'Ik betwijfel of Romero überhaupt nog terugkomt naar Eindhoven'
Zondag, 12 januari 2020 om 10:18

PSV telde in 2018 circa tien miljoen euro neer voor de Argentijnse spits Maximiliano Romero, maar tot dusver is de samenwerking tussen beide partijen tegen gevallen. De 21-jarige aanvaller had veel tijd nodig om te wennen in Eindhoven en kampte ook nog eens met blessureleed. Hij is dit seizoen verhuurd aan Vélez Sarsfield, maar ook daar maakt hij tot dusver weinig indruk. Clubwatcher Rik Elfrink betwijfelt of Romero ooit nog terugkeert naar het Philips Stadion.

Vorig seizoen maakte Romero zijn debuut in de hoofdmacht van PSV, maar verder dan negen speelminuten in de Eredivisie kwam hij niet. De aanvaller kwam elf keer in actie namens Jong PSV in de Keuken Kampioen Divisie en was drie keer trefzeker. Ondanks het vertrek van Luuk de Jong was er voor Romero dit seizoen geen plek in het eerste elftal. De inmiddels ontslagen trainer Mark van Bommel gaf de voorkeur aan Donyell Malen en Sam Lammers, terwijl Kostas Mitroglou werd aangetrokken.

Malen, Mitroglou en ook Steven Bergwijn zijn momenteel geblesseerd, terwijl Lammers op de weg terug is na een zware knieblessure. Desondanks is het voor PSV geen optie om Romero terug te halen. "Nee, het is zo dat Maxi Romero in Argentinië zit. John de Jong liet een beetje doorschemeren dat de ontwikkeling van hem wat tegenvalt, onder meer door blessures. Ik betwijfel of hij überhaupt nog terugkomt naar Eindhoven", aldus Elfrink, clubwatcher namens het Eindhovens Dagblad.

De jeugdinternational kwam dit seizoen in de Argentijnse competitie tot dusver vijftien keer in actie namens Vélez Sarsfield, waarvan tien als basisklant. Hij was tweemaal trefzeker. De verhuurperiode loopt halverwege dit jaar af. Zijn contract in Eindhoven loopt door tot medio 2023.

Meer nieuws
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
49
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
8
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
2
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Süper Lig: Fenerbahçe - Besiktas
4
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Serie A: Juventus - AC Milan
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (46)

 
marcodouglas
 
9
12 januari 2020 om 10:42
15 duels en 2 goals. Niet erg goed
 
cuco10
 
16
12 januari 2020 om 10:53
Was een vreselijk goeie speler en had echt het gevoel dat we goud in handen hadden maar nu na de blessures betwijfel ik of hij nog op dat niveau gaat komen. Speelt heel angstig en weet het goal nog maar sporadisch te vinden. Jammer.
 
Rochester
 
11
12 januari 2020 om 11:04
Klopt. Romero was in zijn eerste periode in Argentinië ook echt gewoon een heel groot talent en ik weet nog dat hij op 16-jarige leeftijd bijna naar Arsenal was vertrokken, maar helaas ging zijn overgang niet door omdat hij precies op dat moment zijn kruisband afscheurde en daardoor iets van 10 maanden uit de roulatie lag. Maar dat blessureleed was in zijn eerste periode bij Vélez Sarsfield al het probleem, want hij heeft toen 2 of 3x echt gewoon zware blessures gehad en bij PSV kwakkelde hij ook altijd met zijn fitheid. Nu bij zijn terugkeer in Vélez Sarsfield is hij meestentijds wel gewoon fit, maar maakt hij geen indruk in de minuten die hij krijgt en ik denk dat hij ook niet meer gaat slagen bij Psv. Wel jammer, want ik weet wel dat Romero een paar jaar geleden vaak vergeleken werd met Radamel Falcao in zijn topjaren: Romero werd niet de nieuwe Falcao genoemd, maar meer qua type speler was hij ongeveer hetzelfde. Echt dodelijk in de 16-meter en voetballend ook gewoon goed, maar helaas heeft Romero zich door blessureleed tot dusver nooit kunnen ontwikkelen.
 
Remmetje81
 
9
12 januari 2020 om 11:08
Zijn doelpunten vallen ook echt wel mee. Is nooit echt een topschutter geweest.
 
tommy1981
 
4
12 januari 2020 om 11:41
En buiten dat is het een heel arrogant mannetje die na zijn overgang naar PSV al de grote man aan het uithangen was bij Jong Argentinië, hij werd daar ook totaal niet gewaardeerd door zijn medespelers. Ongelooflijk veel talent maar in Argentinië verwachten ze helemaal niks meer van hem.
 
PSVChamps
 
31
12 januari 2020 om 10:56
Tja, PSV heeft nou niet echt geweldig gescout de laatste jaren... Zoveel geld uit, maar zo weinig waar je wat aan gaat verdienen. Beleid is helemaal weg...
 
SimonTahamata!
 
19
12 januari 2020 om 11:43
Romero zal inderdaad een gevalletje gegokt en verloren worden. Maar zo slecht is het natuurlijk ook niet bij PSV. Je hebt de 2e begroting. En met jongens als Malen, Bergwijn, Ihattaren, Gakpo, Lammers heb je nog genoeg kapitaal op het veld staan waarop je een leuk bedrag kunt verdienen. Stel je eens voor waar PSV had kunnen staan met een goede technisch directeur en de huidige doorstroom van talenten...
 
PSVChamps
 
0
12 januari 2020 om 14:10
Tja, das allemaal eigen jeugd die je noemt... Welke spelers zijn gehaald voor veel geld en gaan weg voor meer? Dat is pure mismanagement en stagneert je concurrentie positie. Houden we dit lang vol, dan gaan we de komende jaren geen kampioen meer worden.
 
T. Alavez
 
0
12 januari 2020 om 14:43
Waar we eerst in uitblonken, doen we dat nu meer en meer met eigen jeugd. Het wordt tijd dat we het gaan combineren. Pas dan hebben we weer PSV waardige teams staan. Mits er een goede coach staat
 
De Toekomst
 
6
12 januari 2020 om 12:13
Natuurlijk, qua aankopen lijkt het niet goed te gaan, maar ik denk ook dat de spelers die gehaald zijn (veel) beter kunnen presteren dan ze tot nu toe hebben gedaan. Ik denk echt dat een goede trainer hier veel meer kan uit halen.
 
De Toekomst
 
9
12 januari 2020 om 12:24
In mijn ogen zijn spelers als Guti, Baumgartl, Pereiro, Dumfries, Doan gewoon spelers die bepalende spelers horen te zijn bij een club als AZ. Kortom, als je zulke spelers hebt plus internationals/talenten als Ihattaren, Zoet, Bergwijn en Malen en zeer betrouwbare spelers als Schwaab en Viergever, dan moet daar echt wel iets van te maken zijn dat beter presteert dan PSV nu doet en waarin spelers zich beter kunnen manifesteren. Ik denk echt dat het voor een groot deel ook aan de technische staf ligt.
 
PSVChamps
 
0
12 januari 2020 om 14:13
Alleen wil je als PSV zijnde niet kijken naar AZ, maar moet de lat richting Ajax toe. Helaas gaan die vele malen beter om met hun aan en verkopen. Daar lopen we verder en verder bij weg...
 
De Toekomst
 
1
12 januari 2020 om 16:24
wat ik bij Ajax zie is dat er qua speelstijl een goed plan achter moet zitten om het maximale uit spelers te halen en het makkelijker te maken voor nieuwe spelers om zich aan te passen. PSV kan hetzelfde doen. Het is alleen wel belangrijk dat er een trainer is die het goed over kan brengen. Wij zijn met Ten Hag met onze neus in de boter gevallen. Bosz was ook geweldig. Daarmee moet je soms wat geluk hebben. En het is nu ook de verdienste van Ajax dat spelers langer blijven of juist graag willen komen, maar dat dwing je allemaal af door voor een goede basis te zorgen. En de trainer is daarin zeer belangrijk. Ik ben daarom zeer benieuwd met wie PSV op de proppen komt. Advocaat zou perfect zijn, maar komt nu niet. Zo'n type is denk echter wel nodig bij PSV. Iemand die overwicht heeft, voor duidelijkheid zorgt en resultaten gaat boeken. Even alles op de rails krijgen. Daarna moet er een trainer komen met ervaring bij andere clubs en een duidelijk strijdplan dat hij PSV past. Ik kan zo snel niemand bedenken.
 
RobbinOort
 
0
13 januari 2020 om 00:35
Dat is geen geluk, maar de Ajax filosofie die er al decennia in zit. Bij feyenoord hebben ze ook wel zoiets, met type spelers (maar daar gaat het nu ook mis), AZ en Willem II en natuurlijk ook Sparta hebben dat ook. Iets herkenbaars, iets wat in de club doorwerkt. Dat is bij PSV altijd afwezig geweest. Daar hebben ze nooit langer dan 5 jaar dezelfde speelstijl gehad waardoor dit soort dingen sneller gebeuren. Het wordt tijd dat elke club in NL eens kritisch gaat kijken naar jeugd, filosofie, beleid etc, zodat ze op een vergelijkbare, eigen, manier kunnen bouwen. Zie hoe AZ dat de laatste 10 jaar doet, hoe Willem 2 nu bezig is en wat Sparta al tijden doet (zonde dat ze telkens worden leeggekocht). Ja met deze spelers is VEEL meer te doen, maar dat was voorheen ook. Maher en Narsingh waren 100% grotere spelers geweest als ze destijds naar Amsterdam waren gegaan. Maarja, geld smijten deed overmars toen nog niet. PSV blinkt ook al jaren uit in rare deals met spelers, waardoor ze weinig marge op hun beste spelers hebben. Van Alex tot Moreno, Guardado en Lozano. Daarnaast is het een schande als je een basisspeler huurt als zelfbenoemde topclub, waardoor je enkel kapitaal maakt voor een andere partij. Verder hebben ze altijd dezelfde slechte balans met 3-4 spelers met waarde en een selectie vol middelmaat, jeugd die tot hun 25e 30 potjes speelt voor ze weg mogen en weinig basiswaarde t.o.v. de rest van het linkerrijtje. Met 2-3 van dit soort jaren, sta je dan ver achter, wat blijkt uit hun europese cijfers (psv en feyenoord structureel slechtst presterende clubs in europa). De KNVB zou echt een mandaat moeten opstellen om clubs te laten groeien op elk gebied.
 
Valkeakoski
 
7
12 januari 2020 om 12:18
Beleid is helemaal weg? Mwah, ik denk dat PSV vooral de pech heeft met jongens als Romero, Baumgartl, en Bruma een aantal prijzige misperen in huis te hebben gehaald. Da's zeker nu de sportieve prestaties tegenvallen extra pijnlijk, maar zoals Simontahamata! al terecht aangaf zitten er nog genoeg spelers bij de club waar PSV behoorlijk op kan gaan cashen. Hooguit zou PSV haar scouting eens kritisch tegen het licht kunnen houden, zodat de volgende inkomende transfers wel weer succesnummers worden.
 
De Toekomst
 
3
12 januari 2020 om 12:28
Wel erg voorbarig om twee jongens die pas een half jaar bij de club zijn als misperen te betitelen... Een nieuwe trainer die beter in staat is een tactisch strijdplan erin te slijpen dat beter bij een speler past en wat vertrouwen kan wonderen verrichten. Baumgartl is echt een prima verdediger bijvoorbeeld, die zou ik echt nog niet afschrijven.
 
memphisdepay
 
3
12 januari 2020 om 12:31
Die misperen is niet eens zo heel erg en het kan natuurlijk gebeuren dat een speler teleurstelt. Wat niet mag gebeuren is dat ze er niet in slagen de acchileshiel van dit elftal te vinden. Iedereen kan zien dat psv op het middenveld zwaar tekort komt. Had die 15 miljoen van Bruma dan toch geïnvesteerd in een fatsoenlijke middenvelder. Als er een goede linksback en middenvelder aan dit elftal toe worden gevoegd dan ziet het er al heel anders uit. Maar gek genoef hoor ik weer geen enkele geruchten over een centrae middenvelder.
 
De Toekomst
 
0
12 januari 2020 om 12:42
Maar jullie hebben toch al Rosario, Hendrix en Sadilek? Afellay ook nog. Guti, Ihattaren, Pereiro.. Doan eventueel.. Op papier middenvelders in overvloed en kwalitatief ook. En ja, ik ben ook geen fan van bijvoorbeeld Rosario, maar hij was wel aanvoerder en international.. Op papier zou je hiermee beter moeten kunnen presteren en er zijn genoeg verschillende type spelers om een evenwichtig middenveld samen te stellen. Ook voor de linksback positie had men op papier erg goed gehandeld. Lato was gewoon jeugdinternational en zat tegen de basis aan bij Valencia. Die kan echt wel beter dan Sadilek, maar zelfs als dat niet het geval was had ik Viergever linksback gezet. Schwaab en Baumgartl centraal, Dumfries rechts. Ja, Viergever is geen hoogvlieger, maar zou daar wel altijd een voldoende hebben gehaald. Een prima tijdelijke oplossing tot er meer mogelijk was. Van Bommel maakte echter de verkeerde keuzes. Sadilek linksback, op het middenveld nooit een goede, vaste samenstelling gekregen. Met een betere trainer moet er gewoon veel meer mogelijk zijn met het beschikbare spelersmateriaal.
 
Prosoccr47
 
2
12 januari 2020 om 12:55
Het ontbreekt momenteel bij Psv meer aan ervaren jongens die de ploeg op sleeptouw kunnen nemen. Een Rosario, Baumgartl of Dumfries kan dat niet, maar zet daar een Guardado of Moreno naast en dan zul je zien dat die jongens ook veel makkelijker gaan voetballen. Zoals je aangeeft hebben ze echt wel talent, maar er ontbreken momenteel wel echt leiders in dit elftal. Er wordt teveel geleund op de talentvolle 3 voorin, maar achterin en op het middenveld is het gewoon gatenkaas en daar heeft de coach ook zeker een aandeel in. Je moet niet van een Guti bijvoorbeeld of een Baumgartl gaan verwachten dat ze dit elftal gaan dragen. Denk dat er teveel van die jongens verwacht wordt terwijl ze dat zelf niet eens door hebben.
 
De Toekomst
 
0
12 januari 2020 om 13:19
Ja, maar ervaren jongens als Zoet, Schwaab, Afellay (oké, deels door fitheid) en Mitroglou worden op de bank gehouden/gezet. Daarbij kiest Van Bommel ervoor om relatief onervaren, tactisch matige en natuurlijk leiderschap ontberende spelers als Rosario en Dumfries aanvoerder te maken... En ja, het zou fantastisch zijn als er één of twee spelers a la Cocu vroeger tussen liepen om te sturen, maar als er niet duidelijk één zo'n leider is moet je die verantwoordelijkheid over meerdere spelers verdelen/zorgen dat er voldoende spelers in staan die weinig sturing nodig hebben/een tactisch plan erin slijpen waardoor iedereen weet wat hij moet doen waardoor weinig sturing in het veld nodig is. En nogmaals, de spelers waren/zijn er om dat te kunnen doen. Het trio Zoet, Schwaab, Viergever is meer dan solide. Dumfries is ook international. Schuif Viergever naar linksback en zet Baumgartl erbij en je hebt een prima defensie waar weinig sturing nodig is/veel ervaring in zit. Zet daar een blok van twee voor van Guti, Rosario, Sadilek, Afellay of Hendrix en je zou achterin potdicht moeten zitten. Vervolgens is er met Ihattaren, Doan, Bruma, Mitroglou, Malen, Gakpo, Pereiro en Bergwijn natuurlijk ook ruim voldoende kwaliteit en variatie om iets neer te zetten dat werkt. Natuurlijk zou het voor PSV geweldig zijn om ook jongens als Blind of Tadic te hebben, maar ook met deze groep is veel meer mogelijk op Eredivisie en Europa League niveau.
 
MT87
 
1
12 januari 2020 om 14:55
@ De Toekomst, je schetst alles echt te rooskleurig. Nu heb ik geen zin om mijn eigen team weer helemaal af te fakkelen, want dat heb ik de laatste weken al te vaak gedaan, maar de komst van een goede middenvelder is cruciaal. Sinds Guardado weg is hebben we een keer met Van Ginkel een noodverband gelegd, maar bijvoorbeeld vorig seizoen toen we dankzij de last-minute-goals van De Jong nog zeer respectabel tweede werden was het middenveld ook al dramatisch. Hendrix en Rosario zijn beide wel spelers die misschien kunnen opleven met een echte topper / dirigent naast hen. Om bij positieve aanknopingspunten te blijven: ik geef Baumgartl ook nog niet op. Hij speelt als een typische jonge speler die degradatievoetbal gespeeld heeft en daarin veel verloren heeft. Hij is bang en loopt daardoor teveel achteruit, durft nooit in te grijpen. Maar dat kan verbeteren, kost wel veel punten vooralsnog. Doan zit nog wel rek in, die kun je er goed bij hebben. Gakpo heeft ook zijn talent bewezen, maar moet constanter worden. Bergwijn is onze beste speler, hopelijk kan hij dat in de tweede seizoenshelft meer laten zien, gewoon stelselmatig spelend vanaf links en niet op 10. Wat dan jammer is voor Gakpo's ontwikkeling, maar de beste moet spelen. Ihattaren is geweldig, het absolute lichtpunt van dit seizoen. Malen helaas geblesseerd, maar gelukkig komt Lammers terug want in hem zie ik ook veel potentie. Dumfries in vorm is gewoon Nederlands beste rechtsback, hij moet alleen wel leren hoe te spelen als hij uit vorm is. Zakelijker vooral, want het is een enorm niveauverschil. Over de rest laat ik me dan maar niet uit, en dat zegt in dezen dan ook wel genoeg. Nog even over je laatste zin, ik ben het met je eens dat qua spel er meer mogelijk moet zijn in de Eredivisie, qua positie op de ranglijst niet. Daarbij, nee, dit team heeft in geen enkele Europese competitie iets te zoeken. Neutraal gezegd, PSV heeft twee doelstellingen: kampioen worden, en overwinteren in Europa; deze selectie past niet bij die doelstellingen.
 
OREELY
 
5
12 januari 2020 om 11:09
goeie speler, maar nooit hersteld van bepaalde blessures.. jammer maar helaas.hier ga je niet meer iets aan hebben.het terug komen van een blessure is in veel gevallen wel mogelijk, maar niet als je als jonge gast in het buitenland zit/ sommige kunnen dat mentaal gewoon niet aan
 
 
4
12 januari 2020 om 11:16
@oreely Het verschil is ook nog dat ook voor zijn transfer naar psv al vaak geblesseerd was. Dan kan je je als voetballer ook niet meer doorontwikkelen helaas. Hij had beter bij jong kunnen blijven. Lager niveau om fit te worden en je kan meer wennen aan het land.
 
PSVAR78
 
16
12 januari 2020 om 11:14
Kapitaal vernietiging!! Echt bakken met geld kennelijk over de balk gesmeten. Romero, Bruma, Baumgartl, en in mindere mate Gutieres, Maher, Ramselaar, Pereirro. Nu weet ik wel dat je ook geluk moet hebben, maar is dit dramatisch. Goedkope aankopen en eigen jeugd zoals Malen, Ihataren en Bergwijn hebben veel beter rendement. Nu is dit natuurlijk makkelijk scoren want ik kan ook andere lijstjes maken, maar goed is het zeker niet. Dan hebben ze nog geluk gehad dat Napoli zo dom was zoveel geld neer te tellen voor hem. Maar van mij mag de bezem door het MT. Als ik zo presteer op mijn werk, weet ik niet of ik er nog zou werken. Ontopic: Ik ben bang dat hij het niet gaat redden bij PSV ??
 
Life182
 
12
12 januari 2020 om 12:22
Malen eigen jeugd...?
 
voetbalfreak
 
1
12 januari 2020 om 13:23
Die Romero was echt een groot talent. Door blessures nooit echt uitgekomen.
 
dhr.vdK86
 
6
12 januari 2020 om 11:17
de Jong valt ons ook erg tegen, maar dat laten we niet doorschemeren - - > hij kan 't zwart op wit in 4 voud krijgen!? Pleurt hij nu ook op dan?? ??
 
PSVChamps
 
6
12 januari 2020 om 11:20
Dat laat zich nog wel even duren... Terwijl er genoeg is waar je hem zwaar op af kunt rekenen.... Maar goed, begint al met het beleid hem daar neer te zetten, zonder enig noemenswaardige ervaring...
 
JustPSV95
 
1
12 januari 2020 om 13:55
Hij was hiervoor de hoofdscout hoor en zal bij de succesvolle aankopen van brands ook een rol hebben gespeeld. Het probleem is dat er totaal geen idee achter het voetbal lijkt te zitten.
 
Benzema.
 
7
12 januari 2020 om 11:22
Ik snap echt niet waarom je hem nu niet terug haalt. Hij ontwikkelt zich niet goed daar, en PSV heeft gezien de blessures echt wel een extra spits nodig.
 
PSVGillingham
 
3
12 januari 2020 om 12:08
Inderdaad, liever nog hem in de spits gooien en hopen dat het eruit komt ipv Gakpo of Bruma in de spits met al die blessures. Afgelopen oefenduels speelden we zelfs zonder spits met Doan/Mo/Bruma/Ledezma/Madueke die roulerend in de spitspositie gingen staan.
 
MT87
 
0
12 januari 2020 om 15:06
Dat snap ik ook niet. In Eindhoven heb je veel meer zicht en invloed op zijn ontwikkeling. Als je hem nu in Argentinië laat zwemmen geef je hem eigenlijk al op. Misschien moeten we het ook zo interpreteren, maar dan heb ik toch het gevoel dat ze met die pechvogel meer aan de slag hadden kunnen gaan. Niet alleen vanwege de investering, maar ook uit menselijk perspectief; jonge jongen, voor het eerst in het buitenland, meteen geblesseerd zodat zijn eerste aanraking met de club eenzaam revalideren is... beetje meer persoonlijke benadering / begeleiding is dan wel nodig. Door hem terug naar Argentinië te sturen doe je dan eigenlijk het tegenovergestelde, maar goed. Er gaat wel meer mis bij PSV .
 
Ampie
 
1
12 januari 2020 om 11:26
Zonde, gezien de verwachtingen en de transfersom die betaald is. Was deze jongen ook al niet geblesseerd voor en tijdens de onderhandelingen over de transfer naar psv? of raakte hij er vlak na geblesseerd? Benieuwd of hij via een omweg (zoals wel meer spelers) alsnog richting top of subtop kan komen.
 
PSVGillingham
 
3
12 januari 2020 om 12:09
Dat weet ik niet meer zeker, volgens mij waren de geruchten vooral dat hij verre van fit was en dat er naar buiten gecommuniceerd werd dat hij telkens kleine blessures had waarvan hij volledig moest herstellen.
 
Ampie
 
0
12 januari 2020 om 12:24
Ja, ik weet inderdaad nog dat er vraagtekens waren rondom zijn fitheid, maar dacht even te herinneren dat ie toen al een behoorlijke blessure had. Kon daarom niet plaatsen waarom psv zo een hoge som betaalde voor een geblesseerde speler met al een trackrecord aan kleine blessures. Maar kan ook zijn dat ik nu juist zn blessures tijdens zijn psv-periode nu in herinnering heb
 
De Toekomst
 
0
12 januari 2020 om 12:33
@Ampie, dat is het risico dat je soms neemt als club. Waarschijnlijk had PSV zeer veel lovende scoutingsrapporten van Romero en was men er heilig van overtuigd dat hij de potentie had om de absolute top te halen, maar was hij lange tijd niet haalbaar. Door zo'n blessure bij Romero zal de interesse van grote clubs waarschijnlijk afgenomen zijn, waardoor PSV in de positie kwam dat het een speler vast kon leggen waarvan zij dachten dat hij buiten hun mogelijkheden lag. Dan kan ik begrijpen dat je als club zijnde soms risico neemt en erop gokt dat het blessureleed niet terugkomt en je zo een extreem groot talent binnen kan halen.
 
JustPSV95
 
0
12 januari 2020 om 13:56
Raakte geblesseerd toen die net had meegetraint tijdens het trainingskamp in Amerika
 
Marshmallow
 
9
12 januari 2020 om 12:41
Dit is scouting mensen , daar hebben ze in Adam Rdam London Muenchen Dortmund Manchester ook last van. Voetbalkwaliteiten kunnen feitelijk en statistisch in kaart worden gebracht. Mentaliteit, Cultuurverschillen, Discipline, Motivatie, Heimwee heeft allemaal te maken met gedrag hetgeen gestuurd kan worden maar men niet helemaal in de hand heeft. Daarnaast kan men blessures nooit van te voren prognotiseren. Buiten bovenstaand gegeven is het nog altijd zo dat investeerders of de eliten onder ons geld investeren in spelers onder het motto “laten we een gokje wagen”. Waar ze vroeger geld op de spaarrekening hadden staan, belegden ze een tijd geleden geld in stenen (Real Estate) en de laatste jaren beleggen ze geld in jonge spelers om hun inleg verdubbeld te zien krijgen. Kortom: we moeten geen medelijden hebben met clubs of investeerders omdat tegenwoordig iedereen belangen heeft: de ene keer vriest het, de andere keer dooit het.
 
Master D
 
1
12 januari 2020 om 12:54
Begreep uberhaubt niet waarom ze hem voordat de voorbereiding begon hebben verhuurt. Die jongen kan toch niet zo slecht zijn dat je hem niet eens een kans geeft in de voorbereiding? Ja, hij heeft veel blessureproblemen gehad, maar wat schiet je er mee op om hem dan naar Argentinie te laten gaan middels verhuur? Ik vind dat PSV hem wel heel snel afschrijft gezien zijn transfersom, zijn talent op basis waarvan hij gehaald is en het feit dat hij amper fit is geweest bij je club.
 
De Toekomst
 
0
12 januari 2020 om 13:22
Tsja, Lammers ontwikkelde zich perfect, Van Bommel wilde Bergwijn in de spits en Malen was er nog.. Je kan niet 4 jonge spelers hebben voor 1 positie. Het verhuren naar Argentinië snap ik ook niet, had hem dan in Nederland gehouden.
 
JustPSV95
 
0
12 januari 2020 om 13:59
Daar zat de gedachte achter dat het voor hem miss beter was om weer op vertrouwd terein fit te worden en zich ontwikkelen. Dacht ook dat die lichtelijke heimwee had.
 
Master D
 
0
12 januari 2020 om 14:35
@De Toekomst Ik snap best dat men op een gegeven moment in de voorbereiding tot de conclusie had kunnen komen dat verhuren het beste was. Echter hebben ze hem nu toen de voorbereiding nog niet eens begonnen was al verhuurd. Met zo vroeg handelen kan er nog veel gebeuren. Dan raakt Lammers geblesseerd, gaat Luuk de Jong weg en is Bergwijn toch niet het alternatief voor de spitspositie. Dan moet je eind augustus Mitroglu halen
 
Regulator
 
0
12 januari 2020 om 15:34
@master D Achteraf gezien heeft het slecht (en duur) uitgepakt, maar het idee er achter snap ik wel. Ik heb ergens gelezen dat Romero niet zo gelukkig was in Nederland. Door hem dan eerder te verhuren, bied je hem meer tijd om in zijn eigen continent te zijn en hoop je dat hij zich hierdoor verbeterd.