'Guardiola wil tien voetballers na de zomer absoluut niet meer terugzien'
Woensdag, 25 januari 2017 om 20:20

Manchester City neemt komende zomer afscheid van liefst tien voetballers, zo verzekert The Times woensdag. De Premier League-club voldoet in het eerste seizoen onder Josep Guardiola niet aan de verwachtingen en dat heeft volgens de kwaliteitskrant gevolgen voor de samenstelling van de selectie van the Citizens.

Guardiola zou het bestuur van Manchester City hebben laten weten dat hij tien spelers wil uitzwaaien. Pablo Zabaleta, Joe Hart en Samir Nasri staan naar verluidt bovenaan de lijst. Hart en Nasri zijn dit seizoen uitgeleend aan respectievelijk Torino en Sevilla en hebben een doorlopend contract. De verbintenis van Zabaleta loopt in de zomer ten einde.

Yaya Touré, Gaël Clichy, Bacary Sagna, Jesús Navas en Willy Caballero hebben eveneens een aflopend contract en zullen van de loonlijst worden geschrapt. Eliaquim Mangala en Wilfried Bony, op huurbasis spelend voor Valencia en Stoke City, kunnen ook vertrekken. De verwachting is dat Manchester City, dat momenteel twaalf punten minder heeft dan koploper Chelsea, in dat geval tal van voetballers naar het Etihad Stadium zal halen.

Meer nieuws
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
0
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
26
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
11
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
3
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Premier League: Aston Villa - Chelsea
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (64)

 
Imponeria
 
13
25 januari 2017 om 20:27
Ja, de macht van het geld. Gewoon even pak `m beet 150 miljoen aan aankopen bij het grof vuil zetten. De sjeiks hebben het er maar druk mee Guardiola valt me toch wel een beetje tegen bij City, hij heeft toch al serieus een paar tikken gehad en soms is het voetbal best wel pover onder zijn leiding.
 
Imponeria
 
4
25 januari 2017 om 20:45
True, maar bij Bayern had hij het schip wat eerder op koers
 
Xenethar
 
14
25 januari 2017 om 20:55
Bij Bayern kwam hij in een warm nest met verreweg de beste ploeg van de competitie, die ook nog eens de beste spelers van de Bundesliga binnen kan halen
 
Bon Jovi
 
8
25 januari 2017 om 21:37
Bij Bayern had hij spelers als Thiago, Neuer, Lahm... die perfect zijn voor het voetbal dat Pep voor ogen heeft. Bij City is het another cook.
 
Imponeria
 
2
25 januari 2017 om 23:19
Dat is ook zo, maar het blijkt nu dus ook gewoon een man van vlees en bloed.
 
Castromann
 
1
26 januari 2017 om 08:57
De vraag is of Guardiola wel n toptrainer is....? Elke trainer kan met barca en bayern kampioen worden en de halve finale telkens bereiken vd Cl. Maar een team zonder echt de absolute klasse (muv aguero)....moet de trainer het verschil maken..en dat lukt hem niet. Hij maakt juist vaak vreemde beslissingen... qua tactiek.
 
Zermatt_Person
 
0
26 januari 2017 om 09:34
@Castromann, Ja, Pep is een toptrainer, want hij heeft het mooiste en beste voetbal laten zien bij Barca en Bayern! Ook bij Man City gaat het nu veel beter qua voetbal, maar nog niet qua resultaat.. Bij Conte, Klopp, Mourinho en Ancelloti was het nooit gelukt om het mooiste voetbal te laten zien bij Barcelona, en Pep wel. Mensen die trainer beoordelen op hun prijzenkast, snappen er geen moer van. Mourinho won met Porto weliswaar de CL, maar toen regeerde het grote geld nog niet en bestond "de grote 3" (Bayern, Barca en Real) ook nog niet!
 
JDG84
 
9
25 januari 2017 om 20:48
Maar heeft soms soms ook het beste voetbal van de PL laten zien. De eerste wedstrijden in de competitie waren fantastisch. Eerste helft spurs idem. Daarnaast hebben ze heel veelpech, neem everton wedstrijd. 70% balbezit, 11 schoten op goal en 0 goals. Everton 4 3 schoten op goal, 3 goals. Zelfde als de wedstrijd tegen het team van marten van rhoon. 30 doelpogingen en 0 goals, 1 halve kans tegen, 0-1 achter. Vind het spel soms fantastisch, maar vaak de kwaliteit gewoon dramatisch. Zeker 5 spelers bij eerste elf die niet genoeg zijn.
 
BKS22
 
5
25 januari 2017 om 20:53
City kwam in de wedstrijd tegen Middlesbrough volgens mij gewoon op voorsprong. Marten de Roon maakte de gelijkmaker in blessuretijd.
 
Sammerens
 
13
25 januari 2017 om 21:04
Ze hadden vorige week op de Engelse tv even wat statistieken in beeld. Bravo had een reddingspercentage van iets van 34% over de afgelopen periode (weet niet exact hoeveel wedstrijden). Dat was met ruime afstand het slechtst van alle keepers. Als je keeper die op aanspraak van de nieuwe coach is gehaald geen bal tegen houdt, dan is de term pech al snel niet meer van toepassing.
 
Bon Jovi
 
3
25 januari 2017 om 21:39
Sammerens, Pep had de vertrouwenscrisis van Bravo natuurlijk niet kunnen voorspellen. Maar zijn keuze pakt totnogtoe niet goed uit, nee.
 
PSVchelseaboy
 
2
25 januari 2017 om 22:30
Tuurlijk had Pep niet kunnen zien aankomen dat Bravo het zo slecht doet. Maar nu staat Hart bovenaan om verkocht te worden. Ik vraag me dan in hemelsnaam af waarom? Hart is een prima keeper en de enige clublegende. Pep slaat door met zijn tiki taka voetbal.
 
Bon Jovi
 
0
25 januari 2017 om 22:34
Wellicht gaat Pep in de zomer dan voor een nieuwe keeper -indien Bravo blijft aanmodderen- maar dat Bravo zwaar teleurstelt staat natuurlijk volledig los van het feit dat ook Hart (in Pep`s ogen) niet voldoet. Dus het wordt hopen dat Bravo zijn oude vorm terug vindt en anders een nieuwe keeper kopen vermoed ik, Pep heeft het nooit in Hart gezien en zal zich niet bedenken door Bravo's feklungel.
 
JDG84
 
0
26 januari 2017 om 07:54
Ja, daar heb je gelijk in. Al komen de statistieken verder nog wel redelijk overeen.
 
JDG84
 
0
26 januari 2017 om 08:01
Dus omdat 1 aankoop faalt, bestaat pech in eens niet meer? Sorry, maar dat is echt de grootst mogelijke nonsens. Vorig jaar had Bravo gewoon onwijs goede statistieken en ook met Chili keept hij geweldig. Dit jaar lijkt het wel de meest amateuristische keeper die je kan vinden. Alles waar hij goed in was, lijkt volledig weg te zijn uit zijn systeem. Hoe kan je daar nou in vredesnaam rekening mee houden? Als je Aubameyang nu zou kopen dan verwacht je ook een bepaalde aantal goals, als hij er dan ineens niks meer van bakt en alles de tribune in schiet, dan is dat toch niet aan te rekenen op de trainer? ik snap echt niet hoezo "pech" ineens niet van toepassing kan zijn als 1 speler faalt.
 
AfcaEric
 
2
25 januari 2017 om 21:18
Ik denk dat het bij Manchester City geen hol uit maakt welke coach je daar neer zet. Je kunt leuk 11 spelers met elk een waarde van 100 miljoen opstellen, maar dat maakt het nog geen elftal. Het is een hoopje los zand. Guardiola, Ancelotti, Mourinho, noem het maar op. Ze zouden allemaal een zware kluif hebben om het sterrenensemble tot een hecht team te smeden.
 
Bon Jovi
 
1
25 januari 2017 om 22:39
Mancini goed voetbal? Neenee, mooie individuele flitsen van klassespelers als Silva maar geen goed voetbal.
 
Stefandefree
 
6
25 januari 2017 om 20:27
Op zich allemaal logische namen, behalve Joe Hart. Guardiola moet toch zelf ook zien dat Bravo niet geschikt is voor de Premier League? Misschien is Hart ook niet de topkeeper die ze nodig hebben, maar hij heeft wel degelijk bewezen een hele goede keeper te kunnen zijn in deze competitie.
 
IssaGunner
 
2
25 januari 2017 om 20:30
Nasri is ook gewoon bankwaardig. Doet het prima bij sevilla
 
Stefandefree
 
4
25 januari 2017 om 20:42
Eens, al twijfel ik of Nasri daar zoveel trek in heeft. Maar hij heeft zeker de kwaliteiten.
 
Arnout108
 
4
25 januari 2017 om 21:05
Ik zie hem aankomende zomer wel weer een andere keeper halen of eigenwijs doen en Bravo laten staan. Hart komt denk ik niet meer terug nadat hij dit seizoen zelfs derde keeper was...
 
ledenis
 
2
25 januari 2017 om 20:36
Met Joe Hart had City nu minimaal 8 punten meer gehad. Dan met de uber clown Bravo. Verder doet Nasri het uitstekend bij Sevilla en Yaya uitstekend bij City. Ik zie niet in waarom die 3 zouden moeten vertrekken.
 
Gutihaz
 
2
25 januari 2017 om 21:58
Onzin. Dan kun je net zo goed stellen dat ze met Suarez ipv Aguero nu minimaal 8 punten meer hadden gehad, gezien het gebrek aan het verzilveren van kansen een minimaal zo groot probleem is als de tegendoelpunten. Geinig hoe Hart plots gezien wordt als wereldkeeper, waar hij voorheen alom werd uitgelachen, want het is ook een ondermaatse keeper.
 
Gutihaz
 
7
25 januari 2017 om 22:24
Dan heb je het kennelijk niet gevolgd. Geen mens die Hart een wereldkeeper vond en vele City aanhangers die hem niet goed genoeg achtten met oog op de ambities van de club. Dit ondanks zijn golden gloves. Op fora en in media werd er louter met hem gelachen. De gehele zienswijze en publieke opinie is plots verschoven ten faveure van Hart nadat hij van de hand werd gedaan en Bravo het slecht deed. Nu is het een soort cultheld geworden van het Britse eiland, wie vals bejegend is door de continentale Guardiola. Men verandert graag van mening zodat het in hun straatje past.
 
Robeiir
 
0
26 januari 2017 om 10:56
hart werd nooit gezien als een slechte keeper. hij werd altijd gezien als een fantastische keeper op zijn lijn maar had altijd veel moeilijkheden met het meevoetballen of het anticiperen van diepe ballen (daar hebben de Cv's ook invloed op natuurlijk). maar hart is altijd gerespecteerd hoor. hij is ook gewoon keeper van de nationale ploeg en niemand deed er moeilijk over in engeland. terwijl er zeker andere mogelijkheden waren... hij werd niet gezien als een wereldkeeper. maar op zijn lijn is hij mss wel samen met de gea de beste keeper. maar zoals ik gewoon duidelijk wil maken zijn de meeste mensen gewoon heel tevreden over hart ... bovendien is het de Enige speler die man city zelf heeft opgeleid ... dat alleen al verdient in mijn ogen een basisplaats. want maar 1 speler in de selectie is gewoon zielig. maar goed ik vind city ook een zielige club door al dat gekoop en geen zelf opgeleide spelers
 
ThijsssL
 
4
25 januari 2017 om 20:38
Het feit dat Guardiola zoveel goede voetballers laat vertrekken geeft voor mij al aan dat hij geen absolute toptrainer is.
 
Stefandefree
 
1
25 januari 2017 om 20:45
Zo kun je het uitleggen inderdaad. Anderzijds, je weet wat voor voetbal Guardiola wil spelen en dan moet je hem ook de ruimte geven om daar de juiste spelers bij te zoeken.
 
Feyepool
 
4
25 januari 2017 om 21:07
Een trainer die alleen op systeem kan spelen is geen toptrainer in mijn ogen. Pep stelt heel erg teleur met je materiaal dat hij heeft. Hart hoort gewoon op goal bij City en geen Bravo.
 
Gutihaz
 
2
25 januari 2017 om 22:10
Cruijff is dus geen toptrainer. En zo kun je nog een stuk of twintig elite trainers opnoemen die volgens jouw redenering geen toptrainers zijn.
 
Zermatt_Person
 
4
25 januari 2017 om 20:50
Sagna, Toure, Zabaleta, Navas, Mangala, Bony en Clichy zijn echt geen topspelers meer hoor!! Het is meer dan logisch dat Pep ze laat gaan. Alleen Nasri kun je nog als bankzitter gebruiker en Joe Hart als troef achter de hand, maar voor de rest is het allemaal gebakken lucht wat je zegt over dat Pep geen toptrainer is en in jouw ogen de "top"spelers laat gaan...
 
ThijsssL
 
9
25 januari 2017 om 21:03
Moses, Alonso en Luiz zijn ook geen topspelers. Conte staat eerste met ze. Dat is de kwaliteit van een toptrainer in mijn ogen. Ik ben het met je eens dat een groot deel van deze spelers over hun top is, maar ze kunnen als back-up zeker van waarde zijn. Nu komt er wss weer een aankopenfestijn van 300 miljoen.
 
Arnout108
 
5
25 januari 2017 om 21:13
Het verschil is wel dat Luiz en Alonso aankopen zijn van Conte en die spelers die weg moeten bij Manchester City allemaal totaal niet in het systeem van Pep passen en ook door iemand anders gehaald zijn. En ik denk niet dat Conte en toptrainer is omdat hij met een paar net niet topspelers in het team toch maar bovenaan staat maar omdat hij de spelers die wel top zijn in een opstelling zet waarin ze optimaal kunnen presteren. Elke PL topclub heeft een paar toppers en een paar spelers die net wat minder zijn maar uiteindelijk wint het team waarbij de topspelers het best presteren
 
olivier4life
 
0
26 januari 2017 om 02:44
Maar met dat verschil dat de aankopen van Pep niet (mede door blessures) renderen. Daarnaast heeft Conte een bijna dezelfde selectie als het Chelsea van vorig jaar, terwijl het vele male beter presteert. Maar weet niet of je dat wilt zeggen(je kan het zomaar sarcastisch bedoelen): maar conte is op dit moment inderdaad een betere trainer, aangezien hij beter aanvoelt welke spelers hij op welke plek moet opstellen, ipv stoã¯cijns te zijn.
 
De Toekomst
 
1
25 januari 2017 om 21:19
Mwah, zijn voornamelijk oudere spelers, terwijl Guardiola bekend staat als trainer die graag zijn stempel drukt en ja, dat gaat beter met jongere spelers die meer aannemen en beter luisteren. Ik begrijp het dus wel. Verder zijn het ook geen spelers die onvervangbaar zijn..
 
TmmO
 
2
25 januari 2017 om 22:01
Welk feit?
 
eCKe
 
7
25 januari 2017 om 20:42
Ben benieuwd wat Mancity met de overige 275 verhuurde spelers gaat doen! In ieder geval liggen de slechte resultaten niet aan de verhuurde spelers, maar aan de 11 die Pep opstelt.
 
 
3
25 januari 2017 om 20:43
De meeste van die namen kunnen ze ook beter verkopen, alleen zou ik Hart zeker niet verkopen. Die is niks minder dan die Bravo. Verder vraag ik me af hoeveel spelers hij van plan is te halen. Te veel kan i.m.o. ook slecht uitpakken.
 
tedhenky
 
0
25 januari 2017 om 20:44
Heeft City niet nog een keeper genaamd Rulli uitgeleend ?
 
isayBIEM
 
2
25 januari 2017 om 20:45
Die doet het vast beter dan bravo!
 
Gooner4
 
3
25 januari 2017 om 20:58
Niets gek aan die namen. De meeste zijn 30 of al ruim daarover en hebben ook nog een aflopend contract. Daarnaast vind ik alleen Nasri en Hart van dit lijstje een toegevoegde waarde hebben. Nasri als concurrent/back-up is zeer goed, maar het is de vraag of hij daar zin in heeft en wat zijn plannen zijn. Hart is ook beter dan wat Bravo tot nu toe heeft laten zien. In de zomer zal het voor City vooral zaak zijn om de verdediging op orde te krijgen en eventueel een back-up voor Fernandinho.
 
FilipMich
 
1
25 januari 2017 om 21:02
Alexis Sanchez en Oblak staan helemaal bovenaan op zn lijstje - verder heeft hij nog absoluut een rechtervleugelverdediger nodig dus ik verwacht ook dat Bellerin daar op zal staan. Past volledig in het profiel dat Pep zoekt, vooral jonge topspelers om een nieuw elftal te bouwen en enkele toppers want het 2de seizoen moet er ook al een prijs gepakt worden. Alexis - Aguero - Sterling/gabriel Jesus de tridente van City met verder Ihenacho en Nolito om voorin te roteren. Geen misse voorhoede.
 
Jackieboy10
 
0
25 januari 2017 om 23:22
@FilipMich. Ik vraag mij vaak het volgende af als ik jou zie posten: Waarom presenteer je bijna alles wat je naar buiten brengt als feiten? Alexis Sanchez en Oblak staan sowieso bovenaan zijn lijstje, hoe kom je daar zo stellig bij? Niet dat het niet kan hoor, maar ik heb je nu wel vaker zien posten alsof iets een uitgemaakte zaak is en bijvoorbeeld Guardiola jou persoonlijk heeft verzekerd dat dit zo is.. Terwijl de dingen rondom veel geruchten (met de nadruk op het woord geruchten) van bronnen als de Daily Mail en ander soortgelijke zwets media komen.. Dat zie ik nou niet bepaald als betrouwbare informatie.
 
Bon Jovi
 
1
25 januari 2017 om 23:48
Inderdaad. En alsof Arsenal Bellerin en Sanchez zou verkopen aan City.
 
FilipMich
 
0
26 januari 2017 om 00:39
Come and see this summer zou ik zeggen - maar uiteraard wil een lijstje niet zeggen dat een bepaalde transfer daadwerkelijk gaat gebeuren. Pep heeft in diverse media al de namen van Alexis en Oblak laten vallen en als je naar Bravo en Hart kijk weet je toch ook dat 1) Pep nooit Hart gaat terughalen want die gaat aan zn stoel zagen en 2) Bravo heeft op zn minst concurrentie nodig, dan weet je dat City een nieuwe keeper gaat halen die past in het spelletje van Pep. Nou Neuer en Ter Stegen mag je als "onhaalbaar" bestempelen dus de naam die Pep zelf dikwijls heeft laten vallen lijkt wel plausibel (oblak dus). Aangaande Bellerin zeg ik toch zelf 'ik verwacht daar" (hoezo = "ik verwacht" gelijk aan feiten?) - als je kijkt wie er weg mag zie je toch zelf ook 1 groot zwart gat op de RB - nou dan zal Pep daar toch wel al iemand op het oog willen hebben en hij heeft zich over Bellerin al dikwijls lovend uitgesproken + die past in zijn plaatje. Het enige wat ik inderdaad al meermaals als "uitgemaakte zaak" heb gepost (en vandaar waarschijnlijk deze reactie van jou) is de transfer van Cancelo van Valencia naar Barca - maar die komt er ook - 100% zeker - is een uitgemaakte zekerheid ;-) haha @bon Jovi - jou neem ik al maanden niet meer serieus. Jouw mening draait altijd als de wind en je roept gewoon mee met een ander. Eerst zien dat Arsenal Alexis kan verlengen en "ik verwacht die naam daar op een lijstje" is niet hetzelfde als "er gaat 100% zeker een transfer gebeuren"
 
Bon Jovi
 
0
26 januari 2017 om 13:59
Draait als de wind? Hoezo? Hoe dan ook, je doet altijd alsof je de waarheid in pacht hebt maar je speculeert er ook maar op los. Je citeert jezelf ook nog eens fout. "Staan helemaal bovenaan het lijstje", zeg je eerst en nu kom je met "ik verwacht die naam op een lijstje", lol, flink verschil... Niet moeilijk dat wij er tegenin gaan he, slimmerik. Kijk, op de man spelen is makkelijk. Je post in elk artikel dezelfde reactie en telkens gedraag je je als Pep's alwetende assistent.
 
HaDeKing
 
0
25 januari 2017 om 21:09
Prima toch?! Een vreemdelingen legioen de deur uit, en hopelijk een aantal fatsoenlijke, jonge Britse spelers er bij.
 
adeb
 
7
25 januari 2017 om 21:09
een overschatte trainer,hij word kampioen met alleen de ploegen als Bm,barca, etc maar als hij een andere club traint valt hij door de mand ,een eigenzinnig en over het paard getilde person die als hij niet wint ,hij kijkt als een oud vrouwtje die alleen nog droomt van sex.
 
NouryAlmis
 
1
26 januari 2017 om 01:19
Waardeloze reactie zeg. Zijn eerste seizoen bij City zit er nog niet eens op. Daarnaast heeft zo'n proces tijd nodig. Zeker als je ziet dat alle spelers die hij tot zijn beschikking had toen hij begon gehaald waren door voorgangers, een groot deel hiervan past totaal niet in het spel dat Guardiola graag speelt en Zabaleta, Kolarov, Sagna, Navas, Nasri, Hart, Toure, Bony, Clichy, Caballero en Mangala zijn allemaal 28+, op Mangala na. Sommige hebben ook nog eens een aflopend contract. En sommige strijken nou eenmaal te veel salaris op in verhouding met het aantal wedstrijden dat die nog spelen. Zoals Yaya Toure. Over Mourinho wordt nauwelijks zoiets gezegd, faalde hopeloos met Chelsea voor hij naar United ging. Heeft met United meer uitgegeven afgelopen zomer en die staan er zelfs slechter voor dan City op t moment. Het spel van City is in veel wedstrijden ook gewoon van hoge kwaliteit geweest, ontbrak vaak aan het afmaken van de kansen en defensieve zwaktes.
 
Geniaal84
 
1
25 januari 2017 om 21:21
Jammer Wilfried Bony zo lui is. In mijn ogen is hij een potentiele wereldtopper, maar hij heeft nog nooit voor meer dan 40% van zijn kunnen gespeeld, omdat hij alleen voor geld speelt en een waardeloze mentaliteit heeft.
 
chapko1
 
0
25 januari 2017 om 22:37
Alle namen zijn begrijpelijk. Ik kan er niet 1 opnoemen waarvan ik zeg nee die moet je behouden. Ze hebben allemaal bewezen het gewenste niveau niet aan te kunnen, of zijn al op leeftijd. Ik ben vooral benieuwd wie Pep op zijn verlanglijstje heeft als versterking. Wie wilt er 2e viool spelen achter Aguero en is wel van het niveau wat Manchester City nastreeft? Gaat hij door met 3 verdedigers, of stapt hij terug op 4-4-3? Zoveel vragen, maar nog geen antwoorden, afwachten.
 
JoeyGisteren
 
1
25 januari 2017 om 23:15
Pep heeft maar 1 tactiek in e Bpl werkt dat niet altijd even goed, vandaar het slechte resultaat. Ik heb altijd gezegt,even bij vermelden dat ik Pep totaal niet mag. Pep gaat het niet redden in de Bpl is gewoon niet zijn style net zoals dat Messi de helft van zijn statistieken zou inlevere Als hij in de Bpl zou acteren.