'Feyenoord heeft plan klaarliggen om vertrek van Botteghin op te vangen'
Dinsdag, 30 juni 2020 om 07:10

Feyenoord bereikte maandag na lange onderhandelingen een akkoord met Leroy Fer over een nieuw contract. Tegenover het aanblijven van de dertigjarige middenvelder staat het vertrek van Eric Botteghin, met wie geen overeenkomst kon worden gevonden over een nieuwe verbintenis. Volgens het Algemeen Dagblad bestaat er een 'reële kans' dat dit wordt opgevangen door Edgar Ié ook volgend seizoen te huren van Trabzonspor.

De 32-jarige Botteghin gaat Feyenoord na vijf jaar achter zich laten. De Braziliaan is niet de enige centrumverdediger die deze week uit zijn contract loopt, want in een eerder stadium werd al bekend dat Jan-Arie van der Heijden transfervrij zou vertrekken. Trainer Dick Advocaat lijkt volgend jaar daarentegen wel te kunnen beschikken over Sven van Beek, die praktisch het hele afgelopen seizoen aan zich voorbij moest laten gaan wegens een enkelblessure en kort voor het gedwongen einde van de Eredivisie door de coronacrisis zijn rentree maakte.

Verder bevat de selectie van Feyenoord met Marcos Senesi en George Johnston nog twee centrumverdedigers, al speelde de van Liverpool overgekomen Schot dit seizoen geen minuut. Ié kwam daarentegen tot negentien officiële wedstrijden en moet nu ook komend seizoen gehuurd worden van Trabzonspor, waar zijn contract nog loopt tot medio 2022. Naast een centrumverdediger bevat het verlanglijstje van Advocaat nog een linksbuiten en een middenvelder.

Met Christian Conteh lijkt er op korte termijn een linkeraanvaller aan de selectie te worden toegevoegd. De twintigjarige aanvaller sprak reeds met technisch directeur Frank Arnesen, moet op korte termijn medisch gekeurd worden en wordt tegen een kleine transfersom overgenomen van FC Sankt Pauli. Het Algemeen Dagblad betwijfelt of Conteh, die afgelopen seizoen negen keer in actie kwam voor FC Sankt Pauli, direct een vervanger kan zijn voor Luis Sinisterra, die nog tot het einde van het kalenderjaar uit de roulatie is met een knieblessure. Advocaat wil het liefst een 'linkerspits met ervaring', een profiel waar de eerder genoemde Bryan Linssen goed bij past.

Advocaat verwelkomde reeds Mark Diemers, maar wil nog een middenvelder aan zijn selectie toevoegen. Oguzhan Özyakup (Besiktas, was gehuurd), Yassin Ayoub (Panathinaikos), Liam Kelly (nu verhuurd aan Oxford United) en Renato Tapia verlieten Feyenoord afgelopen jaar. Tapia was in het bezit van een aflopend contract en vertrekt derhalve transfervrij uit De Kuip. Celta de Vigo is naar verluidt in de markt om de middenvelder uit Peru binnen te halen.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
0
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Aston Villa, maar vergeet zichzelf te belone
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
6
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
25
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (38)

 
DVV20
 
25
30 juni 2020 om 07:35
Ie nog een seizoen huren word ik niet vrolijk van. Na zijn debuut, waar hij een paar goede acties had, is toch wel gebleken dat hij de rust en het overzicht mist. Hij is snel, maar dat moet ook wel als je zo vaak verkeerd gepositioneerd staat. Geef liever de kans aan een eigen (jeugd) speler.
 
Guandriks
 
17
30 juni 2020 om 09:34
Ik hoop dat Feyenoord die Hecke ophaalt.
 
JustinRegeer
 
3
30 juni 2020 om 11:23
Is al nagenoeg rond met As Monaco
 
Yuto
 
3
30 juni 2020 om 11:24
Er zijn op dit moment geen centrale verdedigers in de jeugd die klaar staan. Vind het altijd wel zo makkelijk om te zeggen dat Ie niet goed is. Hij heeft meer goeie dan slechtere wedstrijden gespeeld. Het is geen topper, nee, maar hij is met zijn snelheid en tackles gewoon een extra wapen. Zou niet inzien waarom je hem niet opnieuw zou huren, mits het budget het toelaat.. Hoe breder de selectie hoe beter.
 
DVV20
 
3
30 juni 2020 om 11:49
Mee eens dat Hendriks het niveau nog niet aan kan en Geertruida gewoon te kort komt. Maar Ie heeft ook aangetoond te kort te komen. Waarom dan geld in een put gooien door hem te huren? Kan je beter speelminuten geven aan eigen spelers. Een huurspeler moet een duidelijke versterking zijn, niet erbij zijn voor de breedte. Verder ben ik het niet met je eens, Ie heeft veel meer slechte wedstrijden gespeeld dan goede. Daarbij is het fijn dat hij snel is en een 'goede' tackle heeft, maar hij moet dit ook gebruiken om zijn verkeerde positionering telkens te herstellen.
 
DNeres
 
0
30 juni 2020 om 13:42
IE heeft laten zien te kort te komen? Ik vraag mij af hoe jij naar voetbal kijkt. De meeste verdedigers mogen dromen om zijn natuurlijke fysiek te hebben. Dat hij af en toe verkeerd staat valt op te coachen. Dat zijn de enige momenten dat hij soms in een lastige situatie terecht komt wat hij vervolgens vaak weer moet herstellen en gelukkig ook kan, maar zeggen dat hij te kort komt dan heb je alleen paar beelden gezien waarin hij in de fout ging. IE heeft gewoon coaching nodig en zou daar aankomend seizoen extra op getraind moeten worden. Het fysiek wat hij heeft krijg je niet zomaar, maar leren positioneren kun je aan werken.
 
Yuto
 
2
30 juni 2020 om 13:50
Onzin. Hij heeft natuurlijk ook mindere potten gespeeld, maar dat zijn de potten die mensen blijkbaar onthouden, want hij heeft meer goede dan slechte potten gespeeld.. Botteghin heeft meer drama potten gespeeld dan hem hoor, maar daar hoor je niks over, aangezien hij in de laatste wedstrijden degelijk was.. Je kan wel alles gokken op je jeugd, maar dan moet er wel wat zijn, Hendriks zou in de toekomst nog kunnen en in Geertruida heb ik 0 vertrouwen, en van Beek ga ik niet eens over beginnen. Hij zal niet super duur zijn, dus het is gewoon een goeie constructie voor Feyenoord.
 
Yuto
 
0
30 juni 2020 om 13:51
Inderdaad Dneres. Plus, als hij al die facetten zou beheersen, dan had hij natuurlijk niet bij Feyenoord gespeeld. Dit is een een jongen die fysiek sterk is, ontzettend snel en goed kan verdedigen, die dingen die jij noemt kunnen worden verbeterd door goede coaching.
 
LW88
 
10
30 juni 2020 om 07:38
Je zou toch verwachten van een club als Feyenoord dat er wel wat talent rondloopt op Varkenoord. Het kan toch niet zo zijn dat er louter verdedigend talenten tussenzit die minder zijn dan Van Beek of een Ie?
 
repuiztav
 
27
30 juni 2020 om 07:46
Hendriks zit er het dichtst tegenaan en die heeft ook zeker veel potentie. Echter is hij linksbenig en gaat Dickie nooit met twee linksbenige centrale verdedigers spelen. Gek genoeg durven heel weinig coaches dat aan, maar zie je vaak genoeg wel twee rechtsbenige spelers. Wat daar de reden van is, is mij dus ook een raadsel.
 
ProEvo
 
11
30 juni 2020 om 07:54
Hendriks zit er dicht tegenaan en Geertruida kan er ook spelen. Ik zie ook liever Hendriks dan Ie. Ie begon heel sterk en had af en toe uitstekende ingrepen, maar maakte ook (te) veel domme fouten. Ik snap wel dat er een CV bij komt, omdat alleen Senesi, Johnston, Van Beek, Hendriks en evt. Geertruida wel erg jong, onervaren of net niet (Van Beek) is.
 
Weef
 
7
30 juni 2020 om 08:55
De huidige lichting van 019 is niet heel sterk, zeker achterin. Hendriks is er nog niet klaar voor en Geertruida vind ik fysiek tekort komen als CV. Van vbeek en Johnstone vind ik lastig om het niveau in te schatten, maar lijkt me sterk dat die er gelijk staan. Toch ben ik ook geen voorstander van het huren van Ié. Hij kan redelijk meekomen, maar hem huren voegt geen waarde of kwaliteit toe aan de selectie. Neem dan een gok en haal van Hecke van Nac. Al weet ik niet of daar geld voor is. Echter zal een speler van NAC toch nooit heel veel kunnen kosten? Met Ié gooi je ook weer 6 ton salaris weg ofzo.
 
rbn_
 
5
30 juni 2020 om 09:46
Klopt, daarom ben ik blij met de O21 competitie. Speler als Hartman heb ik via de livestream ook hele goede wedstrijden zien spelen. Misschien nog ff een jaartje in zo'n competitie, wellicht een keer mee doen in een bekerwedstrijd, kan net het stapje zijn om daarna aan te sluiten bij Feyenoord 1. Zo heb ik dat met nog meer spelers.
 
DNeres
 
0
30 juni 2020 om 13:42
Welke talenten op de Nederlandse velden is er beter dan Ie? Ben wel benieuwd.
 
VoetbalVreugd
 
14
30 juni 2020 om 07:50
Vind het toch jammer dat Botteghin niet verlengt. Vond het de eerste jaren echt een ramp af en toe, maar de laatste twee seizoenen was hij vrij stabiel. Tevens waardevol geweest met zijn kopgoals. Ik vind Ie, afgezien van zijn eerste drie wedstrijden, maar een matige indruk maken en mijn ergste nachtmerrie is dat Van Beek er straks weer in staat...
 
YungBaloo
 
8
30 juni 2020 om 07:56
Met alle respect, maar dat moet je toch niet willen als Feyenoord zijnde. Deze man heeft wel degelijk prima wedstrijden gespeeld in het begin, maar bleek daarna veel te wisselvallig.
 
Yuto
 
2
30 juni 2020 om 11:25
Haha, en dan van beek weer zeker een kans geven? Nou, nee, die is niveau Jupiler League.
 
laurens92
 
7
30 juni 2020 om 08:04
eJ kan het een plan noemen, maar niet bepaald een waar je blij van wordt als supporter. Ie speelde zijn eerste wedstrijd goed en heeft daarna slippertje op slippertje gemaakt. Het is een laag risico aangezien je weet wat je krijgt, maar niet bepaald getuigende van ambitie. Zou toch liever Eric zien bijtekenen.
 
La~Decima
 
13
30 juni 2020 om 08:13
Kom maar terug bij Groningen. Dan halen we Van Dijk, Suarez ook terug en vragen we Nevland om weer zijn rentree te maken. Titel 2020/2021 here we come. Even zonder grappen, knap hoe Bottegin het maximale uit zijn carriere heeft gehaald. Nu nog even lekker cashen.
 
LaPaloma
 
4
30 juni 2020 om 08:28
Ié, aardige speler voor Feyenoord, maar waarom weer huren? Huren kost je alleen maar salaris en levert verder niks op. Na een jaar sta je weer met lege handen. Feyenoord maakt in mijn ogen structureel dezelfde fouten. Mits ze een optie tot koop bedingen natuurlijk.
 
El Fenomeno
 
2
30 juni 2020 om 09:25
Ié is een verschikking. Geen versterking en een brok van ellende.
 
NUFC_U2
 
5
30 juni 2020 om 08:49
Best apart dat Ié nog een keer gehuurd wordt, zo'n verpletterende indruk heeft hij toch niet achter gelaten ? Is er dan geen jong talent die met Van Beek moet concurreren voor de RCV-plaats ? Wie weet er meer ?
 
ProEvo
 
0
30 juni 2020 om 09:03
Die is er niet echt. Johnston (deed het erg goed in het tweede vorig seizoen) en Hendriks zitten er tegenaan, maar allebei linksbenig. Van Beek en Geertruida heb je dan voor rechts. Geertruida zal echter vooral RB spelen en Van Beek heeft genoeg kansen gehad, dat wordt hem niet meer voor Feyenoord. Ik zie liever iemand anders komen dan Ie, maar snap dat er een CV bij moet.
 
rbn_
 
4
30 juni 2020 om 09:51
Van Beek heeft eigenlijk een hele rare carriere. Ik kan mij nog herinneren dat Van Beek echt hele goede en stabiele wedstrijden speelde. Johan Derksen was destijds ook lyrisch. Een echte verdediger noemde hij hem. Raakte daarna regelmatig geblesseerd, kwam toen terug en was heel slecht. Raakte daarna zwaar geblesseerd en nu heb ik geen flauw idee wat zijn niveau is. Mocht hij echt terug komen op het hoogste niveau wat hij gehaald heeft, dan is het prima. Ik heb er zelf mijn twijfels over.
 
gloryUnited
 
0
30 juni 2020 om 11:35
van Beek was vooral het jaar onder Rutten stabiel en talentvol. Toen stond er een jonge jongen zonder angst met bravoure die redelijk kon verdedigen
 
JustinRegeer
 
4
30 juni 2020 om 11:36
Zo zie je maar weer dat ook Arnesen geen wonderen kan verrichten. Spelers als Bozenik, Ozyakup, Diemers, IE zijn geen spelers waarmee ze dichterbij Ajax en Psv kunnen komen. Vind zelfs dat AZ beter spelersmateriaal heeft dan Feyenoord.
 
rbn_
 
5
30 juni 2020 om 12:16
Wat bedoel je precies? Botteghin had een paar jaar geleden een salarisverhoging gekregen maar inmiddels is hij ook weer een aantal jaren ouder en heeft Feyenoord hem een contractverlenging met minder salaris aangeboden. Dat lijkt me prima. Maar ik kan mij Botteghin voorstellen dat hij in zijn laatste jaren als speler nog even flink wilt cashen. Ozyakup snap ik niet waarom hij er tussen staat. Is volgens mij een goede speler alleen hebben wij te weinig gezien ivm de corona. Diemers is nog even afwachten hoe hij gaat presteren maar het is een typische Advocaat aankoop. Een speler met een bepaalde leeftijd waarin je stabiliteit verwacht. Misschien wel een type Schone (qua leeftijd naar een topclub).
 
repuiztav
 
7
30 juni 2020 om 12:29
Knap dat jij Bozenik al afschrijft, terwijl hij een handjevol wedstrijden heeft gespeeld.
 
JustinRegeer
 
6
30 juni 2020 om 12:33
Ik schrijf hem niet af maar ik vind het ook geen topper. Jij wel? Ik vind Tadic van Ajax, Malen van Psv en Boadu van AZ allemaal betere en completere spitsen dan deze Bozenik.
 
Guandriks
 
2
30 juni 2020 om 12:46
Ik vind anders Sinisterra en Berghuis fantastisch. Stengs is een flink niveau lager dan Berghuis op dit moment en Sinisterra was voor zijn blessure echt bezig met fantastische wedstrijden.
 
JustinRegeer
 
3
30 juni 2020 om 13:07
Stengs kun je dan beter qua leeftijd vergelijken met Sinisterra. En dan vind ik Stengs een groter talent dan Sinisterra.
 
rbn_
 
2
30 juni 2020 om 13:19
Ik vind dat echt 50/50. Sinisterra was ontzettend goed bezig, helaas raakte hij geblesseerd. Stengs raakte laatste maanden geen knikker.
 
JustinRegeer
 
3
30 juni 2020 om 13:30
Dan zou ik graag de statistieken willen zien van Stengs en Sinisterra
 
rbn_
 
0
30 juni 2020 om 14:21
Jammer dat Squawka niet meer statistieken laat zien. Zag via Transfermarkt website dat Sinisterra in iedere 147 minuten bij een goal was betrokken (assist/doelpunt) in de Eredivisie. Stengs 166 minuten. Maar dat zegt lang niet alles.
 
JustinRegeer
 
1
30 juni 2020 om 14:42
Stengs 10 goals en 12 assists gemaakt vorig seizoen in alle competities in 39 wedstrijden.Sinisterra 7 goals en 8 assists gemaakt in alle competities in 32 wedstrijden. Maar statistieken zegt niet alles inderdaad. Vind Stengs wel completer hij kan ook goed op de 10 positie spelen, is comfortabeler aan de bal en heeft een betere steekpass in huis.
 
rbn_
 
3
30 juni 2020 om 14:47
Sinisterra 7 goals, 8 assists. Als ik het deel door het aantal minuten van compleet seizoen dan: Sinisterra betrokken iedere 163 minuten. Stengs 165 minuten. Maar dat zegt niks over keypasses e.d.
 
zwollywood038
 
2
30 juni 2020 om 12:29
Aub geen Ie , en al helemaal niet huren! Matige verdediger. Dan kun je net zo goed van Beek er weer in zetten. Beide doen wel eens wat goed maar maken ook veel foutjes.
 
rbn_
 
1
30 juni 2020 om 13:10
Met Senesi, Johnston en Van Beek heeft Feyenoord nog maar 3 centrale verdedigers. Er moet dus sowieso 1 bij komen.