Feyenoord krijgt tip: 'Hij schijnt nu met Bologna bezig te zijn'
Zondag, 24 november 2019 om 11:46

Zlatan Ibrahimovic vertrok onlangs met een aflopend contract bij Los Angeles Galaxy en de routinier werd in de afgelopen weken in verband gebracht met onder meer zijn oude club AC Milan en Bologna. Hans Kraay jr. zou de Zweed echter ook graag nog een keer in de Eredivisie zien, waar hij eerder het shirt van Ajax droeg. De oud-verdediger oppert Feyenoord bij Goedemorgen Eredivisie van FOX Sports als mogelijke nieuwe bestemming voor de aanvaller, al krijgt hij weinig bijval in de studio.

"Zlatan schiet ze er daar (in de Major League Soccer, red.) nog makkelijk in, hij is multimiljonair lijkt mij. Als hij nu bij Feyenoord zou spelen, hoeveel zou er dan in een Eredivisie-seizoen in schieten?", vraagt Kraay aan de eveneens aanwezige Frank de Boer. De trainer van Atlanta United stond in het afgelopen seizoen een aantal keer tegenover Ibrahimovic en denkt dat de spits nog wel tot ruim vijftien treffers zou moeten kunnen komen.

"Hij schijnt nu met Bologna bezig te zijn. Dan denk ik van, ja… Ik weet het niet, hij is natuurlijk toch al een beetje 'leuk gek' in zijn kop en dit is wel een paradijs om doelpunten te maken", gaat Kraay verder. Ibrahimovic wordt sinds kort eveneens genoemd bij Tottenham Hotspur, waar zijn oude trainer José Mourinho eerder deze week aan de slag ging. De Boer betwijfelt echter of de Zweed nog mee kan op het niveau van de Premier League: "Tenminste, hij onderhoudt zichzelf wel heel goed en hij ziet er echt nog fit uit. Als je ziet welke goals hij heeft gemaakt, moet je wel echt topfit zijn."

"Maar hij is wel op leeftijd en hij zal ook niet meer bepaalde dingen doen in de wedstrijd. Hij zal meer wachten op zijn momentjes, accepteer je dat dan als coach of niet? Past dat in jouw idee van voetbal als coach?" Een overstap naar Feyenoord behoort volgens De Boer echter niet tot de mogelijkheden: "Ik denk dat dat niet realistisch is. Ze zullen hem geen vijf miljoen per jaar betalen."

Meer nieuws
   
17:12
17:12
Het hoge woord is eruit: Thiago Silva keert na 16 jaar terug bij Fluminense
4
   
17:05
17:05
VZ Kort: Benefietwedstrijd voor Vitesse; Toornstra langer bij FC Utrecht
77
   
17:00
17:00
Pak 2,6x je inzet als Uitblinker Füllkrug op doel schiet tijdens PSG-Dortmund!
0
   
16:51
16:51
NEC wil Chery behouden, maar moet vrezen voor regerend landskampioen uit Europa
5
   
16:41
16:41
Een buitenlandse wedstrijd bijwonen? Koop je officiële tickets in de ticketshop!
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (75)

 
Zuidenaar
 
9
24 november 2019 om 12:00
Dat zal nog wel wat zijn????, zlatan bij feyenoord.
 
Angelo77
 
33
24 november 2019 om 12:01
Lol. Zlatan naar Feyenoord? In m'n stoutste dromen nog niet. Meneer gaat gewoon voor de miljoenen natuurlijk.
 
pedrovasquez
 
29
24 november 2019 om 12:05
Ik denk dat Messi wel komt, altijd gezegd dat hij als jongetje dr van droomde om in de Kuip te spelen. Hoe ver zijn jullie met het nieuwe stadion?
 
FR_JC
 
13
24 november 2019 om 12:08
Als Messi ervan droomde als kind om in De Kuip te spelen, wat heeft City (nieuwe stadion) daarmee van doen?
 
InkeMontana
 
18
24 november 2019 om 12:13
Als hij droomde om in de Kuip te spelen dan komt hij niet meer als City er is denk ik ofzo? ??
 
Peter_Selie
 
3
24 november 2019 om 12:15
Omdat het dan binnen nu en paar jaar moet, aangezien hij van de Kuip droomde en niet van “City”
 
FR_JC
 
2
24 november 2019 om 12:25
Inke; Dan zal het niet meer gaan gebeuren dat Messi naar Feyenoord komt, nieuwe stadion, mits het doorgaat word in 2024 opgeleverd en is Messi over zn top heen, dan willen we hem niet meer
 
InkeMontana
 
5
24 november 2019 om 12:28
Fr_jc. Jaa maar Messi wilde in de Kuip spelen volgens pedro, dus dan moet het juist voor 2024
 
foufou078
 
19
24 november 2019 om 12:29
Het schijnt dat cristiano het ook niet naar z`n zin heeft bij juve. Maar wie haal je eruit voor Lionel en cristiano, met zulke toppers momenteel voorin bij feyenoord.
 
FR_JC
 
2
24 november 2019 om 13:14
InkeMontana; uiteraard! Verkeerd gelezen en begrepen, zondag, nerveus voor de wedstrijd, ben nog meer smoesjes aan het bedenken om eronder uit te komen
 
InkeMontana
 
2
24 november 2019 om 13:37
Haha op zondag zijn alle excuses geoorloofd. Ik wijt het vaak aan de drank van zaterdagavond
 
feye88
 
51
24 november 2019 om 12:03
Hoef m niet. Dan wordt Feyenoord de zlatan show. En we hebben al moeite genoeg met onszelf. Past qua karakter niet bij de club. Sowieso een beetje een karikatuur van zichzelf geworden
 
barcalover123
 
115
24 november 2019 om 12:05
Hoef hem niet? Jullje mogen god op je blote knieën bedanken als Zlatan alleen ff rondje komt doen bij de club. Veel te grote speler voor Feyenoord. Ajax kan idd zeggen we hoeven hem niet maar die jongen heeft meer voetbal in zn neus dan de selectie van Feyenoord bij elkaar
 
 
43
24 november 2019 om 12:12
Ik hoef em ook niet bij Feyenoord hoor. Niet iedereen is voor een club omdat ze altijd winnen. Leuk voor hem dat ie vroeger heel goed was hij is nu 54 ofzo.
 
PSVNEC
 
35
24 november 2019 om 12:29
Tering, lees deze post nog even rustig door. En bedenk dan eens hoe arrogant dit klinkt(als een echte ajacied dat wel).feye88 legt gewoon netjes uit waarom Zlatan niet bij Feyenoord past en dat vanuit het perspectief van Feyenoord het geen goed idee is. Niets mis mee
 
barcalover123
 
3
24 november 2019 om 12:45
Ik ben zelf geen ajacied hoor. Maar Zlatan zou feyenoord echt wel vooruit helpen. Zijn mentaliteit al zorgt er voor dat hij het team wakker kan schudden daarnaasr kan due juist met zn gekke opmerkingen zorgen dat de media op hem gericht is en dat de spelers van Feyenoord niet worden aangevallen
 
 
0
24 november 2019 om 13:23
Inderdaad. Er zijn ook een hoop mensen die voor een club zijn omdat ze een goed beleid hebben, voorop staan in het opleiden van spelers en daarin een duidelijke en goede filosofie hebben. Dat ze altijd winnen, een goed gevulde prijzenkast hebben en miljoenen te besteden hebben is natuurlijk extra en
 
InkeMontana
 
51
24 november 2019 om 12:10
Sorry hoor, maar op dit moment mag je als Feyenoorder toch alleen maar hopen dat je de Zlatan show mag zijn ?? Roemloos op plek 10 rondobberen met een tobspits die altijd geblesseerd is en dan bang zijn voor de Zlatan show. Deze man is op zijn 38e nog een klasse beter en 5 klasses fitter dan bijvoorbeeld Jorgensen
 
Peter_Selie
 
13
24 november 2019 om 12:16
Zlatan is niet eens beter dan Vela....
 
gloryUnited
 
2
24 november 2019 om 12:22
ja ibra is op dit monment beter dan elke spits in de eredivisie.
 
memphisdepay
 
12
24 november 2019 om 12:25
Niet eens beter dan Vela? Vela is geen koekenbakker hoor! Die zou bij PSV bijvoorbeeld gelijk een van de beste spelers zijn.
 
InkeMontana
 
23
24 november 2019 om 12:28
Peter_selie. Vela is 5 klasses beter dan Jorgensen...
 
InkeMontana
 
8
24 november 2019 om 12:29
Gloryunited. Haha nee dat is ook weer onzin met Malen, Boadu en Tadic. Maar Feyenoord heeft bij lange na niet de beste spits van de eredivisie.
 
gloryUnited
 
8
24 november 2019 om 12:32
Malen en Boadu zijn talenten en echt niet zo goed als Ibra nu is. Ibra is zo gelouterd, fysiek sterk, geweldige techniek en goed schot. Dat hij het conditioneel allemaal niet meer aan kan is neit heel erg in de Eredivisie. Ik vind Ibra ook nog beter dan tadic. Waar tadic geen potten kon breken in de BPL deed Zlatan dat wel op 6 jaar oudere leeftijd ofzo. Het is vergelijkbaar met van persie. Toen van persie terug kwam zag je ook meteen dat hij bij far de beste aanvaller was in de eredivisie. Beste schot, beste techniek, beste looplijnen ed. Alleen conditioneel kon hij het niet allemaal meer aan.
 
zwollywood038
 
7
24 november 2019 om 12:13
Ik wel hoor. Feyenoord heeft momenteel een chronisch gebrek aan zelfvertrouwen. Laat dat nou net zijn waar Zlatan niks van tekort komt. Niet dat hij bij Feyenoord gaat voetballen natuurlijk, maar dat terzijde
 
CjdaAnti
 
8
24 november 2019 om 12:04
Ik denk niet dat hij naar de eredivisie zou willen, en zo wel, dan liever naar Ajax (gezien zijn verleden) of Psv. Los van zijn salaris die ook Ajax niet zal willen/kunnen betalen, denk ik dat hij in NL om het kampioenschap zou willen strijden. Die kans is, met alle respect, kleiner bij Feyenoord. Wat mij betreft komt hij niet naar Ajax. Hij zal vast nog wel waarde toe voegen, maar gezien zijn karakter is hij geen speler die als 2e spits wilt spelen.
 
Kevinvan Aarle
 
6
24 november 2019 om 12:29
Ajax kan zijn salaris makkelijk betalen want hij zou bij AC Milan voor 4 miljoen 1 seizoen tekenen. Zou wel mooi zijn zlatan nog een jaar Ajax ??
 
CjdaAnti
 
2
24 november 2019 om 12:46
Ajax kan geen 4 mil aan een 36-jarige speler betalen zonder de verhoudingen binnen de spelersgroep te verstoren.
 
Jesaja
 
4
24 november 2019 om 13:00
Verhoudingen? Je denkt dat die spelers niet snappen dat Zlatan Ibrahimovic zoveel verdient? Kijk als het een jong pikkie is die net binnenkomt klopt je verhaal, maar als je niet snapt dat een Zlatan Ibrahimovic een grootverdiener is dan klopt het niet helemaal daarboven
 
CjdaAnti
 
2
24 november 2019 om 13:08
Voor 4 mil ga je inderdaad rare gezochten krijgen. Zlatan is oud en aan heteind van zijn carriere. Die gaat 4 mil niet waarmaken
 
Feye01
 
3
24 november 2019 om 16:44
Alleen aan reclame al..
 
Downwards
 
9
24 november 2019 om 12:06
Dit sloeg echt helemaal nergens op van Hans. Ook de ''kleine'' clubs in Italie leggen zo 1 miljoen neer als jaarsalaris. Dit is voor Feyenoord gewoon niet het geval. Daarnaast is het leven in Italie natuurlijk heerlijk helemaal als je tegen je voetbalpensioen aanzit.
 
DVV20
 
4
24 november 2019 om 12:17
Feyenoord kan ook makkelijk 1 miljoen salaris betalen, maar daar neemt Zlatat vanzelfsprekend geen genoegen mee. Nee hoor, dit is gewoon weer een knap staaltje onzin van Hansie Hansie.
 
MidoW
 
8
24 november 2019 om 12:24
Hans vergeet hier dat Zlatan voor bologna zou willen spelen omdat mihajlovic een vriend van hem is. Dat gaat dus niet eens alleen om geld. Daarnaast vind ik het al heel gek om Zlatan en Feyenoord in 1 zin te zien staan..
 
NeutraleFanNL
 
0
24 november 2019 om 12:35
Ik word echt een beetje moe van die Hans Kraay. Dit zijn zulke kansloze opmerkingen. Hij komt vaker met zulke rare dingen. Hansie heeft een beetje hetzelfde probleem als Zlatan, hij wil gezien worden. Hij zat ook extreem te hakken op Ron Jans in de uitzending net. Echt een akelige sensatiezoeker
 
Rick1o1
 
1
24 november 2019 om 12:07
Dat zou wel echt een megastunt zijn lol. Maar totaal niet realistisch. Feyenoord kan zijn salaris niet betalen. Geen enkele Nederlandse club eigenlijk. Maar ik moet wel zeggen, met alle respect voor Bologna, maar dat zou wel zonde zijn om hem bij zo'n club te zien. Past eigenlijk niet op zijn cv.
 
InkeMontana
 
4
24 november 2019 om 12:12
Eeh ja,als Bolgna zijn salaris kan betalen dan zijn er ook wel Nederlandse clubs die dat kunnen.
 
gloryUnited
 
3
24 november 2019 om 12:28
italie heeft een veel gunstiger belasting klimaat voor grootverdieners. Als Zlatan 1,5 miljoen netto wilt verdienen dan ksot dat een nederlandse club al 3 miljoen bruto. In Italie betaal je over de helft geen belasting en over de andere helft 46. Wat neerkomt op 23 gemiddeld. Bologna zou dus voor een netto salaris van 1,5 miljoen slechts 1,8 miiljoen moeten betalen. Daarnaast wordt er over imagorechten slechts een bedrag betaalt dat kan oplopen tot 100.000 euro Daarnaast is de stap naar Bologna ook een vriendendienst omdat hij de coach van Bologna goed kent.
 
InkeMontana
 
4
24 november 2019 om 12:31
Wat wil je nou zeggen? Er is dan in ieder geval nog steeds 1 club die 3 miljoen bruto wel kan betalen.
 
JoshuaK_
 
0
24 november 2019 om 12:36
Dat lijkt me niet. Volgens de geruchten zou Zlatan een contract krijgen voor anderhalf jaar met een jaarsalaris van 9 miljoen. Zelfs Ajax kan dat niet op een verantwoorde manier betalen, dus Zlatan is voor Eredivisie clubs volledig onhaalbaar als hij niet wilt inleveren.
 
InkeMontana
 
2
24 november 2019 om 12:45
Bologna kan ook echt geen 9 miljoen salaris per jaar betalen hoor. Daar geloof ik niks van. Dan had daar wel een stuk meer kwaliteit gezeten dan er nu zit.
 
JoshuaK_
 
1
24 november 2019 om 12:59
Vergis je niet in de financiële kracht van Bologna. Het bedrag van hun recordaankoop zit bijvoorbeeld boven die van PSV en nipt onder Blind. Voor Zlatan zijn ze bereid om qua salaris een uitzondering te maken omdat hij transfervrij is, voor extra aandacht zorgt en zoals Gloryunited al zei een goede vriend van Mihajlovic is.
 
gloryUnited
 
0
24 november 2019 om 13:33
Serieus, denk maar eens na wat ik zou willen zeggen met mijn argument. Daarnaast sprak jij over clubs. Dat is meervoud. later noem je maar 1 club. Als je googelt vind je dat Bologna 8 miljoen wilt betalen voor 18 maanden dienst. Dat is dus een jaarsalaris van 5,3 miljoen per jaar. Geen enkele Nederlandse club kan 11 miljoen salaris bieden aan een speler per jaar. Zelfs voor Ajax is dit onverandwoord omdat het op de begroting komt als vaste kosten.
 
LawPl
 
5
24 november 2019 om 12:21
Het laatste wat Feyenoord moet gaan doen is onrealistische dingen gaan verwachten bij Feyenoord. Ook Toornstra en Dickie moeten realistisch blijven en niet gaan lopen praten over een Europese prijs voor Feyenoord de komende jaren of eenzelfde scenario als bij Ajax dat dat ook kan gebeuren bij Feyenoord. Laat ze realistisch beleid gaan voeren. Want de realiteit is dat AZ ze voorbij aan het streven is.
 
gloryUnited
 
5
24 november 2019 om 12:24
feyenoord verwacht dit niet, maar een vent die jaren gewerkt heeft voor Lachen om Homevideos bij Sbs6 stelt dit voor. je kan beter zeggen: het laatste wat 'analitici' moeten gaan doen is onrealistische dingen gaan 'tippen' bij Feyenoord.
 
LawPl
 
1
24 november 2019 om 12:38
Het zijn niet alleen analitici die onrealistische dingen roepen maar ook werkzame mensen bij Feyenoord gaf ik net aan.
 
gloryUnited
 
0
24 november 2019 om 13:30
dit artikel gaat over een analiticus die wat zegt. Ben het met je eens dat Toornstra iets onrealistisch geroepen heeft maar dat is niet relevant voor dit topic.
 
 
1
24 november 2019 om 12:28
Die Hans Kraaij is ook zo'n kneus. Zlatan gaat nooit naar Feyenoord. Wat moet ie daar nou. Die wil veel meer centjes. Verder is het ook maar een kwibus die ons heus niet in zn eentje naar de titel schiet. Dus die mag lekker in china de clown uit gaan hangen.
 
Baggio1982
 
0
24 november 2019 om 12:32
Dat kunnen ze in Rotterdam helemaal niet betalen... laatst naar buiten gekomen wat de beste man minimaal in 1 seizoen wilt verdienen, dat zou zelfs Ajax niet aan m betalen en dat is de enige club in NL die hem kan betalen.
 
pprins
 
0
24 november 2019 om 12:37
Hahaha. Dat zou wel heel leuk zijn , maar niet bepaald realistisch natuurlijk .
 
LawPl
 
3
24 november 2019 om 12:39
Ibrahimovic is te groot voor Feyenoord. Feyenoord zou niet op zijn cv passen. Hij moet gewoon nog een keer naar AC Milan gaan.
 
DeVisser
 
2
24 november 2019 om 12:47
Volgens De Boer zou Zlatan er 15 inschieten. Zlatan in de Eredivisie is 25 goals!
 
RinkSchippers
 
3
24 november 2019 om 12:57
Zou Zlatan door het legioen geaccepteerd worden? Ik weet wel 1000% zeker van niet , daarvoor het is nog teveel een ajacied en ik kan me nog herrineren dat ie in de kuip aardig provoceerde als ie voor Ajax had gescoord. Die willen ze daar niet Ik zou overigens niet als feyenoord supporter , Zlatan confronteren op de trainingen (op een boze manier) want Zlatan is op zn zachts gezegd niet bang.??
 
gloryUnited
 
0
24 november 2019 om 13:43
onzin, natuurlijk zullen ze hem accepteren. Hij is een grootheid. Daarnaast provoceerde hij ook als hij voor Juve Milan of Inter scoorde tegen de ander. Dat is gewoon zijn houding. Als Ajacied lijkt het me een dwaze uitspraak om te claimen dat het Legioen hem niet accepteert. Hoe goed ken jij die mensen nou?
 
RinkSchippers
 
0
24 november 2019 om 14:47
Ik ken die mensen niet , maar het lijkt me een normale aaname toch?Alsof het legioen altijd zo normaal.reageert op ex ajacieden.Zelfs die ene titel met cruijf (nog groter dan zlatan) word door veel feyenoorders niet erkent.
 
gloryUnited
 
0
24 november 2019 om 15:37
er is een verschil tussen Cruijff als Mister Ajax en Zlatan een passant die toevallig wat seizoenen in amsterdam gespeeld heeft. Bovendien zou hij ook niet rechtstreeks van Ajax komen.
 
RinkSchippers
 
1
24 november 2019 om 15:59
Zou je me dat 'verschil' voor de feyenoord fans dan kunnen uitleggen? Mister Ajax of een van de beste spelers van de wereld die zichzelf een ajacied noemt?
 
gloryUnited
 
0
24 november 2019 om 16:11
nou voor mij persoonlijk is zijn er een aantal dingen die verschillen. - Zlatan heeft slechts 4 seizoenen bij Ajax gespeeld en daarna bij alle rivalen in italie. Zo'n enorme clubman is het dus niet. - Cruijff was mister Ajax, schoot de club naar succes, kwam uit amsterdam en was de personificatie van Ajax van toen. Cruijff kwam direct van Ajax om ajax 'pijn' te doen. Sommige feyenoordfans voelden zich dus misbruikt. Situatie dus compleet anders. Zo kijk ik ernaar in ieder geval. Ik zie Ibrahimovic graag komen omdat het een hele goede voetballer is. Dat hij ooit een paar jaar bij Ajax gespeeld heeft boeit me weinig want was 15 jaar geleden. Als Zlatan zichzelf Ajacied noemt heeft hij Ajax behoorlijk in de bek gekakt met zn transfer naar Juve. Dus vraag me af hoe veel Ajacied hij nou precies is...vermeer heeft langer bij Ajax gezeten dan Zlatan en wordt ook prima geaccepteerd in de Kuip.
 
RinkSchippers
 
0
24 november 2019 om 16:29
Je legt t goed uit en je hebt zeker een goed punt, echter blijft Zlatan die ajacied voor jullie (die feyenoord vaak pijn deed in de klasieker) en 4 seizoenen ajax lijkt mij voor t legioen too much...
 
gloryUnited
 
0
24 november 2019 om 16:32
er is maar 1 manier om achter te komen. Laat hem dat contract maar tekenen!
 
RinkSchippers
 
0
24 november 2019 om 17:48
Haha t is jullie iig gegund ben alleen bang dat china of zo zn bestemming word
 
Shepherd
 
0
24 november 2019 om 16:14
Zlatan bij elke Nederlandse club zou geweldig zijn natuurlijk. En ik denk ook dat hij bij Feyenoord heel goed de problemen voor nog een jaartje kan maskeren. Maar dat is het hem net. Watvoor Feyenoord is er over als hij vervolgens weer vertrekt? Een Feyenoord met spelers die weer een jaartje hebben stilgestaan in hun ontwikkeling. In een organisatie die datzelfde is overkomen. Feyenoord moet nu geduld hebben en geleidelijk bouwen. Te beginnen bij de jeugdopleiding. Daar moet de aandacht naartoe.