'FC Utrecht kan streep zetten door Stam en mikt op grote naam'
Donderdag, 6 september 2018 om 16:43

Jaap Stam wordt naar alle waarschijnlijkheid niet de nieuwe trainer van FC Utrecht, zo meldt het Algemeen Dagblad donderdag. Dezelfde krant maakte woensdag bekend dat de club uit de Domstad het oog had laten vallen op de clubloze trainer. De ex-trainer van Reading staat niet te springen om de ontslagen Jean-Paul de Jong op te volgen.

Directeur voetbalzaken Jordy Zuidam wil 'bevestigen noch ontkennen' dat Stam is uitgenodigd bij FC Utrecht voor een gesprek. De oud-international heeft weinig trek in een dienstverband in Utrecht. Bovendien wil hij zijn assistenten Andries Ulderink en Said Bakkati meenemen naar zijn volgende klus. Bij FC Utrecht waren Marinus Dijkhuizen en Rick Kruys de assistenten van De Jong en beide trainers staan nog geruime tijd onder contract. Door het vertrek van Luc Nijholt is er slechts plaats voor één nieuwe assistent.

Frans van Seumeren, eigenaar van FC Utrecht, wil bij voorkeur een grote naam aanstellen als opvolger voor De Jong. Daar neemt de club de tijd voor, want naar verwachting zitten op zondag 16 september bij de wedstrijd tegen FC Emmen Dijkhuizen en Kruys op de bank. Volgens de krant wil de club niet lang daarna een nieuwe trainer aanstellen. Fred Rutten en Mario Been werden genoemd, maar door hun naam kan een streep. Frank de Boer en Peter Bosz hebben al laten weten geen interesse te hebben.

Meer nieuws
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
2
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
25
   
21:37
21:37
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: 'Het is een schande!'
5
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (60)

 
memphisdepay
 
36
6 september 2018 om 16:55
Van Seumeren zal moeten betalen om die assistenten weg te krijgen. Want een grote naam wil gewoon zijn eigen mensen meenemen.
 
030U
 
15
6 september 2018 om 17:06
Precies, dan maar helemaal schoon schip maken. Snap overigens nogsteeds niet hoe het utrecht een slim idee leek kruys een 5 jarig contract te laten tekenen terwijl als je de berichten geloofd er al maanden spanning was over de positie van de hoofdtrainer?
 
Jaimy87
 
8
6 september 2018 om 18:26
Kruys is een vriendje van van Seumeren, komt ook uitende vv De Meer kliek. Daarom 5 jaar, weet Frans veel, die denkt niet zo ver vooruit.
 
atleticofc
 
3
6 september 2018 om 22:18
Maar Stam is geen grote naam als trainer. Moet alles nog bewijzen. Vraag me ook af wie er staat te springen om een technische staf met Stam, Ulderink en Bakatti.
 
AZAlkmaar2
 
21
6 september 2018 om 17:02
Sinds wanneer valt Mario Been onder de grote namen? Maar als Utrecht slim is wachten ze minimaal tot de winter en laten ze Kruys en Dijkhuizen tot die tijd zitten. De echt grote namen als De Boer en Bosz zitten echt niet op Utrecht te wachten en heel veel anders is er niet beschikbaar. Of je moet voor iemand gaan als Gullit..
 
Japie_Krekel
 
10
6 september 2018 om 17:09
@azalkmaar2 Been heeft als trainer wel een grotere naam als Stam natuurlijk
 
NJfromVOL
 
5
6 september 2018 om 20:13
Been is bewezen incompetent. Stam (nog) niet.
 
Japie_Krekel
 
1
6 september 2018 om 20:57
Been heeft het bij NEC heel goed gedaan. bij Feyenoord inderdaad een heel stuk minder maar hij had ook een belabberde selectie met spelers als Castaignos, Van Beukering en Babovic bv ik ben overigens geen Been fan ook maar hij heeft wel meer bewezen als Stam die geloof ik net 1 seizoen hoofdcoach is geweest van een profclub
 
NJfromVOL
 
2
6 september 2018 om 22:41
Been is een tactisch onbenul die dweepte met zijn 'liefde voor Feyenoord'' om zieltjes vaan de supporters te winnen. Als je 10-0 verliest dien je zelf nog diezelfde dag je cconclusies te trekken, En niet je een half jaar later belazerd voelen als de selectie je heeft uitgekotst. Been zat er alleen voor zichzelf. Nu mag die proleet zijn plichtmatige verhaaltjes hhouden als anaalist. Elk (voetbal)volk krijgt de analist die het verdient.
 
Japie_Krekel
 
1
6 september 2018 om 23:53
@njfromvol die 10-0 was wel echt beschamend inderdaad. heel Nederland lag in een deuk, dat kan echt niet bij een club als Feyenoord. als je dan ziet dat je toch niet gaat winnen gooi dan gewoon de hele boel achterin dicht
 
wandering
 
6
6 september 2018 om 17:10
Als je Bosz wel een grote naam vindt, is Been dat ook, in Nederland vergelijkbare clubs getraind, of vindt je dat die 3 maanden in Dortmund het verschil maken?
 
Japie_Krekel
 
25
6 september 2018 om 17:12
@wandering hij heeft Ajax wel naar een Europa Cup finale geleid
 
AZAlkmaar2
 
8
6 september 2018 om 17:23
Bosz heeft inderdaad veel meer status, alleen al door die EL Finale. Been was trainer van Feyenoord in de tijd dat ze aan de rand van de afgrond stonden en met 10-0 verloren bij Psv. Het Feyenoord van toen is niet te vergelijken met het Ajax van twee jaar geleden. Plus Bosz heeft het bij meerdere clubs goed gedaan. Wat heeft Been precies gepresteerd? Tien jaar geleden Europees gehaald bij NEC en verder?
 
wandering
 
3
6 september 2018 om 17:32
Wenger kreeg er 8 om zijn oren, the big boss verloor met Man U met 6-0 van Man C ook prutsers?
 
wandering
 
4
6 september 2018 om 17:43
Been hééft hét bij Exelcior behoorlijk gedaan, bij NEC één wereldprestatie geleverd. Wat heeft Bosz dan allemaal gewonnen?
 
XaviHernandez_
 
13
6 september 2018 om 17:31
Voor Utrecht zijn het natuurlijk wel drie grote namen. Been en Bosz zitten bij elkaar meer dan 30 jaar in het vak. En de Boer heeft successen behaald met Ajax en teert vooral op zijn naam als voetballer. Ik zie wachten ook als een optie. Utrecht is gezien de kwaliteit van de selectie goed genoeg om zonder trainer minimaal in de middenmoot te eindigen.
 
Jaimy87
 
3
6 september 2018 om 18:42
Been is helemaal geen grote naam voor Utrecht. Naast Feyenoord waar ie gefaald heeft herinneren we hem vooral aan NEC en z’n mislukte avontuur bij Genk. Laat Mario maar lekker analyseren op tv.
 
Balls
 
1
6 september 2018 om 19:07
Dat is helemaal niet slim... beter nu doorpakken voor een goede trainer. Seizoen is net begonnen.
 
TrebleX
 
1
6 september 2018 om 17:14
Waarom wordt Jan Wouters niet teruggehaald? Is toch een grote speler geweest. Zou niet weten welke grote naam als trainer men wilt halen.
 
Sirius
 
11
6 september 2018 om 17:19
Jan Wouters is niet gelukkig gebleken als hoofdcoach en lijkt beter op zijn plaats als assistent.
 
RedondoNo5
 
4
6 september 2018 om 17:21
aub geen wouters. Hoofdscoach is gewoon niet zijn ding en verder heeft hij de uistraling van een rozijn, dus nee.
 
shenkie
 
8
6 september 2018 om 17:15
Fred Rutten was de eerste die in mij opkwam. Lijkt me de perfecte trainer voor dit klusje...al zag ik wel dat hij weggekocht moet worden uit Israel, dus dat zal zo makkelijk nog niet gaan! Ik zou er zelf wel om lachen, maar de andere `grote naam' die mij te binnen schiet; Dicky Dick! :D
 
Fctexper
 
6
6 september 2018 om 18:23
@shenkie, Rutten gaat maar naar 1 club in Nederland en dat is Fc Twente, hij heeft er al een functie als adviseur, maar komt hoogstwaarschijnlijk volgend seizoen over uit Israel.
 
atleticofc
 
0
6 september 2018 om 22:21
Denk ook niet dat veel andere clubs op Rutten zitten te wachten. Presteert altijd minder in de tweede seizoenshelft. Bij Feyenoord is het hem niet geworden, net als bij psv.
 
Zinedane
 
6
6 september 2018 om 17:15
Jammer dat Bosz en Stam niet komen. Hebben beiden de bluf die past bij FC Utrecht en speelden tot nu toe attractief voetbal met hun clubs. Ik zou zelf een type als Frank de Boer iets minder vinden passen bij Utrecht. Vind Ruud Brood nog steeds geen gek idee, heeft redelijk kijk op het spelletjes en gooit altijd durf in een team. Zie hem nog wel succes boeken met dit Utrecht.
 
joker030
 
3
6 september 2018 om 17:26
Van Bosz snap ik het op zich wel. Die komt net terug van Dortmund waar hij in zijn beginperiode het best heel goed deed. Daarbij is hij de trainer die een Nederlandse club sinds lange tijd naar een Europese finale heeft geloosd. Frank de Boer daarentegen heeft niet veel gebakken in het buitenland. Bij Inter kon hij niet omgaan met vedettes en in de PL staat hij in de boeken als slechtst presteerde trainer ooit.
 
Sirius
 
5
6 september 2018 om 17:17
Dan vraag ik me toch af waar Stam dan precies naartoe wil. Na zijn laatste seizoen bij Reading kan hij de Premier League of een mooie club in Duitsland wel vergeten. Dan is Utrecht toch een mooie club om jezelf weer in de kijker te coachen/trainen. Ik denk niet dat er veel betere clubs op de stoep zullen staan voor Jaap Stam op dit moment.
 
mvandijken
 
4
6 september 2018 om 19:18
Ik denk dat Jaap Utrecht niet zo'n leuke club vindt, net als vele anderen
 
Jaimy87
 
2
6 september 2018 om 23:26
Precies. Jaap schikt s’nachts nog vaak wakker en dan ziet hij de hielen van Marc-Antoine Fortune voorbij razen.
 
joker030
 
6
6 september 2018 om 17:19
Als je Jaap Stam wil aantrekken dan moet je niet gek opkijken als hij zijn assistenten mee wil nemen. Om die reden was het ook zeer onverstandig om Dijkhuizen en Kruys een lang contract aan te bieden. Nu zit je met het probleem dat trainers die hun assistenten niet mee mogen nemen al op voorhand niet willen komen.
 
RedondoNo5
 
7
6 september 2018 om 17:20
Rutten, Been, Stam, De Boer en Bosz kunnen/willen allemaal niet. Wil Utrecht een grote naam binnen hengelen, dan moeten de huidige assistenten weg. Je wil een topcoach, maar hij mag niet zijn staf samenstellen. Dat gaat natuurlijk niet werken en hopelijk is Utrecht slim genoeg om dat in te zien. Blijven de huidige assistenten aan, dan moeten ze zich concentreren op een minder grote naam.
 
SU88
 
14
6 september 2018 om 17:21
Snap niet waarom die Frank de Boer nergens interesse in heeft. Hij heeft gewoon 2x hopeloos gefaald in het buitenland. Een club van een veel hoger kaliber dan FC Utrecht zal echt niet meer op Frank zitten te wachten.
 
AZAlkmaar2
 
6
6 september 2018 om 17:24
AZ, mochten die vrij komen. Las laatst ook dat hij binnen Nederland alleen interesse heeft in Ajax of AZ. Maar beide clubs zijn voorlopig voorzien
 
yatsemata
 
3
6 september 2018 om 19:02
Wat heeft De Boer met AZ dan?
 
theEDGE
 
1
6 september 2018 om 19:21
Hij woont daar heel dicht bij en hij zal niet willen verhuizen of veel reistijd willen hebben. Hierdoor blijven dus alleen die clubs over.
 
shenkie
 
3
6 september 2018 om 17:30
Su88 Zijn reputatie is al niet denderend momenteel, maar de Utrecht-supporters zullen hem er zeker niet bij helpen als het de eerste 2 potjes tegen zit aangezien Frank de Boer een Ajacied is. Denk dat de verstandige mensen binnen Utrecht zelf hem niet eens moeten willen hebben, alleen om dit soort dingen uit te sluiten. Een dure naam; Rutten of Advocaat (heel misschien Jans?) B-garnituur; Been, Streppel, Langeler, Faber
 
nick_afca
 
8
6 september 2018 om 17:45
Alsof hij nu thuis op een hout aan het bijten is... Hij zit in de positie dat hij kritisch kan zijn. Maar wellicht kan jij, SU88, hem even duidelijk maken dat hij lager moet inzetten.
 
ENOHbaws
 
2
6 september 2018 om 18:47
Dan denk ik dat hij liever gewoon analist blijft. Heeft echt geen reet te winnen met een trainerschap bij FC Utrecht. Als Ajacied gaat hij ook totaal niet goed liggen bij de achterban. Dan kan hij beter lekker analist blijven.
 
Sufridor
 
7
6 september 2018 om 17:26
Een keer out of the box denken. Net als wat Vitesse heeft gedaan. Geeft andere inzichten dan altijd dezelfde namen. Ik hoop daarop
 
yatsemata
 
2
6 september 2018 om 19:04
Vitesse is gelukkig niet net als de meeste Nederlandse clubs voor een eenheidsworst gegaan en dat gaat waarschijnlijk zeer goed uitpakken (ondanks de nederlaag tegen ajax). Ik ben benieuwd of Utrecht dat wel aan durft.
 
sebasjuh
 
5
6 september 2018 om 17:33
Met een grote naam denk ik dan aan Advocaat
 
ridanu
 
6
6 september 2018 om 17:58
Ik snap niet dat een Frank de boer en bosz zich te groot voelen voor zn club. Als Frank en bosz beweren dat ze trainers zijn laat dan je kwaliteit zien bij een club als Utrecht of willen ze een club waar ze alleen topspelers bij elkaar hebben en als nog falen (Frank inter, bosz dortm) Ze zullen zich toch moeten bewijzen vind ik,elke trainer kan met Ajax of PSV kampioen worden,maar probeer het is met utrecht en laat dan zien dat je tactisch een geweldige trainer bent ,dat je ook met mindere spelers toch een prestatie kunt neerzetten
 
ENOHbaws
 
2
6 september 2018 om 18:48
Utrecht mag ook wel wat realistischer zijn. Als Stam of Been er al geen zin in hebben dan kan je Bosz en de Boer natuurlijk al helemaal vergeten.
 
ridanu
 
2
6 september 2018 om 17:58
Ik snap niet dat een Frank de boer en bosz zich te groot voelen voor zn club. Als Frank en bosz beweren dat ze trainers zijn laat dan je kwaliteit zien bij een club als Utrecht of willen ze een club waar ze alleen topspelers bij elkaar hebben en als nog falen (Frank inter, bosz dortm) Ze zullen zich toch moeten bewijzen vind ik,elke trainer kan met Ajax of PSV kampioen worden,maar probeer het is met utrecht en laat dan zien dat je tactisch een geweldige trainer bent ,dat je ook met mindere spelers toch een prestatie kunt neerzetten
 
yatsemata
 
0
6 september 2018 om 18:58
Ik denk niet dat een grote naam voor Utrecht gaat, laat staan onder deze voorwaarden.
 
BramHouten
 
2
6 september 2018 om 19:17
Aad de Mos is nog vrij. Ik denk dat ze bij Gert Jan Verbeek uitkomen. Wordt lachen, verwacht dat Frans en geef jan na 2 weken rollend door de galgenwaard gaan
 
jeron
 
0
6 september 2018 om 19:38
Ben heel benieuwd. Op dit moment zou ik niet verder komen dan dit lijstje vrije trainers die haalbaar zijn en Nederlands. Maar ja...een Streppel..... dan kun je denk ik Dijkhuizen het ook laten doen. Gj Verbeek Hasselbaink Jol Keizer Streppel Ten Cate Andere Nederlanders zou ik zo niet weten... Ervaren zou ik voor Ten Cate gaan. Jonge trainer zou ik voor Hasselbaink gaan.
 
theo uphus
 
1
6 september 2018 om 19:41
Ik denk niet dat alleen de vraag is of bepaalde trainers trek hebben in FC Utrecht, maar dat het vooral ook de vraag is of een trainer zin heeft om met het duo Kruys/dijkhuizen samen te werken. Ik beweer hier niet dat die twee assistenten niet te pruimen zouden zijn, maar veel trainers hebben zo hun eigen assistenten in wie zij alle vertrouwen hebben. Ik noem als voorbeeld vaak Vitesse en Sturing. Met laatstgenoemde word je als trainer opgezadeld en als het niet gaat zoals men wil dan is één ding zeker: Sturing neemt het van de hoofdcoach over. Dat weet je al voor je bij die club tekent.
 
Icarus
 
4
6 september 2018 om 20:55
Ik ga liever voor een eigenwijze hyperambitieuze jonge trainer als Alex Pastoor.
 
AFCA_Babel
 
0
7 september 2018 om 09:28
Als je Jurgen Streppel aanstelt hoeven ze zich nog niet te schamen hoor. Ik vind Streppel 1 van de betere nederlandse trainers op subniveau. Maar ze kunnen natuurlijk ook gewoon verder met Marinus Dijkhuizen ook geen verkeerde trainer heeft in het verleden goed gedaan met Excelsior en verdiende een kans bij Brentford in de Championship. Maar in Engeland word je dan gelijk op straat gesmeten als het eventjes tegen zit. Maar ik denk dat hij voor FC Utrecht ook wel een geschikte hoofdtrainer kan zijn. En dat zou misschien ook wel eens goedkoper kunnen zijn dan het aanstellen van Streppel..