Heracles dient FC Twente in derby eerste nederlaag van het seizoen toe
Vrijdag, 20 september 2019 om 21:54

FC Twente heeft verzuimd om ieder geval voor even de koppositie in de Eredivisie te pakken. Heracles Almelo diende de ploeg van trainer Gonzalo García García zijn eerste nederlaag van het seizoen toe: 2-3. Grote man aan de zijde van de Almeloërs in de streekderby was Mauro Júnior, die twee keer tot scoren kwam.

Met twaalf punten uit zes wedstrijden kende FC Twente een uitstekende seizoensstart. Heracles Almelo had voorafgaand aan de streekderby vier punten minder en het was de thuisploeg die beter aan het treffen in De Grolsch Veste begon. Al na zes minuten spelen kwam Twente op voorsprong. Javier Espinosa zette Aitor Cantalapiedra vrij voor Heracles-doelman Janis Blaswich, waarna hij geen fout maakte: 1-0. De ploeg van trainer García García behield het initiatief en leek binnen het halfuur de marge te verdubbelen.

Met hulp van de defensie van Heracles werkte Espinosa de bal tegen de touwen. Na inmenging van de VAR annuleerde scheidsrechter Jochem Kamphuis de treffer van de Spanjaard, wegens een handsbal. Tot Alexander Merkel vijf minuten voor rust een metertje over het doel van Twente schoot, had Heracles zich nog niet laten zien in De Grolsch Veste. Toch wisten de bezoekers uit Almelo het duel nog voor rust te kantelen. Cyriel Dessers verzorgde eerst de gelijkmaker, na een lange bal van Robin Pröpper. In de blessuretijd van de eerste helft bracht Mauro Júnior Heracles met een fraai schot op voorsprong.

Twente zocht in de tweede helft naarstig naar de gelijkmaker, maar tot echt uitgespeelde kansen kwam de thuisploeg niet. Dessers liet in eerste instantie nog na om het duel te beslissen, maar tien minuten voor tijd werd het alsnog 1-3. Mauro Júnior tekende met het hoofd voor zijn tweede treffer van de avond. Bij het ingaan van de blessuretijd bracht Twente de spanning nog terug in de wedstrijd, doordat Emil Berggreen een voorzet van Oriol Busquets tegen de touwen kopte. Dichterbij wist Twente niet meer te komen, waardoor er dit seizoen voor het eerst verloren werd.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
De EK-selectie van Turkije: dit zijn de spelers die kans maken
3
   
00:00
00:00
Antony, Amrabat en nog acht spelers die moeten vrezen bij Manchester United
5
   
23:58
23:58
Johan Derksen raadt Ajax totaal andere trainer dan Graham Potter aan
7
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: Ajax, Feyenoord en PSV aanwezig na doelpuntrijk weekend
25
   
23:51
23:51
CL-finalist Borussia Dortmund rakelt oude tweet van PSG op uit 2020
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (149)

 
SuperTukker666
 
33
20 september 2019 om 21:58
Ik weet niet of ik een roze bril op heb. Maar heeft heracles niet gwn 2 hands ballen gehad in het steafschop gebiedt?
 
Jansen Joenite
 
38
20 september 2019 om 22:01
Klopt, weer complete willekeur. Hands van Espinosa en in de slotminuut waren vergelijkbaar: bij Espinosa wordt het afgekeurd en bij Heracles niet eens naar gekeken. Hoe dan ook, we roepen het ook wel over onszelf af. Het kon ook niet lang duren voor we het deksel op ons neus kregen.
 
SuperTukker666
 
13
20 september 2019 om 22:03
Nee helemaal mee eens. Je gaat een keer verliezen dus ja ik laat niet al te veel tranen. Maar toch vind ik het een beetje willekeurig allemaal
 
MUHV
 
32
20 september 2019 om 22:04
Ach, vorig seizoen zat het niet helemaal tegen toch?
 
SuperTukker666
 
17
20 september 2019 om 22:08
Daar heb ik het toch ook niet over
 
Jansen Joenite
 
11
20 september 2019 om 22:08
Soms zit het mee, soms zit het tegen MUHV. We praten hier over de huidige wedstrijd, niet over het jaar waar we met heel wat puntjes voorsprong verdient kampioen van de KKD werden.
 
TILBURG013
 
17
20 september 2019 om 22:15
Die in de slotminuten, was geen hands. Was tegen zn rug en er is gewoon naar gekeken..
 
fct1981
 
5
21 september 2019 om 00:00
Hij schampt de bal toch echt met de achterkant van zijn arm. Ook vlak naar de afgekeurde 2/0 komt de bal bij Breukers op de arm. Vindt het geen hands, maar dan kun je de 2/0 ook niet affluiten, die bal schampt de mouw van het shirt. Gigantisch inconsequent, bij de 1 fluit je af en bij de ander geef je hem 2 keer niet. Tel daarbij de belachelijke overtreding voorafgaand aan de 1/2, waar ee var ook hoort in te grijpen. Voel je je toch behoorlijk genaaid. Voor mijn gevoel mochten we niet bovenaan komen na al die negatieve jaren. Kamphuis aantoonbaar erg op de hand van Heracles
 
heraclied36
 
4
21 september 2019 om 09:29
Ik vind het wel jammer dat niemand de nieuwe spelregel noemt. Aanvallen hands wordt nu altijd voor gefloten, dit geldt niet voor verdedigend hands. Ja, Twente is zeker niet bevoordeeld en had het betere van het spel, maar ik ben niet van mening dat ze zwaar benadeeld zijn, mede door die nieuwe regel.
 
Patrick070
 
5
20 september 2019 om 22:05
Nee, één. Die vlak voor tijd was geen hands. Maar wel een cruciale fout van de VAR dat hij niet tegen de scheids zegt dat Breukers hands maakt en Twente een penalty moet krijgen. Sloeg de bal gewoon weg met zijn elleboog. En als het dan gewoon 2-0 wordt krijgt Heracles niet de kans om achterover te gaan leunen, tijd te rekken en op de counter te voetballen. Frustrerend om zo te verliezen.
 
yello
 
15
20 september 2019 om 22:08
Vlak voor tijd ook gewoon hands
 
JK-Ajax
 
32
20 september 2019 om 22:12
Die bal was op de rug blijkt uit de herhaling
 
Adzevedo
 
7
20 september 2019 om 23:16
@yello - dat was toch echt de rug
 
yello
 
3
20 september 2019 om 23:36
1 fout minder dan ,dat scheelt
 
JK-Ajax
 
18
20 september 2019 om 22:10
Volgens mij alleen dat van Breukers. In de slotfase komt de bam op de rug terecht dus terecht geen strafschop. Breukers is wel echt enorm ongelukkig, ik vind zelf dat dergelijke zaken geen penalty moeten zijn.
 
fct1981
 
6
21 september 2019 om 00:09
Dan is de zogenaamde handsbal van Espinosa bij de 2/0 er ook geen 1. Die bal schampt zijn arm zonder er voordeel van te hebben. Ok je fluit, maar dan moet je 5 min verder ook Breukers met zon zelfde soort “handsbal” affluiten. Dat was wel een bal die op de goal zou kunnen komen. Laatste minuut ook geen rug, maar de achterkant van zijn bovenarm/elleboog. Gigantisch inconsequent.
 
Leading
 
2
21 september 2019 om 10:33
Aanvallend hands wordt altijd teruggefloten. Nieuwe spelregel.
 
alfonsekcei
 
5
20 september 2019 om 22:29
Nou ja die van espinosa was helaas wel een terechte strafschop, maar we hadden het in de eerste helft al kunnen afmaken. Gewoon zuur verlies van de buren, en naar mijn mening zeker niet terecht. Nu maar hopen dat het de volgende keer weer beter gaat.
 
JeppieJuveale
 
20
20 september 2019 om 21:58
Volgens mij hebben we geen penalty`s meer tegoed dit seizoen. Handsballen doen er niet toe, tenzij ze door Twente worden gemaakt natuurlijk. Onverdiende overwinning in mijn optiek. Erg veel mazzel aan Heracles zijde. Zowel de 1-1 als de scheidsrechter, maar dat zal eens niet. Wel een prachtgoal van Mauro zeg, lekkere volley.
 
ZLuuk
 
47
20 september 2019 om 21:59
Kamphuis en VAR gefeliciteerd, wederom erg beslissend in een wedstrijd hoe doen ze het toch
 
Ruiten-drie
 
82
20 september 2019 om 22:05
Ga het thuis eerst maar even terugkijken voordat je hier je gal spuugt.
 
jurre21
 
34
20 september 2019 om 22:08
Misschien moet jij eerst een bril kopen en dan terugkijken, voordat jij onzin verkoopt
 
Jansen Joenite
 
49
20 september 2019 om 22:11
Ik heb even terug gekeken en had idd ook nog een rode kaart voor Heracles over het hoofd gezien. Ik was helaas niet de enige, jullie scheids ook..
 
Leading
 
1
21 september 2019 om 10:37
Welke rode kaart? Dat moment dat Selahi te laat komt voor de bal en op zijn enkel geraakt wordt? Dat was nooit geen opzet.
 
Patrick070
 
2
21 september 2019 om 15:13
Precies, nooit geen. Is later gisteravond bij Fox nog ruim besproken en een aantal keren herhaald. Je ziet aan de reactie van die speler van Heracles dat het bewust was.
 
bigtukker
 
40
20 september 2019 om 21:59
Verdiende uitslag gezien de tweede helft. Heracles stond goed en Twente kwam er niet doorheen. De complottheorieën dat Twente en de KNVB onder een hoedje spelen kunnen trouwens ook weer de ijskast in.
 
92643
 
24
20 september 2019 om 22:29
Hè? Verdiend op basis van.... ?? Deze wedstrijd was volledig in het voordeel van Twente, volgens mij. Heracles reageerde, scoort twee meer uiterst gelukkig en heeft verder vooral geprobeerd theater te maken. Slechte beurt van Kamphuis vandaag. Liet verkeerde momenten doorspelen, mist zeer ernstige charges en speelt het tijdrekken in de kaart. Verliezen hoort erbij, maar dit geeft me een vervelende nasmaak.
 
JK-Ajax
 
15
20 september 2019 om 22:32
Mwoah Heracles heeft de tweede helft toch gewoon meer grote kansen gecreëerd ?
 
jurre21
 
3
20 september 2019 om 22:39
Helaas moet ik je daarin gelijk geven
 
bigtukker
 
1
20 september 2019 om 22:42
Er werd in de tweede helft gewoon heel goed verdedigd die Heracles en Twente kwam er gewoon niet uit. Ik ben straks wel blij als Keito weer terug is, want Zekhnini liep zich alleen maar vast.
 
92643
 
10
20 september 2019 om 22:47
Twee counters.. tja, dat is logisch. Maar feit blijft dat als het arbitraire systeem werkt, je na 45 min met een man meer en 1 - 1 de rust in gaat. De wilkekeur, ook bij veel duels tijdens de wedstrijd, is stuitend. Twente was de betere ploeg. Heracles profiteert optimaal van de situatie.
 
fct1981
 
2
21 september 2019 om 00:24
1 counter mogelijkheid van Dessers? Verder nagenoeg niet
 
moustro
 
0
21 september 2019 om 08:03
Als dat systeem had gewerkt was de 2-0 niet afgekeurd...
 
Teesboer
 
3
20 september 2019 om 23:20
Je bent niet goed, hopelijk wordt je geholpen
 
bigtukker
 
10
20 september 2019 om 21:59
Verdiende uitslag gezien de tweede helft. Heracles stond goed en Twente kwam er niet doorheen. De complottheorieën dat Twente en de KNVB onder een hoedje spelen kunnen trouwens ook weer de ijskast in.
 
ricods
 
6
20 september 2019 om 22:00
Hands telt niet meer....
 
spu65rs
 
30
20 september 2019 om 22:01
Verloren van de scheidsrechter, var laat weer zien dat we er niks aan hebben.
 
JK-Ajax
 
62
20 september 2019 om 22:12
Twente heeft de tweede helft werkelijk niets ingebracht. Zo kinderachtig dit soort opmerkingen nadien.
 
Vak104
 
20
20 september 2019 om 22:15
JK, toch zat de var er weer vierkant naast, dat mag best gezegd worden. Toch?
 
JK-Ajax
 
19
20 september 2019 om 22:28
Er is een fout gemaakt maar verloren van de scheidsrechter is echt het toppunt van huilen hoor. Maakte Twente overigens niet hands in de eerste helft ?
 
Vak104
 
4
20 september 2019 om 22:37
Dat zeg ik ook niet
 
spu65rs
 
3
20 september 2019 om 23:02
Ik wist niet dat een voetbalwedstrijd maar uit één helft bestaat? Feit is dat de arbritage opnieuw weer een te grote rol speelt in een wedstrijd en dit keer 100% in het nadeel van twente, of wil je zeggen van niet?
 
sander1410
 
3
21 september 2019 om 04:05
Tegen Groningen hadden jullir geluk en de var mee. Hoor jr ook niemand van jullie over.
 
DeVeste
 
32
20 september 2019 om 22:02
Ik weet niet hoe we deze wedstrijd hebben kunnen verliezen. Wat een samenloop van omstandigheden zeg. 1. In mijn ogen onterechte afgekeurde goal. Snap de handsregel echt niet meer. 2. Breukers slaat de bal met zijn arm uit het goal. Bal komt van meer dan 7 meter van hem af. Maar dit kan blijkbaar gewoon. 3. Op mensen hun enkel trappen en staan mag blijkbaar. Goal word niet afgekeurd. 4. Een schot naar voren komt met zoveel geluk voor de voeten van dessers die opeens alleen op goal kan aflopen 5. Mauro Junior maakt ff de goal van zn carriere uitgerekend vandaag. Twente was veel beter vandaag, vooral de eerste helft.
 
Justinors
 
52
20 september 2019 om 22:14
Hahah Twentefans en denken dat de hele wereld tegen jullie is. Hou toch op joh.
 
Vak104
 
5
20 september 2019 om 22:15
Ik niet, alleen Groningers, verder niemand.
 
DeVeste
 
11
20 september 2019 om 22:17
Onzin. Ik wil hier alleen maar zeggen dat de VAR vandaag niet mee zat en dat Heracles heel effectief is geweest met hun kansen.
 
metaalverf
 
1
21 september 2019 om 01:03
Ach ja, zolang je de VAR maar vaker mee hebt is er niks aan de eind. Tot nu toe hebben jullie bijna elke wedsteijd wen penal mee gekregen en/of rode kaart voor tegenstander. Valt weinig te klagen in Twente.
 
yello
 
5
20 september 2019 om 22:04
Nabeschouwing nog even kijken maar nee geen woord over hands. Nou zal wel dan - bizar weer dit de var kun je beter opdoeken. Het is nu wel iedere wedstrijd raak bij Twente. Kamphuis denkt ik fluit maar snel af . Conclusie Heracles goed verdedigd , gelijkspel was zeker meer terecht geweest en handsballen mogen gewoon .
 
droadnagel
 
14
20 september 2019 om 22:04
Eerste helft hands van FC Twente in de 16 meter maar dat zien ze niet. Alleen maar de dingen tegen Twente willen ze zien in Enschede , alleen maar afgeven op de scheids en de V A R maar dat je gewoon te kort komt willen ze niet zien. En niet ben niet voor Heracles en heb niets tegen Twente.
 
Patrick070
 
22
20 september 2019 om 22:08
Geloof je het zelf? Twente bracht de tweede helft inderdaad te weinig om het achteroverleunende Heracles in gevaar te brengen, maar dat de VAR vanavond weer een dubieuze rol speelde kun je niet ontkennen. Die bal die Breukers met de elleboog wegslaat is een 100% strafschop.
 
droadnagel
 
13
20 september 2019 om 22:11
En die handsbal van Twente in de eerste helft ook , dus
 
luctemmi
 
3
20 september 2019 om 22:29
Dus speelde de VAR een nog dubieuzere rol dan Patrick al aangeeft, zoals ik in het live meepraten al aangaf, het maakte mij geen fluit uit wie hier als winnaar van het veld zou gaan, maar de rol die de arbitrage inclusief de VAR week in week uit speelt, begint schandalig te worden. Voor een neutrale kijker is er zo ook nog maar weinig aan.
 
metaalverf
 
1
21 september 2019 om 01:04
Of minder dubieus omdat ze dus schijnbaar toch consequent waren door beiden niet te geven?
 
FctRinze
 
6
20 september 2019 om 22:06
Lekker ontrecht verliezen en de scheids + Var tegen je hebben. Leuk zulke potjes.
 
Vak104
 
13
20 september 2019 om 22:10
Heracles komt rechterrijtje niet uit denk ik, creeeen niets, veel paniek, weinig voetbal. Deze winnen ze Lucky, net als wij al Lucky zijn geweest overigens. We waren voetballend beter, biedt gewoon perspectief, dat de var niet thuis geeft, ach, daar moeten we maar mee leven.
 
robmaas
 
23
20 september 2019 om 22:12
Hoeveel 100 procent kansen heeft fct gecreëerd?leuk voetbal op het middenveld maar heb je niets aan,weinig gecreëerd Heracles was dodelijk en gewoon terecht gewonnen.2e helft fct niets gecreëerd.
 
Vak104
 
11
20 september 2019 om 22:14
Hoezo? ik Heb het over het vertoonde spel, Heracles bakt er niets van. Dan Kun je nog steeds Lucky winnen, zoals vandaag, maar het lijkt nog steeds niet op voetbal.
 
SuskeWiske
 
6
20 september 2019 om 22:17
Heracles counterploeg. Zat vandaag weinig in. Twente een boel grommen maar niet bijten. Tot aan de 16 en daarna niets meer helaas
 
robmaas
 
4
20 september 2019 om 22:17
Omdat je zegt voetbal was fct beter,was wel lekker op het middenveld tikken maar kom je niets voor.3 punten zijn lekker zelfs met slecht voetbal moet je voorstellen als ze echt goed gaan voetballen??.Succes rest van het seizoen.
 
Vak104
 
2
20 september 2019 om 22:20
Heracles voetbalt niet, komt ook rechterrijtje niet uit, some mazzel, zoals vandaag dat echt alles meezit, maar dit is een kansloos elftal.
 
SansReproche
 
4
20 september 2019 om 23:54
"Wij tegen iedereen.." Jullie huilen altijd tegen iedereen, slechte verliezers.
 
moustro
 
1
21 september 2019 om 08:05
@SansReproche goede verliezers hebben niks te zoeken in topsport
 
JK-Ajax
 
13
20 september 2019 om 22:14
Ik vind dat Twente het eerste half uur beter was maar de tweede helft waren ze nergens natuurlijk. Heracles had nog een paar flinke kansen met oa Dessers
 
fct1981
 
3
21 september 2019 om 00:26
1 kans Dessers tweede helft die hij mist, verder niet. Niet overdrijven.
 
Wannywan
 
2
20 september 2019 om 23:04
Twente werd inhet zadel geholpen door de 1-0. Toen konden zij reageren op het ( slechte) voetbal van Heracles. Na de 1-2 was het andersom en kon Heracles het al veel eerder afmaken.
 
Lionelneymar
 
37
20 september 2019 om 22:15
Wat een heerlijke avond is dit zeg! Op strijd de wedstrijd gewonnen, echt gevochten tot het laatste moment. Zo ongelooflijk trots op deze ploeg ook al was het spel niet geweldig. Heerlijk ook die zure reacties van de twentefans die dachten dat ze wel even zouden winnen. De beste club van Overijssel ligt in Almelo!!
 
Vak104
 
22
20 september 2019 om 22:16
Haha kijk even naar de ranglijst anders... hahaha
 
jurre21
 
4
20 september 2019 om 22:18
En toch minder punten
 
yello
 
11
20 september 2019 om 22:22
Snel naar het erve jongen - de spelers onthalen met fakkels wan jullie wedstrijd van het jaar met behulp var gewonnen. Sjongejonge het leek wel weer of ze de cl hadden gewonnen stonden bijna op de beker te wachten haha
 
92643
 
5
20 september 2019 om 22:30
Wel kunnen uitdelen, maar niet kunnen incasseren.. jij noemt het strijd.
 
Lionelneymar
 
5
20 september 2019 om 22:40
In 2e helft met name was het ook gewoon strijd of niet? Eerste helft zeker niet best en ook zwakker, maar in 2e helft echt gevochten voor de punten!
 
92643
 
3
20 september 2019 om 22:49
Bij vechten hoeft het niet meer binnen de gestelde spelregels te vallen? Ik heb heel veel moeite met deze arbitraire lijn.
 
Teesboer
 
0
21 september 2019 om 10:43
Letterlijk gevochten ja, die kerel had er gewoon afgemoeten met rood. Qua uitslag lag gisteren de beste in Almelo. Maar voor de rest ligt de beste club van Overijssel al jaren in Enschede natuurlijk.
 
martjjnn
 
7
20 september 2019 om 22:17
Geen beste scheids maar toch wel een verdiende overwinning voor Heracles. Gezien hoe Twente de tweede helft speelde.
 
92643
 
5
20 september 2019 om 23:50
De eerste helft was Twente heer en meester.. gek dat je de tweede helft dan als enige graadmeter neemt.
 
Akker
 
3
20 september 2019 om 22:17
69% balbezit voor Twente. Leuk voor Heracles hoor maar veel dan een paar counters hebben ze niet laten zien en als de scheids/var zijn werk gewoon doet dan verliezen ze gewoon. Maar goed, als je Mauro tegen je laat scoren met een kopbal verdien je het ook om te verliezen.
 
Vak104
 
3
20 september 2019 om 22:19
Exact Akker, aan onszelf te danken en de VAR, Heracles speelde als degradatiekandidaat.
 
robmaas
 
28
20 september 2019 om 22:20
Pijnlijk verliezen van een degradatiekandidaat,wat maakt dat jullie????
 
bigtukker
 
4
20 september 2019 om 22:29
Heracles speelde als een normaalgezien mindere uitploeg met een 1-2 voorsprong. Niks mis mee.
 
robmaas
 
1
20 september 2019 om 22:19
Balbezit leuk hoor,mag van mij elke wedstrijd zo zijn als we de 3 punten maar hebben,weinig weg gegeven.
 
Vak104
 
8
20 september 2019 om 22:21
Klopt Robmaas, incidenteel kom je e mee weg, zoals vandaag.
 
Wannywan
 
2
20 september 2019 om 23:08
Wees eens trots dat er twee Twentse clubs goed meedoen in de eredivisie. Vandaag was Heracles de gelukkigste, volgende keer kan het weer anders zijn.
 
Teesboer
 
1
21 september 2019 om 10:46
Moet je daar als Twente supporter trots op zijn? Wat een vreemde uitspraak, wij hebben toch verder niks te maken met dat clubje uit Almelo. Ik ben er in ieder niet bang voor dat we onder hen eindigen na de wedstrijd van gisteren
 
RamonDore
 
3
20 september 2019 om 22:20
Wat raar blijft en ook in het commentaar van kraay die erkent dat bij de 1-2 van mauro een harde overtreding vooraf ging waarbij er duidelijk op het been werd gestaan en vervolgens twijfelt kraay of de var wel mag ingrijpen..... duh Veltman vorige week bij Ajax soortgelijk!!
 
jurre21
 
1
20 september 2019 om 22:41
Merk je maar weer hoe scheef de var is niet alleen bij ons!
 
hafctom1993
 
1
21 september 2019 om 07:16
Ik twijfelde ook enorm over de 1-2 in het stadion, maar vind dat je de overtreding bij Ajax vorige week niet kan vergelijken met deze situatie.daarnaast gebeurde dit niet in de aanvallende fase van Heracles, want FC Twente hield gewoon balbezit. En dat is het criteria als de VAR mag ingrijpen. In mijn ogen zeker een overtreding, maar de VAR mag een doelpunt hierom niet afkeuren, omdat het niet in de aanvallende fase gebeurde.
 
STORING
 
13
20 september 2019 om 22:24
Een mooie derby tussen twee mooie clubs. Aan de ene kant een club, in een mooi stadion met mooi publiek, dat door het hele land is verafschuwd en goed opkrabbelt. En aan de andere kant een stabiele club dat dat het altijd heel degelijk doet met beperkte middelen. Moet zeggen dat deze wedstrijd niet zo beladen was als hoe een derby hoort te zijn maar het was een mooie pot. Twente was voor de verandering zwak en Heracles ontzettend knap bezig met een nieuwe voorhoede. Heracles verdiend gewonnen. Het koppel Dessers-Mauro Jr begint ook interessant te worden om te volgen. Ben vooral gecharmeerd van Mauro Jr. Zo een klein mannetje maar die jongen heeft pit en er zit zo veel voetbal in. Vandaag een prachtige goal. Ik blijf het jammer vinden dat Van Bommel vorig seizoen zo weinig beroep op hem deed. Ik ben benieuwd waar hij volgend seizoen staat. Het middenveld is overvol terwijl die jongen echt wel goed genoeg zal zijn.
 
 
18
20 september 2019 om 22:31
Twente fans riepen altijd dat iedereen tegen ze is, en met de opmerkingen die hier op internet staan wordt het niet veel beter. Ja je kunt de VAR en keer mee of tegen hebben, maar gelijk weer roepen iedereen is tegen ons slaat weer nergens op.
 
92643
 
12
20 september 2019 om 22:51
Volgens mij kun je een VAR niet tegen hebben.. volgens mij kan de VAR alleen de juiste beslissing nemen. En dat was vandaag minimaal een discussiepunt.
 
Jarl LOLSWAG
 
0
21 september 2019 om 09:15
Volgens mij zitten er bij de VAR gewoon mensen achter de knoppen, en mensen kunnen nou eenmaal fouten maken. Deze keer was het tegen jullie, een volgende keer hebben jullie misschien weer profijt van een menselijke fout.
 
fct1981
 
8
20 september 2019 om 22:32
Niet dat wij drie punten verdienden, maar zat de KNVB niet helemaal lekker dat we evt. even bovenaan konden komen. Vorige week met Nakamura, nu wederom een paar handsballen over het hoofd zien. Het lag er vanavond wel erg bovenop bij de KNVB. Wederom een wedstrijd waarbij de VAR zeer discutabel en inconsequent acteert. Jammer dat het zon invloed heeft. Tweede helft was Kamphuis wel erg op de hand van Heracles, de ploeg die constant het voetbal onmogelijk maakt. Propper die gewoon 90 min lang loopt uit te delen en te provoceren. Wat een wanvertoning Kamphuis.
 
robmaas
 
2
20 september 2019 om 22:40
Ach wedstrijden zit het mee,en wedstrijden tegen.dat is zo maar die rechtsback van jullie alles probeerde te raken IPV de bal.was gewoon allebei kanten,en voetballend eerste helft 20min beter terecht 1-0.Daarna 2 doelpunten uit het niets voor staan.2e helft helemaal niets weg gegeven en verdient gewonnen 3punten en gezorgd fct geen koploper en eerste nederlaag lekker.
 
fct1981
 
1
20 september 2019 om 22:46
2e helft vond ik Heracles ook beter. Eerste helft laten wij het na vaker te scoren. Krijg je 2 goals uit het niets tegen. Var acteert gewoon erg inconsequent. Wat is een handsbal en wat niet?
 
robmaas
 
0
20 september 2019 om 22:54
Ja maar die wedstrijden hebben wij ook gehad,wen er maar aan.Maar voor de rest klopt 100% met je eens
 
JeppieJuveale
 
0
21 september 2019 om 00:34
Mijn god, wat een totale abominatie voor de Nederlandse taal in 1 bericht. Je hebt vast goede dingen te vertellen maar neem alstublieft even de minuut extra moeite om er een goedlopend verhaal van te maken.
 
Tukker1993
 
2
20 september 2019 om 22:38
Helaas, maar Twente voetbalde wel goed, vooral de eerste helft. Als de var die 2-0 niet afkeurt kan het ook zomaar 5-0 worden. Maar daar heb je natuurlijk niks aan. Verliezen kan, maar wel jammer dat het tegen heracles moet haha. Met vertrouwen naar de volgende wedstrijd!
 
BaksteenFCT
 
3
20 september 2019 om 22:43
Eerste helft domineer je de wedstrijd en laat je goed voetbal zien, dat beloon je dan ook met twee prachtgoals... of niet. Dan maakt Drommel een beginnersfout door in zn doel te blijven staan, dan ben je sowieso kansloos. Daarna mag weet ik veel wie het halve veld oversteken zodat een ander m er prachtig in kan schieten. Tweede helft heb je 101% balbezit, maar krijg je het niet voor elkaar om ook maar een fatsoenlijke aanval te creëeren. Dan worden we wanhopig en pleuren we de lange bal op Berggreen omdat hij Scandinavisch is, dus dan moet ie wel goed kunnen koppen. Als dan zelfs de kleinste man van het veld een bal erin mag koppen, kun je klagen wat je wil over de arbitrage, maar dan heb je t toch echt aan jezelf te danken. Tjongejonge dan verlies je van Heracles nota bene. Als t nou VVV of Willem II was geweest had ik er tenminste wat meer mee kunnen leven.
 
gomes1psv
 
2
20 september 2019 om 22:45
Schitterend om te zien dat Mauro het zo goed doet bij Heracles. Hij heeft er nu drie in liggen en draagt actief bij aan de andere aanvallen van de Almeloërs. Als de Braziliaan dit ritme volhoudt, dit seizoen 10 goals of meer maakt en een vergelijkbaar aantal assists ben ik benieuwd of Van Bommel Mauro nog zo hooghartig negeert. Met een bewezen sterke Mauro terug volgend jaar én de rijzende ster van Ihattaren voorspel ik dat Doan een totaal onnodige aankoop zal blijken (als dat niet al het geval is). Kan wel eens een gevalletje Väyrinen worden.
 
Vak104
 
0
20 september 2019 om 22:50
Echt prima speler inderdaad, draagt Heracles echt.
 
Soron
 
14
20 september 2019 om 23:15
Die VAR had Heracles nog te goed uit Sittard Natuurlijk was het een handbal van Breukers. Mauro een kleine geweldenaar.1e helft was Twente beter, maar de 2e helft stond Heracles goed en kwam Twente er niet door en was Heracles gevaarlijker.gelijkspel was verdiend geweest, maar ik ben blij met 3 punten
 
fct1981
 
2
20 september 2019 om 23:28
Nee hoor ...Espinosa raakt hem eerst met zijn onderarm, bal gaat langs zijn onderarm zonder dat hij er zich bewust van is. Prima dat je dan affluit, maar wees dan consequent; 5 min later schampt een Heracles verdediger de bal met de arm en ook in de laatste minuut, in alle drie de gevallen per ongeluk en van mij hoef je er ook niet voor te fluiten, maar wees dan consequent en fluit voor geen 1 van de drie gevallen. Dit gaat echt nergens meer over. Wanneer de 2/0 afgekeurd wordt, behoort de 1/2 ook afgekeurd te worden en de Heracles speler minimaal geel te krijgen voor na trappen. Buiten alles verdienden wij de drie punten niet, maar Heracles ook niet. Nou ben ik niet geheel objectief, maar je kunt niet ontkennen dat Heracles hier erg veel voordeel had van de scheidsrechterlijke dwalingen. Waanzin als je de beelden terugziet. Afschaffen die Var. Inconsequente bende.
 
nu1969
 
1
21 september 2019 om 09:57
Dit is een realistische reactie die de wedstrijd exact weergeeft...succes dit seizoen!
 
Twenteov
 
8
20 september 2019 om 23:26
Gefeliciteerd noabers, denk dat wij beter waren. Maar Heracles effectiever. Allang blij dat de derby terug is.
 
fct1981
 
0
20 september 2019 om 23:32
Leuk verhaal, kijk de handsballen maar terug. Zet de gestolen drie punten alleen maar kracht bij. Ben het ook niet met je eens dat wij beter waren, ja de eerste helft, tweede helft niet. Derby is echt vanuit almelooo, bij ons is het gewoon een vrij normale pot. Jammer dat een deel bij ons zich toch laat verleiden om op due 50 man in te gaan.
 
Wannywan
 
1
20 september 2019 om 23:39
Onzin, derby leeft wel in Enschede en omstreken. Er zijn veel supporters van beide clubs die bij elkaar werken en dan is het leuk dat je wint. Nu was Heracles de gelukkigste.
 
fct1981
 
3
20 september 2019 om 23:48
Ben al jaren voor de fc, geen hekel aan Heracles, werk in Almelo, maar merk toch echt dat het vanuit Almelo komt. Jarenlang geen sfeeractie tijdens Heracles thuis en nu laten ze zich toch verleiden om er op in te gaan. Jammer als je het mij vraagt. Iedereen helemaal over de rooie omdat ze per ongeluk door hulp van de var een keer winnen. Doel vh jaar behaald, wij gaan op naar de volgende pot.
 
gestrekte-poot
 
4
20 september 2019 om 23:58
Niet alleen de derby.. ik heb sowieso het idee dat wedstrijden los vd de tegenstander meer leven in E'de!
 
Twenteov
 
0
21 september 2019 om 22:16
Fct1981 ik bepaal verdomme zelf wel of ik het als een derby beleef. Dat bepaal jij zeker niet voor mij en jij hoort zeker niet voor alle twentesupps te praten. Ik ga al vanaf het diekman tijdperk naar onze club dus ga mij niet uitleggen hoe ik een wedstrijd moet bekijken en beleven, onmeunige toetn.
 
gestrekte-poot
 
1
20 september 2019 om 23:26
Nou heb ik al tijden mijn vraagtekens bij de VAR. Maar kan iemand mij het verschil uitleggen tussen aanvallend- en verdedigend hands? Hands is toch hands?
 
hafctom1993
 
2
21 september 2019 om 07:09
Zou de regels dan toch eens doorlezen. Hands is lang niet altijd hands.
 
Adzevedo
 
2
20 september 2019 om 23:27
Leek gewoon een overwinning voor Twente te worden, zat ze niet heel erg mee in de eerste helft maar het was wachten op 2-0. En dan plotseling staan ze te slapen achterin, 4 op een rij en 1 spits die wel alert is op een blinde bal naar voren en heel rustig blijft. Die Dessers maakte sowieso een goede indruk. Daarna is Twente het volledig kwijt en komen eigenlijk niet meer in de wedstrijd. Twee bijzonder fraaie treffers van Mauro bezorgen Heracles de zege vervolgens.
 
fct1981
 
0
20 september 2019 om 23:39
Schitterende goal mauro, helaas een hele lelijke overtreding vooraf, lijkt me toch dat wanneer de 2/0 afgefloten wordt door de var, dat de var hier ook ingrijpt? Ook de “handsbal” van Espinosa...prima...maar geef hem dan ook 5 min later en in de laatste min, zie erg weinig verschil, behalve dat die van ons aanvallend is. 3 punten voor ons zou teveel zijn, maar voor mijn gevoel worden we na vorige week wederom genaaid door scheidsrechterlijke dwalingen.
 
Adzevedo
 
4
21 september 2019 om 00:32
Tja, snap dat je het een overtreding vind. Alleen speelt hij de bal over en plaatst dan zonder het te zien bij het landen zijn voet op het been van de Twente speler die langs glijd. Ik vond het geen overtreding eerlijk gezegd. Laatste minuut was sowieso geen hands, daarvoor met Breukers wel. Die had gegeven kunnen worden. Maar het verschil of hij aanvallend of verdedigend is dat is in de huidige regels wel een cruciaal verschil. En tja, ik kan me eerder dit seizoen een wedstrijd herinneren waar het Twente ook wel een beetje mee zat. Dat hoort er soms bij.
 
Adzevedo
 
2
21 september 2019 om 00:26
Aan Kamphuis kun je weinig doen, aan je eigen presteren des te meer. We hebben hier jarenlang op VZ gezegd dat de hele arbitrage mensenwerk is en dat het soms mee zit en soms tegen. Sinds de var gaat vaker goed dan vroeger, maar nog steeds is het niet helemaal weg. Frustratie is begrijpelijk, je koopt er alleen niks voor. Twente mag zichzelf ook genoeg verwijten
 
Tukker1993
 
3
20 september 2019 om 23:43
Even de samenvatting teruggekeken maar je kunt hier toch enkel concluderen dat de var gefaald heeft? Zowel incorrect als inconsequent gehandeld. Alle vermeende handsballen zijn eigenlijk geen hands, maar dan staat het wel 2-0 voor Twente. Keur je de 2-0 echter wel af wegens hands moet je in de eerste helft Breukers rood geven en Twente een penal en dan is ook de situatie in de laatste minuut een handsbal. Maar naar mijn mening had de 2-0 gewoon goedgekeurd moeten worden. Helaas corrigeert de var tegenwoordig net zoveel goede beslissingen als foute beslissingen en is het daarmee vooral een hele erge storende factor.
 
fct1981
 
0
20 september 2019 om 23:56
Volkomen eens. Alleen hoeft Breukers geen rood te krijgen. Geen 1 van de drie handsballen is bewust en er heeft er geen 1 voordeel van, in zekere zin Breukers wel omdat de bal op goal kan komen. Gigantisch inconsequent...de 2/0 wordt door en door bekeken, waar in de laatste minuut de situatie weggewuifd wordt en niet eens door de Var beoordeeld wordt. Kamphuis kijkt nota bene gelijk op zijn klokje om af te fluiten.
 
BartBlackWhite
 
5
21 september 2019 om 00:46
Prima uit-overwinning op een promovendus. Zoals het hoort. Al moet ik ook toegeven dat we de 1e helft goed weg kwamen, die 1-1 kwam letterlijk en figuurlijk uit de lucht vallen