'Feyenoord is dicht bij akkoord met beoogde opvolger van Arne Slot'
Maandag, 27 mei 2024 om 00:01

Feyenoord is dicht bij een akkoord met trainer Brian Priske, zo weet het Deense Tipsbladet zondagavond te melden. De krant geeft aan dat de huidige trainer van Sparta Praag zelfs op het punt staat om de overstap naar De Kuip te maken. De Deense coach zelf gaat niet in op de geruchten.

Feyenoord zou het liefst in zee gaan met een Nederlande trainer, maar onlangs meldde Jan Boskamp al in gesprek met Het Belang van Limburg dat er één buitenlandse trainer is waar de Rotterdammers gecharmeerd van zijn: Priske.

Meer: ‘Liverpool en Arne Slot leggen eerste contact met Feyenoord over Dávid Hancko’ | Feyenoord heeft een nieuwe trainer en presenteert Brian Priske als opvolger van Arne Slot

"De enige buitenlandse naam die circuleert is Brian Priske, die met Sparta Praag op weg is naar zijn tweede titel op rij in Tsjechië", zo gaf Boskamp aan. De informatie uit Denemarken komt dus niet geheel uit de lucht vallen.

De 47-jarige hoofdcoach wordt volgens de berichtgeving zo goed als zeker de vervanger van de naar Liverpool vertrokken Arne Slot. Priske wil op dit moment niet ingaan op de berichtgeving.

Eerder was Priske trainer van FC Midtjylland en Royal Antwerp FC. Zeker bij Midtjylland was de oefenmeester zeer succesvol, en ook bij Sparta Praag presteert de coach uitzonderlijk goed. Dit seizoen pakte hij opnieuw de landstitel in Tsjechië.

In de afgelopen twee jaar veroverde hij tweemaal de landstitel, terwijl Sparta Praag daarvoor negen jaar lang geen kampioen was geworden. Ook met Midtjylland veroverde hij in het seizoen 2019/20 de landstitel.

Priske beschikt bij Sparta Praag nog over een contract dat doorloopt tot medio 2026, dus Feyenoord zal wel met een transfersom over de brug moeten komen. Welk prijskaartje om de nek van de Deen hangt, is niet duidelijk.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Feyenoord-nieuws? Word nu lid van het Feyenoord Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
17:05
17:05
Het programma, alle uitslagen en de standen van het EK: België trapt maandag af
0
   
17:00
17:00
Live meepraten op het EK: België - Slowakije
4
   
16:52
16:52
Roemenië begint EK 2024 met verrassende en ruime zege op teleurstellend Oekraïne
22
   
16:30
16:30
Wijffels over international: 'Ik denk dat hij uitstekend bij Ajax zou passen'
11
   
15:32
15:32
Transfersoap rondom Ajax-talent gaat door: 'Hij gaat tóch naar Feyenoord of PSV'
14
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (48)

 
EredivisieAjax
 
11
27 mei 2024 om 00:05
Nooit van gehoord maar van Sparta Praag naar Feyenoord lijkt me een knappe transfer voor Feyenoord! Ben benieuwd.
 
Kaulobeat
 
86
27 mei 2024 om 00:09
Hoezo knap? Feyenoord is toch groter? Meer salaris? speler van Slavia dat de laatste jaren baak kampioen was gaat ook naar Feyenoord namelijk Lingr dus ipv knap vind ik het normaal
 
GOAT1908
 
41
27 mei 2024 om 00:12
Hancko deed deze stap ook, was door de aanvoerder en Lingr idd ze komen op het fietsje vanaf Sparta praag.
 
henkie antonio
 
59
27 mei 2024 om 00:13
Knappe transfer? Feyenoord speelt voor het tweede jaar op rij Champions League en staat er in Europa nu heel goed op.
 
PijnSteijn
 
105
27 mei 2024 om 01:03
Heel goed? Laten we het houden op 'goed' of misschien zelfs 'prima'. In de CL heeft Feyenoord nog nooit overtuigd. Zo veel obmntzag hebben buitenlandse clubs nog niet voor Feyenoord. Priske, ken hem niet, maar Tomasson lijkt mij dan een geschikte assistent.
 
VoetballR
 
26
27 mei 2024 om 06:34
Als je iemand verbeterd, staat het ontzettend stom als je vervolgens zelf weer een fout maakt... Tomasson is sinds kort bondscoach bij Zweden.
 
William1984
 
75
27 mei 2024 om 06:46
Als je "verbetert" typt, doe dit dan met een "t". Anders staat het ontzettend stom... ;-)
 
VitoVites
 
7
27 mei 2024 om 06:56
Ja, en de leestekens die jij gebruikt (".." staan voor een quote (of wanneer iemand iets zegt).
 
DarleyTorres
 
9
27 mei 2024 om 07:27
Tomasson. Bondscoach van Zweden. Waarom zou hij in vredesnaam assistent bij Feyenoord worden?
 
IlMaestro21
 
50
27 mei 2024 om 00:06
Heel interessante naam. Blij dat het niemand uit de categorie Schreuder of Oosting is. Dat zijn prima trainers, maar geen tactische freaks zoals Slot. En als je door wil op Slots manier, moet je ook zo iemand aannemen. Hulde!
 
GOAT1908
 
25
27 mei 2024 om 00:24
Pluspunt PRISKE spreekt Nederlands!
 
Davilla_7
 
9
27 mei 2024 om 07:21
Dat hij Nederlands spreekt is inderdaad een groot pluspunt. Zijn zoon speelde bij PSV dus hij zal ook de Eredivisie wel een beetje kennen. Op papier vind ik dit een goede keuze van Feyenoord. In Europa heeft Sparta Praag het dit seizoen ook aardig gedaan met knappe zeges tegen oa Betis en Galatasaray
 
Amsterdam4
 
22
27 mei 2024 om 00:27
IlMaestro, dit is een prima trainer die een uitstekende carriere heeft tot nog toe, maar als je hem in een rijtje wilt zetten past hij wel meer in het rijtje Oosting, De Boer, Jansen, etc. Dat zijn prima trainers die ook mooie prestaties hebben neergezet. Dit is juist geen tactische freak als Slot, Bosz, De Zerbi, Farioli, etc.
 
GOAT1908
 
5
27 mei 2024 om 00:29
De manier hoe ik hem over voetbal hoorde praten in een interview sprak die net als Slot?
 
Amsterdam4
 
25
27 mei 2024 om 00:37
Ik heb m bij Midtjylland toen gezien en ook bij Antwerp. Ik heb toen niet een echt strak tactisch plan gezien, met duidelijke patronen, vernieuwende tactische vondsten zoals ik bij Slot wel zie. Wat ik probeer te zeggen, naar mijn waarneming is dit meer een tradionele trainer die gemiddelde tactische kennis heeft, goed leiding kan geven aan een team, kan coachen, etc. Meer tradioneel zeg maar.
 
RikF
 
34
27 mei 2024 om 06:49
@Amsterdam4 Als je niet weet wie Priske is, doe dan geen domme uitspraken
 
Amsterdam4
 
0
27 mei 2024 om 20:42
@rikf, ik weet wel via Priske is. Als je anders naar hem kijkt, hoef je een ander zijn uitspraken / mening niet gelijk dom te vinden. Beetje meer respect mag wel. Priske speelt bij iedere club met een andere manier van spelen, opstelling, etc, enige gemene deler die ik zie is het druk zetten. Hij speelt naar welk materiaal hij heeft, en weet daar altijd veel rendement uit te halen / goed te presteren. Ik zie daar niet een hele eigen duidelijke visie zoals Slot of De Zerbi die spelers gaat halen / selectie gaat samenstellen die exact in zijn filosofie passen. Als jij dat wel zo ziet, prima verder, doe vooral je ding, maar ga een andere mening/waarneming niet gelijk dom noemen. Is respectloos en onnodig.
 
FapTheRooster
 
7
27 mei 2024 om 05:52
Schreuder is juist een tactische freak. Mocht je het wel over Dick hebben trouwens. Dat zou echt een geweldige trainer zijn. Deze Priske ia dat wellicht ook. Geen flauw benul. Ik ken deze beste man niet. Alleen Schreuder doe je wel flink tekort
 
JosDekkers
 
154
27 mei 2024 om 00:06
“Lijkt me een slecht idee. Ik ken deze man niet.” aldus Marco van Basten in de aankomende aflevering van Rondo
 
Ricky Rosay
 
11
27 mei 2024 om 00:12
Haha.. leuke comment dit! In alle eerlijkheid kan een trainer veel “makkelijker” instappen bij Feyenoord (zeker onder deze huidige goede omstandigheden en het goed, duidelijke beleid) dan dat welke trainer dan ook, kan instappen bij het huidige Ajax. Maar.. van Basten zal 1 van die one liners hebben geproduceerd, die het eeuwige leven gaat krijgen haha
 
273618
 
8
27 mei 2024 om 07:30
Ja, het is bij Feyenoord momenteel rustiger, maar laten we nou niet doen alsof de schoenen van Slot makkelijker te vullen zijn dan die van Steijn of van 't Schip
 
Ricky Rosay
 
9
27 mei 2024 om 00:07
In de Deense hoek, had ik toch gedacht aan Jon Dahl Tomasson. Ben wel erg benieuwd naar Priske. Interessante kandidaat!
 
khalid3073wx
 
24
27 mei 2024 om 00:10
Tomasson gaat het niet meer worden. Is te weining een laptop trainer. Pfff verder de naam Tomasson krijg gelijk weer beelden van Feyenoord en Ac Milan terug. Wat een onderschatte spits was het.
 
Terzetter
 
11
27 mei 2024 om 06:34
Die was waarschijnlijk wel kandidaat geweest als hij niet net getekend had als bondscoach van Zweden.
 
MGMV
 
1
27 mei 2024 om 08:29
Tomasson staat wel erg haaks op het voetbal wat Feyenoord nu wil spelen.
 
khalid3073wx
 
9
27 mei 2024 om 00:09
Moet eerlijk zeggen dat ik liever een Nederlandse trainer. Er moet toch wel een tactische jonge goede Nederlandse trainer zijn. Dick Schreuder blijft mijn gedroomde kandidaat. Goed gebekt speelt Slot voetbal en Nederlander.
 
Gaalmeister
 
12
27 mei 2024 om 09:05
Ik snap dus echt helemaal niks van dit soort opmerkingen, al helemaal als je ziet wat er met Ajax is gebeurd de afgelopen 2 jaar. Nederlandse trainers zijn over het algemeen heel conservatief, leven nog met het idee dat Nederland het voetbal heeft uitgevonden en zijn niet bereid te vernieuwen. Tactiek aanpassen is een vies woord, gewoon de jongens het veld insturen met een boterham met pindakaas en lekker op vakantie naar Ibiza met een pilsje. Zoals de jaren '70 zeg maar. Er zijn drie goede Nederlandse trainers: Slot (45) Ten Hag (54) en Bosz (60), allen niet beschikbaar op het moment. Dick Schreuder heeft ook nooit wat bewezen en moet dan van de 2e Liga ineens Champions League gaan spelen. Als je nou een tactisch sterke coach heeft met ervaring op Europees niveau, wat boeit het dan waar zijn wieg heeft gestaan of welk paspoort hij heeft? Wat brengt het "nederlander zijn" in het moderne voetbal? Laten we nou niet doen alsof de Eredivisie zo'n ondoorgrondelijke competitie is waar je jaren gespeeld moet hebben om hem te doorgronden. Bovendien wordt in de kleedkamer toch al Engels gesproken.
 
Lierse1997
 
16
27 mei 2024 om 00:26
Ik was niet echt onder de indruk van hem bij Antwerp eerlijk gezegd. Zeker geen slechte trainer, maar toch een enorme downgrade op basis van wat ik daar gezien heb. Al heeft hij het bij Sparta en in Denemarken blijkbaar wel echt goed gedaan.
 
Amsterdam4
 
10
27 mei 2024 om 00:32
Prima trainer wel hoor, maar wel heel ander profiel dan Slot. Dit is geen tactisch wonder, meer een tradionele trainer. In die zin wel verrassend, ik had verwacht dat Feyenoord op dezelfde lijn door zou willen.
 
Suc6Magnet
 
21
27 mei 2024 om 00:44
De grootste fout die je nu kunt maken is om iedereen te vergelijken met Slot. Een nieuwe Slot ga je namelijk niet vinden. En als je overtuigd bent dat je een stabiele basis hebt staan, ga je op zoek naar een trainer die dat fundament kan verstevigen en wellicht licht kan uitbouwen, totdat ‘de nieuwe Slot’ (en ik ga er vanuit dat dat Van Persie moet worden) er klaar voor is. Dan heb je met deze Priske wel iemand die gewoon met 2 verschillende clubs in 4 jaar tijd 3 titels wint. Maar eerst maar eens zien of hij het daadwerkelijk wordt, want voorlopig zijn het maar wandelgangen verhalen.
 
FapTheRooster
 
5
27 mei 2024 om 05:54
Dick Schreuder is iemand die qua tactiek en attractief spel wel Slot kan benaderen.
 
Beebo
 
3
27 mei 2024 om 07:16
Alleen speelt Schreuder altijd 343 ipv 433. Dus dat past niet.
 
Bossie
 
1
27 mei 2024 om 07:28
@Suc6 Nu zegt het behalen van titels en prijzen ook niet alles natuurlijk. Je kunt ook zeggen dat hij de laatste 4 jaar niet lang bij een club heeft gezeten. Maar ook hier ...we zullen het wel zien ...ten eerste of hij de nieuwe trainer van Feyenoord wordt en hoe hij het dan gaat doen.
 
273618
 
5
27 mei 2024 om 07:44
Er staat op YouTube een presentatie van hem als coach bij Antwerp. Hij noemt zichzelf desgevraagd respectvol, duidelijk en eerlijk en z'n stijl intensief met hoge pressing. Natuurlijk is het maar een interview, maar het is exact hoe je Slot zou kunnen omschrijven.
 
hoogdrukzetten
 
14
27 mei 2024 om 01:48
En dan wordt deze man straks geïntroduceerd en beantwoord hij een paar vragen over Feyenoord met als antwoord: van Hanegem 1970 Bert van Marwijk ,Pierre van Hooijdonk … komt er dan ook een zure reactie van de kromme?
 
Mearte
 
17
27 mei 2024 om 07:32
Zeer grote kans ja. Willem reageert echt niet alleen zo als het over Ajax gaat. Maar ook over andere clubs inclusief Feyenoord. Zo is Willem nu eenmaal
 
273618
 
13
27 mei 2024 om 07:34
Nou, in ieder geval eentje van hoogdrukzetten zo te zien. Maar om je vraag te beantwoorden: hoogstwaarschijnlijk. Van Hanegem is namelijk kritischer op Feyenoord dan op welke andere club, maar dat zie je niet als je alleen op VZ over hem leest, want hier scoort het beter om kritiek op Ajax te plaatsen zodat er weer een paar de gordijnen invliegen over wat een gekleurde bril Willem toch op heeft.
 
madmarcel
 
4
27 mei 2024 om 09:07
Die kans is heel groot. Van Hanegem is richting andere clubs altijd nog vrij mild,maar over Feyenoord altijd nog kritischer
 
ScummyMan
 
0
27 mei 2024 om 09:52
@madmarcel Heb het idee dat de kritiek op Feyenoord wel vaker inhoudelijk is.Over Ajax is het vaak op basis van gedrag. Soms terecht maar zoals gisteren soms ook gewoon vreemd en flauw.@hoogdrukzetten, denk dat het mediate van Feyenoord wel helpt om iets beters te verzinnen. Bij Ajax begin je over legendes, historie en prijzen. Bij Feyenoord begin je over het trouwe en fantieke legioen en het schitterende stadion. Dat werkt daar beter.
 
Gerrit4
 
47
27 mei 2024 om 06:24
Als je de foto zo ziet heeft hij veel weg van Slot.
 
Maximus2702
 
6
27 mei 2024 om 07:16
Afgelopen seizoen toevallig naar een wedstrijd van Sparta Praag geweest en dat leek helemaal nergens op. Laten we hopen dat dat geen voorbode is.
 
MGMV
 
1
27 mei 2024 om 07:32
Ook Feyenoord heeft met name dit seizoen ook zeker niet 34 wedstrijden achter elkaar sprankelend voetbal gespeeld, dus je zou ook pech kunnen hebben gehad inderdaad.
 
Maximus2702
 
0
27 mei 2024 om 08:46
Laten we het hopen haha. Ik ken deze trainer verder niet, maar heb er wel vertrouwen in dat Te Kloese een goede keuze maakt. Je zal hoe dan ook een stapje terug doen, want Arne is niet voor niets naar Liverpool.
 
ScummyMan
 
2
27 mei 2024 om 07:31
Hoop binnenkort net als bij Farioli een aantal analyses te lezen over hoe hij zijn teams laat voetballen en wat voor man het is. Net even twee samenvattingen tegen Galataseray en Liverpool gekeken dit seizoen maar zover ik zie waren ze daar vooral kwalitatief minder dus dat lijken mij geen graadmeters en in een samenvatting zie je natuurlijk weinig over de tactiek. Zag wel Milan Baros op de tribune die ik als voetballer alweer vergeten was. Geen idee wat jullie met die informatie moeten maar ik vond dat wel leuk.Lees hierboven dat hij Nederlands spreekt dus dat is sowieso een plus.Ben benieuwd of de buitenlandse trainers in de top hier zoals in zoveel competities ook in de eredivisie een verrijking blijken te zijn.
 
Downwards
 
0
27 mei 2024 om 07:39
Ik denk dat Pieter Zwart al druk bezig is met het bestuderen van deze trainer. Vind het wel mooi dat na Ajax nu ook Feyenoord toch voor deze weg lijkt te kiezen. Imo een verrijking, tactisch brengen ze vaak toch wat anders. En je moet je toch gaan onderscheiden want PSV lijkt voor nu stabiel met Bosz, en de CL inkomsten.
 
The-Jump
 
0
27 mei 2024 om 13:46
PSV is stabiel, tenzij Koeman weggaat en de KNVB bij Bosz gaat uitkomen. Dan ziet het er ineens weer anders uit.
 
JackSparrow
 
0
27 mei 2024 om 08:26
Zou mij verbazen als Feyenoord erop vooruitgaat of zelfs gelijke tred kan houden. De trainer Slot doet gewoon dingen met een team die je niet bij veel trainers ziet. Deze potentiele nieuwe trainer is mij onbekend, maar ze zullen hun huiswerk wel gedaan hebben.