'Genoeg is genoeg': Barça knapt af op 200 miljoen euro voor De Ligt
Zaterdag, 22 juni 2019 om 19:43

Het lijkt steeds aannemelijker dat Matthijs de Ligt deze zomer naar Juventus verkast. Lange tijd werd de verdediger van Ajax in verband gebracht met Barcelona, maar volgens Marca is de kampioen van Spanje definitief afgehaakt. De komst van De Ligt zou simpelweg te veel geld kosten, zo klinkt het. De totale kosten worden geraamd op ruim tweehonderd miljoen euro en zoveel geld is Barcelona niet bereid om uit te geven.

De krant rekent voor dat Ajax een bedrag van omstreeks 75 miljoen euro plus bonussen zou ontvangen voor De Ligt. De international van Oranje zou een vijfjarig contract gaan tekenen in Camp Nou en vraagt via zaakwaarnemer Mino Raiola om een jaarloon van twaalf miljoen euro. Bovenop zijn transfersom en salariskosten komt nog een commissie voor Raiola: twintig procent van de transfersom. "Genoeg is genoeg, zo heeft Barcelona besloten", schrijft Marca. "De club is opgestaan en heeft 'nee' gezegd."

"Barcelona wilde niet zoveel uitgeven voor een negentienjarige speler. De salarisverhoudingen zouden volledig uit balans raken", luidt de berichtgeving. "Daarnaast is er nog een ander belangrijk argument om rekening mee te houden: met Gerard Piqué, Clément Lenglet, Samuel Umtiti en Jean-Clair Tobido beschikt Barcelona al over vier centrumverdedigers. De club heeft besloten om het laatste aanbod niet te verbeteren. Paris Saint-Germain en Juventus willen zoveel geld uitgeven voor De Ligt, maar Barça niet."

Marca stipt aan dat de 75 miljoen euro die was gereserveerd voor De Ligt nu kan worden aangeboord om de komst van Neymar, Antoine Griezmann, 'of een andere speler op de verlanglijst' te financieren. De Ligt is ondertussen hard op weg naar Juventus, zo meldde De Telegraaf vrijdagnacht. La Vecchia Signora heeft minimaal zeventig miljoen euro over voor de komst van De Ligt, die in Turijn jaarlijks tussen de vijftien en twintig miljoen euro kan gaan opstrijken.

Meer nieuws
   
09:49
09:49
'Barcelona denkt aan Nederlander in zoektocht naar aanvallende middenvelder'
0
   
09:30
09:30
Kassa Feyenoord en PSV rinkelt: alles wat je moet weten van het nieuwe CL-format
14
   
09:27
09:27
'Ajax kijkt rond in LaLiga en hoopt op komst van Williot Swedberg'
8
   
09:16
09:16
In mei nog een buitenlandse wedstrijd bezoeken? Bekijk de ticketshop!
0
   
09:03
09:03
Ten Hag onthult welke spits hij vorige zomer naar Manchester United wilde halen
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (79)

 
Stef Stuntpilo
 
112
22 juni 2019 om 19:48
Dat is hun goed recht. Maar ongelooflijk dat een Raiola wegkomt met 20 procent van de transfersom. Voor een paar weekjes werk.
 
Zuidenaar
 
35
22 juni 2019 om 19:52
Hij heeft het gewoon slim aangepakt door de clubs tegen elkaar laten opbieden, doordat hij de ligt geen officiële statement naar buiten liet brengen over naar waar hij gaat. Eerst Barça, toen psg en nu uiteindelijk juve met de beste papieren.
 
Joaquin77
 
88
22 juni 2019 om 20:00
Ja, ja, Zuidenaar, heel slim, ja. Een slimme haai! Zo’n zaakwaarnemer zou ik nooit nemen. Heeft Matthijs helemaal gek gemaakt. Zo’n jongen wilde gewoon naar Barca, tot Mino er een soort biedingsoorlog van maakte, en nee, zoiets is niet altijd in het belang van een speler!
 
wandering
 
185
22 juni 2019 om 20:05
En dat geloof jezelf? Dacht jij nu echt dat de Ligt niet weet hoe Raiola werkt? Dit is waarschijnlijk de reden dat hij Raiola heeft gekozen
 
BvdP
 
16
22 juni 2019 om 20:50
Hangt er vanaf. Als De Ligt per se naar Barcelona zou willen, maar Barcelona er vanaf ziet omdat Raiola per se 20%/15 miljoen in eigen zak wil steken is dat niet altijd goed voor de speler. Volgens mij heeft Raiola heel veel invloed en ik denk ook dat hij bepaalde voorwaardes in de contracten met zijn spelers heeft staan dat hij vrij is in het onderhandelen.
 
Primetime
 
13
22 juni 2019 om 21:06
@bvdp, Raiola werkt niet met contracten. Spelers kunnen hem zo aan de kant schuiven als ze dat willen. Alleen doet niemand dat, op Vilhena na
 
AadMaat
 
13
22 juni 2019 om 23:39
Haha denk jij echt dat een zaakwaarnemer maar een paar weekjes werkt voor zijn cliënt?
 
Constant kante
 
1
24 juni 2019 om 20:35
Bvdp Nope, Raiola heeft helemaal geen contracten met zijn spelers. Spelers die niet tevreden zijn met hem, mogen gewoon weg en naar een andere zaakwaarnemer. Daarnaast, jij hebt het wel over het geld dat hij in zijn zak steekt, maar Hoe zit het met het geld dat De Ligt straks aan salaris in zijn zak mag steken? Ooit aan gedacht dat Raiola de contracten regelt waardoor zijn spelers niet vijf tot tien miljoen verdienen, maar dus 15 tot 20 miljoen??
 
DonCoXxX
 
10
22 juni 2019 om 21:05
De variable kosten bovenop de 75 miljoen voor Ajax moeten ook astronomisch hoog zijn, ga maar na: 200=(75 x)*1,2 (5*12) - x=41 2/3 . Wanneer Raiola niet meedeelt in het variabele deel is het variable deel 50 miljoen. Of, en dat kan ook, de journalist van Marca zwamt uit zijn kont met die 200 miljoen. Overigens is 140 miljoen een koopje als De Ligt zijn belofte inlost en hij zijn hele carriere bij Barca blijft spelen. Overigens hebben de clubs het zelf uit de hand laten lopen door zaakwaarnemers uit eigen zak te betalen. In Amerika betalen sterren, of het nou acteurs zijn of athleten, hun agenten en managers uit eigen zak d.m.v. een percentage van hun bruto inkomen. Zoals het hoort. Maar ja, de clubs zijn allemaal bang de topspelers mis te lopen, dus doen op deze manier zaken. Dom natuurlijk, want de Raiola`s en Mendes`en van deze wereld romen de voetballerij enorm af op deze manier.
 
bf1994
 
9
22 juni 2019 om 21:22
die 200 miljoen is niet voor de transfersom maar inclusief het salaris van De ligt. je kan denken misschien 100 miljoen transfer totaal inclusief bonussen en een salaris van 20miljoen per jaar voor de ligt voor 5 jaar lang. Moet je nou een 19 jarig talent 20 miljoen per jaar betalen? hebben ze bij messi toendertijd niet eens gedaan en ook niet relatief gezien met toen.
 
bvbrunschot
 
9
22 juni 2019 om 22:20
Salaris had hij toch al meegenomen in de berekening (5*12)...
 
bf1994
 
2
22 juni 2019 om 22:38
oops, mijn fout dan. verkeerd gelezen
 
DonCoXxX
 
5
22 juni 2019 om 23:20
Er zijn twee plus tekens verdwenen in mijn notatie; die had ik echt opgetekend. 200=(75 plus x)*1,2 plus (5x12) hieruit volgt x=41 2/3
 
levski1
 
33
22 juni 2019 om 19:48
Prima, dat ze eerst maar een vervanger vinden voor Suarez, want daar ligt momenteel de grootste zwakte van Barca (het gebrek aan opties in de spits). De Ligt zou mooi zijn natuurlijk, maar is ook niet broodnodig. Met Umtiti en Lenglet staan er al twee toppers klaar voor de komende seizoenen, afwachten hoe Todibo zich ontwikkelt en desnoods over een jaar of twee iemand anders zoeken.
 
melvinwsp
 
17
22 juni 2019 om 19:57
Suarez speelt juist perfect in dienst van Messi. Net zoals Firmino dat bij Liverpool voor Salah en Mané doet.
 
bf1994
 
8
22 juni 2019 om 21:26
we hebben geen spelers nodig die in diensten spelen. Overigens deed suarez dat ook niet alleen kan hij het hoge niveau van de eerste paar seizoenen niet meer halen
 
barcalover123
 
20
22 juni 2019 om 20:10
Leuk dat hij im dienst van messi speelt maar barca heeft een nieuwe spits nodig. Suarez was dit seizoen gewoon niet om aan te zien op een paar wedstrijden na. De barca fans beginnen zijn gedrag ook zat te worden. Is meer bezig met de scheids dan met de bal. Hij heeft ook maar 1 doelpunt gemaakt in de cl. Nee suarez moet je of bedanken voor zn diensten en verkopen of je moet hem vertellen dat ie 2de keus is en dan met messi op 9 spelen als je neymar hebt gehaald. Mocht neymar niet komen dan moet barca een spits halen.
 
Joaquin77
 
26
22 juni 2019 om 20:01
Precies! Suarez is over the hill. Vermoordt het aanvalsspel en heeft een naar karakter.
 
bf1994
 
12
22 juni 2019 om 21:41
suarez heeft mogelijk meer aanvallen verpest voor barca dan goals voor ze gemaakt. De eerste 2 seizoenen vond ik hem echt goed en had hij veel toegevoegde waarde. Wat hij nu vooral doet is de bal verkeerd aannemen, gaan liggen en dan tegen de scheids klagen.....
 
Gerard13
 
35
22 juni 2019 om 19:50
Mooi, begrijpelijk dat de Ligt niet naar Baca wilt. Juve is veel beter voor hem.
 
Tornado72
 
37
22 juni 2019 om 19:57
Tja die worden ook zonder de Ligt al 8x op rij kampioen. Beetje dezelfde keuze als Psg. Italiaanse competitie staat hoger aangeschreven als de Franse maar ik vraag me af of de Italiaanse competitie echt sterker is...
 
bf1994
 
21
22 juni 2019 om 20:02
hij heeft bij juventus wel meer kans op een basis plaats dan in barcelona. Tenzij pique komend seizoen opeens op een heeel erg laag niveau gaat spelen. Maar dit is dan ook weeg goed nieuws voor umtiti ik hoop dat hij volop fit kan zijn voor komend seizoen.
 
arsenal890
 
34
22 juni 2019 om 20:03
Want de Spaanse competitie is ongelooflijk spannend natuurlijk. In 10 jaar tijd heeft Juventus even vaak de titel gewonnen als Barcelona in de afgelopen 10 jaar. Dus hoezo heb je dan veel commentaar op Italiaanse competitie?
 
snowy
 
3
22 juni 2019 om 20:04
Dat dacht ik zo geweldig is de Italiaanse competitie niet meer. Zelfde als PSG veel geruzie in de kleed kamers. Kijk hoe spekers daar weggaan.
 
Gerard13
 
26
22 juni 2019 om 20:09
Barca ook, dus dat maakt weinig uit. De Italiaanse competitie is weer aan het groeien. Spelen met de beste speler ter wereld. En het verdedigen leren van echte verdedigers ipv ballerina's.
 
Tornado72
 
6
22 juni 2019 om 20:29
Nee ook niet een speler met ambitie gaat naar de PL. Hoewel het met City ook best voorspelbaar aan het worden is. Alleen is City nog geen kampioen in maart...
 
JeoNowIt
 
3
22 juni 2019 om 21:00
@arsenal890 dan is geen ene competitie spannend. City en Liverpool eindigden met 26 en 25p boven nummer 3 Chelsea en vorig jaar werd City kampioen met 20p verschil boven United en het jaar daarvoor had Chelsea ook een duidelijk verschil met de nummer 2. In de laatste 5 jaar werd City 2x kampioen, Chelsea 2x en Leicester 1x, precies hetzelfde in Spanje, alleen in Italië is er steeds maar 1 winnaar en in Duitsland ook. In bijna elke competitie is de top 2-3 voorspelbaar inclusief winnaar kijk maar naar NL, Portugal en Frankrijk. Als je zo nodig een verandering wilt zien dan kijk je maar naar de Belgische Jupiler Pro League of naar de Amerikaanse MLS (cup) waar ze bekant elk jaar een nieuwe kampioen hebben
 
bruh
 
5
22 juni 2019 om 21:19
Wat een onzin. City is nu 2x achter elkaar kampioen geworden, maar daarvoor 3 jaar op rij niet. En daarvoor waren ze 1 jaar kampioen, 1 jaar niet en weer 1 jaar wel. Dat is compleet anders dan in de andere competities waar barca 8 keer in de afgelopen 11 jaar kampioen werd, PSG 6 keer in de afgelopen 7 jaar, Bayern 7 keer op rij en Juventus 8 keer op rij. De premier league is simpelweg de enige competitie van de grote 5 waar het elk jaar spannend is wie er kampioen wordt. En ja dan kan je wel zeggen dat liverpool en city dit jaar 26 punten voor liep op de nummer 3, maar elk jaar is de gehele top 6 anders gerangschikt. Het is elk jaar weer een andere club of top 2 die uitloopt op de rest. Dusja, je praat uit je nek. Naar barca gaan brengt net als met naar PSG gaan mee dat de competitie of beker winnen niet echt bijzonder is en waarbij de CL de enige uitdaging is. En dan is het nog ook zo dat die uitdaging voor de CL groter is bij een PSG of Juventus dan bij barca. Overigens is het ook zo dat je bij barca dan ook niet zal worden gezien als de ontbrekende schakel die kwam en de club tot een succes bracht, zoals bij van dijk, maar dat alle lof waarschijnlijk naar de kleine man met de magische voeten gaat. Als Matthijs echt voor een uitdaging wilt gaan ipv naar een club waar succes verzekerd is, zoals velen hem hier aanraden, dan gaat hij naar united waar je echt onderdeel bent van de wederopstanding van de club + een vaste basisplaats. Mja, uiteraard valt het nog te bezien of united slimme aankopen gaat doen en je hebt er komend seizoen geen CL. Ligt er echt puur aan waar Matthijs het meeste waarde aan hecht, want elke club heeft voor en nadelen.
 
19messi33
 
7
22 juni 2019 om 21:25
En nog roepen de Ronaldo fans dat die Spanje heeft veroverd gewoon lachwekkend hoe de promotie van Ronaldo door zijn fans wordt gepromoot alsof hij zich overal heeft bewezen. (CL) is een europees toernooi voot het geval gevoelige fans zich aangesproken voelen
 
bf1994
 
4
22 juni 2019 om 21:53
@ arsenal890 aangezien de spaanse competitei europees voetbal totaal heeft gedomineerd de afgelopen 10 jaar mag je ze niet vergelijken met Seria A of de franse competitie. Dat betekent dat het niveau in spanje de afgelopen 10 jaar ongekend hoog was.
 
arsenal890
 
2
22 juni 2019 om 22:07
Sorry maar het is toch gewoon zo? Ze praatten alsof de Spaanse competitie spannend is maar dat is het niet, vergelijk maar met de Italiaanse.
 
bf1994
 
1
22 juni 2019 om 22:15
@arsenal890 spannend tcha. het is hoe je het bekijkt. Het gaat bij mij niet zo zeer om spanning maar om hoog niveau voetbal. En de afgelopen 10 jaar is dat zonder twijfel de spaanse competitie geweest. Ze hebben alle andere landen vermorzelt in de champions league en in de europa league
 
pprins
 
0
23 juni 2019 om 07:24
De PL is nog iets onvoorspelbaarder dan amdere competities maar ook daar kun je de komende 5 jaren wel Man C noteren en wellicht 1 keer Liverpool . Het is heel simpel in het hedendaagse voetbal: wie het meeste geld heeft wordt kampioen en eens in de 10 schiet er eens een verrassinkje voorbij .
 
Barcelona203
 
4
22 juni 2019 om 20:37
Tegen zo'n onderbouwing is natuurlijk niets meer in te brengen...
 
FCB_Catalunya
 
15
22 juni 2019 om 19:53
Hoe graag ik de Ligt ook bij Barca zou zien, ben ik toch blij dat we niet gaan voldoen aan de eisen van kamp de Ligt (of moet ik Raiola zeggen?). 12 miljoen per jaar is gigantisch veel, naast een astronomische transfersom. De bonus van 20% voor Raiola deed me overigens weer kokhalzen, 15 miljoen.. Kunnen we dit niet boycotten?
 
wandering
 
18
22 juni 2019 om 20:00
Gewoon kamp de Ligt, die is de enige die bepaalt waar hij gaat spelen, alles wat Raiola doet gebeurt in opdracht van de Ligt. Of denk jij werkelijk dat de Ligt zegt ik wil naar club A en dat Raiola dan zegt dat gebeurt niet?
 
Thamike
 
7
22 juni 2019 om 20:47
Dus jij denkt echt dat De Ligt die 20% voor Raiola eist? Beetje naïef. Tuurlijk wil de Ligt de beste zaakwaarnemer maar de manier waarop dit gaat is compleet Raiola zijn manier. De Ligt laat hem zijn gang gaan en daar kun je wat van vinden maar deze man maakt de het te bont. De Ligt jan de clubs kiezen maar schijnbaar gebeurt dat niet en hier speelt deze zaakwaarnemer een grote rol in.
 
wandering
 
14
22 juni 2019 om 21:02
Als jij denkt dat Raiola niet van tevoren overlegt met de Ligt over wat zijn fee gaat worden, dan denk ik toch echt dat jij degene is die ietwat naïef is.
 
pprins
 
2
23 juni 2019 om 07:28
De ligt blijft natuurlijk altijd de baas. Als die zou zeggen II wil Naar Barca ook voor een wat lager salaris dan gebeurt dat. Kennelijk geeft hij zijn zaakwaarnemer Carte blanche om te gaan voor het hoogste bedrag .
 
FCB_Catalunya
 
0
23 juni 2019 om 09:47
Nee, zo erg zal het niet zijn. Maar het ontbreekt toch weer aan realiteitszin? Die 20% voor Raiola neem je inderdaad op de koop toe als je voor hem als zaakwaarnemer gaat, gezien zijn verleden. Alleen schrik je daarmee wel clubs af, ik vraag me af hoe erg Raiola bereid is te snijden in zijn gedeelte om de Ligt bij zijn droomclub te krijgen...
 
Constant kante
 
0
24 juni 2019 om 20:44
Thami "de Ligt laat hem zijn gang gaan en daar kun je wat van vinden maar deze man maakt de het te bont." Te bont? Wat bedoel je precies? Dat De Ligt gewoon heel blij mag zijn dat hij bij Barcelona mag gaan voetballen en dat een salaris van tien miljoen toch ook 'heel mooi' is?? Sorry maar dat leef je echt in een hele naieve bijbelse wereld! Zo zit die wereld niet in elkaar! Het is heel erg simpel. Raiola heeft met De Ligt afgesproken dat hij een salaris gaat krijgen dat hoger is dan dat van Frenkie de Jong. Die heeft met zijn eigen zaakwaarnemer Ali Dursun een mooi salaris geregeld door gewoon openlijk te gaan flirten met andere clubs. Zich beetje toevallig laten fotograferen in een restaurant in Amsterdam, hoe doorzichtig! Vervolgens is Dursun met een voorstel van Psg, van 16 miljoen, naar Barca gegaan en afgedwongen dat hij alleen naar Barca kwam als zij dat salaris zouden matchen. En Voila! Nu doet Raiola echt exact hetzelfde en nu staat iedereen op zijn achterste poten dat die Raiola zo'n ploert is. Nonsens! Raiola gaat De Ligt gewoon afleveren bij Barcelona. Alleen regelt hij er wel een hoger salaris bij als dat van Frenkie. En dat was lastig zat, want Barcelona had al in een eerder stadium aangegeven dat zij vonden dat Frenkie meer salaris verdiende omdat die een middenvelder was en andere aanbiedingen had. Dus niet heel raar dat De Ligt nu openlijk in verband gebracht wordt clubs. Allemaal mediaspin. Net zoals Barcelona nu ook van haar zijde berichten laat lekken zoals deze via Marca. Zodat mensen dit soort dingen gaan roepen. Maar ga er maar vanuit dat De Ligt straks gewoon in Barcelona voetbalt. Voor een hoger salaris dan Frenkie.
 
arsenal890
 
8
22 juni 2019 om 19:53
We zullen maar zeggen we horen het wel als die ergens tekent voor de rest geloof ik geen enkel artikel die hier op geplaatst word over de ligt. Zelfde was met de jong die zou ook niet naar barca gaan en naar PSG of city gaan maar dat is allemaal speculatie.
 
Branquinho
 
2
22 juni 2019 om 21:35
Inderdaad, ongelofelijk dat men alles klakkeloos maar gelooft puur omdat er een bron bij staat. Die nieuwsbladen verzinnen ook geruchten en nemen die geruchten ook over van andere "bronnen". Wanneer die bladen weer lopen te schrijven waar de Ligt het met Mino het over had via telefoon.. Also ze mee zaten te luisteren. Al dat gespeculeer en Ajax heeft nog 0 officieel aanbiedingen binnen. Deze zomer is het echt wild van de verzonnen geruchten. Lekker baantje trouwens geruchten verzinnen achter je desk @ de Telegraaf bijvoorbeeld
 
arsenal890
 
3
22 juni 2019 om 22:09
Haha precies! Ene Valentijn Driessen is ook heel goed in het dingen verzinnen! Ik gok eerlijk gezegd dat ze precies doen zoals de transfer van de jong. Overal zogenaamd aanbiedingen van krijgen en dan de prijs flink opwaarderen en dan nog gewoon naar Barcelona. Waar denk jij dat hij heengaat?
 
Wagwan
 
4
22 juni 2019 om 19:54
Ik weet niet of De Ligt er goed aan doet om bij Juve aan de slag te gaan. Nederlanders en de Italiaanse competitie geen goede match gebleken de afgelopen jaren, buiten Gullit en Van Basten. Bovendien is Chiellini een zekerheid in de defensie en Bonucci is een van de zwaargewichten in de kleedkamer. Die gaat echt niet zomaar zijn basisplek afstaan. Beschikt ook over een koppig karakter die de boel kan lopen saboteren, gezien zijn transfer naar AC Milan 2 seizoenen geleden... Aangezien Sarri bij Chelsea niet eens een groentje als Kepa kon doen stilzwijgen, waarom zou hij dat wel kunnen bij Juve?
 
arsenal890
 
11
22 juni 2019 om 20:04
Die laatste zin wauw. Wat kan sarri daar nou aan doen? Had die het veld op moeten rennen en kepa eruit moeten trekken? Ik vind Juventus een hele goede stap voor de ligt. Ik gok dat hij wel een basisplek zou krijgen.
 
wandering
 
3
22 juni 2019 om 20:09
Alles was beter geweest dan hoe hij nu reageerde, zelfs op het veld rennen om hem er af te halen.
 
arsenal890
 
1
22 juni 2019 om 20:22
Jij denkt dat zoiets realistisch is?
 
wandering
 
3
22 juni 2019 om 20:35
Want trainers blijven altijd netjes in hun vak? Kom op, hij ging af voor de hele wereld
 
AniBankai
 
4
22 juni 2019 om 20:37
@arsenal890 jij ziet het verkeerd, het gaat niet om maatregelen op dat moment, maar de algemene houding en autoriteit die een trainer uitstraalt. Kepa had dat niet geflikt bij een Ancelotti of Conte.
 
Bert4eva
 
2
22 juni 2019 om 20:38
Van Gaal had het gedaan. Met een karatekick onder z'n hol waarschijnlijk. En een mooie extra lange speech achteraf.
 
Primetime
 
9
22 juni 2019 om 21:22
''nederlanders en de Italiaanse competitie geen goede match gebleken de afgelopen jaren, buiten Gullit en Van Basten.'' Volgens mij hebben Clarence Seedorf, Wesley Sneijder,rijkaard en Edgar Davids het uitstekend gedaan. Ook de Vrij, Strootman, de Roon, Hateboer en Nigel de Jong deden/doen het ook prima.
 
baloog
 
5
22 juni 2019 om 19:54
20% bonus voor Raiola (of elk andere zaakwaarnemer) is werkelijk waar schandalig en deze praktijken moeten echt direct aan banden worden gelegd door de FIFA.
 
wandering
 
14
22 juni 2019 om 20:02
Waarom, is een vrij beroep dus die bepalen zelf hun fee, het staat de club geheel vrij om daar wel of niet in mee te gaan.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
0
22 juni 2019 om 20:15
Hoezo schandalig? De speler die hem in dienst neemt weet dat hij een groot bedrag over gaat houden aan zijn transfer en als clubs dat willen betalen is er toch geen probleem?
 
Tornado72
 
2
22 juni 2019 om 19:55
En terecht natuurlijk. Waarom 20% aan de zaakwaarnemer betalen? Laat de Ligt dat zelf doen. Ook de Ligt moet zelf graag naar Barcelona willen en als hij alleen maar als een mak lammetje achter Raiola aan loopt begrijp ik Barcelona wel dat ze er op een gegeven moment klaar mee zijn...
 
4Ever4Ajax
 
3
22 juni 2019 om 20:14
En waarom weet je dat dit de waarheid is? Je stelt een hoop over De Ligt. Elke dag is er een ander bericht waar hij nu nog naartoe gaat. Misschien is De Ligt zelf er wel heel koel onder en weet hij al lang wat hij wil.
 
antineder
 
12
22 juni 2019 om 19:55
oprotten wat denk deze Nederlands dat áan het top. zijn
 
JordyPSV1995
 
2
22 juni 2019 om 20:06
Dus omdat de eventuele transfer van verdediger de Ligt niet plaatsvindt, gaan ze nu het geld gebruiken voor een aanvaller? Die snap ik niet.
 
Vukie
 
6
22 juni 2019 om 20:08
Ik denk dat De Ligt bij Juve een nog betere verdediger gaat worden. Chielini is een geweldige speler die een geweldige mentor zal zijn voor hem. Daarnaast zie ik hem bij Juve meer spelen dan bij Barca. Geen gekke gedachte en het levert ook nog eens meer geld op...… Win-win situatie
 
-The Maestro-
 
1
22 juni 2019 om 20:10
Ik vind het jammer als hij naar Juventus gaat. Ik vind persoonlijk de Serie A geen ruk aan. Wel goede aankoop van Juve natuurlijk. Naast leermeester Chiellini kun je een hoop leren. Het zou me niet verbazen als Juve volgend jaar de CL pakken. Ze hebben gewoon een heel sterk team met ervaren topspelers als Chiellini, Ronaldo en Matuidi en talentvolle jongens als Cancelo, Dybala en dan de Ligt. Speler als Douglas Costa, Bernadeschi en Pjanic gaan denk ik ook echt opbloeien onder Sarri.
 
Leicester
 
4
22 juni 2019 om 20:12
Al meerdere malen hier gezegd. Italië is gewoon het beste voor verdedigers zeker als je bij Juventus terecht komt. Zeker nu Sarri erzit, daarnaast kom je gewoon bij de wereld top terecht.
 
4Ever4Ajax
 
4
22 juni 2019 om 20:12
Er wordt zoveel geschreven over De Ligt, en elke dag is het weer anders. Ik denk dat ik pas geloof waar hij echt heen gaat, als er bij een club een officieel bericht uit gaat. Hoop zelf nog steeds stiekem dat hij nog een jaartje blijft... ??
 
AntonieAjax
 
1
22 juni 2019 om 20:16
Heeft Raiola toch fantastisch aangepakt. Dat hij waarschijnlijk zelfs meer dan 10 miljoen opstrijkt... Fantastische zakenman is dit zeg. Helemaal dat zo'n nuchtere en intelligente jongen als De Ligt daar akkord mee gaat. Dat moet betekenen dat je erg goed bent in wat je doet!
 
FvDdb
 
2
22 juni 2019 om 20:48
De Ligt heeft geen bal te zeggen. Raiola maakt de dienst uit en de Ligt is gewoon een slaaf van hem. Zo niet dan moet de Ligt zijn ballen tonen en niet met die onzin klets aan komen van geld maakt me niets uit. Daarnaast kiest ook de Ligt van hem dus geld speelt weldegelijk een rol en dat voor een 19 jarige dat zien we nu wel. Hij wilde graag naar Barcelona maar nee de baas met de bijl die achter hem staat bepaalt anders. Het is te gek voor woorden dat die vent Raiola even 15 miljoen opstrijkt over de kop van een ander. Zo iemand moeten ze nergens meer toelaten op geen een veld meer, die man maakt alles kapot en zeg niet slim gespeeld hij laat clubs tegen elkaar uitspelen, het is gewoon puur slavernij wat die kwal doet. Zo gaat nu het voetballen naar zijn donder en elke supporter mag 100 euro meer betalen aan een seizoenkaart met zulk soort wazige figuur. Elk arbeider moet zich uit de naad werken en zo'n vent pakt even van 1 speler 15 miljoen wat een gewone harde werker in het bedrijfsleven in heel zijn leven niet bij elkaar verdiend krijgt en belangrijker werk doet dan die Raiola en maar zeggen wat is de vent slim, Barcelona heeft groot gelijk om te zeggen genoeg is genoeg en zo moeten alle clubs eens worden dan is het zo met zo'n kwal afgelopen. Ook de Eufa en Fifa moeten regeles op maken voor die spelersmakelaars en hun een werkverbod opleggen als ze niet voldoen aan bepaalde eisen.
 
Constant kante
 
0
24 juni 2019 om 20:47
Fvddb "de Ligt heeft geen bal te zeggen." Fout! De Ligt heeft álles te zeggen, heeft álle macht en kan, als hij dat wil, zo weg bij Raiola en diens praktijken die jij, als ik je goed begrijp, niet heel erg waardeert. Dus nu we dit weten, kan je hele verdere relaas wel ongeveer direct de prullenmand in toch?
 
wmrc01
 
0
22 juni 2019 om 20:53
75 miljoen + 20% = 80 miljoen. 5 × 12 miljoen salaris = 60 miljoen. Tegenwoordig is niks te gek, maar 60 miljoen aan bonussen lijkt mij onrealistisch. 200 miljoen bekt natuurlijk wel lekker.
 
Varenak
 
0
22 juni 2019 om 20:57
Dan vergeet je nog evt bonussen die ajax meeneemt met de transfer onderhandelingenzal wel 170-180 miljoen in totaal zijn
 
wmrc01
 
2
22 juni 2019 om 21:14
Ik moet het met de info doen in dit artikel, maar net als jij denk ik dat het rond de 170 miljoen zal zijn als alle bonussen uitgekeerd zijn.
 
Boekimon
 
2
22 juni 2019 om 21:07
Yess! Wat hoop ik toch dat dat waar is. Vind hem een geweldige speler maar ook een mega geldwolf ondertussenn. Doeidoei succes bij juve
 
Feyenoord-82
 
0
22 juni 2019 om 21:14
Je gaat voor janlul daarheen geldt ook voor de Jong. Binnen 2 jaar zijn ze weer tetug re vinden op Nederlandse bodem al helemaal als in Italie wil gaan voetballen
 
Young_Boss
 
0
22 juni 2019 om 21:36
Als Raiolo je zaakwaarnemer is bestaat er een kans van 80 a 90 procent dat je bij een Italiaanse club terecht komt. Hij heeft gewoon heel Italië in ze achterzak. En bijna elke grote transfer is hij betrokken. Tuurlijk zal je zeggen dat Juve geen slechte keus is voor De Ligt, maar clubs als Barcelona en City spelen met het DNA van Ajax dus had ik hem graag daar zien spelen. Gelukkig treft hij onder Sarri een voetballende trainer die ten allertijden wil opbouwen vanuit achteruit. Wat ik als een plus punt beschouw voor de ligt omdat daar onderandere zijn kwaliteiten liggen. Toch denk ik persoonlijk dat Juventus niet de juiste keus is.
 
Soccerfan_1
 
1
22 juni 2019 om 22:25
Man city speelt met het DNA van Ajax. Ja nu ja. Tot guardiola daar ook weer weg is en een nieuwe uitdaging zoekt. Dat soort dingen moet de ligt niet naar kijken
 
bf1994
 
2
22 juni 2019 om 21:38
lekker joh. 19 jaar, 20 miljoen per jaar. beetje voetballen, beetje inverviews doen. Op zijn leeftijd zat ik te bikkelen bij de jumbo ahhaha
 
bvbrunschot
 
1
22 juni 2019 om 22:19
Lijkt me verstandig om hier niet in mee te gaan. Ja hij is goed, maar hij is echt niet zo onmisbaar voor Barca. Ze kunnen ook gewoon een andere goede verdediger halen, of houden ...
 
Soccerfan_1
 
4
22 juni 2019 om 22:23
Mijn hemel wat zijn er toch een hoop mensen die de spookverhalen van de media geloven zeg. Denken precies te weten hoe raiola werkt en dat hij alles bepaald. Als de ligt het liefst naar barca gaat dat gaat de ligt gewoon naar Barca. wat raiola zelf ook wil. Tis niet dat ie met handboeien om naar een andere club gesleept wordt omdat raiola daar het meeste voor zichzelf kan verdienen. De media komen elke dag weer met andere verhalen. Hebben we niet geleerd van de jong? Gewoon lekker laten praten en we zien deze zomer vanzelf wat er gebeurd