Haaland mist return tegen Ajax en is twijfelgeval voor wedstrijd in De Kuip
Vrijdag, 22 oktober 2021 om 12:48

Erling Braut Haaland staat de komende weken buitenspel, maakt trainer Marco Rose van Borussia Dortmund vrijdagmiddag bekend op de wekelijkse persconferentie. De spits heeft een heupblessure overgehouden aan de Champions League-wedstrijd tegen Ajax (4-0 nederlaag) van dinsdag. Naar verwachting is hij enkele weken niet inzetbaar, waardoor hij de thuiswedstrijd tegen Ajax van woensdag 3 november moet missen.

"Tijd om me te richten op mijn herstel. Ik zal sterker terugkomen!", reageert Haaland in een socialmediapost op zijn blessure. Borussia Dortmund gaat zaterdagmiddag in de Bundesliga op bezoek bij Arminia Bielefeld. Behalve Haaland ontbreken ook Thomas Meunier en Nico Schulz door blessureleed. BVB staat tweede op de ranglijst, met een punt achterstand op Bayern München. Haaland is met negen doelpunten samen met Robert Lewandowski de topscorer van Duitsland.

Haaland moet voor de tweede keer in korte tijd geblesseerd toekijken. Een spierblessure hield hem al aan de kant in de wedstrijden tegen Borussia Mönchengladbach (1-0 nederlaag op 25 september), Sporting Portugal (1-0 zege op 28 september) en FC Augsburg (2-1 zege op 2 oktober). Bovendien miste hij de WK-kwalificatiewedstrijden van Noorwegen tegen Turkije (1-1 op 8 oktober) en Montenegro (2-0 zege op 11 oktober). "Het is logisch dat Haaland erg teleurgesteld is", zegt Rose op de persconferentie. "Hij was juist blij om weer terug te zijn."

Het is nog de vraag of de spits op dinsdag 16 november inzetbaar is voor Noorwegen in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Oranje in De Kuip. Het is de laatste wedstrijd in Groep G van de kwalificatiecyclus. Mogelijk staat groepswinst, en daarmee directe kwalificatie voor de eindronde, op het spel. Omdat Rose spreekt van een absentie van 'enkele weken', is de inzetbaarheid van Haaland twijfelachtig. Drie dagen eerder, op zaterdag 13 november speelt Noorwegen een thuiswedstrijd tegen Letland.

Meer nieuws
   
13:44
13:44
Opvallend PSV-shirt lekt uit: 'Verreweg het lelijkste uitshirt ooit uitgebracht'
0
   
13:33
13:33
Bizarre beelden uit Frankrijk: spelers gooien met vuurwerk richting eigen fans
1
   
13:13
13:13
Van der Gijp brengt treurig nieuws over Overmars: 'Totaal de oude niet meer'
21
   
12:30
12:30
Live meepraten in de Premier League: Arsenal - AFC Bournemouth
17
   
12:25
12:25
Justin Kluivert doet open sollicitatie bij Ronald Koeman in aanloop naar het EK
21
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (140)

 
maurootje
 
32
22 oktober 2021 om 12:51
Alweer blessure? Zuur voor Dortmund en natuurlijk hemzelve. Technisch gezien kunnen ze overwintering nog missen, stel je voor..
 
olesmit
 
15
22 oktober 2021 om 12:53
Ben benieuwd of Malen nu 90 minuten mag blijven staan en naar zijn inbreng.
 
ViscaCatalunya
 
13
22 oktober 2021 om 13:00
Met het logge lichaam dat hij heeft krijgen zijn ledematen nogal wat te verduren. Hij speelt ook puur op kracht. Een lange blessurevrije carriere zoals die van Ronaldo en Messi is niet voor iedereen weggelegd.
 
MikeVeenman
 
2
22 oktober 2021 om 13:05
Messi heeft best wel wat blessures gehad
 
Sociomasia
 
14
22 oktober 2021 om 13:14
Dat valt echt reuze mee en gelukkig al helemaal geen lange!
 
GLENNN
 
2
22 oktober 2021 om 13:37
Nou, op het begin, toen Messi nog echt jong was, heeft hij echt wel last gehad van spierblessures hoor. Eentje meen ik mij te herinneren ook nog best lang (volgens mij viel hij toen uit bij Celtic en speelde ze in dat felgele shirt!)
 
ViscaCatalunya
 
2
22 oktober 2021 om 15:23
Hij heeft wat blessures gehad maar ondanks al die aanslagen heeft hij echt ontzettend weinig wedstrijden gemist sinds zijn debuut.
 
RickertB1999
 
30
22 oktober 2021 om 12:51
De enige die nog een beetje gevaarlijk was dinsdag. Hierover hoor je mij niet klagen dat hij er dus niet bij is voor de return.
 
Gapko
 
47
22 oktober 2021 om 12:51
Volgende pot 0-6 dan ;-)
 
jaakke
 
29
22 oktober 2021 om 13:04
Nou, nou en dat voor een psv fan ????
 
LosBlancos1999
 
255
22 oktober 2021 om 12:51
Fijn voor hem. Je zou 2x achter elkaar in de broekzak van Timber zitten.
 
Kosby
 
4
22 oktober 2021 om 12:51
??????
 
melvin7
 
107
22 oktober 2021 om 12:54
Zat er een gat in zn broekzak dan? Want hij was 3 keer ontsnapt. Een spits 3 grote kansen geven is niet best, al is het geen schande tegen Haaland maar broekzak? NEE !
 
Sulejmanii
 
43
22 oktober 2021 om 13:05
Melvin, ODJ en GDJ1996 keken jullie afgelopen dinsdag voor het eerst naar voetbal ofzo? Tegen IEDERE club krijg je één of twee kansen, dat zou zelfs tegen Bayern München, ManC en Liverpool het geval zijn. En dat geldt in principe voor iedere club. Timber en Martinez hebben het uitstekend gedaan, Haaland heeft zelfs al gescoord tegen dat soort clubs. Maar ook tegen onze wereldtop verdedigers als Van Dijk en De Vrij, dus waar hebben we het nou over? ???????
 
Raubaht
 
21
22 oktober 2021 om 13:10
4x zelfs volgens mij… Ik begrijp dat opgehemel van Timber ook niet zo
 
wanny
 
14
22 oktober 2021 om 13:15
Timber heeft het goed gedaan, maar zolang Haaland 3x vrij voor de keeper komt is er nog genoeg om aan te werken.
 
Strandbal14
 
33
22 oktober 2021 om 13:17
Allemaal weer wat azijn gedronken bij het ontbijt?
 
JK-Ajax
 
10
22 oktober 2021 om 13:41
Maar heeft Haaland gescoord?
 
DanielR
 
1
22 oktober 2021 om 13:52
Misschien wat vaker naar Ajax kijken dan
 
Sanderr
 
27
22 oktober 2021 om 14:05
Mensen beginnen echt steeds ietsje meer te overdijven, over 2 weken zegt men dat ie 5 honderd procent kansen en een penalty heeft gemist. Je zegt dat Haaland 3x vrij voor de keeper komt, dat is toch simpelweg niet waar, of ligt dat nou aan mij? Vlak voor rust beukt ie Timber opzij (dat was wel even man vs. jongetje haha) na een prachtige steekbal en schiet ie hem recht op Pasveer. Vlak na rust neemt hij hem op de volley op randje 16 met Martinez die werkelijk pal aan zijn zijde loopt na een lange peer van achteruit. En de derde keer -toen de wedstrijd al beslist was nota bene- kapt hij naar zijn linker en schiet hij langs Timber nadat die bal door een klutssituatie ineens bij hem kwam. Toegegeven, een spits met de klasse van Haaland legt er normaal gezien wel eentje in, als je pech hebt misschien wel twee. Maar dat hij "drie keer vrij voor de keeper komt" is simpelweg niet zo, noch dat het alle drie de kansen Timber te verwijten was dat hij die kans kreeg.
 
blaugrana11
 
5
22 oktober 2021 om 14:47
hij stond wel degelijk drie keer vrij voor de keeper. waren alle drie gewoon 100% kansen waarbij haland die eerste en de derde gewoon slecht afwerkt.
 
caribbean
 
4
22 oktober 2021 om 15:08
Melvin, als hij niet was ontsnap dan was Timber nu wel 150 miljoen waard geweest. Gelukkig is Timber gewoon menselijk en heeft hij een heerlijke wedstrijd gespeeld. Timber is gewoon in potentie een van de beste CV en nog zo ongelofelijk jong. Zelfs een Ramos of Van Dijk zal ook 2 of 3 kansen weggeven tegen een Haaland.
 
Futures
 
0
22 oktober 2021 om 16:22
Een spits wint niet elk duel, dat geldt ook voor een verdediger. Dus het is niet raar dat Haaland 3 kansen kreeg, de rest van Dortmund kreeg geen kansen.
 
Sanderr
 
4
22 oktober 2021 om 16:25
Hij kreeg drie mogelijkheden, maar blijkbaar hebben wij een heel ander idee van "vrij voor de keeper staan", blaugrana11. De eerste kans vlak voor rust daar ben ik het mee eens, daar was Timber echt even weg en kon hij vrij uithalen. Belangrijke redding van Pasveer was dat, met name door de timing, want zo moeilijk was die bal verder niet. Die tweede en derde stond hij gewoon in de dekking en schoot hij beide keren vlak langs een verdediger (resp. Martinez en Timber) af. Zeker die tweede, die volley vanaf randje 16. Dat is echt geen vrije kans hoor, het zijn typisch van die ballen die spitsen als Haaland of Zlatan zonder na te denken op goal peren (nog bijna met succes ook), maar driekwart van de mensen schiet hem eerder de tweede ring in.
 
origineel
 
1
22 oktober 2021 om 17:22
Zelfs daar stond hij niet vrij voor de keeper want notabene Timber blockt dat schot nog. Mensen snappen blijkbaar niet wat vrij voor de keeper betekent of liegen er simpelweg op los.
 
GDJ1996
 
25
22 oktober 2021 om 12:56
Ik snap dat je grappig wilt zijn, maar hij was 'm ook gewoon 3x kwijt.
 
arsenal890
 
19
22 oktober 2021 om 12:58
Als hij in zijn broekzak zat zou hij niet 3 grote kansen hebben gekregen hè.
 
jaakke
 
10
22 oktober 2021 om 13:06
Klopt, er waren drie kansen, waarvan een veroorzaakt door een rotte terugspeelbal van Martinez. Dus twee kansen tegen zo’n topspits met zoveel ruimte in je rug. Niet slecht
 
4Ever4Ajax
 
7
22 oktober 2021 om 13:18
@jaakke: Ben ik ook helemaal met je eens, ik had alleen gehoopt dat we net zo realistisch zouden hebben geoordeeld destijds over Schuurs toen hij Manã© 1x kwijt was (wat leidde tot een goal) tegen Liverpool. En nee, dat is toen niet zijn enige fout geweest, maar deze werd hem door velen enorm aangerekend. De verwachting die wij hier van verdedigers hebben, is dat ze altijd moeten voorkomen dat de tegenstander scoort. Dat is natuurlijk wel hun taak, maar als verdedigers daar altijd in slagen, eindigt elke wedstrijd in 0-0. Zeker tegen topspitsen is praktisch elke verdediger niet foutloos. Je hoopt dan dat het niet leidt tot een tegengoal, maar ook dat gebeurt natuurlijk. Daar moeten we niet panisch over doen en niet meteen oordelen dat iemand er niets van kan. Timber en Martinez hebben een dijk van een wedstrijd gespeeld (en dat doen ze gelukkig structureel) en hadden geluk dat Pasveer ook een absolute topdag had!
 
arsenal890
 
2
22 oktober 2021 om 13:26
Jaakke, slecht is het zeker niet hoor. Maar dat betekend niet dat Haaland in hun broekzak zat.4ever4ajax, ze hebben zeker een topwedstrijd gespeeld hoor. Maar doen alsof ze Haaland in hun broekzak hadden is overdreven want hij heeft gewoon 3 (grote) kansen gehad. Als je in iemands broekzak zit ben je onzichtbaar.
 
PapaBear
 
0
22 oktober 2021 om 13:35
@4ever4ajax Ik denk dat je het zelf in jou verhaal/betoog al aangeeft. Timber (en Martinez) doen het structureel goed. Schuurs heeft (nog steeds wel) altijd wel een slippertje in de wedstrijd en dat werkt tegen hem.
 
4Ever4Ajax
 
0
22 oktober 2021 om 13:42
@papabear: Ik houd hier ook geen betoog voor Schuurs, maar trek alleen de vergelijking met wie we welke fout aanrekenen. Ben het trouwens niet eens dat Schuurs nog steeds slippertjes heeft, sinds hij terecht op de bank zit en hij moet komen, heeft hij nooit meer echte slippertjes gehad (maar zit terecht op de bank, Timber is gewoon beter).
 
ninjakai
 
7
22 oktober 2021 om 13:52
Wacht even hoor, het wordt steeds groter en steeds meer. Eerst had hij drie kansen, inmiddels was hij Haaland 3 keer kwijt, waarbij hij de hoeken voor het uitkiezen had. Zwaar overdreven. Haaland is niet 3 keer een op een gekomen bij pasveer. Zat steeds een verdediger bij. Een keer moest hij Timber zelfs letterlijk van zich afgooien en zelf toen werd in dat van zich afgooien bepaalde gedeeltes van het doel afgeschermd. Dat Pasveer zo kon uitblinken heeft er juist grotendeels mee te maken dat hij heel goed kon inschatten waar hij moest staan, juist omdat er verdedigers stonden die schotlijnen afdekten.
 
melvin7
 
6
22 oktober 2021 om 14:41
Haha man man, Haaland beukte Timber bijna rechtstreeks naar Dortmund en nu wil jij zeggen dat Timber dat goed deed omdat hij met zijn dubbele salto flikflak bepaalde gedeeltes van het doel afschermde. Ik ben echt fan van Timber en het is echt geen schande als je Haaland niet kan stoppen maar als mensen zeggen dat hij in zn broekzak zat ga je daar natuurlijk reacties op krijgen. Voetballend was Timber dus weer goed en verdedigend was hij niet opgewassen tegen Haaland en is hij gered door Pasveer, geen schande wel de werkelijkheid.
 
magikhetwete
 
6
22 oktober 2021 om 12:59
Daar opgevouwen zitten is sowieso niet goed voor je heup! Voor ajax biedt dit wel extra kansen om uit ook van Dortmund te winnen, prachtig!
 
DerKaiser123
 
7
22 oktober 2021 om 13:17
Diezelfde Timber die nog heel makkelijk gepasseerd werd door Haalan? Haaland had er gewoon 3 kunnen en misschien wel moeten maken afgelopen dinsdag.
 
schijntrap
 
1
22 oktober 2021 om 15:37
Maar heeft hij niet gedaan dus had en als hebben we niks aan.
 
AjaxxxLove
 
1
22 oktober 2021 om 16:17
Nu had hij er ineens misschien wel 3 moeten maken? Straks roepen we nog dat Dortmund de bovenliggende partij was en Ajax gewoon goed is weggekomen. Sowieso al heel knap dat je op een comment met zo'n duidelijke knipoog nog zo zuur kunt reageren.
 
Futures
 
0
22 oktober 2021 om 16:24
Zo de afgunst is wel sterk aanwezig bij je. Als alle kansen er in gingen dan was het 11-3 geweest, nou daar schiet Dortmund wat mee op zeg.
 
Markie1984
 
0
22 oktober 2021 om 20:31
Dat is wat anders dan zeggen dat Haaland in de broekzak zat van Timber.
 
PapaBear
 
2
22 oktober 2021 om 13:32
3x want dan zet Louis Timber gewoon in de basis tegen Noorwegen
 
Bongiorno
 
0
22 oktober 2021 om 13:40
Vooral in die van Martinez, in de directe duels met Timber zette Haaland Timber juist steeds in zijn onderbroek. Geen schande, de kracht van de defensieve prestatie lag juist in het effectief isoleren van Haaland. Brandt, Hazard en Bellingham zijn geen misselijke aanvoerpunten. Beweging, snelheid en dribbels volop.
 
DeSteek77
 
2
22 oktober 2021 om 13:43
Het klinkt een beetje gek, maar hij zat in de broekzak van Pasveer, niet in die van Timber. Maar ik snap dat je opmerking met een knipoogje is.
 
Moozyy
 
0
22 oktober 2021 om 15:58
Timber is zo ongelooflijk snel, als die gozer fysiek stappen maakt wordt het echt een wereldtopper. Heeft de potentie om beter als van Dijk te worden in mijn ogen. En nee dat zeg ik niet omdat het nu wat minder gaat met van Dijk sinds z'n blessure.
 
TalentAnalist
 
10
22 oktober 2021 om 12:51
Haha ja dat zou ik ook doen voordat je weer van kastje naar de muur word gestuurd ??
 
 
3
22 oktober 2021 om 12:51
Lekker hoor xD
 
The-Game-HHH
 
25
22 oktober 2021 om 12:51
Met of zonder Haaland maar Dortmund is simpelweg een maatje te klein voor ons Ajax
 
BRR1301
 
57
22 oktober 2021 om 12:53
Doe dit nou niet... Dortmund is gewoon een grote en goede club. Staan niet voor niets 2e in Duitsland op 1 punt van Bayern.
 
Glory
 
29
22 oktober 2021 om 13:02
psv staat ook 1 punt van ajax. dat zegt kennelijk maar weinig.
 
juweel
 
5
22 oktober 2021 om 14:00
@brr1301 inderdaad, Dortmund is nu getergd, dus je kan beter iets voorzichtiger zijn dan zo groot te spreken.
 
BRR1301
 
0
22 oktober 2021 om 17:27
@Glory Dortmund doet het anders wel in een zwaardere competitie.
 
Undercover
 
10
22 oktober 2021 om 12:54
Afgelopen dinsdag was dat zeker zo, maar het zou me niks verbazen als de uitwedstrijd heel anders wordt. Natuurlijk hoopt iedereen dat Ajax weer zo’n pot kan spelen, maar in Duitsland zal Dortmund vast met een nieuw plan komen. En de supporters in dat stadion kunnen ook een extra zetje geven, net zoals de Ajax supporters dat kunnen in de arena
 
ernesto22
 
4
22 oktober 2021 om 13:00
Eens dat men even normaal moet doen, maar als je de laatste jaren kijkt, spelen ze uit nog overtuigender dan thuis over het algemeen (in Europa). Stel je voor dat dit nu ook het geval is.
 
4Ever4Ajax
 
5
22 oktober 2021 om 13:22
Als dat je conclusie is op basis van afgelopen dinsdag, helemaal prima. Maar verwacht in Dortmund echt wel een andere wedstrijd en hoop ook niet dat onze spelers met deze instelling het veld opkomen, dan krijgen we namelijk een enorme deksel op ons neus.
 
hafcahaas
 
0
22 oktober 2021 om 13:25
Ik neem aan dat the game dit met een knipoog zegt en dat je het met een korreltje zout moet nemen..
 
Kyle66
 
4
22 oktober 2021 om 13:42
@hafcahaas, het vervelende is dat The-Game het helaas wel meent. Hij plaatst regelmatig dit soort opmerkingen dat Ajax tot de top van Europa hoort, PSV op gaat rollen, etc. Ik ben er niet van overtuigd dat Ajax gaat winnen van Dortmund, met of zonder Haaland.
 
Westend
 
0
22 oktober 2021 om 15:51
Ajax heeft alleen maar gewonnen, omdat Haaland geblesseerd erbij liep. Dortmund speelde praktisch met 10 man .
 
MrGuide
 
6
22 oktober 2021 om 12:51
Absoluut een meevaller!
 
MM.AFCA
 
28
22 oktober 2021 om 12:51
Haaland is bang geworden??
 
Rebovic-1980
 
5
22 oktober 2021 om 12:52
Inderdaad ja! Niks blessure maar gewoon een beetje poep in de broek haha
 
Ali Boembari
 
3
22 oktober 2021 om 13:30
Vond hem al zo raar rennen! Weet ik ook weer waarom haha.
 
DanielR
 
0
22 oktober 2021 om 13:53
Hij deed het in z'n broek voor Timber ?? nee maar Haaland rent altijd zo, net een bulldozer hoe die op je af komt
 
Rollingsvennie
 
17
22 oktober 2021 om 12:51
Ajax is zojuist groepswinnaar UCl geworden. Gefeliciteerd heren!
 
4Ever4Ajax
 
12
22 oktober 2021 om 13:22
Doen we tegenwoordig ook al aan wielrennen?
 
THenry_228
 
2
22 oktober 2021 om 13:43
Ajax is overal
 
Janta
 
49
22 oktober 2021 om 12:51
Heeft de blessure opgelopen toen hij uit de zak van Timber stapte.
 
acmilanajax
 
8
22 oktober 2021 om 12:51
dat is wel een hele flinke meevaller zeg. Je moet daar gewoon minimaal gelijk kunnen spelen nu.
 
Jonathanvan den Akker
 
1
22 oktober 2021 om 12:51
Ohh en daar gaat je beste speller. Dit gaat echt wat worden tegen ajax zonder Haaland. Acht toch niet heel groot dat ze nu nog kans maken. Maar hoop wel een spannende en leuke wedstrijd, we gaan het zien.
 
MisterMokum
 
8
22 oktober 2021 om 12:51
Lucky Ajax...
 
jaakke
 
11
22 oktober 2021 om 13:07
Ik heb er geen moeite mee ??
 
RUTGERRR
 
11
22 oktober 2021 om 12:51
Hij durft waarschijnlijk niet meer tegen Timber en Martinez te spelen.. laat staan Pasveer. Zonder dollen, jammer. Erg goede spits.
 
BarcaAjax26
 
7
22 oktober 2021 om 12:52
Gun het niemand maar als hij dan toch een wedstrijd moet missen, doe dan deze maar
 
DeSteek77
 
3
22 oktober 2021 om 13:48
Doe mij maar die pot tegen Noorwegen. Ajax staat met één been in de tweede ronde CL.
 
Tinus88
 
5
22 oktober 2021 om 12:52
Dit Dortmund kan er zonder Haaland vrij weinig van. Dit is voor Ajax een enorme meevaller.
 
Pantelic16
 
0
22 oktober 2021 om 13:05
Realistisch gezien vergroot dit inderdaad de kansen voor Ajax. De 3 grote en enige kansen kwamen namelijk van diezelfde Haaland. Verder uitstekend verdedigd door Ajax. Maar het scheelt toch wel wat.
 
Tinus88
 
5
22 oktober 2021 om 13:13
Kan mij niet voorstellen dat dit in Dortmund een makkie wordt hoor. Maar Dortmund viel mij enorm tegen, vooral organisatorisch en verdedigend. Daar klopte echt helemaal niets van. Twee, drie snelle passes tussen de linies en het was 4 tegen 3 verdedigers. Ik zie weinig Duits voetbal, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze dit ook in Duitsland zo gaan doen.
 
goallasso
 
4
22 oktober 2021 om 12:53
zelfs na de 4-0 had ik niet het idee dat we in dortmund ook met 3 punten weg zouden gaan, maar als dit ook nog mee gaat zitten zie ik het positief in. Zonder Haaland is dortmund nagenoeg onthoofd voorin, malen kan dat ook niet alleen opknappen.
 
Kelvinho
 
5
22 oktober 2021 om 12:53
Wederom jammer. Goede test voor het centrale duo. Eerste test was redelijk geslaagd. Tweede in Dortmund had leuk geweest.
 
ModricMagic
 
3
22 oktober 2021 om 12:53
Mag weg.
 
Sieb nr. 15
 
0
22 oktober 2021 om 12:55
Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat de blessures met elkaar te maken hebben. Dat is een voorbarige conclusie (of je moet ergens iets anders hebben gelezen?).
 
ModricMagic
 
0
22 oktober 2021 om 13:12
Ja dat laatste stukje net te snel gelezen excuses.
 
Sieb nr. 15
 
3
22 oktober 2021 om 12:53
Ten Hag zal het er niet mee eens zijn, maar goed nieuws! Dat bedoel ik natuurlijk niet op persoonlijk vlak voor Haaland en ik hoop dat het mee zal vallen voor hem qua pijn en duur van de blessure. Toch is het wel prettig dat hij tegen Ajax niet mee zal spelen, want ook deze week liet hij weer zien hoe ontzettend gevaarlijk hij is. Hij beslist wedstrijden in z'n eentje.
 
Konstantinos07
 
7
22 oktober 2021 om 12:55
Laatst gesignaleerd in Timbers broekzak, onlangs gevonden en aan het revalideren van de trauma die hij is opgelopen.
 
Sieb nr. 15
 
1
22 oktober 2021 om 12:59
Dat past natuurlijk ook niet zo lekker. Haaland is best groot. Ik snap wel dat je dan wat pijn in de gewrichten hebt na zo'n benarde situatie, gedurende 90 minuten.
 
Soccerfan_1
 
3
22 oktober 2021 om 13:11
Timber was hem wel een aantal keren kinderlijk kwijt hoor.
 
Sieb nr. 15
 
0
25 oktober 2021 om 11:28
Tegen Haaland kun je het eigenlijk nooit kinderlijk noemen vind ik. Wat een beest man.
 
foubi
 
4
22 oktober 2021 om 12:55
Mensen vergeet niet dat het een wedstrijd op zich was het. Van Dortmund winnen is al bijzonder zoiets met zulke cijfers gaat nooit een 2e keer gebeuren. Het blijft een feit dat ze goede spelers hebben. Belangrijk is dat er in ieder geval gewonnen is afgelopen week. Mocht je nu verliezen then so be of. Dortmund gaat niet 2x dezelfde fout maken kwa mentale en tactische spel.
 
ninjakai
 
5
22 oktober 2021 om 14:22
@foutbi, Weet je waar dit soort opmerkingen mij aan doet denken. Bayern in de groepsfase twee jaar terug. Uit gelijk, ja toeval zat mee speelde de perfect wedstrijd blah blah bah, gaat thuis niet gebeuren. Bam thuis gelijk...... Ja Bayern is niet in allerbeste doen zat mee blah blah blah in de knock out fase vlieg je eruit. Real eruit geknikkerd, ja is niet het sterkste real tegen Juve is het gedaan. En bij de wedstrijd tegen de spurs begonnen dit soort mensen er een beetje in te geloven.\ Parallellen zijn echt heel groot hoor. Sporting, ja nee die zijn niet meer zo goed is geen europese top de echte test moet nog komen. Wacht maar als Dortmund op bezoek komt. Nee Dortmund dat was de perfecte wedstrijd alles zat mee en Dortmund was slecht georganiseerd, gaat echt geen tweede keer gebeuren. Ik kan nu al voorspellen wat het verhaal is als Ajax daar opnieuw wint. Ja nee Dortmund dat is geen topclub en kunnen een geblesseerde Haaland niet opvangen. Leuk, maar wacht maar tot Ajax tegen de echte top komt. Enz. Enz. En die lijn schuift elke keer.
 
burwatti
 
4
22 oktober 2021 om 12:55
Die durft dus niet meer
 
VoetbalHumor
 
0
22 oktober 2021 om 12:57
Tja, dit is natuurlijk wel lekker, Zonder Haaland heeft Ajax toch meer kans om ook daar punten mee naar huis te nemen.
 
AjaxWestham
 
1
22 oktober 2021 om 12:57
Liever geen Haaland dan wel in mijn ogen, al had zijn aanwezigheid ook best leuk geweest, geeft de prestatie meer glans.
 
MarcBlom
 
0
22 oktober 2021 om 13:03
En doe dan 16 november ook nog maar .
 
joerisa
 
0
22 oktober 2021 om 13:06
Ik zou ook doen alsof ik door m’n enkel ben gegaan als er zo’n tegenstander staat te wachten.
 
Nick Danninga
 
8
22 oktober 2021 om 13:07
Misschien heeft hij zich toch vertild aan die salariseis van 35 miljoen.
 
Frikx
 
2
22 oktober 2021 om 13:09
Knap dat ze dit nu al weten. Of is het psychologische oorlogvoering? Ondanks dat Haaland een grote kans en een paar kleine kansen kreeg was het niet veel. Hij kreeg echt mega veel ruimte achter de verdediging en speelde één tegen één vaak. Dan moet je daar als wereldspits meer mee doen. Hij stond precies in zijn sterkte, counteren met snelheid ipv kleine ruimtes. Vond Haaland erg matig en weinig balvast.
 
Soccerfan_1
 
0
22 oktober 2021 om 13:10
Nou waar gokken we op dan. 0-5? 0-6? Grapje natuurlijk. We kunnen nu wel blij zijn. Ajax heeft bewezen dat met Haaland we ook dik kunnen winnen dus dat excuus kan niet gebruikt worden. Maar nu heb ik wel meer vertrouwen in een mooie uitslag daar.
 
miki1959
 
0
22 oktober 2021 om 13:43
Dortmund is thuis ongelooflijk sterk met de steun van 80.000 man en die gelbe wand. Dat maakt heel veel indruk op elke tegenstander.
 
wanny
 
0
22 oktober 2021 om 13:16
Voor Ajax is deze wedstrijd niet zo heel belangrijk meer. Ze zijn al nagenoeg zeker van de volgende ronde.
 
7900GT
 
0
22 oktober 2021 om 13:34
Als je wint is natuurlijk prachtig, vooral die extra 2.8 miljoen winstpremie...
 
Sanderr
 
3
22 oktober 2021 om 13:42
Maar aan de andere kant, als je deze pot weet te winnen ben je na 4 duels (!) 99 procent zeker van groepswinst. Dan kun je gewoon lekker die groepsfase uitspelen voor de euro's en coefficientjes zonder verdere druk, tegen Sporting kun je dan zelfs wat mensen rust geven in aanloop naar de opvolgende competitieduels tegen AZ en Feyenoord. Dat is ongekende luxe joh, ik zeg vol voor de 3 punten over twee weken!
 
WesleyW91
 
0
22 oktober 2021 om 13:35
Vond het al apart dat Haaland twee volledige wedstrijden speelde in 4 dagen tijd. Weet niet of het hiermee te maken heeft, maar hij was net hersteld van een spierblessure. Was best logisch geweest als Rose hem bij een 3-0 stand dinsdag er gewoon uit voorzorg had uit gehaald.
 
afca0cbs
 
0
22 oktober 2021 om 13:38
Mocht Ajax gelijk spelen tegen Dortmund zijn ze zo goed als zeker door naar CL KO?
 
Sanderr
 
2
22 oktober 2021 om 13:46
Ze zijn nu al 99 procent zeker door naar de knock-out fase zelfs. Bij een punt tegen Dortmund ben je zeker door, en ook zeer hard op weg voor groepswinst. Win je zelfs in Dortmund dan kan groepswinst je eigenlijk niet meer ontgaan (alleen als je Besiktas verliest en Sporting met 5-0 of meer verliest, plus moet Sporting dan ook nog eens van BVB winnen daarnaast).
 
afca0cbs
 
1
22 oktober 2021 om 13:56
Duidelijk, bij dat laatste kijk je naar gelijke stand met Dortmund en Dortmund gaat door op doelsaldo als 1ste? Geldt dan niet het onderling resultaat?
 
Sanderr
 
0
22 oktober 2021 om 14:09
Als wij in Dortmund zouden winnen kan BVB geen groepswinnaar meer worden (want die kunnen hooguit nog gelijk komen in punten maar verliezen dan op onderling resultaat). Sporting zou in dat geval nog wel groepswinnaar kunnen worden, mathematisch althans. Die zouden dan 6 punten moeten pakken (tegen Ajax en Borussia), Ajax zou 0 punten moeten pakken (dus ook verliezen van Besiktas) EN Sporting zou het onderling resultaat goed moeten maken, a.k.a. 5 goals verschil of meer winnen van Ajax in Amsterdam. Ergo, dat gaat nooit gebeuren
 
GLENNN
 
0
22 oktober 2021 om 13:38
Jammer, maar niet erg voor Ajax. Integendeel. Dan worden ze nog weerlozer in de aanval. Met een T. Hazard & Malen voorin ga je het niet redden tegen Ajax in deze vorm... Reus lijkt de laatste tijd ook geen schim meer van de speler die hij was... En wat die Can tegen Ajax aan het doen was, mijn god. Die wordt toch ook misbruikt. Beetje als Duits international en Cvm/cv op de linksback gaan spelen... ME dunkt.
 
miki1959
 
2
22 oktober 2021 om 13:40
Met of zonder Haaland. Ajax gaat het denk ik niet redden in Dortmund. 53.000 man in de Arena ja dat was mooi. Maar 80.000 man in het Signal Iduna park en de gelbe wand. Dat is pas echt indrukwekkend. Ik ben daar een keer geweest en daar gaat Ajax echt wel van onder de indruk zijn
 
ShadyNG
 
3
22 oktober 2021 om 13:50
Mwah, Bernabeu zat volgens mij ook goed vol en we hebben gezien hoe dat is afgelopen. Denk niet dat het publiek zo'n grote impact zal hebben wanneer de thuiswedstrijd 4-0 is geworden.
 
Sanderr
 
5
22 oktober 2021 om 13:53
Ik ben er ook enkele keren geweest en Signal Iduna Park is inderdaad geweldig, net als de Arena op CL avondjes zoals afgelopen dinsdag (toen was de sfeer ook ongekend goed). Maar dat alleen gaat niet de doorslag geven hoor, de spelers van Ajax zullen echt niet zo overdonderd zijn dat ze ineens niet meer kunnen voetballen, de helft van die gasten heeft ook uit gespeeld bij Bayern, Real, Juve, Spurs, etc. en ook uitduels bij Paok, Gala en Olympiakos bijvoobeeld. Martinez en Nico hebben ook vaak zat in La Bombanera gespeeld bijvoorbeeld, die kijken al helemaal niet zo snel meer op denk ik haha. Tuurlijk is BVB uit een indrukwekkende vertoning, en het geeft de thuisploeg ongetwijfeld een steuntje, maar het zal nooit de enige doorslaggevende factor zijn lijkt me. Met name Dortmund zal gewoon een stuk hoger niveau moeten halen dan afgelopen wedstrijd.
 
LlevyLlevy
 
0
22 oktober 2021 om 13:55
Kan ik hieruit opmaken dat Dortmund een eventuele nederlaag te Ajax accepteerde en zicht richt op de twee laatste wedstrijden. ????
 
PapaBear
 
2
22 oktober 2021 om 14:04
Ik ben hartstikke blij met de overwinning van afgelopen dinsdag maar we gaan nu wel een beetje te ver met zijn allen hoor. Ajax heeft uitstekend gepresteerd, maar laten we nou niet doen alsof we nu boven Dortmund kunnen leven. Ja Dortmund was erg matig (slecht) maar het zijn geen koekenbakkers. Het is typisch Hollands om in de euforie nu gekke dingen te gaan roepen en verwachten, maar het kan nog steeds fout gaan. Ja in Europa zijn we in de uitwedstrijden meestal beter, maar laten we nu realistisch blijven. In "normale" omstandigheden (om het even zo te noemen) zijn deze wedstrijden altijd wel 50/50.
 
Volgasvoetbal
 
0
22 oktober 2021 om 14:07
Jaja, heerlijk hoor! Man man man, het gaat toch waarschijnlijk echt gebeuren... Ajax gaat de groepsfase mogelijk met 18(!) punten uit 6 wedstrijden afsluiten. Echt ongelofelijk eigenlijk. Ajax is op dit moment een van de best voetballende ploegen van de CL en heeft op tactisch gebied van niemand iets te vrezen.
 
afca0cbs
 
1
22 oktober 2021 om 14:23
18 is wel erg optimistisch denk ik. Maar we zullen zien.
 
schijntrap
 
1
22 oktober 2021 om 15:39
Het is toch heerlijk om reacties van bepaalde types te lezen hier ( iedereen weet wie ik bedoel ). De afgunst en jaloezie is weer volop aanwezig. Mooi man! Goed teken! Na een goed gespeelde pot zie je ze hier niet maar nu durven ze weer hun holletje uit te kruipen met een paar mooi verzonnen statistieken. Eerlijk gezegd boeit het me niet of Haaland erbij is. Het lijkt mij wel prachtig om dit kunstje te herhalen al zal het daar wel even een stukkie lastiger worden.
 
Krav
 
1
22 oktober 2021 om 16:45
Wordt toch wel een probleem voor deze jongen. De potentie om bij de beste ter wereld te gaan behoren. Maar is nu al best vaak geblesseerd