Aguerooo
 
7
16 december 2019 om 12:39
Zal puur mn geld op Tottenham zetten voor Mourinho, blijft toch een betrouwbare trainer die resultaten haalt. Tottenham vind ik ook meer kwaliteit dan Leipzig hebben.
 
blink182
 
0
16 december 2019 om 21:14
Mourinho gaat exht niet verliezen van Leipzug. Ik zie ze ver komen weer
 
THenry_228
 
3
16 december 2019 om 13:09
Liverpool is het aan zijn stand verplicht om door te gaan tegen Atletico dus alle druk ligt bij de Engelsen.
 
THenry_228
 
2
16 december 2019 om 14:30
Wat zegt die ranking? Liverpool is titelverdediger ( en twee CL finales op een rij gespeeld)en staat ongeslagen aan kop in de PL. Dan lijkt het me wel duidelijk wie momenteel de absolute favoriet is.
 
Pitroipa-
 
3
16 december 2019 om 12:25
Veel topaffiches, en dan ook nog de 2 zwakke broeders tegen elkaar! Kan niet wachten.
 
HakimZiyach22
 
19
16 december 2019 om 12:25
Hopen dat real gehakt maakt van city, zeker in dit vroege stadium. Voor de rest allemaal nieuwe wedstrijden, geen herhalingen van voorgaande jaren dus dat is positief. Erg benieuwd naar atletico Liverpool en ook naar Chelsea bayern. Denk dat bayern ver kan komen als ze hun verdediging terughebben
 
TimeOfMyLife
 
1
16 december 2019 om 12:34
Spannend, het is net afhankelijk van de vorm van de spelers wie er in sommige krakers door gaat!
 
HakimZiyach22
 
4
16 december 2019 om 12:42
En blessures uiteraard. Als Liverpool mane of Virgil langdurig kwijtraakt dan kunnen we zomaar een nieuwe cl winnaar zien dit jaar. Zij zijn de te kloppen ploeg. Barca staat op 2 voor mij
 
MichTheRed
 
1
16 december 2019 om 13:11
@Hangover96Dat zeiden ze vorig jaar ook. Je mening mag je nooit baseren op matchen in een groepsfase. Voor de grote ploegen begint de CL pas in Februari.
 
DVCer
 
12
16 december 2019 om 12:25
Wat een enorm saai deelnemersveld deze editie, jammer dit dit meer regel dan uitzondering is. 5 landen aanwezig. We zitten naar Valencia-Atalanta te gluren, dat kan toch niet de insteek zijn geweest ooit. Real Madrid - City wordt dan wel weer heel leuk om naar te kijken denk ik.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
29
16 december 2019 om 12:28
Beide hebben zich dankzij hun prestaties geplaatst voor de volgende ronde, dan is het juist wel de insteek dat ze in de volgende ronde spelen.
 
DVCer
 
1
16 december 2019 om 12:32
Zie reactie hieronder.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
3
16 december 2019 om 12:37
Omdat het lastiger word voor kampioenen van kleinere landen? No offence, maar de meeste kampioenen van kleinere landen hoef ik echt niet te zien bij de laatste 16 van de CL. Tuurlijk had Ajax er tussen moeten staan, maar verder? Dan heb ik liever de nr. 2, 3 en 4 van de grote 4 competities dan de kampioen van België, Oostenrijk, Zwitserland of waar dan ook.
 
DVCer
 
4
16 december 2019 om 13:05
Heb jij de kampioen van Oostenrijk zien voetballen? Die zie ik 100% liever dan de nummer 4 van Italië of Spanje.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
5
16 december 2019 om 13:11
Ja heb ze zien voetballen, prima ploeg. Dat zijn Valencia en Atalanta echter ook. Spelen beide prima voetbal en i.t.t. Salzburg hebben ze zich wel geplaatst voor de volgende ronde. Salzburg is echt niet zo veel beter dan Atalanta of Valencia.
 
DVCer
 
2
16 december 2019 om 13:14
Klopt, maar we hebben het over de Champions League. Daarin zie ik liever meer variatie. Dat is mijn persoonlijke mening, daar hoef jij het niet mee eens te zijn uiteraard. Ik vind het gewoon jammer dat zo'n groot toernooi dit jaar gedomineerd wordt door de 5 grote landen. En dat werkt de Uefa in de hand. Dát vind ik jammer. De loting an sich biedt mooie potten.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
0
16 december 2019 om 13:21
Denk dat het het hier idd niet eens over zullen worden. Ik zie liever de sterkste clubs in de CL en dat ze zich op eigen kracht plaatsten voor de volgende ronde. Variatie is leuk, maar vind niet dat clubs erin horen alleen maar zodat er variatie is.
 
DVCer
 
1
16 december 2019 om 13:26
Prima. Tevreden met de loting van jouw club wel?
 
AZE/CHE 4 EVER
 
3
16 december 2019 om 16:01
Was met elke loting voor Chelsea wel tevreden geweest. Wie de tegenstander ook was geweest , verwacht niet dat Chelsea een ronde verder komt. Mogen al blij zijn dat we (onterecht) uit de poule zijn gekomen.
 
JeroenF222
 
6
16 december 2019 om 12:29
Wat is er mis met die wedstrijd? Vind het juist mooi dat er af en toe een outsider ver komt. Evenals Ajax vorig jaar. Welke clubs had je liever gezien dan? Ze hebben het toch gewoon verdiend..
 
DVCer
 
1
16 december 2019 om 12:31
Ik vind het leuk dat die clubs de volgende ronde halen, daar niet van. Het feit dat ze uberhaupt mee doen ben ik niet zo'n fan van. Hierdoor wordt het nog lastiger voor de kampioenen van de kleinere landen; zie Ajax dit seizoen.
 
YoeriCFC
 
1
16 december 2019 om 12:38
Even Ajax daargelaten, je kan mij toch niet vertellen dat je liever naar Genk/Gent/Brugge-Real kijkt dan naar Manchester City-Real bijvoorbeeld?
 
HarisVuckic
 
4
16 december 2019 om 12:49
"even Ajax daargelaten, je kan mij toch niet vertellen dat je liever naar Genk/Gent/Brugge-Real kijkt dan naar Manchester City-Real bijvoorbeeld?" Nee, maar toch wel liever naar Ajax - Brugge dan Valencia - Atalanta of niet dan?
 
THenry_228
 
1
16 december 2019 om 13:11
Hoe sneller die Super League er komt hoe beter. Dan kunnen de topploegen 5-6x per seizoen tegen elkaar spelen ( benieuwd hoe lang dat gaat boeien) en krijg je daaronder een interessanter toernooi met veel meer spanning, en wie weet nog eens een NL of Belgische ploeg die het ver schopt!
 
Primetime
 
0
16 december 2019 om 13:26
Ik had liever Inter gezien ipv Atalanta. Vind het ook gewoon echt een grijs saai team. Bv bij Monaco hoopte ik echt dat ze ver zouden komen omdat ze leuke spelers hadden. Atalanta is in mijn ogen vooral een goed team maar de spelers zijn weinig in het oog springend
 
Chazyn
 
1
16 december 2019 om 12:33
Dit is een geweldig mooie loting met top affiches. En elk jaar zitten er `Dark Horses` bij, die het ver kunnen schoppen zoals Ajax vorig seizoen.Als deze loting je niet kan bekoren, kan haast geen enkele loting dat.
 
DVCer
 
2
16 december 2019 om 13:11
De loting is prima, zeker. Ik heb het toch ook over het deelnemersveld dat mij niet kan bekoren? Het is toch bijzonder jammer dat clubs als Valencia, Atalanta en 4(!) Engelse clubs in de knock-out fase zitten en niet clubs als RB Salzburg, Ajax, Benfica.
 
Frankly87
 
1
16 december 2019 om 13:57
Lol dan hadden ze zich maar moeten plaatsen,Ajax en Salzburg hebben zelf gefaald hadden het in eigen hand
 
achmedn
 
0
16 december 2019 om 12:38
Atalanta nog meest geluk tot nu toe. Met 7 punten doorgaan in relatief makkelijke poule en dan Valencia loten. Zie ze nog kwartfinale halen als geluk ze blijft meezitten
 
Juveitalia
 
1
16 december 2019 om 13:17
Achmedn@ atalanta heeft gedaan wat ze moesten doen en ze zijn beloond met deelname voor de volgende ronde. Andere teams hebben het zelf verpest, zoals inter en ajax, die hadden het in eigen handen. Ik denk dat atalanta niet zoveel geluk heeft gehad, want city wint 9 van de 10 keer van zagreb.
 
Silvacity
 
2
16 december 2019 om 12:53
We zien Leipzig, Valencia, Atalanta en Lyon bij de laatste 16. Ze maken ook nog eens kans om door te gaan. Op Lyon na wellicht. Daarnaast nu al enkele topwedstrijden en nieuer affiches. Vind het juist een mooie loting.
 
DVCer
 
0
16 december 2019 om 13:12
De loting is mooi inderdaad en het biedt perspectief voor zowel Valencia als Atalanta om ver te komen. Het deelnemersveld, dat vind ik minder mooi. 5 landen, dat is toch jammer.
 
gloryUnited
 
1
16 december 2019 om 13:32
De afgelopen 10 jaar kwamen 130 van de 160 plekken uit de top 5 competitie (verdeeld over 29 clubs). Dat is 81% van alle plekken. De overige 30 plekken zijn slechts verdeeld over 16 clubs buiten de top 5. Waarbij Porto en Shaktar gezamelijk al 9 plekken op hebben geeist. Dus slechts 21 plekken zijn verdeeld over 14 clubs. Zoveel variatie is er dus ook niet met de verdeling van plekken.
 
DVCer
 
0
16 december 2019 om 13:36
Dat zijn toch cijfers die ik graag anders had gezien, maar ik besef mij ook wel dat ik daarbij tot een minderheid behoor. De grote massa wil gewoon graag Real-City, Liverpool-Atletico, Chelsea-Bayern, Dortmund-PSG etc. zien, en dat ieder jaar weer.
 
gloryUnited
 
0
16 december 2019 om 13:56
Dan zou er terug moeten worden gegaan naar het oude Europacup systeem maar dat is financieel niet interessant
 
Frankly87
 
0
16 december 2019 om 13:59
Dat zijn de beste teams blijkbaar,als je de mindere teams wilt zien moet je de Europa leauge gaan volgen
 
DVCer
 
0
16 december 2019 om 14:18
Op dit moment zijn dat de beste ploegen ja. Maar dat vind ik juist jammer, aangezien de Uefa dat in de hand werkt.
 
gloryUnited
 
0
16 december 2019 om 14:45
Heb even verder gekeken naar de verdeling tot 2003/2004 (hiervoor had de CL een andere opzet). Nog steeds gaan 81% van de plekken naar clubs uit de top 5 competities. Over 17 seizoenen zijn er 52 plekken aan 22 andere clubs vergeven. Haal je de portugese clubs er vanaf dan zijn het 36 plekken aan 19 clubs. over 17 jaar. Dat is nog steeds er weinig.
 
YoeriCFC
 
9
16 december 2019 om 12:25
Ik ben niet ontevreden met Bayern om heel eerlijk te zijn. Het loopt toch niet echt heel goed daar en ik wilde absoluut PSG en Barcelona ontlopen, Bayern is dan een prachtig affiche en een goede tegenstander. Heerlijk dat City Real loot, en heel typisch dat Spurs een grote tegenstander ontloopt. Die gaan nog hoge ogen gooien dit jaar, let op mijn woorden: Mourinho gaat heeel dicht bij die derde Champions League komen..
 
R.madrid/ajax
 
21
16 december 2019 om 12:28
Bayern is zowat de sterkste ploeg tot nu toe in de CL...
 
YoeriCFC
 
1
16 december 2019 om 12:31
Klopt, maar het wordt ook een beetje eentonig om elke keer als we de groep uitkomen tegen Barca of PSG te spelen.. Dan liever tegen een Bayern, als je jezelf serieus wil nemen in Europa moet je ook van Bayern kunnen winnen..
 
Silvacity
 
1
16 december 2019 om 12:55
Dat lijkt me niet. Die hebben niet voor niks de coach onlangs ontslagen. Bayern blijft Bayern, maar draaien geen wereldseizoen. Ze speelden wel een zeer efficiente pot tegen Spurs. Spurs verdiende niet om met 7-2 te verliezen overigens.
 
blink182
 
0
16 december 2019 om 21:17
Bayern is sws gunstig. Wie had dat gedacht he. Ik vind ze niet heel bijzonder dit seizoen.
 
Real Madr!d
 
5
16 december 2019 om 12:25
City. Muah, ik ben er wel blij mee. Temniste een team die ook wilt aanvallen waardoor je ook ruimte's krijgt. Gaat spannend worden maar ik heb er vertrouwen erin. Juventus en Barca met een makkelijke loting. Atletico tegen Liverpool springt er wel uit bij de meeste. Valancia tegen Atalanta vind ik ook grappig.
 
Silvacity
 
2
16 december 2019 om 12:57
Ik denk dat City fans er vergelijkbaar over denken. Topaffiche! En hopelijk toch ook wel een open, aantrekkelijke wedstrijd. Voor ons waarschijnlijk de zwaarst mogelijke tegenstander. Dat heeft ook weer wat.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
6
16 december 2019 om 12:26
Leuke loting voor Chelsea. Twee top wedstrijden, grote ploeg die naar the Bridge komt, zelf een leuke trip naar Duitsland. Verder dan deze ronde komen was sws al onmogelijk, dus gewoon genieten van twee top wedstrijden.
 
ElPhenomeno
 
7
16 december 2019 om 12:28
Jullie zijn echt niet kansloos tegen dir Bayern hoor.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
6
16 december 2019 om 12:30
Heb je Chelsea gezien? Het is al een wonder dat ze uit de groep zijn gekomen(ook niet helemaal eerlijk gebeurt). In topwedstrijden hebben onze jonkies al helemaal niet de ervaring en strijd om die over de streep te trekken, verwacht dat Bayern zonder al te veel problemen door gaat.
 
CFCSFC
 
1
16 december 2019 om 12:32
Wat je vergeet is dat er nog maanden tussen zit. Voor een team in opbouw zoals Chelsea kan dat een wereld van verschil zijn. Lampards Derby kwam ook pas de 2e seizoenshelft los. En ondanks de resultaten zit er nog steeds een steigende lijn in dit Chelsea.
 
Alcantara91
 
0
16 december 2019 om 12:40
Valt te zien, starten gore & müller ipv thiago & couti liggen we eruit, anders zijn we de favoriet.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
1
16 december 2019 om 12:41
En voor Bayern kan dat niet een voordeel zijn? Vorm hervinden, gewend raken aan de manier van spelen van de nieuwe trainer en aan zelfvertrouwen tanken. Qua selectie is Bayern ook een niveau of twee beter dan Chelsea. Dat sommige fans dingen mooier laten lijken dan ze werkelijk zijn veranderd niks aan het feit dat we gewoon een zwakke en wisselvallig selectie hebben.
 
Ajacxied
 
0
16 december 2019 om 13:40
Er komt nog een transfer window aan hè twee toppers erbij en alles kan er anders uitzien
 
Alcantara91
 
1
16 december 2019 om 14:02
Ploegen laten hun toppers zelden gaan in de winter... spelers als Zaha etc kan je zeker krijgen maar een Sancho etc in de winter nooit. Trouwens zijn toppers halen geen garantie, geldt voor elke ploeg. Chelsea is zeker een goede ploeg met verschillende goede spelers, bayern zal sws Süle missen ( enorm gemis!) maar als thiago couti starten op het middenveld is bayern heel sterk, starten ze niet of zijn ze er door blesure niet bij zie ik het somber in
 
Alcantara91
 
0
16 december 2019 om 14:49
Southampton speelde ook geen Cl he, draxler is een middelmatige speler... jesus kwam niet van een CL ploeg. een topper losweken id winter van een CL topploeg zal chelsea heel moeilijk lukken
 
Alcantara91
 
0
16 december 2019 om 15:49
Klopt! Maar bv een leicester zie ik een maddison of soyuncu zeker niet wegdoen in de winter...
 
AZE/CHE 4 EVER
 
0
16 december 2019 om 16:04
Ben het met Alcantara eens. Je nr. 1 targets zijn bijna niet te halen of je moet het dubbele betalen van wat ze waard zijn. Lijkt me ook geen slim idee. Kopen om het kopen moet je ook niet doen, dan kom je uit bij de Emerson's, Alonso's en Barkley's uit.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
0
16 december 2019 om 16:14
Hangover96, dat zijn dus precies de spelers die niemand moet willen bij Chelsea.
 
Jacobu
 
5
16 december 2019 om 12:40
Achja, als Chelsea de scheids net zo meekrijgt als tegen Ajax, maken ze zeker een goede kans tegen Bayern. En nee, ik ben geen die-hard-fan van Ajax. Ja, het doet als Nederlander ondanks dat wel een beetje pijn dat de wedstrijden tussen Chelsea en Ajax op zo'n wijze zijn beslist. Maarja, daar kun jij ook niks aan doen. Mocht de scheids bij twijfelgevallen nu weer op de hand van Chelsea zijn, dan maakt Chelsea een goede kans tegen Bayern ;-).
 
blink182
 
0
16 december 2019 om 21:20
Chelsea kan Bayern gewoon uitschakelen. Het zou geen verrassing zijn. Bayern is echt niet tol dit seizoen (wellicht volgend jaar rond jan-feb, maar nu iig bij lange na niet).
 
J.Vertongen
 
3
16 december 2019 om 12:26
Eindelijk eens een gunstige loting voor Spurs nadat we eerst Juventus en Dortmund kregen in de knockout-fase. Nu tegen Leipzig. Coys!
 
ElPhenomeno
 
24
16 december 2019 om 12:28
Gunstig? Leipzig is momenteel het sterkste team van Duitsland. Je had beter een Dortmund of Bayern kunnnen loten.
 
J.Vertongen
 
11
16 december 2019 om 12:38
Bayern zat met ons in de groep en heeft de vloer met ons aangeveegd. Dortmund heeft betere spelers. Leipzig is een Leicester geval. We moeten nog zien of ze nog het beste team van Duitsland zijn in februari.
 
ElPhenomeno
 
7
16 december 2019 om 12:41
Leipzig met Leicester vergelijken dan snap je er echt helemaal niks van.
 
Aguerooo
 
3
16 december 2019 om 12:43
Met resultaten halen is Leipzig het sterkst maar voetballend zeker niet. Ik zou dan ook liever spelen tegen een Werner dan tegen een levensgevaarlijke Sancho of Lewandowski. De selecties van Dortmund en Bayern zijn natuurlijk veel beter en breder, denk dat je van geluk mag spreken wanneer je Leipzig loot, toch wel een van de mindere in dit lijstje.
 
arsenal890
 
1
16 december 2019 om 12:46
Als Leipzig beter is dan Bayern ben ik benieuwd of Leipzig ook Tottenham 2 keer van de mat speelt. 7-2 werd het, we zullen zien of Leipzig dat kan. Ik ben het eens met vertongen dan Leipzig wel een gevalletje leicester is.
 
Silvacity
 
1
16 december 2019 om 12:59
@Arsenal890 Laten we niet vergeten dat die 7-2 extreem geflatteerd is. Spurs deed een lange tijd in de wedstrijd niet onder aan Bayern.
 
arsenal890
 
2
16 december 2019 om 13:03
Wat? Totaal niet geflatteerd. Bayern was sinds de 30ste minuut heer en meester.
 
ElPhenomeno
 
1
16 december 2019 om 13:10
Leipzig heeft buiten Bayern de meeste financiele middelen in de BL. Leicester staat niet eens in de top 6 op dat gebied in Engeland. Ik snap de vergelijking dan totaal niet.
 
ElPhenomeno
 
1
16 december 2019 om 13:13
Leipzig had een bank afgelopen zaterdag met oa Mukiele, Forsberg, Haidara, Wolf, Poulsen en Cunha. Terwijl sleutelspelers als Kampl, Konate en Orban nog ontbraken. Bij Bayerm hebben ze juist een veel te smalle selectie. Dortmund heeft een aardig brede ploeg op het middenveld, maar heeft bijv maar 1 spits in de selectie.
 
Alcantara91
 
3
16 december 2019 om 13:26
Leipzig heeft een leuke ploeg en is sws top 3 van Duitsland maar met Bayern vergelijken is als appels met peren vergelijken! De Bl profiteert dat we onder kovac dramatisch waren( + de BL is sws sterker ook, vind ik prima! Maar we waren onder Kovac slechter dan slecht). Je doet alsof leipzig niet normaal sterk is, we zullen zien tegen Dortmund hoe ze gaan spelen. Bayern smalle selectie? Even random opnoemen=> kimmich sule hernandez alaba thiago tolisso coutinho gnabry lewa coman. Bank( spelers die je direct kunt gebruiken dus geen mai arp etc) => boateng martinez pavard davies goretzka muller Perisic. Dit was een random opstelling om te tonen dat de selectie zeker niet ZO smal is als jij zegt. Natuurlijk missen we sule voor lang & is hernandez eind januari fit maar over het algemeen hebben we genoeg spelers die polyvalent zijn. Bv alaba cv,back, hernandez ook, davies back & flank , pavard cv, back, gnabry overal vanvoor etc... na nieuwjaar zullen we sterker worden als iedereen fit blijft & thiago couti niet gaan banken. We spelen nu lekker onder flick enkel pech met de afwerking en het geblunder javi/boa
 
J.Vertongen
 
1
16 december 2019 om 13:46
@hangover96 Inderdaad, ik heb geen idee wat die Elphenomo vannacht gedroomd heeft over RB Leipzig maar zeggen dat je liever Bayern Munchen kan loten dan Leipzig klaart de boel!
 
Naranja Mecani
 
2
16 december 2019 om 12:26
Mooie affiches. City of Real er al vroeg uit! Liverpool of Atletico? Barca gunstig.
 
Guaporta
 
16
16 december 2019 om 12:27
Had me bijna geen mooiere loting kunnen voorstellen. Thomas Tuchel met zijn sterrenensemble terug naar zijn oude club Dortmund, absolute krakers tussen de Spaanse en Engelse topploegen en een herhaling de Champions League finale van 2012 tussen Bayern en Chelsea. Barcelona heeft een relatief makkelijke loting, gezien de onrust bij Napoli. Verder zou Atalanta de verrassing van deze editie kunnen worden, denk dat ze in staat zijn om Valencia te verslaan. Hooguit een clash tussen Jose Mourinho en Barcelona had deze loting nog mooier kunnen maken.
 
El_Guaje7
 
3
16 december 2019 om 12:30
Zou The Special One graag later in het toernooi tegen willen komen. We hebben nog wat appeltjes met hem te schillen.
 
Alcantara91
 
2
16 december 2019 om 12:27
Spannende & leuke wedstrijden! Indien bij Bayern iedereen fit is ( op süle na) dan zie ik ons zeker doorgaan tegen Chelsea ookal zijn zij goed, schat ik ons zeker hoger in maar je weet nooit.
 
Marshmallow
 
0
16 december 2019 om 12:37
Idd Chelsea is nog onervaren en zoekende.
 
Alcantara91
 
0
16 december 2019 om 12:41
Idd & Bayern heeft een jongere selectie dan Chelsea hoor volgend TM ( Gemiddeld). Iedereen doet altijd alsof chelsea met “ kindjes” speelt maar kepa, azpi,rudiger, alonso,jorginho,kante,kova, willian zijn allemaal genoeg ervaren of niet heel jong
 
Alcantara91
 
2
16 december 2019 om 14:50
Coman is 3 weken out. Na de winterstop terug op tijd voor de stage, bevestigd door Bayern
 
foubi
 
1
16 december 2019 om 12:29
Ik ben real fan maar ik kan de city fans garanderen dat ze makkelijk doorgaan. Dit real is niet meer het real van jaren terug. City heeft veel betere spelers en combineren beter. Je zag het al in de uitwedstrijd tegen psg toen real door de mand viel.
 
Marshmallow
 
1
16 december 2019 om 12:36
City heeft hun steunpilaren niet: Laporte en altijd dreigende Leroy. Ze moeten KDB kort dekken, 90 minuten lang dan zal Real zegevieren.
 
Silvacity
 
1
16 december 2019 om 13:01
@MarshmallowCity speelt niet met 1 spelmaker en weten altijd de vrije man te vinden. Je moet juist extreem hoog drukzetten met veel intensiviteit of de bus parkeren. Dat zijn de enige strategieen de hebben gewerkt in de afgelopen jaren tegen City.
 
THenry_228
 
0
16 december 2019 om 13:15
Dat of uiteraard een enorme portie geluk, zoal Tottenham vorig seizoen.
 
Esenbuka27
 
3
16 december 2019 om 12:31
Als er ooit een kans is om verder dan de laatste 16 te komen is dat nu. Zou Tuchel heel wat goed doen als hij Dortmund weet te verslaan.
 
azchelsea
 
2
16 december 2019 om 12:32
Op zich geen verschrikkelijke loting voor Chelsea. Ik denk dat Chelsea tegen niemand van de mogelijke teams favoriet zou zijn dus dan is Bayern een van de betere opties. Als uit het huidige dipje gekropen wordt en er een goede linksback wordt gehaald sluit ik een stuntje niet uit. Het wordt in ieder geval een mooi affiche waarin Bayern in de Allianz Arena nog wel een wedstrijdje uit 2012 recht te zetten heeft.
 
Alcantara91
 
1
16 december 2019 om 12:48
Denk dat geen 1 topteam op Liverpool na momenteel super speelt en blijft winnen.. barca speelt ook niet altijd goed, psg ook niet altijd.. het kan alle kanten op
 
dentennisser
 
0
16 december 2019 om 12:34
Wat een makkie voor Valencia ! Op 1 been winnen ze tegen die overroepen Italianen die totaal niet thuishoren in deze 1/8 ste finale. De Ajax boys hier zijn nog steeds danig gefrustreerd lees ik. Volgend jaar beter jongens
 
CarefreeFC
 
2
16 december 2019 om 12:39
Ik vind het uitermate knap wat Atalanta heeft gedaan in de laatste CL-wedstrijden. Naar mijn gevoel wordt dat absoluut geen walk-over voor Valencia, denk 50/50. En nee, ik ben voor Chelsea en MVV, geen Ajax dus.
 
Juveitalia
 
5
16 december 2019 om 13:20
Als je denkt dat valencia hier met 1 been wint, heb je het echt mis.
 
THenry_228
 
3
16 december 2019 om 13:15
Hij is Ajax fan...
 
Marshmallow
 
0
16 december 2019 om 12:35
Mooiste match: Athletico - Liverpool!
 
azchelsea
 
9
16 december 2019 om 12:55
Smaken verschillen, maar ik vind het mooiste affiche by far Manchester City tegen Real Madrid. Ik denk dat Liverpool zich redelijk makkelijk zal ontdoen van Atletico.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
6
16 december 2019 om 13:06
Nou denk niet dat Liverpool zo makkelijk door zal gaan. Liverpool speelt het liegt op de counter, maar dat doet Atletico ook liever. Dus dan zal Liverpool wel het spel moeten gaan maken. De snelle spelers voorin zullen niet zo veel ruimte krijgen als ze willen en vanaf het middenveld ontbreekt er creativiteit. Verwacht een hele zware strijd voor Liverpool.
 
Zermatt_Person
 
1
16 december 2019 om 17:12
Atletico heeft onwijs veel kwaliteit achterin ingeleverd en zijn bij lange na niet zo goed meer op de counter als drie jaar terug toen Griezmann daar nog zat. Het vertrek van: Godin, Hernandez, Juanfran en Fillipe Luiz heeft dit Atletico gewoon veel zwakker gemaakt. Ik zie Liverpool met gemak door gaan.
 
Silvacity
 
1
16 december 2019 om 13:02
Ik verwacht een defensief Atletico, waar Real en City beiden een open wedstrijd kunnen gaan spelen tegen elkaar. Lijkt me toch wel het topaffiche van deze ronde.
 
LeCutInside
 
1
16 december 2019 om 13:16
Ik laat me graag verrassen, maar Atletico en een leuke match gaan niet vaak samen.
 
Esenbuka27
 
0
16 december 2019 om 12:36
Bayern is niet zo sterk, maar Chelsea helaas ook niet. Misschien kunnen een paar sterkhouders aansluiten in januari. Anders zal Bayern met minimaal verschil alsnog doorgaan naar de kwartfinale. Ik blijf hoop houden.
 
Alcantara91
 
2
16 december 2019 om 12:52
Bayern speelt aanvallend onder Flick zeer sterk, creëren heel veel goeie kansen. Verdedigend niet zo sterk vanwege javi/boa die om beurt blunderen maar Hernandez is eind januari terug+ alaba speelt top als Cv, heb je nog Pavard. Ik vind chelsea goed maar beide in vorm moet Bayern altijd doorgaan, vele hiet zeggen bayern “niet zo sterk” maar kijken amper wedstrijden want na Kovac gaat het voetballend veel beter maar missen veel kansen & thiago couti waren niet altijd in de basis
 
maurootje
 
5
16 december 2019 om 12:37
Napoli treft het volgens mij nooit, nu tegen Barca, kanonnen zeg. Wel mooie loting voor Atalanta, want het kon zeker erger
 
daveke
 
2
16 december 2019 om 12:42
Ah shit. Atletico Madrid is geen fijne tegenstander voor ons. Atletico wil niet voetballen dus waarschijnlijk zijn wij 2 wedstrijden tegen een muur aan het spelen. En het is heel moeilijk om te scoren tegen atletico. Zelfs als wij Mane en Salah hebben. En zelf moeten we oppassen voor dat moment dat hun altijd krijgen uit de counter en dode spelsituaties. Dan zijn zij levensgevaarlijk. Gelukkig scoren hun spitsen alleen niet.
 
-The Maestro-
 
1
16 december 2019 om 12:56
Mane en Salah zijn erg afhankelijk van de grote ruimtes en die zal Atletico niet gaan geven. Met Wijnaldum, Fabinho & Henderson is er ook maar weinig creativiteit om het open te breken vanaf het midden. Aan de andere kant is Atletico slecht in balbezit en wordt er weinig gescoord. Misschien dat dit verandert als Koke & Saúl hun vorm hervinden, en Cavani wordt aangetrokken, maar Liverpool is zeker favoriet.
 
Silvacity
 
2
16 december 2019 om 13:04
@Maestro Ik denk dat julkie een goede kans maken tegen Liverpool. Hoe draait het dit seizoen bij jullie, aanvallend en defensief? Toch wel veel verandert tegenover de afgelopen seizoenen.
 
-The Maestro-
 
0
16 december 2019 om 13:25
Defensief staat het weer best goed. Felipe is een koopje gebleken en ook de backs Trippier & Lodi doen het goed. He probleem zet hem vooral op het middenveld en de aanval. Koke en Saúl spelen al weken dramatisch, en Partey is de enige uitblinker. In de aanval is Morata wisselvallig (scoort regelmatig, maar mist ook een hoop), Lemar schandalig slecht, Correa & Vitolo ook erg wisselvallig. De enige die echt wat creëert is João Félix maar hij kan het niet helmaal alleen. Aan de andere kant; erg zit genoeg kwaliteit in de selectie en als alle puzzelstukjes in elkaar vallen, heb je een geweldig team. Een spits als Werner zou dit team echt afmaken, alleen is hij voor nu nog onhaalbaar.
 
E.Mestalla
 
2
16 december 2019 om 12:45
We hebben op papier de minste club geloot maar wat zegt dat in de CL? Ik durf niet te juichen want dit seizoen hebben we geen goed team al hebben we wel een poule met Ajax en Chelsea overleefd.
 
dentennisser
 
1
16 december 2019 om 12:57
Dit jaar? Valencia staat er in alle competities beter voor dan vorig jaar dezelfde tijd onder Marcelino.
 
E.Mestalla
 
0
16 december 2019 om 17:46
Jawel alleen voetbal is zo slecht en het is ook net wel en net niet en hebben in veel wedstrijden de nodige gehad.
 
JanH
 
4
16 december 2019 om 12:51
ik gok dat de volgende teams een ronde verder gaan: Psg, City, Valencia, Liverpool, Bayern, Juventus, Leipzig en Barcelona.zitten wel een paar, op papier, interessante wedstrijden tussen.
 
-The Maestro-
 
1
16 december 2019 om 12:53
Prachtige wedstrijden! Hoewel Atletico met Liverpool wel de zwaarst mogelijke tegenstander loot, heb ik wel onwijs veel zin in deze wedstrijd. Ik denk dat we zeker niet kansloos zijn. Beiden teams geven weinig ruimte weg en zijn dodelijk in de counter. Hopelijk wordt Cavani nog aangetrokken in de winter, en kunnen we er dan vol op gaan!
 
Zermatt_Person
 
1
16 december 2019 om 17:18
Cavani zou idd geweldige versterking zijn voor Atletico Madrid in winter. Hij is sowieso beter dan Costa en Morata. Cavani en Felix lijkt me een uitstekend spitsen duo voorin. Liverpool zie ik echter wel gewoon als favoriet tegen Atletico.
 
-The Maestro-
 
1
16 december 2019 om 20:10
Liverpool is inderdaad favoriet, maar het is zeker niet onmogelijk voor Atletico. Het gaat denk ik vooral een tactische wedstrijd worden tussen Klopp & Simeone.
 
meliodaa
 
3
16 december 2019 om 13:02
Ondanks dat Liverpool en Atletica een aantal heerlijke spelers hebben. Vind ik beiden ploegen helemaal geen mooi voetbal spelen. Super degelijk achterin en voorin een paar geweldenaars.Dortmund-PSG is verwacht ik een veeeeel moooiere wedstrijd met goed voetbal.voor mij is dat het mooiste affiche en City- Real natuurlijk s heerlijk. Al verwacht ik dat Citygewoon wint. En Real er een vervelende wedstrijd van probeert te maken.hoop echt op een finale PSG-BarcaChelsea-Bayern ook een heerlijke wedstrijd.
 
xmelissa
 
1
16 december 2019 om 13:04
Oei.. City voor ons. Dat wordt een hele opgave. Als we in deze vorm blijven steken hebben we een kans aangezien de meeste spelers dan weer beschikbaar zijn. Ik heb er wel vertrouwen in. Hala Madrid!
 
daveke
 
1
16 december 2019 om 13:14
Ik zie City het toch wel lastig krijgen tegen Real Madrid. City speelt geweldig voetbal dat is een feit. Maar achterin oogt het zo onrustig. De blessure van Laporte breekt City echt op. Als hij niet op tijd fit is dan denk ik dat het een probleem wordt tegen Real.
 
Zermatt_Person
 
0
16 december 2019 om 17:20
Het voordeel voor City is wel, dat de 1ste wedstrijd pas 26 februari wordt afgewerkt. Laporte is begin februari weer terug, maar zal een aantal wedstrijden nodig hebben om weer 100 procent fit te worden.
 
blink182
 
1
16 december 2019 om 21:25
Ja en nadeel is dat City helemaal op is in februari. Er wordt niet veel gerouleerd daar. Maar toch vind ik City Licht favoriet. Het wordt zo lastig voor Real. Ik had liever een ander team geloot.
 
Zermatt_Person
 
0
17 december 2019 om 12:46
Hoezo is City helemaal op in februari? Als ze al in februari op zijn, kunnen ze beter stoppen met voetbal. Wel vind ik dat Guardiola de prioriteiten op de FA Cup en League moet verlagen. Guardiola speelt nu misschien nog met de reserves in League Cup, maar vanaf de halve finale zal hij denk ik op volle oorlogsterkte aantreden, net als in FA Cup. Dit vind ik dan ook een grote fout van Guardiola bij Man City. Het te serieus nemen van al die kruimelprijsjes als League Cup en FA Cup. Jurgen Klopp weet dit veel beter te prioriteren en stelt gewoon heel duidelijk de reserves op in zulke bekertoernooien. Dan geef je je beste spelers hun cruciale rust in zo'n drukke periode om vervolgens te kunnen vlammen in de belangrijke wedstrijden van BPL en CL. Guardiola smeert z'n krachten te veel uit over deze bekertoernooien, waardoor de competitie en CL ten onder gaan. Daarom won Liverpool ook de CL en werd City al in kwartfinale uitgeschakeld.
 
SenadBehlic
 
3
16 december 2019 om 13:14
Barca en Juve hebben de makkelijkste tegenstanders van alle topploegen. In de 1/4 finale zal iedereen blij zijn met de winnaar tusen Atlanta vs Valencia. Die is al zeker voor 1/2 finale.
 
Rode Duivels
 
3
16 december 2019 om 13:50
Het lijkt me duidelijk dat Cristiano en de zijne de gemakkelijkste loting hebben. Lyon zonder Memphis stelt echt niet zo veel voor. Verder de affiche tussen Valencia en Atalanta die me, ondanks het knappe parcours van de Italianen, best koud laat. En dan een drietal echte topwedstrijden waar zowat iedere voetbalfan wel naar uitkijkt denk ik. Een voorzichtige voorspelling: Psg, Real Madrid, Atalanta, Liverpool, Bayern Munchen, Juventus, Tottenham en Barcelona gaan door.
 
daveke
 
0
16 december 2019 om 19:09
Lyon zal in Januari een nieuwe spits gaan halen. Maar ik verwacht inderdaad weinig problemen.
 
Zermatt_Person
 
0
17 december 2019 om 12:50
Lyon heeft Dembele toch al? Dan lijkt me niet dat ze een nieuwe spits halen. Eerder een nummer 10.
 
achmedn
 
3
16 december 2019 om 14:43
De Real supporters die schrikken van City. Het was City, Liverpool, Juventus, Bayern of Leipzig.dus maar 20% kans op een makkelijke tegenstander. Dat is de prijs voor 2e in de poule worden. City is dit jaar iets minder, dus misschien een na beste loting.
 
blink182
 
0
16 december 2019 om 21:28
Dat klopt wel een beetje, Rea had eerste moeten worden, dan had je dit niet. Ik had zelf Leipzig of Bayern of Juve geloot.