'Feyenoord herziet standpunt en gaat vol voor buitenlandse huurdeal'
Maandag, 10 augustus 2020 om 14:24

Francesco Antonucci vertrekt zo goed als zeker deze transferperiode bij AS Monaco en volgens Feyenoord Transfermarkt beschikt Feyenoord over zeer goede papieren om de aanvallende middenvelder aan de selectie toe te voegen. Technisch manager Frank Arnesen zet naar verluidt in op een huurovereenkomst inclusief een koopoptie voor de pas 21-jarige Antonucci. Een exact koopbedrag wordt echter niet genoemd.

Feyenoord Transfermarkt meldde maandagochtend nog dat de eventuele komst van Antonucci naar De Kuip op een laag pitje was gezet, daar de voorkeur uitging naar het binnenhalen van een vervanger van de geblesseerde Sven van Beek. Inmiddels lijken de verhoudingen op de transfermarkt dus weer anders te zijn. Antonucci ligt in Monaco nog twee seizoenen vast, al lijkt er geen uitzicht te zijn op speeltijd in de hoofdmacht. Een nieuwe verhuurperiode elders ligt derhalve voor de hand, met Feyenoord als belangrijke gegadigde.

'Feyenoord gaat vol de strijd aan met PSV en AZ om KKD-smaakmaker'

Eén van de smaakmakers in de Keuken Kampioen Divisie van afgelopen seizoen heeft de aandacht getrokken van Feyenoord.Lees artikel

Antonucci is geen onbekende in Nederland. De aan Feyenoord gelinkte spelmaker maakte tussen 2015 en 2017 deel uit van de jeugdopleiding van Ajax en hij werd afgelopen seizoen door AS Monaco verhuurd aan FC Volendam. Antonucci ontpopte zich tot één van de smaakmakers in de Keuken Kampioen Divisie, met 11 doelpunten en 5 assists in 21 wedstrijden als bewijs van zijn goede vorm.

Mede door zijn sterke optredens namens FC Volendam verscheen Antonucci al eerder op de radar van Ajax, AZ, FC Twente en Standard Luik. Feyenoord wist eerder al Mark Diemers, Bryan Linssen en Christian Conteh naar De Kuip te halen. Daarnaast is de komst van Bernardo Silva volgens verschillende Portugese media bijna afgerond. De negentienjarige middenvelder, afkomstig van Benfica, ondergaat naar verluidt dinsdag een medische keuring. In Rotterdam-Zuid ligt een vierjarig contract voor hem klaar.

Meer nieuws
   
07:02
07:02
De Telegraaf: Geertruida 'wil dolgraag naar Liverpool' en staat ook op de radar
0
   
07:00
07:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
17
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Feyenoord kan in elk geval één potentiële vervanger van Slot doorstrepen
9
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (36)

 
Larsaah1
 
17
10 augustus 2020 om 14:45
Weer een goede zaak op de maandag middag! Nu heb je 7 jongens die goed genoeg zijn op het middenveld, en als hij niet goed genoeg is kan je hem altijd laten gaan na een jaar. Speelt tie de sterren van de hemel kan je hem houden. Goed gehandeld van de TD!
 
Darkblade
 
17
10 augustus 2020 om 14:52
Nu nog hopen dat van Hecke wordt binnengehaald en dan gaat Feyenoord er, imo, flink op vooruit ten opzichte van vorig seizoen.
 
DeVisser
 
6
10 augustus 2020 om 15:07
Als ie niet goed genoeg is kan je hen laten gaa., speelt ie de sterren van de hemel dan hou je hem? Je snapt dat de speler zelf beslist he, optie tot koop wil niet zeggen dat de desbetreffende speler naar Feyenoord gaat, hij moet uiteindelijk zijn handtekening zetten! Dus optie tot koop zegt helemaal niets. Plus als Antonucci 1 seizoen goed zou spelen bij Feyenoord is die gewoon weer weg!
 
Goalski
 
16
10 augustus 2020 om 15:20
Ligt er maar net aan hoe het contract tussen antonucci en Feyenoord is opgesteld, wanneer hij nu zijn handtekening zet voor een huurperiode met optie op een 3jarig contract, dan is het daarna 100% aan Feyenoord om hem te kopen of te laten gaan.
 
MGMV
 
28
10 augustus 2020 om 15:23
Als Antonucci niet wil dat er een optie tot koop in het contract zit, moet 'ie inderdaad zelf beslissen en dat niet tekenen en enkel verhuurd worden. Want de optie tot koop betekent in feite simpelweg dat Feyenoord een eenzijdige optie heeft om 'm definitief over te nemen.
 
Larsaah1
 
3
10 augustus 2020 om 15:31
Tuurlijk moet hij dit zelf beslissen maar bedoel in dit geval voor Feyenoord zelf. Als hij goed genoeg is zal hij zelf ook z’n handtekening moeten zetten natuurlijk. Verkeerd verwoord??
 
De.TheKing
 
1
10 augustus 2020 om 15:32
Een dergelijke constructie bestaat, maar komt zelden voor. Dat wordt dan ook doorgaans geen optie tot koop genoemd maar een optie voor nog een jaar.
 
Quancios
 
6
10 augustus 2020 om 15:34
MGMV, ja daag dat is natuurlijk totaal niet waar. Die optie tot koop geldt gewoon tussen de clubs. Dat betekent dat Antonucci voor een bepaald bedrag kan worden overgenomen van AS Monaco, mits hij er zelf uitkomt met Feyenoord. Of denk je dat de zaakwaarnemer van Antonucci ook nu alvast het salaris van een eventueel 3-jarig contract uitonderhandelt?
 
MGMV
 
13
10 augustus 2020 om 16:04
Quancios - ''of denk je dat de zaakwaarnemer van Antonucci ook nu alvast het salaris van een eventueel 3-jarig contract uitonderhandelt?'' - Waarom zou dat vreemd zijn?
 
Siceramo
 
5
10 augustus 2020 om 14:48
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of Antonucci een versterking is. Volendam heeft het goed gedaan afgelopen jaar en zijn cijfers spreken voor hem, maar ik kijk geen KKD dus heb hem niet zien voetballen. Zijn er wellicht Volendam-supporters die kunnen inschatten of hij goed genoeg is voor Feyenoord?
 
JanMulder.12
 
25
10 augustus 2020 om 14:59
Hij was bij Volendam echt buitencategorie. Eigenlijk een wonder dat hij bij Volendam heeft gespeeld. Hij blonk vooral uit vanwege zijn surplus aan techniek en inzicht in de Kkd. Ploegen in de KKD worden echter verslagen door clubs uit de Tweede Divisie. Oftewel: amateurs. Zo hoog heb ik die competitie dus niet staan. Ik denk dat hij met zijn kwaliteiten minder verschil zal maken in de Eredivisie. Simpelweg omdat het niveau daar een stuk hoger ligt. Fysiek gezien is hij niet heel sterk waardoor je technisch en inzichtelijk wel heel goed moet zijn wil je het verschil maken. Helemaal bij een club als Feyenoord. Ik verwacht niet dat hij dit seizoen een basis plek verovert bij Feyenoord. Ook omdat Dick niet gek is op jonge talenten die nog wel eens door de mand vallen. Dick houdt van zekerheid en gelijk heeft hij met zijn laatste jaar als trainer (althans, dat vermoeden we). Misschien wel in de toekomst als hij fysiek ook stappen maakt. Hij heeft wel zeker talent en is nog jong dus in die zin goeie aankoop.
 
Siceramo
 
3
10 augustus 2020 om 15:53
Dank voor de toelichting! Als het om een huurovereenkomst gaat, heeft het gezien jouw toelichting dan niet veel zin. Maar als er een koopoptie wordt toegevoegd wellicht wel. Ik ben benieuwd!
 
JanMulder.12
 
5
10 augustus 2020 om 15:55
Graag gedaan! Precies! Alleen een huurdeal had ik het laten varen. Maar met de optie tot koop wordt het interessant!
 
TheRoscoe
 
35
10 augustus 2020 om 14:50
"Daarnaast is de komst van Bernardo Silva volgens verschillende Portugese media bijna afgerond." Even een error-momentje in mijn hoofd, maar er is dus nog eentje.
 
sprokkie
 
4
10 augustus 2020 om 15:04
Er voetballen er volgens transfermarkt zelfs 4! Zal wel de 'de Jong' van Portugal zijn.
 
YoniJanssen
 
8
10 augustus 2020 om 14:50
Hiermee sla je twee vliegen in een klap naar mijn inzien. Een middenveld met Fer Kokcu en Antonucci is smullen geblazen. Gaat ten koste van Toornstra maar die zal je zo met zijn tomeloze inzet en zijn conditie op rechtsback kunnen zetten waardoor geertruida stand in is van Botteghin zo lang van Beek geblesseerd is. Begint toch een heel degelijk elftal te worden.
 
Ijsmuts
 
16
10 augustus 2020 om 14:59
Toornstra kan helemaal niet verdedigen. Die heeft een goed loopvermogen en een goed schot maar verdedigend positioneel slaat het nergens op wat hij laat zien, dus nee. Dat kan hij echt niet. Overigens kan ik me niet voorstellen dat Antonucci per direct een niveau hoger is als Toornstra of Diemers op het middenveld. En daar zitten Burger en zelfs Kelly ook nog achter.
 
MGMV
 
12
10 augustus 2020 om 15:03
Eens. Bovendien moeten we nog maar zien wie Toornstra eruit gaat spelen, aangezien hij daar nog altijd belangrijk is.
 
YoniJanssen
 
2
10 augustus 2020 om 15:06
Tegen de toppers hoef je dat niet te doen. Vind dat je hem erg onderschat hier. Tegen de middenmoot en laagvliegers kan het makkelijk. Hij levert ook goede voorzetten af en heeft diepgang.
 
Ijsmuts
 
4
10 augustus 2020 om 15:14
@yoni; ik vind dat je Toornstra nogal onderschat mbt zijn kwaliteiten op het middenveld als je inschat dat Antonucci hem er direct uitspeelt. De aanvallende dreiging van Toornstra zou je als club uit het rechterrijtje prima moeten kunnen neutraliseren door een snelle speler links voorin te laten hangen. Laat Toornstra maar een paar keer lopen en zorg dat een middenvelder die zone afdekt. Bij balverlies aan Feyenoords kant staat jouw snelle linksbuiten tegenover Botteghin. Als nou iets is gebleken tijdens de nederlagen tegen de kleinere clubs is dat Feyenoord vooral behoefte heeft aan verdedigende stabiliteit.
 
YoniJanssen
 
1
10 augustus 2020 om 16:20
Nu ga je er dus van uit dat een lager team een speler lekker voorin laat staan tegen een beter elftal. Waar dan veel echte voetballers aan een zijde staan. Voor de winterstop is antonucci vaste basisspeler. Toornstra is en stuk verder dan nieuwkoop imo
 
Ijsmuts
 
1
10 augustus 2020 om 17:50
Dan raad ik je nog eens aan Toornstra zn verdedigende bijdrage (niet zn loopvermogen of drukzetten) maar zn positionering en 1-tegen-1 verdediging na te kijken. Daarin is hij zeker niet verder dan nieuwkoop (of eigenlijk elke andere middenvelder bij feyenoord). Ja, aanvallend zou het moeten kunnen ja, maar verdedigend stabiel zijn is bij jou blijkbaar geen vereiste
 
Gerben1978
 
0
10 augustus 2020 om 18:46
Dat dachten wij ook van Özyakup die Toornstra met zijn kwaliteiten wel even uit het elftal ging spelen. Dat liep toch net wat anders. Denk dan ook dat het echt voor de opvulling is, maar je kan ook zo maar gelijk hebben want als de vorm er bij Toornstra even niet is kan hij maar zo de plaats overnemen.
 
Betweter
 
1
10 augustus 2020 om 15:49
Want met een beetje inzet kan je zo rechtsback worden. Voor de rest heb je geen kwaliteiten nodig.... man man man
 
YoniJanssen
 
0
10 augustus 2020 om 16:18
Dat zeg ik toch niet ofwel? Loopvermogen, goede voorzet. Tomeloze inzet. Werd laatste fase bij blessure van beek naar achter gehaald gister. Redelijk snel. Karsdorp, Nieuwkoop, St Juste en zelfs geertruids zijn ook geen backs van origine. Hebben die gefaald? Staat ook bij in geval van nood he. Man man man
 
MGMV
 
8
10 augustus 2020 om 15:01
Zou wederom goed gedaan zijn van Arnesen. Huur met optie tot koop is natuurlijk ideaal om te zien hoe Antonucci aan gaat haken dit seizoen en wij zijn verzekerd van een extra (aanvallende) middenvelder. Heb 'm persoonlijk maar enkele keren zien spelen bij Volendam (waarin hij goed speelde), maar ben ook wel overtuigd van de verhalen over 'm. Nu nog een verdediger en we zijn zo goed als compleet.
 
Joddit
 
1
10 augustus 2020 om 15:29
Hebben we juist niet behoefte aan een verdedigende middenvelder achter Fer? Ik neem aan dat Bernardo Silva daar nog niet klaar voor is.
 
MGMV
 
0
10 augustus 2020 om 15:36
Ja, eens. Maar ik kan me ook voorstellen dat Advocaat in Burger (of Wehrmann) ook een goede kandidaat ziet. Dan heb je in principe Diemers - Burger - Antonucci/wehrmann achter de hand.
 
KAWS
 
6
10 augustus 2020 om 15:06
Een hele goede zaak! Arnesen is echt goed bezig! Antonucci is een jonge aanvallende middenvelder die al de nodige vlieguren heeft gemaakt bij Volendam. Op Kokcu na, heeft Feyenoord geen jonge aanvallende middenvelder met wat creativiteit. Die jongen kan zeker goed voetballen anders stond hij ook niet in de belangstelling van Anderlecht, Standard, PSV, Twente en AZ. Sowieso goed om zo’n jongen er bij te hebben als alternatief voor Kokcu. Kan hij de druk misschien een beetje op Orkun opvoeren waardoor ze elkaar scherp houden. En je hebt nog wat achter de hand voor wedstrijden waarbij je die creativiteit hard nodig hebt. Wat mij betreft is die jongen meer dan welkom!!
 
JSH88
 
0
10 augustus 2020 om 15:43
Het is uiteraard maar de vraag of alle spelers die binnengehaald zijn een meerwaarde zullen zijn. Dat de zaken op voorhand goed ogen ben ik met je eens maar of het er zometeen uitkomt dat is natuurlijk nog maar de vraag. Met kerst kunnen we de balans opmaken of deze transferperiode zo goed is als jij doet vermoeden, ik help het je hopen!!
 
KAWS
 
3
10 augustus 2020 om 15:48
Helemaal mee eens hoor met wat je zegt. De tijd gaat het leren! Ik vind het alleen uiterst positief dat Feyenoord zo daadkrachtig handelt op de transfermarkt. Voor de corona periode waren ze al aan het onderhandelen met Dennis Man, die moest flink wat kosten. Alle mooie plannen die ze voorheen hadden konden de afvalbak in. Als je dan ziet dat ze toch nog zo bezig zijn, kan je daar als Feyenoord fan alleen maar blij mee zijn. Alleen de transfer van Diemers daar heb ik mijn vraagtekens bij maar ik laat mij graag verrassen!
 
laurens92
 
14
10 augustus 2020 om 15:17
Stiekem geniet ik altijd extra van een inkomende transfer als Martijn Krabbendam heeft gezegd dat er niks meer mogelijk was. Arnesen doet goede zaken deze transfer periode, al betekent dat natuurlijk nog helemaal niks gezien het losse zand dat het team liet zien in tweede helft.
 
ProEvo
 
5
10 augustus 2020 om 15:40
Dat Krabbendam nog steeds clubwatcher is van Feyenoord is een wonder te noemen. Komt zelden tot nooit zelf met nieuws en de spaarzame momenten dat hij dat wel doet is het altijd negatief en, belangrijker, onjuist. Niemand die Feyenoord ook maar een beetje volgt neemt hem nog serieus.
 
laurens92
 
3
10 augustus 2020 om 16:58
Het meest ergerlijke vind ik nog wel dat als er wat te melden is, hij daarna in interviews via de website van zijn werkgever of via Youtube doet alsof hij hier al maanden van op de hoogte was. Echt een jan doedel die gozer.
 
dirkiekuyt1980
 
2
10 augustus 2020 om 16:16
precies waar je op hoopt met Arnesen, jonge talentvolle spelers halen waarbij de kans op waarde vermeerdering groot is. Daarnaast heeft hij goedkoop de breedte van onze selectie vergroot. Nu alleen nog Kelly en Narsingh zsm out. En wellicht waar mogelijk nog een talentvolle centrale verdediger, dan hebben we een heel mooi elftal staan waarmee dik echt niet mag klagen. Top 3 is dan zeker op basis van kwaliteiten haalbaar. Mochten we er dan een machine van kunnen maken is misschien zelfs een top 2 mogelijk. Diemers, Linssen zijn ook echt veel betere aankopen dan iedereen denkt. Doelpunten en key passings stonden deze spelers heel erg hoog in de ranglijst, dus dat is heerlijk op de bank hebben.
 
KokkieAFCA0341
 
1
10 augustus 2020 om 17:19
Jij als Feyenoorder zou onderhand toch moeten weten hoe lastig de stap is van subtop (Linssen) of middenmoot/degradatie (Diemers) te maken, volgens mij slagen er maar weinig van die spelers de laatste jaren bij Feyenoord, leuk dat Diemers bij Fortuna key passes heeft en doelpunten maar spelen in de Kuip is wel even iets anders, volgens jou beredenering is elke spelers die er een beetje uitschiet bij een kleinere club gelijk een aanwinst.. Voetballen kunnen ze allemaal wel, omgaan met grote druk is een ander verhaal