Fenerbahçe gaat zich mogelijk terugtrekken uit Turkse Süper Lig
Maandag, 18 maart 2024 om 20:35

Fenerbahçe overweegt om uit de Turkse Süper Lig te stappen. Dat wordt duidelijk uit een statement dat de club deelt. Op 2 april vindt er een buitengewone algemene ledenvergadering plaats bij de club uit Istanbul, en dan wordt een eventuele terugtrekking uit de competitie besproken.

Fenerbahçe won zondag door een laat doelpunt bij Trabzonspor (2-3) en vervolgens werden de spelers op het veld aangevallen door hooligans van de tegenpartij.

De totale wanorde op het veld werd getoond door de Turkse televisie. Uit meerdere hoeken is onder meer te zien hoe de spelers van Fenerbahçe afstormen op een hooligan die als een van de eersten het veld had betreden. Andere spelers vluchten juist snel weg.

Maandag maakte Fenerbahçe vervolgens bekend dat er een buitengewone algemene ledenvergadering plaats zal vinden, over twee weken. Daarbij deelt de club ook de agendapunten.

Eén daarvan luidt: "Het evalueren van de te ondernemen acties, inclusief de terugtrekking van ons eerste team uit de Süper Lig, op basis van de gebeurtenissen die plaatsvonden in de Süper Lig-wedstrijd gespeeld in de avond van 17 maart 2024 en de recente gebeurtenissen in het Turkse voetbal."

Met dat laatste lijkt de club onder meer te doelen op een incident eind vorig jaar. Faruk Koca, de voorzitter van Ankaragücü, sloeg scheidsrechter Halil Umut Meler toen naar de grond. Hij werd vervolgens levenslang geschorst door de Turkse voetbalbond.

De Turkse justitie maakte zondagavond bekend dat er grondig onderzoek zal worden gedaan naar de gebeurtenissen na afloop van Trabzonspor - Fenerbahçe eerder op de avond. Maandag meldde Minister van Binnenlandse Zaken Ali Yerlikaya dat er twaalf mensen zijn aangehouden na de rellen.

Meer nieuws
   
12:20
12:20
VZ Kort: Willem II stunt met terughalen beste voetbaldirecteur van België
77
   
12:00
12:00
'Ajax kan Georges Mikautadze ruilen voor Nederlandse aanvaller'
33
   
11:24
11:24
'Chelsea wil topclubs aftroeven met bod van 65 miljoen euro op wonderkind (17)'
12
   
11:17
11:17
Voormalig Feyenoorder Edgar Ié reageert op bizar gerucht over 'verwisseling'
4
   
10:29
10:29
Jouw club in de nieuwste voetbalkleding van adidas? Ontdek adidas TEAM!
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (73)

 
Chilii
 
50
18 maart 2024 om 20:44
En terecht. De TFF doet alsof Fenerbahce geen Turkse ploeg is. Koc zei letterlijk dat als we ons terugtrekken we automatisch zullen degraderen, en dat hij dan aan zal blijven om de club op te vangen Dus hij zegt : Zoek het uit met jullie kut competitie en sterf van de honger want wij gaan weg, de kosten van de club betaal ik uit eigen zak.
 
Vedatovic
 
30
18 maart 2024 om 20:57
De Turkse competitie ligt op sterven. Wellicht is het toch tijd voor een gesloten Europese of internationale competitie, dan kunnen Fenerbahce en Galatasaray daar aan deelnemen. Er valt géén grammetje eer meer te behalen in Turkije.
 
FlackoGS
 
55
18 maart 2024 om 21:16
Veel succes tegen Urfa, Umraniye en Goztepe!
 
CanBartu10
 
57
18 maart 2024 om 21:32
Een z`n dood is de ander z`n brood en dat omschrijft jullie perfect. Het moment dat Fener werd beschuldigd van omkoping, maakten jullie al plannen om ons in de rug te steken
 
Vedatovic
 
12
18 maart 2024 om 22:48
Volgens mij zei Fenerbahce dat er op 2 april een ledenvergadering is ingelast om te praten of ze zich willen terugtrekken uit de competitie. Daar mogen de leden stemmen. Niet te snel op de zaken vooruit lopen. Jij zou bovendien niet meer reageren op Turkse topics naar mijn weten. Je bent net zo een kontendraaier als de bestuursleden in Turkije.
 
Emz01
 
2
19 maart 2024 om 10:45
Fenerbahce is toch ook schuldig aan omkoping? Vergeet niet dat Fenerbahce is vrijgesproken omdat het bewijs zogenaamd onrechtmatig is verkregen ("feto", maar niet omdat ze onschuldig waren.
 
Mr. Woody
 
80
18 maart 2024 om 20:45
Hoop bombarie, het zal vermoedelijk eindigen met een 'dit mag nooit meer gebeuren'... en dan is het aftellen tot de volgende keer...
 
Emz01
 
4
19 maart 2024 om 10:46
Zoals eerder ook bij Ali Koc het geval is geweest. Die man dreigt vaker met zich terugtrekken uit de competitie, maar daar blijft het dan bij
 
mitchajax020
 
20
18 maart 2024 om 20:49
En dat denken we nou echt? Grootpraat want Europees voetbal is een hoop inkomsten en zonder inkomsten redden ze het niet dus het zal allemaal wel meevallen met deze uitspraak
 
LuganoFB
 
43
18 maart 2024 om 20:55
Voorzitter van Fenerbahce heeft die paar centjes niet nodig van europees voetbal! Google ff KOC familie
 
OnsBerry
 
25
18 maart 2024 om 20:59
Maar tegen wie gaan ze dan voetballen?
 
Sanderr
 
12
18 maart 2024 om 21:02
Maar wat is het plan dan? Je aansluiten bij een competitie van een van de buurlanden ofzo? Los van het geld, als je geen tegenstanders hebt om een competitie mee te spelen dan is je club klaar, toch?
 
Fenerfan37
 
29
18 maart 2024 om 21:13
@sanderr De voorzitter heeft al aangegeven dat hij de club financieel overeind houdt als ze dan weer vanaf de 3e divisie opnieuw beginnen of een divisie lager. En hij heeft zeker de middelen om het te doen. En dan zal de terugtrekking meer impact hebben op de rest en de competitie zelf(waardeverlies, tv rechten etc.) Dan Fenerbahce zelf. Alleen dit is waarschijnlijk meer een strategische zet om jezelf te beschermen dan dat ze het ook echt doen. We zullen het zien. Ik zeg doen.
 
Sanderr
 
13
18 maart 2024 om 21:30
Thanks voor je toelichting Fenerfan37. Zou wel echt een statement van jewelste zijn natuurlijk. Ik zie het niet 1, 2, 3 gebeuren eerlijk gezegd maar zou wel bizar zijn.
 
MoussaAlex10
 
9
18 maart 2024 om 21:37
Je zegt doen, maar dan is onze club ook direct klaar. Onderaan beginnen en opnieuw naar boven werken of naar een andere competitie stappen heeft geen zin en denk ook niet dat iemand daar op zit te wachten, ik in iedergeval niet. Wel moet er natuurlijk maatregelen genomen worden maar uit de competitie stappen zie ik niet als een oplossing. Laat trabzonspor maar degraderen, veel heb je toch niet aan ze.
 
Lierse1997
 
23
18 maart 2024 om 22:00
En wat is dan het doel? Uiteindelijk wil je dan toch gewoon terug promoveren naar de Super Lig?
 
RUTGERRR
 
13
18 maart 2024 om 22:30
Ja, dus dit Lierse. Kijk ons, wij verlaten de competitie! Boehoe...
 
Fenerfan37
 
0
18 maart 2024 om 23:04
EDIT: Laat maar
 
TheRoscoe
 
3
19 maart 2024 om 11:22
@lierse Ik gok dat de financiële klap voor het Turks voetbal op zichzelf groot genoeg is dat dit gezien kan worden als de wraakactie van Fenerbahçe. Beetje iets in de zin van "jullie willen ons naaien, wij naaien dan het gehele Turkse voetbal". Iedereen verdient dan een stuk minder, op Fenerbahçe na, want Koc kan het verlies in inkomsten compenseren als ik het zo goed begrijp. Dan komt Fenerbahçe redelijk snel terug en zouden ze vanwege een meer imponerende financiële daadkracht snel uitgroeien tot het Bayern van Turkije. Of dit ook echt zo zou werken, geen idee. In Schotland werden de Rangers teruggezet, het Schotse voetbal leed ook hieronder. Celtic won 11(?) titels op rij, maar werden Europees zwakker en zwakker. Een verschil is dat de Rangers straatarm opnieuw begonnen. In Frankrijk werd Marseille teruggezet en het Franse clubvoetbal leed daar ook onder, clubs zijn relatief gezien zwakker geworden vergeleken met voor de degradatie van Marseille. Het zou best kunnen dat de clubs die overblijven een stuk zwakker zouden worden met het vertrek van Fenerbahçe. Of misschien is het doel niet eens om er zelf sterker uit te komen, maar gewoon om zoveel mogelijk clubs met je mee te nemen in de afgrond. Geen idee. Ik speculeer maar.
 
Shevchenko_7
 
1
19 maart 2024 om 16:40
Lierse, doel is dat spelers van Fener geen straf krijgen, voorzitter van Fener heeft in zijn 6 jaar voorzitterschap 4 maal aangegeven de club uit de competitie te trekken, moet jij eens gokken hoevaak Fener uit de competitie is gegaan.
 
UltraFener
 
38
18 maart 2024 om 20:57
Ik snap dat je zo denkt. Gelukkig hebben we in NL niet dit soort taferelen. Maar in Turkije gaat dit over veel meer dan alleen voetbal. Fener (seculier) vs Trabzon en galatasaray (conservatief islam). En in dat licht sta ik volledig achter de uitspraak van Ali Koc
 
TheMagistrate
 
18
18 maart 2024 om 21:58
Dit gaat maar om voetbal. Het feit dat jij daar zo in staat zegt meer over jou dan over de andere clubs of de staat van het huidige turkse voetbal. Ga lekker tegen een balletje trappen en genieten van de spelers ipv deze onzin.
 
NandoMuslera
 
1
19 maart 2024 om 12:28
Gala is zeker niet conservatief
 
Emz01
 
2
19 maart 2024 om 10:56
De voorzitter van Fenerbahce is mentaal niet in orde. Hij heeft er sinds zijn komst alles aan gedaan om kampioen te worden, maar het is niet gelukt. Hij is zo ongeveer de minst succesvolle voorzitter ooit van Fenerbahce. Ik denk ook dat hij zsm weg wil om zich gewoon weer volledig op het familiebedrijf te richten. Wat betreft het uit de competitie trekken van het team, geloof ik dat het enkel bluffen is. Ali Koc heeft dit vaker geroepen. Ook riep hij vorig jaar nog dat "het onzin is om het team uit de competitie te trekken" en dat een team dat zich terugtrekt gewoon bij de amateurs moet beginnen (4 niveau's lager).
 
UltraFener
 
53
18 maart 2024 om 20:55
Het Turks voetbal is zwaar corrupt. Fener, als seculiere voetbalclub, is sinds Erdogan aan de macht is constant onderdrukt. Deze wedstrijd in Trabzon is slechts een greep uit een ontelbare reeks. Stap maar uit die corruptie competitie. Maak die corrupte bende maar het leven zuur, ik blijf je altijd trouw
 
Vedatovic
 
12
18 maart 2024 om 21:01
Het heeft naar mijn mening ook veel weg van uitsluiting. Puur vanwege de opvattingen van een club. Fenerbahce staat inderdaad bekend om zijn progressieve identiteit en dat is tegen het zere been van veel conservatieven in Turkije.
 
FlackoGS
 
67
18 maart 2024 om 21:15
Het Turkse voetbal is corrupt maar Fenerbahce is zo schoon als het maar kan, natuurlijk.
 
TheMagistrate
 
8
18 maart 2024 om 22:01
Het voetbal is in zijn geheel corrupt, of dit nu in Turkije is of in Nederland. Er worden heen en weer steekpenningen betaald en belangen behartigd. Om nu te doen alsof fenerbahce vrij is van alle corruptie maar de rest niet, is een op zn minst een beetje calimero gedrag. Dat je aangevallen wordt door fans, dat is afkeurenswaardig en behoeft straf en strengere regels maar haal die eierdop van je kop
 
Emz01
 
3
19 maart 2024 om 10:48
Fenerbahce is onderdrukt? In 2011 heeft Fenerbahce de grootste fraude uit de historie van het Turkse voetbal begaan, maar is vrijgesproken. Vrijgesproken, omdat het bewijs zogenaamd onrechtmatig was verkregen. Erdogan heeft Fenerbahce toen keihard beschermd onder het mom van "feto".
 
Fenerfan37
 
19
18 maart 2024 om 21:00
Zeker doen als de spelers van Fenerbahce straffen gaan krijgen. 2e helft is er niet eens gevoetbalt en had nooit uitgespeeld mogen worden. Meerdere spelers geraakt met voorwerpen zelfs ook de grensrechter. Onze keeper is gewond geraakt. Maar we moesten het uitspelen omdat de scheids bang is om de wedstrijd te staken ( mogelijk door de sterke politieke figuren die achter trabzonspor staan ). En dan zie je een dag later dat er wordt gedaan alsof Fenerbahce de schuldige is geweest en zowat 8 spelers van Fener straffen moeten krijgen omdat ze zichzelf hebben verdedigd. Wat een jokers. Gewoon uit de competitie stappen als ze zoiets proberen. Is je competitie helemaal niks meer waard.
 
TheMagistrate
 
29
18 maart 2024 om 22:02
Iemand met z'n allen bespringen en tegen zijn hoofd schoppen is alles behalve verdedigen. Haal die kop uit het zand.
 
Fenerfan37
 
24
18 maart 2024 om 22:17
Die iemand waar jij het over hebt had een mes bij, en had misschien wel 1 of meerdere spelers kunnen neersteken. Wat hadden ze volgens jou moeten doen dan? Wachten tot er iemand doodvalt en dan pas ingrijpen? Ik wil wel zien wat jij in die situatie had gedaan. Wat ze deden is zeer zeker zelfverdediging. En kan op geen enkele wijze bestraft worden. Er was zelfs een supporter die de scherpe onderkant van de cornervlag als speer gebruikte en de spelers achteraan ging. Waar heb je het over man. EDIT: en voordat je conclusies trekt, nee ik keur de trap van oosterwolde niet goed.
 
BurdyM
 
19
18 maart 2024 om 22:46
Misschien had die kerel gewoon niet het veld op moeten rennen? “If you can’t stand the heat, stay out the kitchen” Duidelijk geval van boontje komt om zijn loontje.
 
TheRoscoe
 
4
19 maart 2024 om 11:10
Ik ben het eens met Fenerfan37 en los daarvan voeg ik erop toe dat ik de trap van Oosterwolde wel goed keur. Iemand komt op je af rennen met een mes in zijn mouw en valt je aan. De enige manier om 100% te kunnen garanderen dat je niet doodgestoken wordt, is om de dreiging volledig te neutraliseren. Dat betekent dat je of zijn mes afpakt of dat je op hem intrapt totdat ie niet meer bij kennis is. Het tweede lijkt me makkelijker als profvoetballer met noppen onder zijn schoenen.
 
OREELY
 
13
18 maart 2024 om 21:12
okay wat dan? doek je die hele club op? ga je in de griekse competitie verder? ik snap het hoor, dat het totale chaos was en het ook niet de eerste keer is. maar uit de competitie stappen is wel een heel drastische maatregel.
 
Ayho
 
5
19 maart 2024 om 07:58
Griekse competitie net zo erg. Ik zie het al gebeuren. Fener wint uit bij PAOK. Ze zitten te feesten en hel breekt los.
 
YetisYaForza
 
31
18 maart 2024 om 21:15
Mogelijk is dit een grote bluf om de bond te manipuleren zodat Fenerbahçe spelers niet gestraft worden. Maar mochten ze wel gestraft worden omdat ze zich hebben verdedigd tegen hooligans met dodelijke wapens op zak, dan zou ik ook mijn team terugtrekken. Er was één verantwoordelijke voor het escaleren van alles en dat was de scheidsrechter die de wedstrijd niet staakte bij een 0-2 stand.
 
GS12
 
28
18 maart 2024 om 21:49
Sommige Fenerbahce spelers verdienen het ook om gestraft te worden. Sterker nog, ik vind dat Oosterwolde strafrechtelijk vervolgd moet worden. Als je daar het niet mee eens bent dan ben je een grotere barbaar dan die supporters die het veld binnentreden. "ja maar zij begonnen eerst" is geen excuus.
 
muratdag
 
46
18 maart 2024 om 21:52
Een fan heeft niks op het veld te zoeken, aanpakken die idioten die daar op het veld lopen.
 
MoussaAlex10
 
15
18 maart 2024 om 21:55
Zijn trap sloeg inderdaad nergens op, maar heb er wel van genoten eerlijk gezegd. Alle fans die op het veld traden hadden maar 1 doel en dat was onze spelers pijn lijden dus begrijp ik Oosterwolde, ja. Rende de fan op hem af, nee. Weet jij toevallig waar die ene fan naar toe rende? Wilde hij een andere speler aanvallen?
 
YetisYaForza
 
20
18 maart 2024 om 22:02
Ik vraag me af wat je reactie was geweest als er een Fener supporter op Icardi af zou rennen en Torreira zijn maatje zou bijstaan. Doe aub je gekleurde bril af en reageer niet als een hooligan. Moeten deze spelers toekijken hoe er gekken met scherpe voorwerpen op hun afstormen? Als jij nu gaat lopen smeken voor het straffen van Fenerbahçe spelers die voor letterlijk voor hun leven moesten vechten, dan zegt dat genoeg over jouw barbarij.
 
GS12
 
21
18 maart 2024 om 22:31
Als Torreira of Icardi naar iemand toe rent die op de grond ligt en hem op zijn hoofd schopt dan zou ik hetzelfde zeggen. Dat jij zinloos geweld verdedigt zegt genoeg over jou. En dan heeft ie het left om te beweren dat ik als een hooligan reageer. Jij bent degene die een trap op het hoofd van een man op de grond goed praat!!
 
YetisYaForza
 
10
19 maart 2024 om 00:45
Nogmaals, de man op de grond had een mes op zak. Ik wens jou veel plezier in het verdedigen van potentiële moordenaars.
 
GS12
 
9
19 maart 2024 om 07:40
Nogmaals: de man op de grond is totaal geneutraliseerd en vormt geen gevaar voor iemand. Dat jij het normaal vind om dan alsnog iemand potentieel te vermoorden (een harde schop op het hoofd kan dat doen) zegt echt genoeg over jouw hooligan gedrag. Dus misschien moet jij even kappen met het verdedigen van potentiële moordenaars?
 
madmarcel
 
2
19 maart 2024 om 09:49
@gs12: hij was nog bij kennis en nog niet helemaal onder controle,dus mocht hij daadwerkelijk een mes bij zich hebben dan heeft die Oosterwolde het enige juiste geprobeerd: die gast buiten westen krijgen. Ik vond het er zelf ook uitzien alsof het een beetje onnodig was, maar dat is met een mes het veld opkomen ook dus wat mij betreft is dit een geoorloofde reactie van die speler
 
GS12
 
2
19 maart 2024 om 10:56
@madmarcel Wauw, dus omdat hij nog bij bewustzijn was mag hij doodgeschopt worden? Ondanks het feit dat hij vastgehouden wordt op de grond door meerdere mannen? Jij kan zo aan de slag bij de Amerikaanse politie!
 
TheRoscoe
 
7
19 maart 2024 om 11:12
Beetje advocaat van de duivel spelen dit. Je gaat me trouwens niet wijsmaken dat clubvoorkeur geen rol speelt in deze mening die je nu hebt.
 
GS12
 
6
19 maart 2024 om 12:13
Advocaat van de duivel omdat ik pleit tegen zinloos geweld? Volgens mij zijn de mensen die een onnodige doodschop verdedigen juist een advocaat van de duivel aan het spelen. En wat heeft mijn clubvoorkeur hiermee te maken? Ga alsjeblieft niet je eigen gevoelens op mij projecteren.
 
LegendTurk
 
22
18 maart 2024 om 21:18
Hoezeer ik het geweld afkeur en de gebeurtenissen van gisteren schandalig vind, geloof ik het statement niet. Zo zie ik Fenerbahce niet uit de competitie stappen. Notabene het seizoen waarin ze éindelijk kampioen kunnen worden en een extra ster kunnen verdienen. Een statement dat uit emoties is geschreven. Ik hoop dat alle neuzen gericht zijn op de Turkse voetbalbond. Al deze ellende is te wijten aan hun wanbeleid en schijnmaatregelen
 
bruno22alves
 
22
18 maart 2024 om 21:24
Weetje internationaal is dit groot nieuws en er is ongeloof hoe in godsnaam dit ooit kan gebeuren bij een voetbalwedstrijd, maar dat is internationaal en neutraal. In Turkije wordt er maar naar 1 club gewezen en dat is Fenerbahce, Fenerbahce is de schuldige in deze. Niemand vraagt zich af waarom deze wedstrijd ooit is uitgespeeld. Ben blij dat ziggo af en toe wat wedstrijden uitzend dan kunnen de neutrale mensen ook zien wat er zich afspeelt in Turkije. Niet te vergeten dat er een aantal jaren geleden is geschoten met een vuurwapen op de spelersbus van Fenerbahce precies op een viaduct ‘toevallig’ ook in Trabzon! Ook hier moest Fener zich niet aanstellen en verder spelen. Sterke banden met de overheid betekend alle macht in Turkije.
 
NandoMuslera
 
1
19 maart 2024 om 12:26
Allebei de partijen zijn schuldig heel simpel. Iemand die hoeken links rechts combo's uitdeelt wordt gewoon eerste instantie aangehouden. Vervolgens bepaald de officier aan de hand van de wetten wat voor boete die gene wordt opgelegd. Zowel Trabzon fans en Egemen Korkmaz die sloegen als Fener spelers horen in dit geval gestraft te worden. Althans dit is Turkije en inderdaad daar wordt de hand boven het hoofd gehouden.
 
MoussaAlex10
 
7
18 maart 2024 om 21:29
Dat we ons terugtrekken is natuurlijk bullshit. Je maakt gewoon de hele club kapot, zal vast niet gebeuren. Ben wel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. Dat deze wedstrijd is uitgespeeld is al een wonder te noemen maar wat er daarna gebeurde kan en mag niet gebeuren. Spelers en fans op de vuist al zou ik eerder zeggen dat het hooligans waren. Heb wel genoten van de superman vuist van Osayi. Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren in de toekomst, we zullen het zien.
 
Barthosz Reis
 
24
18 maart 2024 om 21:35
Trabzonspor moet gewoon per direct degraderen, ze hebben heel Turkije voor schande gezet op internationaal vlak. Dit heeft toch niks weg van een voetbalclub joh. Zelf vieren ze het kampioenschap in Istanbul maar owee als je in hun stadion blij bent.
 
NandoMuslera
 
2
19 maart 2024 om 12:23
Zei je dit ook toen Fener fans zich misdroegen, iedereen op het veld aanvielen, alles kapot gooiden of in de fik gooiden wat ze in de weg stond zoals politie auto's?
 
kote
 
10
18 maart 2024 om 21:37
Turks voetbal is zoiezo kapot maar als dit gebeurd als fener eriit gaat klaar turkse voetbal is klaar
 
CanBartu10
 
7
18 maart 2024 om 21:39
Maar moest er net aan denken met al die 'pech dat we hebben.. Stel we degraderen ons eigen en promoveren ons datzelfde jaar niet doordat ze ons daar ook tegenzitten? Haha dat zou wat zijn..
 
ONartallo
 
27
18 maart 2024 om 21:45
Uitstekende zet van Fener, die hiermee de Turkse voetbalbond flink bij de spreekwoordelijke ballen grijpt. Indien Fener zich terugtrekt uit de competitie, is dat een doodsteek voor het Turkse voetbal. Dat zou betekenen dat de punten bijeengeraapt door Fener verdwijnen op de coëfficiëntielijst, wat zou resulteren dat Turkije tot plek 19 (!!!) kan terugvallen. Oftewel, een doodsteek voor Galatasaray indien ze er met de kampioenschap vandoor zouden gaan, wat niks meer voor gaat stellen dan pure statistiek zonder CL. Fener gaat dit natuurlijk gebruiken om geen straffen te krijgen, of zelfs het opstappen van de Turkse voetbalbond zal eisen. En groot gelijk geef ik ze als Besiktas supporter. Tijd voor een revolutie in het Turkse voetbal, weg met dat partijdige voetbalbond en diens verwanten die in opdracht van één specifieke club werken.
 
Aslanlar
 
21
18 maart 2024 om 22:06
Kampioenschap lijkt een moeilijke verhaal te worden, potentieel kunnen een aantal spelers een schorsing krijgen na de wedstrijd tegen Trabzonspor en dan begint het uiteraard. Goedkoop scoren als het sportief succes weer geen zekerheid blijkt te zijn. Je moet het maar als supporter geloven. Wat een zielige vertoning haha. Zo erg is het nog niet geweest, helemaal van onder terug beginnen. Over een paar weken kan hij weer beginnen de claims over alle kampioenschappen die Fener nog moet krijgen.
 
ByRm4
 
24
18 maart 2024 om 23:13
Op dit moment is er ook een soort van ‘coup’ bezig tegen Fenerbahce Net als in 2011. We weten allen welke club hierop loert, dit aanmoedigt en hiervan het meeste zal profiteren, namelijk gs. Ik roep al mijn medesupporters op om niet te reageren op alle provocaties en vooral niet van supporters van deze club die al sinds 1996 wordt gesteund, gesponsord en gefinancierd door de terreurorganisatie Fetö. Daarmee kun je uiteindelijk ook niet in discussie gaan aangezien ook zij sinds geboorte met de liefde voor die kleuren zijn opgevoed. Daarom neem alles met een korreltje zout en wees vooral TROTS op onze club FENERBAHCE. De grootste SPORTCLUB van de wereld. Want dat zijn wij
 
sennalonso2023
 
21
18 maart 2024 om 23:41
Al die waan ideeën van je, terwijl je ook gewoon kunt zeggen dat Galatasaray beter is,vooral als ze het kampioenschap in zicht hebben. Zit gewoon in de DNA van ons om de eindsprint in te zetten en 1ste eindigen.
 
gangstarr
 
26
18 maart 2024 om 23:13
Turkije, een walgelijk voetballand. Deze uitspraken zijn onderdeel van een manipulatieve spel, die door elke Turkse voorzitter wordt gespeeld. Het is bluf. De vertaling is: Als je onze spelers gaat schorsen, dan gaan we huilie huilie doen. Trabzonspor heeft ook alweer allerlei Fener provocatie videos online gegooid om hun eigen hachje te redde. Galatasaray is stil, maar gaat ook wat roepen zodra Fener hun zin krijgt. Kortom: Je hebt in de Turkse competitie alles behalve voetbal. Note: Alle Fener spelers moeten worden vrijgesproken! Lekker voor die malloten die het veld op gingen rennen.
 
bruno22alves
 
14
19 maart 2024 om 00:20
Maar als Melo het doet tegen Besiktas is die een legend! Als Onyekuru of Belhanda het doen zijn ze gangster, maar als je fans uitlacht die je hele stamboom uitschelden en je maakt een simpel hengel gebaartje maakt is het de einde van de wereld. je wordt bekogeld met als en nog wat, waar je keeper een hoofdwond oploopt, vuurwerk wordt gegooid enz enz.. Niet te geloven dat mensen dit nog proberen goed te praten ik snap het gewoon niet. Dit zijn grote wedstrijden, de hele week is het ook zo opgeblazen alsof Rusland op bezoek komt bij Oekraïne. Elke grote wedstrijden maken spelers gebaren naar de tribunes. Krijgen de toeschouwers nu vrijbrief om dit te doen?Moeten wij dit normaal vinden dat mensen met steekwapens het veld op rennen? Gaan we weer zeggen hopen dat het nooit meer gebeurd?
 
MusleraMB
 
6
19 maart 2024 om 00:59
Toen de spelers van fener het gingen vieren wist ik al dat het mis zou gaan. Sinds 2011 grootste vijanden van elkaar. Kartal moest gewoon gelijk tegen zijn spelers zeggen naar de kleedkamer zsm daar vieren. Trabzon supporters zitten heel fout dit mag niet. Maar spelers van fener vooral oosterwolde mag dat niet doen, vol met zn kicksen op de hoofd. Dat kan ook fout gaan stel dat die supporter daar ter plekke dood ging en dan? Ali koc is ook echt een on ervaren persoon. Wacht tot dat de tff wat zegt met schorsingen ga in hoger beroep. Willen ze niet mee werken dan kan je praten over terugtrekken etc. Turks voetbal begint meer op politiek te lijken. Zonde dit...
 
TechnoBastard
 
0
19 maart 2024 om 09:34
Klopt. Mag je nooit goedpraten natuurlijk, maar met het hele eftal uitdagend feest staan vieren (kijk de beelden maar terug) is onnodig provoceren. Daarintegen zou ik zeker van mezelf afbijten (adrenaline) als er mafkezen het veld op komen.. Denk dat iedereen vooral naar zichzelf moet kijken!
 
bardaquinhos
 
6
19 maart 2024 om 07:48
Dit is natuurlijk weer zo een actie buitengewone algemene vergadering gepland over 2 weken pas nadat ze meer weten van de straffen die de spelers krijgen. Dit is een soort dreigement naar de TFF toe, voor het geval de spelers die buiten zelfverdediging hebben gehandeld, zware/lange straffen krijgen. Iedereen weet dat een Turkse competitie zonder Fener of Gala helemaal niets oplevert. Deze dreigement om terug te trekken van de Super Lig zal de straffen van TFF beïnvloeden. Dat is ook het idee .
 
Truthspeaks
 
4
19 maart 2024 om 09:41
Laat ze zich aansluiten bij de Franse of Griekse competitie ofzo, daar past die onrustzaaier Koc beter bij, we hebben gelukkig nog Besiktas, Trabzonspor, en wellicht kunnen de anadolu clubs ook groeien (konya, Sivas etc.). Constant in de slachtofferrol, bah! Helemaal zat die fenev. Ik zeg doen Fener, doei!
 
NandoMuslera
 
1
19 maart 2024 om 12:20
Dat zei de voorzitter van Fener vorig jaar ook en het jaar daarvoor ook en het jaar daarvoor ook. Wanneer ze even in het nauw zitten dreigen ze zich terug te trekken voor mildere straffen. Hij bluft wat.
 
Anfield1892
 
4
19 maart 2024 om 15:46
Ik volg het Turkse voetbal niet, maar kan altijd hartelijk lachen om de gepassioneerde reacties. Voor zover ik het kan volgen zijn de scheidsrechters daar zeldzaam slecht en is corruptie ook wel een dingetje. Alle ingrediënten voor een vermakelijke competitie als je het mij vraagt!