'Hirving Lozano tekent bij Napoli contract van zestig pagina's'
Dinsdag, 13 augustus 2019 om 11:20

Hirving Lozano is hard op weg naar Napoli. Diverse binnen- en buitenlandse media meldden maandagavod dat de transfer bijna in kannen en kruiken is. Dinsdag publiceert La Repubblica een aantal details over de complexe deal van Napoli met Lozano en PSV. De Italiaanse topclub betaalt de transfersom in twee jaar, terwijl het contract van Chucky uit zestig pagina's bestaat.

Het lijkt een kwestie van tijd voordat Lozano zich speler van Napoli mag noemen. Volgens Italiaanse media heeft hij zondagavond tegen ADO Den Haag zijn laatste wedstrijd in Eindhovense dienst gespeeld. Volgens La Repubblica zijn beide clubs het eens geworden over een transfersom van 42 miljoen euro, die in twee jaar tijd in termijnen wordt betaald.

Eerder zouden de portretrechten van Lozano een struikelblok hebben gevormd bij de onderhandelingen. Een contract bestaande uit liefst zestig pagina's zorgt ervoor dat er alsnog een persoonlijk akkoord is bereikt met de club uit Napels. Het salaris van de 24-jarige aanvaller komt volgens Il Mattino in Italië neer op 4,5 miljoen euro per jaar.

Met een transfersom van 42 miljoen euro wordt Lozano de duurste uitgaande transfer van PSV aller tijden. Toch zal de Nederlandse topclub niet het volledige bedrag overhouden. Naar verluidt gaat twintig procent van de transfersom naar CF Pachuca, de vorige club van Lozano. Bovendien stopt zaakwaarnemer Mino Raiola ook nog een percentage van de transfersom in zijn zak.

Meer nieuws
   
10:29
10:29
Kraay jr. reageert op overstap Slot: 'Ik begrijp hier niets van, lachwekkend!'
4
   
10:00
10:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
09:10
09:10
Slot denkt aan Nederlander als eerste topaankoop bij Liverpool
22
   
08:39
08:39
Engeland heeft bar weinig vertrouwen in Slot: 'Hij is een Ten Hag in vermomming'
46
   
06:00
06:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (119)

 
picaaa
 
34
13 augustus 2019 om 11:53
Perfect gedaan, meer zat er niet in. Nu nog van Bommel proberen te lozen, 2 nieuwe aankopen en we doen weer mee met de kampioenschap.
 
maradungatje
 
8
13 augustus 2019 om 11:56
Hoeveel houden ze zelf over? En hoeveel is pure winst? 42-8,4-8-xxx. Zo iets? Iemand die meer info heeft?
 
LionelGap
 
5
13 augustus 2019 om 12:01
Ik gok de ze rond de 30 zelf overhouden.
 
DominiqueThiem
 
6
13 augustus 2019 om 12:03
Min 12 miljoen wat ze zelf in Lozano hebben gestoken. Dus zo`n 18 miljoen winst. Alleen het bedrag krijgen ze in twee termijnen.
 
MarkBakel
 
12
13 augustus 2019 om 12:14
ik ben benieuwd hoeveel de geldwolf Riola zal houden. Het ozu mij niet verbazen als dat ook rondd e 20% is. @picaa, Liever hendirx nog lozen aan Bologna?, die waren toch bereid om 7mil te biede, nou als ik PSV was zou ik hem laten gaan 6mil. Is overbodig en kan het niveau niet aan, dus liever geld op de bank dan Hendrix op de bank. Daarmee dwing je van Bommel van van het 2 verdedigende middelvelders af te stappen en is iedereen blij.
 
maradungatje
 
4
13 augustus 2019 om 12:22
Als ze 15+ mil overhouden vind ik dat echt heel netjes. De verhalen zijn zo dubbel bij hem. Er is een groep die hem geweldig vindt en een andere groep die vindt dat hij alleen snel is, andere kaarten aannaait en alleen maar ongeïnteresseerd op de bank zit.Moeten ze blij zijn dat ze van hem verlost zijn of niet?
 
DominiqueThiem
 
2
13 augustus 2019 om 12:26
Vervanger halen voorin is niet nodig. Ze hebben al voldoende opties voorin met Bruma, Malen, Bergwijn, Ihattaren, Gakpo, Aboukhlal.
 
JohanVlerksen
 
0
13 augustus 2019 om 12:36
Geen goed antwoord op te geven denk ik. Percentages zijn onduidelijk. Overigens denk ik niet dat PSV goede zaken doet. Spoeling voorin is wel erg dun nu, zeker met (hopelijk) een druk Europees programma. Overbelasting en blessures liggen op de loer. Mochten Bergwijn of Malen uitvallen dan heb je alleen Gakpo. Wie zit daar achter dan? Owja Narsingh...mmm...ik weet t niet.
 
Scepticus38
 
9
13 augustus 2019 om 12:44
@dominiquethiem "alleen het bedrag krijgen ze in twee termijnen." Maakt boekhoudkundig niets uit, het bedrag wordt in 1 keer geboekt en PSV kan dus gewoon over het gehele bedrag beschikken.
 
j3ro3ntj33__
 
0
13 augustus 2019 om 12:46
Met al deze spelers noem je er welgeteld 1 op die heeft laten zien het niveau een volledig seizoen aan te kunnen. Lijkt me toch een risico.
 
gilau
 
2
13 augustus 2019 om 12:55
Nee, in de tekst staat duidelijk dat het bedrag gespreid in termijnen over periode van 2 jaar wordt betaald.
 
cuco10
 
8
13 augustus 2019 om 12:57
NArsingh? Volg je het nieuws wel een beetje? Die zit bij Feyenoord. Bruma hebben ze gekocht.
 
Sulejmanii
 
0
13 augustus 2019 om 13:03
Johan Narsingh speelt bij Feyenoord, of is er een familielid van hem in Eindhoven?
 
Sulejmanii
 
1
13 augustus 2019 om 13:03
Scepticus ik snap het niet, in de tekst staat in termijnen en in twee jaar. Wat zijn jouw bronnen dan?
 
bvbrunschot
 
1
13 augustus 2019 om 13:05
Voor dit bedrag zou het onverantwoord zijn om hem te behouden, maar ik had hem er toch graag bij gehouden hoor. Kan toch vaak wel het verschil maken in een wedstrijd. Het hele idee van lakse houding en dergelijke kwam volgens mij meer vanuit de buitenwacht, ik als PSV fan heb me er in ieder geval niet aan geergerd (het was ook maar 1 wedstrijd).
 
tubby
 
1
13 augustus 2019 om 13:23
Sulejmani, boekhoudkundig boeken is iets anders dan overboeken op de bankrekening. Niet dat ik zeker weet of het klopt, maar in 1x boekhoudkundig boeken hoeft de tekst niet tegen te spreken.
 
EdwinWiltjer
 
0
13 augustus 2019 om 13:29
Lol dat maakt zeker wel uit dat betekent dat je het bedrag niet ineens krijgt maar in twee gedeeltes
 
Panerai
 
2
13 augustus 2019 om 13:30
Dominiquethiem ''min 12 miljoen wat ze zelf in Lozano hebben gestoken. Dus zo`n 18 miljoen winst.''' Wat een onzin. Een investeringsbedrag schrijven ze boekhoudkundig binnen een x aantal jaar af dus zo simpel is het niet als jij doet voorkomen.
 
Panerai
 
0
13 augustus 2019 om 13:33
@scepticus38 Volgens mij werkt dat niet zo hoor. Je kan niet iets boeken wat niet op de rekening staat. Volgens mij ontvangen ze gewoon per jaar een betaling en komt het ook in dat betreffende boekjaar op de balans. Daarnaast even los van het bovenstaande wil ik even aangeven dat die 20 procent onzin is. Er is geen vast percentage afgesproken maar er is een bedrag afgesproken (a 8 mil) op basis daarvan wordt het doorverkoop percentage vermeld. De voorzitter van Pachua heeft al eens eerder aangegeven dat het doorverkooppercentage afhangt van het uiteindelijke transferbedrag.
 
robert41
 
1
13 augustus 2019 om 14:29
Ok... 8 mln naar zijn oude club en 5 mln naar Raiola. (die werkt nooit beneden de 15%) 12 mln zelf betaald. Dus verdienen ze rond de 10/12 mln aan hem. 5/6 mln dit jaar. Niet echt bijzonder in de huidige markt.
 
Professor Oak
 
38
13 augustus 2019 om 11:57
Hahah, ja ze gaan van bommel even lozen. Wat een vertrouwen kerel. Voor de winterstop alles winnen, toen was je zeker muisstil.
 
Le Papillon
 
5
13 augustus 2019 om 12:16
Zo werkt het toch in de topsport?
 
Professor Oak
 
9
13 augustus 2019 om 12:23
een trainer 'even' lozen? Nee dat heb ik nog niet gezien.
 
Veroordeeld
 
2
13 augustus 2019 om 12:56
Le PapillonZo werkt het bij chaos clubs én, spijtig genoeg, bij Real Madrid ook. Een club die ambities heeft en een visie hoort vertrouwen te hebben in een trainer. Dat Ajax een selectie had bestaande uit wereldtoppers in wording zou je moeten laten inzien dat wat van Bommel hier heeft neergezet tot aan de laatste speeldag gewoon netjes en zeer competitief is.
 
Arnout108
 
7
13 augustus 2019 om 11:57
Wie zou er dan moeten komen in plaats van Van Bommel? Ik vind niet dat hij het heel slecht doet en zou geen betere haalbare vervanger weten die ook echt beter is.
 
MessiBazoer
 
19
13 augustus 2019 om 11:58
Van Bommel lozen? Alsof PSV na nog geen 5 wedstrijden de trainer gaat lozen die vorig jaar op 2 puntjes na geen kampioen is geworden. Ze kunnen eerder John de Jong proberen te lozen, die koopt eerst een op dat moment overbodige aanvaller i.p.v. een broodnodige CV.
 
cheesie
 
9
13 augustus 2019 om 12:02
Prima deal inderdaad. Wat mij betreft Ihattaren en Gakpo veel speelminuten geven en 1 aankoop type van Ginkel doen. Wat betreft van Bommel ben ik het niet met je eens, heeft in zijn eerste seizoen veel punten binnen gehaald en in eerste seizoenshelft goed voetbal laten zien. Ik heb er wel vertrouwen in dat hij het met een beter defensie weer op de rit krijgt. Laten we hem wat tijd geven, dat hadden Cocu en ten Hag ook nodig. Ook daar gingen na 1 seizoen van die populistische geluiden op die jij nu doet over ‘lozen’ en ‘eruitgooien’ en hebben het beiden uiteindelijk prima gedaan.
 
Heung-plus-son
 
12
13 augustus 2019 om 12:02
Ach jongen toch... Van Bommel presteert naar zijn mogelijkheden. Hij kan er toch niks aan doen dat hij de champions league moet beginnen met Lukassen, Sadilek en een Dumfries volledig uit vorm. Ik vond ze zaterdag al een stuk beter ballen en je moet geduld hebben om een nieuwe speelwijze in te passen. Ja, hij irriteert mij ook met zijn gedrag maar ik vind de resultaten hem niet aan te rekenen tot nu toe.
 
Chucky Martial
 
3
13 augustus 2019 om 12:06
Helemaal mee eens. Vind het zelf wel echt heel jammer dat we afscheid nemen vam Lozano
 
j3ro3ntj33__
 
0
13 augustus 2019 om 12:43
Lijkt me dat hij er wel wat aan kan doen. Zijn mensen eerder aansporen tot scouting misschien? Hij kon al lang rekening houden met het feit dat het seizoen wel eens vroeg kon beginnen voor psv
 
SpeedyAFC
 
0
13 augustus 2019 om 12:54
Lozen is altijd makkelijk, kijk maar naar Feyenoord, die loosde eventjes de TD en de directeur. maar ja, dan heb je wel vervangers nodig. Wie kan van Bommel momenteel vervangen? zie jij een betere trainer klaar staan die het graag over wil nemen van van Bommel?
 
stevenvd
 
2
13 augustus 2019 om 13:38
Nee, denk ook niet dat PSV van Bommel weg moet doen. Maar een keer een normaal interview afgeven zou ik wel waarderen. Misschien dat ze daar wat in kunnen sturen. Voor de toekomst zou van nistelrooij leuk zijn
 
menno.costa
 
2
13 augustus 2019 om 11:53
Nou volgens mij houdt PSV er ook maar weer zo’n 25 miljoen aan over
 
RomBomCu
 
13
13 augustus 2019 om 12:02
42 maal 0,20 (volgens dit bericht 20 procent) is 8,4. 42 min 8,4 is 33,6. Ik neem niet aan dat de zaakwaarnemer 8,6 miljoen krijgt, dus hoe jij op 25 miljoen komt is mij een raadsel.
 
DominiqueThiem
 
1
13 augustus 2019 om 12:05
En hoeveel gaat er nog af aan belasting en dergelijke?
 
JvL-United
 
3
13 augustus 2019 om 12:11
Belasting zal er af gaan maar Napoli zijn degene die Raiola moeten betalen. Niet PSV.
 
Stagiaire
 
7
13 augustus 2019 om 12:27
Dit artikel gaat toch ook over hoeveel Napoli betaalt en niet over hoeveel PSV ontvangt of ligt het aan mij?
 
JDG84
 
8
13 augustus 2019 om 13:10
De transfersom is 42 miljoen. Daar gaat 20% vanaf en er staat in de tekst "bovendien stopt zaakwaarnemer Mino Raiola ook nog een percentage van de transfersom in zijn zak.". Oftewel Raiola wordt betaald van de transfersom, niet los. 42 miljoen, min 20%, is 33.6 miljoen. Min belasting, min Raiola. 25 miljoen euro overhouden klinkt niet heel gek toch?
 
Constant kante
 
0
13 augustus 2019 om 18:04
Jdg84 Mooi dat je dit aankaart. In de tekst staat inderdaad dat Raiola dus een percentage van de transfersom krijgt. Kun jij mij dat eens uitleggen eigenlijk? Want als jou dat 'niet gek in de oren' klinkt (terwijl het standaard en gebruikelijk is dat de vergoeding voor de makelaar door de kopende club wordt betaald) wil ik toch graag van jou weten hoe dat precies werkt. Lozano heeft gewoon een contract met Psv. Is pas na zijn overgang naar PSV overgestapt naar Raiola als zaakwaarnemer. Oftewel, er bestaat geen enkele regeling of afspraak tussen PSV en Lozano over vergoedingen voor zijn zaakwaarnemer en uiteraard gaat PSV Raiola niet zomaar wat miljoentjes cadeau doen omdat ze hem zo'n toffe peer vinden. Dus, waarop baseer jij dan dat Raiola door PSV wordt betaald? De informatie is gewoon gebaseerd op speculatie. Napoli is als kopende club gehouden om aan PSV het bedrag te betalen dat PSV voor hem wil ontvangen en als Raiola betaald moet worden is dat het pakkie an van Napoli. Om anders even de zaken te verduidelijken, denk jij anders dan Ajax die miljoenen die Raiola heeft ontvangen voor het wegbrengen van De Ligt zelf heeft betaald of denk jij dat Juventus die bedragen heeft neergelegd? Nou?? PSV moet alleen nog afrekenen met Pachuca. Die hebben nog recht op een deel van de transfersom, minus het deel dat Pachuca eerder al ontving voor Lozano (een bedrag van rond de acht miljoen). Daarmee is dit gewoon een uitstekende deal voor Psv, waarbij je boekhoudkundig ook nog rekening moet jhouden met het feit dat op Lozano qua balanswaarde al 2/5e van zijn kosten zijn afgeschreven. Gewoon een dikke winst.
 
Constant kante
 
0
13 augustus 2019 om 18:07
Dominquethiem "en hoeveel gaat er nog af aan belasting en dergelijke?" Geen idee wat je met 'dergelijken' bedoelt, maar de belasting over deze transfer wordt uiteraard niet als een soort BTW direct afgedragen. De winst die PSV boekt op deze transfer, netto, wordt uiteindelijk belast op het totale bedrijfsresultaat van het boekjaar warin deze inkomsten worden genomen. Zeg maar, exact zoals dat hij Ajax gaat met die 150 miljoen die zij voor De Ligt en De Jong ontvingen. Of dacht jij dat Ajax ook direct 'belasting en dergelijken' over die twee moest afdragen?
 
CornusMas
 
12
13 augustus 2019 om 11:55
Jammer! Het is Lozano gegund, maar toch een groot verlies voor PSV en de Eredivisie...
 
Inti
 
5
13 augustus 2019 om 12:49
Zeker. PSV gaat hem nog missen. Het was de laatste weken erg hip om Lozano af te zeilen, maar het is gewoon een uitstekende speler, met veel snelheid, fel en met veel strijd en inzet, niet te beroerd om mee te verdedigen, veel diepgang en scorend vermogen. Ja, hij speelde na zijn lange blessure niet meteen top en wat egoïstisch. Deze jongen gaat echt wel slagen met zijn kwaliteiten. Succes Lozano!
 
Veroordeeld
 
3
13 augustus 2019 om 13:05
Ik geloof niet dat PSV hem gaat missen in de zin van dat de selectie zonder hem niet meer zal presteren als daarvoor. PSV heeft een naam gemaakt wat betreft toptalenten scouten en dat zal dit seizoen en in de toekomst niet anders zijn.In de geschiedenis hebben ze giganten gescout maar ook gewoon prima spelers. Enkelen van die namen zijn Ronaldo, Romario, Gullit, Depay, Robben, Mertens, Ji-Sung, Wijnaldum,... Het komt wel goed met die club, de scouting is van ongekende hoogtes net zoals bij Ajax overigens. Een Lozano, die in mijn ogen niet echt een technisch verfijnde speler is, zal absoluut geen gemis zijn. Enfin, de club zal niet instorten door zijn verlies. Verre van.
 
Iseldiroed
 
0
13 augustus 2019 om 16:45
Psv heeft in het verleden zeker supersterren gescout. Ook weten ze telkens weer met exotische verrassingen te komen. Aan de andere kant: spelers als Mertens, Robben, Gullit, Wijnaldum zijn natuurlijk niet ‘gescout’ die waren al lang en breed doorgebroken en waren al ‘grote’ spelers voor ze naar psv kwamen.
 
False9
 
2
13 augustus 2019 om 11:55
Dus we kunnen rekening houden met 25% wat PSV niet ontvangt (10 miljoen) en ze ontvangen de transfersom in 2 jaar. Dus nu 16 miljoen wat ze kunnen uitgeven. Ze kunnen vast niet alles uitgeven dus ben benieuwd wie ze gaan halen voor de flank.
 
jan tervoort
 
6
13 augustus 2019 om 11:58
Niemand voor de vlanken. Malen, begwijn, Bruma, Gakpo lijkt me meer dan genoeg.
 
False9
 
2
13 augustus 2019 om 11:59
Malen is een spits want je hebt geen spits. Dus 3 spelers voor 2 posities is erg beperkt.
 
cheesie
 
2
13 augustus 2019 om 12:05
Pereiro kan er ook spelen als hij terug is van zijn blessure en afellay zou dat ook kunnen. en volgens mij is er ook behoorlijk vertrouwen in Aboukhlal. Ik denk dat een goede middenvelder meer prioriteit heeft.
 
Ronaldooo77
 
6
13 augustus 2019 om 12:03
Psv heeft echt nog wel meer geld op zak. Ze kunnen dus echt wel meer dan 16 uitgeven nu je weet dat je volgend jaar sws weer zon bedrag krijgt. Zo kun je gewoon een balans opmaken met rekening debiteuren.
 
020mang
 
2
13 augustus 2019 om 12:03
Het zou al best kunnen dat ze het volledige netto bedrag dit jaar al mogen gebruiken. Dat is afhankelijk van hun liquiditeit om bankgaranties te kunnen krijgen.
 
MarkBakel
 
1
13 augustus 2019 om 12:18
Hopelijk halen ze een creatieve middenvelder zoals Van Ginkel, en een target man zoals een Dost. AL hoewel ik vrees dat die beide niet voor de 16mil te halen zijn. Maar misschien niet zon gek idee om Wilfried Bony of Finnbogason voor 1 jaar te halen?, Dan kan je toch wanner het nodig is terug vallen op de tactiek van vorig jaar.
 
atleticofc
 
0
13 augustus 2019 om 12:18
Die 20 procent is volledig uit de lucht gegrepen. Eerder had ED het over 10 procent. Niemand weet wat het precies is, dus het is gewoon speculeren allemaal.
 
Iseldiroed
 
1
13 augustus 2019 om 16:52
Het percentage is inderdaad onduidelijk. Wel wordt altijd gesproken over een fors/substantieel/erg hoog, percentage vd transfersom. En dat het percentage gekoppeld is aan het bedrag (de oude club zal wel een minimum bedrag hebben laten vastleggen). 10% past totaal niet in de beetjes informatie die we wél hebben. Er wordt meestal gesproken over 20 a 25% en dat kan opzich best kloppen als je alles hier en daar oppikt
 
Iseldiroed
 
1
13 augustus 2019 om 16:49
De 32 is nog zonder hetgeen naar de zaakwaarnemer gaat. Zal je wel ergens tussen de 25 en 28 miljoen overhouden. Dus 12.5 a 14 mln per jaar (winst uiteraard minder, maar alles wat binnenkomt kan je weer investeren (als je rekent met winst is het zo’n 15 miljoen over 2 jaar dus 7,5 per jaar) Overigens lees ik ook hier en daar dat Lozano zelf ook wat overhoud vh transferbedrag? Dan is het mogelijk nog minder dan 25 mln
 
Constant kante
 
1
13 augustus 2019 om 18:13
Iseldiroed "de 32 is nog zonder hetgeen naar de zaakwaarnemer gaat. " Iedereen kakelt elkaar maar na he. Hoeveel heeft Ajax moeten betalen om Frenkie de Jong en Mathijs de Ligt te mogen verkopen? ........ Zo werken die dingen niet. Napoli betaalt Raiola.
 
Constant kante
 
0
13 augustus 2019 om 18:12
False9 Dus, PSV kan gewoon een speler van 32 miljoen aanschaffen en die in twee termijnen afbetalen! Los hiervan, hoezo kunnen 'we' rekening houde met 25%?? Als jij je namelijk baseert op de tekst van dit artikel en/of andere oningelichte bronnen die hier melden dat PSV Raiola zou moeten betalen voor deze transfer (vertel ons dan meteen ook even hoeveel Ajax heeft moeten betalen voor de transfer van de Ligt naar Juventus), ja dan kom je inderdaad op dit soort onzin bedragen uit. PSV hoeft maar een deel van de transfer, minus het al betaalde deel aan Pachuca, af te dragen en het is echt wishful thinking dat dit 25% is.
 
MessiBazoer
 
8
13 augustus 2019 om 11:56
42 is een prima bedrag. Benieuwd wat PSV met het geld gaat doen. Vanochtend las ik Stengs maar die lijkt me overbodig. Bergwijn gewoon weer op de vleugel zetten en een creatieve nummer 10 aantrekken. Dan doet PSV wat mij betreft weer mee om de titel.
 
AmazingNinja
 
0
13 augustus 2019 om 12:04
Stengs kan op 10, maar dat zou ik zo zonde vinden omdat je Ihatarran hebt. Oke die kan geen heel seizoen basisspelen, maar Pereiro komt over een paar weken ook terug en uit nood kan Bergwijn er ook spelen. Persoonlijk zou ik Ihatarran gewoon vertrouwen geven. Tegen ADO had die jongen makkelijk mee kunnen spelen en ook in de Europa League (waar ik ervan uit ga dat PSV tegen veel tegenstanders op papier de betere ploeg is) kan hij minuten maken. Ik zou investeren in een 6 die goed kan voetballen of een aanspeelpunt voorin, want die mis je nu Lammers geblesseerd is. Voor de vleugels genoeg opties: Bergwijn, Gakpo, Bruma, eventueel Malen (maar die zie ik liever in de spits) en je hebt nog Aboukhal (ofzoiets) in Jong PSV
 
LCDC
 
7
13 augustus 2019 om 12:01
Prima bedrag! Nu Malen weer op rechts en Bergwijn op links, Ihatarian erachter op 10 en een afmaker in de spits. Malen is een geweldig snelle speler maar geen afmaker helaas. Hoop dat Lozano zijn status in Italië weer waar kan maken, ben nog steeds gecharmeerd over Chucky!
 
f.c.kansloos
 
24
13 augustus 2019 om 12:02
Wat heeft iedereen toch met dat “wat houd Psv over” vraag. In de tekst staat 20% maar meeste hier willen horen dat Psv minimaal 30% afstaat Why ? misgunnen jullie Psv zo hard ? Alsof iedereen wilt zeggen dat Psv slecht heeft gehandeld.
 
CannavaroAjax
 
3
13 augustus 2019 om 13:48
In de bovenstaande tekst staat dat PSV 20 procent van de transfersom afdraagt. Onder eerdere berichten meldde verschillende mensen dat het zou gaan om 20 procent van overwinst die PSV heeft gemaakt met de verkoop (het verschil tussen de uitgaande transfersom en de inkomende transfersom). Komt nog bij dat het lijkt alsof het gage van de zaakwaarnemer ook in de 42 miljoen zit. Al met al veel onduidelijkheid.. Ik ben hierdoor zelf ook best benieuwd hoe de constructie uiteindelijk nou zit.
 
Kyle66
 
6
13 augustus 2019 om 12:14
De tekst doet een gok. Omdat PSV niets naar buiten heeft gebracht, allen heeft gezegd dat het een "behoorlijk percentage" is, gaan mensen gokken.
 
f.c.kansloos
 
7
13 augustus 2019 om 12:17
Ik krijg meer het gevoel dat men het aankoopbeleid van PSV willen bashen.
 
djdano
 
3
13 augustus 2019 om 12:19
Dit viel mij ook al op. Bij Frenkie had niemand het over een hoog percentage voor Willem 2 terwijl dit maar 5% verschilt.
 
Arnout108
 
1
13 augustus 2019 om 12:02
42 miljoen is een prima bedrag voor Lozano. Hij heeft het in de CL prima gedaan maar was niet bijzonder, was goed in de eredivisie en deed het verdienstelijk bij Mexico. Benieuwd wat er voor terug komt. Stiekem droom ik van Boadu maar die zou wel te duur zijn.
 
AmazingNinja
 
0
13 augustus 2019 om 12:06
Denk wel dat Lozano perfect in het spel past van Napoli. Zie hem als een snellere versie van Callejon. Iemand die met loopacties achter de verdediging opduikt. Napoli heeft ook de spelers die Lozano kunnen bedienen als hij dat soort loopacties maakt.
 
DominiqueThiem
 
1
13 augustus 2019 om 12:11
Alleen geeft hij de bal niet af aan een medespeler. Hij speelt meer voor fc Lozano.
 
Arnout108
 
1
13 augustus 2019 om 12:25
Dat is zeker de laatste maanden wel een probleempje bij Lozano. Benieuwd of hij het nu wel weer gaat doen, dan zie ik hem slagen bij Napoli.
 
De Toekomst
 
11
13 augustus 2019 om 12:03
Dit zou ik echt een absurd goede verkoop vinden. Echt geen woorden voor. Lozano is voor de Eredivisie natuurlijk een sterspeler, iemand met duidelijke specifieke kwaliteiten. Het is echter ook een speler met zeer duidelijke tekortkomingen (fysiek zeer zwak, geen overzicht, egoïstisch, slecht in kleine ruimte). Als PSV zo'n speler, die nu zelfs in slechte doen is, voor 42 miljoen kan verkopen is dat gewoon echt heel erg knap. Die jongen stond op het punt om zijn basisplaats te verliezen. Nogmaals, uitstekende deal!?
 
AlexDelPiero10
 
2
13 augustus 2019 om 12:03
4,5 miljoen netto is goed verdienen zeg voor Lozano.
 
Cagdas75
 
0
13 augustus 2019 om 12:04
Ik zou gelijk Stengs bellen.. )
 
False9
 
3
13 augustus 2019 om 12:08
20 miljoen gaat PSV nooit kunnen betalen zonder CL voetbal.
 
DominiqueThiem
 
1
13 augustus 2019 om 12:17
Ik denk dat Psv ook niemand meer gaat halen. Aanvallend hebben ze nog steeds voldoende opties.
 
Richardpraha
 
3
13 augustus 2019 om 12:09
Stengs kost minimaal 20 miljoen voor een binnenlandse transfer. Dat gaat PSV nooit betalen….en terecht.
 
De Toekomst
 
0
13 augustus 2019 om 12:09
Leuk, even bijpraten, maar meer zal het niet worden. Stengs heeft onlangs nog zijn contract verlengd.
 
Richardpraha
 
6
13 augustus 2019 om 12:04
De commissie van Raiola gaat helemaal Niet af van de transfersom welke PSV krijgt: Napoli zal de fee van Raiola betalen…..
 
Kyle66
 
0
13 augustus 2019 om 12:16
Tenzij er andere afspraken zijn gemaakt.
 
Richardpraha
 
7
13 augustus 2019 om 12:27
"andere afspraken" zoals dat PSV zegt tegen Raiola: weet je wat, jij krijgt een gedeelte van onze transfersom"??? NEE zo werkt het niet. De kopende club betaald de makelaar, niet de verkopende makelaar.
 
Kyle66
 
0
13 augustus 2019 om 15:23
Tenzij Raiola bij de onderhandelingen dat wel heeft afgesproken. Dat zou wel degelijk kunnen. Jammer dat we het nooit zullen weten aangezien de afspraken bij deze deal worden beschermd alsof het om de pincode van PSV gaat.
 
Constant kante
 
0
13 augustus 2019 om 18:26
Kyle6 Tuurlijk, het kán. Maar ga even rustig na. Want denk jij nou zelf? Zoals Richard zegt, kopende club betaalt. Dus waarom zou PSV het zelfs maar overwegen?? Lozano wordt, uiteraard, echt wel verkocht namelijk. Ik zie met de beste wil van de wereld echt geen enkele reden waarom PSV een deel van de som uit vrijgevigheid (want dat zou het zijn) aan Raiola zou geven. Los daarvan nog, wat bedoel jij met 'de afspraken worden beschermd alsof het de pincode betreft? Is toch logisch? Heeft Ajax alle ins en outs van de transfers met de door hen gehaalde en verkocte spelers volledig op straat gegooid? Nope! Dat doen clubs gewoon niet, deels omdat het om beursgegevens gaat. Maar als jij echt alles wilt weten, dan nodig ik jou uit om gewoon straks het jaarverslag te lezen over het boekjaar 2019-2020, daarin kun jij deze 'pincode' van PSV gewoon terug vinden! Daarin staan alle bedragen gewoon vermeld.
 
ajaxchamps
 
2
13 augustus 2019 om 13:22
Je kan de totale transfersom ook zodanig hoog maken dat iedereen akkoord gaat natuurlijk. Dus zowel Napoli als PSV als Lozano en Raiola.
 
Jaapio90
 
2
13 augustus 2019 om 13:28
In bijna alle gevallen wordt de commissie van een spelersmakelaar WEL uit de totale transfersom betaald (meestal is dit 5 - 10 % van het transferbedrag). Om deze kosten te dekken wordt vaak de transfersom iets verhoogd. Daarnaast ontvangt een spelersmakelaar vaak een soortgelijk percentage van het salaris van de speler.
 
Richardpraha
 
0
13 augustus 2019 om 14:04
@jaapio90 Sorry maar wat jij zegt klopt niet: Een verkopende club betaald Niet de fee voor de makelaar, dat is gewoon niet waar. De fee wordt berekend over het Jaarsalaris van de speler en Niet over de transfersom. De speler betaald dus zelfs in principe de makelaar maar uiteraard wordt dit doorberekend en vaak betaald de kopende club dit rechtstreeks aan de makelaar omdat ehet fiscal zeer nadelig is als de speler de makelaar betaald. Het klopt overigens wel dat er regelmatig ook een percentage van de transfersom wordt betaald door de kopende club, maar een verkopende club betaalt never nooit niet aan de makelaar.
 
Jaapio90
 
2
13 augustus 2019 om 14:21
Als ik jou was zou ik je bronnen nog eens goed nagaan. Baseer je mening op feiten in plaats van aannames. Zo worden dus onzinverhalen de wereld in geholpen. Via google ben ik al tientallen artikelen tegengekomen waarin duidelijk staat vermeld dat de makelaarskosten in bijna alle gevallen wordt betaald uit een percentage van de transfersom. De kopende partij betaald dus indirect de makelaarskosten - als deze zijn toegevoegd aan de totale transfersom.
 
Heung-plus-son
 
0
13 augustus 2019 om 12:08
42 miljoen is een deal waar ze heel blij mee mogen zijn. Spelers is al een flinke tijd uit vorm en zat in een lastig pakket met de trainer. Daarnaast was hij zelf ook wel klaar in eindhoven had ik het idee. Ook wel begrijpelijk als je in eens een jaar europa league moet voetballen. Qua opvolgers lijken me Stengs en Boadu onhaalbaar gezien de vraagprijs boven de 20 mil. Bony hoor ik ook voorbij komen, maar die is gedateerd en heeft al een tijd niet meer gepresteerd. Ook Dost wordt veel genoemd, maar dan krijg je dus weer het zelfde als vorig jaar. Toen was er veel kritiek op alle lange ballen en dat er niet anders wordt gespeeld. Nu Luuk weg is schreeuwt iedereen hem weer terug omdat er ineens anders moet worden gespeeld. Ik ben benieuwd! Ik hoop zelf op een voetballende spits die in de combinatie sterk is. Natuurlijk super zonde dat Lammers geblesseerd raakt en dat Romero verhuurt is..
 
DominiqueThiem
 
1
13 augustus 2019 om 12:08
Ik denk dat niemand het jammer vind dat Lozano vertrekt haha. Echt onbegrijpelijk van Napoli dat ze deze egoistische speler willen hebben en dan ook nog meer dan het dubbele van wat hij waard is teveel betalen.
 
atleticofc
 
5
13 augustus 2019 om 12:16
Kijk gewoon zijn statistieken na. Hoeveel wedstrijden heeft hij gespeeld, hoeveel doelpunten, hoeveel assists. Mexicaans international. Bravo met je kijk op het spelletje.
 
DominiqueThiem
 
1
13 augustus 2019 om 12:19
Alleen zeggen zijn stats niets over of hij een goede teamspeler is of niet. Ook zegt het niets of hij een smerige speler is of niet.Ook zeggen zijn stats niets over zijn gedrag mocht hij op de bank belanden bij Napoli.
 
atleticofc
 
0
13 augustus 2019 om 13:14
Hij heeft een keer op de bank gezeten, wat onderuit gezakt. Lekker boeiend. Zo zitten er meer dan genoeg spelers bij. En wat dan voor smerige speler? Hoeveel overtredingen maakt hij dan? Wie heeft hij ooit de wedstrijd uit geschopt? Maar jij bedoelt op de gele kaarten die zijn tegenstanders krijgen natuurlijk. Niet zo gek met dat aantal schoppen dat hij per wedstrijd krijgt vanwege zijn snelheid en dreiging. En teamspeler... ja ondanks dat hij ook voor eigen succes gaat heeft hij ook gewoon 22 assists op zijn naam staan. Zeggen stats dus wel wat over teamspeler. Maar jij ziet alleen wat je wilt zien met je anti Lozano brilletje.
 
cabinessence
 
1
13 augustus 2019 om 12:40
"ik denk dat niemand het jammer vind dat Lozano vertrekt haha." Spreek voor jezelf. Uitgeroepen tot beste speler van Noord- en Midden-Amerika. Op z'n 24e al 35 interlands voor Mexico. 40 Goals en 23 assists voor PSV in twee seizoenen (alle competities). Natuurlijk vind ik het heel jammer als hij vertrekt. Daar doet het feit dat jij hem irritant vindt niets aan af.
 
atleticofc
 
0
13 augustus 2019 om 12:15
Ik las Lozano, Napoli, tekent en 60... nja denk dat 42 mln ook een bedrag is wat dichter in de buurt van de reële waarde ligt dan 60. Maar dat had het niet minder mooi gemaakt.
 
cabinessence
 
2
13 augustus 2019 om 12:28
"naar verluidt gaat twintig procent van de transfersom naar CF Pachuca" Zijn al die mensen die al twee jaar van elkaar over aan het schrijven zijn dat veertig procent naar Pachuca gaat ook nog mee aan het lezen?
 
DominiqueThiem
 
2
13 augustus 2019 om 12:29
Naar verluidt betekent niet met 100% zekerheid he.
 
cabinessence
 
4
13 augustus 2019 om 12:47
Nee, klopt. Maar verschil is wel dat die twintig procent gemeld wordt door Rik Elfrink (die er om bekend staat dat hij nieuws pas brengt zodra hij het echt grondig gecheckt heeft) en dat die veertig procent een totaal nergens op gebaseerde aanname was die nooit door een betrouwbare bron bevestigd is.
 
Richardpraha
 
1
13 augustus 2019 om 12:40
Wat is toch die obsessie van Psvã©rs wat supporters van andere clubs zeggen over het exacte doorverkoop percentage??? En "naar verluidt" is geen zekerheid he??? Het zou erg vreemd zijn als het "maar` 20 zou zijn want ten tijde dan Lozano kwam zei Brands zelfs dat ze wel flink wat water bij de wijn hadden moeten doen om de deal rond te krijgen….dan is een indicatie dat het meer dan 20 is wel redelijk aannemend. En de transfersom wordt in 2 termijnen overgemaakt...dus zelfs als het maar 20 is dan krijgt PSV maar iets van 16,8 miljoen deze transferwindow….
 
Quirento
 
2
13 augustus 2019 om 12:52
wat is toch die obsessie van mensen over de financiële mogelijkheden van PSV? Je begint nu zelf ook alleen maar te speculeren. Wat boeit het jou nou hoeveel PSV netto overhoud dit jaar.
 
Richardpraha
 
1
13 augustus 2019 om 12:56
Het is helemaal geen obsessie, waar heb je het over? Mensen speculueren net zo goed over de hoogte van transfers en inkomsten als het gaat om ajax, Feyenoord, Az,etc,etc. Dus waarom zou mij dat niet mogen boeien? Psvérs zijn zo ongelovelijk snel op hun teentjes getrapt….niet normaal meer.
 
Quirento
 
4
13 augustus 2019 om 13:04
Wou hier nog serieus op in gaan, tot ik je reacties in andere topics las. PSV zit je iets te diep kerel.
 
DurNeffe
 
1
13 augustus 2019 om 12:49
Er wordt gesproken over een doorverkooppercentage dan gaat dat natuurlijk niet over de som die PSV al betaald heeft aan Pachuca. Enkel over t verschil tussen verkoop/aankoop Psv. PSV heeft destijds schijnbaar rond de 8mio betaald... 42-8= 34mio. Pachuca zal dan naar verluidt nog tussen de 3,5 en 7 mio ontvangen.
 
Ajax4xCL
 
2
13 augustus 2019 om 13:05
Toch wel het maximale bedrag eruit gehaald voor dit egocentrische duikellaartje. Hij moet het niet in zijn hoofd halen om in de Serie A een verdediger een gele kaart aan te naaien. Hij zal wel wat schoppen incasseren daar hoor. Ik hoop dat De Ligt hem stevig aan gaat pakken. Al heb ik niets met Juventus. Met de Ligt daar nu zit er toch een stukje Ajax in die club. PSV klasse gedaan en investeer het nu in een creatieve middenvelder en een linksback!
 
Veroordeeld
 
3
13 augustus 2019 om 13:08
Hele goede comment tot je zin `ik hoop dat de Ligt hem stevig gaat aan pakken`. De ligt heeft heel veel moeite met vinnige spelers die uitstekend zijn in kleine ruimtes. Joao Félix heeft de Ligt recent met de grond gelijk gemaakt en dat zal nog vaker gebeuren. Ja de Ligt kan hem stevig aanpakken, wat hoogstwaarschijnlijk zal resulteren in een strafschop of blunder. Tegen de Ronaldo's, Costa's,... zie ik de Ligt wel z'n mannetje staan maar tegen vinnige spelers heeft hij heel vaak de neiging om er als een amateur bij te lopen, wat helemaal geen schande is gezien z'n statuur en gewicht.
 
Ajax4xCL
 
0
13 augustus 2019 om 13:18
Ach hij is gisteren 20 geworden.. Wat niet is kan nog komen. Je moet nou eenmaal soms op je bek gaan om de beste te worden. Hij gaat bij Juve heel veel leren de komende jaren. Italië het paradijs voor verdedigers. In geen enkel land worden ze zo gerespecteerd als daar. Verdedigers zijn vaak ook altijd aanvoerder daar.
 
Veroordeeld
 
0
13 augustus 2019 om 13:28
Ajax dat klopt inderdaad ook. Hij is maar 20 en speelt al bij één van de beste clubs op aarde. Ik zie het wel een wereldtopper worden maar had eerder Chiellini of bonucci genoemd, die pakken spelers wel stevig aan haha
 
KorAslan
 
0
13 augustus 2019 om 13:16
Dacht even dat die 60 pagina's kwamen vanwege de soap van Younes die van Ajax naar Napoli ging maar zogenaamd niet had getekend en dat Napoli zo een zelfde soap wilde voorkomen...
 
Mateja Kezman9
 
1
13 augustus 2019 om 13:41
Hopelijk komt het rond. Lozano kan voetballend veel waard zijn voor ons, maar hij lijkt er niet meer bij met z'n koppie. Ik denk dat hij klaar is met Van Bommel. Afgelopen weekend kwam hij weer vanaf de linksbuiten positie. Aan alles merkte je dat hij zich daar beter op zijn plek voelde. Jammer dat Van Bommel hem daar niet vaker heeft neergezet de afgelopen wedstrijden, wellicht was het dan heel anders gelopen.
 
WouterSL
 
2
13 augustus 2019 om 14:33
Na het vertrek van Angelino, LDJ en nu Lozano mocht het doorgang vinden heeft PSV toch wel een behoorlijk jasje uitgedaan. Ik hoor veel PSV ers over 42 miljoen en niet PSV ers over hoeveel er over blijft. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Feit is wel dat PSV een hoop goals heeft ingeleverd. En nu zonder aanvoerder zit. Want ik hoop niet dat Dumfries die rol echt gaat opeisen. Het centrum blijft van een bedenkelijk niveau met Viergever en Schwaab de vervangers lukassen en Sainsburry zullen we het maar niet over hebben. Het middenveld is matig met Rosario en Hendriks en de wisselvallige Gaston. En de talenten Ihateren kan je ook nog niet alles een heel seizoen van verwachten. Voorin zijn het veel dezelfde type spelers te talenten veel nog die eigenlijk allemaal het best renderen op dezelfde positie. De CL is al een gedane zaak. En PSV zit nu dus met een selectie die een hoop goals mist en alleszins in balans is. En een onervaren coach die sinds het vertrek van zijn schoonvader toch een beetje de weg kwijt is. Er zijn al een hoop Feyenoorders die terecht of onterecht hun team hoger inschatten. De tijd zal het leren. Benieuwd of van Bommel hiermee nog wat kan betekenen in de strijd om het kampioenschap. Een hoop onzekerheden. Snap eerlijk waar niet waarom zoveel PSV ers blij zijn met het vertrek van LDJ en Lozano. Want een Bruma en teruggekeerde Schwaab gaan die verloren gegane doelpunten echt niet goed maken. En mocht PSV weer geen kampioen worden wordt het gat met Ajax alsmaar groter. Of je nou EL begroot of niet. Je mist nu al 40 miljoen aan inkomsten en dat zou volgens jaar indien de CL niet gehaald word de 80 miljoen overschrijden. Het wordt een spannend jaar voor onze Eindhovense vrienden.
 
Constant kante
 
0
13 augustus 2019 om 18:36
Woutersl "feit is wel dat PSV een hoop goals heeft ingeleverd. En nu zonder aanvoerder zit. " Allebei feiten, die je noemt. Alhoewel, PSV heeft inmiddels een aanvoerder. Dus dat laatste komt wel goed. Maar over het eerste, de geschiedenis heeft geleerd dat je nooit bang hoeft te zijn voor het verlies van spelers die veel goals maakten. Ik heb bij PSV ettelijke malen goalgetters van wereldformaat gezien en toen die vertrokken hoorde je ook altijd 'ohoh, 30+ goals weg, ze krijgen het lastig want......'. En vaak leverde dat seizoenen met prijzen en veel succes op. Want de realiteit van het voetbal is dat als de topscorer weg gaat, dat gat wordt gevuld door andere spelers. Dus door meer dan één speler. Andere spelers die minder ruimte en minder ballen kregen dankzij de goalgetter gaan opbloeien en meer scoren. Andere speelwijzen zorgen soms ook voor meer goals. Soms worden ook minder tegengoals geincasseerd. Dan heb je minder goals nodig. Enfin, dat PSV veel goals inleverde, dat zegt mij werkelijk waar niets. Ik acht Malen in staat om gewoon die 25 goals te maken die Luuk de Jong gemiddeld maakte. En Bergwijn scoorde ook al bijna evenveel als Lozano. Komt dus wel goed allemaal. Want dat 'de goals niet goed gemaakt' zouden kunnen worden is gewoon onzin. Kijk nog even na hoe het Ajax verging toen Huntelaar en Suarez daar vertrokken. Pas toen werden de titels gewonnen.
 
McMulenga
 
1
13 augustus 2019 om 15:01
60 pagina's klinkt als een telefoonboek maar met dergelijke grote zakelijke transacties is het helemaal niet bijzonder om zoveel beschreven te hebben. Als een speler Mino als zaakwaarnemer heeft zou ik sowieso de kleinste details zwart/wit vastleggen.
 
WouterSL
 
0
13 augustus 2019 om 15:04
Zal ook met zijn portret recht te maken hebben. Dat is veel waard in Mexico en de VS. Er zullen heel veel Napoli shirts verkocht gaan worden.
 
Heista
 
0
13 augustus 2019 om 17:45
Een aantal details worden gepubliceert: 42 miljoen in 2 jaar betalen 4.5 miljoen salaris 60 paginas contract. Rest mij alleen nog de vraag.. Hoe groot was het lettertype. Comic Sans MS 45?