Italiaanse media lovend over 'oppermachtige' Matthijs de Ligt
Woensdag, 2 oktober 2019 om 07:24

Juventus won dinsdagavond in eigen stadion met 3-0 van Bayer Leverkusen. Matthijs de Ligt speelde aan de zijde van la Vecchia Signora negentig minuten mee en liet een goede indruk achter. In navolging van Juventus-trainer Maurizio Sarri zijn ook de Italiaanse media positief over het optreden van de twintigjarige verdediger.

La Gazzetta dello Sport noemt De Ligt 'top' in het commentaar na de wedstrijd. "In de negentigste minuut vroeg Wojciech Szczesny aan de fans achter het doel om De Ligt toe te zingen, na zijn tweede excellente wedstrijd op rij. Het stadion sputterde niet tegen, ook omdat er in de eerste- en tweede helft al geregeld geapplaudisseerd werd voor de blonde verdediger. Men voelt het verlangen om de geweldige verdediger die afgelopen zomer gehaald is te zien", zo schrijft de roze sportkrant op lovende wijze.

"MDL groeit zonder twijfel enorm snel. In fysiek opzicht was hij oppermachtig, zijn keuzes waren goed en tegen een bleu Bayer Leverkusen kwam hij geen moment in de problemen. De volgende stap: Romelu Lukaku", zo verwijst men naar de komende wedstrijd van Juventus tegen Internazionale. Ook Tuttosport schaart De Ligt onder de uitblinkers van de avond bij de Italiaanse topclub. "Een weelderige Gonzalo Higuaín, een excellente Juan Cuadrado, een De Ligt die steeds meer vertrouwen krijgt en een geweldige Miralem Pjanic: dit is een Juventus dat zich aan moeilijkheden weet aan te passen."

"Juventus verliest niet zijn geduld. Ze maken zich er niet druk over dat het geen vermakelijke wedstrijd is. In defensief opzicht waren ze superieur, het ziet er steeds meer solide uit", schrijft de krant. Goal deelt een 7 uit aan De Ligt; alleen Higuaín heeft met een 8 een hoger cijfer. De Italiaanse editie van FOX Sports ziet Juventus in defensief opzicht groeien en wijst naar de ontwikkeling van De Ligt. "Dat was niet per se een gegeven, na het vertrek van Andrea Barzagli en de blessure van Giorgio Chiellini. De Ligt ontwikkelt zich, hij vindt steeds meer zijn plaats en nadert zijn niveau van vorig jaar bij Ajax. Zijn prestatie moeten Sarri goed doen, want de oefenmeester oogde rustig op de persconferentie."

Meer nieuws
   
21:37
21:37
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: 'Het is een schande!'
0
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
2
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
27
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
11
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (55)

 
veldkampj
 
95
2 oktober 2019 om 07:51
Toch bijzonder hoe media werkt. In bovenstaand artikel een video van een prima sliding op de bal van de Ligt. Zat ik net even de samenvatting op nu.nl te kijken, daar pakken ze 1 momentje uit dat ie even geklopt werd en zijn tegenstander de bal over het doel tilt. De sliding zit er niet in. Lekkere beeldvorming weer.
 
FCG95
 
79
2 oktober 2019 om 08:22
Ik heb die samenvatting niet gezien, maar dat is toch vrij logisch? Ik bedoel, dit is geen kans, dus dan is het vaak niet de moeite waard om te laten zien, zeker niet als het echt een "kansen only' samenvatting is van 2 à 3 minuten. De andere actie is blijkbaar een schot. Een schot zit nou eenmaal vaker in een samenvatting dan een goede sliding. Dat is geen beeldvorming, dat is gewoon even de hoogtepunten opsommen.
 
veldkampj
 
20
2 oktober 2019 om 08:30
Op zich ben ik het met je eens, echter is er nogal een negatieve tendens rondom de Ligt omdat ie het tot op heden nog niet heel goed heeft gedaan. Hij lijkt zich nu wat meer te herpakken. Zelf ben ik van mening dat je dan best dat moment kan laten zien. Tuurlijk hoef je niet elke weggekopte bal of pass over 5 meter uit te lichten maar dit was gewoon een prima ingreep waar anders een grote mogelijkheid uit had kunnen ontstaan.
 
1908TILLIDIE
 
36
2 oktober 2019 om 10:00
In alle eerlijkheid, zo bijzonder is deze sliding toch niet? Het is een prima ingreep. Meer niet. Daarnaast heeft een samenvatting niet de taak om de beeldvorming van een speler de beïnvloeden, een samenvatting moet de kansen, goals, en verhoudingen op het veld laten zien.
 
RosselliniRa
 
10
2 oktober 2019 om 10:13
@ 1908TILLDIE, Ik had het niet beter kunnen omschrijven. Lijkt wel alsof mensen zelfs gefrustreerd raken wanneer een medium zoals nu.nl, dat nota bene in hun artikel bijzonder positief is, niet de hoogtepunten van 1 speler uitzicht. Ga anders naar YouTube, genoeg compilatie video's van de spelers die " trending" zijn.
 
buitenspelval
 
13
2 oktober 2019 om 10:25
@1908TILLIDIE. Nou, het zegt wel iets over de kwaliteit van een verdediger. Zo’n risicovolle sliding in de zestien moet helemaal kloppen, zo niet, dan ben je de schlemiel van de wedstrijd. De timing van het inzetten moet perfect zijn, dat moet in je zitten, de sliding moet technisch helemaal kloppen, je mag alleen maar de bal raken. Er komt ook een hoop zelfvertrouwen bij kijken. Dat is ook een kwaliteit. Onzekere verdedigers maken net dat kleine foutje waardoor ze eerder de verdediger meenemen. Verder geeft het ook aan dat de verdediger de baas is over zijn man en autoriteit uitstraalt. Je ziet de tegenstander ietwat angstig opspringen voor de perfecte inzet van de Ligt. Over of zo’n ingreep wel of niet in een samenvatting thuis hoort: dat ligt eraan. Je kunt het erin opnemen als voorbeeld om aan te halen, dat er één ploeg is die oppermachtig was in de wedstrijd. Daarnaast ligt het er natuurlijk ook een beetje asn, voor wie de samenvatting in elkaar is geknutseld. Is je doelgroep zoals nu Nederlanders, dan is het relevant om de ontwikkeling van een talent in het buitenland te beschouwen en zo’n sliding als typerend voor zijn wedstrijd in de samenvatting mee te nemen. Dat het de beeldvorming beïnvloed, dat is niet het belangrijkste. Elke samenvatting doet dat min of meer. Beeldvorming lojkt me in deze vooral bijvangst, bedoeld of onbedoeld.
 
Gnabry27
 
28
2 oktober 2019 om 08:24
Dat is geen beeldvorming. Dat is gewoon de realiteit. Je bent gewoon niet oppermachtig wanneer je 1 goede sliding maakt en je directe tegenstander in kanspositie komt door slecht te verdedigen. Dat andere de media weer een campagne maakt over ‘het beest’, ‘de allerbeste’, ‘de allergrootste’ na 1 goede sliding kan je een ander mediabureau die dat niet laat zien, niet kwalijk nemen. Laten we de eerst komende 3 maanden gewoon niks van de Ligt publiceren, dan kan hij zich gewoon rustig ontwikkelen tot een stabiele verderdiger. Daar heeft denk ik iedereen baat bij in tegenstelling tot moord en brand te schreeuwen na 1 goede pass.
 
Super-turk1
 
2
2 oktober 2019 om 09:09
Wat aardig van sczeney!!
 
staanplaats
 
14
2 oktober 2019 om 08:40
@veldkampj, even daarvoor werd hij gepoort bij een mooie aanval van Leverkusen. Zat er zeker ook niet in ??
 
tripleDouble
 
6
2 oktober 2019 om 10:45
Die sliding is eerlijk gezegd ook totaal niet relevant voor een samenvatting waarin het allang 3-0 staat?
 
son_goku
 
29
2 oktober 2019 om 07:56
Mdl is ook gewoon een beest. Die jongen gaat er wel komen. Wat een top verdediging heeft Nederland tegenwoordig. Just wow
 
buitenspelval
 
34
2 oktober 2019 om 08:59
Matthijs de Ligt afkorten maar MDL in dr media; persoonlijk vind ik dat een verschrikking altijd, die onnodige afkortingen. Met zo als VVD voor van Dijk of RVP voor van Persie. MDL vind ik zelfs een toppunt van lelijkheid. Zoveel moeite kost het toch niet om zijn achternaam gewoon voluit te schrijven? On: die Italianen zien inderdaad steeds meer, hoe het beest in Matthijs de Ligt loskomt. Je ziet het zelfvertrouwen bij die jongen per wedstrijd onverstoorbaar groeien. Nog altijd maar net 20 ook. Als hij zo doorontwikkeld, dan gaat hij topverdedigers als Ramos, van Dijk of Chiellini naar de kroon steken. Heerlijk perpectief voor het Nederlands elftal ook de Ligt en van Dijk als centraal blok bij Oranje de komende jaren.
 
AcePluto
 
12
2 oktober 2019 om 09:10
Ieder zijn ding, persoonlijk vind ik dat mensen die hierom zaniken het overdrijven. Als iemand zijn naam wilt afkorten, let them be. Is gewoon de huidige generatie en zie het ook in Amerika gebeuren. Onder andere met Kevin Durant als “KD.” Je heb dan ook weer CR7 en zelfs een nuchtere jongen als Frenkie noemt zichzelf “FJ21.” MDL (geintje natuurlijk) acclimatiseert wel echt snel, het gaat hier dan niet om het verdedigen, want dat kan hij wel. Het gaat om het zone dekken en de manier waarop. Als hij zo door gaat wordt hij de beste verdediger die we in tijden hebben gezien.
 
buitenspelval
 
14
2 oktober 2019 om 09:24
@AcePluto (AP?). Hoezo zaniken? Ik geef toch enkel mijn persoonlijke mening over het gebruik van dat soort afkortingen in de media en hoe ik dat persoonlijk ervaar? Mag ik dat gewoon opmerken zonder dat jij daar over ‘zanikt’. Je moet ook goed lezen: ik heb het over de media, niet over son_goku’s gebruik van MDL. Ik vind het een verschrikking hoe de media ons afkortingen als MDL, VVD, FDJ, CR7, RVP opdringt. Als het vanuit de huidige genereratie zelf zou komen, dan denk ik ook: let it be, maar van die gekunstelde media-verzinsels, dat hoeft van mij niet zo. Als ik dat wil opmerken, dan doe ik dat. Dat jij dat als zaniken opvat, dan is dat aan jou.
 
AcePluto
 
3
2 oktober 2019 om 09:51
..... Ik bedoel het niet negatief. Denk dat dat wel duidelijk was hoe ik verder mijn zin in elkaar had gezet, Vooral bij het geintje natuurlijk. Maar als jij het wilt opvatten als iets persoonlijks, is dat aan jou. Ik vooral, bedoelde het dan weer in het algemeen klassement en geef er op één algemene manier antwoord op. Verder heb ik respect voor je mening zoals ik dat voor iedere andere poster op VZ heb. Jammer dat je het gelijk persoonlijk opvat. Excuses daarvoor, misschien moest ik wat duidelijker wezen, of een andere woord keuze gebruiken. Maar het was niet persoonlijk bedoeld. Ik weet dan ook dat jij het over de media heb, want dat staat er. Alleen zoals ik al aangaf, bedoelde ik het in het algemeen en gebruikte jouw post om erop te reageren. Laten we het maar nu weer hebben over De Ligt, ik denk dat de verwarring hiermee wel opgelost is.
 
buitenspelval
 
8
2 oktober 2019 om 10:05
Oké AcePluto, dan las in het inderdaad schijnbaar verkeerd. In dat geval van mij uit natuurlijk ook mijn excuses. De verwarring komt door je openingszin: “persoonlijk vind ik mensen die daar om zaniken overdrijven”. Het zo neerschrijven lijkt gelijk de toon te zetten als reactie op mijn post en oogt persoonlijker gericht en negatiever dan je blijkbaar bedoelt. Bedankt dat je het nog even nuanceert en verduikelijkt, dat het in algemene zin is bedoelt, dan is dat gelijk de wereld uit geholpen. ????
 
gloryUnited
 
1
2 oktober 2019 om 11:47
RvP is een engelse uitvindingen en is een speling op Mvp. Wat zeker voor van Persie gold toen hij floreerde bij Arsenal en bij United. Daarnaast is CR7 een merk. dus die afkorting is logisch. Of zei je vroeger ook Vroom en Dreesman in plaats van Vend?
 
Yeisoonnn
 
0
2 oktober 2019 om 12:03
We gebruiken voor zoveel dingen afkortingen. Zeg je ook tegen iemand die etc gebruikt; Zeg gewoon etcetera? Want tjaaa zo moeilijk is dat toch ook niet, zo kan je over elke afkorting wel wat zeggen. Dat je je eraan stoort okay, maar je brand toch gewoon een individu af omdat jij ergens niet tegen kan. Ik snap dan ook niet waarom AcePluto zijn excuses aan jou aanbied, want zoals hij terecht opmerkt loop je gewoon te zeiken. Je kan je dan wel zeggen dat het je met name uit de media stoort, maar je reactie was gewoon op een individu die MDL zijn naam afkorten. Dus die vlieger gaat waT mij betrefd niet op. Je stoort je dus blijkbaar eraan in het algemeen. Lieg je dus ook nog.
 
buitenspelval
 
1
2 oktober 2019 om 12:08
Was Vroom en Dreesman een goede voetballer dan? Ik zie de relevantie van de vergelijking tussen een warenhuis in ruste en een voetballer niet. Ook niet wat CR7 betreft. Dat CR7 heden ten dagen een merk is, dat snap ik ook wel. Bovendien kwam ik niet als eerste met dat voorbeeld van CR7. Of het eerst door media werd gelanceerd of door zijn management, dat weet ik niet zo zeker. Jij wel? En of RVP een speling is op MVP weet alleen de bedenker. Het is in Engeland ‘uitgevonden’ So what? Fijne dag nog.
 
buitenspelval
 
1
2 oktober 2019 om 12:26
@Yeisoonnn. Nee. Het is niet moeilijk om het gebruik van afkortingen in algemene zin te begrijpen, doe ik voor jou ergens voorkomen dat ik zoiets niet snap dan? Ik vind het echter persoonlijk verschrikkelijk lelijk (en niet storend), wanneer er in de media afkortingen worden gebruikt voor spelers. Mag ik dat schrijven? Wat is jouw probleem daarmee? Nee, uiteraard zeg ik dat niet over iemand, die etc gebruikt voor et cetetra? Waarom zou ik? Wat een vergelijking ook... Het slaat kant nog wal. Wat heeft de afkorting etc. in hemelsnaam te maken met mijn reactie over het gebruik van afkortingen voor spelersnamen? Als ik schrijf, dat de smaak van aardappels mij niet zo kan bekoren, zeg je dan ook dat ik zeik en dat het toch niet zo moeilijk is, omdat toffees wel lekker zijn? En waar ik een individu in jouw beleving afbrandt, ontgaat mij een beetje. Leg eens uit? Verder mag je het niet snappen waarom AcePluto zijn excuses aanbiedt, maar volgens mij geeft hij daar met meer fatsoen dan jij duidelijk de reden daar voor aan. En ik vice versa. Dat je het niet snapt is verder ook wel duidelijk. AcePluto merkt namelijk nergens op ‘dat ik gewoon loop te zeiken’. Dat legt hij ook netjes uit. Lees gewoon mijn en zijn post eens begrijpend, zoals je nu reageert slaat nergens op. Een fijne dag nog verder.
 
buitenspelval
 
0
2 oktober 2019 om 14:27
Wauw Yeissoonnn. Ik zag dat je er nog de volgende alinea er aan toegevoegd had. “Je kan je dan wel zeggen dat het je met name uit de media stoort, maar je reactie was gewoon op een individu die MDL zijn naam afkorten. Dus die vlieger gaat waT mij betrefd niet op. Je stoort je dus blijkbaar eraan in het algemeen. Lieg je dus ook nog” Mij ook nog eens betichten van liegen, omdat jij problemen hebt met begrijpend lezen? Het lijkt me toch meer dan duidelijk vanaf mijn eerste zinnen, dat ik het over de media en niet over ‘het indivdu’ son_goku? Echt, wat een treurige beschuldiging met een schrijver idem dito. Bah.
 
gloryUnited
 
0
2 oktober 2019 om 16:19
@buitenspelvalnee maar CR7 wordt pas gebruikt sinds het een merk is. Bij Man United noemde ze hem gewoon Cristiano Ronaldo of alleen Ronaldo. Ik denk dat zn management gefixt heeft. Over Rvp: vgm komt het uit de engelse media die hem zo noemde. Dus niet door een VZ lid die leuk denkt te zijn met MdL ofzo. Dat wilde ik onderscheiden
 
Yeisoonnn
 
0
2 oktober 2019 om 18:43
@buitenspelvalHaha nou ik had wel kunnen verwachtten dat je op je teentjes getrapt zou zijn. Heeft niks met begrijpend lezen te maken, of moet ik me nou beledigd voelen omdat je me beticht van het feit dat ik niet begrijpend kan lezen?? Shocking zeg.. Misschien moet je je eens focussen op je post, en dan zul je zien dat je initialen ook een afkorting zijn van je naam.. Stoor je je daar ook toevallig aan? Ohh wacht dat zijn volgens jou natuurlijk appels met peren vergelijken. Vanaf vandaag zal Matthijs de Ligt voor mij altijd MDL zijn. Dus beware in MDL topics, want je zult MDL vanaf nu in elk topic terug vinden. I’ll be wachting you. ??
 
buitenspelval
 
0
2 oktober 2019 om 18:52
@gloryUnited. Ik heb nooit verondersteld, dat RVP door een VZ-lid is bedacht of zo. En over CR7: die haalde AcePluto erbij. Denk ook dat je gelijk hebt met dat het door zijn management is bedacht.
 
buitenspelval
 
0
2 oktober 2019 om 19:01
@Yeissoonn. Voel ik mij op mijn teentje getrapt... Maak jezelf niet zo belangrijk joh. Ik vind het belachelijk dat je me beticht van liegen, maar verder stel je weinig voor me voor; niet meer dan een simpele internet-keyboard-hero, die de slimme jongen probeert uit te hangen maar daarin faliekant mislukt. Lach me dood met je ‘beware mij mij: ik zal de Ligt vanaf nu MDL gaan noemen’ man man, wat een zielig hoopje treurnis ben je. Pipo de clown met je: ”I’ll be watching you.” Weet joh, ga even iemand in je omgeving proberen te provoceren of je broertje pesten of zo. Ik heb wel wat beters te doen; je bent niet meer dan een irritante vlieg voor mij. Zielig, zieliger, het zieligst. En nu snel naar bed jochie.
 
FrDirk
 
69
2 oktober 2019 om 08:00
Het zou leuk zijn dit soort artikelen te kunnen lezen over andere Nederlanders in het buitenland. De wereld is groter dan Frenkie en Mathijs... Verder is het die jongen gegund. Zit een goeie kop op en talent heeft hij zat. Moet even zijn plek en draai vinden, maar ik vermoed dat het op termijn wel los zal lopen.
 
FCG95
 
36
2 oktober 2019 om 08:26
Precies. Ik wil hetzelfde soort artikelen ook wel over De Roon en Hateboer lezen. Dat zijn toch twee oranje kandidaten bij de huidige nummer drie van Italië. Of over De Vrij, hoor weinig over hem, behalve in de comments, waar ik hoor dat hij het prima doet.
 
Stefandefree
 
12
2 oktober 2019 om 10:28
De Vrij hoor je inderdaad bijzonder weinig over. Té weinig naar mijn mening. Die heeft zich in Italie echt tot een grote meneer ontwikkeld, maar er is vanuit Nederland maar heel weinig aandacht voor hem. Ik durf te betwijfelen of hij minder is dan De Ligt. Nu maar hopen dat deze godslastering onbestraft blijft....
 
Sulejmanii
 
1
2 oktober 2019 om 11:01
Het lijkt mij wel duidelijkere dat hij "minder" is, kijk waar De Ligt is op zijn leeftijd en waar De Vrij was op de leeftijd van Matthijs.
 
FCG95
 
8
2 oktober 2019 om 11:09
De Ligt heeft meer potentieel, maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat om het huidige niveau.
 
Stefandefree
 
6
2 oktober 2019 om 11:38
Fantastische graadmeter inderdaad om het huidige niveau te meten Sulejmanii....
 
gloryUnited
 
3
2 oktober 2019 om 11:51
@sulejmanii ah de klassieke fout. Dank voor het maken. Potentie is iets totaal anders dan huidige niveau. Het maakt geen reet uit hoe goed de Vrij was op zijn 19e. Het gaat om het niveau van nu aangezien ze nu vergeleken worden.
 
Downwards
 
8
2 oktober 2019 om 09:28
Is toch allemaal niet zo gek? 2 talenten van wereldtop niveau die in de wereldtop spelen is nu eenmaal meer interesse voor. Daarnaast ook net hun eerste jaar dus veel mensen zijn er nu nog in geïnteresseerd.
 
Linkerbaan
 
7
2 oktober 2019 om 09:47
Dit is ook gewoon logisch, maar tegenwoordig is het blijkbaar moeilijk ok logisch na te denken. Er zijn ook tal van dit soort artikelen over Virgil. Ik durf zelf te wedden dat ook veel van dit soort artikelen waren over Memphis in de tijd dat hij maar United ging. De Ligt en de Jong zijn nou eenmaal exceptionele talenten die we in Nederland zo lang niet gezien hebben, en staan dus ook garant voor clicks
 
DeRooney
 
4
2 oktober 2019 om 09:46
Ik lees genoeg over Van Dijk
 
TomGr
 
7
2 oktober 2019 om 08:03
Echt mooi om zien dat hij steeds beter speelt. Hoop dat hij dit doorzet en zich blijft verbeteren.
 
MarrieAanDeBal
 
5
2 oktober 2019 om 08:14
Heeft Sarri het toch goed gezien. Lekker rouleren met ze squad. Higuain was echt top. Veel mensen Sarri zien vervloeken voor de wedstrijd. Ik support Inter, hopelijk kunnen ze het laten zien tegen die Juve dit weekend
 
B__hol
 
9
2 oktober 2019 om 08:33
Zo bijzonder was die niet. Er was ook nul risico. Bayer was onmachtig en De Ligt kon lekker met z’n kont tegen de zestien aanhangen. De Ligt wordt zo hard ‘verkracht’ met deze speelstijl, niet normaal. Doet echt pijn aan m’n ogen om deze jongen, die totaal niet bij het Italiaanse voetbal past, te zien spelen bij Juve. Ronald Koeman zal zich ook zorgen maken, want het staat haaks op zijn spelopvatting.
 
SilverHaze
 
6
2 oktober 2019 om 08:47
Hij heeft het veel te makkelijk daar. Juve speelt echt schijtvoetbal, dus het enige wat hij hoeft te doen is een man uitschakelen en 100 geconcentreerd zijn. Je zag hem af en toe wat schijnbewegingen maken of middenvelders strak inspelen die daar totaal niet op zaten te wachten. Dan zie je het team kijken en zich afvragen waarom hij de bal niet gewoon naar voren peert... Ik maak me geen zorgen om de Ligt, maar je hebt wel gelijk, het doet pijn aan je ogen. Verder is het wel duidelijk dat Tah de veters van de Ligt nog niet mag strikken.
 
JuventusPuglia
 
0
2 oktober 2019 om 16:10
Jammer dat je onzin verkondigt, Sarri speelt juist aanvallend voetbal en hij is er pas net. Hij zij gister nog dat ze met zo een hoge lijn verdedigde wat die zelfs bij Ajax niet had deed.
 
SilverHaze
 
0
2 oktober 2019 om 16:39
Uiteraard is het nog te vroeg om conclusies te trekken over Sarri, maar ik mis zo de voetballende intentie bij de middenvelders. Ik kijk er gewoon niet graag naar en had de indruk dat De Ligt zich een beetje verveelde.
 
JuventusPuglia
 
0
2 oktober 2019 om 19:48
Ramsey en Rabiot worden rustig gebracht, Brengen beide veel voetbal. Ik ben ook klaar met dit middenveld hoor, Hoewel ik Khedira best prima vind voetballen op dit moment. Al kan ik niet wachten tot Rabiot en Ramsey basis staan of iig 1 van de 2
 
ElPhenomeno
 
11
2 oktober 2019 om 08:35
Voor mij ook des te meer se bevestiging dat ik Ten Hag tactisch veel sterker vind dan Bosz. Ze hebben vergelijkbaar materiaal, maar waar Ten Hag zich aan durft te passen is Bosz zo koppig als maar kan. Hoe kan je nou die Hradecky nou steeds laten opbouwen? Dat koste ons tegen Lokomotiv al een nederlaag en gisteren was het weer Comedy Capers. Bovendien werkte zijn 442 systeem met Demirbay hangend vanaf links terwijl dit een centrale middenvelder is n Havertz hangend vanaf rechts voor geen meter. Alario die te statisch is en compleet lam werd gelegd dooe De Ligt en Bonucci. Nu is het sowieso lastig als je met Bellarabi en Bailey 2 vleugelspelers mist, maar met Diaby en Paulinho had je 2 waardige alternatieven die geen kansen kregen. Want zo heel bijzonder speelde Juve niet eens. De Ligt vond ik de beste aan de kant van Juve. En sowieso snap ik de Juve fans niet waarom ze lopen te bashen op Higauin, want iedereen kan zien dat die over meer kwaliteit beschikt dan Mandzukic.
 
CommandPrompt
 
13
2 oktober 2019 om 09:06
@VZ Fix eens anno 2019 de app wat je aan het typen was als je even switcht naar een andere app. Deze app is zo onwijs achterhaald man. Ben zelf Android developer dus weet waarover ik praat. Niet alleen de werking maar ook de look and feel zijn nogal 2016. Was net dus een heel verhaal aan het typen. Druk je per ongeluk op de knop om een andere app te openen; weg verhaal. Gebruikersgemak boeit jullie weinig blijkbaar.
 
 
3
2 oktober 2019 om 09:12
Je kan van alles vinden of roepen maar hij ontwikkelt zich goed. Leert snel en past zich aan. Intelligente jongen die al populair is bij Juve. Reacties van de supporters zeggen alles. Hij krijgt het vertrouwen. Ik denk dat dit het kantelpunt is waarin hij zichzelf is geworden. Hij geeft ook aan dat hij zijn plek heeft binnen het team. Duidelijk heeft dat hem veel bezig gehouden logischerwijze en is dat ten koste van zijn spel gegaan. Zijn klasse kwam gisteren bovendrijven. Komt helemaal goed.
 
ShadyNG
 
3
2 oktober 2019 om 09:44
Het is te zien dat de Ligt beter speelde dan voorgaande wedstrijden, maar ik vind dit wel heel overdreven hoor. Heeft erg weinig te doen gehad gisteren. Ja, maakte een prima sliding, maar liet ook zijn mannetje uit zijn rug weglopen. Voor de rest weinig spectaculairs en vond hem niet beter staan te verdedigen dan Bonucci bijvoorbeeld (al doen de cijfers hierboven dat wel vermoeden). Zeer benieuwd hoe die het tegen Inter gaat doen; dat is wat mij betreft een betere meetlat dan een zwak Leverkusen dat weinig creëerde.
 
Juveitalia
 
0
2 oktober 2019 om 10:49
Dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat hij alleen voor geld heeft gekozen. Hij wordt gewoon heel goed geholpen en gemotiveerd door zijn teamgenoten.