Hakkelende Van der Sar wordt afgemaakt om schrijnende persconferentie
Vrijdag, 27 januari 2023 om 01:00

Edwin van der Sar heeft geen goede indruk achtergelaten op de persconferentie, zo concluderen veel Twitter-gebruikers. Trainer Alfred Schreuder werd na afloop van het Eredivisie-duel met FC Volendam (1-1) direct ontslagen door de clubleiding en de algemeen directeur van Ajax kwam na het ingrijpende besluit met een verklaring voor de camera van ESPN en in de perszaal. Vooral tijdens het persmoment viel het een groot publiek op social media op hoe vaak Van der Sar stopwoorden als 'inderdaad' en 'eigenlijk' gebruikte.

Tijdens de persconferentie verscheen Van der Sar zichtbaar oncomfortabel achter de microfoon van ESPN. Op de vraag van journalist Mike Verweij waarom Ajax zo snel tot het besluit is gekomen om Schreuder te ontslaan, reageerde de algemeen directeur hakkelend. "Ik denk dat we in drie wedstrijden in november, FC Emmen, PSV en Vitesse, ook geëvalueerd hebben, inderdaad. Met spelers, met staf en met Alfred, uiteraard, en daar is een aantal aanpassingen uit voorgekomen, eigenlijk. We dachten na het WK, inderdaad, dat we op een andere manier de herstart zouden beleven. Dat is eigenlijk door het puntenverlies en het vertoonde spel niet zo gebleken, eigenlijk. En dat is eigenlijk vanavond doorgegaan." Ook tijdens de rest van de persconferentie viel Van der Sar regelmatig terug op zijn stopwoorden.

Op Twitter is het optreden van de oud-doelman niet onopgemerkt gebleven. Zo concludeert journalist Sjoerd Mossou na het bekijken van het persmoment dat Calvin Bassey 'geen Beckenbauer' is en dat Van der Sar 'ook geen Barack Obama' is. Twitter-gebruiker Lucas schrijft direct na afloop: "'Inderdaad' - Edwin van der Sar, 2023." Tegelijkertijd ziet ook gebruiker Jan dat Van der Sar op ongemakkelijke wijze de pers te woord stond. "Inderdaad. Eigenlijk. Eigenlijk. Inderdaad. Dol op interviews met Edwin van der Sar, inderdaad."

Van der Sar heeft vermoeden wie zondag als coach op de bank zit bij Ajax

Edwin van der Sar lijkt al te weten wie er komend Eredivisie-duel aan het roer staat bij Ajax.Lees artikel

Meer nieuws
   
13:12
13:12
'Ajax en Potter financieel akkoord; nog slechts één struikelblok op tafel'
46
   
12:51
12:51
Sneijder en Theo Janssen maken overstap en gaan komend seizoen elders analyseren
23
   
12:37
12:37
Elfrink: 'Hij heeft de clubs voor het uitkiezen, maar is onbetaalbaar voor PSV'
5
   
12:09
12:09
VZ Kort: Hans van Breukelen gaat de kampioensschaal uitreiken aan PSV
77
   
11:57
11:57
Situatie van één speler bij Barça draait 180 graden na aanblijven Xavi
13
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (100)

 
LosBlancos1999
 
40
27 januari 2023 om 01:06
Wanneer is Van der Sar voor de camera wel goed afgelopen?
 
Paauwer
 
206
27 januari 2023 om 01:08
Hij deed het gewoon prima. En door, nieuwe trainer en dan weer winnen.Ik krijg steeds meer een hekel aan die journalisten trouwens. Nu allemaal stoere en diepe vragen stellen. Maar aan schreuder konden ze niet eens vragen waarom hij 5 spelers wisselde om twee posities in te vullen. Of hij misschien uit kon leggen waarom hij zoiets deed. Maar nu bij van der sar zijn ze allemaal weer wakker.
 
MixMaster
 
69
27 januari 2023 om 01:14
Wat deed en doet hij dan prima? Vertel, ik ben benieuwd.
 
Japie_Krekel
 
63
27 januari 2023 om 01:58
Als Vd Sar het prima had willen doen dan was hij zelf ook opgestapt. Hij is met de aanstelling van Schreuder en H2 medeverantwoordelijk voor deze sportieve malaise
 
skes14
 
17
27 januari 2023 om 05:31
@japie ik denk de vd sar nog steeds het idee heeft dat hij erg goed is in zijn vak omdat hij de afgelopen jaren heeft meegelift op het succes van anderen binnen Ajax. Het ontslaan van Schreuder is een hele goede eerste stap, maar op de lange termijn zal er meer moeten gebeuren.
 
stambec
 
16
27 januari 2023 om 07:25
" ja je kanne ehh kanne isss isse na de winter eh voor eh na de winter stop iseh eh kijk kanne eh van de Sar eh kijk kan hij het prima zeggen"
 
FR010FRDAM
 
16
27 januari 2023 om 08:05
Als Van der Sar het prima had willen doen dan had hij gewacht tot deze ochtend. Hij wil scoren door het direct na de wedstrijd te doen. Weken laten aanmodderen, maar nu doet hij alsof snel moet beslissen. Blijf het stijlloos vinden.
 
Fairplay1
 
7
27 januari 2023 om 09:11
Dit is het eertse volle jaar dat het minder gaat en hij moet meteen opstappen. Dacht het niet...heeft zoveel credit en heeft Ajax echt omhoog geholpen, toen niemand van buiten er vertrouwen in had. Men van buiten de club heeft hem ook nooit de credit gegeven toen het goed ging. Maar zodra er iets gebeurt, richten ze meteen hun pijlen op van der Sar. Wat hij samen met Overmars en ten Hag heeft neergezet is ongekend voor een Nederlandse club. Dan moet hij nu opstappen...? Dacht 't effuh nie??
 
JSH88
 
11
27 januari 2023 om 09:18
@Skes: Dus als het goed gaat ligt het niet aan vd Sar maar als het slecht gaat wel, heerlijke redenatie. Fijne supporters heeft Ajax, ga eens achter je club staan
 
IkWeetAlles11
 
5
27 januari 2023 om 09:27
Dit is dus de directeur van een groot beursgenoteerd bedrijf die enorm in de publieke kijker staat. En dan krijg je, niet voor het eerst, dit. Spreken in het openbaar is een essentieel onderdeel van je functie en hoe je dit doet straalt af op je bedrijf. Als je dit niet beheerst, dan ben je eigenlijk al niet geschikt voor je functie.
 
j3ro3ntj33__
 
3
27 januari 2023 om 09:40
@mixmaster, Wat hij prima deed, Geen antwoord geven op veel vragen, waar de media zich alleen maar gaat mee bemoeien. Gewoon lekker intern alles oplossen, media gaat daar sowieso nooit een positieve rol in spelen, dus des te minder antwoorden, des te beter !
 
Japie_Krekel
 
4
27 januari 2023 om 10:25
Vd Sar stond daar weer eens als een kind van 6 jaar die dicht klapt tijdens zijn eerste spreekbeurt. Schrijnend om te zien dat dit het uithangbord is van een grote club als Ajax die de media en achterban moet toespreken in tijden van crisis
 
Constant kante
 
6
27 januari 2023 om 12:44
Fairplay "dit is het eertse volle jaar dat het minder gaat en hij moet meteen opstappen." Dit is het eerste jaar sinds 2019 dat Ajax werkelijk waardeloos presteert als club inderdaad. Dat klopt ja. Maar jij wekt de suggestie dat Van der Sar het tot aan gisteren eigenlijk wel prima deed verder. Dat is klinkklare nonsens. De kritiek die nu over Sar heen gestrooid wordt, die krijgt hij al jaren te horen. En volledig terecht. Van der Sar hoort het boegbeeld van Ajax te zijn. Een aantal hier proberen het erop te gooien dat zijn media performances en openbare optredens 'weleens ongeukkig zijn, zijn kracht ligt daar nu eenmala niet', maar dat is een hele rare vaststelling. Hij is niet een scout, assistent coach of administartief medewerker. Hij is Algemeen Directeur. Van de grootste club van Nederland. Een beursgenoteerd bedrijf ook nog. Als je dan niet in staat bent om op een fatsoenlijke en geloofwaardige manier te spreken in het openbaar (en tip: daar zijn cursussen voor!!) dan ben je gewoon niet geschikt voor je functie. En dat wisten we al op de dag dat hij bij die bekerfinale destijds tegen PEC Zwolle na de rellen hetveld op moest om zijn Ajax publiek toe te spreken. Hij beet in zijn zenuwen zijn eigen lip kapot daarbij. En tot overmaat van rampo vergat hij in zijn 'speech' ook nog om het belangrijkste te zeggen dat hij daar moest zeggen: 'jongens, houdt nou alsjeblieft op je benadeelt je eigen club'!! En kijk eigenlijk alle interviews van hem maar terug. Ze zijn allemaal zonder uitzondering tenenkrommend. Dat mag uiterard niet alleen benoemd worden, het mag uiteraard ook in de context geplaatst worden waar het hoort: Dat hij dus gewoon voor die functie niet geschikt is. En dan heb ik het ook nog eens over dossiers als de ruzies met Jonk en Bergkamp (waarbij de erfenis van Cruijff is verkwanseld). De Nouri zaak. Aanstelling van Schreuder, handhaven van Schreuder. Daarnaast, maar daar komen we einde dit seizoen nog wel over te spreken, is hij verantwoordelijk voor het casino beleid van Ajax dat wervoor gaat zorgen dat Ajax, als ze geen CL halen komend seizoen, echt direct een mega groot gat in de begroting zal moeten dichten van minstens 50 miljoen. Okay, dat slaat direct een groot gat in je eigen vermogen, maar wat denk jij dat er gebeurd als het seizoen erop weer de CL niet gehaald wordt? Daar is Sar direct en rechtstreeks verantwoordelijk voor want hij is degenen geweest die met dit plan is gekomen om elk jaar de inkomsten uit de CL alvast vooraf in de begroting op te nemen. EN dan komt die boemerang keihard weer terug. . Sar is een aanfluiting als Ajax Directeur en ik snap Ajaxfans die vooral naar de pers wijzen totaal niet. De pers houdt toch geen tenenkrommende praatjes? Dat doet Sar toch zelf? En zet die Sar eens af tegen Michael van Praag, Ton Harmsen of Jaap van Praag. Dan is het contrast echt enorm.
 
pinko
 
0
27 januari 2023 om 15:06
Het was een ramp. En hij is een ramp als AD. Ajax moet schoon schip maken en al die goedwillende amateurs de deur wijzen. Huntelaar zou je nog een stageplaats gunnen onder een ervaren TD, maar die Hamstra is toch geen Ajax gewenste kwaliteit?? Hulpje van Overmars. Administrateur om contracten in de gaten te houden. Plotseling met van der Sar en Huntelaar op de inkoop afdeling. Smullen maar. Nee hoor. We hoeven geen nieuwe TD. Geen haast. Wij regelen dit wel eventjes. Een ravage aangericht. En met deze hoofdrolspelers gaat Ajax door. Dan is de RVC ook van hetzelfde allooi. Binnen 2 jaar in de rode cijfers.
 
skes14
 
0
27 januari 2023 om 17:17
Jsh88 we hebben toch allemaal gezien hoe vd sar daar stond? Dat geneuzel elke keer ‘Ga eens achter je club staan’ ik betaal me helemaal scheel aan die club, dan mag je toch minimaal verwachten dat er knap beleid gevoerd wordt. Is dat niet zo dan moet je je bek houden en blijven juichen? Klinkt logisch man.
 
Fairplay1
 
0
27 januari 2023 om 18:05
En toch heeft hij het best gedaan in deze eeuw van alle AD's. Je mag zeggen, je mag alles aankaarten. Maar je werkt met mensen en niet als psycholoog. Je kan altijd mensen aansturen om brandjes te blussen. Bij oorlog vlucht de koning en en zijn gezin het land uit. De generaal staat nooit in de voorste linie etc. etc. Ik vind dat je als directeur, moet je nooit te veel zeggen. Van de Sar, zal nooit ontkennen dat de dingen niet gaan, maar hij hoeft de media geen tekst en uitleg te geven hoe hij de diverse zaken binnen in huis oplost. Mooi dialoog van....maar uiteindelijk kijk ik naar de dingen die goed gaan bij van de Sar, dan zijn de dingen die jij op noem gewoon brandjes....die je kan blussen. Als directeur moet je gewoon heel voorzichtig zijn met wat je zegt. Dus liever zeg je niet zo veel, maar genoeg om je verhaal te schrijven. Is het niet genoeg, heb je gewoon pech. De oplossing intern is veel belangrijker Zoek het lekker uit.
 
Preact
 
24
27 januari 2023 om 01:11
Het is niet z’n sterkste punt nee en hij heeft Schreuder ook (iets) te lang laten zitten. Vond hem ook niet mega sterk in z’n optreden maar ook niet storend. De nieuwe trainer zal wel een flinke upgrade moeten zijn want als deze weer tegenvalt dan kan dat ook effect hebben op zijn eigen baan.
 
Rekoebie
 
20
27 januari 2023 om 02:50
Edwin had er allang uit moeten liggen haha : D Wat een lichtgewicht.
 
4Ever4Ajax
 
12
27 januari 2023 om 09:02
Ach, ik vind het vooral gezeur. Nee, het is niet de meest mediageniek persoon. Maar dit is ook gewoon voor hem een "K-moment" met journalisten die sinds de aanstelling in de kont van Schreuder waren gekropen. Die roken nu bloed. Ik vond dat Vd Sar het gewoon ok deed. Zeker niet geweldig, maar een mager 6'je. Hij schijnt heel erg goed te liggen in de organisatie bij al het personeel. Daar is hij voor aangesteld.
 
IkWeetAlles11
 
9
27 januari 2023 om 09:29
Nee, hij is ook aangesteld om de club te representeren in o.a. persmomenten. Dit doet hij dusdanig slecht dat het de club schaadt. Of vind je hem een goed uithangbord voor de club? Dat zegt dan veel. Kijk maar eens naar alle reacties.
 
4Ever4Ajax
 
7
27 januari 2023 om 09:43
Normaliter is daar een technisch directeur voor, iemand die Vd Sar niet aanstelt maar de RvC. Jij denkt dat mensen een machine zijn als ze zo'n beslissing moeten nemen? Ik zeg helemaal niet dat hij het geweldig deed, maar er wordt teveel zout op deze slak gelegd. Ja, hij moet voor algemene zaken in de media komen en had ook veel eerder al communicatie van hem verwacht. Maar om hem nu af te maken vind ik stupide.
 
LeProf
 
3
27 januari 2023 om 10:22
Ach doe toch niet zo overtrokken. Alsof sponsoren of fans nu weg gaan omdat Van der Sar geen wereldspreker is, kom op zeg! En de reacties van een paar mediamannetjes die zelf nooit wat gepresteerd hebben, daar hoeft echt niemand wakker van te liggen hoor.
 
Constant kante
 
0
27 januari 2023 om 12:49
4ever "ja, hij moet voor algemene zaken in de media komen en had ook veel eerder al communicatie van hem verwacht. Maar om hem nu af te maken vind ik stupide." Het is echt niet voor het eerst dat Sar onder vuur ligt. Dossiers met die ruzies intern, Nouri, etc. Het lijstje wordt best lang inmiddels. En dat zijn media optreden zachtst gezegd tenenkrommend is, dat mag toch gewoon gezegd? Want dat zijn ze toch ook? Kom op zeg, had jij bij dat interview nou niet ook het idee dat jij je afvroeg wie die buschauffeur eigenlijk was die namens Ajax daar stond te praten over Scheuder? Terwijl hij nauwelijks zijn lachen in kon houden van de zenuwen? Vroeger had Ajax voorzitters. Nu niet meer. Dat is geen zout op slakken leggen, dat is gewoon de vinger op de gevoelige plek leggen. Doet pijn, snap ik, maar erken gewoon dat dit echt niet meer kan zo. Deze man zit totaal verkeerd op de verkeerde stoel.
 
Formus
 
178
27 januari 2023 om 01:06
Tja, als Twitter al het medium is waar je `nieuws` vandaan gaat halen.... Dan kan je echt alle kanten op. En dit is toch niet nieuwswaardig?!
 
MixMaster
 
88
27 januari 2023 om 01:17
Inderdaad.
 
Formus
 
28
27 januari 2023 om 01:38
Krijg trouwens net een bericht van een Feyenoorder, die me vanavond nog keihard uitlachte maar nu na dit ontslag toch zich toch zorgen gaat maken, want "straks gaat die nieuwe het wel goed doen".
 
NJfromVOL
 
6
27 januari 2023 om 08:32
Terecht, als Ajax weer gaat voetballen, is er nog genoeg mogelijk. Je zou het echter niet mogen willen dat Ajax na zo veel wanbeleid, alsnog de titel zou binnenhalen.
 
Formus
 
3
27 januari 2023 om 10:13
Haha NJ, snap dat je het niet zou mogen willen. Maar oh, wat wil ik het graag ??. Eigenlijk te bizar voor woorden dat als je 7 wedstrijden achter elkaar niet gewonnen hebt, je pas 7 punten achter staat op de koploper en nog kans hebt op de titel. Nog even als toevoeging: ik wil vooral weer met plezier naar Ajax kijken. Met veel lef spelen, voetballende oplossingen zien, snel spel.... Eigenlijk hoe Feyenoord met vlagen tegen ons speelde. 1 keer raken, lopende mensen, tussen de linies. Echt mooi voetbal!
 
NJfromVOL
 
2
27 januari 2023 om 10:24
Ik snap heel goed dat jij (en ws.velen met jou) dat wil, maar ik heb het met name over (1.) de uitstraling van de competie en (2.) dat je bij Ajax blijkbaar aan kan klooien wat je wilt, kampioen word je toch wel. De puinhoop die vd Sar heeft gecreeerd, zou niet beloond mogen worden. Voor de competitie zou het ook wel eens goed zijn als gelden anders verdeeld worden.
 
Remcob
 
1
27 januari 2023 om 12:15
De kans dat vd Sar en H2 nu een goed functionerende trainer aanstellen lijkt me ook vrij gering, aangezien ze tot op heden vooral hebben laten zien dat ze er geen kijk op hebben. Er is wel gebleken dat Overmars de dragende technische kracht was bij Ajax, want sinds zijn vertrek lijkt het nergens meer op. Niet qua technisch beleid, niet qua corrigeren van de trainer en bovenal niet qua aankoopbeleid. Met de vele miljoenen die binnen zijn gekomen voor Anthony, Haller, Gravenberch, Martinez en Schuurs had je toch een elftal kunnen samenstellen dat de eredivisie zou domineren. Echter halen ze allemaal spelers die op bezette posities moesten spelen en een aantal complete miskopen. Waarom haal je Bergwijn en Ocampos als je Tadic op dit positie hebt staan? Waarom haal je Wijndal als je Blind hebt? Hoe kun je Bassey en Sanchez halen als je scouts in dienst hebt? En tot slot, waarom betaal je zoveel voor Brobbey, als je hebt kunnen zien dat hij bij Leipzig overbodig was en je de enige geinteresseerde was? En dit terwijl je minstens 140 miljoen kon besteden aan aankopen en nog steeds met zwarte cijfers kon komen.
 
AFC Kraterios
 
24
27 januari 2023 om 01:20
Twitter was al alt right, bots en Russische propaganda voor Elon Musk, momenteel is dat platform nog meer echt kapot.
 
Voetballer 2
 
6
27 januari 2023 om 07:41
En dan kom je aanzetten met Jan Dijkgraaf en Sjoerd Mossou. Nou dan valt het waarschijnlijk nog wel mee met die persconferentie.
 
IronManUtd
 
13
27 januari 2023 om 07:48
Twitter is een platform waar supporters hun mening kwijt kunnen. Dat je dat peilt na het ontslag van de trainer van ajax en daar op een voetbalsite wat aandacht aan besteed is toch niet heel vreemd?
 
RUTGERRR
 
122
27 januari 2023 om 01:07
Ik vind het allemaal wel meevallen. Van der Sar is nooit zo bijzonder voor de camera, waarom zouden we ons er dan druk om blijven maken? De boodschap was duidelijk.
 
FC-Legend
 
22
27 januari 2023 om 01:15
Inderdaad, eigenlijk heb je helemaal gelijk. Laten we maar zeggen… ??
 
AjaxxxLove
 
8
27 januari 2023 om 01:17
Eens dat men zich om iemands presentatie niet zo druk moet maken, maar ondertussen heeft Van der Sar regelmatig laten zien niet de beste bestuurder te zijn. Diverse kwesties waar hij meer dan genoeg steken heeft laten vallen. Als hij binnenskamers geweldig werk zou leveren, zoals Ten Hag dat deed, dan is presentatie niet belangrijk.
 
Henk14
 
14
27 januari 2023 om 01:18
Inderdaad ja. Eigenlijk viel het wel mee.
 
DeBers
 
8
27 januari 2023 om 07:44
Omdat een AD besluitvaardigheid en zelfvertrouwen moet uitstralen. Wie volgt nou zo iets? "We moeten deze keuze maken. Eigenlijk, misschien".
 
 
5
27 januari 2023 om 08:12
De boodschap dat hij niet echt in de spiegel hoeft te kijken ? Hij is was verantwoordelijk toen er een onveilige werksituatie was en is nu verantwoordelijk voor het slechte technische beleid. Maar voor zijn wanbeleid hoeft hij niet afgerekend te worden ? Hoeveel fouten mag hij blijven maken ? Is hij nog steeds die stagiair ?
 
Fairplay1
 
1
27 januari 2023 om 09:24
Haha....vanaf zijn aanstellen alleen maar top jaren gehad en nu het een jaar minder gaat, dan moet hij meteen weg.Je bent niet goed bij je paasei...Ga eens even na hoeveel jaar hij daar al zit en kijk naar alle directeuren van de afgelopen 23 jaar, niemand heeft het zo goed gedaan als van der Sar. Zelfs alle directeuren bij elkaar, hebben niet zulke cijfers.Maar als hij weg moet, wie denk jij dat het beter zou doen en waarom?Ik krijg meer het gevoel, dat je hem gewoon weg wilt hebben, omdat hij je niet aan staat net als de pers die hem nooit de credit gaf voor de goede dingen. Maar ik ben benieuwd naar jouw antwoord.
 
 
1
27 januari 2023 om 09:37
Maar heeft van de Sar topjaren gehad of heeft Ajax topjaren gehad ? Van mij mag hij er blijven zitten, maar dat is omdat ik het grappig vind hem zo bezig te zien. Maar dit is toch geen directeur voor een grote onderneming ?
 
RUTGERRR
 
0
27 januari 2023 om 10:49
Ik zeg nergens dat hij het goed gedaan heeft hoor, er mag best kritiek op Sar zijn om zijn functioneren. Maar om hem te bekritiseren voor zijn mediaoptreden van gisteravond, omdat hij bepaalde woorden heeft gebruikt en/of geen zekere indruk maakte, gaat mij te ver. Dat hij daar aan kan werken prima, maar de kritiek zou moeten gaan om zijn functioneren en niet of hij welbespraakt voor de camera staat.
 
 
2
27 januari 2023 om 11:00
Volgens mij uit ik geen kritiek over zijn hakkelen en woord keuze. Hoewel hij in het eerste interview wel eerst zei dat ze al lijntjes naar buiten gelegd hadden en 10 tellen later zei dat het niet zo was. Ik vind het veel erger dat hij er vaak niet was op het moment dat je dit wel van een directeur mocht verwachten.
 
consy
 
42
27 januari 2023 om 01:07
Dit kan zo toch ook niet langer met die man? Blunder op blunder en zijn presentatie begint gewoon zielig te worden voor de Algemeen directeur van een beursgenoteerd bedrijf.
 
Chris Hendriks
 
53
27 januari 2023 om 01:37
Kom op. Hij is nooit een spraakwaterval geweest hoor. In die jaren met ten Hag en overmars was iedereen lovend en nu kan hij er niks meer van? Wie wil je er dan neerzetten? De directeur van Ahold?
 
jbdeiman
 
7
27 januari 2023 om 05:42
Dat is natuurlijk omdat in goede tijden een rol heel beeld gemakkelijker is dan wanneer het niet goed gaat. Van de Sar is een prima ambassadeur omdat ze hem overal kennen, maar een leider is hij niet (in elk geval niet naar buiten en geloof er niets van dat hij dat binnenskamers wel is) en dat is juist wat er verwacht wordt als het niet goed gaat. Dat er niemand binnen de club is die een Statement afgeeft (nog voor het wk, maar zeker in de laatste weken) of die dat wil (of die was er wel, maar werd tegengehouden) terwijl het totaal niet goed gaat is voor een voetbalclub erg bijzonder, maar laat staan voor een beursgenoteerd en (enorm) publiek bedrijf. De reactie op de vraag of hij zichtbaar genoeg was is ook veelzeggend. Vraag maar aan Schreuder, zo van of Schreuder hem genoeg gezien heeft, maar hij ontwijkt daarmee de eigenlijke vraag. En dat hij binnenskamers wel aan de tafels zit, nou poe hee, mag het even dat is 1 van zijn taken.
 
SL100
 
12
27 januari 2023 om 08:14
Eerstbkan Blind niet langer, dan kan Schreuder niet langer, nu Vd Sar niet langer...hoor jij niet op het balkon in de Muppetshow?
 
Sander555
 
0
27 januari 2023 om 12:27
Ik vind het echt wel meevallen.. wat is het meeste waar je je aan stoort? Ik vind het wel een duidelijk verhaal
 
wieNiet
 
0
27 januari 2023 om 14:20
Ajax staat sinds afgelopen 3 a 4 jaar “weer” Europees op de kaart. Talenten staan er “weer” internationaal goed op en dit management heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Ajax de hoogste transfer vergoedingen ontvangen heeft in de laatste decennia voor Nederlandse voetbal begrippen. Precies ja, laten we het hele MT en directeurschap de kop omdraaien. Wat een goed idee! De waan van de dag regeert weer met hersenloze ideeën. Kijk naar Manchester United. De club ligt overhoop met de beleidsbepalers, een technisch manager die al jaren zeer matig presteert op aankoopbeleid maar toch heeft niemand het erover. Waarom? Omdat de club sportief presteert. En met sportief heb ik het niet alleen over de resultaten op het voetbalveld. Er is een zeer duidelijke verschil in de manier van communicatie, verwachtingen en eisen besproken met de spelersgroep. Er is een plan. Iedereen weet wat er van hen verwacht wordt en dit geeft een duidelijk vertrouwen af aan de spelers. Zelfs toen Ten Hag op de meeste posities wisselingen doorvoerde binnen de eerste 11 hield hij al zijn spelers aan boord. Dat is de invloed van een goede trainer. Bij Schreuder was dit vanaf het begin niet aanwezig en wanneer sportieve resultaten of verbeteringen aan alle kanten uitblijven komt er meer gezeur op het beleid. Kijk naar Ten Hag die Ronaldo de laan uitstuurt en zijn volledig gelijk krijgt en bejubeld wordt terwijl Schreuder alles verweten wordt bij een vergelijkbare situatie met Blind en de schlemiel is. Dan maken sportieve prestaties de doorslagende factor en daar heeft de trainer de meest bepalende invloed op. Niet het management of de directeur.
 
krovikan
 
23
27 januari 2023 om 01:08
Die heeft natuurlijk wel al zn knikkers ingezet op Schreuder, het nog lang lopen rekken en uiteindelijk dik verloren. Hij heeft Hamstra en Huntelaar de creditcard gegeven, zonder dat er een TD was die toekeek op wat hun deden. En die hebben Schreuders lijstje ongescout afgewerkt. En daarmee is nu 100 miljoen verdampt. Als ze niet werden teruggefloten door de RvC voor ocampos was dat 120 mil geweest. Dus Sar mag vrezen voor zn eigen hachje. Daar zou ik ook van stotteren
 
marton3103
 
18
27 januari 2023 om 01:14
Daar tegenover staat dat ze met z'n allen gewoon een weloverwogen keuze gemaakt hebben door voor Schreuder te kiezen. Het is dan ook wat mij betreft juist goed dat ze niet bij de eerste de beste tegenslag meteen Schreuder weer op straat zetten. Vandaag was de druppel, maar als je in de winter evalueert en hier en daar wat wijzigingen doorvoert, begrijp ik volledig dat ze het na de winter nog even aankijken. En die aankopen zijn stuk voor stuk aankopen waar iedereen bij voorbaat over zei dat het goede aankopen waren. Helaas presteren ze niet naar behoren, maar het lijkt er toch sterk op dat Schreuder hiervan de oorzaak is.
 
Tinus88
 
3
27 januari 2023 om 06:51
Normaal gesproken ben ik het met je eens maar in dit geval was vasthouden aan Schreuder echt een vreselijk slecht idee. Helemaal als je hem dan alleen een keeper geeft. Na de dramatische laatse wedstrijden voor het WK was er een maand tijd om een nieuwe coach aan te stellen die alvast schoon schip kon maken. Ontsla je Schreuder niet en hij kan het niet omdraaien heb je bijna een onoverbrugbare achterstand,is het een verloren seizoen en moer je hen alsnog ontslaan. Wat dus ook gebeurde. Hem laten zitten in de hoop iets om te draaien was echt een tranentrekkende beslissing.
 
raaijkeweske
 
20
27 januari 2023 om 01:09
Twitter, waar je even populair kan zijn als je als eerste iets negatiefs "grappig of gevat" kunt benoemen. Schreuder is out, ben wel benieuwd hoe hier nu mee omgegaan wordt, en wat plan B gaat zijn. Als we dit jaar kampioen worden is het vd Sar allemaal gewoon vergeven.
 
Tikitaka1994
 
10
27 januari 2023 om 01:10
Inderdaad
 
marton3103
 
14
27 januari 2023 om 01:10
Mensen willen ook zien en horen wat ze het beste uitkomt.. VdSar wil waarschijnlijk niet liegen door te zeggen dat Ajax zowel naar interne als externe opties kijkt (logisch dat een club als Ajax in deze situatie alle mogelijke scenario's open houdt). En tegelijk moet hij dusdanig op z'n woordkeuze letten om te voorkomen dat mensen het interpreteren als "Ajax was al met opties bezig terwijl Schreuder er nog zit". Wat dan weer niet netjes is. Hij zei ook letterlijk dat deze wedstrijd de druppel was, anders had Schreuder er "gewoon" nog gezeten.
 
HakimZiyach22
 
10
27 januari 2023 om 01:11
Tja, ten Hag hakkelt ook nog steeds, dat vind ik niet eens zo belangrijk. Het feit dat ie zich verstopt als het moeilijk wordt vind ik erger. Dacht dat ie achter de schermen goed werk verrichtte, na dit half jaar is dat helemaal weg. Haal Kinsbergen maar terug voor 2-3 jaar.
 
marton3103
 
23
27 januari 2023 om 01:20
Maar wat verwacht jij dan van een directeur? Dat die te pas en te onpas in beeld is en interviews afgeeft? Dit gebeurt toch echt bij bijna geen enkele club..
 
HakimZiyach22
 
9
27 januari 2023 om 01:23
Jij slaat nu weer de andere kant op, ik vind dat het niet in balans is. En Ajax is beursgenoteerd, als een van de weinige teams, dus het is best belangrijk.
 
Denna1803
 
30
27 januari 2023 om 01:12
Moest de gene die dit stukje heeft geschreven nog overwerken ofzo? Uurtjes inhalen? Het voetbal van ajax was slecht vanavond maar dit is gewoon nog slechter. Als je niks beters te melden hebt ga dan gewoon lekker slapen ofzo??
 
 
26
27 januari 2023 om 01:15
Boeiend, hij heeft een functie achter de schermen.. Beoordeel hem op zijn zwakke leiding, niet op dit soort bijzaken. Nee Sar is geen cabaretier..
 
Marcoes
 
19
27 januari 2023 om 01:29
Onzin... geen enkele algemeen directeur van welk bedrijf dan ook werkt alleen achter de schermen. Hij is geen administratief medewerker! Zeker voor een voetbalbedrijf en al helemaal bij Ajax, wat nou eenmaal de club is met de meeste media-aandacht, moet de algemeen directeur zijn club weten te vertegenwoordigen en waar nodig verkopen. En op dat punt faalt van der Sar hopeloos. Juist het deel achter de schermen is niet te beoordelen en misschien doet ie dat wel heel goed, maar zijn presentatie is dramatisch.
 
 
1
27 januari 2023 om 08:14
Maar hij lijkt ook geen leider te zijn. En nu is dat wel de functie die hij bekleed.
 
RickVenus
 
31
27 januari 2023 om 01:18
Twitter... het rioolputje van de samenleving.. Laten we daar lekker mensen kapot gaan typen
 
ForeverReds
 
11
27 januari 2023 om 01:21
Het is een beetje oneerlijk om alleen maar Schreuder naar buiten te werken. De hele directie mag eigenlijk ook vertrekken!
 
Rekoebie
 
3
27 januari 2023 om 02:53
precies dat : D
 
Briante
 
13
27 januari 2023 om 01:25
Ten Hag z’n interviews waren ook ruk. Die van Overmars waren slaapverwekkend, net als die van Huntelaar. Het gaat er niet om wat je zegt of hoe je iets zegt, maar om wat je presteert.
 
 
4
27 januari 2023 om 07:05
Maar presteert hij. Kijkt hij in de spiegel ? Dat gevoel krijg je niet bij hem.
 
Ness In
 
7
27 januari 2023 om 02:12
Zo raar vind ik het niet hoe hij overkomt je kan ook overdrijven met kritiek geven over hoe mensen zichzelf presenteren of hoe ze praten en/of uit hen woorden komen
 
PorQue
 
9
27 januari 2023 om 02:17
Schreuder was hun lek. Dus nu maar VDS belachelijk maken en proberen te stoken. Beetje opkomen voor hun maatje.
 
Fctwent3
 
7
27 januari 2023 om 03:47
Vond het persoonlijk nog niet heel slecht verwoord allemaal, kon me meer storen aan het feit dat het leek dat van de Sar telkens zijn lach amper kon inhouden (of hij heeft dat altijd als hij interviews geeft ik weet dat niet) Voor de rest praat hij over ons dat er dingen niet goed zijn gegaan, maar durft zelf niet de verantwoording op hem te nemen door zichzelf alleen te benoemen
 
Pietjuh6
 
3
27 januari 2023 om 05:50
Ze hebben gegokt en verloren. Ze hoopte na de lange winterstop dat het beter zou gaan. Iedereen zag natuurlijk allang aankomen dat het niet zou gaan lukken. Kostbare tijd is verloren gegaan en inmiddels sta je ver achter op de concurrentie. Wanbeleid van de directie. De signalen waren al te sterk binnen de selectie dat het niet klikte met de trainer dan moet je sneller actie ondernemen. Mag hopen dat ze nu wel een sterke move maken qua trainer. Want het vertrouwen begint zo wel op te raken.
 
Bossie
 
5
27 januari 2023 om 06:02
Ze hebben 18 wedstrijden gewacht om Schreuder te ontslaan, hoezo is dat snel ?
 
Carlovan den Bosch
 
2
27 januari 2023 om 06:09
Hij mag van mij zo vaak hakkelem als hij wil,zolang ie wil. Zijn 1ste goeie daad verricht. Eindelijk.
 
DNSDKR
 
4
27 januari 2023 om 06:44
En daar is de Nederlandse riooljournalistiek weer. De klik-zoekers, met hun suggestieve koppen. Lekker op de man spelen, wetende dat Sar echt geen prater is.
 
 
4
27 januari 2023 om 07:03
Waar Brands bij PSV volledig afgebrand wordt valt de kritiek op van de Sar no heel erg mild is terwijl er bij ajax al jaren bijzondere dingen gebeuren met als laatste een heel slecht technisch beleid van dit jaar. Ik snap dat je afscheid van Schreuder neemt, maar ik had het in ieder geval een week eerder gedaan. Stel hij had wel gewonnen wat dan ? Hij zei ook dat het niet alleen afhing van het verlies van gisteren. Deze man is niet geschikt voor deze functie.
 
Shani Osdorp
 
6
27 januari 2023 om 07:06
Nou nou wat een nieuws zeg....Alsof het wiel opnieuw is uitgevonden. We weten jaren al dat van der Sar geen grote spreker is. Maar ja iemand moet toch het woord doen. Als van der Sar helemaal niks zegt dan is het een schijtbak. Het is nooit goed.
 
HijNiet!
 
3
27 januari 2023 om 07:33
Het was inderdaad eigenlijk geweldig cabaret inderdaad op de late donderdagavond. Wat een ongelooflijk jodocus. En dan de arrogantie waarmee hij tegen (volgens mij) Mike Verweij sprak. Dan ben je niet alleen een waardeloze directeur, maar ook een zak stront van een vent.
 
Oelie Wapper
 
4
27 januari 2023 om 07:34
Altijd een beetje makkelijk, om iemand die niet een natuurlijk spreker is enkel daarop te fileren. Dat ze hem beoordelen op het aanstellen van Schreuder, Huntelaar en Hamstra en het niet eerder ingrijpen, is misschien te rechtvaardigen (hoewel ik de aanstelling van Schreuder an sich nog best te begrijpen vond), maar op zijn stopwoordjes? Dat is wel klein...
 
FlamengoBrasil
 
3
27 januari 2023 om 07:34
Hij gebruikt twee stopwoordjes ja, maar doet verder gewoon zijn verhaal. Maar we moeten overal wat op te zeiken hebben tegenwoordig. Mossou begint een beetje riooljournalist te worden. Of je het inhoudelijk eens bent is een ander verhaal. Want waarom eerst Blind er uit, daarna een assistent willen toevoegen en er 1 weghalen, om twee dagen later alsnog Schreuder te wippen.
 
McMulenga
 
3
27 januari 2023 om 07:45
Hij zegt vaak inderdaad en uiteraard, maar verder was het een prima interview toch? Ik stoorde me er in ieder geval niet aan, en lang de tijd om wat voor te bereiden had hij ook niet.
 
 
3
27 januari 2023 om 08:17
Hoezo had hij geen lange tijd om voor te bereiden. Zoals hij zelf aangaf waren ze met alle scenario's bezig. Ze waren al aan het kijken naar andere trainers. hij gaf zelfs aan dat ze al lijntjes gelegd hadden. (intern en extern). Wat hij 10 seconde later weer ontkende. Maar het besluit dat bij puntenverlies het de kop van Schreuder zou kosten is niet gisteren na de wedstrijd genomen.
 
McMulenga
 
1
27 januari 2023 om 09:22
Hij zit amper 2 uur na afloop van de wedstrijd daar. Ik kan me niet voorstellen dat hij zijn speech al helemaal af had en voor de spiegel heeft kunnen oefenen. Verder begrijp ik gewoon goed wat hij zegt, niks raars. Maar ik zie dat een gemiddelde simpele zich alleen op “inderdaad” en “uiteraard” kan focussen.
 
 
1
27 januari 2023 om 09:39
Hij had ook kunnen wachten tot vandaag. Dat ze gisteren dit bericht naar buiten hebben gebracht was ook de keuze van Ajax. Als je er niet klaar voor bent had je moeten wachten. Zoals het nu gebracht is kun je niet anders concluderen dat deze beslissing van te voren vast stond, en ja, dan had je al kunnen oefenen !
 
Hunter14
 
2
27 januari 2023 om 07:53
Het is ongelooflijk dat vd Sar directeur van Ajax is. Ik schaam mij voor deze man, heeft geen uitroking, zowel verbaal als non verbaal beschamend
 
 
3
27 januari 2023 om 08:18
Waar is Vd Sar eigenlijk wel goed in als bestuurder? Natuurlijk is niet iedereen een goed spreker, maar ook niet iedereen is directeur van een grote voetbalclub. Als ne niet zo geel kwaliteiten hebt buiten ballen vangen hoor je dat ook niet te zijn.
 
fc moulijn
 
2
27 januari 2023 om 08:30
Inderdaad eigenlijk was het best een kut interview eigenlijk edje
 
roklo
 
1
27 januari 2023 om 08:37
Waarom maakt iedereen zich zo druk om een persconferentie van VD Sar.. dit is niks nieuws toch, hij is niet zo sterk voor de camera.. misschien moet hij wel helemaal niet op die positie zitten binnen de club maar dat kun je van meer mensen vinden. Hoe dan ook, ajax moet het verdienen op het veld. Dus een verbaal sterke trainer aanhalen die goeie dingen verkondigd. Dan zou bosz een goeie zijn, die was altijd sterk voor de camera, rustig, duidelijke taal.. maar of die nu het materiaal heeft om alles om te draaien vraag ik me ook af! Transfermarkt sluit dinsdag, lekker op tijd gehandeld ajax!
 
Raubaht
 
3
27 januari 2023 om 08:43
Een vergelijking trekken met de slechtste president van de VS in decennia omdat die toevallig wat vloeiender spreekt. Juist… Wat interesseert het iemand hoe die zich voor de camera presenteert? Het gaat toch om zijn functioneren intern. Dus een ieder die stottert of hakkelt (voor de camera) is ongeschikt om een functie uit te oefenen ?
 
McMulenga
 
1
27 januari 2023 om 09:24
Jij vindt Barack nog slechter dan Trump?! Hmmkeeee.
 
Raubaht
 
0
27 januari 2023 om 14:16
Ik ben dan ook Trump fan…
 
OZ81
 
3
27 januari 2023 om 08:55
Voetbalzone. Het begint mij nu steeds meer op te vallen hoeveel jullie op de man spelen. Van der Sar op de hak nemen vanwege een paar tweets? Terwijl deze beste man nooit goed voor de camera's is geweest. Het is flauw. De stopwoorden zijn niet nieuw. Ik ben al wat jaartjes lid van deze site, maar niet omdat het niveau van berichten nu per se omhoog gaat. Over dit soort onderwerpen mag nog wel een redactievergadering gaan.
 
Maykel24
 
4
27 januari 2023 om 09:04
Nou nou wat een drukte om niks. Dit was juist een prima persconferentie waarin vd Sar juist volledig rustig en in controle leek te zijn en helder de verschillende beweegredenen uitlegde. Ja hij gebruikt een aantal stopwoorden veel te vaak (zoals overigens 95% van de mensen) maar het verhaal en ook de uitstraling en kalmte erbij was gewoon dikke prima. Vond het juist 1 van zijn beste publieke optredens als hij niet de beste is.
 
vonlanthen15
 
2
27 januari 2023 om 09:59
Mooi vertoon van inderdaadkracht
 
B0lle
 
0
27 januari 2023 om 10:48
Gewoon spreekangst voor grote groepen, hebben heel veel mensen last van. Volgens mij doet hij verder zijn werk prima
 
NicoMitea
 
3
27 januari 2023 om 12:01
Ik vond het wel een sterke persconferentie eigenlijk. Volgens mij refereert de titel naar een ander interview die hij voor de camera van ESPN gegeven zou hebben, die heb ik nog niet gezien. Het interview van 10 minuten vond ik duidelijk, evenwichtig en daadkrachtig. Hij kwam er alleen niet helemaal uit toen gevraagd werd of dit niet eerder had gekund.
 
mv010
 
1
27 januari 2023 om 12:02
Oh wat zijn ze in Amsterdam ineens allemaal op hun teentjes getrapt nu het slecht gaat met de club. Jaren lang gelachen om andere clubs. Toen hoorden we jullie nooit over twitter reacties. Jullie maakten je niet zo druk toen directeuren van Feyenoord aan de kant werden gezet. Waar was jullie verontwaardiging over het ontslag van Jong bij PSV . Maar nu jullie clubje, spelers, directie en spelers worden aangepakt is het allemaal oneerlijk. Aan de start van het seizoen waren jullie overtuigd dat je met 2 vingers in de neus kampioen zou worden, Het waren fantastische aankopen, Brobbey, Bergwijn en Bassey. Daar is heel veel geld voor betaald.. Geld dat Ajax ook makkelijk kan betalen door goed beleid in de voorgaande jaren. Alleen blijken deze spelers op dit moment hun geld absoluut niet waard. Mijn advies, even op de blaren zitten en accepteren dat je de strontkar over je heen krijgt. Dit ben ik als Feyenoord supporter al jaren gewend vanuit met name Amsterdamse hoek.
 
theo uphus
 
4
27 januari 2023 om 14:12
We kennen Edwin van der Sar al tientallen jaren. Die man is nog nooit anders geweest als hij altijd al was. Lekker lullig om hem dan nu toch eer aan te vallen op het fit dat hij een beetje stopwoordjes gebruikt. Of dat mensen hem wat onzeker vinden. Hij is mede verantwoordelijk geweest voor een prachtige fase van Ajax, zowel landelijk als in Europa. Het is net als met dat gezeik dat jaren over Ten Hag werd uitgestrooid. Lekker zeveren over zijn oostelijke tongval, tot hij ineens echt grote prestaties neerzette. Laat van der Sar nouzijn ding maar dgewoon doen en beoordeel ergens volgend seizoen of hij dat goed heeft gedaan, m.a.w. de juiste mensen weer op de juiste plaatsen heeft neergezet. Ga hem daar dan over beoordelen i.p.v. over een beetje hakkelen.
 
Cas1
 
0
27 januari 2023 om 16:21
Het zal me een worst wezen hoe iemand voor de camera verschijnt. Niet Hoe hij het zegt, maar WAT hij zegt Geertruida komt bewust niet voor camer,.kan ik respect voor opbrengen Willem van Hanegem kwam ook niet voor de camera. Later toen hij geen trainer meer was en toch wat wilde bijverdienen wel. Ik ken genoeg mensen, vaak politici, die geweldig zijn voor de camera, maar niets presteren