Justin Bijlow redt zwak Oranje in slotseconden tegen Letland
Vrijdag, 8 oktober 2021 om 22:34

Oranje heeft vrijdagavond een moeizame overwinning behaald in de WK-kwalificatiereeks tegen Letland. De ploeg van Louis van Gaal kwam vroeg in de wedstrijd op voorsprong dankzij een volley van Davy Klaassen en slaagde er niet in om daar doelpunten aan toe te voegen: 0-1. Noa Lang maakte in de tweede helft zijn debuut voor het Nederlands elftal. Dankzij de belangrijke zege loopt koploper Oranje in Groep G twee punten uit op achtervolger Noorwegen, dat gelijkspeelde in Turkije (1-1).

Van Gaal koos ervoor om de geschorste Georginio Wijnaldum te vervangen door Guus Til, die zijn basisdebuut maakte voor Oranje. Verder kwam Cody Gakpo als linksbuiten in het elftal in plaats van Steven Bergwijn, die daar tegen Turkije (6-1) begon. Davy Klaassen dook al in de derde minuut vrij op voor het doel van Letland na een harde inspeelpass van Memphis Depay, maar zijn aanname was slecht. Een hoekschop van Depay leverde Oranje na negentien minuten minuten de openingstreffer op. De bal werd knap ineens binnen gevolleerd door Klaassen: 0-1.

Zo leek er geen vuiltje aan de lucht voor Nederland, dat Letland vervolgens toch twee keer dichtbij een tegentreffer zag komen. Eerst leidde Virgil van Dijk met een verkeerde pass een gevaarlijke counter in. Uiteindelijk blokte de verdediger het schot van Andrejs Ciganiks, waarna Roberts Uldrikis in de rebound een nog grotere kans om zeep hielp door via het blok van Klaassen naast te schieten. Uldrikis kreeg enkele minuten later weer een grote kans en zag deze keer Daley Blind op het laatste moment ingrijpen met een blok. In de slotfase van de eerste helft kopte Gakpo uit een goede voorzet van Denzel Dumfries net naast.

In de openingsfase na rust slaagde Nederland er niet in enorme kansen te creëren. Schoten van Berghuis en Depay gingen net naast, terwijl Gakpo na een voorzet van Blind over kopte. Van Gaal bracht na ruim een uur spelen Ryan Gravenberch en debutant Lang binnen de lijnen voor Til en Berghuis. Lang kon de bal vlak na zijn entree in het drukke strafschopgebied doortikken naar Depay, die op een meter of vijf te veel onder druk werd gezet om een doeltreffend schot te produceren.

Vrije grote schietkansen kwamen er een kwartier voor tijd voor Lang en Gravenberch, die van dichtbij achter elkaar op een Lets blok schoten. Invaller Wout Weghorst schoot daarna van zestien meter rakelings naast de kruising. In de slotfase werd Letland via een hoekschop nog gevaarlijk. Een schot uit de draai van Igors Tarasovs werd knap uit de hoek getikt door Justin Bijlow, die de zege voor Oranje uit het vuur sleepte.

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
13
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
3
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
2
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
14
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (189)

 
consy
 
47
8 oktober 2021 om 22:37
Het was echt heel erg slecht, maar dan ook echt slecht. Wat een enorm verschil tov de wedstrijd tegen Turkije, bijna dag en nacht. Vooral spelers als Memphis en ook Frenkie mogen zich achter de oren krabben want wat die twee lieten zien met dat talent was verbijsterend. Hoe kun je ook beginnen met een middenveld die kwa creativiteit helemaal niks hebben te brengen, duidelijk waar het aan schortte.
 
Hendrik123
 
294
8 oktober 2021 om 22:38
Ik vind het wel prima. Altijd lastig tegen 11 verdedigers die 200% geven. Vind al dat gezeik een beetje overdreven. Deze wedstrijden heb je er altijd tussen zitten. Heeft ook geen zin om te gaan analyseren. Gewoon 3 punten binnen en op naar de volgende.
 
acmilanajax
 
34
8 oktober 2021 om 22:39
zo is dat
 
MessiBazoer
 
61
8 oktober 2021 om 22:40
Prima? Elke speler verdient al meer dan het hele team van Letland. Schandalige prestatie. Niet meer, niet minder.
 
Hendrik123
 
93
8 oktober 2021 om 22:44
Ja prima ja. Het is gewoon de maximale 3 punten die je behaald. Dat is wat telt in kwalificatie. Wat interesseert mij het nou dat het deze keer wat minder was. Schande. Hou toch op. Je ziet zelf toch ook wel dat ze met zijn elfen in de 16 staan? Verwacht je dan een leuke goede wedstrijd?
 
consy
 
23
8 oktober 2021 om 22:44
Oh ik ga het zeker niet analyseren en prima dat je tevreden kunt zijn maar je kan het toch niet onterecht vinden dat ik zo vlak na de wedstrijd tot de conclusie kom dat het echt bijzonder slecht was vandaag? Zeiken hoort erbij als je dit op de mat weet te leggen, net zo goed als dat de euforie terecht was na Turkije thuis.
 
Tinus88
 
38
8 oktober 2021 om 22:45
In deze fase boeit het toch niet meer hoe er wordt gewonnen? Als er maar wordt gewonnen. We hebben een grote stap richting het WK gezet. Daar draait het uiteindelijk om. Op het WK is iedereen deze pot weer vergeten.
 
BaksteenFCT
 
12
8 oktober 2021 om 22:45
Kijk, het is minder erg als je minimaal wint door een goede Letse muur. Maar Oranje was gewoon super zwak. Passes die niet aankomen, veels te traag in de aanval, onnodige fouten achterin, aanvallers die niet weten wat te doen met de bal dus dan maar tikkie terug. Het was echt niet goed vandaag.
 
KingB
 
21
8 oktober 2021 om 22:46
Hoezo? Ze winnen toch uiteindelijk gewoon? Wat Hendrik zegt, dit soort potten zitten er gewoon tussen. Het gros zit nu net lekker in de competitie/europa, komt er weer zo’n ruk interland break aan. 3 punten binnen, en uitlopen op de nr 2.
 
MiltonKeynes
 
6
8 oktober 2021 om 22:47
Helemaal mee eens, al zijn dit wel de wedstrijden die je als team goed moet analyseren. Ik vind Memphis individueel echt by far de beste aanvaller maar hij heeft een stijl die tegen dit soort tegenstanders gewoon niet werkt. Dan heb je daarnaast Berghuis en Gakpo staan die het ook van ruimte moeten hebben die je tegen Letland gewoon niet krijgt. Ik had de Tadic als spits variant die Ajax vaak speelde in de CL erg logisch gevonden. Dan had je Til/klaassen opgeofferd voor een Gravenberch.
 
PieterPrins773
 
2
8 oktober 2021 om 22:51
@messibazoer: jij hebt je echt niet de moeite genomen om je ook maar een heel klein beetje te laten informeren over Letland he
 
PieterPrins773
 
6
8 oktober 2021 om 22:55
Jij snapt het Hendrik123. Niet zo zeiken allemaal. Punten in de tas, wk dichterbij.
 
Lierse1997
 
18
8 oktober 2021 om 23:01
Waarover had hij zich moeten laten informeren? Dat ze 135ste staan op de FIFA-ranking?
 
marton3103
 
3
8 oktober 2021 om 23:16
Helemaal mee eens. Kom op zeg, 75% balbezit. Bijna geen kans weg gegeven. Oke, die laatste corner kan altijd gevaarlijk worden en je speelt zomaar 1-1, maar verder gewoon resultaat gehaald en snel door naar de volgende wedstrijd. Veel meer creativiteit hebben we op het moment even niet, of vGaal moet Berghuis op 10 gaan zetten (niet eens zo'n slecht idee). Maar je speelt bijna de hele wedstrijd op de helft van de tegenstander, dus zo wat met 21 man op een half veld, je moet de ruimtes zien te vinden dus je gaat steeds meer risicovolle pasjes proberen, en ja die gaan dan ook weleens fout. Of juist die simpele pasjes die je in een hoger tempo wil spelen, tsja dat gaat dan ook weleens mis. En dan speel je ook nog eens met Depay, waarvan ik toch echt nog steeds vind dat hij in dit soort wedstrijden te weinig van waarde is. Overal op het veld heb je een extra mannetje in de buurt omdat hij zich laat zakken, maar in de spits heb je geen enkel aanspeelpunt. Verder gewoon niet zeuren en zeiken over slecht voetbal, gewoon 3pnt in the pocket en door.
 
 
4
8 oktober 2021 om 23:27
Berghuis en Galpo spelen in nl elke week tegen 1-5-4-1 ploegen. Kan het probleem dus niet zijn
 
Duifmeneer
 
5
8 oktober 2021 om 23:44
Het gaat erom dat het niet boeit dat het slecht was en dat van Gaal met een middenveld is gestart met weinig creativiteit. Het enige dat boeit is dat we 3 punten hebben gepakt en nu gaan we weer door naar de volgende wedstrijd. Geen aandacht aan deze wedstrijd verder nog besteden.
 
Swaggerdrerrie
 
8
9 oktober 2021 om 01:25
Onzin natuurlijk. Bayern verdient 20x meer dan frankfurt en verliest afgelopen weekend. Psg idem. Real idem. Ajax idem. Duitsland wint nipt van roemenie. Dit soort potjes zitten ertussen.
 
Undercover
 
15
8 oktober 2021 om 22:38
Eens, maar het is natuurlijk ook moeilijk voetballen tegen een geparkeerde bus. Desondanks hadden ze scherper met de kansen moeten omspringen en meer doelpunten moeten maken. Lang bracht wel iets fris. Benieuwd of hij tegen Gibraltar meer speelminuten zal krijgen.
 
FR-4life
 
36
8 oktober 2021 om 22:38
Zacht uitgedrukt. Op naar de volgende wedstrijd. Deze wil je niet eens nabeschouwing.... Blij dat Bijlow nog wakker was in de 93e minuut.
 
Goalski
 
7
8 oktober 2021 om 22:39
Met het talent dat ze hebben inderdaad verbijsterend, maar de man met het minste talent op het hele sportpark, dat was toch wel de slechtste van het hele veld, meneer Dumfries.
 
Joostv97
 
7
8 oktober 2021 om 22:46
het was echt slecht, dat sowieso. maar om te zeggen dat het aan het middenveld lag vind ik overdreven, ze waren allemaal slecht. het middenveld kon blijkbaar ook niet beter, want wat gravenberch liet zien met zijn invalbeurt was ook echt een verschrikking.
 
FCRRR
 
8
8 oktober 2021 om 22:55
Dat laat Gravenberch al weken zien, sinds het commentaar van van Basten raakt hij geen bal meer.
 
CoJW
 
8
8 oktober 2021 om 23:01
Het is dat Bijlow de bal eerder wegtikte anders had Gravenbergh een hele belangrijke redding verricht.
 
RyanGarcia
 
47
8 oktober 2021 om 23:23
Ja idd Bijlow wat een egoïst. Had gewoon de bal moeten laten voor Gravenberch. Die pakt gewoon zijn moment af.
 
Joostv97
 
7
8 oktober 2021 om 23:33
@cojw dat vind ik wel een zeer gedurfde aanname dat hij hem dan sowieso even had gehad. ten eerste staat hij echt nog net niet perfect achter die bal, maar hij had er misschien nog bij gekund ja. daarbij komt nog dat het echt een hard schot is dus dan moet je nog maar hopen dat hij niet via Gravenberch er in gaat. mocht dit dan allemaal wonder boven wonder goed gaan. dan moet je nog hopen dat hij precies zo afketst dat hij niet voor het lichaam komt van de speler van Letland die nog geen meter van hem af helemaal vrijstaat, dus al met al geef ik het een hele kleine kans dat die bal er niet in was gegaan als Bijlow hem niet had gehad. tot slot is het ook gewoon zijn taak om die paal te dekken, dat zie je ook bij die corner die daarna komt, dus het zou ook wel extra slecht zijn als hij al weg was gelopen.
 
Pieterpost
 
1
9 oktober 2021 om 08:16
Was ook gewoon een moeilijk bespeelbaar knollenveld. Ben blij dat we m over de streep trokken en dat Turkije en Noorwegen de punten delen.
 
BlindeVogel
 
141
8 oktober 2021 om 22:37
Wat was dit een partij abominabel, niet te geloven. Niemand uitgezonderd. Misschien Bijlow die in de 93e minuut wonder boven wonder nog wakker was. Stond er hier een vermomde Frank de boer langs de kant? Ik kan wel heel het rijtje afgaan en op onze pseudo-topper Memphis tekeer gaan, of tikkie-terug Gakpo, maar ik wil voor nu even mijn pijlen richten op de best betaalde postbode van de wereld; Frenkie de Jong. Wat is er in hemelsnaam met die jongen gebeurd? En dan met name het afgelopen jaar. Er is he-le-maal niets meer over van die energieke speler van Ajax. Die dribbelde vanaf achter in elke open ruimte naar voren wanneer mogelijk. Het is nu allemaal maar risico-loos gebrei in een ongekend senioren tempo. Hier kan je ook gewoon niks anders dan kritiek op hebben, omdat die jongen zoveel beter kan. Dit is een (potentiële) wereldtopper op de 6 positie wanneer hij gewoon zijn ding doet. Een van de weinigen in de Oranje-selectie die bijna niet van de bal te krijgen is en mannetjes kan passeren in een rush. Hij doet hier helemaal niks mee. Lijkt zich te hebben vastgeroest in een soort comfort-zone. En maar blij dat hij bij Barcelona terecht is gekomen. Lijkt meer op een toerist daar dan een speler die zich wilt blijven ontwikkelen. Eeuwig zonde dit.
 
TheShins
 
28
8 oktober 2021 om 22:39
Ik heb alleen het tweede deel van de tweede helft gezien, en Bijlow is letterlijk de enige die ik iets goeds heb zien doen. Slechte wedstrijd, prima resultaat.
 
 
61
8 oktober 2021 om 22:40
Frenkie is echt vrijwel niets meer van over idd. End at ligt echt niet aan een gebrek aan talent oid, maar sinds hij bij Barca speelt is het het gewoon niet. Verder kan je Blind in het moderne voetbal niet meer opstellen als back en ik weet niet of het Oranje shirt van Gravenbergh niet goed past ofzo, maar die bakt er echt niets van bij Oranje.
 
Orgullo
 
39
8 oktober 2021 om 22:40
Ik vond de enige die z`n niveau haalde qua veldspelers Daley Blind. Ben vaak kritisch op hem, vind hem niet de linksback van Oranje tegen snelle tegenstanders, maar die creeerde nog wat. Voor de rest op de Vrij, Klaassen en Bijlow na niemand een voldoende. Vooral F. de Jong, Depay en Dumfries vielen weer erg tegen. Zelfs van DIjk met slippertjes.
 
Suc6Magnet
 
37
8 oktober 2021 om 23:00
Je bedoelt toch niet de Daley Blind die tegenwoordig bij elk duel denkt: ‘ik schiet hem gewoon loeihard tegen mn tegenstander aan en dan zien we wel wat er gebeurt’? Daarmee leidde hij 3 gevaarlijke tegenaanvallen in. En werd er ook vanavond een paar keer uitgelopen.
 
Bonz
 
8
8 oktober 2021 om 23:11
Wat was die de Jong slecht zeg. De hele wedstrijd geen enkel initiatief en als die Letten uiteindelijk hun aanvallers er in gebracht hebben en wachten op balverlies gaat hij risico nemen en de bal verspelen ipv de wedstrijd uit spelen. Hoe dom kun je zijn.
 
AjaXRobbie
 
17
8 oktober 2021 om 22:45
Voor een Blindevogel zie je het wel goed! Je hebt helemaal gelijk over frenkie de jong.
 
consy
 
23
8 oktober 2021 om 22:49
Ik heb Frenkie altijd verdedigd, in potentie vind ik hem nog steeds de beste nummer 6 van de wereld (ja echt, van de wereld). Maar wat hij daar nu mee doet is echt heel jammer en triest, denk toch echt dat die jongen teveel wedstrijden in de benen heeft over de afgelopen 2 jaar. Een goede rustperiode doet wonderen denk ik want dat er iets moet gebeuren staat vast, het is gewoon even niet goed genoeg.
 
Rkc82
 
2
9 oktober 2021 om 00:35
Ind die jongen moet even rust pakken en maar een team gaan met concurrentie, bij barca gaat niemand hem eruit spelen momenteel. Hij moet weer even terug naar af zeg maar
 
Joostv97
 
31
8 oktober 2021 om 22:51
nou niet misschien Bijlow, maar sowieso is Bijlow de uitzondering. Hij is de enige die zijn taak goed heeft uitgevoerd en heeft gedaan wat hij moest doen, echt een ongelofelijke redding als je de hele wedstrijd niks te doen hebt gehad en er nog twee man voor je neus staan.
 
FCRRR
 
12
8 oktober 2021 om 22:57
Er zijn toeristen in Barcelona die minder wandelen
 
Yeagear
 
24
8 oktober 2021 om 23:27
Heb het al vaker gezegd: Wat we bij Ajax dat ene seizoen zagen is niet hun niveau.Ze stegen gewoon een seizoen er bovenuit en That’s it,Geen enkele speler van Ajax heeft na dat seizoen maar ook is dat niveau weer aangetikt(de ligt,Frankie,ziyech en tadic)
 
Stijlvol
 
5
9 oktober 2021 om 00:01
Zeer goed verwoord BlindeVogel. Maar inderdaad zeg, Frenkie, Frenkie toch. Als hij er zin in heeft lukt alles. Maar als hij er geen zin in heeft zie je dit zoals vanavond. En ook bij Barcelona. Hij heeft bij zijn club een type Guardiola nodig die hem de nodige mentale schoppen onder zijn reet moet geven. Frenkie kan zo enorm veel beter maar laat het -nog- niet zien.
 
Formus
 
85
8 oktober 2021 om 22:37
Motm: Bijlow! Geen woorden verder, wat slecht.
 
Iseldiroed
 
3
9 oktober 2021 om 09:36
Klaassen motm lijkt me. Die heeft het winnende doelpunt gescoord. Maar Bijlow had ook een goede redding. Dus samen met Klaassen de belangrijkste spelers.
 
AsRoma8
 
33
8 oktober 2021 om 22:37
Lang en Gravenberch vielen ook dramatisch in.
 
mikastertje
 
33
8 oktober 2021 om 22:40
Lang deed het best prima.
 
Lierse1997
 
18
8 oktober 2021 om 22:40
Het dramatische zie ik er niet van in eerlijk gezegd.
 
GenGhibli
 
7
8 oktober 2021 om 22:49
Hij gaf die corner weg. Ja. Iets wat ik hem nog nooit heb zien doen bij ons. Had ook gerust een assist en een goal kunnen hebben. Dan kijk je er toch weer anders naar. De anderen waren nu ook niet geweldig. Zit er af en toe wel tussen dit soort matchen.
 
 
66
8 oktober 2021 om 22:37
Dit is met die 5-1 tegen Spanje en die potjes in 2008 toch wel een van de leukste en beste wedstrijden van Oranje ooit. Bedankt Bijlow, je redt ons WK.
 
KeyboardHeld
 
22
8 oktober 2021 om 22:37
Laat Depay maar even samen met Wijnaldum banken. Die vent creeert zo ontzettend veel onrust. Niemand weet wat ze moeten doen voorin
 
manolevje
 
50
8 oktober 2021 om 22:41
Kijk eens even terug wie alle goals heeft gemaakt de laatste 50 interlands en kom dan nog eens terug. Ja hij speelde niet goed, maar wie gaat dan de goals maken bij Oranje Frenkie de Jong? Als het middelveld zo traag speelt is het ook erg moeilijk om tegen zo een tegenstander te spelen als aanvaller
 
Aguerooo
 
56
8 oktober 2021 om 22:41
Altijd weer de typische "Depay moet banken". Vraag me af van welke voet die voorzet kwam op Klaassen. De enige wie kansen creëert zoals altijd, moet gaan banken. Lachwekkend.
 
FR010FRDAM
 
24
8 oktober 2021 om 22:56
Maar hem wisselen had wel gekund vandaag. Als het niet gaat laat je hem toch geen 90 minuten staan?
 
Aguerooo
 
10
8 oktober 2021 om 23:01
Frenkie speelde nog slechter, en stond er na 90min ook nog
 
FR010FRDAM
 
24
8 oktober 2021 om 23:03
Het een sluit het ander niet uit
 
Aguerooo
 
6
8 oktober 2021 om 23:27
Memphis zorgde voor een assist, Frenkie zorgde voor veel gevaar vanuit de tegenstander. Dus in dit geval wel degelijk.
 
Jackieboy10
 
17
9 oktober 2021 om 00:08
Wat een verschrikkelijke dooddoener Aguerooo... Depay was gewoon ronduit slecht. Net zoals Frenkie ja. En dan kom jij met "de assist". Nou wauw, 1 corner van de 6 die hij heeft geschoten viel toevallig voor de voeten van Klaassen. En maakt dan de wedstrijd van Depay goed? Zowel Depay als Frenkie vochten om de eer van slechtste op het veld... Maar oké, Depay een 3 en Frenkie een 2. Beide wisselen had gemoeten dus.
 
Aguerooo
 
10
9 oktober 2021 om 01:44
Achja, Frenkie is altijd heilig hier en Memphis doet alles verkeerd, we weten het nu wel Jackieboy10. Dit is al jaren zo. Volgens mij staat een aanvaller erin om rendement te hebben, en dat heeft Memphis elke wedstrijd bijna wel. Ja, hij speelde een kut wedstrijd, maar zelfs tijdens zijn kut wedstrijd gaf hij een assist, zonder een assist ga je hier met 0-0 naar huis maar ach, mensen zien liever Memphis op de bank zitten naast Wijnaldum en de o zo heilige Frenkie met zijn tikkie terug tikkie breed altijd maar in de basis staan, niemand roept ooit eens dat hij op de bank moet terwijl zijn rendement gelijk is aan dat van Marten de Roon in Oranje. Overigens doe je net alsof die andere namen zo geweldig speelde, Memphis speelde net zo kut als (uiteraard) Frenkie, Dumfries, Blind en van Dijk, maar die werden ook allemaal niet gewisseld, maar uiteraard is het altijd Memphis wie gewisseld moet worden. Man wat ben ik blij dat Louis bondscoach is en geen van jullie. Memphis is altijd de gebeten hond hier, hoe slecht de anderen jongens ook spelen.
 
FR010FRDAM
 
14
9 oktober 2021 om 07:23
Dan let je niet op. Ik was even streng voor Frenkie vandaag, die had hij ook moeten wisselen en wat minder streng voor Blind, die was met zijn passing nog voldoende
 
 
2
9 oktober 2021 om 08:03
Marten de Roon is wel veel beter in Twitter dan Frenkie.
 
Khamis2a
 
11
8 oktober 2021 om 22:50
@keyboardheld jij bent een grappenmaker Memphis scoorde vorige interland tegen Turkije 3x en is de meeste speler die kansen creëert
 
KeyboardHeld
 
1
9 oktober 2021 om 13:19
Voor de goede orde, heb ik memphis altijd verdedigt. Maar de laatste wedstrijden, ook bij barca, wilt hij te veel. Ja hij scoort af en toe maar m.i. legt hij de rest van de aanvals linie helemaal lam met zijn "vrij, claim alles"-rol. Luuk de Jong speelt zelfs links voor door wat depay doet bij Barca. Gakpo was continu aan het zoeken hier naar wat zijn rol moest zijn. De andere spelers willen eigenlijk alleen maar naar depay spelen en durven zelf niks meer. Leuk dat depay scoort, maar door zijn rol is de aanval de laatste wedstrijden zelfs slechter en te veel gefocust op de handelingen van 1 teamgenoot
 
manolevje
 
47
8 oktober 2021 om 22:38
Slechtste man van de wedstijd Frank Snoeks. NOS haal alstublieft Wytse van der Goot zo snel mogelijk op dan worden wedstijden als dit misschien nog een beetje leuk om naar te kijken. Verder heeft alleen Bijlow een goede wedstijd gespeeld en de rest was allemaal matig.
 
est-1913
 
3
8 oktober 2021 om 22:42
Frank Snoeks was toch gestopt na het WK?
 
Westland96
 
20
8 oktober 2021 om 22:44
We werden echt blij gemaakt met een dode mus met het nieuws dat Frank Snoeks zou stoppen. Jeroen Grueter zou alle wedstrijden van Oranje moeten doen.
 
Sulejmanii
 
4
8 oktober 2021 om 23:19
Westland inderdaad, Grueter eens. Die Snoeks maakt zo een pot nog erg, nog erger dan Sierd de Vos. ????
 
D.costa9CFC
 
26
8 oktober 2021 om 22:38
Gelukkig is de volgende wedstrijd tegen Gibraltar. Want wat was het slecht. Alsof er iemand cement in de schoenen heeft gegoten. Bijlow motm.
 
amg786
 
21
8 oktober 2021 om 22:38
Danjuma is als spits gehaald bij Villareal (4-4-2) en blinkt in La Liga momenteel meer dan Depay in topwedstrijden (vs Real, Atletico). Veel sneller, intelligenter en vooral effectiever. Wat mij betreft mag memphis banken voor hem en gakpo / berghuis op de flanken. Dat is pas een Nederlands elftal-waardige voorhoede.
 
-NEC-
 
6
9 oktober 2021 om 01:29
Groeneveld speelde afgelopen wedstrijden gewoon als linker middenvelder/linksbuiten. Dat ze in een 4-4-2 speelde de eerste wedstrijd waarin hij scoorde zegt niks over de afgelopen wedstrijden. Van mij mag Groeneveld er ook echt zeker bij. Echt een ongelooflijk goede speler. Enorm onderschat bij het Nederlandse publiek.
 
messi_123
 
7
8 oktober 2021 om 22:38
Wat een shit wedstrijd frenkie en depay ontzichtbaar, ben blij dat ik van marokko heb genoten die spelen heerlijk nu
 
HakimFR
 
6
8 oktober 2021 om 22:39
Erbarmelijk slecht, maar de drie punten zijn binnen! Heeeel snel vergeten en hopelijk verbeteren. Ik trek er nog eentje open, want dit deed pijn aan mijn ogen.
 
Aguerooo
 
16
8 oktober 2021 om 22:39
Ook deze moet je winnen. De taaie Letten zoals altijd. Op het laatst Bijlow wie nog even de 1-1 voorkomt met een fantastische redding, voor de rest was het echt een zaadpot. Frenkie de absolute slechtste van het veld, Klaassen eerste helft de sterkste, tweede helft helaas onzichtbaar, net als de andere 9 spelers.
 
Sulejmanii
 
54
8 oktober 2021 om 22:39
Leuk voor Klaassen, maar wat een pot om te janken zeg! Bijlow is echt een topper. De Feyenoord supporters riepen het al heel lang, en vond het niet meer dan een talentvolle keeper. Maar ben inmiddels wel om. Drie punten in de tas, en snel vergeten.
 
amg786
 
43
8 oktober 2021 om 22:43
Ik schat Kokcu ook hoger in dan Gravenberch
 
burwatti
 
17
8 oktober 2021 om 22:47
En ik schat Anthony hoger in dan Messi
 
Sulejmanii
 
12
8 oktober 2021 om 22:47
Dat is dan jou mening, over Kokcu gaat die zeker niet bijdraaien. Ik vind hem nergens in uitblinken, ook niet als hij minuten krijgen in het Turkse nationale team van wat ik gezien heb. Gravenberch vind ik ook duidelijk uit vorm al een tijd, maar hij zal uiteindelijk zeker verder komen dan Kokcu. Maar goed laten we hierbij laten, dit is geen club voetbal maar nationaal. ??
 
Nico50
 
10
8 oktober 2021 om 22:49
O ja joh? Maar Turken mogen niet voor Oranje spelen.....
 
amg786
 
6
8 oktober 2021 om 23:02
Hij speelde in de jeugd voor NL maar koos voor Turkije omdat hij nagenoeg geen kans zag in oranje door al die opgehypte ajacieden op het middenveld. Kokcu heeft nogsteeds een hoog plafond en is jong, wie weet waar dat eindigt
 
Sanderr
 
9
8 oktober 2021 om 23:09
Waarom haal je hier meermaals Kokcu aan? Totaal irrelevant, is ook absoluut niet verder dan Gravenberch overigens, maar dat terzijde.
 
KokkieAFCA0341
 
7
8 oktober 2021 om 23:15
Als Kokcu zo geweldig zou zijn als jij zegt had hij wel bij Ajax gespeeld, al die opgehypte middenvelders van Feyenoord (Til) maakt je niet beter
 
FR010FRDAM
 
29
8 oktober 2021 om 23:23
Kokkie, .amg786 is volledig off topic en onzinnig om dat hier neer te zetten, maar jouw reactie is echt Triest hoor. Zegt genoeg over hoe je er echt over denkt. Til heeft zijn plek gewoon afgedwongen de laatste weken...
 
KokkieAFCA0341
 
3
8 oktober 2021 om 23:29
Iemand die triest reageerd kan hetzelfde terug verwachten, daarbij ben ik van mening dat spelers waarvan hun top eredivisie is (Til, Klaassen) in principe niet goed genoeg zijn voor het NL elftal
 
Joostv97
 
12
8 oktober 2021 om 23:39
@kokkie 'iemand die triest reageerd kan het zelfde terug verwachten' als je echt zo denkt verander dan je naam maar in Tokkieafca
 
KokkieAFCA0341
 
1
9 oktober 2021 om 00:15
@Joostv97, 2002 belde, hij wil z'n grap terug
 
Joostv97
 
6
9 oktober 2021 om 01:32
@kokkie in 2002 was de familie Tokkie nog helemaal niet op tv geweest dus lijkt me erg sterk dat die grap toen al werd gemaakt
 
FR010FRDAM
 
19
9 oktober 2021 om 07:29
@kokkie, het gaat om het stukje: "als hij zo goed zou zijn als jij zegt had hij wel bij Ajax gespeeld".. bah bah. Bijlow en Gotze kunnen dus ook niet goed zijn want ze spelen niet bij Ajax? Ik wist al dat sommigen hier er zo over dachten, maar jij zet het het ook zo neer. Zum kotsen...Daarbij heb je te hoge verwachtingen van het Nederlands elftal als je denkt dat Nederland op dit moment zonder degelijke spelers kan. En van Til al aangeven dat zijn top bij de eredivisie ligt, terwijl hij 23 is, is ook bijzonder. Er zijn legio spelers die daarna nog stappen hebben gemaakt. En vind je dan Berghuis ook niet goed genoeg voor oranje? Al met al echt hele trieste reacties van je.
 
burwatti
 
1
9 oktober 2021 om 09:27
Kookcursus heeft in 3 seizoen 5 knappe wedstrijden gespeeld.. werd in het begin van het seizoen nog volledig vernietigd door alle Feyenoorders ??
 
FR010FRDAM
 
3
9 oktober 2021 om 09:45
Niet door allemaal en speelt nu prima. Overigens zie ik het laatste jaar ook genoeg kritiek op Gravenbergh vanuit jouw medesupporters, dus om dat nou als uitgangspunt te nemen....
 
Iseldiroed
 
1
9 oktober 2021 om 09:52
Dat was een reactie van hem op een provocerende reactie van amg786. Pak dan de juiste persoon aan. Ajax steekt nou eenmaal veel geld en tijd in de opleiding, dus komen relatief veel spelers bij Ajax vandaan. Als dat steekt; benader je eigen clubs om hen ook over te halen meer in de opleiding te steken. Kokcu is een leuke voetballer, maar steekt niet boven de rest uit in de Eredivisie. Dus tot hij zich verder ontwikkelt zijn er zat betere spelers voor zijn positie. Kijk naar een Til. Die heeft zich goed blijven ontwikkelen en die zit er nu bij. Er wordt continu gezeurd en geprovoceerd over dat er zogenaamd alleen ajacieden worden geselecteerd. Kijk eerst naar de eigen club. Volgens mij selecteren keer op keer alle bondscoaches de spelers die dan het beste zijn. Daarom krijgt Bijlow nu de kans en heeft Lang ook mogen debuteren. Of had v Gaal Lang thuis moeten laten aangezien Lang een Ajacied is?
 
FR010FRDAM
 
2
9 oktober 2021 om 10:00
@iseldiroed, daar ging deze discussie nier over, dus weet niet waar dit ineens vandaan komt, maar wil er best op ingaan. Van Gaal selecteert inderdaad zonder clubvoorkeur, daar hadden andere bondscoaches meer moeite mee. Anders had Bijlow er in oktober vorig jaar, na 20 goede wedstrijden, vlak voor zijn blessure, gewoon bij gezeten.
 
Pantelic16
 
5
8 oktober 2021 om 22:39
Schandalige vertoning om tegen Letland maar met 0-1 te winnen. Een tegenstander waar slechts 2 spelers in het buitenland voetballen in respectievelijk Armenië en Oekraïne. Om dan nog maar te zwijgen over de grote weggegeven kansen en het billen knijpen in de laatste minuut tegen grootmacht Letland.
 
myvision
 
18
8 oktober 2021 om 22:39
Schandalige vertoning, ik ben benieuwd naar wat de commentaren waren geweest als het onder Frank de Boer dit resultaat hadden gehaald. Wat mij betreft mogen de Barcelonamannen wel even banken. Memphis bijzonder slecht, Frenkie superslordig. Daarbij vind ik ook Virgil van Dijk en Stefan de Vrij zeer jeugdig overkomen achterin, en dat bedoel ik niet positief. Eigenlijk alles wat in het buitenland bij de top speelt gaf niet thuis. De Vrij zie ik keer op keer gewoon niet ingrijpen. Beste man was weer Klaassen, zowel aanvallend als verdedigend, waar hij het nog een keer moest opnemen voor een De Vrij die met zn handjes omhoog stond. Bijlow nog fantastisch op het einde. Verder maar snel vergeten.
 
FR010FRDAM
 
48
8 oktober 2021 om 22:41
Dan heb je dat echt anders gezien dan ik....zoals zo vaak. Vond Van Dijk slap, maar De Vrij was met Klaassen en Bijlow de enige met een voldoende
 
myvision
 
11
8 oktober 2021 om 22:47
Haha, ja, dat is ook helemaal niet erg. ik vind De Vrij altijd veel te apathisch verdedigen, die hele stijl staat me niet aan en dan laconiek met de handjes omhoog als hij niet of half lijkt in te grijpen. Er ontstond daardoor gewoon een levensgevaarlijke kans die Klaassen veredelde. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat De Vrij bij mij al 1-0 achterstaat, anderen hebben dat met Blind lees ik hier wel.
 
FR010FRDAM
 
28
8 oktober 2021 om 22:50
Maar onterecht, je ziet dat vrijwel iedereen er anders over denkt, dan mag je er ook wel eens anders naar gaan kijken. Verschil met De Ligt is dat de Vrij door zijn manier van verdedigen veel meer de controle houdt. De Ligt is veel sneller gezien als hij instapt.
 
myvision
 
8
8 oktober 2021 om 22:52
Naar jouw inziens onterecht, naar de mijne niet. De Ligt heeft zeker ook zijn foutjes en op dit moment vind ik het ook meer dan prima dat De Vrij verkozen wordt boven De Ligt, maar De Vrij heeft de controle niet bepaald als Klaassen het voor hem moet oplossen. Anders lag die bal er gewoon in hoor.
 
Lierse1997
 
17
8 oktober 2021 om 22:53
En bij Blind is daar nog een zekere reden voor, en bij De Vrij hebben we het over de beste verdediger van de Serie A vorig jaar.
 
FR010FRDAM
 
13
8 oktober 2021 om 22:54
Wat betreft Blind: het is gewoon geen moderne back. Vond hem passend niet slecht, maar hij gaat er zelden overheen. Het is veel te voorspelbaar. En eigenlijk zou de linksback die passjes tussen de linie niet hoeven geven, het middenveld en de cv's zouden dat moeten doen.
 
myvision
 
5
8 oktober 2021 om 22:57
Blind functioneert veel beter op die posities bij Ajax inderdaad. Maar daar zit naar mijn idee ook meer snelheid in het spel en lijken de schakels wat lekkerder in elkaar te vallen. Oranje kwam vanavond vrij roestig over.
 
GluubsterTJ
 
13
8 oktober 2021 om 23:01
Jammer dat je F de Boer er weer bij moet halen. Die man is geweest, lekker laten rusten. De Vrij scoorde als een van de weinige een voldoende, evenals Klaassen en Blind. Ja, laten we Memphis op de bank zetten, dat zal de productiviteit ten goede gekomen. Matige reactie, ben beter gewend van Myvision
 
myvision
 
10
8 oktober 2021 om 23:15
Dat doe ik Gluubster, omdat ik hier menigeen cynisch zag reageren dat ze dachten dat Frank de Boer langs de kant stond. En die reacties vind ik veelzeggend, omdat dus ook onder Van Gaal en Koeman zaadpotten gespeeld worden maar dat het veel eerder geaccepteerd wordt dan onder De Boer. Ik denk trouwens oprecht dat we productiever kunnen zijn dan een 1-0 tegen Letland ja, daarvoor hebben we echt niet per se Memphis nodig. Frenkie en Memphis zijn in huidige vorm echt niet onschendbaar en mogen prima gewisseld worden als ze zo'n waardeloze pot op de mat leggen.
 
GluubsterTJ
 
7
8 oktober 2021 om 23:24
Ah, dat was mij niet opgevallen, die reacties over de de Boer. Excuses. Over Frenkie en Memphis opzich eens, maar ze zijn kwalitatief zoveel beter dan de alternatieven. Ook al zijn ze niet in vorm. Dan kom je namelijk uit bij Koopmeiners en Malen(denk ik). Die heb ik nog niet zoveel goed zien doen in Oranje. Maar goed, dat Frenkie en Memphis moeten beseffen dat ze niet onaantastbaar zijn ben ik wel met je eens.
 
MiscRoots
 
1
8 oktober 2021 om 23:29
Wat is jouw definitie van laconiek vraag ik me af?
 
El Fenomeno
 
17
8 oktober 2021 om 23:36
Myvision is gewoon te club gezind. Zei ook dat Frank de Boer het in zijn eerste 10 of 12 wedstrijden net zo goed deed als Koeman omdat die hetzelfde aantal punten behaalde. Als je dan aan gaf dat Koeman tegen zeven toplanden speelde waaronder tweemaal Duitsland, Frankrijk en nation league met Engeland en Portugal in de finale met ook nog België erbij en De Boer tegen landen als Montenegro en Gibralter speelde, toen gaf die geen tegen reactie meer. Hij geeft zelfs toe dat De Vrij al standaard bij hem met 1-0 achter staat.
 
myvision
 
6
8 oktober 2021 om 23:46
@gluubster: Oh, geen probleem hoor! Ik ben het ook met je eens dat we Frank de Boer maar eens achter ons moeten laten namelijk. Verder eens dat Frenkie en Memphis wel de enige echte namen zijn naast onze sterren (normaalgeproken) achterin. Maar een keer wisselen moet zeker kunnen. @miscroots: Doodkalm, mijns inziens te kalm, hij mag zich wel iets meer druk maken om de situatie. @elfenomeno: Grappig dat uitgerekend jij met te clubgezind noemt. Overigens; In principe hadden we beide gelijk; Frank had dezelfde resultaten en daarom was de algehele mening hier over De Boer mijns inziens overtrokken. Koeman legde ook geen wereldpotten op de mat maar die had inderdaad meer tegenstanders van naam gehad. Nu maakte dat op het EK weinig uit want ook Duitsland, Frankrijk etc stelden daar weinig voor. Overigens gaf ik je toen ook gewoon reactie, want jij noemt dan Montenegro en Girbaltar maar De Boer haalde ook prima resultaat tegen Spanje en Italie en heeft ook uiteindelijk 'maar' twee keer verloren. Wel heeft hij ook mij teleurgesteld dus heeft het weinig zin om het er nog al teveel over te hebben.
 
Iseldiroed
 
0
9 oktober 2021 om 09:56
@Lierse Dat ‘de beste’ zegt niet zo veel. Een paar jaar geleden werd een lijst gepubliceerd van de beste spelers ter wereld op basis van cijfers en statistieken (dus niet op emotie). Daarin stonden alle topspelers zoals Messi en Ronaldo. En rond plek 23 van beste spelers ter wereld: Veltman. Roep je dan ook om een basisplaats in Oranje van Veltman?
 
Orgullo
 
3
8 oktober 2021 om 22:44
Van Dijk was inderdaad opvallend slordig, met name in de eerste helft. De Vrij heb ik op weinig fouten kunnen betrappen, ook niks bijzonders qua opbouw, maar dat was zeker niet een gebrek aan ingrijpen.
 
Erasmus-rules
 
16
8 oktober 2021 om 22:44
De Vrij slechtste en Klaassen beste man van de (heel slechte) wedstrijd? Dan heb ik een andere (heel slechte) wedstrijd gezien. Beste was Bijlow, slechtste ….hmm, misschien wel Van Gaal dat hij het tij niet kan keren.
 
FR010FRDAM
 
28
8 oktober 2021 om 22:46
Myvision houdt er wel vaker een eigen visie op na
 
myvision
 
9
8 oktober 2021 om 22:48
Niet echt nodig toch Fr010frdam, op de persoon spelen en steun zoeken bij anderen? Ik heb de minder populaire mening dat ik De Vrij in Oranje nooit echt goed vind spelen. Op 2014 ongeveer na dan.
 
FR010FRDAM
 
23
8 oktober 2021 om 22:52
Haha is een grapje om je naam. Niet te zwaar aan tillen
 
myvision
 
5
8 oktober 2021 om 22:55
Daarover: Wat vond je van Til? Eigenlijk met Klaassen net teveel van hetzelfde of niet?
 
 
12
8 oktober 2021 om 22:56
Maak je nou een grap over Til?! OK sorry.
 
myvision
 
9
8 oktober 2021 om 22:58
Naja, ik pas me aan aan het niveau Maar het was een serieuze vraag. Til bij Feyenoord is natuurlijk een revelatie, dat vind ik bij Oranje helaas nog niet. Wat vinden jullie?
 
FR010FRDAM
 
17
8 oktober 2021 om 23:01
Eens dat het te veel van hetzelfde is. En tegen een ploeg die inzakt is Til ook niet de beste en dat werkte sowieso niet. Veel te veel mensen die in de 16 de trechter in liepen. Zelf had ik met Frenkie Koopmeiners en Berghuis gespeeld. Iets meer passing en voetbal op het middenveld....en als Frenkie dan nog zo gespeeld had dan liever Gravenberch. En Lang vanaf rechts, Memphis links en gewoon Weghorst. Heb niet zoveel met de zwervende Memphis in de spits
 
Erasmus-rules
 
6
8 oktober 2021 om 23:01
Ga de achterste linie eens na. Blind, zeker Van Dijk en ook Dumphries heb ik wel een paar foutjes zien maken, De Vrij niet. Hij speelde niet spectaculair, gaf geen briljante voorzettingen maar hij had steeds controle over de situatie. Vond hem een 6je maar de rest was zeker niet hoger. Om hem dan de slechtste man te vinden.. dat verbaast veel mensen denk ik (mij wel).
 
myvision
 
6
8 oktober 2021 om 23:05
Best veel met je eens hier, vind het mooi om zo de avond af te sluiten haha. Ik had misschien wel weer liever Malen gehad, gewoon op snelheid die lui verschalken. Memphis zat er vandaag ook niet lekker in, Frenkie was niet om aan te zien inderdaad.
 
FR010FRDAM
 
8
8 oktober 2021 om 23:09
Haha top. Fijne avond
 
Musi26
 
2
9 oktober 2021 om 02:18
Hoeveel ballen heeft bijlow gehad, zodat hij tot beste speler kon worden vernoemd? Hij deed het erg goed op de momenten dat hij moest ingrijpen, maar persoonlijk is een keeper bij mij nooit de beste speler tenzij je 100 schoten (beetje overdreven) op de goal krijgt. Het gehele centrum block was vandaag dramatisch. Ook de vrij viel door de mand en dat net op het moment dat van gaal is begonnen met het intrekken van zijn woorden over de ligt. Ik ga er vanuit die binnenkort dus gewoon weer in het centrum staat. Wat er met de jong precies aan de hand is weet ik niet. Misschien is het probleem juist dat men veel van hem verwacht en daarom geen risico's durft te nemen. Men moet van louis ook geen wonderen verwachten. We missen op bepaalde posities gewoon kwaliteit. Dit kun je compenseren met een geweldig getraind team. Echter is daar geen tijd voor, want zover als ik weet is er weinig tijd voor het wk dat zijn bijelkaar zijn. We zullen afwachten. Het gaat mij uiteindelijk maar om 1 ding en dat is een leuk voetballend oranje zien. Wereld kampioen hoeft van mij niet. Ik wil gewoon graag leuk aanvallend voetbal zien.
 
FR010FRDAM
 
10
9 oktober 2021 om 07:35
@musi, bijlow deed als een van de weinigen precies wat hij doen moest. Heersen bij de corners en uiteindelijk nog de save om de 3 punten veilig te stellen. Dan krijg je gewoon een voldoende, net als Klaasssn en De Vrij. De Vrij was die rechts centrale he. Die viel helemaal niet door de mand. En Van Gaal zal gewoon tevreden over hem zijn. Als jij echt denkt dat De Ligt daar weer komt te staan, dan moet Van Dijk zich eerder zorgen maken.
 
myvision
 
6
8 oktober 2021 om 22:49
Ohnee hoor, De Ligt zit/zat ook in een mindere fase. Wel weten velen dat ik geen fan ben van De Vrij maar dat hij boven De Ligt tegen Letland wordt verkozen vind ik prima. Ik zie alleen amper de meerwaarde.
 
Psvlld
 
16
8 oktober 2021 om 22:55
@Myvison vind je vaak toch wel vrij objectief maar je mening omtrent de Vrij is toch wel vaak subjectief lijkt het. Net als zeggen dat Messi bij Barcelona niet geweldig was en dat toedichten als ‘een andere mening’. Denk dat je echt een heel andere wedstrijd loopt te kijken ..
 
myvision
 
5
8 oktober 2021 om 23:00
Haha, dat mag je vinden. Ik denk dat de hele verdediging tegen een veredeld amateurteam zichzelf niet zo in gevaar moet laten brengen. En dat deden De Vrij en Van Dijk wel en tel daar mijn kritische blik inderdaad richting De Vrij bij op, die meermaals de beste verdediger van de Serie A werd bevonden, dan valt het me gewoon tegen. Misschien moet ik mijn verwachtingen naar beneden bijstellen haha.
 
 
14
8 oktober 2021 om 22:48
Ik heb De Vrij eerlijk gezegd weinig fout zien doen. Va Dijk is sinds z`n blessure erg slordig. Verder moet je die landen als Letland gewoon lekker in een grote poule met al die flutland proppen, kunnen ze lekker 90 minuten lang allebei in hun eigen goal blijven staan en de bal in de middencirkel laten liggen. Speelt iedereen steeds 0-0, en kunnen ze lekker oefenen op penalties.
 
 
34
8 oktober 2021 om 22:40
Bijlow en de Vrij veruit de besten...de rest was dramatisch
 
myvision
 
7
8 oktober 2021 om 22:43
De Vrij veruit de beste? Waarom zie ik continu via hem Letland gevaarlijk worden en hij staat er bij, kijkt er naar, houdt zijn handjes omhoog en grijpt niet in. Bijlow eens, samen met Klaassen, want die moet gewoon ook verdedigend er voor zorgen dat onze wereldsterren achterin zichzelf niet geweldig voor lul zetten.
 
 
12
8 oktober 2021 om 22:48
Bij Virgel was het vandaag meer billenknijpen...
 
myvision
 
7
8 oktober 2021 om 22:50
Dat ben ik zeker eens. Die moet nog behoorlijk was stappen maken op zijn weg terug.
 
myvision
 
4
8 oktober 2021 om 23:11
19:38, De Vrij staat met zijn handen op de rug 2x niet in te grijpen. Na de eerste keer Klaassen nog redden, na de rebound houdt De Vrij in en redt in principe Klaassen wederom. Ik snap dan het inhouden niet van De Vrij, dat er niet wordt gescoord is meer geluk dan wijsheid. 24e minuut idem, wordt De vrij makkelijk gepasseerd, maar nogmaals, ik bekijk hem met een vergrootglas.
 
 
11
8 oktober 2021 om 23:25
Die eerste kans komt uit zeer dom balverlies van Van Dijk waardoor iedereen uit positie is. Idd wel goed gedaan van Klaassen overigens.
 
Joostv97
 
4
8 oktober 2021 om 23:50
@myvision op 19;38 is wat hij doet het beste wat je kan doen, met de man meelopen (ondertussen geeft hij nog aanwijzingen aan dumfries) en de pass lijn afschermen, want er komen nog 3 aanvallers op en er zijn maar 2 verdedigers. als de vrij daar instapt en hij is gezien heeft de aanvaller de vrije man voor het uitzoeken. hij dwingt de man met de bal nu om de pass achter die 3 aanvallers te moeten geven of hij had voor de individuele actie moeten gaan. wat hij daarna doet is wel slordig wat hij had met zijn man mee moeten lopen die kan nu gevaarlijk worden. en ik weet niet of je het bedoelde als kritiek, maar dat hij met zijn handen op zijn rug staat is natuurlijk volkomen logisch want als je daar een penalty tegen krijgt door een domme handsbal is het al helemaal zonde.
 
Dirk_borst
 
8
8 oktober 2021 om 22:41
Soms kies je op vrijdagavond voor iets anders, dan het Nederlands elftal bewonderen in een uiterst treurig decor in Riga. Ik heb wijselijk besloten om geen anderhalf uur van mijn leven te verspillen. Fijn weekend mensen!
 
Aguerooo
 
2
8 oktober 2021 om 22:49
Inderdaad. Je hebt niks gemist, het resultaat is alles wat telde bij deze pot. Je hebt iig de juiste keuze gemaakt! Fijn weekend
 
Orgullo
 
14
8 oktober 2021 om 22:42
Die invalbeurten van Lang en Gravenberch, hahahaha wat was dat in hemelsnaam? Die kunnen nog wel even fluiten met hun grote bakkes naar een basisplek bij Oranje. Als je zo hemeltergend slecht invalt heb je helemaal nergens recht op.
 
RedondoNo5
 
16
8 oktober 2021 om 22:47
Lang deed het redelijk hoor. Gravenberch in Oranje is altijd drama. Teveel gehyped, maar kan nog niet mee.
 
 
6
8 oktober 2021 om 22:50
Uh wat deed Lang dan behalve druk rond rennen en de bal terugspelen?
 
Orgullo
 
4
8 oktober 2021 om 22:51
Lang deed het redelijk? Raakte echt geen pepernoot. Nog een totaal onnodige corner weggeven waar die kans uit voortkwam. Dit was niet best hoor.
 
Lierse1997
 
13
8 oktober 2021 om 22:55
De twee grootste kansen van het laatste half uur creëren?
 
RedondoNo5
 
0
11 oktober 2021 om 09:22
@orgullo sorry hoor, maar dan moet je echt beter opletten. De corner werd in het leven geroepen door een belabberde bal van Frenkie waaruit de aanval van Letland ontstond. Lang was dreigend en direct betrokken bij 2 kansen.
 
007
 
3
8 oktober 2021 om 22:42
Ze waren vandaag mentaal niet vooruit te branden. Eerste helft ging het nog, maar wat ik na de rust zag was echt beschamend.
 
El Fenomeno
 
6
8 oktober 2021 om 22:42
Mag toch hopen dat er straks andere spelers op de flanken spelen, Gakpo en Berghuis is te pover. Ondanks dat Lang niet goed in viel denk ik dat je met hem Bergwijn en Danjuma beter opties hebt. De backs vielen mij ook zwaar tegen, Dumfries in de kleine ruimtes doet pijn aan je ogen en Blind kan het eigenlijk niet meer belopen.
 
Psvlld
 
16
8 oktober 2021 om 22:42
Bijlow, de Vrij en door het doelpunt Klaassen een voldoende. Verder zeer matig. Linkerkant is zeer voorspelbaar maar met Blind zie je dat tegenwoordig ook terug bij Ajax. Ik zie graag Wijnaldum, Bergwijn en Wijndal terug in de basis want dit was het niet helemaal..
 
amg786
 
6
8 oktober 2021 om 22:45
Je schat wijndal dus hoger in dan Malacia? Wijndal is zowel defensief als aanvallend een klasse minder en het zit hem vooral in de versnelling zonder bal
 
FR010FRDAM
 
20
8 oktober 2021 om 22:48
Malacia heeft de laatste weken niks afgedwongen. Zal weer een tandje bij moeten schakelen, zeker als Wijndal weer in vorm komt
 
JK-Ajax
 
1
8 oktober 2021 om 22:51
Een klasse nog wel, volgens mij speelt Malacia niet zo lekker momenteel.
 
Psvlld
 
1
8 oktober 2021 om 22:51
Waan van de dag weer, als Wijndal niet geblesseerd was zat hij er natuurlijk gewoon bij. Die was een van de sterkhouders vorig jaar bij AZ en is nu wederom weer belangrijk. Stop met dat overdreven gehype.
 
El Fenomeno
 
14
8 oktober 2021 om 22:57
Wijndal is echt niets bijzonders, totaal geen back voor het podium Oranje of de CL. Blinkt eigenlijk nergens in uit en mist ook snelheid. Malacia vind ik eigenlijk ook niet goed genoeg voor Oranje. Helaas is de spoeling op die positie dun.
 
Psvlld
 
0
9 oktober 2021 om 08:17
@ElFenomeno afgelopen twee seizoenen bij 7 doelpunten betrokken (samen met Dumfries de meest ‘productieve’ back). Is fel in de duels en een speler die altijd achter lijn haalt, notabene met zijn snelheid. Die dingen die je roept vraag me af of je überhaupt ooit naar AZ kijkt dan, want het is echt onzin. Krijg met de dag steeds meer het gevoel hier dat als een speler hier niet bij Ajax speelt of in het buitenland, het niet goed genoeg is. Zo had Berghuis ook niks te zoeken in het buitenland, gefaald bij Watford en geen CL niveau, het is verdomd stil opeens geworden mbt dat soort berichten. Typisch!
 
ElMago
 
1
8 oktober 2021 om 22:43
Deze wedstrijd niet gekeken maar blijkbaar ook niks gemist. Tegen een Letland verwacht je toch echt wel een 5-0 of 6-0.
 
Suripride
 
11
8 oktober 2021 om 22:44
Het Nederlands elftal is gewoon middelmaat en dat moeten we maar een keer goed tussen onze oren knopen! De tijden dat het een top ploeg was is al lang voorbij. Je speelt nu met spelers als Guus Til, Klaassen, Berghuis, Blind en ga maar zo door. Allemaal spelers die geen potten kunnen breken in het buitenland maar hier in NL op handen en voeten worden gedragen. Je kan voor spek en bonen naar het WK gaan maar het wordt 3x niks.
 
RedondoNo5
 
3
8 oktober 2021 om 22:49
Er gaan zoveel landen voor spek en bonen naar het wk, dus wat is je punt?
 
patertje
 
9
8 oktober 2021 om 22:52
Ach hou toch op man. We hebben een super keeper. Centraal achterin wereldtop. En in potentie ook een prima middenveld met frenkie (in betere vorm dan vdaag ja) gravenberch klaassen wijnaldum prima spelers. We missen echter 1 arjen robben die bracht ons alles in 2010 en 2014 Als we 11 dumfriesen hadden afgelopen zomer, waren we europees kampioen geworden. dus dat gezeur dat we niet alleen maar wereldtoppers hebben ben ik wel klaar mee.
 
PieterPrins773
 
4
8 oktober 2021 om 23:39
Hear hear Patertje. Helemaal mee eens. Dit soort wedstrijden zitten er tussen. Letland heeft trouwens nog bijna nooit met meer dan 2 doelpunten verloren thuis dus die mensen die ff een 0-5 je verwachten zijn totaal niet op de hoogte. Ook Italië en Spanje spelen dit soort wedstrijden maar denk je dat er een Italiaan loopt te zeikstralen dan. Wat een verzameling ouwe zeikwijven hier die ook niet eens de moeite doen om zich ook maar een heel klein beetje te verdiepen in de tegenstander voordat ze hun negativiteit uitbraken. ik ben er ook klaar mee met huilebalken als surprise. Prachtig interview van Louis trouwens. Die man staat zo ver boven de simplistische scorebord analistjes.
 
Musi26
 
0
9 oktober 2021 om 02:30
En hier gaat het dus mis. Centrum ja (vandaag niet) middenveld is geen topmiddenveld. Fenkie laat het niet zien. Graven kan top worden, maar is dit nog niet. Klaassen en wijnaldum ben ontzettende fan van maar zijn geen topspelers. Aanval hebben we geen enkele topaanvaller. Alleen depay komt een beetje in de buurt. Dit is geen oranje uit 98 of 2000. Je moet een beetje geluk hebben of betonvoetbal spelen zoals in 2010 (hopelijk nooit weer. Liever eerste ronde eruit).
 
Musi26
 
0
9 oktober 2021 om 02:34
Ik ben het met je eens dat men niet alleen aan scorebord journalistiek moet doen. Daarom was ik ook 1 van de weinige die in 2010 totaal niet blij was. Na v basten heeft Nederland eigenlijknop een uitzondering na geen goede wedstrijd meer gespeeld.
 
RedondoNo5
 
6
8 oktober 2021 om 22:51
Wat was dit frustrerend slecht zeg. Beste man was Bijlow, omdat hij wakker bleef tot het eind. Zegt al genoeg natuurlijk. Slordig, slappe lullen ballen, fouten etc. Heel snel vergeten en op naar de volgende wedstrijd.
 
Khamis2a
 
4
8 oktober 2021 om 22:58
Memphis en Frenkie verdienen meer respect man ze zijn iets minder de afgelopen tijd maar het hoeft niet gelijk af te branden, afgelopen tijd bij Barcelona was het ook niet echt makkelijk.. hopelijke zijn ze weer snel in vorm
 
gomes1psv
 
4
8 oktober 2021 om 23:00
Typisch: bij een nauwe zege van Duitsland staat bewonderend ‘ondanks 73% balbezit’ in de titel. Nederland heeft 75% balbezit en de reddingsactie van Bijlow krijgt de nadruk. Kamervragen van de NOS, terwijl nota bene Van der Vaart zelf een moeiteloze 0-6 voorspelt, waar Van Gaal veel realistischer een prognose maakte.
 
Musi26
 
1
9 oktober 2021 om 02:35
Trainers dekken zich in natuurlijk, zodat het eigenlijk nooit negatief kan uitvallen.
 
Nico50
 
8
8 oktober 2021 om 23:01
Wat ik hier mis is een kritische houding ten opzichte van Van Gaal. Laat De Jong staan en brengt een vergelijkbare speler als Gravenbergh waarbij bijvoorbeeld Berghuis op 10 zetten logischer was geweest. Laat Van Dijk, die op naam en niet op prestatie in de basis staat, maar obligate passjes breed en terug geven Maar goed, het is Van Gaal, die is heilig en kan, vooral voor zichzelf, geen fouten maken. Heeft alles al voorspeld en wist precies hoe het zou lopen. Pfff....en dan na de wedstrijd presteert hij het ook nog om Gibraltar als lastige volgende tegenstander aan te merken. Wat een vreemde man.
 
El Barto
 
0
8 oktober 2021 om 23:26
Dit is typisch zo'n wedstrijd waar je blij moet zijn met de punten en verder snel vergeten. Nee, het was niet best. Maar uitgebreid analyseren heeft niet zoveel zin. Niemand zal later stil staan bij deze wedstrijd. Wat ik wel weer hilarisch vind hier zijn de vele reacties hier die vinden dat andere spelers op bepaalde posities beter zouden zijn. Tegen een gelijkwaardig team heeft dat zin. Maar bij dit soort teams, die alleen er maar op uit zijn om met minimale schade te verliezen? Punten pakken en wegwezen.
 
machielr
 
1
9 oktober 2021 om 07:36
Het zag er niet mooi uit, maar dat kwam vooral omdat Letland met 11 man aan het verdedigen was. Die hopen dan op een goaltje uit een standaard situatie, want verder creëerden de Letten natuurlijk weinig. Noorwegen had vorige maand ook bijna de hele wedstrijd de bal in bezit tegen letland, maar scoorden uiteindelijk ook maar twee keer (waarvan 1 penalty). Maandag moet Turkije naar Letland. Die zouden daar ook zomaar punten kunnen verliezen…
 
Lunatic Asylum
 
0
9 oktober 2021 om 08:44
Bedankt Justin! Dankzij jou de 3 punten in de tas. Wat een verschrikkelijke wedstrijd met als dieptepunt het optreden van De Jong. Wat is er met deze jongen aan de hand?