Ziyech kan 3,2 miljoen euro per jaar gaan verdienen
Dinsdag, 12 juni 2018 om 16:15

Promovendus Cardiff City heeft de eerste versterking zo goed als binnen. The Bluebirds hebben met Norwich City een akkoord bereikt over Josh Murphy, die voor twaalf miljoen euro moet worden overgenomen. (Daily Mail)

Gianluigi Donnarumma moet bij Chelsea de opvolger van Thibaut Courtois worden. Als onderdeel van een overeenkomst met AC Milan gaat Álvaro Morata de overstap naar Italië maken. (Corriere dello Sport)

AS Roma heeft een nieuw bod van 30 à 32 miljoen euro plus 6 miljoen euro aan mogelijke bonussen op Hakim Ziyech bij Ajax neergelegd. De spelmaker is zelf al rond met i Giallorossi en kan in Rome 3,2 miljoen euro per jaar gaan verdienen. (Pagine Romaniste)

Wayne Rooney moet van Everton-manager Marco Silva vertrekken om ruimte te maken voor James Maddison. The Toffees strijden met Leicester City om de aanvallende middenvelder van Norwich City. (Daily Mirror)

Internazionale heeft een openingsbod uitgebracht bij AS Roma op Radja Nainggolan. I Nerazzurri bieden 25 miljoen euro, terwijl de Romeinen 40 miljoen hopen te overhouden aan de Belgische middenvelder. (Diverse Italiaanse media)

Het is nog altijd onduidelijk waar de toekomst van Amin Younes ligt. Met Benfica en Borussia Mönchengladbach zijn er twee nieuwe kandidaten bijgekomen voor de Duitse vleugelaanvaller. (Fussball Transfers)

Meer nieuws
   
10:43
10:43
Alex Kroes wil oude bekende 'heel graag' terug naar Ajax halen
5
   
10:34
10:34
NAC lacht om uitspraken Roda-trainer Sibum: 'Die stond bij ons op repeat'
0
   
10:00
10:00
Dit is Feyenoord-target Derek Cornelius: de Canadese opvolger van David Hancko?
7
   
09:45
09:45
Berucht 'contractservetje' van Lionel Messi geveild voor absoluut megabedrag
0
   
09:33
09:33
Jouw club in de nieuwste voetbalkleding van adidas? Ontdek adidas TEAM!
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (49)

 
Schop1989
 
1
12 juni 2018 om 16:20
Rooney terughalen was misschien goed voor de shirtenverkoop en marketing, maar slecht voor het eerste jaar van Siggurdson en Klaassen. Beter spelen deden ze er niet van en ik vind al jaren dat Rooney de ene periode als onmisbaar werd gezien en dan weer een periode als vervangbaar en dat laatste is de laatste seizoenen gewoon blijven steken, ook bij Everton.
 
Japie_Krekel
 
2
12 juni 2018 om 17:08
@schop1989 Klaassen heeft gewoon wedstrijden gespeeld maar daar gingen ze ook niet beter van spelen. die kwam gewoon tekort qua niveau
 
Mr.Eko
 
2
12 juni 2018 om 17:19
Ja het is toch geen fifa ofzo? 9 op de 10 spelers moeten nu eenmaal wennen aan een andere competitie. Het zijn geen robots of computerpoppetjes
 
Sanderr
 
9
12 juni 2018 om 17:19
Sja poeh inderdaad, 240 minuten in de PL (steeds een half uurtje) en 240 minuten in de EL die de ploeg Everton to-taal niet serieus nam, als ik me niet vergis misschien 1 keer basis en een paar invalbeurten. Ik ben het met je eens dat Davy weinig heeft kunnen laten zien hoor, maar doen alsof hij een echte goede kans heeft gekregen vind ik ook overdreven. Hij heeft zeer weinig kansen gekregen omdat Everton in 1 zomer 3 middenvelders voor dezelfde plek kocht, de een nog duurder dan de ander.
 
Superlamps
 
8
12 juni 2018 om 16:21
Ik volg het Italiaanse voetbal niet echt.. Hoe goed is die Donoruma? Weet wel dat die jong en lang is maar heb ook weleens gelezen dat hij een beetje een grabbelaar is. Overigens zou naingollan perfect zijn voor naast kanté.
 
Furrr
 
7
12 juni 2018 om 17:36
Zeker onder een steen geleefd dan? Dit is het grootste keeperstalent van het moment.
 
Jeroen-AMF
 
2
12 juni 2018 om 16:21
Dat is een flinke vooruitgang. Ik ga er vanuit dat dit bruto is en dat Ziyech de helft kan inleveren?
 
Kaito
 
3
12 juni 2018 om 16:37
Als je in buitenland werkt dan betaal je toch daar de inkomstenbelasting?
 
Isco24
 
6
12 juni 2018 om 16:57
Ja, maar in Italië is het 43 procent, dus bijna de helft..
 
Marc Juventus
 
13
12 juni 2018 om 16:55
Nee, in Italië wordt er altijd bericht gedaan van netto salaraissen.
 
Constant kante
 
2
12 juni 2018 om 19:17
Marc Juventus 3,2 miljoen netto???? Wow, dan gaat hij eventjes 5-6 keer zo vele verdienen als nu,....
 
Marc Juventus
 
1
12 juni 2018 om 21:50
Ja, dat is wel een enorm verschil inderdaad. Ik ben benieuwd of ze Ajax ook kunnen verleiden met geld zoals dat volgens de geruchten bij Ziyech gelukt is.
 
fatooo
 
13
12 juni 2018 om 16:26
Is roma echt de enige die interesse heeft? Ik zou als Ajax zijnde dan wachten want roma wilt altijd voor Eem dubbeltje op de eerste rij zitten. Minimaal 35 miljoen exclusief bonussen zou ik zeggen! Zeker in deze markt.
 
Sirius
 
4
12 juni 2018 om 17:16
Ik denk dat de meeste clubs wachten tot het WK is afgelopen. Roma hoopt hem denk ik daarvoor al binnen te hebben zodat ze niet hoeven te concurreren met grotere clubs mits hij een heel goed WK speelt.
 
kingbolo
 
0
12 juni 2018 om 18:49
Max 38 miljoen een dubbeltje op de eerste rij noemen vind ik wel grapppg. Ik schat ook zo in dat andere clubs nog even wachten voordat ze in actie komen
 
patrickstern
 
2
12 juni 2018 om 18:55
Dubbeltje op de eerste rij en dan net de transfer voor kluivertje voor in mijn ogen een giga bod afgerond ??
 
Marc Juventus
 
1
12 juni 2018 om 21:52
Daarbij was de prijs voor Strootman destijds toch ook niet abnormaal laag. Karsdorp viel ook wel mee. Roma is geen PL club, maar ze proberen ook niet spelers te halen voor een schijntje van wat ze echt waard zijn.
 
NL_Modric
 
11
12 juni 2018 om 16:29
Gewoon doen. Ik gun hem de transfer wel. Die heeft al behoorlijk wat gezeik gehad hier en nog onterecht ook. Geweldige voetballer die Ziyech, een echte liefhebber en tegen iedereen direct en duidelijk.
 
C_H_A
 
7
12 juni 2018 om 16:35
45mil exclusief bonussen. Zo niet zoek je maar iemand anders of wacht je het wk af.
 
DamienAbbenhuis
 
6
12 juni 2018 om 16:43
Dan scheurt ie zijn kruisband af en blijft die in Amsterdam een jaar op de tribune, altijd ja zeggen tegen 40 miljoen als het niet de beste speler is die er rond loopt
 
sprokkie
 
12
12 juni 2018 om 17:57
Maar dat is het hem nou juist, het is wel de beste speler die in Amsterdam rondloopt.
 
alfonsekcei
 
1
12 juni 2018 om 18:08
Haha maar het is wel de beste speler dus moeten ze hem pas na het WK gaan verkopen. Als je goed speelt kun je hem voor veel meer verkopen.
 
Sirius
 
5
12 juni 2018 om 17:18
Ziyech wil je niet nog een jaar in Amsterdam hebben. Als Ajax een transfer 'blokkeert', zal hij uiterst ontevreden zijn en dan heb je aan Ziyech absoluut geen makkelijke jongen.
 
BJP79
 
2
12 juni 2018 om 17:32
Lekker belangrijk het is geen koopjesmarkt. Minimaal 45 miljoen vast en in 1x betalen anders komt er wel iemand anders langs
 
Furrr
 
12
12 juni 2018 om 17:38
Grote mond allemaal he die ajaxcieden. Kluivert kan er niks meer van, Ziyech moet zoveel kosten, maar ondertussen zijn de club en de supporters de r3den dat die jongens wegwillen. Maar dat gaat er bij jullie nooit in dan he.
 
Constant kante
 
3
12 juni 2018 om 19:19
Bjp79 "lekker belangrijk"??? Wat bedoel je? Ziyech na alles wat er gebeurd is afgelopen seizoen nog een jaartje in Amsterdam spelen? Welnee man, ondenkbaar. Hakim gaat weg bij Ajax, zoveel is wel zeker. Voor welk bedrag? We zullen zien. 'die 45 miljoen zie ik niet gebeuren. Tenzij Marokko echt de finale haalt en Brazilië verslaat met Ziyech in de hoofdrol. Dán zou het kunnen, inderdaad. Anders niet.
 
DamienAbbenhuis
 
1
13 juni 2018 om 00:35
Mooi samengevat!!
 
cliche
 
11
12 juni 2018 om 16:39
Geweldig, Ajax en Ziyech moeten het meteen doen. Mooie bedragen voor beide.
 
BJP79
 
1
12 juni 2018 om 17:33
Te laag voor de beste speler van de ED. Gewoon 45 miljoen vast
 
bremovic
 
3
12 juni 2018 om 17:05
Snap nog steeds niet waarom ze de optie voor nog 1 jaar niet hebben gelicht in het contract van younes. Nu loopt hij voor niks de deur uit
 
Dutchgio
 
1
12 juni 2018 om 18:31
Dat kon alleen als hij veel wedstrijden zou spelen wat al niet meer lukte, een ook zijn salaris zou dan aanzienlijk omhoog gaan. Het zou Ajax met kosten als opleveren.
 
Scepticus38
 
0
12 juni 2018 om 17:18
Weer een Broodje Aap verhaal. Een club mag zonder toestemming van zijn huidige werkgever niet eens praten met speler, laat staan een contract met hem afsluiten. De bron is volgens mij een fanmagazine en die moet je meestal niet al te serieus nemen. Bovendien heeft Zyech zelf aangegeven zijn keuze pas na het WK te maken. Dat is ook logisch, als hij goed speelt zullen de keuzemogelijkheden alleen maar toenemen. Ik heb eerlijk gezegd ook niet echt het idee dat Italie het land van zijn grootste voorkeur is.
 
Furrr
 
5
12 juni 2018 om 17:39
Ja, of Ajax heeft gewoon al toestemming gegeven.
 
Scepticus38
 
0
12 juni 2018 om 17:56
@furrr Je schrijft: "ja, of Ajax heeft gewoon al toestemming gegeven" In het bericht staat dat Roma een bod heeft neergelegd, terwijl er al een contract zou zijn afgesloten speler. Een beetje vreemde volgorde lijkt mij. Bovendien is Zyech in voorbereiding op het WK. Ook een beetje vreemd moment om te onderhandelen, lijkt mij.
 
sprokkie
 
1
12 juni 2018 om 18:00
Het staat er inderdaad een beetje vaag, maar ik vind 'is rond met' niet hetzelfde als een contract afgesloten. Het kan natuurlijk best dat Ajax Zyech de ruimte heeft gelaten om met As te onderhandelen wanneer zij zelf ook met hen om de tafel zitten.
 
Scepticus38
 
0
12 juni 2018 om 19:23
@sprokkie Je schrijft: "het staat er inderdaad een beetje vaag, maar ik vind `is rond met` niet hetzelfde als een contract afgesloten". Als je rond bent, heb je overeenstemming bereikt en is het contract afgesloten, met dien verstande dat de handtekeningen nog moeten worden gezet en de speler nog moet worden gekeurd. Het lijkt me heel erg sterk dat het al zover is en bovendien komt het bericht van een aan AS Roma gelieerde bron, wat het er in de meeste gevallen ook niet betrouwbaarder op maakt. De normale gang van zaken is dat de verkopende club de kopende club pas toestemming geeft om met een speler te praten als er overeenstemming of nagenoeg overeenstemming is bereikt. En dat lijkt me ook niet meer dan logisch omdat je niets aan een speler hebt die gefrustreerd is omdat hij overeenstemming heeft bereikt met een nieuwe club en die overgang niet doorgaat om de clubs er niet uitkomen. Dat risico gaat Ajax echt niet nemen. Dat Roma interesse in Zyech heeft en een bod bij Ajax heeft neergelegd, vind ik nog wel aannemelijk maar dat er al overeenstemming is tussen Roma en Zyech lijkt me heel erg onlogisch. Vooral omdat Zyech zelf heeft aangegeven dat hij pas na het WK een keuze wil maken. En ook dat lijkt me logisch omdat hij dan veel meer keuzemogelijkheden heeft en er mogelijk ook financieel veel wijzer van wordt door nog even te wachten. Dit bericht heeft in mijn optiek dan ok alle kenmerken van een Broodje Aap verhaal. En dat Roma een bod zou hebben gedaan van 30 tot 32 miljoen maakt het er natuurlijk ook niet geloofwaardiger op. Dat duidt op twijfel. Als je een huis wil kopen, hoef je ook niet bij een makelaar aan te komen met de mededeling dat je 200 tot 250 duizend voor zijn woning over hebt. Die zal een exact bedrag willen horen.
 
Constant kante
 
1
12 juni 2018 om 19:23
Scepticus Formeel mag een speler inderdaad pas door andere clubs worden benaderd binnen de laatste zes maanden voor het einde van het contract of, als clubs voor die tijd willen onderhandelen, met toestemming van de verkopende club. Maar, zoals je ook niet door rood mag rijden, maar er mensen zijn die dat toch doen, zo zijn er dus ook altijd clubs die spelers ondanks het voorgaande toch benaderen. Ajax doet dat ook. Alleen maken de meeste clubs daar nooit een punt of probleem van. Waarom zouden ze? Daarnaast is het, als je erover nadenkt, ook niet zo heel raar om eerst met de spelers overeenstemming te bereiken. Als dat namelijk niet lukt, waarom dan al die moeite doen om er met de club uit te geraken? Dus wil je eerst je speler binnen hebben. Logisch.
 
Constant kante
 
0
12 juni 2018 om 19:27
Scepticus "als je rond bent, heb je overeenstemming bereikt en is het contract afgesloten, met dien verstande dat de handtekeningen nog moeten worden gezet en de speler nog moet worden gekeurd" Dit klopt niet helemaal. Het is wel juist dat als je overeenstemming hebt bereikt (wat dus inhoud dat je op alle relevante punten het volledig eens met elkaar bent geworden) dan alleen de medische keuring (voor zover die afgesproken is) nog in de weg staat, maar dat in beginsel met overeenstemming ook daadwerkelijk juridisch sprake is van een bindende overeenkomst. Daarvoor is namelijk die `handtekening` niet meer vereist. Overeenkomsten komen naar Nederlands recht namelijk tot stand door aanbod én de daarmee corresponderende verklaring en niet door de handtekening te zetten. "De normale gang van zaken is dat de verkopende club de kopende club pas toestemming geeft om met een speler te praten als er overeenstemming of nagenoeg overeenstemming is bereikt. En dat lijkt me ook niet meer dan logisch omdat je niets aan een speler hebt die gefrustreerd is omdat hij overeenstemming heeft bereikt met een nieuwe club en die overgang niet doorgaat om de clubs er niet uitkomen. Dat risico gaat Ajax echt niet nemen." Jii bekijkt het puur vanaf Ajax'zijde. Er is ook een andere kant aan dit verhaal. Die vindt het logisch dat je eerst de speler binnen hengelt, anders kun je verder alle moeite tijd en energie besparen en andere spelers benaderen. Vandaar dus ook dat spelers, ondanks de regels, gewoon achter de rug van verkopende spelers om benaderd worden. Want clubs laten zich natuurlijk niet weerhouden. En vaak laten ze dan niet clubbestuurders maar zaakwaarnemers en intermediars opdraven die de interesse bij de speler peilen. Dat probeert men dan geheim te houden, maar als dat niet lukt kan de club dan altijd en met droge ogen beweren dat 'niemand van de club met de speler gesproken heeft'. Want dã¡t is dan gewoon nog waar ook! Los hiervan ben ik het wel met je eens dat dit waarschijnlijk broodje Aap is. Vind de bron niet geloofwaardig. Maar dat er al contact is geweest tussen speler en club, dat is wel helder ja.
 
DamienAbbenhuis
 
0
13 juni 2018 om 00:37
Tegenwoordig geeft ziyech orders aan zaakwaarnemer en die regelt alles en laat Ziyech in grote lijnen weten hoe het staat omdat hij zich aan t voor bereiden is op t wk
 
Prologic
 
0
12 juni 2018 om 17:33
Lekker verkopen. Dan heb je zo'n 45/50 miljoen bij elkaar geharkt. en heb je de hele zomer om waardige opvolgers te vinden.
 
Prologic
 
0
13 juni 2018 om 09:57
Nee, daarom zeg ik: hoe eerder je `m verkoopt voor een bedrag als dit, hoe meer tijd je hebt om een vervanger te vinden die het niveau kan evenaren.
 
sebasjuh
 
1
12 juni 2018 om 17:36
Gewoon zeggen 35 miljoen met een doorverkoop clausule van 30% dan kunnen ze Ziyech overnemen. Zelf zit Roma ook altijd hoog in de boom en het is geen uitverkoop bij Ajax. Zie maar eens zo’n speler voor 35 miljoen ergens op te halen
 
Furrr
 
0
12 juni 2018 om 17:39
Wat kost Tadic?
 
Dutchgio
 
0
12 juni 2018 om 18:33
15-20 miljoen. Iets minder creatief en al wat ouder.
 
DamienAbbenhuis
 
0
13 juni 2018 om 00:39
Is een zekerheid, zal niet snel verzaken, neemt het team door leeftijd op sleeptouw, ik zie geen minpunten behalve dat hij misschien iets blessuregevoeliger is