Icoon in de bres voor 'acteur' Neymar: 'Mensen passeren hiermee een grens'
Zondag, 8 juli 2018 om 08:36

Brazilië ligt uit het WK, nadat België de Goddelijke Kanaries met 1-2 naar huis heeft gestuurd. Neymar was de afgelopen tijd de meest besproken man bij de ploeg van bondscoach Tite, aangezien de aanvaller van Paris Saint-Germain zich regelmatig theatraal gedroeg bij een confrontatie met een tegenstander. Roberto Carlos neemt het op voor zijn bekritiseerde landgenoot.

"Brazilië was de betere ploeg als je het over negentig minuten bekijkt", begint de iconische oud-verdediger van onder meer Real Madrid in een column voor de Daily Mirror. "We hadden meer balbezit, meer kansen en toonden vechtlust in de tweede helft. We konden Thibaut Courtois gewoon niet verslaan. België had zijn 'scoorschoenen' aan, wij niet. Zo simpel is het."

"En bij een WK maken deze details het verschil: één slechte wedstrijd en je ligt eruit", aldus de Braziliaan, die zich vervolgens richt op de criticasters van Neymar. "Veel aandacht zal nu weer op Neymar komen te liggen. Was hij wel fit? Presteerde hij wel naar behoren en tikte hij zijn gebruikelijke niveau aan? Is hij een duikelaar? Dat soort kritische noten is normaal als je de beste speler van Brazilië bent."

"Maar sommige kritiek op hem deze zomer is volstrekt oneerlijk geweest. De mensen die Neymar aanpakken, zouden dolgraag willen zijn waar hij nu staat. Er is veel jaloezie in het voetbal, wat ervoor zorgt dat mensen overdrijven en dingen zeggen die ze niet zouden moeten zeggen. Ik hou niet van het commentaar dat hij acteert, mensen passeren hiermee een grens."

Meer nieuws
   
21:09
21:09
Perez loopt vooruit op PSV-transfer: '35 miljoen is toch wel heel veel geld?'
7
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
20:59
20:59
Paris Saint-Germain wederom kampioen van Frankrijk na nederlaag AS Monaco
5
   
20:31
20:31
Prolongatie titel definitief uitgesloten voor Royal Antwerp na nieuwe nederlaag
1
   
20:30
20:30
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (26)

 
blackpool
 
59
8 juli 2018 om 09:10
Tot nu toe heb ik 2 mensen het horen opnemen voor Neymar. Beide... Braziliaans...
 
isco1
 
33
8 juli 2018 om 09:28
Inderdaad! En dan ook nog die laatste zin waarin staat dat hij niet acteert. Mijn god, hoe blind ben je dan wel niet.
 
DRL80
 
1
8 juli 2018 om 12:40
Ik denk dat er in Brazilië een andere zwaartekracht heerst waardoor hij dit gewend is. Net zoals dar er in Bolivia op grote hoogte ijlere lucht is en de Boliviaanse spelers daar wel mee om kunnen gaan. On: Zonder gein, het is jammer dat de Brazilianen zoals icoon R. Carlos niet objectief kunnen oordelen. Dat zou Neymar ten goede komen want dan neemt ie het misschien een keer aan. Al dat vallen en vragen om kaarten niet te vergeten doen afbreuk aan zijn spel en herinnering. Hierin staat Neymar niet alleen maar hij spant de kroon. Al vond ik Pepe bij Portugal dit WK echt heel erg overdreven in de eerste wedstrijd geloof ik.
 
DRL80
 
0
8 juli 2018 om 12:41
(Reactie hierboven mag weg, ik kan het niet aanpassen) Ik denk dat er in Brazilië een andere zwaartekracht heerst waardoor hij dit gewend is. Hij wordt als het ware naar de grond getrokken. Net zoals dat er in Bolivia op grote hoogte ijlere lucht is en de Boliviaanse spelers daar wel mee om kunnen gaan. On: Zonder gein, het is jammer dat de Brazilianen zoals icoon R. Carlos niet objectief kunnen oordelen. Dat zou Neymar ten goede komen want dan neemt ie het misschien een keer aan. Al dat vallen en vragen om kaarten niet te vergeten doen afbreuk aan zijn spel en herinnering. Hierin staat Neymar niet alleen maar hij spant de kroon. Al vond ik Pepe bij Portugal dit WK echt heel erg overdreven in de eerste wedstrijd geloof ik.
 
knapper83
 
8
8 juli 2018 om 09:13
Hoe zal Pelé dan wel niet over neymar denken
 
Razza81
 
3
8 juli 2018 om 13:36
Inderdaad, Brazilië-Turkije op het WK 2002 spande de kroon toen hij een bal tegen z'n onderbeen kreeg en daarna deed alsof ie met een Magnum semi-automatisch pistool in z'n gezicht werd geschoten. En zo'n scheids trapt daar vervolgens ook nog in. Zolang dit soort gedrag beloond wordt zal het helaas niet verdwijnen vrees ik.
 
koeral
 
31
8 juli 2018 om 09:26
Dit kun je toch niet serieus nemen? Zijn laatste zin alleen al. Iedereen ziet toch dat hij juist acteert en zich bij elke aanraking maar al te graag laat vallen? Omdat het een Braziliaan is, neemt hij het voor Neymar op? Come on, beetje realiteit is op zijn plaats.Wanneer zoveel mensen iets waarnemen en zich hierover uitspreken, moet je die grens wellicht bij Neymar zoeken kerel!
 
Master D
 
24
8 juli 2018 om 09:29
Neymar heeft met zijn gedrag acteerpraktijken zelf een grens overschreden. Daar komen dan weer reacties op. Natuurlijk is Neymar iet de enige voetballer die zich overdreven laat vallen, maar in de wijze waarop staat ie nu toch wel op eenzame hoogte.
 
KEIZER!
 
0
8 juli 2018 om 10:51
Nou Busquets, Suarez, Ronaldo, Mascherano, Young, Umtiti en Alli kunnen er ook wat van. Die komen met zijn allen op een mooie 2e plek
 
Zidane360
 
0
8 juli 2018 om 12:45
McGuire is 2de
 
LuisFigo
 
1
8 juli 2018 om 12:46
Je vergeet Jordi Alba en Dani Alves
 
real8madrid
 
2
8 juli 2018 om 12:47
Umtiti? Masche? Nou noem je maar wat namen. Ze zijn beide wel eens neergegaan hoor, maar welke speler niet tegenwoordig? Die horen echt niet in dat rijtje. Sterling bijvoorbeeld, of Robben, nou die passen mee op het podium.
 
Flamezzz
 
0
8 juli 2018 om 21:01
Umtiti? Noem eens voor de grap twee fases waarin hij duikt?
 
Bossie
 
12
8 juli 2018 om 09:32
Nog een landgenoot die het opneemt voor deze diva,het houd maar niet op.Hoe meer van zijn landgenoten dit doen, hoe erger het wordt. Het lijk mij wel duidelijk dat het overdreven rollen en duiken alleen maar gebeurd als ze niet achter staan. Tegen België stond hij voor zijn doen razendsnel op als hij weer eens omviel.
 
Bossie
 
2
8 juli 2018 om 09:32
Nog een landgenoot die het opneemt voor deze diva,het houd maar niet op.Hoe meer van zijn landgenoten dit doen, hoe erger het wordt. Het lijk mij wel duidelijk dat het overdreven rollen en duiken alleen maar gebeurd als ze niet achter staan. Tegen België stond hij voor zijn doen razendsnel op als hij weer eens omviel.
 
JK-Ajax
 
9
8 juli 2018 om 09:42
Lekker boeiend wat jij hierover vindt roberto. Je bent subjectief en je argumenten slaan als een tang op een varken. Neymar acteert, en ik denk zelfs dat al die emotie ook geacteerd is.
 
Tegengif
 
11
8 juli 2018 om 10:18
Ondanks dat ik niet over mijn leven mag klagen zou ik inderdaad graag ruilen met Neymar. In die zin ben ik inderdaad wel een beetje jaloers. Maar mag ik dan niet meer zeggen dat Neymar een vreselijk voorbeeld voor de jeugd is? Tegenwoordig vind ik hem maar een verwend manneke.
 
AlexDelPiero10
 
7
8 juli 2018 om 10:48
Alleen Brazilianen nemen het nog op voor Neymar, hij heeft het verkorven bij de onbevooroordeelden, Neymar is veruit de meest oncollegiale voetballer van zijn generatie. Niks om fier op te zijn, lijkt me.
 
Cacciat0re
 
6
8 juli 2018 om 10:49
Het is toch allemaal vrij simpel? 1. Neymar is ontegenzeggelijk een zeer goede voetballer. Mogelijk de derde voetballer van de wereld maar zeker de beste van Brazilië op dit moment. 2. Wat mensen van een dergelijke voetballer verwachten zijn goals, assists en mooie acties. 3. Neymar krijgt veel schoppen maar kiest er ook voor om gebruik te maken van theatrale duikelingen om vrije trappen of penalty's mee te krijgen. 4. Mensen houden hier niet van en zullen Neymar niet meer waarderen om zijn skills maar verachten om zijn theatrale trekjes. Is dat terecht? Lijkt me een vraag die ieder voor zich moet beantwoorden. Voor mij persoonlijk snap ik waar zijn duikelingen vandaan komen, hij is een winnaar en doet er alles voor om te winnen. Echter vind ik het altijd erg jammer als een speler dit soort dingen toepast en derhalve doet het afbreuk aan zijn status.
 
Zidane360
 
1
8 juli 2018 om 12:43
Jehebt gelijk, alleen bij puntje 3, mis ik wel, dat hij wordt geschopt, tegenstanders komen er mee weg zonder kaart, waardoor zijn reacties op de overtredingen, ook erger wordt tot nu rollen bollen. Mijn persoonlijke mening is dat ik van de technische spelers hou en niet van de schoppers. Tenslotte gaan we voor zulke spelers naar het stadion en op de banken staan.
 
real8madrid
 
0
8 juli 2018 om 12:44
Wat een onzin weer. Pas op, ik vind de kritiek op zijn presteren ook wel een beetje overdreven. Je kan neit zeggen dat hij zijn best niet gedaan heeft, hij was gewoon niet in vorm. Dat kan je hem niet kwalijk nemen gezien zijn blessure. Maar de kritiek op dat duiken is nog niet eens hard genoeg als je het mij vraagt. Pak dat zo hard aan dat je als speler bang wordt om nog te gaan liggen, zo komen we misschien ergens. Het dan op jaloezie gooien is ook weer kleuterplein niveau zeg. Dus omdat ik wou dat ik zoveel talent en geld had als Neymar mag ik geen kritiek op hem uiten wanneer hij zich gedraagt als een pasgeboren veulen op duiklessen? Kom op zeg Roberto... We mogen niet zeggen dat hij acteert, compleet idioot dit.
 
Zidane360
 
0
8 juli 2018 om 12:52
Wel typisch dat niemand de trappen op hem veroordeeld. Die komen vaak genoeg zonder kaarten weg. Zou Neymar ook zo rollen als een clown als de overtredingen na de 3de keer wel eens met een kaart bestraft werden? Nog een schepje erop, de tegenstanders zijn even erger, want ze hebben er alles voor over om Neymar uit zijn spel te houden ipv lekker te gaan voetballen en hij heeft er alles voor over een gele kaart aan te smeren.
 
Razza81
 
0
8 juli 2018 om 13:09
Zoek voor de grap eens de samenvatting van Nederland-Brazilië op uit 1974, met alle overtredingen erbij. Men schopte elkaar 90 minuten lang het licht uit de ogen. Verschil is alleen dat je alle spelers vrijwel direct ziet opstaan en de tegenstander aankeken met een blik van: "Wat wil je dan". Voetbal is wat dat betreft een watjes-sport geworden met types als Neymar voorop. Voor de volgende generatie helpt het ook niet dat de meest getalenteerde speler van dit moment bij elk zuchtje wind met z'n handjes voor het gezicht op het gras ligt te kronkelen. Iedereen ziet dat en vooral de kinderen die in eerste instantie fan van hem zijn omdat hij zo goed kan voetballen, denken dat dat idiote gedrag normaal is. En ja, tegenstanders schoppen hem. Zou ik ook doen als ik als verdediger zo'n irritante dramaqueen voor me had. Dat werkt zelfs bij de amateurs zo.
 
AlexDelPiero10
 
1
8 juli 2018 om 13:17
Heb ik gedaan net, wat een verademing zeg, wat een verschil, prachtig om te zien, tenminste echte venten.
 
JordyB
 
1
8 juli 2018 om 13:15
Roberto Carlos geeft hier gewoon aan dat Neymar een Oscar moet winnen, hij doet het zó goed, dat de lijn echt-nep te verwaarlozen valt, een echte acteur dus.