Harde kern van Willem II geeft dreigende waarschuwing af aan relschoppers
Maandag, 25 januari 2021 om 23:38

Fanatieke supporters van diverse Nederlandse clubs hebben maandag van zich laten horen naar aanleiding van de rellen in meerdere steden de afgelopen dagen. Harde kernen van onder meer Willem II, Heracles Almelo, NEC en AZ hebben zich fel uitgesproken tegen de relschoppers en hebben beloofd om de politie te ondersteunen.

Na de rellen van zondagavond, waarin Tilburg-West het toneel was van zware vernielingen, wilde de harde kern van Willem II voorkomen dat er maandag opnieuw ongeregeldheden zouden uitbreken in de stad. Gevreesd werd voor rellen bij het Koning Willem II Stadion, waarvoor via sociale media werd opgeroepen. Supporterclubs KS79 en Amigos dos Amigos schreven in reactie daarop 'plunderingen en vernielingen in de stad Tilburg of aan eigendommen van ondernemers niet te tolereren'.

De harde kern van Willem II hield maandagavond met ongeveer vijftig man wacht bij het stadion. "We blijven zolang als het nodig is", liet een van hen optekenen door het Brabants Dagblad. "Ook na 21.00 uur. Daar hebben we wel een boete voor over. Dit is onze stad en die laten we niet vernielen." De sfeer bleef rustig en er werden geen relschoppers gesignaleerd. Rond 22.00 uur was iedereen weg bij het stadion.

Ook supportersgroeperingen van andere Nederlandse clubs lieten van zich horen. "Geen plunderingen en vernielingen in ONZE stad!", schrijft de supportersvereniging van MVV Maastricht. ''Voor degene die toch meent aan onze stad te moeten komen, we hopen dat de politie jullie vindt voordat wij dat doen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee." Ook de harde kern van NEC gaf een boodschap af. "Wij zullen dit niet toestaan. Onze winkeliers hebben het al zwaar en kunnen dit er niet bij hebben. Wij zullen dus onze stad verdedigen", schrijft de East Side & HKN op Facebook.

Meer nieuws
   
19:38
19:38
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
3
   
19:24
19:24
Manchester City sprankelt niet, maar houdt maximale druk op Arsenal
15
   
19:08
19:08
Marco Bizot gooit EK-kansen te grabbel met gruwelijke blunder
3
   
19:00
19:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
16
   
18:34
18:34
NAC Breda zet met moeizame zege op Jong PSV grote stap richting play-offs
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (78)

 
metaalverf
 
132
25 januari 2021 om 23:45
Beetje dubbel gevoel deze acties. Goed dat ze opkomen tegen relschoppers, maar er bestaat wel een grote kans dat het uitloopt op voor eigen rechter/politie-spelen met alle gevolgen van dien + dat ze de avondklok negeren en zo de kans op verspreiding van het coronavirus vergroten.
 
John Terry
 
281
25 januari 2021 om 23:50
Eens. De rationele mens in mij wil nog steeds het liefst dat ons rechtssysteem zich ontfermt over het relschoptuig. Maar man o man wat zou ik stiekem lekker gaan op een filmpje dat de koppen van een paar van die stumpers stevig bewerkt worden. Voel me daar aan de ene kant erg slecht over, maar aan de andere kant toch ook weer menselijk dat ik boos word als je ziet hoe ze zelfs ziekenhuizen bekogelen.
 
gomes1psv
 
9
26 januari 2021 om 09:05
Dubbel gevoel? Voetbalhooligans zijn toch geen haar beter? Alsof dat ineens een of andere nobele cavalerie is die ter elfder ure redding komt brengen aan de politie. Net waar de politie op zit te wachten ook, een groep ongedisciplineerde hoodies die gewoon hun kans zien om 'rechtmatig' te rellen. Vergeet niet dat voor dit soort uitschot eveneens miljoenen (belasting)geld opzij moet worden gezet om wedstrijdveiligheid te garanderen en relschade rond voetbalwedstrijden te vergoeden; een Ajax-Feyenoord mét supporters kost de samenleving elke editie 1 miljoen euro. Deze mensen geven echt niets meer om hun stad dan hun stadsgenoten die wel gewoon netjes binnenblijven en dat laatste zouden zouden zij ook moeten doen. Wat denken ze ook, dat ze ontzien worden met een clubsjaaltje ofzo? Als deze jongens in de wegstaan, kunnen ze net zo goed van vijf meter uit een waterkanon drinken!
 
martijnr12
 
2
26 januari 2021 om 13:39
Maar ik denk dat je eraan voorbij gaat dat deze hooligans niet per definitie gaan rellen. Andere vergelijking: ik ben het niet vaak eens met een Wilders e.d., maar in dit geval zou de inzet van het leger ook kunnen helpen. Niet omdat die meteen met scherp gaan schieten, maar omdat ze een afschrikwekkende werking hebben. De ME werkt toch meer als een rode lap op een stier dan dat die relschoppers er echt van onder de indruk zijn. Dat afschrikwekkende effect van de ME is een beetje weg; men noemt het niet voor niets een kat en muisspel. Ik denk dat doorgewinterde hooligans die door winkelstraten patrouilleren een redelijk goede afschrikwekkende werking hebben op dat reltuich tussen de 14 en 25 jaar. Die vangen liever een knuppel of waterkanon van de ME dan dat je wordt toegetakeld door hooligans. Dus in die zin snap ik best dat de politie - en dan bedoel ik de mensen in het veld, niet de hoge piefen - best tevreden zijn met deze acties van hooligans. Dat neemt niet weg dat je het onderscheid niet ziet en dat deze hooligans in een slecht geval ook knuppels kunnen vangen. Maar wellicht wordt dat enigszins afgestemd met de ME. Ik vind dit echt een prima initiatief en volgens mij werkt het ook aardig. Denk oprecht niet dat die harde kernen alleen maar uit zijn op confrontaties.
 
gomes1psv
 
1
26 januari 2021 om 15:23
Los van dat ik het helemaal eens ben met inzet van het leger en ook die hooligans de gemiddelde relpauper wel een extra keer doet nadenken, kan dit alles natuurlijk niet. Het Nederlandse leger mag volgens de wet helemaal niet ingezet worden tegen de eigen bevolking. En behalve dat die hooligans zelf ook in overtreding van de avondklok zijn, gaat de Nederlandse overheid natuurlijk mogelijk onderling geweld (want daar zijn deze goed bedoelende heren in de meeste gevallen zeker op uit, het winkelbehoud van ondernemers kan ze op wedstrijddagen ook niet schelen) niet faciliteren. Als het echt tot wekenlang avondconfrontaties komt, zal de ME gewoon versterkt worden; dan sluit ik niet uit dat eenheden met rubberkogels een eind aan de onlusten brengen. En ik juich het van harte toe. Met die jongen die een gat uit zijn been werd gebeten door een politiehond heb ik totaal geen medelijden en met het groepje stumpers op dumpert, waarvan één met hoofdletsel, dat in paniek een ambulance probeert te bellen evenmin. Lesje zelfverantwoordelijkheid.
 
theo uphus
 
25
25 januari 2021 om 23:51
Goed plan, nog meer groepen mensen die voor eigen rechter gaan spelen !
 
RyanBabel8
 
3
26 januari 2021 om 08:29
Ja, maar langs de andere kant hebben we heel veel mensen die middels een toetsenbord en telefoon het online verafschuwen, maar dat levert ook niet het gewenste effect op. Daarnaast rolt iedereen over elkaar om op tv hun zegje te doen, maar ook die staan verder aan de zijlijn. Ja, dan gaan mensen uit de stad zelf hun stad beschermen. En zo'n boodschap komt misschien wat harder aan dan de roep: je krijgt een strafblad.
 
gomes1psv
 
7
26 januari 2021 om 09:06
Zeker een goed plan, de eerste balkanoorlog in de jaren '90 is ook zo begonnen. Supportersgroepen die elkaar gingen bevechten toen de politiek er niet meer uit kwam, en toen de vuisten en stenen voor kalashnikovs en granaten werden vervangen kwam ze ook dagelijks in het nieuws. Te gek man, rechtstaat ondermijnen!
 
RyanBabel8
 
2
26 januari 2021 om 10:13
Ik denk dat de boodschap zo verkondigen ook al best wat doet. Dat maakt, denk ik, op zulke gasten meer indruk. Dit kan een naïeve gedachte zijn hoor. Daarnaast denk ik en hoop ik dat er op de achtergrond ook al veel druk wordt uitgeoefend. Via via weet men elkaar wel bereiken. Ik ben niet voor ondermijning, maar bepaalde groeperingen kunnen een druk uitoefenen die de politiek gewoon niet kan.
 
mrkos
 
69
25 januari 2021 om 23:59
Ik zeg gewoon het leger inzetten als dit alleen maar erger wordt. Mensen gaan elkaar nu kopiëren dus het lijkt mij alleen maar erger te worden. Wel een goede actie van de harde kern van willem 2, maar hiermee los je eigenlijk niks op en wek je nog meer geweld op.
 
MT87
 
39
26 januari 2021 om 00:16
Dit gaat inderdaad veel te ver. Geen gelul meer over demonstraties, gesprekken aangaan, en ander gepolder. Deze mate van zinloos geweld en plunderingen moet je meteen genadeloos afkappen. Zero tolerance. Dat notabene harde kernen van voetbalclubs op zo'n manier zich uiten zegt genoeg over de situatie. Hun toon is natuurlijk anders maar de boodschap blijft hetzelfde: kappen met die onzin en wel nu meteen.
 
Ajaxenschede
 
11
26 januari 2021 om 06:03
Op welke manier wekken zij hier mee geweld op dan? Normaal ben ik echt geen fan van 'supporters' die zich gaan bemoeien met dit soort dingen, maar zolang zij alleen bij het stadion blijven staan om die te bewaken kan ik er nog prima mee leven. Maar zodra deze zich ook actief door de binnenstad gaan bewegen dan is toch wel het einde zoek en zal de schade echt niet meer te overzien zijn. Ik ben nu ook wel benieuwd wat voor straffen het reltuig gaan krijgen dat opgepakt wordt, maar Nederland kennende zal dat alles behalve afschrikwekkend zijn..
 
FCG95
 
3
26 januari 2021 om 08:22
De meeste harde kernen roepen ook op tot verdedigen van de ondernemers in de binnensteden, niet alleen bij het stadion.
 
Musi26
 
10
26 januari 2021 om 07:42
Laat ik heel duidelijk zijn. Deze mensen moeten worden opgepakt. Echter zodra men het leger gaat inzetten tegen eigen bevolking, dan kom ik en met mij vele op voor deze mensen. Alleen in een dictatuur grijpt het leger in tegen eigen bevolking. Dat mensen dit normaal vinden is net zo erg als deze relschoppers.
 
FCG95
 
19
26 januari 2021 om 08:21
Ik zou het leger alleen in willen zetten wanneer de politie het gewoon niet meer redt tegen de relschoppers. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat ze met scherp moeten schieten, maar wanneer de ME en gewone politie het niet meer kan winnen moet je wat. Zo zwart-wit als jij het schetst is het natuurlijk sowieso al niet, en Nederland is verre van een dictatuur, zelfs al zouden ze het leger inzetten.
 
Gooner4
 
27
26 januari 2021 om 08:42
Opkomen voor deze mensen? Opkomen voor al die ratten die de winkels slopen, plunderen en weet ik het? Hoe kun je uberhaupt iets anders denken dan dat deze mensen enorm hard aangepakt moeten worden. De politie alleen gaat niet, dus het leger erbij. Aanpakken en hard ook. Kan er met mn hoofd niet bij wat jij zegt.
 
magnetics
 
11
26 januari 2021 om 09:17
Het leger inzetten tegen de eigen bevolking, Kusi26? Wat dacht je van het leger inzetten om de eigen bevolking in de binnensteden (ondernemers, mensen die hun hond uitlaten of voor hun werk op pad moeten) te beschermen tegen dit ongehoorde tuig? Vergeet niet: het zijn juist deze relschoppers die zich tegen de bevolking keren.
 
Kyle66
 
3
26 januari 2021 om 09:21
@Musi, hoe zit het met de eigen bevolking die gisteren zwaar benadeeld is door de plunderingen? Hoe zit het met de eigen bevolking die bang een ziekenhuis moest sluiten? Van mij mag het leger worden ingezet als de politie het niet aan kan. En Nederland is geen dictatuur. In een dictatuur kan je niet zeggen wat je wilt.
 
La~Decima
 
0
26 januari 2021 om 09:29
@musi we hebben het dan wel over een promille van onze bevolking (waar waarschijnlijk 90% van nl nu bij zit van, kunnen we ze niet op rottemerplaat zetten). Als de ME het niet aan kan inderdaad ondersteunen em preventief de wacht houden.
 
TilburgAjax
 
0
26 januari 2021 om 09:37
@musi26 - kondig je nou hier aan dat je ook de straat op gaat en bereid bent te vechten (letterlijk) zodra het leger wordt ingezet op het moment dat de politie het niet meer kan bolwerken? Misschien moet je je stelling heroverwegen. Niet in de laatste plaats omdat, zoals hierboven ook wordt gezegd, het leger in dat geval wordt ingezet ter bescherming van de eigen bevolking. De relschoppers zijn niets minder dan binnenlandse terroristen en inzet van het leger zou dan gerechtvaardigd zijn wat mij betreft.
 
Musi26
 
0
26 januari 2021 om 15:54
ik zeg nergens dat ik ga vechten, maar ik zal ze wel gaan beschermen. Ik ben ontzettend tegen deze rellen. Echter het leger inzetten tegen eigen bevolking gaat gewoon een stap te ver. Ik lees hierboven dat ze de mensen dan juist beschermen, maar dat is hoe erg ik ook alles vind onjuist. Het gaat tot heden namelijk alleen om materiele schade. Het leger inzetten zou dus echt een stap te ver gaan en juist een averechts effect hebben. De politiek moet nu juist rust bewaren (les 1 crisis management) en het issue op lossen voor de langere tijd en niet allen kijken voor nu.
 
SocioFan1
 
24
25 januari 2021 om 23:59
The Purge incoming! Nee maar wat een gekte zeg. Tuurlijk is het bizar wat er is gebeurd, dat mag echt even goed aangepakt gaan worden. Straffen moeten ook echt harder want dit gaat nergens over! Dit geluid is vast ondersteunend bedoeld maar het moet niet zo zijn dat het allemaal juist erger gaat worden en anderen voor eigen rechter gaan spelen. Gewoon harder aanpakken! Ben je zelf na 21.00 uur buiten prima, eigen schuld. Niet huilen als het fout gaat dan. Maar ik snap dat het allemaal lastig kan zijn voor de politie e.d. want je wil het ook allemaal niet verergeren. Alhoewel ik het wel vreemd vind als ik van die filmpjes zie waar undercovers stiekem rondlopen tussen de protesters en uiteindelijk blijken zij het vuurtje te stoken. Tsja.
 
binny
 
25
26 januari 2021 om 00:04
Wat voor'n videos. Dit is een heel groot iets wat je zegt hoor, vooral ook omdat we met videos heel veel dingen kunnen doen beweren tegenwoordig met deepfakes en alle andere dingen.
 
SocioFan1
 
14
26 januari 2021 om 00:29
Nee hoor, je hebt echt duidelijke filmpjes, van vorige keer had je ze ook. Undercover agenten tussen de protesters, zoekende naar leider types en wie wat fouts kan doen en daarna grijpen ze in, slepen ze diegene zo mee, bus komt er bij en hoppa bus in. En daarna ging het los. En van afgelopen dagen is er filmpje waar er weer undercover agenten werden gespot, bracht meteen meer agressie tot zich mee. Dus bewust of onbewust, en het kan een tactiek inzet zijn van de politie, potentiele herrie schoppers kunnen makkelijker opgepakt worden maar het brengt ook meer agressie en een tegenreactie met zich mee.
 
Peperbus038
 
56
26 januari 2021 om 00:50
Het klopt inderdaad dat het "snatch" team mensen eruit plukt. Het kan altijd agressie opwekken maar zo pakken ze wel de grootste "ettertjes" er tussen uit die zich veilig wanen tussen de rens van de kudde. Zij zijn er niet om een vuurtje te stoken maar puur alleen om de grootste "baasjes" eruit te pakken. Of degene die net met een baksteen op hun collega's heeft gegooid. In mijn ogen niks mis mee. De mensen met de grootste bek staan meestal toch op enigzins veilige afstand
 
Lierse1997
 
31
26 januari 2021 om 00:55
Dus omdat ze de leiderstypes in groepen die duidelijk op geweld uit zijn oppakken, lokken ze geweld uit?
 
FrisianReds
 
4
26 januari 2021 om 09:36
Dit is wel een hele kromme redenatie. Die lui proberen met gevaar voor eigen leven de angel uit die asogroepen te halen. Hoe krijg je het in je hoofd om juist de politie dan de schuld voor verder geweld te geven? Dat is toch echt volledig op het conto van die droeftoeters die daar als 'verzetshelden' en 'strijders' hun eigen stad de vernieling in helpen.
 
misseva88
 
45
26 januari 2021 om 00:02
FC Den Bosch supporters hebben zich ook al laten horen, dat ze de stad gaan beschermen. Het is toch wel het faillissement van een rechtsstaat als de politie lokale ondernemers niet langer kan beschermen. Het is godsgeklaagd dat een stel mafketels allerlei winkels slopen of leegroven zonder dat de politie daar iets tegen doet, waarna de lokale middenstand begint te verlangen naar een grote groep hooligans (of algemener, voetbalfans) om zelf het heft maar in eigen hand te nemen. Schandalig dat dit nodig is.
 
Lierse1997
 
4
26 januari 2021 om 00:10
Het is een moeilijke afweging natuurlijk. Je wilt het ook niet laten escaleren. Voor je het weet raakt er iemand zwaar gewond en valt er een dode waardoor er daartegen dan weer protestacties worden gevoerd (die op hun beurt weer escaleren zoals in Brussel).
 
MT87
 
5
26 januari 2021 om 00:31
Dat heb ik via studio brussel een beetje meegekregen, was in NL nauwelijks in het nieuws. En dat is zeker iets wat je in de overweging moet meenemen, maar dit kan zo echt niet langer. Misschien is het dan beter om meteen groot uit te rukken, dan dat je steeds achter de feiten aan blijft lopen en brandjes blijft blussen. Je moet ergens een grens trekken, en deze individuen gaan er nu al zó ver overheen. Dit kan echt niet.
 
misseva88
 
27
26 januari 2021 om 00:47
Het is vandaag al geëscaleerd toen de politie niet in greep en winkels leeg liet plunderen. Of toen er een vuurwerkbom op een druk kruispunt (op een paar honderd meter van het Den Bosch stadion) werd gegooid. Toen was het al geëscaleerd. De politie is onderbemand en mag niet genoeg om de orde daadwerkelijk te handhaven. Dan neigen mensen naar het afschrikeffect van hooligans op pubers die levens van ondernemers verwoesten. Erg begrijpelijk. En ik heb daar dan dus ook nul medelijden mee. Laat die pubers maar eens goed om hun smoel gaan, dat zal ze een waardevolle levensles leren. Want ze beschouwen zich onaantastbaar momenteel, die balans is compleet doorgeschoten.
 
Musi26
 
1
26 januari 2021 om 07:50
Het escaleerde de eerste avond al door onjuist ingrijpen van de overheid. Door het inzetten van ME roep je agressie op bij deze groepen. Je maakt de dus alleen maar erger. Ik heb dit in het verleden ook vaak bij voetbal gezien. Een jaar of 6 geleden ging het ook mis op de wallen waar ajax aan de ene kant gezellig een biertje te drinken en de tegenstander aan de andere kant. Het was ontzettend gezellig tegen elkaar. Over en weer zingen. Tot dat de politie ineens de partijen ging wegsturen terwijl er dus niets aan de hand was. In dit geval hadden ze de eerste avond dus de ME gewoon 3 straten verderop moeten hebben, dan was het 99,9% zeker niet zo uit de hand gelopen.
 
Kyle66
 
9
26 januari 2021 om 09:24
De ME kwam pas toen de politie het niet meer onder controle had. Die agressie was er al! Ben je het gedrag aan het goedpraten door te stellen dat de ME het erger maakte? Hoe heeft de inzet van de ME ervoor zorgen dat er winkels werden geplunderd? Auto's in brand werden gestoken? Ziekenhuizen bedreigd?
 
misseva88
 
8
26 januari 2021 om 09:50
Haha, als je de aanwezige ME de schuld geeft van het escaleren in Den Bosch heb je geen idee waar je over praat. Het duurde namelijk veel te lang voor de ME aanwezig was. Overigens roept een keppeltje ook agressie op bij een bepaalde groep in Nederland, dat betekent ook niet dat we keppeltjes moeten gaan verbieden. Een betere oplossing zou zijn om het agressieve volk een levensles (en bijbehorend kunstgebit) te geven die ze een leven lang mee dragen, dat ze de volgende keer wel twee keer nadenken of ze wel agressiever willen worden bij het zien van de ME.
 
Musi26
 
0
26 januari 2021 om 16:01
Ik praat niets goed. sterker nog ik walg van het gedrag, maar de ME stond de eerste avond al zichtbaar klaar. De mensen die aan het slopen zijn stonden al langer op scherp. Het eerste optreden heeft een domino effect gehad en had na mijn inziens voorkomen kunnen worden. juist het extreem harde optreden maakt hun geloof de waarheid. Tijd voor de-escalatie om issue op te lossen.
 
23VDV23
 
12
26 januari 2021 om 07:15
In Maastricht ging er een soortgelijk bericht rond van de harde kern van MVV. Normaliter de grootste onruststokers en haantje de voorste bij bijvoorbeeld onlangs het saboteren KoZ demonstraties. En tot nu toe is deze ellende Maastricht bespaard gebleven. Dat houd ik graag zo. Als het tuig thuis blijft nav een bericht van het grootste tuig dan teken ik daar nu even voor.
 
vialuna
 
2
26 januari 2021 om 08:55
Het is een beetje dubbel. Want politiekorpsen gaf ook aan dat tussen de demonstranten ook veel voetbalhooligans zaten die deze onrusten hadden veroorzaakt. Ik denk zelf dat het handig is om binnen te blijven dat is makkelijker voor de politie om kwaadwillende of wel willende uit elkaar te halen. Het is niet dat iedereen net als in voetbal andere shirts aantrekken. (sarcasme on) Wel goed dat zowel extreem rechts en links elkaar kunnen vinden in de demonstraties zowel antifa als rechtse demonstranten aanwezig. (sarcasme off)
 
misseva88
 
2
26 januari 2021 om 10:09
Oh, breek me de bek niet open over de leugens die er over je sarcastische uitspraak worden verspreid... De politie is niet sterk genoeg bemand om grote groepen van een paar honderd man echt aan te kunnen. Daarom willen ze ze vooral uit elkaar drijven en dan individuele gevallen oppakken nadat ze bijvoorbeeld een fiets hebben klemgereden. Grote supportersgroepen hebben wat minder moeite met een groep van een kleine twee honderd pubers, die hoeven niet per se kleine groepjes te hebben waardoor van de 200 er uiteindelijk toch wel een man of 190 weg kan komen. Dus gezien het falen van de overheid om de politie adequaat te bemannen snap ik volledig dat de binnenstad van steden als Den Bosch zelf het toezicht maar gaat houden. De burger wordt zelfs waakzaam (vigilant) als de politie faalt.
 
MT87
 
32
26 januari 2021 om 00:07
Gekke tijden. Vind het wel goed dat de harde kernen zich hiertegen uitspreken. Normaliter zou je zeggen dat de voetbalhooligans die zich toch vaak binnen harde kernen bevinden dit als een goede kans zien om confrontaties te zoeken met de ME. Zo menen ze respect en hun strepen te kunnen verdienen. Het is dus goed dat er van binnenuit het geluid al komt om je hier door niet te laten inspireren. Deze keer win je er alleen maar minachting mee. Lijkt me verschrikkelijk om complete straten in jouw stad vernield en geplunderd te zien. En ik heb te doen met alle gedupeerde ondernemers, en de mensen die doodsangsten hebben uitgestaan omdat ze toevallig in de verkeerde wijk woonden. Wat een ellende.
 
tubes
 
3
26 januari 2021 om 08:13
Voelt dubbel want deze kernen hebben er zelf geen problemen mee op de vuist te gaan met ME en vernielingen aan te richten.
 
arsenal1250
 
3
26 januari 2021 om 08:27
Precies, deze groepen hebben er geen problemen mee gehad om andere eigendommen te beschadigen, zowel in als buiten hun stad - helaas vaak genoeg meegemaakt bij derby`s, kan de beelden op FS nog wel herinneren. Nu bezorgen ze de politie ook weer extra werk door na de avondklok nog buiten te blijven. Het is nogal hypocriet, maar erg veel goeds verwacht ik niet echt van deze mensen.
 
29er
 
4
26 januari 2021 om 08:16
Ik snap die harde kernen wel. Nu valt er toch een stuk minder te rellen tijdens voetbalwedstrijden, dus moeten ze die adrenaline buiten het voetbal zoeken
 
Schop1989
 
2
26 januari 2021 om 08:32
Nou inderdaad als ze dat kunnen ventileren op deze manier is beter dan dat ze dat doen tegen de politie. Kiezen tussen 2 kwaden lijkt het, maar goed dat is kiezen voor de president in Amerika ook
 
29er
 
1
26 januari 2021 om 10:14
de harde kernen willen natuurlijk ook wel het alleenrecht hebben om hun stad te slopen. Belachelijk wanneer andere groeperingen dat nu gaan doen.
 
Schop1989
 
0
26 januari 2021 om 10:23
Ja je moet niet te lang door relativeren, hoe hypocrieter alles word!
 
 
12
26 januari 2021 om 08:50
Voetbal hooligans die zich uitspreken tegen rellen. Het moet niet gekker worden. Straks gaat Rutte zich nog uitspreken tegen glibberige politici die altijd alles weglachen.
 
Ruiz_FCT
 
4
26 januari 2021 om 08:53
Het idee is erg romantisch maar sinds wanneer vinden hooligans het belangrijk dat een stad heel blijft? Het is in ieder geval de kans om naar buiten te gaan met je groep vrienden en met een beetje geluk een potje te knokken. Ach ja, voor de winkeliers is dit in ieder geval iets want de overheid verzuimd vooralsnog die bescherming te leveren.
 
GerbenOverweg
 
5
26 januari 2021 om 09:13
Snap überhaupt niet wat dat domme wijf daar te zoeken heeft. Ridicuul gelul dat opkomen voor de vrijheid. Hou je aan de regels en de vrijheid komt van zelf terug. We wonen in Nederland niet in Noord-Korea, Syrië of Wit-Rusland.
 
misseva88
 
6
26 januari 2021 om 12:29
Ze bood, samen met andere mensen als zij, relschoppers een menigte aan om in te ontsnappen. Dat doen dit soort 'onschuldige' mensen, meehelpen om tuig te laten ontsnappen door in de weg te gaan staan.