Italiaanse pers en analisten Veronica vellen oordeel over optreden De Ligt
Woensdag, 18 september 2019 om 23:27

Matthijs de Ligt heeft een degelijke wedstrijd achter de rug voor Juventus tegen Atlético Madrid, zo luidt de conclusie van de pers in Italië en de analisten bij Veronica. De international van Oranje stond negentig minuten op het veld tijdens de 2-2 remise. Op veel fouten was hij niet te betrappen en dus wordt hij beoordeeld met voldoendes in de pers.

Van Calciomercato ontvangt De Ligt een zes voor zijn optreden. "We willen meer zien, maar het kan niet anders dan dat hij gaat groeien. De Ligt raakte opnieuw in de moeilijkheden, maar was goed in het lezen van situaties bij dodespelmomenten", concludeert men. Het Italiaanse Goal deelt een 6,5 uit. "Hij was scherp in zowel de dekking als de duels in de lucht. Bij zijn debuut voor Juventus in de Champions League kwam hij bovendrijven door met wijsheid te voetballen. Het was niet slecht, zeker niet als je bedenkt hoeveel rek er nog in hem zit."

Dick Advocaat, analist van Veronica, vindt dat De Ligt zijn rol voldoende heeft uitgevoerd. "Niet opvallend, maar niet slecht." Volgens René van der Gijp is de stopper 'helemaal niet de zekere Matthijs de Ligt' van Ajax en dat kan Advocaat zich 'goed voorstellen'. "Hij was aanvoerder en heel bepalend bij Ajax. Maar nu komt hij binnen bij een ploeg die ieder jaar kampioen wordt, wat bij Ajax nog niet het geval is. Hij voelt zich minder belangrijk dan bij Ajax. En hij staat op een andere positie, wat ik nog steeds niet zo begrijp."

Trainer Maurizio Sarri betreurt de wijze waarop Juventus een 0-2 voorsprong uit handen gaf in Madrid. "We speelden vanavond met de juiste wil en we lieten dingen zien die we ook op de training laten zien. Maar we moeten het probleem van standaardsituaties oplossen", doelt Sarri bij Sky Italia op het feit dat beide tegendoelpunten uit kopballen via standaardsituaties vielen. "Je wordt afgestraft als je in drie wedstrijden vier doelpunten uit dodespelsituaties incasseert."

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
12
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
1
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
12
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (64)

 
Arnavut1
 
33
18 september 2019 om 23:35
de Ligt heeft duidelijk nog tijd nodig. Hij komt er wel maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar Demiral. Ik denk niet dat hij het niet slechter zal doen dan de Ligt.
 
Sparta_Praag
 
89
18 september 2019 om 23:51
Datzelfde heb ik dus met De Vrij en Ake. Ik vind hen voorlopig ook nog (veel) beter dan De Ligt. Naast VVD is iedere CV goed maar Oranje zou met een centrum Ake-VVD echt nog een stap kunnen maken.
 
Para_20
 
127
19 september 2019 om 00:30
Maak je een grap?
 
Sparta_Praag
 
229
19 september 2019 om 00:37
Misschien moet je even je oogkleppen afdoen. De Vrij en Ake bewijzen zich al jarenlang in topcompetities, totaal misplaatst om te suggereren dat ik een grap maak
 
PirloTess
 
55
19 september 2019 om 03:47
Psst..pas op Sparta_Praag, je mag geen andere spelers beter vinden dan de Ligt en Frenkie ?? Daarnaast vind ik de vele artikelen over de meningen van analisten en de cijfers van kranten over de Ligt en Frenkie steeds irritanter worden. Dit deden we toch ook niet bij alle wedstrijden van Blind en de Vrij toen ze net in het buitenland waren? Ik snap wel dat het nu een andere tijd is maar laat die gasten lekker daar gewoon voetballen zonder iedere mening en cijfer direct te vermelden in een artikel.
 
bakkert
 
36
19 september 2019 om 07:16
Want de Vrij en Ake spelen altijd foutloos en fantastisch en verdienen het daarom om te spelen? De vrij heeft Lazio vorig jaar nog eigenhandig een cl plaats gekocht en heeft sowieso vaak zat ongelukkige momenten gehad. Extra quote van 14 maart dit jaar: De vrij leidt uitschakeling Inter en historisch succes Frankfurt in. Nee foutloze verdediger die de Vrij. Ake is 4 jaar ouder en heeft tot dit seizoen nooit aanspraak gehad op een plek boven de Ligt. Daarnaast doet Ake het redelijk dit seizoen, maar het is niet alsof hij er echt uitspringt. Maar goed de Ligt kan weinig goeds meer doen lijkt het opeens.
 
Dejan
 
39
19 september 2019 om 07:34
Wat een rare reactie is dit. Het Nederlands elftal draait op dit moment prima en heeft net in een ijzersterke wedstrijd met 2-4 bij Duitsland gewonnen. Waarom zou Koeman in hemelsnaam het centrale duo achterin nu gaan wijzigen? Dat zou werkelijk waar nergens op slaan.
 
BoW
 
12
19 september 2019 om 08:19
Waar zegt Sparta_Praag dat Ake en De Vrij nooit fouten maken? Of voor mij apart Virgil en Ramos? Hij vindt dat De Vrij en Ake beter op dit moment en dat vind ik niet zo’n gekke gedachten nu. De Vrij en Ake hebben het eigenlijk altijd wel goed gedaan in Oranje en bewezen zich inderdaad al jaren in top competities. Het is wat JoshTesselaar zegt: het lijkt wel of je niks negatiefs mag zeggen over De Ligt en De Jong. De hoeveelheid artikelen over elke scheet die ze laten is ook irritant.
 
bakkert
 
10
19 september 2019 om 08:33
Hij noemt Ake en de Vrij veel beter, maar waar is dat op gebaseerd? Zeker niet op vorig seizoen, dus op die 2 wedstrijden die hij nu gespeeld heeft? De Ligt speelt zeker nog niet top bij Juventus, maar dit is zijn 2e hele officiã£â«le wedstrijd en mensen als Sparta-Praag durven dan al te beweren dat de Ligt er geen reet van kan. Dat de Vrij en Ake veel beter zijn. lachwekkend! De fouten van de Vrij haal ik er bij om aan te geven dat hij zeker niet zo goed is als Sparta-Praag doet overkomen en zeker niet veel beter is dan de Ligt. Er zit tussen de Ligt en de Vrij kwalitatief geen verschil, alleen is er 1 pas 20 jaar. Logisch dus dat die altijd speelt bij NL, want daar zit meer talent in dan de Vrij ooit heeft gehad. Van Ake ben ik op zich wel fan, mag van mij zeker spelen i.p.v. blind op linksback en ik kijk veel van zijn wedstrijden, maar zo bijzonder speelt hij nog niet dit seizoen. Zeker niet slecht, maar het is gewoon redelijk. En nogmaals wat hebben de Vrij en Ake dan bewezen in de grote competities? Dat ze leuk mee doen, meer niet. Het zijn geen wereldtoppers qua verdedigen, zeker de Vrij niet. Iedereen ziet dat de Ligt een mega-talent is en hij doet niets onder voor de Vrij, daarom speelt de Ligt altijd in oranje.
 
KeyboardHeld
 
9
19 september 2019 om 09:00
Er is nergens gezegd dat de ligt er niks meer van kan. En door dit soort reacties lijk het idd alsof je geen kritiek mag hebben op Matthijs. Ik heb gister een deel van de wedstrijd gezien en kreeg vooral het idee dat de Ligt geen idee had wat hij aan het doen was of waar hij moest staan. Wel of niet aanvallen, wel of niet achter een bal aan. En daar telkens net de verkeerde keuze in maken. Ik kreeg er bijna medelijden van. Neemt niet weg dat hij bij Ajax potentie liet zien. Maar we leven in nu, niet het verleden, niet de toekomst. En nu ziet het er niet uit. Dat mag gezegd worden.
 
XAJAcfa
 
7
19 september 2019 om 09:01
@Sparta-Praag.... je maakt dus wel een grap?
 
Linkerbaan
 
7
19 september 2019 om 09:04
Maar in het Nederlands elftal ziet het er dus wel goed uit. Je bent gek als je zon sterk verdedigend duo gaat wisselen.
 
manodedios
 
10
19 september 2019 om 09:20
je kunt vanalles vinden maar de realiteit is dat Matthijs de Ligt de komende 15 jaar als eerste geselecteerd en opgesteld wordt voor oranje. Bewees zich niet in een topcompetitie maar al voor zijn twintigste wel in de Europese toernooien. Als hij de beste niet is dan zal hij dat worden en wie dat niet inziet mag het gerust zeggen, maar snapt er heel bar weinig van. Wen er maar aan, geen bondscoach niet Koeman en niet zijn opvolgers, zullen een andere CV kiezen dan Van Dijk en De Ligt. Als jullie er een ander willen zien moet je duimen voor een schorsing of blessure.
 
maurootje
 
5
19 september 2019 om 09:43
@manodesios, onzin, als komende jaar(en) niks laat zien, staat hij er gewoon naast, dat weet je zelf ook wel
 
DeSteek77
 
3
19 september 2019 om 10:59
Je mag best kritiek op spelers hebben, maar je komt met niet één argument dat staat. De Ligt heeft aanpassingsproblemen door de positie waar hij nu staat en het speltype dat Juve speelt t.o.v. Ajax. Vind jij dat vreemd? Koeman zal wel een onbenul zijn, iemand die veel minder verstand van voetbal heeft dan jij. Kan niet anders aangezien de Vrij en Ake volgens jou (veel) beter dan de Ligt zijn. Waarom koopt geen enkele Europese topclub (en dan heb ik het over de absolute top) één van deze twee verdedigers? Ze zullen wel oogkleppen ophebben hè?het mooie is dat er zoveel mensen jou een duimpje geven, want ook zij zien het allemaal beter dan Koeman, Juventus etc. En waarom? Je kunt niet objectief zijn wanneer je voor Ajax bent en het een (ex-) Ajacied betreft. Als je hem dan oogklept, dan vinden sommige lezers dat mooi om te zien. Maar steekhoudende argumenten, ho maar. Misschien is Hazard ook wel een prutser eerste klas, want die bakt er tot nu toe ook niets van in Madrid. Die zou ik in het Belgisch nationale elftal ook maar snel vervangen.het is overigens jouw goed recht om de Vrij en Ake (veel) beter te vinden dan de Ligt. Daar hoor je mij niet over, want dat is een mening. Maar zeg dan niet tegen een Ajaxfan dat hij zijn oogkleppen af moet doen wanneer hij het grootste Europese voetbaltalent onder 21 jaar een betere verdediger vind.
 
DylanVan Herpen
 
1
19 september 2019 om 11:55
Als de ligt straks op de bank komt bij juve dan gaat hij ook in het nationale elftal banken hkkry
 
triometMSN
 
73
18 september 2019 om 23:36
Bij allebei de goals stond De Ligt als een kleuter te staren. Dit kan nooit goed voor zijn zelfvertrouwen zijn. Hij zal wel op links misbruikt worden omdat hij nog iets met zijn linkerbeen kan.
 
Klysmakaboute
 
96
18 september 2019 om 23:46
In slow motion lijkt dat misschien op staren maar dan spreken we dan ook van tienden van secondes. Dat kan er knullig uitzien maar het geeft ook een vertekend beeld. Bij beide goals valt De Ligt niks kwalijk te nemen. Sarri speelt met zoneverdediging en bij beide goals was De Ligt niet in de buurt van de goalmakers, andere Juve spelers wel.
 
RosselliniRa
 
34
18 september 2019 om 23:55
Viel het jou ook niet opdat hij bij beide goals zelfs helemaal niemand stond te dekken? Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Want voor bij het 2e doelpunt gingen er Van atletico een kopduel aan tegen maar 1 van Juve. En Matthijs stond en keek ernaar
 
Klysmakaboute
 
75
19 september 2019 om 00:07
Dat krijg je met zone-verdediging. Uiteindelijk kwam Danilo op het punt te staan waar de bal bij Herrera kwam. Het is natuurlijk heel erg hip om extra kritisch op De Ligt te zijn, maar dat mag positioneel natuurlijk nooit gebeuren. Danilo is de kleinste man in de defensie. Dat kan je of Sarri aanreken of de hele defensie van Juventus. Bovendien springt er bij die 1e goal niemand. Iedereen keek ernaar, ook de geprezen Bonucci.
 
dendenchofu
 
9
19 september 2019 om 00:40
De Ligt is ook onderdeel van de gehele defense van Juventus! Bonucci ook erg slecht bij de 2e goal hoor
 
DRL80
 
9
19 september 2019 om 00:56
Het ging hem er om, lijkt me, dat niet alleen De Ligt er dan uitgelicht word.
 
vulpix
 
2
19 september 2019 om 07:43
Viel me idd wel op ja dat hij er maar een beetje tussen staat. Ik snap ook niet dat je hem met zn cholcoladebeen op links zet hoor maargoed..
 
Titaantje
 
33
19 september 2019 om 00:20
Mijn perspectief bij de tweede goal was toch vooral dat De Ligt, als enige Juve speler, tenminste nog probeerde bij die bal te komen, ondanks dat hij er best ver vanaf stond. De rest zou eerder het "stond erbij en keek er naar" predikaat moeten krijgen.
 
AjaxxxLove
 
6
19 september 2019 om 06:40
Moet bij dan vooraf kunnen ruiken waar ze de bal gaan plaatsen? Hij staat op zijn plek bij de zoneverdediging, maar daar komt die bal toch helemaal niet? Ik snap dat sommigen graag hem de schuld in de schoenen schuiven, maar hier treft hij geen enkele blaam.
 
capitanojuve
 
10
19 september 2019 om 07:05
Wat een onzin,, bij beide doelpunten was het niet zijn man.. voor de rest van de wedstrijd dekte hij goed door en ruimde veel op, rustiger dan Bonucci.. maar de media prijst liever elke scheet van Frenkie en zoekt naar een fout van de Ligt
 
Dejan
 
6
19 september 2019 om 07:30
Dat zal best, maar hij is verre van schuldig aan deze goals.
 
Arnout108
 
9
18 september 2019 om 23:40
Er zit in ieder geval een stijgende lijn in. Nu hopen dat hij de tijd krijgt om die lijn door te zetten tot het eind van het seizoen.
 
ArthurMasuaku
 
16
18 september 2019 om 23:42
Ik vind dat De Ligt iets meer moet kijken waar die de bal naar uitverdedigt. Hij speelt ze zo bij de tegenstander in de voeten of tegen Bonucci zijn arm aan wat gewoon een strafschop had kunnen zijn. Hij heeft nog veel te leren maar heb er het volle vertrouwen in dat die daar gewoon slaagt.
 
 
14
18 september 2019 om 23:53
Of Bonucci houdt, als ervaren verdediger, gewoon lekker zijn armen wat meer langs zijn lichaam! Zo'n bal had iedereen kunnen geven tijdens het uitverdedigen...
 
Regulator
 
12
18 september 2019 om 23:44
Ik vond hem vrij onzeker en rusteloos vanavond overkomen, duidelijk te zien dat hij nog moet wennen. Bij de eerste goal had ik een beetje het gevoel dat hij niet echt een idee had waar hij moest staan en wat hij moest doen. Verdedigen is gelukkig een vak waar je ervaring nodig hebt en die gaat hij zeker in Italie krijgen, daarom denk ik dat we over enkele maanden een hele andere Mathijs zullen zien.
 
AjaxBaggio
 
6
18 september 2019 om 23:44
Tja, over zijn voetballende kwaliteiten kan ik niet oordelen. Want echt heel veel heeft hij vandaag niet te doen gehad.maar ik vind De Ligt vooral erg onzeker ogen. Bij Ajax was het een echte leider. Nu meer een klein jongetje die nog zoekende is ofzo.
 
Klysmakaboute
 
16
18 september 2019 om 23:49
20 jaar. Nieuw. Bonucci staat (terecht) hoger in de pikorde. De Ligt moet zich schikken in een kleinere rol. Zo raar is dat niet. Het is pas veel raarder om te denken dat De Ligt wel even de lijnen uitzet bij Juve.
 
Veroordeeld
 
11
18 september 2019 om 23:44
Dat de Ligt af en toe fout wordt opgesteld klopt wel, maar in de wedstrijden waarin hij wel op z`n positie werd opgesteld liet hij het vaker afweten dan niet. Hij is nog maar 20 maar ik zie wel enkele zaken zoals z`n handelingssnelheid van een vrachtwagen en het feit dat hij heel vaak niet durft in te grijpen bij gevaarlijke situaties die blessures kunnen veroorzaken. Beetje het compleet tegenovergestelde van een Carvalho, Puyol of Pepe. En ook het tegenovergestelde van Chiellini uiteraard. Het zal wel goed komen met de Ligt, maar ben vooralsnog niet gecharmeerd. Een paar tanden bijsteken en wat feller in de duels gaan helpt, zeker in de serie A. Zo heb je ook Ramos bijvoorbeeld die puur tactisch gezien een van de mindere topverdedigers was ter wereld, maar hij maakte dat goed door z`n felle ingrijpen, immense krachtinspanning bij duels en het feit dat hij nooit vies is van een smerige/agressieve tackle. Wie niet (perfect) kan verdedigen, moet vechten voor die bal, en dat kan Ramos als de beste!
 
Messi_Goat
 
22
18 september 2019 om 23:45
Gewoon prima pot van de Ligt. Niet opvallend maar hoeft ook niet als verdediger (wat overigens volgens iedereen wel moet als ik het zo lees). Verder wordt ik ook heel moe van dat gezeur om die Demiral. Alleen omdat die turks is of ben ik dan weer een racist? Maar goed zal wel aan mij liggen.
 
Yasemin
 
37
18 september 2019 om 23:49
Heeft niks met afkomst te maken, maar het feit dat hij ijzersterk speelde in de voorbereiding. Tevens ook stabiel met zijn interlands.
 
Veroordeeld
 
50
18 september 2019 om 23:52
Gezeur over Demiral? Ikzelf ben geen Turk maar een pure Hollander. Ik zie zelf ook wel dat hij veel verder is in z'n ontwikkeling dan de Ligt en dat hij een verdedigende stijl heeft van een serie A verdediger, no-nonsense en keihard in de tackles gaan. Dat soort verdedigers zijn bijna een must bij Italiaanse ploegen.
 
Shakur030
 
21
18 september 2019 om 23:56
Eens dat de Ligt best goed speelde. Wat je daarna zegt slaat eigenlijk nergens op. Dat is hetzelfde wanneer mensen nu gaan zeggen, dat jij de Ligt prima vond spelen omdat hij Nederlands is..
 
Lucaij
 
5
19 september 2019 om 00:30
Denk het ook wel een beetje. Arda Turan was ook ooit zogenaamd de nieuwe topspeler van Barca volgens sommige mensen. Natuurlijk gaan ze niet zomaar Demiral laten spelen als ze voor zoveel geld het grootste verdedigende talent van de wereld hebben gekocht.
 
Zerotroissix
 
30
18 september 2019 om 23:46
Bonucci-Demiral zou ik heel graag willen zien! De Ligt-Demiral is iets voor in de toekomst, er moet gewoon iemand met ervaring achterin staan tijdens belangerijke wedstrijden. Wellicht De Ligt-Demiral een optie als Juve tegen zwakkere ploegen in de competitie speelt?
 
Juveitalia
 
3
19 september 2019 om 00:20
Een betere pot als de voorgaande van de ligt. Wat ik minder goed vind bij hem is dat hij vaak de tegenstander niet dekt. En het uitverdedigen mag beter. Ik denk ( en hoop) dat hij steeds beter gaat worden en hopelijk snel, want er zijn weinig opties achterin na de blessure van chiellini.
 
Titaantje
 
9
19 september 2019 om 00:22
Ik vond hem er vaak verloren bijlopen als Atletico de bal had. Juve speelt op zonedekking en ik heb niet het idee dat De Ligt daar heel comfortabel mee is. Hij slenterde soms maar wat rond, en keek dan schichtig om zich heen. Het zag er onnatuurlijk en zonder zelfvertrouwen uit. Op echte fouten heb ik hem echter niet kunnen betrappen, dus dat is weer goed. De doelpunten waren niet zijn fout, het was raar dat op Matthijs werd ingezoomd na die tweede goal want hij stond er ver vanaf en probeerde als een van de weinigen nog wel om die bal te krijgen.
 
Le Papillon
 
3
19 september 2019 om 09:33
Jij zegt het wel goed. Ik lees hier berichten over dat De Ligt 'lucht aan het dekken' is en dat hij altijd van zijn man weg is. Laatst was er een uitgebereide analyse op Juve, die inderdaad pure zone speelt in een lijn van 4. Als ze terug worden gedrukt dan gaan ze zelfs 6 op een lijn spelen, waarbij de 4 achterin , dicht bij elkaar in de zone komen. Bonucci dekte 'evenveel' lucht als de Ligt, maar het is een hype om af te geven op de Ligt op het moment.
 
Jorinus
 
1
19 september 2019 om 10:01
Er wordt inderdaad zonaal gedekt. Die 4-mans lijn achterin wordt bepaald nu door Bonucci, en De Ligt is daarin slechts een volger in vooralsnog. Soms pakken de keuzes van Bonucci fout uit, zoals er bijvoorbeeld bij de 1-2 werd besloten om niet in te stappen voor buitenspel. Maar goed, dat zijn meer gokjes, dat kun je niemand aanrekenen. Hij deed zijn taken degelijk. Wat me wel opviel is dat De Ligt bij de opbouw een beetje wordt overgeslagen. Chiellini is normaal ook niet zo veel betrokken bij de opbouw, maar een aantal keer per match zie je hem soms nog eens opeens naar voren stuwen met bal. Dat doet De Ligt bij Oranje ook, maar dat soort mogelijkheden heeft hij bij Juve de afgelopen drie matches nog niet gekregen.
 
Kay-leevan Alphen
 
1
19 september 2019 om 04:56
De ligt is nog steeds qua zijn speelstijl naar de verkeerde club gegaan. Tuurlijk echt fysiek verdedigen leer je in Italië. Maar kom op het blijft daar nog steeds het oude Italiaanse spelletje. En die stijl past niet bij de ligt dat was bij ajax al duidelijk. Bayern of city, barca, psg, Madrid misschien zelfs atletico paste beter bij hem. Qua speelstijl dan
 
Nick Danninga
 
0
19 september 2019 om 07:09
En niet te vergeten qua spelplezier. Maar de toekomst zal wel uitwijzen of het een goede keuze was.
 
gattuso3
 
3
19 september 2019 om 07:37
@kay. En dan atletico noemen... als er een ploeg is die verdedigend speelt is het wel atletico.
 
Kay-leevan Alphen
 
0
19 september 2019 om 10:42
Ja en toch word daar anders verdedigd als in italie
 
gattuso3
 
0
21 september 2019 om 01:15
Hoe kom je erbij??? Het gaat om de spelopvatting...die is bij atletico, net als bij juve verdedigend.Verdedigen blijft gewoon verdedigen, is maar net hoe je het spel benaderd.Complete onzin verkoop je hier.Mocht je de serie a opzich zelf bedoelen, daar word meer gescoord als in Spanje, alleen de pl vallen meer goals.Dat verdedigende is al van even geleden.
 
Dejan
 
8
19 september 2019 om 07:29
De Ligt speelde een degelijke pot. Ik heb het idee dat hij steeds beter in zijn spel komt. Her en der zeker nog wat kleine foutjes, maar het is ook wennen op dit niveau. Geen van de goals viel hem verder aan te rekenen, dus dat is al een pluspunt. Vrij storend trouwens om hier te zien dat onder letterlijk elk artikel betreffende Juventus en De Ligt er een hele horde users van Turkse komaf is die constant moeten aangeven dat Demiral in de basis moet ten koste van De Ligt. We weten het nu wel hoor. Heeft weinig zin om continue dit punt te blijven maken. En ondanks dat ik zelf best wel gecharmeerd ben van Demiral, laten we nu ook niet doen alsof dit ineens op basis van 14-wedstrijdjes in de Serie A voor Sassuolo, een van de beste verdedigers ter wereld is.
 
MamiDemirci
 
1
20 september 2019 om 13:00
Vind ik niet helemaal fair. Het klopt dat Turkse leden graag hebben dat spelers van het nationale elftal spelen in hun respectievelijke teams. En dat ze dit melden, net als Nederlandse leden over Nederlandse spelers bij Europese clubs overigens. Bij veel van die berichten over Juve en De Ligt posten ook niet Turkse leden dat zij Demiral willen zien spelen. Niet vanwege zijn afkomst maar omdat hij veel potentie toont en ze dit willen zien.
 
Leicester
 
1
19 september 2019 om 07:44
De media is meedogenloos maar mensen vergeten dat hij heel laat in de voorbereiding aansloot bij Juventus, andere taal en cultuur moet gaan leren, is gaan samenwonen, andere werk cultuur. Dat speelt allemaal mee. Juventus geeft normaal geen 0-2 uit handen, wat me opvalt onder Sarri is hoe makkelijk Juventus doelpunten tegen krijgt.
 
ejturkeste
 
2
19 september 2019 om 07:53
Het is toch eigenlijk belachelijk dat iedere wedstrijd van zowel Frenkie als Mathijs nu uitgebreid wordt geanalyseerd? Die jongens liggen onder een gigantisch vergrootglas. Het is alsof mensen willen dat deze jongens falen. Waarom krijgen deze jongens niet wat rust aan hun hoofd, geef ze de tijd en ruimte en kijk over een half jaar hoe ze zich hebben gevormd. Het zou wat zijn als we dit bij iedere speler gaan doen, dan krijg je de sportblogs wel gevuld . Van mij hoeft het niet zo .
 
Z1gZ@g
 
3
19 september 2019 om 09:36
Dit was de eerste volledige wedstrijd die ik van de Ligt zag bij Juventus en heb extra op hem gelet, ook als er geen bal in de buurt was.paar dingen vielen me op: 1. Hij oogt ontzettend onzeker 2. Loopt er heel erg verloren bij en lijkt niet te weten wat hij het beste kan doen. 3. Als hij niet een tegenstander direct in de rug kan zitten heeft hij het moeilijk, met spelers met snelle voeten voor hem heeft hij heel veel moeite. 4. Als hij in de achtervolging moet oogt dat loeizwaar met lemen voeten 5. Hij wordt snel op het verkeerde been gezet 6. en als laatste wat sommigen al zagen bij Ajax, als hij keuzes moet maken komt hij meestal tussen het wal en het schip te staan. Hij kan niet snel beslissen. Zeker als de tegenstander meer dan 1 erg goede spits heeft komt hij in problemen. Als ik naar al deze dingen kijk, deel ik niet de mening van sommigen `het komt wel goed, moet gewoon wennen`
 
DeSteek77
 
2
19 september 2019 om 13:15
Dat zijn nogal wat tekortkomingen die jij daar in 90 minuten hebt ontdekt. Heb je ook positieve dingen ontdekt of heb jij alleen een zwarte hoed?
 
Z1gZ@g
 
1
19 september 2019 om 15:41
Nee, daarvoor was hij te weinig aan de bal...
 
ejturkeste
 
0
19 september 2019 om 13:28
Hoe lang heb je zelf nodig om je draai te vinden in een bedrijf voordat je er lekker werkt?
 
Z1gZ@g
 
1
19 september 2019 om 15:52
Je draai vinden of eigenlijk wel die vaardigheden blijken te hebben die gevraagd worden?dat zijn 2 heel verschillende dingen. Ik noem 6 punten op, de eerste 2 zouden op 'wennen' gegooid kunnen worden. De overige 4 niet, want die waren al eerder zichtbaar (voor wie gewoon een beetje kritisch durfde te kijken)
 
erro86
 
4
19 september 2019 om 09:57
Ik vind de ligt erg slecht in de opbouw oogt paniekerig,eerlijk gezegd vind ik hem overschat.heb liever een demiral in de basis.en wat had je nu emre can goed kunnen gebruiken tegen zo’n ploeg. Sarri gaat het nog moeilijk krijgen met zijn slechte keuzes.