Harde kern Ajax was op uitnodiging van Heitinga bij mini-Klassieker
Zaterdag, 8 juni 2019 om 08:46

De harde kern van Ajax die tijdens de mini-Klassieker tussen Ajax Onder-19 en Feyenoord Onder-19 voor ongeregeldheden zorgde, was door trainer John Heitinga uitgenodigd voor het duel op De Toekomst. Toen Feyenoord hier lucht van kreeg, werd besloten dat alleen begeleiders, familieleden en vrienden van de jeugdspelers meegenomen zouden worden naar Amsterdam. Directeur Jan de Jong en technisch directeur Martin van Geel bleven achter in Rotterdam. "Ze wilden niet als een rode lap op een stier werken", schrijft Het Parool.

In de eerste helft ging het al mis op de tribune. Het Rotterdamse publiek zou een provocerend gebaar hebben gemaakt, waarna Amsterdamse hooligans op hun afstormden. Er vielen geen gewonden, maar de ontzetting was groot en het duel werd gestaakt en later uitgespeeld zonder publiek. Dirk Kuyt, trainer van Feyenoord Onder-19, en Heitinga probeerden de boel te sussen. "Als geliefde oud-speler wordt Heitinga door de harde kern doorgaans als held vereerd. Hij dacht voldoende invloed te hebben om een paar honderd van de fanatiekste supporters onder strikte afspraken toe te laten", schrijft de krant.

De politie ging akkoord met de uitnodiging van de supporters, op voorwaarde dat Ajax en Heitinga de fans op het hart zou drukken dat zij voor een positieve sfeer zouden zorgen. Volgens zowel Ajax als de politie was ook Feyenoord akkoord met de omstandigheden. De politie ontbrak op De Toekomst. "Uitgangspunt is dat we geen politie inzetten bij jeugdwedstrijden van Ajax of bij de amateurs", reageert hoofd woordvoering Jean Fransman. De inzet van de 'ruim vijftig beveiligers' bleek niet genoeg. Kort voor de aftrap werd intimiderend geslagen op de dug-out van Feyenoord. Volgens de reconstructie van de krant reageerden de tientallen stewards nauwelijks.

Na het staken van de wedstrijd gaven de bezoekers aan dat zij het duel alleen uit wilden spelen als de hooligans van Ajax het sportpark zouden verlaten. De Amsterdamse clubleiding kon niet aan deze wens voldoen, waarna de meegereisde supporters vanuit Rotterdam de bussen in gingen. Ajax-hooligans hingen rond de bussen en sommigen probeerden zelfs een bus van Feyenoord in te komen. Stewards die door Feyenoord waren meegenomen konden dit ternauwernood voorkomen. De problemen op De Toekomst hebben ervoor gezorgd dat komend seizoen Ajax-supporters nog altijd niet welkom zijn in De Kuip bij een wedstrijd tegen Feyenoord. Het duel tussen Ajax Onder-19 en Feyenoord Onder-19 was namelijk een testcase. "Dat wisten alle partijen vooraf", aldus de politie.

In een reactie laat de politie weten het te betreuren dat het overleg met de harde kern van Ajax kennelijk geen garanties oplevert voor een rustig verloop van een jeugdwedstrijd. "Nadat John Heitinga als coach de wens had uitgesproken leden van de harde kern uit te nodigen omdat hij sfeer wilde hebben, hebben wij gezegd dat het kon als er geen supporters van Feyenoord zouden komen en andere strenge afspraken zouden worden nageleefd", aldus Fransman. "Uiteraard was het uitgangspunt dat iedereen zich diende te gedragen, met in het achterhoofd de wens Ajax - Feyenoord te normaliseren. Familieleden van de Feyenoord-spelers moesten wél hun kinderen kunnen aanmoedigen, op een apart deel van de tribune met extra stewards ter beveiliging."

Reactie Ajax
Ajax reageerde middels een persbericht op de gebeurtenissen op De Toekomst. De woorden van algemeen directeur Edwin van der Sar leverden veel kritiek op. Hij gaf slechts aan de situatie af te keuren. "Inhoudelijk hinkten we op twee gedachten", laat woordvoerder Arjan Duijnker namens Ajax weten. "De gebeurtenissen zijn op geen enkele manier goed te praten, maar er ontstond in de media een beeld van een ware veldslag. Terwijl de situatie gelukkig door tussenkomst van beveiliging, stewards en de trainers in de kiem gesmoord was." John Heitinga werd door Het Parool gepolst voor een reactie, maar hij is op vakantie en was niet bereikbaar voor commentaar.

Meer nieuws
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
24
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
3
   
15:18
15:18
Feyenoord plukt nieuwe hoofd jeugdopleiding weg bij Rangers
5
   
14:55
14:55
Van 't Schip wordt geen 'Head of Coaching' en praat met Ajax over andere rol
20
   
14:24
14:24
Marca beweert: Dick Schreuder op poleposition voor opvolging Arne Slot
42
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (200)

 
Lothar_NL
 
225
8 juni 2019 om 09:07
Heitinga is niet het licht.
 
Tipptopp
 
20
8 juni 2019 om 09:37
Kennelijk heb jij het knopje ook nog niet gevonden. Het was een test waar alle partijen akkoord mee waren..... dan zijn mi alleen de “malloten” nog schuldig.
 
Kluivert8
 
96
8 juni 2019 om 09:42
Linea recta de toekomst uit deze ex voetballer met laag iq gehalte. Buiten het feit dat een doodnormale Henk of een Kees ook kampioen kan worden met Ajax onder 19.
 
Dr. Duck
 
111
8 juni 2019 om 09:43
Een test met voorwaarden waaraan ajax niet voldaan heeft. Ajax zal een deel van hun supporters harder aan moeten pakken, want ze komen nu wel vaak negatief in het nieuws. Aanpak als in Engeland bevalt mij wel. Flinke straffen en stadionverboden en met naam en foto laten zien wie er buiten het boekje gaat.
 
Tipptopp
 
13
8 juni 2019 om 09:52
@Dr.Duck klopt helemaal. Een test die niet gelukt is omdat ondanks alles de idioten toch weer door het lint gaan. Denk dat zij inmiddels wel bewezen hebben dat een stadion en omgevingsverbod op zn plaats zou zijn!
 
NJfromVOL
 
82
8 juni 2019 om 09:58
Het klinkt alkkoord als in "met het mes op de keel". 1. Feyenoord kreeg lucht van de plannen; dat kklinkt niet als een gezond bi- of trilateraal overleg. 2. De directie blijft uit angst thuis; dat klionkt ook niet als een 'gezond plan waar we alle vertrouwen in hebben' Het blijft stuitend hoe sommigen hun handden in onschuld menen te moeten wassen.
 
Tipptopp
 
7
8 juni 2019 om 10:07
Hoe het overleg met Feyenoord is gegaan en of zij “vrijwillig” akkoord gingen staat er idd niet in. Dat de directie de gebeurtenis duidelijker had moeten veroordelen, zeker! En eigenlijk vind ik het belachelijk dat we zo ver zijn gekomen maar idee op zich was niet eens zo verkeerd. Het had vertrouwen kunnen brengen. Daarentegen heeft het er nu voor gezorgd dat duidelijk is dat uitsupporters nog altijd niet mogelijk zijn! Wat ik alleen niet snap is waarom deze groep waarvan men weet dat het op zn zachts gezegd gasten zijn met een kort lontje, niet gewoon de toegang verbiedt. Ajax mag toch zelf bepalen of zij nog welkom zijn?
 
Wakanda
 
4
8 juni 2019 om 10:28
Ja dan gaat men elkaar buiten de stad de hersens inslaan. Net als in Engeland. Probleem opgelost. Toch? De voetbalwet in Engeland werkt niet. Het is alleen niet meer zo zichtbaar.
 
JanH
 
18
8 juni 2019 om 10:54
@wakanda ik heb liever dat die debielen elkaar ergens buiten in een weiland opzoeken waar iedereen die aanwezig is, er ook echt is om te vechten dan dat ze het in/rondom een stadion doen waar ook mensen lopen die daadwerkelijk voor het voetbal komen. Het allerliefst zou ik natuurlijk zien dat mensen gewoon eens normaal gaan doen, je bent voor een andere club.. so what? dat is geen reden om elkaars hersenpan in te meppen. Als ik bij Utrecht in het stadion zit, zitten er zo vaak supporters van een andere club bij ons in het vak.. nog nooit problemen mee geweest
 
Steef71
 
11
8 juni 2019 om 10:56
Tipptopp, een stadion en omgevingsverbod durven ze niet te geven. Dit zijn de gasten die iedere keer betrokken zijn als het fout is. Ik denk dan ook dat deze gasten het bestuur onder druk hebben gezet om er bij te mogen zijn. Alles wat nu wordt gezegt is goedpraten. Je gaat een testcase om uitpubliek weer te kunnen toelaten toch niet doen met het grootste gajes wat je club heeft? Dit kon je van tevoren weten. Als je sfeer wil hebben nodig je een sfeervak uit en niet een gajesvak met mensen die voetbal zien als een reden om zich te kunnen misdragen.
 
pedrovasquez
 
7
8 juni 2019 om 11:25
Die voetbalwet werkt perfect. Dat mensen met elkaar gaan vechten kan je met geen enkele wet oplossen. Dankzij de voetbalwet doen ze het niet meer in en/of rond het stadion. Ik weet niet wat voor verwachtingen jij hebt van wetten maar die voetbalwet werkt uitstekend.
 
BertBert
 
3
8 juni 2019 om 11:36
Nog eve was herhaling van de drama op Carol picornie in Beverwijk weer op gang gezet.
 
Itsdoubtless
 
6
8 juni 2019 om 12:04
Jeetje jongens, bekijk het eens anders. De harde kern is tientallen keren aanwezig geweest en voor de jeugdspelers is het (als die gasten zich gedragen) natuurlijk geweldig met alle liedjes etc. Je ziet ook alle mini’s van bijv. 10 jaar “90 minuten lang!!” zingen en dansen als ze kampioen worden. Wat kan Heitinga hier nou weer aan doen dat een paar gasten zich niet gedragen? Ik heb filmpjes voorbij zien komen dat er meerdere gebaren vanuit het Feyenoord vak kwamen, de mensen die wel eens een wedstrijd in het echt hebben gezien (en niet alleen teletekst) weten wat voot gebaren dat zijn. Tuurlijk praat ik dit echt niet goed wat er is gebeurd, maar snappen jullie dit nou echt niet dat het normaal super gaaf is voor gepassioneerde voetballers om onder toezicht van deze supporters te spelen? Zo niet, ben je waarschijnlijk nooit in een stadion geweest en probeer je nu alleen maar makkelijk likes te scoren door elkaar na te praten. Zo typisch weer.
 
ninjakai
 
1
8 juni 2019 om 12:09
@Steef71 De testcase met het grootste gajes is juist de beste testcase. Dat zijn namelijk de mensen met seizoenkaarten en voorrang bij uitwedstrijden. Dikke kans dat zij er dus sowieso bij zijn. Een testcase met publiek van de familietribune is juist onrealistisch, dan krijg je van die uitspraken als de testcase ging uitstekend en dit hadden we niet verwacht, als het compleet misgaat als het om het echie is. Wat ik alleen niet begrijp is wat de eis is geweest van Feyenoord. Wilde ze nu al het Ajax publiek weg en vond Ajax dat ze daaraan niet konden voldoen (wat in mijn ogen dan weer terecht is) of wilden ze die 30 tot 50 raddraaiers weg die als idioten te keer gingen en vond Ajax dat ze daar niet aan konden voldoen (in mijn ogen volledig onterecht en een meer dan terechte eis van Feyenoord). Om van die raddraaiers af te komen gaat nog heel lang duren. Dat is nog deccenia lang stadionverboden uitdelen voor het minste of geringste die direct levenslang zijn. En nadat je de vakken opgeschoond hebt, moet je ook nog de wachtlijst opschonen.
 
Orgullo
 
29
8 juni 2019 om 12:25
@itsdoubtless. Altijd mooi, die lui die zeggen iets 'tuurlijk niet goed te praten' doen vaak precies dat, iets goedpraten wat krom is. Proficiat, de prijs voor domste post gaat naar u.
 
Itsdoubtless
 
10
8 juni 2019 om 12:32
Nee, ik vermeld dat erbij, omdat ik niet op reacties als die van jou zit te wachten. Ik hoopte dat je hiermee zou begrijpen dat ik me als Ajax supporter schaam, maar dat het voor die jonge gastjes wel gaaf is om voor de harde keer te spelen en kampioen te worden. Ik had niet beter van jou verwacht als ik eerlijk ben. Van die hele post zie je dat ene zinnetje staan en ga je daar zo op reageren.
 
Erasmus-rules
 
23
8 juni 2019 om 12:53
Ik vraag me echt af of jij het wel snapt!! Natuurlijk hoort er sfeer bij een wedstrijd en een klassieker (jeugd of volwassenen) zonder 2 supportersgroepen is een slap aftreksel van hoe het zou moeten. Maar keer op keer gaat het mis, Heitinga nodigt idioten uit zonder politieaanwezigheid, slapjanus Van der Sar zegt alleen foei, geeft vervolgens Feyenoord de schuld dat het overleg om weer uitsupporters mee te nemen naar de klassieker wordt afgebroken.....en de KNVB beloont zoveel onbenul met een 2500 boete en een verbod dat ook de feyenoordsupporters treft. Terwijl overigens Feyenoord (als je het dan toch over sfeer wilt hebben) gestraft wordt met 10 duizenden euro’s boete en lege vakken (waardoor ik thuis moest blijven) voor blijkbaar levensgevaarlijke fakkels / Bengaals vuur. Terwijl de laatste 3 keer ellende met die fakkels in de Kuip plaatsvind toen.....o ja, jouw clubje een bekerfinale kwam spelen in het mooiste stadion van Nederland (de anders keer waren het de AZ supporters in de bekerfinale). Sfeer wordt blijkbaar heel subjectief gewaardeerd. Maar ga alsjeblieft niet deze actie van Heitinga goedpraten zeg.
 
Troy010
 
3
8 juni 2019 om 12:56
Dan werkt het toch? Want het is niet meer in de stadions... Wat er daarbuiten gebeurt, qua afgesproken gevechten, kunnen de clubs niets aan doen.
 
Itsdoubtless
 
3
8 juni 2019 om 13:04
Nee, ik snap jullie donders goed en ik ben het daar ook mee eens!! Zo heb ik op de voorgaande berichten ook gereageerd. Maar ik bekijk het nu alleen vanuit het idee dat er achter zat. En dat (mits het goed was gegaan) het voor die jonge gasten toch super was geweest. De idioten hebben hun kansen verspilt, so be it. Lesson learned. Trouwens nog een weetje over die levensgevaarlijke fakkels waar je het over had, het zijn flares en zijn niet brandgevaarlijk.
 
JanNijhof
 
2
8 juni 2019 om 14:37
Heldhaftig van Heitinga om dit initiatief te nemen. Helaas is dit uitschot (harde kern vind ik een misplaatste term) het niet waard gebleken en m.i. moet Ajax zien afscheid te nemen van deze voetbal-terroristen.
 
Bossie
 
0
8 juni 2019 om 14:39
Je kan die hooligans eigenlijk niks verwijten . Je kan toch ook niet tegen een zwerm sprinkhanen zeggen kom gerust op me land , maar je mag niet van me product eten. En dan de sprinkhanen de schuld geven dat ze toch de boel hebben kaal gevreten. Men had beter moeten weten en zich hier beter op voorbereiden. Ajax weet wie de raddraaiers zijn , dat kunnen ze nu niet ontkennen….nu is het zaak om de juiste maatregelen te treffen. Het was een risicovolle test, waarbij Ajax zijn eigen glazen heeft ingegooid
 
Bobiku29
 
9
8 juni 2019 om 15:31
Ik heb vooral heel sterk het idee dat men bij Ajax uit angst er alles aan doet om die harde kern te vriend te houden. Ik begrijp zeker dat het voor die spelers leuk is als er publiek bij is, maar hoe vaak heeft die harde kern bij Ajax zich dit jaar al misdragen? Dan roept Van der Sar eerder dit jaar dat hij uitsupporters bij de klassiekers wil, terwijl uit alles blijkt dat dit niet kan. Puur zodat die `fans` denken: `poe, het bestuur komt echt voor ons op zeg.` En nu dit.. Ik las dat die man die een journalist op zijn bek sloeg, bij deze jeugdklassieker ook weer voorop stond. En Heitinga nodigt die mensen uit. Ze proberen gewoon een wit voetje te halen, slappe hap. Tuig nodig je niet uit. Ik las net op FR12 de volgende reactie:`Zoiets als mannen uitnodigen in een glijpalentent met blote wijven en zeggen dat je nergens naar mag kijken`Zo is het natuurlijk wel. Je weet dat die lui zich structureel misdragen. Dat risico kun je gewoon niet nemen als club
 
Lothar_NL
 
51
8 juni 2019 om 09:07
Heitinga is niet het licht.
 
Kuipman
 
22
8 juni 2019 om 11:53
Bij Ajax schijnt het licht sowieso niet fel want uit onderzoek blijkt dat er de afgelopen jaren veruit het meest incidenten in en rond het stadion hebben plaatsgevonden: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/geweld-in-voetbalstadions-veruit-meeste-vechtpartijen-bij-ajax/Dat kan je toch wel lezen als dat er daar een structureel probleem is. Er zitten gewoon veel meer losgeslagen figuren waar de club nu niet bepaald tegen optreedt door gezellig thee te gaan drinken met hun harde kern. Dan heb je het licht nog niet gezien volgens mij.En een testcase is echt niet nodig, elke keer dat ze in de Kuip zijn wordt er op grote schaal vandalisme gepleegd. Het zou me niet verbazen als daar tot opgeroepen wordt vanuit de harde kern.
 
Musi26
 
2
8 juni 2019 om 13:08
Deze cijfers moet je met een korreltje zout nemen, want doordat niet alle regio's zich aan de afspraken houden van hoe te registreren geven de cijfers niet het juiste beeld. Los van het feit dat de journalist die het heeft geschreven niet objectief is. Dit oordeel geef ik door de woorden die worden gebruikt in de tekst.
 
Kuipman
 
10
8 juni 2019 om 13:54
Een woordvoerder van het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme erkent dat er sprake kan zijn van `interpretatieverschillen` tussen regionale politie eenheden. Toch geven de cijfers wel een goed beeld: "De afspraken over de wijze waarop incidenten geregistreerd worden zijn landelijk gemaakt en gelden voor alle eenheden."Het zal wel meevallen hoe vertekend het is, maar ajax zelf herkent zich er niet in. Nee die hebben het zo gezellig met die leuke jochies van de Fside, vast en zeker ideale schoonzonen voor de directie daar.
 
jorisdijk
 
292
8 juni 2019 om 09:07
Johnny als je dit soort paupers erkent dan kunnen wij je beter een Sjonnie gaan noemen.. Dit kan natuurlijk echt niet.
 
jorisdijk
 
48
8 juni 2019 om 09:07
Johnny als je dit soort paupers erkent dan kunnen wij je beter een Sjonnie gaan noemen.. Dit kan natuurlijk echt niet.
 
gloryUnited
 
28
8 juni 2019 om 09:10
In dat wereldje is het natuurlijk ons kent ons. Makkelijk voor Heitinga om dus contact met zn soortgelijken te vinden
 
gloryUnited
 
140
8 juni 2019 om 09:10
Belachelijk dat van der sar deze dwaze actie van Heitinga niet overruled heeft.
 
vloeibaar
 
18
8 juni 2019 om 09:23
Het was toch een bewuste test van beide partijen?
 
maradungatje
 
25
8 juni 2019 om 09:37
Ik snap niet waarom iedereen zo basht op hem. Beide partijen waren het er over eens...
 
kamikaze82
 
74
8 juni 2019 om 09:41
Het bericht is een beetje dubbel, want ik het begin staat namelijk ook ‘toen Feyenoord hier lucht van kreeg...’ dit duidt niet echt op overleg tussen beide partijen.
 
Tipptopp
 
3
8 juni 2019 om 09:53
Hoezo? Kan ook een ongelukkige woordkeuze zijn. Als ik jou iets vertel krijg jij daar toch tegelijkertijd lucht van?
 
dendenchofu
 
48
8 juni 2019 om 10:29
Als je ergens lucht van krijgt betekent dat dat een beslissing al is genomen, en je daar op de hoogte van wordt gebracht als een statement en niet als overleg. Als je overlegt krijg je niet ‘ergens lucht van’. Daarzo
 
Kuipman
 
8
8 juni 2019 om 11:42
Ik ben ook erg benieuwd of Feyenoord op de hoogte was van dat er harde kern zou komen in plaats van normale supporters..
 
buitenspelval
 
5
8 juni 2019 om 12:40
“In overleg met Ajax en de Amsterdamse autoriteiten is besloten dat de wedstrijd uitsluitend bezocht kan worden door familieleden van selectieleden en genodigden van Feyenoord. Het is voor supporters niet mogelijk om de wedstrijd op De Toekomst te bezoeken’’, scheef Feyenoord eerder op haar website.(bron AD)Feyenoord was er van op de hoogte van de aanwezigheid van fanatieke supporters en was in het overleg betrokken. Het werd door alle partijen beschouwd als een testcase voor de Klassieker. Dat Feyenoord er ‘ergens lucht van kreeg’ en in allerijl overging tot het enkel meenemen vsn familieleden is natuurlijk beneden de waarheid.
 
Masterm1nd
 
13
8 juni 2019 om 12:56
@buitenspelval. Wat een onzin, uit dat citaat haal je juist dat ze niet op de hoogte zijn gesteld. Familieleden van selectieleden en genodigden is wel heel wat anders dan 50 doorgesnoven F-Siders.
 
buitenspelval
 
2
8 juni 2019 om 13:04
Nou Masterm1nd, volgens mij betekent overleg, dat je er wel vooraf van op de hoogte was. Daarnaast verklaarde de politie dat alle partijen het als een testcase zagen. Feyenoord lijkt me met Ajax bij uitstek een partij in deze.
 
Musi26
 
0
8 juni 2019 om 13:09
Dat is inderdaad dubbel en tast de geloofwaardigheid van het verhaal ook aan.
 
buitenspelval
 
2
8 juni 2019 om 13:23
@dendenchofu“Als je ergens lucht van krijgt betekent dat dat een beslissing al is genomen.”Sinds wanneer is dat zo? Je kunt nog volop in overleg zijn en tegelijkertijd ergens lucht van krijgen. Waar Feyenoord denk ik lucht van kreeg tijdens het overleg was dat er ook leden van de harde kern werden uitgenodigd. Daarop besloot men in overleg met Ajax de Amsterdamse autoriteiten, om enkel familieleden uit te nodigen.
 
kamikaze82
 
0
9 juni 2019 om 00:26
@buitenspelval Er zitten een hoop aannames in je verhaal. Overal valt te lezen dat Heitinga de harde kern heeft uitgenodigd en dat Feyenoord pas later is ingelicht. Er is hier dus geen overleg in geweest met Feyenoord. ‘Nadat Feyenoord een paar dagen voor de wedstrijd van 25 mei van Ajax had vernomen dat ook leden van de harde kern zouden komen, besloten de Rotterdammers alleen familieleden en vrienden van de jeugdspelers en begeleiders mee te nemen. Bron: AD
 
G0AT
 
62
8 juni 2019 om 09:37
Dit is al een reden voor ontslag. Maar nee hoor, Ajax schijt in haar broek voor de harde kern.
 
Lee112
 
5
8 juni 2019 om 10:38
Een ontslag voor wie? Heitinga vroeg toestemming. Kortom hij is niet eindverantwoordelijk. Zal wat zijn.
 
FR_JC
 
13
8 juni 2019 om 10:51
Weet niet of ontslag iets helpt maar ze waren er op uitnodiging van John...
 
Lee112
 
2
8 juni 2019 om 12:30
Met goedkeuring van de directie. De directie is minstens net zo schuldig
 
Fanatic86
 
0
8 juni 2019 om 16:19
Uhh er is een directeur ontslagen. En die directeur was verantwoordelijk voor deze wedstrijd. Alleen heeft Ajax dat niet expliciet gemeldt dat het vanwege deze wedstrijd was. Maar je kunt aannemen dat het mede hiervoor was. (Naast wat andere zaken die deze directeur verkeerd heeft aangepakt)
 
infernoss
 
53
8 juni 2019 om 09:10
Allemaal mooi en aardig. Het zegt toch genoeg dat het ern stel hersenloze gasten zijn. Om dit te doen en dan ook nog eens niet te beseffen dat hiermee een bezoek aan de kuip al helemaal ver weg is. In en in triest, ook super hypocriet van ajax. Men had hierop beter moetrn anticiperen...
 
kamikaze82
 
34
8 juni 2019 om 10:34
Ik snap ook niet dat ze juist de harde kern uitgenodigd hebben. Het zijn juist die gasten die het jarenlang verzieken, laat die er dan buiten en nodig de normale supporter uit. Je nodigt een pedofiel toch ook niet uit op een kinderfeestje?
 
informant
 
68
8 juni 2019 om 09:11
Heitinga.. in zijn tijd een leuke voetballer. Maar als trainer en analist toch niet het meest heldere licht wat er rondloopt
 
 
132
8 juni 2019 om 09:13
Slimme zet van heitinga. Ik vind dat je hiervoor ontslagen hoort te worden.
 
Che
 
16
8 juni 2019 om 09:42
Omdat hij dichtbij de harde kern staat en een Ajax achtergrond wordt (wederom) geen actie ondernomen.
 
Nusto
 
16
8 juni 2019 om 09:50
Denk je echt dat Heitinga geen afspraken heeft gemaakt van te voren? Of denk je dat hij juist wilde dat het zou escaleren? Ik vind het een mooi idee van Heitinga. Geloof hebben in de goedheid van de mens. Het is jammer dat die "supporters" de verantwoordelijk niet aankonden.
 
NJfromVOL
 
25
8 juni 2019 om 10:06
Ik denk inderdaad dat zijn naieviteit hem parten speelde
 
frietmet
 
27
8 juni 2019 om 10:08
Ik vind het een dom idee van Heitinga, erg naïef om in de goedheid van de(ze) mens(en) te geloven. Een onbegrijpelijk en wereldvreemd besluit waarop hij echt wel afgerekend mag worden
 
kleinegeneraa7
 
42
8 juni 2019 om 10:09
Als jij nogsteeds gelooft in de goedheid van dat soort paupers, dan ben je onderdeel van het probleem. Je moet dat soort types juist weten (bij alle wedstrijden en festiviteiten) van de club. En juist niet uitnodigen. Weer je dit soort mensen van de club, dan wordt het alleen maar gezelliger.
 
 
3
8 juni 2019 om 10:41
Ergste is nog dat ze dit gewoon bij een jeugd wedstrijd doen. Dan verdien je het toch gewoon niet om überhaupt bij een wedstrijd aanwezig te zijn...
 
Lee112
 
6
8 juni 2019 om 10:40
Dus als jij je baas wat vraagt en die gaat ermee akkoord. Het loopt uit de hand, maar ach jij moet ook maar ontslagen worden dan? En wat te denken voor de mensen die akkoord gaven?
 
 
46
8 juni 2019 om 10:43
Als ik toestemming van mijn baas heb gekregen om 100 vrienden naar een bedrijfsfeest mee te nemen, en zij zich vervolgens niet gedragen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en niet dat van mijn baas.
 
Lee112
 
1
8 juni 2019 om 12:32
Je baas kent in dit geval de geschiedenis van je vrienden. Denk niet dat jouw baas goedkeuring zal geven voor 100 hooligans. Zit een groot verschil in. De directie wist dondersgoed wie ze binnen lieten. Feyenoord directie dacht in ieder geval wel na
 
Lee112
 
0
8 juni 2019 om 12:34
Als er never wat wat gebeurd met de harde kern bij een klassieker oké dan is Johnny eindverantwoordelijk. Maar in dit geval weet je als directie welke types je binnen laat. Op voorrand kon je geld erop zetten dat het mis zal gaan. Vandaar dat ikzelf niet met mijn kids naar de wedstrijd ging.
 
Bossie
 
0
8 juni 2019 om 14:47
Daar heb je goed aan gedaan , Dit zou je je kind niet moeten laten meemaken. Ik vind het wel een beetje naief van Ajax en Heitinga om dit plan door te zetten. Eigenlijk kan je die hooligangs niet veel verwijten . Kan je een zwerm sprinkhanen verwijten dat ze doe boel kaal eten ……. Ik ben wel benieuwd op welke voorwaarden Ajax dit toe liet . Wat was de overtuiging dat ze deze test wilde doen …?
 
 
0
8 juni 2019 om 14:48
Eindeloze discussie. Ze hadden niet uitgenodigd mogen worden. En het gevolg is eigenlijk nooit meer publiek bij klassiekers. Dat er daarvoor koppen moeten rollen vind ik niet meer dan logisch. En ja dat mag van mij ook de directie zijn want het is gewoon schandalig
 
DeArbiter
 
47
8 juni 2019 om 09:13
Kapitale inschattingsfout van Heitinga: denken dat deze "harde kern" voor rede vatbaar is. Snap best dat hij die jongens heeft uitgenodigd, maar vind het uitermate zwak dat hij de media dan niet te woord wilt staan. Anyway, deze zwakzinnigen hebben het weer voor de rest verziekt... as usual.
 
kamikaze82
 
13
8 juni 2019 om 10:36
Nee, ik snap er echt helemaal niks van dat hij deze gasten heeft uitgenodigd. Waarom deze gasten? En waarom niet gewoon de normale supporter?
 
La~Decima
 
19
8 juni 2019 om 09:14
Als alle partijen ook nog wisten dat dit een testcase was mogen ze deze "fans" wel aanpakken. Die hebben er namrlijk op eigen houtje voor gezorgt dat er geen fans bij de komende klassiekers mogen komen.
 
Lacazette
 
47
8 juni 2019 om 09:15
Wat een catastrofale inschattingsfout van heitinga en ajax zeg. In de harde kern zitten veelal complete gestoorde, doe nodig je toch niet uit voor zo'n wedstrijd... en als je dan denkt dat je afspraken met ze kan maken ben je wel heel erg naïef.
 
foebele
 
12
8 juni 2019 om 09:46
Naïef of dom? Ik denk het laatste, wat dat betreft heeft Heitinga ook de schijn tegen, staat op zijn zachtst gezegd niet bekend om zijn intelligente voorkomen.
 
AmazingNinja
 
84
8 juni 2019 om 09:15
Kijk dat die Heitinga weinig verstand heeft is 1 ding, maar is er niemand bij ajax die hem overruled? Of iemand die denkt: als er 100 man harde kern is moeten we misschien wat politie neerzetten? Sorry hoor maar het ajax bestuur zijn gewoon broekpoepers en doodsbang voor hun eigen 'supporters'. Neem een voorbeeld aan Southgate, die zegt waar het op slaat.
 
Tipptopp
 
12
8 juni 2019 om 09:59
Heb jij wel het stuk gelezen? Johnny heeft een wens aangegeven. Er staat verder in dat het een test was waarvan ook de politie en Feyenoord op de hoogte was. En er staat letterlijk in waarom er geen politie was. Maar jij gaat gewoon lekker je eigen verhaal er van maken....wellicht heeft Disney nog een plaatsje voor jou als verhalen verzinner!
 
feye88
 
23
8 juni 2019 om 11:04
Een testcase moet serieus worden genomen. Ajax nodigde niet zomaar supporters uit, maar de harde kern die in London zich zwaar misdragen heeft stond er ook gewoon tussen. Dat is nogal een ondermijning van de afspraak lijkt me. Daarnaast hebben ze op drie momenten stennis geschopt (voorafgaand aan de wedstrijd door op de dug-out te meppen, het bestormen van de Feyenoord familieleden en het proberen binnen te dringen van de Feyenoordbus, waar nota bene Feyenoord-beveiligers moesten optreden). Ajax heeft zich niet aan de afspraak gehouden. Ze kunnen kennelijk de harde kern niet fatsoenlijk tegenhouden. Die maken veel te veel de dienst uit. Er is een verschil tussen afspraken maken en ze nakomen. Als jij denkt dat 50 beveiligers genoeg zijn om te voorkomen dat een paar honderd die je zelf hebt uitgenodigd zich gedeisd houden, dan zit je fout. Dat het bestuur van Ajax dit zelf niet kon bedenken is een extra smet op het blazoen.
 
AmazingNinja
 
5
8 juni 2019 om 11:24
Ja Heitinga spreekt een wens uit. De meest ondoordachte, domme wens die ik ooit gehoord heb. Op dat moment had het bestuur al moeten ingrijpen, maar dat durven ze niet, want ze zouden de F-Side maar weigeren..... Oke, dan gaat het door, maar hoe naïef ben je als bestuur zijnde? Normaal mogen er niet eens supporters mee naar een stadion waar 100 politieagenten aanwezig zijn en nu zou je de harde kern van ajax naar een wedstrijd laten gaan zonder politie? Echt iedereen faalt hier, want zelfs Stevie Wonder zag al aankomen dat dit niet goed kon gaan. De enige reden die in het artikel genoemd wordt dat er geen politie is, is het volgende: 'de politie ontbrak op De Toekomst. “uitgangspunt is dat we geen politie inzetten bij jeugdwedstrijden van Ajax of bij de amateurs”, reageert hoofd woordvoering Jean Fransman'. Dus alleen omdat het uitgangspunt er is om geen politie in te zetten voor jeugdwedstrijden is de reden dat er geen poltiie is. Dat is toch gewoon dom?
 
wesley1910
 
22
8 juni 2019 om 09:16
Ben benieuwd of deze info duidelijk was toen de KNVB uitspraak deed om de wedstrijd ergens door te laten spelen. Laat toch een heel ander lichtol op deze situatie schijnen. En ben benieuwd of er nog consequenties voor Heitinga volgen. Zijn positie lijkt me toch onhoudbaar
 
Dewa
 
31
8 juni 2019 om 09:16
Dat Heitinga niet het slimste jongetje van de klas is wist ik onderhand wel, maar dat de politie en Ajax en Feyenoord hiermee akkoord zijn gegaan is voor mij onbegrijpelijk. Die Heitinga wordt ook nog gepusht door al zijn vriendjes. Eerst moest hij zo nodig analist worden (terwijl hij zich niet eens normaal kan uitdrukken) en nu wordt hij in de rol van talentvolle trainer gepusht. Walgelijk! Het zal best een aardige gozer zijn maar om toptrainer of uitstekend analist te worden moet je toch echt wel iets slimmer zijn.
 
mallepietje
 
25
8 juni 2019 om 09:29
Oké ik zal toehappen ... op welke grond had Feyenoord dit kunnen weigeren? Je mag toch aannemen dat Ajax zijn zaakjes voor elkaar heeft? Oké blijkbaar niet
 
droadnagel
 
12
8 juni 2019 om 09:19
Dus nu je weet wie er waren zien we die gasten de volgende 10 jaar niet meer bij een wedstrijd omdat je als Ajax zijnde deze gasten een stadion verbod geeft.
 
Musi26
 
0
8 juni 2019 om 13:16
Ik weet niet wat hier volgens de reglementen mogelijk is. Bij de profs kan ajax dit zelf niet, maar kan alleen de knvb dit. De jeugd valt onder de amateurs, dus misschien kan ajax in dit geval zelf een verbod uitdelen.
 
HijNiet!
 
64
8 juni 2019 om 09:21
De afspraak was dat de wedstrijd besloten zou zijn (uitgezonderd vrienden en familie) om gedoe te voorkomen, dus het leek Sjonnie een goed idee om uitgerekend het tuig uit te nodigen waar die afspraak eigenlijk voor gemaakt was. Ongelooflijk dit. Hij oogt al niet zo snugger, hij blijkt nu zelfs oerstom te zijn.Ook lekker snugger dat Ajax en de politie hier toestemming voor hebben gegeven. En ondertussen heeft Ajax het lef om af te geven op het besluit van Feyenoord om zich terug te trekken uit het supportersoverleg. Waar halen ze het vandaan?
 
maradungatje
 
4
8 juni 2019 om 09:39
Beide partijen waren het er over eens dat er supporters mochten komen. Snap de reacties niet zo...
 
fcdc1
 
44
8 juni 2019 om 09:53
Alleen besluit Feyenoord om hierop alleen familieleden en vrienden mee te nemen. Je kan dus vrij makkelijk concluderen dat Feyenoord wel bereidheid heeft getoond om deze wedstrijd goed te laten verlopen. Dit kan je van Ajax absoluut niet zeggen.
 
buitenspelval
 
5
8 juni 2019 om 10:01
Wat een nonsens fcdc1, alle partijen waren bereid om deze wedstrijd goed te laten verlopen. Wat denk jij dan? Alle partijen waren er in goed overleg over eens en hadden allen een draaiboek van bereidwilligheid ondertekend. Het is dom te denken door alle verantwoordelijke partijen inclusief Feyenoord, dat er niet geprovoceerd zou worden door minder slimme familieleden en daar geen reactie op zou komen van simpele zielen van de F-Side. Naïviteit alom.
 
fcdc1
 
29
8 juni 2019 om 10:13
Nee het is naïviteit van Ajax , er is zoals in het artikel staat onder voorwaarden goedkeuring gegeven door de politie. Feyenoord heeft zelf maatregelen genomen door alleen familieleden en vrienden mee te nemen. Dan mag je van Ajax ook wel wat verwachten! Ze hadden zelf een screening kunnen doen en er voor kunnen zorgen welke supporters er mochten komen . Nu zaten er zelfs personen met een stadionverbod. En natuurlijk zorgen voor betere beveiliging. Feyenoord wilde zelfs de wedstrijd uitspelen met als eis dat de harde kern het terrein ging verlaten, maar zelfs daar was Ajax niet toe bereid.
 
DVV20
 
11
8 juni 2019 om 11:25
Haha draai het even om anders. Lees van veel ajacieden dat de familie van de Feyenoord talenten aan het provoceren waren. Het was juist de gasten van de F side die de hele wedstrijd aan het provoceren waren, een aantal familieleden reageerden er 1x op met wat simpele handgebaren en dat was voldoende voor die doorgesnoven gasten om er op af te gaan. F
 
buitenspelval
 
2
8 juni 2019 om 12:09
@tcdc1“In overleg met Ajax en de Amsterdamse autoriteiten is besloten dat de wedstrijd uitsluitend bezocht kan worden door familieleden van selectieleden en genodigden van Feyenoord. Het is voor supporters niet mogelijk om de wedstrijd op De Toekomst te bezoeken’’, scheef Feyenoord eerder op haar website.”(bron: AD, 29-5-2019)Feyenoord is betrokken geeeest in het overleg en ging er, zoals op hun eigen website aangegeven, blijkbaar mee in het akkoord. Het is dus niet zo dat Feyenoord uit enkel onvrede op eigen houtje tot de maatregel heeft besloten. Wat ik er eerder van begrepen had, was dat het door alle partijen gezien werd als een soort van testcase op een mogelijke toelating van uitsupporters bij de Klassieker. Die wetenschap gold voor alle betrokken partijen als vooraf bekend.Verder stel je, dat Ajax niet bereid was om de harde kern van de Toekomst te verwijderen om de wedstrijd uit te laten spelen. Dat is natuurlijk niet helemaal realistisch. Ajax kòn niet aan de eis voldoen om het 100-tal hooligans van het terreintje verwijderen met een ondertal van goedwillende steward. Hadden ze het geprobeerd, dan waren er ongetwijfeld massale vechtpartijen uitgebroken en zou de algehele veiligheid in het geding zijn gekomen.Ik ben het er natuurlijk ook helemaal mee eens dat er door Ajax en de politie zwaar gefaald is. Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk dat de gast die in Londen een Telegraaf-verslaggever sloeg, prominent vooraan stond. Ajax blijft uiteraard verantwoordelijk in eigen huis en heeft gewoon zwaar gefaald en de risico’s zwaar onderschat.
 
buitenspelval
 
9
8 juni 2019 om 09:55
Lekker kortzichtig om enkel Ajax en Heitinga de inschattingsfout in schoen te schuiven. Dat is wel erg simplistisch gesteld.Heitinga opperde het idee, Ajax onderzocht de mogelijkheden, de politie ging akkoord zonder inzet van mankracht en Feyenoord gaf ook zijn toestemming. Het is goedgekeurd door alle partijen, wat in mijn ogen naïef en onverantwoord is. Ajax, Feyenoord en de politie hebben de potentieel explosieve situatie compleet verkeerd ingeschat. Ajax dacht de harde kern onder controle te hebben, Feyenoord dacht dat de familieleden zich gedecideerd zouden gedragen en de politie dacht dat een vijftigtal stewards wel indruk genoeg zou maken op een stel hersenloze hooligans met een bewezen autoriteitsgebrek.Het is vooral van den gekke dat zowel Ajax, Feyenoord en de politie dachten dat dit mogelijk was. Zeker gezien de ongeregeldheden een weekje of wat daarvoor, toen een wedstrijd tussen een jeugdselectie van Feyenoord en een Amsterdamse amateurclub al uit de hand was gelopen door supporters die zich misdroegen.
 
Orgullo
 
55
8 juni 2019 om 10:04
Wat een onzin. Waarin hebben die moeders zich dan niet gedecideerd gedragen? Omdat ze zijn gaan klappen bij een aanval van Feyenoord? Dit is gewoon een blunder van jewelste van Ajax.
 
frietmet
 
22
8 juni 2019 om 10:15
Ah, dus jij vind dat ouders die hun kinderen aanmoedigen en meeleven met de wedstrijd aan het uitlokken zijn??
 
buitenspelval
 
4
8 juni 2019 om 10:18
@OrgulloKom op zeg. Denk je dat er geen overgeladen haantjes (mvaders en broers) tussen de ouders en overige familieleden van de Feyenoord-spelers zitten? Er werd naar verluidt provocerend gezwaaid na een kans van Feyenoord naar een horde hersenloze hoogigans.... Hoe dom kun je zijn....Met gedecideerd gedragen bedoel ik uiteraard, de wijze waarop de familieleden vooraf geïnstrueerd zijn door de Feyenoord-verantwoordelijken en begeleiders. Ingetogen gedragen, geen provocerende uitingen, et cetra. Daar hoort zwaaien naar de harde kern natuurlijk niet bij.Onzinnig om te denken dat er enkel lieve, onschuldige mama’s van Feyenoordtjes op de tribune mochten plaatsnemen. Er zaten waarschijnlijk ook stoere vaders en broers tussen enz. Daarnaast zijn ook niet alle mama’s in zijn algemeenheid zo lief als jij ons wil doen geloven
 
buitenspelval
 
3
8 juni 2019 om 10:24
@frietmetAls je de berichtgeving een beetje gevolgd hebt, dan weet je ook, dat er ouders (lees fanatici) tussen de familieleden zaten, die uitdagend, of zo je wilt provocerend zwaaiden naar de harde kern na een kans. Dat is vergelijkbaar met een grommende pitbull aan de oren trekken. Jammer, maar het is niet anders. Meeleven en aanmoedigen met de wedstrijd is natuurlijk helemaal goed, maar helaas was dat blijkbaar niet alleen in de praktijk zo.gegaan.
 
Orgullo
 
30
8 juni 2019 om 10:30
@buitenspelval. Wat heb jij voor logica? Ja het zou hypothetisch kunnen dat er ook breedgeschouderde agressieve ouders tussen zitten, maar die kans is nogal wat groter dat er malloten tussen zitten als je doodleuk de harde kern uitnodigt voor die wedstrijd. Bovendien hebben die ouders alle recht bij de wedstrijd van hun kinderen zijn. Werkelijk verwonderlijk in wat voor bochten jij aan het kruipen bent om maar niet Ajax te hoeven bekritiseren.
 
frietmet
 
24
8 juni 2019 om 10:35
@buitenspelval praat het maar goed wat de Amsterdamse harde kern heeft gedaan, het lag aan een provocerende armbeweging van een puisterig puberbroertje van een der Feyenoorders. Als Ajax/Heitinga nou andere supporters dan deze malloten had uitgenodigd was er niks aan de hand geweest. Er wordt altijd gezegd dat het maar een klein groepje is die het verkloot, een paar honderd, terwijl er in de Arena duizenden sfeermakers zijn; maar nee Heitinga vind het nodig om de raddraaiers uit te nodigen. Als je ziet dat die primaat die in Londen een Telegraaf journalist sloeg op de toekomst is, dan weet je toch genoeg?
 
buitenspelval
 
4
8 juni 2019 om 10:41
@OrgullaWaar heb ik het in hemelsnaam over ‘breedgeschouderde agressieve ouders’ Je legt me woorden in de mond. Lees nou gewoon wat ik zeg en dat is in de kern, dat er provocerend door iets te fanatieke ouders werd gezwaaid naar de harde kern van de F-Side, die juist zaten te wachten op een aanleiding om los te gaan.De aanleiding voor de trieste aanval van de hooligans op de kleine groep familieleden is daarmee toch duidelijk? Ik zeg toch ook nergens dat ik vind dat de ouders geen recht hadden om bij de wedstrijd vam hun kinderen te zijn? Wat is dat toch dat jij mij vanalles in de mond probeert re leggen? Wat ik je probeer duidelijk te maken is, dat er niet alleen lieve, zoete mama’s zaten, maar ook papa’s en broers, waarvan eer deel zo onnozel was de harde kern uit te dagen met zwaaien. Dat zijn feiten, dat geen hypothetische onzin. Daarmee hoef ik me niet in allerlei bochten te wringen.
 
buitenspelval
 
3
8 juni 2019 om 10:51
@frietmatTjonge, nu praat ik ineens goed wat de harde kern heeft uitgevreten, het moet niet gekker worden....Als je niet begrijpend wenst of kunt lezen, dan zie ik verder ook geen soelaas meer om nog verder een discussie te voeren. Ik heb mijn punt (de gezamelojke verantwoordelijkheid lag bij Ajax, Feyenoord en de politie; het uitdagen en reageren bij de betrokkenen) nu een paar keer proberen te verduidelijken, maar als je het wilt lezen, zoals je nu doet, dan houdt het verder op en gaat ik mij verder niet meer vermoeien met typen en praten tegen een muur.Ik stop dan ook met deze zinloosheid en dingen die mij in de mond worden gelegd door vreemde conclusies die uit uit mojn woorden worden getrokken. Ik hoef me niet te verantwoorden om dingen die ik niet zo gezegd of bedoeld heb.@Orgulla en frietmet, een fijne dag nog verder,
 
fcdc1
 
13
8 juni 2019 om 12:00
@buitenspelval, Je doet er wel alles aan om de verantwoordelijkheid bij de Politie en Feyenoord neer te leggen.Ten eerste is de Politie akkoord gegaan onder bepaalde voorwaarden. Voorwaarden die Ajax zegt na te komen , daarmee ligt de verantwoordelijkheid niet meer bij de Politie maar bij Ajax zelf.Feyenoord neemt maatregelen door alleen ouders en vrienden mee te nemen en treft daarmee zijn verantwoordelijkheid.Wat voor maatregelen heeft Ajax precies genomen? Screening bij supporters? Supporters verwijderd van hun terrein? Een dermate goede beveiliging? Het antwoord is nee ! Behalve een uitemate zwak bericht in de media heeft Ajax niks gedaan om deze wedstrijd goed te laten verlopen.
 
buitenspelval
 
0
8 juni 2019 om 12:23
@fcdc1Nee hoor, daar doe ik niet alles aan. Ajax is oo de eigen Toekomst eindverantwoordelijk voor het rijlen en zeilen. De ongeregeldheden kun je op de eindverantwoordelijkheid van Ajax schrijven.Zoals er in het artikel als staat in een verklaring van de politie, zagen àlle partijen het als een testcase op toelating bij de Klassieker en is het ook in goed overleg met Feyenoord besloten. Daarmee schuif ik niet alle verantwoordelijkheid bij Feyenoord en de politie, of wel? Het is daarom natuurlijk te simplistisch om te stellen dat Feyenoord enkel verantwoordelijkheid treft voor de meegenomen familieleden en vrienden. Daarmee uiteraard niet zeggende dat het allemaal in de schoenen van Feyenoord is te schuiven. Maar met de gezamelijke afspraak om het als testcase te beschouwend treft het natuurlijk ook medeverantwoordelijk.
 
mallepietje
 
3
8 juni 2019 om 12:49
Wat had Feyenoord dan moeten zeggen? "Nee wij willen niet dat er thuissuporters aanwezig zijn!" Lijkt me dat ze niet veel keuze hadden dan "toestemmen"
 
buitenspelval
 
0
8 juni 2019 om 12:58
Bottleneck in het hele verhaal is, dat alle partijen het als testcase beschouwden en het daarmee ook de instemming had van Feyenoord. Natuurlijk had Feyenoord in het overleg protest kunnen aantekenen en een stokje kunnen steken voor het plan. Daar voer je toch ook een overleg voor? Het is toch noch enkel het lijdende voorwerp zonder stem? Feyenoord wilde blijkbaar ook een testcase, met de restrictie dat zij enkel familieleden meenamen. Zoals gezegd is Ajax hoofdverantwoordelijk voor het incident, maar zijn alle betrokken partijen mede-verantwoordelijk voor het mislukken van de testcase
 
Masterm1nd
 
47
8 juni 2019 om 09:25
En dan die ontslagen directeur Arisz hier publiek aansprakelijk voor houden, wat een schande. Ik neem aan dat Heitinga hier dan ook per direct voor ontslagen wordt of zullen ze hem nu anders behandelen omdat het een ex speler is?Hetzelfde geldt voor Van der Sar mocht achteraf blijken dat hij hier toch vanaf wist. Levensgevaarlijke gekken uitnodigen voor een kinderwedstrijd, wat een gestoorde.
 
buitenspelval
 
8
8 juni 2019 om 09:41
Rutger Arisz is ‘in goed overleg’ vertrokken na een reeks van misdragingen en disfunctioneren. Die man heeft niet enkel op basis van dit incident de club moeten verlaten.Als Operationeel directeur viel de coördinator van de randzaken rond deze wedstrijd waarschijnlijk wel onder zijn verantwoordelijkheid en is het wellicht de druppel, die de emmer deed overlopen, maar zo simpel als jij het stelt is natuurlijk onzin.
 
Yuka
 
32
8 juni 2019 om 09:26
Hieruit blijkt maar weer eens dat deze zogenaamde harde kern de dienst uit maakt bij Ajax. De directie en in dit geval ook Heitinga durven deze gasten niets te weigeren. Het zegt overigens ook weer alles over deze eencelligen dat ze zelfs dit soort wedstrijden als "supporters" verkloten.
 
Leicester
 
18
8 juni 2019 om 09:40
Hiermee bewijst Heitinga natuurlijk een enorm domme dwaas te zijn. De harde kern uitnodigen bij een jeugdwedstrijd met Feyenoord. Bij de volwassenen is dit een reden voor stalen kooien en een grote politiemacht. Wat mij betreft mag Johnny weg bij Ajax. Ajax moet dit gewoon niet toestaan. Slecht leiderschap.
 
Maykel24
 
6
8 juni 2019 om 09:41
Wat een misleidend stuk - ze waren er niet op persoonlijke uitnodiging van Heitinga ofzo. Heitinga heeft aangegeven dat wat hem betreft supporters aanwezig moesten kunnen zijn. Daar zijn uiteindelijk dus Ajax, Feyenoord en de politie mee akkoord gegaan. Dat die mensen er waren was dus geen verrassing voor alle partijen en dat het toch uit de klauwen liep is de verantwoordelijkheid van die hooligans en Ajax, niet van Heitinga.
 
Orgullo
 
13
8 juni 2019 om 09:42
Haha dit verhaal wordt echt met de week gênanter. Wat voor een malloot denkt nu dat dit een pico bello idee is? En waarom is er niemand in die organisatie die zo iemand eens van repliek dient?
 
fcdc1
 
31
8 juni 2019 om 09:43
Van enige bereidheid is nu geen sprake meer! Dat was de reactie van Ajax op het besluit van Feyenoord om zich volledig terug te trekken uit het overleg. We kunnen uit dit bericht wel concluderen dat Ajax zelf geen enkele vorm van bereidheid heeft getoond.
 
HijNiet!
 
30
8 juni 2019 om 09:47
Het is toch te lachwekkend voor woorden dat ze dat durfden te zeggen? Ajax` gehele leiding is doordrenkt van angst om een deel van de fans terecht te wijzen. Feestjes mee vieren in Turijn en Madrid, dat willen ze dan nog wel, maar zodra er op de strepen gestaan moet worden blijft het dood en doodstil. Het is natuurlijk volkomen terecht dat Feyenoord niet meer met deze lieden wil praten, op deze manier is een constructief overleg totaal onmogelijk.
 
ENOHbaws
 
8
8 juni 2019 om 09:43
Dit is natuurlijk echt een enorme inschattingsfout geweest van Ajax in het algemeen en Heitinga in het bijzonder. Ik snap overigens de houding van dit deel van de ‘harde kern’ ook totaal niet. Ook in de hooliganwereld leveren dit soort acties geen enkele status op. Net als het nachtelijk bezetten van de tribunes van de Graafschap. Je zet er en de club maar ook de harde kern totaal mee voor schut. Daarnaast bereik je hier ook mee dat Ajax op den duur zal stoppen met het betrekken van fanatieke supporters in de overleggen. In elk opzicht gewoon een hele domme actie.
 
Heiko Herlich
 
9
8 juni 2019 om 09:46
Wat die hersenloze niet beseffen dat hier vanuit de Feyenoord hoek reactie op gaat komen en dat bij wijze van spreken Ajax -08 op een zaterdagochtend op varkenoord de dupe is en belaagd wordt.. is niet ondenkbaar..
 
Orgullo
 
13
8 juni 2019 om 09:56
Ik hoop het vurig van niet en dat ze boven dit proleten gedrag staan. Maar zou zo maar kunnen gebeuren inderdaad.
 
daveke
 
19
8 juni 2019 om 10:02
Er gaan op supporterssites van feyenoord wel oproepen om de f side een keer aan te pakken. De Feyenoorders zijn helemaal klaar met het gedrag van de f side en hebben ook al bijval gekregen van supporters van ADO. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat het feyenoord kamp met iedereen die zich daarbij aansluit binnenkort de confrontatie opzoekt met de f side.
 
curtazimo
 
0
9 juni 2019 om 01:27
Dit gezeik ga je krijgen; van kwaad tot erger... Overigens, de oude garde F-Side is ook redelijk klaar met deze Ultra’s begrijp ik...
 
curtazimo
 
1
9 juni 2019 om 01:30
Tijdens de heenwedstrijd op Varkenoord zijn r al dingetjes gebeurd waar je weinig tot niets van hoort/leest. Net zoals t akkefietje bij Swift... het gaat over en weer en t wordt steeds erger lijkt t. Deze mafkezen vinden voor alles wel n excuus om te rellen lijkt t.
 
Skylab
 
3
8 juni 2019 om 09:52
Uiteindelijk is de Schaal toch binnen...links om of rechts om....gaat toch om het resultaat dus waarom zou Heitinga moeten boeten?
 
VoetbalVreugd
 
17
8 juni 2019 om 09:54
Dit soort incidenten heeft toch werkelijk niets te maken met de sportieve prestaties van z'n elftal?
 
Trissy
 
16
8 juni 2019 om 10:10
Het zal bureaucratisch gezien allemaal wel niet mogelijk zijn bij de KNVB, maar ik vind dat ze de Schaal met terugwerkende kracht moeten afnemen van Ajax o19. Notabene de trainer/coach blijkt verantwoordelijk voor het toelaten van de harde kern en dus het uiteindelijk uit de hand lopen ervan... Van mij hoeven ze dan niet perse het kampioenschap aan Feyenoord te geven, maar dan maar een seizoen zonder kampioen. Heel jammer voor de kinderen die hebben gespeeld, maar zo wordt er misschien een keer ingezien door clubs dat hooligans aangepakt moeten worden.
 
VoetbalVreugd
 
8
8 juni 2019 om 09:53
Tja, Heitinga... Ik neem hem al niet meer serieus sinds hij als geblesseerde voetballer tussen de harde kern ging zitten. Wit voetje halen bij je achterban, waarom in Godsnaam? Dit incident verbaast me niet eens, wat een oerdom persoon.
 
007
 
6
8 juni 2019 om 09:55
Ajax heeft zich gigantisch in hun vingers gesneden. Ik ben zeker dat andere clubs ook heel wat door de vingers zien als het gaat om hun harde kern. Er zijn genoeg spelers die zeer geliefd zijn bij de harde kern, Heitinga is daarin echt niet alleen. Er is nu alleen een groot probleem en dat is omdat het geweld zo duidelijk naar buiten komt. De club heeft nu echt een probleem. Helaas is dit gebeurt bij degene die ik al jaren steun.
 
foebele
 
13
8 juni 2019 om 09:55
De vraag is waarom Ajax dit allemaal laat gebeuren. Heitinga wordt door Ajacieden op handen gedragen en een ‘echte Ajacied’ genoemd. Als de definitie van een echte Ajacied een middelmatige voetballer is met beperkte intellectuele vermogens zou ik niet trots zijn op het predicaat ‘echte Ajacied’. Hier zit echter wel het probleem met Heitinga. Hij is populair bij een deel van de aanhang juist vanwege zijn beperkte denkvermogens. De harde kern van menig voetbalclub staat over het algemeen uit idioten. Deze identificeren zich met Heitinga omdat hij een van hen is. Vanwege deze populariteit bij dit supportersdeel kan Ajax moeilijk om hem heen. Dit zag je bij zijn terugkeer als speler, hij werd toch teruggehaald ondanks dat hij allang het niveau niet meer had. We zien het bij zijn aanstelling als jeugdtrainer, totaal ongeschikt maar hij wordt toch aangesteld. En we zien het nu, extreem slecht idee om de harde kern toe te laten bij deze wedstrijd, maar het gebeurt toch.
 
Mesh
 
6
8 juni 2019 om 09:59
Wat een drama zeg.....boeiende reacties allemaal hier! Kan alleen maar waarderen, gebaar van Heitinga naar harde kern toe. Dat het een BEETJE (paar van die blaffende honden) uit de hand loopt ....
 
Yelle
 
1
8 juni 2019 om 10:06
Dat is toch wel ff een inschattingsfout zeg, belanchelijk! Hier volgt vast een goed gesprek uit. Ook goed om te zien dat deze wedstrijd vooraf al als een test-case bekend stond en die reactie van Ajax nadat Feyenoord niet meer wilde praten over uitsupporters toelaten dus als een tang op en varken sloeg.
 
Arnavut1
 
2
8 juni 2019 om 10:08
Als ik zo n fatale fout maak op werk, word ik op het mathe geroepen om mijn functioneren te bespreken. Benieuwd naar de consewuenties voor hem. Niet echt een slimme actie.,
 
daveke
 
4
8 juni 2019 om 10:09
Het is ook wel duidelijk dat niet van der sar of overmars het voor het zeggen hebben in Amsterdam maar de f side. Deze groep is de baas bij ajax. Ze bepalen nog net niet het aan het verkoop beleid. Maar de directie is doodsbang om stappen te ondernemen dus laten ze deze mannen maar gewoon hun gang gaan
 
hansje1969
 
5
8 juni 2019 om 10:40
Sar komt inderdaad weer met een slap antwoord in plaats van met de mededeling dat dit tuig een keer geweerd gaat worden bij Ajax en er nu ook daadwerkelijk stappen worden genomen. Dit schorem komt er gewoon weer mee weg
 
Silencioo
 
1
8 juni 2019 om 10:10
Juist die "supporters" uitnodigen waarbij je de grootste kans op trammelant hebt. Blijkt wel dat dat soort gasten zich gewoon echt niet kunnen gedragen en een enorm kort lontje hebben. Laatste tijd zijn ze wel vaak negatief in het nieuws. Al heeft natuurlijk elke club zo'n groepje debielen.
 
MancunianB
 
7
8 juni 2019 om 10:20
Gewoon een weiland afhuren. Ajax erin Feyenoord erin. Zoek het lekker uit met zijn allen. Maar niemand eruit. Stelletje pipos beetje familie lastig vallen. Als het er op aan komt zijn ze nog niks waard ook. Ik heb het idee dat Ajax supporters zulke incidenten opzoeken om de naam van theater publiek af te gooien nu het weer beter gaat. Allemaal onzin. Ik heb het idee dat de Feyenoord supporters veel meer eer hebben en bewust incidenten proberen te vermijden.
 
daveke
 
5
8 juni 2019 om 11:15
Feyenoord werd lange tijd gezien als de club met aggresieve supporters die uitwaren op geweld en natuurlijk zullen ze er nog wel zijn maar ik denk dat de f side deze status wel heeft overgenomen
 
est-1913
 
7
8 juni 2019 om 11:19
Dat idee heb ik ook. Bij Den Haag, Utrecht en Feyenoord is de hooligancultuur flink afgenomen het afgelopen decennia. Ajax lijkt er zelfs een groeiend probleem mee te hebben. Tijd om hard in te grijpen.
 
linksbuiteadem
 
6
8 juni 2019 om 10:26
Goeie actie juist! Nu heb je de klassieker met publiek getest op kleine schaal en dat gaat al mis, weet je meteen dat je de komende 20 jaar dus geen supporters moet toelaten (eigenlijk zou er ook thuispubliek bij klassiekers mogen komen). Dit is niemand's schuld behalve die van de zielige eencelligen. Blijkbaar is een levenslang stadionverbod nog altijd moeilijk uit te voeren...
 
frietmet
 
5
8 juni 2019 om 10:44
Hieruit blijkt eigenlijk dat niet de uitsupporters maar juist de thuissupporters het probleem zijn. Ik zeg geen thuissupporters meer bij de Klassieker, enkel uitsupporters toelaten
 
dendenchofu
 
22
8 juni 2019 om 10:26
Ik vind her echt gestoord eigenlijk dat er hier een paar VZ-veteranen zijn die dit gewoon nog proberen goed te praten zeg. De fans van Ajax zijnde realiteitszin compleet uit het oog verloren helaas. Hoe dom kun je zijn om A. Deze gasten uit te nodigen en vervolgens geen eens goede politiebeveiliging te regelen. En B. Daarna nog met een grote bek zeggen ‘er is geen bereidheid van Feyenoord kant’. Niet te geloven hoe Ajax directie de media bespeelt. Eerst alles faliekant uit de klauwen laten lopen en dan klagen dat Feyenoord slim genoeg is om gevaarlijke hooligansituaties te ontwijken. De wereld op zn kpp
 
Orgullo
 
11
8 juni 2019 om 11:17
Ik vind het wonderlijke inderdaad nog dat Ajax eerder deze week doodleuk een grote muil opentrekt over het gebrek aan bereidheid om uitsupporters toe te laten. Als je net zo'n kapitale blunder hebt begaan zou iets meer bescheidenheid wel op z'n plek zijn.
 
curtazimo
 
2
8 juni 2019 om 10:38
Ach, iedereen kan hier wel de zwartepiet aan Heitinga geven, heel slim is t idd niet, maar welke slimmerik heeft in zijn (haar?) wijsheid besloten dat beide supportersgroepen op 1 tribune konden, met slechts een paar stewards als scheiding... Het uitvak was leeg...
 
frietmet
 
7
8 juni 2019 om 10:46
Een uitval voor ouders en broers/zussen? Doe normaal joh, ze hadden die harde kern in hun eigen uitvak moeten doen
 
curtazimo
 
0
9 juni 2019 om 00:44
Ik zeg nergens dat de ouders t uitvak in moeten hoor...
 
Orgullo
 
9
8 juni 2019 om 11:17
Beide supportersgroepen? Waar heb je het over?
 
curtazimo
 
0
9 juni 2019 om 00:48
Wat snap je niet aan “beide supportersgroepen op 1 tribune”? (Niet bashend bedoeld trouwens) De supporters van Feyenoord en Ajax zaten naast elkaar op de tribune.
 
domburg
 
6
8 juni 2019 om 10:42
Heitinga staat en stond niet als de meest snuggere gekend. Dat net Heitinga blijkbaar de macht heeft bij Ajax om zulke beslissing te nemen is heel raar en haalt het niveau van heel de Ajax organisatie en bestuur naar beneden.... Vreemd dat dit allemaal zo maar kan maar het is toch wel overduidelijk dat Heitinga terug op zijn plaats moet gezet worden en vooral hem minder belangrijk maken.
 
DeRede
 
5
8 juni 2019 om 10:48
Volgende miniklassieker als Feyenoord aanhangers de familie van de Ajax spelers een fantastische dag bezorgen: vriendelijk en netjes ontvangen, ze drinken aanbieden en zorgen dat ze zich op hun gemak voelen. Daarna, hopenlijk met voor de familie een verlies op zak, netjes uitzwaaien met zn allen. Een hardere klap in het gezicht van die idioten uit Amsterdam is niet mogelijk.
 
boereke
 
0
8 juni 2019 om 10:50
Voor alle flapdrolle die nu de schuld gaan geven op een trainer die probeert iets de doen uit goedheid. Het zijn de paar mensen die een veel te kort lontje hebben en kinderen bang maken door zo op hun af te stormen.Waar is hun verstand gebleven ? Druk er zelfs nog op te wedden dat ze dit ook nog doen bij de D elftallen .Doe normaal en hou het gezellig en geniet van je ploeg welk niveau ze ook spelen.
 
Spydix
 
1
8 juni 2019 om 10:51
Heitinga en de woordvoerder hebben hier echt blunders begaan. Het hinken op twee gedachten geeft zijn onbekwaamheid aan. Immers, de situatie die in de pers gecreëerd wordt is voor velen de waarheid en daar moet je dus op acteren. Daarnaast kan je in het statement de feitelijkheden benoemen, zodat iedereen weet wat er echt gebeurd is. Een dikke onvoldoende voor beide heren.
 
lord
 
5
8 juni 2019 om 10:55
Hwitinga natuurlijk niet de slimste, dat hoor je al als je hem hoort praten, maar deze uitnodiging slaat natuurlijk alles. Als je niet kan bedenken dat hier een enorm risico aan zit..... ook een beetje een hielenlikker naar de harde kern toe., maar dat was ook al bekend
 
Fc Scheidsrech
 
2
8 juni 2019 om 11:17
Heitinga is niet snugger, wist iedereen al 10-12 jaar... Maar hoe dom en snugger zijn Ajax, Feyenoord en de Politie wel niet dat ze dit toelieten?
 
 
1
8 juni 2019 om 11:20
Nou getest en gezakt (verrassemd man). En nu? Levenslang stadion verbod? Of volgende keer beter?
 
El Fenomeno
 
16
8 juni 2019 om 11:21
''in de eerste helft ging het al mis op de tribune. Het Rotterdamse publiek zou een provocerend gebaar hebben gemaakt, waarna Amsterdamse hooligans op hun afstormden.'' Nee, het ging al mis vanaf minuut één. Telkens spreekwoorden met kakkerlakken, bommen en ziektes over Feyenoord en niemand die er wat aan deed. ''na het staken van de wedstrijd gaven de bezoekers aan dat zij het duel alleen uit wilden spelen als de hooligans van Ajax het sportpark zouden verlaten. De Amsterdamse clubleiding kon niet aan deze wens voldoen, waarna de meegereisde supporters vanuit Rotterdam de bussen in gingen.'' Toch bizar als je dit leest, Ajax durft of kan het niet aan? Met al dat geld wat ze hebben de volgende keer geen vijftig maar vijfhonderd beveiligers aanstellen en al die hooligans weigeren. Het is natuurlijk bizar dat die Telegraaf mepper daar rondliep en weer vooraan stond, hopelijk komt die nog eens de verkeerde tegen. Verder zegt het wel wat dat Ajax niet welkom is in Utrecht, Den Haag en Rotterdam, de laatste jaren komen ze telkens negatief in het nieuws. Wordt ook tijd dat de straffen in Nederland hoger worden zodat die tuig eens vast komt te zetten, net als die gasten in Londen nu moeten doen.
 
Adzevedo
 
3
8 juni 2019 om 11:40
Ajax is gewoon welkom in Utrecht. Het verbod voor ADO uit stamt uit 2006 en was volkomen begrijpelijk en terecht. Dat van de klassieker uit 2009 (waar toen overigens niet eens zoveel aan de hand was die editites). Dat er bij ADO uit geen sprake van normalisatie is geweest dat ligt echt vooral aan de kant van Ado. Dat er bij de klassieker geen voortgang is geboekt is voor een groot gedeelte aan gedragingen uit onze eigen achterban te wijten die schijnbaar telkens vlak voor de deadline een nieuw moment aangrijpen om de boel te verstieren. Voor de rest ga ik volkomen mee in je betoog!
 
 
1
8 juni 2019 om 11:47
Afspiegeling vd maatschappij is het. Overal is haat onder elkaar, het wordt steeds gekker. Als er niet veel harder gestraft gaat worden zal hier nooit een eind aan komen. Ik ben Feyenoorder maar begrijp die onderlinge haat echt niet. Hoe kun je nou iemand haten voor voetbal.
 
Adzevedo
 
3
8 juni 2019 om 11:34
Verbazing 1 : Heitinga komt op het idee een jongens van de harde kern voor een beladen jeugdduel uit te nodigen. Verbazing 2 : Ajax (bij monde van vormalig operatationeel directeur Arisz) gaat hiermee akkoord Verbazing 3 : Feyenoord gaat akkoord, maar gaat wel beleidsbepalers thuis houden. Wat een amateuristisch verhaal is dit toch zeg, kots misselijk word ik ervan. We waren op weg naar normalisatie en voor het eerst sinds jaren kwamen uitsupporters bij de klassieker langzaam dichtbij. En dan ga je de harde kern uitnodigen voor een duel wat al niet normaal kan worden afgewerkt worden. Niet dat iemand bij de club dan even op het idee komt om te zeggen : John, we snappen je wens om de relatie met de achterban goed te houden, maar dit lijkt ons niet verstandig. Schijnbaar was het toezicht op wie er kwamen ook niet helemaal grondig, want ook daarna hadden nog keuzes gemaakt kunnen worden in wie je wel of niet toeliet. Het feit dat twee Feyenoord bestuurders al uit voorzorg weg bleven om niet als provocatie te werken is al te gek voor woorden.die moeten gewoon normaal aanwezig kunnen zijn en die wedstrijd volgen van hun club. Dan weet je toch dat het niet goed zit, en toch gaat men akkoord? Het is gelukkig zo dat Ajax de adviezen van de politie heeft opgevolgd en extra stewards heeft ingezet, waardoor inderdaad voorkomen is dat het echt uit de hand liep. Dit mogen de betrokken zich aantrekken, aangezien Arisz al weg is geld dat dus voor Van der Sar en John Heitinga.
 
Tres
 
1
8 juni 2019 om 11:48
Het is volgens mij nu tijd dat de Knvb een statement gaat maken. Als bezoekers lijden onder het bezoek aan een wedstrijd dan moet de Knvb haar verantwoordelijkheid nemen en het niet overlaten aan de clubs. Dat doorgesnoven figuren een aanleiding zoeken om los te kunnen gaan op elkaar, doe dat ergens buiten het stadion. Maar laat de anderen dat doen waarvoor zij zijn gekomen. Het weglopen voor je verantwoordelijkheid is het laagste wat je kunt doen. Zo sta ik in het leven. Dat duizenden en duizenden niet naar een wedstrijd kunnen vanwege het losgeslagen gedrag van een groep hooligans.... Ik schud mijn hoofd. Binnen geen ander iets in Nederland kan dit voorkomen.
 
pinko
 
1
8 juni 2019 om 11:50
Nou, na deze proef met de harde kern van Ajax supporters aanwezig bij dit kampioensduel tussen Ajax en Feyenoord onder 19, kunnen er twee conclusies worden getrokken: nooit meer uitsupporters bij duels tussen Ajax en Feyenoord op welk niveau dan ook; en Ajax kan de waarschijnlijk bij hen bekende hooligans fikse stadionverboden opleggen. Maar dat laatste moet je wel durven - wat overigens ook voor de politiek geldt. Afgaande op de reactie van van der Sar na deze wedstrijd weet je eigenlijk al dat hij alleen bij het verdedigen van het doel tijdens zijn actieve voetbalcarriã¨re een rechte rug had....
 
Rikkie7
 
3
8 juni 2019 om 11:50
Werkelijk bizar om te zien. Hoe kun je nou zó boos worden bij een potje voetbal? Gefrustreerd of teleurgesteld zijn snap ik, maar die voorste gast in dat filmpje flipt gewoon helemaal uit.
 
 
0
8 juni 2019 om 12:33
Hoe stom het ook klinkt, het boos worden snap ik nog wel (alleen de manier waarop dan weer niet). Ik vind het veel vreemder dat er mensen zijn die bedenken om deze idioten uit te nodigen zonder extra beveiliging. Ja, er waren stewards, maar iedereen die wel eens in een stadion komt die weet dat je met 50 stewards zelfs moeite hebt om 20 raddraaiers in bedwang te houden. Ajax snapt niets van haar eigen supporters en de beslissing had natuurlijk nooit genomen mogen worden.
 
Boris19
 
5
8 juni 2019 om 12:30
Heitinga en Ajax nodigen die lui niet voor niets uit. In de tekst wordt gesproken over dat ze wilde dat ze sfeer zouden maken, maar iedereen kan van te voren al op zijn vingers natellen wat de F-Side gaat doen. Het was Heitinga/ajax vooral te doen om een vijandig sfeertje te creëren, waar de spelers van Feyenoord dan hopelijk onder zouden bezwijken. En dan achteraf weer de excuses dat ze dit soort figuren niet in de hand kunnen houden en dat er altijd een aantal gekkies zijn die het voor de rest verpesten. Makkelijk gezwets. Heitinga en Ajax hebben het deze keer verpest.
 
Retba
 
5
8 juni 2019 om 12:33
De enige reden dat hij dit heeft gedaan is om alles en iedereen van Feyenoord te intimideren. Waarom zou je anders een groep criminelen uitnodigen bij zo’n wedstrijd? Gewoon een bewussie van Heitinga en dat loopt verkeerd af. Terecht dat Feyenoord de gesprekken over bezoek van uitsupporters is gestopt. Gasten zijn niet te vertrouwen en zijn nog dom ook.
 
Sempros
 
5
8 juni 2019 om 12:34
Bizar om te zien hoeveel mensen hier de gang van zaken krampachtig blijven verdedigen. Dit kan toch gewoon niet jongens? Dat Ajax als de dood is voor hun harde kern wisten we al langer, maar dat ze ze nu nota bene zelf gaan uitnodigen is letterlijk alle realiteitszin te buiten. Heitinga en iedereen die operationeel verantwoordelijk was voor deze wedstrijd dienen op het matje geroepen te worden.
 
Hellevoet51
 
8
8 juni 2019 om 12:34
Ik vind de verontwaardiging heel vreemd. Als je dagelijks het nieuws volgt dan weet je dat ze in Amsterdam hun eigen regels hebben. Een kamerlid zei dat Amsterdam steeds meer een vrijstaat wordt. Regels worden aan hun laars gelapt. Quote bekende Nederlander die toevallig in Amsterdam woont:" Amsterdam vertrut. Halsema wil steeds meer dat we ons aan de regels houden". Commentaar op de snorfiets regels. Wij zijn Amsterdam en doen wat we zelf willen. En Ajax heeft geen tijd die zijn nog steeds bezig de daders te vinden die jaren geleden op de Toekomst Robin van Persie als jeugdspeler in elkaar geslagen hebben. Nee dan Engeland, daar zijn Ajacieden voor een half jaar cel veroordeeld. Hoe treedt politie in Amsterdam tegen bier blikjes gooien naar je burgermeester? Je waarschuwt spelers om te vangen??? Reactie van een zich belangrijke bn' er. :" Ik kan er toch wel om lachen". Ook nu zullen de raddraaiers niet gestrafd worden, terwijl ik vernomen heb dat de bekende journalist mepper pontificaal in beeld staat. Maar z'n baas mag het niet weten.
 
MiscRoots
 
7
8 juni 2019 om 12:40
Uiteraard wordt dit bekend gemaakt nadat het duel is overgespeeld. Zucht
 
Lucunculus
 
4
8 juni 2019 om 12:56
Vergeet ook niet dat de Knvb deze recidive niet voldoende heeft afgestraft. € 2500,= komt uit de fooienpot van Ajax. Ook de Knvb pakt niet door, maar ach.... van Ajax wisten dat al en eigenlijk van de Knvb ook. Fakkels bekeuren is makkelijker...!
 
Spijkenisser
 
1
8 juni 2019 om 13:01
Natuurlijk het toppunt van naïviteit! Je maakt een afspraak met je harde kern die een totaal slechte reputatie heeft in het naleven van afspraken, en jij denkt persoonlijk het mannetje te zijn dat ze naar je luisteren. In de politiek is dit een motie van wantrouwen. Wegwezen, niet geschikt.
 
Daalen
 
0
8 juni 2019 om 13:13
Nou gefeliciteerd, er is een zondebok gevonden. Kan iedereen lekker Heitinga de schuld geven van wat een stel hersenloze hebben aangericht.
 
RamonDiaz
 
0
8 juni 2019 om 14:48
Het is natuurlijk ook wel een beetje hersenloos om hersenlozen uit te nodigen. Heitinga is in zoverre fout dat je niet heel diep hoeft na te denken dat het erg onverstandig is om deze die hard “supporters” uit te nodigen, daarmee roept hij de kritiek over zichzelf af, Van der Sar is natuurlijk mede verantwoordelijk maar speelt slim verstoppertje met nietszeggende uitlatingen waar hij patent op lijkt te hebben.
 
 
1
8 juni 2019 om 14:50
Je kunt je afvragen wie hersenloze zijn: deze supporters of diegene die ze uitnodigde en denkt dat een aantal stewards ze in bedwang zou houden. Ik kies in ieder geval niet voor de supporters.
 
AFCDennis
 
2
8 juni 2019 om 13:45
Ze zijn zo duidelijk in beeld. Deze vandalen zouden gewoon 5 jaar lang geen supporterskaart van ajax mogen krijgen. Echt ... Ajax moet echt iets met deze beelden gaan doen ! Zij verpesten het voetbalplezier van zoveel goedwillende supporters. Daar kan wat mij betreft niet hard genoeg tegen opgetreden worden. Ik doe bij deze een beroep op het ajax bestuur om hier duidelijke en harde maatregelen tegen te nemen. Ik ben ajax supporter maar ik schaam me ervoor dat dit soort gasten zichzelf ook zo noemen !
 
kramer145
 
0
8 juni 2019 om 14:27
Laat dit een les zijn voor heitinga.. Zijn vertrouwen is hiermee ook beschadigd.. Je niet meer inlaten met dit soort tuig.
 
FRotank
 
0
8 juni 2019 om 14:38
Had wel gemogen, maar niet naast het uit-vak. Dat was vragen om problemen!
 
braveman
 
1
8 juni 2019 om 14:40
Ajax gaat niets met die beelden doen. Betalen grrag de boete van de van Praag club of te wel de Knvb ga eens terug naar 20 mei waar ajax liep te janken dat een aantal spelers vermoeid terug kwamen van het e.k. Onder 17 en spelen in ajax onder 19. Was kort dag en moest wat aan gedaan worden. Wie kunnen dat beter als een stelletje hersenloze zichzelf supporter noemende idioten die zomaar het lef hebben vrouwen en kinderen aan te vallen. Je kan wel 100 man beveiliging neerzetten maar als er 90 een shaggie staan te roken blijkt ook dit aantal een lachertje. Zelfs toen hun vriend Heitnga er bij kwam bleven de ogen bloed doorlopen. Het lachende gezicht van heitinga bij het definitief staken van de wedstrijd en zwaaien naar zijn helpers op de tribune sprak boekdelen. Het doel was bereikt. Kijken wat we komende jaren nog kunnen verzinnen voor onder 12. Al of geen ME. En dan nog boos zijn als de tegenpartij zegt we stappen uit het overleg. Namens de poltie,ggd en stewards in rotterdam bedankt voor deze juiste beslissing
 
Orgullo
 
0
8 juni 2019 om 16:11
Met andere wooden, jij denkt dat het doorgestoken kaart is?
 
Tres
 
0
8 juni 2019 om 18:05
Als dit werkelijk waar is en er is materiaal waarop dit staat geregistreerd dan zou ik dat graag willen zien. Op welke website? Graag............... Geen stemmingmakerij......
 
nutraal
 
0
8 juni 2019 om 15:43
Mijn mening is dat je supporters rellen gewoon moet afstraffen met puntenaftrek. Voor een boete of taakstraf of stadionverbod worden ze niet koud of warm van. Wellicht gaan ze nadenken wanneer zij de oorzaak zijn van mislopen mogelijke kampioenschap. Ik besef dat er vele zullen zijn die dit niet eerlijk of terecht vinden. Maar goed dit is slechts mijn mening.