Hazard: 'Ik verlies liever met België dan dat ik win met dit Frankrijk'
Woensdag, 11 juli 2018 om 07:52

België is er niet in geslaagd om de finale van het WK te bereiken. In de halve finale ging de ploeg van bondscoach Roberto Martinez met 1-0 ten onder tegen Frankrijk. Thibaut Courtois had na afloop geen goed woord over voor de spelopvatting van les Bleus en aanvoerder Eden Hazard sluit zich bij zijn doelman aan.

Courtois noemde het spel dat Frankrijk speelde 'anti-voetbal' en ook Hazard baalde van de manier waarop het team van Didier Deschamps voor de dag verscheen. "Ik verlies liever met dit België dan dat ik win met dit Frankrijk. Ze spelen misschien niet goed, maar verdedigen wel sterk en zijn zeer efficiënt. We hebben hun zwakke punt niet gevonden", aldus Hazard, geciteerd door Het Nieuwsblad.

"Dat kleine moment van magie dat nodig is om te scoren, was er niet. We hebben een fantastisch Belgisch team gezien en zijn geëlimineerd door een team dat meer solide was dan wij", aldus Hazard, die met een trots gevoel richting de troostfinale gaat. "We hebben laten zien over een zeer mooi elftal te beschikken. We mogen fier zijn op hetgeen we gepresteerd hebben. Als kapitein ben ik blij deel uit te maken van dit team."

Waar zijn ploeggenoten uithaalden naar Frankrijk, gaf Kevin De Bruyne aan zich niet te storen aan het spel van de Fransen. "Ik heb gezegd dat het verschil miniem is op dit niveau en één corner heeft vandaag het verschil gemaakt. Dat is nu eenmaal voetbal. Of ik mij heb geërgerd aan Frankrijk? Nee, ik speel bij City. Ik speel 90 procent van de tijd tegen ploegen die zo verdedigend spelen. Dat is nu eenmaal voetbal. Wat ze doen, doen ze goed. Beide ploegen hebben kansen gehad. Die ene goal maakt het verschil."

Meer nieuws
   
15:24
15:24
Salah en Klopp krijgen het aan de stok op frustrerende middag voor Liverpool
24
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
0
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
   
15:00
15:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
14:30
14:30
Live meepraten in de Bundesliga: Bayern München - Eintracht Frankfurt
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (153)

 
Rood petje
 
133
11 juli 2018 om 07:54
Haha,wat een zure gast.en ook nog eens een leugen.ik denk dat ze in Frankrijk zeer aangeslagen zijn door deze opmerking..
 
Nick Danninga
 
71
11 juli 2018 om 08:00
Haha, heb je de reacties van Nederlandse fans wel eens gelezen na een verloren halve finale/finale. Is echt niet veel sportiever hoor.
 
Obiekulu
 
138
11 juli 2018 om 08:08
Sorry, maar dat is gewoon niet waar. Misschien was er ook minder aanleiding toe, maar na de verloren finale tegen Spanje en de verloren halve finale tegen Argentinië, heb ik bijna niemand zuur horen praten over de tegenstander. Tijdens de verloren finale tegen Spanje was Nederland ook de ploeg doe antivoetbal speelde trouwens.
 
stambec
 
60
11 juli 2018 om 08:18
Reactie van fans vind ik toch anders dan van een prof.
 
Rood petje
 
53
11 juli 2018 om 08:19
Het gaat hier om een Belgische speler, en niet om een Nederlandse fan.dus wat is je punt..
 
vivabarsa
 
56
11 juli 2018 om 08:25
ik vind het sowieso gaaf dat NL maar liefst 3 keer in een WK finale heeft gestaan als klein landje. idem dito met Belgie die het toch effe presteert de halve finale te bereiken. hier mag je tot in lengte der jaren trots op zijn.
 
Nick Danninga
 
10
11 juli 2018 om 08:29
Nederlandse spelers zijn net zo zuur na een verliespartij. Maar dat had je zelf ook kunnen verzinnen, niet?
 
CocoAfc
 
8
11 juli 2018 om 08:34
Precies. Makkelijk om van buitenaf te praten, maar niemand is heilig en helder na een verliespartij. Ik heb een hekel aan de Spanjaarden, voor dat verlies al, maar daarna nog erger. En het is elk jaar progressief.
 
Rood petje
 
18
11 juli 2018 om 08:44
Dat is nu niet relevant. Hazard zegt wat, daar mogen wij op reageren. Over zuur gesproken haha.
 
zwig
 
2
11 juli 2018 om 10:41
Waar moet je als sportman of supporter trots op zijn? Op het feit dat je niks hebt gewonnen? Nummer twee is de eerste verliezer niet iets om heel blij van te worden.
 
Sanderr
 
14
11 juli 2018 om 11:09
Nee Nick Danninga, dat is niet zo.. Waarom nou met dat vingertje naar Nederland wijzen omdat je captain zich misdraagt tegenover de pers. Hazard is onsportief, België speelde tegen Brazilië net zo veel 'anti-voetbal' als Frankrijk gisteren. Toen hoorde ik meneer niet klagen? Bovendien: stuur ons even linkjes door waar onze aanvoerder zei dat hij liever de finale niet haalde met Nederland dan wel met Argentinië. Die zijn er niet want dat is niet gezegd. Ook na de verloren finale tegen Spanje werd er geen kwaad woord over de tegenstander gesproken. België was gewoon niet best gisteren, ze hadden enkele kansen op goal maar verzaakten keer op keer. Frankrijk leunde natuurlijk achterover bij 1-0, dat zou België evengoed doen als ze voor stonden, hypocriete lui ineens.. Frankrijk had meer gecreëerde kansen, meer schoten op doel en belangrijkst van allemaal: meer goals.
 
DennisHartkoorn
 
1
11 juli 2018 om 16:50
België speelde ook op uitval. Dus domme opmerking
 
Fabian1986
 
27
11 juli 2018 om 09:08
Dit is natuurlijk frustratie. Frankrijk heeft efficiã«nt gespeeld. Allicht de finale niet met het mooiste voetbal gehaald, maar wel met zeer efficiã«nt voetbal. Daarin laat Frankrijk zien dat ze een klasse meer ervaring hebben in deze wedstrijden. Courtois en Hazard zullen het over een paar dagen wat beter kunnen relativeren. Voetbal is emotie en die moet je ook kunnen uiten. Wat ik overigens wel terecht vind is dat Frankrijk met deze kwaliteiten toch veel beter voetbal op de mat moet kunnen leggen, want het is allemaal maar matig.
 
siepie
 
14
11 juli 2018 om 09:38
Goede realistische reactie! Vooral met die laatste alinea ben ik het volledig eens. Ik geloofde eigenlijk geen moment in een titel voor Frankrijk gelooft en dat komt puur door Deschamps. Het is echt bizar hoe weinig hij haalt uit zoveel talent. Als ze het uiteindelijk winnen dan is het ondanks Deschamps en niet dankzij hem. Het enige dat wel wringt aan deze reacties van de Belgische spelers, is dat ze een paar jaar geleden exact hetzelfde deden tegen Brazilië. Toen was het allemaal efficiënt en tactisch slim, maar als de tegenstander het doet is het laf. Daarom vind ik het nóg knapper dat jij wel die nuance aanbrengt.
 
ParkLane
 
5
11 juli 2018 om 10:34
Ben het met je eens dat Frankrijk waarschijnlijk veel mooier / aanvallender zou kunnen spelen. Maar als ze straks het WK winnen, dan kan je toch moeilijk zeggen dat ze anders moeten spelen. M.i. heiligt het doel dan de middelen.
 
thucan
 
5
11 juli 2018 om 09:32
De emotie na een wedstrijd he.. Zeker als je tijdens de wedstrijd zelf de kansen niet benut, voel je je een beetje vervelend
 
dd0492
 
9
11 juli 2018 om 09:48
Is dit waarom hij bij Chelsea altijd hopeloos rondloopt en het een verloren seizoen was?? Mischine verliest hazard te graag.. Dit WK speelt hij overigens zeer sterk.. maar verspeelde ook wel veel ballen door TE lang door te dribbelen.. maar er kwam een hoop gevaar van deze man..
 
dd0492
 
7
11 juli 2018 om 09:51
Hazard verliest gewoon graag.. dat zagen we dit jaar al bij Chelsea.. wat een sportieve vent.. dat verklaart ook wel waarom hij geen echte kampioen is of ware legende..
 
doelmannetje
 
2
11 juli 2018 om 11:52
Is geen leugen Frankrijk speelt zeer verdedigent. Met zo een selectie moet je elke ploeg toch gelijk bij de strot grijpen en niet afwachten op een countertje. of een dood spel moment. Laten we hopen dat ze er net zo af gaan als de laatste finale van het EK. Hup England of Kroatie
 
afca0cbs
 
110
11 juli 2018 om 07:54
Slechte verliezers
 
AlexDelPiero10
 
58
11 juli 2018 om 07:59
En zo moet het ook, goede verliezers zijn geen winnaar, en ze willen winnen, Frankrijk speelde ook niet naar hun materiaal, erg bekrompen, afwachtend, terughoudend en saai. En dat met zo een selectie, de meest talentvolle en drukbezette van de wereld, daar doelen ze op.
 
InkeMontana
 
240
11 juli 2018 om 08:04
Is wat de Belgen deden tegen Brazilie niet zo ongeveer hetzelfde. Je kan het vervelend vinden als je tegenstander zo speelt, maar beetje hypocriet als je diezelfde speelstijl een ronde ervoor nog hebt gehanteerd.
 
Tinus88
 
15
11 juli 2018 om 08:06
Tsja, de Belgen hebben amper iets gecreëerd. Dan voetbal je juist wel naar je mogelijkheden. Ja, het is niet mooi om naar te kijken maar het levert prijzen op. Laten we mogelijkheden nou niet verwarren met mooi voetbal. Meerdere wegen leiden naar Moskou.
 
SuperBuLi
 
65
11 juli 2018 om 08:06
Goede verliezers kijken naar zichzelf en willen verbeteren. Wat België hier doet heeft geen nut, lekker je verlies pakken en door gaan. Alles wat je opnoemt over Frankrijk heeft ze wel gebracht naar een finale.
 
Maddmaxoz
 
36
11 juli 2018 om 08:06
Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Als ze zelf zo winnen komen de Belgen superlatieven te kort, verliezen ze heet het anti voetbal. Wat laten de belgen zich kennen zeg..
 
AlexDelPiero10
 
11
11 juli 2018 om 08:13
Inke Neen de Belgen vielen veel meer aan en dan met name in de eerste helft, dat heb ik de Fransen vandaag weinig zien doen, en al helemaal niet met die intensiteit. Maar goed, misschien ben ik nu even deluded door de teleurstelling, indien zo, neem het me niet kwalijk.
 
Hakkie2
 
68
11 juli 2018 om 08:18
Ik heb de Fransen toch echt meer zien aanvallen. Alleen doet Frankrijk 30 seconden over een aanval en België 5 minuten, maar het aantal Franse aanvallen was toch veel meer. En de Franse aanvallen waren ook leuker om te zien dan de lange halen op Lukaku. Kan echt genieten van die splijtende passes waarmee de Franse aanvallers en met name Mbappe worden weggestuurd. Maar dat België aanvallender speelde is dus gewoon niet waar in mijn ogen. Ze speelden alleen anders.
 
AlexDelPiero10
 
5
11 juli 2018 om 08:21
Hakkie Ik doelde op onze pot tegen Brazilie, die zette ik af tegen de wedstrijd die de Fransen tegen ons gespeeld hebben.
 
nrvier
 
17
11 juli 2018 om 08:25
Die ene aanval van Frankrijk na de goal, tiktiktik hakje dwars door het strafschopgebied, daar kan ik van genieten.
 
Hakkie2
 
3
11 juli 2018 om 08:27
Dat zou kunnen, die wedstrijd heb ik niet gezien.
 
CocoAfc
 
0
11 juli 2018 om 08:36
Ik weet niet, maar ik vond de Belgen tot de 2-0 juist heel goed tegen Brazilie. Ook gisteren waren ze bovenliggende partij. Moeilijk om dat 90 min te blijven, en al helemaal na 2-0. Leuk als je daarna nog blijft drukken en duwen, maar zie Japan.
 
Dorgie
 
12
11 juli 2018 om 09:00
@Cocafc De 1e 10/15 minuten ook gezien van die wedstrijd? In mijn optiek had Brazilië daar al de voorsprong moeten pakken en kwam België daarna (eigenlijk pas na de 1-0) beter in de wedstrijd.
 
Lunny
 
18
11 juli 2018 om 09:08
Nee een echte winnaar baalt van het verlies, maar blijft realistisch en analyseert waar het fout gaat om het te kunnen verbeteren. Iets wat een van de beste, misschien wel de beste, keeper ook perfect kon; Buffon. Een echte winnaar, maar ook een goede verliezer.
 
sven4
 
0
11 juli 2018 om 11:04
Had ik ook, zeiden thuis ook al, ook al blijft België nog 100 jaar door voetballen dan scoren ze nog steeds niet. Frankrijk had alles onder controle en als ze het beter uitspeelden had het makkelijk 3-0 kunnen worden
 
dd0492
 
1
11 juli 2018 om 09:49
slechte verliezers zijn ware kampioenen.. mensen die graag verliezen kunnen beter ophouden of Fortnite gaan spelen en zonder wapen rondrennen :D
 
RinusMichelss
 
189
11 juli 2018 om 07:55
Juist Kevin de Bruyne. En 1 van die ploegen die zo speelt tegen city is chelsea.....idd...de ploeg van courtois en hazard
 
sequence
 
1
11 juli 2018 om 13:56
Juist onder conte speelde Chelsea 3-4-3. Behoorlijk aanvallend dus! Als je kijkt naar de jaren dat Mourinho er trainer was klopt dit helemaal, maar Chelsea speelt juist de laatste 2 jaar ander voetbal. Ben geen fanboy van Chelsea, zeker niet. Maar dit wat je hier zegt klopt niet helemaal (meer).
 
redu1
 
149
11 juli 2018 om 07:56
Tjah hazard 90% van de wedstrijden met chelsea win je met anti voetbal..
 
FCU75
 
6
11 juli 2018 om 10:47
Chelsea dat 90% van zijn wedstrijden wint? They wish.......
 
redu1
 
0
11 juli 2018 om 15:35
Lezen is duidelijk moeilijk. Ik zeg niet dat chelsea 90 procent van zijn wedstrijden wint maar van de wedstrijden dat ze winnen winnen ze met anti voetbal.
 
RomanEmpire010
 
2
11 juli 2018 om 17:46
Nee, verwoorden is moeilijk voor jou. Er staat nu namelijk letterlijk dat ze 90% van ‘de wedstrijden’ met anti-voetbal winnen. Daarna verander je het pas naar 90% van de gewonnen wedstrijden. Niet wijzen met het vingertje als jezelf fout zit
 
redu1
 
0
11 juli 2018 om 22:08
Chelsea is 5de geindigd. Hoe kunnen ze dan 90 procent van hun wedstrijden winnen? Logisch nadenken dan begrijp je wat ik bedoel...
 
020adelaide
 
33
11 juli 2018 om 07:57
Huili huili, tactisch gewoon overklast en de kansen niet benut. Voetbal kan zo logisch zijn zou een grote nr 14 gezegd hebben
 
Jeffguerrero
 
8
11 juli 2018 om 09:01
Dezelfde nr 14 die voetbal amusement noemt en de tactiek van Frankrijk teleurstellend zou vinden..
 
Constant kante
 
3
11 juli 2018 om 10:25
Ik denk dat die nr 14 ook wel wat te zeggen zou hebben op de veldbezetting van de Belgen (4-4-2 bij balverlies, omgezet naar 3-5-2 bij balbezit) en het feit dat ze 'gewoon' met twee buitenspelers hadden moeten spelen en met een middenveld met de punt naar achteren. En dat ze in het combinatievoetbal, dus, dáár de wedstrijd hebben laten liggen.
 
Diego_Forlan
 
90
11 juli 2018 om 07:57
Gigantisch bekrompen reacties daar. Precies op deze wijze werden de Brazilianen verslagen, maar goed. Frankrijk heeft de wedstrijd professioneel uitgespeeld, dat heet ervaring. Dat heeft ze niet voor niets zo veel prijzen opgeleverd. Laat de Belgen maar lekker mooi voetballen zonder rendement. Ik denk niet dat de Fransen wakker zullen liggen van dit gejammer
 
bpreal
 
8
11 juli 2018 om 08:31
Klopt want lukaku zat in zijn eigen 16 constant te verdedigen zoals Giroud en griezman deden, hou op hoor. Wanneer José Mourinho zo speelt dan is die een loser en anti dit en dat, wanneer Frankrijk dit doet is dat ok? België speelde nogmaals niet zoals Frankrijk gisteren deed. En k geloof hazard zijn woorden, hij hoeft de conte en José manier niet, hij wilt pep manier. Leuk dat Kevin zo reageert maar die gap zeurde zovaak over zijn tegenstanders die anti speelde en veel te hard.
 
cr7_arsenal
 
17
11 juli 2018 om 09:41
T valt me al sinds brazilie op dat mensen het spel van belgie zomaar verheerlijken, denk terug naar de wedstrijd van brazilie, en wat belgie je wedstrijd precies gedaan heeft. De keren dst belgie aanviel waren letterlijk op 1 hand te tellen, op een gegeven moment stonden ze 1-0 voor met 0 schoten en brazilie 8 ofzo. Daarna hoor ik dan Belgie fantastisch gespeeld, maar als je gewoon objectief de wedsrrijd hebt gevolgd, dan heb je heelnwwt anders gezien, namelijk dat belgie de hele wedstrijd met iedereen op en rond de 16 en dat alleen hazard en lulaku voorin bleven, en ook de 1e helft hebben ze niet veel gecreerd los van de goal kan ik me niet echt herinerren wqt ze hebben gecreerd.
 
dd0492
 
6
11 juli 2018 om 09:50
so what?! het maakt niet uit hoe je speelt in een knock out toernooi zolang je wint.. ik had liuever dat wij met 8-2-1 speelden en ons gekwalificeerd hadden.. zelfs WK geworden.. dan met een 4-3-3 telkens verliezen..
 
Harmr
 
2
11 juli 2018 om 12:35
Nogal makkelijk, jezelf kwalificeren met een man extra..
 
Lee112
 
63
11 juli 2018 om 07:58
Ff serieus België kwam totaal niet aan voetballen toe. Frankrijk speelde gewoon goed. Puur uitgegaan van eigen kracht. De Belgen doen alsof ze goed gespeeld hebben. Totaal niet.... Ze kregen amper een kans.
 
bpreal
 
5
11 juli 2018 om 08:33
Effe serieus dan moet niemand meer zeuren hoe Chelsea CL won onder die Israëliër en José zijn manier van spelen, teveel hypocrieten op Voetbalzone.
 
Dorgie
 
13
11 juli 2018 om 09:03
Een gemiddeld team van Mourinho creëert niet 19 schoten op doel, dus wat wil je nou zeggen?
 
Lee112
 
8
11 juli 2018 om 10:01
Mij hoor je niet klagen. Verdedigen vind ik een kunst. Slim voetbal is goed voetbal
 
matthewole
 
1
11 juli 2018 om 10:52
Lee Je hebt helemaal gelijk. Voetbal kan op verschillende manieren worden gespeeld. Frankrijk heeft gebruik gemaakt van hun eigen kracht evenals de zwakte van belgie. Organitorisch zeer sterk in de verdedeging en op hrt middenveld. Gebruik gemaakt van de ruimtes achter de verdeding van belgie, precies waar hun zwakte ligt. Het was een mooi schouwspel tussen 2 giganten en 2 veeschillende taktieken. Taktiek heeft gisteren zegegevierd.
 
matthewole
 
0
11 juli 2018 om 10:52
Lee Je hebt helemaal gelijk. Voetbal kan op verschillende manieren worden gespeeld. Frankrijk heeft gebruik gemaakt van hun eigen kracht evenals de zwakte van belgie. Organitorisch zeer sterk in de verdedeging en op hrt middenveld. Gebruik gemaakt van de ruimtes achter de verdeding van belgie, precies waar hun zwakte ligt. Het was een mooi schouwspel tussen 2 giganten en 2 veeschillende taktieken. Taktiek heeft gisteren zegegevierd.
 
redu1
 
0
11 juli 2018 om 15:36
Chelsea won de cl met di matteo niet met grant.
 
hellimond
 
81
11 juli 2018 om 07:59
Slechte verliezers sommige Belgen. En ja ze hebben een goede generatie... Maar wat hebben ze dit WK laten zien. Plichtmatige overwinningen op Panama en Tunesië, landen waar elke ploeg van wint. Winnen tegen Engeland B, die alles deden om te verliezen. Met slecht spel en dosis geluk verder tegen Japan en tegen Brazilie echt al het geluk hebben wat je in 90 min voetbal kunt hebben... En dan gisteren tegen een tactisch sterk Frankrijk een terechte nederlaag. Kortom, België heeft het helemaal niet zo geweldig gedaan, gezien de spelers die ze tot hun beschikking hebben
 
redu1
 
12
11 juli 2018 om 08:02
Een halve finale halen op een wk is geen geweldige prestatie? Nederland deed niet eens mee aan het wk ??
 
DVV20
 
65
11 juli 2018 om 08:05
Goed te zien dat de Belgen zich nog steeds aan een van het slechtste NL elftal ooit wilt spiegelen. Maar inderdaad, Nederland deed niet mee. Maar wat Hellimond is wel waar, reageer anders inhoudelijk. Panama en Tunesië zijn lachertje, Engeland wilde duidelijk 2e worden, tegen Japan goed weggekomen, alleen de wedstrijd tegen Brazilië is knap resultaat gehaald (enigszins geflatteerd). Vervolgens vlieg je er uit tegen Frankrijk... Van deze wereldlichting mag je meer verwachten.
 
redu1
 
3
11 juli 2018 om 08:26
Hij zegt dat belgie het niet geweldig deed terwijl ze de halve finale hebben gehaald? ( vandaar ook mijn opmerking over nederland) Tegen frankrijk verloren ze maar ze waren absoluut niet de mindere van frankrijk. Frankrijk speelde zelfs defensief met matuidi op de vleugel terwijl je met dembele / lemar/ fekir gewoon genoeg aanvallende talent hebt om elke tegenstander van de mat te spelen.
 
redu1
 
3
11 juli 2018 om 08:28
Snap trouwens echt niet wat je nog meer van Belgie verwacht. Ze hebben de halve finale gehaald en zijn eruit gevlogen tegen de topfavoriet ( samen met Brazilie).
 
Koos Busters
 
11
11 juli 2018 om 08:50
@redu1 ik verwacht toch ten minste 1 goede wedstrijd tegen een topland. Ook dit toernooi hebben we dat weer niet gezien. Met de generatie van België moet dat niet teveel gevraagd zijn.
 
Koos Busters
 
3
11 juli 2018 om 08:50
@redu1 ik verwacht toch ten minste 1 goede wedstrijd tegen een topland. Ook dit toernooi hebben we dat weer niet gezien. Met de generatie van België moet dat niet teveel gevraagd zijn.
 
Dorgie
 
12
11 juli 2018 om 08:55
@redu1Maar als je het WK gewoon even analiseert zoals Hellimond doet heeft hij toch gelijk met zijn conclusie? 1 wedstrijd die er echt toe doet tegen een top 10 land(anders ga je waarschijnlijk zeggen dat die wedstrijd tegen panama en Tunesië er ook toe doen) , brazilie(ook nog eens geflatteerd ook) , weet deze gouden lichting te winnen. Even over gister, Ze waren gister absoluut wel de mindere, België had alleen iets meer balbezit en 1 corner meer. Kansen, bijna een x zoveel voor Frankrijk. 19 om 8. Op doel, 5 om 3. Belgie heeft bijna 3x zoveel overtredingen gemaakt. Op welk vlak was België dan niet minder?Natuurlijk een halve finale wk is een goede prestatie. Hetzelfde als Nl in `14. Maar ook bij dat WK als we terug kijken was dat allemaal niet zo goed en heen we dankzij een excellerende Robben een pracht reseltaat behaald. Maar wij hadden daar echt een ontzettend zwak kolere team met voor mij Robben en Sneijder als enig lichtpuntje. België heeft een lichting, zo heeft Nl die nooit gehad, 23 speler bij de wereldtop. Tja daar word dan wel van verwacht dat je meer topwedstrijden wint, niet alleen geflatteerd en in mijn ogen een onterechte overwinning tegen Brazilië.
 
hellimond
 
3
11 juli 2018 om 10:03
Ik snap de frustratie van de Belgen, die hadden wij in 1974, 1978, 1998,2010, 2014 ook nadat we het ver schopte. En je hebt gelijk, Nederland heeft nu geen goede lichting, maar die komt er ongetwijfeld wel weer. Verder heeft België afgelopen weken flink gefeest ivm de overwinningen, terecht... Zouden we in Nederland ook doen. Alleen terugkijkend zullen jullie over een paar weken ook concluderen dat deze prestatie van België met dit zeer goede materiaal eigenlijk teleurstellend is, ook al moet je de derde plaats ook vieren. Dus voor nu, onthaal de spelers van België groots als ze terugkomen en maak er nog een keer een mooi feest van.
 
redu1
 
0
11 juli 2018 om 10:05
Brazilie gemist? 1ste helft waren ze superieur.
 
nrvier
 
11
11 juli 2018 om 10:21
Tegen Brazilie waren ze niet superieur. In het eerste kwartier hadden ze al een of twee tegen kunnen krijgen, hebben het geluk van een eigen doelpunt en scoren mooi vanuit de omschakeling. Maar om dat dan superieur te noemen.
 
Constant kante
 
1
11 juli 2018 om 10:29
Koos Busters Belgie mag zaterdag nog spelen tegen topland Engeland (denk ik). Kunnen ze het dan alsnog laten zien.
 
-Riciotto-
 
6
11 juli 2018 om 10:32
1e 15 min gemist? Tot dat de 0-1 viel (eigen goal Brazilië). Had België alle geluk dat Brazilië zelf niet op voorsprong was gekomen.
 
Blieke
 
0
11 juli 2018 om 11:24
Nee niet gemist. Belgie en Brazilie waren in perfect evenwicht de eerste helft. Balletje viel gewoon net goed voor de Belgen (en verdiend qua spelbeeld). Gisteren zat het tegen.
 
hellimond
 
0
11 juli 2018 om 13:25
Als jullie in België daar tevreden mee zijn, dan hebben jullie prima WK gespeeld. Ik denk daar geheel anders over, gezien het materiaal aan spelers dat jullie hebben
 
redu1
 
0
11 juli 2018 om 15:37
Brazilie kwam totaal niet in hun spel. Belgie was veel beter alleen op het einde hadden ze het moeilijk.
 
VCF-LosChe-VCF
 
4
11 juli 2018 om 08:07
Belgie speelde met een B ploeg tegen Engeland A op een paar wissels na, en wat maakt het in godsnaam uit in welke kant van het schema je zit als je wereldkampioen wilt worden? Tegen Japan veerkracht getoond en verdient gewonnen. Tegen Brazilie heeft een geweldige tactiek gewerkt met omschakeling voetbal. Ook tegen Frankrijk hebben ze met vlagen aardig gespeeld en uiteindelijk niet verdient om te verliezen.
 
Dorgie
 
34
11 juli 2018 om 08:15
Maar die wedstrijd tegen Engeland heb je echt wel cado gehad. Ga nou niet doen alsof België B van Engeland zou winnen. Tegen Japan, kun je veerkracht noemen, ik noem het geluk. Als die kopbal gaat zoals Jantje het eigenlijk zou willen, hadden de Belgen na Japan al in Brussel gestaan. Tegen Brazilie een geweldige tactiek? Vandaar de 1e 10 minuten direct al 2/3 grote kansen voor Brazilië. Als de Var zijn werk doet tijde 's die wedstrijd krijgt Brazilië een penalty en hebben ze het momentum, gelukkig gewonnen dus., maar zeker niet vanwege die geweldige tactiek. En gister, iets met een deuk en een pakje boter.
 
siepie
 
15
11 juli 2018 om 08:20
Dezelfde geweldige tactiek als waar ze nu over klagen naar Frankrijk toe.
 
Sammerens
 
8
11 juli 2018 om 08:49
Ik vind het wel mooi als mensen zichzelf belachelijk maken met kul argumenten.Als ik het België van gisteren naast het België tegen Engeland leg, dan stonden er 5 spelers bij beide wedstrijden in de basis. Courtois, Hazard, Fellaini, Chadli en Dembele.Leg ik het Engeland tegen België naast het Engeland in de kwartfinale tegen Zweden dan stonden er met Pickford en Stones maar 2 spelers bij beide wedstrijden in de basis.Kortom: Myth busted.
 
Dorgie
 
2
11 juli 2018 om 09:06
Misschien had ik dan moeten zeggen dat België B niet wint van Engeland, als die echt willen winnen? Want dat wouden ze duidelijk niet!Ik denk dat België wel van Engeland zou kunnen winnen, maar die poule wedstrijd is geen graadmeter en een veredelde oefenwedstrijd. Ik snap dus ook niet dat mensen dan waarde hechten aan dat resultaat, want beide ploegen gingen er duidelijk niet voor.Daarbij vind ik het echt ontzettend dom dat België die wedstrijd tegen Engeland heeft gewonnen en daarbij een bijna op zekere finale plaats te grabbel heeft gegooid. De coach had in de bespreking moeten zeggen, je mag wel schieten, heel hard ook, maar dan over of naast. Leuk hoor dat argument van je moet van iedereen kunnen/willen winnen, maar ik van dat zo'n onzin. Je wil het WK winnen!!
 
-Riciotto-
 
1
11 juli 2018 om 10:33
Tegen Japan verdiend gewonnen? Daar zijn de meningen over verdeeld.
 
Constant kante
 
0
11 juli 2018 om 10:34
VCF-LosChe-VCF "belgie speelde met een B ploeg tegen Engeland A op een paar wissels na, en wat maakt het in godsnaam uit in welke kant van het schema je zit als je wereldkampioen wilt worden?" Wat het uitmaakt? Nou, dat het een stuk eenvoudiger is om wereldkampioen te worden als je tegenstanders niet de topploegen zijn, dan wanneer je bijvoorbeeld een schema krijgt waarin je eerst Duitsland, dan Brazilie, dan Kroatie en dan Frankrijk zou moeten verslaan. Of ben jij van het 'als je kampioen wilt worden dan moet je iedereen verslaan'-kamp? In dat geval zou je echt eens een speelschema moeten bestuderen. Want feit is dat je als je wereldkampioen hoeft te worden 'maar' vier ploegen hoeft te 'verslaan'. Andere (top)ploegen die door andere teams worden uitgeschakeld, hoef jij niet meer te verslaan namelijk.
 
JDG84
 
0
11 juli 2018 om 11:05
Engeland A? Dier speelde basis, loftus cheek, delph, jones, alexander arnold, rose, vardy, cahill en rashford. Allemaal spelers die normaal op de bank zitten. En wat maakt het in godsnaam uit als je kampioen wil worden? Als ik van a naar b wil, dan kies ik de makkelijkste route. Ik ga geen hoge bergen nemen als ik ook een route binnendoor kan vinden zonder heuvels. Brazilie, frankrijk vind ik aardige bergen die je “onnodig” neemt. Ja ze hebben het niet onaardig gedaan, maar ze hebben het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt door “te winnen” van engeland, dat is toch niet te ontkennen.
 
Blieke
 
1
11 juli 2018 om 11:39
Hoe win je niet verdiend tegen Japan als je een 0-2 goed maakt met 3 goaltjes? Japan lag compleet onder die wedstrijd (neem er anders voor de gein maar de stats even bij) Het zijn net de twee Japanse doelpunten die vrij gelukkig vallen qua spelbeeld. Maar ach, bashen om te bashen zeker? Het is je gegund, 3 weken zijn lang om in te houden.
 
VCF-LosChe-VCF
 
0
11 juli 2018 om 12:08
Voor de wedstrijd tegen Belgie speelde Loftus Cheek, Rashford, Vardy toch ook gewoon? Je kunt het Engeland B noemen maar daar ben ik het niet mee eens.
 
VCF-LosChe-VCF
 
1
11 juli 2018 om 12:11
Je moet inderdaad iedereen kunnen verslaan wil je wereldkampioen worden maar ik begrijp ook dat op z’n Nederlands de minste moeite wilt doen om het maximale eruit te halen. Maar ik vind het juist een mooiere prestatie als je van grote landen kunt winnen om wereldkampioen te worden. Engeland staat nu in de halve finale omdat ze gematst zijn tegen Colombia en tegen een zwak Zweden hebben gespeeld eigenlijk geldt dat ook voor Kroatie maar die hebben wel een sterke groep gespeeld en bijvoorbeeld overtuigd tegen Argentinie.
 
jedimind
 
9
11 juli 2018 om 08:08
Precies dit, het spel van de Belgen werd vaak geprezen maar ik zag dat maar weinig terugkomen.
 
Saraha
 
36
11 juli 2018 om 08:01
Nou nou wat een slechte verliezers! Wat zullen de Japanners dan wel niet denken? Die balen nog steeds van de onterechte uitschakeling. Japan was beter dan Belgie en tegen Brazilie ook alleen maar lopen verdedigen. Frankrijk heeft 10 min lopen tijdrekken maar voor de rest zag je dat ze gewoon veel meer kwaliteit in huis hebben.
 
Wasewolf
 
1
11 juli 2018 om 08:51
Vanwaar komt die onzin nu toch steeds dat Japan beter was dan België? Ik supporter ook steeds voor de underdog dus begrijp dat Japan sympathie verdiende. België was ook even radeloos na de 2-0 en zonder die lucky goal was het waarschijnlijk moeilijk. Maar de rest van de match waren ze echt wel dominant. Misschien de statistieken van die match eens bekijken? Volgens mij hadden ze 3 keer zoveel kansen...
 
Saraha
 
11
11 juli 2018 om 09:49
Japan was veel meer een eenheid dan Belgie en verdienden door te gaan. Als Belgie in een fatsoenlijke poule had gestaan ipv met landen die in onze Jupilerleauge amper meekunnen en niet de zege tegen Engeland B kado hadden gekregen waren ze 2 weken terug al thuis geweest. Staan een paar aardige spelers in maar heb geen moment het idee gehad dat ze van Frankrijk ouden kunnen winnen.
 
Blieke
 
1
11 juli 2018 om 11:41
Veel meer een eenheid? Dus een ploeg die zich van een 0-2 achterstand terugknokt, dat getuigt van geen eenheid? Japan verdiende door te gaan op basis van strijdlust en fairplay, maar die lagen uiteindelijk gewoon onder voor de Belgen. De 0-2 voorsprong ging volledig in tegen het spelbeeld van de eerste en begin 2e helft.
 
Wasewolf
 
0
11 juli 2018 om 13:56
Japan was sterker dan verwacht. België bij momenten minder dominant dan ze hadden moeten zijn. Maar dat maakt nog niet dat je verdient om door te gaan. Alles in die match sprak in het voordeel van België. Bekijk die match en de statistieken nog eens? Dat de Japanners dicht bij een overwinning waren kan niemand tegenspreken, maar ze krijgen er nog drie om de oren he. Als die corner niet binnengaat zie ik de Fransen niet winnen. Maar met ALS-en win je geen wedstrijden he. België heeft er vijf op een rij gewonnen, niet slecht voor een ploeg die niks voorstelt ??
 
DVV20
 
47
11 juli 2018 om 08:02
Nou Eden, dan heeft iedereen z'n zin. De Fransen wilden door naar de Finale en jij wilt er liever uit met dit België. Proficiat! Als je zelf zo weinig creëert deze wedstrijd en tegen Japan en Brazilië zo goed bent weggekomen zou enige bescheidenheid de Belgische ploeg sieren.
 
lfc11
 
4
11 juli 2018 om 09:35
Ik zit nog te wachten op de eerste speler die het omgekeerde zegt na een winstpartij tegen een veel meer voetballende ploeg (wat gisteren trouwens niets eens het geval was, al denken de Belgen blijkbaar van wel). "ik had liever verloren met het combinatievoetbal en het prachtige spel van de tegenstander dan dat we gewonnen hadden met onze parkeer-de-bus tactiek."
 
Maddmaxoz
 
25
11 juli 2018 om 08:02
Man man man. Ik denk dat het verlies heel hard aan komt bij de belgen. Ze verliezen zoals ze van Brazilie wonnen, behalve dat de Fransen meer kansen hadden sterker waren in de duels etc. Als de Belgen voor waren gekomen hadden ze bovendien exact hetzelfde gedaan. Waar ik eerst nog sympathie had voor het kleine België, ben ik nu blij dat de "gouden generatie" er weer uit ligt.
 
Xyzz
 
8
11 juli 2018 om 08:03
Dit Frankrijk is ook niet om aan te zien. Hoop dat ze de finale verliezen.
 
InkeMontana
 
42
11 juli 2018 om 08:03
Ja, want Belgie doet zoiets als de Fransen niet, die spelen altijd vol op de aanval. Flitsen combinatiespel volle kracht vooruit. Af en toe wat naief, maar dat moeten we voor lief nemen, wat ze spelen altijd lekker op de aanval. Sterker nog, ik kan me haast niet meer heugen wanneer Belgie voor het laatst op de counter heeft gespeeld. Dat moet ergens ver terug zijn. Volgens mij tijdens het wereldkampioenschap in het jaar 2018, tegen Brazilie, als ik het me goed kan herinneren.
 
AlexDelPiero10
 
2
11 juli 2018 om 08:15
Het gaat hel toch niet over het counteren? Het gaat hem over hoe je speelt, met welke intentie en welke intensiteit. Belgie voetbalde op de counters tegen Brazilie ja, maar bleef dat doen en wilde duidelijk scoren en blijven scoren, Frankrijk vond het na die stilstaande fase goal wel welletjes en had ook daarvoor niet zo fel gespeeld als ons tegen Brazilie. Maar goed de winnaar heeft altijd gelijk zeker.
 
nrvier
 
6
11 juli 2018 om 10:29
Klopt, als je op 80% kan winnen, dan doe je dat. Heb het hele toernooi nog niet het gevoel gehad dat Frankrijk 100% gegeven heeft en toch staan ze in de finale.
 
OL1950
 
0
11 juli 2018 om 11:24
@nrvier, precies. Ik weet gewoon heel zeker dat Frankrijk bij lange na niet op 100% speelde. Daarnaast vergeet iedereen dat ze 2 jaar geleden ook in de finale stonden. Dus met een beetje meer geluk of inzet hadden ze wel eens zowel het EK als het WK kunnen winnen.
 
VCF-LosChe-VCF
 
4
11 juli 2018 om 08:03
Anti voetbal is een groot woord maar als Frankrijk wereldkampioen wordt dan is dat de eerste wereldkampioen sinds tijden die geen aantrekkelijk voetbal speelt. Daarnaast moeten ze eens heel snel wat gaan doen aan dat tijdrekken, want Mbappe begint nu al langzaam van die Neymar trekjes te krijgen met dat toneel in de slotfase. Er kwam 6 minuten speeltijd bij waarvan 4 minuten de bal uit het spel lag en toch werd er na 6 minuten afgefloten. Zuivere speeltijd is de enige oplossing om het voetbal weer op de rails te krijgen.
 
stphnlntng
 
7
11 juli 2018 om 08:09
Ik zou liever winnen. Met NL hebben we het net niet gehaald met ook heel solide betonvoetbal. Eigenlijk met Van Marwijk en Van Gaal. Maar winnen was toch echt beter geweest :-)
 
 
11
11 juli 2018 om 08:10
Och man. De Belgen hadden beter nog een nachtje extra kunnen slapen alvorens in de media te reageren. Hazard, Courtois en Jantje reageren allen zeer bekrompen. Jammer, echt jammer. Ogenschijnlijk sympathieke ploeg was dit. Wilde voetballen. Bij tijd en wijlen echt mooie acties. En je wilt toch dat dat wordt herinnerd. Echter door deze immens zure reacties van de spelers gaat de negativiteit heersen. Zonde. Doodzonde.
 
KapiteinClaus
 
5
11 juli 2018 om 08:10
Frankrijk heeft gisteren toch een paar aardige combinaties laten zien en kan in 3 seconden aan de andere kant van het veld zijn. Dat België zo geweldig is hebben we gister maar sporadisch kunnen zijn. Dat gezeur altijd over aantrekkelijk voetbal. Nederland speelde dat 4 jaar geleden ook niet, maar wij wisten ook wel dat dat de enige manier was om wat te presteren. Als je denkt dat je mooi moet spelen en je dan maar trots moet laten afslachten dan heb je er weinig van begrepen.
 
atleticofc
 
23
11 juli 2018 om 08:12
Alsof de Belgen zo geweldig spelen. Hou toch op. Was ook zeer matig. Eerst spelen ze tegen twee van de zwakste landen van het WK. Panama en Tunesie hadden helemaal niks in te brengen. Dan spelen ze een niets zeggend oefenpotje tegen Engeland dat helemaal niet wilde winnen. Daarna hebben ze eerst al heel veel mazzel tegen Japan, al buigen ze dat nog wel geweldig om. En alle geluk van de wereld tegen Brazilie, dat kans op kans had, en een penalty had moeten hebben. Dan scoor je via een eigen goal terwijl je zelf nog geen bal goed hebt geraakt, en krijgt de Bruyne die bal van een Braziliaanse speler voor de voeten gespeeld (wel fantastisch binnen geschoten). En hadden ze een overduidelijke penalty tegen moeten krijgen. Dus de Belgen moeten niet zo piepen. Hebben aardig toernooi gespeeld, maar ook niet meer dan dat.
 
staanplaats
 
1
11 juli 2018 om 08:36
Nou, Umtiti is soms wel een beetje aan het klungelen met de bal.
 
HdeV
 
16
11 juli 2018 om 08:20
Wat een zure, zielige reacties van de Belgische spelers. Tegen Braziliã« deden ze zelf precies hetzelfde. Het is volledig te verwachten dat Frankrijk ook de krachten enigszins wilt sparen in de laatste fase van de wedstrijd. Trouwens, hoezo antivoetbal? Het enige wat Belgie qua statistieken op ze voorhad was balbezit (64 om 46) en corners (5 om 4). Frankrijk had 19 schoten waarvan 5 op doel. Belgiã« had er 9 waarvan 3 op doel. Frankrijk heeft ook maar 6 overtredingen gemaakt en Belgiã« 16. Nee vriendelijke vrienden jullie zijn gewoon terecht uitgeschakeld door een betere ploeg. Hazard heeft vrijwel niets laten zien, de Bruyne haalde bij lange na zijn niveau niet en Lukaku was gewoon schandalig slecht, die verdiende gisteren niet om op het veld te staan. De verdediging was ook uitermate zwak wat je terugziet in de statistieken.
 
DMS
 
9
11 juli 2018 om 08:21
Ik vond Frankrijk anders bij vlagen briljant voetballen en heb maar weinig leuks van de belgen gezien gisteren (de rest van het toernooi vond ik de euforie rondom België overigens ook lichtelijk overdreven).
 
piotr
 
3
11 juli 2018 om 08:26
Mss zijn ze op dit moment niet de juiste personen om het te zeggen. Maar feit blijft wel dat dit anti voetbal nu al enige tijd resultaat oplevert (ook bij clubs). Wat voor de kijker/supporter zeer vervelend is
 
Cazacaz
 
0
11 juli 2018 om 09:18
Precies, als Frankrijk zijnde snap ik ook goed dat ze zo spelen. Door zo te spelen haal je het sterkste punt wat België heeft uit hun spel, de counters. 2 Jaar geleden verliezen ze van een land wat daar misschien wel het beste in is van Europa de EK finale. Het zou dom zijn om het effect/succes van deze tactiek niet te erkennen, Uiteindelijk wil elk land resultaat en blijkbaar is dit de beste manier om dat te boeken, als echte winnaar laat je alles wijken voor succes.
 
nkufo-ole
 
5
11 juli 2018 om 08:27
Wat een slechte verliezers die belgen.
 
afcajan
 
8
11 juli 2018 om 08:29
Misschien eens in een spiegel kijken meneertje Hazard hoe speel je een heel jaar met Chelsea en hoe speelde je tegen Brazilië
 
NUFC_U2
 
2
11 juli 2018 om 08:30
De Belgen reageren nu op z'n Nederlands. Ik begrijp de teleurstelling, maar niet altijd wint de voetballende ploeg. Alhoewel Frankrijk liet net na de 1-0 wel mooie dingen zien. Maar eens, de Fransen zouden tot meer attractiviteit in staat moeten zijn. Maar de middenlinie van de Belgen De Bruine - Witsel - Dembele - Fellaini was gisteren ver ondermaats, zo eerlijk moeten we ook wel zijn !!
 
LeidseHood
 
5
11 juli 2018 om 10:02
Alsof België gisteren de voetballende ploeg was. Was ook geen goede 90 minuten van hen.
 
CocoAfc
 
0
11 juli 2018 om 08:33
Sneren is ook weer niet nodig natuurlijk. Ook ik denk dat er veel meer te halen valt uit de Franse groep, maar Deschamps haalt eruit wat minimaal nodig is. Dat zorgt voor een sobere spelopvatting en misschien saaie overwinnen met een uitspatting hier en daar. Op exact dezelfde manier behaalden ze tijdens het EK de finale, geef ze ongelijk. De manier waarop ze de finale verloren was wel weer typerend.
 
Torcida020
 
0
11 juli 2018 om 08:39
Eerlijk is eerlijk ik heb nou niet een ploeg gezien die er bovenuit springt qua voetbal. Ook mijn Kroatië bakt er weinig van..spannend genoeg de potjes maar ik weet dat bv Kroatie op hoog tempo mooie akties kan maken maar heb het te weinig gezien. Vanavond zal het niet anders zijn ben ik bang.
 
El Samp
 
5
11 juli 2018 om 08:39
Zegt iemand die bij Chelsea speelt.
 
voetbalfreak
 
4
11 juli 2018 om 08:39
De Belgen beginnen op Nederlanders te lijken, spelen liever mooi voetbal en dan geen prijzen winnen.
 
Goaliefan
 
1
11 juli 2018 om 08:40
Ik begrijp deze zure reacties totaal niet. Accepteer je verlies en ga nou niet je tegenstander "vuiler" maken. In een WK geldt maar 1 regel en dat is winnen en het maakt niet uit hoe. Tijdens een competitie heb je 30+ aan wedstrijden om mooi voetbal te kunnen spelen. Tijdens een WK heb je er maar 7 als je de finale weet te halen. Daar is resultaat het enige verhaal. Denk je dat Frankrijk zich druk maakt hoe ze de finale hebben gehaald? Nee.
 
roell
 
5
11 juli 2018 om 08:42
Zo ontzettend trieste reactie dit, evenals die van Courtois. Met Chelsea spelen ze al jaren op de manier van Frankrijk, zo niet nog behoudender..
 
GustavoFring
 
1
11 juli 2018 om 08:49
"I radther die like a man then live like a coward"
 
meandmyself
 
1
11 juli 2018 om 08:51
Ik zou zeggen: Wens vervuld !! Wat had hij gedacht; dat Frankrijk de deur voor Belgie open zou zetten.. Frankrijk hanteerde de enigste tactiek voor hun om Belgie te verslaan, en zo geschiedde... Snap dat de frustratie groot is maar als je een grote speler wilt zijn dien je wel met een volwassen reactie te komen. Slechte verliezers dus....
 
Vak104
 
1
11 juli 2018 om 08:52
Dan ben je simpelweg geen prof.... Een prof wil winnen, hoe dan ook. En hij zou dit ok eens tegen zijn managers bij Chelsea moeten zeggen, daar doen ze niets anders.
 
KusH
 
1
11 juli 2018 om 08:53
Zo easy ook.. Laat zo`n jongen gewoon zeggen wat hij wil. Iedereen die verliest baalt en iedereen gaat er anders mee om. Maar nee.. hij mag niet zo reageren want België won ook zo.. of Chelsea wordt er bij gemeten. Laat m lekker gal spuwen.Ik heb België een aantal wedstrijden leuke en mooie dingen zien doen. Hazard toonde zn klasse tegen Brazilië. Ze hebben gewoon een goed WK gehad met de halve finale. Frankrijk eigenlijk idem. Bij tijd en wijle mooi voetbal maar toch ook niet helemaal overtuigend. Dan win je met minimale verschil en is dat voor de verliezende ploeg een klap. Wel een schatrijke ervaring rijker en met 4 jaar weer een kans.
 
Futures
 
2
11 juli 2018 om 08:54
Frankrijk speelt inderdaad geen leuk voetbal. Jammer dat Mbappe nu al nare trekjes begint te krijgen, zeer onsportief. Was leuk om te zien dat griezman even door Hazard werd gedold
 
mc_rulez
 
4
11 juli 2018 om 09:44
Sorry hoor maar het was een zeer sportieve wedstrijd. Dat Mbappe paar minuten voor tijd probeert om het tempo uit de wedstrijd te halen, dat doet iedereen. Verder vond ik Frankrijk het grootste gedeelte van de wedstrijd wel aantrekkelijk voetballen en hadden aakte zij het spel, op de eerste 10 en laatste 10 minuten na.
 
Futures
 
1
11 juli 2018 om 09:47
Dat iedereen het doet maakt het niet ineens goed
 
Arnout108
 
3
11 juli 2018 om 09:03
Alle Belgen beginnen opeens Nederlands te toen. Verliezen en dan zeggen dat ze liever mooi verliezen dan "lelijk" winnen. En dat allemaal omdat wij Jan Mulder aan ze hebben uitgeleend denk ik ??. Wel grappig dat juist de 2 Chelsea spelers zeuren over het verdedigende spel van Frankrijk, al is het ook wel een beetje hypocriet.
 
DMS
 
3
11 juli 2018 om 09:06
Als hij liever verliest met dit België dan wint met dit Frankrijk dan heeft hij toch zijn zin gekregen, iedereen happy. Ik snap de teleurstelling maar objectief gekeken was het gewoon een redelijk gelijk opgaande pot en zeker geen gestolen overwinning. Als Lukaku iets scherper was geweest hadden ze nu wellicht zelf in de finale gestaan.
 
lausho
 
0
11 juli 2018 om 09:18
Ik heb wel begrip voor de frustraties van de Belgen. Ik ben ook liefhebber van mooi aanvallend voetbal, het hoogste doel is in mijn ogen met mooi voetbal prijzen winnen.
 
DNSDKR
 
0
11 juli 2018 om 09:24
Dit is helaas de realiteit van het hedendaagse voetbal. Het is extreem resultaat gericht. Dan heb je altijd kampen die dat schitterend vinden enerzijds en de meer ‘romantische’ kampen anderzijds die meer hebben met spelopvatting en vertoond spel dan louter resultaat. Ik behoor tot het laatste kamp.
 
jordyvu
 
3
11 juli 2018 om 09:26
Speelt België heel het toernooi niet al anti-voetbal?
 
Dante
 
5
11 juli 2018 om 09:38
Ik had echt gehoopt op een finale belgie-kroatie. Maar eerlijk is eerlijk, de fransen waren gewoon beter. Ik vond het ook geen anti-voetbal. Werden eerste 20 minuten flink achteruit gedrukt, maar kwamen zelfs toen nog een paar keer gevaarlijk door. Erna volledig in controle geweest, en vaak zat voor de goal. Geen reden om allemaal zo zuur te doen.
 
bvbrunschot
 
5
11 juli 2018 om 09:38
Wat een slechte verliezers zeg. Zelf winnen ze met hangen en wurgen van Brazilie en dan is het allemaal fantastisch, nu verliezen ze en is het opeens een schande om goed te verdedigen. Daarnaast, Frankrijk heeft vaker op doel geschoten dan Belgie, dus zo erg de bus parkeren was het ook niet. Belgie gewoon niet goed genoeg.
 
mc_rulez
 
1
11 juli 2018 om 09:40
Ik snap dat zijn uitspraak net na de verloren wedstrijd is gedaan en dat dan de emoties de overhand hebben maar speelde Belgie ook niet op de counter tegen bijvoorbeeld Brazilie? Ook speelt Hazard met zijn club 9 van de 10 keer op dezelfde manier.
 
fcoldambt
 
5
11 juli 2018 om 09:43
Leuk die Hazard speelt wekelijks antivoetbal en wil nu wat zeggen. Speelden zelf net zo tegen Brazilië.
 
desailly
 
2
11 juli 2018 om 09:47
Tja,remember WKs 94 & 98 waarbij België dezelfde reacties opriep na de wedstrijden tegen Oranje... Toen bleven ze lachen na de gestolen punten/overwinningen...
 
DominicVedder
 
0
11 juli 2018 om 09:47
Courtois en Hazard hebben gewoon groot gelijk. Hoe durft Deschamps dit team die veel meer kwaliteit in zich heeft zo laf te voetballen. En ja het is efficiënt, maar wel erg jammer. België mag tots zijn op hun prestatie, ookal snapte ik de wissel van Felaine niet. Was niet top, maar met Carrasco en Mertens op de flanke had die met zijn kop voor veel gevaar kunnen zorgen.
 
23VDV23
 
3
11 juli 2018 om 09:47
Hazard is een prachtige speler en heeft dit podium meer dan verdiend. Courtois eveneens. De andere grootheid De Bruyne heeft toch over het geheel gezien weer teleurgesteld. Tegen Brazilië was hij top, maar vooral in de omschakeling. Achteraf gezien is het ook gewoon een realistische afspiegeling dat dit team strandt in de halve finale. België 2018 zal internationaal worden herrinnerd als het team van de leuke counters tegen Brazilië zijn dat verder veel geluk had op een zwak WK. Dat ze dan de halve finale halen heeft dan eerder een gunfactor op basis van een tot nu toe relatief melijwekkend voetbalverleden dan écht ontzag.
 
Mermans
 
2
11 juli 2018 om 09:57
In Costa Rica zullen de spelers zich wel het zelfde gevoeld hebben toen ze er uit moesten tegen Nederland met penalty's.
 
Mermans
 
1
11 juli 2018 om 09:59
Belgiã« staat gewoon lekker op de eerste plaats op de fifa ranking volgende week: en terecht ook, Benieuwd waar de jongens van Koeman gaan staan.
 
nrvier
 
3
11 juli 2018 om 10:35
Blind? Onder welke steen heb jij geleefd?
 
Jaricho
 
1
11 juli 2018 om 10:07
Dit is gewoon puur emotie van Hazard en Courtois... Kan ik me zeker voorstellen als je de finale misloopt, maar handig is het niet om je zo uit te laten over het 'anti-voetbal' van de Fransen. Zeker niet als je zelf genoeg ervaring hebt met het spelen van anti-voetbal bij Chelsea.
 
meandmyself
 
5
11 juli 2018 om 10:09
Belgie; Het land waar laf- en schijtbakkenvoetbal is uitgevonden. Iets met de pot en de ketel ??? Van harte met jullie eerste plaats op de Fifa ranking, geen prijs maar ja... een kinderhand is snel gevuld.
 
KamielZeegers
 
1
11 juli 2018 om 10:15
Klasse reactie van De Bruyne, de enige die idd standaard dit soort wedstrijden speelde afgelopen seizoen. Snap de frustratie van Courtois en Hazard (die natuurlijk wel waanzinnig goed was) ook, maar t is wat t is.. Lukaku kwam helaas niet echt in t stuk voor, denk dat daar de crux zat voor de Belgen.
 
PhRM
 
5
11 juli 2018 om 10:41
Wat een stelletje hypocrieten zeg. Twee gasten van een team dat al jaren afbraakvoetbal speelt gaan een beetje lopen zeiken over het spel van Frankrijk dit WK. Ze spelen tenminste niet met 5 verdedigers, terwijl ze een van de beste teams in de competitie hebben. Wel grappig dat dan juist De Bruyne zich er niet echt aan stoort aan het spel van Frankrijk. Je zou juist verwachten dat hij het vervelend zou vinden gezien het spel dat City speelt.
 
4Ever4Ajax
 
2
11 juli 2018 om 10:49
Grappig dat courtois en Hazard klagen en vervolgens mij hun club het meest afschuwelijke voetbal laten zien met Chelsea.... zo hard over zichzelf zijn ze vast niet, slechte verliezers..
 
Rechte
 
5
11 juli 2018 om 11:01
Het spel van Belgiã« wordt overdreven opgehemeld. Een poule met 2 hele zwakke tegenstanders, heel veel geluk gehad tegen Japan. Nu klagen over de Fransen, dus slechte verliezers. Belgiã« speelde net zo laf tegen Braziliã«, in die wedstrijd een zeer goed uitgevoerde counter met de mazzel dat de gelijkmaker niet valt in de slotfase. Zo een reactie vlak na een nederlaag is begrijpelijk maar kijkend na het hele toernooi niet geheel terecht naar mijn mening. Ik heb 0 sympathie voor de Belgen want dat hebben ze voor ons ook nooit.
 
WalterJanssens
 
5
11 juli 2018 om 11:05
Wat een lulkoek zeg. Zelf heeft België tegen Brazilië gecounterd. Wanneer zij vol in de aanval waren gegaan hadden ze ook verloren van Brazilië.
 
ShadowzFR
 
0
11 juli 2018 om 11:08
Niet pet se anti voetbal. 2 ploegen die aan elkaar gewaagd zijn, en niets willen weggeven krijg je dit soort wedstrijden van
 
Blankenburg@
 
2
11 juli 2018 om 11:52
Heel goed nu weten de Belgen hoe moeilijk het is een finale te bereiken. Misschien komt er nu wat meer respect voor de prestaties van Nederland. De weg naar de finale is hard en lang met vele opstakels. Wij hebben het drie keer gehaald en die prestatie kreeg gisteren nog meer betekenis.. Onze prestaties met name in 74 en 78 worden nu nog stralender, nog ,mythischer. Ik vond Belgie dit tournooi niet zo indrukwekkend en speelden zeker niet als een kampioen met lef en brille. In de poulefase mat en futloos, een draak tegen Engeland, mazzel tegen Japan en goed gespeeld tegen Brazilie, niet meer niet minder. Bovendien blijkt na gisteren dat wij in 2018 zijn uitgeschakeld door de WK 2018 Kampioen frankfrijk en kwart finalist Zweden, We hadden gewoon een erg moeilijke poule. De Belgen hadden het makkelijker maar de keerzijde was dat ze nooit getest werden en het veel te makkelijk hadden tot Brazilie/ Daardoor wisten ze zichzelf in de tussentijd te overtuigen dat ze kampioenswaardig waren maar in wezen was het weer een angstig en behoudend spelend Belgie dat haar potentieel nooit bereikte.
 
RBHK
 
0
11 juli 2018 om 12:02
Het probleem is dat de pers die Belgen een stuk beter afschildert dan dat ze in werkelijkheid zijn. In de kwalificatie voor het WK hadden ze een belachelijk simpele poule (griekenland, Bosnië-Herzegovina, Estland, Cyprus en Gibraltar). Op het WK hadden ze ook al niks te klagen met Panama, Tunesië en Engeland. Daar wist je van tevoren al dat ze door zouden gaan. Japan was in de achtste finale zeker gelijkwaardig maar via een schijtgoal van Vertonghen en met dank aan het feit dat de Japanners hun kansen niet benutten mochten ze naar de kwartfinale. Daarin speelden ze gewoon op de counter en heeft hun keeper ze er doorheen gesleept. Tegen Frankrijk waren ze gewoon minder dan de Fransen. Omdat Frankrijk ze het spel liet maken leek het nog wel wat maar de opstelling van Martínez had zeker beter gekund. Als je met Fellaini (die alleen kan koppen) voorin speelt, waarom dan Chadli op rechts? Had daar dan gewoon Mertens neergezet. Dan brengt hij Mertens in maar haalt even later Fellaini eraf….. . Verder speelde De Bruyne geen beste wedstrijd en voerde Hazard zijn dribbels vaak veel te ver door. (hij moest trouwens veel te ver terugzakken omdat hij niet goed werd aangespeeld door De Bruyne.) Prima dat ze de halve finales hebben gehaald maar laten we nou niet gaan doen alsof ze een serieuze titelkandidaat waren.
 
TheNorthSide
 
1
11 juli 2018 om 12:28
Altijd leuk zo'n stukje met de link naar een oud bericht 'Martínez kiest voor defensiever systeem tegen Brazilië en slachtoffert Mertens' Dan halen we de tactic van Chelsea en M.united er maar niet bij.