'Ik zou er zeker geen problemen mee hebben als hij terugkomt naar Bayern'
Donderdag, 14 november 2019 om 13:46

Josep Guardiola wordt de laatste tijd in de Duitse media in verband gebracht met een terugkeer bij Bayern München, waar de manager van Manchester City tussen 2013 en 2016 ook al werkte. Joshua Kimmich zou het niet erg vinden om weer samen te werken met Guardiola, want de verdediger annex middenvelder heeft naar eigen zeggen veel te danken aan de Spaanse trainer.

"Ik weet niet hoe realistisch het allemaal is dat hij terugkeert en wat de plannen van Bayern zijn met Hansi Flick (interim-trainer, red.)", zegt Kimmich donderdagmiddag op een persconferentie van de Duitse nationale ploeg voorafgaand aan het EK-kwalificatieduel met Wit-Rusland van zaterdag. "Ik ken Pep, ik heb veel aan hem te danken. Hij heeft mij vanuit de tweede divisie naar de Bundesliga gehaald en onder hem ben ik international geworden. Ik zou er zeker geen problemen mee hebben als hij terugkomt naar Bayern."

Kimmich laat zich op het persmoment van die Mannschaft ook uit over ploeggenoot Niklas Süle, die vanwege een zware kruisbandblessure dit seizoen niet meer in actie komt voor Bayern. "Ik hoop echt dat hij op tijd fit is voor het EK van volgend jaar", blijft de rechtsback optimistisch naar de toekomst kijken. "Ik ben er ook van overtuigd dat het zijn doel is om het EK te halen. Niklas is mentaal gezien prima in orde en zeer, zeer positief gestemd."

De 46-voudig international van Duitsland aast op zes punten in de EK-kwalificatieduels met Wit-Rusland en Noord-Ierland (19 november), zeker omdat laatstgenoemde slechts drie punten achterstand heeft in kwalificatiegroep C. "Dat moeten gewoon twee overwinningen worden, makkelijk zat." Kimmich is trots op het feit dat hij onlangs de aanvoerdersband mocht dragen bij de Duitse ploeg. "Dat was iets heel bijzonders. Dan merk je pas dat je verantwoordelijkheidsgevoel voor het team nog een stukje groter is."

Meer nieuws
   
00:01
00:01
Ziggo onderbreekt Girona - Barcelona vanwege Dodenherdenking: kijkers woedend
117
   
23:58
23:58
Luka Modric neemt opnieuw record over van Real Madrid-legende Ferenc Puskás
5
   
23:55
23:55
Yankuba Minteh: binnen twee jaar van zandvlaktes naar uitblinken bij Feyenoord
8
   
22:54
22:54
Atlético Madrid dicht bij Champions League-ticket dankzij fraaie goal Riquelme
1
   
22:40
22:40
Inter verliest door fout Dumfries voor de tweede keer dit seizoen van Sassuolo
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (25)

 
MessiBazoer
 
6
14 november 2019 om 13:51
Denk dat Bayern het wel zou willen. Alleen Guardiola zie ik niet snel terugkeren. Volgens mij wilde hij toch altijd nog een keer naar Italië en bondscoach worden? Wel heel benieuwd naar wat hij gaat doen na dit seizoen mocht City de CL winnen.
 
XAJAcfa
 
4
14 november 2019 om 13:57
Kimmich is een redelijke voetballer maar geen absolute top. Zegt dus genoeg over staat Duitse voetbal dat hij aanvoerder is.....
 
ramphaze
 
13
14 november 2019 om 14:01
De aanvoerder hoeft niet de beste voetballer te zijn. Voor zijn jonge leeftijd heeft hij al heel veel ervaring, snap het wel na het afzwaaien van de routiniers. Je kan moeilijk zeggen dat de nieuwe generatie van Duitsland geen talent heeft met Havertz, Gnabry, Werner, sane, Goretzka, Brandt etc...
 
SuperBuLi
 
42
14 november 2019 om 14:04
Iemand heeft niet genoeg naar Kimmich gekeken. Ik raad je aan om het toch te doen.
 
arsenal890
 
20
14 november 2019 om 14:25
Toevallig is het 1 van de beste zo niet de beste rechtsback van de wereld.
 
barcalover123
 
8
14 november 2019 om 14:40
huh wat? Kimmich een van de beste, zo niet de beste RB die er loopt en is zo jong. Had hem graag bij barca gezien
 
Sirius
 
0
14 november 2019 om 17:31
@superbuli - Het probleem is dat een dergelijke uitspraak wel vatbaar is voor interpretatie. Hij speelt dit seizoen namelijk minstens zo vaak op het middenveld als op rechtsback. Als rechtsback is hij geweldig, als middenvelder is hij verre van indrukwekkend.
 
Keizer11
 
7
14 november 2019 om 13:53
Denk dat Pep een sabbatical neemt na City. Heeft weinig reden om terug te gaan naar Bayern.. Of hij moet echt per se de CL willen winnen daar.
 
FR_JC
 
5
14 november 2019 om 14:23
Pep neemt een break van een jaar na City, ook al meermaals gezegd, zelfde als Klopp. En geef ze eens ongelijk, ook hij /hun moeten de batterij weer opladen.
 
Keizer11
 
2
14 november 2019 om 14:24
Inderdaad. In het geval van pep zal ie misschien wel weer een nieuwe taal oppakken als hij weer naar een nieuwe competitie gaat.
 
FR_JC
 
14
14 november 2019 om 14:33
Ik hoop eerder dat hij terug komt bij Barca. Dromen mag altijd
 
Vernon
 
2
14 november 2019 om 17:15
Precies, juist bij Pep zie je dat hij geheel zijn eigen lijn kiest. Die sabbaticals zijn daar onderdeel van. Ik heb zelf het gevoel dat hij, als onderdeel van die eigen lijn, nooit terug zou gaan naar een club waar hij al trainer is geweest. Ik heb juist de indruk dat hij continu op zoek is naar een nieuwe uitdaging. Teruggaan naar een plek waar hij al succesvol is geweest, biedt dan weinig nieuws. Je weet het nooit, maar ik zie het niet gebeuren.
 
Almogaver
 
1
14 november 2019 om 19:15
Het grappige is, zelfs al wint hij de CL met City, dan nog zal het onvoldoende zijn voor veel mensen. Hij kan ook teruggaan naar Bayern en daarmee de CL winnen, maar dan is het ook onvoldoende. Ik denk niet dat Guardiola iets anders wil doen dan zoveel mogelijk prijzen winnen met de selectie die hij tot z'n beschikking heeft. Dat is nu City en ik hoop dat ie daarmee de CL wint.
 
Aad3Barkie
 
8
14 november 2019 om 14:35
Als bayern pep wil terughalen kunnen ze beter ook alvast een miljoentje of 500-700 apart houden voor transfers. Zonder honderden miljoenen uitgeven geen succes voor onze pep.
 
FR_JC
 
17
14 november 2019 om 14:47
Hoeveel honderden miljoenen had Pep uitgegeven in Bayern toen hij daar ging trainen? Hoeveel honderden miljoenen heeft hij uitgegeven bij Barcelona? Dat hij bij City veel heeft uitgegeven weten we nu wel.
 
FR-RKC
 
2
14 november 2019 om 16:17
In zijn eerste periode bij Bayern had hij op internationaal vlak geen succes, terwijl hij wel genoeg spelers tot zijn beschikking had die tot de allerbesten ter wereld hoorden (neuer, Boateng, Lewandowski, Robben, Ribery). De huidige selectie bevat genoeg goede spelers maar op Lewa na vind ik niemand meer tot die absolute top behoren.
 
Aad3Barkie
 
2
14 november 2019 om 16:27
Barca heeft messi en bij bayern heeft hij geen europese prijs gepakt.. met bayern munchen word ron jans nog kampioen en dat weet je zelf ook.
 
FR_JC
 
3
14 november 2019 om 16:52
Waarom is Kovac dan ontslagen als zelfs Ron kampioen word? Als Bayern de CL wil winnen zal er toch met enkele honderden miljoenen gesmeten moeten worden, daarvoor hoef je Pep niet aan te stellen. Bayern is goed, goede spelers maar CL is een utopie om te winnen.
 
FR_JC
 
0
14 november 2019 om 16:55
FR-RKC, zie mijn antwoord op Aad. Iedere trainer die met Bayern om CL winst wil spelen zal veel moeten investeren. Het overal team is zal niet spelen om de beker met grote oren.
 
Sirius
 
0
14 november 2019 om 17:27
Bij Bayern en Barcelona stond er al een voltallige selectie met topspelers. Nu praat iedereen elkaar weer na, maar toen Guardiola in z'n laatste jaar bij Bayern zat, was er aardig wat kritiek op hem.
 
-The Maestro-
 
12
14 november 2019 om 15:12
Ik zie een terugkeer van Guardiola maar Bayern Müchen wel gebeuren. Er staat daar momenteel een zeer sterk team, en als hij Sané en Bernardo weet mee te nemen, zijn ze misschien wel absolute topfavoriet om de CL te winnen. Ze beschikken dan over allee wat Guardiola graag in zijn team wil; een meevoetballende keeper (Neuer), een links- en een rechtsbenige centrale verdediger (Lucas & Süle), twee opkomende backs (Alaba & Kimmich), een voetballende 6 (Thiago), een allrounder (Goretzka), een creatieve middenvelder (Bernardo en anders Havertz), twee diepgaande flankspelers (Sané & Gnabry) en een killer in de 16 die beschikt over voetballend vermogen (Lewandowksi). Ik denk dat ze dan vrijwel onverslaanbaar zijn.
 
Schop1989
 
6
14 november 2019 om 15:57
Mooi op papier, maar voetbal is meer dan alleen op papier sterk staan. Qua mentaliteit zitten er nog wel wat spelers tussen die verzaken in grote, kleine of lastige wedstrijden. Onverslaanbaar dus .zeer zeker niet... Voorbeeld: Eriksen heeft kwaliteit en word gezien als een klasse speler (nu al weer wat minder, maar voorheen zeer zeker). Rijgt de kleine tegenstanders aan een met zijn klasse, maar choked in elke grote wedstrijd of wanneer de tegenpartij ook goed is. Er zijn veel verschillende spelers en kwaliteit kan verschillen per wedstrijd.
 
Guaporta
 
3
14 november 2019 om 17:10
Er spelen natuurlijk meer factoren dan alleen de samenstelling van een elftal, Guardiola had bijvoorbeeld een slechte relatie met de medische staf en wordt nog altijd bekritiseerd in Duitsland omdat hij niet in staat was om de Champions League met Bayern te winnen. Overigens zou je qua elftalsamenstelling soortgelijke argumenten kunnen maken voor een terugkeer bij Barcelona. Een 'sweeper keeper' met Marc-André ter Stegen, links- en rechtsbenige centrale verdedigers met Samuel Umtiti en Gerard Piqué, opkomende vleugelverdedigers met Jordi Alba en Sergi Roberto, middenvelders die gemaakt zijn voor het spelsysteem van Guardiola met Frenkie de Jong, Arthur, Sergio Busquets, Carles Aleñá en Riqui Puig en een aanvalslinie met Lionel Messi, Antoine Griezmann, Ousmane Dembélé en Ansu Fati. Voeg daar de financiële ruimte om topversterkingen te doen aan toe en je hebt een soortgelijk argument. Neemt overigens niet weg dat ik Guardiola niet terug zie keren als coach bij Barcelona, misschien dat hij als sportief directeur weer deel uit kan maken van de club. Hij zegt bijvoorbeeld dat zijn periode bij Barcelona B zijn meest gelukkige tijd was als oefenmeester, zou het dus niet vreemd vinden als hij terugkeert naar waar het begon; werken met jeugdspelers.
 
Sirius
 
0
14 november 2019 om 17:24
Heb je enig idee wat Sane en Bernardo Silva moeten gaan kosten? De laatstgenoemde heeft een contract tot 2025. Op papier allemaal leuk, maar dat kun je eigenlijk bij elke ploeg doen. Verder laat Bayern al jaren zien vrijwel nooit onverslaanbaar te zijn. Ook vraag ik me af waarom je City momenteel zou verlaten voor Bayern als je een basisplaats hebt.