Feyenoorders verrast na winnende treffer: 'Ik dacht dat hij op de lijn was'
Zondag, 26 februari 2017 om 17:37

Feyenoord elimineerde PSV zondagmiddag in een onderlinge confrontatie uit de titelrace. Het elftal van Giovanni van Bronckhorst won voor eigen publiek met 2-1 en geniet met nog tien competitiewedstrijden te gaan een voorsprong van liefst elf punten op de Eindhovenaren. Jan-Arie van der Heijden erkende na afloop het belang van de zege, maar weigert zich reeds rijk te rekenen.

"Dit was een goede overwinning, maar we hebben nog tien wedstrijden te gaan. Het belangrijkste is dat we deze focus vasthouden. Als dat ons lukt, hoeven we niet veel punten meer te verspelen", zei de verdediger voor de camera van FOX Sports. "Het eerste kwartier speelden we geweldig met druk vooruit. We bleven daarna heel geconcentreerd. Het was zwaar, beide ploegen gingen vervolgens voor de winst."

Meer: De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord | Boskamp gelooft uitleg Van Bronckhorst over Feyenoord niet: ‘Rot toch op!’

Het winnende doelpunt van Feyenoord leidde tot veel ophef. Na een kopbal van Van der Heijden werkte Jeroen Zoet het leder in zijn eigen doel, maar scheidsrechter Bas Nijhuis kende de treffer pas toe na gebruik gemaakt te hebben van de doellijntechnologie. "Ik dacht ook dat hij op de lijn was", erkende Van der Heijden.

Ook ploeggenoot Jens Toornstra had aavankelijk zijn twijfels. "Ik zag hem naar zijn horloge wijzen en ik dacht dat hij dat deed om te laten zien dat het geen goal was. Maar het was wel een goal, dat was echt top", vertelde Toornstra, die de eerste landstitel voor Feyenoord sinds 1999 ziet naderen. "Het begint er wel op te lijken. We spelen goed en de voorsprong is er. Maar we moeten nog tien wedstrijden spelen. PSV zijn we voorlopig wel kwijt, maar je weet het nooit in het voetbal."

Giovanni van Bronckhorst was blij met de doellijntechnologie in De Kuip. "Ik ben blij dat die doellijntechnologie hier staat, want anders weet ik niet of die goal was toegekend. Maar het was voor mij een zuiver doelpunt", zo verzekerde de oefenmeester van Feyenoord.

Meer nieuws
   
10:08
10:08
Plottwist: Bayern München krijgt derde afwijzing in zoektocht naar trainer
22
   
10:00
10:00
Alle genomineerden voor Bronzen Schild in de KKD bekend: FC Dordrecht domineert
10
   
09:57
09:57
Malen en Maatsen trekken extra profijt uit Champions League-zege op PSG
8
   
09:24
09:24
'Manchester United hangt fors prijskaartje aan opgeleefde Mason Greenwood'
27
   
09:16
09:16
In mei nog een buitenlandse wedstrijd bezoeken? Bekijk de ticketshop!
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (33)

 
Jeffrey_fey
 
5
26 februari 2017 om 17:54
Ik weet niet waarom er wordt gezegd dat Feyenoord PSV heeft uitgeschakeld voor de titel. Want dat klopt volgens mij niet.
 
Ijsmuts
 
4
26 februari 2017 om 18:16
Klopt, maar als je een kwartier voor tijd met 4-0 achter staat wordt een puntje halen vrij onrealistisch. En dat zeg ik ook omdat Ajax nog (ruim) voor staat op psv
 
JoeyGisteren
 
2
26 februari 2017 om 18:30
@Jeffrey dat begrijp ik ook niet wij staan van af ronde 1 op de 1e plek psv is niet eens in de buurt gekomen.
 
feye88
 
5
26 februari 2017 om 18:31
Technisch gezien niet nee. Maar maak maar eens 11 punten goed op een club die in 24 wedstrijden 1 verliespunten heeft gehad
 
jannoww
 
3
26 februari 2017 om 18:59
Ja maar zo blijft het. Daarvoor had Feyenoord een penalty moeten hebben toen Jörgensen aan zijn arm werd getrokken door Isimat. Wat mij betreft wordt hier een Zero tolerance policy op uitgevoerd, op al het contact. Maar zolang dat er niet is gaat het over en weer.
 
Ruspekt
 
9
26 februari 2017 om 17:56
Leuk voor van der Heijden dat hij beslissend is geweest deze belangrijke wedstrijd. Toornstra ook weer een dijk van een wedstrijd gespeeld.
 
KingB
 
4
26 februari 2017 om 21:46
Het was zeker niet vd Heijden die beslissend was. Was toch echt de doellijn technologie. Lees ik het nou goed dat Gio het een duidelijke goal vond? Ik vraag mij echt af hoeveel keepers dit doen, en hoeveel "goals" er dit seizoen al op deze manier zijn gevallen, maar niet gezien. Ik vind deze doellijn technologie dan ook echt competitievervalsing, Of overal, of nergens. Feyenoord heeft het geluk van de kampioen, zelfs in deze ongelovelijk belangrijke wedstrijd valt het muntje de goede kant op... Jawel, Feyenoord was beter vandaag, maar in ieder ander stadion was het gewoon 1-1 gebleven. Bij deze wil ik Feyenoord en haar supporters feliciteren met het (welverdiende) kampioenschap.
 
supervoetbal
 
3
26 februari 2017 om 23:52
Het is hier niet duidelijk geformuleerd, Gio was meer zo van: als de doellijn technologie het zegt is het voor mij een 100% zuivere goal
 
est-1913
 
13
26 februari 2017 om 18:02
Van der Heijden trekt Moreno wel onderuit, als dat geconstateerd was, was deze discussie niet relevant. Helaas. Terecht verloren, dat wel. Succes verder Feyenoorders, voor ons zit het er nu al op..
 
TheBigShow
 
45
26 februari 2017 om 18:14
Inderdaad. Net als Isimat bij Jorgensen.
 
est-1913
 
7
26 februari 2017 om 18:17
Niet terug gezien. Verder ding ik ook niks af op deze terechte zege. Gefeliciteerd.
 
joker030
 
8
26 februari 2017 om 18:27
Dat was toch dezelfde Moreno die in de wedstrijd PSV - Utrecht Klaiber omver kegelde, waardoor de kopbal van De Jong de goal in ging? Grote kans dat het wel is geconstateerd, maar vond Nijhuis dat Moreno zich veel te gemakkelijk liet vallen.
 
Darkraver
 
1
26 februari 2017 om 18:51
Was niks aan de hand, ook de mening van de analisten bij Fox
 
voetbaltjer
 
5
26 februari 2017 om 22:11
En de meningen van de fox analisten is leidend?? Haha. Volgens mij was een van die analisten John de Wolf, rasfeyenoorder... ik zeg niet dat het een overtreding was, maar dit is wel een heel slap argument.
 
Leopart
 
11
26 februari 2017 om 18:18
Gewoon dik verdient deze overwinning! 1mm of 10 cm er over is er over. Ik lees op andere pagina's dat Feyenoord geluk heeft hierdoor, maar hoezo is gerechtigheid geluk? De doellijntechnologie heeft voor een eerlijke uitkomst gezorgd want anders was psv de gene die geluk had.
 
Antigua
 
7
26 februari 2017 om 18:30
Het is geluk omdat dit in andere stadions niet gebeurd zou zijn. Feyenoord is in eigen huis 9 van de 10 keer de bovenliggende partij en heeft dus voordeel van deze technologie. Het systeem is pas eerlijk als het in alle stadions wordt toegepast. Neemt niet weg dat Feyenoord vandaag het meeste recht had op de 3 punten. Die laffe en behoudende tactiek van Cocu is PSV dit seizoen al meermaals opgebroken. Ga toch eens op zoek naar een vroeg doelpunt met zoveel kwaliteit op het middenveld. En vervang je spits eens door iemand die wel kan voetballen.
 
 
1
26 februari 2017 om 18:41
Zo veel mogelijkheden voor de spits positie heeft Cocu ook weer niet. Lammers laat bij Jong PSV zien dat hij leuke dingen kan, maar hij brengt nog te weinig om vaste eerste spits te zijn. Maar ik hoop dat Cocu nu wel stappen gaat ondernemen met Guardado. Bij de goal van Toornstra stond hij wederom niet goed. Nu de titel toch weg is wordt het tijd naar de toekomst te kijken en Hendrix meer te laten spelen. Daarnaast zal hij ook eens echt naar het systeem moeten kijken, want met deze selectie kun je geen 4-3-3 spelen.
 
Peterhoekstra
 
5
26 februari 2017 om 18:46
Ik ben het met je eens dat het systeem in alle stadions toegepast zou moeten worden maar hoe vaak is er dit seizoen een discutabel moment geweest bij éã©n van de andere wedstrijden?
 
alexdevidal
 
4
26 februari 2017 om 18:52
Het wordt getest bij de grotere clubs zodat de kleinere clubs geen 340.000 euro hoeven neer te leggen totdat het een bewezen meerwaarde heeft! In de wedstrijd zelf spelen beide ploegen onder de zelfde omstandigheden, hierover zeuren vind ik dan wel apart.
 
KingB
 
1
26 februari 2017 om 21:49
@Peterhoekstra, Dat is dus nog maar de vraag. Als er geen doellijn technologie was geweest had er niemand ook maar gedacht aan een doelpunt. Misschien gebeurt dit wel wekelijks?
 
pro2312
 
1
26 februari 2017 om 19:12
Enigszins heb jij helemaal gelijk, de bal was achter de lijn en dus een terechte goal. Dat dit echter dan moet gebeuren door een blunder van de keeper is best sneu, dit gebeurde dit seizoen misschien al 10x maar dan was er geen doellijn technologie, en normaal rent de grens direct weer naar met de verdedigende lijn mee naar voren. Dit leek meer op een FIFA goal haha. Gamers zullen precies begrijpen wat ik bedoel. Echter was er maar 1 club vandaag die verdiende te winnen, daarom ook mooi dat dit bij Zoet gebeurde en niet bij Jones.
 
 
1
26 februari 2017 om 18:37
Ik vraag me af of van Bronckhorst wist dat Zoet het doelpunt maakte, want dit was zelfs voor de camera niet zichtbaar, laat staan vanuit de positie van van Bronckhorst.
 
Grootel
 
3
26 februari 2017 om 18:45
Er kan geen discussie bestaan over Hawkeye op de redenen die hier worden aangedragen. Het is helemaal niet relevant of het in alle stadions wordt toegepast. Het punt is nml dat het "voor" of "tegen" je kan zijn. En hoe vaak je dan met of zonder Hawkeye voetbalt maakt helemaal niks uit. Dat het in zo'n situatie kromme tenen geeft dat snap ik wel, maar de keeper moet gewoon opletten. Scenario: Keeper pakt de bal op een magnifieke manier, ziet direct een speler vrij staan en gooit de bal naar hem toe. In zijn achterzwaai komt hij net over het lijntje. Scheidsrechter krijgt een seintje en geeft een doelpunt. Tsja..... Wat ik relevanter vind is of Hawkeye een gesloten systeem is, of is verbonden met het web? Technologie is leuk, maar kan ook kwetsbaar zijn. En sommige hebben daar geen 45 minuten voor nodig.
 
Juicher
 
4
26 februari 2017 om 18:52
Grooten, wist je dat Usain Bolt eigenlijk helemaal geen wereldrecord heeft gelopen? Hackers hebben er een halve tel afgehaald. Zelfde verhaal laatst met Federer op australian open op match point een Hawk Eye aangevraagd door Nadal. Federer fans hadden Hawk Eye gehackt. *Zet aluhoedje af* Oja: dat horloge ging niet af na 45 minuten, maar binnen luttele seconden. Of je moet denken dat ze het systeem vooraf gehackt hebben. In dat geval: Hahaha!
 
Grootel
 
0
26 februari 2017 om 19:05
Die 45 minuten noem ik omdat het systeem in die tijd wellicht aan te passen zou zijn voor of tegen een bepaald team. Heeft niets met alu hoedjes te maken maar met gezond verstand in 2017. Ik zeg ook helemaal niet dat het zo is dat Hawkeye een "open" systeem is. In de tijd dat iemand door een link aan te klikken in de email een heel netwerk plat kan leggen, is veel mogelijk. Neem je dat niet mee in de ontwikkeling van zo`n technologie ben je of naã£â¯ef, of gewoon ontzettend dom. Ohja, even voor de goede orde. Ik heb het nu niet over de overwinning van Feyenoord, waarop niks af te dingen is. Ik heb het over de toekomst van dit soort ontwikkelingen.
 
Juicher
 
3
26 februari 2017 om 20:01
Het is natuurlijk een gesloten systeem. Net als ieder ander meetsysteem in een stadion. Waarom denk je dat ik voorbeelden uit atletiek en tennis aanhaal? Dat je überhaupt vragen stelt over de betrouwbaarheid zegt mij dat je wantrouwend bent omdat het nu in je nadeel is uitgevallen. Jij noemt het gezond verstand, maar ik zou jezelf nog een keer analyseren.
 
GlanneStino
 
3
26 februari 2017 om 20:33
Ik ben niet voor PSV of voor Feyenoord, maar door deze situatie vroeg ik me hetzelfde af. Niet dat het hier niet klopte, maar ik stond door de discussie er ineens bij stil dat ik me nooit heb afgevraagd en dat het me nooit is uitgelegd hoe het systeem precies werkt. En of het dus echt waterdicht is.
 
DavyVanZoelen
 
1
26 februari 2017 om 23:00
Gewoon terecht dat deze goal word toegekend, alleen is het wel oneerlijk dat er maar bij een aantal wedstrijden deze technologie kan worden gebruikt, want als dit volgende week bij ado of bij excelsior gebeurt word er nooit een goal gegeven en dat is in mijn ogen competitie vervalsing. Ik ben heel erg voor dit systeem maar dan wel bij alle clubs in de competitie invoeren of bij geeneen
 
netniuq
 
1
26 februari 2017 om 23:15
Dan moeten ze het betalen toch ?
 
supervoetbal
 
0
26 februari 2017 om 23:50
Iedereen zegt: VD Heijden trekt Moreno onderuit. Isimat trok Jørgensen onderuit. Er is Feyenoord een 100% penalty onthouden. Dus quit
 
supervoetbal
 
2
26 februari 2017 om 23:55
De doellijn technologie is geen geluk. Het geeft 1000% zuivere goals weer. En dat het alleen in de Kuip is, heeft Feyenoord ook zelf voor gezorgd.
 
rkallan
 
0
27 februari 2017 om 01:19
voor de winterstop, vanaf de wedstrijd om de jc schaal, is het in de arena. Daarna is het in de kuip tm finale knvb beker. Het is nog een pilot van de knvb en ze zijn nog aan het bespreken hoe financieel te handelen voor alle stadions in de eredivisie