Frits Barend over 'kutavond': 'Real Madrid voetbalde een beetje lullig'
Donderdag, 14 februari 2019 om 11:10

Ajax verloor woensdagavond in eigen huis van Real Madrid (1-2) na een sterk duel waarin de Amsterdammers in de eerste helft een doelpunt afgekeurd zagen worden door de VAR. Journalist en Ajacied Frits Barend was aandachtig toeschouwer bij de Champions League-ontmoeting en nam na afloop voor de camera van Voetbalzone geen blad voor de mond over de wedstrijd en dan met name het curieuze afgekeurde doelpunt.

Bekijk de video hieronder of abonneer en kijk op ons nieuwe YouTube-kanaal!


Meer nieuws
   
21:09
21:09
Perez loopt vooruit op PSV-transfer: '35 miljoen is toch wel heel veel geld?'
1
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
20:59
20:59
Paris Saint-Germain wederom kampioen van Frankrijk na nederlaag AS Monaco
2
   
20:31
20:31
Prolongatie titel definitief uitgesloten voor Royal Antwerp na nieuwe nederlaag
0
   
20:30
20:30
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (24)

 
DVV20
 
15
14 februari 2019 om 06:29
Goed gehoord Frits, ik hoorde Rene vd Gijp het ook zeggen in de rust van de wedstrijd.
 
4fRedondo
 
8
14 februari 2019 om 06:58
O.b.v. de regels kan je het doelpunt afkeuren. Dan komt het op interpretatie aan, hindert Tadic Courtois? Het feit dat hij geeneens protesteer zou je kunnen concluderen: nee, en is het doelpunt onterecht afgekeurd. Maar kwam Tagliafigo ook niet uit buitenspelpositie na de redding (blunder) van Courtois? Daar hoor je niemand over.
 
Sanderr
 
36
14 februari 2019 om 10:40
Nee, Tagliafico stond totaal niet buitenspel, enkel Tadic. Niet gek dus dat je daar niemand over hoort, stond misschien wel een meter onside.
 
Robinde Bruyn
 
1
14 februari 2019 om 12:55
Nee, dat stond Tagliafico niet. De VAR heeft daar als eerste naar gekeken, zoals je hebt kunnen zien op televisie en dus is het vrij obvious dat je daar niemand over hoort. Er wordt moment voor moment gekeken. Áls Tagliafico buitenspel had gestaan, dan was de goal op basis daarvan afgekeurd, gezien het feit dat hetgeen erna gebeurt dan niet meer relevant is.
 
Japie_Krekel
 
12
14 februari 2019 om 08:03
behalve op die goal van Benzema na. die was echt van wereldklasse maar dat Ajax beter was moge duidelijk zijn. de afronding liet alleen te wensen over, al moet gezegd worden dat Ajax ook niet de makkelijkste kansen had maar zo een Dolberg bv had echt meer met die kans moeten doen
 
grasveld7
 
17
14 februari 2019 om 09:13
Je verwoord het goed, Ajax overduidelijk de betere ploeg, Real de betere in de afronding. Uiteindelijk is het resultaat wat telt, maar ik ben super trots op wat Ajax gisteren heeft laten zien. Gelijkwaardig zijn aan Real en ze met tijden van het kastje naar de muur spelen is niet voor veel ploegen weggelegd in de CL. In Spanje zal het zo goed als een onmogelijke opgave worden, maar zoals Ziyech al benoemde, als je speelt zoals vanavond (gisteren) ben je ook daar niet kansloos. Kansen afmaken is wel een must tegen dit soort top clubs, je weet gewoon dat hij aan de andere kant wel uit het niets kan gaan vallen.
 
blink182
 
42
14 februari 2019 om 10:05
Niet heel raar natuurlijk dat Ajax iets fitter, frisser en sneller was dan Real. Die zaten nog te kloten al een tijdje in de eredivisie terwijl Real tegen Barca en Atletico moest (uit ook nog). En in beide wedstrijden hebben ze alles gegeven en waren ze de betere.Dan nog winnen in Amsterdam tegen een sterk Ajax? Alleen de kampioenen kunnen dat.
 
Twenteov
 
32
14 februari 2019 om 10:23
Zozo aardig vol van je eigen club zie ik wel. Ook Ajax heeft juist door het gemartel in de ED veel energie verspilt, kun je moeilijk ontkennen lijkt me. Daarbij heeft Real een selectie die veel beter ingesteld is op het spelen van veel wedstrijden, die kunnen putten uit een veel grotere en kwalitatief sterkere selectie. Juist met het oog hierop is het juist knap wat Ajax gisteren liet zien. Ik vond Real allesbehalve spelen als kampioenen en hoop ook dat ze de CL niet winnen.
 
blink182
 
28
14 februari 2019 om 10:42
Gemartel? Ze hebben amper gerent tegen Feyenoord, Heracles, enzovoorts. Al een maand lang. En natuurlijk heeft Solari een groter en betere selectie. Dit kan iedereen zien, maar de kern/basis is hetzelfde in bijna elke wedstrijd. En je kan de eredivisie sws niet vergelijken met primera division. De intesiteit is totaal niet te vergelijken. Heracles bijvoorbeeld is met alle respect net zo slecht/goed als clubs uit de 2e divisie in Spanje.Spelen als een kampioen is oa ook het kunnen lijden en scoren als het moet. Deden ze vorig jaar (?) ook tegen Bayern. Toen werden ze ook bij vlage weggespeeld maar wonnen uiteindelijk alsnog. Dat je hoopt dat ze de Cl niet winnen mag en kan natuurlijk.
 
Twenteov
 
10
14 februari 2019 om 11:49
blink182 Gemartel ja. Als je denkt dat fysieke gesteldheid alleen afhangt van rennen (gerent in jouw zin) en vliegen dan denk ik dat je daarin goed mis zit. Je kunt er op veel manieren doorheen zitten, alleen al door teleurstelling, en op alle manieren zuigt het energie. Wanneer je niet in vorm bent kost alles juist veel meer energie. Ajax was echt niet zo fris zoals jij doet vermoeden, maar als fanboy van Real roep je dit om het lelijke spel van Real te verdoezelen en dat mag. De intensiteit is tussen PD en ED denk ik helemaal niet zo'n groot verschil, in de topwedstrijden tussen Real - Atletico ligt de intensiteit vast hoger dan een Feyenoord - Ajax, maar ook in de PD zit een heel pak zaadclubs waar clubs als Real en Barcelona met doods gemak overheen walzen. Dus die 'met alle respect' sneer naar Heracles en 2e divisie in Spanje lijkt me ook niet nodig. De topclubs in Nederland hebben het tegen veel 'mindere' tegenstanders vaak nog moeilijk zat, die walsen niet meer ergens overheen en moeten zich wekelijks inspannen. Ik vind hetgeen ajax gisteren op de mat legde juist razend knap als je ziet uit welk dal ze moeten klimmen met de nederlagen tegen Feyenoord en Heracles. Hoop dat ze Real alsnog pakken en dat Ramos alsnog het bokje is met zijn expres gepakte gele kaart.
 
kraan79
 
26
14 februari 2019 om 10:41
Real is beter en heeft terecht gewonnen. En nu door naar de volgende wedstrijd.
 
justmark
 
9
14 februari 2019 om 11:47
Als de blunder van die keeper nou veroorzaakt was door Tadic ja dan was het logisch, maar als de keeper zelf de blunder maakt en dan tegen Tadic aanloopt is het toch een overtreding van de keeper?
 
Geniale
 
5
14 februari 2019 om 11:51
Nee; blunder maakt niet uit natuurlijk, heeft niks met de beslissing te maken. Het gaat er om dat Courtois niet naar voren kan lopen omdat hij geblokkeerd word. Je mag de keeper niet hinderen in het 5 meter gebied. Tadic stond daar wel " lekker" ;-)
 
RedBaron
 
9
14 februari 2019 om 12:24
De keeper werd niet gehinderd omdat hij niet eens een poging deed om naar de bal te gaan. Hij was de bal volgens mij zelfs even helemaal kwijt. Dat kun je echt zien aan zijn lichaamstaal. Dan kun je ook niet spreken van hinderen. Het feit dat Courtois (en zijn ploeggenoten) niet protesteerde bevestigt dat alleen maar. Ik vind het onbegrijpelijk dat een scheidsrechter (en een Var) op dit niveau de spelsituatie zo slecht lezen (tenzij je in complottheorieën denkt).
 
RealMadrid-96
 
4
14 februari 2019 om 12:44
Dus omdat er niemand protesteert hoef je de regels niet te volgen? Ik vond dat Frenkie de Jong het goed verwoorde in zijn interview. Hij zei "vaak valt het met twijfel in het voordeel van de grotere ploeg, we hebben het natuurlijk ook wel eens andersom gehad". Het is een feit dat dit gebeurd en in de Eredivisie pakt het vaak positief uit voor Ajax/PSV nu het een keer omgedraaid is vind ik het erg triest dat er gelijk complottheorien bij gehaald worden. Ajax was beter en verdiende de overwinning, zelf moet je je kansen afmaken als je dat niet doet moet je daarna niet massaal gaan huilen om een var.
 
Geniale
 
5
14 februari 2019 om 11:49
Gezeur zeg, Ajax speelde gewoon goed. Waarom Real Madrid steeds beschimpen? Was toch gewoon de verdienste van Ajax dat ze Real terug drongen? Overigens; als je naar de cijfers kijkt zit er 0,0 verschil tussen de ploegen. Real Madrid speelt zelden de pannen van het dak, het is erg degelijk maar daar win je wel mee. Ajax wint al 5 jaar niks, en zou graag een beetje meer de DNA van Madrid willen hebben. Dan hadden ze gisteren zeker gewonnen.
 
Boykasa
 
9
14 februari 2019 om 12:35
Vardrid niks beter. Ajax was over de hele lijn beter. Het was hun gegund om te winnen. Madrid had de scheidslechter mee.
 
kjj1705
 
10
14 februari 2019 om 13:21
Vardrid Hoe moeilijk is het om te accepteren dat Real gewoon een maat te groot is voor ajax.
 
SBV-Vitesse
 
1
14 februari 2019 om 19:12
Triest mannetje. De Var heeft gewoon uitstekend werk verricht niet zo zeiken. Accepteer dat dit de CL is en dat mooi voetbal niet genoeg is. Je moet dodelijk zijn zoals Real altijd is, en Ajax mist dat gewoon.
 
El Pajarito
 
0
15 februari 2019 om 09:14
stop is met huilen en kijk gewoon voetbal. Jullie schreeuwen al maanden op VAR heb je het is het ook niet goed. Het is geen feest.
 
PorQue
 
3
14 februari 2019 om 15:19
''curieuze afgekeurde goal'' De VAR heeft wel iets aangetoond. Mensen kennen de regels gewoon niet. Was een vrij doodnormale afgekeurde goal. Feitelijk en objectief stond Tadic hinderlijk buitenspel. Dat Courtois ook nooit meer bij de bal had gekund is ook geen voorwaarde bij de regel. Dat doet er helemaal niet aan toe. Hele reacties overal over dat afgekeurde doelpunt. Mensen zijn de weg een beetje kwijt.
 
SBV-Vitesse
 
0
14 februari 2019 om 19:14
Het zijn emoties die mensen hebben tijdens zo een wedstrijd. De mensen die de dag erna echter nog steeds zeuren, die kunnen beter even de spelregels doorlezen.