Ihattaren reageert op geruchten: 'Wat kan ik soms toch lachen om de media'
Maandag, 1 augustus 2022 om 11:30

Mohamed Ihattaren reageert op Instagram ontkennend op berichtgeving van De Telegraaf. De krant schreef zondagavond dat de twintigjarige aanvaller vanwege dreiging uit het criminele circuit nog altijd niet aanwezig is bij de trainingen en wedstrijden van Ajax. Volgens Ihattaren klopt dit echter niet.

"Wat kan ik soms toch om de media lachen", zo luidt de reactie van Ihattaren op een Instagram Story van zijn zus Najwa, die aangeeft dat de familie niks met criminaliteit en bedreigingen te maken heeft 'en altijd super sterk staat'. "Healthy en soon back little brother, we are fine. Geloof niet alles."

De door Mohamed Ihattaren gedeelde en aangevulde Instagram Story van zijn zus

Misdaadverslaggever John van den Heuvel schreef zondagavond dat veiligheidsexperts het niet verantwoord vinden om de aanvallende middenvelder op de club te laten komen. Van den Heuvel heeft informatie ingewonnen bij politiekringen en bronnen rond Ihattaren, zo schrijft hij. "De dreiging zou zijn ontstaan nadat Ihattaren een relatie kreeg met een jonge vrouw uit de omgeving van zijn woonplaats. De verhouding lekte uit bij de familie van het meisje en stuitte op veel weerstand. Ihattaren werd vervolgens geconfronteerd met ernstige bedreigingen in de privésfeer. De dreiging kwam volgens de politie uit criminele hoek."

Volgens De Telegraaf is na gesprekken tussen veiligheidsexperts, Ajax en Ihattaren besloten de middenvelder niet op bekende plekken, zoals zijn woning of het trainingsveld, te laten verschijnen. De betrokken partijen, waaronder de politie, hadden meer tijd nodig voor onderzoek en wilden ook nagaan of een afkoelingsperiode de dreiging zou laten afnemen. De zorgen bij met name de recherche werden vergroot toen politiemensen waarnamen dat personen met criminele antecedenten in de omgeving van Ihattaren en zijn familie verkeerden. Zij zouden volgens de bronnen zelfs in de door Ajax beschikbaar gestelde auto van Ihattaren hebben gezeten."

Ajax zelf bestempelde Ihattaren als 'niet fit', maar De Telegraaf maakte eerder al bekend dat er meer zou spelen rondom de middenvelder. De krant meldde verder dat de intimidatie en bedreigingen niet vanuit de hoek van supporters komen.

Meer nieuws
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
2
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
2
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Süper Lig: Fenerbahçe - Besiktas
1
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Serie A: Juventus - AC Milan
0
   
17:00
17:00
De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord
50
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (115)

 
burwatti
 
65
1 augustus 2022 om 07:59
Laten we het hopen.. maar het blijft een extreem vaag verhaal.
 
XAJAcfa
 
23
1 augustus 2022 om 08:15
Ik heb alles al gehoord van bedreiging en rol in crimineel circuit. Alchohol en drugsverslaving, dat na zijn vader zijn moeder nu ernstig ziek is etc.... Feit is wel dat hij er niet is en waarschijnlijk in buitenland zit als je de tweet van de zus ziet. (Met ons is alles goed en geloof niet alles) dus dat hij met een reden niet thuis is is wel duidelijk. Denk dat hij nog rust nodig heeft en dan vol terug komt. Hopelijk duurt dat niet al te lang.
 
RomBomCu
 
203
1 augustus 2022 om 08:23
Waarvan heeft hij rust nodig? Ihattaren is gewoon een ongeleid projectiel, als ik dit Instagram bericht mag geloven klopt er geen snars van het bedreigingsverhaal en is er dus een andere reden dat hij niet bij Ajax is. Er is een reden dat Ihattaren in de knoop lag met PSV, Juventus en ook Sampdoria, waar hij ook zonder reden wegbleef en al het contact met de club verbrak. Lijkt me niet dat ajax deze jongen definitief gaat overnemen want je haalt er naast een prachtig talent, een hoop randzaken en gezeik bij die af kunnen leiden in een team.
 
Noano
 
53
1 augustus 2022 om 09:35
Laten we hopen dat Mo juist niet vol terug komt, hij zag er net afgetraind uit, xajacfa
 
ajax1812
 
22
1 augustus 2022 om 09:44
RomBomCu, klinkt als wishful thinking vanuit jouw kant.
 
RomBomCu
 
45
1 augustus 2022 om 09:55
Ajax1812, lijkt me niet dat je dat zo voor me kan invullen. Ik noem Ihattaren een prachtig talent maar al die randzaken om hem heen zijn toch voor een club als Ajax als een doorn in het oog. Niet voor niks dat PSV niks met hem meer te maken wilde hebben toen hij na Sampdoria eerst met hangende pootjes terugkwam naar PSV. Van mij mag Ajax hem overnemen hoor, lijkt me een geweldige stoorzender voor in de Ajax selectie. Bij PSV was hij ook een vervelende stoorzender tijdens trainingen en trok hij andere talenten zoals madueke hierin mee (volgens Rik Elfrink). Dan heb ik 100x liever een vergelijkbaar talent zoals Xavi die wel de mentaliteit heeft om er wat van te maken.
 
Eindtovenaar10
 
14
1 augustus 2022 om 10:17
Dat het in het verleden niet allemaal goed is gegaan klopt inderdaad, maar laten we afwachten wat er daadwerkelijk speelt in plaats van oordelen. Die zal niet voor de grap ineens wegblijven na een goede start in de voorbereiding.
 
Thamike
 
36
1 augustus 2022 om 10:37
Wat mij het meest verbaasd is dat de Telegraaf in de persoon van John Vd Heuvel geheime informatie gewoon de pers in gooit. Steld dat John gelijk heeft. Dan breng je zo n jongen toch extra in gevaar? Bedoeling is dan juist radio stilte. Waarom krijgt hij dan toch deze informatie en gooit ie dit de Media in.
 
Piranha
 
7
1 augustus 2022 om 12:15
Aan dat fotootje te zien is hij avonds gezellig buiten ergens. Deze jongen kan mentaal de top niet aan, afschrijven en hem lekker bij de amateurs laten voetballen ergens. Jammer maar een feit.
 
Constant kante
 
3
1 augustus 2022 om 14:20
Thamike "steld dat John gelijk heeft. Dan breng je zo n jongen toch extra in gevaar? Bedoeling is dan juist radio stilte. Waarom krijgt hij dan toch deze informatie en gooit ie dit de Media in." Waarom hij deze info krijgt? Heel simpel. Er zijn altijd mensen bereid om te lekken. Om welke reden ook. Zo lekken politieagenten voortdurend uit Strafdossiers, lekken advocaten die delen die het OM nog niet naar de pers lekte, lekken werknemers van Ajax naar De telegraaf (zodat Driessen en Verweij weer mooie stukjes kunnen schrijven uit directe bronnen waarna iedereen heel boos roept dat ze 'totaal geen bronnen hebben en dus alles verzinnen', ambtenaren naar de pers, en zo lekker we met zijn allen een heleboel wat los en vast zit. En daarom krijgt vdheuvel dus ook dit soort informatie los. Waarom hij het dan de media in gooit?? Ja jeetje, waaorm leest de nieuwslezer van journaal het nieuws voor? Omdat dit zijn taak is?? John vd Heuvel is misdaadjournalist. Als er dus nieuws is uit het ciriminele circuit, bv dat een bekende betaald voetballer waar al heel veel om te doen is wordt bedreigd, dan is het dus zijn taak en zijn plicht eigenlijk om dat nieuws te brengen. Lijkt me vrij makkelijk allemaal. Dit niet brengen lijkt mij reden genoeg om te denken aan het veranderen van baan. Want dan heb je je taakopvatting als journalist niet begrepen. Journalisten brengen nieuws. En je kunt van alles vinden van dit nieuws, maar nieuws is het zeker! Dus moet het gebracht.
 
 
139
1 augustus 2022 om 08:18
Het gaat niet goed met Mohamed Amine Ihattaren. Deze doldwaze uitspraak onderstreept maar weer eens dat er iets mis is met hem. Het is altijd, maar ook altijd, iets met hem. Het ligt niet aan Psv, Schmidt, Juve of Ajax. Mo, het ligt aan jou. Jij bent de sleutel tot je eigen succes, maar het wordt helaas niks met je gedrag
 
Lionaldinho84
 
11
1 augustus 2022 om 14:05
Waarom moet jij altijd zijn 2e naam ook benoemen? Doe je dat om wijs over te komen dat je zijn 2e naam kent? En waarom doe je dat bij spelers met Katholieke namen niet? Johan Maria Fransiscus van ..... ? Niks voor jou prem om onderscheid te maken tussen 2 verschillende groepen
 
 
9
1 augustus 2022 om 14:07
@lionaldinho84. Ik ken geen voetballer met Johan Maria Franisiscus als voornaam. Wie bedoel je?
 
Lionaldinho84
 
8
1 augustus 2022 om 15:34
Je begrijpt best wat ik bedoel. Elk item over Ihattaren schrijf je zijn middelste naam ook maar bij andere spelers doe je dat nooit.. niet echt woke van je
 
Sir Paul
 
297
1 augustus 2022 om 08:00
Weinig lachwekkends aan. Mo,zoek iemand in een witte jas en ga er mee praten.
 
 
24
1 augustus 2022 om 08:38
@Sir Paul., ik ben het met je eens. Ik dacht eerst, zal het dan aan Ajax liggen dat het weer fout gaat? maar je hebt gelijk, het ligt aan Ihattaren. Zo zonde, wat een talent!
 
Sir Paul
 
41
1 augustus 2022 om 09:10
Ligt niet aan Ajax PSV Juventus of Sampdoria. Mo heeft n probleem en ik vrees dat hij t probleem zelf niet ziet of wegstopt uit trots.
 
gomes1psv
 
7
1 augustus 2022 om 17:40
Gelul. Ligt gewoon aan Roger Schmidt. Ook nu weer.
 
PaulR_1982
 
64
1 augustus 2022 om 09:04
Als ik alle verhalen hier zie, dan zijn er hier ook genoeg mensen die wel een gesprekje met een psycholoog/psychiater kunnen gebruiken. Wat een onzin kunnen mensen uit hun duim zuigen zeg.
 
Sir Paul
 
51
1 augustus 2022 om 09:21
Klopt Paul. Maar t gaat over Mo. Een optelsommetje waar best conclusies uit getrokken kunnen/mogen worden. In de jeugd bij PSV met fluwelen handschoentjes aangepakt. Er is heel veel gepikt van Mo omdat Mo zo talentvol is. Mart vd Heuvel heeft Mark van Bommel hard aangepakt. Ook over Mo was hij niet te spreken. Een verwende oppositionele blaag met een grote mond. Die man liegt niet. Heb m nog nooit negatief over spelers of trainers horen praten. Persoonlijk heb ik ook op Mo gehoopt. Dat t kwartje zou vallen. Ik vrees dat we Mo over een jaar of wat bij Telstar zien.
 
Nr.11
 
9
1 augustus 2022 om 09:27
Inderdaad Paulr Laten we gewoon deze 20-jarige speler met rust laten. Er zijn genoeg tieners en adolescenten die ook veel last en stres ervaren in de huidige maatschappij. Een sterspeler als Ihattaren is daar geen uitzondering van. Laat staan met zijn andere problemen. Rust zal hem goed doen
 
PaulR_1982
 
9
1 augustus 2022 om 09:57
@Sir Paul: Maar dat het over hem gaat geeft niemand een vrijbrief om maar van alles te roepen waar geen enkele basis voor is, ik heb al zoveel mogelijke scenario`s en aanleidingen voorbij zien komen. En ik denk dat je verhaal best eens een oorzaak zou kunnen zijn. Dat hij vanuit de jeugd bij PSV nooit echt is gecorrigeerd. Daarom ging het ook mis toen Schmidt aan het roer kwam. En als je verhaal klopt, dan is niet alleen Ihattaren schuldig, maar ook PSV, die hem al die jaren maar zijn gang hebben laten gaan.
 
GluubsterTJ
 
37
1 augustus 2022 om 10:11
Of Mo heeft het nog zover weten te schoppen in het profvoetbal JUIST omdat Psv hem zo vertroeteld heeft. Bij een harde behandeling was hij wellicht al eerder afgehaakt?! Mijn punt is: het is maar net welke invalshoek je kiest.
 
Westend
 
22
1 augustus 2022 om 10:28
All due respect, maar iedereen heeft toch (minimaal) een psycholoog of zelfbenoemde coach? Heb er zelf ook genoeg versleten. Soms heb je gewoon even een (extern) klankbord nodig in deze hectische maatschappij. Kan je alleen maar beter van worden. Go zelfontwikkeling
 
ForzaZitterd
 
29
1 augustus 2022 om 10:32
Waarom moet iedereen Mo telkens met rust laten? Hij zet zichzelf constant in de spotlights door zijn domme gedrag. Daarbij mag je wel eens opzoeken wat Mart vd Heuvel heeft verteld over Mo. Dumfries en Rosario hebben geprobeerd hem te begeleiden, maar zonder resultaat. Misschien moeten we gewoon de realiteit accepteren dat hij gewoon de mentaliteit mist om een topvoetballer te worden.
 
PaulR_1982
 
11
1 augustus 2022 om 11:17
@forzazitterd: Wie ben jij om te bepalen dat hij niet met rust gelaten hoeft te worden??? Want ondanks dat hij een publiek figuur is, en ondanks dat hij misschien domme dingen heeft gedaan heeft iedereen recht op privacy. Jij hebt waarschijnlijk zoals iedereen hier een lekker anoniem bestaan, maar wat zou jij er van vinden als een stel wijsneuzen op sm van alles over je roepen, dingen die nergens op gebaseerd zijn. En dan is er ook een wijsneus die roept 'waarom moet iedereen Forzazitterd met rust laten?'
 
ForzaZitterd
 
7
1 augustus 2022 om 11:37
@paulr_1982 Ik ben het zeker met je eens dat hij recht heeft op privacy en dat niemand hem hoort lastig te vallen tot op het punt dat het lasterend of zelfs strafbaar wordt. Maar mensen hebben gewoon een mening, die hebben ze ook over jou en over mij. Al is het niet op sm, dan is het wel de werkvloer enzovoorts. Mo heeft geen verstandige keuzes gemaakt en omdat hij nou eenmaal publiek figuur is, hebben ook anonieme mensen daar een mening over. Dat hij zich daarvan teveel aantrekt is wel zijn probleem, en professionele hulp zou de oplossing bieden. Echter met zijn trackrecord denk ik niet dat hij binnen korte termijn die stap gaat zetten.
 
Kohaku
 
13
1 augustus 2022 om 11:56
Ihattaren een sterspeler? Ik heb blijkbaar wat gemist. Je kunt hem een groot talent noemen maar een sterspeler is hij nog nooit geweest
 
Sir Paul
 
3
1 augustus 2022 om 12:21
Sowieso. PSV is te lief geweest.
 
PaulR_1982
 
6
1 augustus 2022 om 12:24
@forzazitterd: Gezien zijn post van gisteravond trekt hij er juist helemaal niet zo veel van aan. En over dat strafbare. Ihattaren heeft een burn-out, Ihattaren zit in de drugshandel, Ihattaren heeft (gok)schulden, Ihattaren heeft een verslaving. Ik heb het allemaal voorbij zien komen hier, en een beetje handige advocaat kan dit prima als laster/smaad uitleggen hoor. Dus mensen zouden hier maar eens op moeten gaan passen voor ze hun onzin spuien. En misschien heeft Ihattaren al hulp, zonder dat wij dat weten. Of misschien vind hij dat niet nodig, en dan zijn wij niet echt in de positie om te roepen dat hij wel hulp moet gaan zoeken lijkt me.
 
Vernon
 
1
1 augustus 2022 om 13:01
Westend, ik heb die psycholoog zeker, maar niet om hier een normaal gesprek te kunnen voeren en er zitten nog zat stigma’s omheen hoor, veel mensen willen dat echt niet. Kennis van me zit flink aan de pillen maar weigert de shit van vroeger onder ogen te zien. Hoe het met Mo zit, weet ik niet. Maar het lijkt er op dat hij niet weet wat goed voor hem is. Erg zonde als dat zo is.
 
Constant kante
 
3
1 augustus 2022 om 14:12
Paul R "want ondanks dat hij een publiek figuur is, en ondanks dat hij misschien domme dingen heeft gedaan heeft iedereen recht op privacy. Jij hebt waarschijnlijk zoals iedereen hier een lekker anoniem bestaan, maar wat zou jij er van vinden als een stel wijsneuzen op sm van alles over je roepen, dingen die nergens op gebaseerd zijn. " Twee dingen. Allereerst is het in de Nederlandse praktijk en rechtspraak zo dat er weliswaar een recht op privacy bestaat, maar dat er andere regels gelden voor publieke personen. Publieke personen als ministers, staatslieden, maar ook diegenen die een zelfgekozen openbare persoonlijkheid hebben in de media (ook al omdat ze daarvan afhankelijk zijn) zoals artiesten, Bn'ers, voetballers en Dj's, die moeten er rekening mee houden dat zij meer inbreuken op hun 'privacy' moeten dulden dan 'gewone mensen'. Daarnaast, je vergelijk met een heerlijk anoniem bestaan op Internet (en mensen die dan vreselijke dingen beweren over hem of haar) en een publiek figuur als Ihattaren gaat gewoon mank. De kern hier is dat ik best inzie dat je, bij een incident of rare toestand, in eerste instantie vooral terughoudendheid laat zien. Je weet niet exact wat er is gebeurd, iedereen heeft jeugdzonden, of begaat een misstap, of is slachtoffer ergens van, etc. etc. Van mij hoeft die neersabelcultuur die we momenteel kennen ook niet. Maar punt hier is dat het niet gaat om een eerste incident of toestand. Dit is inmiddels een zoveelste bizarre dingetje in een lange reeks en serie van incidenten en rariteiten. Zo langzamerhand lijkt die jongen naast zijn voetbaltalent een evenredig groot talent voor het veroorzaken van ongein en absuriditeit te zijn. Dan is geen sprake meer van een incident waar we voorzichtig mee om moeten gaan, inmiddels is het een patroon. En nee, dat hij er niets aan kan doen dat hij bedreigd wordt (want dát lijkt inmiddels wel een gegeven te zijn, hij kan niet op de club of ergens anders zijn gezicht laten zien omdat mensen in het criminele circuit hem bedreigd hebben), dat is hele simpele nonsens. Mensen worden nooit zomaar zonder enige aanleiding of oorzaak bedreigd. Daar zit, linksom of rechtsom, een directe betrokkenheid of oorzaak van Ihattaren zelf bij. In welke vorm dan ook. En als je dat gegeven optelt bij al die toestanden van de afgelopen jaren bij PSV, dan is inmiddels wel het punt bereikt dat we hier niet met doekjes voor het bloeden en schijn barmhartigheid als 'laat die jongen toch met rust want we weten niks en dit is schadelijk' hoeven te werken. Er gebeurt veel teveel om en rond die jongen buiten het veld en veel te weinig op het veld. En dat ligt dus niet aan De Telegraaf, John vd Heuvel, PSV supporters of andere mensen die hier schande van spreken. Nee, dat ligt maar aan één persoon en dat is Ihattaren zelf. Dus ja, er bestaat privacy, maar van een persoon met een zelfgekozen persoonlijkheid zoals hij mag verwacht worden dat hij meer te dulden heeft dan 'gewone mensen' zoals jij en ik. Waaronder speculaties over wat er is gebeurd. Als Ihattaren van mening is dat die uilatingen smadelijk zijn, dan kan hij zich gewoon tot de rechter wenden trouwens. Die kan daarover oordelen.
 
ForzaZitterd
 
1
1 augustus 2022 om 15:14
@paul R Begin langzaam het vermoeden te krijgen dat je een ajacied bent die het simpelweg niet kan trekken dat er kritiek wordt gegeven op een van "jouw" spelers om het zo maar even te noemen. Als iemand een mening heeft dat een speler professionele hulp moet inschakelen, is dat geen laster of smaad. Daarintegen heeft kante gelijk, en zijn comment mag wat mij betreft een groen randje krijgen want het gaat hier inderdaad om een patroon. Zelf blijf ik het raar vinden dat je bedreigingen uit het criminele circuit kan krijgen op basis van een relatie, ik denk eerder juist dat een relatie met een professionele voetballer gestimuleerd wordt omdat je vaak ziet dat voetballers ook neigen naar een stabiele omgeving zodat zij de focus kunnen leggen op hun carrière.
 
PaulR_1982
 
0
1 augustus 2022 om 16:23
@kante: Als je mijn berichten heb gelezen, dan mag ik hopen dat je tot de conclusie bent gekomen dat ik een aantal keer aangeef dat hij rare dingen gedaan zal hebben en dat hij ook mede schuldig is. Dus daar zijn we het over eens. Ik heb ergens alleen aangegeven dat PSV medeschuldig is aan zijn gedrag wanneer ze hem in de jeugd met fluwelen handschoenen hebben aangepakt en hem nooit hebben gecorrigeerd. Of dat daadwerkelijk is gebeurd weet ik niet, maar hoor dat van veel PSV-supporters. Dus denk dat we het daar wel over eens zijn. Mijn hele punt van hem met rust laten is, dat ik totaal niet in zie wat voor zin het heeft om hem hier van de meest debiele dingen te beschuldigen zonder dat daar enig bewijs van is. Er is niets over drugshandel, (gok)schulden of weet ik veel welke verslaving dan ook in het nieuws geweest. Dus waarom moet dat hier geroepen worden? Ik denk eerder dat de personen die dit schrijven er een hard plassertje van krijgen dat ze zoiets de wereld in helpen en een volgende het voor waarheid aanneemt. En wat betreft dat publieke figuur en privacy heb je gelijk, maar iemand vals van iets beschuldigen en dat op internet rond bazuinen is volgens mij ook bij publieke figuren laster en/of smaad. @forzazitterd: een deel van je vermoedens klopt, ik ben voor Ajax. Maar dat andere deel klopt in dit geval zeker niet, want dan zou je mijn berichten van 2 jaar geleden over Ihattaren even terug moeten lezen. Toen heb ik ook al gezegd dat er van alles door mensen werd geroepen dat nergens op gebaseerd was en is. En je gaat nu 2 dingen door elkaar halen om mij de les te lezen. Ik heb gezegd dat het niet aan ons is om te bepalen wie wel of geen hulp in schakelt. Waar ik het over smaad/laster heb, noem ik hele andere voorbeelden, die wel degelijk als smaad/laster uitgelegd kunnen worden. Ik weet ook niet hoe hij bedreigd kan worden om een relatie, maar dat is het enige wat er door een enigszins betrouwbare bron hierover naar buiten is gebracht. Maar eigenlijk weten we nog steeds de details niet, en heeft het voor mij geen zin om hier over verder te discussiëren of te speculeren.
 
Dirk_borst
 
13
1 augustus 2022 om 10:32
Persoonlijke kwestie, ik hoop van harte dat als Mo last heeft van zijn geestelijke welzijn. Dat hij professionele hulp zoekt, is namelijk geen taboe. Al jaren ondervinden met name jongen mentale en geestelijke problemen, zoals depressiviteit en burn outs. Ik heb zelf ervaren hoe het is om op jonge leeftijd een ouder te verliezen, daar moet je mee leren omgaan. Iets wat je vaak zelf probeert te verwerken en er mee om te gaan. Maar vaak helpt professionele ervaring, althans bij mij wel (en nee dat waren geen mensen in witte jassen). Voor Mo wordt het alleen maar speculeren, gezien wij immers niet mee kunnen kijken wat er nu precies gaande is. Al vind ik de kwestie dreigementen etc. daar niet bij passen. Of hij nu bij PSV of Ajax of Lutjebroek 3 speelde. Ik gun hem gewoon de rust en vooral dat hij zichzelf weer weet terug te vinden. Psychische problemen bijvoorbeeld gun je niemand. Vond toch dat ik een kanttekening op deze reacties moest plaatsen.
 
Vernon
 
3
1 augustus 2022 om 13:03
Dirk, 100% eens, ik heb die psychische problemen helaas zelf, tweede depressie in mijn leven, en je gunt het echt niemand. Of het bij Mo ook zoiets is weet ik niet, maar dat hij tot inkeer moet komen, lijkt me wel duidelijk.
 
Dirk_borst
 
2
1 augustus 2022 om 13:39
Sterkte strijder!
 
Nr.11
 
3
1 augustus 2022 om 15:42
Sterkte Vernon! Goed dat je hierover praat. Blijf jezelf en probeer aan de leuke dingen in je leven te denken en ook genoeg leuke dingen te doen. Ik weet zeker dat je een goed persoon bent. Je hebt bijvoorbeeld hier op VZ ook al 200 punten én je bent een bewezen lid Je kan het!
 
fceindhoven030
 
25
1 augustus 2022 om 08:00
Iedereen is aan het speculeren en logisch ook dat sommige denken dat het misschien weer aan zijn mentaliteit ligt vanwege zijn verleden. Hoop dus ook echt dat er binnenkort duidelijkheid van zijn kant komt of van Ajax, want zijn bericht nu op Instagram helpt nou niet echt om al die speculaties te laten verdwijnen. Begon geweldig in de voorbereiding en heb nog er nog steeds geloof in dat dit zijn seizoen wordt.
 
The-Jump
 
74
1 augustus 2022 om 08:01
Het blijft vreemd waarom hij niet traint. Die jongen komt meer in het nieuws vanwege (vermeende) randzaken, dan voetbalgerelateerde artikelen.
 
genieterr
 
70
1 augustus 2022 om 08:02
Nou, heel erg lachen dat er weer weken een hoop problemen met hem zijn. Krijg nou niet echt het gevoel met deze reactie dat hij er alles aan doet om toch op het veld te staan. Die jongen was superfit begonnen. Maar nu zijn we weer een maand verder waarin hij stilzit.
 
Denn01
 
173
1 augustus 2022 om 08:03
Ik ben een groot Ihattaren fan maar ik begin er een beetje moe van te worden. John van den Heuvel is niet de eerste de beste lulletje rozenwater en zoekt dingen altijd goed uit. En dan ontkracht Mo het weer terwijl hij niet aangeeft wat het dan wel is. Dus als het zogenaamd niets is, waarom kan hij in zijn eigen verhaal dan geen duidelijkheid geven. Het is namelijk niet raar dat de media willen weten wat er is omdat hij al zo vaak bij clubs niet is op komen dagen.
 
Lee112
 
18
1 augustus 2022 om 08:21
Gaat niemand het echte verhaal wat aan misschien ?
 
Lee112
 
37
1 augustus 2022 om 08:22
Wel eens John brengt niet zomaar iets de wereld in zonder goed onderzoek
 
100% Meijer
 
50
1 augustus 2022 om 08:24
Hoe vervelend ook, vind ik dat je in zijn positie een publiek figuur bent. Dit hoort ook bij het leven van prof voetballer. En als hij daar niet mee om kan gaan, is hij helaas niet geschikt
 
Mantitty
 
35
1 augustus 2022 om 08:39
Ja, dat komt helaas met de functie.. Als we allemaal mogen meegenieten van de grote auto’s en de vrouwen, hoort deze keerzijde daar natuurlijk ook bij. Mij persoonlijk gaat het inderdaad geen bal aan, maar de club en de supporters wel.
 
Lierse1997
 
13
1 augustus 2022 om 09:36
Kan perfect dat hij vindt dat het niemand aangaat maar dan is het extreem logisch dat er gespeculeerd wordt.
 
Lee112
 
1
1 augustus 2022 om 10:39
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax niet weet wat er speelt. Het wordt gewoon waarschijnlijk in overleg verzwegen. Misschien voor eigen veiligheid. Ik weet het ook niet he hahah.
 
cabinessence
 
3
1 augustus 2022 om 12:28
"gaat niemand het echte verhaal wat aan misschien ?" De supporters betalen uiteindelijk wel zijn salaris. Ik vind dat ze het recht hebben om te weten waarom een speler die riant betaald wordt door de club al weken niet meer traint.
 
Vernon
 
1
1 augustus 2022 om 13:05
Het gaat ook niemand aan, maar zo’n post helpt niet. Hij kan ook normaal zeggen “beste mensen, er is geen sprake van bedreigingen. Ik verwacht over XX weken weer op het veld te staan. Groeten Mo”
 
Lionaldinho84
 
1
1 augustus 2022 om 14:08
Probleem is dat er wel sprake is van bedreiging alleen speelt Mo gewoon geen open kaart omdat dan duidelijk wordt hoe dom hij zelf is geweest
 
Lee112
 
0
1 augustus 2022 om 16:09
We zijn in NL he Wet privacy. Je werkgever betaald ook jouw salaris maar hoeft toch ook niet te weten wat jij prive flikt? Tenminste mijne gaat het niks aan
 
MrKrillin
 
10
1 augustus 2022 om 08:57
Denn01 Helaas, lijkt het niet goed te gaan. Begon zo sterk bij Ajax deze voorbereiding. Zo vrolijk en happy. Begrijp zijn familie en zaakwaarnemer ook niet. Het is zijn prive leven, maar als voetballer ben je publiekelijk persoon. Nu komen de wildste verhalen. Geef gewoon wat duidelijkheid. En verwijder gewoon alle social media en andere afleiding (vrouwen, vrienden). Focus op voetbal en geef alles. Hij wil graag slagen bij Ajax, maar mlet realiseren, dat de concurrentie erg toegenomen is. Van concurreren met bankspelers hardloper Vertessen en Thomas naar Klaassen, Kudus, Concec. Laat staan basisspelers als Berghuis, Antony, Bergwij en Tadic. Ben grote fan, maar moet zeggen met deze mindset gaat hij het niet redden.
 
PSVGillingham
 
32
1 augustus 2022 om 09:06
Mo zijn concurrenten waren Gotze en Madueke.. vervolgens streefden die 2 namen die jij noemt hem zelfs voorbij maar dat zegt meer over zijn situatie destijds en wss gedrag.
 
MrKrillin
 
10
1 augustus 2022 om 09:24
Psvg Ik heb het niet over de basisspelers van PSV toen. Over de bankzitters Thomas en Vertessen, daar kon hij ook niet van winnen. Daarom vergeleek ik ook met de bankzitters bij Ajax Gotze en Madueke zijn natuurlijk nog paar stappen verder he.
 
bizzlad
 
6
1 augustus 2022 om 09:49
Verwijder alle afleiding als vrouwen en vrienden......man wat een saai klote leven gun jij dit ventje. Voetbal is prachtig, maar dat is niet het enige waar je voor kunt leven toch. Ot: Normaliter neem ik de Telegraaf totaal niet serieus, behalve wanneer John vd Heuvel ergens mee komt. Dat is niet iemand die zomaar iets roept. Waarom.....als er iets speelt...zou Ihattaren dat willen ontkennen en zo de twijfel zaaien rondom zijn persoon. Heel bijzondere situatie. Benieuwd waar dit gaat eindigen.
 
MrKrillin
 
6
1 augustus 2022 om 10:26
Bizzlad "maar dat is niet het enige waar je voor kunt leven toch." Hij zit toch op een kruispunt. Is gehuurd van Juve en wil het liefst blijven bij Ajax en NL. Dan is het toch geen ramp om even periode alles op hold te zetten en voor de 100% gaan voor je sport. Contract verdienen. Hij zit nu bij een club met heel veel concurrentie. Gewoon goed je rust pakken ipv tot laat op instagram of rondhangen op pleintjes. Even alles op het voetbal zetten, om prof te blijven.
 
bizzlad
 
0
1 augustus 2022 om 12:08
Of het een ramp is, is niet zo belangrijk. Het is meer of je zelf zo wilt leven, tijdelijk of niet. Niet iedereen z'n prioriteiten liggen hetzelfde.
 
dordt078
 
0
1 augustus 2022 om 10:35
Maar kan het ook zijn dat hij hier helemaal niet geconfronteerd mee wil worden. Waarom moet dit in gods naam naar buiten gebracht worden. Als het zo is en dit word naar buiten gebracht kan het miss nog erger worden. Waarom laten misdaad journalisten zulke jongens gewoon niet met rust dit zorg alleen voor meer problemen.
 
DRL80
 
82
1 augustus 2022 om 08:06
Waarom moet die zus, net als zovelen, nou weer in het Engels (gemixt met NL) posten? En dan nog eens verkeerd ook. On: Het circus rond Mo lijkt weer begonnen te zijn. Hoezo is hij niet fit als ie geen blessure heeft? Opeens. Vreemd verhaal. Hij mag zaken voor zich houden, geen probleem maar kom dan met een realistischer verhaal of zeg gewoon dat er iets speelt en dat je niet gaat vertellen wat. Dan voorkom je al een hoop media bs.
 
Nijogeth
 
7
1 augustus 2022 om 08:42
Mijn insta is ook Engelstalig. Maar dan is ook ongeveer de helft van mijn volgers niet woonachtig in Nederland.
 
TVL11
 
40
1 augustus 2022 om 09:49
Snap dat ook niet. Maar soms klinkt het actually wel lekker.
 
Ajax4xCL
 
31
1 augustus 2022 om 08:08
Nee hij mist voor zijn lol het halve pre season. Wat is er dan wel aan de hand?Apart dat hij op insta dat bericht deeld van iemands insta storie.Wie weet onder druk gezet om het te plaatsen, om voor de politie een dwaalspoor te creëren door die criminelen die hem in zijn greep houden... Je kunt niets meer uitsluiten met hem.
 
wizzle_shizzle
 
39
1 augustus 2022 om 08:13
Vertel dan wel wat er aan de hand is en waarom je niet op het trainingsveld staat Mo. Zo voed je alleen maar de media en iedereen zit te gissen wat er aan de hand is. Iedereen maakt er "zijn" verhaal van. Als je open en eerlijk bent is dit allemaal niet nodig.
 
Dammie
 
24
1 augustus 2022 om 08:16
Tja lastig om in te schatten waar de waarheid ligt maar ik neig dan toch eerder naar De Telegraaf. Die zullen niet publiceren op basis van een vage roddel en vermoedelijk wel wat onderzoek gedaan hebben. Los daarvan is Ihattaren natuurlijk niet zomaar ineens van de radar verdwenen en geeft hij zelf ook geen toelichting hierop. Waar rook is is vuur en als jij het vuurtje niet blust moet je ook rekening houden met allerlei speculaties (waar en niet waar)
 
RomanEmpire010
 
4
1 augustus 2022 om 08:37
De media publiceren iedere zucht en scheet zonder onderbouwing. Schrijven om te verkopen middels headlines (let op: doen zij het niet, doet een ander het en lopen ze geld mis), niet om een kwalitatief en kloppend verhaal uit te brengen. Ook De Telegraaf maakt zich hier al jaren schuldig aan. Ze hebben ook precies geen onderzoek gedaan, want het verhaal komt van John v/d Heuvel. Hij is degene met de connecties bij de politie (als oud agent) en hij staat los van De Telegraaf.
 
Woenselaar
 
28
1 augustus 2022 om 08:43
Als dit verhaal door Vd Heuvel is onderzocht is er wel degelijk wat aan de hand lijkt me. Deze jongen heeft in zijn prille carrière meer drama meegemaakt dan sommige voetballers in hun hele carriere
 
Dammie
 
11
1 augustus 2022 om 08:48
Toch denk ik dat beiden hun reputatie niet branden aan een verhaal dat niet miniaal geverifieerd is. En degene die alle duidelijkheid kan geven komt tot op heden niet verder dan ‘fake News’. Nu kun je daar premier van de VS mee worden maar dat maakt je er nog niet geloofwaardig op.
 
rubje
 
9
1 augustus 2022 om 10:04
Als het van valentijn driessen was gekomen dan zou ik het ook betwijfelen, die zuigt elke dag een nieuw verhaal uit zijn duim. Maar een v/d Heuvel heeft toch wel een wat betere naam, die heeft het niet nodig om even wat rond Ihattaren te verzinnen.
 
mitchajax020
 
3
1 augustus 2022 om 08:16
Wij kunnen wel allemaal gaan speculeren maar weten niet exact wat er loos is, ook ik lees verhalen dat hij wat had met de ex van een voetballer van Az en die dit niet op prijs stellen maar dat is van horen zeggen . Hoop dat voor hem dit gauw allemaal achter de rug is en hij zich kan focussen op Ajax.
 
Yoda
 
5
1 augustus 2022 om 08:18
Rare foto. Is dat Ihattaren wel? De setting, de uitdrukking…het ziet er een beetje neppig uit als je t mij vraagt. Verder zou ik bijna willen zeggen, kijk maar Mo wanneer je weer kunt en wil voetballen.
 
hankook
 
11
1 augustus 2022 om 09:00
Nee denk dat zijn zus en hijzelf een foto gebruiken waar totaal iemand anders op staat ;-) PSV heeft dat ook geprobeerd (kijk maar wanneer je kunt en wil voetballen) en is niet helemaal goedgegaan..
 
Mantitty
 
22
1 augustus 2022 om 08:21
We mogen niet speculeren, de media ‘heeft het weer gedaan’ en met Mo is niks aan de hand..
 
Rockett
 
57
1 augustus 2022 om 08:22
Aldus de man zonder enige zelf reflectie. Als er niks aan het handje zou zijn zit je niet zomaar weken thuis opgesloten en mis je daardoor de hele voorbereiding.
 
IKEA
 
18
1 augustus 2022 om 08:36
O gelukkig! Kan hij deze winter gewoon mee naar het WK.
 
sebasjuh
 
14
1 augustus 2022 om 08:39
Nou een John van de Heuvel heeft wel betrouwbare bronnen en zoekt dingen goed uit. Die gaat echt niet een sensatie artikel schrijven wat nergens op gebaseerd is. Er zal vast iets van waarheid in zitten..maar goed het blijft gissen we weten het niet.
 
toss
 
3
1 augustus 2022 om 08:42
Lijkt mij het beste om weinig tot geen aandacht te geven aan alle verhalen rondom Ihattaran.
 
Eagles
 
31
1 augustus 2022 om 08:45
Ja, Mo, het is weer om te gieren jongen. Fijn dat je er zo van kan genieten
 
mitchajax020
 
5
1 augustus 2022 om 08:45
Hoor het nu op 538 met van den heuvel. Heeft met dat meisje te maken en wordt door de familie enz bedreigd. Kortom erg sneu voor Iltharen, iets waar hij niets aan kan doen.
 
mitchajax020
 
2
1 augustus 2022 om 08:52
En dat ze langskwamen bij Ajax en dat Ajax dit gewoon niet wilde, Ajax wil voor de sponsors geen slechte naam omdat een paar van die gasten iltharen lastig vallen. Dus daarom mag hij even niet op de club komen.
 
Yoda
 
17
1 augustus 2022 om 09:07
Ah, gelukkig. Er is niets aan de hand.
 
mitchajax020
 
1
1 augustus 2022 om 09:27
Er is genoeg aan de hand maar er zijn er weer vele die al een mening klaar hebben dat het aan Mo ligt, dus niet.
 
Yoda
 
29
1 augustus 2022 om 09:32
Natuurlijk ligt het niet aan Mo. Waarom zou iemand dat denken. Dit is gewoon pech.
 
mitchajax020
 
1
1 augustus 2022 om 09:37
Klopt helemaal maar sommige reacties vertellen weer wat anders, ga naar een psycholoog enz enz. Dit us domme pech en overkomt hem weer
 
JJR12
 
16
1 augustus 2022 om 11:32
@mitchajax020 Bij elke andere voetballer was het waarschijnlijk wel 'domme pech', maar je kan niet ontkennen dat Ihattaren ondertussen een aardig trackrecord heeft als het gaat om incidenten buiten het voetbal om, wangedrag en andere zaken die weinig of niets met zijn voetbaltalent te maken hebben. Het afschilderen als 'domme pech' komt dus heel naïef over op mij.
 
mitchajax020
 
0
1 augustus 2022 om 12:02
@JJR12 klopt het zit hem niet mee vanwege zijn verleden wat er allemaal gebeurd is.
 
FlamengoBrasil
 
6
1 augustus 2022 om 09:10
Tja Mootje zal het zelf wel als beste weten, maar het blijft allemaal maar raar en vaag rond hem. Alweer. Lijkt me niet echt heel best voor zijn carriere ook dit weer. Hoop voor hem dat er niet veel aan de hand is en snel weer kan aansluiten. Maar ik ben er bang voor dat het toch echt binnenkort een keer over is, en alleen nog in Turkije of de zandbak aan de bak kan. Of wellicht bij Overmars en van Bommel.
 
TheOracle
 
4
1 augustus 2022 om 09:11
Laat ik vooropstellen dat ik wil dart het goed gaat met Ihattaren. Maar er is iets aan de hand. Als alles wat tot nog toe in de media staat onzi is en Mo geen mentale en fysieke problemen heeft, blijft er 'm.i. nog maar 1 optie over; in zijn ijver om helemaal fit te worden heeft hij iets verkeerds genomen. Dan helpt wss een periode off the grid wel. Zodra hij dan helemaal clean is, mag hij weer helemaal meedoen. Ik weet niet wat er aan de hand is maar mss is dat nog de meest wenselijke verklaring ook.
 
GL
 
8
1 augustus 2022 om 09:42
Als van den Heuvel zoiets brengt, moet je het in die richting zoeken.
 
FlamengoBrasil
 
0
1 augustus 2022 om 10:23
Maar als Ihattaren het vervolgens ontkent?
 
Kohaku
 
9
1 augustus 2022 om 12:02
Probleem voor Ihattaren is dat hij niet meer serieus te nemen is.
 
Lionaldinho84
 
0
1 augustus 2022 om 14:10
Precies.. deze jongen gaat het nooit lukken om als prof te leven..
 
OREELY
 
11
1 augustus 2022 om 09:14
denk dat ihatarren dit onder druk van de criminelen heeft moeten posten /s
 
Arnout108
 
15
1 augustus 2022 om 09:16
Waar haalt John van de Heuvel dat verhaal dan vandaan? Hij is geen Valentijn Driessen die zomaar iets roept om views te scoren over het algemeen. Vind het een extreem vaag verhaal zo. Hoop dat Ihattaren snel weer terug is en dat het in de toekomst alleen nog over hem en voetbal gaat. Wat was het toch lekker geweest voor iedereen als de media pas weer aandacht aan Ihattaren gaf als die gewaardeerd kracht in het eerste van ajax was. Hij zit er nu 6 maanden en we hebben in die tijd het verhaal gehad dat hij te dik was, dat die zijn debuut maakte bij Jong ajax, dat die topfit aansloot bij het eerste, dat die toch niet fit was en niet meeging op trainingskamp en dat zijn afwezigheid wel of niet te maken heeft met criminaliteit. Houdt dit verhaal ooit op?
 
 
34
1 augustus 2022 om 09:28
Hilarisch inderdaad man. Lekker lachen om de media. Misschien alvast een studie starten want een voetbalcarriere wordt het echt niet meer.
 
TheRoscoe
 
9
1 augustus 2022 om 09:39
John van de Heuvel. Ja, sorry, maar dan ga ik mee met dat verhaal. Wat voor een situatie is het dan dat een hele familie je gaat bedreigen omdat je met een meid gaat? Maffiadochter dingen enzo. Kan ook zijn dat ze denken "Ihattaren = publiciteit, dat liever niet, dus weg ermee". Nou, het heeft niet gewerkt dus.
 
Svenieman
 
12
1 augustus 2022 om 10:03
Ja dat exact. Ik heb ook heel wat vriendinnetjes versleten in m`n jongere jaren, maar ben nog nooit bedreigd. Tuurlijk ligt het aan hemzelf met wat voor een soort mensen hij kiest om te gaan. Hoeveel voetballers kennen we nu die in deze zelfde situatie terecht zijn gekomen? Heel toevallig is het altijd bij Mo. Als er niks aan de hand is waarom je dan niet gewoon opdagen om je werk doen?
 
JJR12
 
4
1 augustus 2022 om 10:54
@theroscoe Aangezien ze voorheen verloofd scheen te zijn met Zakaria Aboukhlal (of in ieder geval een relatie had met hem), lijkt het me niet dat de familie per se problemen heeft met publiciteit. Wat de exacte reden dan wél is, weet ik uiteraard ook niet.
 
Real Madr!d
 
22
1 augustus 2022 om 09:40
Allemaal de schuld van Schmidt. Wat ben ik blij dat deze jongen niet meer bij PSV zit. Komt meer in het nieuws, dan dat die zijn voeten laat spreken. Lachen op instagram, maar het blijft gewoon een vaag verhaal waarom die weer wekenlang afwezig is bij Ajax.
 
basbroek
 
17
1 augustus 2022 om 10:01
Dit soort types heb je uiteindelijk niets aan. Ik zeg lekker laten lopen en geen contract meer aanbieden. Want er is altijd wat en zal ook altijd zo blijven. Brengt alleen maar onrust.
 
Westend
 
11
1 augustus 2022 om 10:32
Could have, should have, would have... Die gozer had ook veel beter in de luwte van Utrecht kunnen blijven in plaats van meteen weer de druk opzoeken. Als Juventus en PSV 'teveel' voor je is (met betrekking tot prestatiedruk, concurrentie en verwachtingspatroon), wat verwacht je dan bij Ajax? Had je 100x beter rustig kunnen ontwikkelen waar de druk wat minder groot is. Dit lijkt toch weer een beetje op een visueze cirkel.
 
binny
 
5
1 augustus 2022 om 11:16
Schep dan ook een beetje duidelijkheid man, nu zit je maar thuis en word er alleen maar meer gespeculeerd. Maar misschien word hij wel gedwongen niet dit te bevestigen, maar dan verder niks zeggen nu blijft iedereen in het duister. Niet dat alles iedereen aangaat, maar in deze zin is dit gewoon vrij dom als je het mij vraagt.
 
GLENNN
 
3
1 augustus 2022 om 11:45
Ik snap niet dat je de geruchten verwerpt, maar vervolgens niet aangeeft wat er daadwerkelijk aan de hand is. Persoonlijk denk ik dat er wel een kern van waarheid inzit. John van den Heuvel is wel echt iemand die pas iets in de media gooit, als hij er vrij zeker van is. Wellicht niet helemaal goed, maar in ieder geval in de goede richting (gok ik). Verder hoop ik dat Ihatarren gewoon eens met rust gelaten wordt en zich volledig op zichzelf en zijn spel kan gaan concentreren. Hij zag relatief fit uit in de voorbereiding en daarnaast is het een gigantisch talent (mits fit). Hoop hem snel weer aan de bal te zien in Amsterdam!
 
erodinho
 
0
1 augustus 2022 om 12:10
Wat zie ik hier enorm veel onzin voorbij komen. Iedereen roddelt erop los, maar niemand weet de waarheid. Zeg pas als je 100% weet wat er aan de hand is ok? Waarom moet iedereen maar wat roepen, omdat hun eigen leven niet interessant genoeg is. Wie ben jij om te bepalen wat Mo Ihattaren moet vinden of doen. Hij wordt ten eerste door niemand hier betaald. Dat Telegraaf vaak onzin lult is ook zeker waar. Dat is een sensatiekrant. Respecteer wat Mo Ihattaren zegt op Instagram. En focus gewoon op jezelf man.
 
magnetics
 
7
1 augustus 2022 om 12:59
Eigenlijk reageert Ihattaren dus helemaal niet op de geruchten, hij zegt alleen "wat kan ik soms toch om de media lachen". Dat zegt precies helemaal niks. Beetje rare post van hem trouwens ook.
 
miki1959
 
0
1 augustus 2022 om 14:15
Dit kan best een geval zijn Ihattaren die verliefd is geworden op een vrouw die verplicht is te trouwen met een andere man. Of de vrouw mag niet omgaan met aan Marokkaanse jongen.het blijft speculeren maar in deze samenleving sta ik nergens meer van te kijken.
 
magnetics
 
2
1 augustus 2022 om 14:28
Dus toen dacht jij: ik laat m'n fantasie ook even de vrije loop en deel dat? ??
 
miki1959
 
2
1 augustus 2022 om 15:11
Zolang Ajax en Ihattaren niks communiceert ga je vanzelf speculeren. Van den Heuvel beschouw ik als betrouwbare bron zolang Ajax en Ihattaren zwijgen
 
MartinRafter629
 
0
3 augustus 2022 om 18:40
Maar wrom zou n " bedreigde" speler niet kunnen trainen? En zit thuis. Ik neem aan dat de gespeculeerde " bedreiging" niet op 1 bepaalde lokatie van toepassing is.... Vd Heuvel zal meer weten. En ik neem aan dat het deze keer niet over een plaspil gaat, even uitgaande dat VDH goed ingevoerd is in bepaalde substanties