Götze mag door lofzang Löw hopen op terugkeer in Duitse ploeg
Maandag, 9 november 2020 om 10:32

Mario Götze werd niet opgeroepen voor de aankomende interlands van Duitsland. Toch wordt de middenvelder van PSV nadrukkelijk gevolgd door bondscoach Joachim Löw, zo weet BILD maandag te melden. De Duitse keuzeheer is onder de indruk van de prestaties van Götze, die zondag wist te scoren in de met 3-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen Willem II.

De Duitse boulevardkrant acht een terugkeer van Götze bij die Mannschaft niet onmogelijk, ondanks de grote concurrentie op het middenveld. In een interview met Sportbuzzer zet Löw zelf de deur op een kier voor de 28-jarige spelmaker. "Ik vind dat Mario met PSV voor zichzelf de juiste keuze heeft gemaakt. We blijven hem op de voet volgen, zoveel is zeker." Er is geregeld contact tussen Götze en Löw. "Hij heeft mij op de hoogte gehouden", aldus de Duitse bondscoach.

Löw vindt het moedig dat Götze zijn loopbaan bij PSV een vervolg heeft gegeven. "In Duitsland is altijd alles op hem gericht geweest. Na het WK van 2014 liep hij steeds met een rugzakje rond, wat ongetwijfeld een zware last voor hem is geweest. Daarom ben ik ook zo blij met zijn goede start in Eindhoven. Hij ziet er fris en flexibel uit en lijkt weer plezier te hebben in het voetballen. Dat heeft een lichtvoetige speler die ook nog eens veelzijdig is zeker nodig", zo besluit Löw.

Götze schoot Duitsland in 2014 naar de wereldtitel met het winnende doelpunt in de finale tegen Argentinië (1-0). De middenvelder van PSV staat op 63 interlands in het shirt van de Duitsers, al was zijn laatste wedstrijd voor zijn thuisland alweer in 2017. Götze scoorde naast zijn treffer in de WK-finale nog eens zestien keer voor de viervoudig wereldkampioen.

Meer nieuws
   
22:12
22:12
PSV distantieert zich van beschuldigend statement Noa Lang
19
   
21:53
21:53
Joey Kooij duikt op bij Eredivisie-duel: 'Kan toch niet waar zijn?'
10
   
21:41
21:41
Vitesse-overname Parry definitief van de baan na uitspraak beroepscommissie
9
   
21:28
21:28
Besiktas kan seizoen kleur geven met eerste bekerfinale sinds 2020/21
3
   
20:58
20:58
Jeremain Lens kondigt live op televisie het einde van zijn carrière aan
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (63)

 
fifavoet
 
101
9 november 2020 om 10:36
toch bijzonder dat PSV straks mogelijk 2 spelers heeft die in het duitse elftal zitten. Zeker gezien de status die wij de competitie over het algemeen in nederland geven.
 
PSVerein
 
111
9 november 2020 om 10:43
Als je bij een nationale ploeg weer geselecteerd wilt worden dan moet je in onze Mickey Mouse League gaan spelen. Andere voorbeelden zijn Davy Klaassen of Joel Veltman. “Klaassen en Veltman zijn te slecht voor Oranje omdat ze niet beslissend zijn bij een degradatiekandidaat in een grote competitie.” Maar wanneer ze bij Ajax spelen is het al snel “Klaassen moet in de basis bij Oranje omdat hij het zo geweldig doet in de Eredivisie.” Kunnen we niet concluderen dat elke redelijke voetballer kan schitteren tegen PEC, ADO of RKC?
 
falcao1984
 
48
9 november 2020 om 10:48
Nee. Het heeft er ook mee te maken dat een international van Duitsland net als een international van Nederland gebaat is te spelen bij clubteams die in de regel beter zijn dan de tegenstander. Omdat de nationale teams dat ook zijn. Dan is PSV voor Gã¶tze en Max veel interessanter dan Kã¶ln of Schalke, hoe groot die clubs qua historie dan ook mogen zijn.
 
champagnepapi
 
8
9 november 2020 om 10:49
Maar Nederland is niet beter dan de tegenstander, zeker op eindrondes niet.
 
careldegrote
 
15
9 november 2020 om 10:57
Ja en nee. In engeland heb je ook mindere teams net als in Duitsland en al helemaal in Italie en Spanje. De clubs die jij noemt zijn ook meteen de slechtste teams hier ongeveer, er zit natuurlijk ook wel wat tussenin. Het voetbal hier is daarnaast compleet anders. Veel technischer, aanvallender, frivoler (jonge talenten) en soms wat naief, ja. Zeker Europees speelt dat laatste ons parten, want voetballend komen we al jaren best prima mee, ook met grote clubs. Echter, onze teams missen dan de ervaring. Dat je Klaassen noemt is leuk, want die heeft het bij Werder gewoon goed gedaan en bij Everton vertrok z'n manager vlak nadat hij door diegene werd aangetrokken. Niet iedere trainer zit te wachten op een type Klaassen, maar dat maakt hem geen slechte speler. Bij Ajax weten ze hem uitmuntend te gebruiken en dan is hij - zeker nu met z'n ervaring - onwijs belangrijk. En dan kan je ook met hem - hoe slecht hij het dan ook deed bij een 'degradatiekandidaat' - gewoon winnen van grote clubs, evenals dat Oranje met hem in de basis prima kan winnen van een Spanje met grotere namen. Klaassen is een sublieme teamspeler.
 
PSVeruit030
 
5
9 november 2020 om 12:05
Utrecht zit in de lift en in mijn ogen zijn Twente, Heerenveen en Groningen ook ploegen die een volgende stap kunnen maken. Als die ploegen ook sterker worden kunnen we Europees echt stappen maken.
 
Formus
 
14
9 november 2020 om 12:07
Hoogindecondcern: Zolang een Russische club nog steeds een veelvoud betaalt qua salaris ivm een Nederlandse, zullen we echt niet structureel boven Rusland zitten hoor. We doen het goed, zeker, maar ook Portugese clubs zijn veel slimmer en gehaaider (wat je gewoon simpelweg minder kwetsbaar maakt), bovendien doen ze qua talenten en techniek niet onder voor NL. En ze hebben een grote Braziliaanse vijver om uit te vissen omdat door dezelfde taal de overgang niet heel groot is. Dus Portugal en Rusland zullen we af en toe een jaartje verslaan, maar imo niet structureel onder ons laten.
 
Formus
 
3
9 november 2020 om 12:10
PSVeruit030, die clubs doen het af en toe leuk, maar kunnen het niet structureel goed doen in Europa omdat ze niet elk jaar Europees spelen. De plekken 1-4 (Ajax, AZ, Feyenoord, PSV) zijn gegarandeerd jaarlijks zeker van Europa. De rest vecht om het laatste plekje. Dus daar kan je niet een heel goed beleid op voeren, zeker niet wat betreft het aantrekken van goede spelers met de belofte van Europees voetbal in het vooruitzicht. Ze zullen dus en het geld en de stabiliteit wat Europese aantrekkingskracht missen. Edit: heb het even opgezocht en 2015-2016 was de laatste keer dat een andere club de groepsfase haalde dan onze top 4 (Groningen).
 
PSVeruit030
 
1
9 november 2020 om 12:33
@Formus Utrecht heeft een van Seumeren een hele rijke man met veel liefde voor zijn club. Heerenveen en Groningen moeten gewoon stabieler in de ed worden. Zij hebben een goed scoutingsapparaat die hun deze doelstelling kan laten realiseren. Met Ejuke had Heerenveen weer eens een knaller. Dan ook nog Pierie en Botman voor enkele miljoenen aan Ajax verkocht. Twente kan sowieso terug op niveau komen. Hebben toch wel een sterke naam en ook een sterke regio die de club helpt. Ze scouten goed en halen spelers die daar lijken op te bloeien. In potentie ook een hele mooie club!
 
Formus
 
4
9 november 2020 om 13:48
PSVeruit030, zijn zeker geen verkeerde clubs hoor, ben ik het helemaal mee eens, maar kunnen niet structureel Europees voetbal halen, omdat er maar 1 plek is naast de top 4. En op basis daarvan geef ik aan dat ze geen positieve rol zullen spelen op Europees gebied. Daarvoor zijn de beperkingen te groot. Want als je eens in de vier/vijf jaar Europa haalt, zullen ze echt geen bijdrage leveren aan onze Europese groei, omdat ze geen potten zullen breken dat ene jaar dat ze meedoen. Je moet structureel meedoen om eraan te wennen en om resultaten te behalen. En om goede spelers binnen te halen en om ze te kunnen behouden. Je moet ze nl wel iets kunnen bieden. En dat heeft buiten de top 4 de afgelopen 10 jaar maar een aantal clubs gedaan. Volgens mij hebben Groningen en Vitesse allebei 1 keer meegedaan de afgelopen 10 seizoenen en Twente 2 keer. Dat is echt wel weinig om iets toe te voegen en zegt ook echt wel iets over hoe lastig zoiets is.
 
Constant kante
 
0
9 november 2020 om 14:22
Formus. Ja en nee. Het klopt natuurlijk dat Russische clubs nu eenmaal altijd over structureel meer geld zullen kunnen beschikken dan onze nationale topclubs. Zelfs Ajax kan wat dat betreft geen pas houden met de Russische topclubs. Maar dankzij de jeugdopleiding van Ajax, en die van de andere club zoals PSV nu ook doet, kunnen wij hier met onze voetbalvisie altijd manieren vinden om toch ook gelijke tred te houden. Voor Portugeze clubs geldt dat nog veel meer, omdat die jarenlang structureel meer geld genereerden dat wij hier deden via schimmige constructies met investeringsfondsen zoasl Doyen die deels of groteneels eigenaar bleven van spelers terwijl ze voor de drie topclubs speelden. Sinds dat allemaal aan banden is gelegd zie je dat Portugal terug gevallen is. Maar inderdaad, zij staan nog steeds voor ons al vind ik het gat, zeker sinds Ajax de laatste jaren het geld stevig laat rollen, kleiner worden. Maar echt structureel financieel op gelijke voet komen met die landen zie ik ook niet snel gebeuren. Het moet komen van een combinatie van meer geld maar vooral blijven doen waar we hier altijd goed in geweest zijn. Zelf jeugd opleiden en mooi verkopen (ajax) of potentieel goede spelers halen en die na hun ontwikkeling mooi doorverkopen (psv).
 
Constant kante
 
3
9 november 2020 om 14:30
Psv'er. Het zou mooi zijn als er meer clubs hij komen die, naast Ajax en Psv, echt de toon kunnen aangeven en zetten in Nederland. Dat bevordert de onderlinge concurrentie en maakt iedereen beter. Maar de realiteit is dat ooit AZ dat leek te gaan doen. In 1981. Maar toen de broertjes Molenaar failliet gingen, was dat over. Twente had het daarvoor in de jaren '70 geprobeerd. Dat eindigde met de degradatie van Twente in 1984. Roda JC had in de jaren '80 ook een mooie ambitie, met Nol Hendriks. Net als Groningen met Renze de Vries. Zwart geld affaire, Groningen weer terug gevallen. Roda idem dito. Vitesse heeft het ook geprobeerd. Met Aalbers. Luchtfietserij, ze zouden Champions League gaan spelen, Aalbers was de Johan Cruijff onder de voorzitters, enfin, clubs te gronde gericht en tenauwernood 'gered' door Russen. Nu weer erg leuk bezig trouwens. Maar is dit structureel? No way. Zodra in Londen het besluit valt dat Vitesse een 'bleader' is, is het feest in Arnhem ook voorbij. Over Twente ga ik niet eens meer beginnen. Wie hadden we nog meer? Utrecht? Dan weer goed en sterk, dan zakt het weer weg. Structureel meedoen of zich nestelen in de top? Zie het niet gebeuren. En je ziet ook al aan Willem II hoe lastig het is. Afgelopen seizoen dé revelatie van de eredivisie. En nu? Slechtste start deze eeuw. Moraal van dit verhaal? Het is verdomd lastig om de hegemonie van Ajax en PSV in de erdivisie te doorbreken. Vraag maar aan Feyenoord. Laat staan al die andere clubs die financieel niet eens in de schaduw van de twee gootmachten kunnen staan.
 
melvinwsp
 
73
9 november 2020 om 10:45
We staan gewoon in de top 8 beste competities. Zo slecht is het hier niet. Het is alleen heel Nederlands om jezelf naar beneden te praten elke keer. Net zoals dat we jonge talenten alvast gaan aanpraten dat ze naar het buitenland moeten.
 
Marcel0306
 
4
9 november 2020 om 11:19
Precies! Natuurlijk lopen er ook ontzettend matige voetballers rond in Nederland. Maar ook hele goede en grote talenten! We moeten mijn inziens juist trots zijn op hoe we het hier doen. Met bescheiden middelen toch op de 8ste plek staan. In elk groot voetballand hebben we spelers bij de topclubs rondlopen die in Nederland opgeleid/ gespeeld hebben.
 
El Barto
 
3
9 november 2020 om 11:34
Idd! rechtstreeks de concurrentie aangaan met de grote competities zoals de BPL of Laliga, dat is niet realistisch. Maar we kunnen wel the best of the rest zijn.
 
borrelhond
 
7
9 november 2020 om 11:48
Ik heb vooral het idee dat de top en subtop steeds sterker worden, maar de rest achter blijft. Zie je ook wel terug op de Nederlandse transfermarkt. De top weet steeds betere spelers te tekenen (van Zuid-Amerikaanse talenten tot een voormalig wereldkampioen) terwijl de uitgaande transfers steeds lucratiever wordt. En dat niet alleen bij Ajax die voor 50+ miljoen spelers verkoopt, maar ook bij een Heerenveen (ejuke) en Utrecht (haller). Ondertussen winnen de topploegen vaak met halve kracht en grote cijfers van de ploegen onderin. De 0-13 is misschien wel een extreem voorbeeld, maar ik vind het wel tekenend voor het niveau onderin de Eredivisie.
 
melvinwsp
 
1
9 november 2020 om 13:52
Helemaal met je eens en het mooie is, dat we dat met echt financial fair play doen. Andere competities waar we mee strijden hebben torenhoge schulden of je moet nog maar zien of je überhaupt betaald krijgt zoals in Turkije of Cyprus.
 
Suarez 7
 
8
9 november 2020 om 11:06
Bij Ajax ook nog eens twee Argentijnse internationals, een Braziliaans international (en eentje die daarvoor de potentie heeft) en bij Feyenoord in de toekomst mogelijk ook een Argentijns international.
 
Westend
 
52
9 november 2020 om 10:38
Het zou wel mooi zijn voor het Nederlands voetbal als Gotze op basis van zijn prestaties bij PSV weer terug komt bij de nationale ploeg. Dan wordt de drempel voor andere afvalligen duitse internationals ook steeds kleiner. Want als je je hier in de kijker kan spelen, is dat ook voor de rest aantrekkelijk.
 
haastrecht
 
27
9 november 2020 om 10:42
Nederland is dat al. Elk land roept jongens op die in nl presteren. Kijk brazilie, argentinie, italie en duitsland ook met younes in het verleden. Er is op de grote competities na geen betere league om je in de kijker te spelen
 
Zytto34
 
2
9 november 2020 om 11:33
Daarnaast heeft het ook gewoon met geluk te maken voor die positie. Volgens mij roept Low altijd een linksback uit de 2de divisie in Duitsland op (Hector). Dan kom je ook sneller in aanmerking dan bijvoorbeeld voor de flanken, want daar hebben ze spelers als Sane, Gnabry, Reus, etc. lopen. Net zoals Younes geluk had met de confederations cup. Toen besloot Low alle grote namen thuis te laten en "Jong Duitsland" op te roepen.
 
Formus
 
12
9 november 2020 om 12:26
Zytto: 1 opmerking: Hector speelt ondertussen op 1 jaar na al 7 seizoenen in de Bundesliga hoor, maar dat ene jaar in de tweede werd ie ook gewoon opgeroepen voor het nationaal elftal. Voor de rest helemaal met je verhaal eens.
 
Constant kante
 
0
9 november 2020 om 14:35
Zytto. Klopt. Alleen geldt wat jij zegt natuurlijk altijd wel. Dat je geluk moet hebben. Als jij als jongeling bij een selectie zit en je concurrent speelt het hele seizoen zonder blessures, dan krijg jij waarschijnljik maar een paar minuten. Maar zoals Jetro Willems, die als prospect bij PSV kwam maar binnen zes weken de basis in geslingerd werd omdat Eric Pieters langdurig geblesseerd raakte, dát is dan precies het geluk dat je dan nodig hebt. Ik geloof dat hij paar maanden later in oranje zat. Wederom, omdat een concurrent niet kon spelen en hij het best goed deed. Zonder geluk vaart niemand wel.
 
JoaquinBetis
 
4
9 november 2020 om 10:49
Zoals haastrecht al aangeeft gebeurd dat al wel een beetje. Maar meer is altijd beter. Kijk naar Ajax, die hebben een heleboel internationals, maar ook Feyenoord, PSV en AZ leveren er best veel. Dat is goed voor de competitie. Bij PSV is Max nu overigens wel opgeroepen voor Duitsland toch? Dat toont al aan dat je echt niet direct in een top 5 competitie hoeft te spelen om een oproep te verdienen en kan een stimulans zijn voor andere spelers om ook voor de Eredivisie te kiezen. Vooral als je een aanvallend ingestelde speler bent is de Eredivisie een soort kuuroord om je carrière er enigszins bovenop te helpen
 
Davilla_7
 
22
9 november 2020 om 10:40
Voor Götze is het cruciaal dat PSV doorgaat in de EL, want voor wedstrijdjes tegen ADO en Willem II word je natuurlijk niet opgeroepen voor Die Mannschaft. Maar hij zou het zeker verdienen in mijn ogen. Met enige afstand de beste speler van PSV.
 
falcao1984
 
5
9 november 2020 om 10:45
Ik hoop het enorm voor hem en ook voor Max en in mindere mate Fein. De stap om naar Nederland te gaan moet beloond worden. Dat gaat dan zeker navolging krijgen. Löw doet dat slim.
 
29er
 
11
9 november 2020 om 11:41
Gotze zal vooral op de radar staan van Low op basis van zijn naam. Of hij nu tegen Paok, Willem II, Real Madrid of Ajax speelt. Gotze heeft zijn naam mee en in het verleden eea voor Duitsland betekent (ik heb laatst zelfs eens gehoor dat hij in een wk finale heeft gescoord). Die wordt echt wel in de gaten gehouden door de bondscoach (en de rest van voetbalminnend Duitsland)
 
wanny
 
1
9 november 2020 om 11:48
Het is ook de vraag hoe dit interview is ingezet. Hebben ze Low gevraagd naar de status van Gotze of is Low er zelf over begonnen. In het eerste geval zal ie altijd zeggen dat ze hem in de gaten houden. Dat doet elke bondscoach, tenzij het over een speler van 39 gaat die nooit meer in aanmerking zal komen. Dus ik zou hier niet meteen teveel conclusies aan verbinden. Als Ajax met 0-13 wint bij Vvv, zal Low ook wel weten dat de onderste helft van de eredivisie geen partij is voor de topclubs.
 
Optimist040
 
1
9 november 2020 om 11:42
Max vergeten?
 
D@nny
 
17
9 november 2020 om 10:50
Ik geniet echt van Gotze bij Psv. Heerlijk om die jongen op de Nederlandse velden aan het werk te zien. Goed voor PSV ook om zo'n goede voetballer in je team te hebben. Hoop dat hij snel voor Duitsland word opgeroepen, zou hij verdienen! Met Max ben ik nog steeds een beetje jaloers dat hij niet voor ajax speelt. Lijkt mij een goede opvolger voor wanneer Tagliofico vertrekt. Mooie aanwinsten voor PSV die twee Duitsers.
 
Prem93
 
5
9 november 2020 om 11:18
PSV heeft een goed elftal, maar toch denk ik dat ze bij Ajax een gebalanceerder elftal hebben. Het zal spannend worden met een outsider: Vitesse.
 
040vaart
 
6
9 november 2020 om 11:49
Psv heeft bijna nog niet met de vaste 11 kunnen spelen. Met momenten zie je dat ze fantastisch kunnen voetballen. Ik denk dat als ze meer en meer op elkaar ingespeeld raken dat je een voetbalmachine te zien krijgen. Alleen denk ik ook net als jou dat ajax net iets meer kwaliteit heeft.
 
wanny
 
1
9 november 2020 om 11:59
Het is sowieso lastig om iets te zeggen over de krachtsverhoudingen. PSV heeft 6x tegen een ploeg uit het rechterrijtje gespeeld. En 1x een zeer lastige pot tegen Vitesse, maar toen waren ze niet compleet door Corona. En verloren ze ook prompt. Dus de ware kracht van PSV is moeilijk te bepalen.
 
eindjee040
 
0
9 november 2020 om 15:18
Het rechterrijtje is niet echt een maatstaaf toch na welgeteld 8 wedstrijden.
 
wanny
 
2
9 november 2020 om 15:41
Ja, Fortuna, Den Haag en Emmen zullen straks wel in het rechterrijtje staan...
 
SamuelSanders
 
6
9 november 2020 om 11:00
Hoewel ik het Götze wel gun, is de kans zeer klein dat hij zelfs wordt opgeroepen voor een oefen potje. Duitsland heeft nieuwe hongerige spelers die nog een hele carrière voor zich hebben. Denk dat low wel slim genoeg is om de voorkeur aan jongens als havertz te geven.
 
wanny
 
2
9 november 2020 om 11:30
Op de voorronde EL na, heeft PSV alle lastige wedstrijden tot op heden niet weten te winnen. Tegen Willem II en ADO thuis verwacht je ook wel dat Gotze op techniek en inzet er bovenuit steekt. Zeer benieuwd hoe ie het doet als ze tegen Ajax of Feyenoord spelen.
 
PSVPrimeur
 
13
9 november 2020 om 11:54
De lastige wedstrijden die PSV verloren heeft: PSV - Granada Speelde Götze alleen de eerste helft mee, waarbij hij goed speelde en een technisch zeer mooie goal maakte. Vitesse - PSV Heeft Götze niet meegespeeld wegens blessure. Paok - PSV eerste wedstrijd dat Götze een mindere wedstrijd speelde. Dus om nu aan te geven dat hij het in de lastige wedstrijden niet heeft laten zien, vind ik nogal ver gaan, aangezien hij maar een mindere wedstrijd heeft gespeeld bij PSV (mijn inziens).
 
wanny
 
2
9 november 2020 om 12:00
Dat was ook niet zozeer aan Gotze gelinkt, maar meer in het algemeen. De grote wedstrijden moeten nog komen en we gaan zien of Gotze ze dan op sleeptouw kan nemen.
 
jajoh89
 
1
9 november 2020 om 11:57
Ik hoop het voor deze jongen. Zit veel voetbal in hem en vond zijn stap naar Bayern zonde maar hoop dat die de weg omhoog vind en nog wat mooie jaren heeft.
 
Esmuellert
 
3
9 november 2020 om 13:55
Götze wel en Müller niet, wordt tijd voor een nieuwe coach daar, voetbal lijkt al 2 jaar nergens op bij Duitsland terwijl ze zoveel goede spelers hebben.
 
T. Alavez
 
0
9 november 2020 om 14:46
Je kan nu wel concluderen dat de Jonge uitstekend heeft gehandeld afgelopen transferperiode. Twee waarschijnlijk Duits internationals aangetrokken voor een relatief laag bedrag. Die in de toekomst normaliter verkocht worden voor een veel hoger bedrag. Knap staaltje werk
 
wanny
 
0
9 november 2020 om 15:45
Denk niet dat De Jong daar veel aan heeft bijgedragen buiten het afwikkelen van de administratieve kant van de zaak. Die laten ze echt geen transferbeleid meer bepalen na het debacle van vorig seizoen. Deze jongens komen uit de koker van Schmidt.
 
jeron
 
0
9 november 2020 om 15:59
Mag je ook spreken van een knap staaltje geluk? Laten erop houden dat het zijn verdienste is dat Roger Schmidt gekomen is. Maar uit de connecties van Schmidt komen de Duitse jongens. Gotze zelf gaf ook aan dat Schmidt wel een doorslag gaf in het geheel. Enige wat De Jong dan moet doen is zorgen dat de papieren op orde zijn en dat het in de begroting goed weggezet zal worden. Credtis geef ik De Jong pas als hij vanuit de scouts van PSV goedkope jongens haalt en duur verkoopt. Of eigen jeugd wat doorbreekt voor duur verkoopt. En de mix tussen jeugd en ervaring op het veld kan zetten Want als we de balans opmaken: j de jong gehaald: Bruma 12,5 Dumfries: 6 Angelino: 5.5 Tomas: 2,7 Sainsbury: 0 Behich: 1.7 Guiterez: 7.5 Affelay: 0 Boscali: 2 Baumgartl: 10 Mitroglou: 1 mil huur Doan: 7.5 Ibrahim Sangaré: 9 Philipp Max: 8 Vincent Müller: 0,5 Eran Zahavi: 0 Mario Götze: 0 Yvon Mvogo: huur Adrian Fein: huur Marco van Ginkel: huur Verkopen: Brenet: 5 Arias: 12 Gudmundson: 2 Isimat: 0.5 De Jong: 12 Behich: 1 Angelino: 12 Lozano: 42 Ramselaar: 2 Aboukhal: 2 Sainsburry: 0 Bergwijn: 32 Pereiro: 2 Lammers: 9 Zoet: 1,5 Ruiter: 0,25 Koopmans: 0 Jurjes: 0 Osch: 0 73,9 mil uitgegeven 135,25 mil verkocht 67,15 mil is winst!! De winst van Lozano is deels op conto van Brands. Verdienste van de Jong is dat het 42 is en geen 32 bijvoorbeeld Kijkende naar wie De Jong gehaald heeft voor veel geld Doan Bruma Baumgartl Guiterezz Dan praat je over 37,5 miljoen wat niet rendeert of zelfs al verhuurd is om elders minuten te maken! Sangare en zahavi lijken mij wel echt spelers uit zijn verdienste die het goed doen. Concluderend denk ik dat De Jong nu echt met grote bedragen aan inkomsten moet komen om zijn uitgaven goed te blijven dekken. Wellicht een Dumfries, Gakpo, Ihattaren,
 
wanny
 
0
9 november 2020 om 16:26
Je weet natuurlijk nooit wat de verdienste van een TD is, als je niet in de organisatie zelf actief bent. Of Schmidt een eigen keuze van De Jong is, dat is ook maar de vraag.
 
T. Alavez
 
0
9 november 2020 om 18:45
De Jong is samen met Gebrands verantwoordelijk voor het binnenhalen van Schmidt dus dat kan je wel degelijk op het conto schrijven van beide heren. Dat de aantrekkingskracht van PSV door Schmidt groter is geworden is een feit, maar dat is dus mede mogelijk gemaakt door meneer de Jong. Begrijp me niet verkeerd de eerste seizoenen pakte er veel transfers niet lekker uit. Dat kan ik alleen maar beamen, maar afgelopen transferperiode heeft hij gewoon uitstekende zaken gedaan. Om dan alles onder het kopje te gooien van Schmidt gaat me te ver. En zelfs als alles zou komen door Schmidt komt het wel mede door de Jong. Wanneer je nu zoals jij hebt gedaan alles naast elkaar af gaat strepen kom je toch wel op een positieve balans uit. Waarvan ik denk dat de grote klappers nog gaan komen (malen, Madueke, Gotze, Ihatarren, Sangare, Gakpo, Max). Wanneer ze van de zomer nog werken aan de defensie heb je voor de Eredivisie een enorm goed elftal staan waar je nog jaren mee vooruit kan.
 
jeron
 
0
9 november 2020 om 20:47
Ja en nee... Want er is puur gekeken naar de periode van De Jong. Want van 42 mil van Lozano staat ook een aankoopbedrag dat niet is meegenomen, maar dat is door Brands gedaan. Enkel Bergwijn is een verdienste (eigen jeugd en goed verkocht) Uiteraard, het blijft koffiedik kijken... Want een goede trainer is ook afhankelijk van zijn materiaal Wijzend naar Overmars hebben we het wel over een topper Maar wat te denken van Mathijssen? Weinig budget maar wel europees voetbal gehaald.
 
T. Alavez
 
0
9 november 2020 om 23:44
@wanny, je bent verantwoordelijk voor als het mis gaat maar ook als het goed gaat. Wat ik zo om me heen hoor en zie zijn veel mede PSV supporters blij met de komst van Schmidt. Je weet inderdaad niet wie er direct betrokken was bij zijn aanstelling, maar hij is er in ieder geval verantwoordelijk voor. Dus daarover kan je hem best credits geven. Ik ben het er niet mee eens dat er alleen maar gal gespuwd wordt over hem, terwijl die deze transferperiode wel goede spelers heeft binnen gehaald. En geloof me ik had het eerste seizoen alles behalve vertrouwen in de Jong en heb genoeg kritiek op hem geuit.
 
T. Alavez
 
0
9 november 2020 om 23:53
@jeron, waarvan naar alle waarschijnlijkheid deze spelers voor een aanzienlijk hoger transferbedrag verkocht gaan worden: Dumfries, Sangare, Max, Gotze, plus de eigen jeugd die goed geselecteerd is (geen idee wiens verdienste dat zijn, Teze, Malen, Madueke, Gakpo, o.a). Van Ginkel kan hierna mocht hij herstellen transfervrij overgenomen worden, wat een goede deal is wanneer hij enigszins zijn oude niveau haalt. Bij Fein heeft de Jong ook een optie tot koop bedongen van rond de 6 miljoen, wat ook een goede deal lijkt te zijn. Mvogo is goed gehuurd ondanks zijn dramatische start.
 
Johan166
 
1
9 november 2020 om 15:29
Hoop het voor Gotze. Er zijn nog veel sceptische mensen maar dat hij nog steeds veel klasse heeft laat hij wel zien. Dat verfijnde is hij nog niet verleerd. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven
 
wanny
 
0
9 november 2020 om 15:47
Die oude topspelers verleren het niet. Hier in de buurt spelen veel oud-NAC spelers in een eerste zaterdagteam. Die zijn 20 kilo te zwaar en veel te traag, maar puur op inzicht en techniek blazen ze nog gewoon hun partijtje mee. Klasse verloochent zich nooit.
 
jeron
 
2
9 november 2020 om 15:34
Zou dat rugzakje ook komen omdat elke nieuwsitem ons probeert uit te leggen wie Gotze is aan de hand van de volgende zin? "götze schoot Duitsland in 2014 naar de wereldtitel met het winnende doelpunt in de finale tegen Argentinië (1-0). " Alsof het nodig is. Gotze is een speler die de absolute top gehaald heeft maar dit niet heeft kunnen vasthouden, mede door blessures, wellicht ook het rugzakje. Dat zo'n jongen er voor kiest om naar Nederland te komen bij PSV is prachtig! Uit zijn land Duitsland om afstand te nemen van het rugzakje. Want ik weet zeker dat hij ook terecht kon in Duitsland met zelfs nog een veel beter salaris. PSV heeft denk ik geluk met Schmidt als coach en Gotze die op een punt in zijn carrière zit dat hij het roer om wil gooien. Laten we echt vooral genieten dat Gotze in Nederland speelt. Hopelijk bij de eerst volgende PSV / Groningen Gotze vs Robben (fit)
 
OtterReelick
 
0
9 november 2020 om 17:14
Gotze is een geweldige speler,maar vergeet niet dat hij in 2014 geen basisspeler was van Duitsland. Een jonge invaller van 22 die in de finale de winnende treffer maakt. De vergelijking met Messi was een Onmogelijke vergelijking. Ik hoop voor hem en PSV dat Gotze weer een Topspeler word die hij kan zijn. En maling heeft aan wat de media voor onzin uitkraamt.
 
Ligadream
 
0
9 november 2020 om 17:47
Slaat toch negens op. Een geweldige speler zoals Muller krijgt geen plats maat een Gotze wel omdat hij een degelijke match speelt tegen een nederlands middenmoter?
 
arturotorres
 
0
9 november 2020 om 23:15
Ongelofelijk dat low per se muller en boateng niet wilt oproepen (die het beide uitstekend doen bij Bayern) en er nu wordt gehint naar een terugkeer van gotze die het tot nu toe aardig heeft gedaan in de Ed en el