'Ik schrok wel van het salaris van Liam Kelly bij Feyenoord'
Donderdag, 16 januari 2020 om 16:58

Liam Kelly deed afgelopen zomer zijn intrede bij Feyenoord. De middenvelder verliet Reading om op voorspraak van toenmalig trainer Jaap Stam voor zijn kans te gaan in De Kuip. Kelly kon de verwachtingen echter niet waarmaken en is inmiddels verhuurd aan Oxford United. Bij Voetbalpraat van FOX Sports wordt er kritisch gekeken naar de transfer van Kelly naar Feyenoord.

De 24-jarige Ier ondertekende in Rotterdam een contract tot de zomer van 2022, waarbij hij een flink salaris wist af te spreken. "Ik schrok wel van het salaris van Kelly", stelt commentator Leo Driessen. "Die is nu aan Oxford uitgeleend, alleen betalen zij niks. Dat betekent dat Feyenoord zes ton per jaar betaalt voor een speler die geen een wedstrijd heeft meegedaan."

Driessen is van mening dat als een speler een dergelijke gage opstrijkt hij een zekerheid zou moeten zijn. Clubwatcher Martijn Krabbendam is eveneens kritisch op het salarisbeleid van de Rotterdammers afgelopen zomer. "Als technisch directeur heeft Sjaak Troost het contract van Nicolai Jörgensen verlengd: was niet nodig. Jens Toornstra verlengd: was niet nodig. En Kelly hebben we gezien..."

"Hij heeft een aantal spelers gehaald zoals Leroy Fer en George Johnston, die heeft amper meegedaan. En ook Rick Karsdorp en Luciano Narsingh. Als je ziet wat dat aan salarissen heeft gekost...", aldus de journalist van Voetbal International. "Dat is natuurlijk een van de redenen dat ze nu moeten verhuren om ruimte te creëren."

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
12
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
28
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (38)

 
MartijnGerbrands
 
59
16 januari 2020 om 17:03
Die gasten zijn allemaal voor hele lage transfersommen gehaald. Door nog een beetje salaris bieden wilden ze in ieder geval komen..hoe slechter had feyenoord er anders voor gestaan nu. Achteraf altijd makkelijk praten.
 
puntnaarachter
 
49
16 januari 2020 om 17:06
Ja en hoeveel heb je aan al die gasten gehad? Misschien mij ook maar een contract aanbieden? Ga er ook wel voor 600.000 euro zitten hoor.
 
Sirius
 
50
16 januari 2020 om 17:08
Maar daar gaat het niet om. Niemand kraait naar het salaris van een Liam Kelly als Feyenoord naar behoren of beter presteert, maar als niet naar behoren presteert en je hebt een speler die 6 ton per jaar verdient zonder te spelen, worden dat soort zaken natuurlijk uitgelicht. Zo werkt het nou eenmaal.
 
MartijnGerbrands
 
17
16 januari 2020 om 17:11
Klopt maar Kelly was in principe geen slechte aankoop dacht menigeen.. bij reading structureel in de basis en speelde aardig. Maar idd achteraf gezien wel zonde van t geld.
 
Master D
 
43
16 januari 2020 om 17:36
Ik heb het nooit begrepen, net als die Johnston, maar dan wordt je als negatieveling neergezet en krijg je het kulargument dat men meer vertrouwen in Jaap Stam dan van iemand achter een PC. Een 24 jarige bankzitter van een degradatiekandidaat uit het Championship zou zogenaamd wat aan Feyenoord gaan toevoegen. Daar geloof je toch zelf niet in als fan? De opvolger van Stam gebruikte Kelly ook nooit en hij is ook niet opgepikt door een hoger aangeschreven club. Kortom dit zag je van een kilometer aankomen dat het niks zou worden ook vooraf.
 
MGMV
 
30
16 januari 2020 om 18:25
''de opvolger van Stam gebruikte Kelly ook nooit en hij is ook niet opgepikt door een hoger aangeschreven club. Kortom dit zag je van een kilometer aankomen dat het niks zou worden ook vooraf.'' Zo zou je Graziano Pelle ook kunnen omschrijven en dat werd een gigantisch succes. Achteraf zien we het altijd van mijlenver aankomen.
 
Master D
 
24
16 januari 2020 om 18:59
Nee, ik zag het van tevoren van mijlenver aankomen en dat heb ik ook van tevoren aangegeven. Ook weer typisch dat men altijd met dat ene goedkope voorbeeld blijft aankomen dat het gokje wel goed uitpakte. Dat daarvoor en daarna bijvoorbeeld Kazim-Richards, Armenteros, Wilshere, Smolov en Babovic niks hebben toegevoegd dat vergeten we maar even, want 1 op de 10 gokjes doet nog wel iets. Overigens had Pelle nog wel iets laten zien in zijn carriere. Liep in zijn laatste seizoen 1 op 3 bij AZ, dus als je dan echt geen geld hebt kun je een gokje wagen als je geen spits hebt. Bij Kelly was er niet direct noodzaak om een middenvelder te halen omdat je anders in tijdnood zou komen.
 
MrKrillin
 
16
16 januari 2020 om 19:02
@MGWV is Pelle de regel of uitzondering? Je kan alles goed praten met maar wijzen naar Pelle, maar volgens mij zijn er meer spelers geflopt waarvoor gewaarschuwd was dan geslaagd. Bij mijn Ajax zie je het ook. Marin, Bande, Maggalan allemaal werd er voor gewaarschuwd en tot nu om verschillende redenen hebben ze het niet waar gemaakt.
 
Nico50
 
8
16 januari 2020 om 20:13
@MGMV Je gaat nu de uitzondering tot standaard verheffen. Dat is niet reëel.
 
MartijnGerbrands
 
2
16 januari 2020 om 22:10
Dus er zijn een paar mensen met een glazen bol? Tuurlijk heb je altijd voor en tegenstanders. Als een speler het waarmaakt roepen de voorstanders en anders de tegenstanders. Feit is dat er zoveel factoren mee spelen die bepalen of een speler wel of niet succesvol gaat zijn, hoeveel miljoenen er ook uit gegeven worden. Geen enkele garantie voor succes.
 
MartijnGerbrands
 
2
16 januari 2020 om 22:13
Die degradatiekandidaat deed daarvoor nog mee om het kampioenschap.. Ik denk dat Kelly toen nog supergoed kon voetballen en daarna ineens niet meer.
 
Sirius
 
0
17 januari 2020 om 20:19
Dat er veel factoren meespelen om de kwaliteiten van een speler positief of negatief te waarderen, klopt. De prestaties van de club spelen daarin wel een rol. Daar heb je inderdaad een goed punt. Ik denk ook dat niet elke Engelse speler gemaakt is voor competities als de Eredivisie. Het zou me niet verbazen dat een Kelly in de fysiek sterkere Belgische competitie wel uit de verf komt. Overigens moeten we wel meewegen dat het uiteindelijk slechts "championship" was. Zo geweldig goed zijn de degradatiekandidaten in de Premier League ook niet.
 
TheRoscoe
 
6
16 januari 2020 om 20:50
Alleen staat Feyenoord een beetje synoniem met domme beslissingen op de transfermarkt en het verspillen van haar eigen budget. Dan kan je allang niet meer spreken van achteraf.
 
NJfromVOL
 
24
16 januari 2020 om 17:04
Dat is inderdaad wel een fors salaris voor een Kelly. Dat Jorgensen verlengd is, lijkt me toch wel prettig, met oog op waardebehoud. De kreet "dat is natuurlijk een van de redenen dat ze nu moeten verhuren om ruimte te creã«ren." is onzin. Zo lang Van Geel bij Feyenoord rondliep hoorde ik dat elke transferperiode, zowel zomer als winter.
 
Cyberize7x
 
9
16 januari 2020 om 17:48
Precies. En daarbij, verhuren waarbij je als club het salaris blijft doorbetalen heb je toch al helemaal niets aan? Niet als je reden is om budget te creëren. Wel natuurlijk in geval van ontwikkeling van jonge talenten om ze vlieguren te geven. Maar een (transfervrije) aankoop weer verhuren voor niets lijkt me echt een rare constructie.
 
NJfromVOL
 
2
16 januari 2020 om 18:42
Snap ik inderdaad niets van. Hoe kan je nu een speler voor niets verhuren? Wat schiet je daar nu mee op?ik vind het een raar bericht; zou zo maar eens niet hoeven te kloppen.
 
1908TILLIDIE
 
1
17 januari 2020 om 02:40
Als je geen plannen hebt voor een speler binnen je selectie, half jaar verhuren en hopen dat er interesse komt in de zomer voor een overname.
 
Keizer11
 
11
16 januari 2020 om 17:12
Risico van transfervrije spelers. Komt maar zelden voor dat dat op dat niveau goed uitpakt. Zeker als je verwacht dat ze de kar gelijk gaan trekken, zoals bij Fer het geval was. Gelukkig haalt die nu wel een redelijk niveau. Karsdorp was ook een risico, dat hij weer geblesseerd is hadden ze op zich ook wel kunnen in calculeren. Na zijn zware blessure nooit langere periode topfit geweest. Maar werd ook van verwacht dat hij er gelijk zou staan bij Feyenoord. Heeft in mijn ogen puur met de verwachtingen te maken waar het mis gaat. Je kunt dit soort spelers wel halen, maar die moeten niet de dragers van het elftal zijn.
 
JDG84
 
10
16 januari 2020 om 17:16
Dat ze nu moeten verhuren om ruimte te maken. Maar ze betalen dus nog steeds 6 ton aan deze jongen die in engeland zit nu ergens. Dat is geen ruimte creeeren, maar meer kosten.
 
edzel
 
6
16 januari 2020 om 17:30
Vraag me af of dat wanbeleid op korte termijn verleden tijd gaat zijn. Dit is natuurlijk wanbeleid van jewelste. Kelly, bankzitter van een Championship club en zich eigenlijk nooit bewezen (alleen Stam blijkbaar) zon salaris bieden is natuurlijk van de zotte. En dan nu Vermeer mede verkopen om plaats te maken in je salarishuis. Man, tijd voor een impeachment voor een ieder die 7maanden geleden het roer stond en nu nog werkzaam is.
 
Bobiku29
 
20
16 januari 2020 om 17:49
Waarom was het niet nodig om Jorgensen en Toornstra te verlengen, gaat hij dat ook nog beargumenteren? Makkelijk scoren met zulke teksten na een tegenvallende seizoenshelft. Zoals gewoonlijk hangt Krabbendam interessant de criticus uit, maar hij roept maar wat. Dat Kelly te veel salaris krijgt is evident, want elke euro blijkt te veel. Die heeft nul meerwaarde en daar kun je natuurlijk terecht kritisch over zijn, maar Jorgensen en Toornstra zijn voor Feyenoord belangrijke spelers. Toen die contracten verlengd werden heb ik Krabbendam niet gehoord
 
Japie_Krekel
 
0
16 januari 2020 om 23:48
@bobiku29 het laatste goede seizoen van Jorgensen was het kampioenschapsjaar en dat is alweer een aardig tijdje terug. dan snap ik wel dat er mensen zijn die niet begrijpen op wat voor basis het contract van Jorgensen word verlangd want wat hebben we er de afgelopen 2 jaar aan gehad?
 
Bobiku29
 
1
17 januari 2020 om 03:12
Daarna is hij ook nooit meer lang fit geweest, maar als hij meedeed was Feyenoord weldegelijk sterker. Mensen die een contractverlenging voor Jorgensen niet begrijpen, kan ik echt absoluut niet serieus nemen.
 
Japie_Krekel
 
0
17 januari 2020 om 14:15
ik weet het niet. ik vind hem dit seizoen erg matig spelen
 
mcgregor
 
6
16 januari 2020 om 18:13
6 ton. Dus 50k per maand . Fors bedrag. Tot daar aan toe ok. Maar hem dan verhuren en zijn gehele salaris ophoesten zie je zelden. Snap dat Feyenoord hoopt dat hij daar slaagt en word overgenomen door een Engelse club maar had ze dan op zijn minst 1 derde laten betalen
 
MGMV
 
5
16 januari 2020 om 18:16
Maar hoe zijn ze dan aan dat bedrag van 6 ton gekomen?
 
fiorenoord
 
3
16 januari 2020 om 18:18
De media kennende? Uit de lucht gegrepen.
 
MGMV
 
7
16 januari 2020 om 18:23
Van Krabbendam zou het me niks verbazen. Het kan best waar zijn en in dat geval is het enorm fors. Maar ik ben wel benieuwd hoe zij eraan komen. En hoe weten zij of Oxford wel of niet (gedeeltelijk) salaris door betaalt of een huursom betaalt o.i.d.? Dit is allemaal lekker makkelijk vanuit de onderbuik roepen zo lijkt het, want beide clubs (voor zover ik ook van Oxford zag) hebben dit niet bekendgemaakt.
 
Orgullo
 
5
16 januari 2020 om 18:28
Die Troost moet lekker wegblijven. Zal allemaal wel dat hij een echte Feyenoorder is, maar die gozer is zo incompetent als de pest.
 
falcao1984
 
0
17 januari 2020 om 11:08
Dat denken in de trant van echte Feyenoorders en aversie tegen Ajax verlamt de club al vele jaren.
 
theo uphus
 
5
16 januari 2020 om 18:36
Het probleem is nog niet eens zozeer dat Feyenoord op voorspraak Brady binnen heeft gehaald, al dan niet voor 6 ton per jaar. Het is een opeenstapeling van dat soort gasten die binnen zijn gehaald en die langdurige contracten kregen tegen flinke bedragen. Kelly kost dus 4 x 6 ton is 2,4 miljoen. Maar dat is er maar een. Kijk eens naar Johnston. Niet transfervrij met wel voor slechtss enkele tonnen binnengehaald. Maar ook hij zit qua salaris richting Kelly. En Ayoub, ook een speler die transfervrij binnen kwam. Maar ook hij kostte tonnen aan salaris. En ook het salarishuis zit aan maxima vast. Als je dat dan weggooit aan spelers die geen enkele bijdrage leveren dan zijn het bij elkaar toch wel veel weggegooide miljoenen. Dat is pas minder erg als de A spelers ondertussen toch wel prijzen winnen. Maar bij Feyenoord moeten nodig weer eens spelers binnen worden gehaald die de club echt weer eens verder gaan helpen.
 
MGMV
 
9
16 januari 2020 om 18:37
''maar ook hij zit qua salaris richting Kelly. '' Maar hoe weet je dat?
 
dirkiekuyt1980
 
2
16 januari 2020 om 20:18
@mgmv ik snap wat je zegt want iedereen roept maar wat, ook die krabbendam roept maar wat. Hij heeft geen idee!! Toch bedenkt even dat het ongeveer klopt, dus 5ton Kelly, johnston 4?, narsingh 4?, Fer 7?, van der heyden 7,5?.. dus laten we zeggen, en dan schatten we het laag in, Deze gasten kosten 2 miljoen per jaar! Daar kun je 2 toppers van betalen.. en niemand van deze gasten voegt iets toe!! Verkoop dan nog een Larsson en we gaan richting de 3 en je hebt 5 miljoen om te besteden. Dan kun je Tapia Marsman en een Ayoub ook nog wel toevoegen aan dit rijtje!! Verkoop die hele bende als je blieft zo snel mogelijk. Desnoods allemaal gratis en betaal nog een jaartje beetje salaris mee.. hup weg ermee!! Volgend seizoen starten met deze selectie en je hebt dan nog ruimte voor 1/2 toppers!! Bijlow, Lamprou(aankoop) Janmaat(aankoop), Geertruida Van Beek, Botteghin Senesi, Hendriks(of Botman kopen) Haps, Malacia Toornstra, Burger Aankoop, AEB Kokcu, Aankoop(talent) Sinisterra, Azarkan Jorgenson, Bannis (evt die nieuwe jongen) Berghuis, Summerville
 
 
6
16 januari 2020 om 18:42
Over Jörgensen is natuurlijk leuk achteraf praten. Die was ervoor meer dan prima. Liam Kelly sloeg idd nergens op, maar betaalt Feyenoord gewoon zijn hele salaris door? Dat lijkt me vreemd.
 
DirtyWhisky
 
2
16 januari 2020 om 19:57
Volgens mij is het toch wel een aantal jaartjes bekend dat Feyenoord (te) forse salarissen betaald. Vreemd dat het nu ineens als een verasing komt.
 
Zlatan65
 
0
17 januari 2020 om 13:42
Aan Oxford uitgeleend en die betalen niks?? Lijkt me onzin. Waarom zou Fnrd hem dan verhuren??