Erik ten Hag kritisch: 'Hij is nog niet het niveau dat wij gewend zijn'
Dinsdag, 20 augustus 2019 om 23:39

Erik ten Hag is na het doelpuntloze gelijkspel tegen APOEL Nicosia niet tevreden over het spel van Ajax. De Amsterdammers konden dinsdag in de heenwedstrijd van de play-offs van de Champions League niet imponeren, zo beaamt de trainer na afloop in gesprek met Veronica. Ten Hag geeft aan dat Ajax voor de drie punten speelde.

"We hebben gespeeld om te winnen, maar als dat er niet inzit, moet je een gelijkspel binnenhalen", aldus Ten Hag, die tegen APOEL een 'onrustig' Ajax zag. "Het was te ongeduldig, te onrustig ook, en er was op een fase na de rust na geen diepgang. Hier moeten we elke dag aan werken. En vooral rustig blijven in ons hoofd."

Razvan Marin maakte geen goede indruk en kreeg op social media veel kritiek. Ten Hag erkent dat de middenvelder nog niet het gewenste niveau heeft. "Dat is nog niet het niveau dat wij gewend zijn. Maar hij krijgt aanpassingstijd, dat is logisch. We zitten wel in een kwalificatie van de Champions League en daar moeten we een resultaat halen. Maar die jongen moet wennen. Hij staat op een heel belangrijke positie op het veld. Maar hij zal het gaan leren, zich gaan aanpassen en gaan verbeteren."

Donny van de Beek is na afloop ook teleurgesteld. "Achteraf mag je niet eens klagen, want ze hebben toch een aantal grote kansen gehad. We hebben gewoon niet goed gespeeld. 0-0 en geen uitdoelpunt. Thuis moet je gewoon winnen", aldus de middenvelder bij Ajax TV. "De eerste tien minuten was redelijk en was er niet veel aan de hand, maar daarna waren we de grip kwijt."

Meer nieuws
   
00:31
00:31
Koeman: 'Hij is in alle opzichten klaar voor een stap naar het buitenland'
8
   
00:16
00:16
Ronald Koeman verklapt: 'Georginio Wijnaldum gaat mee naar het EK'
45
   
23:31
23:31
Bondscoach Ronald Koeman verklaart waarom Joshua Zirkzee niet bij Oranje zit
22
   
23:04
23:04
'Arne Slot wil PSV'er als eerste aanwinst naar Liverpool halen'
48
   
22:40
22:40
Juventus komt in 8 minuten tijd terug van 3-0 achterstand tegen Bologna
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (69)

 
HeadingUpHigh
 
68
20 augustus 2019 om 23:44
Maar wel elke keer eigenwijs Nous er neer zetten die nog een lager niveau haalt op het middeveld.
 
curtazimo
 
59
20 augustus 2019 om 23:49
Elke wedstrijd dat Nous op t middenveld speelt, valt ie door de mand. Waarom dan hardnekkig vasthouden? Ongelooflijk ook dat hij de verdediging uit elkaar haalt; laat Schuurs met Blind in t centrum, Veltman back en zet Martinez en Alvarez op t middenveld achter Donny... Schreuder is weg en Ten Hag doet rare dingen...
 
Ivoten Broek
 
14
20 augustus 2019 om 23:53
Veltman alsjeblieft géén back
 
FR_JC
 
7
21 augustus 2019 om 07:16
Is een betere back dan cv.
 
Mozias
 
3
21 augustus 2019 om 10:55
In het Ajax systeem een Argentijnse en Mexicaanse verdediger (voor die positie zijn beiden gehaald) op het middenveld neerzetten... Dan ben je volgens mij pas helemaal de weg kwijt. Ajax zou er denk ik verstandig aan doen met de punt naar achteren te spelen. Vorig jaar kwamen vooral Frenkie de Jong (en later vd Beek) geweldig uit de verf in dit systeem, maar door het verlies van Frenkie mis je én voetballend vermogen én defensieve arbeid op je middenveld. Er is niet 1 speler die dat op gaat vangen. Bovendien speelt Ajax met Tadic met een valse 9. Volgens Cruijff doe je er dan verstandig aan om 4-3-3 met de punt naar achteren te spelen, omdat je veldbezetting anders te wensen over laat. Dat het vorig jaar wel kon, lijkt mij een uitzondering, doordat je de Jong en de Ligt had.
 
curtazimo
 
0
23 augustus 2019 om 14:06
Klopt, een Roemeen of Marokkaan en een Nederlander op t middenveld is inderdaad veel beter... Waarom zouden Alvarez en Martinez niet samen op t middenveld kunnen spelen? En hoewel ik Cruijff heel hoog heb zitten heeft hij niet altijd gelijk (gehad). Er zijn wat dat betreft meerdere waarheden. Ach ja, vorig jaar rond deze tijd was het spel ook niet om aan te zien, dus er is nog geen man overboord :-)
 
Taxidriver213
 
9
20 augustus 2019 om 23:51
Precies. Het is jammer want mazraoui liet vorig seizoen mooiere dingen zien. Nu wil ik hem niet eens in de basis zien. Ik hoop dat alvarez binnenkort onze redder wordt, met blind naast hem op de verdediging. Ik ben benieuwd.
 
Robinho71114
 
4
21 augustus 2019 om 00:02
Alvarez heeft gezegd dat middenveld zijn favoriete positie is volgens mij
 
F-18/TACP
 
0
21 augustus 2019 om 15:20
@ Robinho71114 Hij zei dat hij het liefst in de verdediging of op het middenveld speelde; hij sprak dus geen duidelijke voorkeur uit tussen die twee linies. Wel was hij heel duidelijk waar hij niet wilde spelen, en dat is als back. Het beste is om Alvarez (ook vanwege zijn lengte) centraal achterin te zetten (hij is en was de beoogde opvolger van de Ligt) met Blind of Martinez.
 
AjaxSoest
 
13
20 augustus 2019 om 23:44
Hoezo gebruik je "Hij moet nog wennen" en "We spelen kwalificatie CL dus we moeten presteren" in 1 zin?? Stel hem dan niet op... Begin met Dest RB en Mazraoui CVM. Mazraoui speelde ook slecht maar dan had je niet hoeven schuiven meteen...
 
falcao
 
32
20 augustus 2019 om 23:48
Nou. Ik vond Dest ook niet erg best eerlijk gezegd, tot nu toe vind ik Mazraoui daar beter.
 
InkeMontana
 
24
20 augustus 2019 om 23:49
Mazraoui was toch nog slechter dan Marin? Bovendien Mazraoui op die positie ook wennen, want daar heeft 'ie ook nog gespeeld.
 
AjaxSoest
 
10
20 augustus 2019 om 23:57
Dan heb jij vorig jaar niet naar ajax gekeken. Vaak zat kwam veltman als rechtsback erin na z'n blessure en ging mazraoui naar het middenveld. Daar heeft hij vaak zat een voldoende gehaald naar mijn inzien.
 
baradona
 
23
20 augustus 2019 om 23:57
Mazraoui heeft helemaal niks te zoeken op het middenveld , geen rust aan de bal , geen overzicht , slordig met onrust als gevolg en uiteindelijk een rode kaart die iedereen thuis aan zag komen behalve Erik
 
Yoda
 
6
21 augustus 2019 om 05:59
Die domme rode kaart heeft ten hag niet gehaald, maar mazraoui.
 
baradona
 
5
21 augustus 2019 om 06:39
Zeg alleen dat hij hem had moeten zien aankomen..... die hing toch al een minuut of 30 in de lucht....
 
FR_JC
 
3
21 augustus 2019 om 07:20
Baradona heeft gelijk. Iedeen wist dat die kaart ging vallen behalve EtH zo blijkt. Had begin 2e helft al gewisseld moeten worden.
 
martijnovic
 
5
21 augustus 2019 om 00:54
Als je Marin niet opstelt went hij nooit. Dus zo onlogisch is het niet. Verder is mazraouis grootste kracht zijn snelheid en om die te gebruiken heb je ruimte nodig. Die is er niet op het middenveld. Ik zou denk ik vd beek op de positie v d jong zetten Marin laten wennen daarnaast op de plek van schone. Totdat promes fit is Gravenbergh een kans geven op 10. Als promes weer fit is hem op links zyech op 10 en neres op rechts.
 
DJKylian
 
0
21 augustus 2019 om 09:42
Maar dat laten wennen door wedstrijden te spelen doe je niet in belangrijke champions league wedstrijden. Dat kan wel in de competitie en beker wedstrijden. Het lijkt me toch dat Ajax met Ziyech Tadic van de Beek Labyad Siem Blind (of Martinez) en zodra gewend Marin en Alvarez een middenveld neer kan zetten wat wel Champions league waardig is. Nog niet hebbende over de jeugd in de selectie.
 
BJP79
 
2
21 augustus 2019 om 06:45
Zullen we Mazraoui gewoon maar niet meer opstellen is duidelijk dat hij werd gedragen door de rest van het team vorig seizoen. Blind terug naar centraal en Martinez en Alvarez op de plekken van Blind en Marin. Dit deed gewoon echt pijn in me ogen deze wedstrijd.
 
AfcaEric
 
1
21 augustus 2019 om 08:04
Wat dacht je van Mazraoui eens een wedstrijdje of 2 banken. Misschien een revelatie vorig seizoen, maar hij heeft dit seizoen nog geen goede wedstrijd gespeeld. Laat het dan maar zien met een paar invalbeurten. Dest is misschien geen wereldtopper, maar laat wel 3 keer meer wilskracht zien. En Blind moet echt centraal achterin.
 
LionsOfMillwal
 
32
20 augustus 2019 om 23:46
Niemand zal Frenkie doen vergeten, maar alsjeblieft dit middenveld is wel echt verschrikkelijk. Blind ook zoo traag. Alleen de focus op Marin leggen is niet juist, Mazraoui is nog slechter.
 
Ajax33*
 
7
20 augustus 2019 om 23:54
Blind moet terug naar LCV, Martinez naar middenveld en Dest op Rb verder op middenvelt donny en 3e middenvelder weet ik ff ook niet, in iedergeval niet Mazraoui.
 
MrKrillin
 
10
20 augustus 2019 om 23:57
Kom op, Dest is toch nog niet beter dan Mazzraoui.! Donny moet wel leren niet te diep gaan. Door hem zwemmen ook de andere 2 middenvelders.
 
Lee112
 
7
21 augustus 2019 om 00:15
Je verschuift alleen het probleem. Dest is echt niet beter. Veltman wel als rb. Martinez is misschien biet eens een middendelder. Investeren in een serieuze creatieve kracht op het middenveld. Blind indd een linie terug
 
Ajax33*
 
1
21 augustus 2019 om 09:37
Ik vind Dest wel beter dan Mazraoui, oké gisteren viel hij niet goed in maar hallo, het hele team was bagger. Dan kan je niet van zo'n jonge speler verwachten dat hij daar boven uit speelt. Mazraoui was voor mij vorig jaar al een twijfelgeval, maar toen was er niet beter, nu wel.
 
Young_Boss
 
0
21 augustus 2019 om 10:44
Als Camavinga in de ligue 1 het fantastisch doet tegen een topploeg als PSG. Kan je als 3e middenvelder Taylor of Gravenberch neerzetten.
 
Patroo
 
5
20 augustus 2019 om 23:52
Ik snap het wanneer spelers moeten wennen aan een nieuwe manier van spelen, want dat is bij elke club anders. Maar wat Marin vanavond liet zien, heeft weinig met wennen te maken, maar met pure onkunde. In de pupillen leer je volgens mij al dat je niet de bal moet passen naar een speler in een andere kleur shirt.
 
baradona
 
10
20 augustus 2019 om 23:54
Marin gaat het nooit worden , te klein, geen loopvermogen geen duelkracht kansloos. Mazraoui moet blij zijn als hij als rechtsback het shirt aan mag , is in niks een middenvelder. Maar Erik blijft maar dezelfde fouten maken...
 
AlexDelPiero10
 
8
21 augustus 2019 om 06:11
Te klein? Sinds wanneer is 1,78 te klein voor een middenvelder?
 
FR_JC
 
0
21 augustus 2019 om 07:30
Ik meen vorig seizoen meermaals gelezen te hebben dat Mazraou een middenvelder is die eth op de back had geposteerd?
 
pinko
 
9
20 augustus 2019 om 23:55
Ten Hag moet nog wennen zonder Schreuder. En dan komt de tactisch zwakke Ten Hag direct in de moeilijkheden. Overmars mag ook een draai om de oren hebben met zijn aankopen Pierie, Promes en Marin. Koop een sterke centrumverdediger, want we hoeven niet weer Veltmannetjes te zien. Man, man, wat een amateurisme. We moeten nog wennen. Ja, we zijn nog maar een half jaar bezig (bij wijze van spreken). Genoeg geld en toch niet de juiste spelers of coach halen. Het is wat....
 
pinko
 
0
21 augustus 2019 om 14:41
Alvarez en Martinez moeten juist het blok voor de defensie vormen en van de Beek de diepe middenvelder. Je kunt met het huidige spelersmateriaal niet meer zo spelen als vorig seizoen. Maar Blind weer op LCV moet daarnaast een ervaren RCV - met lengte! - aangekocht worden. Dat mag best een paar centen kosten en dan kan Schuurs af en toe worden opgesteld om zo aan het grote werk te ruiken. En omdat Mazraoui met Marin snel naar de bank moeten verhuizen, kunnen Dest en Veltman vechten om de rechtsback positie. Moeilijker hoeft het niet te zijn, maar dat warhoofd uit Twente weet het weer eens niet meer....
 
MrKrillin
 
5
20 augustus 2019 om 23:55
Geen idee, maar had Ajax niet voor een de Roon moeten gaan voor het middenveld. Volgens mjn uitstekend gedaan in Italie. Hopelijk krijgen wat talenten komende tijd kans zoals Traore en Noa Lang. Wie weet trouwens hoe het zit met Bande. Eind vorig seizoen was hij hersteld toch?
 
Teppei
 
6
20 augustus 2019 om 23:57
Ik zou Blind weer achter zetten en Schuurs daarnaast. Kan blind doen wat ie bij de Ligt deed. Sturen en goed neerzetten. Daarvoor Martinez en Alvarez voor Marin. Dan heb je ineens lengte in je team en weer wat pit op het middenveld... Alvarez leek in die paar minuten tegen vvv te brengen wat ze missen, wat kracht, goed verdedigend en een paar nette pasjes...
 
Prosoccr47
 
1
21 augustus 2019 om 01:13
Blind is inderdaad erg zwak op het middenveld. Wordt constant overlopen en verdedigend vind ik hem niet eens zo heel sterk. Hij moet goeie spelers om zich heen hebben, want zelf kan hij het elftal niet dragen.
 
MrKrillin
 
5
21 augustus 2019 om 00:02
Ik zou weleens Schuur en Blind samen achterin zien en op het middenveld Alvarez en Martinez. Dat blok lijkt me heerlijk!
 
gaeajax94
 
1
21 augustus 2019 om 00:06
Is dat dan niet veel te verdedigend?
 
Teppei
 
4
21 augustus 2019 om 00:14
Niet noodzakelijk, je verdediging staat dan goed en martinez of alvarez kunnen alternerend in de 8 positie duiken. Met je backs hoog heb je daarnaast nog 4 aanvallers als je donny meetelt...
 
BJP79
 
1
21 augustus 2019 om 06:49
Nee hoor Alvarez is een middenvelder en Martinez is gewoon een goede voetballer die daar uitstekend rendeert
 
JopAriaans
 
3
21 augustus 2019 om 00:04
Als je uit niet meer kunt winnen van de Kampioen van Cyprus, was het collectief Kut! Wanprestatie! Straftraining!
 
gaeajax94
 
3
21 augustus 2019 om 00:05
Als je moet wennen mag dat tegen een vvv, Emmen enz maar hier mag geen misstap gemaakt worden. Ik vimd de spoeling trouwens wel erg dun op het middenveld als je bekijkt dat je alleen De Wit hebt daarvoor en evt Lang. Tuurlijk kan je door veel schuivingen wel eem breed middenveld hebben, maar Tadic en Ziyech zie ik toch liever voorin. En Alvarez en Martinez zijn verdedigers die evt op het middenveld kunnen spelen. Trouwens Blind is ook zo'n speler. Te weinig echte middenvelders dus, en dan is Marin nog niet van het gewenste niveau terwijl er niet veel alternatieven zijn. Nous komt veel te kort op het middenveld
 
Prosoccr47
 
2
21 augustus 2019 om 01:17
Ajax moet gewoon investeren in die Spaanse kerel en nog een Cvm. Momenteel ontbreekt die namelijk in de selectie.
 
MartinaRody
 
6
21 augustus 2019 om 00:05
Man, wat een gegil, wat een paniek. Dit kon je voor aanvang van dit seizoen ook wel weten. Frenkie is niet te vervangen. Dit soort duels zal ajax vaker op het mat leggen. Ook in de ED. Sommigen kunnen simpelweg niet beter. Je had gwn spelers in categorie 20-30 mio moeten vissen om enigszins kans te maken om deel van de prestatie van vorig seizoen te evenaren
 
MartinaRody
 
8
21 augustus 2019 om 00:09
Ter aanvulling: ik vind echt stuitend dat men marin en maz zo laten vallen. Terecht. Maar trek dan de lijn door naar anderen toe. Hebben jullie neres zien spelen? Ja, hij stond op het formulier. Maar voor de rest? Blind door de mand gevallen. Tadic paar momenten goed, rest onvoldoende. Veltman blijft veltman. Die Mexicaan is te wispelturig, maar was miss wel de beste. Tag liet zien wrm ie op zn leeftiid nog steeds bij ajax zit. Het is gwn middelmaat. Kip zonder kop duels aangaan. Kortom, heel wat werk aan de winkel voor ajax
 
alkatorian
 
3
21 augustus 2019 om 00:15
Die Mexicaan moet nog gaan spelen. Kan niet veel minder zijn dan wat er nu staat. Martinez bedoel je denk ik? Wel een goede voetballer hoor. Graag eens op 6 willen zien. En volgend jaar Nico vervangen.
 
MartinaRody
 
2
21 augustus 2019 om 00:18
Jeps. Met bal vind ik hem best aardig, maar verdedigt niet mn zn hoofd, maar met zn hart en dat is best link achterin
 
RickyGeerts
 
4
21 augustus 2019 om 00:12
Ik zou het volgende willen zien Onana Dest schuurs blind Nico Alvarez martinez Van de beek Ziyech Tadic neres
 
RiDIRKulous
 
4
21 augustus 2019 om 00:15
tis echt weer een hele lange poos geleden dat ik zon slecht ajax heb gezien. man man man, echt waardeloos. de meest simpele pass over 5 meter kunnen ze al niet. ik leg de schuld echt bij tem hag. ik heb derksen gehoord, ben niet vaak met hem eens, maar vandaag 100%. ten hag deed werkelijk helemaal niks om de wedstrijd te doen kantelen. en daarbij blijft hij maar vasthouden aan blind op 6. vorig jaar is ten hag er zelf bij toch? hij heeft gezien hoe blind achterin presteerde. niet alleen door gevaar op tijd te zien, ook hoe hij de leiding nam, dan haalt ten hag dat stabiele factor zelf helemaal weg? en zet blind op 6, waar hij duidelijk te kost komt op hoog niveau. met deze zet van hem ben je in een klap bij 2 schakels minder tov vorig jaar. laat blind gewoon centraal. dan heb je op zn minst dat gedekt, heb je enkel een probleem op 6 in mijn optiek is dit zelfs al op te lossen door martinez daar te plaatsen. man man man.
 
Prosoccr47
 
2
21 augustus 2019 om 01:20
Je vergeet voor het gemak dat Blind destijds wel de ideale positie had. Naast de Ligt en Nico en voor hem Frenkie die het vuile werk opknapt. Nu Blind zelf de ballen moet onderscheppen merk je dat hij gewoon te kort komt op dat vlak.
 
RiDIRKulous
 
0
21 augustus 2019 om 02:40
dat is mijn punt. hij heeft iemand nodig voor hem die de angel van de aanvallen van de tegenstander al uithaalt. dus daarom martinez op 6. andere vechter naast hem alvarez. hoezo vergeet ik? nu staat hij op 5 waardoor hij juist de veel opknap werk moet doen.
 
Twan000
 
3
21 augustus 2019 om 00:30
Onbegrijpelijk hoe je schone heb kunnen verkopen, wetende dat marin nog niet op niveau is. Eiting blessure gevoelig en verder geen opties hebt voor het middeveld. Mazroui noem ik bewust niet want die heeft duidelijk niet het overzicht om op het middenveld te spelen.
 
Prosoccr47
 
1
21 augustus 2019 om 01:24
Schone was anders ook geen geweldenaar. Ik vind dat Ajax veel slimmer had moeten inspelen op het naderende vertrek van Frenkie. Haal desnoods 2 jongens die dat kunnen opvangen. Marin lijkt het niveau niet aan te kunnen en ook Blind faalt op de positie waar hij het elftal moet sturen. Verder mist Ajax een echte killer voorin.
 
Wagwan
 
2
21 augustus 2019 om 01:58
Ajax moet stoppen met het zoeken naar een centrale verdediger in een Zuid-Amerikaanse competitie. Ga gewoon voor goeie centrale verdediger die zich reeds heeft bewezen in Europa.
 
FR_JC
 
0
21 augustus 2019 om 07:37
Eens, als je voor 140 miljoen verkoopt moet je een gearriveerde speler terugkopen in de categorie 30 miljoen die er gelijk staat en niet dat `moet nog wennen aan het Ajaxspel geneuzel` spelers.
 
magikhetwete
 
0
21 augustus 2019 om 07:56
Speel met bijgevoegde opstelling. Mazraoui heeft gewoon een bekende dip en prima, maar hij speelt continue te aanvallend waardoor de hele verdedigende balans weg is. Verdedigers moeten altijd de verdediging op orde hebben voor ze gaan aanvallen en dat heeft Nous gewoon totaal niet, zowel zijn eigen 1e gele kaart als die van Marin waren zijn fout, hij stond niet achter de bal maar ver voor de bal dus kon nooit meer corrigeren. Dat had hij vorig jaar tegen Tottenham 3 of 4x tegen Son ook, gelukkig ging dat niet mis maar anders was hij daar al door de mand gevallen. Door zijn verkeerd positioneren zijn alle looplijnen van Marin dicht en kan hij ook niet spelen in de te kleine ruimte. Marin speelde gisteren echt slecht qua aannames, maar kon ook niet of nauwelijks in het spel betrokken worden doordat beide backs veel te hoog stonden. Taglaficio verzaakt alleen verdedigend zelden waardoor ik dat accepteer. Ajax speelde gisteren gewoon 2-4-4 ipv 4-3-3 en dat is vragen om problemen. Als je dan ook nog 0 lengte in je ploeg (geen Dolberg, geen Huntelaar) en je speelt dit type spel dan is het gedoemd om te verliezen eigenlijk. Je speelt op snelheid en in de kleine ruimte tegen een tegenstander die daar 9 man heeft staan, dan is je snelheid ineffectief en voor de kleine ruimte moet je wel erg exceptioneel zijn. Volgende wedstrijd een beetje lengte er in en spelen met middenvelders ipv doorschuivende verdedigers op het middenveld en geen verbindingsspeler (schone, v/d Beek en Marin totaal niet benutten)
 
magikhetwete
 
0
22 augustus 2019 om 08:29
Ik heb vertrouwen in Marin, hij speelde excellent vorig jaar in de VCL tegen Ajax. Dat is hij niet ineens verleerd, het is gewoon een goede speler. Maar je moet niet al zijn looplijnen blokkeren en een rechtsback 5 meter voor hem laten spelen, dat is gedoemd om te mislukken. Let maar op Mazraoui even wissel en deze opstelling en Marin excelleert. Overigens ben ik het met je eens dat Eiting, Ekkelenkamp en Gravenberch absoluut ook goede opties zijn.
 
Ten Hag
 
2
21 augustus 2019 om 08:54
Groot gelijk heeft mijnheer ten Hag, We moeten nu vooral aan het proces denken, dan vallen vanzelf de puzzel stukjes op z'n plaats.
 
mvbfan
 
2
21 augustus 2019 om 09:29
Je hebt helemaal geen aanpassingstijd nodig als je goed genoeg bent. Dus wat Ten Hag over Marin zei, is kul. Martinez speelt toch ook alsof hij al jaren bij Ajax speelt?
 
Possie88
 
1
21 augustus 2019 om 13:17
We zijn 3 basispelers kwijt. Maar de balans wordt nog verder verstoord door de andere basisspelers van vorig jaar ook op nieuwe posities te zetten. De automatismen in de verdediging zijn verdwenen. De bal wordt weer te lang achterin rond getikt i.p.v. aan een controlerende middenvelder gegeven. Blind deed dat voorheen altijd op het juiste moment. Maar nu hij de bal als controlerende middenvelder krijgt (zodra de tegenstander weer gepositioneerd staat), geeft hij de bal snel af aan andere spelers en blijft hij achterin wandelen. Dan kom je direct een middenvelder te kort in aanvallende situaties. Waarbij Marin vervolgens in de kleine ruimte handelingssnelheid en het vermogen tot een strakke pass tekort komt. Als er dan een handbal verdediging tegenover je staat, is het moeilijk daar doorheen te komen, ook al heb je 4 toppers voorin staan. Lekker terug gaan naar de basisposities van vorig jaar. Dat is dan even jammer voor Martinez. Maar die krijgt zijn kans vast vaak genoeg gedurende het seizoen. En kan volgend jaar lekker linksback spelen. Wellicht dat hij een strijder rol op het middenveld wel goed in kan vullen met een controlerende speler naast hem. Schone miste ook handelingssnelheid, maar dat verbloemde hij door op de juiste posities te staan. Ik ben geen groot fan van Propper, maar ik zie in hem de enige oplossing om het controlerende vermogen van frenkie enigszins op te vangen. Blijkbaar is er uit de jeugd nog niemand sterk genoeg om dat op te vullen. Je zult hoe dan ook 2 posities op het middenveld anders invullen dan vorig jaar. Onana Veltman/Nouz-per/alvarez-blind-Nico Propper-martinez Donny Ziyech-tadic-neres