'Het is toch te gek voor woorden eigenlijk? Waarom moet Ajax zoveel betalen?'
Dinsdag, 17 juli 2018 om 15:33

Ajax werd al geruime tijd in verband gebracht met de terugkeer van Daley Blind en maandagavond ging de kogel dan eindelijk door de kerk. De Amsterdammers betalen Manchester United een bedrag dat op kan lopen tot 20,5 miljoen euro voor de verdediger annex controlerende middenvelder, die zodoende na een afwezigheid van vier jaar weer terugkeert in de Johan Cruijff ArenA. Andy van der Meijde heeft echter zijn twijfels bij de deal.

"Het is toch te gek voor woorden eigenlijk? Waarom moeten wij daar zoveel geld voor betalen?", begint hij in gesprek met Ajax Showtime. Van der Meijde geeft aan dat Daley wellicht eenzelfde carrière voor ogen heeft als vader Danny Blind, tegenwoordig lid van de Raad van Commissarissen: "Papa is toch ook zijn zaakwaarnemer? Papa heeft denk ik wel invloed. Pakt Danny gelijk ook wat salaris en tekengeld."

"Tuurlijk, Daley kan heel goed voetballen. Anders verdien je geen transfer naar Manchester United. Daley is ook een echte Ajacied, dat weet ik wel. Maar ik vind het veel geld. Gaat hij als verdediger zoveel extra brengen? Het is gewoon niet des Ajax, een eigen jeugdspeler terugkopen", vervolgt Van der Meijde zijn relaas. De voormalige buitenspeler 'kan er niet bij' dat er in de jeugd geen oplossing was voor de positie centraal achterin, aangezien hij verwacht dat er op het middenveld geen plek is voor Blind.

Van der Meijde noemt het echter wel mooi dat Blind weer terugkeert en vindt de clubliefde van de 54-voudig Oranje-international prijzenswaardig. Hij hoopt dan ook dat de rentree van de 28-jarige Amsterdammer een succes zal worden: "Daley wil lekker terug naar Amsterdam. Misschien had hij een beetje heimwee. Uiteindelijk is het een goede keuze van hem. Ik gun hem ook het beste, dat hij veel speelt en belangrijk wordt voor Ajax. Maar ik heb daar mijn twijfels over. Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij."

Meer nieuws
   
21:38
21:38
Boskamp gelooft uitleg Van Bronckhorst over Feyenoord niet: 'Rot toch op!'
15
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Italië: dit zijn de spelers die kans maken
17
   
20:42
20:42
Sherida Spitse zorgt voor zinderend slot van titelstrijd FC Twente en Ajax
25
   
20:41
20:41
De Graafschap laat na enthousiaste reacties leden stemmen over logoverandering
6
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Champions League: Borussia Dortmund - Paris Saint-Germain
54
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (138)

 
KingB
 
107
17 juli 2018 om 15:39
Andy neem een lekker bacootje en maak je niet druk. In deze periode valt het best mee en Alax heeft geld genoeg. Lang genoeg aangeprutsr met jeugdspelers en over de top vedette. Tijd voor verandering.
 
HugoOost
 
47
17 juli 2018 om 15:43
Over de top vedettes inderdaad, daar schaar ik blind ook onder. Weliswaar stelt hij international niks voor maar gaat die status wel krijgen volgens mij. Mijn in zien on terrcht, want zo goed is hij niet en dat zullen we wel merken in de loop van het seizoen.
 
mattereazzi
 
86
17 juli 2018 om 15:49
Voor de eredivsie is Blind een uitmuntende speler. Won ook de gouden schoen een keer.
 
Woerdy
 
75
17 juli 2018 om 16:03
Haha ja ruud vormer won ook de gouden schoen, blind won hem ook nog eens onterecht, stond gelijk met lex immers notabene op de laatste speeldag en speelde echt heel slecht de laatste wedstrijd. Kreeg toch een hoger cijfer van de onafhankelijke krant de telegraaf.
 
grasveld7
 
130
17 juli 2018 om 16:07
@Hugo, je zegt maar wat, het lijkt er namelijk meer op dat je een beetje gefrustreerd bent over deze transfer. Hoe kan je over Blind zeggen dat hij niet goed is en internationaal niks voorstelt? Die beste jongen ging als de beste speler van de Eredivise naar een van de grootste clubs ter wereld. Ook daar speelde hij meer dan 130 wedstrijden, bij Oranje speelt hij ook altijd naar behoren, dan is het zeer knap te noemen dat jij hem zo naar beneden trekt en hem weg zet als een middelmatige speler. Ik snap het deels wel, het is ook niet leuk om aan te moeten zien dat je concurrentie? zich versterkt met dit soort kaliber spelers, maar een beetje respect is wel op zijn plaats, kom op zeg.
 
RobinSchmalbach
 
31
17 juli 2018 om 16:20
@grasveld, wie bepaald of iemand goed is? Jij? Of mag iemand gewoon iets vinden. Denk je nou echt dat de concurrentie wakker ligt van deze transfer. Ik snap dat je het allemaal mooier probeert voor te komen dan het is. Het is een prima speler met wienig ambitie. Maar het is nou niet dat jullie een fantastische voetballer hebben teruggehaald zo eerlijk moet je ook zijn
 
grasveld7
 
101
17 juli 2018 om 16:28
Oh god daar heb je hem weer.. ik bepaal niets hoor, de mensen die er verstand van hebben bepalen of die jongen goed is of niet, geen mensen met een gekleurde bril die niet objectief kunnen zijn. Of denk jij dat je er meer kijk op hebt dan Ajax of Manchester United? Hou toch op. Verder ga ik er niet op in, alles wat geen PSV ademt is volgens jouw altijd middelmaat en een discussie met jouw voeren is net zo nutteloos als een kind van 3 maanden leren lopen. Maar jij dit en jij dat... gaaap.. bespaar me de moeite.
 
MarcelPeters
 
24
17 juli 2018 om 16:47
Met dank aan de Telegraaf. Op de laatste speeldag stond gij gelijk met Immers en nog een speler. Blind in betrokken bij 2 tegendoelpunten en krijgt een 8, Immers scoort en geeft een assist en krijgt een 6,5. Tuurlijk Immers als goudenschoen winnaar Zaanse eredivisie niet zieren, al speelde hij toen wel een heel goed seizoen. Maar ook Blind was een lachertje. In de eerste seizoenshelft werd hij uitgekotst door de eigen aanhang. Blind speelde toen LCV. Lage balbehandeling, nooit risico, 95% balletje breed of terug en werd er regelmatig uitgelopen op snelheid. Daarna kwam Blind op 6 te spelen en op die positie speelde hij echt goed. Mede daardoor pakte De Boer zijn laatste titel.
 
BoW
 
17
17 juli 2018 om 17:03
@grasveld7, alleen in Amsterdam en omstreken vonden ze het de beste speler van de eredivisie hoor. Wat Woerdy zei kan ik me namelijk ook goed herinneren. Tuurlijk heb ik ook mijn voorkeur voor een club, maar ik probeer er objectief naar te kijken. Ik durf ook prima te zeggen dat Ajax komend jaar zwaar favoriet voor de titel is. Blind vind ik echter voor het geld wat er aan gespendeerd is een middelmatige speler. Voor dat geld moet hij excelleren op zijn positie, zoals ik Tadic bijvoorbeeld wel zien gaan doen. Blind is mijn inziens een 13 in een dozijn speler. In de eredivisie gaat hij het natuurlijk wel redden, maar dit bedrag is hij niet waard.
 
el_barca
 
10
17 juli 2018 om 17:41
Bij oranje speelt die ook altijd naar behoren? Welk oranje dan want dat is sinds dat ze vader bondscoach is geweest op 1 hnd te tellen die behoorlijke wedstrijden
 
Kluivert8
 
16
17 juli 2018 om 17:53
Kan me eigenlijk wel in vinden wat Andy zegt. Vind het ook veel geld. Kijk betaal je 9 A 10 miljoen ok maar 16 miljoen plus bonussen naar ruim 20 miljoen. Ik vind Daley namelijk een beperkte voetballer voor de eredivisie prima maar verder niet. Komt te kort als verdediger en als middenvelder ook te traag. En ja ik weet hij heeft het verdienstelijk gedaan bij United. Maar is erg veel geld voor zo een speler.
 
grasveld7
 
19
17 juli 2018 om 18:23
@bow, Ik benoem ook alleen de feiten, dat het terecht is mag je mening natuurlijk anders zijn dan er uiteindelijk is besloten. Tuurlijk is Blind geen wereldtop, dat weet denk ik iedereen wel die het voetbal al een tijdje volgt, maar om hem zo weg te zetten als Hugo doet vind ik hem wel echt te kort doen. Daley is inzetbaar op meerdere posities en zal voor mijn gevoel dan ook zeker van waarde zijn voor dit Ajax. Ik ben het met je eens hoor dat het heel veel geld is wat er voor hem is betaald, maar dat doet de markt natuurlijk ook. Ajax vraagt ook voor iedere speler de hoofdprijs, buiten Nederland zijn ze ook niet achterlijk. United weet heel goed dat ze in Amsterdam genoeg geld hebben verdient aan spelers de laatste jaren.
 
alkatorian
 
19
17 juli 2018 om 19:41
Niet reageren op die zure mensen hierboven. Die denken het beter te weten dan Van Gaal, Mourinho (1e seizoen flink wat gespeeld nog), en De Boer. Het feit dat Marcel denkt dat Blind een half seizoen als LCV heeft gespeeld zegt genoeg. Hij speelde tegen PSV in de Supercup toen heel belabberd als LCV. Maar dat is hij ook helemaal niet. Hij is al vrij snel naar de 6-positie verhuist en heeft toen een geweldig seizoen gespeeld. Maar inderdaad Lex Immers (de superster van Cardiff City en ADO) was 10 keer beter toen. Het mooiste is nog het "balletje-breed-verhaal". Dat zijn mensen die elkaar gewoon napraten. Want Blind is juist iemand die, itt tot heel wat andere spelers, de oplossing vooruit zoekt. Maar goed, laat ze maar praten. Ze zullen het snel genoeg merken.
 
Limoncello
 
5
17 juli 2018 om 20:02
Als Blind echt top zou zijn dan zou United hem al lang een nieuw contract hebben gegeven en niet laten gaan. Blind is altijd nuttig, maar absoluut geen top van Europa, uiteraard wel voor de Eredivisie. 20 miljoen betalen voor een zelf opgeleide speler met een contract van een jaar is gewoon volstrekt belachelijk en toont aan dat er paniek is in Amsterdam.
 
Thamike
 
15
17 juli 2018 om 20:15
Hahaha paniek in Amsterdam? Tja dan is er altijd paniek want nog nooit heeft Ajax zo vroeg aan haar selectie gewerkt en klaar gehad dan dit jaar. Als Blind top zou zijn dan had hij wel een nieiw contract gehad zeg je maar jij weet hie lang hij bij United heeft gespeeld toch? Zou hij zo middelmaat zijn hadden ze hem eerder weggedaan. Maar laat jij en andere maar denken dat er paniek in Amsterdam is en Blind alleen maar nuttig is want het zal mij aan mijn r... roesten ik ben er super blij mee en nog nooit zo enthousiast toegeleeft naar het seizoen adan nu. Heerlijke selectie.
 
FraXz
 
10
17 juli 2018 om 20:26
Gelukkig ben ik niet de enige hierin grasveld. Fijn dat er meerdere zijn die zich kapotergeren.
 
FCRRR
 
5
17 juli 2018 om 20:29
Bij united speelde Blind naar behoren omdat hij tussen betere spelers liep waar hij zo snel mogelijk de balken bij moest inleveren. Voor dit bedrag moet hij aankomend seizoen de vedette zijn en dat is Daley niet. Het is een bescheiden jongen die zijn beperkingen kent. Ik denk dat er jeugdspelers met hem trainen en zullen denken heeft Ajax daar 20 miljoen voor betaald wat ben ik dan wel waard? Ajax heeft een degelijke speler gekocht die nergens in uitblinkt dus mag ik dat bedrag dan te hoog noemen. Je kunt nog zoveel geld op de bank hebben maar dit vind ik echt zonde, wat voor talent had je voor dit bedrag kunnen halen die je twee keer zoveel oplevert aangezien blind geen restwaarde zal hebben.
 
pro2312
 
2
17 juli 2018 om 21:29
Achjaa, talenten als Bazoer en Kluivert die direct weer weg willen?.. Doe mij dan maar een Blind die waarschijnlijk 4 tot 5 jaar bij Ajax komt ballen. Daarbij, sommige mensen vergeten dat een aankoop als Blind echt wel in de kopjes mee zal spelen bij spelers als De Ligt en Frenkie de Jong. Als het dus zo zou zijn dat De Ligt nu wel blijft, en als Blind niet kwam liever weg ging, is die 20miljoen alweer een stuk minder erg. Vooral als het voor meerdere spelers zal gelden. Wat het ook gewoon doet. Tadic en Blind zorgen er samen voor dat er veel meer stabiliteit in het elftal komt. Blind gaat gewoon jaren bij Ajax blijven en wordt een steunpilaar. Ik durf ook te stellen dat doordat de andere jongens nu dus blijven, zij volgend jaar misschien wel 5 miljoen meer waard zijn dan nu. (groei van de markt en meer ervaring) wat die 20 miljoen gewoon drukt. Daarbij, het bedrag van 20-21 miljoen zal pas gehaald worden als er aan de bonussen wordt voldaan. Ik denk dat bijvoorbeeld CL voetbal of een landstitel meespelen. Als Ajax daadwerkelijk nu de CL haalt en kampioen wordt gaat niemand meer over Blind zijn transfersom praten. Wordt Ajax dat niet, zullen mensen dat wel doen. Maar dan is de transfersom misschien ook maar bij 16 blijven hangen.
 
Limoncello
 
2
17 juli 2018 om 21:29
Blind is nooit onomstreden geweest en heeft het afgelopen seizoen nauwelijks gespeeld. Ik vind 20 miljoen betalen voor een speler die je zelf opgeleid hebt en verkocht voor minder dan die 20 miljoen en daarbij ook nog maar een contract heeft voor 1 jaar gewoon niet getuigen van een fantastisch transfer beleid en dat toont aan dat er paniek is. Ik gok dat meneer Blind iets meer dan het minimum loon zal verdienen en dat maakt het gewoon een belachelijk dure aankoop is
 
Sanderr
 
7
17 juli 2018 om 21:46
Wat lul je nou dom? Blind wordt aangetrokken voor 16 miljoen en is 4 jaar geleden (toen de transferbedragen nog veel lager waren) verkocht voor 17.25 miljoen. Je haalt nu een speler met 140 wedstrijden bij Man United, gerespecteerd international en zeer ervaren kracht voor 16 miljoen terug op 28 jarige leeftijd. Waarom verzin je allerlei bedragen om met leugens je argument door te drammen?
 
Yoda
 
1
17 juli 2018 om 23:06
Sterker nog,matterazzi, voor 15 miljoen Moet het een uitmuntende speler zijn voor de eredivisie. 28 jaar, eredivisie is bekend terrein, internationale ervaring en de Nederlandse taal machtig. Geen excuses meer, geen falen. Gewoon presteren,
 
SpeedyAFC
 
3
18 juli 2018 om 01:23
Over de top? Op je 28ste zit je juist aan je top. en 14 miljoen euro is tegenwoordig niets meer. Moet je kijken wat je tegenwoordig vangt voor een jeugdspeler met een contract van nog een jaartje.
 
HugoOost
 
12
17 juli 2018 om 15:43
Over de top vedettes inderdaad, daar schaar ik blind ook onder. Weliswaar stelt hij international niks voor maar gaat die status wel krijgen volgens mij. Mijn in zien on terrcht, want zo goed is hij niet en dat zullen we wel merken in de loop van het seizoen.
 
Kyle66
 
6
17 juli 2018 om 15:40
Krijgen we nu echt van iedereen nu een reactie op het bedrag?
 
MarcoVanKamp
 
54
17 juli 2018 om 15:43
Tis toch ook opmerkelijk, anders had je hier niemand over horen vallen. Voor 20 mil kan je 2 verdedigers halen van t zelfde niveau.
 
False9
 
57
17 juli 2018 om 15:49
Noem er maar 2 op...
 
j0rnnn
 
25
17 juli 2018 om 15:49
Liever 1 Blind dan 2 Wobers.
 
 
24
17 juli 2018 om 15:54
Beetje goedkope vraag.. Dan moet er gescout worden. Sanchez is toch ook voor een drol gehaald en is een paar klassen beter? Voor 20 miljoen heb je nog veel meer ruimte.
 
MarcoVanKamp
 
8
17 juli 2018 om 16:00
Dan moet je bij de directie zijn, die blijkbaar te lui zijn om rond te kijken.
 
False9
 
45
17 juli 2018 om 16:00
Als hij aangeeft dat er 2 voor dat bedrag te halen zijn hoor ik het graag. En met jonge spelers is het altijd afwachten. Want een speler kan uitgroeien tot het kaliber Sanchez of blijven hanger op het niveau Orejuela. En het was geen 20, het was 16. Maar ik geef het je te doen. Speler met ruim 100 wedstrijden in de PL, meer dan 50 wedstrijden voor zijn land en kan nog jaren mee. En beweert hij dat je er 2 voor dat bedrag kan halen. Het is gewoon lachwekkend. Ajax doet fantastische zaken op de transfermarkt, maar dan moet dat gebagatelliseerd worden met opmerkingen zonder onderbouwing.
 
T3rrorPancho
 
10
17 juli 2018 om 16:01
Beetje rare opmerking, noem er maar een aantal, ik zou niet weten wie je moet halen. Daily heeft in het begin het moeilijk gehad bij Ajax maar de laatste 2 jaar bij Ajax heeft hij het uitstekend gedaan. Hij brengt ook ervaring mee, hij heeft toch ruim 100 PL wedstrijden gespeeld, is niet niks denk ik. Voor Ajax is dat een prima aankoop en iemand met een Ajax verleden.
 
False9
 
34
17 juli 2018 om 16:02
Nee, jij zegt dat je er twee voor dat bedrag kan oppikken. Dus dan ben ik benieuwd welke 2 aangezien jij zo zeker van je zaak bent. Maar het blijkt gewoon een post zonder enige vorm van onderbouwing.
 
Z.92
 
3
17 juli 2018 om 16:02
Je kan een talent misschien voor minder halen maar niet zomaar een ervaren PL speler. Van Blind weet je wat hij kan en dat hij er staat, van een talent moet je maar hopen dat hij zo goed functioneert. Begrijp me niet verkeerd talenten zijn essentiel voor Ajax maar ervaren spelers ook.
 
Kyle66
 
3
17 juli 2018 om 16:06
Marco, je bedoelt natuurlijk 16 miljoen.
 
Kyle66
 
7
17 juli 2018 om 16:07
Marco roept duidelijk maar wat, maar kan het niet onderbouwen.
 
 
17
17 juli 2018 om 16:08
@false9; Je kunt gewoon niet tegen kritiek, dat is wat anders. Volgens mij wordt er genoeg onderbouwd waarom het bedrag te hoog is voor een speler van het kaliber Blind. Leuk dat je die cijfers van Man Utd erbij haalt maar Blind gaat je niets verder helpen in het kampioenschap voor een bedrag van 20 miljoen. En ja, dat is mijn mening inderdaad. Het verwonderd me alleen dat jij het zo'n fantastische deal vind.
 
MarcoVanKamp
 
7
17 juli 2018 om 16:10
Fantastische zaken voor de familie Blind, dat wel.
 
False9
 
32
17 juli 2018 om 16:15
Kritiek met onderbouwing is prima. Maar kritiek met een standpunt die jezelf niet kan bekrachtigen is een losse flodder. Dat is stemmingmakerij. Ajax laat een kwajongen die een paar goede potten heeft gespeeld voor 23 miljoen vertrekken en haalt een ervaren speler van United voor 20 miljoen terug. Drie jaar geleden waren dit absurde bedragen. Maar als Ajax spelers als Riedewald voor tien miljoen wegdoet en 23 miljoen krijgt voor Kluivert dan is een 28-jarige speler van United die over 4 seizoenen gemiddeld 39 wedstrijden per seizoen speelt een marktconform bedrag.
 
Vegitosan
 
16
17 juli 2018 om 16:23
False9 Zou in de Serie A rond kijken , zijn ze niet zo duur als in de Pl. Volgens mij Acerbi onlangs voor 8mln verkast naar Lazio? Denk dat Ajax voor 10mln wel verdedigers als Zapata , Moreno , Nkoulou , Caceres etc. kan halen. Ervaren verdedigers die niet te veel verdienen en het niveau van Ajax ongetwijfeld aankunnen.
 
manodedios
 
7
17 juli 2018 om 16:25
Ok vind Sanchez een geweldenaar, maar ook een heel zeldzame vondst. Niet voor niks na 1 jaar vertrokken en met afstand de duurste uitgaande eredivisie transfer in de geschiedenis. Daar pik je er niet zomaar nog een van op. Bovendien, je ziet dat je met zo’n talent, mocht je hem al vinden, niet kunt bouwen. Blind zal niet de ambitie hebben om volgend jaar weer te verkassen. Bovendien jongen van de club dus je weet wat je in huis haalt, nu met de ervaring die Ajax zoekt. Prima keuze en het bedrag lijkt me marktconform. Gezien de hoge uitgaande transfers zeer verantwoord. In dit tijdsbeeld niet buitenproportioneel, vandaag zou de sulejmani transfer ook zomaar tien miljoen hoger liggen.
 
False9
 
8
17 juli 2018 om 16:37
@vegitson Dat zijn niet de spelers van hetzelfde kaliber. Acerbi is ten eerste twee jaar ouder en het bedrag was 12.5 miljoen euro. En hij verdiende bij Sassualo al 1.5 miljoen per jaar en heeft geen binding met Nederland. Zapata is echt behoorlijk weggezakt, daar zou ik niet eens 5 miljoen voor neerleggen. Moreno staat in belangstelling van Atletico, onhaalbaar dus. Nkoulou past totaal niet in het Ajax systeem met zijn beperkte voetbal kwaliteiten. Caceres zelfde verhaal als Acerbi. 3 jaar ouder dan Blind en pakt nu meer dan twee miljoen salaris en heeft ook geen binding met Nederland. Die voorbeelden vind ik persoonlijk allemaal een stuk minder dan Blind.
 
Vegitosan
 
5
17 juli 2018 om 16:49
False9 Moreno is geen basisspeler bij Roma dus denk niet dat Atletico heel concreet is. Niet geschoten is altijd mis. Zapata ben ik het mee eens , maar is het gokje waard , zal in Nederland denk ik nog wel 2 jaartjes mee kunnen, maar zoals je zegt niet hoger dan 5mln. Vind ze persoonlijk van het zelfde kaliber. Ze zijn inderdaad wat ouder maar vind ze niet veel van elkaar onderdoen. Sterker nog heb 100% liever Caceres en Nkoulou dan Blind. Caceres hadden ze binnen moeten vissen toen hij clubloos was , want dat was hij voor een tijdje. Salaris zegt niet alles , want zowel Tadic als Blind zullen ongetwijfeld minimaal 1,5mln per jaar krijgen dmv bonussen etc. Nkoulou is snel dus kan met ruimte in zn rug spelen , het voetballende gedeelte kan je aan De Ligt overlaten. En terwijl ik dit aan het typen ben lees ik toevallig dat Moreno voor 6mln naar Sociedad is verkast. Dus hij was zeker haalbaar.
 
False9
 
5
17 juli 2018 om 17:05
Ik zal altijd kiezen voor Blind. Moreno zijn beste prestatie was basis zijn bij Espanyol. Moreno is goedkoper maar Ajax kiest liever voor kwaliteit. Ik heb liever een speler die drie jaar basis heeft gestaan bij United dan iemand die het bij Espanyol aardig deed. Al die voorbeelden komen niet eens in de buurt van Blind. Geen één speelde bij topclub.
 
kevke88
 
13
17 juli 2018 om 17:31
Het doet er volgens mij helemaal niets toe wat jij er persoonlijk van vindt. Je vraagt om voorbeelden van spelers om en nabij de 10 miljoen. Die voorbeelden heb je gekregen en vervolgens ga je zitten verkondigen dat ze allemaal minder zijn dan Blind. Caceres, Moreno, Nkoulou, mwahhh...... zijn toch niet onaardig dacht ik zo! Of ze volgens jou nou wel of niet bij Ajax passen
 
NickSmits
 
3
17 juli 2018 om 17:44
Ja ja makkelijk praten grootste vraag is en blijft dan willen die wel komen. En dan denk ik van niet je moet in je handen klappen dat je als eredivisionist twee spelers uit de PL kan halen.
 
Dante
 
1
17 juli 2018 om 19:01
23 miljoen?
 
Limoncello
 
0
17 juli 2018 om 20:06
Ajax haalt goede spelers ja, maar doet geen goede zaken. Ze betalen nu meer voor Blind dan waar hij destijds voor is verkocht. Dat noem ik geen goede zaken doen op de transfermarkt hoor. Een speler halen is iets anders dan goede zaken doen
 
Thamike
 
1
17 juli 2018 om 20:20
Dus jij denkt dat Blind niet beter is geworden na een paar jaar PL? Dat de euro voor een speler niet minder is geworden? Waar heb jij de laatste jaren geleefd. In de tijd dat Blind werd verkocht waren de kluivertjes van deze werekd 3 miljoen waard. Maar onderschat Blind maar lekker. 1 ding is zeker dat we niet hoeven af te wachten hoe hij zich gaat aanpassen aan cultuur en nieuwe omgeving en of hij past in de speelstijl want meer garantie dan Blind kun je als Ajax niet krijgen.
 
pro2312
 
0
17 juli 2018 om 21:34
Inderdaad, die ambitie zou Blind niet hebben. Tevens ben ik er heilig van overtuigd dat spelers als De Ligt en De Jong nu graag langer blijven door aankopen als Blind en Tadic. Hierdoor heb je een veel sterkere selectie, zullen die twee talenten volgend jaar misschien ook nog eens 5 miljoen per stuk meer waard zijn. Daarbij heb ik liever 5 seizoenen lang Blind in mijn selectie dan om de 2 jaar een nieuw talent dat het vaak net niet wordt of zich al snel te groot voelen. (kluivert, Bazoer.. )
 
Limoncello
 
2
17 juli 2018 om 21:37
Blind heeft na zijn contract vrijwel geen transferwaarde meer, Kluivert wel dus die vergelijking slaat nergens op. Stel dat Feyenoord Leroy Fer terug zou halen voor 20 miljoen, zou je dat dan ook een fantastische transfer vinden omdat ie 4 jaar in de Premier League heeft gespeeld? Dit soort transfers zijn wat mij betreft gewoon paniek transfers, helemaal omdat Blind nog maar 1 jaar contract heeft, dat is gewoon enorm veel geld voor zo’n speler met 1 jaar contract
 
Ivoten Broek
 
0
17 juli 2018 om 23:43
Wat een nul argument, 4 jaar geleden was de duurste speler Bale, 4 jaar later Neymar, een grote 100 miljoen!! Meer. Van inflatie nooit gehoord? Kijk naar de markt, niet naar jouw persoonlijke mening.
 
Cali88mero
 
9
17 juli 2018 om 16:36
Ik zie het als volgt: Je verkoopt blind voor 17,5 miljoen Je koop blind terug voor 16/21 miljoen Of je draait 1,5 miljoen winst en in het ergste geval draai je 3,5 miljoen verlies. Als je het zo bekijkt is het een geweldige deal
 
Ivoten Broek
 
0
17 juli 2018 om 23:44
Precies
 
MarcoVanKamp
 
48
17 juli 2018 om 15:40
Ik ben het niet vaak met Andy eens, maar hier heeft hij gewoon gelijk. Daley is een goede verdediger voor de Eredivisie, prima voor Ajax, maar 20 mil is gewoon belachelijk veel voor een speler die niet bepalend is. Tadic is een veel belangrijker/bepalender speler, en die kostte "maar" 13 mil. Gaat echt nergens meer over dit rare beleid.
 
mattereazzi
 
11
17 juli 2018 om 15:48
De druk ligt ook wel hoger voor de directie nu om een kampioenschap te winnen waardoor ze eerder bereid zijn de hoofdprijs te betalen voor een speler.
 
MarcoVanKamp
 
12
17 juli 2018 om 15:52
Met alle respect, maar dat is echt een zwakke excuus. Als de directie niet te lui is, dan kunnen ze zo ergens 2 verdedigers wegplukken voor dezelfde prijs, en van t zelfde niveau.
 
mattereazzi
 
10
17 juli 2018 om 15:56
Welke 2 spelers dan? Met Blind is er wel het voordeel dat hij zich snel zal aanpassen, hij multifunctioneel inzetbaar is en dat hij clubgevoel heeft. Internationale ervaring mee brengt, enzovoorts.
 
gdoxu
 
4
17 juli 2018 om 16:00
Je hamert iets te veel op 'verdediger'. Blind is op meerdere posities inzetbaar, waaronder verdedigende middenvelder. In het huidige voetbal is dat een cruciale positie, zeker als je 4-3-3 met opkomende backs speelt. Pure verdedigers zijn inderdaad voor minder op te halen maar dat zijn talentvolle spelers. Dat is veel riskanter dan een gevestigde naam halen.
 
Araman
 
9
17 juli 2018 om 16:07
Dat roep je nu al vaker, maar noem er dan twee met bijna 150 wedstrijden PL ervaring?
 
MarcoVanKamp
 
13
17 juli 2018 om 16:20
Dus volgens jou, ben je alleen maar een goede verdediger als je veel ervaring hebt in de PL?
 
elchino20
 
7
17 juli 2018 om 16:36
Blind heeft ervaring in de cl in de el wk eredivisie dus wat praat de helft hier een onzin zeg. Kijk de 20 mil mocht ook 15 zijn maar goed tegenwoordig betaal je hiervoor. En voor ajax is dit prima cl winnen we toch niet en de el winne we ook niet zomaar. Kijk naar jaar geleden.
 
Pimutjuh
 
17
17 juli 2018 om 16:03
Dat jij vind dat Andy gelijkt heeft, maakt het nog geen feit. Ik vind het namelijk complete bullshit. In de eerste plaats is die transfersom helemaal niet zo hoog. Ja, het is hoger dan de verkoopprijs van Blind. Maar toen Blind verkocht werd was het recordbedrag aller tijden nog 91 miljoen voor een gouden bal winnaar, nu is het 222 miljoen voor een goede speler. Dan is die 3 miljoen die Dailey duurder is geworden toch echt extreem weinig? In verhouding is Dailey goedkoper geworden. Daarnaast krijgt Ajax jaar in, jaar uit kritiek op jeugdige fouten. Kopen ze eens wat ervaring, is het nog niet goed. Dit soort spelers presteren stabieler dan talenten en zorgen er daarnaast voor dat een speler met 3 leuke potjes zich niet gelijk de grootste van het team gaan voelen. Dus m.a.w.: valt heel veel te zeggen over waarom het wel een goede aankoop is van Ajax.
 
Kyle66
 
22
17 juli 2018 om 16:08
Blind is voor 17,25 miljoen verkocht en kost nu 16 miljoen. Waarom heeft iedereen het bij hem over 20 en als Kluivert verkocht wordt over 17 en niet over 22?
 
Pimutjuh
 
6
17 juli 2018 om 16:19
Dat ook Kyle! Terechte opmerking! Blind kost dankzij de bonusregeling alleen meer dan waarvoor die verkocht is, ALS DE AANKOOP EEN SUCCES BLIJKT. Als Blind tegenvalt, dan kost die 16 mio en heb je een gratis miljoentje gehad.
 
RodyTeulings
 
2
17 juli 2018 om 16:16
Daley heeft vier jaar lang op het hoogste niveau gespeeld, vier prijzen gepakt en heeft een hoog salaris. Daarnaast is hij op meerdere posities inzetbaar, Nederlands, Ajacied, nog altijd maar 28 en razend populair bij de aanhang, waardoor hij ook wat oplevert in merchandise. Als je iets beoordeelt op alleen de negatieve kanten, moet je niet niet verbaasd zijn dat je conclusie ook negatief is.
 
SpeedyAFC
 
0
18 juli 2018 om 01:28
Blind kost 14 miljoen euro. De rest is variabel afhankelijk van de presaties van Ajax. Tadic is duurder dan 13 miljoen euro. Southamptoin wilde een lage trasnferprijs maar Ajax moest wel de bonussen die Southampton aan Tadic moest betalen afkopen aan Tadic door middel van bonussen. De echt kosten zijn 17,5 miljoen euro. En dat was alleen maar mogelijk omdat Tadic graag terug wil naar zijn familie in Nederland. Dit is gewoon uitstekend beleid,. Verleden jaar geen Europees voetbal omdat men niet investeerde. Nu investeerd men wel en wil men dat terugverdienen om nu wel Europees voetbal te halen. Gewoon top beleid, men heeft het licht gezien dat door te investeren men op termijn meer terugverdiend.
 
Zizoulogy
 
14
17 juli 2018 om 15:43
Ik heb er een prima gevoel bij. Alsof Ajax opeens een 17-jarige knaap vanuit de jeugd op die plek neer kan zetten. Komop Andy, met zoveel geld op de bank moet je ook wel iets ondernemen. Grote talenten halen lukt voor alsnog niet helemaal (bailey en Isak etc), maar dit soort ervaren mannen halen is toch het beste wat Ajax in de laatste 5 jaar is overkomen. Voorheen kon je als talent in Ajax 1 geen talent meer zijn, je moet meteen de kar dragen, meteen presteren en je hebt geen voorbeeld om het van te leren want iedereen om je heen is ook nog zowat te jong om zelfs maar auto te rijden. Dat werkt niet, en ondanks dat Ajax flink gecashed heeft de afgelopen jaren was het echt wel tijd voor iets nieuws. Nu kunnen talenten gewoon talent zijn en komen ze in een elftal met ervaren mannen. En ja Andy, dit soort transfers kosten nou eenmaal geld, maar als je je kwalificeert voor de UCL maak je zoveel naam en faam dat je het terug kan verdienen op je grootste talenten. Ik juich dit beleid toe, zolang we er maar niet in doordraaien en het is een mooi gebaar richting spelers als Eriksen, Vertonghen, Alderweireld etcetera om ook deze stap te maken en te zien dat Ajax je echt waardeert.
 
pro2312
 
0
17 juli 2018 om 21:42
Inderdaad.. Blind dit jaar op Vlc. Volgend jaar De Jong weg en Blind doorschuiven en Vertonghen terug halen. Als je Blind dit jaar als een Held gaat onthalen, wat ook zeker gaat gebeuren. Komen die beelden vanzelf bij spelers als Vertonghen terecht. Blind komt op een hele mooie leeftijd al terug. Normaal zou een speler als Blind wanneer die 32 is commentaar krijgen dat hij komt afbouwen. Nu is er commentaar dat hij te duur is. Nou ik zou in deze tijd zelfs 21 miljoen zonder bonussen hebben betaald voor een speler als Blind. De 'inflatie' in het voetbal levert ons al jaren extra geld op. Dan weet je dat het aankopen ook meer gaat kosten.
 
siepie
 
6
17 juli 2018 om 15:45
Ajax heeft nou eenmaal wel het geld om de transfersom van dit kaliber spelers te betalen, maar legt het qua salaris en status (van de competitie) af tegen de lagere BPL teams. De enigen die je dan nog wel kan halen, zijn spelers die een band hebben met Ajax en/of Nederland zoals Tadic en Blind. Zo gek is het dus niet dat je bij voormalig jeugdspelers terecht komt. Maar van Andy is bekend dat hij niets heeft met papa blind. Dat bleek ook al uit eerdere afleveringen van Met Andy in de Auto. Dus vandaar deze sneer naar Danny.
 
Caps
 
24
17 juli 2018 om 15:46
Staat het kapitaal eindelijk op het veld, is het weer niet goed...
 
Lothar_NL
 
14
17 juli 2018 om 16:12
Het ligt eraan wie dat kapitaal vertegenwoordigt.
 
mattereazzi
 
11
17 juli 2018 om 15:46
Wen er maar vast aan Andy. De bedragen zullen alleen nog maar gekker worden op de transfermarkt. Ook Ajax zal daar helaas in mee moeten gaan om een rol van betekenis te kunnen spelen.
 
Eagles
 
17
17 juli 2018 om 15:47
Ja, zo kan je bezig blijven. Een speler als Blind had je zeker niet voor minder kunnen krijgen en als je ervaring in de groep wil én daarnaast ook nog eens de mogelijkheid krijgt om zo een speler aan te trekken, dan doe je dat. Daarnaast loopt er niet een jongen in de jeugdopleiding rond van zijn kaliber. Ajax heeft het geld voor dit soort aankopen. Hier was het sparen ook voor te doen. De portemonnee trekken voor spelers die echt wat toevoegen aan het team. Ik vind wel dat Ajax een aantal spelers voor een behoorlijk bedrag hebben gekocht, die het niet waard waren, maar Blind...blind is dat zeker. En waarom zou je een jeugdspeler niet terug mogen kopen? Die jongen heeft 4 jaar lang met de beste voetballers gespeeld. Hij heeft 140+ Premier League wedstrijden in de benen. Zo een speler hoort normaal gesproken niet eens in de Eredivisie, net als Tadic. Ajax heeft zeer goed gehandeld en heeft met Daley en Dusan geweldige spelers in huis gehaald. Helemaal voor Eredivisie begrippen.
 
origineel
 
3
17 juli 2018 om 16:29
Hij heeft 140+ wedstrijden in de benen waarvan 90 in de Premier League. Doet verder niets af aan je goed onderbouwde post waar ik het helemaal mee eens ben. Bovendien is oude jeugdspelers terugkopen wel des Ajax. Ze terughalen op de top van hun kunnen, Dát is niet des Ajax.. Prima ontwikkeling!
 
AcKaka
 
3
17 juli 2018 om 15:48
Blijf het zelf ook veel geld vinden, maar de tijden zijn nou eenmaal veranderd. Liever 5 miljoen meer betalen maar wel meer garantie hebben op daadwerkelijk presteren en niet zoals bij de meeste talenten pas na een paar jaar. Waarom noemen zoveel mensen trouwens de 20/21 miljoen als standaardbedrag? We zeggen toch ook niet dat kluivert voor 22 miljoen weg is?
 
mattereazzi
 
8
17 juli 2018 om 15:53
Dit bedrag zal uiteindelijk wel meevallen als Frenkie en Ziyech voor minimaal 80 miljoen worden verkocht samen. En dat samen met het bedrag van Justin maakt het al dat Ajax minimaal 100 miljoen aan transferinkomsten krijgt deze zomer. Dan valt dat bedrag voor Blind uiteindelijk best mee.
 
AcKaka
 
2
17 juli 2018 om 15:58
Precies, al blijft de 50 miljoen van frenkie ook speculatie natuurlijk. Maar als je naar de (transfer)inkomsten kijkt valt het best mee inderdaad. Veel mensen vroegen het afgelopen jaar om ervaring en zeiden dat het kapitaal op het veld moet staan ipv op de bank. Koopt Ajax een keer ervaring en trekken ze de portemonnee, dan komt het argument weer dat het de jeugd in de weg zou staan. Als technisch directeur van Ajax kan je het eigenlijk ook nooit goed doen.
 
mattereazzi
 
9
17 juli 2018 om 16:00
Ik vind ook dat de nadruk moet liggen op dat het zeer knap is van de TD dat hij twee van dit soort kaliber spelers uit de PL heeft kunnen halen. Daar verdient hij louter lof voor mijn inziens.
 
hariaclan
 
1
17 juli 2018 om 15:51
Ik denk dat het een goede zet is van Ajax ervaring en een goede leeftijd. Echter heb ik inderdaad wel mijn bedenkingen bij de rol van papa Blind met de transfersom, mocht het zo zijn als hij ook een deel krijgt. Het bedrag is wel erg hoog voor een verdediger die men terug koopt, terwijl dat niet het beleid is (of wel?). Kan iemand dit misschien kort uitleggen hoe de verhouding liggen?
 
Batigoal999999
 
5
17 juli 2018 om 16:03
Daley heeft altijd hetzelfde gezeik als Jordy alles wat ze bereikt hebben komt door Papa Blah Blah Blah Welkom Thuis Daley en Danny goed gedaan als je er al mee te maken hebt mensen vergeten snel wat Danny Blind allemaal voor Ajax betekend heeft!!!!
 
hariaclan
 
0
17 juli 2018 om 20:10
Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik vraag me af wat de verhoudingen zijn met papa Blind in deze transfer. Wat voor rol heeft ie gespeeld hierin? Krijgt ie een vergoeding? Als ie geen rol heeft gespeeld dan heeft vd Meijde het totaal mis toch. Want is Papa Blind zijn voetbalmakelaar?
 
Thamike
 
0
17 juli 2018 om 20:24
@Hariaclan dat je Vader blind als zaakwaarnemer erbij haalt in combinatie met vergoeding snap ik niet helemaal en Andy ook niet. Blind had namelijk voor een hogere transferbedrag naar een andere club kunnen gaan en had de vergoeding veel hoger gelegen. Dus wat Andy zegt is onzin.
 
SpeedyAFC
 
0
18 juli 2018 om 01:30
@hariuaclan Pa Blind heeft geen enkele rol gespeeld, hij heeft zich teruggetrokken om belangenverstrengeling te voorkomen. Rob Janssen heeft onderhandeld namens Daley.
 
GJ7300
 
4
17 juli 2018 om 15:57
Onzin natuurlijk. Eens verkocht en nu teruggehaald. Per saldo kom je aardig uit. Kritiek zal wel weer loskomen maar er wordt genoeg verkocht om dit een keer te doen. Er is altijd wat te zeuren
 
mattereazzi
 
3
17 juli 2018 om 16:02
Inderdaad. De transferinkomsten zullen dit bedrag ruimschoots compenseren.
 
Zlatanisme
 
13
17 juli 2018 om 16:00
Het blijft leuk om de reacties te zien op de social media accounts van Manchester utd. merendeel is niet blij met deze transfer en hadden liever Fellaini zien vertrekken t.o.v. Blind. Maar er waren ook een hoop mensen die terecht zeiden dat hij tekort komt voor dat niveau, voor zijn handelingssnelheid was een groot punt van kritiek. Echter is dit voor Ajax begrippen een uitzonderlijke speler.
 
Batigoal999999
 
10
17 juli 2018 om 16:05
Amen ze praten beter over Daley in Engeland dan in Nederland (Jaloezie)
 
ninjakai
 
2
17 juli 2018 om 16:19
Moet je eens voorstellen wat voor een vooruitgang dit voor Ajax is. Wij gaan hoogstwaarschijnlijk van Schone naar Blind in zware wedstrijden en Frenkie de Jong in de makkelijkere wedstrijden (mits die blijft natuurlijk). Je zag het al tijdens de succesvolle EL campagne onder Bosz. Schone voor Donny en het werd allemaal wat steviger en stabieler op het middenveld en vooral soepeler. En Donny is echt geen verdedigende middenvelder. Dat ze bij United liever van Fellaini hadden geloosd voor dat bedrag kan ik begrijpen. Blind zijn handelingssnelheid ligt te laag, maar Fellaini kan geen eens voetballen. Zodra hij ballen niet kan koppen is het echt een heel beperkte voetballer.
 
deuslovult
 
4
17 juli 2018 om 16:03
"De voormalige buitenspeler ‘kan er niet bij’ dat er in de jeugd geen oplossing was voor de positie centraal achterin". Nou, ik wel hoor Andy. Ik heb ondermeer de jeugd aan het werk gezien tegen Nordsjaelland en daar liep nou niet een centrale verdediger die er ff meteen staat in de eredivisie of laat staan Europese wedstrijden. Daley is bijzonder welkom. Ik verwacht niet dat hij "de verlosser" wordt maar ben ervan overtuigd dat hij een meerwaarde zal zijn.
 
martijnovic
 
8
17 juli 2018 om 16:04
Nou nou nou Andy wil ook even het nieuws halen Door een afwijkende mening te geven en het is hem gelukt. proficiat. beetje jammer van de onderbouwing alleen
 
007
 
2
17 juli 2018 om 16:04
Tijden zijn veranderd en zullen blijven veranderen. De transferbedragen rijzen de pan uit, dus denk nou niet dat we een 28 jarige speler van Man utd gratis gaan krijgen. Ajax kan het zich permitteren om zo een bedrag te betalen dus nu dat ze eindelijk twee spelers met kaliber binnen vissen gaan we over het geld zeuren. Blind jr zou zo bij tientallen clubs meer kunnen verdienen en toch kiest hij om terug te keren naar huis. Ik heb heel veel respect voor Daley en deze jongen is dus een echte Ajacied. Hopelijk kunnen we weer eens de schaal pakken. Met Tadic en Daley hebben we wel twee kwaliteitsinjecties gedaan. Ook hulde voor Marc!
 
JaLi71
 
7
17 juli 2018 om 16:08
Ik weet dat iedereen een mening mag hebben in NL, maar weten we zeker dat dit ook voor Andy van der Meyde geldt? Ik heb die gozer nooit op een zinnige uitspraak kunnen betrappen.
 
Batigoal999999
 
1
17 juli 2018 om 16:09
Daley en Papa hoefte tenminste niet af te sluiten in Brabant dus praat aub niet over echte Ajacied zijn Andy noem je meer een soort Judas
 
TheRoscoe
 
3
17 juli 2018 om 16:10
Ik vind het vooral opvallend dat je als Ajax zijnde nu meer betaalt dan Manchester United destijds voor hem betaalde.
 
Kyle66
 
7
17 juli 2018 om 16:11
Hoezo? Hij werd voor 17,25 miljoen verkocht en kost nu 16.
 
origineel
 
1
17 juli 2018 om 16:34
Laten we vooral hopen dat die clausules betaald gaan worden aangezien die van prestaties afhangen. @theroscoe In principe is het wel opvallend inderdaad en toch aanzienlijk meer als ik verwacht had. Van de andere kant is de markt in de afgelopen 4 jaar wel flink over de kop gegaan en is het goed om te zien dat Ajax zich bewust is van het feit dat je voor spelers die ervaring én kwaliteit hebben vaak een stuk meer betaalt. Liever 1 Daley dan 3 Huntelaars.
 
Dani17
 
2
17 juli 2018 om 17:22
Liever 1 Daley dan 3 Huntelaars? Ik krijg het idee dat men denkt dat je een Seedorf van 30 terughaalt..
 
SpeedyAFC
 
0
18 juli 2018 om 01:34
De markt is allang over de kop gegaan. Ten tijden van de verkoop was de duurste speler tegen de 100 miljoen, Nu gaan ze over de 200 miljoen. Ajax ontvangt tegenwoordig ook veel meer voor haar spelers dan vroeger. Ik vind het een goede ontwikkeling, Ajax begint een beetje op het oude Porto te lijken. Er is echt een stap gezet door Ajax. Hiermee moet PSV op achterstand gezet worden.
 
diablo73
 
2
17 juli 2018 om 16:15
Het blijft wel een immens bedrag voor een speler die m.i. niet heel bepalend is. Inclusief vier jaar salaris kost hij Ajax toch rond de 30 miljoen. Dat is heel veel geld, er speelt hier duidelijk een factor sentiment mee om een soort van kind van de club terug te halen en zo bij de fans wat goodwill terug te winnen na het fiasco van vorig jaar. Na alle daaruitvoortvloeiende kritiek op de leiding is de druk nu duidelijk hoog om voordat het seizoen begint alles op orde te hebben. Ik heb niets met of tegen Ajax maar vindt het wel tof dat de club nu wat spelers van naam naar de Eredivisie terughaalt. Alleen maar leuk toch?
 
ninjakai
 
0
17 juli 2018 om 16:28
Nou er kans zelfs een andere factor mee spelen. Blind wilt graag in Oranje, bij Ajax verzekert van eeen basisplaats en Ajax verwacht nog eens te kunnen cashen voor hem na het EK zodat hij zijn centen transfer kan maken en Ajax nog eens 15 miljoen pakt. Ajax kon hem goed verkopen na een eindtoernooi. Misschien lukt het nog een keer. In de tussentijd helpen ze elkaar. Babel is zelfs een keer gratis terug gekomen om zijn carrière een boost te geven (de aanbiedingen die hij toen kreeg bevielen hem niet). Dat heeft voor beide toch redelijk succesvol uitgepakt. Babel zorgde ervoor dat Ajax van het spitsen en ervaringsprobleem af was (was echt goed te zien in de CL) en Babel kreeg een kans zijn carrière nieuw leven in te blazen.
 
Dani17
 
0
17 juli 2018 om 17:19
15 miljoen voor een dan 30 jarige Blind? Uiterst optimistische inschatting. Ik denk dat alleen een gekke club uit China dat wellicht zou neertellen.
 
lausho
 
0
17 juli 2018 om 23:29
Hoezo nou weer verkopen? Hij kan de komende 5 jaar gewoon deel uit maken van de kern van Ajax. Lekker naar nul afschrijven.
 
SpeedyAFC
 
0
18 juli 2018 om 01:40
Ajax wil niet verdienen aan Blind, zelfs niet aan Tadic. Ze zijn gehaald om een goede mix van ervaring te krijgen in het elftal en Ajax sterker te maken. Ervaren spelers die beter zijn dan de jonkies, die dan van hun kunnen leren en daardoor sneller kunnen groeien. Zo onstaat een meer evenwichtig elftal met een betere hierarchie. Uiteindelijk moet op die manier de hele club beter worden, titels binnen harken en beter presteren in Europa. Zo hoopt Ajax de jonge gasten iets langer vast te kunnen houden en dan verdiend men vanzelf weer meer aan hun tranfers. Het zijn echt diepte investeringen die Ajax een stap verder moeten helpen in haar streven weer aan te haken bij de Europese subtop..
 
Jamainjam
 
0
17 juli 2018 om 16:29
Hoe kom je aan 30 miljoen? Laten we er vanuit gaan dat hij 21 miljoen kost doordat alle bonussen gaan gelden plus 4 miljoen salaris over 4 jaar dan kom ik op 25 miljoen. Waarschijnlijk gaan niet eens alle bonussen uitbetaald worden. Dan kom je nog lager uit dan die 25. Als je salaris bij iedere voetballer meerekent dan is iedereen heel duur.
 
diablo73
 
0
17 juli 2018 om 18:25
Dus jij denkt dat Blind 1 miljoen bruto vangt?? Nee dat salaris zal minimaal zo rond de 2 miljoen bruto liggen wat netto rond de miljoen per jaar uitkomt. Wellicht nog wel wat hoger.
 
oigatinha
 
0
17 juli 2018 om 17:39
Inderdaad slecht onderhandeld van Ajax qua prijs. Het is niet zo dat de kopers in de rij staan voor deze speler waar MU zo graag vanaf wil. Het had echt wel een stuk minder gekund denk ik. Verder hoor ik niemand over het risico. Blind scheurt in de derde wedstrijd zijn kruisbanden af en dan is het toch wel een hoop weggegooid geld. En ja, ik weet ook niet welke ervaren kracht je wel kunt halen voor minder. Maar ik heb mijn twijfels over deze transfer, de som geld die er mee gemoeid is en de toegevoegde waarde van Blind zelf. We zullen zien.
 
DavidFerr
 
0
17 juli 2018 om 16:23
Andy weet niet waar hij over praat. Daley heeft namelijk sinds een aantal maanden een andere zaakwaarnemer. https://seginternational.com/seg-welcomes-daley-blind-new-client/
 
SpeedyAFC
 
0
18 juli 2018 om 01:41
Klopt, Danny heeft de onderhandelingen ook niet gedaan. Danny heeft zich zelfs teruggetrokken van de RvC vergaderingen die over Daley gingen. Alles om de belangen gescheiden te houden.
 
Bennati
 
5
17 juli 2018 om 16:27
Normaal neem ik Andy van der Meyde niet zo serieus. Maar hier geef ik hem volledig gelijk. Daley Blind liet in zijn eerste periode bij Ajax een degelijke indruk achter. Maar meer ook niet. Het was aan de vriendendienst van van Gaal naar papa Blind toe dat hij bij het grote United aan de slag kon gaan. En tuurlijk brengt Blind hier bagage mee. Maar lang niet alle ervaringen waren goede ervaringen in Engeland. Vaak stond Blind positioneel verkeerd waardoor er heel wat tegengoals ontstonden. Maar ook bij de huidige selectie van Ajax vind ik alle concurrenten van Blind minstens gelijkwaardig of ronduit beter. Ik zie de Jong, van de Beek, Schöne, de Ligt, Tagliafico en zelfs Wöber of Schuurmans niet onderdoen. Maar met papa Blind in de Raad zal Daley wellicht ergens geparkeerd worden ten koste van bovengenoemd iemand. Doodzonde om 20 miljoen euro neer te tellen voor iemand als Blind. Terwijl Tadic voor 13 miljoen op te halen was en veel meer een stempel drukt op wedstrijden.
 
Knowledge14
 
0
17 juli 2018 om 18:09
Bij Blind heb je daarentegen een veel grotere kans dat hij nog jarenlang bij Ajax gaat voetballen. Wellicht zelfs afsluiten. Tadic is waarschijnlijk na 2 seizoenen weer weg.
 
WesleyEwa
 
1
17 juli 2018 om 21:08
Bennati zegt al genoeg dat je Andy alleen serieus neemt als hij ajax afkraakt TRIEST .
 
Sanderr
 
0
18 juli 2018 om 08:04
Hahahahah, zelfs Schuurmans (we gaan er gemakshalve maar even vanuit dat je Schuurs bedoelt) doet niet onder voor Blind. Een 18-jarig gastje die net over komt uit de Jupiler League doet niet onder voor een 28-jarige 50-voudig international die 140 wedstrijden voor United heeft gespeeld en CL, EL en WK-ervaring heeft?! Als ik jou was zou ik echt onmiddelijk mijn VZ account verwijderen en NOOIT meer deze sport kijken, het is absoluut niet je ding. Wat een kansloos gedrag dit zeg, beschamend gewoon...
 
993410
 
4
17 juli 2018 om 16:43
Ik geef toe dat vijf miljoen minder logischer was geweest, maar wtf; Welkom terug Daley, winnaars als jou kunnen we goed gebruiken!  Vier keer Winnaar van de Nederlandse eredivisie,  Winnaar van de Johan Cruijff schaal, Winnaar van de Uefa Europa league, Winnaar van de F.a. cup Winnaar van de League cup Winnaar van de FA Community Shield Winnaar van de Fifa World Cup Winnaar van de gouden schoen Winnaar van de titel talent van het jaar Winnaar van de club van 100 Winnaar van Uefa Europa League Squad of the Season Enz, enz https://nl.m.wikipedia.org/wiki/daley_blind
 
Dani17
 
3
17 juli 2018 om 17:03
Ik blijf het een veelste hoog bedrag vinden voor Daley Blind. Ik heb altijd het idee gehad dat Blind zich aanpast aan het niveau wat er geëist wordt. In de eredivisie zie ik hem dit overnemen, waardoor je als Ajaxzijnde 17 mil neerlegt voor een eredivisiespeler. Ik zie hem zomaar een fout maken tegen pak em beet Fortuna. 10 miljoen zou prima zijn geweest, ongeacht of dat mogelijk was.Ik ben benieuwd, maar ik acht de kans op miskoop aanzienlijk.
 
993410
 
2
17 juli 2018 om 17:25
Iedereen kan een fout maken tegen Fortuna of Emmen, maar is dat wel relevant? Foutloze spelers zijn er niet, interessanter is wat hij in de organisatie en de defensie gaat doen. Deze jongen heeft voor Nederlandse begrippen zoveel ervaring en routine, dat kon wel eens meer waard blijken dan die 16 plus miljoen..
 
Dani17
 
1
17 juli 2018 om 18:09
Als je 17+ miljoen neertelt voor een ervaren speler vind ik van wel.
 
SpeedyAFC
 
0
18 juli 2018 om 01:45
Dat was niet mogelijk, Man United is een grote naam, spelers die daar meer dan 100 wedstrijdne hebben gespeeld, kunnen voer de hele wereld terecht. Dus moest Ajax dik betalen. Maar Ajax kan normaal dit soort spelers helemaal niet kopen. Tadic kon omdat die weer in de buurt van zijn familie wil wonen. Blind kon omdat ook die graag terug wil naar Amsterdam om zich daar definitief te settelen. Gewoon supergoed gedaan van Ajax, dit zijn spelers die Ajax direct beter maken. Die ervaring brengen en daarmee het hele elftal omhoog trekken. Voor jonge gasten is er op die manier minder drang om snel weg te willen, bij Ajax gaat immers het gehele niveau omhoog en kunnen ze langer blijven groeien. Dit is de juiste strategie om aan te haken bij de Europese subtop. Hiermee is de selectie veel stabieler geworden.
 
Vergruiser
 
1
17 juli 2018 om 17:10
zonde van het geld. waarom ja. Had hem gewoon voor volgend jaar gecontracteerd. En ondertussen tegen man u een huurdealtje overeenkomen.
 
Rikkinho
 
1
17 juli 2018 om 17:22
Ik vind het ook veel geld, maar van de zonnige kant bekeken: Hij is teruggehaald voor ongeveer hetzelfde bedrag als waarvoor hij een paar jaar terug is verkocht. Per saldo heb je er bijna gratis een paar jaar Premier League ervaring bij. :-p
 
993410
 
1
17 juli 2018 om 17:34
Het mooiste van Daley is misschien wel zijn karakter, je zag toen hij werd in de Arena hij geen kik gaf en zich geweldig terug vocht met een gouden schoen als gevolg .. In Engeland eigenlijk hetzelfde scenario, ondanks alle vooroordelen vocht hij zich in de basis en speelde hij veel wedstrijden ondanks een coach die niet helemaal tof is. Nee, het is bijzonder om al de kritiek hier te lezen..
 
wouthakker
 
0
17 juli 2018 om 18:05
Ajax heeft op dit moment verre weg de beste selectie en kan naar mijn mening doorstromen naar de championsleageu en zelfs daar een rol van betekenis spelen.. Het team dat er nu staat is zo uitgebalanceerd op elke linie dat ik denk dat de tekortkomingen van ten Hag hier niks aan af gaan doen.... verdediging verre weg het beste van de eredivisie... middenveld concurreert met de top van de premier league en de aanval is ook buitencategorie... kampioenschap is natuurlijk al binnen maar ben benieuwd naar de champions league
 
Number
 
0
17 juli 2018 om 20:05
Jij bent wel erg positief. Ook ik ben blij met de komst van Blind, maar ons middenveld concurreert in geen enkel opzicht met het middenveld van de top van de Premier League. Ook is het kampioenschap zeker nog niet binnen. Ik hoop het van harte met je mee, maar sluit PSV zeker niet uit. Daarnaast zijn de voorrondes van de Champions League wedstrijden an zich. Je kan echt lelijk op je bek gaan tegen Oostblok-landen, wanneer je ze gaat onderschatten. Ook ik ben in hosanna, maar jij weet het wel heel mooi te maken!
 
lausho
 
0
17 juli 2018 om 23:27
Ik snap zijn optimisme wel, maar inderdaad, niet te hoog van de toren blazen. Ziyech, Blind en Tadic zijn wel aankopen die bij EU subtoppers zeker niet zouden misstaan en er is niet voor niets interesse in van de Beek, Onana, Dolberg, Frenkie de Jong, Neres en de Ligt van de absolute top. Tagliafico doet het ook zeer goed. En dan heb je daar onder nog een hoop toptalent zoals Eiting, Cerny, Bande, Schuurs en Gravenberch. Mazraoui en Wober daar hoop je op een stormachtige ontwikkeling, maar dat sluit ik zeker niet uit. En dan heb je nog wat meer ervaren spelers zoals Huntelaar, Veltman, Siem de Jong en Schone. Al met al een hele leuke selectie, die mits ze de eerste rondes overleven (want zijn nog niet ingespeeld) best wat kunnen neerzetten in Europa. Sinkgraven zie ik ook nog een opleving krijgen, mits hij een keer fit blijft.
 
SpeedyAFC
 
0
18 juli 2018 om 01:47
Ik ben het helemaal met je eens, nu is de selectie eindelijk goed in balans. Voor het eerst sinds jaren kunnen we met vertrouwen de Cl/el voorrondes ingaan. In de competitie is Ajax PSV nu echt voorbij gegaan. PSV zal nu alle zeilen bij moeten zetten om niet op achterstand gezet te worden.
 
Shiko
 
0
17 juli 2018 om 18:16
Je hebt helemaal gelijk andy .als papa blind er niet was had ajax dit nooit betaald.maar ik ben wel gecharmeerd van daley als prof en voetballer ...
 
pacotaco
 
0
17 juli 2018 om 19:01
Daley komt om zijn carriere af te sluiten bij ajax. Had nog een optie voor 1 jaar had ik begrepen. Dan had ajax bijna 2 jaar moeten wachten om hem transfervrij binnen te halen. En misschien is een bonus wel het halen van cl voor ajax. Wat moeilijk zat is. Kan op 3 plekken spelen. Heeft ervaring en is nog niet over zijn top heen. Kan ajax makkelijk 5 jaar van genieten.
 
iemandniemand
 
0
17 juli 2018 om 19:35
De toon is gezet natuurlijk. Mocht man u in de toekomst komen voor welke speler dan ook gaan ook zij de hoofdprijs betalen.
 
Number
 
0
17 juli 2018 om 20:08
Een juist bedrag voor een speler uit de Premier League met zijn staat van dienst. Voor een lager bedrag had je geen speler gehad van zijn kaliber. Daarnaast is Blind een echte Ajacied en weet wat er van hem verwacht mag worden. Graag zie ik hem gewoon op de positie van centrale defensieve middenvelder. Al met al vind ik deze transferwindow uitermate geslaagd. Tadic en Blind geven deze selectie net even wat meer schwung. Overmars, klasse werk.
 
theo uphus
 
0
17 juli 2018 om 20:21
Wat een kort door de bocht reactie van v.d. Meyde. De laatste jaren heeft iedereen die ook maar iets met Ajax te maken had geklaagd dat Overmars veel beter was in het verkopen van spelers dan in het aantrekken van goede vervangers. Nu heeft Ajax een prachtige vleugelaanvaller en een uitstekende, de Ajax cultuur kennende verdedigende speler aangetrokken en daar een keer de portemonnee voor getrokken.nadat het overigens eerst al weer dik had verdiend aan een jochie uit de eigen opleiding die zelf perse weg wilde. Ik vind het daarbij ook wat irritant dat die van der Meyde, die zelf zijn loopbaan na zijn jaren bij Ajax zelf naar de kloten heeft geholpen nu commentaar heeft op het beleid van v.dsar/overmars.vanaf die lamballenbank in campingsmoking.
 
Martin23
 
0
17 juli 2018 om 20:33
Klopt wel een . Er waren ex ajaxcieden die veel goedkoper waren . Sterker nog gratis over te nemen . Ik vind dat Ajax zeer vreemd bezig is
 
SpeedyAFC
 
1
18 juli 2018 om 01:52
Dat komt omdat je het beleid niet begrijpt. Ajax had afgelopen jaren steeds meer moeite om de jeugdspelers binnenboord te houden. Na een seizoen willen ze al weg omdat ze dan al bij de dragnede spelers horen. Nu heeft Ajax met Tadic en Blind spelers binnengehaald op hun hoogtepunt zijn qua leeftijd. Geen spelers die al over de hill zijn. Jeugdspelers worden op achterstand gezet en zullen moeten knokken om mee te kunnen in het nieuwe niveau. Voor hun heeft Ajax weer wat te bieden, men is niet na een jaartje al uitgeleerd. De selectie is qua leeftijdsopbouw en ervaring echt gegroeid. En dat maakt Ajax veel stabieler. zo kan men aanhaken bij de Europese subtop. En dan kan men de jeugsspelers wat later verkopen, tegen nog hogere bedragen.
 
theo uphus
 
0
17 juli 2018 om 21:18
Je bent alles behalve duidelijk. Wie was er gratis en wat is er vreemd aan het binnen halen van de speler die Ajax gehaald heeft ?
 
lausho
 
2
17 juli 2018 om 23:21
Omdat je kwaliteit wilt en juist de specifieke kwaliteiten van Blind. Hij kan zich snel aanpassen en zit ver boven het Ajax niveau dat we gewend zijn, dat zat hij 4 jaar geleden al en is in de PL met 150 wedstrijden in de benen bij Man Utd niet minder geworden. Het is ook niet dat hij 1 of 2 jaartjes komt afbouwen, nee ik zie hem nog jaren een belangrijke rol spelen, misschien wel 5-6 jaar.
 
SpeedyAFC
 
0
18 juli 2018 om 01:54
Absoluut, Blind zal minimaal vier jaar een grote rol vervullen. Voor de jeugd een man om tegen op te kijken, iemand die het eerste van Man U gehaald heeft, die Wk's gespeeld heeft en daar een medaille gewonne heeft. En verder is hij, zoals je terecht opmerkt, gewoon beter dan de rest. Iemand speelt niet voor niets 150 wedstrijden in het eerste van Man United in de zwaarste competitie van de wereld