'Feyenoord kan miljoenenbod van Newcastle tegemoet zien'
Dinsdag, 23 januari 2018 om 23:23

Nicolai Jörgensen zou zijn carrière voort kunnen zetten in de Premier League, zo meldt Voetbal International. De aanvaller geniet al sinds afgelopen zomer interesse van Newcastle United, dat naar verluidt momenteel een miljoenenbod op de Deen aan het voorbereiden is.

Newcastle, dat vorig seizoen als eerste in de Championship eindigde, strijdt tegen degradatie. Het team van manager Rafael Benítez staat op een vijftiende plaats in de Premier League, met slechts één punt meer dan nummer achttien Southampton. West Bromwich Albion en Swansea City, de gedeelde hekkensluiters van het Engelse voetbalwalhalla, verzamelden tot dusver slechts drie punten minder dan the Magpies.

Jörgensen is in beeld om Newcastle aan meer doelpunten te helpen, daar clubtopscorer Joselu momenteel slechts vier doelpunten achter zijn naam heeft staan. Met 22 goals in 24 competitieduels is het team van Benítez een van de minst scorende teams van de Premier League. Jörgensen staat dit seizoen op negen treffers, in achttien officiële duels. Vorig seizoen scoorde hij 25 keer in 42 officiële duels.

Jörgensen heeft een aardig prijskaartje om zijn nek hangen, aangezien zijn contract in De Kuip nog doorloopt tot medio 2021. Giovanni van Bronckhorst zal zijn aanvalsleider ongetwijfeld niet midden in het seizoen kwijtwillen, ook al versterkte de Rotterdamse club zich eerder deze week met Robin van Persie. Michiel Kramer staat nog altijd op de nominatie om de club te verlaten.

Meer nieuws
   
09:14
09:14
Davy Klaassen onthult waar hij komend seizoen hoopt te voetballen
8
   
09:00
09:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
08:56
08:56
Woerts meldt definitief akkoord Van Persie en Heerenveen; wachten op witte rook
6
   
08:03
08:03
V/d Vaart zou duo aanstellen voor opvolging Arne Slot; Afellay enthousiast
20
   
08:00
08:00
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (165)

 
JesseVan Wijk
 
49
23 januari 2018 om 23:26
35 miljoen en geen cent minder
 
Giodinho7
 
88
23 januari 2018 om 23:30
Nee joh, gewoon 223 miljoen vragen.
 
Wooshx
 
53
23 januari 2018 om 23:30
Heb je gedronken, 35 miljoen??? Locadia gaat voor 16, Jorgensen gaat echt niet voor meer dan het dubbele weg.
 
consy
 
148
23 januari 2018 om 23:34
Hij doet het beter dan Milik destijds bij Ajax, is international en schoot Feyenoord naar de titel. Milik ging weg voor 32 miljoen, 35 is dus best redelijk.
 
RalphAhsman
 
31
23 januari 2018 om 23:34
Prima, dan 32 miljoen. Bovendien ligt het eraan wat het openingsbod is, maar 1 ding is zeker; wij kunnen Jorgensen niet missen en aan een bedrag onder 20 hebben we niks aan, dus gwn vragen wat we willen. Als dolberg nog 50 miljoen waard is, dan is Jorgensen 35 miljoen een koopje.
 
Ouwehoeri
 
27
23 januari 2018 om 23:35
Ik dacht eerder aan hetzelfde bedrag ongeveer. Rond de 16 is wel aardig. Jorgensen zie ik niet slagen in de bpl ik geen locadia nog meer kans
 
memphisdepay
 
96
23 januari 2018 om 23:39
Consy dit is gewoon geen goede vergelijking Milik had/heeft de potentie om verder te groeien. Jorgensen is 27 dus hij is al op zijn top en zal dus niet snel doorverkocht kunnen worden.
 
Kyle66
 
41
23 januari 2018 om 23:45
Helemaal eens met Memphis. Er zit geen rek meer in Jorgensen, terwijl Milik dat wel heeft.
 
PauloDybala
 
40
23 januari 2018 om 23:48
Je vergeet nu behoorlijk wat andere dingen die meehielpen aan dat bedrag voor Milik, voornamelijk dat Milik 22 was toen hij weg ging, dus met ruime potentie om beter te worden. Jorgensen is geloof ik al 27, dat drukt de prijs behoorlijk. Ook zijn Napoli en Newcastle natuurlijk compleet verschillende clubs, Napoli kan zich een bedrag als 35 miljoen veroorloven als ze echt potentie in een speler zien, Newcastle gaat zo'n bedrag waarschijnlijk alleen neertellen als ze echt zeker van hun zaak zijn, en Jorgensen is niet de meest constante. Bovendien, en hier valt misschien over te discussiëren, gaan spelers van Ajax gewoon over het algemeen voor meer geld weg vanwege de wat betere naam in het buitenland. En trouwens, doet het beter dan Milik? Milik was echt fantastisch, je gaf hem 1 kleine kans en hij ramde hem met links erin, Jorgensen doet het goed maar dat zie ik minder vaak terug dan Milik deed.
 
Sanderr
 
73
23 januari 2018 om 23:54
@consy: Milik 47 in 76 wedstrijden bij Ajax, Jørgensen maakte er 33 in 61 wedstrijden voor Feyenoord. Ook maakte Milik meer goals in Europese wedstrijden (7 vs 4) en Jørgensen heeft nog geen enkele keer gescoord in een topper tegen PSV of Ajax waar Milik tegen zowel PSV als Feyenoord scoorde. Dus nee, eigenlijk doet Jørgensen het minder goed dan Milik maar oke. Volgens jouw eigen logica is een miljoen of 20-25 wel voldoende dus
 
Kolbeinn_Sigi
 
36
23 januari 2018 om 23:55
Beter dan milik? Jorgensen heeft in een seizoen nog niet meer dan Milik weten te scoren. Milik liet zich ook in topwedstrijden zien, hij niet een keer nog.
 
Sanderr
 
10
23 januari 2018 om 23:58
En natuurlijk nog het enorme leeftijdsverschil (verschil in potentie) wat hierboven ook al wordt beschreven, dan wordt 20 miljoen toch al wel gauw de absolute bovengrens. Of Feyenoord dat zal accepteren is dan vraag 2 natuurlijk. Denk overigens niet eens dat Newcastle een dergelijk bedrag zal bieden, eerder een vergelijkbaar bedrag als Locadia inderdaad, Feyenoord zal de poot dan wel stijf houden neem ik aan en Jørgensen nog (minimaal) een half jaar in de gelederen houden.
 
Giodinho7
 
26
24 januari 2018 om 00:00
Jörgensen heeft er wel 2 prijzen aan over gehouden en Milik geen. In dat opzicht kun je wel zeggen dat Jörgensen het beter heeft gedaan.
 
Cruijfffanboy
 
23
24 januari 2018 om 00:03
Vergeet niet dat hij bij Feyenoord speelt hè en niet bij Ajax, bedoel het niet lullig, maar wordt toch anders gewaardeerd.. Feyenoord is een Nederlandse subtopper in de ogen van de voetbalwereld en doen sporadisch mee om de titel net als AZ, daarom worden spelers van PSV en vooral door het aanzien van Ajax veel hoger aangeslagen.
 
K. Van Linnen
 
12
24 januari 2018 om 00:09
Jorgensen laat wel heel het team beter spelen. Ik weet niet hoe dat bij Milik zat, maar Jorgensen heeft naast zijn doelpunten ook heel wat assists. Ben het wel eens met Cruijfffanboy, als hij bij Ajax had gespeeld was hij automatisch meer waard geweest. Helaas.
 
memphisdepay
 
1
24 januari 2018 om 00:21
Dat was 20 miljoen.
 
Sanderr
 
18
24 januari 2018 om 00:29
K. Van Linnen: Milik gaf in die 76 wedstrijden naast die 47 goals ook nog 22 assists, liep dus in z'n volledige 2 seizoenen Ajax zo goed als 1 op 1 qua betrokkenheid bij goals. Ik denk dat heel veel mensen een vertekend beeld bij hem hebben ofzo maar dit was echt een erg goede spits! Voor de volledigheid: Jørgensen gaf er 14 in die 61 duels. Ook absoluut geen slechte cijfers maar zowel qua goals áls assists was Milik dus beter, plus hij liet het regelmatig zien tegen grote tegenstanders, Nicolai zelden/nooit. Al met al mogen we wel concluderen dat Feyenoord (ook mede dankzij de status van Ajax/Feyenoord alswel de koopkracht van Napoli/Newcastle) nooit in de buurt van die 32M zal komen die Milik destijds kostte denk ik..
 
100% Meijer
 
14
24 januari 2018 om 00:40
Ze hoeven hem toch ook niet te verkopen?! Ik vind 35 miljoen een mooie vraagprijs. Enige reden om tevreden te zijn met een miljoen of 25 is imo dat De competitie er voor Feyenoord al vrijwel op zit. Maar ik zou lekker hoog inzetten.
 
Kowalski
 
7
24 januari 2018 om 00:43
Hoe je het went of keert. Spelers van Ajax gaan nu eenmaal voor meer centen de deur uit.
 
Bufierr79
 
7
24 januari 2018 om 00:51
sjongejonge man en dan komen de ajax fans met dat ze minimaal 15 miljoen willen zien voor een younes?? laat me niet lachen.
 
Peperbus038
 
3
24 januari 2018 om 00:54
Ja idd Wijnaldum is een paar jaar geleden weggegaan voor dat bedrag. Maar de markt is bij lange na niet meer hetzelfde. Feyenoord word geen kampioen meer en belanden zonder Jorgensen ook wel inde top 3/5. Als hij weggaat halverwege het seizoen en nog de mogelijkheid hebben op de beker moeten ze gewoon het maximale vragen. In mijn ogen 30-40 mil maar zeker niet minder dan 30. Geef vente maar een mogelijkheid om zich te verwijzen en evt nog iemand van de jeugd met aanvullend Rvp. Met het geld dat je ontvangt van Jorgensen en mogelijk Vilhena kun je prima vervangers halen. Ayoub vind ik al een verbetering persoonlijk .
 
Peperbus038
 
5
24 januari 2018 om 00:55
Nicolai liet het inde cl ook wel redelijk zien samen met berghuis. Daarbij komt dat Feyenoord kampioen ks geworden en milik niet.
 
Peperbus038
 
3
24 januari 2018 om 00:55
Nicolai liet het inde cl ook wel redelijk zien samen met berghuis. Daarbij komt dat Feyenoord kampioen ks geworden en milik niet.
 
roelreusel
 
3
24 januari 2018 om 01:04
Milik is volgens mij volledig gescout door Napoli bij het Pools elftal waar hij het toen geweldig deed samen met Lewandoski in de spits.
 
Sanderr
 
7
24 januari 2018 om 01:13
Peperbus als De Boer Milik nou niet gewisseld had was hij ook kampioen geworden waarschijnlijk.. ??
 
Sanderr
 
5
24 januari 2018 om 01:14
Tegen De Graafschap bedoel ik uiteraard, onbegrijpelijke wissel, daar kan ik nogsteeds met m'n hoofd niet bij..
 
AjaxRene
 
1
24 januari 2018 om 01:32
@hangover96, jouw bewering klopt niet. De duurste speler uit Newcastle's geschiedenis is Michael Owen die in 2005 van Real Madrid werd gekocht voor 16 miljoen pond (18 milj euro) Newcastle heeft al een bod van 14 miljoen pond (16 milj. euro) op Jorgenson gedaan en dat is door Feyenoord naar de prullenbak gewezen. Feyenoord heeft een tegenbod van 20 miljoen pond (bijna 23 miljoen euro) aan Newcastle gedaan.
 
Giodinho7
 
1
24 januari 2018 om 01:42
Wijnaldum was dan ook 20 miljoen euro en dacht zelfs exclusief bonussen.
 
AjaxRene
 
1
24 januari 2018 om 01:49
Nee, Wijnaldum werd door Newcastle gekocht voor 14,5 miljoen pond (16,5 miljoen euro) en weer verkocht voor 25 miljoen pond (28,5 miljoen euro) aan Liverpool.
 
Quirento
 
2
24 januari 2018 om 02:26
Hoe kom je daarbij Rene? Want als ik het op zoek zie ik overal 20 miljoen staan..
 
surreal
 
5
24 januari 2018 om 02:35
Misschien neemt Rene de huidige wisselkoers? Niet handig aangezien de pond destijds veel sterker stond dan nu.
 
Tornado72
 
3
24 januari 2018 om 05:58
Inmiddels is de transfermarkt zeker in Engeland volledig op hol geslagen dus je weet maar nooit. Mensen doen net of spelers een bepaalde waarde vertegenwoordigen door hun kwaliteiten, zo ligt dat natuurlijk niet helemaal. Het is wat de gek er voor geeft. Ik vraag me trouwens af of Jörgensen wel naar Newcastle wil, ik denk niet dat hij geschikt is voor degradatie voetbal in de PL en als hij voor het geld zou kiezen was hij afgelopen zomer waarschijnlijk al vertrokken...
 
Koos Busters
 
2
24 januari 2018 om 06:42
De derde keeper van Feyenoord heeft ook twee prijzen gewonnen maar om nu te zeggen dat die beter is dan Milik gaat ook wat ver toch? Jörgenson is een leuke voetballer, belangrijk voor Feyenoord, maar waarschijnlijk niet meer waard dan de hierboven genoemde 20 miljoen.
 
markerazzi
 
0
24 januari 2018 om 06:50
Dat was 20 miljoen en is alweer 4 jaar geleden. Tijden veranderen en prijzen dus ook. Inflatie
 
KusH
 
0
24 januari 2018 om 08:48
Maar die prijzen win je niet alleen ??
 
XAJAcfa
 
0
24 januari 2018 om 08:54
Consey.....eh beter dan Jorgensen? hij heeft 26 goals in 45 Wedstrijden bij Feyenoord. Milik had er toch 34 in 52 wedstrijden bij Ajax.....heeft meer interlands gevoetbald en liep daar 1 op 3 dat kan Jorgensen niet zeggen die zit 1 op 4, nog prima. Maar beweer dan niet dat hij het beter doet dan Milik. Dat is nergens op gebaseerd, zeker als je ook nog cijfers er bij haalt van bijvoorbeeld Jong polen dan is Milik een veel betere topschutter, helaas wel geblesseerd. de markt is natuurlijk wel veranderd maar voor Milik is volgens mij gewoon te veel betaald dus als Feyenoord rond 30 Mio krijgt lijkt me dat een prima bedrag. je hebt immers Van Persie en Vente om het seizoen mee af te maken. Kampioen wordt je toch niet meer dus dan kun je die 30 Mio in een speler voor volgend seizoen stoppen. Misschien kun je Pelle terughalen? Hoeft toch niet meer voor het geld te voetballen en eind 2018 loopt zijn contract af dus wellicht haalbaar in de zomer als hij zelf zou willen.
 
AjaxRene
 
0
24 januari 2018 om 18:41
Klopt ik heb de huidige wisselkoers genomen. Dat is inderdaad niet slim. Met de wisselkoers van de datum van de transfer kom ik wel iets hoger uit in euro`s, maar de 20 miljoen haal ik niet, ik kom op 17,2 miljoen uit. De duurste speler uit Newcastle`s geschiedenis is Michael Owen die in 2005 van Real Madrid werd gekocht voor 16 miljoen pond (23,5 milj euro) Newcastle heeft al een bod van 14 miljoen pond (16 milj. euro) op Jorgenson gedaan en dat is door Feyenoord naar de prullenbak gewezen. Feyenoord heeft een tegenbod van 20 miljoen pond (bijna 23 miljoen euro) aan Newcastle gedaan. Nee, Wijnaldum werd door Newcastle gekocht voor 14,5 miljoen pond (20,5 miljoen euro) en weer verkocht voor 25 miljoen pond (30 miljoen euro) aan Liverpool.
 
AjaxRene
 
0
24 januari 2018 om 18:44
Rekenfoutje, klopt, 14,5 miljoen pond was 20,5 miljoen euro.
 
Gilli@VZ
 
37
23 januari 2018 om 23:33
35 mil hahahahaha, dat is hij niet eens waard. Gaat Newcastle ook niet bieden.
 
Janta
 
9
23 januari 2018 om 23:52
De helft en meteen aanpakken want het seizoen is toch al verloren.
 
El Fenomeno
 
16
24 januari 2018 om 00:18
Een simpel dravertje genaamd Klaassen was ook geen 27 miljoen waard, maar Ajax kreeg dat wel voor hem. Jorgensen is geen 35 miljoen waard en dat zal Feyenoord ook niet krijgen, maar iets over de 20 miljoen zou wellicht wel kunnen.
 
elninoo
 
27
24 januari 2018 om 00:31
Daar is een simpele reden voor en die zul je misschien niet leuk vinden. Klaassen speelde namelijk bij Ajax en Jorgensen bij Feyenoord. Statistisch gezien is Feyenoord gewoon een subtopper de afgelopen jaren in de eredivisie met hier en daar een uitschieter. Niet dat Ajax altijd geweldig presteerde maar dat wordt altijd ieder jaar wel minimaal tweede met uitschieters hier en daar. Dat is het hele eieren eten bij transfers. Tel daarbij op dat Klaassen afgelopen seizoen een geweldig moyenne heeft voor een middenvelder en een Europese finale als aanvoerder speelde en je hebt je antwoord waarom Ajax het geld ving. Het gaat er niet om wat je kunt maar wat je kunt op de momenten dat mensen Naar je kijken. Klaassen heeft het wat dat betreft prima gedaan en Jorgensen wat minder.
 
El Fenomeno
 
8
24 januari 2018 om 00:45
Ik snap dat Ajax meer geld kan vragen en krijgen voor spelers, maar ze hadden geluk dat Koeman hem wilde hebben. Jorgensen doet het goed bij het Deense elftal, Klaassen viel in die paar interlands in Oranje door de mand. Het is en blijft een simpele draver die zelfs nu nog op de tribune zit bij Everton. Daarmee wil ik aangeven dat niets onmogelijk meer is wat betreft transfers. 27 miljoen voor een beperkte draver als Klaassen is éã©n van de beste transferdeals ooit gemaakt. Feyenoord zal dat nu niet krijgen en ik schat dat er een bedrag van 17/18 miljoen uit komt rollen. Overigens betwijfel ik het ten zeerste of Jorgensen het wã©l gaat redden in Engeland.
 
elninoo
 
0
24 januari 2018 om 00:58
Ik ben er wel van overtuigd dat Jorgensen het gaat maken in Engeland alleen niet bij Newcastle. Het is gebleken dat Jorgensen een prima neus voor de goal heeft zolang hij maar genoeg de bal krijgt. Op een eilandje zoals afgelopen zondag heb je niets aan hem (aan welke spits immers wel?). En laat Newcastle nu net een club zijn die vaak minder in balbezit is dan de tegenstander. Het lijkt mij dan ook geen gelukkig huwelijk te worden tussen die twee indien de transfer tot stand komt. Anderzijds vraag ik mij af welke club in de hogere regionen er interesse zou tonen? Bij een club als city rendeert iedere spits omdat die simpelweg zoveel voetbal eromheen hebben staan dat de spits de bal er enkel nog in hoeft te lopen. Maar een club als city zit dan weer niet te wachten op een Jorgensen. Anyway, ik denk dat je mijn punt inmiddels wel begrijpt. Newcastle en Jorgensen lijken mij geen match maar momenteel denk ik dat geen enkele spits zou renderen bij Newcastle. Er zit daar gewoon heel weinig voetbal in de ploeg. Maar als je het niet probeert weet je het nooit. St. James park is wat mij betreft toch wel een van de betere voetbaltempels in Engeland. En schiet je er toevallig 10 in en behoed je die gasten voor degradatie dan ben je er tot ver na je dood een held.
 
JeoNowIt
 
23
23 januari 2018 om 23:34
35 hahahahahahaha, je hebt teveel gedronken. 20 miljoen en dan heb je de newcastle geldtanl leeggeperst voor deze man. 35 hahahaha, jij bent wel heel vroeg met 1 April.
 
Peperbus038
 
6
24 januari 2018 om 00:58
Ja tuurlijk 35. Zij willen hem wegkopenen de markt is veranderd . De hoofdprijs late. Betalen en anders maar lekker bij Feyenoord houden. Het is maar goed dat jij er niet over gaat
 
LaPaloma
 
17
23 januari 2018 om 23:35
Heb je zondag wel gekeken? (En de eerste helft van de eredivisie). Vorig jaar kon je dat misschien voor hem vangen maar nu absoluut niet meer.
 
K. Van Linnen
 
18
23 januari 2018 om 23:45
Je bedoelt dat hij veel geblesseerd was de eerste seizoenshelft? Voor de rest deed hij het namelijk weer vrij aardig. En spelers op één wedstrijd beoordelen lijkt me niet logisch, of vind je Neres er ook niks van kunnen?
 
Pindaboer
 
9
23 januari 2018 om 23:48
Wat heeft Jorgensen gepresteerd in top wedstrijden ?
 
Giodinho7
 
8
23 januari 2018 om 23:55
Hij heeft heel fel lopen appelleren dat de bal over de lijn was bij Feyenoord - PSV vorig seizoen. Heeft toch wel zijn werking gehad, scheelde ze die 2 punten wat ze kampioen maakten ??
 
memphisdepay
 
10
24 januari 2018 om 00:00
Dat is nou altijd zo makkelijk om te zeggen. Hoe vaak schiet Ziyech een bal erin tegen PSV of Feyenoord? Hij heeft 6 keer tegen PSV of Ajax gespeeld en gaf inderdaad maar 1 assist. Daarnaast blijft het een teamprestatie wat ook heel vaak vergeten wordt of wil je zeggen dat Jorgensen er zondag iets aan kon doen dat hij slecht speelde?
 
Pindaboer
 
5
24 januari 2018 om 00:01
Ziyech heeft in de EL prima gepresteerd.
 
K. Van Linnen
 
6
24 januari 2018 om 00:12
Scoren in de CL
 
memphisdepay
 
4
24 januari 2018 om 00:18
Nou heel veel goals heeft hij ook niet gemaakt in de el. Maar dat is het punt helemaal niet het is gewoon veel te makkelijk om een speler af te rekenen op basis van een paar wedstrijden in het seizoen. Dit hoor je zo vaak en het werd zelfs bij Mertens gezegd nu een van de betere aanvallers in Europa. Daarnaast als ik nou echt ga kijken welke jongens nou echt vaak goed waren tegen Feyenoord of Ajax van PSV dan kom je de afgelopen jaren bij bijvoorbeeld jongens als Narsingh, Dsudszak, Pereiro, Lens etc. uit. Dus dat wil ook niet alles zeggen.
 
Giodinho7
 
1
24 januari 2018 om 00:27
Nou dan kom je zeker ook wel op namen als Strootman, Wijnaldum, Memphis en Pröpper. Hebben er allemaal toch prima transfer op na gehouden.
 
memphisdepay
 
1
24 januari 2018 om 00:37
Nou deze spelers maakte meestal toch meer indruk naar mijn mening vooral tegen Ajax!
 
Giodinho7
 
1
24 januari 2018 om 00:50
Vond Pröpper en Strootman altijd naar behoren tegen Ajax. Wijnaldum vond ik vooral sterk in die 1-3 overwinning op Ajax waarbij jij Narsingh dus noemt en Memphis vooral in duels tegen Feyenoord.
 
XAJAcfa
 
0
24 januari 2018 om 08:59
La Paloma..... hij was inderdaad wel erg slecht tegen Ajax.... maar de markt is wel gek geworden he..... Zijn cijfers zijn niet zo goed als bijvoorbeeld Milik maar daar heeft Ajax met 34 Mio natuurlijk ook te veel voor gekregen. de markt is inmiddels enorm gestegen qua transersommen dus denk toch echt dat hij wel rond 30 mio waard is. Maar Locadia is natuurlijk ook voor te weinig geld verkocht laten we eerlijk zijn, dat is in de huidige markt geen benchmark meer.. helemaal niet als een engelse club interesse heeft. dan is Locadia een koopje geweest die PSV waarschijnlijk wel het kampioenschap kost. Als Bergwijn of Lozano aan de zijkant een man passeerde en op snelheid de achterlijn haalde dan stond Locadia er met zijn snelheid wel.... Nu moeten ze wachten totdat eindelijk de jong een keer in de 16 meter aankomt.... ik snap die verkoop echt niet. Je had ook De Jong voor 7 Mio kunnen verkopen.. dan wist ik het wel
 
memphisdepay
 
0
24 januari 2018 om 13:36
Die engelse club verbrak het record voor Locadia. Een 24 jarige speler die nog niet eens 50 eredivisie goals heeft gescoord en in 23 Europese wedstrijden slechts 1 keer scoorde. Daarnaast moeten we ook niet doen alsof alle clubs daar zo maar 20 miljoen uitgeven. Het zijn precies 12 clubs die dat hebben gedaan en het grootste gedeelte dat voor een bedrag tussen de 20-30 miljoen is vertrokken was of Engels of toch wel betere spelers/spelers met meer potentie.
 
Finalvoetbal
 
18
23 januari 2018 om 23:54
Ik schat de marktwaarde van Jorgensen tussen de 20 - 25 miljoen. Mocht Jorgensen vertrekken dan weet ik voor 99% al wie hoog op het lijstje van v Geel staan. 1) Weghorst; 2 Vincent Janssen; 3) van Wolfswinkel
 
afca0cbs
 
0
24 januari 2018 om 06:54
Dan zou ik voor weghorst gaan.
 
JesseVan Wijk
 
11
23 januari 2018 om 23:26
35 miljoen en geen cent minder
 
frdanny08
 
11
23 januari 2018 om 23:26
Kom maar met je 35 mil
 
AFCA_3star
 
14
23 januari 2018 om 23:29
En dan? Een seizoen waarin je 8e wordt...is ook niet erg leuk voor de fans.
 
-NEC-
 
29
23 januari 2018 om 23:30
En dan? Dan kun je dat bedrag gedeeltelijk herinvesteren en de selectie versterken, lijkt me niet hogere wiskunde.
 
Goalski
 
2
23 januari 2018 om 23:33
Maar ieder bedrag van 25miljoen of meer is gewoon enorm voor een Nederlandse club. Dan maar op zoek naar een vervanger, dit is gewoon 20miljoen winst, daar leven Nederlandse clubs van. Plus veel meer wordt hij toch niet waard bij een Nederlandse club als dat hij nu is
 
Voetbalimpact
 
7
23 januari 2018 om 23:36
Dan komen ze aan met Matavz, buiten Nederland wordt niet gekeken naar versterkingen.
 
Stefan28
 
10
23 januari 2018 om 23:37
Ook zonder Jorgensen gaat Feyenoord gewoon op de 3e plek eindigen.
 
Giodinho7
 
7
23 januari 2018 om 23:39
Zie Feyenoord wel voor Fran Sol gaan.
 
Sanderr
 
16
23 januari 2018 om 23:42
Ik denk eerder dat ze ook mét Jørgensen plek 3 niet eens halen als ze zo doorgaan.
 
El Fenomeno
 
8
24 januari 2018 om 00:20
Mensen moeten hier niet op reageren, achtste zal Feyenoord natuurlijk nooit worden. Dit is gewoon een provocatie.
 
Sanderr
 
5
24 januari 2018 om 00:38
Achtste is uiteraard ronduit bullshit, PEC zal waarschijnlijk ook nog wel een dipje krijgen maar AZ zou Feyenoord zo maar eens voor kunnen blijven (op basis van het vertoonde spel dit jaar). Als jullie morgen zouden verliezen (wat ik overigens niet verwacht) komt ook FC Utrecht nog op gelijke hoogte, dan wordt top 3 toch echt een lastig verhaal hoor. Maar ook bij winst is er nog een gaatje van 4 punten naar AZ, die top 3 klassering is nog niet binnen in ieder geval!
 
afca0cbs
 
2
24 januari 2018 om 06:56
Optimisme ten top. Ik zie totaal geen aanknopingspunten waarom Feyenoord "gewoon" even derde zou gaan worden.
 
Onside
 
7
23 januari 2018 om 23:27
Moeten ze nooit doen, dan kunnen ze de top 3 dit seizoen helemaal vergeten.
 
LosBlancos1999
 
77
23 januari 2018 om 23:29
Denk dat Newcastle de top 3 sws wel kan vergeten
 
Onside
 
3
23 januari 2018 om 23:45
Twijfel nu of je sarcastisch bent of dat je niet weet dat ik Feyenoord bedoel
 
Sanderr
 
8
24 januari 2018 om 00:00
Die maakte (zover het al niet overduidelijk was) toch wel duidelijk dat het een grapje was zeker haha!
 
Soldierr
 
4
23 januari 2018 om 23:27
25 miljoen voor vragen. Dat is een graandje in het hedendaage voetbal
 
FR-4life
 
1
23 januari 2018 om 23:27
Ik kan niet geloven dat Feyenoord hieraan gaat meewerken. Dan mag je als Feyenoord zijnde zeker 25 miljoen vragen als aanvangsbod!
 
Ajax4Libi
 
9
23 januari 2018 om 23:27
Komt Van Persie in ieder geval aan speeltijd en kan je nog cashen. Want je selectie heeft op een paar spelers in de selectie na weinig restwaarde en dus kan dit een uitgelezen kans zijn om nog een goed pak geld te pakken.
 
Goalski
 
2
23 januari 2018 om 23:35
Weinig restwaarde is natuurlijk overdreven, maar gewoon hetzelfde doen als PSV. Een enorm bod gewoon accepteren en doorselecteren. Al mag jorgenson uiteraard wel meer opbrengen dan onze vriend locadia.
 
Pindaboer
 
3
23 januari 2018 om 23:55
Wat heeft Jorgensen beter gedaan dan Locadia ? Locadia heeft ook nog eens meer potentie.
 
El Fenomeno
 
13
24 januari 2018 om 00:14
Locadia kon in vijf jaar niet eens de spits positie afdingen, Jorgensen maakte Feyenoord kampioen en is voetballend een stuk beter.
 
Giodinho7
 
8
24 januari 2018 om 00:30
Concurrentie van de Jong die er 46 maakte in 2 seizoenen of concurrentie van Kramer is toch wel een klein verschil.
 
El Fenomeno
 
9
24 januari 2018 om 00:34
Dezelfde De Jong die laatst twaalf wedstrijden droog stond.
 
Giodinho7
 
2
24 januari 2018 om 00:43
Weet niet over welke periode dit was, maar vorig seizoen raakte Locadia geblesseerd en was hij tot April dacht ik eruit. Dit seizoen begon hij na weer een slap begin van de Jong gewoon in de spits en speelde PSV met een aanval van Bergwijn, Locadia en Lozano. Pas toen Bergwijn geblesseerd raakte kwam de Jong weer in het elftal en aangezien die alleen in het centrum gepositioneerd kan worden ging Locadia weer naar de flank. De Jong begon weer redelijk in vorm te komen getuige de 4 goals in 4 duels waar hij nu op staat en vandaar dat deze formatie is blijven staan tot de tactische keuze van Cocu uit bij Ajax.
 
memphisdepay
 
2
24 januari 2018 om 00:45
De Jong was bij de kampioenschappen wel de onbetwiste nummer 1 en een van de betere spitsen van de Eredivisie. Locadia was vorig seizoen geblesseerd tijdens die periode dat de Jong slecht speelde dus dat argument kan ook de prullenbak in. Jorgensen is daarnaast ongetwijfeld beter dan Locadia maar hij is wel ouder en is al een keer mislukt in het buitenland.
 
El Fenomeno
 
1
24 januari 2018 om 00:47
Maar dat mislukken acht jaar geleden in Duitsland zegt nu niet meer zoveel. Jorgensen is een betere speler dan Locadia die het puur van zijn fysiek moet hebben. Desondanks zal er wel een ongeveer identieke bedrag uitrollen wat Feyenoord kan vangen, 16/18 miljoen denk ik.
 
memphisdepay
 
0
24 januari 2018 om 01:09
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in hoor dat, dat nu niet meer zo heel veel zegt. Jorgensen is zeker een betere speler dan Locadia maar aan de andere kant als je even naar de statistieken van Jorgensen kijkt voor zijn Feyenoord periode dan raak je ook niet echt onder de indruk. Het is in ieder geval niet heel veel beter op een lager niveau. Locadia heeft inderdaad een goed postuur maar zijn kwaliteit is toch wel schieten met beide benen. Locadia kan zich nog ontwikkelen en was naar mijn mening ook wel wat verder geweest zonder zijn blessures. Jorgensen zit wel op zijn top maar 16-18 miljoen dat gaat Feyenoord heus wel ontvangen.
 
040vaart
 
0
24 januari 2018 om 08:04
Ga fietsen man. Jorgensen beter dan Locadia? Jullie zijn daar echt aan het doordraven zeg. Locadia 2 benig goed schot sterk. En 2 of 3 jaar jonger dan Jorgensen. Locadia gaat nog een hoger niveau krijgen en Jorgensen zit al op zen top. Feyenoord mag blij zijn met 15 mil.
 
TimMatavz7
 
15
23 januari 2018 om 23:28
Dit zou echt een enorme aderlating zijn. Voornamelijk omdat de scouting van Feyenoord zo enorm a-creatief is. Als Jorgenson weg valt zakt Feyenoord ver weg, zoals we dit seizoen al hebben gezien
 
Troy010
 
1
23 januari 2018 om 23:30
En dan zal Feyenoord bij een speler uitkomen die ooit eens in de eredivisie heeft gespeeld. Ze zullen geen talent halen uit Zuid Amerika of iets.
 
elninoo
 
6
23 januari 2018 om 23:45
Wat mij betreft is Jorgensen precies de speler waarvan jij beweert dat ze nooit worden aangetrokken. Toch speelt deze jongen bij Feyenoord. Waar komt die dan plots vandaan? Die heeft echt niet in de eredivisie gespeeld. Je reactie is dus wat mij betreft kort door de bocht. En wat betreft talenten uit zuid Amerika? Ik weet niet of je enig besef hebt wat dat kost? Als je met een groot risico de club weer Naar de klote wilt hebben moet je ze daar vandaan halen. Dan hoeven er maar twee niet te slagen en Feyenoord zit weer in diezelfde put als waar het net uitgekropen komt. Ongelooflijk..
 
martijnr12
 
4
23 januari 2018 om 23:46
Dan komen ze aan met een Armenteros of Fran Sol. Of desnoods proberen ze Haller. En die zal dan de back-up worden van Rvp, terwijl die niet elke wedstrijd kan spelen. Als Feyenoord zijnde zou ik dit nooit doen. In de zomer krijg je er ook nog wel veel geld voor, dan is Vente een stukje verder in zijn ontwikkeling en heb je genoeg tijd gehad om ergens een goede, jonge spits te scouten.
 
Giodinho7
 
2
23 januari 2018 om 23:57
Nee joh, ik durf bijna wel te wedden dat ze bij Vincent Janssen of Finnbogason terecht komen. Wellicht Bony zelfs.
 
Sanderr
 
14
24 januari 2018 om 00:01
Haller is 1 van de revelaties van de Bundesliga momenteel, echt 0.0 kans dat die naar Feyenoord komt hoor. Plus is ie waarschijnlijk nog duurder dan Jørgensen ook.
 
BurdyM
 
3
24 januari 2018 om 00:07
Even los van dat Bony waarschijnlijk te duur is zou dat voor elke eredivisie club een topaankoop zijn. Legt er in deze competitie gemakkelijk 30 in.
 
Giodinho7
 
0
24 januari 2018 om 00:14
Ja, waarschijnlijk zullen ze allemaal te duur en toch denk ik dat Feyenoord in die markt gaat zoeken. Ex-eredivisie spelers of huidige spelers. In dat opzicht zijn de opties niet al te breed.
 
El Fenomeno
 
1
24 januari 2018 om 00:16
Maar Feyenoord betaalt wel zes miljoen voor een modale back als Haps die weinig restwaarde heeft, met dat geld kun je echt wel een goed talent scouten en halen.
 
elninoo
 
1
24 januari 2018 om 00:44
El fenomeno.Voor 6 miljoen haal je geen talenten meer uit zuid Amerika. In ieder geval geen goede. Ik zal je een verhaaltje vertellen over Fortes die als scout van AZ een jeugdtoernooi in zuid Amerika ging bezoeken. Fortes zag daar een leuke voetballer en vroeg bij wie hij zich mocht melden. De zaakwaarnemer stond naast het veld en de speler moest 8 miljoen kosten. Zoveel geld had AZ niet, althans niet voor een talent. Fortes zag nog een voetballer die hij wel geschikt achtte. De zaakwaarnemer vertelde echter dat deze jongen over twee maanden naar Chelsea zou verkassen. De derde speler die hij wilde hebben ging al naar real Madrid. Teleurgesteld en gedesillusioneerd keerde Fortes terug naar Alkmaar waar hij verkondigde dat dit niet de vijver was waar AZ in moest gaan zitten vissen. Nu weet ik wel dat AZ geen Feyenoord is maar ook voor Feyenoord is dit niet de vijver nu het net uit de financiële penarie komt. Voor 6 miljoen haal je gewoon geen talenten meer uit zuid Amerika. Die tijden zijn gewoon voorbij. Alleen al aan zaakwaarnemers ben je een smak geld kwijt en dan gaat het hele onderhandelen een keer beginnen. En faalt je talent dan zit er voor een club als Feyenoord een risico aan vast wat zijn weerga niet kent. Als je als club risicoloos talenten uit zuid Amerika wilt halen zul je toch een grotere financiële buffer moeten aanleggen zoals Ajax dat momenteel heeft. PSV haalt ze ook uit zuid Amerika maar wat mij betreft is dit spelen met vuur gezien de financiële situatie. Als die nieuwe Argentijn niet blijkt te renderen is het hek van de dam en zal het niet de ondergang van de club betekenen, dat zeker niet. Maar wel wordt je financieel 3 jaar terug gegooid in de tijd. Daarvoor moet je waken als club.
 
siepie
 
0
24 januari 2018 om 06:06
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, zijn Davinson Sanchez en Cassierra wel voor minder dan 6 miljoen gekomen. Braziliaanse of Argentijnse talenten zijn idd niet meer voor zulke bedragen op te halen, maar in Peru, Ecuador of Venezuela loopt ook wel wat rond en zij zijn over het algemeen een stuk minder duur.
 
kleinegeneraa7
 
2
23 januari 2018 om 23:28
Ik zou de wedstrijd tegen psv afwachten. Verlies je die en lig je uit de beker? Dan jorgenson gewoon laten gaan voor de hoofdprijs. Het seizoen voor Feyenoord zit er dan toch al op en kan je mooi al beginnen met het bouwen aan een nieuw elftal voor volgend seizoen.
 
hansworst
 
4
23 januari 2018 om 23:29
Zou m verkopen. Ijzer smeden als t heet is. Het seizoen is nagenoeg voorbij, dus verkopen, en misschien kunnen ze Mahi halen als multifunctionele aanvaller. In de zomer kijken naar een zelfde type vervanger.
 
WillemHolder
 
4
23 januari 2018 om 23:29
Heel hoog gaan zitten. 50 miljoen. Graag of niet. Feyenoord is niks zonder Jorgensen. Dus voor 20 miljoen mis je, je beste spits en eindig je 5e of 6e. Feyenoord hoeft hem niet kwijt en eind van het seizoen kan hij wel verkocht worden voor het bedrag wat hij waard is.
 
elninoo
 
0
23 januari 2018 om 23:52
Indien van persie wedstrijdfit is zal ik Jorgensen gewoon verkopen. Nu kun je nog geld vangen maar niemand zit komende zomer te wachten op een spits van de nummer 4 van Nederland naar mijn mening. Natuurlijk zijn die clubs er wel maar of ze je het bedrag betalen wat je er nu voor kunt vangen weet ik niet. Van persie als aanspeelpunt is ook prima. Alleen gaat je selectie er aan kwaliteit niet op vooruit. Maar gezien de verdedigende kwaliteit van de gemiddelde Nederlandse club moet je plek 4 met een fitte van persie ook wel kunnen bereiken.
 
WillemHolder
 
0
24 januari 2018 om 13:50
Er komt nog een WK aan en Jorgensen is eerste spits van Denemarken.
 
-NEC-
 
0
23 januari 2018 om 23:29
Ashley wil helemaal niet meer investeren in Newcastle. Kan me niet voorstellen dat er dan een groot bedrag op tafel gaat komen, laat staan dat het dus op waarheid gebaseerd is. Jorgensen gaat echt niet voor een appel en een ei verkocht worden, die man is te belangrijk voor Feyenoord.
 
Goalski
 
5
23 januari 2018 om 23:29
Benieuwd of hier enige waarheid in zit, maar als eredivisie topscorer mag hij enkel bij een milik bedrag weg zou ik zeggen, het seizoen voor Feyenoord is toch al klaar. Verder slim om bij een astronomisch bod gewoon akkoord te gaan, want veel meer wordt hij niet meer waard. Kijk naar Ajax, die hebben vast spijt dat ze dolberg niet hebben verkocht afgelopen zomer.
 
Kyle66
 
9
23 januari 2018 om 23:34
Hoe kom je erbij dat Ajax spijt heeft? Dolberg heeft een dip. Kan gebeuren. Hij is nog jong. Maar niemand bij Ajax heeft spijt.
 
memphisdepay
 
8
23 januari 2018 om 23:48
Hoe haalt die het in zijn hoofd zoiets te denken! Haha Dolberg bakt er gewoon vrij weinig van dit seizoen en had je afgelopen zomer moeiteloos voor 40-50 miljoen kunnen slijten dat gaat nu niemand meer voor hem betalen. Daarnaast doet Huntelaar het gewoon uitstekend en is er eigenlijk niet echt een reden om hem eruit te halen ook als Dolberg straks weer fit is. Ik sluit niet uit dat hij weer in vorm kan raken maar ik sluit ook niet uit dat hij zijn niveau van vorig seizoen niet meer aan gaat tikken. Voor spelers die in een heel seizoen rond de 10 goals scoren in de eredivisie wordt natuurlijk geen hoofdprijs betaalt. Hoger kwa goals zal hij niet komen als hij dit al haalt want hij zal waarschijnlijk nog maar een wedstrijdje of 7-8 inzetbaar zijn.
 
elninoo
 
1
24 januari 2018 om 00:00
Ik weet niet of je het door hebt maar Huntelaar heeft gewoon veel kansen nodig om tot een doelpunt te komen. Hij komt gewoon bij veel ballen een stapje te laat. Natuurlijk is dat logisch gezien zijn leeftijd maar Huntelaar wordt dus alleen maar minder. Voorbeeld hiervan is de wedstrijd tegen Nac. Huntelaar had er wel 5 kunnen of moeten maken maar dat lukte hem niet. De Huntelaar in zijn Schalke periode had er ook 5 gemaakt maar die Huntelaar is hij helemaal niet meer. Natuurlijk is hij nog leep en staat hij prima gepositioneerd gezien zijn ervaring maar als Ajax hogerop wilt en Europees ook wat wilt bereiken zal het toch met iets beter moeten komen dan met Huntelaar. Als Fan doet mij dat pijn maar als je reëel bent is zijn beste tijd gewoon geweest. Niet dat hij niet bruikbaar meer is maar als eerste spits komt hij vaak te laat. Dus hem uitstekend noemen? Dat mag je mening zijn. Maar ik ben het er niet mee eens. Als je als club vooruit wilt zul je dolberg toch weer aan de praat moeten krijgen. Die jongen moet de toekomst zijn.
 
memphisdepay
 
0
24 januari 2018 om 00:09
Natuurlijk is zijn beste tijd geweest maar met Huntelaar loopt het gewoon beter dan met Dolberg. Ook was hij belangrijk tegen Feyenoord en AZ bijvoorbeeld toch de belangrijkere wedstrijden. Ik snap je punt wel dat Huntelaar minder wordt en Dolberg de toekomst is maar in de huidige situatie vind ik dat Huntelaar in de basis hoort.
 
elninoo
 
0
24 januari 2018 om 00:24
Absoluut mee eens dat Huntelaar op dit moment meer toevoegt dan dat dolberg dat doet. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je wel met de tijd achteruit gaat op de spitspositie zolang je Dolberg niet aan de praat krijgt, wat een risico is. Ik denk dat Dolberg ook last heeft van de druk die het meebrengt dat Huntelaar in zijn nek hijgt. Afgelopen seizoen had dolberg geen enkele concurrent in de punt van de aanval waardoor hij vrij kon spelen. Hij was een talent en niemand verwachtte iets van hem omdat hij nog zo jong was. Nu echter is zijn concurrent een spits die zijn strepen heeft verdient bij clubs als Real Madrid, Ac Milan en Schalke 04 en tevens publiekslieveling gezien zijn verleden bij Ajax. Wellicht speelt dat ook mee in zijn kop. Het publiek schaalt hem nu in als de spits die afgelopen seizoen in Europa furore maakten en verwacht eigenlijk een nog betere dolberg omdat hij nu een maar rijper zou moeten zijn. Het lijkt mij lastig om als zo'n jonge jongen daarmee te moeten dealen.Van belang is dat Ajax Dolberg zowel fysiek als mentaal weer aan de praat krijgt en er weer een bruikbare spits van weet te maken. Sportief is dat belangrijk, maar ook financieel. Voetbal moet wat mij betreft altijd voorop staan maar als je hem dan toch niet kunt behouden kun je er maar beter financieel een zo groot mogelijk slaatje uit slaan.
 
Kyle66
 
0
24 januari 2018 om 00:33
Memphis, hij stelt dat Ajax spijt heeft. Daar ben ik het niet mee eens. Sowieso wordt er al flink winst gemaakt bij de verkoop van Dolberg. Daarnaast weet je niet of hij zijn niveau van vorig jaar weer zal halen. Hij is nog jong en niemand heeft hem afgeschreven. Maar het ging mij om de stelligheid waarmee Goalski beweerde dat Ajax wel spijt zal hebben.
 
memphisdepay
 
0
24 januari 2018 om 00:56
Jij beweert anders met dezelfde stelligheid dat Ajax geen spijt heeft. Ik denk dat een Overmars toch wel een paar keer gedacht heeft dit seizoen hadden we hem maar laten gaan en dat hebben zelfs sommige Ajax fans aangegeven. De Dolberg van dit seizoen is in ieder geval een groot verschil met de Dolberg van vorig seizoen. Je weet inderdaad niet of hij zijn niveau van vorig seizoen weer kan halen of zelfs verbeteren maar op dit moment denk ik meer aan een Bazoer scenario dan aan scenario waarbij hij er volgend seizoen weer 20-25 inschiet.
 
Kyle66
 
0
24 januari 2018 om 01:59
Klopt. Ik ben van mening dat Ajax geen spijt heeft. Wat Dolberg vorig jaar heeft laten zien, getuigde van een groot talent en dat talent is niet weg. Zoals ik al zei, hij heeft een dip en ik twijfel er niet aan dat hij weer in vorm zal komen. Jij hebt het over Ajax-fans, ik heb het over Ajax. Die heeft voldoende geld op de bank om even te wachten totdat hij weer in vorm is. Dolberg heeft heel weinig gekost en zal dus sowieso heel veel winst opleveren. De tijd zal uitwijzen of hij voor hetzelfde bedrag als Bazoer weggaat, maar ik denk van niet.
 
SpeedyAFC
 
1
24 januari 2018 om 01:49
En waarom zou Ajax spijt hebben als Dolberg volgend jaar wederom een top seizoen draait? Vergis je niet, spelers van het kaliber Jorgensson en Dolberg krijg je niet makkelijk naar de eredivisie. Het was Jorgensson die jullie kampioen maakte.
 
Krinos
 
0
23 januari 2018 om 23:29
Alleen in het geval van een extreem goed bod kan dit interessant zijn voor Feyenoord. We spelen aankomend seizoen zo goed als zeker geen CL, waardoor het lastig wordt om degelijke vervangers te kopen. Wellicht kun je een verpieterend talent van een grote club huren, maar dat is het dan wel. Vervanging is zeker noodzakelijk, want Vente zie ik de aanval nog niet leiden en van Persie zal niet alles spelen.
 
Streepan
 
3
23 januari 2018 om 23:32
Het seizoen is toch verloren. Lekker cashen, halfjaartje met Van Persie ballen en in de zomer weer goed investeren.
 
^^AjaxAFC.
 
10
23 januari 2018 om 23:33
Met de scouting die Feyenoord heeft kan ik maar aan één vervanger denken: Woutje Weghorst naar de Kuip!
 
joker030
 
2
23 januari 2018 om 23:36
Dus een Kramer 2.0. Indien ze hem verkopen zie ik Feyenoord niemand halen, omdat ze Van Persie al hebben binnen gehaald.
 
^^AjaxAFC.
 
3
23 januari 2018 om 23:41
Een blessuregevoelige veteraan kan de kar niet in z'n eentje trekken. Weghorst is een werker, iemand die sleurt en trekt, en dat zien ze in de Kuip graag. Daarnaast bewijst hij zich steeds weer als hij een niveau hoger komt te spelen. Het zou geen heel gek plan zijn, alleen niet bijster creatief.
 
joker030
 
3
23 januari 2018 om 23:33
Jorgensen heeft mede door blessures dit jaar niet veel kunnen laten zien. Dus het is aanzienlijk dat je een mindere bod zal krijgen dan als je hem de afgelopen zomer had verkocht. Ik ben dus benieuwd hoeveel ze willen betalen.
 
433Aanvallend
 
2
23 januari 2018 om 23:36
Waarom bestaat Ajax?
 
Sanderr
 
20
23 januari 2018 om 23:45
Omdat iemand op 18 maart 1900 een club met die naam oprichtte in Amsterdam. Een betere vraag: waarom stel je zo'n idiote en irrelevante vraag in een topic over een mogelijke transfer van Jørgensen?
 
wazza
 
7
24 januari 2018 om 00:32
Waarom deze kansloze opmerking?
 
Kyle66
 
5
24 januari 2018 om 00:34
Waarschijnlijk omdat hij elke kans grijpt om zijn jaloezie op Ajax te uiten.
 
sniper08
 
0
24 januari 2018 om 08:13
Waarom is alles dan weer jaloezie???
 
Sanderr
 
0
24 januari 2018 om 10:10
Jaloezie, minachtig, afgunst, hoe je het ook wil noemen. Ik snap gewoon niet hoe mensen zo over een club kunnen denken, echt waar niet. Zie het al voor me dat ik in een topic over een aanstaande transfer van Dolberg (neem als voorbeeld maar even onze spits) ga reageren: Waarom bestaat Feyenoord? Lachwekkend vind ik het hahah!
 
messifan2
 
1
23 januari 2018 om 23:36
Niet meer dan logisch dat Jorgensen een nieuwe uitdaging zoekt. Bij Feyenoord komt hij sportief en financieel niet echt meer verder.
 
OsaB
 
2
23 januari 2018 om 23:44
Als je voor hem 15 miljoen of meer kan krijgen morgen ze hem gelijk verkopen. Seizoen is toch al verloren voor Feyenoord. Seizoen afmaken met Robin van Persie en de jonge Vente. Het verdiende geld slim en goed investeren voor volgend seizoen.
 
Yuka
 
0
23 januari 2018 om 23:48
15 miljoen zou toch een prima bedrag zijn voor Jörgensen!!! Wout Weghorst zou een meer dan goede vervanger zijn. Vooral met Berghuis, Larsson en/of Boëtius op de flanken heb je koppend een heel sterk wapen met Weghorst. Probleem zal alleen zijn dat AS hem nooit laat gaan in de winterstop. Hebben al diverse aanvallers verhuurd dus zullen of resoluut nee zeggen tegen een transfer of een dusdanig hoog bedrag vragen dat Feyenoord afhaakt.
 
Klich
 
1
24 januari 2018 om 00:00
Klein probleem, de buitenspelers die jij noemt zijn geen buitenspeler die veel voor zetten geven.
 
Yuka
 
0
24 januari 2018 om 00:16
Dat ligt naar mijn mening ook aan wie er in de spits staat. Andere spits, andere wijze van aanvoer.
 
Sanderr
 
2
24 januari 2018 om 00:44
Hoezo? Jørgensen zelf scoort ook vaak zat uit een voorzet (van Berghuis, St.Juste, Haps, Boëtius en ook Nieuwkoop ook toen hij RB stond), Weghorst zou denk ik ook best prima uit de voeten kunnen bij Feyenoord, de mentaliteit en vechtlust van die gast passen in ieder geval wel bij de Rotterdammers!
 
El Fenomeno
 
0
24 januari 2018 om 00:22
Ik hoop dat Weghorst niet komt, ik hoop en had gedacht dat Feyenoord geen tamme eredivisiespelers meer zou halen, maar wie weet, Van Geel heeft afgelopen zomer ook wederom weer modale eredivisiespelers gehaald.
 
wazza
 
1
24 januari 2018 om 00:33
Voor 15 miljoen lekker houden. Hij is veel te belangrijk voor dat geld. Het moet echt 20+ worden, anders heeft het gewoon geen nut
 
Mcgee85
 
0
23 januari 2018 om 23:51
Zou zonde zijn voor Jorgensen zel. Hij kan beter gewoon het seizoen afmaken en nog even wat kneepjes van van Persie meenemen, voordat hij daarheen gaat. Als hij gaat zie ik het somber in, want Gio blijft gewoon vasthouden aan Vilhena, Toornstra en Ahmadi, die ten eerste alle drie controleur/box to box zijn en ten tweede over niet meer het niveau hebben en ook nooit meer zullen krijgen.
 
FCBogarde
 
0
23 januari 2018 om 23:53
Jorgensen is een prima spits, maar hij is niet de verlosser van Newcastle. Daarvoor is hij te statisch in het spel van Newcastle. Die hebben behoefte aan een snelle beweeglijke spits....
 
Klich
 
2
23 januari 2018 om 23:59
Intressant, enige probleem is, het is Newcastle United, een club die de laatste jaren tussen championchip en Premier league zweeft. Newcastle heeft alles in zich om een goede middenmoter in de pl te zijn. Maar door bestuurlijke en eigenaren is het al jaren niks meer. Als Feyenoord zijnde 35-30 miljoen vragen en als ze zo gek zijn om daar in de buurt te komen strik erom heen. Vorig seizoen geweldig maar dit seizoen laat hij wat steekjes vallen.
 
Buakaw
 
11
23 januari 2018 om 23:59
Kinderachtig gezeik van voornamelijk de Ajacieden hier. En maar zeiken dat de Portugezen ons inhalen en veel geld vragen voor hun spelers. Maar als wij hier in Nederland hetzelfde willen (behalve bij Ajax zelf) dan moeten we opeens reëel doen. Niet jullie bepalen of het reëel is maar dat doet de markt. En Engelsen hebben nou eenmaal veel geld dus moet je daar het maximale uithalen. Wie geeft er een neuk of iets reeel is. Locadia als spits ging voor 16 en Kongolo en Karsdorp als verdedigers voor 15. 1 + 1 is niet altijd 2.
 
Kyle66
 
2
24 januari 2018 om 00:42
Allereerst: 1+1 is altijd 2. Ik weet niet in welk universum jij leeft dat dat niet zo is, maar in onze werkelijkheid is dat wel het geval. Als jij een voorbeeld hebt van wanneer 1+1 geen 2 is, hoor ik het graag. Daarnaast: natuurlijk moet elke club proberen het maximale uit een deal te halen, maar ook de Engelsen zijn niet gek. Ze zullen geen 35 miljoen betalen voor een speler van 27 die dit seizoen niets bijzonders heeft laten zien en die geen doorverkoopwaarde heeft. Tot slot is het zo dat spelers van Ajax meer geld opleveren dan die van Feyenoord. Maar als jij wilt denken dat de Engelsen zo gek zullen zijn om 35 miljoen te betalen, ga gerust je gang.
 
Buakaw
 
2
24 januari 2018 om 04:59
Prima als jij alleen maar slim wilt overkomen en de uitspraak niet kent ook goed. De uitspraak wil zeggen dat het in de (voetbal)wereld niet altijd werkt met logica. Maar ok, jij bent er dus zo één die bij alles een uitleg nodig heeft. Ik geef nergens aan 35 miljoen. Ik geef alleen aan dat Feyenoord net 2 verdedigers heeft verkocht voor 15 miljoen. Waarom zou je dan als Feyenoord zijnde akkoord gaan met 15 miljoen voor een aanvaller die doorgaans veel meer opleveren. Een bedrag wat hier voornamelijk door Ajacieden wordt geroepen. Nee, Feyenoord krijgt geen Ajax bedragen maar Feyenoord vraagt die ook niet. Huidige Ajax bedragen zijn een verdediger verkopen voor 40, een bedrag van 50 weigeren voor een spits van 19. Een middelmatige middenvelder verkopen voor 27. Dit kan Feyenoord niet. Kan je net zo goed wachten tot na het WK, dan is die ook nog steeds 27 en nog steeds met een lang contract. En met een wat mazzel prikt die er nog een paar in tegen een Australië en Peru.En als jij verder alles zo letterlijk neemt doe ik dat ook even. Ajax spelers brengen niet altijd meer op, want bijvoorbeeld een Karsdorp bracht al meer op als een Tete. Kinderachtig hé.
 
Ternos
 
10
24 januari 2018 om 00:06
Moet toch wel lachen om die reacties hier, voornamelijk van Ajacieden. Als al voor een matige speler als Klaassen 25 mil wordt betaald, is 15 miljoen wel heel weinig voor de beste spits in de Eredivisie. Minimaal 25 miljoen moet Feyenoord vragen. Jorgensen was 1 van de weinige die in de CL liet zien het niveau aan te kunnen. Ik hoop dat die blijft.
 
memphisdepay
 
5
24 januari 2018 om 00:31
Een half jaar geleden had je dat zeker ontvangen voor Jorgensen. Maar 25 miljoen is toch wel erg veel maar het is ook maar wat de gek er voor geeft in deze tijd en vooral in Engeland natuurlijk. Het nadeel is gewoon dat hij 27 is en al een keer mislukt is in het buitenland. 16 miljoen voor Locadia, Klaassen voor 25 miljoen, Propper voor 15 miljoen het zijn allemaal erg hoge prijzen maar het verschil is wel dat al deze spelers wel potentie hebben voor een stapje hogerop. Ik hoop voor Feyenoord dat ze 25 miljoen ontvangen maar ik zie het niet gebeuren.
 
TheFatMan
 
0
24 januari 2018 om 09:29
Ik zeg je heel eerlijk dat het verschil in aankoopbedrag tussen Klaassen en Propper gigantisch is vind ik qua verhouding tussen aankoopsom enerzijds en de toegevoegde waarde van de speler anderzijds. Als je ziet dat Davy voor ''maar'' 13 miljoen is vertrokken en het nu verdienstelijk doet bij Brighton, terwijl een Klaassen voor maar liefst 27(!) miljoen is weggegaan en compleet is mislukt bij Everton. Dan vraag ik me het volgende af: hebben wij Propper nou voor te weinig laten gaan (natuurlijk speelt het verhaal van de EL begroting mee) of is voor Klaassen simpelweg overbetaald door Everton? Qua niveau vind ik ze vrij gelijkwaardig.
 
memphisdepay
 
0
24 januari 2018 om 13:44
Als je het vergelijkt is Propper inderdaad een koopje. Maar de situatie was helaas totaal verschillend. PSV had een slecht seizoen en werd derde en Ajax had een goed seizoen met het behalen van de el. Hoe beter een team presteert hoe harder de waarde van de spelers geboost wordt en Ajax kon voor de meeste spelers wel een bedrag vangen dat ze er nu waarschijnlijk niet meer voor kunnen krijgen. Daarnaast was Propper niet echt in zijn beste vorm, hij was zijn eerste seizoen veel beter.
 
SpeedyAFC
 
0
24 januari 2018 om 01:47
Uiteraad moet Feyenoord de hoofdprijs vragen echter ik zou hem nu helemaal niet verkopen.je hebt hem hard nodig en er komt een WK aan. Met Peru en Australie in de pule kan Denemarken zich gewoon eenvoudig kwalificeren voor de knock-out fase. Doet Jorgensson het dan een beetje goed op het WK, dan schiet zijn waarde omhoog.
 
Yuka
 
0
24 januari 2018 om 00:21
Voor Scandinavische spelers is Engeland het voetbal walhalla. Dus als Jörgensen zelf graag wil en er komt een acceptabel bod dan ben je hem gewoon kwijt. Is met zijn 27 jaar ook op zijn toppen van zijn kunnen dus je kan je afvragen hoeveel beter hij nog gaat worden. Feyenoord claimt alle vertrouwen te hebben in van Persie en hem te willen gebruiken als spits dus zijn vervanger is er al. Met de te ontvangen transfersom kan er bovendien een vervanger worden aangetrokken.
 
roelreusel
 
0
24 januari 2018 om 01:08
Ik denk dat wanneer je er 20 miljoen voor kunt vangen je hem meteen moet verkopen. Newcastle komt alleen bij zo'n spits uit omdat deze eventueel nog redelijk betaalbaar is en gaat echt geen 30 miljoen betalen voor een speler die eigenlijk maar 1 seizoen heeft gepresteerd tot nu toe en in het verleden in een andere grote competitie (duitsland) totaal niet geslaagd is.
 
Master D
 
0
24 januari 2018 om 08:06
Dat komt omdat men bij Ajax gewend is om spelers voor hoge bedragen te verkopen. Dan is het wat makkelijker inschatten hoeveel een speler waard is. En ja voor een speler van Ajax wordt in de regel meer betaald dan voor een speler van Feyenoord. Net zoals dat voor een speler met een Engels paspoort 20 miljoen meer betaald wordt dan een vergelijkbare speler met een willekeurig ander paspoort.
 
AnilkumarSo
 
0
24 januari 2018 om 01:20
Beter weggaan deze team is dood door gio en z,n assistenten en grote prijzen haal je ook niet meer de landstitel de Champions League
 
SpeedyAFC
 
0
24 januari 2018 om 01:45
Als je Jorgensson nu verkoopt, dan kan Feyenoord die Knvb beker ook wel op zijn buik schrijven en is het seizoen voorbij. Ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord dat gaat doen, met afstand (samen met Berghuis) de beste speler van Feyenoord.
 
Tornado72
 
0
24 januari 2018 om 05:53
Neem Kramer maar voor een zacht prijsje...
 
afca0cbs
 
0
24 januari 2018 om 06:50
35 maar miljoen zou mooi zijn maar met alleen van Persie en Vicente ga je het niet redden puur omdat van Persie blessure gevoelig is.
 
grasveld7
 
0
24 januari 2018 om 07:48
Feyenoord moet hem zeker tot de zomer proberen te behouden, en niets minder dan de hoofdprijs vragen. Jorgensen is een zeer belangrijke speler, en Rvp is als vervanger voor de spits positie geen schim meer tegenover zijn vroegere jaren. Van Geel kennende zal het ontvangen geld dan ook niet lang bewaard worden maar meteen weer worden uitgegeven. Aangezien ze nagenoeg nooit voorbij de grens kijken, lijkt me de enige Nederlandse spits Weghorst als een optie?
 
hoe li kan
 
0
24 januari 2018 om 07:50
Bod binnen op jorgenson en van beek samen voor zon 19 miljoen
 
Master D
 
0
24 januari 2018 om 08:02
Wat moet Newcastle met Jorgensen? In Engeland willen ze nog weleens hoge ballen geven. Jorgensen kon al amper van Schone winnen in de lucht afgelopen zondag. Ook heeft Nicolai het vooralsnog vooral laten afweten tegen de betere ploegen in de Eredivisie. In Engeland speel je praktisch elke week tegen clubs van een minimaal gelijkwaardig of zelfs hoger niveau