Juninho: 'Barcelona heeft niet eens geïnformeerd naar Memphis'
Woensdag, 16 september 2020 om 08:31

Memphis Depay zou hard op weg zijn naar Barcelona, maar volgens Juninho klopt er niets van de berichtgeving. De Telegraaf meldde dinsdag dat Olympique Lyon akkoord was gegaan met een transfersom van maximaal 32 miljoen euro. Nadat Lyon-voorzitter Jean-Michel Aulas de primeur van Mike Verweij en Valentijn Driessen ontkrachtte, laat ook de technisch directeur van de Franse topclub weten dat er niets van het verhaal klopt.

Depay zou akkoord zijn over een vierjarig contract en Lyon zou direct 25 miljoen euro ontvangen en 5 miljoen volgend jaar. Via bonussen zou de transfersom met nog eens twee miljoen euro kunnen oplopen. Daar klopt niets van, zo laat Juninho weten na afloop van de 2-1 nederlaag tegen Montpellier in gesprek met Téléfoot. "We hebben niets gehoord of ontvangen van Barcelona. Ze hebben niet eens gebeld om te informeren naar de vraagprijs van Memphis. Ik heb begrepen dat wanneer hij bij ons blijft, hij ons met alle plezier wil helpen om een goed seizoen te draaien. De spelers op wie wel is geboden zijn al weg."

Aulas ontkende eerder op de dinsdagavond al dat Lyon een bod had ontvangen van Barcelona op Depay. Hij verwees naar een gesprek dat hij zondag had met Barcelona-voorzitter Josep Maria Bartomeu. "De president van Barça heeft mij zondag verteld dat Barcelona veel te lijden heeft onder de coronacrisis en dat het niet mogelijk is om op dit moment een bod uit te brengen", schrijft Aulas op Twitter. Mundo Deportivo deed dinsdag navraag bij Barcelona over de berichtgeving omtrent Depay en kreeg te horen dat er geen sprake was van een akkoord.

Volgens De Telegraaf stond de medische keuring en presentatie van Depay voor deze week op de planning. Echter, de transfer zou vertraging opgelopen hebben doordat de Spaanse voetbalbond nog geen groen licht geeft. Barcelona zou eerst voor een bedrag van zestig miljoen euro spelers moeten verkopen voordat het zelf dertig miljoen euro mag uitgeven voor Depay. Trainer Ronald Koeman heeft tegenover FOX Sports bevestigd dat er inderdaad eerst spelers verkocht moeten worden voordat de club iemand kan halen.

Meer nieuws
   
09:14
09:14
Davy Klaassen onthult waar hij komend seizoen hoopt te voetballen
0
   
09:00
09:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
08:56
08:56
Woerts meldt definitief akkoord Van Persie en Heerenveen; wachten op witte rook
6
   
08:03
08:03
V/d Vaart zou duo aanstellen voor opvolging Arne Slot; Afellay enthousiast
18
   
08:00
08:00
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (60)

 
 
36
16 september 2020 om 08:36
Geloof er geen reet van! Waarom zetten ze hem anders op de bank gisteren?
 
THenry_228
 
9
16 september 2020 om 08:47
Geen idee maar aangezien Suarez nu bij Barca lijkt te blijven is er toch helemaal geen plaats bij Barca voor Depay? Naast Barca was enkel AS Roma geïnteresseerd maar die hebben Milik gehaald dus dat lijkt me ook geen optie meer. Bovendien zou Barca blijkbaar eerst moeten verkopen voorbeeld mogen kopen.
 
Heidihallo
 
12
16 september 2020 om 08:59
Natuurlijk is er wel contact geweest tussen mensen van Lyon en Barcelona over Depay. Ze trekken een rookgordijntje op bij Lyon met halve leugens. Binnenkort gaan we zien dat Depay naar Barcelona gaat. Let maar op.
 
THenry_228
 
6
16 september 2020 om 10:22
@Heidi: kan allemaal zijn maar de essentie van mijn vraag is: moet Depay überhaupt komen als Suarez blijft? Of gaat Koeman de 3rd all time topscoorder van Barca, met een loon van 23 miljoen per jaar, in de tribune zetten omwille van Depay?
 
Heidihallo
 
0
16 september 2020 om 10:32
Los van die denigrerende ondertoon in de laatste zin over Depay, ik denk dat de vertaging van de transfer van Depay veroorzaakt wordt doordat Suarez nog niet weg is. Dus het 1 heeft te maken met het ander vermoed ik.
 
THenry_228
 
6
16 september 2020 om 11:07
Whhooooow, iets niet uitsluitend positief zeggen over Depay raakt bij jou wel een gevoelige snaar precies. Er was overigens totaal geen denigrerende ondertoon bedoeld maar wat mij betreft zet je een legende als Suarez niet op de bank / tribune voor een Depay ( of een Rafaël Leao, zo dat je weer niet denkt dat ik iets tegen Depay heb)
 
Heidihallo
 
5
16 september 2020 om 12:18
Nee, ze moeten Suarez proberen te verkopen. Suarez en Messi, 2 spelers die totaal niet (meer) meeverdedigen. Daar ga je in het moderne voetbal geen prijzen meer mee winnen. Bovendien lijkt het (zuid-amerikaanse) groepje rondom Messi verstikkend te hebben gewerkt de laatste jaren. Wil je echt iets veranderen bij Barcelona (wat de opdrcht is voor Koeman) dan moet dat gebroken worden. Dus of Suarez weg, of Messi weg, of beide weg. Maar daar moet iets gebeuren. En ik vind wel dat je denigrerend over Depay praat. Alsof de Suarez van nu zoveel klasses beter is dan Depay, dat is de toon van die laatste regel van je. Zo praat jij. Maar goed. Ik weet nu dat Belg bent, dus ik weet ook waar jouw meningen vandaan komen.
 
JDG84
 
16
16 september 2020 om 08:57
5 wedstrijden in 2,5 week is misschien wat veel van het goede. 90 min haalt die sowieso nog niet, dus dan moet je af en toe kiezen. Zo raar is vind ik het niet dat hij op de babk begint. Zeker niet omdat hij wel gewoon invalt.
 
Soccerfan_1
 
7
16 september 2020 om 09:00
Omdat hij misschien zwaar geblesseerd is geweest en ze nog steeds voorzichtig doen? Barca heeft ook al aangegeven wel interesse te hebben maar geen bod te hebben gedaan. Waarom verzinnen al deze roddelkrantjes dit toch. Al die verhalen over dat Suarez niet welkom is op de training van barca waren ook niet waar. Ze blijven maar dingen roepen zonder de feiten te checken.
 
Heidihallo
 
2
16 september 2020 om 09:14
Wat is een officieel bod doen? Grote kans dat er achter de schermen met zaakwaarnemers al behoorlijk onderhandeld is. Maar dat moet allemaal ontkent worden en geheimzinnig over gedaan worden vanwege de beursnotering van Lyon.
 
moeilijkert
 
31
16 september 2020 om 08:44
Waarom zou Barca een speler als Depay kopen als ze terug naar het niveau van een aantal jaren geleden willen?
 
1800alex1050
 
1
16 september 2020 om 08:59
Ze willen nu vooral een systeem opbouwen, waarbij alle spelers een belangrijk schakel zullen zijn. Dat niveau van een aantal jaren geleden willen ze terug bereiken, maar betekent niet dat ze het ook op dezelfde manier gaan/willen bereiken. Ik denk dat Koeman het spel wil gaan spelen net zoals hij met Oranje deed. Daarbij was Depay een van de belangrijkste schakels. Het zou Koeman gaan kunnen lukken, maar enige probleem is dat het elftal totaal geen teamspirit heeft.
 
barcalover123
 
17
16 september 2020 om 09:06
Als Koeman wil spelen zoals met Oranje dan mag hij meteem weg weer. Oranje was vaak heel slecht hoor. Er werd wel gewonnen maar vaak net aan en het was gewoon matig.
 
moeilijkert
 
2
16 september 2020 om 09:51
En daaraan toegevoegd: de tegenstanders van Barca zijn vaak wel wat beter dan de tegenstanders van Oranje. Ik bedoel, een land kan geweldige spelers hebben maar of ze ook samen een team zijn? Daarentegen kan een club kopen wie ze willen om zo een team te creëren. Dus sorry @1800alex1050 maar je verhaal is leuk verzonnen maar er klopt helaas weinig van
 
SpeedyAFC
 
0
16 september 2020 om 10:47
Geld problemen, heel eenvoudig. Barcelona kan alleen spelers kopen met het geld dat ze verdienen met spelers verkopen. Dan kan je geen spelers aantrekken van top clubs.
 
4Ever4Ajax
 
17
16 september 2020 om 08:52
Ik hoop ook zo dat Barca hem niet gaat aantrekken. Laat dan lekker Suarez blijven (wellicht gebeurt dat nu ook) dan heb je een veel betere speler in je team. Als Suarez echt weg gaat (die kans is er ook gewoon), dan moet je eigenlijk in een echelon hoger grijpen als Barcelona zijnde. Depay maakt Barca niet beter, niet een breder. Man U was te hoog gegrepen, bij Lyon zit hij heel goed op niveau (en is ook een hele mooie club).
 
Apocalyps
 
4
16 september 2020 om 09:04
‘Als Suarez echt weg gaat (die kans is er ook gewoon), dan moet je eigenlijk in een echelon hoger grijpen als Barcelona zijnde.’ Welke spelers heb je dan in gedachte? Denk je niet dat als Barcelona de financiële ruimte hiervoor had gehad, dat zij dan niet een dergelijke speler zouden aantrekken? En ik vraag me af of dergelijke spelers staan te popelen om momenteel de oversteek naar Barcelona te maken. De 2-8 nederlaag en aanhoudende bestuurlijke onrust maakt Barcelona niet voor iedereen aantrekkelijk. Zeker als je aast op spelers uit een bepaalde (buiten-)categorie.
 
Lierse1997
 
15
16 september 2020 om 09:21
Waarom per se iemand kopen om te kopen?
 
Apocalyps
 
1
16 september 2020 om 09:43
‘Waarom per se iemand kopen om te kopen?’Wij als leunstoelanalisten kunnen Memphis als zodanig beschouwen, maar Ronald Koeman ziet dit waarschijnlijk anders. Je bent wel van mening dat Barca moet vernieuwen of denk je dat ze met het huidige materiaal op alle fronten kunnen meedoen voor de prijzen?Edit: Overigens vind ik de transfer van Memphis naar Barcelona wel overbodig.
 
Konan
 
3
16 september 2020 om 09:46
Inderdaad Lierse volgensmij hebben ze gewoon griezmann die in de punt toch beter functioneert dan op de linksbuiten positie , een extra buitenspeler zou dan weer geen overbodige luxe zijn omdat je met dembele fati en die nieuwe Portugese jongen ( even ze naam kwijt ) wel een redelijk jonge onervaren en blessuregevoelige spoeling hebt op de flank daarbij zal er ook iemand moeten kunnen invallen als Messi niet kan spelen
 
Lierse1997
 
4
16 september 2020 om 11:46
De defensie geniet een stuk meer prioriteit lijkt me, en ook een nieuwe middenvelder kan geen kwaad.
 
Jacco89
 
15
16 september 2020 om 08:52
Is dit dezelfde Juninho als de speler van OL met zijn magische vrije trappen? Ot: het lijkt me sterkt wat hij hier zegt. Waarom zat Memphis anders op de bank gister?
 
JDG84
 
8
16 september 2020 om 08:55
Jup, the one and only. En ik gok gewoon op de bank omdat die sowieso nog geen 90 min kan spelen en dit zijn 5de wedstrijd was in 2 en halve week. Je wil die jongen niet overbelasten in de eerste wedstrijden van het seizoen lijkt me.
 
Jacco89
 
8
16 september 2020 om 08:57
Oké, leuk om te weten dat hij daar TD is geworden! Geweldige speler geweest en een enorm clubicoon
 
FCVoetbal23
 
9
16 september 2020 om 08:55
Yes, imo de beste vrije trap ter wereld. Hij scoorde die zwabberballen vanuit elke positie.
 
Jacco89
 
5
16 september 2020 om 08:59
Ja zeker weten! Geweldige traptechniek. Als hij achter de bal stond voor een vrije trap dan zat je op het puntje van de stoel
 
powned_nl
 
4
16 september 2020 om 09:04
Jep. De beste vanuit gevoel en volgens mij ook statistisch!
 
Lenajax88
 
16
16 september 2020 om 08:55
Die wil je toch niet als je een Suárez hebt die 10x beter is... Enige voordeel is dat Depay ietsje jonger is en nog wel wat potentie heeft... Mjah ga je hem daarvoor halen?
 
Apocalyps
 
0
16 september 2020 om 08:56
Dit soort reacties zijn in bepaalde gevallen de laatste stuiptrekkingen van een club, die z’n speler 5 minuten later gewoon gaat verkopen...Ik ben overigens benieuwd wat er met Houssem Aouar gaat gebeuren. Ik kreeg de indruk dat een aantal toppers wel concreet voor hem zouden worden.
 
l4Barca
 
7
16 september 2020 om 09:09
Wat hoop ik dat dit waar is. Zou toch nergens op slaan als Barcelona daadwerkelijk Memphis haalt. Is geen speler voor Barcelona en er lopen bij barca voor die positie 4 betere spelers dan depay
 
Sanderr
 
7
16 september 2020 om 09:21
Fabrizio Romano heeft al het nodige over deze mogelijke transfer geschreven en Depay werd gisteren op de bank gezet door zijn trainer. Ik geloof dus niet dat er 'niet eens geïnformeerd is', dat lijkt me zeker wel het geval. Dat de deal nog verre van rond is geloof ik wel, maar deze ontkenning van Juninho niet eerlijk gezegd.
 
powned_nl
 
0
16 september 2020 om 09:39
Heeft dat ook niet te maken met het aantal wedstrijden dat Depay gespeeld heeft in de afgelopen periode? Veel zal afhangen van Suarez me dunkt. Ik hoop dat ie gaat, trouwens. Zou heel mooi zijn, wellicht verrast ie me.
 
Sanderr
 
1
16 september 2020 om 10:04
Ja die speeltijd kan daar ook mee te maken hebben, zeker. Maar als Romano er meermaals over schrijft lijkt het me niet 'compleet uit de duim gezogen', zoals Juninho wel beweert.
 
SocioFan1
 
0
16 september 2020 om 14:45
Dat is dan wel weer vreemd. Die aulas zei heel iets anders weer volgens mij en dat ze Barca wel gesproken hadden.
 
De wonderspits
 
2
16 september 2020 om 09:51
Ik geloof nog steeds in de opvatting 'waar rook is is vuur'. Kan me niet voorstellen dat iemand dit verhaal compleet uit z'n duim zuigt, of je moet bij the Sun werken.
 
Piranha
 
2
16 september 2020 om 11:22
Inderdaad, het is een supergroot risico voor een krant en journalist haar/zijn geloofwaardigheid dus als je zoiets uitbrengt moet je bron wel meer weten dan een klein geruchte. Of je moet bij the Sun werken inderdaad, haha