Johan Derksen uiterst kritisch: 'Koeman moet zich diep en diep schamen'
Vrijdag, 20 september 2019 om 23:47

Mohamed Ihattaren speelde donderdagavond een ijzersterke wedstrijd namens PSV tegen Sporting Portugal. De zeventienjarige aanvallende middenvelder was in het met 3-2 gewonnen Europa League-duel goed voor twee assists. Johan Derksen is onder in de indruk van Ihattaren en noemt hem bij Veronica Inside het 'allergrootste talent van Nederland'.

"De ontwikkeling van die jongen gaat zo snel, ik vind hem nu al het allergrootste talent van Nederland. Steven Bergwijn speelt daardoor eigenlijk nauwelijks een rol, die is niet meer zo belangrijk als in het begin van de competitie. Deze jongen is echt de allerbeste", stelt Derksen. Valentijn Driessen pleitte ervoor dat bondscoach Ronald Koeman hem een plaats in de selectie voor het EK van 2020 moet beloven, zodat hij Oranje verkiest boven Marokko. Derksen vindt dat de KNVB ook alles op alles moet zetten om Ihattaren over te halen.

"Koeman moet zich diep en diep schamen. Hij heeft een zekere trots en een zekere luiheid bij dit soort dingen", zegt de analist. "Bij die familie moet je met een heel groot cadeau op de stoep staan 's ochtends, je moet daar zakendoen. Die mensen willen gepamperd worden, man. Vanuit Marokko komen er mensen over om die mensen te bespelen, maar Nederland hangt lui achterover en doet niks. Dit wordt echt een wereldspeler."

"Het is ongelofelijk dat een jongen van zeventien al zo bepalend is voor een elftal", gaat Derksen verder. Ihattaren was dit seizoen tot dusver in negen officiële wedstrijden goed voor vijf doelpunten en vijf assists. "En wat belangrijk is, de spelers geven 'm ook aan hem. Ik word met de week enthousiaster over PSV, want die hebben zulke goede aanvallers."

Meer nieuws
   
20:00
20:00
Live meepraten in LaLiga: FC Barcelona - Valencia
9
   
19:44
19:44
John van den Brom bereikt akkoord en wordt de nieuwe trainer van Vitesse
9
   
19:21
19:21
'PSV laat Lozano alweer vertrekken en neemt genoegen met klein verlies'
27
   
19:13
19:13
VI oppert naam als opvolger van Slot die Guardiola's mond deed openvallen
3
   
19:11
19:11
Salarisplafond in Premier League maakt eind aan onbeperkt budget van rijke clubs
21
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (82)

 
lfc11
 
71
20 september 2019 om 23:53
Natuurlijk een groot talent, maar het opportunisme viert zoals altijd hoogtij in het voetbal. Genoeg wereldtalenten die hem voor zijn gegaan met geweldige wedstrijden in het begin van hun profcarrière om vervolgens diep weg te zakken. Laat hem maar lekker onbevangen voetballen en ontwikkelen de komende jaren i.p.v. zich nu al zo druk te maken om voor welk land hij kiest. Laat hem sowieso lekker uitkomen voor het land waar hij zich goed bij voelt zonder gelijk verwijten te maken naar een bondscoach of voetbalbond.
 
Klasse
 
17
21 september 2019 om 08:12
Druk van oudere generaties duwen de laatste jaren veel Marokkaanse en Turkse spelers naar Turkije en Marokko. De meeste spelers hiervan zijn 13 in een dozijn spelers, bij Ihattaren en Ziyech ligt dat anders. Dit zijn jongens die bij uitstek het verschil kunnen maken in het Nederlands Elftal, de pareltjes. Marokkaanse creatieve voetballers zijn voorin heel sterk als zij worden ondersteund door de rest van het team. Dat team moet ervoor zorgen dat de creatievelingen kunnen presteren. Juist daarom moet Ihattaren voor NL kiezen, daar kan hij (net als bij PSV) in zijn kracht spelen. Dit kan naar mijn mening minder bij het Marokkaanse elftal, omdat er daar meer ego’s om hem heen lopen die meer voor zichzelf spelen. Dit zie je in het amateurvoetbal ook terug. Van een team met 11 spelers met een Marokkaanse roots win je als team vaak wel. Tref je een team met 2 enkel Marokkaanse pareltjes voorin die het verschil maken, ga je er vaak af. Zij hebben de klasse die autochtone Nederlanders minder vaak hebben. Ik hoop dat Ihattaren niet de fout maakt die Ziyech ook gemaakt heeft.
 
Kohaku
 
7
21 september 2019 om 10:55
Welke fout heeft Ziyech gemaakt? Je kiest toch met je hart voor het nationale elftal?
 
100% Meijer
 
5
21 september 2019 om 08:14
Ben het met je eens dat het allemaal wel heel opportunistisch is. Punt is dat men wel nu moet beslissen / acteren. Ik denk dat je best je best mag doen voor talenten, maar wij weten natuurlijk niet wat er wel en niet plaatsvindt.
 
Sparta_Praag
 
37
20 september 2019 om 23:54
Tja Johan heeft hier een punt. Koeman is gewoon een luie pad. Hij moet bij wijze van spreken voor de deur van Ihatarren gaan liggen en niet eerder wegggaan voordat die jongen voor Nederland gekozen heeft. Je kunt wel zeggen dat het vanuit die jongen zelf moet komen, maar als je dan soms hoort hoe weinig moeite de KNVB doet, ze even een hulptrainer of zelfs helemaal niemand sturen, kan ik best voorstellen dat de twijfel toeslaat. Koeman krijgt een vorstelijk salaris voor 10(?) wedstrijdjes per jaar, hij mag best even overdeven op zijn knietjes gaan om talenten als Ihatarren en ook Dest aan ons te binden. Hebben we met een beetje geluk 15 jaar plezier van
 
metaalverf
 
68
21 september 2019 om 00:33
Dus jij weet precies wat Koeman de hele dag uitvoert? Ik vind het wel bijzonder dat jij zegt dat Koeman op de knieën moet voor Ihatarren. Zou het niet eerder andersom moeten zijn? Hemel die talenten nou een keer niet zo op. Laat ze werken voor hun plek. Dit is precies waar het al die jaren mis is gegaan. Talenten pemperen.... Er lopen genoeg kleuters met talent rond, allemaal maar tot Nederlander maken?
 
Japie_Krekel
 
24
21 september 2019 om 00:42
@metaalverf Oranje speelt een handjevol interlands per jaar. hoezo zou Koeman dan zo een bizar druk bestaan hebben dat hij niet even langs een gozer rijd die een absolute versterking kan worden voor Oranje?
 
atleticofc
 
13
21 september 2019 om 06:55
En wie zegt dat hij hem niet al lang heeft gesproken. Daarnaast heeft hij alle jeugd teams van oranje doorlopen volgens mij, waardoor er sowieso met hem gepraat wordt. Laat die jongen gewoon zelf zijn keuze bepalen. En als hij voor Marokko kiest hoeft dat geen falen van de KNVB en Koeman te zijn, maar volgt hij wellicht gewoon zijn hart.
 
Japie_Krekel
 
77
20 september 2019 om 23:59
ik ben het wel eens met Derksen. altijd die cliches van je moet op je knieen kruipen om voor Oranje te spelen vind ik onzin. wil je prijzen pakken met Oranje heb je gewoon de beste voetballers nodig en als Itaharren daar de potentie voor heeft moet je gewoon even rijden langs die gozer, een bak koffie daar doen en zeggen dat je hem dolgraag wil selecteren. kleine moeite toch? wat doe je anders als bondscoach de hele dag?
 
juvedeef
 
16
21 september 2019 om 00:28
Het is en blijft een talent. Ik begrijp niet waarom hij meteen geselecteerd moet worden. Oranje speelt prima op dit moment. Waarom zouden we dan opeens afhankelijk moeten zijn van een 17 jarige jongen. Denk je niet dat Koeman allang bij hem langs is geweest? Als hij wilt prima. Anders moet hij gewoon voor Marokko spelen.
 
Japie_Krekel
 
33
21 september 2019 om 00:35
@juvedeef omdat we niet bijster veel creativiteit in het elftal hebben en deze Ihatarren heeft dat wel. als hij straks wel een wereldvoetballer word ben je hem misschien kwijt. die Marokaanse bond benadert die jongen wel om te laten zien dat ze vertrouwen in hem hebben. als wij dat vertrouwen dan niet laten zien snap ik dat je dan liever kiest voor een land die echt laat zien dat ze graag willen dat je voor hun uitkomt. kleine moeite toch voor Koeman om even bij die gozer langs te rijden? het is nou niet zo dat een bondscoach heel de dag druk bezig is
 
juvedeef
 
1
21 september 2019 om 11:10
Maar er lopen al gesprekken. Er is al vertrouwen in hem uitgesproken door die gesprekken. Enige reden dat Marokko hem wilt uitnodigen is om hem vast te binden aan zijn interlands. Ik ben er toch op tegen om zulke jonge gasten meteen al te moeten vastzetten door dit soort praktijken. Hij kan ook gewoon nog mislukken. Kan alle kanten op gaan.
 
Japie_Krekel
 
2
21 september 2019 om 12:40
@juvedeef ok, als die gesprekken dan maar wel via Koeman lopen en niet via een of andere coach uit Zeist die niemand kent
 
metaalverf
 
14
21 september 2019 om 00:35
@Japie, is dat niet het verschil tussen clubvoetbal en nationale elftallen? Je komt voor een land uit omdat je er trots op bent en daarna resultaten wil behalen. Niet andersom met een schijntrots.In NL-elftal zie ik toch het liefst spelers die zelf voor NL kiezen en niet maar prijzengeil zijn.
 
Japie_Krekel
 
16
21 september 2019 om 00:39
@metaalverf misschien had Zlatan liever ook voor een beter nationaal elftal uitgekomen als Zweden of Giggs voor een beter nationaal elftal als Wales maar als je er toevallig geboren bent en geen andere keuze hebt dan trek je automatisch dat nationale shirt aan. daarom vind ik het helemaal niet zo belangrijk of je met je klompen aan onder een Oranje dekbed gaat liggen s`avonds. ik wil gewoon een kwalitatief zo sterk mogelijk Oranje zien dat serieus kan meedoen op een groot eindtoernooi dus ik zou een toptalent als Itaharren meteen benaderen als bondscoach
 
metaalverf
 
11
21 september 2019 om 00:47
Tja, daar zullen we dan in mening van blijven verschillen. Ik vind het juist leuk dat je bij de nationale elftallen moet doen met wat je hebt. Ik snap dat de wereld verandert en dat er daardoor situatie ontstaan waarbij mensen keuzes moeten maken, maar naar mijn mening haalt het wel de charmes van EKs en WKs weg als je dan weer hoort dat een speler in Afrika geboren is een dan uitkomt bij een Europees (top)land.
 
Japie_Krekel
 
16
21 september 2019 om 00:56
@metaalverf dat laatste ben ik wel met je eens, ik hoef ook geen willekeurige Afrikaan in Oranje te zien maar als je net zoals Itaharren een Nederlandse achtergrond ook hebt vind ik het een ander verhaal. die jongen zal zeker affiniteit met Nederland hebben maar ook met Marokko. dat is geen makkelijke keuze dus ik kan begrijpen dat zo iemand dan kiest voor het land dat het meeste vertrouwen in hem toont
 
Janta
 
20
21 september 2019 om 01:31
Ach hier hebben we weer een hofnar fan die alles slikt wat Derksen te vertellen heeft.
 
Tien10
 
2
21 september 2019 om 07:35
Dat is zeker zo, als we ooit een keer een toernooi willen winnen zal de KNVB een wat actievere houding aan moeten nemen en mogelijk een cursus interculturele sensitiviteit. Maar, los van dat feit, zit Derksen 24/7 bij Koeman in zijn zak? Hij weet toch niet wat er wel en niet speelt tussen oranje en Ihattaren en co?
 
Schop1989
 
2
21 september 2019 om 08:11
Waarom? De eer van het spelen van je land bagatelliseert men op deze manier. Snel een keer oproepen ja, maar de keuze aan hem laten.
 
RinkSchippers
 
114
21 september 2019 om 00:00
Onvoorstelbaar wat een onzin . Spelen voor oranje is een eer , en niet met een kado op de stoep staan om jongens te smeken (die alles aan dit land te danken hebben *het zijn ook Nederlanders dus terecht*)Een jochie van 17 man , waar hebben we het over. Talenten komen en gaan, koeman moet zich schamen? Waarvoor in godsnaam
 
Japie_Krekel
 
44
21 september 2019 om 00:06
@rinkschippers even bij iemand langs rijden, vertrouwen in hem uitspreken en zeggen dat je hem graag bij Oranje wil hebben noem jij smeken? hoeveel moeite kost zoiets? wat doe je anders heel de dag als bondscoach? Goede Tijden Slechte Tijden kijken? je wil toch prijzen met Oranje pakken? dan zijn alle goede voetballers welkom. het is nou niet zo dat Oranje momenteel overloopt van de kwaliteit. ik zie deze gozer bv 10 keer liever dan een Promes
 
RinkSchippers
 
18
21 september 2019 om 00:13
Japie ik snap je punt , maar het is een kind van 17 , slaan we niet wat door nu? En als ie alsnog voor marroko kiest zet je de Knvb als bond ook zwak neer...
 
Japie_Krekel
 
13
21 september 2019 om 00:15
@rinkschippers als we echt gaan smeken wel, dat ben ik met je eens maar als Koeman even bij hem langs rijd en zegt dat hij hem een talentvolle speler vind waarin hij een goede speler voor Oranje ziet weg gelegd in de toekomst dan lijkt dat me niet veel moeite. zo een Ziyech had ook niet misstaan in Oranje maar Blind heeft toen niet eens even de moeite genomen om die jongen op zijn minst een belletje te geven
 
experia91
 
7
21 september 2019 om 00:18
'Zwak' klinkt nogal negatief in dit geval. Gewoon gegokt en verloren. Wat Japie zegt, gewoon even langs rijden en je vertrouwen in hem uitspreken.
 
Bereta
 
5
21 september 2019 om 00:26
Ja.. dat klinkt best wel een beetje als smeken.voor Oranje wordt je uitgenodigd. Uitverkoren is misschien zelfs een betere word. Je wordt in ieder geval niet even voor gevraagd.. en zeker niet bij je thuis na een kopje thee met je ouders. Overigens, prijzen pakken met Oranje vraagt om veel meer dan een heel goede team. Er komt van alles kijken en het allerbelangrijkste is waarschijnlijk dat je er echt voor gaat. Voor je land, voor Oranje met jongens om je heen die je vertrouwd. Als dat gevoel bij een jongen ontbreekt dan kan je wel rollend naar het huis van Ihattaren, zijn naam krijg je misschien op het shirt van Oranje, maar zijn hart niet.
 
metaalverf
 
2
21 september 2019 om 00:28
@Japie, en jij denk niet dat Koeman dat doet / al heeft gedaan?
 
Japie_Krekel
 
3
21 september 2019 om 00:31
@bereta wat als het Surinaamse elftal van een hoger niveau was? hadden spelers als Promes, Vilhena, Bergwijn, Van Dijk etc. dan voor Oranje gekozen? dat weet je ook niet en daarom vind ik dat helemaal niet zo relevant. ik zou Ihatarren om zijn kwaliteiten vandaag nog inruilen voor een De Rhoon of Promes. of zijn hart nou wel of niet voor de volle 100 procent bij Oranje ligt
 
Japie_Krekel
 
4
21 september 2019 om 00:32
@metaalverf dat durf ik niet te zeggen maar ik hoop het wel. Danny Blind bv vond het destijds teveel moeite om even langs Ziyech te rijden
 
metaalverf
 
8
21 september 2019 om 00:50
En toch mis ik Zyjech niet. Ik vind het onzin om hier mijn knvb lidmaatschap geld aan uit tree geven. Genoeg ander talent in Nederland.
 
MSN10
 
13
21 september 2019 om 00:55
Mensen snappen dat niet of willen dat niet snappen. Ik had precies hetzelfde gisteren gezegd na de wedstrijd tegen sporting. Zulke mensen moet je tijd geven, vertrouwen geven kom op man. Ik ben van Marokkaanse afkomst maar ik wil hem zo graag bij oranje hebben omdat dat zijn ontwikkeling heel goed zal doen, maar als de Knvb denkt ja doei waarom zou ik moeite doen ja is goed uiteindelijk zullen ze keer op keer spijt krijgen. De hele probleem is gewoon dat Marokkaan zijn en dan heb ik het zeker niet over racistisch of wat dan ook maar bij het woord Marokkaan komt automatisch het woord moeilijk jongen terwijl dat de grootste bullshit ever is. Je hebt dat overal dat een klein groep het verziekt voor de rest en bij ons is dat gewoon nog meer. Haal ihattaren gewoon binnen en mensen denken zo gemakkelijk. Ik geef Messi als voorbeeld dat Spanje hem ook wou en dan ga je toch geen mensen horen van waarom zou ik die moeite doen voor hem of talenten komen en gaan wat zo is, alleen als een talent zich al zo laat zien dan weet je gewoon dit is niet zomaar een talent die moet je gewoon binnen harken klaar.
 
Japie_Krekel
 
10
21 september 2019 om 00:59
@metaalverf nou, als ik zo een Promes zie spelen in Oranje dan mis ik Ziyech heel erg
 
Bereta
 
6
21 september 2019 om 01:20
@japie: snap je punt niet helemaal. Als Surinaamse elftal van hogere niveau was en Promes, Vilhena en Bergwijn liever voor Suriname hadden gespeeld dan was dat dikke prima. Graag zelfs! Want met spelers met een half assed insteek gaan we so nooit iets winnen met oranje. Jongens die zich geestelijk niet volledig kunnen opladen ( Bas Dost bijvoorbeeld) moet je so wie so niet bij oranje hebben. Het huidige team werkt zo goed, juist omdat jongens als Depay en De jong so ontzettend gemotiveerd zijn om voor Oranje te spelen. Dat spat er van af.Het zelfde geld voor deze jongen. Hij is goed genoeg voor oranje. Dat is niet de vraag. De vraag is wil hij echt voor Oranje spelen? Het antwoord op die vraag moet je eigenlijk niet proberen te beïnvloeden. Punt.
 
Japie_Krekel
 
2
21 september 2019 om 01:40
@bereta natuurlijk maar Depay heeft niet twee landen waar uit hij kan kiezen. Ihatarren zal heus wel veel binding hebben met Nederland maar zijn familie ziet hem misschien liever voor Marokko uitkomen omdat hun roots daar liggen. dat is geen gemakkelijke keuze voor een jongen van 17 jaar die nog niet eens volwassen is. als Koeman dan ziet dat de Marokkaanse bond hem al aan het benaderen is en vertrouwen in hem uitspreekt, waarom kan je dan niet even tegen die jongen zeggen dat je het ook een goede voetballer vind en dat je het mooi zou vinden als hij voor Oranje kiest omdat je een mogelijke toekomst voor hem ziet weg gelegd in het elftal als hij zich zo spectaculair blijft door ontwikkelen? zoiets kost hooguit een uurtje van Koeman zijn tijd en als die jongen echt een wereldspeler word kan dat dat juist iemand zijn die superbelangrijk voor Oranje gaat worden op de eindtoernooien. kijk hoe goed Frenkie De Jong nu is en die was op zijn 17e niet eens zo ver als Ihatarren nu is. wie weet dat deze jongen dat niveau ook kan gaan benaderen of zelfs beter word
 
Tien10
 
1
21 september 2019 om 07:41
@japie laten we blind en Koeman maar niet vergelijken, of misschien juist wel en dan tot de conclusie komen dat Koeman tot dusver laat zien dat hij zijn rol op dit moment beter uit voert dan Blind. We kunnen er dus ook wel op vertrouwen dat hij achter de schermen de juiste dingen doet toch?
 
Tien10
 
1
21 september 2019 om 07:42
@metaalverf Je mist Ziyech niet want er is genoeg ander talent in NL? Jij ziet liever Promes/Babel dan Ziyech op de flank in oranje?
 
Japie_Krekel
 
0
21 september 2019 om 12:41
@tien10 dat ben ik zeker met je eens. Blind had een matige selectie dat moet wel eerlijk gezegd worden maar Koeman is imo de veel betere bondscoach
 
Rugu
 
40
21 september 2019 om 00:19
"die alles aan dit land te danken hebben". Gaat wel een beetje ver toch? Alsof dat als ze ergens geboren zouden zijn, niet zouden bestaan. Daarbij stel je voor dat deze jongen nog 3 jaar in Nederland speelt en zijn contract binnenkort flink wordt opgewaardeerd naar bijvoorbeeld 800.000 per jaar. Over drie jaar zal hij dan dus 2,4 miljoen gaan verdienen. Draagt hij 1,2 miljoen belasting af, dan heeft hij zijn zogenaamde schuld naar Nederland toch wel afgelost? Komt nog bij dat hij een flink bedrag zal opleveren waar ook weer belasting betaald over zal worden. Wat misschien trouwens ook eens een goed idee is, en dit is een vraag waar wij zelf denk ik heel veel van kunnen leren. Misschien dat Derksen, als hij de lenigheid van geest heeft om hierover na te denken, zichzelf ook eens moet afvragen hoe het kan dat jongens die geboren en getogen zijn in Nederland zichzelf geen Nederlander voelen en liever voor Marokko spelen? Misschien is het eens tijd om te stoppen met dat gejank van "ze zijn ondankbaar" maar laten we nou eens kijken naar de aard van het probleem.
 
RinkSchippers
 
10
21 september 2019 om 00:26
Beetje makkelijk rugu. Als je ergens geboren bent maak je gebruik van alles wat land te bieden heeft (in dit geval Eindhoven) dat je over belasting begint is onzin (en je berekening klopt ook totaal niet) waarom zou je ergens geboren worden, gewoon een Nederlander zijn , jong oranje spelen , maar dan opeens in een ander land willen spelen? Waar komt die zogenaamde binding dan opeens vandaan? Omdat ze toevallig een paar keer op vakantie gaan ieder jaar? Die jongens in Duitsland (ozil klose ) en nog veel meer , die hadden gewoon een directe band met Duitsland.Dat je verder met geneuzel komt over waarom jongens zich geen nederlander voelen is ook lachwekkend (racisme kaart alert) die jongens voelen zich gewoon Nederlander hoor , en worden ook gewoon net zo goed behandeld als hun mede nederlander. Of krijgen ze strafpunten op school omdat ze niet 100% nederlander zijn? Dat gezeik altijd over "ik voel me geen nederlander" is echt niet meer realistisch te onderbouwen man. Het zal je verassen gezien mn naam maar ik ben 50% een turk , (heb ook een turkse naam) voordat je roept dat ik het niet snap
 
Rugu
 
31
21 september 2019 om 00:31
Precies, met die laatste zin sla je de spijker op z'n kop. Hoe kan het dat de voetballers met Turkse of Marokkaanse roots uit landen als België en Duitsland allemaal voor die landen kiezen en in Nederland niet. Dan gaat er dus in Nederland iets niet goed.
 
Koriander
 
4
21 september 2019 om 00:54
@rugu, maar in het zaalvoetbal hebben we heel veel Nederlandse Marokkanen die dolgraag voor Oranje spelen. Dus het ligt genuanceerder dan jij nu voor doet komen.
 
Rugu
 
6
21 september 2019 om 01:17
Ik stel niks, ik vraag mezelf iets. Dus hoe bedoel je "genuanceerder"? Natuurlijk zijn er duizenden die graag voor Marokko spelen net zoals er duizenden zijn die graag voor Nederland spelen. Maar nogmaals, jouw reactie doet verder helemaal niks af aan het punt wat ik maak.
 
Koriander
 
1
21 september 2019 om 03:17
@rugu, nee fout, jij zegt: "hoe kan het dat de voetballers met Turkse of Marokkaanse roots uit landen als België en Duitsland allemaal voor die landen kiezen en in Nederland niet". Wat nou allemaal? Sahin was een groot talent in Duitsland en koos voor Turkije. Altintop meen ik ook, al weet ik niet of die in aanmerking was gekomen voor Duitsland. Kan nog wel meer opnoemen hoor. Trouwens, Ozil koos voor Duitsland maar is gestopt omdat hij claimt dat er sprake was van racisme en disrespect. Daar is juist heel wat om te doen geweest. Ik mis dit soort nuance bij jou. Ik vind ook dat jij je vraag fout formuleert. Wat nou allemaal? Nee, niet allemaal.
 
toss
 
0
21 september 2019 om 08:14
Snap nou eens dat je soms wat tact en methodieken in moet zetten, aangepast op je doelgroep, om iemand binnen te hengelen. Ja natuurlijk is het een eer om voor oranje te spelen, maar ook voor Marokko. Hier moet je in investeren, het komt niet vanzelf aanwaaien. Alles is gevoel en de kunst is om het juiste gevoel over te brengen.
 
Moraat
 
0
21 september 2019 om 10:47
Misschien vindt deze jongen het ook wel een eer om voor Marokko uit te komen? Het is dan zoals Japie zegt niet meer dan normaal dat je even een beetje interesse in hem toont. Met een kado op de stoep staan is dan weer heel overdreven.
 
SocioFan1
 
0
21 september 2019 om 16:16
Het veranderd, deze jongen wordt getrokken door 2 kanten, als de een meer doet kan je toch ook wat doen. En nu deze tijd moet je wel laten zien dat je ze graag wilt hebben. Ook met spelers bij clubs, clubs doen nu veel meer dan vroeger. Coaches e.d. die langs gaan als ze iemand graag willen hebben. Dus tsja snap het wel bij deze toptalent of een Dest. Ze worden van meerdere kanten getrokken dus je moet wel even wat interesse tonen wil je ze hebben.
 
 
17
21 september 2019 om 00:08
Beide bonden gewoon niks doen. Laat die gozer lekker zelf kiezen.
 
metaalverf
 
6
21 september 2019 om 00:26
Eigenlijk schaam ik me voor het aantal mensen dat ja stemt. Waar gaat die nationale voetbal aan? Nog even en landenteams zijn als clubteams. Nu ook al met dat talent van Barcelona... De wereld wordt er niet beter op.
 
gomes1psv
 
1
21 september 2019 om 00:37
Een beetje extra inspanning kan geen kwaad, maar moet je zo’n puber werkelijk het hof maken dat je op je knieã«n moet? Uiteindelijk is het ook een persoonlijke gevoelskwestie. Én zou die jongen ook moeten bedenken of een Africa Cup zijn profstatus meer goed doet dan een EK tussen de Wk’s door. Hopelijk volgt-ie het voorbeeld van Afellay.
 
soccersupp
 
0
21 september 2019 om 09:38
Je insteek kan ik volgen, ik krijg sowieso al jeuk als hij het over "een zekere trots" heeft terwijl Derksen zelf veel te trots is om ergens op terug te komen. Nooit terug gekomen op de door hem jarenlang bewierrookte Munsterman en zo zijn er veel meer voorbeelden. Als Derksen met 1 vinger naar Koeman wijst wijzen er 3 naar zichzelf.
 
Bereta
 
5
21 september 2019 om 00:37
Ik wordt niet goed van deze twee extreme kanten die we hebben in deze discussie. Zijn er ook nog mensen die niet zo extreem reageren op deze hele discussie?
 
toss
 
0
21 september 2019 om 08:16
Ja er is een prima middenweg. Je kan er echter niet omheen dat veel goede voetballers in NL de keuze kunnen maken uit 2 landen en dat zal niet minder worden in de toekomst.Belangrijk voor de knvb om een tactiek of methodiek toe te passen om deze jongens een goed gevoel te geven en de kans te vergroten dat ze voor NL kiezen.
 
MSN10
 
1
21 september 2019 om 00:46
Echt bizar dat als je iets zegt je het de volgende dag ergens terug leest of hoort. Dit is precies wat ik gisteren zei over de rol van bergwijn, dat hij uit de spotlight is door malen en ihattaren. Het is moeilijk hoor voor zo een jongen dat het eerst alleen om jou ging en dan ineens boem je hoort niks meer. Hij komt er zoiezo wel (bergwijn) maar toch gaat het in die jongen z’n hoofd zitten tenminste dat is wat ik denk
 
BartBlackWhite
 
3
21 september 2019 om 00:53
Hij moet proberen zich niet te laten beïnvloeden door landen, spelers, bonden, vrienden of familie. Of al helemaal niet door een bondscoach van Marokko of NL. Gewoon doen wat je zelf wil. Kijk maar naar Ziyech, die heeft een tijdelijke emotie teveel laten doorwegen bij zijn keuze (door Danny Blind). Ik denk oprecht dat hij achteraf spijt heeft van zijn keuze, omdat hij in zijn hart liever voor NL had willen spelen.
 
FonsPasteur
 
4
21 september 2019 om 01:05
Derksen lult uit zijn nekharen, zoals wel vaker de laatste maanden. Koeman weet heel goed wat hij doet, dat Derksen daar een andere mening over heeft, is wel duidelijk. Over een tijdje is de kijker Derksen zat met zijn ongenuanceerde opmerkingen, waardoor VI veel slechtere kijkcijfers heeft, maar dat interesseert de oude bromsnor helemaal niets.
 
Janta
 
2
21 september 2019 om 01:28
Gaan we de Nationale nar nog serieus nemen. Die man straalde 1 en al opportunisme uit.
 
007
 
2
21 september 2019 om 01:45
Iedereen ziet dat Ihattaran veel talent heeft, maar geen één bondscoach moet achter jongens gaan aanrennen. Serieus, het is een grote eer om voor Oranje te spelen. Cadeaus geven, een garantie geven voor een plek in de EK selectie. Laat me niet lachen, het moet niet gekker worden. Wanneer Koeman denkt de jonge PSV'er uit te willen nodigen dan moet hij dat gewoon doen. We gaan toch niet bedelen bij jongens met een dubbel paspoort? Schei uit zeg.
 
pprins
 
3
21 september 2019 om 02:41
Op de knieën en pamperen is nogal overdreven , maar een keer op de koffie bij de familie om daar het plan uit te leggen kan toch geen kwaad lijkt me. Het is nou niet dat een bondscoach daar geen tijd voor heeft want wat doet die nu eigenlijk de hele week als er geen interland is. Vind dat een bondscoach sowieso eens per maand eens even een rondje langs de velden moet doenAjax - PSV - Feyenoord - en nou ook az omdat daar Momenteel een hoop talent rondloopt . Eventjes met wat internationals en talenten een praatje maken en elkaar in de ogen kijken. Dit hele verhaal geldt overigens niet alleen voor mensen met een dubbel paspoort , het geldt voor iedereen . Maar mensen met een dubbel paspoort nog ietsje meer . Palperen vind ik overdreven maar als je weet dat familie on die cultuur belangrijker is , ga dan eens een keertje langs. Roep een talent zo vroeg mogelijk op en last hem tegen Estland of zo bij 4-0 snel even 5’minuten spelen. En vooral, maar daar heeft de KNVB geen invloed op: schaf die dubbele paspoorten af. Hier geboren , hier opgegroeid en opgeleid = gewoon Nederlander . Dat gezeik met dubbele paspoorten moet eens afgelopen zijn . Mijn ouders zijn Pools , maar watHeb ik daar mee te maken. Ik kom er wat vaker vanwege familiebezoek maar verder heb ik niks met Polen te maken. Die “verbonden met roots” onzin moet maar eens kappen.
 
KamielZeegers
 
0
21 september 2019 om 04:32
Schaamde Johan Derksen zich maar wat vaker diep en diep..
 
Johan166
 
3
21 september 2019 om 06:23
Je weet dat Marokkaanse en Turkse gemeenschap vaak naar die landen gaan. Dan moet je inderdaad wat vaker langs gaan. Ihatarren heeft zoveel potentie. Dat mag niet verloren gaan omdat je slechts 1 x je gezicht hebt laten zien.
 
RamonDore
 
1
21 september 2019 om 06:42
Gaan we weer en weer deze discussie.. eigenlijk moet de FIFA gewoon gaan regelen dat ben jij opgeleid in Nederlandse competities bij Nederlandse bvo (of Engelse,Spaanse,etc) dan mag je alleen maar uitkomen voor Nederland ondanks je dubbele paspoort! Heb nu echt het idee dat Marokko lekker achterover zit te kijken naar hoe wij opleiden en dan vervolgens met veel vals sentiment en zelfs druk op de familie en vrienden zo,n jongen binnen haalt profiterend van onze goede opleiding en dat moet stoppen.
 
renoldi
 
0
21 september 2019 om 07:32
Waarom zou je Ihattaren anders behandelen dan andere spelers die in aanmerking komen voor (jong) oranje? Er moet gewoon een norm zijn die voor iedereen geldt.
 
FCBogarde
 
2
21 september 2019 om 07:42
Niets pamperen. Gewoon de mogelijkheid bieden en laat hem dan maar zijn keuze maken. Klaar !
 
JohnZuur
 
1
21 september 2019 om 08:56
Ik vind Derksen sowieso een ouwe senile man hij kraamd allemaal onzin uit ,als hij voor Nederland kiest dan moet dat uit z,n hart komen en niet om een of ander kado wat z,n ouders krijgen ,en hij heeft wat over Ajax te zeggen dat ze goed zijn weggekomen tegen Lille ,maar Ajax heeft gewoon goed gevoetbald en zet hij PSV op een hoger voetstuk ,nee die zijn misschien niet goed weggekomen die hebben echt die 3-2 met mazzel binnengesleept ,nou denk hij dat PSV tegen Ajax wint zondag met 3-1 nou dat denk ik niet Ajax wint die pot met 0-2 die bal van die trap is niet goed gekomen bij hem
 
DeRooney
 
1
21 september 2019 om 09:05
Er is er maar 1 die zich diep moet schamen en dat is betweter Derksen.
 
BramHouten
 
1
21 september 2019 om 09:06
Ik vind het allemaal overdreven. Leuke voetballer, maar hij speelt 4 wedstrijden goed. En graag of helemaal niet. Je moet graag voor oranje spelen. Hij is geboren in Nederland. Als je dan twijfelt, lekker naar Marokko laten gaan. Ziyech merkt nu ook dat hij voor Marokko heeft gekozen. Ik ben er van overtuigd als hij voor oranje had gekozen. Real of Barça wel was gekomen.
 
mayarood
 
0
21 september 2019 om 09:27
Het is zeker een talentvolle speler, maar hij heeft een aantal goede wedstrijden gespeeld, maar wacht even af. Het is nog helemaal de vraag of je hem nu al in Oranje moet zetten. Stel bijvoorbeeld dat Promes een geweldig seizoen draait in de Champions League en van de Beek echt naar Real Madrid gaat en daar regelmatig speelt, dan heb je niet eens ruimte voor Ihattaren. Zo lang hij bij PSV in de Europa League speelt, echt een lager niveau dan de Champions League, is hij gewoon in het nadeel. Daarbij hebben we al 2 middenvelders die bij Europese topclubs spelen die je voorlopig nooit kunt passeren, namelijk de Jong en Wijnaldum.verder is het altijd de vraag wie het grootste talent is en hangt het ook nog er van af of een talent zich echt goed ontwikkelt. Het Oranje van nu zou in mijn ogen moeten zoeken naar goede flankspelers, want Babel moet op termijn vervangen worden. Verder weet je niet hoe groot de talenten in de iets jongere spelers zijn, zoals bijvoorbeeld Unuvar.
 
Gadiep
 
0
21 september 2019 om 12:36
Koeman moet gewoon zeggen: speel je voor het Nederlands elftal, dan word ik over 3 jaar trainer van Barcelona en haal ik jou daarnaartoe. Dan word jij een ster in Nederland en Marokko!
 
SocioFan1
 
0
21 september 2019 om 16:13
Wat een hypocriete kwal zeg. Nu is het wel prima he, omdat Mo een toptalent is. Eerst zeuren op dubbele paspoort spelers maar nu is het oke omdat toevallig deze jonge een groot potentie heeft. Echt walgelijk gewoon. Als er wat valt te winnen dan zetten we onze principes even aan de kant aldus meneer snorremans.