Heerlijke voetbalavond voor Barcelona in hol van de leeuw
Woensdag, 27 februari 2019 om 22:49

Barcelona heeft zich woensdagavond ten koste van Real Madrid voor de finale van de Copa del Rey geplaatst en daarmee geschiedenis geschreven. Nog nooit plaatste een team zich zes seizoenen op rij voor de Spaanse bekerfinale. Het team van trainer Ernesto Valverde zegevierde met ruim verschil in het Santiago Bernabéu, ondanks een sterke eerste helft van de Madrilenen, en dat was voldoende na een 1-1 remise in het Camp Nou: 0-3. In de eindstrijd zal Real Betis of Valencia de tegenstander van de Catalanen zijn.

In het eerste bedrijf domineerde Real Madrid meer dan Barcelona en had het team van Santiago Solari ook de beste kansen. Vinicius Junior was zonder meer de Merengue waar de meeste dreiging van uit ging, maar het ging tot tweemaal toe mis bij de afronding. Barcelona kon Keylor Navas daarentegen nauwelijks verontrusten, op wat dreiging van Lionel Messi vlak voor rust na. Luis Suárez kon zich nauwelijks onderscheiden.

In de dertiende minuut vroeg Real al om een strafschop, na een duel tussen Nelson Semedo en Vinicius. De scheidsrechter wilde er echter niet aan en ook de VAR zag geen elfmetertrap. Tien minuten voor rust hing de 1-0 van de thuisploeg in de lucht. Vinicius faalde toen hij vrijstond in het strafschopgebied en daarna kwam Marc-André ter Stegen, die de voorkeur kreeg boven Jasper Cillessen, oog in oog met Karim Benzema als winnaar uit de strijd. De Braziliaan miste niet veel later wederom het doel toen hij het leer na een pass van Reguilón te hoog mikte.

Real startte de tweede helft op de manier waarop men de eerste 45 minuten had beëindigd, met zelfvertrouwen. Het was echter Barcelona dat vijf minuten na de onderbreking de ban brak. Na een goede steekpass van Jordi Alba werkte Ousmane Dembélé de bal richting Suárez, die het leer in de korte hoek achter Navas werkte. Het team van Solari reageerde echter goed op de tegenslag en zocht meteen naar een gelijkmaker. Pogingen van Toni Kroos en Casemiro vormden meteen een waarschuwing voor Barcelona, dat niet veel later goed wegkwam toen Lucas Vázquez net te laat kwam na een pass van Reguilón.

Ter Stegen verrichtte na ruim een uur spelen ook belangrijke reddingen op een kopbal van Reguilón en een diagonaal schot van Daniel Carvajal. Solari opteerde in de 68e minuut voor de inbreng van Gareth Bale voor Lucas, maar dat was een te late ingreep. Luttele minuten later werkte Raphaël Varane het leer in eigen doel na een pass van Semedo vanaf rechts. Vier minuten later gooide Barcelona het duel in het slot. Na een charge van Casemiro op Suárez was het de Uruguayaan die met een Panenka vanaf elf meter voor de 0-3 zorgde.

Meer nieuws
   
13:12
13:12
'Ajax en Potter financieel akkoord; nog slechts één struikelblok op tafel'
51
   
12:51
12:51
Sneijder en Theo Janssen maken overstap en gaan komend seizoen elders analyseren
24
   
12:37
12:37
Elfrink: 'Hij heeft de clubs voor het uitkiezen, maar is onbetaalbaar voor PSV'
5
   
12:09
12:09
VZ Kort: Hans van Breukelen gaat de kampioensschaal uitreiken aan PSV
77
   
11:57
11:57
Situatie van één speler bij Barça draait 180 graden na aanblijven Xavi
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (198)

 
Rockett
 
33
27 februari 2019 om 22:51
Wat een afgang zeg... Deze wedstrijd wordt beslist door een uiterst effectief Barcelona wat verder nauwelijks in gevaar kwam in de 2e helft. En dat allemaal uit half dode spelmomenten. Benzema niet veel gezien in de 2e helft. Vinicius mooie speler om naar te kijken, had zeer goede acties in zijn versnelling maar in de afronding is het om te huilen. Hoor iedereen wel zeggen ja hij is nog jong, maar daar koop je nu niks voor Als top voetballer vind ik dat je er gewoon gelijk moet staan, daarvoor ben je juist een top voetballer en dat vind ik ook dat het geld voor Vinicius. Naja ff maar doen alsof ik optimistisch ben ‘komt wel goed’. ’t Is te hopen dat het tegen Ajax niet hetzelfde gaat verlopen als vandaag. Verwacht verder ook niet dat we kans maken dit seizoen in de CL. Nu maar wachten tot er een adequate vervanger wordt gehaald in de zomer voor onze ex-killer..
 
ErwinStans
 
16
27 februari 2019 om 22:54
Plus 1 mee eens al dacht ik nog wel dat het 2e doelpunt buitenspel was maar helaas verloren barca was dodelijk vanavond in de afronding
 
Doncusto
 
77
27 februari 2019 om 23:01
Was geen buitenspel .. Varane heft het op .. werd net duidelijk laten zien op BBC..
 
XaviHernandez_
 
35
28 februari 2019 om 00:08
Ik vond dat teveel spelers van Real bezif waren met het uit de wedstrijden houden van Messi waardoor ze teveel ruimte hebben gegeven aan Dembele. Net als Vinicius is Dembele ontzettend gevaarlijk in de 1 op 1 met ruimte in de rug van de verdediger. Vandaag was Dembele de gevierde man, maar zaterdag kan dat zomaar Vinicius zijn.
 
Gooner4
 
20
28 februari 2019 om 00:10
Als gearriveerde topspeler moet je er idd staan, niet als 18 jarig jochie.
 
MSN10
 
66
27 februari 2019 om 22:52
Wo wo wooo barca 2de helft master. Ik ga het weer zeggen mijn hart ging elke x tekeer als Vinicius aan de bal kwam, die jongen is ongelofelijk echt waar. Ik heb de 2de helft genoten na de eerste goal kwam de wedstrijd los en ging de tempo gelijk veel en veel meer omhoog. Real Madrid had dit x niet de geluk mee want kansen waren er wel om die eerste goal te maken toen het nog 0-0 stond. Prachtig dit echt waar En vooral voor Suarez. Kritiek mag wel maar dat je al roept van het is klaar of hij is klaar moet je niet doen. Dit zijn spelers die zich allang al bewezen hebben dus als er een paar wedstrijden niet gescoord wordt geen stress mensen want de naam is Luis Suarez! We mogen ter stegen ook niet vergeten want die jongen is echt 1 van de beste ter wereld zeker top 3 naar mijn mening. 2de helft veel spelers hun niveau weer gehaald en super veel genoten. Op naar de 5de! Tot zaterdag
 
LaManita5
 
22
27 februari 2019 om 23:02
Klopt, Vinicius gaat een heel grote worden. Wat die laat zien op zijn leeftijd is uitzonderlijk. Opnieuw veruit de gevaarlijkste man bij Real. Uiteraard moet hij betere keuzes maken, maar hij is constant dreigend. Semedo wel opnieuw zeer sterk vandaag. Heeft Vinicius al bij al weer goed in de tang gehouden. Geflatteerde overwinning, maar daarom niet minder mooi. Messi misschien niet altijd even zuiver, maar Real liet hem duidelijk geen ruimte en dan is het aan andere spelers om op te staan. Dembele zoals we hem kennen, veel gaat verkeerd, maar hij heeft ook goud in de voeten. Op naar zaterdag! Hoop minstens op een punt en dan zal dit een zeer geslaagd tweeluik zijn!
 
MSN10
 
22
27 februari 2019 om 23:08
Dit is juist hoe het hoort. Messi onzichtbaar dan staat Suarez op.
 
Frankireal
 
69
27 februari 2019 om 23:17
"Semedo heeft vinicius goed in de tang gehouden" hij is juist dol gedraait door hem, mijn god
 
LaManita5
 
24
27 februari 2019 om 23:22
Dat je als verdediger eens je rechtstreekse tegenstander niet kan afstoppen lijkt me zeer logisch. Het is wat jij dol gedraaid noemt Frankireal. Vincius op volle snelheid is voor elke verdediger een grote uitdaging, dus Semedo heeft het zeker goed gedaan.
 
Matjeq
 
10
28 februari 2019 om 00:18
"frankireal´´ Hij heeft ook heel veel onderschept van hem. Vooral de eerste helft heeft hij genoeg ballen afgepakt van vincius. Ik vond Semedo ook heel goed
 
Millonario
 
0
28 februari 2019 om 10:17
Semedo sterk?! Hou je me voor de gek, LaManita5? Die man werd helemaal zoek gespeeld, heeft werkelijk een draak van een wedstrijd gespeeld. Ik geef niet snel kritiek op een speler maar wat hij deed was echt slecht.
 
LaManita5
 
0
28 februari 2019 om 11:36
Dan zullen we moeten verschillen van mening Millonario. Hij stond dan ook op de enige speler bij Real die individueel het verschil kan maken. Alba die Lucas Vazquez als rechtstreekse tegenstander had, werd bijvoorbeeld nooit op de proef gesteld. Semedo heeft met zijn snelheid Vinicius vrij goed kunnen bijhouden en dus heeft hij zijn taak volbracht. Gaf hem misschien soms iets teveel ruimte bij het kantelen van het spel, maar dat is ook om de bal binnendoor onmogelijk te maken.
 
Millonario
 
0
28 februari 2019 om 21:39
Ok, maar dan moet je echt eens de momenten gaan bekijken waar hij keer op keer werd afgetroefd door Vinicius. Zo bang als Semedo was ging hij meer centraal spelen om Vinicius op te vangen, maar ook dat mislukte. Aanvallend had hij niks te brengen, maar ik bedoel dan ook echt 0,0. Geen voorzetten, geen rushes die we van hem gewend zijn. Wat jij dan zo sterk vond aan zijn prestatie is echt merkwaardig.
 
LaManita5
 
0
1 maart 2019 om 14:07
Laat ik het zo zeggen Millonario, ik denk dat Roberto alleszins niet beter zou gedaan hebben
 
Barcca
 
86
27 februari 2019 om 22:52
Geflatteerde uitslag als je het mij vraagt. Real Madrid had er 5 kunnen maken. Barcelona weliswaar gewonnen, ik ben daarom ook blij, maar wat hebben ze slecht gespeeld. Voor het eerst heb ik na een 3-0 overwinning er geen goed gevoel bij. Dit Barcelona gaat de CL niet winnen. Dit heb ik meerdere keren geroepen. Ze spelen te behoudend en zetten totaal geen druk op de tegenstander. Ze denken het allemaal in wandeltempo wel te kunnen, maar had in plaats van die 18-jarige speler Ronaldo daar gestaan. Was Barca uitgeschakeld geweest. We zullen het uiteraard nooit weten, maar dat is wat ik verwacht. Valverde moet echt zijn biezen pakken.
 
MSN10
 
23
27 februari 2019 om 23:01
Je overdrijft man bro. Het was niet top de eerste helft maar de 2de helft hebben ze het zeker niet slecht gedaan. Je kan ook gewoon de credits geven aan real maar om te zeggen Barcelona was zo slecht nee zeker niet.
 
Barcca
 
35
27 februari 2019 om 23:07
Ik vond Barcelona de 2e helft ook niet goed hoor. Heel erg slordig in de passing. Suarez en Alba die de bal zomaar inleveren. Semedo werd ook keer op keer afgetroefd. Ieder geval blij dat Arthur weer terug is. Hij is de schakel tussen het middenveld en de aanval. Nu is het steeds Messi die de bal op komt halen. De kansen die Real heeft gehad waren in mijn ogen ook groter. Blijft bizar hoe veel ruimte ze hebben gekregen. Op naar de finale. Ze moeten ieder geval iets aan dat wandeltempo doen. Je ziet letterlijk niemand druk zetten.
 
MSN10
 
1
28 februari 2019 om 00:17
In de eerste helft was er amper ruimte zowel voor barca als real. Beide teams durfde niet en de kansen waren inderdaad groter ja. In ieder geval ik respecteer je mening maar Barcelona was niet slecht als hoe jij het brengt.
 
FCB_Catalunya
 
7
27 februari 2019 om 23:46
Vergeet je niet dat Barcelona speelde zonder Umtit en Arthur? Twee belangrijke spelers in de as. Real had veel meer moeten scoren natuurlijk, maar met de rust die de twee door mij genoemde spelers brengen, had het er heel anders uit gezien denk ik.
 
Moyashi
 
38
27 februari 2019 om 22:52
Een woord: Efficiëntie.
 
liverpoolallez
 
17
27 februari 2019 om 23:03
En Messi heeft niet eens serieus aangezet......
 
LukaModric.10
 
38
27 februari 2019 om 23:04
En dat denk je zelf? Caseamiro, Reguilon zaten er gewoon hele tijd kort op. Messi is geweldig, maar had zijn dag niet.
 
LosBlancos1999
 
83
27 februari 2019 om 22:53
Dit geloof je toch niet. We spelen goed voetbal maar dan gaat het telkens mis als we voor de goal komen. Barça laat weinig zien maar is dodelijk effectief. Jammer dat er weer geen Copa in zit. Gefeliciteerd Barça fans.
 
Flamezzz
 
9
27 februari 2019 om 23:15
Suarez de laatste weken veel (terechte) kritiek gehad, maar zo zie je maar dat hij ze er toch nog altijd weet in te schieten. Vinicius tof om naar te kijken, maar mist nog net dat tikkeltje meer. Dat was het verschil vandaag, want voor de rest zat het bij beide teams goed op slot achterin.
 
RealMadrid_34
 
18
27 februari 2019 om 23:25
Vinicius moet echt gaan werken aan zijn afronding dan word hij echt een topspeler.
 
tahaa
 
7
28 februari 2019 om 07:29
En zo voelde het dus als ajax supporter tegen jullie..
 
Aycette
 
38
27 februari 2019 om 22:53
En nog durfen mensen te beweren dat Real Ronaldo niet mist, totaal geen afwerking of enige drang voor de goal.
 
RealMadrid_Fan
 
11
27 februari 2019 om 22:59
Het enige wat we nodig hebben is een afmaker. Of het nou Jovic is of Cr7.
 
r0naldinho10
 
11
27 februari 2019 om 23:04
Ik moet zeggen dat de spanning bij de aanvallen van Real beduidend minder zijn als toen met Cristiano aan het roer. Wat wordt die man gemist zeg daar, hij bracht gewoon teveel en dat was deze wedstrijd zo duideijk te zien ondanks dat ze hun kansen hebben gehad
 
bpreal
 
7
27 februari 2019 om 23:05
Geen drang nee? Hou op hoor clown. Dat afwerken beter kan, dat is een feit
 
RealMadrid_34
 
5
27 februari 2019 om 23:26
Ja na deze wedstrijd is het wel echt duidelijk echt mega grote kansen zijn er verprutst
 
Khaled
 
3
28 februari 2019 om 00:58
Jezus vandaag was het wel heel erg zichtbaar. De efficiëntie van Ronaldo was belachelijk. Had hij er vandaag gestaan ipv Vinicius dan waren er wel een aantal goals gevallen. Vinicius moet echt even werken aan afronden. Alleen dan wordt het een echte succes.
 
Millonario
 
7
28 februari 2019 om 01:53
Het is echt wel schrijnend dat men nog over Cristiano spreekt bijna 9 maanden na zijn vertrek. Het heeft iets zielig hoor.
 
Khaled
 
1
28 februari 2019 om 07:52
Dat is toch niet gek als het om een van de beste spelers ooit gaat. Hij laat een groot gat achter en mensen zien dat. Er is ook geen vervanging gehaald.
 
FCBDutch
 
0
28 februari 2019 om 11:19
Vinicius creëerde ook heel veel met zijn acties en loodlijnen, iets wat Ronaldo niet meer kan opbrengen. Kortom het was een hele andere wedstrijd geweest moet Ronaldo nog bijreal hebben gespeeld.
 
Almogaver
 
10
28 februari 2019 om 07:59
Het was ook niet alsof Cristiano die individuele acties van Vinicius had kunnen creã«ren. Hij kan weliswaar veel beter schieten, maar is ook aanzienlijk langzamer en minder goed in de korte ruimte.
 
Ramos.93
 
0
28 februari 2019 om 17:55
Er is dan ook bijna 10 jaar verschil tussen hun.
 
codbangers
 
40
27 februari 2019 om 22:53
Mensen die zeggen dat Barca onterecht door is, of dat de score geflatteerd is snappen het spelletje niet. Ik ben diehard voor Real, maar wanneer een ploeg zelf de kansen niet verzilverd tegen een absolute topclub, is dit het resultaat wat je kunt verwachten. Barcas plan heeft gewerkt, dat van Real niet en in dat opzicht was Barca dus de betere ploeg vandaag en zijn ze terecht door. Dit voelt voor ons als Madrid fans vervelend, maar misschien is dit dan de eyeopener voor Perez. 2 pakketjes ontvangen van Barca dit jaar en ook nog eens niet mee doen om de liga.
 
Barcca
 
57
27 februari 2019 om 22:58
Welk plan? Was Real scherper in de afronding, dan liep Barca achter de feiten aan. Er is totaal geen plan. Alles in wandeltempo, zetten geen druk, leveren alles bij Messi in en hopen op een wonder. Hij kon zijn stempel niet drukken. Was volledig geisoleerd. Barcelona heeft echt matig gespeeld, ze hebben geluk gehad dat Real ook matig draait en niet scherp waren in de afronding. Ik vond Real veel dreigender. Dit is mijn mening, ik ben blij met de overwinning, maar er is werk aan de winkel, heel veel werk.
 
LaManita5
 
5
27 februari 2019 om 23:08
Je kan ook niet verwachten dat Barcelona een hongerig Real weg tikt van bij de start, maar voor de rest wel akkoord. Ook ik had in de eerste helft totaal geen idee wat het strijdplan van Barcelona was, geen enkele druk naar voren en Real dat het meest dreigend was. Van zodra het 0-1 werd, kantelde de match wel volledig. Real dat een kwartier voluit ging, maar Barcelona hield vrij makkelijk stond waarna ze het gewoon koelbloedig afmaakten. Indien het 1-0 werd in de 1ste helft zou ik het ook wel eens willen gezien hebben. Maar goed, misschien ook wel ingespeeld op de zwakte van Real en achteraf heeft de winnaar meestal gelijk...
 
Ramos.93
 
48
27 februari 2019 om 22:53
Een own goal, een penalty en een handvol gemiste kansen. De enige manier om deze wedstrijd te omschrijven. We hebben dit echt gewoon aan ons eigen te danken.
 
barcelonabaas
 
13
27 februari 2019 om 22:53
En dan waren er een paar die zeiden vol vertrouwen dat real door ging, mazzel! Neem dit vooral met een korreltje zout, barca was af en toe niet om aan te gluren. Wat zou het mooi zijn als barca, de volgende ook wint. Suarez panenka in het huis van ramos, wat een klasbak.
 
PAASCHKAAL
 
15
27 februari 2019 om 22:53
Heerlijk resultaat! Echter was het spel van Suarez en Dembele, op de doelpunten na, echt triest. Als het net wat anders loopt, schiet Vinicius er gewoon 2 of meer in en dan wordt Valverde weer afgemaakt. Hij komt hier echt goed weg vind ik. En dan ook nog Vidal durven brengen in plaats van Alena. Positief afsluiten: Roberto op het middenveld speelde een prima pot!
 
carlosjr11
 
37
27 februari 2019 om 22:56
Ga weg man met je kritiek altijd op dembele. Zijn spel was zeker niet triest en was een van de betere op het veld. Trouwens hij en Suarez beslissen gewoon de match met hun acties terwijl vinicius kans op kans mist na zijn 'goed spel' wat heb je daaraan?
 
r0naldinho10
 
8
27 februari 2019 om 23:08
Dembele lijdt echt teveel balbezit het lijkt soms op een blind paard. Kritiek op hem deze wedstrijd is zeer terecht. Barca wint hier eigenlijk met een gemakzuchtige houding en dat zegt genoeg over Real
 
Freeza
 
8
27 februari 2019 om 22:57
Ben het met je eens! Roberto nu enkel als middenvelder gebruiken, is heel dynamisch en helpt Semedo waar nodig.
 
Guaporta
 
35
27 februari 2019 om 23:00
Ach, volgens mij mogen we blij zijn dat Vinicius Junior net als iedere andere 18-jarige aanvaller met oogkleppen op speelt en op de cruciale momenten de verkeerde beslissingen maakt. In de eerste helft wordt hij meermaals in het zadel geholpen door zijn teamgenoten (overigens wel na uitstekende loopacties van hem), maar keer op keer maakt hij de verkeerde beslissing of heeft hij de bal niet onder controle op het belangrijkste moment. Geen schande, maar als je basisspeler bent van Real Madrid mag dat wel gezegd worden. Moet trouwens ook zeggen dat ik geen moment heb genoten van deze wedstrijd en kan me goed voorstellen dat de fans van Madrid met trots naar hun ploeg kijken. Ze hebben twee wedstrijden alles gegeven en Barcelona heeft hen met slecht spel, geluk en efficiëntie nu verslagen. Eigenlijk te belachelijk voor woorden om te moeten stellen dat je met een 0-3 in Bernabeu je eigenlijk schaamt voor het spel van de club.
 
FilipMich
 
12
27 februari 2019 om 23:14
0-3 blijft 0-3 en zo een uitslag is nooit onverdiend, het is geen 1-2 he. 0-3 weet je wel wat dat wil zeggen? Nou ik schaam me niet met een heerlijke SUAREZ. Ik zag een tactisch plannetje dat perfect klopte en voorspelde de 0-2 een minuut of twee op voorhand
 
Flamezzz
 
10
27 februari 2019 om 23:20
Tjah Guaporta ... 2-4 uit bij Sevilla, 0-3 uit bij Real ... mag het even? Het spel was echt zo slecht niet. Voorin weinig creativiteit wel, maar dat lag aan een onzichtbare Messi.
 
miq1
 
8
27 februari 2019 om 23:27
Vinicius oogkleppen? Vind ik niet. Zijn actief dribbelacties waren goed. Zijn afronding kan beter. Een 18 jarige die voor de meeste dreiging zorgt bij real krijgt ten onrechte zoveel kritiek.
 
Guaporta
 
7
27 februari 2019 om 23:46
@filipmich, over de uitslag hoor je me ook niet klagen. Maar net zoals ik in principe niet klaag over een uitslag als het spel me kan bekoren, klaag ik over het spel als dat me niet kan bekoren ondanks dat de uitslag dat duidelijk wel kan. Overigens heb ik niet een tactisch plan gezien dat werkt hoor. Dembélé en Messi waren grotendeels geïsoleerd, terwijl Semedo eigenlijk verrassend weinig steun kreeg van Sergi Roberto (die ik vandaag overigens wel sterk vond spelen op het middenveld). @flamezzz, in de vorm waarin Barcelona in februari stak is dit natuurlijk een heerlijk resultaat. Heb je gelijk in. Maar we zouden geen fan van Barcelona zijn als we zelfs nu iets te klagen hebben. We zijn echt veel te verwend de laatste vijftien jaar. @miq1, ja. Zijn dribbels waren uitstekend, maar daarna gaan de oogkleppen op.
 
Khaled
 
4
28 februari 2019 om 01:04
Nee kritiek op afronding is niet onterecht. Ja hij is 18. Maar hij speelt wel bij Real Madrid in de basis. Dan zijn de verwachtingen wel een stuk hoger dan een 18 jarige bij Castilla of een middenmoter oid. Dus ja hij is erg goed, maar hij moet veel beter gaan worden in afronden. Anders gaat het niet de topper worden die we allemaal verwachten.
 
FilipMich
 
2
28 februari 2019 om 08:04
Valverde positioneerde Barca opvallend laag, opvangen en tussen 60ste en 80ste met enkele versnellingen het verschil maken dat was het idee en dat is perfect uitgevoerd. Zaterdag gaat die het weer doen want niet verliezen wordt de opdracht voor calculator Valverde..
 
Kanafaka
 
6
27 februari 2019 om 22:53
Jammer dat we verloren hebben nadat onze verdediging na de 0-1 zo hoog ging staan wat natuurlijk de juiste keuze was. Deze Vinicius, wauw. Deze man is niet normaal goed, kon 1e helft al hattrick pakken maar hij komt er wel. 0-3 verloren, maar met opgeheven hoofd door hoe Real heeft gespeeld naar zaterdag waar dezelfde tegenstander weer wacht. Future is bright Madridistas.
 
Free Eves
 
25
27 februari 2019 om 22:54
Ongelooflijk. Wanneer de Spaanse arbitrage in een wedstrijd in het voordeel van Real Madrid fluit, zijn de (vaak wat jeugdigere) Barcelonafans er als de kippen bij om dat uit te lichten. Maar vandaag bij de 0-2 waren ze opeens minder scherp.. Ongeacht welke verdediger van Real Madrid je aanwijst, Dembele stond buitenspel.Maargoed, dit soort zielige fans zie je terug bij elke club.Vinicius bedankt voor de mooie pot van jouw kant en tegelijkerijd bedankt voor de uitschakeling.Barcelonafans, gefeliciteerd.
 
barcalover123
 
46
27 februari 2019 om 23:00
Ik weet niet of ie de nabeschouwing hebt gekeken maar daar hebben ze een lijn getrokken en dan zie je dat dembele gewoon op dezelfde hoogte stond als varane.
 
Lebuffon
 
35
27 februari 2019 om 23:04
Barca had een penalty moeten krijgen, want Ramos maakte een overtreding op Rakitic die niet werd gegeven.
 
LaManita5
 
10
27 februari 2019 om 23:12
Dan had Real er ook 1 kunnen krijgen voor dat contact van Semedo met Vinicius in de 1ste helft. Vond het 2 keer geen penalty. Over het algemeen was de arbitrage goed, behalve misschien iets te weinig kaarten getrokken. Barcelona is een paar keer goed weg gekomen in de 1ste helft wat dat betreft.
 
Flamezzz
 
4
27 februari 2019 om 23:22
Echt heel weinig kaarten. Opvallend. Semedo had er al vroeg een moeten hebben, net als Rakitic. Kroos ook drie keer om een kaart gevraagd en niet gekregen.
 
Medalofhonor
 
31
27 februari 2019 om 22:54
Ten eerste wil ik de Barcelona fans feliciteren, het was een typisch-Valverde overwinning, Barcelona en vooral Messi haalde zijn niveau niet maar ze wonnen wel en daar draait het om. Over mijn mede Madridistas, kop omhoog maatjes er komen betere dagen, heb er vertrouwen in, Vinicius Junior is onze diamant en onze toekomst maar hij kan het niet alleen. We hebben gestreden en heel goed gespeeld helaas maken we het verschil niet voorin.
 
Blaugrana_94
 
11
27 februari 2019 om 22:58
Heel sportief van je medal. En ja die Vinicius is echt een parel speelde echt sterk vandaag!
 
Guaporta
 
14
27 februari 2019 om 23:06
Begrijp dat je vertrouwen heb in Vinicius Junior, dat is namelijk een speler met de persoonlijkheid en de potentie om een belangrijke speler te worden. Maar laten we ook eerlijk zijn, vandaag liet hij het (ondanks de vele kansen die hij creëerde) eigenlijk wel een beetje afweten. Als je daar een speler met wat meer overzicht, rust en techniek in zijn spel had staan was het in de eerste helft 2-0 voor Real Madrid geweest en had je nu waarschijnlijk in de finale gestaan. Neemt overigens niet weg dat ik het een heerlijk ventje vind om te zien spelen. Heeft net zoals Neymar zo'n blik in de ogen dat hij de directe tegenstander wil vernederen en heeft de snelheid om dat te doen. Neem je felicitaties met plezier in ontvangst, maar eerlijk gezegd zou Barcelona zich moeten schamen voor de manier waarop ze zich vandaag getoond hebben. En dat voelt bizar om te zeggen na een 0-3 overwinning in Madrid. Jullie waren de betere ploeg met het aantrekkelijke spel en jullie hebben jezelf tekort gedaan.
 
Medalofhonor
 
2
27 februari 2019 om 23:16
Ik denk ook met Asensio zijn rust, fysie en techniek dat hij die kansen wel had aftemaakt maar aan de andere kant, Vinicius is een pure aanvaller die voelt waar de ballen zullen vallen, hij dwingt die kansen af met zijn wil, snelheid en techniek. Hij moet en zal zich nog meer ontwikkelen, ik ga die jongen niks kwalijk nemen hij doet zijn best. Barcelona was inderdaad niet best maar ls je op het einde van de seizoen met dit soort voetbal 3 prijzen pakt dan zal Valverde de grote held zijn.
 
blink182
 
7
27 februari 2019 om 23:37
Guaporta, wat een onzin weer.. als als als.. Vini heeft zn eigen kansen gecreeerd op een na. Dus om te stellen dat een andere speler (zoals Ansesio) wel zou hebben gescoort is pure speculatie. Real heweft geen speler die 4,5 tegenstander voorbij dribbelt en dan scoort.Als als als Ronaldo daar had gestaan. Hebben wij ooit meer dan 4/5 doelpunten gecoort tegen Barca met Ronaldo? Volgensmij niet? Men moet stoppen met dit soort dingen roepen.Vinicius moet aan zijn doelpunten moyenne werken maae dat komt nog. Maar nogmaals, de meeste kansen creeert hij zelf doormiddel van een actie. Mensen mogen blijven bekritiseren natuurlijk. Maar time wil tell.
 
Guaporta
 
2
27 februari 2019 om 23:55
Moet eerlijk zeggen dat ik had verwacht dat het sentiment in de reacties veel meer in het voordeel van Vinicius zouden uitvallen, dus wilde misschien wel iets te gedwongen een tegenreactie geven. Blijf bij mijn observatie staan dat de Braziliaan wel degelijk oogkleppen op had en vandaag de wedstrijd (net zoals het heenduel) had moeten beslissen, maar misschien was ik wel iets te streng voor een 18-jarige speler die pas net komt kijken. Het zegt natuurlijk veel dat clubs hun tactiek afstemmen op een piepjonge aanvaller, dat zegt wel iets over de angst die hij met zijn snelheid en dribbels inboezemt. Blijkbaar is hij de enige in de aanval van Madrid die zijn eigen kansen kan creëren en dat is zowel bewonderenswaardig voor Vinicius als dat het treurig is voor de gesteldheid van dit Madrid. Toch maak ik me wel een beetje zorgen over de emotie die hij tijdens een wedstrijd toont. Heel betrokken bij het publiek, heel bewust van het feit dat hij in de schijnwerpers staat en natuurlijk een belachelijke hoeveelheid aan zelfvertrouwen (dat zou ik ook wel hebben met zijn voetbaltalent). Hoop dat hij de juiste begeleiding krijgt om dat een plekje te kunnen geven. We hebben namelijk jammer genoeg veel van dit soort jongens door zien slaan. Misschien was het wel goed geweest als een speler als Cristiano Ronaldo nog wat langer bij de club was geweest.
 
Murica
 
9
27 februari 2019 om 22:54
Real Madrid was natuurlijk veel beter deze wedstrijd. Maargoed, wat Real laat zien de laatste 30 minuten is natuurlijk alles tekenend. De strijd mentaliteit dat deze ploeg ooit de beste maakte op deze aardbol, is compleet verdwenen. Het is tijd voor nieuw bloed, een nieuw tijdperk. Gefeliciteerd Barca
 
blink182
 
15
27 februari 2019 om 22:54
Hoe dan? Dit is toch moeilijk om te accepteren. De 5-0/2-6 was nog makkelijker te accepteren dan dit. Barcelona wint wandelend. Schandalig. Maar goed, Real heeft wel alles gegeven. Meer kan je niet vragen.
 
Medalofhonor
 
6
27 februari 2019 om 22:55
Klopt daarom ben ik trots op onze jongens, we zijn de veldslag verloren maar niet de oorlog.
 
gallardo
 
49
27 februari 2019 om 22:59
Als je uitgeschakeld bent in de copa heb je de oorlog toch verloren ? ??
 
Naku
 
39
27 februari 2019 om 23:00
De oorlog is ook verloren, want je gaat niet naar de finale. Maar verder goed bedacht.
 
FilipMich
 
16
27 februari 2019 om 23:01
Idd het was de tweede en beslissende veldslag in de oorlog om de copa ??
 
Medalofhonor
 
9
27 februari 2019 om 23:02
De oorlog tussen Real Madrid en Barcelona zal nooit aflopen slimme
 
Bartofzoo
 
6
27 februari 2019 om 23:15
Een seizoen zonder prijzen, lijkt me echt klote..
 
AjaxCunian
 
11
27 februari 2019 om 23:15
Onder die definitie is er dan niet echt een oorlog omdat hij per definitie niet door 1 partij gewonnen kan worden.
 
DimaMadrid
 
4
28 februari 2019 om 00:08
De oorlog zal nooit aflopen? hmmmm, dan kan die ook nooit verloren worden ...
 
FCBDutch
 
2
28 februari 2019 om 01:20
Filofisch gedoe in de late uurtjes, kan Mn brein niet hendelen. Tijd om Mn nest in te duiken, fijne avond!
 
CRMadrid7
 
2
27 februari 2019 om 22:54
Gefeliciteerd aan alle Barcelona fans ! Real doet zichzelf alom tekort maar op zich is dit niet eens zo een slechte avond voor ons geweest. De ploeg laat zien nog steeds op een hoog niveau te kunnen voetballen en Vinicius gaat echt een plaag worden voor iedere defensie als hij zich door blijft ontwikkelen. Ik wist al aan het begin van het seizoen dat we geen grote kans maakten op prijzen nadat we Ronaldo inleverden geen zwaar geschut ervoor terug kregen. Niet getreurd, Real Madrid heeft een aantal hele sterke jonge spelers en zal volgend seizoen weer helemaal meedoen ! Hala Madrid !!
 
A Iniesta8
 
20
27 februari 2019 om 22:55
Wat is er mooier voor een Cule dan Real een jantje geven in eigen stadion? Uiterst genoten van de wedstrijd. Eerste helft was het vaak hartpijn maar uiteindelijk in de tweede helft heeft Barca zich uitstekend herpakt. Iedereen was goed vandaag, zelfs Suarez. Hopelijk trekt Barca deze lijn door naar de CL en naar aanstaande La Liga wedstrijd tegen Real. Verder moet er echt gewerkt worden aan 3 dingen: Verdedigen bij counters van de tegenstanders, voorzetten geven en die voorzetten erin koppen. Ongelooflijk dat Barca na al die jaren dit nog steeds niet fatsoenlijk kan. Jammer voor Real dat er de eerste helft veel kansen werden gemist, maarja wat verwacht je met een jonge gast als Vinicius voorin. Ik vind hem een hele interessante en getalenteerde speler maar hij kan never nooit Real nu al op sleeptouw nemen ondanks dat je op dit niveau beter om moet gaan met de kansen die die vandaag heeft gekregen. Vanaf volgend seizoen zal die dit soort kansen niet meer missen denk ik. Verder heeft Real gewoon vers bloed nodig. Dit team is gewoon helemaal op. Geen trainer kan hier potten mee breken. Zelfs niet Zidane.
 
Medalofhonor
 
18
27 februari 2019 om 22:57
Dit team is gewoon helemaal op? Alsjeblieft man Real Madrid heeft op 2 wedstrijden simpelweg beter voetbal op mat gebracht dan Barcelona, dit team heeft aanvallend frisse kracht nodig, dit word al 3 jaar geschreeuwd.
 
A Iniesta8
 
5
27 februari 2019 om 23:08
Ja, Real is wel op. Waarom? Kijk maar naar de uitslagen van voor en na de winterstop en naar de stand in de competitie. En ook naar het feit dat: 1- Alle dragende spelers van Real al boven de 30 zijn: Marcelo, Ramos, Modric, Navas en Benzema(met uitzondering van Kroos maar die wordt dat volgend jaar). 2- Isco en Bale zijn de club al zat en willen weg. Veroorzaken onrust binnen het team waardoor het team helemaal niet kan functioneren. Spelers en trainer kunnen niet op ze rekenen. 3-Solari voegt helemaal niks toe aan Real net als zijn voorganger. Is totaal geen Real trainer en zal deze zomer ook worden ontslagen zoals het zou moeten. 4- Real moet het voorin hebben van een talentvolle maar compleet onervaren aanvaller die alle kansen verpest heeft vandaag. Moet ik nog doorgaan?
 
Medalofhonor
 
1
27 februari 2019 om 23:20
Goedzo, nog steeds een team dat ‘op’ is brengt mooier voetballer op mat dan Barcelona.. bizar, Ik zie Real wekelijks spelen, ze moeten stilaan 1 voor 1 verjongen dat is waar maar dit team is zeker niet op, het heeft simpelweg nieuw bloed nodig in de aanval. Als Suarez aan de overkant stond was het een andere match. Maar goed, jij bent zoals vaker arrogant ik zal bescheiden blijven. Gefiliciteeerd met je finale-plek.
 
Wagwan
 
8
28 februari 2019 om 00:09
'mooier' voetbal maar in eigen huis 3 om de oren krijgen en nul tegen is lachwekkend. Vooral omdat Barca echt op wandeltempo heeft gespeeld. Neem je verlies gewoon als een man, niks mis mee. Winnen en verliezen maakt deel uit van de sport.
 
CRMadrid7
 
7
27 februari 2019 om 22:59
Ach Madrid is helemaal niet op. Als Real op is wat is Barcelona dan ? Aanvallend is het zwak maar over twee wedstrijden speelde Real gewoon beter hoor ?
 
FilipMich
 
5
27 februari 2019 om 23:04
Zo lijkt het wel als buitenstaander, Ronaldo weg, Bale en Benz "op", Marcelo in zn beste vorm was natuurlijk beter dan de beste Reguilon, Modric richting 34 of 35..etc..en de laatste 3 seizoenen geen echte galactico transfers bij
 
CRMadrid7
 
2
27 februari 2019 om 23:12
Madrid heeft alsnog een hele mooie ploeg staan. Met een paar gerichte aankopen en het aansluiten van Rodrygo volgens seizoen doen ze zo weer mee. Soms heb je van die seizoenen dat het helemaal mis gaat he.. hoort ook bij het voetbal
 
FCBDutch
 
0
28 februari 2019 om 11:03
Het is natuurlijk afwachten wat deze talenten de komende jaren gaan doen. Ee Vinicius moet zich nog ontwikkelen net zoals Rodrygo bijvoorbeeld. Real is laatste jaren sowieso afgegaan van het halen van gevestigde namen, wat ook risico’s met zich medebrengt (zoals een seizoen zoals deze). Huidige beleid (afgelopen 4 jaar)van Real is beter dan het beleid van Barcelona afgelopen jaren
 
gallardo
 
5
27 februari 2019 om 23:01
Ben Barca fan,maar dit real is helemaal niet op ! Ze missen een killer wat Cr7 was.
 
Guaporta
 
6
27 februari 2019 om 23:08
Een jantje is toch officieel drie doelpunten voor rust?
 
Perspectief
 
2
28 februari 2019 om 09:30
Jantje is gewoon 3-0 winnen van je tegenstander, meestal bij Fifa is het meteen klaar dan.
 
Kluivert09
 
5
27 februari 2019 om 22:56
Geen top El Clasico, met een beter real in de 1ste helft, en een scherp Barca in de 2de helft. Maar ben als Barca fan die Valverde echt beu, altijd afwachten spelen, Barca speelt onder hem geen dominant voetbal, terwijl ze wel de spelers daarvoor hebben. Hij moet altijd met Dembele en Coutinho spelen, en druk vooruit zetten. Dat afwachtende spel ben ik beu.
 
r0naldinho10
 
15
27 februari 2019 om 22:56
Weer afgedroogd in eigen huis. Blijft me toch verbazen hoe lakoniek Barca soms op het veld staat en hier uiteindelijk gewoon met 0-3 naar huis gaat. Zaterdag hoop ik op een herhaling. Visca El Barca!
 
Aqua1
 
9
27 februari 2019 om 22:58
Dat viel mij op slap en niet eens vollebak spelen Real mag zich schamen maar ja met zo ene matige voorhoede kan je dat verwachten maar geen 3 tegen goals dat kan niet. Je laat je verdomme niet vernederen in eigen huis door barca.
 
LukaModric.10
 
8
27 februari 2019 om 23:06
Lag aan Courtouis zeker Aqua?
 
r0naldinho10
 
4
27 februari 2019 om 23:13
Real is de afgelopen jaren eigenlijk te vaak vernederd in eigen huis. Verbaasd me niks als er zaterdag weer 0-3 op het scorebord staat. Real heeft de kansen laten liggen en dat moet je juist niet doen tegen een zakelijk ingesteld Barca.
 
Real Madr!d
 
21
27 februari 2019 om 22:56
Het begin van een dramatische seizoen. Trainer ontslagen, 12(!) wedstrijden alweer verloren dit jaar, onrust binnen het team. De ene gaat liever golfer. De ander wilt als hem aan ligt per direct naar Juventus. En ga zo maar door. Geen finale van de Copa. In de competitie ga je ook weer simpel klop krijgen van dit Barca, en eindig je weer op een grote afstand van Barca in de competitie. Messi had er geen zin in vandaag, niet gezien vandaag. Maar die bewaart zijn kunststukjes wel voor zaterdag. Geeft ff dood leuk een penalty aan Suarez, zovan. Jongen, maak jij hem maar lekker, ik doe het zaterdag wel. En als toetje ga je ook tegen Ajax eruit, die juist op tijd in vorm zijn geraakt. Echt ongelooflijk dit Real. Dan speel je zo goede pot, en dan geef je het binnen kwartier alles maar dan ook alles weg. Zo gigantisch typisch Real ook in Clasico's wedstrijden. Altijd begin je goed, altijd krijg je veel kansen, maar het grote probleem is dat we nooit scoren. Dan weet je op een gegeven moment dat Barca gaat aanzetten. En hop, twee keer wordt Dembele weggestuurd, en twee keer is het raak. Alsof het niks is, alsof het zo gepland is. Terecht ook dat Barca fans bloementjes gaan sturen naar Vinicius JR. Hoeveel kansen heeft die gozer wel niet gemist zeg? Het ziet er allemaal leuk uit, maar kerel kan op dit moment totaal niet afronden. Zo onrustig in de zestien. Had in zijn eentje al een hattrick kunnen maken. 18 jaar, of 33 jaar. Het gaat wel ten koste van een plek in de finale. Echt om van te janken dit Real dit seizoen. Felicitatie's aan de Barca fans natuurlijk. Sportief moet je altijd zijn, en dat blijf ik ook. Die kunnen nu gescheidenis schrijven door de Copa voor de vijfde keer op rij te winnen. Succes in de finale.
 
Aqua1
 
15
27 februari 2019 om 22:56
Wat was het pijnlijk duidelijk dat Real matige voorhoede heeft met slechte afmakers als Vinicius en Benzema echt waardeloos. Ronaldo had er vanavond zeker 2 of 3 goals gemaakt wat een schande dat zulke kansen gemist worden. Na paar potje werd Benzema opgehemeld wat ik belachelijk vond laat weer paar wedstrijd niks zien speelt slecht... Bale viel in maar die had er duidelijk geen zin in als je geen zin in hebt weg ermee waarom wordt hij niet voor 3 maanden op de tribune gezet. Het erge nog dat Barca niet eens vol speelde.
 
achmedn
 
4
28 februari 2019 om 00:40
Met 2-3 goals van cr7 was je ook uitgeschakeld.....
 
Aqua1
 
2
28 februari 2019 om 01:31
Had je wel andere wedstrijd gekregen en had barca moeten komen en kan je ze kapot counteren..
 
barcalover123
 
14
27 februari 2019 om 22:57
Hol van de leeuw? Naah eerder trainingsveld.. blij met overwinning. Copa mag ne gestolen worden wil de cl!
 
Wilgenduin
 
3
27 februari 2019 om 22:59
Top verslag!!! Als je dit leeT was Real enkel in de eerste helft baas, terwijl ze gewoon heel de wedstrijd gedomineerd hebben!!! Ik speelde misschien wel zijn beste wedstrijd van het seizoen! Maar een speler van 50 doelpunten per jaar, niet vervangen. Dan zie je het resultaat vandaag (en eigenlijk al een heel seizoen!) voetballend vind ik Real al een hele tijd beter dan onder Zidane, maar als je niet scoort. En vandaag bestond Barcelona niet, maar ze scoren wel 3x. En daar draait het om in voetbal!
 
Geniale
 
6
27 februari 2019 om 22:59
kijk zelden Spaans voetbal maar leuk duel op zich. Niet terecht de uitslag maar Real Madrid zal iets moeten doen in de spits positie, anders ga je niet veel winnen op dit niveau. Barcelona het maximale gedaan, alle pogingen gescoord.
 
Naku
 
3
27 februari 2019 om 23:01
Hoe was deze uitslag niet terecht dan? Het was terecht, want als je het niet afmaakt tegen een club als Barca dan ga je er af.
 
Geniale
 
9
27 februari 2019 om 23:05
Zeker, als je niet scoort, maar 0-3 slaat nergens op als je dit hebt gezien, Voetballend was Real beter, veel beter. Nogmaals ik zie niet veel Spaans voetbal maar op basis van deze wedstrijd snap ik de ranglijst niet.
 
Blaugrana_94
 
1
27 februari 2019 om 23:00
Barca was niet optimaal in zijn spel maar wel heel erg effectief met het afmaken en daar ben ik zeker heel blij mee. Wat zou het mooi zijn als ze de 4e copa op rij binnenslepen. Gefeliciteerd mede barca fans!!
 
AjaxCunian
 
13
27 februari 2019 om 23:01
Toch zal je weer lezen dat Ramos en Varane de beste centrale verdedigers ter wereld zijn. Wat lopen zij te schutteren zeg.
 
JoshuaK_
 
5
27 februari 2019 om 23:05
Je kon vandaag exact hetzelfde zeggen over het centrale duo van Barcelona, het verschil is echter dat Barcelona de gepokt en gemazelde Suarez heeft en Real Madrid de ruwe diamant die Vinicius is.
 
AjaxCunian
 
9
27 februari 2019 om 23:16
Niemand noemt Pique en Lenglet de beste.
 
LaManita5
 
9
27 februari 2019 om 23:17
Joshuak_ Pique was heer en meester vanavond achterin. Had Benzema in zijn achterzak.
 
Geniale
 
4
27 februari 2019 om 23:07
Ik heb ze alle twee nauwelijks gezien maar inderdaad...3 keer wel en 3 keer was het raak, Real heeft duidelijk geen afmaker, dat was het geluk voor Barcelona.
 
HBA18
 
3
27 februari 2019 om 23:02
Real heeft een aankoop als Hazard nodig
 
Aqua1
 
10
27 februari 2019 om 23:06
Nee! Dat is ook geen killer of afmaker dat werd tegen City laatst pijnlijk duidelijk is een'''' ' ''meevoetballer'', meer niet. Laat hem lekker bij Chelsea.
 
HBA18
 
0
28 februari 2019 om 01:47
Hij was beste op het veld
 
zeidzwolle
 
6
27 februari 2019 om 23:06
Als de score omgedraaid was, had niemand erover geklaagd. Real 90 min lang beter maar dat is voetbal
 
Naku
 
14
27 februari 2019 om 23:11
Jouw reacties worden altijd zo zwaar overdreven, 90 minuten lang beter.. Ze waren over het algemeen gezien beter, maar dit slaat zoals gewoonlijk weer eens nergens op. Als je 90 minuten lang beter bent vang je niet 3 tegengoals. Heel simpel.
 
Bartofzoo
 
0
27 februari 2019 om 23:19
Het is een jongen van 13 jaar, zag het op facebook haha. Vincius stuur ik wel een bosbloemen, dodelijke speler tot in de 16 daarna is het drama..
 
zeidzwolle
 
0
27 februari 2019 om 23:42
Ik ben 17 voor als je kunt rekenen
 
zeidzwolle
 
0
27 februari 2019 om 23:43
Jullie waren gwn veel efficiënter. Die doelpunten kwamen uit de lucht vallen, maarja dat is de aloude voetbalwet. Gefeliciteerd vooralsnog
 
Emile Hesky G
 
5
27 februari 2019 om 23:09
Vinicius zeer getalenteerde voetballer, maar zal nooit een goede afmaker worden. Te onrustig voor de goal, en je hebt het of niet, het komt je niet zomaar aanwaaien met veel trainen. Dit Real heeft een doelpuntenmachine nodig
 
rtroX
 
7
27 februari 2019 om 23:12
Nou, ene Cristiano Ronaldo deed nog meer onzinnige overstapjes en miste een resem aan kansen en was reeds ouder dan deze Vinicius. Je mag deze dus zeker niet zo rap afschrijven en moet wat geduld met die jongen hebben. Het talent is zeker en vast daar.
 
Emile Hesky G
 
4
27 februari 2019 om 23:50
Ronaldo was op 18/19 jarige leeftijd veel trefzekerder dan Vinicius
 
rtroX
 
3
27 februari 2019 om 23:11
Uitzonderlijk eens een match gekeken tussen Real en Barca wat even geleden was. 90 minuten lang gezien dat Madrid nog steeds even goed kan voetballen en het middenveld nog steeds absolute wereldklasse is. Enkel ontbreekt het hen echt aan doelpunten en snap ik niet dat er geen directe vervanger gehaald werd voor Ronaldo en eventueel een spits ipv Benzema. Onvergefelijk van dat bestuur.
 
19messi33
 
7
27 februari 2019 om 23:11
Messi had vandaag er geen zin in, Real veel beter tot de 0-1 en daarna bespeelden Barcelona de ruimtes iets beter. Een overwinning voor Real was toch wel terechter geweest. Al had ik het gevoel dat Barcelona extra met 11 man achter de bal speelde. Vinisius gevaarlijkste en bij Barcelona Roberto Raketic uitstekend.
 
SteveStifler
 
7
27 februari 2019 om 23:16
Ik denk dat ik namens iedere Realfan kan spreken dat deze uitslag 1000x pijnlijker is dan wanneer je gewoon met 5-1 op je bek gaat tegen een fantastisch spelend Barça. Gewoon wetende dat je beter gespeeld hebt, de meeste kansen hebt afgedwongen en dan alsnog het voor elkaar krijgt om 3 tegendoelpunten te slikken en er geen eentje te maken. Dat moet echt pijnlijk aanvoelen.
 
Bartofzoo
 
1
27 februari 2019 om 23:20
Zo voelden alle Barcafans de keren dat Barca Real oprolde maar dan onterecht Real wint of gelijkspeelt. Jullie waren de eerste helft superieur maar daarna was het gedaan. En die Panenka van Suarez was niet nodig, flauwt van hem hahaha!
 
achmedn
 
2
27 februari 2019 om 23:19
Toch vind ik vinicius motm....
 
Aqua1
 
14
27 februari 2019 om 23:23
Ja in het kansen missen zal je bedoelen dat is inderdaad waar.
 
FilipMich
 
2
28 februari 2019 om 07:45
Ik zou eerder voor suarez gaan met zn 3 goals
 
blaugrana2112
 
0
28 februari 2019 om 13:12
Marc-Andre Ter Stegen.
 
RealGalactico
 
4
27 februari 2019 om 23:25
Allereerst gefeliciteerd aan de Barcelona fans op VZ voor wederom een Copa finale. Voor de zesde keer op rij is ongekend en ik sluit niet uit dat ze hem ook winnen. Tenzij Betis of Valencia er een stokje voor steken, wat ik niet snel zie gebeuren.0-3 vind ik zelf een geflatteerde uitslag. De eerste helft en begin tweede helft is er voor Madrid weinig aan de hand. Ze controleren het spel en creëren aardig wat kansen. Alleen had iedereen voorin en vooral Vini de oogkleppen op. Hier word voor de zoveelste keer duidelijk dat we geen killer voorin hebben lopen na het vertrek van Ronaldo. Maar dat moet iedereen onderhand wel weten.Uit het niets krijg je een goal om de oren en vanaf dat moment stort het in elkaar. Een domme penalty en een goal waar een luchtje aan buitenspel zat. En dan te bedenken dat Messi niet eens top was.Opnieuw moet je het seizoen redden door de CL te winnen. Maar die wedstrijd tegen Ajax is zeker nog niet gespeeld. Dus als ze eruit gaan is dit toch wel het slechtste seizoen ooit in de geschiedenis. Eerst maar Zaterdag revanche proberen te nemen.
 
Kaka8Xavi6
 
12
27 februari 2019 om 23:25
Ik moet toch echt even zeggen dat Ter Stegen oh zo geweldig keepte. Wat mij betreft de man of the match. Ik vind het zo jammer dat dat weer onderbelicht wordt. Vooral omdat ze bij Cillessen dan wel weer helemaal gaan lopen geilen. Daardoor krijg je bijna het gevoel dat die Ter Stegen een pannenkoek is en Jasper eigenlijk onder de lat moet staan.
 
Millonario
 
3
28 februari 2019 om 00:53
Ja er is altijd meer waardering voor de underdog, is nu eenmaal menselijk. En je hebt gelijk, Ter Stegen stond weer geweldig te keepen he. Zeker weten man of the match.
 
madrista070123
 
3
27 februari 2019 om 23:27
hoop dat real zaterdag niet al te veel moeite gaan doen en lekker met hun B elftal gaan spelen. Volop focussen op ajax je gaat er toch niet op voor uit als je zaterdag wint.
 
Stijlvol
 
2
27 februari 2019 om 23:55
Geflatteerd of niet, who cares? Dit Barcelona heeft volledig terecht gewonnen. De verwachting is dat ze dit kunsstukje dunnetje gaan herhalen aanstaande zaterdag. Madrid is rijp voor de slachting!
 
MSN10
 
2
28 februari 2019 om 00:23
Ik zie wel dat real een hele mooie toekomst tegemoet zal gaan, tenminste zo ziet het ernaar uit. Ze hebben zulke jonge spelers die nu al zoveel brengen zoals die Reguilon, wat een linksback is dat zeg. Het enige wat mij irriteert bij hem is dat bij elke val een schreeuw eruit gooit dat je denkt die heeft z’n knieschijf gebroken. Reguilon Vinicius Valverde Brahimdiaz komt die Rodrygo van santos nog. Hele goeie spelers ben benieuwd. Het verschil tussen een Reguilon en een Marcelo is hongerigheid. Reguilon geeft letterlijk echt alles en is aanvallend ook erg sterk.
 
TheTruth1
 
0
28 februari 2019 om 00:26
Visca Barca! Ze waren niet zo sterk maar de 0-3 hebben ze toch als team bereikt.
 
MSN10
 
3
28 februari 2019 om 00:32
Lyon uit Sevilla Uit Real Madrid uit 7 punten. Je speelt niet top maar sleept de punten wel binnen. Dit kan zomaar een jaar worden dat alles goed uitpakt en we misschien de belangrijkste prijzen zullen binnenslepen. Dit doet veel met de vertrouwen motivatie van spelers als je zulke wedstrijden weet te winnen. Trots!
 
Millonario
 
2
28 februari 2019 om 00:51
Real speelde zeer goed en zeer offensief vandaag maar kon zichzelf niet belonen. Wat is die Vinicius goed he, Semedo zag sterretjes en was vandaag rotslecht. Weet niet waar die met zijn hoofdje soms zit maar vandaag leek hij op een amateur die niet wist waar hij moest lopen. Maar gelukkig kon Barca in de tweede helft wel wat terug doen. De man die het meest kritiek krijgt dit seizoen doet het, Luisito. Al ben je maar 30 procent nog van je kunnen, mijn steun blijf je krijgen. Een spits om te koesteren! Hopelijk een aanvallender Barca aanstaande zaterdag.
 
FilipMich
 
0
28 februari 2019 om 07:52
Barca heeft feitelijk genoeg aan een gelijkspel en denk dat Valverde dat in de eerste plaats veilig wil stellen zaterdag. En ik weet niet of Real alles op alles wil zetten om toch te willen winnen en dus gaten laten liggen achterin. Kan me best voorstellen dat een gelijkspel voor hun ook al lang goed is ipv nog eens een 0-3 te riskeren.. 0-0 of 1-1 valt niet uit te sluiten
 
Freeza
 
1
28 februari 2019 om 08:24
@millonario Barça zal zaterdag sowiso iets anders spelen denk ik, ik neem aan dat Arthur en Vidal zullen starten. Miss Roberto rechtsachter? Daarnaast verwacht ik ook dat Coutinho zal starten voor Dembélé. Een paar wijzigingen met het oog op Lyon thuis.
 
Millonario
 
0
28 februari 2019 om 21:42
Ik hoop dat Roberto begint want Semedo was echt slap, verreweg zijn slechtste wedstrijd voor Barca. Ik hoop dat Coutinho begint maar Dembele zal starten denk ik, heeft toch maar twee assists geleverd die cruciaal waren. Coutinho lijkt zijn maatje Suarez niet meer goed te vinden op het veld, moet zichzelf echt heruitvinden dringend.
 
FCBDutch
 
1
28 februari 2019 om 01:11
Fantastisch dat we door zijn oor, maar het was vandaag af en toe niet om aan te gluren. Ik deed het bijna in Mn broek van Vinicius. Wat een dreiging, alleen zijn afronding moet veel beter. Dan hadden we het vandaag een stuk moeilijker gehad. Hopelijk zaterdag wel weer een goede pot spelen (en dan is winnen een leuk extraatje)
 
ElMusquito
 
3
28 februari 2019 om 08:33
Wat is die Ter stegen goed he... Heeft al veel punten gepakt voor Barca dit seizoen.
 
Duke222
 
0
28 februari 2019 om 09:29
Toen Real tegen ajax speelde zei ik: ajax sterker real scherper, in dit geval was het real sterker barca scherper. Wat een heerlijke speler wel die Vinicius.uiteraard hij mist kansen (niet alleen in deze pot maar in voorgaande ook). Maar kritiek daarop kan ik nu nog heel simpel wegwuiven. Hij is nog zo jong, het is bijna absurd dat ie al best zo goed draait tussen de grote jongens, maar ten 2e, de kansen die hij dan mist, eerlijk is eerlijk de meeste zet hij gewoon zelf op! Het is niet zo zeer dat bijv Modric naar hem passt als ie voor het doel is, en dat Vini dan mist.als dat vaker gebeurde had ik wellicht iets meer kritiek op Vini, maar 9 van de 10x zet hij de aanvallen gewoon geheel zelf op en dat is dan ook gewoon weer knap.nu de scherpte nog en meer explosiviteit en dan wordt hij echt een plaag voor elke verdediging. Nou toen maakte Real nog maar kans op 1 prijs. En barca nogsteeds kans op 3. Barca had het wel slim gespeeld met die counters toen Real moest komen, ik was dan ook al bang voor wat grote uitslag als deze. Uitslag kon natuurlijk geheel anders en in het voordeel van Real maar het mocht gewoon niet zo zijn. Gefeliciteerd Barca , ik moet als Real fan gewoon constateren dat Real verzaakt heeft, ze hebben in beide potten goed gespeeld maar Barce heeft het gewoon slimmer gespeeld. Ik vond vooral Pique en Ter tegen wel erg sterk spelen!
 
Kaka8Xavi6
 
1
28 februari 2019 om 12:44
Ik vind het toch opvallend hoe stil men is over Modric. Want ookal ben ik voor Real madrid, ik vind hem echt niet goed spelen. Tijdens de zomerdagen was hij nog de gevierde man, alle spotlights waren op hem gericht en nu lijkt niemand serieus zijn spel te analyseren. Ook vandaag was het een aanfluiting, hij maakte zo veel overtredingen (gelukkig voor ons dat hij telkens geen geel pakte), en die overtredingen waren niet om fouten van anderen te compenseren maar door zijn eigen onkunde. Liep zichzelf vaak vast, geen aanvallende visie, maar allemaal balletjes op kroos of casemiro. De creativiteit ontbrak. Ik weet niet of jullie het opviel maar Kroos die moest heel veel uit de hoed toveren, je zag hem naar de 16 toegaan, kappen draaien, het spel verdelen. wellicht dat een Isco meer creativiteit had gebracht vandaag dan Modric. Normaal gesproken wordt je afgeserveerd als je zo slecht speelt. Maar het lijkt alsof iedereen hem is vergeten.