Feyenoord gaat behoorlijke miljoenenklapper maken met nieuwe hoofdsponsordeal
Vrijdag, 15 maart 2024 om 14:02

MediaMarkt gaat de komende jaren de nieuwe hoofdsponsor worden van Feyenoord, zo bericht De Telegraaf vrijdagmiddag. De naam van het elektronicabedrijf moet vanaf de ingang van komend seizoen op de voorzijde van het Feyenoord-shirt geplakt staan.

Het gaat Feyenoord vele miljoenen opleveren. Volgens de ochtendkrant kunnen de Rotterdammers met de nieuwe partnership in de komende drie jaar maar liefst twintig miljoen euro opstrijken.

Eerder sloot Feyenoord al een lucratieve deal met kledingsponsor Castore, en nu gaat de club dus ook goud geld verdienen aan de hoofdsponsor. Zo gaat gaat het de club commercieel- en sportief gezien voor de wind.

MediaMarkt Benelux, dat zijn hoofdkantoor in hartje Rotterdam heeft staan, heeft inmiddels in twaalf Europese landen vestigingen staan. Door de recente Europese successen van De Stadionclub heeft de retailer besloten te investeren in het hoofdsponsorschap.

"Voor MediaMarkt speelt ook een rol dat Feyenoord niet alleen nationaal, maar ook internationaal door lange, redelijk succesvolle deelnames aan de Conference League, de Europa League en ook de groepsfases van de Champions League een grotere uitstraling heeft gekregen", schrijft De Telegraaf.

Ook volgend jaar lijkt het geld zo binnen te stromen bij Feyenoord. Niet alleen de nieuwe sponsor levert de nodige centen op, maar ook de hoogstwaarschijnlijke deelname aan de Champions League-campagne van volgend jaar brengt serieus geld in het laatje.

MediaMarkt volgt dus Europarcs op, dat in 2021 op zijn beurt het hoofdsponsorschap overnam van ASR en Fortis. Daarvoor waren onder andere ook Opel en de Gouden Gids hoofdsponsors bij de Rotterdammers.

Meer nieuws
   
23:57
23:57
Kökçü van de hemel in de hel doordat Benfica zege weggeeft in minuut 93
9
   
23:55
23:55
Youth League-winnaar klaar voor het eerste van AZ: 'Er liggen kansen'
9
   
23:16
23:16
Feyenoord wordt op 'logische' vervanger Slot gewezen: 'Maar hoop dat hij blijft'
1
   
22:55
22:55
Summerville weet welke club Premier League-droom Leeds kan verstoren
5
   
22:19
22:19
Roda eindigt seizoen met kansloze vernedering op eigen veld tegen NAC Breda
60
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (57)

 
JairArsenal
 
18
15 maart 2024 om 14:06
Coolblue én Mediamarkt… doen ze goed. Leuk om te zien dat de sponsorcontracten vooruit gaan.
 
Formus
 
3
15 maart 2024 om 15:22
Hoezo Coolblue dan als Mediamarkt erop staat? Mediamarkt zal nooit een concurrent erbij willen lijkt me. Of heb ik iets gemist?!
 
genieterr
 
20
15 maart 2024 om 14:08
Heel jammer. Coolblue had veel beter gepast als Rotterdams bedrijf. Daar werd openlijk mee geflirt, en nu dus een concurrent, uit Duitsland.
 
MGMV
 
23
15 maart 2024 om 14:15
Coolblue had zeker mooier geweest, maar net als de Rotterdamse haven is het logisch dat zij het hoofdsponsorschap niet ambiã£â«ren (maar zijn ze wel beiden te zien in de Kuip). Wat dat betreft is Mediamarkt zeker een mooie, maar vooral een logischere fit.
 
genieterr
 
4
15 maart 2024 om 15:19
Coolblue zal nu natuurlijk niet neer te zien zijn. Kan mij niet voorstellen dat MM dat afdwingt, is toch een concurrent.
 
MGMV
 
0
15 maart 2024 om 17:04
Kan, hoeft niet. Gassan en Schaap/citroen zijn ook beide partner van Feyenoord. Mediamarkt betaalt ook de volle mep voor hoofdsponsorschap (dus ook zeker voor de Europese exposure) en kan dus ook op hele andere manieren publiek bereiken. Maar goed, dat is net wat Media Markt wil. Die zullen toch Coolblue moeten uitkopen in dat geval lijkt me.
 
JozefKiprich
 
13
15 maart 2024 om 14:16
Blijkbaar wilde MM meer lappen dan CB….wordt de hollandse zuinigheid toch bestraft
 
genieterr
 
2
15 maart 2024 om 15:20
Klopt dat zal het zijn. Aan de andere kant, CB heeft een betere imago dan MM, uiteindelijk straalt dat indirect af op de club. Maargoed, het gaat ook om de centen...
 
RyanGarcia
 
4
15 maart 2024 om 17:47
In een sector waarin vooral oliebedrijven en, gokkantoren en bierfabrikanten domineren zal het imago van MM nog wel meevallen denk ik.
 
bizzlad
 
2
15 maart 2024 om 14:23
Die hadden nog iets goed te maken in Rotterdam Ot: Klinkt als een goeie deal. Helaas gaat dit over de voorkant van het shirt. Betekend dit dat we op de achterkant nog steeds met dat vreselijke Prijsvrij opgecheept zitten?
 
MGMV
 
5
15 maart 2024 om 14:26
Partnership met Prijsvrij is aangegaan voor minimaal 2 jaar, dus; ja.
 
PSVMANUNITED
 
2
15 maart 2024 om 16:15
Met Prijsvrij heb je natuurlijk zo ongeveer de lelijkst mogelijke sponsor te pakken natuurlijk, maar überhaupt vind ik rugsponsoren zo ontzettend lelijk, dat verpest een shirt echt voor mij. In Duitsland hebben ze de clubnaam nog op de rug staan waar ik al geen fan van ben, maar op de rug hoort gewoon de naam en het nummer te staan, niet meer dan dat. PSV met Freo (?) en Goodhabitz vind ik ook hartstikke lelijk terwijl PSV de laatste jaren (sinds Puma) echt mooie shirts heeft naar mijn mening. Als je twee sponsoren wil (wat ik me best kan voorstellen vanuit financieel perspectief), doe dan een mouwsponsor met een korte naam of logo, dat vind ik totaal niet storend. Barcelona dat jaren met Beko op de mouw speelde of Real nu met HP vind ik wel passen bij het shirt.
 
Sulejmanii
 
4
15 maart 2024 om 15:19
Genieter Coolblue was beter geweest, niet dat het relevant is hoor. Coolblue is altijd een van de duurste, maar de klantenservice is uitmuntend. Media Markt weet niet wat klantenservice is. Maar ontopic wie het meest betaald, krijgt gewoon de eer zo werkt het altijd.
 
genieterr
 
1
15 maart 2024 om 15:22
Precies! En nu komt er dus een duits bedrijf op je shirt, waar heel NL weet dat de klantenservice shit is. En tegenwoordig is MM ook geen prijsstunter. En daar moet ik als fan dan tegenaan kijken....
 
MGMV
 
0
15 maart 2024 om 17:07
@sulejmanii - Coolblue was als Rotterdams bedrijf natuurlijk prachtig geweest. Maar hoofdsponsorschap zou voor hen echt alleen interessant zijn als ze Europees (buiten Benelux) ook zouden willen gaan opereren. In Benelux zijn ze al een van de grootste, dus geen reden voor enorme exposure/extra naamsbekendheid (en miljoenen betalen daarvoor).
 
RyanGarcia
 
3
15 maart 2024 om 17:51
Klantenservice van Ziggo is ook shit. Toch blijven mensen het afnemen.
 
robw
 
1
15 maart 2024 om 18:22
Ik lees met verbijstering al deze onnozele Feyenoord supporters reactie. Goede deal voor Feyenoord, vele miljoenen binnen. Snap ondertussen eens waar je vandaan komt. Tientallen miljoenen schuld. Supporters gaan zich haast net zo hautain gedragen als die van 020. Coolblue zal waarschijnlijk niet zoveel willen betalen als Mediamarkt, dus deal lijkt mij logisch. Onzinnige opmerking van het is Duits
 
GluubsterTJ
 
1
15 maart 2024 om 19:20
Coolblue klantenservice top? Heb alleen maar barslechte ervaringen gehad met hen. Ik koop daar echt helemaal nooit meer iets. MM is verre van top, mee eens, maar heeft qua "brand" wel veel meer internationale allure. Zoals Genieterr hierboven zegt: "dat straalt indirect ook af op de club".
 
Sulejmanii
 
0
16 maart 2024 om 14:17
Genieter klopt, alleen met de btw dagen kan je een aardige deal scoren. Maar goed, het is al een feit helaas kunnen jullie er niets meer aan doen als fans.
 
Sulejmanii
 
0
16 maart 2024 om 14:18
MGMV thanks voor de toelichting, daar stond ik niet eens bij stil. Zelfs in Duitsland zal ontelbare Coolblue winkels, toch wel knap hoor wat ze bereikt hebben allemaal.
 
Sulejmanii
 
0
16 maart 2024 om 14:20
Gluub mijn ervaringen zijn veel beter dan die van Mediamarkt, maar zo zie je ook maar dat mensen eigen daadwerkelijk verschillende klantervaringen meemaken. Al snap ik sentiment wel om een Rotterdamse onderneming, maar van sentiment kan niemand 'vreten'.
 
Z-de-GES
 
32
15 maart 2024 om 14:08
Yes! Er mag nu al een standbeeld worden geplaatst voor Dennis te Kloese. Eindelijk lijkt de slapende reus ontwaakt te zijn!
 
Paolo Maldini
 
13
15 maart 2024 om 14:11
In de podcast FC Afkicken zei die dat hij dit had gedelegeerd, dus credits liggen meer bij de Commercieel directeur.
 
FR010FRDAM
 
43
15 maart 2024 om 14:28
Dus hij heeft een goede commercieel directeur aangesteld. Alsnog 2 standbeelden!
 
Ganjabroeder
 
1
15 maart 2024 om 15:03
Podcast zeker een aanrader
 
Rick078
 
7
15 maart 2024 om 14:43
Dennis verdient zeker een standbeeld. Uitstekend beleid en een geweldige zakenman en manager !
 
OnsBerry
 
6
15 maart 2024 om 14:09
Netjes, mooie naam. Hoop alleen voor het shirt van Feyenoord dat ze de naamsvermelding niet zo gaan plaatsen als op het pand hier in Eindhoven Hoe verhoudt zich dit bedrag trouwens met de bedragen die PSV en Ajax krijgen van hun hoofdsponsors?
 
Paolo Maldini
 
1
15 maart 2024 om 14:12
Ajax vangt tussen de 9-12 miljoen per jaar, afhankelijk van hoe ze presteren. Geen idee of ze nu meer vangen, nu Ziggo Sport op de achterkant van het shirt staat.
 
KoenKampioen
 
41
15 maart 2024 om 14:19
Dat is dit seizoen dus hooguit 9 miljoen ??
 
Real_Amsterdam
 
1
15 maart 2024 om 14:21
Zal dar er niet meer aan liggen hoeveel wedstrijden ze spelen? Dus hoe ver ze in de beker/europees komen? Zo verschrikkelijk veel mensen gaan er niet minder kijken naar eredivisiewedstrijden als het een jaartje minder gaat
 
1AFCAjax1
 
4
15 maart 2024 om 14:21
En dan krijgt Ajax ook nog een paar vouchers per jaar voor een vakantiehuisje op Curacao!
 
fiorenoord
 
0
15 maart 2024 om 15:10
@real_amsterdam Ik vraag me eigenlijk wel af wat dat scheelt bij het aantal kijkers van ED-wedstrijden. Aan de andere kant gaan er nu misschien wel meer supporters van andere clubs kijken uit leedvermaak. Het is natuurlijk wel zo dat ze voor CL-wedstrijden meer geld zullen vangen dan voor EL of Uecl.
 
Fossen
 
9
15 maart 2024 om 14:15
Feyenoord krijgt in 3 jaar, 20 miljoen. Dus 6,66 miljoen per seizoen ongeveer. PSV krijgt een vergelijkbaar bedrag, aangezien er nu 6 sponsoren in Brainport zitten die allemaal ruim 1 miljoen per seizoen betalen. Definitie van 'ruim 1 miljoen' is nogal vaag maar het schijnt in totaal boven de 7 uit te komen. De looptijd per bedrijf verschilt wel.
 
OnsBerry
 
4
15 maart 2024 om 14:24
Kijk, dat is wel interessante en relevante achtergrondinformatie. Ze komen dus ongeveer gelijk met PSV en Ajax loopt nog een stukje voor.
 
fc moulijn
 
3
15 maart 2024 om 14:11
Zijn toch weer goede berichten dit. Mooi om te zien dat we nu ook dit soort contracten binnen kunnen halen
 
mitchfrfc
 
0
15 maart 2024 om 14:17
Is nog helemaal niet rond man
 
ernesto22
 
9
15 maart 2024 om 14:17
De volgende stap van het succes, de commerciële aantrekkingskracht goed gebruiken. Mooi om te zien dat Feyenoord duidelijk uit het dal is waar ze toch jaren in zaten. Geen club kan in NL het Bayern worden, omdat wij midden in de voedselketen zitten. Iedere topclub in NL word leeggekocht en dat houd je niet tegen.
 
roypsvakzz
 
3
15 maart 2024 om 14:19
Kan zijn dat ik het mis heb of mijn informatie niet klopt want het is al even terug dat ik toevallig iets las over de hoofdsponsoren in Nederland. Maar ik dacht dat de Europarcs deal ergens rond de 6 miljoen per jaar lag. Meer is natuurlijk altijd mooi maar dan zal het niet heel veel verschil maken als je met een begroting van meer dan 100 miljoen voor een seizoen werkt. Of zit ik helemaal mis over de vorige hoofdsponsor? Edit: Echt harde cijfers kan ik niet vinden maar wel een interview van quote met de eigenaar van Europarcs. Is het meer of minder dan €6 miljoen? Bruil: ‘je zit aardig goed. Dus niet echt zeker maar dan zal het er ook niet heel ver vanaf zitten.
 
HenkieKoffie
 
2
15 maart 2024 om 14:57
Europarcs betaald 5 miljoen vast wat kon oplopen tot 5,5. dit seizoen betalen ze 4,5 tot 5 omdat wij te lang sukkelde met het aanstellen van een sponsor. Vandaar Prijsvrij om het gat op te vullen. Mediamarkt gaat zo'n 6,5 miljoen per jaar betalen plus een bonus. prima deal. Na 3 jaar presteren kunnen wij nog geen ajax achtige bedragen verwachten. Maar dit is weer een goede stap.
 
ADRO
 
0
15 maart 2024 om 14:25
Had verwacht dat Mohammed Hamdi uit een ander vaatje had getapt dan het Duitse concern Mediamarkt. Als het bedrag klopt is dat al een klap meer dan Europarks aan ons heeft betaald. Al met al een goede stap weer in de juiste richting
 
MGMV
 
6
15 maart 2024 om 14:27
Commercieel manager is Ruud van der Knaap.
 
ADRO
 
2
15 maart 2024 om 14:30
Oh echt dacht dat Mohammed Hamdi met dit dossier was belast. Maar inderdaad je hebt gelijk, excuus. Hamdi moet meer buitenlandse bedrijven richting Feyenoord krijgen.
 
Zanazanyan
 
2
15 maart 2024 om 14:29
Zolang die verschrikkelijke rugsponsor maar weg gaat. Of in ieder geval onder het rugnummer, wat een verschrikking.
 
ADRO
 
2
15 maart 2024 om 14:31
Dat blijft nog minimaal één seizoen, aangezien ze voor twee jaar hebben getekend.
 
Zanazanyan
 
2
15 maart 2024 om 14:45
Je hebt nog gelijk ook.. zucht, weer een jaar lang eenzaam protest voeren en geen shirt kopen.
 
bizzlad
 
3
15 maart 2024 om 14:53
Niet eenzaam....dit is het eerste seizoen in decennia dat ik geen shirtjes koop. Met mij velen anderen. Vrees alleen dat het weinig verschil gaat maken
 
ADRO
 
2
15 maart 2024 om 15:17
Vind overig het tenue niet heel lelijk alleen de sponsor achterop is om te janken. Heb nog wel getwijfeld over dat donkere shirt met de map van Rotterdam erop die vond ik wel heel tof.
 
Zanazanyan
 
1
15 maart 2024 om 15:39
Tenues dit jaar zijn inderdaad niet lelijk maar die rugsponsor verknalt het helemaal voor mij. Vind het zwarte shirt met gele accenten zelfs een van de mooiere shirts van de laatste jaren. Des te ‘jammerder’ dat ik het vind van zo’n rugsponsor.
 
robw
 
0
15 maart 2024 om 19:13
Als jij het bedrag overmaakt naar Feyenoord wat zij betalen , halen wij het er direct af
 
Zanazanyan
 
0
16 maart 2024 om 00:13
Even gekeken, kom nèt te kort Rob.